LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Základní škola Horní Čermná - Horní Čermná
Olympia - Brno - Modřice
Adrenaline Pit - Praha 1 – Nové město

Prodejny
Green sport - Brno
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

To tu ještě nebylo

Nová cesta

smallAdamovi Ondrovi se podařilo přelézt cestu To tu ještě nebylo. Cestu, kterou Adam (společně s Ondrou Benešem) navrtal koncem minulého roku, přelezl v neděli (po vítězství v sobotních závodech ČP v boulderingu) stylem PP a ohodnotil ji dosud nevídaným stupněm XIIb, což odpovídá 9a ve francouzské klasifikaci.

O přelezu cesty, respektive o její tvorbě, jsme vás informovali ve článku To tu ještě nebylo

Více informací také tady: Skalní reprezentace v Labáku

Cesta vede na stěnu Malý ďábel, na Levém břehu.
Více informací snad bude později, přímo od zdroje.


Adam Ondra - "To tu ještě nebylo, XIIb 

foto by Kletterkiddies




Video od Jirouse





JirkaS   [úpravy] 23:09 19.03.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 A vrtaj.09:16:26 20.03.2012
Bravo! A vrtaj dalej na tom piesku, Adame.
Feroodpovědět 

 video XIIb09:25:41 20.03.2012
Video z prelezu na aix.cz
Jirousodpovědět 
 Re: video XIIb12:30:53 20.03.2012
Primy link by nebyl?
judovanaodpovědět 
  Re: video XIIb22:00:11 19.03.2015
vimeo.com/38816685
jirous odpovědět 

 to snad ne10:03:17 20.03.2012
koukam ze je li nekdo dobrej muze si dovolit cokoli. drive brala chs za maglajz na pisku reprezentantum penize . ted bych za navrtani a podobne podivne veci snad i hlavu trhal.cesta asi bude tezka ale kdaz na neco nemam od spodu tak na to nemem a jdu jinam . respekt za prelez adam je jednicka , ale todle nemusel.
Qodpovědět 
 Re: to snad ne10:12:54 20.03.2012
Co to meleš za nesouvislá hovna? Je to podle pravidel zdola a na Levém se mágo nemusí, leč může. Adam neleze v oblastech se zákazem, neb mu mg vyhovuje.
čudoodpovědět 
  Re: to snad ne14:35:54 20.03.2012
Co já vím, když pominu Labák, lezl třeba v Teplicích, kde je magnezium taky zakázané.
odpovědět 
  Re: to snad ne18:19:26 23.03.2012
Co to meleš za nesouvislá hovna?

Napodobne joudo:-)
hahaodpovědět 
 Re: to snad ne10:15:23 20.03.2012
Je to na levym, kde se mago od IXa vys muze pouzivat a je to delany normalne odspodu (tady je video z vrtani: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=9915), tak nevim proc prudis, kdyz podrobnosti nevis, milej zlatej Q.
Polodpovědět 
 Re: to snad ne10:17:43 20.03.2012
Prečti si související články a pak se omluv.
Ve zkratce: cestu udělali němci zhora - byla vytlučena - později ji Ondra Beneš a Adámek udělali odspodu.
Jirousodpovědět 
 Re: on jo ty ne ty Q10:31:07 20.03.2012
Pisu jako ty pises, snad porozumis:
koukam je-li nekdo reprezentant v hlouposti muze si dovolit komentovat cemu nerozumi. drive by si kazdy pomyslel ze na vic nemas, ale pokud by ti nekdo nyni utrhl hlavu - nic proti tomu. moc jsi premyslel nez jsi to napsal, ale pokud o lezeni na levym a o lezeni tezkych cest vis kulovy, nepis prispevky na lezce. respekt ze umis cist a psat, ale tohle jsi nemusel.
Véčaodpovědět 
  Re: on jo ty ne ty Q10:57:24 20.03.2012
No pokud zdroje na internetu nelžou, tak:
1) cit."Vzdušnou čarou
měřená vzdálenost mezi dv��ma fixními jišt��ními jedné cesty nesmí být kratší než 3 metry.
Výjimky jsou možné v odůvodněných případech (např. nebezpečí úrazu). V cestě může být
tato vzdálenost zkrácena až na 2 metry, a to jen jednou."
což nesplnil
2) ze strany Ochrany přírody používání magnezia v CHKO Labské pískovce povolené není.
A i levý přeh spadá do CHHKO
odpovědět 
   Re: on jo ty ne ty Q11:52:46 20.03.2012
Nepamatuju,že by se v Labáku lezlo někdy jinak než s maglajzem a nevěřím tomu,že se tam někdy poleze bez něj.Zkuste těm lidem co tam dvacet let dělaj cesty říct,že těch dvacet let dělaj všechno špatně.Chcete to všechno vytlouct?To utlučou oni vás.A nejen oni.Řešit vzdálenost jištění a maglajzování v 9a může jedině magor co ani nemá odvahu se podepsat.Kolik je 9a na světě udělanejch odspodu?Jeden by řek,že by jsme měli bejt pyšný na to že máme nejlepšího lezce na světě a že máme takovou cestu v Čechách,ale ono ne.Pořád bude někdo šťourat.Pokrok jde dopředu,jen ty pravidla jsou u nás jaksi stále pozadu.
Ptíodpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q14:33:28 20.03.2012
V Sasku jsou dvanáct céčka, takže co jako je na téhle cestě tak výjimečného? Jedna z dalších. A to že si někdo nepamatuje, že se nemaglajzovalo, neznamená, že to tak nebylo. Prostě na začátku byl nějaký kokot a pak šli všichni sborem za tím prvním volem. Cesta je udělána v rozporu s pravidly dělání cest na pískovcích. Jako jedna z mnoha v Labáku. Jak už tady někdo napsal. Kdyby AO byl autorem Hlaďáku, všichni by srazili podpatky a klaněli se "jaká krása, jaký výkon, ó Veliký"
odpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q14:54:18 20.03.2012
no rozdíl tady je (nebylo x hlaďák). autor prvního je světová špička s nepochybnou výkonností ve spolupráci s místní špičkou, druhej je lokální širší špička let minulých se spoustou nevyjasněných kontroverzí a s nejasnou aktuální formou. a vopravdu se potom stejným metrem měřit moc nedá.
Lukas B.odpovědět 
      Re: on jo ty ne ty Q15:19:15 20.03.2012
Nejde o to, jaké kdo má kde kontroverze, ale o to že obě cesty byly udělány v rozporu s pravidly jak lezení na pískovcových skalách, tak s pravidly na dělání cest na pískovcových skalách. A o to, že o pár kilometrů dál to jde a to dokonce v mnohem přísnějším prostředí.
odpovědět 
       Re: on jo ty ne ty Q15:28:15 20.03.2012
jako softmover který aktuálně neleze a ještě tak tři měsíce si nezaleze se domnívám, že tato obtížnost je hřiště, kde se o prolamování stávajících omezení dá legitimně diskutovat (a styl prvovýstupu se mi zdá jako nejčistší možný). už třeba proto, že tam moc chytů ze kterejch se dá cvakat nebude a vzdálenost mezi jištěníma nemusí být právě přesně na centimetr. a jako zapálený diskutér antimaglajzista koukám z vodeuřenou hubou a ani neceknu, protože to je skutečně špičkovej výkon.
Lukas B.odpovědět 
        Re: on jo ty ne ty Q15:53:27 20.03.2012
s borháky po dvou metrech v 9áčku tam bude chytů jako v 9áčku ve Francii
odpovědět 
       Re: on jo ty ne ty Q22:47:39 20.03.2012
Ty vole, víš o nějakým videu ze saskýho XIIc? Já teda ne. Pokud vím, ty cesty tam dělá velmi diskutabilní lezec jménem Thomas Willenberg, kterému je občas ruší proto, že tam něco přisekne, občas kvůli jiným věcem (třeba že asi shora či co), občas mu je někdo přeleze a klasifikaci shodí o čtyři stupně... Některý jsou asi spíš jen výraz jeho fantazie. S přelezy těch cest a důvěryhodností zrovna tohohle Sasíka to je hodně nejasný.
Takže ten tvůj argument o tom, že vedle to ve dvanáctkách jde, je zrovna dost legrační. Potvrzený jedenáctky tam jsou, a ty jsou pravděpodobně lehčí než jedenáctky v Labáku. Podle všeho jsi pokud jde o těžký cesty na písku dost mimo. Bych klasikovi tvého typu přál sezónu s Willenbergem, třeba by tě to trochu srovnalo :)
No a leckdo ze saský pískovcový špičky do Labáku celkem rád jezdí.
P.odpovědět 
      Re: on jo ty ne ty Q ..světová špička 18:30:45 23.03.2012
Co je to svetova spicka?
Vezmu li to na spary, pak Cikan je svetova spicka...kouknu na lezce, zda najdu tolik clanku na Cikana :-)
A tohle nema nic spol. s tim ze Adam fakt ve stenach umi, jo?..to jen tak na vokraj...jen me ty "Kulty osobnosti" uz tak nak se*ou, lhostejno jaka maj jmena:-))
hahaodpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q16:34:28 20.03.2012
XIIb žlebských není XIIb saských. V Žlebu je tradičně tvrdší klasifikace a pokud to Adam ohodnotil jako francouzské 9a,pak bych mu věřil, protože nikdo u nás toho nemá v těchhle stupních prolezeno tolik jako on. MG je na levém břehu legální jak po stránce OP (není tu rezervace, nelze zakázat), tak po stránce pravidel ČHS (těžší než IXb), takže se tu není o čem hádat. Srovnávání s Hlaďákem je mimo mísu, protože na všech videích je vidět, že to je dělané poctivě a centimetry kruhů bych neřešil.
Petr Jandíkodpovědět 
     Tip18:18:45 21.03.2012
Nejsi ty náhodou malík?
Hanzodpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q18:26:33 23.03.2012
Prostě na začátku byl nějaký kokot a pak šli všichni sborem za tím prvním volem

Presne jako ve 48roce...1948 :-)...pak v 68mem zacli strizlivet a probrali se v 89tem co?:-) Vystrizliveni nastava nyni kdyz zjistuji ze v tom bejvalim NSR je pomalu levneji nez u nas atd atd.
Kdejaka svetova spicka co lezla v adru atd, rikala: supr, blaznivy, sileny, ale nadherny, ochranujte si to jako klenot....
hahaodpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q18:22:35 23.03.2012
Nepamatuju,že by se v Labáku lezlo někdy jinak než s maglajzem ....lezu 10 let a co bylo v dobach Belinu a podobne me nezajima...pac neprijemna konfrontace ze?
hahaodpovědět 
   Re: on jo ty ne ty Q12:26:54 20.03.2012
Zajímalo by mě od anonyma, kde je závazné stanovisko k bodu 2, já je neznám, rád se nechám poučit a k bodu 1 - v těchto obtížnostech se většinoou jištění dávají tak, aby šla z něčeho alespoň cvaknout, něco málo o tom vím, tam se fakt s metrem nechodí a pár cm se neřeší.
Vlkodpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q12:41:22 20.03.2012
Ano Q máš pravdu, Ti nejlepší si opravdu mohou dovolit cokoli. A je to tak správně. A až AO přestanou bavit buzny tvého smýšlení, může v klidu jít representovat třeba Quatar, nebo SAE. Budou rádi ,že mají nejlepšího lezce na světě. A Adama nebude pod skály vozit Mercedes, ale třeba Aston Martin. A fakt na něm logo ČHS nenajdeš.
Hovada, buďte rádi, že je to Čech a dejte mu svátek. Vlastně Moravák :D
odpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q13:01:18 20.03.2012
hle..jak tak čtu, tak mi to nějak nejde dohromady..pokud by Hlaďák udělal AO, určo by to bylo ok..někteří jsou si prostě rovnější..
buznaodpovědět 
      Re: on jo ty ne ty Q13:04:47 20.03.2012
Vo voze a vo koze. Hlaďák byl udělanej jinak než tohle. Nebylo to prioritně vytlučený kvůli vzdálenosti jištění, ale způsobu osazení jištění. Utíkej pro gel a zastrč si kordík...
:)odpovědět 
       Re: on jo ty ne ty Q21:22:47 20.03.2012
Hladák mi připadal jako pávnická v Plzni. Vono se as malokdy soudí jen ten případ. Pan Hladákoautor už as překročil ůnosnou mez, posadil bych tydle prndače jednou do komise co řeší ty problémy s novýma cestama a pak v teplicích na podium at si to obhájí, kurva to nede udělat aby anonimové nemohli přispívat do diskuzí, to se mele doma u klávesnice bez podpisu a adam je borec!
ladjaxodpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q15:15:06 20.03.2012
pro Vlka, stanovisko CHKO k magneziu např. zde: http://skaly.horosvaz.cz /document/NPR%20KanonLabe _povolení%202010.pdf
odpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q15:32:25 20.03.2012
to se týká NPR, tedy pravého břehu.
Lukas B.odpovědět 
     Re: on jo ty ne ty Q15:38:03 20.03.2012
Pro anonyma. Buď si jist, že Vlk jako předseda CVK opravdu má přehled o podmínkách v jednotlivých oblastech. A pro úplnost věz, že NPR Kaňon Labe je pouze na pravém břehu Labe. Na levém břehu jsou podmínky jiné.
Kočkaodpovědět 
      Re: on jo ty ne ty Q15:59:03 20.03.2012
Vážně se mi už nechce hledat, ale někde to psali jako že mají negativní stanovisko k používání magnezia v Labských pískovcích (a byl tam jak labák, tak Tisá a další).
odpovědět 
       Re: on jo ty ne ty Q18:45:13 20.03.2012
Lezl jsi tam někdy?
Willhemodpovědět 
        Re: on jo ty ne ty Q21:04:37 20.03.2012
Věř mi anonyme, že na Levý břeh to nenajdeš, něco málo o tom vím.
Vlkodpovědět 
   Re: on jo ty ne ty Q11:04:21 15.04.2012
Schválená min. délka kruhů je 20 cm.
http://skaly.horosvaz.cz/4_db_index.asp?region_id=2
odpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q11:06:06 15.04.2012
spravny odkaz:
http://skaly.horosvaz.cz/4_ska la/combo-skala2.asp?sektor_id=339
odpovědět 
    Re: on jo ty ne ty Q18:04:37 15.04.2012
To je dávno překonané, v Labáku většinou bohatě stačí 15cm o menším průměru než jinde. Borháky 12/130 jsou jako postupující taktéž zcela bezpečné. Takže nevím proč ta poznámky, jištění se dělají zcela individuálně pro každou oblast a nejvíce o tom co se dá použít vědí správci a Ovkčka.
Vlkodpovědět 
 Re: to snad ne13:31:38 20.03.2012
Q -> je zajimavy co s clovekem dokazou udelat komplexy, zavist a lidska blbost :-)
pepaodpovědět 
  Re: to snad ne14:01:37 20.03.2012
si z vás dělá prdel :D
odpovědět 
 Re: to snad ne15:12:14 20.03.2012
Quzlař?
odpovědět 
  Re: to snad ne18:30:21 20.03.2012
Pěkně:-D
Willhemodpovědět 

 Krutě10:20:20 20.03.2012
Démon, slušný číslo! :-)
šp.odpovědět 

 Gratulace10:49:56 20.03.2012
Adame díky! Držím palce, ať vydrží neutuchající motivace a hlavně zdraví...
Zaplať pánbů, že máme takovéhle lidi. Díky!
ondrášodpovědět 

 Video11:37:12 20.03.2012
Adam je neuveritelnej borec, diky za to! Jestli je jisteni od sebe 3m nebo 2.95 nehraje roli.

Tady je video z prelezu:) http://vimeo.com/38816685

Kloubouk dolu.
Honzaodpovědět 
 Re: Video14:39:48 20.03.2012
Má bh u nohy, borek u hlavy, když nalepí i to maximum 30cenťáků od borku, dostane se max na 2 a ctvrt metru. Jako celou cestu uz od spodu. Jak je videt na fotce.
odpovědět 
  Re: Video15:08:25 20.03.2012
Utíkej to prosím přeměřit metrem ať to pak můžeš všem s hrdostí sděli, nebo to jít nahlásit an ČHS. Tvoje problémy bych chtěl mít;) Lezci jsou většinou přející a tolerantní lidi (alespoň ty okolo mě). Takže tyhle hádavý reakce moc nechápu:)
Honzaodpovědět 
   Re: Video15:20:28 20.03.2012
Tak proč byli tak hádaví u Malíka?
odpovědět 
    Re: Video18:32:12 20.03.2012
To je trochu jinej případ, nemyslíš?
Willhemodpovědět 
   Re: Video06:38:42 21.03.2012
Jj, jsem taky toho názoru, že by jsi to měl změřit, ale jsi-li skutečný pískař tak to musíš udělat zespod a v papučích!
David F.odpovědět 
  Re: Video22:30:14 20.03.2012
tak ať se dá vyjímka od 9a franc. může být jištění hustší :))
Tomodpovědět 

 9a12:36:31 20.03.2012
Hezky pěkně!! gratulace!!
jedlaodpovědět 

 pisek vs mg14:48:32 20.03.2012
tzv standardizovana tema  na lezci.. :D
ale nevedeli by ste niekto prosim poradit nejaky clanok kde sa clovek kratko byvajuci v cechach nejak podrobnejsie dozvie kde  sa maglajz moze kde nie. rad by som vyuzil par mesiacov kt asi pobudnem v cechach na zoznamenie s pieskovcom ale fakt nemam chut nikoho nasierat, ani riesit co som si zas kde neprecital a uz vobec nie skodit prirode.
dik..
makiodpovědět 
 Re: pisek vs mg14:50:20 20.03.2012
web skalní oblasti, překlikat z www.horosvaz.cz
Lukas B.odpovědět 
 Re: pisek vs mg15:23:46 20.03.2012
Ber to tak, že je zakázané všude, protože než se proklikáš na těch pár stěnek, které nejsou, to ztratíš kupu času.
odpovědět 
  Naivita15:57:50 20.03.2012
Už je to docela dlouho co na VH ČHS prošel náš návrh na změnu pravidel. Naivně jsem si myslel, že to něco změní. Oba tábory mezi lezci to budou brát jako dobrý kompromis. Možnost v klidu posouvat hranice obtížnosti,nebo jen lízt těžký cesty od IXa na písku a necítit se jak zloděj v sámošce skrývající pytlík. Možnost pro klasiky, softmovery a kvakery v klidu lízt svý nezamágovaný cesty. A pochopení ze strany ochranářů že tohle je jediná cesta k omezení masového použití Mg všude a časem to dát i do vyjímek, protože represí to stejně nikdy neuhlídají...Dnes bych už asi kvůli tomu celý den v zasedačce na Strahově nedřepěl a jel bych si radši zalízt do Labáku..
Richard M.odpovědět 
   Re: Naivita16:07:27 20.03.2012
jenze kdyz se diskutovalo, jestli vypustit, tak argumenty byly: jen od IXa, jen ve "sportovních" oblastec.

No a jeď se podívat jak je zasíranej Ádr. Nebo co Stará cesta na Prachovskou jehlu. Nebo i blbý trojkový komíny.

Dokud se nedokážeme sami dohodnout, měli by to převzít ochranáři s pokutovými bločky.
odpovědět 
    Re: Naivita16:14:25 20.03.2012
Stará cesta na Prachovskou jehlu není IXa a lezl jsem ji naposled loni v létě, stopy Mg jsem tam fakt neviděl
Richard M.odpovědět 
   Re: Naivita16:25:19 20.03.2012
Neviděl bych to tak negativně Richarde. Spíš si myslím, že je dosažený kompromis tak složitý, že se v tom lidi moc nevyznají.Kdo dnes ví, že NPR Kaňon Labe je na pravém břehu a ne na levém? Kdo ví, že CHKO Labské pískovce ovšem zahrnuje i levý břeh? Kdo ví, že 7.7.2010 dala Správa CHKO Labské pískovce Souhlas s vyhrazením přístupových cest a vyhrazení míst k provozování horolezectví, kde bylo v podmínkách používání Mg v NPR Kaňon Labe výslovně zakázáno?
Je v tom porstě trochu hokej, nic víc. Kdo v Labáku pravidelně neleze, se v tom nemůže vyznat. Tak hlavu vzhůru. :-)
Syselodpovědět 
    Re: Naivita19:50:47 21.03.2012
Vona by to jedna mapička pro tupce vyřešila. Nebo tabulka v excelu ke stažení. Bylo by to hotové tak za desetinu času této diskuze. Jenže o čem pak zase žvanit?
odpovědět 
 Re: pisek vs mg21:46:36 20.03.2012
Víš,ono je to těžký..Mg je někde povolený,vlastně není a možná je a tak dál do kola.Řekl bych,že je to stejný jako se vším v týhle Švejkárně.A lezci se místo nějaký jasný a čitelný dohody tak nějak navzájem spíš pomlouvaj a vlastně se vůbec nemaj rádi. Jako skoro všichni v týhle Švejkárně..
petr šodpovědět 
  Re: pisek vs mg12:14:09 21.03.2012
njn prave o to slo. chcel som predist nejakym zbytocnym problemom, alebo kapnut na nejakeho proaktivneho "plavcika". to Mg proste pouzivam lebo mi to poti, tak sorac klasici. ale hlavne jak kukam vonku mam chut visiet nekde na sutri a zdola citit pecenu klobasu, nie riesit XB+9AX+-17BXYZ.
evidentne to je ale jednoducha otazka ktorej odpoved pripomina tak trochu balkansky konflikt.
tak aspon po sebe vonku nehukajme. rad si necham poradit ale ako tak citam, vyzera to, ze pravidla co sa tyka pieskov su evidentne v rovine pocitov a nie systemu..
inac adm ...fakt frajer
makiodpovědět 
   Re: pisek vs mg14:14:05 21.03.2012
Jako dobrý základ postačí, když nebudeš jako vandal plácat po skále bílýma rukama v šestkách, sedmičkách, které generace klasiků před tebou lezly třeba i bosky :) Zbytek podle svědomí, citu, ohleduplnosti, doporučení místňáků. Jak říkáš, systém ohledně Mg chybí, ale to ti přece nemusí bránit v tom nebýt sobec a ignorant a k věci přistoupit rozumně. Přeju krásné začátky na písku!
Pavelodpovědět 
    Re: pisek vs mg14:48:54 21.03.2012
hehe dik myslim ze tomu som rozumel zatial najviac :)
makiodpovědět 
     Re: pisek vs mg15:23:27 21.03.2012
A věř tomu, že si s tím vystačíš snad na každým písku.
Willhemodpovědět 
      Re: pisek vs mg22:49:33 21.03.2012
Kromě hrubice.... ale tam siláci nejezdí, protože by všechno urvali :-)))
bernyodpovědět 
       Re: pisek vs mg23:36:32 21.03.2012
Naprosto jasná tabulka je zde: http://skaly.horosvaz.cz/4_op_index.asp?cmd=3
Pr Jandíkodpovědět 

 kolik je to v žlebské stupnici?17:53:07 20.03.2012
ty brd´o tak já těm číslům už vůbec nerozumím.

dle žlebské ujeté klasifikace by 11 UIAA mělo být totiž jen XIc ! (posun o dva stupně)

Ted se tedy zase v Labáku používá JPK ?(klasický převod 11 UIAA = XIIb neboli 9 UIAA=Xb)?

ale co si pamatuji tak skoro všechny žlebské lezené cesty mají posun stupnice oproti JPK dva stupně (co je v labáku Xb by dle JPK mělo být XIa  ..např Skurútí běh Xb..dle Aleše Rozsypala dokonce 10-/10).

Nebo další příklad Skaterboy.. je prý dle DŽC 8c ale v průvodci jen XIa.. a máme rozdíl 4 stupńů oproti Adamovu prvovýstupu!  to přeci není pravda! rozdíl by měl být jen dva stupně!

Posun o  cca dva stupně ( u některých cest jen o stupeń)  je ověřen i Toroušovou anketou.

Takže Adamův prvovýstup znamená opět užití JPK? Jsem pro.

Stejně tak i u pětek, šestek a většiny sedmiček je klasa v Labáku stejná jako v jiných pískovcových oblastech. Pořádek tak je u těch lehkých cest ...a u těch nejtěžších .
 
ALE.. zbývají ty stovky nejvíce lezených cest v Labáku.. osmičky, , devítky a desíteky.. kde  zůstává ten debilní posun dvou stupňů..

Co s tím bordelem?

Posuńme tyto stovky cest o dva stupně  (mnoooo.. někde jen o stupeń) a můžeme vydat nového průvodce a bude konečně klid....
Howgh..
tenKteryhoNebavejCislaodpovědět 
 Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:22:58 20.03.2012
tak za tohle si zasloužíš kus masa - teď jsem na to koukal u Xb rozptyl 7c+/8a+ francouzské :(

kdo se v tom má vyznat :(
marekodpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:26:53 20.03.2012
upřesnění: 7c+/8a+ je to u popisů cest tady v databázi - v tabulkách je to jen 7c - to aby v tom byl bordel komplet ...
marekodpovědět 
 Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:43:10 20.03.2012
"Můžeme vydat nového průvodce"? Nepovídej;-) Maso si určitě nezasloužíš a Skurůťák za 10-/10? To lezl se dvěma rukavicama? Jinak s anketou víš co...
Willhemodpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?19:13:00 20.03.2012
nojo, tak teda maso si podle tebe nezaslouží, ale ta klasifikace je hodně specifická ...
odpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?19:29:45 20.03.2012
Si to snad vylezl nebo co?
Tencoodpovědět 
 Re: kolik je to v žlebské stupnici?19:12:55 20.03.2012
Možná by jsi měl respektovat své indiánské jméno....
Elementodpovědět 
  obdiv a úcta20:43:54 20.03.2012
Z Nás Čechů už to asi nikdo Adame RP nepřeleze- NIC SI Z TOHO NEDĚLEJ .
štikaodpovědět 
   Re: obdiv a úcta11:31:13 22.03.2012
no ale z moravy mozna ....
tiktakodpovědět 
 Re: kolik je to v žlebské stupnici?20:19:59 20.03.2012
Xa = 7c
Xb = 7c+ až 8a
Xc = 8a+
XIa = 8b
XIb = 8b+
XIc = 8c
XIIa = 8c+
XIIb = 9a
o.b.odpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?21:41:16 20.03.2012
díky moc
marekodpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?22:29:43 20.03.2012
Jo, dobrý. Binec v tom dělá asi jen to Xb přes 2 stupně :))
Velká gratulace Adamovi!
Piškotodpovědět 
   Diverzikofana pyskofcova stupnice08:21:55 21.03.2012
Jen poznamka na okraj pro neznale:jedna se o tzv. Xb Zlebskou anomalii - historicky vysledek rezonancni zpetne vazby pomerovani severskych vocasku. Asi si na to budem muset zvyknout. (Kdo ho ma delsiho necham na laskavem ctenari)
lacusakodpovědět 
    Re: Diverzikofana pyskofcova stupnice08:23:12 21.03.2012
"Diverzifikovana" -ofkors!
odpovědět 
   Re: kolik je to v žlebské stupnici?11:10:08 21.03.2012
jenomže nikde nejsou na světě nejsou tak těžké 7c jako labské Xa áčka . takže ondra beneš v tabulce výše posunul klasický převod JP o jeden stupeň, a pokud k tomu přičteme tvrdost žlesbké klasifikace (jeden stupeń), pak jedna a jedna jsou dvě.
takže ondra Beneš potvrdil posun žlebské klasifikace oproti JPK o dva stupně
všeználekodpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?11:31:37 21.03.2012
Jéje,to je zmatek,ještě že lezu jenom pětky,tam je snad jasno :-)
petr šodpovědět 
  Re: kolik je to v žlebské stupnici?17:50:16 21.03.2012
..ale ono to Piškote není zas tak zlé. Francouzská klasa dopomohla spojení JPK s LPK :-)

UIAA Fr. JPK LPK
IX- 7b+ Xa IXc
IX 7c Xb Xa
IX+ 7c+ Xc Xb
IX+/X- 8a
X- 8a+ XIa Xc
X 8b XIb XIa
X+ 8b+ XIc XIb
X+/XI- 8c XIc
XI- 8c+ XIIa XIIa
XI 9a XIIb XIIb
aixodpovědět 
   Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:31:39 21.03.2012
Nojo, to jsou ty díry ve vzdělání. UIAA klasifikace mě trochu míjí :)
P.odpovědět 
    Re: kolik je to v žlebské stupnici?20:39:57 21.03.2012
Je na tom přesně vidět, jaká je to kokotina ta LPK
george-jpodpovědět 
     Re: kolik je to v žlebské stupnici?21:06:26 21.03.2012
Ona třeba Tréninkovka za 6 či Berušky za 7+ (v UIAA) jsou na daný číslo taky docela sodovka a porovnávat to třeba s Krasem nebo Ospem je trochu na hlavu padlý...
Willhemodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?21:41:22 21.03.2012
Jasně srovnání s vápnem bude vždycky trochu mimo, ale zase Berušky VIIIc mi docela sedí, je jasný že 7+ na vápeně bude trochu víc vyboltovaný :). Jde mi spíš o to, že se u desítek hned dole přitvrzuje, aby to pak stejně u nejtěžších vyšlo nastejno. Vpodstatě zbytečnost. Ale aspoň máme co řešit :)
 George-JPodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:44:44 23.03.2012
na hlavu padlý...
Willhem
Na hlavu padly je neska kdeco, vecernima zpravama to zacina a ctenim lezce.cz to konci:-))
hahaodpovědět 
   Re: kolik je to v žlebské stupnici?08:46:05 22.03.2012
temné síly tvrdí, že se do stupně Xb, Xc úplně krásně vejde hodně cest kolem 8b, 8b+ všude možně v evropské unii :)
le big zloba macodpovědět 
    Re: kolik je to v žlebské stupnici?20:21:25 22.03.2012
Tak to mi zas příjde jako blbost ty 8béčka, to teda já zdaleka nelezu, ale vím jak lezou lido co dávaj i doclela těžký Xb a 8b či b+ drtivá většina neleze, ti co jo, tak to pak dávaj OS :)
george-jpodpovědět 
     Re: kolik je to v žlebské stupnici?08:47:52 23.03.2012
A proc ta krasna Xa a Xb maji tak malo prelezu?asi?pane piskovcovy odborníku?
Vseznalekodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:06:51 23.03.2012
Třeba proto, že písek není stavěnej pro kdejakou mouku... Můžeš ale narazit na Xa, Xb kýče, který mají přelezů vcelku dost.
Willhemodpovědět 
     Re: kolik je to v žlebské stupnici?09:01:29 23.03.2012
jenže lezou ty Xb protože jsou na písku pečený vařený. Kdyby ten samý čas věnovali vápnu, ty 8b a víc lezou taky. Jestli má být Xa 9-, koukni se, kolik maj onsajtů desítky na písku a kolik 9- na vápně ( v juře, španělsku atd...). Jsem zvědavej, kdy tenhle paradox někomu dojde :)
le big zloba macodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?11:02:25 23.03.2012
Řekl bych že to je logický, na písku se mnohem hůř hledá za jakou vlnu to jde a za jakou ne. Na vápně to jde vidět líp. Aspoň teda v těch stupních co lezu ;-)
odpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?11:28:13 23.03.2012
Stručně blbě a obecně řečeno, tak na písku mnoho cest uťapeš nohama a stačej ti kolikrát jen silný prsty. Vápno to je často zátěž na celý tělo.
Mikiodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:02:14 23.03.2012
Nebude to tím, že na písku je dost často problém hlava? Myslím, že málokdo je schopnej a ochotnej v OS pokusu odlízat od kruhu kamsi do neznáma v těžkým, jako by se nechumelilo.
Willhemodpovědět 
      Re: kolik je to v žlebské stupnici?20:09:46 23.03.2012
paradoxne jsi ty sam Xb-cka z Labaku, ktere sis zapsal do denicku, ohodnotil za 9... neni to paradox?
odpovědět 
       Re: kolik je to v žlebské stupnici?21:18:48 23.03.2012
To je další záludnost. Vzhledem k nahuštěnosti klasifikace jsou mezi cestama stejného stupně značné rozdíly. Stačí si přečísk komentáře k Volnému pádu-záleží, kudy se to leze. Matrix je za pár kroků, který mrskne kde kdo( s trochou snahy a dobrym klimatem).
U Skrůtího běhu bych se 10- nebál ani náhodou, Spartan wall a Predator mi přišly podobné stylem i obtížností-spíš lehčí.
Všichni už jsou ve skalách, tak aspoň mudruju u klávesnice, no...:)
A.odpovědět 
   Re: kolik je to v žlebské stupnici?11:48:08 23.03.2012
8a-cka na pisku asi neexistujou.
bublifukodpovědět 
 Re: kolik je to v žlebské stupnici?18:42:13 23.03.2012
ty brd´o tak já těm číslům už vůbec nerozumím.
Posuńme tyto stovky cest o dva stupně (mnoooo.. někde jen o stupeń) a můžeme vydat nového průvodce a bude konečně klid....

Woe nebud netrpelivej a vydrz, svetova spicka na tom uz pracuje a treba se za tri roky dockas!:-)
V kokotinach jsme byli vzdycky svetove na spici ne?:-))
hahaodpovědět 

 bravo AO10:31:33 21.03.2012
To je mazec. Pro me je ten stupen neco jako dolet na mesic. :-)
Ondrejodpovědět 

 ?12:39:14 21.03.2012
žádný výkon - kdyby to bylo klasicky tak jo.

k.návratodpovědět 
 Re: ?13:01:23 21.03.2012
Myslíš jako bosej, s konopným lanem a kloboukem na hlavě?
vlsaodpovědět 
  Re: ?13:12:54 21.03.2012
:D haaaaaaaaaaaa skoda ze sa neda lajk
mkiodpovědět 
 Re: ?11:06:21 22.03.2012
Ja by som tiez na piesku zakazal lezky to nici skalu a nechava cierne flaky pekne naboso...vy ste uplny ko..ti riesiť taketo kraviny.. závisť, neprajnosť, škodoradosť, imbecilita som rad že to nieje len na slovensku ale ani češi nezaostavaju...klasici strčte si tie vaše neomadžovane trojkove kominy do prdele :)
lkodpovědět 
  Re: ?06:19:44 23.03.2012
je to taková naše společná tradice
odpovědět 

 nebylo01:10:37 22.03.2012
...nebo nebilo...
...sorry odborníci, ale nigdo netušímo co AO leze...
Vono to vypadá jako, že jo, ale vono NE...
AO a mágo? to řeší jen debil a to já su antimágař.
AO je borec jaksviňa a my jsme....taky dobří...:-§
Matyodpovědět 

 supiš09:26:20 22.03.2012
Pôjdem si niekedy vyliezť :-)
Mojim tempom zlepšovania to vidím na druhý-tretí život :-)
miroodpovědět 

 Odspodu13:12:09 22.03.2012
V první řadě obrovská gratulace Adamovi, to je to, co si Labák zasloužil:). A mám dotaz na místní všeználky: Jak víme, cesta "To tu ještě nebylo" byla udělaná klasicky odspodu (pominu předešlý vytlučení tý německý prasečinku). Kolik dalších 9áček bylo udělanejch takhle a který to kdyžtak jsou? Co já vím, tak v nepískovcových  sportovních oblastech se to vždycky vrtá ze slanění.
Pólodpovědět 
 Re: Odspodu13:23:33 22.03.2012
Tanec kuřátek na Jáchymce od Adama je též dělaný odspodu.
Vlkodpovědět 
 Re: Odspodu18:00:31 22.03.2012
Spousta těžkých cest na vápně se vrtá odspodu, je to snažší.
pbla4024odpovědět 
  Re: Odspodu22:10:18 22.03.2012
Tak, ale neznamená to (na rozdíl od písku) povinnost vylézt všechny kroky při prvovýstupu čistě atd.
P.odpovědět 
   Re: Odspodu18:48:14 23.03.2012
Dejiny?:-)
woe najdi si ve slovniku vyznam toho slova....tady je sport
hahaodpovědět 
    Re: Odspodu19:09:54 23.03.2012
a ty sa nauč reagovať na správne príspevky :-D
odpovědět 
     Re: Odspodu18:00:36 25.03.2012
a ty sa nauč reagovať na správne príspevky :-D
se z toho nepos*r:-)
Spis takovej dotaz, proc ta dnesni svetova spicka vydava tak silene zvuky pri tom sportu? Me to pripomina jeleny v riji. Koukam na Hudyho lezeni, a x dalsich borcu svetove spicky a nic? Zadny jelen, uaaa, uaaaaaaaaa!!! jako by slo vo zivot?:-)
To jako je nejake nove image jo?:-))
Obecenstvo dole bez komentare...pojd, pojd, pooood, ...to je jak na vesnici babka: naaaaa putaputa:-))
Nic proti vykonum, o tom zadna, ale tenhle tyatr kolem je fakt k smichu.
hahaodpovědět 
      Re: Odspodu15:13:49 26.03.2012
Az to vylezes bez zvuku tak mi prosim posli video. Do ty doby asi do toho nemas co kecat:) At si u toho lezci treba i zpivaj kdyby jim to pomohlo:)
H.odpovědět 
       Re: Odspodu15:40:49 26.03.2012
Tak co, jak mu to jde? Ále klídek, je někde vysoko a zpívá si:) Pohoda jistím, cigárko,... Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!!
odpovědět 
       Re: Odspodu08:45:51 11.04.2012
No promezame at si u toho klidne i JOOODLUJOU kdyz jim to pomuze .
Ale co mi kecas dotoho co zase me rozesmiva?
Woe si tim sportem lecis naky komplexy ne? D
hahaodpovědět 
        Re: Odspodu09:46:47 11.04.2012
Komplexy tady cítít jsou :))) to je pravda. Potřeba všechno komentovat žene :)
:)odpovědět 
   Re: Odspodu17:16:56 03.04.2012
tanec kuratek byl udelanej ze spodu,co jsem pochopil proto,ze to bylo snazsi.delani ze spodu na pevnym i s trocha praseni se da prehlidnout,kdyz se pak preleze ciste.
gorbiodpovědět 
 Re: Odspodu11:27:03 11.04.2012
Např. "Lost in Space" na Blasketurm RP 12c (Sasko, Wildensteiner Gebiet). A zdaleka není jediná. Bude jich hádám tak 20. Můžeš je dohledat u Sasíků na webu.
odpovědět 
  Re: Odspodu11:30:06 11.04.2012
Vlastně jen na buschfunku je jich RP 12b v Sasku a těžších deset.
odpovědět 
   Re: Odspodu14:02:04 11.04.2012
Jo, a víš o nich něco? Jsou to Willenbergoviny a každej soudnej Sasík o nich (a o něm) ví svoje. Ale jestli ti to pomůže držet hlavu v písku, tak si třeba mysli, že jsou to úžasný, čistě a odspodu udělaný cesty s prokázanou klasifikací.
Pokud sleduješ německý databáze, tak už jsi určitě v minulosti narazil na různý poznámky u jeho cest typu: vypadá to spíš na IXc; shozeno na Xb; umělý chyt apod. Některý na místě vůbec nenajdeš, protože byly z různých důvodů vytlučené...
A W. historka o tom, jak kdesi v Sasku přebouldroval světovou špičku, koluje jako vtip a Willenberg se v nich usvědčil jako svého druhu Martin Čermák.
Ve skutečnosti teprve tahle Adamova bude asi první důvěryhodná a prokazatelně čistě odspodu vyrobená dvanáctka.
P.odpovědět 
    Re: Odspodu14:40:35 11.04.2012
Nevím, jak to s Willenbergem je. Ale na různých cestách má i různé spolulezce. Snad k tomu taky mají co říct?
Ano, zaregistroval jsem, že mu něco neuznali a vytloukli, ale pár těch zbylých cest za 12 v průvodci zůstalo. A třeba na Klamotte je psaná ta dvanáctka z roku 1994. To už by opravili, ne? Víš co? Je mi to lhostejné, protože ve stěnách je minimum hezkých cest, takže nemám nejmenší ambice ani chuť je zkoušet.

Co mi lhostejné není, že furt chčije. A jen kvůli tomu, že je písek mokrý, tu řešíme takovéhle bejkárny :-)
odpovědět 
     Re: Odspodu10:15:38 12.04.2012
Zrovna nedávno mi jeden Sasík, prvovýstupce, kterej se tam v těžkejch cestách pohybuje, říkal něco v tom smyslu, že skoro každýmu prvovýstupci se někdy povede nějakej problém (něco, co není úplně v pořádku, něco se trochu ošidí - očistí, okoukne, nějaká cesta je blíž k vedlejší, než by měla...), takže se mu třeba něco zruší, nebo se něco řeší...
No ale o W. prý říkají, že má výsadu "Narrenfreiheit": bláznovské, nebo šaškovské svobody. Protože prakticky každá jeho cesta je podivná a skoro každá je nějak problematická, a jeho to nevyvádí z míry. Všichni už si na to zvykli a je to součást koloritu.
Ty cesty ve dvanáctkách podle mě nemají opakování, a v průvodci (i na Buschfunku) jsou asi prostě proto. Dokud je někdo důvěryhodnej nezopakuje (nebo se z nějakýho důvodu nezruší), asi budou mít to číslo, jaký jim dal prvovýstupce.
Stalo se mi, že jsem s průvodcem (Heinicke) třeba hledal W. dvanáctku na Riesenechse (nechtěl jsem ji lízt, jen se zorientovat ve stěně :) - a žádná tam už není...
Před časem se prý nějaký našláplý, ambiciózní a mírně konfliktní saský mlaďoch na W. zaměřoval a jeho cesty zkoušel přelézat. Shazoval je často o dost stupňů (ačkoli skutečnost by byla asi někde uprostřed). No a stálo mu za to zeptat se na nějakých světových závodech, kam taky jezdí, Grahama, o kterém W. prý tvrdil, že nedal nějakou jeho bouldrovou saskou cestu, jak to bylo, a ten samozřejmě vůbec netušil, o co by jako mělo jít...
Takže W. by bylo dobře brát asi dost s rezervou. Určitě nějakou výkonnost má, silák je to nejspíš k pohledání, ale myslím, že je velkej rozdíl mezi ním a jeho podezřelými prvovýstupy s nejasnou klasifikací a Adamem, kterej šel s kůží na trh i za cenu, že se teď každej ňouma obouvá do toho, kolik centimetrů je mezi hákama a jak to měl správně udělat, když zavrtával svůj první borhák v životě a nedodržel pravidlo 30 cm od dolního borku.
Jinak jistě, některý W. cesty pořád existují a vypadají dost obdivuhodně a utopicky. Ale pokud se nějaká cesta z pískovců dostane na seznam světových devítek, tak to bude určitě dřív ta Adamova.
Trochu mě pošťouchlo, že se tu argumentovalo proti výjimečnosti Adamova prvovýstupu zrovna tím hodně problematickým W (resp. dvanáctkami v Sasku). Už proto, že zrovna jeden Sasík ten Adamův směr původně navrtal shora - a nepřelezl ho (pak to Pájka s Prcasem vytloukli).
P.odpovědět 
     Re: Odspodu14:43:18 15.04.2012
Když už se tu debatuje o Sasku - a co cesty od Leistnera? Ne, že bych to lez, ale tam jsou taky víc než úctyhodný čísla...
odpovědět 

 ...14:07:00 22.03.2012
přátelé, tady nám pochodují dějiny přímo před očima,na našem vlastním písečku a někteří dělají , že to nevidí...
bidloodpovědět 
 Re: ...20:06:47 23.03.2012
má pravdu předsedo!
honza k.odpovědět 

 ty vole16:59:54 23.03.2012
ten odlez od posledniho vypada brutalne
jaodpovědět 

 prve istenie21:03:07 23.03.2012
co to je za prelez ked ma prve istenie cvaknute dik za info
patoodpovědět 
 Re: prve istenie23:21:52 23.03.2012
Prvni jisteni ma cvaknute jen v nacvakavacim pokusu, pak uz to cvaka:)
odpovědět 
  Re: prve istenie15:54:35 26.03.2012
ja tomu teda prd rozumim, ale na tom videju uz ma expresky v borhacich, tak je to prelez RP? tady v tej brozure mam, ze je to PP...
prd_viodpovědět 
   Re: prve istenie16:11:49 26.03.2012
Jirka se uklepl, samozřejmě Adam si to do deníčku zapsal za PP;)
 martanodpovědět 

 Pro23:02:45 26.03.2012
Všechna čest AO, i když diskuzi moc nerozumím. Chtěl bych pogratulovat k přelezu, a vážím si toho, že se AO narodil, u nás!! Tak prosím tady neřešte kraviny a radši jděte trénovat, ať taky něčeho dosáhnete!
Rou.ixodpovědět 

 Úzasné video a přelez17:37:06 27.03.2012
Úžasná podívaná a tečka. Je jasné, že mnohým to přesto uteče...
Zicoodpovědět 

 Ondra17:32:59 31.03.2012
Leze mu to velmi dobrě ale asi proto je pěkně namyšlenej mladej floutek. Ve skalách ani neumí zopakovat slovo (AHOJ), no ať mu to a jeho teamu dlouho vydrží. Hore Zdar.
St. klasik.odpovědět 
 Re: Ondra19:34:42 31.03.2012
Myslím, že namyšlenej není.
Willhemodpovědět 
  Re: Ondra07:30:06 04.04.2012
To mě tedy baví klasiku, já zase pořád potkávám hromadu těch skleníkových lezců, kteří přijdou do skal a ani neumějí zabučet, to je spíše k zblití, kdyby si raději zůstali na těch svých stěnách.
Vlkodpovědět 

 Ondra17:33:48 31.03.2012
Leze mu to velmi dobrě ale asi proto je pěkně namyšlenej mladej floutek. Ve skalách ani neumí zopakovat slovo (AHOJ), no ať mu to a jeho teamu dlouho vydrží. Hore Zdar.
St. klasik.odpovědět 

 Ondra17:34:42 31.03.2012
Leze mu to velmi dobrě ale asi proto je pěkně namyšlenej mladej floutek. Ve skalách ani neumí zopakovat slovo (AHOJ), no ať mu to a jeho teamu dlouho vydrží. Hore Zdar.
St. klasik.odpovědět 
 Re: Ondra00:31:05 01.04.2012
prober se, moulo.. možná jseš ty ten floutek.. bodež by tě satan spral, šířit takovýhle nesmysly.
Ada fan klub Zavistodpovědět 
 Re: Ondra05:15:20 01.04.2012
No nevím st.klasiku já osobně mám s Adamem opačnou zkušenost ze skal podle mě je to dobrý člověk.A hlavně pod svůj názor by se podepsal, aby všichni věděli o koho jde,což se ti tobě nezdařilo.
Jeník Pletichaodpovědět 
 Re: Ondra17:31:51 03.04.2012
Adam že je namyslený?? :-D si sa asi s koňom zrazil, že také kraviny tu kvákaš...
r.odpovědět 

 Dobrý17:36:54 31.03.2012
Jen tak dál.
Romanodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.