LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Lezecké centrum Mammut - Praha 7 - Holešovice
Ultra Ant Club - Týnská - Praha 1
Vertigo lezecké centrum - Bratislava

Prodejny
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Mladá Boleslav
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Benefiční večer Petra Prachtela

10.2. Praha

Večer Petra PrachtelaJe tomu 3 roky, co nás opustila významná horolezkyně a skvělá kamarádka Zorka Prachtelová. Na její počest se v pondělí 10.2.2014 uskuteční v lezeckém centru BigWall v Praze benefiční večer s Petrem Prachtelem, jehož výtěžek bude věnován na zhotovení pamětní desky Zorky.

Součástí tohoto večera se bude filmová projekce, beseda, výstava obrazů a fotografií Zorky a Petra a autogramiáda úspěšné knihy Borise Hlaváčka P.R.A.C.H.T.E.L. aneb život na niti. Začátek je v 18.00.

Večer Petra Prachtela

   [úpravy] 07:52 19.01.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Ostuda a neúcta09:54:40 20.01.2014
Celý způsob podnikání pana Hlaváčka zdá se mi poněkud nešťastným.
mauctaodpovědět 
 Re: Ostuda a neúcta10:19:02 20.01.2014
Způsob podnikání je mi vcelku ukradený - kniha od B. Hlaváčka je svým obsahem natolik jedinečná, že jsem nesmírně rád, že jsem si ji mohl přečíst. Jako horolezec je P. Prachtel poměrně znám, ale kniha cca z poloviny pojednává o jeho dětství a osudech za války - takové osudy by neměly upadnout v zapomnění...
Michalodpovědět 
  Re: Ostuda a neúcta12:09:50 20.01.2014
Jo, presne tak, Prachtel a Zorka jsou jedinecni a obdivuhodni, skoda, ze nejsu z Praglu, sel bych.
Martas.odpovědět 
   Re: Ostuda a neúcta15:01:38 20.01.2014
Texty v knize pana Hlaváčka si odporují, na fotografiích je jeho dcera, z vybraných příspěvků na knihu se zaplatili zaměstnanci a tiskárna pana spisovatele. Vše je uvedené v knize. Tahle další šou je jen reklama na knihu a pana Hlaváčka. Doufám že tam pan Prachtel nepůjde a nenechá ze sebe dělat pomatence. Jeho diagnóza je horolezec, ale má vynikající paměť a není žádný blázen. Jestli je pravda, že si za jeho práci někdo účtuje honoráře, měl by se stydět.
mauctaodpovědět 
  Re: Ostuda a neúcta12:45:22 20.01.2014
Tak ti nevím. Názor mám opačný, zapadnout by to už konečně mělo a lidi by už měli přestat brečet nad tím, co bylo, a věnovat se tomu, co bude. Stýskat si nad tím, jak to měl někdo před padesáti lety špatné a čím si jako kluk prošel, je k ničemu a nicneříkající. Dokud se budeme hrabat ve starých křivdách a problémech, dopředu se nepohneme. Za minulostí je potřeba udělat tlustou čáru a jít dopředu.
J.odpovědět 
   Re: Ostuda a neúcta13:26:35 20.01.2014
No jasne, ja bych vsechny ty knihy spalila. Sofiinu volbu, Remarqua, Primo Lewiho a vubec i vse o historii lezeni. Kdo by se v tom hrabal, ze jo...
Koniasodpovědět 
    Re: Ostuda a neúcta18:32:39 20.01.2014
Až dosud mě zajímaly smilnící a vraždící Přemyslovci a taky krvelační Slované. Jsem to ale zpozdilec. Od teď už se budu koukat jenom optimisticky dopředu.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Ostuda a neúcta23:27:39 20.01.2014
Už zase směšujete jablka a hrušky. Ale když rozdíl mezi jednotlivými případy sami nevidíte, bylo by marné vám to vysvětlovat.
J.odpovědět 
      Re: Ostuda a neúcta07:34:21 21.01.2014
Co je špatnýho na směšování jablek a hrušek? Žádný zátiší s ovocem se neobejde bez přítomnosti obou plodů na jednom talířku. Ba co dím: představ si, že takový strouhaný jabko se dá smíchat dokonce i třeba s mrkví.
honzaodpovědět 
     Re: Ostuda a neúcta07:09:56 21.01.2014
TEN smilník, TEN Přemyslovec, TEN Slovan, všechno rodu mužského. Kromě optimistického pohledu dopředu doporučuji občas otevřít pravidla pravopisu, např. na stránce, kde je shoda podmětu s přísudkem - pro novináře by to měla být samozřejmost.
odpovědět 
      Re: Ostuda a neúcta11:01:50 21.01.2014
Nojo sipu si popelník na glavu a už na na ty smylné vražďárny vykašlu..
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Ostuda a neúcta14:13:32 20.01.2014
"J." ty musíš být neskutečně hloupý...
odpovědět 
    Re: Ostuda a neúcta20:05:43 20.01.2014
(((-: a ja chudak zrovna dostal na cteni bibli..a ted tohle?
Martas.odpovědět 
     Re: Ostuda a neúcta23:42:12 20.01.2014
Co s tím má společného bible? Na její adresu se dá říci, že pokud nad ní nepřemýšlíš, je to fajn počtení. Ale jinak je lepší, že se věci v ní napsané již nepraktikují. Nebo sem opravdu chceš tahat knihu, která vyzývá k zabíjení dětí, žen i starců, nebo se tam zabíjejí děti za pouhý posměch nebo nepravosti otců? Nebo se ti líbí výzvy ke znásilnění, otroctví a upalování? Hm. Tak si užij počteníčko.
J.odpovědět 
      Re: Ostuda a neúcta02:41:40 21.01.2014
Čím dál lepší :)
Zkus dokončit kolečko a přemýšlet nad ní ještě víc, třeba to vyjde zase jinak.
P.odpovědět 

 cibular22:38:10 20.01.2014
Pistole nebo cibule?
Lukodpovědět 

 Smysl diskuze ? ? ?08:21:56 21.01.2014
Ty diskuze tady to je opravdu konec !
Petr Prachtel je vynikající horolezec a po přečtení knihy jsem měl možnost zjistit jak zažil pestrý,zajímavý a těžký život, ze kterého by se většina přispívajících anonymů minimálně posrala. Přečíst jsem si to mohl díky práci Borise Hlavačka. Na své práci asi něco vydělal to je možné. Já taky pracuji, proto abych si vydělal. Předpokládám, že (maucta) to má jinak a pracuje jen tak pro zábavu. Ale to hlavní, příspěvek je předpokládám o Petru Prachtlovi. Na uvedenou akci, nebýt pro mě tak daleko, bych si moc rád zašel a rad bych se setkal s člověkem jeho formantu. Což o antonymních (intelektuálech) diskutujících na lezci říct nemůžu.
Krasný den Všem. lukáš 
Lukáš Krokerodpovědět 
 Re: Smysl diskuze ? ? ?21:19:27 21.01.2014
Petr Prachtl je legendarni borec, jsem rad ze tu knizku mam I s jeho podpisem..Nemyslim si ze psani knih a zlvast o horolezcich je dnes vydelecny business...nesmysl...a je to hlavne uplne jedno..DIskuse na lezci se opravdu zacinaji podobat diskusim na seznamu..coz je skoda..Jeste pred par lety to tak nebyvalo.
Hanzodpovědět 
  Re: Smysl diskuze ? ? ?07:59:18 22.01.2014
Neber to nějak špatně nebo osobně, ale měl by ses vyjadřovat přesněji. Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti). Řada lidí o něm neslyšela, dokud se tu nezačala pořádat veřejná sbírka, aby se o něm mohla alespoň vydat knížka.

Sorry, ale expresivní výrazy jako legendární borec mne vždy pobaví. Připomíná mi to hlášku z Cimrmana, která byla ve smyslu "byl celosvětově známý, zejména na Praze 3".
odpovědět 
   Re: Smysl diskuze ? ? ?09:32:06 22.01.2014
No ona většina společnosti zná tak akorát Everest, Messnera a videoklip Prachovské skály:)
Willhemodpovědět 
   Re: Smysl diskuze ? ? ?12:25:39 23.01.2014
Vylezl jsi už někdy z Kletterhally, borče?
M@raodpovědět 
    Re: Smysl diskuze ? ? ?12:54:53 23.01.2014
Je to důležité? Pokud je někdo legendární borec, měli by ho znát i překližkáři, ne?
odpovědět 
     Re: Smysl diskuze ? ? ?13:09:56 23.01.2014
Co Ti říká legendární Matisse? Legendární naivní malíř? Legendární Buchar? Legendární Batlička? Legendární Kutta? Legendární Duchamp? Legendární tři Ginzelové a k tomu dva Kauschkové? Legendární Skála? Atd...
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Smysl diskuze ? ? ?13:56:12 23.01.2014
A co ti není jasné? Psal jsem Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti).

Platí to i pro ta jména, co jsi napsal. Vezmi ten svůj seznam a vyraž s ním nějak pod české skály a pod stěny. A zeptej se tam lezců a jističů, které z těch jmen znají. A hned se dozvíš, jak to s tou legendárností je :-)
odpovědět 
       Re: Smysl diskuze ? ? ?14:13:05 23.01.2014
Pod skalama narazíš tak na 20-50% lezců, na stěnách jich bude tak 10%. Zbytek nýmoši a u těch bych s tím počítal, že nebudou vidět o koho jde.
Willhemodpovědět 
        Re: Smysl diskuze ? ? ?16:04:57 23.01.2014
A ty patris kam? Do nymosu, ci jinam? To velmi obecne skatulkovani podle toho jestli ma nekdo stejny nazor jako ja (inteligetni clovek, borec, ...) nebo ne (nymos) fakt zeru. Jen tak dal! :)
odpovědět 
       Re: Smysl diskuze ? ? ?18:28:29 23.01.2014
No tak nejméně čtyři by měl znát každý středoškolák s maturitou i bez ní, protože se o nich učí podle osnov :-) Další dva až tři každý, kdo si občas přečte v novinách něco jiného než poslední stránku nebo na webu rubriku revue.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Smysl diskuze ? ? ?19:14:23 23.01.2014
Takže sis vlastně odpověděl sám. Nevybavuji si, že bychom se o Prachtelovi učili a pochybuji, že by se o něm kdy učilo :-)
odpovědět 
         Re: Smysl diskuze ? ? ?22:31:04 23.01.2014
Přesto jsou to všechno legendární osoby včetně Petra Prachtela. To je co?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Smysl diskuze ? ? ?01:20:04 24.01.2014
Trpíš chorobnou představou, že znáš všechny legendy?
Domníváš se, že koho neznáš, není tedy legendou?
Cítíš potřebu to ventilovat a rozmlouvat ostatním?
Nezoufej, nebesa jsou Ti nakloněna, mocný nemocný Kuba Turek se zatím věcně drží tématu a slovutnou novinařinou vycepovát hodlá kroky Tvé a z názorového zcestí Tě spasí, aniž by štkal že jsi ničemný anonym, neboť je to mistr sebezpytu, pokud zrovna nemá blbej den (doufám, že jsem něco nepřehlíd).
Chybí už jenom aby tady někdo našel wikipeďáckou definici legendy a začal se s ní ohánět, pak to bude ukázková diskuze :-)
odpovědět 
       Re: Smysl diskuze ? ? ?20:44:52 23.01.2014
prosím Tě vygúgli si ty lidi je nejdřív, než tohle napíšeš...lidi v tom seznamu jsou něco jako v lezení Messner, Habeler a Honnold :-)
pozn.výběr myslím stylem lezení:-)
Terezaodpovědět 
      Ahoj11:34:25 24.01.2014
Matisse - fr. malíř, Buchar - pan řídící z Jilemnice je po něm pojmenovaná cesta na Kozích hřbetech, Batlička - to nevím, Kutta - Franta Kutta horolezec je po něm pojmenovaná cesta na Suškách, Duchamp - fr. šachista, tři Ginzelové - horolezci Jizerky/a jeden měl hnojovej dům na Jizerce kousek od Pešákovny, Kauschkové - básník, spisovatel, lezec, Skála - třeba kdysi profesor matematiky na VŠ Liberec, co tam máš dál :-)
Jinak si nemyslím že by se mělo hledět pouze kupředu a kašlat na minulost - je tam dost z čeho se můžeme poučit...
podpovědět 
       Re: Ahoj12:24:03 24.01.2014
No, je otázka, kterýho Duchampa a kterýho Skálu měl autor testu na mysli :)
P.odpovědět 
        Re: Ahoj13:03:09 24.01.2014
Aha, jsem nepochopil vtip, jdu za trest na jelito :)
Von ten Marcel hrál i šachy :)
P.odpovědět 
   Re: Smysl diskuze ? ? ?14:22:16 23.01.2014
Ne, že by to mělo smysl, píšu to řekněme z nudy :)
Když už se s Hanzem konfrontuješ, tak prosímtě, co v jeho příspěvku vyžaduje nějakou přesnější specifikaci „legendárního borce“? Pro to, co píše a jak to píše, je myslím úplně jedno, jestli je PP legendární celosvětově, anebo jen pro Hanze osobně. Hanz napsal, proč si koupil knížku – protože (on) PP považuje za legendárního borce. Tvůj postoj, nebo tvoje představa o „objektivním“ dosahu té legendárnosti jsou při tom podle mě úplně vedlejší :)
Mimochodem, kromě lezců z Jizerek, kteří znají jeho cesty a třeba trochu osobně i jeho, je to postava poměrně (sic!) známá z filmu Jump (to je v Českém lezení relativně výrazný počin a myslím, že nejmíň od toho filmu PP registruje - poměrně - dost lidí). Lezci, kteří vědí něco o historii českého lezení, o Prachtelovi nejspíš taky slyšeli…
Takže jako osobu ho neznají asi hlavně ti, kteří o informace nemají kdovíjaký zájem, ignorují je. Kdybys chtěl těmahle lidma posuzovat něčí legendárnost, znamenalo by to spíš posuzovat mediální práci, která povědomí o někom dokáže narvat i do zcela pasivní palice :)
A u významu slova "legendární" - nikdy jsem neměl problém s tím, že je něco legendární jen pro někoho. Naopak, bývá to tak velmi často.
P.odpovědět 
    Re: Smysl diskuze ? ? ?19:17:57 23.01.2014
Píšeš hezky, jen to nechápu. Souhlasím s tebou, nic proti tomu nemám, ani to nevyvracím. Napsal jsem snad něco, co není pravda?
odpovědět 
     Re: Smysl diskuze ? ? ?19:33:27 23.01.2014
Spoustu. Nechal bych tě dle Bible znásilnit,zotročit,a pak upálit.
odpovědět 
      Re: Smysl diskuze ? ? ?08:32:00 24.01.2014
Tvůj příspěvek je jen takový zoufalý a nic neříkající výkřik :-) Co konkrétně zahrnuje to tvoje spoustu?
odpovědět 
     Re: Smysl diskuze ? ? ?20:08:31 23.01.2014
Hanz:
„Petr Prachtl je legendarni borec, jsem rad ze tu knizku mam I s jeho podpisem…“
Ty:
"Neber to nějak špatně nebo osobně, ale měl by ses vyjadřovat přesněji. Legendární borec možná ano, ale tak v Jizerkách nebo v úzké komunitě čítající pár jedinců (v poměru k celé společnosti). Řada lidí o něm neslyšela, dokud se tu nezačala pořádat veřejná sbírka, aby se o něm mohla alespoň vydat knížka.
Sorry, ale expresivní výrazy jako legendární borec mne vždy pobaví. Připomíná mi to hlášku z Cimrmana, která byla ve smyslu "byl celosvětově známý, zejména na Praze 3"."
A následující vlákno.
Mi tvoje reakce na Hanze přišla trochu mimoběžná (proč by se měl Hanz vyjadřovat přesněji…). Tak jsem to z té nudy, resp. potřeby trochu se odreagovat, okomentoval. Otázka, jestli je Prachtel legendární a co to znamená, se mi nezdála v tomhle kontextu důležitá (proč to vlastně řešit?). - To jsem chtěl poznámkou na okraj říct. Ale ta moje poznámka taky není vůbec důležitá :))
(Já jsem náhodou z Liberce, takže s nějakým základním povědomím o Prachtelovi odedávna nemám potíže, jako kluk jsem se ve vitrínce HO - snad to byl Ještěd - fascinovaně koukal na magický Prachtlovic fotky z lezení v Sasku i v Jizerkách - a taky vím, že „legenda“ byla a asi ještě i je pro spoustu lidí hodně kontroverzní, a asi ne náhodou – no ale to asi k legendám taky patří :)
P.odpovědět 
      Re: Smysl diskuze ? ? ?01:00:31 24.01.2014
Piškote, tenhle člověk nestojí o diskuzi, bylo to očividně jen shazující kopnutí, neházej perly sviním
odpovědět 

 Podpora P.P.08:50:36 22.01.2014
Co je v pozvánce míněno tím, že vstupné bude použito na podporu P.P. ? Jak taková podpora vypadá?
odpovědět 
 Re: Podpora P.P.12:24:21 23.01.2014
Prostě odměna přednášejícímu (ve stylu zaplať, kolik chceš).
M@raodpovědět 
  Re: Podpora P.P.12:51:03 23.01.2014
Aha, nedošlo mi, že podpora=odměna.
Tak to pak jo.
odpovědět 

 pokora21:01:04 25.01.2014
lidi učte se pokoru:) Nikdo Vám přece nic nenutí a nevnucuje. Vše je jen vaše volba a rozhodnutí... Smyslem lezení nejsou výkony a znalosti, ale kamarádství, které se bohužel ze skal vytrácí. Kde se bere v lidech odvaha neustále někoho poučovat? Vždycky chodím v Sasku se staženou prdelí kolem cest, které duo Z+P udělali. Pro mě to budou vždycky horolezci s velkým H!
PS- veškeré tyto diskuze jsou bezpředmětné a lituju sám sebe, že jsem zde zabředl a ztratil spoustu času... :)
jéňaodpovědět 
 Re: pokora00:20:44 26.01.2014
sice s tebou souhlasím, ale šetři čas a sílu, pokoru totiž fakt učit nejde. k tý je potřeba se dostat jinak a dnešní doba tomu vůbec nenahrává. dneska je každej chytrej a s povrchním přístupem si už jen menšina dojde k uvědomění, jak málo toho vlastně ví a umí, ať už se to týká čehokoli.
odpovědět 

 Petr21:47:59 16.02.2014
Tak si tak čtu ty diskuze...hádky...jakej vedl Petr těžkej život...pořád mi to někdo posílá...jak je krásná kniha o jeho životě...jejich velká láska překonala všecky nepříjemnosti.
Hrozně moc mě to čílí. Ty lidi kolem, co mluvěj o Petrovi jako o legendě. Ano, horolezecká legenda. Uznávám. Ale proč v těch svejch kilometrech keců o životě nemluví ani jednou o tom, čim se živil? Nebo kdo ho živil? Že parazituje na lidech kolem sebe celej život... Děláte z blázna pána Boha. Obdivujte ho jako horolezce. Ale ne jako někoho, kdo se probojoval těžkym životem...
Mímaodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.