LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140253 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Sportcentrum Forea - Lanškroun
DDM Domino - Hronov
HOKOK Sport Kladno - Kladno

Prodejny
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Český pohár v lezení na obtížnost

Smíchoff

V sobotu 28.3.2015 se v pražském Lezeckém centru SmíchOff uskutečnil letošní první závod Českého poháru mládeže v lezení na obtížnost, který byl zároveň i prvním letošním závodem Českého poháru dospělých v lezení na obtížnost.

Hlavními stavěči byli Jan Zbranek a Jan Šolc, což zaručovalo kvalitu cest a jak se v závodě ukázalo, cesty byly opravdu pro závodníky nejen „výživné“, ale byly i divácky atraktivní a hlavně stavěči krásně dokázali závodníky rozřadit.


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


Účast byla skvělá – jak počtem závodníků, významnými jmény – Adam Ondra, skalní a závodní matadoři jako Ála Rozsypal, Jirous Přibil a Ondra Ďoubal, tak i diváckou podporou… Celkem se závodu zúčastnilo 101 závodníků a na finále Smíchoff praskal ve švech.
Šlo o společný závod dospělých a mládeže, takže všichni závodníci z kategorií A a junioři automaticky startovali v dospělé kategorii, závod tak byl zajímavější i pro možnost porovnání mezi různými věkovými skupinami.


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


Kvalifikace:


Honzové připravili pět kvalifikačních cest – dvě speciálně pro muže, na dalších třech se prostřídali závodníci a závodnice kategorie B a ženy (a dívky)
První kvalda nejmladších dívek byla trochu rozehřívací, vysoko v ní dolezly prakticky všechny dívky a sedm z nich dokonce dalo i top. Druhá kvalifikace pak už holky dobře rozřadila, se dvěma topy postupovala z prvního místa do finále Eliška Adamovská a bylo vidět, že její forma na skalách se projevuje i na závodech.. celkem mezi mlaďochy diktuje...


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


Kvaldy chlapců kategorie B a žen už nebyly úplně zadarmo, ale i tak Iva Vejmolová jako jediná dokázala v obou topovat.

A jak se rozřadili chlapi?!


Béžová cesta v hlavním profilu podle výsledků sice vypadala lehčí – 7 topů, ale celá cesta byla těžká a padalo se hodně už v první bouldrové části ve třetině cesty přes Aixáckou strukturu „Golf“.. Je vidět, že Honzové umí postavit cestu, která prostě postupně prověří všechny lezecké zdatnosti a zkušenosti.
Druhá kvalifikace po modrých chytech vedla přes vlnu naproti baru, cesta byla velmi utažená a jen pár siláků se dokázalo dostat na výživné obliny ve třetí třetině cesty, ani Adam v modré nedal top, když mu po mírném zaváhání u poslední expresky ujela patička...
Kvalifikace skončila kolem druhé hodiny, spousta závodníků se vrhla na gril a ochutnala místní burgery, Honzové stavěči se však vrhli na přestavbu cest a my všichni jsme se už těšili na finále.


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


Finále začalo před zaplněnou halou kolem 18. hodiny. Nejprve lezli chlapci a dívky kategorie B. Dívky měly v levém koutě hlavního převisu krásnou modrou cestu po boulích a oblinách, která končila vysoko v převisu těžkým krokem do spoďáku, ze kterého se i cvakal top. Cesta byla krásně vyvážená, „houstla“ směrem nahoru a těžce prověřovala jak sílu, vytrvalost tak i lezecký um holek. Pořadí z kvalifikace se změnilo jen na třetím a čtvrtém místě, kde Terka Kubátová zalezla v kvalifikaci lépe lezoucí Sabinu Večeřovou a mohla se tak radovat ze třetího místa.


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


O zlato svedla těžký boj Lenka Slezáková s Eliškou Adamovskou. Lenka postupovala do finále z druhého místa, ve finále dolezla až k topu, který sice dokázala nabrat, ale už jej nedokázala udržet a cvaknout. A tak jsme všichni napjatě čekali, jak Eliška na výzvu odpoví. Eliška je ale ve skvělé formě a k topu dolezla celkem na pohodu, těžký zdvih dokázala udělat a udržet a cvaknout top. Skvělý výkon hala odměnila bouřlivým potleskem, tahle cesta byla úžasná a na holky bylo radost koukat.
Kluci kategorie B bojovali v cestě, kterou pak lezly i starší dívky a ženy. Tím bylo dáno, že cesta je pro ně přeci jen výzva, takže část finalistů dostal už první těžký bouldr a jen dva závodníci se dokázali dostat nad první převis v cestě. Z něj vedl dynamický skok do struktury nad převisem a ten dokázal udělat jen Aleš Maršík z Liberce, což mu zajistilo první místo před Matějem Burianem a Radimem Hejduškem.


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


A následovalo finále starších kategorií a dospělých...


Nejprve lezli závodníci a závodnice kategorií A a junioři, kterým se nepovedlo probojovat do finále dospělých, ale uspěli ve svých kategoriích.
Těžké cesty dospělých pro ně holt znamenaly boj už od spodu, ale statečně bojovali o umístění ve svých kategoriích a o možnost nominovat se do reprezentace mládeže. Nejlepší junioři - Martin Jech a Štěpán Volf a nejlepší závodník kategorie A – Jakub Konečný ale slušně zalezli kvalifikace i v rámci dospělých a tak jsme se těšili, jak si dokáží poradit s těžkou finálovkou.
Jakub Konečný vybojoval v dospělých skvělé páté místo (a s přehledem vyhrál svou kategorii) – což je na nejmladšího finalistu skvělý výsledek – vypadá to, že se nám mezi mládeží rodí další skvělý lezec.
Štěpán Volf po chybě ve finálovce skončil až na desátém místě, v juniorech mu to ale stačilo na skvělé druhé místo.
Zato Martin Jech, který do finále dospělých šel „až“ ze sedmého místa, zalezl opravdu skvěle a jen kvůli horšímu umístění z kvalifikace z toho bylo výborné třetí místo.
Na druhém místě se umístil Tomáš Binter, který postupoval z děleného 3. místa. Finále lezl s přehledem, jen nám tentokrát chybělo, že jaksi v cestě nebylo místo, ze kterého by mohl divákům zamávat – tak snad příště ;-)


Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


No a kdo vyhrál? Adam Ondra.. Ale bylo vidět, že se Honza snažil cestu Adamovi znepříjemnit, v místě, kde skončili Tomáš i Martin, Adam lehce zaváhal, ale pak s přehledem „popolezl“ dál do černých „flathold“ oblin. Statečně bojoval až k poslední expresce, tam ale už oblinu neudržel, ale i tak to byl koncert a zasloužené první místo.

Adam ve finálovce>



Český pohár 2015

foto by © Standa Mitáč


V ženách a starších dívčích kategoriích se pořadí z kvalifikací dost promíchalo. „Na vině“ byl hlavně dynamický krok z pod převísku do velikého madla, kde překvapivě skončila i spousta vyšších holek a naopak většina nejmenších závodnic tento pro ně velmi nepříznivý krok zvládla.
Tereza Svobodová s Ivou Vejmolovou nás v tom kroku celkem napínaly, když usoudily, že až do „díry“ se netrefí a předvedly, že holt kde není výška, musí být ukrutná síla. Tereza pak skončila asi o tři kroky dál, když netrefila chyt na boku struktury, ale ještě bojovala a předváděla velmi zajímavé pokusy, jak v převisu lézt na tření.

Iva ve finálovce:


Z kvalifikací druhá postupující Gabča Vráblíková skok s vypětím sil zvládla, pak ale také netrefila chyt na boku struktury a bylo z toho pěkné čtvrté místo.
Danda Kotrbová šla do finále ze šestého místa, ale silná bouldristka ukázala, že lano ji rozhodně jde taky, dynamo do skoku bylo ukázkové a stejně tak krok do struktury, zastavily ji pak až malé chyty v relativně mírně převislé horní polovině stěny a skončila tak na třetím místě.
Z kvalifikací až jako sedmá postupovala Eliška Vlčková. Finálovka ji sedla a bylo vidět, že silově je na tom výborně – celkem v pohodě dala dynamický krok do madla a dostala se i dál než Danda, celkově tedy druhé místo.
Poslední v ženském finále nastupovala Iva Vejmolová, se dvěma topy z kvalifikace byla favoritkou. Trochu nás napínala právě v dynamickém kroku do madla, kdy ho napoprvé netredila, ale dokázala se vlastně málem v pádu udržet, pak chvíle napětí, kdy jsme čekali, jestli napodruhé dynamo vyjde. Iva přehodnotila cestu a místo přelezla jiným způsobem a ukázala, že je na tom silově, ale i psychicky výborně.  Ve struktuře sice nedosáhla přímo do chytu, ale pomohla si hranou a pak už jen zaslouženě stoupala až k poslední výlezové desce a za velkých ovací tak obhájila první místo z kvalifikace.
Závody byly super, atmosféra výborná, divácká kulisa jako na svěťáku... Výborní stavěči, stěna, skvělí závodníci a diváci, štědří sponzoři.. no co víc si přát.



Hlavní partner






Partneři




Výsledky zde

Marie Dichtlová   [úpravy] 19:52 30.03.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 pěkný21:52:45 30.03.2015
Pěkný, pěkně si to napsala Marie jen co je pravda.
Všem vítězům gratuluji, všem zúčastněným tiše závidím
Jiřinaodpovědět 
 když se vedle flejmuje10:08:14 01.04.2015
slovní obrat jen co je pravda se používá v češtině v určitém kontextu, tedy pro podtržení ironie. "to máte paní Vopičková pěkného synáčka, jen co je pravda" (mladej Vopička se sjel toluenem, vykradl trafiku a nechal se chytit, a sousedka se chopila příležitosti to Vopičkový který závidí větší barák pořádně osolit). bylo toto úmyslem? holdarýjatydlidá!
Lukas B.odpovědět 
  Re: když se vedle flejmuje14:57:55 02.04.2015
Už ten toluen nečichej...
kolemjdoucíodpovědět 
   Re: když se vedle flejmuje15:47:04 02.04.2015
Jakej toluen? Vždyť má pravdu..
honzaodpovědět 
    Re: když se vedle flejmuje17:16:23 02.04.2015
Zrovna jazykove okenko od cloveka s vyjadravovanim Lukase B. je trochu smesne.. :)
odpovědět 
     Re: když se vedle flejmuje22:53:39 15.04.2015
Vidis, me zrovna ten jazykovedny rozbor rozesmal.
automechanik amaterodpovědět 
    Re: když se vedle flejmuje17:16:41 02.04.2015
To víš bobečku, když tě baví řešit hovna, jak je libo...
odpovědět 

 Závody byly super10:47:02 31.03.2015
Díky za článek.
Steveodpovědět 

 výsledky komplet15:28:43 31.03.2015
Jsou někde k dispozici kompletní výsledky?
Lukiodpovědět 
 Re: výsledky komplet09:17:55 01.04.2015
Na stránkách Čhs. A dá se to tam najít.
odpovědět 

 víc videí...16:40:45 31.03.2015
..by potěšilo oko toho, kdo nemohl dorazit na tu skvělou podívanou.
Budou?
Tomášodpovědět 
 Re: víc videí...18:52:56 31.03.2015
Z celého závodu bude video. Pracuje se na něm. Už se taky těším. Výsledky najdeš na webu horosvazu. Snažil jsem se vložit link, ale je moc dlouhej, tak prosím jestli je někdo počítačově gramotnější, vložte to tam :)
Honza Zbranekodpovědět 
  Vásledky zkrácené URL20:03:37 31.03.2015
Dívky: http://6b.cz/bY4
Chlapci: http://6b.cz/Sim

Ženy: http://6b.cz/TIp
Muži: http://6b.cz/UHq
odpovědět 

 ?21:02:22 31.03.2015
Kdo je ta blondýna v modrym triku?
Lukodpovědět 
 Re: ?21:23:55 31.03.2015
Tereza Svobodová
odpovědět 
  Re: ?22:23:37 31.03.2015
http://www.klajda.cz/klajda/klajda-team/andrea-pavlincova/
odpovědět 
 Re: ?23:41:56 21.04.2015
Neřeš, na ni stejně nemáš...
..odpovědět 

 Super zavody23:07:13 31.03.2015
Zavody byly fakt skvely. Zejmena finalovka holek byla vyborna a divaky dostala  do varu. Libilo se mi jak ruzne holky ten previs poresily:)
Kubanecodpovědět 

 Chyt na chytu09:08:14 01.04.2015
Líbí se mi jak, to stavěči mají vychytaný a zdá se, že je to nový tred, totiž to, jak přimontují na větší chyt ještě jeden menší chyt. (viz Adam na pěkném záběru) Jak se to vůbec dělá, je to tam normálně vrutem napálený?
Njn lezci se tak zlepšili, že to co dříve bylo jen na nohy, už je pro ruce. ;)
 jirkasodpovědět 
 Re: Chyt na chytu09:48:30 01.04.2015
Je to na vrutech, jen do polyesteru musíš předvrtat dirku. Do laminátu, plastu a polyuretanu to jde bez předvrtání hned.
Martinodpovědět 
 Re: Chyt na chytu10:36:37 01.04.2015
Používáme tohle hodně na svěťáku. U klasických chytů může být občas problém, že nemají uplně rovnou plochu, na kterou by šlo vrut přidělat. Ty zelené chyty na fotkách jsou speciálně dělané tak, aby ty plošky měly.
Honza Zbranekodpovědět 
  Re: Chyt na chytu13:58:04 02.04.2015
Mohu se ze zvědavosti zeptat... musí stavěč dokázat cestu celou přelézt nebo ji dokáže jenom zkrokovat? Dík za případnou odpověď.
PetrModpovědět 
   Re: Chyt na chytu14:24:12 02.04.2015
Nemusí. Stačí zkrokovat a i to je po noci strávené usilovným stavěním docela nadlidský výkon.
odpovědět 

 Nekompletní lezecká špička.09:29:41 01.04.2015
Škoda,že některé dámy,které lezou hustě venku a dřív navštěvovali i pohárové závody,nepřijdou trochu okořenit i jiné než jen boulderové závody. Myslím,že finále by pak nebylo tak jednoznačné.Asi se jim nechce už dřepět půl dne v izolaci a lézt tři cesty.Je to jen takovej povzdech,škoda,protože cesty a závody to byli fakt parádní. 
odpovědět 
 Re: Nekompletní lezecká špička.09:50:18 01.04.2015
O to nejde, tři cesty i izolace jsou akceptovatelné. Ale polož si základní otázku - proč by to měly dělat?

Až na tuhle otázku najde svaz odpověď, pak se vody trochu pohnou a závodní lezení začne vypadat jinak. Ale do té doby to bude jen zábava pro pár kamarádů a lidí ze svazu. A nebýt ty závody nominační, vypadlo by to ještě hůře.
odpovědět 
  Re: Nekompletní lezecká špička.09:58:42 01.04.2015
Proč by na tuhle otázku měl odpovídat svaz? Pokud se závodnice bojí srovnání s ostatníma tak je to věcí závodnic a ne svazu.
odpovědět 
   Re: Nekompletní lezecká špička.10:22:28 01.04.2015
Ale to je hloupý názor :-)

Ony se nebojí, ony moc dobře vědí, že jsou lepší. Nebo chceš snad tvrdit, že třeba Edita má strach ze soupeřek? Pokud bys nevěděl, pro odpověd se podívej na výsledky z mistrovství republiky.

Takže je to opravdu na svazu - ten musí vytvořit takové podmínky a takovou motivac, aby to závodníkům a závodnicím stálo za to na ty závody přijet a zabojovat. Ale když jsou závody a závodní lezení spojeno nejen s časovým opruzem, ale i vysokými náklady na vše (spočítej si náklady na závodní sezonu a porovnej s příspěvky od ČHS), nikdo normální o to zájem mít nebude. Za účast na jedněch závodech, ze kterých nemá vůbec nic, může běžný člověk strávit pár týdnů ve Španělsku. Takže proč by někdo měl na závody jezdit?
odpovědět 
    Re: Nekompletní lezecká špička.11:50:26 02.04.2015
Na kolik přijde účast na jedněch závodech? Položky, stačí odhadem.
Willhemodpovědět 
     Re: Nekompletní lezecká špička.14:49:25 02.04.2015
To snad zvládneš :-) Vezmi si lokality a stačí doprava + ubytko. Zbytek už není tak náročný, ale letenky a ubytování jsou nutné.
odpovědět 
      Re: Nekompletní lezecká špička.15:12:21 02.04.2015
Jak to tak sleduju, nedá mi nezeptat se taky tak blbě jako Wild Willi.
A ty třeba z Brna do Prahy lítáš letadlem?
A za kolik přespáváš v Čechách na závodech?
A kolik ti stačí na týdenní pobyt ve Španělsku?

P(iškot).odpovědět 
       Re: Nekompletní lezecká špička.15:36:01 02.04.2015
A ty jezdíš domů, když jsou závody dvoudenní? A fakt se připravuješ několik měsíců na vrcholné závody a pak vstáváš ve 4 ráno, abys tam dojel včas a totálně vyšťavený? Rozumné ubytování stojí 750 - 1000, za dvě až tři noci i se slušnou stravou a dopravou třeba Praha - Ostrava se ti to nasčítá, při cca 7 korun na km to máš po česku náklady náklady někde okolo 3 - 5 tisíc za závod. A repre v zahraničí si spočítej sám. Pojedeš před závody do Edinburghu 18 hodin busem? Takže zpáteční letenka CZ/Edinburgh, doprava na letiště a z letiště v ČR i v Edinburghu, dvě až tři noci tam...

Já nevím, jak tobě, ale tyhle peníze mi na Španělsko, Korsiku nebo Kalymnos stačí...

Letos jsou v kalendáři zahraničních závodů myslím třeba tři Číny. Zkus si udělat odhad a porovnat to s tím, co dostaneš od svazu.
odpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.10:59:06 04.04.2015
šlo mi jenom o ten ne zcela motivovaný neexplicitní přechod od českých závodů do světového měřítka. (Může argumentačně působit trochu nekorektně.)
Mluvilo se tu o účasti na jedněch pražských závodech a pak snad obecně na českých závodech - tak mi přišlo v tomhle kontextu bez nějakého okomentovaného mezikroku trochu divoký to tvrzení, že účast na závodech je takhle moc finančně náročná (samozřejmě bylo jasný, že už máš z nějakého důvodu na mysli světový pohár či závody v zahraničí, ale protože jsi to neřekl, zapůsobilo to trochu divně - podle W. komentáře nejenom na mě.)
P(iškot).odpovědět 
   Re: Nekompletní lezecká špička.20:12:58 01.04.2015
Jednoznačně by na to měl odpovědět svaz, protože pořádá závody, které musí (by měly) generovat zisk. A ten zisk je z diváků, kteří se přijdou podívat na ty nejlepší. A když už je tam tolik diváků, tak se rádi ukážou i sponzoři.
A tohle všechno musí zajistit svaz (ČHS, případně hokejový, atletický...) Dovede si někdo představit, že byextraligu nehrál Zlín, Plzeň nebo Třinec a místo nich tam byl Benešov, Loket, Šumperk a Král by tvrdil, že to musí vysvětlit kluby? Nebo může se stát po odchodu Špotákové od Železného, že atletický svaz zruší oštěpářské závody?
H.odpovědět 
    Re: Nekompletní lezecká špička.17:33:09 03.04.2015
...no a proč by je nezrušil? Kdyby starej Špoták nasral všechny v okolí a nikdo se nechtěl nechat vláčet v diskuzích na oštep.cz.....možná jo.
odpovědět 
 Re: Nekompletní lezecká špička.10:26:18 01.04.2015
Taky si myslím, že to není až tak úplně problém svazu. Na SmíchOFFě bychom chtěli dělat závody v podobném termínu každý rok a vždycky se v organizaci a všem co s tím souvisí o kousek zlepšit. Je pro nás důležité, aby k nám lezci nejezdili protože musí, ale protože se jim závod líbí.
No a uvidíme, třeba příští rok, anebo třeba ten další se nám povede přilákat i ty, pro které je to zatím jen promarněný víkend...
Honza Zbranekodpovědět 
  Re: Nekompletní lezecká špička.11:12:21 01.04.2015
Z hlediska jednech zavodu mas pravdu. Ale ja na to koukal z celkoveho hlediska zavodniho lezeni u nas a repre. A jedny zavody to nevytrhnou. Pokud lide budou jezdit na jedny zavody, je to neco jineho, nez dlouhodoba a systematicka priprava treba na SP. Takze lokalni zavody jedne steny fajn, ale na jeden z vrcholnych podniku ceskeho lezeni opravdu ucast trochu slaba.
odpovědět 
   Re: Nekompletní lezecká špička.11:50:34 01.04.2015
Tak uvidíme na MČR jestli se ti zdá 46 chlapů a 17 žen málo :)
odpovědět 
    Re: Nekompletní lezecká špička.15:05:40 01.04.2015
Ale on nikdo nepsal, že lidí bylo málo. Uvodní příspěvěk si stěžoval, že nebyla kompletní lezecká špička. Doporučuji prostudovat rozdíl mezi kvantitou a kvalitou :-)
odpovědět 
     Re: Nekompletní lezecká špička.15:22:20 01.04.2015
Podívej se na ranking a řekni kdo ze špičky tady chyběl. Danča a Edita. Která další?
odpovědět 
      Re: Nekompletní lezecká špička.15:26:28 01.04.2015
A pak je tu ještě pár dalších, co v rankingu nejsou, ale pravděpodobně by řadu holek přelezly jak nic. Ale jinak já ten povzdech nepsal, autor by se měl vyjádřit :-)
odpovědět 
       Re: Nekompletní lezecká špička.15:40:01 01.04.2015
Když nejsou v rankingu, tak jako by vůbec nebyly - tohle jsou závody, ne skály nebo nějaká kombinace. Prostě nezávodí (a je jedno z jakého důvodu) a že by někoho přelezla je jen spekulace. Ono totiž přijít z izolace a lézt je trochu jiné než pod převisem čekat na vhodnou podmínku pro vylezení vhodně vybrané cesty.
odpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.17:49:18 01.04.2015
Absolutně nemáš pravdu :) Což potvrzuje i to,že mezi chlapama tam byli i ti co lezou venku a to dost slušně.Dokonce jeden co ve skalách je asi nejlepší na světě ne? Říká se o něm ,že je ufon :)
Tak proč by holky lezoucí ve skalách 8a,a+,b,b+ atd neměly bejt dobrý i na překližce.Nota bene,tam mají všichni podmínky stejný.
odpovědět 
         Re: Nekompletní lezecká špička.21:43:40 01.04.2015
Protože skaly a stena je "uplne jinej" sport, proto i Adam ma roky, kdy se zameruje na zavody a kdy jezdi hlavne do skal.
odpovědět 
          Re: Nekompletní lezecká špička.22:27:40 01.04.2015
Jo, ale to platí pro pohyb ve špičce světové. V české špičce to takto vyhrocené není, ta výkonnost zdaleka není na maximu, kde už rozhodují i maličkosti. Několik závodníků a závodnic znám, vím, jak a kdy trénují, i na bednu stačí lezení jako zábava s občasným zaboulderováním a sem tam lanem. Promiň, ale je to tak. Takže v českém lezení bych tak striktně skály a překližku nerozlišoval.
odpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.17:20:29 03.04.2015
"i na bednu stačí lezení jako zábava s občasným zaboulderováním a sem tam lanem" tak to příště vyhraješ ne ?!
odpovědět 
            Re: Nekompletní lezecká špička.11:59:43 04.04.2015
Kromě fyzické výkonnosti se také musí chtít závodit. Takže nebudu hodnotit, nakolik dobře já nebo mé okolí leze, ale jen mohu konstatovat, že i kdybychom měli na bednu, nelzeli bychom, protože za současných podmínek v tom nevidím smysl. Jo, nastavte podmínky, že svaz repre uhradí všechny náklady (nechci vydělávat, ale ani prodělávat), a pak se můžeme o závodech bavit. Rád budu reprezentovat, ale ne, abych na reprezentaci státu a svazu doplácel. Do té doby je otázka výkonnosti zbytečná.
odpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.12:08:57 04.04.2015
Heh... Jake znas "zavodniky"? Doporucuju ti si projit rozhovory na boulder.cz.
odpovědět 
      Re: Nekompletní lezecká špička.17:33:56 01.04.2015
Edita,Nelly,Petra,Eva,Adamova ségra by nejspíš taky zalezla dost slušně,nebo ne?...pokud vím 10+ už vylezla... Prostě špička byla nekompletní.A těch holek co lezou hodně slušně je tu už dost,jenže pořád nejsme ve Francii,kde kdejakej nýmoš leze 8b.Tak se asi ty naše osumáčkařky a osumápluskařky uplně necejtěj na ČP dostatečně dobrý.
odpovědět 
       Re: Nekompletní lezecká špička.18:28:31 01.04.2015
jak říkám, pořád je co zlepšovat... Teď už s tím nic nenaděláme a příští rok se zkusíme polepšit ;)
Honza Zbranekodpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.20:50:04 01.04.2015
Hele byla to pecka,jen by tam ty cesty mohly zůstat,nebo by to chtělo aby tam takový zase vznikly.
odpovědět 
         Re: Nekompletní lezecká špička.21:15:31 01.04.2015
Musel jsem sundat chlapské finále, ale už jsem z něj postavil zase něco v Lomnici :) jinak ženské a dívčí zůstává, stejně jako ta modrá chlapská kvalda a znovu našroubovaná je ještě ta zelená ženská kvalda.
Honza Zbranekodpovědět 
          Re: Nekompletní lezecká špička.09:05:42 02.04.2015
Honzo pecka,jen to tam nechte aspoň dva měsíce :)
odpovědět 
          Re: Nekompletní lezecká špička.12:13:58 02.04.2015
Nový cesty v převisech jsou pěkný, jen houšť :)
 martanodpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.22:23:40 01.04.2015
To by mne zajímalo, zda to píšeš jako stavěč nebo jako člen vedení ČHS :-)

Ale vážně - i kdybys odvedl práci lepší než geniální a nej na světě, tak s tím toho moc nenaděláš. V uvedeném případě si opravdu myslím, že chybí motivace a zájem o repre u těch nejlepších. Ono totiž nejde jen o tu ochotu, ale ty peníze mít prostě musíš. A pokud nemáš za zadkem bohaté rodiče nebo partnera, máš smůlu i když byc opravdu hodně chtěl. Mladá holka ve věku okolo 18-20 let často ani tolik nemůže mít. Třeba MEJ v Edinburgu - podívejte se na výši příspěvků od ČHS a spočítejte si náklady. 2 km na kilometr je sice fajn, ale je to tak 1/4 nákladů, za 20 Euro se slušné ubytování také nenajde.

Tím nekritizuji svaz ani nežádám více peněz, jen chci poukázat na to, že v současné repre nestačí jen chuť a výkonnost, ale ještě musíš mít za zadkem bohaté zázemí. A to ne každý má. Hodně lezců, když už nějakou tu korunu uštří, za ni jede raději na skály.
odpovědět 
         Poznámka k financování01:04:38 02.04.2015
Tak to chodí ve všech sportech. Proč by měli prostí fotbalisti, bakeťáci, vodáci, hokejisti... platit těm, kteří se chtějí stát Nedvědem, Veselým, Hilgertovou, Jágrem.... Je to především jejich věc. Navíc jsou to u naprosté většiny sportovců prachy hozené rovnou do koše. (O efektivitě podpory ze strany ČHS nediskutuji.)
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Poznámka k financování09:10:35 02.04.2015
Tohle je naprostý omyl a tvé nepochopení věci. Zrejmě si se o závodní lezení z dlouhodobého hlediska nikdy nezajímal. Pokud budu v nějakém sportu dítě dlouhodobě podporovat, je tu velká pravděpodobnost, že se to jednou vrátí a to i finančně. Takže ve většině sportů, pokud mají rodiče doma talentované děcko, mohou si dovolit investovat statisíce do jeho rozvoje, protože jednoho dne se ten sportovec stane profesionálem a začne tím sportem velmi slušně vydělávat a všechny peníze se ti bohatě vrátí. Ve většine sportů lze peníze dané na rozvoj děcka považovat za investici. A ani to nemusí být sporty extra populární. Ale v lezení? Náklady na závodní sezonu děcka v U14 se mohou pohybovat do sto tisíc, na mezinárodně závodící klidně nižší stovky stovky (nejen doprava, ale i ubytování, náklady potravní doplňky, náklady na trenéra, náklady na trénink...). A to vše s tím, že i když vyhraje SP nebo MS, nebude z toho mít, v porovnání s nákaldy, nic. A to nemluvím o Česku, kde je návratnost nula.
odpovědět 
           Re: Poznámka k financování09:37:50 02.04.2015
Tak to nedělej! Pokud ti jde jen o peníze zvol si jiný sport a vydělávej.
odpovědět 
           Re: Poznámka k financování10:04:13 02.04.2015
Nooo, pokud chceš čas strávený s dětmi ve skalách a na stěně počítat jako investici, tak máš naprostou pravdu :-D Je to investice prachbídná :-D Pokud ovšem čas strávený s dětmi nepřepočteš na peníze, ale na radost ze společných zážitků, tak výsledkem budou děti, za které se nebudeš muset později stydět a pro které nebudou peníze smyslem života, pouze prostředkem pro život. Ale to si každý musí zvážit sám a nevnucovat svůj názor jiným.
odpovědět 
            Re: Poznámka k financování11:19:08 02.04.2015
Ha ha ha.... ačkoliv pravdu v jistém směru máte, v jiných směrech ukazujete jen hlupáctví a omezenost.

A zkuste se vrátit někam do školy, ať vám pomohou s pochopením psaného textu. Tedy jestli to na vás už není moc

Od začátku zdůrazňuji dvě věci. Jednak si nestěžuji, ale konstatuji, což jsou rozdílené věci. Nechci peníze, nechci víc peněz od svazu, jen to uvádím jako jeden z faktů, který má vliv o zájem lézt v repre a celkově se věnovat lezení jako vrcholovému sportu. A proto 99 % našich lezců a lezkyň leze na světové úrovni podprůměr a není zde snaha ho zlepšení a motivace k opravdovému tréninku. Svaz tomu sám nahrává svoji podporou široké základny místo úzké špičky. prostě takový lepší kroužek.


A věc druhá - nepsal jsem o lezení jako zábavě, ale o lezení jako o vrcholovém sportu. Takže tu přestaňte omílat nesmysly jako zábava, radost a potěšení z lezení s dětmi, když trénink nic takového není. A kromě toho je to nesmysl i proto, že v republice není téměř nikdo, kdo je schopen si děti a dorost vytrénovat na světovou úroveň sám. Takže lezce je potřeba svěřit trenérovi a to na trénink. Nemotejte do toho nějakou radost z pobytu na skalách a společně stráveného času.

A protože ČHS má starosti i lezení jako vrcholový sport včetně závodů, tak nikomu nic nevnucuji, pouze píšu za závodbní část. Naopak bych rád požádal já tebe, aby ses nemotal do věcí, kterým nerozumíš, a nepsal tu nesmysly. Až tu bude řeč o skalách, budu mlčet a ty si piš, co chceš. Ale tohle je debata o závodním lezení.
odpovědět 
             Re: Poznámka k financování11:35:53 02.04.2015
oukej, je to fajn investice - tak investuj. a dělej to jako čutálisti, až si toho majstra vychováš, tak si nech zaplatit za přestup k jinému pasákovi a budeš za vodou.

hele, my turisti o to nestojíme, nás to nezajímá, nás to obtěžuje.
Lukas B.odpovědět 
              Re: Poznámka k financování11:57:29 02.04.2015
No a co já s tím? Proč sem lezeš??? Tohle je debata o závodech a dokonce pod článkem ze závodů? Co tě nutí číst články ze závodů a ještě se k závodům vyjadřovat?

Promiň, ale tohle je od tebe pomatenost a masochismus. Lezeš na stránku o závodech a kritizuješ, že lidí píší o závodech a závodění.

A co zajímá nebo nezajímá a obtěžuje nebo neobtěžuje turisty, je mi fuk. Založ si jinou organizaci, kdyžch chceš mít mít klid od závodníků. ČHS si na sebe tento úkol vzal dobrovolně, péči o závodní lezení má v programu, takže přestaň prudit, závodní lezení a závodní pronlematika jsou naprosto legitmí součást ČHS.
odpovědět 
              Re: Poznámka k financování12:12:48 02.04.2015
Když vás to tak nezajímá, proč je tu každý druhý článek report ze závodů nebo pozvánka na závody???
odpovědět 
               Re: Poznámka k financování12:20:17 02.04.2015
hele, já vám závody přeju. fakt mi to žíly netrhá. koexistenci športsmenů a turistů v jednom spolku vnímám jako oboustranně přínosnou, a odmítám, aby se posunula někam do odnosno-přínosné polohy.
Lukas B.odpovědět 
                Re: Poznámka k financování12:24:33 02.04.2015
Tak pak nechápu tvůj předchozí příspěvěk, když, bohužel, peníze a financování sportovní činnosti k vrcholovému sportu neodmyslitelně patří.
odpovědět 
                 Re: Poznámka k financování12:31:51 02.04.2015
kladem je bezesporu to, že my turisté tomu spolku dáváme vyjednávací sílu počtem členů, a závodníci (a himalájští hrdinové) tomu dávají nějakej ten marketingovej punc pro mejnstrým.
ale myšlenka že by se mělo členstvo složit na vytvoření podmínek pro mladé nadějné závodníky se mi příčí. od toho jsou rodiny, brigády a marketingové smlouvy se sponzory. a jestli se to jednou rozjede jako fotbal nebo hokej, tak navíc třeba i pasáci (a prachy za přestupy).
Lukas B.odpovědět 
                  Re: Poznámka k financování12:36:12 02.04.2015
To mě také. Proto jsem psal, že nechci od svazu více peněz, ani nebrečím po platu repre sportovcům. Jen to je jeden z faktů, proč někteří dobří lezci s potenciálem nemají o repre a závodění zájem. Prostě na to nemají, nebo raději ty peníze dají na něco jiného.

Ber to jako konstatování, ne stížnost.
odpovědět 
                   Re: Poznámka k financování12:50:18 02.04.2015
je to malej sport (upřímně řečeno, kdo by na to koukal, čumět na lezení na obtížnost je pro nelezce děsná nuda, v porovnání s fotbalem, hokejem, tenisem, biatlonem, boxem....). takže asi fakt platí výrazný talent + ideální podmínky = dostat se s velkou pravděpodobností na bednu (tuzemskou). ale co za to? vyhraje lezečky, možná pár korun že mu to zaplatí cestu a hotel. a možná nějakou marketingovou smlouvu na přežití, ale žádný velký vyskakování. v porovnání třeba tuhle s tenisem, hokejem, fotbalem žánop, desetitisíce talentovaných dětí mají optimální podmínky, a jsou jen kanonfutr, a jednomu to možná vyjde a ten si pak kupuje ob tejden placatý auta.
Lukas B.odpovědět 
                    Re: Poznámka k financování19:28:47 02.04.2015
Ačkoliv s tebou v ledasčems souhlasím, v tom televiznim přenosu nikoliv. Lezení není z hlediska diváka ani lepší ani horší než mnoho jiných sportů. Všechno záleží na spíkrovi. Zkus si někdy nějaký standardní sport pustit bez zvuku - a máš to to samé, jako závod v lezení.
Wokodpovědět 
                     Re: Poznámka k financování07:54:43 07.04.2015
spíkr to nezachrání. možná sázky tak jako biatlon, pár let zpátky po něm neštěk ani pes a teď je po fotbalu a hokeji málem nejsledovanější.
klasikodpovědět 
              Re: Poznámka k financování17:19:56 02.04.2015
Proc vy turisti, ktery to nezajima a nestojite o to, se serete do kazdy diskuze pod informacemi ze zavodu? Nejaka vyrobni vada turistu ci co? :)
odpovědět 
               Re: Poznámka k financování18:44:20 02.04.2015
víš ty co - nás tak nějak sere když jsme implicitně považovaný za dojný krávy který by měly přispívat na tréning závodníků a bejt na to ještě pyšný. možná byste to měli vědět.
Lukas B.odpovědět 
                Re: Poznámka k financování23:27:04 02.04.2015
Nevím, kde jsi na ty dojné krávy přišel. Nikdo vám peníze brát nechce, to jen vy máte stále takový pocit.

Ale peníze by do sportu měl přinést svaz. Svaz to zastřešuje, organizuje, stará se o to, svaz by měl i jednat se sponzory a starat se o přísun peněz. Po závodnících nemůžeš chtít, aby místo tréniku sháněli sponzory, nehledě na často nízký věk, který jim to ani neumožňuje. A rodiče? Něco udělat mohou, ale pokud se jedná o rodiče nelezce, kteří tomu nerozumí, opět těžko po nich chtít, aby sháněli sponzory.

Ale k čemu tedy svaz je? Pokud si seženu trenéra a zázemí, seženu sponzory, na co bych svaz potřeboval? K ničemu. Ale přesto se svazu musím upsat a respektovat jeho podmínky. Trochu divné, ne? Já se budu dřít a vše si finacovat ze svého, a svaz se na mne bude přiživovat? To raději nelézt.

Takže k čemu je tedy svaz? Neselhává tak trochu i ta komunikaci s médii nebo jednání se sponzory? Třeba se to teď zlepší, když máme ty profesionály ve vedení :-)
odpovědět 
                 Re: Poznámka k financování12:04:20 03.04.2015
Možná už jsem to psal, ale nějak se vytrácí síla a možnosti jednotlivých oddílů. Někde to funguje a jsou oddíly víc zaměřené na závody, mají výsledky, potenciál členské základny (kamarády a podobně), dokážou sehnat peníze i trenéry a motivovat děti i ty starší. A to jak granty od svazu, tak sponzorské peníze. Snad je o těch oddílech jen málo slyšet. Pokud mám dítě, které má závodit, tak hledám oddíl s lepšími možnostmi, stejně jako když si budu hledat oddíl pro sebe, kde jsou lidi co jezdí do hor a podobně. Oddíl je ta základní část svazu, která má podpořit jednotlivce, potom až se na to nabalují jednotlivé komise, od mládeže až po repre. Je to možnost volby i další prostor. A nebo si můžeme hrát na ty svobodné jednotlivce a potom se divit.
 martanodpovědět 
             Re: Poznámka k financování19:53:12 02.04.2015
Bokula,Eva,Adam....víc nemusím pane chytrý že :) Nejdůležitější je aby to tvé nebo kohokoliv dítě chtělo dělat roky na úrovni.To ti neokaučujou jen prachy,i když ty ti vždy docela pomohou.Nejsou no.Co naděláš,musíš se posnažit u sponzorů sám,nebo je kvůli dětem vydělat.
odpovědět 
              Re: Poznámka k financování21:01:36 02.04.2015
A proč by dítě mělo chtít a proč by ho v tom rodiče měli podporovat, když v tom není žádná budoucnost? Nebo myslíš jako platit teď jen proto, abych pak mohl platit ještě víc? Za současných podmínek je pro rodiče lepší talent promrhat, než ho rozvíjet. Nehledě na to, že ne každý má na to, aby byl schopen peníze vydělat. A ne každé rodiče talentovaného děcka mají vztah ke sportu.
odpovědět 
               Re: Poznámka k financování13:37:12 03.04.2015
Když budeš bydlet na vesnici na Vysočině, budeš ohromnej talent na fotbal - co z tebe vyroste bez podpory rodičů? Kdo tě bude vozit každý den 40 km na trénink do nejbližšího města a o víkendu na turnaje? Dělat svačiny, kupovat kopačky a prát upocený hadry po běhání? Bez podpory rodičů nejde dělat žádný sport.
odpovědět 
                Re: Poznámka k financování16:44:50 03.04.2015
Jistě, ale máš tam určitou perspektivu, že když tohle bude 15 let dělat, že pak syn bude hrát za slušný klub a slušné peníze a uživí se tím. V lezení tohle budeš 15 let dělat, pak ti neřeknou ani děkuji, a ty můžeš jít na pracák nebo někam na stěnu na recepci.
odpovědět 
                 Re: Poznámka k financování08:31:01 07.04.2015
Haháááááá :-))) Čutálisti? Jeden z deseti tisíc? Možná... A to si nesmíš zlomit nohu, tvůj fotřík se musí smířit s korupcí a ty s nevolnictvím, když to dobře dopadne, tak tě prodají na západ, nebudeš mít ani maturitu, ve třiceti naházíš prachy do automatu, co ti zbyly po prostitutkách, v pětatřiceti možná budeš dělat reklamu pro pochybnou zásilkovou službu a pak se nejspíš uchlastáš a skončíš v exekuci. ...taková normální kariéra českého prvoligového čutálisty.
Kuba Turekodpovědět 
                  no hokejky19:04:00 15.04.2015
aby to nezapadlo, připadá vám taky vtipná ta rozpolcenost chudáka průměrného voliče a sportovního fanouška když zlatej hoch z nagána si nechal zaplatit za tláču pro průměrně talentovaného a neplnil svou část dohody.... chcete to v lezení? to jako fakt?
Lukas B.odpovědět 
          Re: Poznámka k financování13:01:35 16.04.2015
Jak píšu níže, ono je to vlastně otázka systemu dotací už seshora od poskytovatele, tedy státu. Tam se zajímejte o nápravu, aby vám dotace nevyžírali na kdovíco pantátové v regionechm, prostě co jsou u vesla - ergo zdroje financí......
HonzaKodpovědět 
       Re: Nekompletní lezecká špička.11:08:55 02.04.2015
Nelly s Petrou závodily loni na BigWall open 2014 (1.Vejmolová, 2.Peltrámová, 3.Vlčková) a žádné super umístění z toho nebylo. Stejně tak Adamova sestra Kristýna-skončila někde na posledních místech ve finále. Takže není pravidlem, když někdo cvičí rok těžkou cestu, že je pak schopný podat stejně dobrý výsledek i na závodech, kde má jen jeden pokus a je pod tlakem, nemůže si vybrat svůj moment, kdy chce do cesty nastoupit. Co se týče Edity, ano, ta leze dobře jak na skalách tak na závodech (v ČR). Loni byla na všech ČP v obtížnosti, letos asi netoužila po reprezentaci díky zkušenosti z loňského Mistrovství světa, kde se jí asi nezadařilo podle jejích představ. Holt ne každý má na to závodit.
závodníkodpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.11:26:14 02.04.2015
BigWall Open je sranda závod a lidé tam chodí pro radost si zablbnout s kamarády. A nevím o tom, že by se někdo nějak extra na BW Open připravoval. Kdežto nominační ČP je jeden z vrcholných podniků ČHS, který rozhoduje o repre, a na který se závodníci cíleně připravují. Takže proto ty výkony ne tak úplně odpovídají. Domluvte se s Rakem, udělejte BW Open jako nominační, a jsem si jist, že nastane změna a výkony půjdou prudce nahoru.

Jinak s tím, že ne každý má na závodění, souhlasím. Často to není otázka fyzické přípravy a výkonnosti, ale zvládání psychického tlaku a vnitřní vyrovnanosti. A v přípravě repre by měl psychický trénink zastávat stejně významnou část přípravy, jako trénink fyzický. Kde má svaz nějakého psychologa a psychoterapeuta, který má toto na starost a který závodníkům pomáhá s přípravou???
odpovědět 
         Re: Nekompletní lezecká špička.11:38:57 02.04.2015
Když si vzpomenu na Mrázu, kde lezl a s jakou podporou v době, kdy se začal prosazovat ve světě a tvoje výplody, tak se musím smát. Někdo na to má, někdo míň, někdo chce, někdo chce hodně, někdo tomu dá vše bez ohledu na podporu či nepodporu. Nejlepší je vždycky jenom jeden.
Willhemodpovědět 
          Re: Nekompletní lezecká špička.12:05:26 02.04.2015
Tak až se dosměješ, tak si zkus uvědomit, že Mrázek byl na vrcholu 15 let zpátky. Od té doby lezení, zejména to vrcholové, dost pokročilo. A pak se také zkus zamyslet, proč i takový Adam Ondra, když se připravoval na MS, už přestal spoléhat sám na sebe a měl profesionálního trenéra.
odpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.12:22:59 02.04.2015
Docela tuším, s jakýma tréninkovýma možnostma se dostal na danou úroveň. Když vynecháš Adama, tak kdo dnes u nás je na stejné nebo lepší úrovni?
Willhemodpovědět 
            Re: Nekompletní lezecká špička.12:32:54 02.04.2015
Otázka zní jinak - kdo by mohl být na výkonnostní úrovni srovnatelné s výkony na SP a MS, alespoň finále?

Problém je, že na tuto otázku nelze vzhledem k dosavadnímu způsobu práce svazu odpověď.
odpovědět 
             Re: Nekompletní lezecká špička.12:54:05 02.04.2015
Kolik lezců se vejde do finále SP nebo MS? Kolik se účastní "lezeckých" zemí (Španělsko, Francie, Itálie, Německo...)? Jakej je poměr mezi širokou základnou a špičkou? Otázkou taky je, estli by svaz byl schopnej vydolovat někde něco, co tam vlastně třeba ani není.
Willhemodpovědět 
              Re: Nekompletní lezecká špička.13:20:54 02.04.2015
Těžko říct, možná, že tu opravdu nic není a svaz to dělá dobře.
odpovědět 
               Re: Nekompletní lezecká špička.19:24:16 02.04.2015
Dělá tak zhruba to, na co má lidi a peníze. Připomněl bych, že svaz je spolek zájemců o jakýkoliv způsob zdolávání výšek a do sportovců dává možná o něco víc, než na ně dostává.
jasně, že špičková péče o špičkové sportovce vypadá jinak, ale pokud není šance, že by medaile a špičkové výsledky v závodech generovaly minimálně tolik, kolik by se do toho muselo dát, je prostě nereálné to očekávat.
Jak už píše Honzík Z., všechno se dá zlepšovat, jistě i efektivita vynakládání těch omezených prostředků, ale ani zcela dokonalým využitím těchto peněz by nebylo na takovou péči, jakou mají třeba i jen druholigoví fotbalisti.
Kdo očekává, že se bude sportováním živit, musí zvolit jiný sport, nebo si sehnat peníze jinak. Mára nebo Radek musel taky trénovat, jejich podniky sežerou taky hodně peněz, ale dovedou si je sehnat a neskuhrají u pokladny ČHS.
Vokurkaodpovědět 
                Re: Nekompletní lezecká špička.21:46:22 02.04.2015
Nikdo tu neskuhrá, pouze to bylo poukázání na jeden z důvodů, proč špičkoví lezci nemají zájem o závody. Jestli neznáš rozdíl mezi konstatováním a stížností, tak se omlouvám.
odpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.10:48:28 03.04.2015
Ty seš hochu dobře trapnej, Wilhelme, kašli na něho, když se ani nepodepisuje!Teď trochu historického exkurzu, abys sis ty sebevědomý "no name" uvědomil, že pravdu nemáš:
1. Mráza ještě v listopadu 2009 skončil v Brně na SP třetí (za Schubertem a Usobiagou), to není žádných 15 let, ale asi tak 5 a půl.
2. Mezi svět. špičku vstoupil před 14 lety, kdy vyhrál juniorské MS a vzápětí skočil mezi chlapama druhej, pak 2003 a 2005 první a 2007 třetí. Zkrátka drtil celej svět a není to tak dávno.
3. Absolutně souhlasím s Wilhelmem, Mráza udělal díru do světa s jedním friťákem, stránskou skálou či krasem a později lez u Tufiho a ano časem jezdil trénovat do Innsbrucku, ale pochybuju že na to potřeboval 100tis. ročně. Prostě jen jezdil po evropských skalách, spal po kempech v autě atd. Například už v roce 2000 vylezl za 3 hodiny Talk v Ospu a to tehdy snad ani nebyl nikde dál. Prostě ukázal jednoznačně cestu, že to jde ohromně se zlepšit a nemuset mít 100tis na rok.
Danodpovědět 
            Re: Nekompletní lezecká špička.11:22:49 03.04.2015
Ty jo, ty bys mohl jít dělat poradce národním svazům všude po světě. Zkus zajít třeba do Rakouska nebo do Německa, navrhni jim, že jim ušetříš 3/4 nákladů na repre a uvidíš, co ti řeknou. Že by třeba právě Slovinci měli národní týmy tak dobré, protože mají dobré kempy a friťáky? Asi ne, viď :-) Doporučuji se poohlédnout se, jak to funguje v jiných sportech.
odpovědět 
             Re: Nekompletní lezecká špička.13:41:53 03.04.2015
Poohlédnout se po jiných sportech nemůže škodit. Chce to se taky podívat i na celkové finanční podmínky, zjednodušeně kolik v tom sportu stojí medaile Mistra světa a kolik za ni ten sport potom může získat.
Wokodpovědět 
             Re: Nekompletní lezecká špička.12:35:07 18.04.2015
Neznamy.. Chovas se tu jak Manager mezi indiany. Porad pripominas, ze ti jde o lezeni uavodni a ze ostatni se so tohp nemaj michat. Ale tim jsi sam odstrihl hlavni odpoved ma otazku proc se neucastnila cela spicka. Proste vetsina lezcu porad radeji souperi s prirodou, pobyva v ni, uziva si svobodu, kterou dnes lidi uz nezazivaji, protoze vse vsude zmenezovali tak, ze neni prostor pro divokost. Myslim, ze i lezeni je i ve vykonpstni podobe spis zivotni styl i kdyz s treninkem na top urovni. A tak i ti nekteri nejlepsi nerijeli a neni to nici organizacni chyba. Lezce zatim nemuzes spoutat sezonou jako treba fotbalistu. A je to tak dobre. Nekteri neprijeli,protoze sezona je kratka na to, aby se v ni stihlo vse a opravdovy lezci proste radi lezou ma skalach... Lezeni neni tenis.(dovednoati v tenise vyuzijes jen proti souperum-zavod) Kdyby byl, rozhodne ho vetsina lezcu nedela...
valmarodpovědět 
            Re: Nekompletní lezecká špička.16:46:51 03.04.2015
A ještě jedna poznámka k těm tvým výkonům - ano, jde to i tak, jak píšeš. Ale opět se tu vytrácí role svazu, protože AO i Mrázek by to asi dali i bez svazu. Individuality se jednou za čas najdou a pomohou si samy. Ale my tu mluvíme o systematické a koncepční práci ČHS, ne o jednotlivcích.
odpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.20:12:10 02.04.2015
Víš vo co jde "závodníku"? Jde o to,že kvalitní lezkyně,co mají vylezený čísla jaký zrovna nelezou v ČR nějáký uplný nýmoši, jdou dělat křoví juniorkám na Big Wall sranda open,místo toho,aby šly dělat křoví na nominační závody ČP.Obvzlášť když tam stavěč s licencí na SP postaví cesty, který podle mě obstojí ve srovnání s cestama na SP.To jestli se nominují,nebo ne je druhá věc.Jde o prestiž a umístění na nominačních závodech.Tak bude pátá...a co jako!? Ale nebudou tam jen 4 dospělý ženský.Srovnat nominační ČP s Big wall openem je trapas.
odpovědět 
         Re: Nekompletní lezecká špička.20:58:24 02.04.2015
Tak nějak nechápu, co vlastně jsi tím chtěl říct.

A píšeš trapas? Ano máš pravdu. Tak, jak jsi to popsal, se odhalila bída celého našeho českého závodního lezení. Špičkové lezkyně si jdou na sranda závod na BW a na svazové závody kašlou. Není to k zamyšlení? Prestiž svazových závodů je akorát tak tvoje zbožné přání a cesty od Honzy Zbranka na tom nic nezmění.
odpovědět 
          Re: Nekompletní lezecká špička.08:29:08 03.04.2015
Trošku mě udivuje, že se neozývají ty špičkové lezkyně?? Jsou přece svéprávné, nebo ne??? Prostě zrovna chtěly jet do skal, nebo měly zkoušky ve škole, nebo já nevím co, tak nejely.Panebože o co jde?? Já spíš mám pocit, že mezi námi anonymy funguje velmi dobrý provokatér, který dokáže odvést pozornost publika od dobře zorganizovaných závodů k potupnému nadávání a ČHS . Jo a prosím ty rodiče, nebo trenéry nebo kdo to je, aby se podívali trošku do historie závodního lezení, kolik takových "talentů" už bylo. Tak ať se dítě projeví na závodech v ČR, to se dá utáhnout, no a pak se o něj sponzoři porvou, když bude takový zázrak. Ale řvát, že nebudu jezdit na závody, protože je drahej hotel, no to snad ne?? Vždycky se spávalo v tělocvičnách nebo kempech a taky to šlo. A proč by děti měly závodit??? Protože je to BAVÍ, jinak jděte od toho a vydělávejte těžký prachny někde jinde.
odpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.09:51:47 03.04.2015
Pravda. Závodník pojede třeba po Evropě deset hodin autem, na konci si odpočine a zrelaxuje v kempu a ráno šupky hupky na závody SP. To musí být fajn, to bych také chtěl. A že se to tak dělalo? Dělalo se spoustu věcí. Ženské rodily při práci na poli a k zubaři se chodilo k místními kováři. Ale myslím, že zpátky by to nikdo nechtěl.

A proč se nikdo neozve? Jak dopadnou lidi, co se ozvou, se můžeš podívat na případu Hrozových. Jakou podporu dostával Libor nebo jak se Luccce podpora průběžně zvyšovala není problém si najít.

A s tím zbytkem, co píšeš? Je to od tebe pouze pokus o manipulaci se čtenáři, sám musíš dobře vědět, že to takto nefunguje. Lucka Hrozová je jedna z nejlepších na světě a sama uvádí, že za její závodnickou pauzou stojí nedostatek financí. Nehledě na to, že sponzory by si neměl shánět sám závodník, ale právě svaz. Repre by měla mít jednotné sponzory a to by měl mít domluvené ČHS. Jinak se opět nabízí otázka, proč tu ten svaz je, když si vše zajišťují závodníci sami.
odpovědět 
            Re: Nekompletní lezecká špička.10:54:59 03.04.2015
že by tu svaz byl pro několik tisíc lidí co lezou? Víš co "závodníku" založ svůj svaz a všechny to nauč :-)
Honzaodpovědět 
             Re: Nekompletní lezecká špička.11:14:14 03.04.2015
Je mi jedno, pro koho dalšího tu svaz je. Nikdo ho držet ruku nad sportovním lezení nenutí. Chápu, že má povinnosti na více stranách, ale to není důležité. Když si někdo vezme víc, než zvládá, nemůže neschopnost omlouvat tím, že nestíhá. Takže doporučuji přečíst Koncepci ČHS, z té tyto povinnosti jasně vyplývají. Cituji:

ČHS rozvíjí a podporuje výkonnostní horolezectví a sportovní lezení na skalách, soutěžní lezení na umělých stěnách i soutěžní skialpinismus. V soutěžních disciplínách zajišťuje reprezentaci ČR.

A vlastní organizaci se stejným postavením si založit nemohu, svaz závodní lezení pustit nechce a dvě stejné organizace tu být nemohou.
odpovědět 
              Re: Nekompletní lezecká špička.11:23:13 03.04.2015
proč by nemohly být dvě organizace?
a kdyby snad dvě organizace být nemohly, proč by športsmeni nemohli být formálně členy ČHS jen kvůlivá účasti na závodech? co jim brání to udělat takhle? a mít tu druhou organizaci naprosto úžasnou a efektivní?
Lukas B.odpovědět 
               Re: Nekompletní lezecká špička.13:46:48 03.04.2015
Ale samozřejmě že si může těch pár desítek závodníků založit vlastní spolek. V některých zemích to tak mají, protože si mysleli, že jim to půjde líp.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Nekompletní lezecká špička.16:42:09 03.04.2015
Jako dvě národní organizaca a dva svazky, které budou samostatně čerpat peníze od státu a které budou samostatně přihlašovat závodníky do mezinárodních závodů? Jako že když tam z ČR bude moci být třeba 5 závodníků, že si je ty dva svazy nějak rozdělí? Od koho tedy budou brát třeba na MS přihlášky?

Trochu divné, ne?
odpovědět 
                 Re: Nekompletní lezecká špička.08:21:42 07.04.2015
Reálně v našich podmínkách je to samozřejmě nesmysl. Fakt se to pro pár desítek závodníků nevyplatí a hlavně když nejsou schopni se dohodnout v rámci ČHS, těžko lze předpokládat, že se dohodnou v nějakém menším spolku.

1) Čerpat peníze od státu by sportovní lezci zvládli velmi těžko, protože takový pidispolek by nebyl pro stát a hlavně dravé sportovně-státní lobisty k vyjednávání žádným partnerem.

2) I kdyby se to náhodou zdařilo, tak by byla financovací pauza několik let, protože tak dlouhé jsou rozhodovací lhůty státu (rozuměj grázlů, kteří si chtějí urvat co nejvíc z veřejných peněz) o financích, které nemusí a také může rozdělit.

3) Nikdo si nic nerozdělí. Prostě vznikne nový spolek nezávislý na ČHS. Nebude v rámci UIAA, ale v rámci IFSC. To znamená, že bude platit členské příspěvky této organizaci a bude se řídit jejími předpisy.

4) V zemích, kde je to rozdělené, tak závodění - překližkaření obstarává IFSC a drytooling/ledolezení obstarává ČHS. Kdo chce dělat obě discipliny, musí být v obou organizacích.

5) Klasické lezení zaštiťují ve všech zemích spolky pod UIAA. Pokud tedy chceš lézt např. na českých pískách nebo ve slovenských Tatrách, musíš být nadále členem ČHS (nebo JAMESu nebo ÖAV nebo kýho čerta).

...pokud se chceš do něčeho takového pustit, tak potěš pámbu! Ale kdo chce kam, pomozme mu tam.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Nekompletní lezecká špička.20:29:46 15.04.2015
spíš IFSC a UIAA, ne IFSC a ČHS :-)
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Nekompletní lezecká špička.18:51:26 10.04.2015
Vážení. Mám, dojem že si tu vylévá své srdce každý podle svýho gusta. A dle mě zbytečně. Jako vždy jde o peníze především. Ovšem tím, že se vytvoří v téhle zemičce další svaz, nevyřeší se nic. Spíše naopak. Začnou znovu hádky o peníze, tentokrát mezi závodními sekcemi, přibude činovníků, kteří to pochopitelně zdarma dělat nebudou a t.d. a t.d. Mnohem jednodušší to dle mě bylo za totáče. Prostě oddíly dostávaly předěleny peníze dle jasného klíče (počet členů jejich výkonnost - ergo zařazení do skupin až po reprezentaci). A svaz pouze kontroloval a vyřizoval registrace a dělal servis a zázemí pro daný sport.A to opět podle daných kriterií (To, že v česku existovala servilita a přítelíčkování při vybírání účastníků doprovodu např. na olympiády je věc jiná, ta bude vždycky a v téhle nové"české demokracii" tím hustější - to zde nevyřešíme.Ovšem onen změněný system státních dotací je věcí zákona a myslím,že zde bude každá snaha potlačena. Vždyť už vyjádření nástupnické organizace místo TJ - věnovat zbylé majetky městům, protože ty na to "dostávaj peníze z rozpočtu" hovoří samo za sebe. Ergo ony místní samosprávy se dotací nevzdají. A my ostatní máme slabý hlas proti oné "parlamentní sestavě"......
Ovšem tohle je JEDINÁ CESTA.
HonzaKodpovědět 
       Re: Nekompletní lezecká špička.12:06:23 06.04.2015
Co se týče Edity v termínu závodů byla na povinném kurzu UJEP v Tatrách - viz. https://www.facebook.com/editkavopatova?ref=ts&fref=ts

Není to parádní, když je někdo opravdu univerzální lezec-horolezec?
odpovědět 
        Re: Nekompletní lezecká špička.12:39:48 06.04.2015
Bublina splaskla - jak prosté. :-)
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (24)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.