LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
9a - Olomouc
AK T.J. Sokol Mšeno - Mšeno u Mělníka
Vnitřní lezecká stěna - Juliska - Praha 6

Prodejny
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
bart´s port - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ČHS: respektujte podmínky lezení v Českém krasu

Lom DivadýlkoSpráva CHKO Český kras upozorňuje na problémy v některých tamních lezeckých oblastech a žádá lezce i ostatní, aby se chovali ohleduplně a respektovali stanovené podmínky. Informoval o tom ČHS. Aktuálně se to týká nově otevřených lokalit u Kačáku. Zejména lomu Divadýlko.

Lom Divadýlko, stejně jako skála u Kačáku, skála za Pupkem i tradiční Srbsko a Alkazar se nachází na území Národní přírodní rezervace Karlštejn, tj. na území "mimořádných přírodních hodnot", kde je naprosto nezbytné dodržovat jak vyjednané podmínky pro provozování horolezectví, tak obecné zásady chování v přírodě. Podmínky lezení jsou nyní stanoveny v opatření obecné povahy z roku 2019, které najdete je v databázi Skály ČR - zde.

ČHS upozorňuje, že pohyb v těchto sektorech je možný jen po vyznačených stezkách a sestup je možný pouze slaněním. Platí  zákaz rozdělávání ohňů a zákaz hromadných akcí. Úklid, tj. odnesení vlastních odpadků je samozřejmé.

Situace v jednotlivých lokalitách bude ze strany správy CHKO intenzivněji kontrolována.

Další upozornění se týká lomu Kobyla, který leží na území Přírodní rezervace Kobyla; podmínky najdete opět v databázi Skály ČR - zde.

ČHS prosí lezce, aby po sobě uklízeli odpadky a parkovali pouze na místě k tomu určeném, tj. u Koněpruských jeskyní (parkování před závorou na cestě k lomu zakazuje zákon o ochraně přírody a krajiny, §26, písm.c). "Parkováním před závorou se riskujete pokutu!" varuje ČHS.

Viz:

www.horosvaz.cz

Standa Holec   [úpravy] 08:09 01.12.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 oheň v divadýlku10:27:16 01.12.2020
pokaždé když tam jsem, tak někdo pálí oheň. nutno spravedlivě dodat, že v létě to nebyli pokaždé a ani většinou lezci, ale teď na podzim ano (ale kdyby tam ti nelezci neviděli rozbordelené dva tucty lezců, asi by tam pálit neodvážili). zprvu jsem se snažil působit, prosit, vysvětlovat "dopečte si ty buřty a už prosím nepřikládejte" (s ohněm poslechla akorát třicetičlenná zde nocležící skupina skautů, ale mimo NPR se nepřetábořila), ale je to marný, je to marný, je to marný, už dělám, že je nevidím. aspoň tedy po lezení odnáším dříví dostatečně daleko do lesa, aby neprovokovalo.

mimochodem, když koukám na OOP 6/2019 spr. CHKO ČK, jsou tam taxativně vyjmenované všechny terény na území NPR Karlštejn, a Solvayovy lomy jmenované nejsou. jsou v nějakém jiném dokumentu, nebo v právním vakuu?
Lukas B.odpovědět 
 ad solvayovy lomy10:52:06 01.12.2020
dokument SR/0006CK/2014-5 (vyhrazení horolezectví lom paraple) samozřejmě najít umím, ale v novém OOP je hned v bodě 1 věta "Na území NPR Karlštejn lze horolezeckou činnost provozovat výhradně na vyjmenovaných terénech".
Lukas B.odpovědět 
 Re: oheň v divadýlku11:29:27 01.12.2020
Vzhledem k tomu,že překližka je kvůli covidu už nějákej ten čas zašpérovaná,tak do skal míří i spoustu totálních blboňů a ignorantů běžných lezeckých zvyklostí. Č.Kras je jich plnej. A třeba to co se odehrává v lokalitách jako je Kobyla je i laickým pohledem procházejících lidí čistej středověk. Řekl bych,že ochranáři v Krase to vezmou brzy stylem narejžujem na těch zmrdech ještě nějáký peníze a až to bude fakt neúnosný,tak tam lezení ukončíme. V takové Kobyle bych se tomu ani nedivil. A dobře nám tak!
odpovědět 
  Re: oheň v divadýlku17:05:00 01.12.2020
Vyhledem k tomu, že ochrana přírody má s pokutama jenom práci, ale žádný příjem (půlka jde obci a půlka do státního fondu), mohla by být ta "rejžovací" epizoda docela krátká...
JHodpovědět 
 Ohen vs. Bordel. Parking?20:12:02 01.12.2020
Ten ohen to je peklo. A to je v Cechach vsude. Kdyz nejakej vocas pod skalou zacne dymit, tak je to horsi nez lezba s rouskou, kterou si vsichni brzo vyzkousime. Ale odpadky? Na Kobyle a na Tetine neni skoro nic! A parkovani? Nevim. Co osveta? Info na netu a na miste? Kdyz se na pruvodci na lezci pise, ze dreva na ohen je na miste dost, tak to asi moc nepomuze ...
calimanodpovědět 

 čau lidi10:57:08 01.12.2020
Čau lidi, když už někde musíte načerno tábořit, uklízejte po sobě a hlavě nežerte netopýre!

Čína ve svém oznámení nebyla konkrétní, ale zasvěcení tuší, že původ covidu19 souvisí s naší tradicí v trampingu a zálibou zpestřovat si jídelníček, a to zejména v krasových oblastech.
I proto je potřeba co nejpřísněji zabránit opékání buřtů, vrápníků a jiných ohavností!
aTomodpovědět 
 Re: čau lidi18:50:45 01.12.2020
Vrápníků? Myslíš krápníků?

Nebo vrápenců?
honzaodpovědět 
  Re: čau lidi12:15:29 03.12.2020
vrápenců opékaných na krápnících
aTomodpovědět 

 já to říkal11:28:44 01.12.2020
A je to tu!
Prospektivně-frézařská činnost tiše podporovaná, či přímo dělaná, předsedou OVK Martanem s Mr. vapkou a panem Pajcrem nese svoje ovoce. Neber úplatky, neber úplatky, neber úplatky (v podobě prvovýstupů) nebo se správá CKHO nasere. A co se stalo, nasrala se. Tak dloho se chodí s pajcrem a vrtačkou do skal před vydáním povolení, až...
A komu to de na triko, kdo je odpovědný? Martan určitě né, protože ten samozřejmě nic nikdy neudělal blbě a bude lhát, že to bylo jinak...
Teď vážněji, kdepak se nachází a a jak zní přesně to upozornění správy CHKO? Vo co de? To sem radši nenapíšete, co?
k.odpovědět 
 Re: já to říkal11:42:53 01.12.2020
Jde o špatný parkování,protože sráčum lezeckejm se nechce platit parkovný a chodit do skal daleko (Kobyla).A jde taky o rozdělávání ohně aby se zahřály zmrzlý lezecký ručičky,jde o stohy odpadků a přístupy pod skály stylem kudy to zrovna jde tudy tam šlapeme (Srbsko a nový terény u Kačáku) a tak podobně. Stěny jsou zavřený,tak hurá dojebat skály.Překližkářum je u prdele co bude dál.Kras byl už docela pustina,jenže pak přišel covid a před tím Kartáč, Mistr Shyb s tim druhym a třetim vrtákem. Bylo potřeba otevřít ty léta prachem zasypané lomy.Jako pěkný....dokud tam nebylo moc lidí vnímajících jen bezpečí překližky a už ne tolik ty ostatní aspekty lezení. Jako je třeba ta trocha přírody.
odpovědět 
  Re: já to říkal14:38:34 01.12.2020
aaa pan je vyvoleny a oni se mu do toho serou... nejsi ty opravdu ale opravdu ten pravy skutecny horolezec?
odpovědět 
   Re: já to říkal16:26:14 01.12.2020
Ne nejsem vyvolený,ale ty jsi asi ten potrefenej kvůli kterýmu jsou problémy :D
odpovědět 

 neúcta k tradicím a přírodě11:29:50 01.12.2020
Namísto, aby ty moderní borci šli mastit cesty do Alkáče, nebo si troufly na stěny u řeky, tak trajdaj do novejch oblastí, který jsou logicky napičozní v NPR ale hlavně pro lidi, takže tam jde kdejakej jouda a podle toho to vypadá.
To mě přivádí ke svazácké myšlence, že vyjímky by měly být jen pro členy svazu a členství by mělo být podmíněno účastí v oddíle a absolvování horoškoly, nikoli na komerčí bázi, ale na bázi svazu. Pak by možná lidi toliko neprasili...
klasikodpovědět 
 Re: neúcta k tradicím a přírodě11:39:49 01.12.2020
připomínka - alkáč i skály od pupku ke štítku jsou samozřejmě uvnitř NPR (stačí letmý pohled do mapy), a platí zákaz vstupu mimo cesty i v alkáči (jakkoli není vymáhán a nedovedu si jeho vymáhání představit, též zákaz nocování, rozdělávání ohňů, pobíhání čoklů, úmyslné úpravy povrchu skály etc.)

nutno ovšem rozlišovat - terén nad hranou divadýlka je ve srovnání s alkáčem opravdu cenný (rostliny, hmyz, ptáčci etc.) a vyuzení si fakt nezaslouží.
Lukas B.odpovědět 
  Re: neúcta k tradicím a přírodě14:23:35 01.12.2020
Ale to já samozřejmě vím,
nenapsal jsem to jasně: tamní charakter skal, obtížnost cest a způsob jištění vyžaduje jistou přípravu. (Je tam mnoho cest, do kterých jsem se neodvážil, byť jsem na ně třeba fyzicky měl.) I v Alkáči jsou odvážnější cesty. Ty nové oblasti žádné autoregulační vlastnosti nemají, ba naopak, navíc jsou hůře dostupné od vlaku. Obzvláště Kobyla. Lidi dneska nechápou, že i cesta ke skalám, může být zábava, nebo mít smysl a patří to k věci.
klasikodpovědět 
 Re: neúcta k tradicím a přírodě11:53:59 01.12.2020
Na Srbsko jezdím cca 45 let. Ve většině lomů se běžně dělal oheň už tehdá a většinou to neměli na triku horolezci. V posledních letech se to mění, lezců začíná být víc než turistů. A hafo nových cest, kde je jištění po metru jak na překližce a nějaké morálové problémy se nekonají přilákalo další lezce. A teď v dobách koronáče jsou místní oblasti obzvlášť plný. Pár let jsem tady dělal ve vrcholové komisi a jednal s CHKO a nebylo to nijak lehké. Pokud se situace vyhrotí, může se přestat lézt v celé oblasti, CHKO na to má páky. Nejsmutnější na tom je, že za celou situaci může pár jednotlivců.
Lubošodpovědět 
  Re: neúcta k tradicím a přírodě14:17:34 01.12.2020
Já vím, a proto se tak čertím.
Styl cesty pro lidi jako na překližce v NPR, kteří bohužel nemají tu výchovu, která byla běžná dřív, je jasný zákvas na průser. Jako problematické vnímám především to, že to ČHS v podstatě legalizuje chováním předsedy OVK, který opravdu nemá žádnou sebereflexi.

Ad ohně: všichni víme, že trempové jsou odpad lidstva a že Svojsík je neměl rád z nějakých důvodů, pro nás horo\lezce platí, že nemáme potřebu dělat ohně, úpravy terénu a sruby pod převisy(stačí karimatka a spacák, maximálně vařič), oni bohužel ano a může to spadnout i na náš účet (mluvím obecně).
k.odpovědět 

 Zase to přejde12:45:32 01.12.2020
Lom Divadýlko je lezecky o ničem. Teď jsou tam lezci zahnaný, protože je všechno uvnitř zavřený a nemůže se do ciziny. Takže až se zruší ty hovadský lockdowny tak tam bude řekl bych pusto a problém zmizí.
Steveodpovědět 
 Re: Zase to přejde13:03:22 01.12.2020
Taky si myslým, že s lockdowny z přírody zmizí velká část člověčí fauny...
odpovědět 

 Lezci?13:18:15 01.12.2020
Tak v Lomu divadýlko jsem byl letos 3x a z toho 2x tam hořel oheň a ani jednou to nebyli lezci (1x parta puberťáků a 1x zamilovaný páreček, co tam i nocoval). Jenže to ten uřvaný rádobysprávce přírody, který tam chodí, nepozná. Tuším, že nahlašuje, že to jsou lezci, protože jsem měl tu čest ho vidět v akci a rozhodně to není nejostřejší tužka v penále. Parkoviště u Lomu Kobyla je teď zadarmo, protože jsou jeskyně zavřené. Jen člověk s IQ průměrného českého policisty nebo rodinka, s průměrným BMI indexem 150+ může zaparkovat mimo. Protože tam chodí téměř stejně turistů, jako lezců, netroufnu si odhadnout, kdo vede žebříček IQ, natož kdo vyhrál pohár BMI.
Krocanodpovědět 
 Re: Lezci?16:48:42 01.12.2020
Pozoruješ to dobře.Jenže rodinka s BMI 150+ není na tý Kobyle ani zdaleka vidět tolik.Protože jen projde skrz ten stary lom.Občas teda vleze do jeskyně.Děti"lezců" jsou v ní jako doma celý den a ještě halekající :D Ok.Jsou to děti.Ty můžou.Všechno má ale svojí hranici a ta je teď asi blízko překročení.Halda lezců drásajíci cesty zleva do prava a opačně je prostě vidět hodně.O tom jaký kvality většina lezců má,už ani nemluvě.Pádů držkou do hlíny už tam taky pár bylo.To všechno je vidět.A hodně.Mantákům přivandrovalým s překližky bez jakéhokoliv pudu sebezáchovy a respektu k čemukoliv je to ale fuk.Ochraně přírody a správě CHKO ne.Hádej kdo může při blbé konstelaci vyhrát.Pokud by to bylo samozřejmě jištěný stylem Srbsko před 1990,tak tam bude lidí tak pětina. Možná to vyšumí až pomine to šílený zavírání všeho.
odpovědět 
  Re: Lezci?12:05:31 04.12.2020
Hmm pakže nerostou, zase se nám tady objevují bývalí lezci (jako kdysi Koťátko na Prachově)Možná by bylo lepší než rozdělovat lezce na sportovní,klasiky,horolezce,překliškáře.........všimnout si jak se kdo chová a řešit na místě . Ostatní nechat žít. Jestli si myslíš,že ti pomůže horoškola a tím získaný průkaz ČHS tak nás ochraňuj Pánbůh
odpovědět 
   Re: Lezci?10:46:02 05.12.2020
Jsi mimo "kliško". Orgány státní správy,až budou dost nasraný,tě vyřeší hned na místě.A jsem zvědavej,jak se budeš kroutit až tam na tebe se zelenou kamizolou narukuje i černej pendrek. Budeš pokornej a ohneš hřbet i s účtenkou kterou za to dostaneš.A pokud se orgán rozhodne,že lezce utlumí nějákou lezeckou uzávěrou v dané CHKO,tak pokud tam polezeš dostaneš flastr ještě větší.Nehledě na to,že orgán taky ve spolupráci s ČHS může klidně omezit,kdo v dané lokaci může lézt.A ty to bez průkazky nebudeš. To jakej je kdo "Koťátko" a co leze za číslo neposuzuj, nesouvisí to s článkem.
odpovědět 
    Re: Lezci?10:19:01 07.12.2020
Tak proti státnímu "orgánu" nasadíme náš polosoukromý lezecký "orgán" ČHS. A uvidíme alespoň, jestli dokáže obhajovat zájmy lezců, a taky jestli má autoritu a neposlušné lezce postaví do latě.....
odpovědět 

 Cesty pro lidi15:08:51 01.12.2020
Co děláte? Nejakej problém? Dyt je to přeci dělany pro lidi! PRO LIDI! Aby si zalezli ne a užili si to, aby tam byli, a když uz  tam jsou, tak aby tam fakt byli, protože kdyby tam byli a neuzili si to, tak je to, jako by tam nebyli!!! Tady někdo dost kazi ten plezir, tu pohodu!!!

Zajímavý je, ze když se řeší problémy s lezenim v Ceským Krase, tak je to zejména v oblastech, který se masivně de-novo rozjely v posledních 30ti letech. Boom problémů a vypruzu je pak v posledních cca 10ti letech s vrcholem v posledních 5ti. Nechci naznačovat, ale já v tom vidím urcitej  takovej jakoby trend, kterej souvisí s tou lidsko-lezeckou filosofii ...

Krátká rekapitulace od 90koveho pravěku do C19 současnosti:
1. rozehrivacka - pad desek v Tomaskaci a fotografie muze  na kříži, tuším, ze v Alkazaru
2. desne strasna sekacka/nytorezacka bitka v Tomaskaci ...
3. cerna statika teplakoveho demona = tahanice o ilegální tvorbu cest v cervenejch stěnách, aby se následně ukázalo, ze to vlastně tak úplně není ilegalni a vzniklo tam nasledne spousta novejch a VELMI popularnich cest
4. vypruzeny debaty kolem cest v "tajnym" Kavcim lomu, aby se z toho take za cas stala velká letni popularka pro celou Prahu a Plzeň, co leze 9- a výš ...
5. Černá skala u Revnic a pad bloku s jistenim po dešti
6. Tetin + Kobyla - povolení nepovoleni k prvovystupum, debaty a výzvy kde parkovat a kde neparkovat, a proč neparkovat tam, kde se smí parkovat, kdo smí co a kdo nesmí nic, nastvany vesničani, uvolněný matky (mysleno sroubovaci) co padaj i s expreskama ...
7. betonovani v Tomaskaci ...
7. A ted tu mame ... Udoli Kačáku a bordel pod skalama, přístupy, kde se nesmí pristupovat, kvanta lidi v místech, kde není úplně vhodný aby takovy kvanta byly ...
8. + vedlejší polokauzicky - slzy, co jsou tak desne strašný, ze je doposud nikdo nevymenil a všichni je cvakaj ... atd ... atd

Já teda nevím - není náhodou ten trend přetlakovýho lezeni pro lidi, tak trochu kontraproduktivní? Ono by tedy myslím byla dost velká skoda, kdyby se kvůli Lido oblastem zavřela třeba Vlastina a Blazina stěna nebo Pupek, který vlastně jsou ty tradiční a proto skutečně hodnotný terény?

Jasný, jsem brecoun (to je o mne známý - jirkas ...), ale před časem jsem navrhnul hypotézu Berounkovskyho trojúhelníku (zahadnej podobně jako ten Bermudskej). Tuším velký špatný, VELKY špatný, dejme pozor, já bych temnou energii v podlozi radil už nedrazdit, vyhrezne a pak ...

PS: v seznamu žádný partě nestraním, některe už stejně opustily mistní scénu, nejsem ničí advokát, jenom mám opravdu rad lezeni v tradičních, a (podle mne) žádnou z "nových" lokalit neprekonanych, částech Českého Krasu. Stačí, ze jednoho dne nějaký lokalni politik nechá tyhle moc hezky steny dat pod síť nebo jinak znemožní lezeni, aby ochránil davy voličů při nedělním spaciru. Všechny problemy tehle novejch a desne "prolidovejch" oblasti jsou jen dalsi náboje všem, pro koho je Lezeni v českým Krase problém vyzadujici restriktivni řešení ...


J.Kladaodpovědět 
 Re: Cesty pro lidi16:21:55 01.12.2020
Kládo, to je na potlesk!

Přiznávám, že některé z těch kauz jsem ani neznal. Každopádně si myslím, že otevření "nových" oblastí nebyl dobrý nápad a způsob provedení je otázkou samou o sobě.
Syselodpovědět 
  Re: Cesty pro lidi16:47:27 01.12.2020
jste voba negativisticti blazni :) , ty woe , kdyz budu sbirat debilni prihody z jakykoliv lidsky cinosti po dobu triceti lety , tak dycky popisu par stranek. Za me je treba Tetin prvni normalni sportovni oblast v ceskym krase. Kobyla je zase super misto na pohodovy lezeni a vopeceni burtu. Stary Srbsko je zase nejlepsi oblast na prejeti horolezce kolem, vzdycky bylo ... Ja vidim misto problemu, stovky spokojenejch jedincu a naky samozrejme navrceny( ze musej stat fronty a ze jim kolo prejelo lano )Myslim, ze co kdo vidi se odehrava dle psychickeho distribuce jedincu a ty skaly s tim nemaj skoro nic spolecnyho, to je jen roznetka vasich blbejch ci dobrejch nalad. Jako samozrejme i mejch... Dedkovatite hosi, protoze samozrejme za nasich mladejch let to na Srbsku bylo lepsi, lom min lomozil, kolistu bylo min, hospoda u Berounky byla levnejsi a turistky mely vetsi kozy. Si na to taky pamatuju...
l.id delnyodpovědět 
   Re: Cesty pro lidi16:57:43 01.12.2020
Jak to Ty můžeš vědět.Vždyť ty jsi věčně v Labáku.A na starý časy už máš jen létama zkreslenej pohled.
odpovědět 
   Re: Cesty pro lidi17:14:33 01.12.2020
Sakra škoda, že tu nejsou smajlíky. :-))))
Syselodpovědět 
   Re: Cesty pro lidi19:30:01 01.12.2020
Tvl. Kozy měly větší, ale dneska je výrazně větší výbér, a to přímo v lezecký komunitě.A to těm mladej závidím
odpovědět 
    Re: Cesty pro lidi22:36:24 01.12.2020
Rozhodně není co závidět:-)).
Vlkodpovědět 
     Re: Cesty pro lidi09:15:07 02.12.2020
Máš snad strach, že by tě pozřelo něco menšího? :D
odpovědět 
    Re: Cesty pro lidi16:32:21 02.12.2020
No je fakt, že s kozama je to mezi lezkyněmi bída.
Mrdka z krtkaodpovědět 
     Re: Cesty pro lidi20:14:04 03.12.2020
No jo, proklatá nízkokalorická strava v kombinaci s fitness....
odpovědět 
   Re: Cesty pro lidi15:51:31 03.12.2020
Tak postupně:
Nejlepší buřty byl vždycky Alkazar, na výkony Pupek, Vlasta, Bláža, Annička.
Kolistů bylo fakt míň a cesta byla dlážděná velkejma kamenama oklouzanejma a byla širší a dál od stěn. Lom lomozil víc, páč víc premával. Turistky mají kozy větší, možná jenom líp vidět, a taky je jich víc, ale ty do Tetina a Kobyly nechoděj, takže další mínus. Hospod u Berounky bylo míň, často byly zavřený a dalo se tam hůř najíst. Od té doby, co restaurace v U lva, stále otevřeno, si nelze stěžovat.
Sumasumárům si to pamatuješ blbě!

A tetínský skály byly nestabilní lomový stěny, kam zatejká jíl zeshora, je tam vlhko, padaj tam kameny, kozy a vopilý jeskyňáři dávno předtím, než někoho napadlo tam dělat nový cesty. Příroda a jeskyňáři si to vezmou zpět, dřív než nejt vyrezne. Navíc lízt na pohanským obětišti - bejvalý Turský maštale a zřícenině Přemyslovskýho hradu v jednom je sestsakra velkej risk s čistotou karmy, nedej bože, se tam jít vychcat.

Kobyla má taky nějakou temnou historii, navíc se z toho při přívalácích stává jezero a Očkovskej přesmyk zle shlíží a míří narušitelům přímo na kebuly.
k.odpovědět 
    Re: Cesty pro lidi16:01:40 03.12.2020
"Navíc lízt na pohanským obětišti - bejvalý Turský maštale a zřícenině Přemyslovskýho hradu v jednom je sestsakra velkej risk s čistotou karmy, nedej bože, se tam jít vychcat."

Šmarjá, další ezopostavička...

odpovědět 
    Re: Cesty pro lidi22:09:55 03.12.2020
Na Kobylu přeci shlíží špinavý Petrbokův duch.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Cesty pro lidi23:29:03 03.12.2020
Jako jasně, kazdej si pamatuje to lepsi. Problém je, ze se ten trend (alespoň v Českým Kráse) zrychluje a nevyhnutelně se mění v nezastavitelnej malstroem debilizace. Proc?
1. Protože co dřív vznikalo pomalu ted vzniká prumyslove a kapitáni tohohle lezeckyho korporatu jsou hnaný tou nejzhoubnejsi motivaci - přesvědčením o konání prospechu PRO LIDI!!!
2. Mira perverze ve vnímání a vyuzivani punitivnich a restriktivnich právních nástrojů v kombinaci s naprostou absenci osobní odpovědnosti společně eradikovaly poslední zbytky zdravého sdíleného (selskeho) rozumu
3. V důsledku instantizace lezeckého sportu se vymeklost a predposranost stala normou. Slova velikana:"Spravnej se nemá bát zlomit si nohu!" už prostě neplatej ...
J.Kladaodpovědět 
    Re: Cesty pro lidi09:04:52 04.12.2020
především bod 2) +1 krásně napsáno

odpovědět 
    Re: Cesty pro lidi12:28:45 04.12.2020
Zatím se ještě snažím takovýmhle prohlášením vyhýbat, ale až ještě trochu víc zakysnu, tak to podepíšu a vyvěsím si to na zeď.
Na OS bez slovníku cizích slov ten druhý bod teda není žádná sranda :)
P.odpovědět 

 O tempora, o mores!08:41:01 02.12.2020
...není, jak bývalo.
klas(i)kodpovědět 
 Re: O tempora, o mores!09:15:36 02.12.2020
Dokud si člověk pamatuje, že to stálo za hovno i kdysi, tak ještě není tak zle.
honzaodpovědět 

 a teď do mě16:10:59 02.12.2020
Trochu z jiné jamky - ale bavíme se tady o místech vytvořených prumyslovou lidskou činností ??
Příkladmo takovej Alkazar fakt asi není Yosemite valley nebo Nanda Devi sanctuary - přišel člověk, vylágroval LOM a teď se tam má chodit po těch suťoviscích po špičkách nebo se to pro jistotu má před lidma zavřít celý ? Aby to měli ochranáři na pohodu pro sebe ? Tyhle snahy se už rozlézají jako mor - s písní na rtu, že největší škůdce planety je člověk a podobnými floskulemi - vysypat se jich dá tak deset do minuty...
Podpovědět 
 Re: a teď do mě16:43:24 02.12.2020
To je velká pravda. To samé Lom Kobyla a Tetín.
Steveodpovědět 
 Re: a teď do mě18:49:42 02.12.2020
Jojo, čím víc se utahuji šrouby, tím vice šedé zóny a odboje. Dříve jsem třídil plasty, ted už ne. Dříve mi nevadili buzeranti, ted už jo. A mohl bych pokračovat. A tak to skončí i s lezenim.
odpovědět 
  Re: a teď do mě16:06:10 03.12.2020
Dřív lidi mluvili (v tomto případě psali) slovy, která dávala smysl, teď už ne. Teď už - jako ty -používají tajnosnubný náznaky, ze kterejch si má člověk poskládat příběh, jakýžeto utahování jakejchžeto šroubů vedlo k tomu, že netřídíš plasty a vadí ti homosexuálové. Jinými slovy - teď už mluví jako mantáci a jakákoliv záminka je jim dobrá k tomu, aby si omluvili a "odůvodnili" svoji frustraci.
odpovědět 
   Re: a teď do mě10:31:40 04.12.2020
Zase nějaký internetový psycholog, ale možná by jsi měl začít u pochopení psaného textu a pak se vyjadřovat. A až to pochopíš, tak prijd a omluv se.
odpovědět 
    Re: a teď do mě12:51:10 04.12.2020
Hehe, ani náhodou, jedinej, kdo by se za něco měl omlouvat, seš ty za tenhle výplod. Pročež naopak já tobě doporučuji začít u pochopení psaného textu a když už se ti to nepodaří, což se stát může, doporučuji trochu se zamyslet nad tím, jestli ten druhej nemůže mít pravdu, než přejdeš do ofenzivy. Protože pak u toho vypadáš jako pako. Jinak s tou omluvou - mně je to jedno, je na tobě, jestli projevíš svou velkodušnost.
odpovědět 
     Re:a teď do tebe05:02:13 09.12.2020
Spousta slov a nic z toho. Když myslíš, ale pokud nechápeš zákon akce a reakce, kdy utahováním šroubu vzniká větší rezistence, tak se budeš jenom divit, asi tak jak se divíš nyní. Jo plasty netřídím, jo a vadí mi debilové s holým zadkem na veřejnosti, nakopat je je málo.
odpovědět 
      Re:a teď do tebe09:19:58 09.12.2020
Presne! Jan Hus utahoval srouby az to prasklo no a ted tu mame muslimaky! A Ukrajince! Proc ho jenom neupalili uz u purodu? Tobe bylo uz uz tehdy jasny, ze je to jenom zasranej slunickar!
odpovědět 
 Re: a teď do mě15:57:57 03.12.2020
V pricipu máš pravdu a souhlasil bych s tebou, ale vem to tak, že tam, kde jsou dnes lomové stěny bývaly přirozené skalní výchozy než je lidi odlámaly a lámaly je právě proto, že to byl kvalitní vápenec, který vystupoval na povrch. Ty dnešní lomové stěny nějakým způsobem nahrazují to, co naši předci odlámaly, budiž jim omluvou, že neměli takové technické a energetické zdroje a museli brát, to co šlo nejsnáze. Bohužel tím, mnohá místa v Krasu zbavili své přirozené krásy.
Dále bych činil rozdíl mezi mediálně uřvanými ekofašisty a pracovníky správy CHKO, ti většinou vědí, proč něco vyžadují, to jsou přírodovědci, pro CKHO dělal i legendární, nedávno zesnulý, Vojen Ložek, budiž mu země lehká.
k.odpovědět 
  Re: a teď do mě16:35:50 03.12.2020
Přirozená krása je hodně subjektivní pojem.
Naštěstí naši předci nebyli tak strašlivě uvědomělí a z nalámanýho vápence postavili domy, vesnice a města, ve kterých teď docela pohodlně žijeme.

Martinodpovědět 
   Re: a teď do mě19:03:02 03.12.2020
Víš kulový, ten čistej vápenec se lámal a vozil do železáren na Kladně, v tý době se z betonu skoro nic nestavělo, anšto jeho výroba je strašně energeticky náročná. Pokud z toho někdo stavěl domy, tak místní lidi, ale ty braly kámen jinde a jinak. A co se současné těžby týče, zkus zjistit, kolik produkce velkolomu Čertovy schody se vyváží...
k.odpovědět 
  Re: a teď do mě16:45:52 03.12.2020
Pro CHKO se exponoval i Turek
Mrdka z krtkaodpovědět 
   Re: a teď do mě22:13:08 03.12.2020
Oprava: Turek kdysi trochu. Vojen Ložek stále. Legendární učitel a znalec šneků ze čtvrtohor byl jeho táta.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: a teď do mě22:14:50 03.12.2020
Těch opravdových přírodovědců tam není zase až tak mnoho. Jsou tam potřeba jiné specializace.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: a teď do mě16:31:06 03.12.2020
principiálně souhlasím, ALE: i jeden z důvodů (nikoliv jediný) je ta ochranářská frustrace, něco ve smyslu odsud/podsud. Ukázkový případ je Bečva. 1000x mohou ochranáři přijít (stejně jako ČIŽP) a poukazovat a je jim to stejně nakonec prd platný. Nahoře je Babiš a AGF a ten má svý lidi všude. I ochranáři se bojí o práci, ne že ne. A tady je jádro pudla: AGF, developeři, právnické skupiny - na ty všechny jsou ochranáři krátcí. A tak zbyde ten plebs, mezi nimi i ČHS a z té frustrace (mimojiné) se řeší právě toto. Ochranáři mají tedy alespoň tady malý pocit toho, že jsou pány situace. V tom zásadním už ale dávno nikoliv.
Petrodpovědět 
 Re: a teď do mě21:24:53 03.12.2020
Hele, Péčko, nemusím do Tebe chodit. Pravděpodobně jsi fujtabl chlap, co bych v tobě dělal.
Ale vem si to takhle, člověk vylámal kámen. Vylámal co mohl, na co nemohl, nechal. S tím už se nedá nic dělat. Lomy opustil a příroda si je vzala zase zpět. V jiné podobě, v jiném stavu ale ona si poradí. Času má dost. Tam kde byl dřív masiv, je dnes úplně jiná "krajina" a usadil se v ní úplně jiný život, než na skále, ochozu, ..... dej si tam co chceš. Ale díky tomu, že turista tam nechodil, protože tam neměl co dělat, horolezec tam nechodil, protože se nechtěl zmrzačit a pár trempíků tam škodu taky neudělalo.

V podstatě idylka a krásná startovní čára pro přirozenou obnovu lokalit. A pak si partička fušerů oláme a zničí co se dá, krajinu "zkulturní" a otevře ji pro lidi. ANO oni makají. A nedej Bože se ohradit. Tohle otevření přitáhne další lidi, ne jen ty co lezou. A problém začíná pomalu doutnat. A pokud se rychle něco nezmění, může explodovat.
Osobně i na lom koukám jako na skálu a ne jako na měsíční krajinu, kde si můžu dělat co chci. Pořád se leze odspodu, nepajcruje se, neseká se. Je to jednoduché.
Je to jako ta oblast 51. Neznám ji ale pokud je to dle místních kvak, kde je pár cest a kde je pohyb lidí roven nule, asi nikdo z ochranářů blbnout nebude. Stejně se většinou znají a není problém se dohodnout. Pokud ale nastoupí parta úderníků a bude něco "otevírat" je průser na obzoru.
ABLodpovědět 
  Re: a teď do mě09:08:49 04.12.2020
"Hele, Péčko, nemusím do Tebe chodit. Pravděpodobně jsi fujtabl chlap, co bych v tobě dělal."

proč musí lidi do všeho cpát takový kreténoviny...
odpovědět 
   Re: a teď do mě10:03:21 04.12.2020
Odpověď na otázku se nabízí - je v té druhé větě :)
odpovědět 
    Re: a teď do mě12:53:01 04.12.2020
Chápu to teda tak, že máš pocit, že seš kretén. Ok. To by věc vysvětlovalo.
odpovědět 
     Re: a teď do mě10:52:40 05.12.2020
No ABL je přímo ukázkovej.
odpovědět 
 Re: a teď do mě10:27:36 04.12.2020
na srbsku příležitostně lezu přibližně 30 let, a teprve v posledních lezech mě vůbec napadlo si přečíst, proč asi že ta NPR Karlštejn byla vyhlášena a co je vlastně důvodem a předmětem ochrany (od geologie přes květenu a zvířenu, od šneků a brouků přes ptáčky a houby po dřeviny - takže nemůžu nikomu vyčítat, že si to nezjistil.

obecně:
svislé čisté a obzvlášť lomové stěny, není-li na nich pozorovatelná nějaká geovzácnost nebo nehnízdí-li tam ptáčci, jsou ochranářsky (téměř) nzajímavé (a geovzácnosti bývají zase bezcenné z hlediska lezeckého). zajímavý je terén nad stěnou (ten je snadno řešitelný umístěním slaňáku pod hranu stěny) a někdy i terén pod stěnou a vedle stěny, a ten se řeší trochu hůř, protože se ke stěně potřebujeme dostat(sešlapáváme), a trávíme tam dost času (rušíme).
Lukas B.odpovědět 
  Re: a teď do mě22:09:41 04.12.2020
Ty slaňáky pod hranami vyřešil už dávno Míla Pletánek po svém obřím průšvihu s orvanou květenou z Dušičkové stěny.
Kuba Turekodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.