LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

S horolezcem se na Třebíčsku utrhla skoba, spadl z 16 metrů

smallNa Třebíčsku se v neděli zřítil ze skály čtyřiapadesátiletý horolezec. Utrhla se s ním skoba a spadl z šestnáctimetrové výšky na zem. S těžkým zraněním jej záchranáři převezli do brněnské nemocnice.


Zdroj: jihlava.idnes.cz


památeční záležitost

Tato fotka je ilustrační, z jiných skal!
foto by archiv lezec.cz



iDNES   [úpravy] 08:18 12.04.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 OMG08:33:00 12.04.2011
ty jo , mi jsme tam lezli celou sobotu, vite nekdo neco blizsiho?
kazdopadne prejeme brzke uzdraveni....
strejdaodpovědět 

 skoba09:28:49 12.04.2011
Skoba, borhak, nejt, vi nekdo jak to bylo?Diky
R.odpovědět 
 Re: skoba09:41:22 12.04.2011
Byli jsme tam celou sobotu s novacky, takze asi tusim kdo, ale bohuzel jsme odesli driv, takze zadne blizsi podrobnosti.
Kazdopadne Baby jsou tradicni teren a je nezbytne dojistovat po vlastnim.
Jinak pokud se jedna o ty co si myslim (vekove tam nikdo jiny odpovidajici nebyl) za celou dobu co jsme tam byli tak lezli pasaci na TR, ktery si osadili shora nad vylezem Prepadove.
Co se tyce vytrzeneho jisteni, pokud budete nekdo mit presnejsi informace tak je prosim zaslete na zoban@seznam.cz nebo v.wolf@seznam.cz

Radek
zobanodpovědět 
  Re: skoba10:52:54 12.04.2011
prej se nechal zpoustet ze stare rezave skoby. a skobicka se vytahla. rikali kluci na treningu...
JPPodpovědět 
   Re: skoba11:43:53 12.04.2011
Zkus mi prosim na mail poslat kontakt, jde o to zjistit v jake to bylo ceste a jestli to 100% byla stara skoba.
Diky radek
zobanodpovědět 
    Re: skoba12:54:34 12.04.2011
Prosím, Radku, pokud se dozvíš něco nového, o informaci zde v diskuzi. Pro klid duše, že šlo skutečně o nehodu na staré skobě.
Patrikodpovědět 
    Re: skoba15:32:43 12.04.2011
Byla to stará rezavá skoba u nástupu z police v druhé půlce komína (Motejlův komín). Nechal se z ní spouštět na zem.
Petrodpovědět 
    Re: skoba15:51:50 12.04.2011
Byla to stará rezavá skoba u nástupu z police v druhé půlce komína (Motejlův komín). Nechal se z ní spouštět na zem.
Petrodpovědět 

 Držím palce14:19:00 12.04.2011
Přeju hlavně uzdravení!!!
Hedvikaodpovědět 

 varovani15:48:43 12.04.2011
Už se mi tam povedlo jednu skobu vyzvonit a to vypadala celkem dobře! Na Babách na skoby fakt bacha!
Dodpovědět 

 varovani15:48:45 12.04.2011
Už se mi tam povedlo jednu skobu vyzvonit a to vypadala celkem dobře! Na Babách na skoby fakt bacha!
Dodpovědět 
 Re: varovani17:37:07 12.04.2011
Proč v době kdy existujou aku vrtačky, lepidla a borháků je dostatek se stávají takové věci na bezvýznamných skalách. To je špatně :( Hlavně ať se z toho brzo vylíže.
Belialodpovědět 
  Re: varovani18:17:58 12.04.2011
Chytráku, vezmi si aku vrtačku, borháky, lepidlo a běž to předělat, když máš tolik řečí.
odpovědět 
   Re: varovani18:24:14 12.04.2011
Ja to bezne delam, ale bohuzel do Trebice to mam z ruky. Za poslednich 10 dni vymeneno 29 borhaku misto rezavych skob. To jen pro tvoji informaci. Trvalo to 1 den - odpoledne !!!!
Belialodpovědět 
    Re: varovani18:32:25 12.04.2011
Beliale, je vidět že jsi od jinud, jinak by jsi věděl, že Baby jsou více tradiční oblastí, navíc poněkud rozbité, takže někdy není borhák kam dát a je více než vhodné tam používat vlastní jistítka(běžně tam jezdí třeba Zoban s horoškolou tohle cvičit). Pak platí jiný kraj jiný mrav a u nás se moc divoké výměny nenosí, u nás můžeš napsat členům OVkčka co bys chtěl vyměnit, ale ne to měnit bez souhlasu. Tudíž bych ubral páru a pořádně si přečetl, co napsal výše Petr a nezlob se na mě, za to nemůže ta skoba.
Vlkodpovědět 
     Re: varovani19:18:31 12.04.2011
Ahoj,
přeju též hlavně uzdravení. Byl jsem tam poprvé nedávno. Oblast je díky nutnosti použití vlastního jištění na Moravě velmi vzácná a krásná. Z jistých důvodů jsem tehdy musel z Velké Baby slaňovat cestou Údolní stěna, abych si vybral jištění z cesty. Slaňoval jsem nadvakrát a jsem moc rád, že se semnou starý zatlučený kruh v půli cesty též nevyrval. Pokud bych mohl doporučit, dvojčata pro obdobné situace jsou zde velkou výhodou. Radek
Gourmetodpovědět 
   Re: varovani18:35:04 12.04.2011
Je to tak - Belial má pravdu! Nikdo nechce takhle dopadnout a nikdo nechce, aby mu takhle dopadli rodiče nebo nedej bože vlastní děti. Přeji uzdravení.
Tomasodpovědět 
    Re: varovani19:21:20 12.04.2011
Ve vsi ucte k ranenemu (preju rychle uzdraveni) a ac neznam tuhle oblast, nejsem zastance udelat ze vsech skal prejistenou umelku. Nekdy spousta novejch borhaku a masivni slanovaci retezy na par metru vysokejch skalach pusobej dost nechutne. Myslim ze je to dost citlivy tema, ale vzdy zalezi na pristupu lidi a ne vzdy jsou ty borhaky treba. Nekdy staci skobu vymenit za novou (ne tam narvat hned bh), nekdy staci nechat skalu tak jak je (spary). Tak budte opatrni a at to leze :)
Dannyodpovědět 
     Re: varovani06:36:06 13.04.2011
Jsem zvědavý jak budeš mluvit až se ti na staré skobě zabije děcko nebo kamarád.
Belialodpovědět 
      Re: varovani08:28:44 13.04.2011
kdo slanuje z erarni stare skoby jen tak?
Modpovědět 
       Re: varovani10:54:03 13.04.2011
Borec, o kterém je tato diskuse.
Belialodpovědět 
        Re: varovani13:45:04 13.04.2011
Magor a totální sebevrah
fuckoffclimbingodpovědět 
         Re: varovani20:43:28 13.04.2011
Také se mi nelíbí představa že nějaký Belial běhá po skalách a přejišťuje co uzná za vhodné. Tohle je práce pro správce oblasti, tan uzná za vhodné. Kolikrát mě nový borhák vedle spáry kde léta zakládám pěkně nasere. Chápu, je to pro bezpečnost začátečníků ale to oni mají odhadnout do čeho nalézt, sami jsme tak všichni začínali...

Ještě mě zajímá jedna věc, to se opravdu nechával spouštět ze skoby místo toho aby slaňoval? měl v té skobě alespoň hms? nebo brousil do zrezlé "papírovky" lanem? nevím ale postarší lezec by měl mít víc zkušeností a odhadu... :(

Samozřejmě přeji brzké uzdravení a návrat do skal, pro ostatní je to poučení. V klasických nebo horských oblastech se musí používat hlava a metodika zde hraje velkou roli. hough
pitodpovědět 
        Re: varovani09:00:07 16.04.2011
Nedá mi to nereagovat. Základní pravidlo je, pokud musím z nějaké cesty slaňovat, si dát svoje jištění a z něj slanit ( pokud se nejedná o jistý bohák nebo kruh.) Toto tě naučí v každé horoškole a je to absolutní základ. I za cenu toho, že o svůj matroš přijdeš. Hlupák je ten, kdo spoléhá na rezavou skobu nebo starou smyci. Skály ani staré jištění za to nemůže, a nevidím žádný důvod, proč by se měly k...it nějaké odlehlé skály. Kdo tam jde lézt, moc dobře ví, do čeho jde a jak se chovat.
Tlouct další jištění do lámavých skal mi přijde úplně stejně absurdní, jako kácet stromy kolem silnic. Chyba je na straně lidí, ne na straně přírody.
Petrodpovědět 

 .18:49:54 12.04.2011
V nedeľu sme tam s priateľkou boli, oblasť pekná ale ako tu bolo uvedené tak treba to doisťovať vlastným. To ale snáď nie je na tomto mieste problém, je to ako kameňolom a miest na vklínence alebo smyčky je dostatok. Pravda je že aj tých starých skôb tam bolo.

Prajem skoré uzdravenie.
Neviete v akom je stave alebo ako je to vážne?
M.odpovědět 
 Re: .19:05:02 12.04.2011
Naštěstí zranení nebyla vážná/těžká, jak bylo psáno v původní zprávě. Prakticky se jedná jen o zranení kotníku. Jinak je fit.
Petrodpovědět 
  Re: .19:52:05 12.04.2011
Tak to dopadlo dobře.. Belialovi: některý oblasti jsou klasický a některý moderní. Baba je ta klasická a třeba taky Řež u Prahy. Roviště nebo Kras zas moderní. Takže bych nechal pytel borháků doma. Ještě jsem neslyšel,že by někdo chtěl vtrhnout do moderní oblasti,vybušit borháky a natlouct skoby...Proč by nemohly vedle sebe existovat klasický a moderní oblasti? Jako třeba v Británii..
Brzké uzdravení bez následků!!!
petrodpovědět 
   Re: .09:27:02 13.04.2011
Ja skutocne suhlasim s tym ze by mali existovat aj tradicne oblasti, hoci minimalne zlanaky by mali byt tutove. Samozrejme aj skoby ktore da autor cesty po urcitom case je vhodne vymenit, pretoze bezpecnost je uplne ina ked je skoba nova a ked je z nej hrdzava rakovina po niekolkych sezonach. Inak povedane vzdy je dobre pouzit zdravy usudok. No a istenie vlastnym to podporujem, lebo niekdy je skutocne lepsie ako skoby.
odpovědět 
   Re: .10:09:11 13.04.2011
Jak už bylo řečeno, Baba je klasická oblast a navíc je nově osázena borhákama a novýma slaňákama. Zmíněná cesta ,,Molejlův komím" je taky nově přejištěná borhákama a na jejím konci je nový slaňák. Jezdíme tam s horoškolou a učíme nováčky, jak se mají jistit a na co si mají dávat pozor. Je pravda, že v cestách je spousta starých skob z dob, kdy ty cesty vznikali. Ale v horách je taky spousta skob a smyček a je jenom na každém z nás, čemu bude věřit.
Mišák
odpovědět 

 Jištění a průvodce20:50:31 12.04.2011
V řadě zemí se v průvodci u každé cesty kromě obtížnosti uvádí taky úroveň jištění a každý si může snadno vybrat, jestli chce lézt cestu vyborhákovanou nebo "Alpin". Nebylo by špatné zavést to i u nás - třeba u průvodců tady na Lezci a možná by se ostatní přidali...
P.odpovědět 
 Re: Jištění a průvodce21:14:06 12.04.2011
Možná by stačilo přidat nahoru slanáky, to snad není nic proti klasičnosti oblasti. ALe neznám to tam.
George-jpodpovědět 
  Re: Jištění a průvodce06:26:32 13.04.2011
No např. na takový Řeži by slaňáky klasiku narušily;)
honzaodpovědět 
   Re: Jištění a průvodce14:12:59 13.04.2011
To je fakt.Ten krásnej starej slaňák, co trčí 30 čísel ze skály a co se ohne, když se do něj opřeš, to jsem jinde neviděl.
Zdeněkodpovědět 
  Re: Jištění a průvodce09:04:54 16.04.2011
Slaňáky tam samozřejmě jsou. Slaňoval z půlky cesty ze staré skoby.
Petrodpovědět 
 Re: Jištění a průvodce21:19:38 12.04.2011
V novém průvodci na Moravské skály to tak je:-)
Spikeodpovědět 
  Dojištění Prusíkem při spouštění22:08:35 12.04.2011
Nebyl jsem tam , nevím co a jak, ale chci upozornit na metodu dojišťování se Prusíkem, pokud se spouštím z jednoho vratného bodu. Třeba ji všichni neznají.
Pokud máte procvakané postupové jištění a spouštíte se z bídného vratného bodu (staré skoby, nebo jen jednoho nýtu ), uvažte Prusík na lano co jde odspodu do vr.bodu a druhý konec cvakněte do sedáku. Prusík stahujte rukou sebou k postupovému jištění. Při vytržení vr.bodu je Váš pád mnohem kratší , chytí Vás prusík a postupové jištění
( doporučená smyce průměr 7 mm, nebo ploška a k ní příslušný uzel). No moc pěkně jsem to nepopsal, ale snaha byla.
John, Plzeňodpovědět 
   Re: Dojištění Prusíkem při spouštění09:10:39 13.04.2011
Napsals to pěkně a třeba pro mě je to zajímavá novinka, takže dík.
milanodpovědět 
   Re: Dojištění Prusíkem při spouštění09:11:06 13.04.2011
To nějak nechápu, prosím objasnit ...
Pokud slaňuji na dvou pramenech jednoho lana provlečeného horním "nespolehlivým" jištěním a dám si prusík ja jeden pramen lana peocházející postp. jištěním s tím, že mě v případě vytržení horního "nespolehlivého" jištění chytne postupové jištění, pak by přece ještě musel být někde dole fixně zajištěn pramen lana jenž prochází postupovým jištěním? Nebo ne?
Tomasodpovědět 
    Re: Dojištění Prusíkem při spouštění09:26:35 13.04.2011
Pro Tomáše- spouštění není slaňování a funguje to při procvakaném postupovém jištění.
John, Plzeňodpovědět 
     Re: Dojištění Prusíkem při spouštění10:40:33 14.04.2011
Když už se to tu načalo, zde je odkaz na katalog Petzl 2011 (str. 7) i s obrázky, který zanechal kdosi v diskusi, díky: http://jdem.cz/k7wp8
 martanodpovědět 
    Re: Dojištění Prusíkem při spouštění10:05:51 13.04.2011
Aha, no jasně :) Dík!
Tomasodpovědět 
   Re: Dojištění Prusíkem při spouštění11:28:06 13.04.2011
Díky, taky je to pro mě novinka a myslím, že nejsem sám.
Nešlo by Tvůj (Johnův) komentář nějak zvýraznit, případně zařadit přímo na konec článku, aby nezapadl? Byla by to škoda.
Maaraodpovědět 
  Re: Jištění a průvodce22:10:54 12.04.2011
V novém průvodci u Bab jsme schváně nenakreslili do linek žádné jištění, aby každému hned bylo patrné, že to není jak v Krase na Indii a navíc u každé skály je ikonka s vklíněnci, která znamená, že je potřeba vlastní jištění. Tahle oblast zůstane taková jaká je, není důvod ji měnit na tělocvičnu, jediné co se asi bude řešit je vhodné umístění slaňáků či dobíráků na vrcholu tak, aby se dalo nahoře dobře dobrat a poté v klidu slanit.
Vlkodpovědět 
   Re: Jištění a průvodce23:09:37 12.04.2011
A jsou ty stary skoby brany jako fixni jisteni nebo ne? Jestli ano, tak by bylo lepsi je casem nahradit spolehlivymi borhaky jestli ne, tak vyndat.



Ondřejodpovědět 
    Re: Jištění a průvodce01:26:13 13.04.2011
:) nebo nahradit novými skobami tam kde nejde vrtat...
 martanodpovědět 
    Re: Jištění a průvodce09:07:41 16.04.2011
... by bylo ... Budeš sponzorem ?
Petrodpovědět 
   Re: Jištění a průvodce06:43:26 13.04.2011
Aspoň tie zlaňáky by tam pomohly. Hore na V.Babe je jeden borhák a oceľové lano s majlonkou. Ako som sa dozvedel na mieste neboli sme jediní ktorým sa nepodarilo po zlanení stiahnuť lano.
M.odpovědět 

 kras22:28:38 12.04.2011
Jisteni v krase, ala sportovni oblast :D
odpovědět 
 Re: kras07:29:37 13.04.2011
Co se ti nezdá?
Willhemodpovědět 
 Re: kras10:39:08 13.04.2011
Byl jsem v krase minulý víkend poprvé a jištění mi tam přijde naprosto v pořádku a veskrze sportovní. Co jsem měl tu možnost na vlastní kůži poznat, tak vždy bylo umístěné tak, aby se dobře cvakalo a odlezy tak akorát takové, aby nebyly nebezpečné. Možná to není jako někde v Itálii i v šestkách po metru, ale o to víc mi to přijde adekvátní. Nemám rád přejištěné oblasti, kde se musíš chtě nechtě rozhodovat, který jištění vynecháš, aby ti vyšlo těch 12 presek, co máš na sedáku na těch 20m cesty.
Pavlikodpovědět 
  Re: kras10:55:35 13.04.2011
Jezdi do Adru. To ti bude vyhovovat.
Belialodpovědět 
   Re: kras11:37:56 13.04.2011
Ty zase jezdi do Itálie, nebo radši přestaň lízt. Psychika k lezení patří a jištění ve stylu "bezpečný morálovky" je myslim ideální. = klidně i dlouhé odlezy, ale tak aby nehrozil pád na zem, polici nebo omlácení o stěnu. = těžký krok v mírně převislé stěně 20m nad policí/zemí klidně 5m nad jištěním. Nejsem zastánce jištění po metru a všechny těžký kroky s bh u pasu, ani morálovek kde hrozí podlaha. A ani cest kde je těžký místo dobře jištěný a "v lehkým" to je nejištěný.
Jištění je od slova jistit, ne od slova nebát se (od toho je lano shora). A ke slovu "bát se" zase patří free solo, rozhodně ne vraždy ve stylu free solo do 20m k prvnímu jištění.
V případě Bab jsem pro starý skoby buď nahradit lepenými bh, nebo odstranit. Takhle to nachystaná past a časovaná bomba - bez kladiva se kvalita skoby nepozná a furt do toho bušit nebo slepě spoléhat že "to drží" je špatně.
A v každém případě slanit, natož nechat se spouštět z jedný starý skoby je hrubá chyba, dotyčnej naštěstí měl víc štěstí než rozumu. Teď si určitě bude pamatovat, že starý skobě se nedá věřit = padat se nesmí, spouštět se taky nesmí (zatížení jednou tolik než při slanění), pokud už není žádná jiná možnost (dolízt k lepšímu,někdo to oběhne a hodí lano shora, skobu něčím pojistit atd.) tak pak zbývá velice opatrně (bez rázů a změny směru tahu) slanit a přitom se modlit. A určitě je lepší půl dne čakat na záchranu, než to risknout a vyletět.
odpovědět 
    Re: kras12:10:10 13.04.2011
krásně jsi to napsal
 martanodpovědět 
    Re: kras13:38:17 13.04.2011
Asi jsi mně nepochopil, protože jinak říkáš to samé co já. Já nejsem zastáncem toho ať jsou všechny cesty vyborhákované po metru, ale toho, ať se staré rezavé jištění nahrazuje novým. NIKDE V TÉTO DISKUSI JSEM NENAPSAL, ŽE CHCI DOJIŠŤOVAT CESTY. Dojišťovat a přejišťovat vnímám jako rozdíl. Prostě jenom chci, aby se vymlátily staré rezavé vraždy a dalo se místo toho solidní železo. Nechápu proč někde měnit skoby, to mně přijde v dnešní době jako naprostá chujovina. Už jenom proto, že skoby a všeobecně tak málo jištění se většinou dávaly proto, že nebyly podmínky jistit líp. V 80. letech nebyly aku vrtačky a dvojsložkové lepidla. Kruhy se vyrobily někde ve fabrice a vysekat díru trvalo mnohdy i několik hodin. Dneska je doba ale trochu jiná a není důvod někde měnit každých pět let skoby a nosit na skalky místního významu kladivo.
Belialodpovědět 
     Re: kras14:44:49 13.04.2011
Beliale, každá takováto příhoda vyvolá vášnivou debatu o zajištění cest, bohužel většina diskutujících to řeší bez znalosti věci. Zrovna v tomto případě ta skoba není původní, někdo si ji tam dotloukl a ne zase tak dávno a ještě do špatného místa, takže bylo otázkou času kdy půjde. Takže tato událost by nenastala, kdyby nějaký lezčík dbal pravidel hry (myslím si, že ke skobování se OVKčko vyjadřovalo asi tak před 5ti lety)a nedojišťoval to co nemá, nebo to po sobě alespoň hned vytloukl. Bohužel takovýchto lidí je spousta a není v lidských silách objíždět a kontrolovat neustále skály, kdo tam co provádí bez konzultace či souhlasu je-li potřeba a toto jsou pak důsledky. Takže by se nad sebou měli zamyslet především lezci sami a chovat se tak, aby svým jednáním nepoškozovali druhé.
Vlkodpovědět 
      Re: kras15:31:21 13.04.2011
Jasně. Konkrétní situaci neznám. Já jsem mluvil spíš všeobecně.
Belialodpovědět 
     Re: kras17:20:56 13.04.2011
tak přesně o tom to je, risk je sedat si i do nový skoby, nevím kdo jí zatloukl a jak a proč a výsledek může být právě ta podlaha, nemám vůbec šanci poznat, jestli tvoří součást ofic jištění cesty nebo ne, potom je na snadě osadit bh, pokud je možnost, popř. skoby vytlouct a to i staré a nechat cestu po vlastním s upozorněním a s tím, že nahoře čekám slaňák. mimo jiný zmiňované roviště někde výše, má taky občas v cestě jistící exponáty.
romanodpovědět 
      Re: kras18:07:05 13.04.2011
Nevim proc na zajklade prvni casti tveho prispevku tvrdis, ze je nansnade osadit bh. Nasnade je snad nechovat se k cizim skobam, at uz jsou v jakem koliv stavu, jako by to byl bh.

BTW: Vymenu skoby za bh. bych rozhodne nenazyval prejistenim, nebo obnovou jisteni. Ale vzhledem k spolehlivosti bh., do ktereho lze bezestrachu hodit tlamu narozdil od skoby, do ktere si se strachem sednu, by bylo lepsi hovorit o dojisteni.

Uraz borce neni problem skob, ale toho, ze k nim nekteri pristupuji jako k bh., ackoliv pred tim varuje snad kazda metodicka prirucka. Pro predchazeni takovymto urazum neni treba hned neco dojistovat, ale predvsim cist.
Geoodpovědět 
       Re: kras19:56:17 13.04.2011
S posledni vetou souhlasim. Kdyby ten chudak mel nacteno tolik diskuznich prispevku a komentaru jako my stari pardali, tak by se mu to nestalo.
Honzaodpovědět 
       Re: kras21:00:50 13.04.2011
moje rec...
Dannyodpovědět 
        Re: kras21:17:59 14.04.2011
Ještě ,že jste mu sem, vy kokoti, nenapsali,že by mohl víc trénovat. Že by to pak mohl i slejzat. To je počteníčko. Jedna báseň.
odpovědět 

 ...17:18:38 13.04.2011
...že ti starý psi si myslej, že skoby který tam natloukli ve svých 20, tam budou držet věčně...doufám že nebudu v pokročilějším věku taky tak senilní...
jjodpovědět 
 Shrnutí nehody na Babach20:14:57 13.04.2011
Cela nehoda ma dve roviny a v nich se to pokusim shrnout.

Rovina prvni lezec
- podle dostupnych informaci se jedna o clena oddilu z Brna, ktery sice zacal organizovat horoskolu, ale ma pouze jednoho instruktora, ktery navic svou ucast na akci zrusil, ale uz svym sverencum nerekl, ze Baby nejsou idealni pro prvni samostatny vylet
- slanovani z jedne skoby - sam jsem z jedne skoby slanoval nekolikrat, nekolikrat ze stare o ktere jsem nic nevedel a kdo delsi dobu leze v horach a bude tvrdit ze to nikdy neudelal, tak keca, bohuzel tady to bylo zcela zbytecne, protoze dva metry vedle po polici byl borhakovy stand

Rovina druha skoba:
- kolem dotycne skoby jsem prolezl v sobotu a v jeji bezprostredni blizkosti sel zalozit 100% frend
- skobu jsem necvakal, jenom jsem ji zbezne prohlednul a podle stavu rzi a toho jakl cestu znam jsem si pouze poznamenal neco o tom, ze do mist, kde skoba nikdy nebyla a navic jde zalozit, by se zelezo tlouct nemuselo
- po zaslani fotodokumentace porizene po nehode je jasne, proc skoba vyletela - byla zatlucena nad rozsirene misto, tedy takova konkretne pouzita skoba, v tomto konkretnim miste drzet nemohla

Vysledek
-Baby jsou tradicni oblast a jako tradicni oblast budou zachovany
- v prubehu kvetna dojde k revizi fixne osazenych jisticích bodu v teto oblasti, chybne osazene borhaky budou vytluceny, stejne jako vsechny skoby v mistech, kde je mozne jistit po vlastnim,
- klicova jisteni, kde krom skoby nic jineho nejde budou vymenena za borhak pokud to umozni struktura skaly, v rozlamanem budou skoby zachovany a kazdy lezec musi byt schopen posoudit kvalitu jisteni v techto cestach, proste tak to na tradicnich cestach je...
- co se tyce slanaku, budou uprtaveny do pouzitelne podoby, ale v zadnem pripade na vsech cestach

Radek
zobanodpovědět 
  Re: Shrnutí nehody na Babach23:40:14 13.04.2011
Měl jsem spolulezce, který měl ve zvyku poklepávat do každé staré skoby zda drží. Ta stará skoba, byť rezavá a nevábně vyhlížející má zpravidla velkou pevnost. Je tam třeba desítky let a poklepem se naruší. Jsou jiné způsoby jak ji vyzkoušet. Jinak dobře zvonící skoba je dle mého názoru zatím nepřekonané jištění. Pravda že to zdržuje, ale v zimních podmínkách je to někdy jediná možnost jištění.
Broněkodpovědět 
   Re: Shrnutí nehody na Babach00:33:18 14.04.2011
Ve druhém díle knihy Pite Schuberta Riziko na skále, snehu a ledu jsou výsledky testování skalních skob a jsou velmi tristní, nosnost skob je mnohem menší, než by se původně zdálo.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Shrnutí nehody na Babach00:46:23 14.04.2011
Zobane, jak by nám bylo, kdyby tak k věci přistupovali všichni. Viz. tvůj závěr. Myslím a souhlasím s tebou, že pokud je skoba nebezpečná, tak tam nemá co dělat a pokud mám čím, vytluču ji nebo jinak zneškodním. Sice je na každém jestli ji cvakne nebo ne, ale každý ví jaká je realita a pokud jdou tyto nehody eliminovat, tak by se to mělo dít i prakticky, nejen to okecávat v diskusích. Doufám, že teď všichni všude nezačnou vytloukat skoby :o)
Belialodpovědět 
   Re: Shrnutí nehody na Babach07:02:25 14.04.2011
Existuje názor, podle kterýho jsou rezatý vraždy historickej artefakt a neradno je odstraňovat (záměrně nepíšu vytloukat, někdy jdou vytáhnout rukou), neboť ukazují cestu prvovýstupce, starou obvykle tak 50 let.
honzaodpovědět 
    Re: Shrnutí nehody na Babach23:41:27 14.04.2011
Hmmm, skoby:) Je to různé (jinde). S někým jsme se třeba shodli na tom, že s těmi všelijakými skobami ty cesty měly větší kouzlo, než když je to po přejištění stěna s hromadou stejných ok. Jediná útěcha je pak nejbližší hospoda, kde se občas nějaký vyměněný kruh či skoba vidí na trámu.
Jinak např. v Nečtinách je v tuším jediném starším průvodci "zákaz" vyndavání skob. Byť je tam i nové jištění, na zdi doma by se vyjímaly, ale na té skále jim to stejně sluší nejvíc.
Další zkušenost mám s hledáním míst ve starých cestách, z kterých si skobu někdo třeba již odnesl(!), to se pak těžko posuzuje kam nové jištění dát, aby se charakter cesty nezměnil (byť nosnost je jiná), pokud nejsou k dispozici pamětníci, nebo není oko cvičené. No a pak jsou ještě výjimečná místa v cestách, kde necháváme občas nějakou jednou skobu na památku, nejlíp blízko nového jištění, aby se oko potěšilo, skoba nepřekážela, nebo byla v takovém stavu, kdy jí nenapadne nikoho cvakat. Alespoň ostatní uvidí, po čem že se to lezlo dřív.
 martanodpovědět 
     Re: Shrnutí nehody na Babach00:28:31 15.04.2011
To jo :-) A nejlepší je mít na zdi skobu co se mnou vyběhla, to se opotí ruce i po letech :-D Snad jí tomu nešťastníkovi nechaj.
Ale nechat se spouštět se starý skoby když je vedle borhák, to je hrozná oslovina. Podobný věci jsem dělal naposledy v divoký pubertě. Pak jeětě párkrát v horách, ale tam žádnej borhák nebyl a dolu se muselo, brr!
odpovědět 
      Re: Shrnutí nehody na Babach00:29:51 15.04.2011
ZE starý...(!)
odpovědět 
     Re: Shrnutí nehody na Babach06:30:13 15.04.2011
Myslím že nechat semtam bytelnou původní skobu je dobré, ale líbí se mi, když je i pro užitek, nejen na okrasu.
honzaodpovědět 
  Re: Shrnutí nehody na Babach13:55:51 14.04.2011
Ahoj,
primárně bych řekl, že Baby jsou specifické - a jako takové úžasná příprava například do Tater.
A třeba taky proto, že se člověk naučí rozumně přistupovat k cizím skobám; jejich důvěryhodnost je většinou ještě nižší než vlastní jištění, ale je to jištění.
Na druhou stranu vlastní jištění stojí čas obou lezců (vytahování "dobře umístěného jištění" bývá někdy zážitek) a fixní jištění (borháky ...) jsou v mnoha oblastech v lepším případě na štandu, někde (Tatry) vůbec.
A štand na cestě "levým pilířem" (nepamatuji si jméno) ze dvou skob a něčeho vlastního (jistota je jistota) - to člověk dobrovolně nezkusí a pak se to "naostro" hodí.
@ HoK
HoKodpovědět 

 Slaňování z jedné skoby22:11:27 13.04.2011
Když už se to tu řeší přidal bych i vlastní zkušenost. Stručně... V Tatrách... Lezli sme dvě dvojky za sebou takže sme byli celkem 4. Začalo pršet a rozhodli sme se slanit. První dvojka na nás počkala. Hledali sme z čeho slanit. Našli sme starou skobu... Nechtěli sme moc riskovat, ale taky tam nic nechat. Zvolili sme teda taktiku: založíme bokem další jistící bod,  pokud stará skoba udrží první tři, čtvrtý vezme boční jištění a slaní jen z "prověřené" skoby. Jako čtvrtý sem šel já, protože sem vážil o 10-15 kilo míň než ostatní (to mělo být další pojistkou proti selhání skoby). Tři slanili, já sem oddělal boční jištění a jal se slaňovat. Skoba se naštěstí vytrhla ještě v relativně mírném svahu, já se projel asi 5m po břiše a zasekl se nad kolmým přepadem. No dopadlo to výborně mě se jen trochu pochroumal kotník a dolů sme se sice promočení ale celkem v pohodě dostali. Když o tom zpětně přemýšlím myslím, že právě moje nižší hmotnost způsobila, že se skoba dostatečně "nezaklínila" a vytrhla se. Píšu to hlavně proto, že nejlehčí na konec je v tomto případě (podle mě) celkem logický postup, ale bacha na to!!!
Kubaodpovědět 
 Re: Slaňování z jedné skoby13:30:29 14.04.2011
A nebo prostě jen dobrý troll přestal špičku skoby držet. Né, vážně, někdy se dějí věci, které odporují zdravému rozumu a fyzikálním zákonům.
Před lety kamarádka svázala (blbě) dvě lana na slanění. Před ní slanili tři chlapáci možná o 20kg těžší než ona a s ní poslední se lana rozvázala.
Racionální vysvětlení neexistuje.
mellounodpovědět 
  Re: Slaňování z jedné skoby00:18:03 15.04.2011
Nejsem robot! Při držení tří tlusťochů nateče a pak neni magi ani na tu muší krasotinku. Se nedivte a nehledejte záhady. Troll
odpovědět 

 lb08:33:04 14.04.2011
[http://casnacaj.blogspot.com/2009/04/lhanicke-baby-naostro.html aa]
odpovědět 
 Zkušenosti09:01:23 14.04.2011
Je neštěstím současného a pravděpodobně i budoucího vývoje lezení, že je vše svázané normami a metodikou a to vše proto aby se eliminovalo případné neštěstí. To vede v konečném důsledku k tomu, že nováčci přestávají uvažovat a bezvýhradně věří všemu co potkají při lezení na skalách. Myslím že se ještě dočkáme zajímavých situací. Je to smutné, ale bohužel je to tak. Nenadarmo se říká že STARÝ HOROLEZEC JE DOBRÝ HOROLEZEC.
Aldoodpovědět 
  Re: Zkušenosti21:06:51 14.04.2011
..nie je o com sa natahovat, nemal zlanovat z jednej skoby, ci uz bola dobra al.zla.
zvkodpovědět 
   Re: Zkušenosti06:51:26 15.04.2011
No on je problém o to větší v tom, že neslaňoval, ale nechal se spouštět. To je o to víc špatně!
Belialodpovědět 
  Re: Zkušenosti06:25:06 15.04.2011
IMHO neštěstí nejsou normy a metodika, ale to, že skoby vypadaj podobně jako borháky, když za ní chytneš tak se někdy ani nehne a skobu přeci zatloukl nějakej starej zkušenej lezec, takže musí držet.
honzaodpovědět 
   Re: Zkušenosti19:58:07 15.04.2011
Na Baby jezdím rád. Kolega měl smůlu, do té skoby jsem se cvakal, vedle frend. Jen mě trochu zarazil jeho věk "54 let". To byl fakt nováček?
Paloodpovědět 

 "Tradiční" oblasti s frendy23:31:10 15.04.2011
Navrhuji udělat anketu kolik % lezců vlastní kompletní sadu frendů a kolik % vlastní dvě kompletní sady frendů. Spíše než "vlastní" by otazka měla znít "kdo má k dispozici" když jde lézt. Naposled jsem na Babách lezl před 26 lety a frendy (jo už tehdy frendy existovaly) jsem tehdy, co si vzpomínám použít nemusel. Dnes se mi tak nějak nelíbí předpoklad, že lezec bez frendů by měl mít radši přístup do "tradičních" oblastí zakázán. Jak to tehdy dávno safra ti staroušci lezli?
jiriodpovědět 
 Re: "Tradiční" oblasti s frendy07:38:44 16.04.2011
Jiří, já mám malé i velké po dvou sadách, k tomu dva Alieny a jsou oblasti, kde je hojně využiji. Beru si je sebou i do Krasu a jsou cesty, kde si je dávám, protože se mi nechce pod prvním na zem(třeba Volání na Vaňousech), ale na rozdíl od některých mladých nekňučím, že by se tam měl dát borhák, když tam jdou tři friendy:-)). Je to jen o přístupu, lepší je živý zbabělec, než-li mrtvý hrdina. A není nic horšího než lisdká lenost a pohodlnost.
Vlkodpovědět 
  Re: "Tradiční" oblasti s frendy08:53:53 16.04.2011
Jiří
Ano frendy před 26 lety existovaly, v té době to byla ještě poměrně novinka. Ale v naší domovině je v té době snad nikdo neměl. Já v té době vlastnil sadu samodomo čoků a abalakovů. Abalaky to v té době v této republice byla asi taková špička. Běžně se zakládaly uzly. Kdo to dnes umí?
Jak píše Vlk, dnes je tlak na to aby se cesta dojistila, aby se tam nikomu nic nestalo. To, že se někde lezlo od první republiky a dávala třeba smyčka, a všichni to přežili, to dnes není bohužel argument.Prostě tam musí být nýt. Holt nová překližkářská generace.
Ale k těm Babám. Ty skoby jsou tam x let, snad možná po prvovýstupcích. Ty už pravděpodobně moc držet nemusí. Takže buď dojišťovat, nebo skobu vyměnit za nýt.
Paloodpovědět 
 Re: oblasti s frendy09:41:10 16.04.2011
Moc mi nedochází, co timhle prispevkem myslis. Nekdo zakazuje chodit lezcum kteri nemaji friendy do tradicnich oblasti?
Jinak obecne, jako se predpoklada ze lezec bude mit lano a sedak, tak nekde se predpoklada, ze bude mit i friendy a vklinence. Stejne jako cyklista potrebuje kolo. Pokud lezec hejblatka nevlastni, muze cestu vysolovat nebo jit jinam, nevidim na tom nic zvlastniho. V Anglii by meli zakaz vsude :)))
Kdyby vic fungovali oddily (nemam s nima moc zkusenosti, ale ten "nas" pro novacky moc nefunfuje), kdyby byla vetsi lezecka osveta, lidi vic cetli starsi knizky, takhle diskuze o borhacich by byla uplne zbytecna.
Udelejte anketu kolik lidi trenuje na stene pady (ty odvaznejsi, ne odsedy v tezsich cestach).
Dannyodpovědět 
  Re: oblasti s frendy12:05:16 16.04.2011
Podle mne tím myslí to, že i frendy jsou věc, bez který se lze obejít - a to aniž by se někam přidávaly nejty. Tedy pokud jde o klasické cesty. Ty byly totiž udělány jen s vklíněnci, smyčkami, abalaky, skobami.
Takže tradiční lezení o poschodí vejš :)
Doktorodpovědět 
   Re: oblasti s frendy12:30:07 16.04.2011
Citace :"IMHO neštěstí nejsou normy a metodika, ale to, že skoby vypadaj podobně jako borháky, když za ní chytneš tak se někdy ani nehne a skobu přeci zatloukl nějakej starej zkušenej lezec, takže musí držet."
Pěkná blbost. S takovým názorem tady máme další průser hodně brzo !!!
odpovědět 
    Re: oblasti s frendy16:16:37 16.04.2011
Sveho casu jsem vytloukl par skob, nytu i borhaku a muzu rict ze pokud je to nah.. tak je to nah.. a muze to byt i lepeny borhak. U skoby si aspon normalni lezci davji vetsiho majzla.
Pro Danyho. Vis o tom prd tak aspon nemel bludy o Anglii.
odpovědět 
    Re: oblasti s frendy07:23:53 18.04.2011
Prosím o vysvětlení, jak upozornění na slepou důvěru ke skobám zakládá "na další průser hodně brzo".
honzaodpovědět 
     Re: oblasti s frendy07:57:50 18.04.2011
Citace : ......ale to, že skoby vypadaj podobně jako borháky.
Pokud si tohle myslíš tak asi ano. V tom je právě zakopaný celý a nesnědený pes. Skoba ani zdaleka nepřipomíná borhák a pokud to rozeznáš, tak si dáš pozor protože cizí skoba je vždycky sázka do loterie. Imho borhák sice taky ale...
Aldoodpovědět 
      Re: oblasti s frendy09:43:02 18.04.2011
Máš pravdu, zakopaný pes v "tom" je, ale právě v té podobnosti, nikoliv v neexistenci podobnosti. Cizí sk. připomíná bh. tím, že je "fixní", tedy:

1) Vzbuzuje (často falešný) dojem, že ji zatloukl někdo, kdo věděl, co dělá.
2) Tím že nejde - narozdíl od např. vklíňáku - snadno vytáhnout, vzbuzuje (často falešný) dojem, že udrží i nějaký pád.

Nejde o to, že sk./bh. vypadá jinak (to samo racionálně pozná každej), ale že obecně iracionálně a bezdůvodně vzbuzují podobnej pocit bezpečí. Kdo o tom pochybuje, nechť se zeptá někoho, kdo zrovna začíná lézt na vlastním, jestli věří víc erární sk. nebo vlastnímu vkl.
honzaodpovědět 
       Re: oblasti s frendy11:43:09 18.04.2011
No a o to právě jde. Ten co začíná lézt si myslí že vše co je zatlučené ve skále odpovídá normám a je tudíž bezpečné. To je právě ta mejlka a velký průser dnešních norem a metodik bezpečného lezení. Vše podchyceno normami a geniální metodikou. Nakonec se ale někdo pověsí za rezavou vraždu. Je to zatlučené ve skále a je to tudíž bezpečné.
Skoba je skoba a má všechny výhody a neduhy skob. Rezavá skoba je potenciální vražda i kdyby držela sebelíp. Kdo to pozná a rozhodne? Co je mi platný nýt když je blbě udělaný. Kdo to pohledem pozná? Nikdo !! Proto si myslím, že než vysvětlovat nováčkům výhody a nevýhody jistítek je, poučit je o tom že se:
Leze hlavně hlavou a až potom teprve rukama a nohama.
Norma je pro lezce jen doporučení a nikoliv modla bezpečnosti.
Co si nezaložím sám tomu potenciálně nevěřím. (Někdy hold ale musím že)

Těch rad je vícero ale na to tady není prostor.
Asi tak za mě. Tohle je můj názor po dlouhých letech lezení.
Aldoodpovědět 
        Re: oblasti s frendy12:07:46 18.04.2011
Naprostej souhlas, až na to, že to není průser metodiky (ta přece zakazuje rezaticím věřit), ale naopak neznalosti metodiky.
honzaodpovědět 
         Re: oblasti s frendy14:00:30 18.04.2011
Asi jo. Nejspíše mluvíme o tom samém ale trochu jinou řečí :o)) To je paradox virtuálního rozhovoru.
Chtěl jsem jen říct, že metodika na to možná pamatuje, ale nějak se to vytrácí v záplavě jiných možná méně důležitých doporučení a rad.
Nakonec je to jedno páč neuhlídáš všechny.:o((
Aldoodpovědět 
  Re: oblasti s frendy17:59:08 16.04.2011
Ahoj,

jsme předsedou jednoho oddílu z Brna, s nováčky pády trénujeme, každý si vyzkoušel do toho houpnout - staticky, dynamicky, každý si vyzkoušel chytnout málem 90kg pneumatiku. Dokonce i takové lehčí odsednutí při jištění přes rameno.
Chodíme s nimi i na Baby - snažíme se je vést k tomu, aby se nezabili (ještě jsme v oddíle neměli smrtelný úraz od roku 1956 bez přestávky) - a doufám, že se nám to daří.
Takže celá tato konverzace zda jištění v tradičních oblastech ponechat nebo ne je absolutně irelevantní - skoby bych nechal - často je to památka po prvovýstupcích, označuje linii výstupu, kdo chce, ten jí cvakne, inteligent vedle popřípadě něco založí (jak říkal Zoban) a víc se neřeší.

Jenom bych všechny prosil o 2 věci:
- vemte si z tohoto příkladu ponaučení

- začala zde kolovat další novodobá myšlenka, která mě v poslední dobé neskutečně vytáčí - a to jsou plastikové děcka, které si koupí pár pres, lano a vyrazí do skal a pak se diví, že nemají co cvaknout a často se jim někde něco stane. O pár příspěvků nahoře se zde rozplácává další fantazmagorie, která je možná podpoří - že když si koupí sadu friendů vyřeší to všechno. Prosím, my horolezci, působme na ně alespoň pomocí médií (nevěřili by jste kolik lidí, co se snaží lézt čte lezce a bezmezně věří tomu, co se tu napíše) tak, aby se nezrakvili. Děkuji.
Petrodpovědět 
   Re: oblasti s frendy09:05:28 18.04.2011
Plně s tebou souhlasím, nicméně realita rozhodně není taková, že všichni jsou v Brněnském oddíle kde se snažíte vést nováčky. Nevím jestli to je jen náhoda, ale když se ve skalách nebo v horách bavím s lidmi odkud jsou, tak se vetsinou dozvim, ze nejsou v zadnem oddile a rozhodne je nikdo nevede. Lezou tak jak jim to prijde pod ruku. Narazim treba na problematiku spousteni se a rybareni na erarnim jisteni. Nejdriv jsem si rikal, ze nikoho nebudu buzerovat, ale za nejaky patek jsem zjistil, ze to neni buzerace, protoze ty lidi proste nenapadne, ze se to nedela, ze to probrusuje vrcholovy slanak a dela to drazky do pisku.
Belialodpovědět 
    Re: oblasti s frendy11:50:03 18.04.2011
Jenže povinný výcvik se dneska nenosí. A nevím, co bylo dřív - přestali lidi vstupovat do oddílů a ČHS, a proto skončily výcviky v obou, nebou se přestalo cvičit, a proto přestaly být pro lidi oddíly atraktivní?

Ale i tady, když někdo navrhne znovu povinné školení před získáním členství v ČHS, začnou lidi řvát, že to je totalita a že dneska je svoboda a, a, a, ...

A pak vidíš rybaření přímo přes kruh, jištění z auta ze sedačky spolujezdce, neschopnost založení frendu, či smyce, neschopnost orientovat se v průvodci, o první pomoci ani nemluvě
odpovědět 
     Re: oblasti s frendy13:37:20 18.04.2011
Kdo chce a cítí potřebu se horolezecky vzdělat, možností má hodně. Oddíly, komerční horoškoly, videa, učebnice, předváděcí akce, horští vůdci...
KubaTurekodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.