LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Bacha, bacha! Jistíš? Dávej pozor! Jisti, jisti! Vole jisti, bacha! Lezu, jo? Lezu! Těžký to bylo, těžký ty vole!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
DDM Stříbro - Stříbro
DDM Sova Cheb - Cheb
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové
HUDYsport - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

NP park v Tisé

Chceme v Tisé národní park?

smallObec Tisá se na konci září na svém veřejném zasedání rozhodla většinou zastupitelů k připojení k NP České Švýcarsko.

Tomuto kroku nepředcházela žádná veřejná diskuse, informační kampaň či něco podobného.
Již ze samotného principu vyhlášení NP na již dnes chráněném území CHKO Labské pískovce ( NPP a NATURA 2000 ) přibude další stupeň ochrany, který dle mého názoru značně ovlivní budoucí sportovní akvity v Tisé, Rájci a Ostrově a dále normální život tamtéž.

Jánusova hlavaTisa

Jánusova hlava v zimě, Tisá

foto by © JirkaS



Mistní obyvatelé, zástupci místních občanských sdružení a horolezeckých oddílů podpořili vytvoření petiční akce na podporu referenda o tomto kroku a na podporu větší informační kampaně, aby bylo zřejmé co NP regionu přinese a v čem naopak místní obyvatele, turisty, sportovce omezí.

Pokud se k této petiční akci chcete připojit můžete podepsat v Tisé v Refugiu, kde současně probíhá výstava fotografií Radka Jaroše ( www.refugio.cz ) petiční archy, či napsat svůj názor či pohled na věc na web obce Tisá do diskuse či mailem případně dopisem.
Mapku, základní informace a otázky pro seznámení se s tímto problémem naleznete na Sdružení rodičů a přátel dětí při ZŠ a MŠ Tisá

Horolezců se týká zejména:

Omezení prvovýstupů
Omezení na údolních stěnách
Omezení lezení po dešti ( dnes lze když je skála suchá - v budoucnu až po 48 hod )
Omezení cyklistiky atd...

Doplněno: Článek v Ústeckém deníku: V Tisé to vře kvůli parku

Radim Bzura   [úpravy] 13:54 08.10.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 NP14:26:16 08.10.2009
kdyby radsi ten park o kousek zmensili :(
Honzaodpovědět 

 Národní parkáč Tisá.15:17:30 08.10.2009
To jako znamená, že tam teď bude nově nějaký velký centrální parking?
Martík.odpovědět 

 těžba16:34:45 08.10.2009
To znamená, že tam taky začnou těžit pískovec jako v labáku na levym. Kdo to viděl vedle žlutky musel slzu uronit.
fidoodpovědět 

 Stop národnímu parku v Tisé!16:43:43 08.10.2009
Vyhlášení národního parku v Tisé je nesmysl.

Vůbec nechápu, proč by v parku měly být zrovna Tisské stěny a proč ne třeba (dle mého soudu mnohem méně dotčené) Modřín, Sněžník a Parčík, ev. rozsáhlé hvozdy mezi Sněžníkem a levým břehem Labe.

Při pohledu na mapu je evidentní, že návrh moc nemá logiku - jeden velepark na pravém břehu Labe a ostrůvek okolo Tisé na levém břehu Labe. Vždycky jsem si myslel, že snahou je ochraňovat co nejkompaktnější území.

Nemůžu si pomoct, ale kouká z toho:
1) salámová metoda (teda to, co ochranáři vždycky vyčítali stavitelům dálnic - postavit (vyhlásit) dílčí úseky (území) a ty pak pospojovat do jednoho kusu dálnice (parku)
2) snaha dělat z chráněných území ještě chráněnější - posun Přírodní památka -> národní park je už hodně silná káva.

Horolezcům vyhlášení národního parku v Tisé nepřinese NIC, naopak:
- ze zákona tam bude výslovně zakázáno a bude muset být povoleno výjimkou, ev. vyhrazením míst pro lezení (díky za doplnění PJ z HI)). Na tutti se stane, že vláda "zapomene" výjimku projednat (viz projednávání výjimky v Ádru apod.), resp. že správa parku "zúží" prostor pro lezení 
- přibude obstrukcí při dělání nových cest i obstrukcí při samotném lezení

Vyhlášení národního parku v Tisé nemá podle mě s vlastní ochranou přírody moc společného. Současnému národnímu parku jde max. o rozšíření sféry vlivu, obci Tisá o reklamu, že je součástí národního parku.

Místo fangličkaření s národním parkem a turistického marketingu bych se ale rád doslechl, jak třeba vyřešit brutální erozi pod nástupy skal v Tisé...
Papoušodpovědět 
 Re: Stop národnímu parku v Tisé!16:50:06 08.10.2009
erozi vyresi ochranari zakazanim lezeni v narodnim parku .....
Romanodpovědět 
  Re: Stop národnímu parku v Tisé!17:13:56 08.10.2009
Přesně tak. A z druhý zóny bude časem první zóna a když si budeš chtít utrhnout borůvku nebo sebrat houbu, tak Ti zelenej mužík urazí ruku, a když pojedeš vod Turbázy na běžkách přes lesík na Sněžník, tak Ti zelenej mužík urazí ruku, a když pudeš vod Křížku do Bürschlí, tak taky...

No a když nějakej vyšinutej sociální inženýr a la Špidla vymyslí eště národnější park, než je ten národní, tak bude z Tisý eště národnější park vobehnanej drátama.

Zatim nejblbější zelenej nápad, co jsem za dvě dekády, co se pohybuju v Tisý, slyšel. A že sem jich slyšel dost (závora přes cestu do Ostrova, ve skalách je moc kruhů apod.)

P.S. Nedejme se mýlit mazánim zelenýho medu kolem klimbérskejch úst, že vyhlášení NP neznamená pro lezce v podstatě žádnou změnu. Kecy.
Papoušodpovědět 
   Re: Stop národnímu parku v Tisé!17:42:21 08.10.2009
Jojo,to máš Bobužoužel,pravdu,zatím vždycky znamnalo vyhlášení čehokoliv chráněného JENOM omezení,na nělaký přínos pro lezce si nevzpomínám...
 Ollyodpovědět 
   Re: Stop národnímu parku v Tisé!19:52:09 08.10.2009
Papouš odhadl důvody a příčiny dle mého přesně...dotace na hektar a reklama....co chránit v lokalitě do které dorazí ročně desetitisíce turistů a původního tam vyjma skal není v podstatě nic....
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Stop národnímu parku v Tisé!08:15:09 09.10.2009
Hele Papouši, to že má Špidla idiotský nápady to ví každej, no je prostě zkur... socan. A co se týče zelených můžíků, kteří si hrajou na to že chtěj něco chránit, tak by měl být povolen jejich odstřel, viz průtahy s D8 a pod. Jinak nevím co sledujou Ti co jsou pro vyhálešní NP, ale zřejmě za tím bude nějaké lobby, jak je v této zemi zvykem.
Johny25odpovědět 
   Re: Stop národnímu parku v Tisé!15:01:02 09.10.2009
národní park ve skäláku nebyl vyhlášen především proto že se tam nacháuz¨í velké množství nepůvodních železných kruhů , v tisé je jich 5x víc tak bych se vyhlášení nebál pokud zůstanou stejná kritéria, ale jsme v čechách tedy začínmám se bát
kokiodpovědět 
 Re: Stop národnímu parku v Tisé!19:02:59 08.10.2009
Tak nejak.
Ze se pro lezce nic nezmeni.. tomu se mi moc nechce verit. Moznosti vzrustajici buzerace je nepocitane a tezko predpokladat ze jich nebude vyuzito.

Podobny jev s mensi publicitou v lezeckych kruzich probiha na Krivoklatsku - CHKO krivoklat ma byt zmenena v NP.
V praxi to znamena ze v podstate nesmis do lesa. Na Krivoklatsku jsou akorat nejaky kvaky v lese, lec nejen kvakama ziv je clovek, i jen tak pochodit je pekny.. predstava ze budou vsude cedule se zakazy a vyhruzkami a ochranari budou rozdavat blokovy pokuty neni prilis vesela.

Oba jevy ma spolecneho jmenovatele - mistnich a nejvice zucastnenych lidi se naprosto nikdo na nic nepta, rozhodnuti padne nekde ve slonovinovy vezi a napise se par PR vyblitku o tom jaky to bude skvely..vypada to dobre v novinach.
 Ďuraodpovědět 

 trochu jinak....22:55:09 08.10.2009
No, v Tise jsem byl naposledy minulou sobotu. Bylo pekne vetrno, takze skoro bez lidi, horolezcu i turistu pomalu. Je to krasny kousek zeme, srdce lezcikovo plesa, jenze....
....si myslim, ze trocha sebereflexe neuskodi. Lezci logicky jsou a budou spolu s turisty nejvetsi "devastatori" skal. To plati nejen v Tise ale vsude. Proc se tolik branime jasnym pravidlum u prvovystupu? Pominou excesy, ze Kodl narve ty svy oranzovy prisery na kdejakej patnik a pak se na VK polemizuje a rusi cesty.
Proc se branime 48h lezeni na pisku po desti? Cokoli alespon trochu prodlouzi omezenou zivotnost skal (a omezena opravdu je) je prece v nasem zajmu...
Nevim, mozna jsem v tomto nazoru osamocen, ale podle me je nutne hledat kompromis a ne vytahnout bubinek a tlouct do utoku.
hypaodpovědět 
 Re: trochu jinak....23:19:43 08.10.2009
no kdybys jezdil do Tisé častěji tak víš,že limit 48 hod je v podstatě likvidační pro lezení,neboť v Tisé se v druhé polovině roku nenajde moc takových šňůr,kdy v této době neprší,a taky bys věděl že Čelovky jsou suchý za den a Anglickej parčík za cca 4 hodiny díky větru a trochu jinýmu složení písku..takže shrnuto do 30.6. se nepoleze kvůli ptactvu (a to ne selektivně jako třeba v Labáku jen někde,kde ptáci opravdu hnízdí)a od poloviny roku můžeš lezení zamávat protože srážkovost je cca 1x za 48 hod...řekni pápá..
davidodpovědět 
  Re: trochu jinak....08:21:41 09.10.2009
No co se tyče prvovýstupů, tak si myslím, že už všechny logický a pěkný směry a to co dělá Kódl, tak to jsou samý pí...
Johny25odpovědět 
  Re: trochu jinak....08:37:53 09.10.2009
ja nejsem expert na pevnost piskovce, ty zrejme ano. Pokud to je opravdu jak rikas, tak super, proc ne. Dokazme, ze tam tento piskovec ma pevnost opravdu za 4h jako by neprselo a predlozme to ochranarum. Jinak se nedivne generalnim pravidlum, v tomto je micek na nasi strane. Chci verit, ze na druhe strane barikady tyto argumenty vezmou.
Co se hnizdeni tyce...to je vetsi problem. Kdyby vsichni co lezou striktne dodrzovali selektivni zakazy lezeni z duvodu folgu, tak je dohoda snadna. Bohuzel to tak neni, kolikrat jsem videl, jak se na tyhle zakazy kasle. Nedivme se pak, ze prichazi uzavirka celych skal. Myslim, ze v tomto by mel vice fungovat CHS. Proste trochu jit foglarum na ruku - horolezci by veseli budky, uklizeli stara hnizda, pomahali hlidat ohrozene druhy...ja nevim co jeste. Kdyby toto ochranari videli, ze je to aktivita podporovana svazem, jiste by byli ochotnejsi k navrhu uzavirat selektivne a ne plosne. Je to urcite beh na dlouhou trat.
hypaodpovědět 
   Re: trochu jinak....08:47:37 09.10.2009
Zdar Hypo, konkrétně k fóglum v Tisý. Letos hnízdil na Modříně falkón, celý území bylo vobehnaný červenobílejma mlíkama jako crime scene - čili je snad každýmu jasný, že tam nelízt. Jinak třeba v Tisý na čelovkách dával boss HO Tisá Majkl Vyleťal cedule, anoncující hnízdění...
Papoušodpovědět 
   Re: trochu jinak....09:11:08 09.10.2009
nemyslím si že jsem odborník na pískovec,tuhle zkuušenost si osahal v Tisé v podstatě, každej kdo tam hodně leze...tak ví,jak dlouho po dešti zhruba jaká oblast schne.a když nevíš v hospodě ti místňáci řeknou..apropo..drápat se na mokrou skálu je nejvertikálnější kravinimum..tak to asi dál řešit netřeba...foglové hnízděj na stejným místech léta..a horolezci jsou ti kdo upozorňují na jejich hnízdění...chcko má mechanismy jak aktivně chránit přírodu,jen je nevyužívá...na to NP netřeba.
davidodpovědět 
 Re: trochu jinak....08:37:53 09.10.2009
Ale kvůli tomu nemusí bejt Tisá národní park. Navíc podešťovej limit a pravidla pro prváče (když pominu to, že správce povoluje cesty sám sobě nebo svejm kámošum a nesmyslně vytlouká logický směry těm, kdo jeho blahorodí laskavě nezažádali) jsou vcelku marginálie. Furt tu sou ty rozrytý nástupy.
Papoušodpovědět 
  Re: trochu jinak....08:42:11 09.10.2009
no a kdo je rozryl? Kdyz pominu dest, vitr atd. tak zbyvaji asi turisti a horolezi...vetru desti zeleni neporuci, tak chteji omezit alespon nas.
Muzeme v tom neco delat? Muzeme jim ukazat dobrou vuli? Brigadicky, vybudovani pevnych pristupovych stezek, striktni dodrzovani pristupovych tras, ...
hypaodpovědět 
   Re: trochu jinak....08:48:06 09.10.2009
...no nevím zda jsou horolezci a turisti, kteří p¨latí 30 Kč za vstup zrovna Ti, kteří by měli dělat protierozní optaření, když do pokladny Tisé připluje každý rok za výběr vstupného atd. milion ( www.tisa.cz ) a chko má podobná optaření samozřejmě v náplni a popisu práce a disponuje i finančními prostředky ze státního rozpočtu - to jest našich daní. Určitě nic proti nějaké brigádě či výpomoci, ale nevím zda jsou platící návštěvníci zrovna ti, kteří by se měli o národní přírodní památku starat formou vcelku technologicky náročných opatření .....( zde nejde o nějaký sběr odpadků, či výměnu kruhů ).
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: trochu jinak....08:50:50 09.10.2009
Kdy došlo k přehlášení PP na NPP? Předem díky za info.
H.odpovědět 
     Re: trochu jinak....09:09:33 09.10.2009
na cedulích je národní...ale od kdy to tak je či zda cedule jsou aktuální je k dotázání asi na příslušném CHKO Labské pískovce.....
RAdim Bzuraodpovědět 
    Re: trochu jinak....03:26:22 14.10.2009
A proč ne?Nejde jen o to,aby se ušetřily finance a síly zelených mužíků,spíš o projev něčeho,čemu,pro nedostatek lepších termínů,budu říkat dobrá vůle.Mně (a napadá mě,takhle z hlavy minimálně 6 - 8 dalších lidí) to nedělá nejmenší problém.Dejte na Lezce termín dejme tomu stonožka 33.-35.13.2009 bude v Tisé oprava a budování přístupů ke skalám a on určitě někdo dorazí.Pořád je to lepší,než dřepět u compu a (s prominutím) držkovat!
 Ollyodpovědět 
   Re: trochu jinak....08:54:46 09.10.2009
Já myslim, že by se pomocná ruka našla, kdyby např. ze zelený strany zazněl konkrétní návrh, jak na to. Btw. traduje se, že kdesi v útrobách CHKO LP leží jakási úžasná studie stran Tisé, která to řeší. Ale zatim nevim vo nikom, kdo by tento elaborát viděl. Třeba je tam nějakej úžasnej recepis, jak na sešlapaný nástupy - üdělat z Tisý NP.
Papoušodpovědět 
    Studie o Tisé - říjen 200511:48:52 09.10.2009
Takže - studie skutečně existuje: Tiské stěny - Studie zhodnocení vlivu návštěvnosti na přírodní prostředí, návrh opatření - RNDr. Jaroslav Valečka CSc., Bc. Daniela Terhešová, Stanislav Koleník - říjen 2005.

Zatim jsem jí prolítnul a některý nápady jsou úplně špatný a některý lepší.
Papoušodpovědět 
     Re: Studie o Tisé - říjen 200512:29:53 09.10.2009
Je to někde na webu k nalezení?
Ondra K.odpovědět 
      Re: Studie o Tisé - říjen 200512:41:16 09.10.2009
Je. Pošli mail.
Papoušodpovědět 
     Re: Studie o Tisé - říjen 200514:05:26 09.10.2009
Je to někde na webu k nalezení?
Ondra K.odpovědět 
      Re: Studie o Tisé - říjen 200510:51:34 14.10.2009
http://www.exex.cz/tisa/ Tiske_steny-studie_2005.pdf
Papoušodpovědět 
  Re: trochu jinak....08:42:52 09.10.2009
Dík za názory jen pevně věřím, že nezůstane jen u nich a každý koho to trošku zajímá podpoří informační kampaň či petici a případně zašle na OU v Tisé svůj názor. U nás lezčíků je bohužel ta nevíhoda, že dokážeme málokdy cokoliv konkrétního i když názorů a nápadů jsou mraky....cesta je lobovat přes ČHS ( teoreticky )
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: trochu jinak....21:45:03 10.10.2009
Patrně ti nějak uchází,že toto je opravdu nevratný krok a "někdo" se jím rozhodně nepřipravuje na kompromisy, ale na nadvládu. Budou dle mého názoru vládnout tvrdě a nespravedlivě - jsou to totiž úředníci těch politiků, o kterých já si rozhodně nemyslím, že umí do věcí přinést řád a pořádek.
Jindřich
Jindřichodpovědět 

 proč chtějí NP?09:53:24 09.10.2009
Kdo to vyhlásil - zastupitelé, vysvětlili to někomu - ne, chtěli to po nich občani - ne, proč to chtějí zastupitelé - obří dotace. Je jedno jak to bude veliký, stačí když to obsáhne Tisou a její představitele, s ostatními obcemi je zdlouhavé a nedůležité jednat, tudíž nejde o ochranu přírody, nejde o celoplošnou ochranu a ve skutečnosti to do kategorie NP v tomhle případě nespadá:)
Však oni si to prosadí, napíšou pár PR článků jak tu někdo psal, pozvou pod Stěny nějakého odborníka s tlumočníkem a dají mu najíst a v Evropě si budou myslet, že je všecko fajn a pošlou peníze:(
Ve skalách pak budou horolezci nejspíš přepadat vystrašené ochranáře a lidi se budou zbytečně hádat:) Ochranáři snad získají další nástroje na ochranu, ale kdo ví jestli si s nimi rozumně poradí. Peníze zastupitelé nasypou nějaké šikovné firmě, která postaví dokolečka plot, možná. Hlavně to nic nezmění na tom, že na Turbázi si tě nikdo nevšimne pokud nemluvíš alespoň německy a Ti co si jich tam všímají potom dál budou moct vesele brousit nohama i rukama kameny a skály ve skalním městě. Naštěsí jsou na druhém konci skal i zajímavější podniky, ale na některé věci jsou obyčejní lidé asi malý páni.
martanodpovědět 
 Re: proč chtějí NP?10:24:05 09.10.2009
myslim že je skoro zbytečný se tomu bránit.Trend je v současný době jasnej,proti větru se nedá chcát.
ondraodpovědět 
  Re: proč chtějí NP?10:39:09 09.10.2009
Má smysl se proti tomu bránit. To neni jen o omezení lezení, ale i o tom, jestli budeš moct za pár let do lesa na houby.

A obecně je to o tom, jestli Ti nějakej ouřad bude linkovat, co můžeš a co ne, a krok po kroku Ti zužovat životní prostor.
Papoušodpovědět 
   Re: proč chtějí NP?12:08:19 09.10.2009
Cítím to naprosto stejně. Je jasný, že až se situace po pár letech uklidní, tak zelení přijdou s úžnasnou myšlenkou spojit NP na pravém břehu s Tisou, vždyť se to přímo nabízí ! A pak nebudeš moct absolutně nic. Celý sever Čech bude pro lidi zapovězen, vyjma několika mála turistických cest. Ach jo :(
Petrodpovědět 
    Re: proč chtějí NP?12:23:41 09.10.2009
Původně to takhle chtěli ochranáři hned, ale věděli, že by jim to neprošlo. Proto tehdy Tisou pustili. Počkali a teď se jim zdá, že to půjde.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: proč chtějí NP?13:37:54 12.10.2009
Co to je les? Jen pole, kde se pěstuje dřevo. Zemedělcům se také nelíbí, když jim někdo leze do obilí.
Ondraodpovědět 

 blbost11:34:18 09.10.2009
Mám to chápat tak, že místních 812 obyvatel neví, o čem se hlasuje na zastupitelstvu obce a že i v takhle malý obci může zastupitelstvo odhlasovat něco proti vůli většiny obyvatel? Pokud to tak je, tak dost silně pochybuju o tom, že místní obyvatelé jsou schopní svéprávně rozhodovat v referenndu a Tisou čekají o dost horší věci, než včlenění do národního parku.
Na Tisý jsem byl jen párkrát, takže můj dojem je jen subjektivní, ale z toho, co jsem viděl mi nepřišlo, že by tam lezli jen Mirkové Dušínové a trochu zesílenej dohled nad (dokonce i rybařícíma) lezcema by mi nepřišel tak úplně na škodu
pavelkodpovědět 
 Re: blbost12:13:56 09.10.2009
A co má vyhlášení NP společnýho s rybařením na skalách ? Tomu nerozumím.
Na tvoji otázku - ano, zastupitelstvo si většinou rozhoduje nezávisle na vůli lidí. Počínaje parlamentem a obcemi konče. Kde žiješ ? ;) :(
A věřím, že v tomto případě se nikdo nikoho neptal, protože by se setkali s odporem. Nevěřím, že by se místním omezení daná NP líbila.
Petrodpovědět 
  Re: blbost12:26:00 09.10.2009
"zastupitelstvo si většinou rozhoduje nezávisle na vůli lidí" - podle mých zkušeností (a pár jich mám) to v malých obcích tak opravdu není. (Opakuju, v malých obcích. Rozdíl proti deseti- a více tisícovému městu je opravdu zásadní.)
Robertodpovědět 
   Re: blbost12:34:47 09.10.2009
Myslím, že zastupitelstvo spíše neví jaká je vůle lidí, protože se jich nikdo neptal a žádná diskuse nebyla.
RAdim Bzuraodpovědět 
    Re: blbost10:02:32 13.10.2009
Docela mne zaujala pasáž článku v Ústeckém deníku, co se na něj odkazuje nahoře.
=Starostka Tisé Martina Šimáňová je přesvědčená, že se lidé měli o záležitost zajímat dříve.
"Bylo avizováno, že zastupitelstvo bude mít vstup do NP na bodu programu. Zasedání navštívilo asi dvanáct lidí."=
Bohužel mi to nepřijde jako nepravděpodobný scénář. Těžko, opravdu těžko se diskutuje, když ti kterých se věc týká dají přednost televiznímu seriálu, nebo jiné podobné aktivitě. To je taky projev vůle :((((((
(Že by v obci s 812 obyvateli nebyla informace o zasedání zastupitelstva všeobecně dostupná, je samozřejmě nesmysl. Tam se ví, i kdy odcházela starostka z úřadu :))
Robertodpovědět 
     Re: blbost10:49:02 13.10.2009
Ahoj Roberte...asi by jsi měl jistě pravdu, kdyby byli občané informováni jinou cestou než nástěnkou v budově OÚ, že se bude projednávat takto závažní téma ( mapky atd.. byly zvěřejněny až po odsouhlasení ).
Popíšu Ti mojí představu: Oznamení záměru, nechat k nahlédnutí na webu a obecním úřadě do podmínek fungování v NP, mapky atd....případně svolat obecní referendum ( tak jako proběhlo třeba ke kinu ). Na zasedání se těch 12 lidí samozřejmě ptalo....ale byl v červnu změněn jednací řád tak, že se nediskutuje k jednotlivým podům, ale až po přijetí usnesení ( po této zkušenosti , kdo by měl chuť ...)
Částečně jistě pravdu máš....ale nikdo z nás asi dnes a denně nesleduje o čem jedná obecní úřad, krajský úřad, parlament ...a přijde jen pokud se dozví, že je to téma, které se ho bytostně týká ( to pokud se dozví je podstatné )
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: blbost08:09:42 14.10.2009
Myslím, že tento úryvek ze stopařova průvodce na tento případ perfektně sedí:

“Hovoří k vám Prostetnik Vogon Jelc z Galaktického úřadu pro plánování hyperprostorové dopravy,” pokračoval hlas. “Jak nepochybně víte, plány pro rozvoj okrajových oblastí Galaxie vyžadují vybudování nové hyperprostorové expresní dálnice, která má vést vaší sluneční soustavou. Vaše planeta je bohužel jedna z těch, které jsou určeny k demolici. Celá akce bude trvat necelé dvě pozemské minuty. Děkuji vám.”
Rozhlas umlkl.
Děs nepochopení zachvátil přihlížející pozemšťany. Hrůza se zvolna sunula shromážděnými davy, jako by to byly železné piliny na listu papíru, pod nímž se pohybuje magnet. Vtom vypukla panika, zoufalá touha prchat, jenomže nebylo kam.
Když to Vogoni viděli, zapnuli znovu improvizovaný rozhlas:
“Nemá cenu tvářit se překvapeně. Všechny plány a příkazy k demolici jsou už padesát pozemských let vyvěšeny na vašem místním plánovacím odboru na Alfě Centauri, takže jste měli spoustu času vznášet formální protesty. Teď už je pozdě dělat kvůli tomu rozruch.”
Podpovědět 
      Re: blbost10:22:34 14.10.2009
Ba ne to je pravdepodobne taky jen pulka ve skutecnosti je to asi oboje dohromady. Lidi na to prdej (vono to urcite krome uredni desky na strankach obce bylo a par lidi o tom vedelo ale vedsine to nestalo za namahu) a zaroven se vec nesirila vic nez je zakone nutne (at uz z duvodu nejakeho zajmu nebo jen z lenosti).
Filipoodpovědět 
       Re: blbost11:09:26 14.10.2009
Mno, na webu - pozvánka na diskuzi týden předem, informace o tak zásadní věci, jako je zřízení NP, 2 týdny před diskuzí ... to mi nepřijde jako včasné informování. A přitom z vystaveného dokumentu je jasné, že se o té věci jedná mezi NP a starosty už delší dobu.
Zdejší nejsem, takže nemůžu soudit, jestli probíhala nějaká reklama ve vesnici, ale vidím to, že spíš ne.
Podpovědět 
        Re: blbost12:10:03 14.10.2009
Ja nerikam ze to je dostatecne je to jen to co musej splnit. Nadruhou stranu vzhledem k tomu ze je psano s vyloucenim soukromych pozemku na kterych majitel nesouhlasi tak asi o tom nekdo vedel a nesouhlasil (i kdyz i tady je moznost ze neexistuje nikdo kdo nesouhlasi). Kliknout jednou tejdne na vyvesku na stankach eni tak narocny (mas-li internet) a tejden je dost dlouha doba abys obech sousedy a rek jim ze je treba prijit (kdyz nejses tejden pric), nebo mame toho hodne, zas nam do toho bude nekdo chytrej kecat, z toho by mohla kapnout nejaka kacka, atd. atd. Proste kombinace nezajmu s neochotou ci ziskem.
Filipoodpovědět 
 Re: blbost12:22:59 09.10.2009
Ten první odstavec je VELMI trefná poznámka. více už snad ani netřeba dodávat ...
Robertodpovědět 

 Informovanost Tisé12:21:16 09.10.2009
To Radim Bzura: vhodné řešením, které by mohlo pomoct, mi přijde sepsat info o hlasování o NP, sepsat důsledky, které to pro obyvatele přinese, a nastínit, jak proti tomu můžou zasáhnout. Vytisknout 800 kopií a roznést do schránek místních obyvatel. Myslím, že by tato informovanost mohla posunout celou věc správným směrem ...
Petrodpovědět 
 Re: Informovanost Tisé12:36:58 09.10.2009
Přesně co teď popisuješ se právě děje.....petice která koluje po obci ( viz. linky z článku ), informace do schránek....a pokud si občani odhlasují, že park chtějí nechť tedy je vše jak je....ale dosud já nevím co občané chtějí. Já vím co chce oněch 50 lidí, kteří na setkání přišlo a z toho vyplynulo to co je popsáno výše. Třeba se demokraticky rozhodne, že je park O.K.
Radim Bzuraodpovědět 

 pohled na věc12:47:30 09.10.2009
Nechápu dvě věci. Proč se NP chápe jako místo kde se nic nesmí a ochránci jsou lidi co jen všechno zakazujou. Copak ještě žijem v komunismu?
Tomodpovědět 
 Re: pohled na věc13:04:30 09.10.2009
Protože to tak je - viz. naše zákony.
odpovědět 
 Re: pohled na věc13:35:09 09.10.2009
... a jestli se ptáš, proč jsou takové zákony - pak to je proto, že jsme si je takto vytvořili a schválili.
odpovědět 
 Re: pohled na věc15:11:35 09.10.2009
Protože lidi nezměníš, jakmile bude nástroj, tak bude nejjednodušší ho použít. Nejsme všichni chudí, ale přibývá nejchudších, každý režim má něco. Ten kdo nic nemá a nic neví, pokud dostane sebemenší moc, tak se jí chopí jak nejvíc může. Mělo by fungovat práce = peníze, ale těm pracovitým hází klacky pod nohy ti co mají možnost rozhodovat za ostatní = prospěch pro mě. Podívej se na pohraničníky na východ od našinců, jak dusí zbytečně lidi na hranicích, protože můžou, to je asi nejmarkantnější ukázka moci.
odpovědět 
 Re: pohled na věc15:16:30 09.10.2009
Protože když máš pocit že se něco musí chránit, tak to tady prosadíš jenom tak, že někoho přesvědčíš že z toho něco bude mít. To se pak snadno zařadí mezi ty ostatní kde jde někomu jen o to něco z toho mít. Nosí se chránit pro peníze, ne pro ochranu. A taky mají ochranáři špatný PR, nebo na jim na to kvůli přesvědčování nejdůležitějších nezbývá čas. Kdo ví.
z liduodpovědět 
  Re: pohled na věc17:12:06 09.10.2009
Již dnes je uzemí chráněno.....
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: pohled na věc13:11:45 12.10.2009
Pravda, chráněno, a to je dobře. A bohudík zatím není ještě zapovězeno, což se přeměnou CHKO na NP stane :(
Petrodpovědět 

 To nemá být jen Tisá, ale i...20:29:46 09.10.2009
část Labáku od Hřenska po Suchou Kamenici tedy i např.- Toreador kam spousta lezců z Labáku jezdí trénovat za mokra.
Vlastik Peroutkaodpovědět 

 lidi, čtěte16:16:57 10.10.2009
Po přečtění komentářů je mi všelijak. Dříve jsem měl jsem za to, že lezci jsou lidé, kteří vítají pohyb v přírodě a citlivě a s ohledem proto k té přírodě přistupují. Že si uvědomují, že v té vertikále nejsou a nemohou být sami. A že je jasné, že horolezecké objekty jsou vesměs fenomény unikátní a tudíž více chráněné než kdejaké parkoviště u megasráče.
U tohoto ale i u dřívějších článků jsem ale pochopil, že většina - tedy většina těch co komentují na lezci, taková asi není. Smířil jsem se. Sport je to teď populární, více lidí, více povah...
Co mě ale vytáčí teď - že komentující komentují a glosují něco, aniž by přečetli vlastně co. Prosím než se pustíte to závěrů, přečtěte si, očem národní park a CHKO je, jak se ne/mohou změnit podmínky ochrany, třeba proto, že už dávno platí apod. - čtenářům doporučuji zákon 114/1992 Sb. - základní ochranné podmínky CHKO a NP, dále pak bližší ochranné podmínky CHKO LP.
Je pravda, že ochranáři mohou v rámci stanovení bližších ochranných podmínek být přísnější než doposud - to ale mohou i bez NP. A sebevědomé vystupování lezců ve stylu "po nás potopa, my jsme tu teď a chcem všechno, páč jsme si na to na umělé stěně zvykli" rozhodně z nepřispěje k hledání potřebného souladu.
Takže prosím - čtěte, pak diskutujte.
Já si tedy už závěr udělal - přestávám číst na lezci komentáře...
Petr
Petrodpovědět 
 Re: lidi, čtěte21:44:18 10.10.2009
Co člověk, to názor. Možná to ale není o tom, jak se horolezci změnili z party milovníků přírody na partu cyniků, co se snaží zakroutit každý vráně krkem. Možná to třeba naopak něco říká o tom, kam se u nás posunula ochrana přírody z hnutí se stejnnými cíly co měli horolezci, na státní moloch kterej vidí každýho návštěvníka (takže i tebe)v chráněným území jako položku negativně zvyšující návštěvnost a tudíž přírodě apriori škodící.
Je těžký mít společný cíle s někým pro koho jsi už ze zákona o kterým píšeš škůdce.
Pavelodpovědět 
  Re: lidi, čtěte17:49:22 13.10.2009
Milý Pavle, co člověk, to názor, ale pěkně kecáš. A píše se "cíli".
JHodpovědět 
 Re: lidi, čtěte13:26:42 12.10.2009
Tak toto jsem ale vůbec nepochopil. Zákon 114, resp. příslušné pasáže znám docela dobře, a vím, jaký je rozdíl mezi CHKO a NP. Jak tu již bylo řečeno, ve zkratce znamená NP zavření území pro lidi a dle zákona nesmí ani šlápnout mimo vyznačenou cestu. CHKO je dobrá volba a naprosto dostačující - území se chrání proti různým vlivům, ale běžná činnost, která ho nijak nepoškozuje, je povolena.
A nedívej se na to jen z pohledu lezců, ale obecně. Dnes už se člověk díky tzv. ochraně přírody nepodívá na místa, kam léta jezdíval na čundr, kde se v klidu toulal přírodou bez davů "turistů", a ničemu neškodil.
A co se týká lezců a zdejších komentářů - ty si fakt myslíš, že lezci "zničí" skálu ? Maximum, co můžou udělat, je ulomit nějaké chyty nebo občas vybrousit nějaké místo. Ale jsou to věci z hlediska ochrany přírody naprosto nepodstatné. A na zdejších komentářích jsem neshledal názor "chceme všechno a po nás potopa". By mě zajímalo, z čeho jsi tak usoudil ?
Ty se prober - jestli ses rozhodl napadat lezce a milovníky přírody, měl bys své narážky alespoň něčím podložit. Jinak nelze jinak než to považovat za výplod dalšího zeleného fanatika :(
Petrodpovědět 

 Rozšířit!20:02:54 10.10.2009
Rozšířit a na co největší území, na všechny ty z imisí dosud nevzpamatované lesy kolem Sněžníku a nechat je vlastnímu vývoji v I. zóně. Slyšel jsem nějaké vrabce, že rozšíření je handl za jez v Prostředním  Žlebu, jehož vybudování se někteří jedinci ještě nevzdali, to mi přijde trochu přitažené za vlasy. Stejně je to prdel, NP, který chrání do valů shrnutou jedovatou půdu a mezi valy prokácené břízy, mezi něž jsou nasázeny "původní" smrky. A do toho Kocourkova skvěle zapadá, že Rosol, Bzura a spol. poznají na vlastní kůži metody, které sami používají. Výsledek bude vynikající, lezcům, co se snažili ostatním furt něco nařizovat a zakazovat, konečně někdo taky něco přikáže a zakáže. OVK bude znamenat Oblastní vytloukací komise a po zrušení všech cest se taky zruší a ČHS nebude muset platit zdejší profiměniče kruhů, co z toho měli doteď byznys. Bělinovi se tak změní statistiky, že ho klepne. Rozšířit, rozšířit!!!
Bídaodpovědět 
 Re: Rozšířit!20:37:07 10.10.2009
Hmmm....tak nevím komu jsem já co nařizoval a zakazoval. Nikdy jsem v žádné OVK ani jiné komisi nebyl...Před lety ( 5 a více lety ) jsem se do Bídy někde v diskusi navážel kuli MG na písku...tak možná nepofoukané bebíčko. Jinak petice není proti parku a není to iniciativa lezců, ale zejména lidí, kteří v Tisé a okolí bydlí i když v Tisé bydlí i lezci a někteří mimo Tisou se také připojili.
Každopádně plané plky a nesmysli na lezci nic neřeší podstatné jsou praktické kroky....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Rozšířit!20:12:12 11.10.2009
Přece v diskusi nejde o vyřizování osobních účtů,ale o život a pohyb v katastru obce. NP má zvýšit příliv turistů a kolik bude běhat stráží po skalách,aby je uhlídali???Jestli-pak nejde jen o peníze,které nikdy neuvidíme a pěkně si je ze státního rozdělí zase jen státní úředníci a v obci se udělá jen megaparkoviště, to nás čeká moooc hezký pohled ze skal.
Vlaďkaodpovědět 
  Re: Rozšířit!21:57:23 11.10.2009
Jestli něco může Tiským stěnám pomoc, tak je to uzavření Hřebenovek na nejméně 2 roky, tečka. Jestli to bude NP nebo PP je fuk. Normálně je oplotit, stejně jako průchod u Zlaté stěny. A možná by NP konečně začal s údržbou cest a schodišť, možná že by se tam mezi ty břízy vysadily stromy, které tam patří, možná by se konečně začalo něco dít.
Bídaodpovědět 
   Re: Rozšířit!23:58:38 11.10.2009
jo, bído - všichni bychom se měli zeptat sami sebe:

Co jsem pro skály udělal já sám?
Kdo bude mít z podobných aktivit prospěch? Já? Ty? Obec? Ouřadové? Příroda?

Pánové, ochlaďte si hlavy - a žádná kdyby, možná a podobně.
Sere vás to?

Tak s tím něco dělejte. Jinak jste jenom ukecané baby v pseudo parlamentní demokracii. Jinými slovy - NULY.
Datelodpovědět 
   Re: Rozšířit!09:17:40 12.10.2009
Vcelku by mě zajímalo co jiného než původní náletové břízy a jeřabiny do Tisé patří.....Jinak David Chudoba jistě vtipkuje, protože takovéhle nesmysly co zde prezentuje nemůže myslet Vážně.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Rozšířit!14:42:33 12.10.2009
Myslím to naprosto vážně. Oplotit na 2 roky, pak zjistit stav a třeba další 2 roky. Koho zajímá původní druhové složení, najde si to v knihách. Kdo neumí číst, zajede si do Saska na Grosser Zschirstein nebo Grosser Winterberg a bude se dívat, co roste v podobných nadmořských výškách na podobném reliéfu a podloží.
Bídaodpovědět 
     Re: Rozšířit!15:15:42 12.10.2009
to stačí zajít do modřína, kde nikdo neleze...nechodí...ale celá akce vzniká z jiných důvodů a lezení je na 2.3. či dalším místě.
Radim Bodpovědět 
      Re: Rozšířit!16:18:20 12.10.2009
je faktem ze Modrin a lesy nad i pod jsou mnohem zachovalejsi. Tisa je proti Modrinu, ktery stoji hned vedle planovanoho NP, spis dobre vyuzivana a clovekem "kultivovana":)) krajina. Bylo-li by prvoplanem zaklozeni NP chranit puvodni prirodu, tak by logicke umisteni parku byl pruh mezi Sneznikem a Tisou (viz mapka na webovkach, kdesi hore zminenych). Ale v dnesnim svete penez a vlastnich zajmu, davat do souvislosti ochranu prirody se zakladanim NP, to bychom asi chteli moc...
lacoodpovědět 

 Studie12:29:32 12.10.2009
Ahoj,  na web -  v článku prezentovaný link přibyla studie CHKO, která navrhujee zákaz lezení v malých a velkých stěnách a přesunutí pouze do beršlických atd...akorát bacha má to 80mb, tak trpělivost,
Radim Bzuraodpovědět 

 petice14:46:12 12.10.2009
tak už jsem se upsal ďáblu:-), doufám že to nebylo Papouškovi a ani jsem nemusel do Refíčka, nějak se jeden arch zatoulal na promítačku do chaty lokotky.
Johny25odpovědět 
 Re: petice15:00:57 12.10.2009
Správně, Terminátore. Já to sfouknu tenhle tejden v rámci prohlídky malý Gendristky. P.S. Kolik máme podpisů pod peticí?
Papoušodpovědět 
  Re: petice15:12:35 12.10.2009
CCA 200 ....Harlem byl dobrej...ujme se toho někdo? Stačí vyzvednout na refu...a nechat tam třeba nějaký den na báru...
Radim odpovědět 
   Re: petice19:32:24 12.10.2009
Harlem by byl dobrej....oprava
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: petice21:49:10 12.10.2009
tak ještě tu petici odvezte třeba nekam k Brnu nebo na Slovensko at je toho vic...nemyslíte si pánové že ty naše krásné Tiské stěny potřebují po letech vašeho osekávání a obrušování také trochu údržby a ochrany.já jak asi tušíte nejsem lezec ale rozhodne je to pro mě osobní věc.narodil jsem se tady vyrostl jsem tady a nyní do těch skal kde jsem si hrál jako kluk vodím své děti.nechci vás házet všechny do jednoho pytle ale uznejte že jsou mezi vámi pěkný prasata.poslední roky vidím že kdo má na zadku sedak a na rameni kus lana tak už se považuje za Mesnera.z Usti sem do skal jezdí omladina chlastat a hulit a není nikdo kdo by je i vás trochu kontroloval a usměrnoval.ruku na srdce-píšete jak vám jsou stěny drahé ale bojíte se jedině toho že budete muset zaplatit vstup a že vám někdo bude koukat přes rameno jak děláte to co už by jste správně dělat nesměly protože v chko platí vpodstatě to co v np jen je to kontrolováno.takže čau z našeho skalního města a nebojte se ničeho nového.rádi vás tu zase v létě uvidíme§§§§§
mistní rypákodpovědět 
     Re: petice07:50:52 13.10.2009
Osekávání ? Hulení trávy ? O čem to vlastně mluvíš a co to má co dělat s vyhlášením NP ? O rozdílu mezi NP a CHKO taky nevíš vůbec nic. Nějak jsem tě nepochopil.
Mezi řádky snad dokážu vyčíst, že nemáš rád huliče trávy, kteří dělají bordel v dědině i ve skalách, a nechceš, aby jezdili do Tisé pořádat mejdany. To já taky ne. Ale jak to souvisí s ochranou přírody ?
Martinodpovědět 
     Re: petice09:53:20 13.10.2009
Když tak často chodíš s dětmi do skal, co říkáš místním dětem ze ZŠ co tam chodí kouřit vodní dýmku. Myslím,že jde hlavně o to,aby si za čas někdo neumanul udělat z NP I.zonu a nemuseli jsme chodit s dětma jen u Cihláku po poli se na skály jen dívat.
Vlaďkaodpovědět 
     Re: petice03:40:20 14.10.2009
Ach jo,co Ti mám na to říct?Radši asi nic,stejně to nemá smysl...
 Ollyodpovědět 

 Dnešní Tisá a NP20:25:14 15.10.2009
Právě jsem se vrátil z setkání místních obyvatel, které proběhlo v Tisé kvůli začlenění zdejších skal do Národního parku České Švýcarsko.

Výstup by se dal zúžit do věty: "Nepotřebujeme tu drába, který by nám říkal, jak se máme chovat v lese a ve skalách."

Dozvěděl jsem se mj., že místní zastupitelstvo bylo ve věci začlenění Tiských stěn do národního parku až neobyčejně rychlé a neobyčejně iniciativní.

Veškerá diskuse k tak fatální věci, jakou zásadní omezení pohybu v přírodě v okolí obce bezpochyby je, žádná. Žádné referendum, žádná anketa ani jiný průzkum. Neuvěřitelné.

Za naprosto skandální považuji, že nikdo ze zastupitelstva Tisé nepřišel na dnešní setkání veřejně obhájit a vysvětlit důvody, proč zastupitelstvo posvětilo rozšíření národního parku.

Ve středu 21. října proběhne v Tisé setkání vedení obce, ochranářů, místních a dalších zainteresovaných. Další možnost vyjádřit NE! zhůvěřilosti s národním parkem. Nenechám si jí ujít...
Papoušodpovědět 
 Re: Dnešní Tisá a NP21:13:30 15.10.2009
Třeba to bude v NP podobné jako v sousední Saské části, pohyb lezců bez problému, ty bivaky, které jsou vhodné k přespání budou většinou oficiálně k přespání povolené... Škoda, že je to jen pokus o vtip z mé strany.
K.odpovědět 
 Re: Dnešní Tisá a NP08:27:14 16.10.2009
Ano, přesně jak jsem říkal. Domorodci nic nevěděli a zastupitelstvo jednalo ku svému prospěchu a potajnu, bez zájmu o názor většiny. Jak typické v Čechách :(
Petrodpovědět 
 Re: Dnešní Tisá a NP10:02:07 16.10.2009
Ještě jedna poznámka - z dokumentu na úřední desce na stránkách obce lze číst, že "pro obec je klíčové zachování možnosti výběru vstupného do prostoru Tiských stěn". Dále se hovoří o jakémsi materiálu, který toto řeší, nicméně nikde ho nevidět.
Naopak - dle zákona 114/1992, §24, písm. 4 je jasně dáno, že "Poplatky v národních parcích jsou příjmem příslušného orgánu ochrany přírody národního parku".
To by mě tedy zajímalo, jaká "dohoda" se uzavřela či jaký "materiál" byl předán místostarostovi ...
Petrodpovědět 
  Re: Dnešní Tisá a NP10:29:01 16.10.2009
To bych si dovolil poopravit. §24 odst. 4 zmíněného zákona se vztahuje na poplatky dle §24 odst.1, tedy polatky, které vybírá orgán ochrany přírody. I kdyby tomu tak nebylo, tak se obávám, že platba, kterou vybírá Tisá za vstup do skal není "poplatkem", protože zde obec Tisá vystupuje jako soukromý subjekt- nájemník popř. vlastník pozemku- a z toho titulu vybírá vstupné.
Syselodpovědět 
   Re: Dnešní Tisá a NP10:39:39 16.10.2009
Domnívám se, že vyhlášením NP spadne správa Tiských stěn pod správu NP, která bude moct vybýrat poplatek za vstup.
Nebo chceš tvrdit, že stát bude spravovat Tiské stěny jednak prostřednictvím NP, ale také pronajímat obci a spravovat i prostřednictvím obce ? To snad ani nejde ;)
Petrodpovědět 
    Re: Dnešní Tisá a NP11:31:45 16.10.2009
Proč by to nešlo? Území v národních parcích patří nejen státu, ale také soukromníkům, obcím a pod. Tato území se sice musí řídit ochrannými podmínkami, plánem péče a dalšími direktivami ochranářů, ale jinak si s nimi můžeš dělat co chceš.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Dnešní Tisá a NP22:35:29 18.10.2009
Ale tady je velký rozdíl od tvého obecného případu. Tisá má skály v pronájmu od státu, nevlastní je. Proto si myslím, že stát je nebude moct spravovat prostřednictvím NP i prostřednictvím obce současně.
Petrodpovědět 
 Re: Dnešní Tisá a NP16:46:36 16.10.2009
Zdravím všechny přátelé našeho skalního města.Dnes jsem se dozvědel o této vaší adrese a komentářích ohledně vstupu Tisé do NP.Jsem jeden z místních zastupitelů a po přečtení některých vašich názorů mi dovolte abych reagoval na některé z nich protože se mě dotýkají a skoro i uráží.K vysvětlení některý pojmů:zastupitelstvo neposvětilo vstup ale návrh vstupu do NP.Rozhodnutí nebylo rychlé a iniciativní-naopak starostka nás už před několika měsíci informovala o možném rozšíření.Našemu rozhodnutí o případném vstupu předcházely pohovory a zodpovězení všech potřebných otázek s panem Bendou.Vše je na začátku jednání a nic ještě není konečné.Pro obec i pro kraj přináší jak jsem informován přítomnost NP mnoho možností dotací a přednostního přístupu k mnoha problémům.Zpátky k reakci na vaše příspěvky-kdo se chce zajímat ten se zajímá a zjistí dopředu kdy a o čem budeme jednat-narážím na poznámku že jednáme potajnu.to že by jsme z toho měl mít vlastní prospěch nebudu komentovat protože je to pod mou úroven/pro Petra/.Poznámka že nechcete žádného drába mě také nutí k zamyšlení že jestli plníte vše co se má a nic neporušujete tak se přece nemáte čeho bát nebo ano?Psal bych dál ale zbytek si asi řekneme 21.10. na sále OU.S pozdravem Pavel Bláha zastupitel obce Tisá.
Pavel Bláhaodpovědět 
  Re: Dnešní Tisá a NP21:02:50 18.10.2009
Je dobře když se zastupitélé účastní diskuse..
Schválení změny hranic NP je opravdu na začátku. Změnu schvaluje parlament. Souhlas obce je jeden z prvních kroků. Obec souhlasila. (http://www.tisa.cz)
Jsem vcelku překvapen tvrzením, že kdo hledá informace, tak si najde. Jistě...ale zastupitelstvo i představitelé obce jsou tu pro občany nikoliv naopak. Takže pokud se jedná o tak zásadní otázku očekával bych a se mnou dnes již téměř třista zejména občanů a chalupářů z Rájce, Tisé a Ostrova, že bude obec o takto závažné věci informovat více než jedním řádkem v programu schůze zvláště vychází-li obecní zpravodaj a Tisá provozuje vcelku přehledný web.
Nevím o čem zastupitelé jednali či nejednali za zavřenými dvěřmi několik měsíců či snad let. Podstatné je, že žádost pana Bendy je datována 27.7.09 - k dohledání na úřední el. desce Tisé. Nevím o čem jste jednali či nejednali vím, že v zápisech ze zasedání nic takového není.
Pokud jste rozhodli, jak jste rozhodli očekával bych, že sdělíte jaké dotace tedy Tisá dostane, v jakém objemu, na jaké tituly.....protože zkušenosti obcí, které do parku vstoupily ( i nevstoupily -Děčín, Růžová, Srb. Kamenice )jsou přesně opačné než se snažíte prezentovat.
To že nepotřebujete mít za zadkem policajta ( strážce ), který Vás může legitimovat, vstupovat na soukromé pozemky, dávat pokuty...atd.. zdaleka neznamená, že by měl člověk páchat něco čpatného....jen prostě nepotřebuje mít za zadkem "velkého bratra" při výletě na kole, běžkách či procházce se psem...
odpovědět 
   Re: Dnešní Tisá a NP21:25:19 18.10.2009
jen bych upřesnil....že slova o drábech na které narážíte tlumočená výše Papoušem nepadla z úst horolezců, ale zejména místních občanů a to dříve narozených, kteří patří ke starousedlíkům a myslím, že mezi spoluobčany dosahují jisté vážnosti. Předpokládám, že si to ve středu nenechají pro sebe...
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Dnešní Tisá a NP22:32:11 18.10.2009
1. O NP se jednalo několik měsíců či let. Obyvatelům Tisé se o tom ale dalo vědět týden či dva před tím, než se k tomu mají šanci vyjádřit na setkání se zastupitelstvem. Co to tedy je jiného, než jednání potajnu ???
2. A nemělo to být právě naopak - nejdřív se zeptat obyvatelů, a pak jednat se správou NP ?
3. K mojí přesně formulované otázce ohledně jednání se správou NP o poplatcích za vstup do Tiských stěn - k tomu by odpověď nebyla ?
Petrodpovědět 
  Re: Dnešní Tisá a NP23:10:29 18.10.2009
Milý pane Bláho, je sympatické, že jste s panem Bendou, který si rozšiřuje svůj business, vznik národního parku v Tisé probrali, na obyvatele Tisé a další zainteresované jste se ovšem vykašlali.

Nemyslíte, že by stálo za to se jich zeptat formou minimálně ankety, resp. referenda, co si o tak zásadní věci myslí?

V Křivoklátě např. proběhla v souvislosti s možným vzikem národního parku anketa, v níž obyvatelé park odmítli.
Papoušodpovědět 

 co takhle NP Praha18:23:09 20.10.2009
Posuďte, jestli zrovna Tisské stěny a spol. splňují základní paragraf, podle kterého se rozhoduje o vyhlášení parku. Zde je citace ze zákona č.114 - HLAVA DRUHÁ
§ 15
Národní parky
(1) Rozsáhlá území, jedinečná v národním či mezinárodním měřítku, jejichž značnou část zaujímají
přirozené nebo lidskou činností málo ovlivněné ekosystémy, v nichž rostliny, živočichové a neživá
příroda mají mimořádný vědecký a výchovný význam, lze vyhlásit za národní parky.
Dle mého názoru se v Česku bude jen velmi špatně hledat narušenější a člověkem ovlivněný kus přírody. Zdejší druhová skladba lesů je naprosto pozměněná, pokud vím, tak se zde nenachází ani jeden endemický živočich nebo rostlina. Celá oblast je silně zasažená emisemi a veškerá půda je na desetiletí degradovaná depozicemi spadu popílku, oxidy síry a dusíku. To už je snad lepší uvažovat o vyhlášení NP Praha.
Pavel Karmazínodpovědět 
 Re: co takhle NP Praha22:28:40 20.10.2009
Sice se to netýká skal,ale Tísi byl vojenský prostor pro chemiky!
Jeníkodpovědět 

 Dnešní Tisá a NP - podruhé23:45:57 21.10.2009
Veřejná debata o případném začlenení Tisé do Národního parku České Švýcarsko ve středu 21.10.2009 na místní radnici byla inspirativní.

Nejpozoruhodnější mi přišlo následující:
1) ředitel parku Pavel Benda přislíbil, že pokud obec nebude se zřízením parku souhlasit, nebude jej prosazovat
2) zastupitelé přiznali, že před jejich souhlasem s parkem měla proběhnout veřejná debata a že situaci v tomto ohledu podcenili
3) dva ze zastupitelů přímo sdělili, že podpoří hlasování obyvatel obce o tom, zda park ano či ne (jeho forma - referendum či anketa - zatím není jasná)
4) petici za vypsání tohoto "referenda" podepsala více než třetina oprávněných voličů v Tisé

Za sebe doufám, že se radnice postaví k těmto výzvám čelem, nechá místní o parku férově rozhodnout a bude výsledky jejich rozhodnutí respektovat. (A pevně věřím, že místní pošlou nápad s parkem do kytek).
Papoušodpovědět 
 Re: Dnešní Tisá a NP - podruhé00:17:39 22.10.2009
Papouši, přišlo Ti že má ten NP nějaký výhody? Přeci něco museli zasupitelé i ředitel nabídnout.
martanodpovědět 
  Re: Dnešní Tisá a NP - podruhé01:19:54 22.10.2009
Výhody = peníze. Obec Tisá na to kouká hlavně skrz prachy. Slibuje si, že se dostane k různejm dotacím, že naláká do Tisý další turisty, že za ní park a jeho rangeři ohlídaj skály... (nějaký sentimentální řeči vo ochraně skal jsem taky zaregistroval, ovšem mám za to, že kdyby o ní šlo, mohla už obec dávno nalejt nějaký drobný, co vybere na vstupnym do skal... Nevšim sem si) Čili výhody asi jo, ale jak pro koho...

Ochranáři včera sugestivně omílali mantry vo tom, že se vyhlášením parku v podstatě nic nezmění a že v Tisý bude jen druhá zóna, kde pohyb prý prakticky není omezen.

Z následný debaty ale vysvitlo, že by se v Tisý lezení kvůli jeho zákazu v národních parcích muselo znova povolit (jak se kulantně řiká vyhradit pro něj lokality). Ovšem, co by se povolilo ev. nepovolilo, jasný neni.
Papoušodpovědět 

 Podmínky lezení v Labský pískovcích20:45:12 22.10.2009
V pondělí 25.5. 09 se konalo jednání zástupců ČHS a Správy CHKO Labské pískovce, které se týkalo jednak podmínek lezení v Přírodní památce Tiské stěny a jednak používání magnézia v celé oblasti Labských pískovců.


Zástupci SCHKO Labské pískovce nás informovali, že situace v PP Tiské stěny je dlouhodobě negativně ovlivněna intenzivním provozováním horolezectví a také turistiky. Toto konstatování je podloženo odbornou studií zpracovanou v roce 2005 pro SCHKO Labské pískovce, která upozorňuje na problém eroze, poškozování povrchu skal apod., a doporučuje v Tiských stěnách horolezectví výrazně omezit popř. zcela zakázat. Správa CHKO nemá v úmyslu k těmto radikálním krokům přistoupit, nicméně požaduje realizovat opatření, která povedou k šetrnějšímu využívání této oblasti. V zájmu zachování možnosti lezení v Tisé se ČHS se se správou CHKO domluvil, že v Tiských stěnách bude platit: zákaz zimního lezení, zákaz lezení za deště a 48 hodin po dešti, zákaz lezení v pohorkách a jiných botách poškozujících povrch skal, možnost jištění pouze prostřednictvím fixního jištění a textilních smyček, dělání prvovýstupů pouze po domluvě s OVK. V oblasti Velkých a Malých Tiských stěn, v Bürschlických stěnách, Hřebenových stěnách a Věžích za cestou bude oblastní vrcholovou komisí stanoven zákaz používání magnézia.

Na jednání bylo konstatováno, že v Ostrově, Rájci a v kaňonu Labe není zatím nutné přistupovat k novým omezujícím opatřením, neboť tyto oblasti jsou méně využívány. Jako dosud zde však bude docházet k dočasnému omezení lezení v úsecích hnízdění ptactva.
Pokud jde o magnézium, správa CHKO byla informována o rozhodnutí OVK Labské pískovce povolit používání magnézia jen při lezení cest udělaných po roce 1990, s obtížností nejméně IXb.

ČHS prosí všechny lezce o dodržování výše uvedených pravidel.


B. Valentová, ČHS  [úpravy]

Dobře si to přečtěte Pane Radime Bzuro a ostatní
odpovědět 
 Re: Podmínky lezení v Labský pískovcích22:34:30 22.10.2009
Ten dokument samozřejmě všichni zúčastnění znají, ale má to jeden háček: je podepsán správou CHKO nikoliv NP.
Syselodpovědět 
  Re: Podmínky lezení v Labský pískovcích00:19:15 23.10.2009
Přečtě si paní Valentová noviny (nebo internet). Obce se bouří v celém Česku proti správám národních parků. Právě kvůli tomu, že zelení úředníci si vykládají zákon o ochraně přírody a krajiny, své statuty a další zákonné normy velmi široce. Lze tedy očekávat, že se tak stane i Českém Švýcarsku. On nejen pan Bzura, ale také obce na Šumavě, jihočeský kraj, obce a města v Podyjí, občané na Křivoklátsku a občané v plánovaném Poohří nechtějí nechat strkat nos ochranáře až na svoji zahrádku a do svých domů. A to jsoiu jen náhodné příklady, kterých jsem si tento rok všimnul.
Kuba Turekodpovědět 

 Tisá a NP - další kolo 11.11.200910:58:03 30.10.2009
Další beseda na téma Rozšíření Národního parku České Švýcarsko o Tisou, Ostrov a Rájec proběhne v sále Obecního úřadu v Tisé na Ústecku ve středu 11. listopadu 2009 od 17.00.

O vyhlášení případného referenda, zda park v obci ano, nebo ne, se podle starostky obce rozhodne na prosincovém zasedání zastupitelstva Tisé.

O vypsání referenda usiluje Občanské sdružení Tisá http://www.exex.cz/tisa/indexp.html Zastupitelstvo obce již v září rozšíření parku o Tisou odsouhlasilo, ovšem bez předchozí veřejné diskuse. OS Tisá proto vyhlásilo petici za referendum.

Diskuse k (ne)připojení Tisé k parku probíhá i zde http://www.tisa.cz/diskuze.html

Papoušodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.