LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Crux - Karlovy Vary
Flash Boulder Bar - Brno
Studénka - Studénka

Prodejny
HUDYsport - Plzeň
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Rock Point - Chodov - Praha 4

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Finále Českého poháru v boulderingu na Fesťáku

Vyhráli Adam Ondra a Eliška Adamovská

Adam Ondra a Eliška Adamovská vyhráli dnes večer závod Českého poháru v boulderingu na horolezeckém festivalu v Teplicích nad Metují. Druzí byli Martin Stráník a Markéta Janošová, třetí Štěpán Stráník a Michaela Smetanová.

Celkové výsledky:

Muži

Ženy

Záznamy přenosu na Youtube:


Finále mužů:



Finále žen:








Předchozí zpráva z odpoledne:

Přímý přenos finále Českého poháru v boulderingu na horolezeckém festivalu v Teplicích nad Metují je dnes na Youtube od 18:30, kdy začínají ženy. Finále mužů je od 21:00. Sledujte zde:

Finále žen:



Finále mužů:




Post na Facebooku pořadatelů z dnešní kvalifikace :


Standa Holec   [úpravy] 22:50 29.08.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 výsledky18:12:31 29.08.2020
Dík, daj se někde dohledat výsledky kvaldy ?
odpovědět 

 :-(20:36:24 29.08.2020
ako tak pozeram na tie davy bez rusok.... organizatori sa rozhodli pomoct trochu korone?
m.odpovědět 
 Re: :-(21:26:41 29.08.2020
Tak tak, zitra od rána testovat, jak na chlast, drogy, tak i na covid. A žádný namátkově, pěkně jeden po druhým a běda, jak něco nebude hrát
odpovědět 
 Re: :-(22:12:07 29.08.2020
Jdi s rouskama do (!)
odpovědět 
  Re: :-(12:20:24 30.08.2020
dakujem za podnetny prispevok k diskusii ;)
m.odpovědět 
 Re: :-(07:02:48 30.08.2020
statisticky, bez emocí nelze tvoji hypotézu vyvrátit.
odpovědět 
 Re: :-(13:14:51 30.08.2020
Tady se venku roušky nenosí.
odpovědět 
  Re: :-(14:40:56 31.08.2020
nj, ako pisem vyssie...
m.odpovědět 

 Teda slušný bouldery22:34:37 29.08.2020
To byl koncert v podání Adama.
Steveodpovědět 
 Re: Teda slušný bouldery12:39:00 30.08.2020
ako si z toho skoku spravil staticky boulder (1:20), parada!
m.odpovědět 
  Re: Teda slušný bouldery13:38:56 30.08.2020
Viděl bych to opačně. Jak všichni chtěli ten statický boulder skákat a on se měl lízt staticky. A mysleli si to evidentně i stavěči :-)
ttodpovědět 
   Re: Teda slušný bouldery13:50:18 30.08.2020
To asi těžko, na co jinak by tam byla zóna co nebral? Na svetaku už je povinna. Neumí skákat.
odpovědět 
    Re: Teda slušný bouldery14:00:37 30.08.2020
Povinna jakoze se nesmi osirat spatne postavene cesty?
odpovědět 
    Re: Teda slušný bouldery10:09:10 31.08.2020
Tak nevim,
ale IFSC pravidla 1.5.1 bod 8.19 B) 2)

2) in descending order, the number of boulders on which the competitor has either:
a) Controlled or Used (in either case, with one or other hand) the Zone Hold; or
b) successfully completed the boulder without having Controlled or Used the Zone
Hold,
this number being the “Zone Points” awarded;

=> stale plati moznost vylezt boulder bez pouziti zony.
odpovědět 
    Re: Teda slušný bouldery11:02:09 31.08.2020
Jasně, neumí skákat :D A ty seš kterej, LH, KT, TB, nebo jinej expert?

To je neuvěřitelný, že si vždycky někdo najde způsob, jak si do Adama kopnout.
odpovědět 
   Re: Teda slušný bouldery14:12:53 30.08.2020
Neřekl bych. Adamův program by pro menší(většina ostatních) fungoval od dost hůř, nebo vůbec. Po závodě to Adam strašně moc chtěl skočit mimo soutěž, tak bych řekl, že to byl záměr stavěče..
Valmarodpovědět 
    Re: Teda slušný bouldery14:38:13 30.08.2020
Záměr není to samé jako řešení :-) Prostě špatně postavený, ale to se stát může.
ttodpovědět 
     Re: Teda slušný bouldery14:44:33 30.08.2020
To nepopírám:-) Ale to špatně bych viděl dost v uvozovkách..
Valmarodpovědět 
      Re: Teda slušný bouldery14:58:22 30.08.2020
Obecne plati, ze dobre postavenou cestu neoseres. Bez ohledu na to jak pekna/zabavna je mimo zavod.
odpovědět 

 svěťák v čr00:27:12 30.08.2020
Ahoj, otázka z pohledu diváka, proč vlastně není v ČR světový pohár? Nikoho to nenapadlo, IFSC není flexibilní ohledně lokací a nebo to stojí nehorázný peníze za poplatek? Či jiný důvod?
RBodpovědět 
 Re: svěťák v čr08:53:57 30.08.2020
Nehorazny prachy.
odpovědět 
 Re: svěťák v čr08:57:43 30.08.2020
Ano, krásná myšlenka, když je šance mít domaciho vítěze. Jenže...

Poslední SP na obtížnost usporadalo ČHS spolu se SportLife pod vedením Jury Čermáka v 2009.

První a poslední SP boulderingu v ČR uspořádal v Dan Kadlec v 2007 na BVV.

Bohužel od té doby finanční náročnost SP se minimálně strojnasobila. Pokud se najde někdo, kdo ty miliony sežene, tak věřím, že mu ČHS s organizací pomůže.



StareCasyodpovědět 
  Re: svěťák v čr14:01:58 31.08.2020
Díky za odpověď, jsem ani netušil že tu kdysi něco bylo :)
RBodpovědět 

 start09:14:42 30.08.2020
​Muže prosím někdo vysvětlit nástup na boulderu č.1 ženy, zdá se že ho holky pěkně šmelí, do nástupové pozice si nalézají, co vím mají být ve startovní pozici odlepením poslední končetiny od země, bez přebírání.. ?
odpovědět 
 Re: start09:39:10 30.08.2020
Mě by zase zajímalo, proč ty bouldery nezačínají před čarou (pod, vedle)? Kolikrát ty nástupy vypadají dost vynuceně.
odpovědět 
  Re: start13:17:22 30.08.2020
To vynucení je účel, aby to bylo těžký. Ono stavět ty bouldery není zas tak jednoduchý.
odpovědět 
   Re: start15:36:55 30.08.2020
To asi jo, ale zase mě je docela líto těch, co třeba lezou docela dobře (dostanou se do finále) a pak ani nenastoupí. Když je pak moderátor zazdí tím, že už aby došel Martin s Adamem, tak to musí být super pocit těch 4x5 minut.
odpovědět 

 Hezká akce 13:49:02 30.08.2020
Ahoj. Včera jsem se konečně utrhnul když pršelo jel se podívat na festak. Hezká akce, materiál se dá koupit, Adam super prostě paráda.
Ale z čeho mi málem hrabalo byl DJ😫😫😫 Klezeni patřila vždy kvalitní muzika ale tohle ho...
Co ten pán předváděl. Masakr.
Prosím nekamenovat jen už jsem starší 45🙉 a tohle nedávam.
Jinak opravdu krásná akce.
Skály jsou skály. Ahoj Radek.
Radekodpovědět 
 Re: Hezká akce 15:28:26 30.08.2020
Mně se právě zase moc líbilo, jak Dj hrál. Je to primárně pro mladší a tak bys to taky měl brát.Je mi 37.
odpovědět 
 Re: Hezká akce 08:24:17 31.08.2020
Souhlasím, music hrozná, většinou je to podobný hrůzo standard. Zajímalo by mě vyjádření nejlepších z nejlepších, jestli je podobná muzika vybudí, anebo je spíše ruší v jejich soustředění...
Richard LBodpovědět 
 Hudební doprovod akce (:10:43:34 31.08.2020
Máš rozhodně pravdu. Hudba a její hlasitost bylo něco, co mě úplně otrávilo celou akci. A rozhodně nejsem jediný. Lidí co nadávalo kolem mě, bylo docela dost.
Michalodpovědět 
  Re: Hudební doprovod akce (:11:03:07 31.08.2020
"Máš rozhodně pravdu."

Komentář, kterej nepřipouští, že indivividuální chuť někoho jinýho může být jiná, než je ta jeho...Tak za tohle palec dolů.
odpovědět 
 Re: Hezká akce 11:10:41 31.08.2020
Byl jsem velmi rád že se dívám pouze online a mohu vypnout zvuk. Naprosto šílené. Jinak bomba podívaná.
odpovědět 
  Re: Hezká akce 11:17:56 31.08.2020
Přesně tak, hudba i týpek děs. Hlášky jako: "Konyho závody moc nebavěj, raději leze venku", stály za to :D Jasný, moderovat přímej přenos není jednoduchý, ale kdyby toho navykládal půlku, udělá líp.
odpovědět 
   Re: Hezká akce 14:43:21 31.08.2020
brťák by mel zamakat na komentování stylu přelezu,techniky styl úchopu jednotl.chytu apod.naposlouchej si profíky.hlášky v pohode ale chybi tomu trošku profesionalita a asi i absence zkušeností se závody a překližkou? ale jinak dobry
quakeodpovědět 

 pěkný11:34:36 31.08.2020
Fajn závody, bavily mě holky i chlapi. Moc hezky lezly Eliška Adamovská i Markéta Janošová, ty byly výkonnostně daleko před ostatníma. Jak Eliška vybouchala tuším trojku bez spoďáku, to byla paráda. Super bylo i to, že se do finále dostaly Karina Řeháková a Domča Dupalová, na druhou stranu, se vší úctou k nim, to svědčí o celkové nižší kvalitě mladých závodnic.

Chlapi - první tři jména jako za starejch časů, Štěpán dal opět pádnou odpověď těm, co ho odepisovali, i ve svým věku 3. nejlepší tady. Bohužel mladí borci jsou slabí (samozřejmě relativně), co je, nechce se makat, jsou demotivovaní tím, že je starší borci poráží? Nojo, jenže oni pořádně makají! nevím, někdo mám pocit, že se téhle mladší generaci už tak makat nechce. Neříkám ale, že je to špatně, ovšem pokud je to na překážku tomu, že někdo chce v tom sport něčeho dosáhnout, tak pak to špatně je. Neznám ale cíle borců, třeba jsou spokojení. Vojta Trojan vypadal jednu dobu hodně nadějně a teď už tak ne, Jakub Konečný stějně tak.

Jinak super hudba, viděl jsem to jen na youtube, takže hlasitost nemůžu posoudit, styl mi ale sedl hodně. Na druhou stranu, absence komentáře je špatná pro někoho, kdo tomu sportu nerozumí, Milan Salaš se aspoň snažil vysvětlit pravidla. Ani on, ani Brťák v podstatě nekomentují samotné lezení, kdo co bere, jaká technika se tam děje, jak se to má lézt apod., ani jeden nekomentoval, jaké je průběžné pořadí, kdo co vylezl, nevylezl..
odpovědět 
 Re: pěkný14:50:41 31.08.2020
Doba je jinde, výkony také. Dříve stačilo k dobrému umístění nadšení a pravidelné lezení, sem tam trénink, dnes na ty samé pozice musíš tvrdě makat. Dříve to byla zábava, dnes je trénink rozměrů, že to je práce jako každá jiná. A proč by to ti mladí dělali? Dělat to pro zábavu už nestačí, ale podpora a odměny nula.
odpovědět 
  Re: pěkný14:56:53 31.08.2020
Ajé, LH nebo KT nebo kdo už je tu...
odpovědět 
   Re: pěkný16:10:15 31.08.2020
A přemejšlel jsi KT, proč by se mladí namáhali jak v minulosti, tak v současné době, v jakémkoliv sportu, resp. jakékoliv neziskové aktivitě? A přesto to ti mladí dělali a dělají.


odpovědět 
    Re: pěkný16:33:41 31.08.2020
Namáhali se, ale dalo se to skloubit se zábavou a omezenými financemi. Dnes je trénink na úroveň světové výkonnosti práce na plný úvazek a ještě k tomu je to velmi finančně náročné.
odpovědět 
     Re: pěkný16:58:08 31.08.2020
No a kde je odpověď na to, proč se ti mladí namáhali a namáhají (myšleno samozřejmě na světovou úroveň) v jakékoliv aktivitě, včetně sportu? Snad KT nechceš tvrdit, že se to neděje.

Dodnes se to dá skloubit se zábavou a omezenými financemi a nemusí to být práce na plnej úvazek, dodnes hodně lezců ve svěťáku netrénuje na plný úvazek, ale mají i práci. A ostatně kdo říká, že trénik nemůže být zábava.

Akorát přeceňuješ peníze a strašíš.
odpovědět 
      Re: pěkný17:46:54 31.08.2020
A ty jsi kdo? Zástupce ČHS, který se snaží tu ostatní přesvědčit, že peníze nejsou potřeba, čas také ne a že výsledky nejsou jen proto, že mladí nemakají? jsi mimo už jen s tím, že špičkoví lezci v SP pracují. Nepracují, jsou většinou tak mladí, že jsou ještě školou povinní :-) A s penězi také problémy většinou nemají, pár z nich znám a z chudých poměrů rozhodně nepochází. Přeceňování peněz je nesmysl, to je pravda, ale vstupné platit musíš, cestovné také, ubytko také, kvalitní stravu též... také nevím, že by někde pracoval trenér zdarma, že by někde bylo kvalitní fyzio zdarma... Závodníci si nemusí žít jak prasata v žitě, ale musí mít na zaplacení toho, co potřebují.
odpovědět 
       Re: pěkný18:10:54 31.08.2020
Já jsem snad někde napsal, že peníze nejsou třeba, nebo to vyplynulo z něčeho, co jsem napsal? Já si jen myslím, že těch peněz není třeba tak strašně moc. V ČHS ani nejsem registrovaný.

A ty jsi kdo? Někdo, kdo se snaží tvrdit, že nemají od ČHS vůbec žádnou podporu? Nebo obecněji, že nemají žádné peníze?
odpovědět 
        Re: pěkný18:38:23 31.08.2020
Píšeš o přeceňování peněz. Ale pro trénink a závody na slušné úrovni se jedná o nižší stovky tisíc ročně. ČHS ti nic nedá, sponzoři nejsou... Dětem je 14-18. Nemají-li bohaté rodiče, mají smůlu.
odpovědět 
         Re: pěkný13:19:10 01.09.2020
stovky tisíc za trenink pro lezeckého puberťáka???

Ty ses normálně zbláznil!
odpovědět 
          Re: pěkný16:29:06 01.09.2020
Právě že ne. Je vidět, že se neorientuješ a víš o tom velké houby. Chceš-li to dělat pořádně, potřebuješ kvalitního trenéra a kvalitní fyzio. U mládeže je to dokonce důležitější, než u dospělých. Jen to máš desítku měsíčně, to je 120k ročně. 5x6 týdně trénér a trénink, to je 3-5k, jednou dvakrát týdně fyzio, to je 3k, masáž a relax, to je 1k... K tomu kvalitní stravu a doplňky, to ti udělá klidně 20k ročně. A teď vstupné - posilko, cvičení a další, případně vstupy na stěny, musíš jezdit po co nejvíce stěnách, to je pár tisíc měsíčně, k tomu připočti hoodně najetých km, to také nějakou tu tisícovku dá.... jednou za čas zahraničí, týden v Innsbrucku i s dopravou a vstupným a klidně 12-15k , potřebuješ jezdit častěji... takže 200-250k za rok to klidně dá. A to tam nemáš náklady na EP/SP. Takhle by to vypadat mělo. Realita je poněkud jiná, samozřejmě to probíhá levněji, jenže tomu odpovídají i výsledky. Pokud to chceš dělat pořádně a závodit na mezinárodní úrovni, cca 400k je přiměřená částka, je jedno, zda je to dospělý nebo mládež.
odpovědět 
           Re: pěkný16:37:43 01.09.2020
Hele ze ty to mas nekde ulozeny a jen to sem obcas zkopirujes...?
odpovědět 
   Re: pěkný16:19:27 31.08.2020
A doby, kdy stačilo k úsoěchu jen lézt, to nebylo nai za Mrázy, takže těžko říct, o jaké minulosti tu vlastně mluvíš. Už tehdy bylo třeba pro úspěch tvrdě makat.
odpovědět 
    Re: pěkný16:44:59 31.08.2020
No právě. A to už nestačí. Doba kroužení na bouldrovce doma ve sklepě je už dávno pryč, i AO tu nedávno uváděl, že během přípravy je potřeba cestovat po dalších stěnách a psal a točil o Innsbrucku. Pokud bys do přípravy zařadil právě Innsbruck, kde je minimálně evropská špička jako doma, kde na to vezmeš? Výlet jednou za rok se třiceti dalšími od ČHS není zrovna to pravé, ve dvou, lezec a trenér, je kolik? Desítka za párdenní návštěvu? A nemá třeba právě AO okolo sebe tým špičkových fyzio odborníků, protože se na této úrovni už bez nich neobejdeš? Z čeho je běžný repre lezec zaplatí? I když si to asi nemyslíš, jednu z hlavních rolí v přípravě dnes hrají peníze. A když jde ČHS cestou, kterou jde, tak prostě máme mnoho průměrných, ale chybí na podporu a rozvoj nadějí. Nic víc za tím nehledej. A kdo z mladých má několik hodin denně na trénink plus 20-30 tisíc měsíčně na trénink (doprava, trenéři, fyzio a rehab, strava...) a s tím spojené náklady? A to tam ještě nejsou peníze na závody.
odpovědět 
     Re: pěkný17:58:50 31.08.2020
vítej zpět...
odpovědět 
     Re: pěkný23:33:15 01.09.2020
Čéče ty a logika jste se fakt nepotkali. Tvoje trzení: "Dříve stačilo k dobrému umístění nadšení a pravidelné lezení, sem tam trénink, dnes na ty samé pozice musíš tvrdě makat" Jeho odpověď: "doby, kdy stačilo k úsoěchu jen lézt, to nebylo ani za Mrázy...už tehdy bylo třeba pro úspěch tvrdě makat." Tvoje odpověď: "no právě".
odpovědět 
      Re: pěkný09:50:05 02.09.2020
Myšleno že jen to makání nestačí, potřebuješ k tomu celou řadu doprovodných služeb a činností, protože dnes už by to samotné makání bylo v takovém objemu, že se to fyzicky moc nedá zvládnout. To samozřejmě ví i ČHS, proto pro repre třeba už od dětí dělají semináře a jezdí s nimi fyzio (FyzioGym Cooper, Chovanovi?), jenže setkání jednou za čas je k ničemu, potřebuješ dohled a kontrolu pravidelně. Ovšem kvalitní fyzio abys hledal lupou a ceny okolo 800-1000 za setkání nejsou výjimečné. A jednou týdně se to hezky nasčítá. A že to není potřeba? Už v U14 máš děti oblepené kineziopáskami, mládež má špatné držení těla, které nikdo neřeší, a které má za následek problémy se zády a krční páteří... A to jsme jen u jedné věci. Podobných záležitostí je mnohem více. Ani AO se bez tohoto neobejde, jen o tom nemluví, čímž pak vzniká falešný dojem, že vlastně stačí jen lézt a lézt a že snaha a píle je vše. Není.
odpovědět 
       Re: pěkný13:18:20 02.09.2020
Jednou za cas je k nicemu - nesmysl.
odpovědět 
        Re: pěkný15:03:31 02.09.2020
Není, už jen ze dvou základních důvodů - jednak téměř nikdo, zejména ne u mládeže, není schopen požadovaná cvičení zopakovat technicky správně a zapojit při tom pouze/hlavně požadované svalové partie. A jednak obvykle se nejedná jen o jeden problém, ale celé komplexní řešení sestávající z dílčích řešení, které na sebe navazují, ale bez odborného dozoru není laik schopen toto udělat správně. A ani na jedno dohled pár minut při repre soustředění jednou za 1/4 roku nepomůže, jen kvalitní vyšetření trvá přes hodinu a často končí u prvního problému a pokračuje se po jeho odstranění. To, že ti fyzioterapeut předepíše nějaké cviky a kontrolu až v případě potřeby až někdy, je jen nouzové řešení vycházející z nedostatku času a peněz sportovců.

odpovědět 
   Re: pěkný17:27:30 31.08.2020
Ti se oba dva důsledně podepisují.
honzaodpovědět 
    Re: pěkný18:02:44 31.08.2020
No to určitě ne, KT se k tomu sám přiznal.
odpovědět 
     Re: pěkný00:43:45 01.09.2020
K čemu? Já se fakt důsledně podepisuji úplně všude včetně Lezce.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: pěkný21:50:38 02.09.2020
Tak určitě se důsledně podepisuje, jen nikdo neví kde :D
odpovědět 
  Re: pěkný16:22:54 31.08.2020
A přemejšlel jsi KT, proč by se mladí namáhali jak v minulosti, tak v současné době, v jakémkoliv sportu, resp. jakékoliv neziskové aktivitě? A přesto to ti mladí dělali a dělají.
odpovědět 

 Dobra bota12:09:29 31.08.2020
Jako dobra bota mi prislo pozdraveni na zacatku rozhovoru s Adamem "Ahoj Ondro"  By me zajimalo, kdyby komentator delal rozhovor s jinou vyznamnou osobnosti ceskeho lezeni, jestli by ho pozdravil "Ahoj Turku"  :D
Funtomasodpovědět 
 Re: Dobra bota12:48:06 31.08.2020
To je toho... Někteří lidi fakt řeší blbiny. Adam se tomu beztak jen zasmál a kdo je trochu při smyslech, zasmál se tomu taky.
odpovědět 
  Re: Dobra bota13:24:51 31.08.2020
Taky jsem se tomu zasmal.
Funtomasodpovědět 
  Re: Dobra bota13:24:54 31.08.2020
Taky jsem se tomu zasmal.
Funtomasodpovědět 

 komentátoři21:17:08 31.08.2020
závody jsem viděl online, takže se budu vyjadřovat jen k online přenosu.

dámskou část jsem musel vypnout, to bylo nekoukatelný z pohledu výkonu komentátora. líbilo se mi, že se s holkama před finále potkal, vyzpovídal je a snažil se to pak prodat, ale jinak to byla fakt omáčka za omáčkou a dorazily to komenty typu lezkyně XX právě spadla.

Nevím nakolik oba borci komentátoři sami lezou, ale pokud se má lano i boulder aspoň částečně přiblížit profi sportům, tak tady v pořadatelský části to fakt hapruje.
Druhej komentátor se svým lidički a atmoškou zase poslal závod do těžkejch devadesátek a stmelený komunity "kluků co se znaj ze žíněnky a pivka". Na druhou stranu to mělo větší spád, ale to asi i díky některým lezcům. Je škoda, jak už tady někdo psal, že výkony nebyly vyrovnanější, v podstatě dva lezci se tam dost trápili, měl jsem z toho docela smíšený pocity a je jasný, že i komentátorsky je to pak hluchý.

Muzika mi sedla, daly by se i dravější noty, ale je jasný, že akustika, noční klid a další faktory vyhrály.

Nejšťastnější způsob komentování podobný akce mi přijde tandem profi lezec a komentátor. Nestyděl bych se zaspekulovat jak kdo který boulder asi poleze, co by mu mohlo sedět, co míň, nakoukat si nějaký závody z minulosti, připomenout, kdo v čem uspěl, kdo vyhučel, připravit si dopředu okýnka lezců, nějakou historii, jak se dostali k lezení, jestli leze celá rodina, třeba u Adama by mě zajímalo, jak dopadla jeho sestra, ta přece taky leze dost dobře..dá se toho fakt mraky, ale je s tím samozřejmě spousta práce.

Ale jestli to ČSL a ČHS myslej vážně, tak bych se nad budoucí podobou týhle složky závodů zamyslel, protože akce na sobotní večer k pivku a slanejm tyčinkám dobrý, ale je tam ještě obrovskej prostor kam dál.
Sisiodpovědět 

 Ne vsechno zlato se trpyti...22:33:45 31.08.2020
Nevim, ale nemuzu se zbavit pocitu, ze pritomnnost Adama na zavodech nebylo uplne nestastnejsi volbou. Chapu organizatory, ze ze zavodu chteli udelat velkou show (a k tomu asi sedi tolik diskutovana hudba a komentator). Nicmene diky tomu si asi sve zazili jak staveci tak vetsina zavodniho pole. Ono postavit bouldry, tak, aby to nebylo uplne lehky pro Adama a Martina, a na druhou stranu aby i ten "prumerne" ostrileny zavodnik si dal nejaky topik, je vskutku nadlidsky ukol (a k tomu se poji zminovany 4. boulder ve finale). Trochu mi to pripominalo zaslou slavu Mejcupu, ale vskutku jen vzdalene a dost mlhave. Nekdy mene je vskutku vice.
Deda Vsevedaodpovědět 
 Re: Ne vsechno zlato se trpyti...23:41:01 31.08.2020
Podle me to bylo super, a jestli se tam nekdo trapil, tak bud to vezme jako motivaci a bude vic makat, nebo ne a nikam se neposune. Osobne bych byl radsi zdecimovanej z finale, kde bych soutezil i s Adamem a Martinem, byt bych skoncil posledni, nez skoncit treba 5. za lezci provincni urovne.
aTomodpovědět 
 Re: Ne vsechno zlato se trpyti...08:10:55 01.09.2020
Nesouhlasím. Když je tam Martin Stráník, tak je jedno, že tam bude i Adam. Vždyť ho Martin nedávno porazil. A nesouhlasil bych i tak, podle mě je dobře, že mají srovnání a taky nevidím problém v tom, že nedají top. Beztak si v kvaldě spousta lidí zatopovala a i ve finále bojovali a nebylo to tak, že by ani nenastoupili, zalezli si. Parádně postavené bouldry. I na svěťáku je normální, že ve finále zdaleka ne každý topuje.
odpovědět 
 Re: Ne vsechno zlato se trpyti...08:32:56 01.09.2020
Tak nejen muži. Nechci se někoho dotknout, ale fakt se vám líbilo, jak lezly holky? Mě to přišlo spíše tak trochu jako tragédie a trápení se. Záměr stavěčů byl asi v pořádku, ale ty holky na to nemají. Tréninkové bouldery to mohly být fajn, na sranda poskakovaní v Kotelně super, ale na závody? Holky byly nepřipravené, bez síly, neuměly to přečíst... Pokud má někdo kamarády mezi českou elitou a zajímá ho malý český rybníček, tak asi ok, ale jinak bylo sledování závodů dost utrpení a bída.
odpovědět 
  Re: Ne vsechno zlato se trpyti...09:54:04 01.09.2020
Na holky koukat fakt moc nešlo - a tím teď nemyslím nic jinýho než poměr obtížnost boulderů vs kvalita závodnic. Ale viděl jsem jen část, pak už jsem "přeladil kanál."

Je to škoda když máme tolik kvalitních lezkyň, který tady pravidelně umísťujou videa, že pak závody vypadaj takhle. Docela by mě zajímalo, jak by se v tom prošla třeba N. Kudrová, G Vráblíková.

ABy šli stavěči níž nedává smysl, pokud takhle stavěj závody venku, nemá smysl si lhát do kpasy
Sisiodpovědět 
   Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:02:53 01.09.2020
V dětských kategoriích by mohli udělat pár bouldrů lezitelnejch, ve kterjch by se špička prostě prošla a ostatní udrželi motivaci lézt. Ale co hele, tohle je českej pohár dospělejch a tím to hasne. Holt nula je nula, přesto si myslím, že utahovat mají cesty obecně (L i B) směrem nahoru.
odpovědět 
   Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:24:33 01.09.2020
No tak to je fakt příspěvek - neviděl jsem to, ale hodnotím. Nad tím zůstává rozum stát. Boty jsem nezkoušel, ale držel jsem je v ruce a nesedí mi.
odpovědět 
    Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:35:57 01.09.2020
Také to mohlo být tak, že si to někdo pustí, koukne na kousek, nevěřícně přetočí, pak ještě jednou, koukne na vítězku a pak to prostě vypne s názorem, že tohle ne... Celé to neviděl, ale na schopnosti zhodnotit kvalitu to nic nemění.
odpovědět 
     Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:53:57 01.09.2020
Taky to tak ale být nemuselo a způsob, jakým to Sisi napsal, spíš vypadá, že se díval na přímej přenos a pak to přeladil na něco jinýho.
odpovědět 
  Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:23:12 01.09.2020
Co blbnete (ty a SiSi)? nemůžu si pomoct, ale buď s váma cloumaj emoce, nebo je to prachsprostej trolling. Vždyť holky 1. 4t, 2. 3t, 3. a 4. 2t, 5. 1t a 6. 0t - úplně ideální. Perfektně zvládnutá práce stavěčů.
odpovědět 
   Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:43:03 01.09.2020
Jo, stavěči to postavili dobře, bouldery nebyly špatné. Holky se i rozřadily. Ale když na to koukáš, je to prostě lezecky jinde, než by to mělo být, asi jako okresní liga proti Lize mistrů. Na okrese se také běhá, také se dávají góly, ale něco tomu chybí. Na to, že tam opět lezli naši nejlepší, to bylo plné lezeckých chyb, váhavosti, nejistoty, síla chyběla, schopnost to přečíst...
odpovědět 
    Re: Ne vsechno zlato se trpyti...11:00:04 01.09.2020
Tvůj příspěvek nedává smysl. To vypadá, jako by první uždímala dvě zóny, druhá jednu a ostatní už nic. Pak se člověk podívá výsledkovy a ejhle, ono je to úplně jinak.

odpovědět 
     Re: Ne vsechno zlato se trpyti...11:18:10 01.09.2020
A právě jen podle výsledkovky hodnotit nejde. Výsledek závodů je jasný, ale k celkovému hodnocení je potřeba znát i řadu věcí okolo. Je to stejné, jako chválit náš výsledek na SP, kde chyběla půlka světa. Nebo umístění závodnice ve finále, když nezmíníš celkový počet startujících a rozdíl od první trojky. A i když závodník nějaké závody vyhraje, pořád ještě to neznamená, že leze dobře a že je to důvod ke spokojenosti.
odpovědět 
      Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:44:49 01.09.2020
Dobře, no, tak teda takhle: člověk se podívá na závod a ejhle, ono je to úplně jinak - první holka 4 topy, druhá tři, třetí dva atakdál...takže nehodnotí jen podle výsledkovky. A ten rozdíl od první trojky zmíněnej byl, tak neblábol. A takovej rozdíl je kolikrát vidět i ve finále svěťáku. Asi teda i ve finále svěťáku jsou slabí, neumí číst bouldery...no prostě okresní liga. Kdo je ale teda ta Liga mistrů?

odpovědět 
       Re: Ne vsechno zlato se trpyti...16:18:44 01.09.2020
Z hlediska jednoho závodu v ČR ok, ale z hlediska dlouhodobého, zejména z hlediska repre a perspektivy světového lezení, je poměrně důležitá i forma a způsob lezení. Prostě lezkyně, které by měly patřit k tomu, co nás v zahraničí reprezentuje, by při lezení neměly vypadat takto. Více debaty není potřeba, pokud to sám nevidíš, tak vysvětlení stejně nepochopíš.
odpovědět 
        Re: Ne vsechno zlato se trpyti...21:33:25 01.09.2020
Co není ok z dlouhodobého hlediska? A co je forma lezení? A co způsob lezení?
odpovědět 
        Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:10:09 03.09.2020
Co, kde je odpověď? Píšeš pikačoviny a pak máš problém s tím, že se na to nedá odpovědět. Způsob a forma lezení...kristepane...a ty budeš vykládat, že něčemu rozumíš. Způsob a forma lezení. :D
odpovědět 
         Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:29:15 03.09.2020
To jsou ty hry na českém písečku. Jasně, chval se, bij se do prsou, přehlížej všechny varovné příznaky, ale pak se nediv, že repre vypadá tak, jak vypadá, a že odstup od těch, co lezou fakt dobře, je tak obrovský. Ale ty se vlastně nedivíš, co? Stačí sem tam něco taktně zamlčet, něčeho si nevšimnout, a hned naše úspěchy vypadají jako super práce. Teď zrovna se s naší repre předvádí to samé, jako předvádí Kolouchová. Laici na to možná skočí, ale kdo tomu trochu rozumí, musí buď brečet, nebo se smát.
odpovědět 
          Re: Ne vsechno zlato se trpyti...15:22:20 03.09.2020
Mluvíš úplně z cesty. Tady je řeč o tom, co je to ten způsob a forma lezení a na to odpověď nikde.
odpovědět 
           Re: Ne vsechno zlato se trpyti...15:43:28 03.09.2020
Na to ti odpovídat nebudu. Pokud tomu nerozumíš, bylo by to zbytečné, pokud ano, tak také.
odpovědět 
            Re: Ne vsechno zlato se trpyti...18:38:44 03.09.2020
Hahaha! Srabe. Zase nepřiznáš, žes plácl blbinu. A ještě se to snažíš narafičit tak, aby u toho ten druhej (v tomto případě já), vypadal jako neználek. "... je poměrně důležitá i forma a způsob lezení." Hahaha :D :D :D

existuje vytrvalost, technika, síla, forma jako taková, možná taktika, ale způsob a forma lezení? Hahaha!!! Pán je odporník :D :D :D Bolí to, co?
odpovědět 
             Re: Ne vsechno zlato se trpyti...19:44:22 03.09.2020
K tomu asi nemám co dodat...
odpovědět 
              Re: Ne vsechno zlato se trpyti...19:47:54 03.09.2020
No konečně ses přiznal, žes napsal nesmysl. Forma a způsob lezení :DDD
odpovědět 
               Re: Ne vsechno zlato se trpyti...20:57:57 03.09.2020
Pořád platí to z 15:43:28 03.09.2020.
odpovědět 
                Re: Ne vsechno zlato se trpyti...18:25:59 04.09.2020
Hele TB, přiznal ses, přiznal ses :DDD forma a způsob lezení :D největší odborník :D
odpovědět 
      Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:59:39 01.09.2020
Jo a sice se, jako správný tonoucí, chytáš stébla, ale stejně ten tvůj příspěvek znamená, jako by první uždímala dvě zóny, druhá jednu a ostatní už nic, nebo něco v tomto smyslu.
odpovědět 
   Re: Ne vsechno zlato se trpyti...16:33:41 01.09.2020
proč hned emoce, jak jsem psal, viděl jsem prvních dvacet min a hodnotím to čistě divácky - mě to prostě nebavilo koukat na bezradný lezkyně. Jestli to pak Karina nebo ELiška vytáhly o level výš, popř jestli další bouldry sedly líp a topovaly všechny holky, to už jsem se nedozvěděl, chyběla motivace proč koukat dál. Ale je to čistě jen můj subj názor, nikomu nevnucuju.
Sisiodpovědět 
    Re: Ne vsechno zlato se trpyti...09:30:42 02.09.2020
asi jsi zapomnel na to, ze se leze vzdy od nejhorsich po kvalifikaci, takze je vetsinou logicke, ze ty prvni se mohou trapit apod.
odpovědět 
    Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:37:00 02.09.2020
Proč emoce? Proto: "No tak to je fakt příspěvek - neviděl jsem to, ale hodnotím. Nad tím zůstává rozum stát. Boty jsem nezkoušel, ale držel jsem je v ruce a nesedí mi."
odpovědět 
     Re: Ne vsechno zlato se trpyti...20:42:54 02.09.2020
Tvý srovnání docela hapruje, určitě z půlhoďky se zhodnotit dá, kór když jsem pak koukal i na chlapy. na druhou stranu musím uznat, že pote kdy nastoupila e adamovská se to rozjelo a bylo na co koukat o dost víc.

Paradoxně mě tak asi nejvíc štvala kamera která snímala často něco jinýho, než mě zrovna zajímalo a první výkony jsem vnímal značně rozkouskovaně.
protože normálně onlajn nekoukám, tak mi do došlo až na záznamu.


Sisiodpovědět 
      Re: Ne vsechno zlato se trpyti...12:50:21 03.09.2020
Podle mě je to srovnání trefný, podle tebe ne, ono je to úplně jedno, akorát řešíš blbosti a odvádíš pozornost od pointy. Tak teda takhle, aby - půl hodina je fakt málo na to, aby si člověk udělal obrázek. Fakt bych nečekal, že se najde někdo, kdo hodnotí lezecký závody takhle povrchně po půl hodině, proto ty emoce. Markéta Janošová tak lezla skvěle a v podstatě všechny holky si až na výjimky zlezly a zabojovaly na všech bouldrech.

Taková je dnešní doba - spousta lidí byla všude dvakrát a všemu tudíž rozumí, i když tam vůbec nebyli a nemaj o tom páru.
odpovědět 
       Re: Ne vsechno zlato se trpyti...13:13:22 03.09.2020
Tak záleží dost na tom, kde se na to kdo dívá a proč. Pokud zpětně na youtube, kde si to proklikáš a najdeš pár okamžiků, co tě zaujmou, nebo koho chceš vidět, je to něco jiného, než hodinu a půl koukat na pár zoufalkyň a čekat, zda se neobjeví něco zajímavého. Při přímém přenosu nebo v TV prostě přepneš, je to bída jako celek, jedna lezkyně to moc nevytrhne. Zejména když jsi zvyklý na kvalitu typu přenosu z SP, počínaje výkony a konče osvětlením.
odpovědět 
        Re: Ne vsechno zlato se trpyti...13:29:30 03.09.2020
Myslím, že divácky zajímavější je svěťákový způsob finále.
odpovědět 
        Re: Ne vsechno zlato se trpyti...18:43:19 03.09.2020
Už to nehul, jedna zoufalkyně prej...takžes to taky neviděl. 1. místo 4 topy, 2. 3t, 3. a 4. 2t, 5. 1t a 6. 0t - úplně ideální.
odpovědět 
         Re: Ne vsechno zlato se trpyti...19:48:07 03.09.2020
Hodnotíš cesty, nebo výkony? Z hlediska výkonu samotné výsledky nic neznamenají. Okresní přebor ve fotbale také může skončit 2:1, góĺy padly, ale ještě to neznamená, že hráči hráli dobře.
odpovědět 
          Re: Ne vsechno zlato se trpyti...10:11:06 05.09.2020
Člověče, ty máš s tou logikou docela problémy, tady není řeč o výkonech, ale o tom, jestli lze, nebo nelze hodnotit závod po půlhodině sledování.
odpovědět 
           Re: Ne vsechno zlato se trpyti...11:50:43 05.09.2020
To záleží na tom, jak velká část závodu ta půlhodina je. Pokud se bude jednat o několikahodinový závod/přenos, tak by hodnocení bylo poněkud zavádějící. Pokud je ta půlhodina cca polovina závodu, tak to už o závodu vypovídá poměrně hodně.
odpovědět 

 prenos12:13:11 03.09.2020
Ten prenos z finale, sorry, ale to je fakt hruza. Jeste malinko nahlas bych poprosil tu hudbu, aby alespon ten komentator nebyl slyset. Kdyz to srovnam se svetakem ve Francii ...
calimanodpovědět 

 prenos12:30:32 03.09.2020
Ten prenos z finale, sorry, ale to je fakt hruza. Jeste malinko nahlas bych poprosil tu hudbu, aby alespon ten komentator nebyl slyset. Kdyz to srovnam se svetakem ve Francii ...
calimanodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.