LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Extrém Plus - Praha 5 u Plzeňské - Praha 5
Bouldrovka Hrušovany u Brna - Hrušovany u Brna
Lezecká aréna - Jablonec nad Nisou

Prodejny
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS 2020

online reportáž

Valná hromada ČHS dnes změnila stanovy, v nichž posílila roli velkých oddílů na úkor těch malých a individuálů, do výkonného výboru zvolila Pavla Blažka, Marka Klímu a Jiřího Olivu, vyslovila se pro pojištění odpovědnosti členů a zvýšila předsedovi odměnu na 60000 Kč/měsíčně.

Valná hromada také schvalovala obvyklé body jako zprávu o činnosti, dle níž má svaz přes 24000 členů, zprávu o hospodaření a rozpočet 2020 ve výši cca 23 milionů Kč.

Podrobnosti ze zasedání v Praze jsme zaznamenali v online reportáži z místa:

(zápis jde chronologicky odspodu nahoru, pozdější události jsou nahoře):




13:30 - Přistupuje se k prezentaci závěrečného usnesení. A předseda ČHS Jan Bloudek ukončuje valnou hromadu.

Plný text usnesení

Usnesení Valné hromady Českého horolezeckého svazu
konané v náhradním termínu dne 13. 6. 2020 v Praze, Zátopkova 100/2, Praha 6


Valná hromada ČHS schvaluje:
    1. Konečnou zprávu o průběhu likvidace pobočných spolků ČHS a návrh na vypořádání majetku pobočných spolků ČHS, viz příloha
    2. Změnu Stanov ČHS ve znění úpravy schválené Valnou hromadou, viz příloha
    3. Zprávu o činnosti Revizní komise ČHS v období od konání VH ČHS 2019 předkládanou pro VH ČHS konanou dne 13.6.2020, viz bulletin
    4. Výroční zprávu ČHS za rok 2019, viz bulletin
    5. Zprávu o hospodaření ČHS za rok 2019, viz bulletin
    6. Návrh úpravy členských kategorií a příspěvků zahrnující pojištění odpovědnosti za škody na zdraví, životě a majetku vzniklé při horolezectví a základní parametry tohoto pojištění v předloženém znění, a to s platností pro členství od roku 2021,
    7. Návrh zvýšení odměny předsedy ČHS na 60 tisíc Kč měsíční hrubé odměny, s platností od 1.1.2020,
    8. Návrh rozpočtu ČHS na rok 2020, viz bulletin

Valná hromada bere na vědomí: Aktualizované dlouhodobé a střednědobé cíle a záměry ČHS.

Valná hromada ukládá, popř. zmocňuje:
    1. Ukládá likvidátorovi M. Veselému provést schválené kroky vedoucí k výmazu pobočných spolků ČHS ze spolkového rejstříku,
    2. Ukládá Výkonnému výboru provést závěrečnou redakci schválených Stanov ČHS, zmocňuje jej k provedení případných změn k odstranění nejasností či nepřesností pokud tyto změny zásadním způsobem neovlivní smysl a celkový obsah Stanov,
    3. Zmocňuje Výkonný výbor realizovat v souladu se schváleným návrhem ve spolupráci s makléřskou firmou výběrové řízení na poskytovatele pojištění odpovědnosti pro členy ČHS, uzavřít s vybranou pojišťovnou smlouvu a realizovat potřebné kroky k tomu, aby schválená výše členských příspěvků včetně pojištění odpovědnosti a související změna členských kategorií platila pro členství na rok 2021 a dále,
    4. Zmocňuje Výkonný výbor přijmout opatření reagující na případné změny v příjmech a výdajích, zejména v reakci na dopady epidemie Covid-19,
    5. Valná hromada ukládá Výkonnému výboru aktualizovat zápis ČHS ve spolkovém rejstříku pokud jde o Stanovy ČHS a nově zvolené členy Výkonného výboru.

Valná hromada zvolila v doplňující volbě na uvolněná místa ve Výkonném výboru na období do Valné hromady ČHS v roce 2021 tyto členy:
    • Pavel Blažek, narozen 21. 3.1975
    • Marek Klíma, narozen 26. 4.1977
    • Jiří Oliva, narozen 25. 2.1977

V Praze dne 13. 6. 2020


Ukončení

Předseda Jan Bloudek ukončuje valnou hromadu


13:15 - Vladimír Těšitel prezentoval semináře pro správce skal a prvovýstupce a své testy lezeckého materiálu. O testech na lomu Kobyla jsme psali zde: Testy jištění na Kobyle. Po něm Petr Resch prezentoval komisi alpinismu. Její dnes pro nemoc nepřítomný předseda Dušan Janák si vzal za cíl propojování "líhně" mladých alpinistů se starými horolezeckými "pákami".

Petr Resch s prezentací alpinistů

Petr Resch s prezentací alpinistů


Vladimír Těšitel

Vladimír Těšitel


13:09 - Vystupují představitelé komisí. Za komisi mládeže se představila Magdaléna Jančíková, komisi soutěžního lezení  Dita Fajbišová a centrální vrcholovou komisi Karel Berndt, který mj. poděkoval správcům skal za trpělivost s aktuální problematikou právní odpovědnosti za skalní oblasti.

Karel Berndt

Karel Berndt


Dita Fajbišová

Dita Fajbišová


Magdaléna Jančíková

Magdaléna Jančíková



13:05 - Všichni tři kandidáti do výkonného výboru byli zvoleni. Z celkového počtu 4081 přítomných hlasů dostal Pavel Blažek 3749, Marek Klíma 3714 a Jiří Oliva 3547 hlasů.

12:36 - Přistupuje se k doplňovacím volbám do výkonného výboru. Martin Veselý odstupuje ke dnešku (kvůli své práci v Ostravě), Pavel Aksamit odstoupil k 21.3.2020, Pavel Blažek (je manažerem Adama Ondry a loni byl do VV kooptován) odstupuje k dnešku, aby se ucházel o řádné zvolení. Jako nový kandidát se představil nejprve Marek Klíma z Liberce, který se věnuje horolezectví 30 let, nabídku dostal od vedení svazu. Po něm vystoupil Jiří Oliva. Připomněl, že loni zde stál jako oponent. A je rád, že nyní jeho přítomnost zde naznačuje mezi oběma někdejšími názory shodu.
Volba je na rok, příští rok je volební valná hromada, upozornili oba kandidáti. Poté se přistoupilo k tajným volbám.
O kandidátech jsme nedávno psali zde Zveřejněna pozvánka na náhradní valnou hromadu ČHS

Tajná volba

Tajná volba


Jiří Oliva a Marek Klíma

Jiří Oliva a Marek Klíma


Martin Veselý se loučí

Martin Veselý (vpravo) se loučí s výkonným výborem, vlevo je Pavel Blažek


12:34 - Návrh rozpočtu 2020 je schválen

12:09 - Místopředseda Martin Veselý prezentuje návrh rozpočtu 2020. Příjmy a výdaje jsou ve výši cca 23 mil Kč. Podrobnosti viz: Pozvánka Předseda Jan Bloudek k tomu dodal, že v kvůli koronavirové epidemii se budou některé výdaje na závody apod. redukovat nebo jsou odloženy, ale očekává se propad v příjmech o 1,2 až 1,4 mil Kč (mj. za očekávaný pokles z členských příspěvků apod.). Vedení se bude snažit o rozpočet vyrovnaný nebo přebytkový, ale bude počítat se změnami.
Vedení chce udržet v maximální míře metodické kurzy, open závody a domácí a zahraniční závody. Prioritně chce podpořit činnost KSL, informační podporu CVK a jiné.
Byl zřízen rezervní fond (koncem května v něm bylo 1,37 mil Kč) v návaznosti na doporučení ČUS ke koronavirové krizi.

12:10 - Návrh na zvýšení odměny předsedy svazu přednesl místopředseda Martin Veselý.
"Minule jsme Honzovi odhlasovali polovinu úvazku a minimálně dělá 1 a půl úvazku... Ta práce má asi větší cenu a my za to můžeme reálně dát 60.000 Kč měsíčně," uvedl místopředseda. A bylo by to zpětně od ledna 2020. Bezprostředně poté byl návrh na zvýšení odměny předsedy svazu na 60.000 Kč měsíčně schválen.

12:08 - Návrh o pojištění odpovědnosti byl přijat. Pro bylo cca 90% hlasů.

12:00 - V diskuzi zazněly dotazy, zda se by seniorům nad 65 let neměla platba 200 Kč také odpustit, ale konkrétní protinávrh nevzešel.

11:39 - Dotaz z pléna, zda je u pojištění odpovědnosti myšleno i riziko trenérů a podobně? Tak ano, samozřejmě půjde i lezení na umělých stěnách a pod. Nebude však pod to možné zahrnout profesionální aktivity.

11:34 - Po přestávce předseda prezentuje návrh na pojištění odpovědnosti členů svazu.
Navrhuje zahrnout pojištění do členského příspěvku a v návaznosti na to navrhuje dílčí úpravu členských kategorií a dílčí úpravu členských příspěvků, s platností od roku 2021.
Ke schválení budou předloženy základní parametry pojištění, které jsou formulovány jako minimální či maximální. Pokud Valná hromada návrh schválí, bude vypsáno výběrové řízení s cílem uzavřít pojistnou smlouvu, ve které budou zakotveny schválené parametry, nebo parametry lepší.
Pojištění odpovědnosti se uplatní v situaci, kdy člen ČHS při horolezectví způsobí škodu a následně je povinen ji uhradit; tuto škodu za něj může uhradit pojišťovna. Pojišťovna bude plnit v případě, kdy člen ČHS při provozování horolezectví poruší nějakou povinnost (např. nedodrží metodický pokyn) a následně dojde ke škodě, přičemž vždy musí existovat příčinná souvislost mezi porušením povinnosti člena a vznikem škody na straně poškozeného.
Návrh základních parametrů pojištění odpovědnosti
- pojištění odpovědnosti kryje odpovědnost za škody, ke kterým dojde při provozování horolezectví a jeho disciplín
- územní platnost pojištění - ČR
- pojištěni jsou členové s platným průkazem od 19 let
- pojistné plnění je min. 1 mil. Kč
- kumulativní limit je min. 20 mil. Kč
- spoluúčast je max. 2 tis. Kč
V návaznosti na pojištění se navrhuje upravit členské kategorie dospělých a seniorů:
- kat. dospělých - od 19 do 65 let
- kat. seniorů - od 66 let
Důvodem je zahrnutí pojištění odpovědnosti do členského příspěvku a zohlednění obvyklé praxe v zahraničí a v jiných oblastech, kde je pro seniory nejobvyklejší hranice 65 let.
V návaznosti na výše uvedené se navrhuje upravit výši členských příspěvků tak, aby mohlo být do členského příspěvku zahrnuto pojištění odpovědnosti a současně aby byl alespoň částečně zohledněn cenový vývoj od roku 2007, kdy došlo k poslední plošné úpravě členských příspěvků. Navrhované navýšení členského příspěvku je 200 Kč.
Návrh členských příspěvků pro rok 2021
- děti a mládež do 18 let - 100 Kč (beze změny)
- děti a mládež do 18 let, rodinné čl. - zdarma (beze změny)
- junioři 19-25 let - 500 Kč
- dospělí 26 - 65 let - 600 Kč
- senioři 66 a starší - 200 Kč
- členský příspěvek spolku - 600 Kč
Dále se navrhuje, aby členové horolezeckých oddílů ve věku od 76 let mohli i dále využívat členství v ČHS zdarma, a to tak, že členský příspěvek za ně uhradí ČHS, a to na základě žádosti předsedy oddílu.
O návrhu jsme informovali nedávno v extra článku: Návrh pojištění odpovědnosti členů ČHS za škody při horolezectví + členské příspěvky budou vyšší až o 200 Kč

11:08 - Předseda vyhlásil přestávku.

11:07 - Valná hromada schválila změnu stanov. Pro bylo 92% hlasů. Hlasovalo se o celém znění stanov s jedním protinávrhem z pléna, který víceméně kosmeticky upřesnil resp. změkčil formulaci preambule úkolu činnosti horosvazu, kde před slovo vytvářet přidal slovo napomáhat. S návrhem VV souhlasil.
Přítomno bylo 4118 členů, což je 24,94 % ze všech členů, potřebná byla 3/5 většina (2471 členů), která byla výrazně překročena.

Hlasování o stanovách

Hlasování o stanovách



10:50 - Na dotaz z pléna předseda potvrdil, že oddíly s méně než 10 členy budou zrušeny a jejich členové převedeni na individuály bez možnosti hlasovat na valné hromadě.

10:45 - V návaznosti na to předseda přednesl podstatu navrhované změny stanov. Cílem je změnit VH ze shromáždění členů na shromáždění zástupců oddílů, umožnit zastoupení dětí bez rizik účelového ovládnutí VH, posílit roli oddílů, (omezit roli individuálních členů a malých oddílů), omezit rizika plynoucí ze zastupování velkého počtu oddílů jednou osobou.
Mj. se valná hromada má  změnit z členské schůze na shromáždění delegátů.
Klíč k určení počtu hlasů má být následující:
a) horolezecký oddíl s počtem členů 10 až 29 – 1 hlas
b) horolezecký oddíl s počtem členů 30 až 49 – 2 hlasy
c) horolezecký oddíl s počtem členů 50 až 79 – 4 hlasy
d) horolezecký oddíl s počtem členů 80 a více – 8 hlasů
Podrobně viz: Pozvánka. K tématu viz též nedávný článek na Lezci: Změna stanov ČHS – opravdu to chceme?


10:34 - Předseda Jan Bloudek představil, jak vedení vidí nové cíle: rozvoj sportu, poskytování servisu oddílům, podpora lezecké/horolezecké komunity
Uvedl, že změna reflektuje probíhající posun od členské organizace k organizaci poskytující služby. V této souvislosti zmínil, že v roce 1994 bylo v ČHS 2800 členů a rozpočet 1,8 mil Kč, v roce 2020 to je 24000 členů a 34 mil Kč.

10:30 - VH zprávu o hospodaření schvaluje.

10:20 - Místopředseda Martin Veselý přednesl zprávu o hospodaření, mj. využití dotací, např. na výstavbu několika lezeckých stěn: v Brně, ve Zlíně nebo v Praze-Letňanech.
Zpráva o hospodaření viz: Pozvánka

Martin Veselý

Martin Veselý


Zpráva o hospodaření

Zpráva o hospodaření


10:15 - VH zprávu předsedy o činnosti svazu schvaluje.

10:00 - Předseda Jan Bloudek referuje o činnosti svazu. K 31.12.2019 bylo v databázi ČHS evidováno 24484 členů; v tomto počtu jsou zahrnuti členové A, B i evidovaní členové. V případě členů A a B se jedná o ty, kteří měli členský
průkaz na rok 2019, i ty, kteří měli poslední průkaz na rok 2018. Členský průkaz na rok 2019 si zakoupilo téměř 17 tisíc členů. V ČHS bylo zaregistrováno zhruba 7 tisíc dětí a mládeže ve věku do 18 let včetně. Ke stejnému datu bylo v ČHS evidováno 402 horolezeckých oddílů, přičemž 69 z nich byly členské spolky. V průběhu roku bylo do ČHS zaregistrováno několik nových spolků nebo oddílů. Několik oddílů změnilo své postavení na spolek a několik oddílů bylo na konci roku zrušeno kvůli neplnění podmínek stanov ČHS (méně než 5 členů).
Předseda dále informoval o členství v Unii sportu, UIAA, IFSC a dalších dalších institucích, o mezinárodních aktivitách, grantech, o činnosti mládeže, údržbě skal.
Zmínil problematiku odpovědnosti za škodu ve skalách (viz: ČHS řeší odpovědnost za škody způsobené stavem lezeckých cest.
Referoval o jednání s ochranou přírody. Přitom zmínil nedávný incident z Adršpachu, kdy lezci vyhrožovali stráži smrtí.
Mluvil dále o vzdělávání a úspěších v soutěžním lezení, zejména o úspěších Adama Ondry.
Zmínil se o aktivitách v alpinismu, skialpinismu a ledolezení.
Zpráva o o činnosti svazu viz: Pozvánka

9:59 - Zprávu revizní komise (která neshledala žádné rozpory, doporučila schválit zprávu o hospodaření a návrh rozpočtu 2020 - viz: Pozvánka), přednesl Martin Mašát. Zprávu vzápětí VH schválila.

Martin Mašát

Martin Mašát


9:50 - VH schválila zrušení pobočných spolků. Tuto právní formalitu svaz řešil několik let.

9:48 - VH schvaluje program, v němž pouze přesunula 2 body, a to změnu stanov a doplňovací volby do VV za jiné body.

plénum

Plénum


9:44 - Valná hromada je usnášeníschopná. Přítomno je 23,25 procenta členů.

9:43 - Předseda ČHS představuje partnery. Těmi nejhlavnějšími jsou ministerstvo školství a město Praha. Více viz: Pozvánka

9:40 - Předsedajícím je zvolen Petr Resch. Ten nechá hlasovat o složení mandátové, volební a návrhové komise, které VH schvaluje.

9:35 - Předseda Jan Bloudek zahajuje vanou hromadu. Upozorňuje na nutnost udržovat předepsané rozestupy jako protikoronavirové opatření.
Krom formalit vyzval k minutě ticha jako vzpomínku na tragédii expedice Peru 1970.

minuta ticha

Minuta ticha


Zahájení

Zahájení



9:30 - Čas zahájení valné hromady. Na navrženém programu jsou tyto body:

Návrh programu VH ČHS 2020
1. Zahájení
2. Volba předsedajícího a pracovních komisí (mandátová, volební, návrhová)
3. Představení partnerů ČHS
4. Zpráva mandátové komise o usnášení schopnosti VH
5. Schválení Jednacího a volebního řádu VH
6. Schválení programu VH
7. Zpráva o plnění usnesení VH 2018 a VH 2019
8. Zpráva o likvidaci pobočných spolků
9. Návrh novely Stanov ČHS
10. Zpráva Revizní komise
11. Výroční zpráva ČHS za rok 2019
12. Zpráva o hospodaření ČHS v roce 2019
13. Doplňující volby do Výkonného výboru ČHS
14. Dlouhodobé a střednědobé cíle a záměry ČHS
15. Návrh pojištění odpovědnosti a úprava členských příspěvků ČHS
16. Návrh zvýšení odměny předsedy ČHS
17. Návrh rozpočtu ČHS na rok 2020
18. Vystoupení předsedů odborných komisí ČHS
19. Závěrečná diskuse
20. Usnesení VH
21. Zakončení VH


Více viz:

POZVÁNKA NA VALNOU HROMADU ČHS - NÁHRADNÍ TERMÍN 13.6.2020

výkonný výbor

Výkonný výbor

9:00 - Za předsednickým stolem se začíná připravovat předseda svazu Jan Bloudek.

předseda Jan Bloudek

Sál se naplňuje. Připravuje se předseda svazu Jan Bloudek.


8:30 - začíná registrace delegátů a příprava sálu na Strahově.

Sál

Registrace delegátů

Strahov

Valná hromada se schází v sídle Unie sportu v Praze na Strahově


Standa Holec   [úpravy] 13:30 13.06.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nový horosvaz11:49:50 13.06.2020
Tak nevím, jestli nevznikne nějaký nový horosvaz, který nebude omezovat práva individuálních členů. Nevidím moc důvodů pro to, abych si příští rok kupoval průkaz ČHS. Možná je to jen způsobem, jakým byla tato změna vedením podána, ale říct někomu "Budeš platit víc, ale práv budeš mít méně" není příliš šťastné. Ale možná je to ze strany vedení ČHS i záměr, chce se zbavit individuálních členů. Pak bude nový horosvaz na místě.
Michalodpovědět 
 Re: Nový horosvaz13:46:21 13.06.2020
Asi nevznikne, CHS a aj u nas James je vynimka, kde je mozne sa registrovat ako individualny clen. V inych sportoch to nieje.
Predpokladam, ze to individualne clenstvo robi rovnake problemy aj CHS, ked chce dostavat dotacie od statu. Su tam dane pravidla, ktore musi dodrziavat a splnat. Problem tam vznika ohladom hlasovania/schvalovania veci. Je zakonom dane minimalne percento zastupenia clenov(tusim 20 %) a to by bolo pri individualnych clenoch nerealizovatelne. Takze individualny clenovia maju smolu.
Predpokladam, ze je to ako u nas, ze aj tak sa nezapajali do aktivit CHS a clenmi su len preto aby mohli legalne liezt.
odpovědět 
 Re: Nový horosvaz15:45:27 13.06.2020
Panečku, stačí pár mega co přitečou do rozpočtu ČHS a všechno je najednou jinak. Přišel čas změnit lokál.
Lubošodpovědět 
  Re: Nový horosvaz21:25:36 14.06.2020
Ano, změň lokál, protože kdo uvažuje takto jednoduše, bez znalosti souvislostí, toho radši ve skalách nepotkám. Zkus třeba stolní tenis.
daveskalaodpovědět 
   Re: Nový horosvaz13:06:56 16.06.2020
Sakra, chlape, to je názor, osobní, Luboš má na něj právo!
Proč a jakým právem s ním takto komunikuješ. Nic jsi mu nevysvětlil a jinými slovy ho posíláš do pr...e!
Proč se k sobě takto chováme, to není příliš k
demokratické!

Jerusalem Rezek Zdar Zbyněk
Zbyněk Rezekodpovědět 
    Re: Nový horosvaz21:43:25 16.06.2020
Dík Zbyňku. Už jsem docela starej ročník a členem svazu jsem od roku 1975, tedy docela dlouho. Za sebe mohu říci, že jsem i pro lezce něco málo udělal, neb jsem pár let velel vrcholové komisi na Srbsku a okolí. Tehdá se za nic neplatilo, maximálně jsi dostal nějakou skobu, kterou jsi vyměnil v cestě a když si ostatní lezli, tak jsem visel v laně a sekáčem a palicí vrtal díru pro kruh. Nebo seděl v Berouně na CHKO a dohadoval se o výjimce na lezení. Dělal jsem to rád, přesněji dělali jsme to všichni rádi. A můj první příspěvek, sice jsem starej dědek, ale ještě si pamatuju. Třeba Oliváč a spol. versus svaz, pamatuju si vcelku dost arogantní výroky p. Blažka na adresu svazu. A stačilo necelejch 30 mega a všechno je jinak. Plat předsedy je mi ukradenej, business plán Oliváče mě taky nijak nevadí, ale co mě sere je ten přístup. Povinným pojištěním to začíná, přes důchodce to pokračuje, ale hlasovací právo je prostě přes čáru. V podstatě teď stačí přesvědčit 3 - 4 velké oddíly a je vystaráno. Určitě se nechystám opustit lezení, ale svaz určitě ano.
Lubošodpovědět 
     Re: Nový horosvaz18:14:49 17.06.2020
Luboši je to přesně opačně než píšeš, do dneška stačilo přesvědčit pár větších oddílů, případně si od nich jen vzít plné moci a hlasování na VH bylo jasně dané, podle nových stanov už to půjde hůř. Hlasy individuálů na VH nikdy nerozhodovaly, dohromady neměly na VH ani procento.
Martinodpovědět 
 Re: Nový horosvaz18:50:29 13.06.2020
Pokud by nějací individuální členové chtěli prezentovat svá práva rád pomohu. U nás je více než 100 členů a nikdo se na valnou hromadu nehrne. Je to vidět i z účasti nad 20%. A to realne hodně oddílu dává plnou moc kamarádům. tj. fakticky zastoupeno ještě méně členů. tj. 80% členů valná hromada a práva nezajímá.
Jsem předseda HO přírodních věd.

Mahy
Mahyodpovědět 
 Re: Nový horosvaz18:50:36 13.06.2020
Pokud by nějací individuální členové chtěli prezentovat svá práva rád pomohu. U nás je více než 100 členů a nikdo se na valnou hromadu nehrne. Je to vidět i z účasti nad 20%. A to realne hodně oddílu dává plnou moc kamarádům. tj. fakticky zastoupeno ještě méně členů. tj. 80% členů valná hromada a práva nezajímá.
Jsem předseda HO přírodních věd.

Mahy
Mahyodpovědět 
 Re: Nový horosvaz07:56:53 15.06.2020
Tak to čtu i já: zaplať, ale zapomeň na to, že bys o něčem mohl i rozhodovat. trochu divné, ne?
Petrodpovědět 
  Re: Nový horosvaz08:08:56 15.06.2020
Kolik má ČHS členů?
odpovědět 
 Re: Nový horosvaz10:26:01 16.06.2020
Inu - opět upevnění a zvýhodnění velkých oddílů převážně z Prahy a velkých měst. Prostě těch, co vedení půjdou "na ruku"....
HonzaKodpovědět 
  Re: Nový horosvaz01:09:45 17.06.2020
Přesně v takovém oddílu jsem dlouhé léta členem. Ale z takové blbosti nás prosím neobviňuj.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Nový horosvaz18:17:23 17.06.2020
Honzo, velké oddíly nejsou z Prahy ale je jich mnohem víc na Moravě. A z větších pražských oddílů jich na VH chodí poměrně málo. Takže ani není komu chodit "na ruku" jak píšeš.
Martinodpovědět 
 Re: Nový horosvaz10:29:01 16.06.2020
A když nový Horosvaz, tak jasně jen v tom pravém slova smyslu - tedy bez stěnového a závodního lezení. Jako to bylo z počátku. Přestanou tím ony třenice.
HonzaKodpovědět 
  Re: Nový horosvaz11:13:25 16.06.2020
Co ti brání dát dohromady pár dobrých a schopných lidí a založit ho?
odpovědět 

 6000016:33:12 13.06.2020
By mne zajimal vykaz prace predsedy za tech 60000 mesicne.
killerodpovědět 
 Re: 6000020:30:23 13.06.2020
Papír snese vše mě by zajímalo co reálně udělá..
Baksisodpovědět 

 Na mě už ČHS 22:11:40 13.06.2020
dotace pobírat nebude. Zbavit individuální členy hlasovacího práva je prasárna a zvyšování platu předsedovi v době přicházející ekonomické krize taky.
Pojistku si vyřídím u Alpevereinu a na jištění rád přispěju místním správcům skal do kasičky nebo jinak mimo ČHS
pavelkodpovědět 
 Re: Na mě už ČHS 22:26:43 13.06.2020
Kde je Olivac, tam to lepsi nebude :-).
odpovědět 
  Re: Na mě už ČHS 21:13:37 14.06.2020
Tak to běž dělat místo něj, pokud máš koule vystoupit ze stínu anonymního tlachání..., on tu odvahu má, ale kdo bude delegovat takové jako ty?
daveskalaodpovědět 
 Re: Na mě už ČHS 09:00:09 14.06.2020
Souhlas. Já jsem svéprávná a sama dokážu zvážit, jestli A) pojistku na blbost potřebuji, B) jaké plnění by měla poskytovat. Platit nějakou vnucenou pojistku prostě nehodlám, a když si žádnou nezařídím a udělám prů***, je to můj problém. Nemožnost hlasovat pro individuály se mě netýká, jsem v oddíle, ale tady mi jde o princip. Kdo platí, musí mít možnost do průběhu kecat, jinak je to svinstvo. Kdybychom všichni podpořili přímo správce skal, bude z toho víc peněz, jelikož by předtím nemusely projít přes nenažranou krávu - svaz, který je "spravedlivě" přerozdělí.
odpovědět 
  Re: Na mě už ČHS 10:45:36 14.06.2020
Možnost kecání všech do všeho, pak to někde vypadá, jak to vypadá. A podpořit správce můžeš tak jako tak. Když nějakýho potkáš, dej mu třeba litr, za to třeba 2 borháky nebo kruhy vymění (práce), když to dobře půjde.
odpovědět 
   Re: Na mě už ČHS 07:59:25 15.06.2020
To není "kecání všech do všeho", ale platících členů do fungování toho, co si platí. To by mělo být snad základní právo každého člena. Nepřestane mě udivovat, že i v dnešní době jsou lidé myšlenkově někde před 30 lety, že jim to vadí. Doteď jsem správce podporovala přes svaz, ale ano, ono to půjde i jinak...
Evkaodpovědět 
    Re: Na mě už ČHS 08:15:31 15.06.2020
Platících členů je dost na to, aby se mezi nima našli úplní mantáci, s názorama a požadavkama úplně mimo, třeba podle tebe, mě nebo někoho jinýho. Jako za mě, dosavadních 400, teď to teda bude 600, na to fungování, co se týče oblastí a tu komedii kolem závodů a funkcí, tak mě přijde pořád dobrý. Ale je to jen můj názor.
odpovědět 
     Re: Na mě už ČHS 11:14:39 15.06.2020
400 nebo 600 ... jak píšu níž, za mě tak nějak furt ok. Ale to s tím hlasováním je prostě z principu kurvárna a na to jim seru.
MModpovědět 
     Re: Na mě už ČHS 11:28:22 15.06.2020
Ano, 600 v dnešní době je ok. Mě vadí ten princip, že to nepůjde na skály a jištění, ale na nějakou pojistku, kterou nechci a nepotřebuju (resp. ne takto vnucenou).
Evkaodpovědět 
      Re: Na mě už ČHS 12:07:24 15.06.2020
... já vím, že vám vzali hlasovací právo, ale kolikrát jste ho za dobu trvání vašeho dosavadního členství použili?????
slabouchodpovědět 
       Re: Na mě už ČHS 17:03:02 15.06.2020
Nemohu mluvit za druhé, ale mně prostě z principu sere to, že jako člen (sólo) mám povinnost platit příspěvky a současně nemám právo hlasovat na VH ... a je otázka zda mám vůbec po té změně se VH osobně účastnit.

Jo až bude pro sólo členy bez práva hlasování na VH členství dobrovolné, nebo bude dvojí členství ... s hlasováním za 600, bez třeba za půlku, tak to se můžeme bavit. Ale takhle?


To je prostě sviňárna a sviním se platit nemá.
MModpovědět 
        Re: Na mě už ČHS 21:14:46 15.06.2020
Šak neplať, co ti brání? Nebo vlez někam do oddílu, jestli chceš mít pocit, že na něco budeš mít vliv.
odpovědět 
       Re: Na mě už ČHS 06:04:17 16.06.2020
Jak jsem psala na začátku, jako člen oddílu ani jednou, protože mě zastupuje můj předseda. To ale neznamená, že to neni sviňárna.
Evkaodpovědět 

 Loučím se09:25:44 14.06.2020
Pá Pá CHS
odpovědět 
 Re: Loučím se21:07:35 14.06.2020
Nazdar,pak si ovšem cvakej jiná jištění, než ta, udržovaná členy ČHS a jejich penězi.
daveskalaodpovědět 
  Re: Loučím se10:59:32 15.06.2020
Není problém.. jen prosímtě, jak poznám borhák dotovanej od borháku osazenýho za svoje?
honzaodpovědět 
   Re: Loučím se11:11:02 15.06.2020
Těch tvejch moc nebude
odpovědět 
    Re: Loučím se14:08:14 15.06.2020
Většina z peněz na borháky jde stejně ze státního, takže jestli platíš daně, tak jsou i Tvoje.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Loučím se14:11:14 15.06.2020
Cena borháku/cena práce na jeho osazení?
odpovědět 
     Re: Loučím se15:32:20 15.06.2020
Borháky se platí z členských příspěvků. Dotace jdou hlavně na závodní sport.
Martinodpovědět 

 Čhs svaz komunistů10:25:46 14.06.2020
Čhs se tím to stala organizací, která se zařadila do řady těch, které žijí z peněz daňových poplatníků.  Stydím se že horolezci nejsou schopni vést svou organizaci ze svých peněz.
  To, že VH přiklepla nemorální plat svému předsedovy plyne z toho, že vlastně nerozhodovali o svých penězích, ale o těch z kterých krev neteče. Peněz daňových poplatníků.
Horolezecodpovědět 
 Re: Čhs svaz komunistů10:40:25 14.06.2020
Buď rád, že něco utrhnou. Mohli to dostat třeba "kopačky". A zadarmo bys to taky nedělal.
odpovědět 

 Jak to dělají ti jiní11:07:58 14.06.2020
SAC (Švýcarský alpský klub) je organizací švýcarských horolezců a horských turistů, kde je organizováno přes 150 000 členů.

Centrální klub sestává ze 111 sekcí a 21 podsekcí. Tedy eviduje celkem 132 jednotlivých klubů.
V klubu je 222 zástupců těchto sekci, t.j. na každou sekci připadají dva zástupci.
Centrální aparát tvoří 36 placených míst, o které se dělí 52 zaměstnanců – někteří pracují na poloviční nebo i menší pracovní úvazek. Funkce v sekcích jsou dobrovolné a neplacené.
Některé sekce mají oddíly Organizace mládeže, Dětské horolezectví a Rodinné horolezectví.
Jednotliví členové sekcí platí roční poplatek od 90 do 145 franku. Mládež má slevu a celé rodiny platí o něco málo víc. Vyšší příspěvky mají většinou sekce sídlící mimo Alpy - třeba sekce v Curychu. Nový člen sekce musí na počátku zaplatit jednorázový vstupní poplatek od 25 do 50 franků.

Centrála SAC se stará mimo jiné o 153 horských a bivakových chat, které patří jednotlivým sekcím.

Hlasovací a volební systém......
Ve volbách volí a na celostátním shromáždění delegátů rozhoduje 222 zástupců - předsedů jednotlivých sekcí. Jak? To si jednotlivé sekce předem rozhodnou hlasováním doma. Předseda potom musí zastoupit mínění většiny členů jeho sekce. Hlasy jednotlivých členů jsou tedy delegovány a předem je určeno, jak se která sekce bude k danému problému stavět.

Síla hlasů při volbě není tedy dána velikostí jednotlivých sekcí.

Tímto systémem je zaručeno, že i malé sekce mají stejné slovo jako sekce ve velkých městech, které mají mnohokrát více členů.

Podobně to probíhá v Německu i ve Francii už proto, že v těchto zemích je členů alpských spolků tak obrovský počet, že uspořádání valné hromady pro všechny členy by bylo skoro nemožné.

Hlasovací systém SAC je demokratický, nikdo v něm nepřijde zkrátka. Každý jednotlivec má možnost se vyjádřit a projevit mínění. Nehlasuje však osobně - je zastoupen svým předsedou.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Jak to dělají ti jiní11:49:03 14.06.2020
A je dobrý, aby malej oddíl měl stejnou váhu, jako velkej?
odpovědět 
  Re: Jak to dělají ti jiní08:31:18 15.06.2020
A je dobry, ze 29 lidi v oddile ma ctyrikrat mene hlasu nez 50 lidi v oddile? Podle tabulky roste pocet hlasu exponencialne s poctem clenu. Nejak mi to smrdi snahou rozdat karty jen mezi par lidi z velkych oddilu, kteri uz se nejak dohodnou...
killerodpovědět 
   Re: Jak to dělají ti jiní10:23:32 15.06.2020
Nebo 80 stejně jako třeba 150? Jo, určitě by bylo nejlepší to rozdělit podle počtu členů. Na druhou stranu tenhle systém třeba právě sleduje tu možnou snažší domluvu mezi menším počtem zástupců. I do parlamentu je to omezený 5%
odpovědět 
   Re: Jak to dělají ti jiní15:34:08 15.06.2020
Hlasy nerostou exponenciálně ale lineárně. V bulletinu najdeš výpočet, počet hlasů odpovídá průměrnému počtu členů oddílu v kategorii.
Martinodpovědět 
  Re: Jak to dělají ti jiní11:01:54 16.06.2020
Jasně, tomu se říká demokracie. I ten malý , bezvýznamný člen komunity má právo nejen říci ale i případně prosadit své mínění. A ti velcí ho prostě nemohou převálcovat. Demokratické rozhodování je někdy dost tvrdé sousto a někdy se těžko snáší když míří proti Tobě. Předpokládá určitou toleranci, z jedné i z druhé strany.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: Jak to dělají ti jiní11:15:04 16.06.2020
Demokracie je možná tu menšinu vyslechnout, ale řídit se jí, když si většina myslí něco jinýho???
odpovědět 
    Re: Jak to dělají ti jiní11:57:05 16.06.2020
Hmm, ještě jedno porovnání - jeskyňáři. V ČR je Česká speleologická společnost a pod ní je, v podobě pobočného spolku, 62 základních organizací (rozuměj oddílů). Ty mají své IČ, musí vykazovat nějakou činnost a v případě VH mají jeden hlas bez rozdílu počtu členů. VH je jednou za čtyři roky, takže většinou účast delegátů v pohodě... Jsou i individuální členi mimo ZO, ale nemají hlasovací právo - a to již od vzniku typu tohoto členství. Chceš li ovlivňovat chod spolku, tak skrz oddíl (píšu toto, ať individuální člen ČHS a s přesunem idividuálů v ČHS nesouhlasím, ale krok chápu... - ale kdyby byl spojený se snížením příspěvku do ČHS).
Pták ohnívákodpovědět 
    Re: Jak to dělají ti jiní11:57:25 16.06.2020
Hmm, ještě jedno porovnání - jeskyňáři. V ČR je Česká speleologická společnost a pod ní je, v podobě pobočného spolku, 62 základních organizací (rozuměj oddílů). Ty mají své IČ, musí vykazovat nějakou činnost a v případě VH mají jeden hlas bez rozdílu počtu členů. VH je jednou za čtyři roky, takže většinou účast delegátů v pohodě... Jsou i individuální členi mimo ZO, ale nemají hlasovací právo - a to již od vzniku typu tohoto členství. Chceš li ovlivňovat chod spolku, tak skrz oddíl (píšu toto, ať individuální člen ČHS a s přesunem idividuálů v ČHS nesouhlasím, ale krok chápu... - ale kdyby byl spojený se snížením příspěvku do ČHS).
Pták ohnívákodpovědět 
    Re: Jak to dělají ti jiní21:41:18 16.06.2020
Demokracie je proces při kterém každý má slovo stejně platné a může říci co se mu líbí a co ne. Když se něco pak rozhodne – demokratickou volbou – tak by se všichni podle toho měli řídit a ne třeba říci : « To je volovina, na to kašlu a budu si dál dělat to co chci já a ne ti druzí ». To se mnoha lidem zajídá – že to není podle nich. Demokracie je někdy nepříjemná, ale funguje jenom tehdy, když všichni akceptují to co většina demokraticky rozhodla. Tak to probíhá ve skupině demokratů a ti, kteří prskají a neřídí se podle toho nejsou demokrati.
Michael Beranekodpovědět 
     Nevyhovující demokracie08:24:03 17.06.2020
A proto je demokracie špatná a nevyhovující. Žádný systém, kde tři pologramotní debilové mají větší váhu, než dva odborníci, nemůže dlouhodobě přežít. Jedinou šancí je omezení práv určitých skupin, například kdo se na něčem aktivně nepodílí, nemá právo o tom rozhodovat, tedy například nezaměstnaní a pobírači dávek by nesměli volit v parlamentních volbách a podobně. A s ČHS je to podobné - kdo sice platí přísěky, ale jinak nic nedělá, v oddíle není, na VH nechodí... proč by měl o čemkoliv rozhodovat? Proč by třeba pošahaný bouldrista, co je celý rok zalezlý někde v díře a nikdo o něm neví, měl mít stejné právo rozhodovat o svazu, jako aktivní lidé podílející se na běžném chodu?
odpovědět 
      Re: Nevyhovující demokracie18:12:27 17.06.2020
Ach jo anonyme, a proc ne? Uz jsem napsal ze demokracie není vždy prijemna. Demokracie tkvi v tom, ze ne dva tri hodne kricici nebo hodne silni mají vrch, nýbrž, ze všichni mají stejne pravo něco rici, pak se to spolecne rozhodne a všichni se podle toho ridi. Chce to moral a disciplinu.
Michael Beranekodpovědět 
       Re: Nevyhovující demokracie20:21:48 17.06.2020
Morál a disciplína ti nepomohou, když hlupáků a socek, co za dávky a koblihu ihned vymění prosperitu v budoucnu, je mnohem více. je hezké mít svobodu si plácat, co si zamaneš, ale nic to nemění na tom, že davu je bližší košile, než kabát, že prohraješ se sebelepším programem, pokud proti tobě bude stát prolhaný podvodník a populista.
odpovědět 
      Re: Nevyhovující demokracie14:38:34 19.06.2020
Proč by měl o čemkoli rozhodovat ... to je správný názor ... bez legrace ... a s ním jde ruku v ruce logické pokračování ... tak proč by měl mít povinnost cokoli platit?:-)))
MModpovědět 
       Re: Nevyhovující demokracie14:44:08 19.06.2020
A kdo říká, že má platit? Tak ať neplatí. Osobně si myslím, že by měli platit jen ti, kdo lezou v oblastech, kde smí lézt jen členové ČHS. Tam by ještě tak nějak šla existence ČHS zdůvodnit. Ale nikde jinde důvod k placení nevidím.
odpovědět 
        Re: Nevyhovující demokracie16:42:02 20.06.2020
Říká to Svaz ... protože právo hlasovat na VH je sice fuč, ale povinnost platit příspěvky samozřejmě je jak skála:-).
MModpovědět 

 3/412:28:44 14.06.2020
Jestli dobře čtu, tak bylo přítomno 23% hlasů. Takže třem čtvrtinám členů to bylo jedno a možná se teď někteří diví, jak to dopadlo. A protože jsme v Čechách, nejvíce je irituje výše finanční odměny předsedy (taková drobná česká závit - bere víc než já). Je to jednoduché, sežeň dost hlasů (ale to chce mít nějakou vizi a plán a nekrafat jenom na těch internetech a u piva) a prosaď  ten plán, včetně toho, že budeš příště do funkce předsedy zvolen. Pak si klidně můžeš snížit odměnu na 5000 a dělat to za ty prachy aspoň tak stejně (ale raději lépe) než ten současný předseda. Nojo, to bychom toho ale v Babišlandu chtěli moc, lepší to krafání na těch internetech a u toho piva.
HLSTodpovědět 
 Re: 3/413:53:35 14.06.2020
Všichni nemůžeme dělat předsedu.
Upřímně mi řekněte, jestli věříte, že jeho práce je ohodnocena správně. Přeci jen 60 klacku je dvojnásobek průměrné mzdy. Promiňte, ale mě to nepřijde adekvátní.
Mnohem přívětivější by bylo ty peníze rozdělit mezi členy/svazy/závody...
Pešekodpovědět 
  Re: 3/416:08:23 14.06.2020
Mně zase přijde, že předseda organizace,která má cca 17 tis. členů a hospodaří s rozpočtem přes 20 mil by si zasloužil možná i víc. Navíc průměrná mzda v Praze je přes 40 tis. hrubého,a nepochybuju,že pozice předsedy vyžaduje nadprůměrnou porci zodpovědnosti a pracovního nasazení. Bohužel, s touhle mentalitou se není čemu divit, že jsou v ČR mzdy na úrovni 1/3 oproti Německu a dalším evropským sousedům.
odpovědět 
  Re: 3/416:08:32 14.06.2020
Mně zase přijde, že předseda organizace,která má cca 17 tis. členů a hospodaří s rozpočtem přes 20 mil by si zasloužil možná i víc. Navíc průměrná mzda v Praze je přes 40 tis. hrubého,a nepochybuju,že pozice předsedy vyžaduje nadprůměrnou porci zodpovědnosti a pracovního nasazení. Bohužel, s touhle mentalitou se není čemu divit, že jsou v ČR mzdy na úrovni 1/3 oproti Německu a dalším evropským sousedům.
odpovědět 
   Re: 3/416:59:26 14.06.2020
Ta funkce je vykonávána na plný úvazek? Pokud ano, tak je to za mě asi OK.
"Mně zase přijde, že předseda organizace,která má cca 17 tis. členů a hospodaří s rozpočtem přes 20 mil by si zasloužil možná i víc." Předsedá organizaci s rozpočtem XXX a jeho plat by měl požrat více než jednu dvacetinu XXX? Kolik? Jednu pětinu?
Pepanodpovědět 
    Re: 3/422:37:46 14.06.2020
60 kKč není určitě mnoho, ovšem v pozvánce na VH a v návrhu rozpočtu na rok 2020 se píše
.... v rozpočtu je zahrnut i návrh na zvýšení měsíční odměny předsedy ČHS na 40 tisíc Kč s doplněním o možnost čtvrtletní odměny v max. výši 50% měsíčních odměn, vázanou na podmínku získání
bonusových příjmů z cestovního pojištění,...
To mi nějak vadí více, že podmínka čtvrtletních odměn byla splněna navýšením členských příspěvků o 200 Kč.
MModpovědět 
     Re: 3/411:17:21 15.06.2020
Cywe ... trochu originality s tím nickem. Mně fakt jebne ...
MModpovědět 

 Nasrat18:38:06 14.06.2020
60 litrů pro předsedu mi obecně neva, v rozpočtu se to ztratí a pokud by se to dělalo fakt slušně a pořádně, proč ne. Zvednutí příspěvku ... a tak ... už Vysockij zpíval "Vsjo padaražajet, absaljutno." ... vem to čert, to je tak kilo zadního hovězího:-).

Ale s tím hlasováním ... je to banda kurev, ti co s tím přišli i ti, co pro to hlasovali. Takže konečná a šest kilo doma.
MModpovědět 
 Re: Nasrat18:54:11 14.06.2020
Hobl je prachsprostej z..d, nechá si odhlasovat 60k měsíčně a lidem, kteří mu na tenhle plat příspívají odebral hlasovací právo. Nechápu jak lidi můžou bejt tak blbý a tuhle prasárnu odhlasovat. Fuck you CHS
odpovědět 
  Re: Nasrat19:22:52 14.06.2020
Tak s takovymi jako ty evidentne pocitali :D "očekává se propad v příjmech o 1,2 až 1,4 mil Kč (mj. za očekávaný pokles z členských příspěvků apod.)." takze cajk...
killerodpovědět 
   Re: Nasrat22:21:10 14.06.2020
Předseda Jan Bloudek k tomu dodal, že v kvůli koronavirové epidemii se budou některé výdaje na závody apod. redukovat nebo jsou odloženy, ale očekává se propad v příjmech o 1,2 až 1,4 mil Kč (mj. za očekávaný pokles z členských příspěvků apod.).
Řeč je o rozpočtu na rok 2020, to jsou ještě příspěvky za původní cenu.
MModpovědět 
  Re: Nasrat21:40:52 14.06.2020
By me zajímalo kolikrát jsi využil práva individuálního hlasování
odpovědět 
   Re: Nasrat21:42:28 14.06.2020
Znáš tu pohádku o třech bratrich a jak tam lámou ty proutky?
odpovědět 

 Pojištění08:31:03 15.06.2020
Řešení odpovědnosti pomocí pojištění mi přijde krajně nešťastné. Už v současné době je možno pozorovat (zvláště na umělých stěnách, ale i ve skalách) jedince, kteří neoplývají základní znalostí metodiky. A rešit případné následky tím způsobem, že sjednám pojištění pro každého, tak bych nečekal nic jiného než ještě větší lhostejnost. Rozhodně to nemotivuje k větší obezřetnosti!!! A to při jakékoliv činnosti. A teď ještě k samotným parametrům zmiňovaného pojištění. Nebudu se vyjadřovat k minimálnímu pojistnému plnění. Ale docela mě překvapil kumulativní limit, který je tedy ohraničen ze spodu na 20 milionů Kč. Opravdu je to minimum? Chápu to správně, že pokud bude kumulativně méně škod, než za 20 mio Kč, tak nebude žádné plnění? Jestli je moje porozumění správné, tak mi to případá opět nešťastně nastaveno. Nemám sice žádnou statistiku soudních sporů, které se ročně řeší, ale aby pak všichni pojištění tedy členová ČHS nezplakali nad vydelkem, jestliže se ukáže, že z pojištění není možné prakticky získat žádné plnění, pokud nedojde ročně ke zmrzačení většího počtu lidí. Samozřejmě je mi jasné, že stačí, aby došlo k jedné nehodě s trvalými následky, aby se těchto 20 mio Kč překonalo, ale pak by bylo třeba uvést i jaké jsou maximální limity plnění což nikde ve článku nevidím a dost pochybuji o tom, že se jedná o unlimited pojištění. A pokud je v textu uvedená chyba a obě částky mají být uvedeny jako maximální, tak je bohužel také všechno špatně. Každopádně si nemyslím, že je ideální se zbavit jakékoliv odpovědnosti sjednáním pojištění. Zvláště pokud je to odpověď na neschopnost vyřešit problém s odpovědností za fixní jištění ve skalách. Ono se to totiž dá brát jako jasný signál, že stav fixního jištění ve skalách se blíži neúnosné hranici a je tedy obava z nadcházejícího narůstajícího množství soudních sporů. Nebo se jedná o supermanskou touhu ochránit každého jedince, který si neudělá na koncích lana uzly a spouští na 20 metrové skále se seřízlou čtyřicítkou? Asi by mi bylo milejší zvýšit příspěvky s argumentací, že je potřeba zvýšit výdaje na údržbu fixního jištění, než se pojistit a nechat všecko ureznout (nadsázka, kdyby to někdo nepochopil, což se zřejmě stane i pokud sem napíši toto upozornění).
Mr. provizeodpovědět 
 Re: Pojištění09:15:51 15.06.2020
Ty vole, já o tohle pojištění taky nestojim, ale ty si to přečti ještě jednou! Ty MINIMÁLNÍ limity se definují jako parametry pro poptávku! Teda, že chtějí pojištění, které nabídne limit alespoň 1M a 20M kumulativně. Limit v pojištění je horní hranice. Spodní hranici se říká spoluúčast (zjednodušeně) a ta má být max 2k.
Tomodpovědět 
  Re: Pojištění12:09:45 15.06.2020
Zvýšení příspěvků do ČHS od r. 2021 ve spojitosti s pojištěním odpovědnosti mi přišlo hodně nešťastné a proto jsem na Valné hromadě vystoupil s názorem, že to má být na principu dobrovolnosti, neboli jako s pojištěním léčebných výloh do zahraničí. Prostě a jednoduše - chceš si koupit pojištění do zahraničí nebo pojištění odpovědnosti, tak si ho zaplať! Nechceš ho? Tak si ho neplať! Bohužel to neprošlo, letošní Valná hromadami mi přišla jako stádo tupých ovcí, cokoliv bylo v programu, bylo stádem odhlasováno... Jen tři zástupci byli proti závěrečnému usnesení...
Bóža Vlček Garantovaná horoškola ČHS HO Lokomotiva-Ingstav Brnoodpovědět 
   Re: Pojištění22:03:21 21.08.2020
To že se v čechách na hlasování nikdo neozývá je typický pro česko, lidi nic neřeší, asi výchova bolševiků v dopadech na generace pozdějsí.
obdivuju lidi na Moravě, nebojí se ozvat, řeknou otevřeně co si myslí a v klidu a věcně nesouhlasí s blbostí, díky za vás. škoda že nejste zastoupení víc přímo ve vedení CHS
až se v čechách změní vítr...odpovědět 
  Re: Pojištění15:22:49 15.06.2020
Díky za vysvětlení Tome. I tak si myslím, že je to naparametrizované dost naprd. :) Pokud bude limit v nejhorším možném scénáři 1 mio Kč , tak to pokryje co? Pár zlomenin a středně dlouhou hospitalizaci. Všechny úrazy s ochrnutím a ztrátou výdělku bude platit pojištěný člen ČHS až do konce věků... I přesto bych rád zdůraznil, že nastavení limitů není to oč tu beží, ale zříkání se odpovědnosti.
Mr. provizeodpovědět 

 Kdy nastane problém09:50:54 15.06.2020
ČHS počítá s úbytkem počtu členů, vesměs individuálních i s návrhem rozpočtu. Je pravda, že individuální členové v souhrnu skoro nikdy svých hlasovacích práv nevyužívali, jsou to víc samorosti. Ale podávat to způsobem, jakým to ČHS podal a ještě v souvislosti s navýšením členského příspěvku mě přijde opravdu nešťastné. Individuální členové horolezci ovšem kvůli tomu lézt nepřestanou. Jen přestanou přispívat na obnovu jištění, na vyjednávání výjimek ze zákazu přístupu, atd. Co na to ČHS? Zavede hlídače, kteří budou u sektorů kontrolovat, kdo je členem a od těch ostatních vybírat jednorázový poplatek? Nebo si řekne státu o dotaci? A co v těch místech, kde platí, že tam mohou jen členové ČHS? Budou to ostatní dodržovat? Samozřejmě že ne. Budou to považovat za diskriminaci. A oprávněně budou chtít stejná práva jako členové.
Celkově mě ten přístup přijde hodně nešťastný.
Michalodpovědět 
 Re: Kdy nastane problém10:00:03 15.06.2020
Většinou je výjimka pro členy ČHS a ostatních zahraničních horolezeckých svazů. Takže OEAV a nazdar.
odpovědět 
  Re: Kdy nastane problém10:13:27 15.06.2020
To se pleteš, než něco napíšeš, tak si to zjisti!
OPodpovědět 
   Re: Kdy nastane problém11:20:49 15.06.2020
Vcem se plete?
odpovědět 

 nechť odpadne co je slabé12:59:55 15.06.2020
docela by mě zajímalo kolik lidí z těch co tady tak strašně pláčou jak jim ten svaz bere možnost o něčem rozhodovat a jenom chce platit na odměny bafuňářů,  atd.kdo z nich byl aspoň jednou na valné hromadě ,kdo přednesl nějaký svůj návrh k posouzení. myslím si že bude pro obě strany lepší pokud se tito členové seberou a půjdou třeba do prdele.určitě je na světě dost spolků který je přivítají s otevřenou náručí. stejně tak argument a 200 kč na pojištění,co proboha řešíte za problém. je to super věc že se někdo postará o věc na kterou hodně lidí sere.pojištění na rok v ceně jednoho oběda a dvou piv???? co to je proboha za dementy tady v tom spolku .seberte se o založte si novej spolek individuálních svobodných rebelů a můžete  společně rituálně spálit svoje starý průkazky čhs
danielodpovědět 
 Re: nechť odpadne co je slabé13:22:55 15.06.2020
Daniely, na VH je prostřednictvím pár desítek lidí zastoupena pouze asi 1/4 členů (a mnozí z nich asi ani nevědí, že je tam někdo zastupuje). Pokud bys teda opravdu chtěl, aby všichni ostatní z ČHS odešli, tak by se ČHS dost redukoval.
Tomodpovědět 
  Re: nechť odpadne co je slabé13:37:45 15.06.2020
Problém je, že s takhle redukovanejma hlasama už nic neprosadíš. Jde o postupnou "privatizaci" CHS ve prospěch Bloudka. Pokud bude Svaz pobírat dotace na člena, jejichž přísun mu budou zajišťovat sprízněny stěny, bouldrovky a horokrouzky (např.Oliváč), Tak postupne nepotřebuje nikoho ze starých členů, kterým se nelíbí, že platí co nechtějí, aniž to mohou ovlivnit hlasováním, pač hlasy právě ztratili. Tahle kurvárma je právně napadnutelná.
odpovědět 
   Re: nechť odpadne co je slabé14:05:49 15.06.2020
Tak ji napadni a neotravuj tady s tím :D Kdyby ti někdo řekl, co kam a komu jde z tebou placených daní, tak tě asi klepne. A co s tím naděláš? Nic
odpovědět 
    Re: nechť odpadne co je slabé16:07:50 15.06.2020
Tohle na rozdíl od daní lze ovlivnit mnohem snadněji....
odpovědět 
  Re: nechť odpadne co je slabé00:31:17 16.06.2020
rozhodně je mi úplně jedno jestli někdo odejde nebo zůstane. je to každého věc, svobodné rozhodnutí. stejně jako se vysrat na valnou hromadu a pak remcat o tom jak za mě někdo rozhoduje.mám pocit že stávající situace nastala pravě kvůli tomu.. nebo jako má snad někdo pocit že vás mají k účasti přemlouvat. volat každému členovi a ptát se ho co si myslí třeba o tom kolik je vhodná odměna za práci pro svaz, a jak vymyslet něco s pojištěním a pod..přestaňte kecat píčoviny a začněte něco pro svaz dělat.nebo si opravdu myslíte že je na tohle někdo zvědavej??
danielodpovědět 
   Re: nechť odpadne co je slabé09:49:38 16.06.2020
Potíž je v tom, že Svaz cíleně vyvolává u členstva nezájem.Je to pro nèj dlouhodobě výhodné, múže si dèlat co chce.Takže nezájem lidí o účast na VH, je důsledkem politiky Bloudka....
odpovědět 
    Re: nechť odpadne co je slabé10:53:18 16.06.2020
jo Bloudek a taky trošku Babiš ne??to že jsou lidi líný za to může Bloudek ??? to je hodně slabej argument.
danielodpovědět 
 Re: nechť odpadne co je slabé17:09:16 15.06.2020
Brečíš hezky, ale zbytečně ... my se nikam sbírat nemusíme, my se prostě na nějaké členství v ČHS vysereme, 6 kilo si založme pod polštář:-) a budeme mít klid ... my i Svaz.

Nicméně i tak zůstane kurvárna kurvárnou, to máš marný:-).
MModpovědět 
  Re: nechť odpadne co je slabé21:11:36 15.06.2020
Úplně se mě vybavuje jedna scéna z Kurvahošiguttentag :D
odpovědět 
  Re: nechť odpadne co je slabé00:13:26 16.06.2020
jestli ti přijde 600 kč .jako nějaká astronomická částka a máš pocit že tě někdo bude přemlouvat abys zůstal členem organizace která ti tak strašně ubližuje.je mi tě líto. a prostě seber se a jdi ...
danielodpovědět 
   Re: nechť odpadne co je slabé06:10:16 16.06.2020
600 není aatronomická částka. Pokud by to zůstalo svazu, tak ok. Ovšem oni z toho hodlají platit nějakou pochybnou pojistku. Podle ročenky 2018 měl svaz 23000 členů, z toho 30 % do 18 let, takže 23000 x 0.7 x 200 = 3 220 000 (reálně o něco míň), který svaz nacpe soukromému subjektu za službu, kterou sis neobjednal, u níž zatím neznáš ani paramtery a i pak s ní můžeš maximálně nesouhlasit. Proč to neni dobrolvolný? Někdo by přišel o provizi?
odpovědět 
    Re: nechť odpadne co je slabé10:47:44 16.06.2020
prosím tě neřeš provize a miliony, podívej se na to tak že máš pojištění na rok za 200. jaké máš ty osobní pojištění jako individuální zákazník?? jestli to není tajný můžeš sem napsat pojišťovnu a konkrétní produkt.popiš rozsah plnění podmínky a zděl cenu , pokud to bude lepší rád se přidám a zaplatím ti provizi
danielodpovědět 
     Re: nechť odpadne co je slabé12:42:15 16.06.2020
Sleduji tvé příspěvky už delší dobu a přijdeš mi trochu mimo. Je potřeba si uvědomit, že nežijem v diktatuře a že dělání čehokoliv jménu dobra pro lidi není tak úplně správné. Chápu tvůj postoj. Přesto si však myslím, lidé by měli mít možnost svobodné volby a že by měli i mít možnost na pojištění zapomenout a pak nést následky. Z hlediska rozvoje společnosti je to lepší, než všechny vodit za ručičku a všem pro jejich dobro vše zajišťovat. Tedy pokdu by svaz dal při vyplňování dalšího roku volbu +200 za pojištění proti blbosti, asi bych to zaplatil, je to směšně malá částka a přínos může být velký, až se něco stane. Ale když mi to svaz nařídí a zaplatit to musím, tak se mi to moc nelíbí. Rád o sobě rozhoduji sám a toto mi část svobody bere. Není to část velká, ale to je tady kousek, támhle kousek... a najednou zjištíš, že je to horší, než to bývalo za komunistů. A kromě toho pak lidi ztratí i schopnost samostatného uvažování a jednání, když vše mají nařízeno a povinně. Vždyť je to přeci pro jejich dobro...
odpovědět 
      Re: nechť odpadne co je slabé15:08:40 16.06.2020
jestli reaguješ na mě tak se podepiš ať taky můžu sledovat tvoje příspěvky.jinak si budu myslet že jsi taky dost mimo, v tomto případě nevím jestli si k tobě mám přiřadit všechny anonymní komentáře a jistě uznáš že některý jsou dost mimo..jinak děkuji za komentář. určitě se nad sebou zamyslím.
nevím jestli tušíš jak fungovali oddíly za socializmu.ale hodně věcí bylo na dobré úrovni. a řeči o svobodě -to je v dnešní době mantra zoufalců.
danielodpovědět 
       Re: nechť odpadne co je slabé19:30:46 16.06.2020
Řeči zoufalců? Záleží na tom, o jaké svobodě tu mluvíme. Líbilo by se ti více třeba "možnost výběru" ? Nebo že nechci, aby někdo něco dělal nebo mi něco nařizoval ve jménu mého dobra a já byl nucen to akceptovat? Příště bude co? Zvedne se to o 500 a všichni dostanou každý druhý rok sedák, protože řada lezců už ho má ošoupaný a nejsou bezpečné?
odpovědět 
     Re: nechť odpadne co je slabé15:10:57 16.06.2020
Řeším. Já pojistku za 200 nechci, protože už, kurva, jednu mam a nepotřebuju si něco platit dvakrát! Neříkám, že trpím nouzí, ale za 200 si přeci jen pořídím něco pro sebe zajímavějšího, než dublování služby, kterou si už jinou platím jinde (sice drazší, ale taky nastavenou na všemožné životní situace, ne jen že jsem blbec a zrakvim spolulezce při spouštění). Konkrétní parametry kvůli tobě hledat nebudu, ale můžeš oslovit nějakého finančního poradce, ať ti udělá nabídku a hned budeš mít přehled. Svazu na jištění bych ty peníze dala ráda, další pojišťovně ne. A plus mě se*e to, že někdo má pocit, že musí určir, co je pro mě dobré a pak mi to nařídit. Ať to dají dobrovolně a pokud to bude stát za to, třeba si to ješě ráda zaplatim, ale to ne. A ja se ptám - proč? Kdo komu za to co slíbil nebo komu to má primárně krýt záda? Nevěř tomu, že to dělají čistě z dobroty srdce.
Evkaodpovědět 
     Re: nechť odpadne co je slabé15:37:57 16.06.2020
Řeším. Já pojistku za 200 nechci, protože už, kurva, jednu mam a nepotřebuju si něco platit dvakrát! Neříkám, že trpím nouzí, ale za 200 si přeci jen pořídím něco pro sebe zajímavějšího, než dublování služby, kterou si už jinou platím jinde (sice drazší, ale taky nastavenou na všemožné životní situace, ne jen že jsem blbec a zrakvim spolulezce při spouštění). Konkrétní parametry kvůli tobě hledat nebudu, ale můžeš oslovit nějakého finančního poradce, ať ti udělá nabídku a hned budeš mít přehled. Svazu na jištění bych ty peníze dala ráda, další pojišťovně ne. A plus mě se*e to, že někdo má pocit, že musí určir, co je pro mě dobré a pak mi to nařídit. Ať to dají dobrovolně a pokud to bude stát za to, třeba si to ješě ráda zaplatim, ale to ne. A ja se ptám - proč? Kdo komu za to co slíbil nebo komu to má primárně krýt záda? Nevěř tomu, že to dělají čistě z dobroty srdce.
Evkaodpovědět 
      Povinne ruceni na auto si taky platite a nevadi :-)21:36:55 16.06.2020
Jen tak kolem a kolem, to že pojistku odpovednosti ma clenstvi v Alpenvereinu vam taky vadi? Takze vlastně to ze se CHS snazi dorovnat kvalitu AV je spatne? Ja jsem osobne velmi rad ze dnes AV nepotrebuji, protoze mi stejny a v nekolika bodech pro mne jako "profi" i lepsi servis nabizi produkt od CHS. Pro pojisteni odpovednosti jsem hlasoval a povazuji ho za dobre i pres to, ze z jeho plneni budu jako guide UIAGM vylouceny a musim to mit resene jinak. Zivot je plny paradoxu :-)
Radek
zobanodpovědět 
      Povinne ruceni na auto si taky platite a nevadi :-)21:36:59 16.06.2020
Jen tak kolem a kolem, to že pojistku odpovednosti ma clenstvi v Alpenvereinu vam taky vadi? Takze vlastně to ze se CHS snazi dorovnat kvalitu AV je spatne? Ja jsem osobne velmi rad ze dnes AV nepotrebuji, protoze mi stejny a v nekolika bodech pro mne jako "profi" i lepsi servis nabizi produkt od CHS. Pro pojisteni odpovednosti jsem hlasoval a povazuji ho za dobre i pres to, ze z jeho plneni budu jako guide UIAGM vylouceny a musim to mit resene jinak. Zivot je plny paradoxu :-)
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Povinne ruceni na auto si taky platite a nevadi :-)08:58:08 17.06.2020
Zobane TVL, co sem pleteš svoji práci. Jako každý normální člověk máš mít profesní pojistku a tím je to vyřešeno:-).
Vlkodpovědět 
       Povinne ruceni to není.09:41:40 17.06.2020
Zobane, to fakt myslíš vážně, ten příměr s povinným ručením? Ten je špatný. Tady nejde o to, že ČHS nařídil povinné pojištění na blbost. To by pak příměr odpovídal. Tady jde o to, že ČHS rovnou nařídil společnost a pojištění, které si musíš zaplatit a budeš mít, i když ho nechceš, protože třeba máš/chceš jiné. Pokud bys ten příměr chtěl mít správně, tak by to bylo, jako kdyby stát nařídil vybrat od majitelů každý rok 10 000 a za ně jim zaplatit třeba povinné ručení od Alianz. Že si chceš připojistit skla, že máš ručení u Kooperativy, že chceš jiný limit plnění... ? Koho to zajímá? Prostě každý bude mít Alianz a hotovo? A často zbytečně, protože když si k tomu pořídíš a zaplatíš svoje, nemůžeš ten nařízený ani využít (mám pocit, že zákon zakazuje dvoje pojistné plnění na jednu škodu). Opravdu tedy chceš srovnávat nařízený konkrétní produkt s pouze nařízeným pojištěným jako takovým?
odpovědět 
        Re: Povinne ruceni to není.18:30:40 17.06.2020
Svaz nic nenařídil, svaz dostal návrh od předsedů několika oddílů na schůzce, připravil návrh a protože ho všichni na VH velkou většinou odhlasovali, budou mít všichni v členství zahrnutou i pojistku odpovědnosti. Že se to nebude líbit 100% členů se musí předpokládat, ale pro pojištění hlasovalo víc než 90% hlasů, takže vedle několika nespokojených by to mělo většině členů vyhovovat.
A při té příležitosti se dorovná inflace u členských příspěvků, které jsou stejné už od roku 2007, zatímco jiné organizace příspěvky podle inflace dorovnávají většinou častěji.
Martinodpovědět 
         Re: Povinne ruceni to není.20:17:33 17.06.2020
90 procent ano, ale ne členů, jen přítomných. To je dost rozdíl. Ale máš pravdu, mohl jsem tam jít a hlasovat proti. Ovšem na druhu stranu mi nemůžeš upřít právo říci, že se mi to nelíbí a že s tím nesouhlasím :-) Stejně tak říkám, že se mi nelíbí 130 na dálnici a náš prezident. Ale vše respektuji, bylo to zavedeno regulérní cestou, tak co s tím jiného :-)
odpovědět 
      Re: nechť odpadne co je slabé23:22:19 16.06.2020
Evko jsem přesvědčenej že to dělaj jenom z dobrého srdce a lásky k nám.a je mi úplně jedno kdo z toho bude dostávat nějaký provize.věřim že pojištění bude mít nastavený dobrý parametry a že ho nebudu nikdy potřebovat.stejně jako sem nikdy nepotřeboval Alpenverein a ani sem nevyužil nikdy jejich slevu na chatách.prostě to zaplatím tak jako platím daně a nezkoumám kdo z toho kolik ukradne nebo kolik parazitů se přiživí.beru to tak jak to je .a tohle má ještě tu výhodu že členství v čhs není povinné.za mě prostě to vypadá jako dobrá služba za relativně zanedbatelnou cenu. ale pravda že to mohli udělat třeba tak že prostě řeknou že se od příštího roku zvyšuje poplatek za členství a na konci roku zdělit členům že mají pojištění na příští rok zdarma.nikdo by nepíčoval a ještě by je třeba někdo pochválil,jak se o nás hezky starají.
danielodpovědět 
       Re: nechť odpadne co je slabé07:41:25 17.06.2020
To Zoban: Možná právě proto, že už si to platím v rámci AV + mam ještě normální komerční pojistku, tak už ho nepotřebuju znovu. Nepřijde mi to šťastné lidem nutit, ať se každej rozhodne sám, co chce a potřebuje. Že jsi hlasoval pro i když se tě to netýká je minimálně na zvednuté obočí, ale nic s tím neudělám. Ale rozhodovat o druhých by mi taky šlo, to zase jo. Já taky přece vim, co je pro lidi dobrý, i když sami to nevědí.

To daniel: když tebe to nezajímá, tak je to tvoje věc. Mě to zajímá, už takhle z mých peněz žije kdejakej vyžírka, ale že by se třeba konečně dotáhly všemožné dálnice, to ne. Daně platit fakt musim, ale ani jejich využití se mi nemusí líbit. Stejně jako tady. Že věříš v dobré nastavení parametrů je sice hezký, ale dokud je neuvidim, tak to nejsem schopná posoudit, a ony zrovna tyhle kolektivní pojistné podmínky nebývají úplně do detailu veřejné, protože je pojišťovna nasmlouvá s tím subjektem, dostaneš se max k nějakým všeobecným ustanovením (soudím ze zkušeností s podobnými produkty z minula). Takže další mínus - platit musíš, ale vlastně ani nevíš, za co. Musíš jen věřit někomu na svazu, že to bude OK. Ale on od toho možná svaz ustoupí, až se na něj dostatek lidí vybodne, a bude to nabízet jako dobrovolnou možnost, jak by to mělo být.
Evkaodpovědět 
        Re: nechť odpadne co je slabé08:19:30 17.06.2020
Tak zrovna nedotaženost dálnic bych dal na vrub pár eko křiklounům nebo obcím, kolem nichž májí dálnice vést. Vím, není to hitparáda, je to slyšet docela daleko, ale mít hlavní tahy vesnicemi nebo městy je asi ještě horší. Mohlo by se třeba hlasovat, kdo chce dálnici tam a tam a asi vím, jak by to většinou dopadlo.
odpovědět 
        Re: nechť odpadne co je slabé10:07:47 17.06.2020
ahoj Evko,jak říkám měli to udělat tajně a vůbec by se to nemuselo řešit,dobrovolně si můžeš udělat cestovní pojištění ,který svaz vyjednal u Uniqa .nemám pocit že by mě to nějak poškozovalo,z toho vycházím a věřím že i toto pojištění bude nastavený výhodně.pokud né tak příští rok pojedu na V.H. a zeptám se na to. to je vše co pro to mohu udělat. ale rozcházíme se v názoru na to,jestli to má být zahrnuté jako povinnost.já myslím že je to fajn.chápu ale tvojí touhu po svobodě .svoboda je jenom vnitřní nastavení.dokud ještě můžeme aspoň svobodně myslet,až se omezí i tohle tak potom to bude špatný,
danielodpovědět 
         Re: nechť odpadne co je slabé10:22:30 17.06.2020
Tobě vůbec nedochází zcestnost a pomatenost tvojí filozofie? Povinně si musíš zaplatit a koupit pojištění od ČHS a pak si svobodně smíš jinde sjednat takové, jaké chceš a jaké ti bude vyhovovat?
odpovědět 
         Re: nechť odpadne co je slabé14:34:41 17.06.2020
Pokud máš za prdelí oddíl, tak se zeptáš, možná, pokud ne, tak to asi bude s nějakým ptaním se na VH slabší:-)))

JJ, VV to s náma myslí vždycky jen dobře!
odpovědět 
         Re: nechť odpadne co je slabé14:51:48 17.06.2020
Ahoj Danieli, já si myslím, že je fajn mít možnost (určitě líp na míru zpracovanou než běžné komerční varianty), to by určitě dost lidí uvítalo. Jistě, zatím můžeme svobodně myslet, ale k čemu to je, když to na VV nikoho nebude zajímat, pokud jsi individuál nebo člen malého oddílu? Tak pro dobrej pocit. Já jsem prostě tak v životě založená, že upřednostňuji maximální svobodu jednotlivce (samozřejmě spojenou se zopovědností za dané konání) než příkazy, zákazy, 'dobrovilně povinná doporučení' atd. Takže se asi neshodneme. Kdyby to udělali tajně, tak ten řev bude jen později. On by se našel někdo, kdo by si toho všiml a rozvířil to.
Evkaodpovědět 
          Re: nechť odpadne co je slabé23:03:32 17.06.2020
evko myslím že pokud by to udělali opačne nejdřiv to zdražili a pak nám řekli že máme pojistku zdarma bylo by to všechno ok. a všichni by byli spokojený.svoboda je fajn ale to že může každej kecat do vedení je vetšinou kontraproduktivní.copak se tě někdo z poslanců ptá jak má hlasovat pro danej zákon.to je prostě princip řízení společnosti. malé nebo velké.prostě přenášíš určité rozhodnutí na dané zástupce a těm ideálně předáváš důvěru u voleb. můžeme hlasovat příště pro změnu vedení čhs a doufat že někdo to bude dělat lépe podle našich představ.ale ohánět se pořád nějakou svobodou.to by se prostě nikdy nic nevyřešilo.jinak mír s tebou a respekt
danielodpovědět 
           Re: nechť odpadne co je slabé08:37:28 18.06.2020
Jenže ono se těžko zdůvoďnuje zdražení, když nikdo v té klasické původní oblasti záběru ČHS nedělá nic navíc. A z nové oblasti teče do svazu tolik peněz, že zdražení o polovinu bys těžko obhajoval. A navíc třeba překližkářům, které skalní aktivity ČHS nezajímají vůbec, těžko budeš radostně cpát nějaké pojištění navíc. Starám se sám o sebe, na skály nechodím, lezení si platím na komerčních stěnách za své, a přesto mám být vděčný za zdražení a pojištění zdarma? A navíc - opět další příklad tvého absolutně zcestného myšlení. Jako fakt někomu zdražíš základ, abys mu pak mohl radostně zdělit, co vše má zadarmo? Původně si z toho dělal legraci Šimek (nechci slevu zadarmo), ale ty to bohužel asi myslíš vážně. Po souhrnu tvých příspěvků mi začínáš připadat jako takoví ti šmejdi, co nabízí lidem levnější energie, hrnce nebo životní pojištění.
odpovědět 
            Re: nechť odpadne co je slabé23:54:57 19.06.2020
nevim kolik anonymních příspěvku je tvejch, ale podle tohoto mi taky připadáš jako trošku zabedněnej koko.nemá smysl ti něco vysvětlovat ,určitě bys to nepobral, jinak pojištěni pro uživatele umělých stěn bych dal jako povinnost pro vstup.
danielodpovědět 
             Re: nechť odpadne co je slabé09:05:34 20.06.2020
U tebe jeden nikdy neví, kdy píšeš vážně a kdy jen žertuješ :-) Ale pokud to máš celé jako jako nějaký vzrácený druh humoru, tak se za předchozí příspěvky omlouvám, došlo mi to až teď.
odpovědět 
             Re: nechť odpadne co je slabé09:25:22 20.06.2020
A ještě jedna věc, kterou očividně nechápeš. Už tě někdy napadlo, že když někomu něco vysvětlíš, že pochopení se neprojevuje tím, že s tebou dotyčný začne souhlasit? Nejsi spasitel s jedinou všmohoucí pravdou a kdo s ní nesouhlasí, je nechápavý. Obvykle to bývá tak, že různí lidé vnímají věci jinak a to, že někdo chápe, co druhého k jeho uvažování a závěrům vede, ještě neznamená, že s ním musí souhlasit, a nemůže vyznávat názor jiný.
odpovědět 
              Re: nechť odpadne co je slabé10:19:35 20.06.2020
nepotřebuju abys mě pochopil a souhlasil ,ale chci ti vysvětlit proč jsou pro tebe ty hrnce důležitý
danielodpovědět 
        Re: nechť odpadne co je slabé16:34:17 17.06.2020
Tak proc nelobujes u AV, aby jeho pojistka nebyla povinna?

Ale jinak je cela tahle debata uplne mimo. Ve stanovach se clen zavazuje k cele rade dalsich bodu, takze proc by vubec nejake meli byt. Bylo by svobodnejsi, kdyby se kazdy mohl rozhodnout dle sveho uvazeni.

Coz teda nekteri cini. Lezou s mg, kde nemaj. Jen asi napomenuti od discip. komise neboli tolik jak dve kila.

No nic. Tohle at si VV obhaji sam.
Geoodpovědět 
       Re: nechť odpadne co je slabé08:11:47 17.06.2020
To jsou bláboly... Pro určitou skupinu členství povinné je. A je mi jedno, čím je kdo motivován. Prostě zařizovat blaho ostatních násilím se nedělá.
odpovědět 
   Re: nechť odpadne co je slabé10:24:57 16.06.2020
A co se naučit číst? Nikdo tu nepíše o tom, zda je 600 kilo moc. I když to povinné připojištění je samozřejmě píčovina a způsob jak Bloudkovi přispět do kasičky, kdyby to bylo jinak, tak to bude Svaz nabízet jako možnost.

Problém je zbavení ind. členů práva hlasovat.

Pokud to považuješ za správné, fajn. Já ne.
MModpovědět 
    Re: nechť odpadne co je slabé11:09:39 16.06.2020
přijde mi to naprosto normální, pokud naprostá většina ind.členů nemá dlouhodobě zájem účastnit V.H. co je kurva za problém přihlásit se do oddílu nebo si ho založit pokud vás je takto myslících víc než deset,můžeš taky oslovit podobně uzurpovaný jedince a stát se jejich delegátem na V.H přednášet návrhy a prát se za svoje práva.
danielodpovědět 
     Re: nechť odpadne co je slabé14:41:40 17.06.2020
Boha jeho ... slyšel jsi někdy o tom, jak funguje třeba taková akciovka? Kup si třeba pitomou jednu akcii ČEZu ... dneska vyjde cca na stejné prachy jako to členství:-) ... a můžeš jak na VH, tak na ní můžeš hlasovat. Kolik lidí to dělá? A jakou váhu těch jejich pár akcií třeba z kupónovky má? Šul nul. Ale tohle právo jim nikdo nebere a říká se tomu slušnost. Protože i ČEZ jsou menší kurvy než vedení ČHS.

A je fajn, že moje prachy jim nesmrděj i bez oddílu, ale abych mohl hlasovat na VH, tak oddíl mít musím.

To jsou výhody a sociální jistoty:-).
MModpovědět 
      Re: nechť odpadne co je slabé19:05:01 20.06.2020
Tak to je třeba poopravit, že zrovna u těch akciovek má byť pár akcií docela slušnou váhu. Zákony na ochranu menšinových akcionářů jsou dost drsné a případné domáhání se jejich práv (čti odpor proti tomu, že s nimi v něčem vyjebali) může nepěkně zatopit i akciovce typu ČEZ. To jen aby bylo jasno, jinak problém zvaný ČHS se mně netýká už hezkých pár let.
D.odpovědět 
       Re: nechť odpadne co je slabé22:54:39 20.06.2020
Tady bych si dovolil odlišit pojmy znepříjemnit život, popřípadě zamezit ojebu vs ovlivnit fungování společnosti. Jinak samozřejmě souhlas.

Ostatně, i v tomto případě si nejsem jist, zda by tahle změna ... ztráta hlasovacího práva ... obstála před soudem (pokud by se to tam samozřejmě dostalo).
MModpovědět 

 Racionálně a bez emocí21:37:52 15.06.2020
Asi zbytečné, ale to že jsem pro řadu lidí ... (doplň dle uvážení) mohu napsat přesně co si myslím.

Nejprve poděkování VV za velmi dobře připravenou VH, problémy diskutované se všemi kdo zájem diskutovat měli a nastavení směru.

V závěrečné diskusi VH jsem řekl jednu věc, kterou je důležité si uvědomit. Složení členské základny i cíle svazu se mění. Z pohledu tradičního oddílu s tím mohu nesouhlastit, může se mi to nelíbit, ale to jaksi tak všechno. jako provozovatel jedné z největších stěn v  ČR o tom něco asi vím. Buď se budeme tvářit, že to tak není a nebo se pokusíme na danou situaci reagovat, jsem velmi rád  že se VV rozhodnul pro reakci. To zda správně nebo špatně budeme vědět až tak za deset let a to už to budou soudit jiní, kterým to bude samozřejmě úplně jasný :-)
Hlasovací právo individuálních členů? Už to tu zaznělo, nebylo využíváno. Vzhledem k jejich nárůstu je schválené řešení nikoli asi nejlepším, ale pro tuto chvíli jediným možným. Je tu vůči individuálům křivda, ale položme si otázkou je vždy úplná rovnost současně i nejspravedlivější? Svaz se dostával velmi blízko k hranici paralyzace nedostatečnou účastí na VH. Dávat horko těžko účast 20% to je ostuda nás všech.
Plat předsedy? No nejsem si jisty jestli by mi 60 tis. za odpovědnost a hlavně nasazení, které Honza má stálo. Myslím, že se zejména s jeho schopnostmi dají lepší peníze vydělat výrazně snáz.
Pojištění a členské příspěvky? Určitě velmi dobrý nápad a další důvod proč si průkaz člena ČHS platit i pokud k této organizaci a lezení v ČR necítím nějaký emocionální závazek.
Na oddílech a lezcích, nikoli VV pak je aby v potenciálních či stávajících členech "emocionální" závazek vybudovali a svaz tak brali za svůj.
Takže tak, hezký večer a všem, kteří se snaží pro lezení v ČR něco dělat místo plácání nesmyslů na netu patří můj velký dík, protože jestli se někam posuneme, bude to zejména zásluha těchto lidí. A pro mne osobně je jedno jestli je to předseda ČHS nebo vedoucí dětského kroužku lezení při ZŠ Horní dolní.
zobanodpovědět 
 Re: Racionálně a bez emocí00:10:33 16.06.2020
Posouvejte se kam chcete - ale beze mne. A bez 3 ze 4 lidí z našeho oddílu, se kterými jsem se o VH bavil. Ano, je pravda, že jsme tam nejeli. Bylo super počasí :-). Ale jsme malej oddíl, kterej nikdy nic neovlivnil a fakt jsme netušili, že se odhlasuje něco takového (vyjebání s individuálními členy, zrušení nejmenších oddílů (!!!), povinné pojištění i pro toho, kdo ho nechce/nepotřebuje; královskej plat pro předsedu, a to zpětně je jen třešnička na dortu).
Pavel K.odpovědět 
  Re: Racionálně a bez emocí00:38:10 16.06.2020
hrozná křivda co na tobě provedli,
danielodpovědět 
   Re: Racionálně a bez emocí09:52:13 16.06.2020
Tak především, proč ze sebe nechat dělat blbce, že....takže nazdar předsedo.
odpovědět 
 Re: Racionálně a bez emocí08:15:28 16.06.2020
Zejméns ty Zobane něco pro lezení děláš, hlavně 1. ledna každý rok na Hřebenáči a ještě vystavuješ fotky. Takže v tvém případě by jsi měl jako první držet hubu a krok:-).
A za mě osobně nastává doba, kdy jest potřeba začít reálně uvažovat o rozdělení svazu na dva naprosto samostatné subjekty, čistě sportovní svaz a pak spolek těch, co raději skály, a žvanit o tom, že by na tom prodělali všichni je naprostý nesmysl. Rozhodně by skály na tom škodné nebyly, spíše naopak, ale to většině nedochází, protože málokdo si umí rozpitvat peníze, které do skal jdou, tak jako já a mně podobní.
Vlkodpovědět 
  Re: Racionálně a bez emocí09:58:37 16.06.2020
Však Zoban ten krok drží, Co by provozovatel stěny může obchodovat s lidmí, co se u něj registrují a kupujou vstup. Za každýho dohozenýho individuála svazu x procent z dotací na člena. Takže krok drží statečně....
odpovědět 
   Re: Racionálně a bez emocí08:08:13 17.06.2020
Zoban krok držet musí protože „jeho“ stěna dostane podle ČHS největší část dotace.

"V květnu byla potvrzena informace o získání investiční dotace pro rok 2020. Největší podíl investic jde do lezeckého centra Hudy Brno"

Takže s kamarádem Bloudkem ruka ruku myje. Já jemu on mě, tak to bohužel ve sportu kde se "přerozdělují" peníze od daň. poplatníků chodí.
Baksisodpovědět 
 zobanovi10:48:29 16.06.2020
60 litrů jistých bude po koroně možná fajn, ale předsedovi Svazu je obecně přeji.

Příspěvky 600 místo 400 mi nevadí, že je v tom nějaké pojištění, na to sice sere pes, ale za X let je zvednout o dvě kila na rok ... ale no tak. Pohoda jazz.

Jo, čistě koncepčně ... Svaz by, když už, měl nabízet svým členům výhodnou MOŽNOST ledasčeho ... třeba toho pojištění ... a měl by z toho mít možnost profitovat. To je zcela ok. Zvolená forma povinné platby, kdy prostě zaplatit musím, pokud chci zůstat členem, a současně nemám absolutně žádný vliv na to, co si vlastně pořizuji a za jakých podmínek, to je celkem slušná vychcanost.

K tomu přidejme, že vybírat od členů Svaz samozřejmě hodlá ... resp. členové to mají jako povinnost, což je ale ok ... a současně jim bere možnost hlasovat na VH.

Výsledek? Stávající vedení Svazu se chová jako spolek bezpáteřních hajzlů a mé emoční pouto ke Svazu tomu odpovídá.
MModpovědět 

 Senioři11:52:18 16.06.2020
Spousta seniorů zůstává v oddílech z nostalgie, jejich aktivity na poli lezení se blíží nule; chtějí zůstat v partě,pokecat o lezení a občas vyjet do skal. Za to měli dříve průkazku ČHS od 60 let zdarma..
Myslím, že se jich teď na členství většina vykašle.
JKodpovědět 
 Re: Senioři22:27:09 16.06.2020
Přesně tak,líp bych to nenapsal,a ještě bych dodal k té pojistce,sjednává ji za svaz konkrétní osoba a provize za tolik lidí je solidní vejvar.
Laďaodpovědět 
  Re: Senioři22:56:52 16.06.2020
já bych dědkům a babkám snad za to členství i platil. třeba 60-70 padesátikoruna, 70-80 nula, nad 80 500 ročně. fakt. beze srandy. chci být ve spolku, který ctí kontinuitu a váží si předchůdců. teda, nechci se zamotat do diskuse o excesech některých exotů.
Lukas B.odpovědět 

 Pozměnujici návrhy a náměty pro příští rok 14:17:43 16.06.2020
1. Členské příspěvky 800.
2. Zdarma autobusová doprava Srbsko - BoulderBar. V opačném směru sleva 50%.
3. Zdarma pojištění allrisk při výstupu s horským vůdcem IFMGA
4. Plat pro předsedu 80 000. Je to extrémně náročná pozice.
P. odpovědět 
 Re: Pozměnujici návrhy a náměty pro příští rok 14:35:00 16.06.2020
Lezu skoro 20 let. Od začátku člen ČHS bez jakýchkoliv ambic se ve svazu angažovat, protože lezení mám jen jako koníček.Nikdy jsem na VH nebyl, nehlasoval a nevolil. Tak jako naprostá většina členů beru členství v ČHS jako podporu pro přejišťování a vyjednávání výjimek. Příští rok ale hlasovat budu, a to nohama. Moje peníze holt už pošlu jen na AV. A ano, jištění na skalách budu s naprosto klidným svědomím cvakat dál, ať už ten konkrétní kus osadil kdokoliv.
odpovědět 
  Re: Pozměnujici návrhy a náměty pro příští rok 14:46:16 17.06.2020
V klidu ... co Svaz nafasuje i z tvých daní od státu na to jištění v pohodě stačí. Takže i z ryze morálního hlediska není potřeba jen za cvakání jištění posílat Svazu jakékoli peníze.

Pár lidí se tu z tohodle určo posere, ale holt je to tak.
odpovědět 

 Hlasovací práva23:45:18 16.06.2020
Působení ve spolcích je zajímavý fenomén. Ti co se o danou aktivitu zajímají, zpravidla nebafuňaří a naopak. Mám kamaráda, který x let bafuňařil u rybářů, chodil na schůze, dělal rybářskou stráž a za rok snad ani nebyl chytat ryby. Jak takový člověk může zastupovat zájmy lidí, kteří opravdu rybaří? Co takhle udělat pravidlo, že bafuňář musí vylézt cestu alespoň za 7, aby mohl zastávat funkci ve svazu... Kdo ze současných bafuňářů by to dal? 
Alesodpovědět 
 Re: Hlasovací práva01:07:31 17.06.2020
Asi by ses divil, jak těžké cesty tihle chlapci lezou a co za prásky vylezli... Stačí si zadat jejich jména do Googlu a nedělat ze sebe neznalého trotla. (To píšu s vědomím, že nejsem příznivec mnoha jejich bafuňářských kroků.)
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Hlasovací práva18:44:13 17.06.2020
Tak se nám pochlub Aleši, co jsi vylezl těžšího než třeba Petr Resch, když máš dojem, že neleze dost dobře. Myslím, že tu podmínku sedmičky by celkem hravě splnili všichni a minimálně Rešík s Oliváčem by se dostali až někam k 11- pokud mluvíš o UIAA klasifikaci.
Juraodpovědět 
 Re: Hlasovací práva23:12:04 17.06.2020
aleši, možná někdy pochopíš že každej dobrej sportovec nemusí být nutně schopnej manažer a opačne., ale jinak dobrej vtip na odpružení napjaté atmosféry
danielodpovědět 
  Re: Hlasovací práva16:58:06 21.06.2020
Zdravím diskutující. Jsem tedy rád, že svaz vedou lidi, kteří jsou i sportovně aktivní a nejsou to jen “legendy”. Můj podnět mířil na skutečnost, že řada společenských organizmů jako jsou firmy, politické strany, zájmová sdružení atd. se často pod vedením skupinky dříve úspěšných zapouzdří, žijí si ve svém světě, sledují silného leadera, který již v zárodku likviduje možné konkurenty, opakují dříve úspěšné stereotipy a přestanou reagovat na nové potřeby zákazníků, voličů, členů... U firem to vyřeší zákazníci - nakupují jinde a firma se změní nebo skončí. To samé se stane politické straně ve volbách. Ale co spolky? Z mého pohledu, a to sem jen občas nakouknu, začíná růst řekněme společenská poptávka po druhém svazu. To je ale asi dost složitá záležitost, zvláště ve vztahu ke
státním orgánům, zahraničním partnerům atd. Proto ta myšlenka spojit výkon funkce i dosažením určitého a souhlasím, že ne moc hodnotného sportovního výkonu. Vylézt sedmu UIAA přece není nic, co by manažer s ambicí zastupovat horolezce nebo jen lezce nemohl zvládnout a pokud současní představitelé aktuálně lezou 11- tak je to jen
dobře a jsem za to rád.
Alešodpovědět 
   Re: Hlasovací práva22:38:25 22.06.2020
No, tak zrovna třeba Bloudek zcela jistě neleze nejen desítky, ale ani ty sedmičky. Ovšem lezení není o číslech, takže tohle by mi na něm nevadilo. (Ten kousek se ojebáním malých oddílů a individuálních členů ovšem jo.)
odpovědět 
    Re: Hlasovací práva09:35:38 23.06.2020
plne v prdeli12:23:44 21.06.2020Je zajímavé, že Bloudek když kandidoval, tak si podporu lidí zajistil napříč oddíly a tehdy mu každý hlas byl vhod. A najednou o hlasy jednotlivců v oddílech nestojí....
odpovědět 

 Uplne v pohode08:31:53 18.06.2020
Chapu navyseni prispevku a zavedeni pojisteni je dobry krok. Pokud nekdo venuje vedeni takove organizace 1.5 MD, tak si ty prachy zaslouzi. Ani mi nevadi zruseni oddilu pod 10 clenu. Jako individual jsem stejne na vh nechodil. Mam lepsi veci na praci. Diky CHS za usili a praci na skalach a v jednani se zelenaci a podobnymi zivly.
 kulichodpovědět 
 Re: Uplne v pohode07:23:04 20.06.2020
Víceméně s tebou souhlasím, jen mi připadá divné proč pokud mám organizaci rozdělenou na jednotlivé oddíly, tak ještě navíc do toho míchat počet členů. Proste je oddíl, tak má jeden hlas. Nevím proč oddíly z velkých měst chteji větší vliv na rozhodování. Ve své podstatě je to nebezpečné, protože to umoznuje manipulaci s pocty hlasu. A nejsem si jist, že je to správné pochopení demokracie. Představ si, mas 50 oddílu, tedy 50 vedoucích, kteří se musí dohodnout. A to je těžké. To je podle me demokracie. Ne seskupeni něco jako Německo a Francie, kteří to valcuji a mluví o demokracii. A nechápu proč by pražský nezodpovědný vocasove, kteří mají zásadní negativní vliv na vztahy s mistnakama ve skalách a okolí, měli mít větší vliv. Když si neumí srovnat svoje ovečky v oddílech.
odpovědět 
  Re: Uplne v pohode09:30:58 20.06.2020
On ten pohled může být dvojí. Máš pravdu. Každý oddíl jeden hlas, vypadá to logicky. Jenže co když někde máš oddíl o pár lidech a někde bude o pár stovkách lidí? Nepřijde ti divné, že když někdo zastupuje 10 lidí, že by jeho has měl mít stejnou váhu, jako když někdo zastupuje 500 lidí?
odpovědět 
   Re: Uplne v pohode08:06:48 21.06.2020
Vem to opačné, proč by 500 pražáků a 300 brňáků měli ovlivňovat oblasti kam jezdí na návštěvu. Pro me kluk/holka, kteří jsou správci ve skalách a třeba vedoucí oddílu jsou mnohem větším garantem čehosi správného, než prazskej podnikatel. Proste těch reálných příkladu zneužití existuje mnoho. A co si budeme povídat i mezi lezci se vyskytují vysoce ambiciózní osoby.
odpovědět 
    Re: Uplne v pohode09:02:06 21.06.2020
Tak tohle nebyl dobrý příklad :-) Proč by to měli ovlivňovat? To je jednoduché - protože jsou členy svazu, který tam lezení zajišťuje. Pokud by nějaká oblast nechtěla, aby ji kdokoliv zvenčí ovlivňoval, tak může zkusit oblast vyjmout z působení ČHS, založit si místní svaz a nechávat tam lézt lezce na hostovačku podle svých pravidel. Stejně tak to mají rybáři - jsou vody, kde platí celostátní povolenka, ale někde si rybáři vodu odkoupili, udělali z toho soukromý revír a kdo tam chce chytat, musí mít jejich souhlas. Ale pokud ČHS zajištuje lezení třeba v Adršpachu, tak do toho lezení mají mít právo mluvit všichni členové ČHS bez ohledu na to, odkud jsou.
odpovědět 
     Uplne v prdeli12:23:44 21.06.2020
Je zajímavé, že Bloudek když kandidoval, tak si podporu lidí zajistil napříč oddíly a tehdy mu každý hlas byl vhod. A najednou o hlasy jednotlivců v oddílech nestojí.....
odpovědět 
     Re: Uplne v pohode10:11:38 23.06.2020
K něčemu takovému se schyluje ve Sloupu, pronájem placu pod Indií a Evropou. Lezení jen pro někoho :o
odpovědět 
     Plantáš páté přes deváté20:50:11 23.06.2020
Plantáš páté přes deváté. S rybářema je to tak, že si rybu když chtí tak si ji většinou odnesou a nové se musí nakoupit nebo vypěstovat a to stojí peníze. Svazy sou soukromé (včetně rybníku) nebo státání třeba povodí Moravy.... U horolezců je to jinak ;-)
Kokosodpovědět 
      Re: Plantáš páté přes deváté08:18:34 24.06.2020
To nijak neosuvisí s tím, kde ti povolenka platí, nebo neplatí.
odpovědět 
       Re: Plantáš páté přes deváté10:08:27 24.06.2020
Právě, že jo. Povolenka, je vlastně předplatné na úlovek v daném rybníku, přehradě, povodí. A na následnou obnovu chovu, aby bylo co lovit v dalších letech. Vesměs to vychází +- šul nul ;-). U skal je to tak trochu neobhajitelné, kór když tam bylo fixní jištění osazeno vesměs ze zdrojů čhs... By mě zajímalo jak by se to řešilo :-)
Kokosodpovědět 
        Re: Plantáš páté přes deváté12:20:34 24.06.2020
Tak to máš nějaké pomýlené představy o rybařině :-)
odpovědět 
         Re: Plantáš páté přes deváté19:27:50 24.06.2020
:-D, ok...
Kokosodpovědět 

 Jak to dělají jiní12:56:44 23.06.2020

Ve Švýcarsku a ve Francii když přijdeš někam pod skály tak se Tě nikdo neptá jestli jsi členem nějakého horolezeckého oddílu. Lezeš a zodpovědnost při nějakém problému je jen na Tobě. A to platí i pro cizince – což třeba na Hrubé skále, na Suchých skalách a v dalších oblastech není, tam mají přístup jenom organizovaní horolezci – konkrétně :

„na požádání se při výkonu horolezecké činnosti prokáží oprávněným kontrolním orgánům platným členským průkazem horolezeckého svazu, spolku nebo klubu, jehož jsou členy“.

Je to asi trochu podivné, protože skály, jako takové, jsou v přírodě a příroda a jakýkoliv pohyb v ní, podle mne, patří všem bez rozdílu ať už má nějakou legitimaci nebo ne. Ale kde jsou ty doby, kdy jeden doma sbalil pingl s lanem a další výstrojí a někam na lezení vyjel. Vše se změnilo, vše je „organizované“ a dnes jsou podmínky pro lezení kdekoliv pevnou součástí dění ve skalách, vše je kontrolované a nějaké svobodné rozhodování bylo sníženo na minimum.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Jak to dělají jiní15:26:01 23.06.2020
Tak to je holt pozůstatek doby bolševické, potřeba kontrolovat, zda jsi oprávněn k nějaké činnosti. A co si budeme povídat, CHS je postbolševickou organizací, která se snaží centrálně kontrolovat tvoji zábavu a a snaží se z ní profitovat úzký okruh lidí. Navíc, dnes je populární dotační podnikání, které, jak se ukazuje, je hlavní motivací Bloudka, proč se ve vedení sSvazu držet co nejdéle.
odpovědět 
 Re: Jak to dělají jiní18:15:15 23.06.2020
Michale, už jsi ve Švýcarsku dlouho a unikají ti některé informace.

Český Ráj je Chráněná krajinná oblast vyhlášená Vládou ČR a vyhláška v bodě 10 obsahuje ustanovení, že horolezectví je vyhrazeno pouze organizovaným horolezcům. Viz https://drusop.nature.cz/ost/ chrobjekty/zchru/index.php? SHOW_ONE=1&ID=2336 (odstraň dve mezery)

Kromě tohoto velkoplošného chráněného území je v Českém Ráji řada maloplošných chráněných území, kde je lezení zpravidla zakázáno přímo zákonem, nebo ve vyhlašovacích podmínkách chráněného území.
Například Přírodní rezervace Hruboskalko má v zakládacích podmínkách, že horolezectví je povoleno jen se souhlasem Správy CHKO. Český horolezecký svaz se snaží, kde to je možné, získat spuhlasy, povolení a výjimky z takových zákazů. Je s tím hodně práce, které se zúčastňují jak správci skal, tak sekretariát ČHS.
Viz https://drusop.nature.cz/ customer_data/vyhlasky/full/v_1460_2.jpg

Nevím, jak to máte s přírodními rezervacemi ve Švýcarsku, asi tam nějaké taky budete mít a asi si tam nemůže dělat kdo chce co chce.

Řekl bych, že srovnávat jedno z nejpřísněji chráněných území s terénem bez nějaké zvláštní ochrany v Alpách je poněkud zavádějící.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Jak to dělají jiní19:18:31 23.06.2020
Vzhledem k tomu, že Svaz nijak neručí za chování svých členů ani jej nekontroluje, tak není garantem lautr ničeho krom toho, že má dotyčný zaplacené příspěvky. Je to čistě buzerační podmínka na nic.

A pokud mám samotné AV, tak pohoda jazz.

Regulace pohybu v dané lokalitě ok, ale takhle? K smíchu.
MModpovědět 
   Re: Jak to dělají jiní20:03:48 23.06.2020
ČHS, stejně jako Alpenverni jsou dobrovolné organizace a co mohou dělat a dělají, je osvěta - mimo jiné zveřejňování dojednaných podmínek. ČHS to dělá v databázi skal a ve své mobilní aplikaci SKály ČR, na obou místěch máš platné zákazy a omezení rozkopírované až do jednotlivých cest. Víc už se to pod nos strčit nedá.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Jak to dělají jiní10:26:00 24.06.2020
Já nezpochybňuji, že Svaz dělá málo ... ale že to povolení jen pro jeho členy nedává smysl. Doporučeními Svazu se mohu řídit jako nečlen, stejně tak na ně mohu zvysoka kašlat i přesto, že Bloudkovi ty čtyři kila pošlu.

Prostě se zase snažíte okecat neokecatelné.
MModpovědět 
  Re: Jak to dělají jiní19:39:07 23.06.2020
Upřesňuji: podle § 5 odst. 1 písm. f) nařízení vlády, kterým se vyhlašuje Chráněná krajinná oblast Český ráj je možné na celém území oblasti pouze se souhlasem Správy provádět horolezectví a létání na padácích a závěsných kluzácích. Souhlas byl vydán (https://www.horosvaz.cz/res/ archive/147/ 020963.pdf?seek=1480589264) a je napsán tak, že se nevztahuje pouze na členy Svazu, ale na kohokoliv. Podmínka členství ve Svazu neplyne z vyhlašovacího dokumentu, ale ze skutečnosti, že účastníkem byl Svaz a nikdo jiný. Nicméně to by ad absurdum znamenalo, že lízt smí Svaz a ne jeho členové.... Očekávám, že až koncem roku 2021 souhlas vyprší, Správa CHKO bude dávat souhlas prostřednictvím neadresného opatření obecné povahy. Tudíž členství kdekoliv nebude už hrát vůbec žádnou roli. A je to tak správně.
Syselodpovědět 
  Re: Jak to dělají jiní00:39:40 24.06.2020
Svaz se snaží? Třeba tak, že předseda OVK Střední Čechy provádí prvovýstupy před udělením povolení správou CHKO? Toleruje to jiným stejně tak jako pajcrování?
Téhle organizaci už nic nezaplatím, dokud tam budou takový...
A bylo by fajn, kdyby se zhroutila a skalní lezení se vydělilo a očistilo od plev.
odpovědět 

 Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec už nechci poučovat13:33:53 24.06.2020
Petře
ve švýcarském občanském zákoníku stojí, že les, hory a louky jsou zde každému přístupné. Ale jednotlivé obce a kantony mohou ve svém rajónu toto omezit, což z části dělají. Postavit si stan na louce u nějakého sedláka není zrovna nejlepší myšlenkou, když se s ním člověk nedomluví. Ve Švýcarských národních parcích, v propachtovaných oblastích lovu, v národních ochranných přírodních zónách ale horolezci, turisté a třeba sklialpinisté mohou vykonávat svého koníčka, když se řídí dannými předpisy a uzancemi. Jsou tam vybrány trasy po kterých se mohou pohybovat a místa kam z různých důvodů není přístup. Ti kteří jsou si v této věci nejistí se dobrovolně informují co musejí dodržet a jak – jinak by mohli mít problémy. Jisté oblasti nejsou během týdne přístupné, protože tam ostře střílí švýcarská armáda. V oblastech skalního cvičného lezení, jako je třeba Pelzmühlental u Bazileje, skály u Moutier ve švýcarské Juře nebo oblast Grimsel může lézt každý, ať má legitimaci SAC či nějakou jinou anebo vůbec žádnou. Nikoho nenapadne aby někoho kontroloval jestli je nějak pojištěn nebo ne. Ale lidé jsou většinou nějak pojištěni aby  se nedostali do nějakých problémů. Někdo ale pojištěn není. Příslušnost k SAC je dobrovolná, spousta alpinistů, vysokohorských turistů se ale přihlásí, protože z tohoto titulu mají na horských  chatách znatelnou slevu a jsou v horách pojištěni. Vše probíhá nenásilně, bez nějakého donucování, každý je zodpovědný sám za svoje jednání, Nazval bych to prostě jistou demokratickou svobodou, která v České republice je aspoň částečně nějak omezená. Člověk se ptá proč?
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec už nechci poučova18:46:29 24.06.2020
Podívej se Michale, je jasné, že Švýcarsko má mnohem delší demokratické tradice, o tom se přít nehodlám.

Nicméně soudit celek podle jednoho případu také není zrovna příklad správného přístupu. Míst, kde je pro lezení oficiálně požadováno členství v nějaké organizaci, je v celé české Republice jen v několika sektorech z více než tisíce, takže to je zanedbatelná výjimka, byť i ten Český Ráj je poměrně veliký a na očích. Stavět na takové výjimce hodnocení celého Česka ukazuje, že asi rád poučuješ své krajany ve staré vlasti, aniž by ses namáhal si zjistit všechna fakta.

Díky za přehled o omezeních ve Švýcarsku, která podle tebe probíhají nenásilně, protože si každý zjistí co má dodržovat a dodržuje to. Kdyby to nedodržoval, nejspíš by to ve Švýcarsku probíhalo násilněji, než když někdo něco nedodrží u nás. Jiný kraj jiný mrav.

Do Skaláku jezdím už dlouho a nikdy tam po mně nikdo žádnou legitimaci nechtěl, i když ta divná podmínka v povolení od Ochrany přírody je.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat21:27:56 24.06.2020
Petře
promiň asi jsem se špatně vyjádřil takže´s mne pochopil jen z části. Vůbec nehodlám někoho poučovat – a už vůbec bych se nikdy neodvážil poučovat mé bývalé krajany. To není košér a to se nesluší. Jak je vidět jsem z jiného světa a spoustu „českých“ věcí a jejich řešení a s tím spojené problémy špatně chápu. Když jsem ale viděl jak zainteresovaní debatují o jistém problému tak jsem se snažil naznačit JEN jak to dělají jiní – proto také ten název mého příspěvku. Kdo si z toho co vezme, je na něm.
Sám, jako dost stará generace mám v hlavě lezení jen ve Skaláku, v Prachově, nebo třeba na Drábkách – a o nějakých skalkách mě dnes neznámých někde v ploše Čech nemám ani šajnu. Ale konkrétně právě v těchto oblastech, které mám stále ještě v hlavě, mohou lézt jenom členové nějakého horolezeckého oddílu. Takže je můj pohled asi trochu zkreslený - příliš konzervativní. Nejsem švýcarský patriot, a dobře vím, že v každém národě jsou také syčáci, gauneři, neposlušní, nepoučitelní a hromada dalších které bych nechtěl mít za sousedy. To je normální údaj bazírující na statistice. Jen ta široká báze ostatních se chová tak jak jsem to popsal.
Jinak – klidně zapomeň, že jsem vůbec reagoval, dobře vím že jeden hlas skoro nic nepřináší a málo může změnit.

Ale o hlasy původně v textu nějak šlo, ačkoliv teď se s naší debatou pohybujeme v úplně jiných sférách, ne?
odpovědět 
   Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat23:32:52 24.06.2020
Michale, tvoje zprávy o tom, jak to chodí ve Švýcarsku si rád přečtu, je to pro mne zajímavá informace.

Ale bylo by lepší se nepouštět do hodnocení zdejších reálií bez úplné znalosti faktů a ty se v diskusi na lezci nelze dozvědět. Pokud se chceš něco dozvědět o tom, proč někteří činitelé ochrany přírody chtějí omezení na organizované horolezce, podívej se na článek https://tinyurl.com/ycbzgd8z. Je to report se společného semináře ochrany přírody a horolezců, včetně zvukových záznamů přednášek. Další podobný seminář se konal v roce 2018, viz https://tinyurl.com/ycc3kz9m.

Až se seznámíš s pohledem ochrany přírody a pochopíš ho, pak se znalostí věci klidně kritizuj, třeba ze Švýcarska.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat15:32:21 25.06.2020
Petře, tak tady s tebou zásadně nesohlasím. To, že jsem členem ČHS, kromě zaplacených příspěvků vůbec nic neznamená. Sám to u nás v Tisé vidím, jaká zvěrsva se tu dějou. Spíš je to úřednickej pohled na věc, máš legitimaci nebo nemáš legitimaci to se dá snadno zjistit, stejně jako máš technickou u auta nebo nemáš technickou u auta stačí jeden den propadlá a jsi ve velkém problému, byť vozidlo může být v excelentním stavu. Jako dlouholetý člen svazu samozřejmě sleduji situaci poměrně pozorně, ale současné dění mě natolik znechutilo, že minimálně já a brácha končíme.
Lubošodpovědět 
     Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat17:03:03 25.06.2020
Luboši, jsi svobodnej a dospělej člověk, dělej co uznáš za vhodné. Akorát mne zajímá s čím konkrétně nesouhlasíš. Takhle to vypadá, že nesouhlasíš s myšlenkou, že by člověk neměl kritizovat bez znalosti faktů?
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat20:04:19 25.06.2020
Za určitých okolností je to v pořádku, pokud je něco špatně, tak znalost faktů přeci stav nenapraví, jen vysvětlí. Pokud bys chtěl v těchto případech fakta používat jako zdůvodnění, stávají se z nich výmluvy. Pokud je tedy něco špatně, můžeš to oprávněně kritizovat i bez znalosti faktů a důvodů, proč tomu tak je.
odpovědět 
       Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat14:44:58 26.06.2020
cenzura Smazáno
odpovědět 
        Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat17:16:34 26.06.2020
Fakt je ten, že po změně zákona se většina tak zvaných výjimek ze zákazů lezení dává prostřednictvím opatření obecné povahy. Takové opatření nemůže nijak zvýhodňovat lezce s jakoukoliv průkazkou. Také je fakt, že ve většině chráněných územích ve výjimce takové omezení není a průkazka není potřeba.
Syselodpovědět 
         Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat23:00:50 26.06.2020
Což je taky jedině v pořádku. Mají být nastavena nějaká pravidla chování ze strany lezců. VŠECH. A ano, zde je prostor pro Svaz, aby spolu s OP vymysleli něco, co bude dávat smysl.

A pak už jde jen o to, aby byla dodržována ... jestli je dotyčný členem ČHS, spolku včelařů, SSM nebo zapřísáhlým anarchistou je už úplně jedno.
MModpovědět 
          Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat08:16:39 27.06.2020
Nenapadá mne nic seriózního, co by svaz mohl dělat. Vždy to bude jen nezávázná a dost drahá hra. Já třeba v ČHS nejsem, ČHS mne nezajímá, vlastně ani nevím, co tam dělají. A přesto si žiju a lezu celkem v pohodě. Pokud by svaz měl být pro mne něčím zajímavý, musela by tam být nějaká extra přidaná hodnota. Ale ta nebude zadarmo a pokud si ji mám platit, ztrácí smysl. Takže ČHS jako oddíl pár lidí, co mají potřebu se mít klubovnu a družit se, je v pohodě. Ale jako organizace, která by měla něco řídit a určovat? Celý projekt ČHS považuji jen za přežitek z doby minulé, hru pár lidí, co na tom slušně vydělávají a rádi se považují za důležité, ale reálný význam tato organizace nemá, takže ani nemůže cokoliv povinné pro širokou veřejnost vymýšlet. Jo, něco jiného je závodní lezení, ale to už jsme opět u rozdělení skály/překližka.
odpovědět 
           Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat10:47:50 27.06.2020
Význam CHS vidím především jako způsob získávání dotačních a jiných peněz, ze kterých má prostý člen samozřejmě hovno. Všiměte si kdo existenci a kroky Svazu nejvíce obhajuje. Jsou to především lidé v jeho vedení a ti, kteří mohou mít profit z dotací. Velké oddíly, některé stěny,....A to mi přijde dost málo, na to že má Svaz zastupovat zájmy 24000 lidí.

To vytvoření další mezinárodní organizace EUMLA, nebo jak se jmenuje, mi přijde taky čistě účelové. A to mít přímý vliv na přerozdělování dotací jdoucích z nějakých mezinárodních zdrojů jednotlivým svazům. Takže zas hlavní motivací jsou prachy pro pár lídí, který kontrolují jejich tok co nejblíže jejich zdroji .....
odpovědět 
            Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat17:40:40 09.07.2020
Souhlas, stačí trochu zaserfovat na netu a zapřemejšlet. Najít těch pár lidí kde jsou zapsaný a co se s ČHS cca od roku 2015 děje.
odpovědět 
        Re: Nepokládám se za nějakého chytráka a vůbec nechci poučovat20:18:00 26.06.2020
Tak on to stejně každý věděl, co tam bylo napsáno.
odpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.