LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nejkrásnější cesty na písku

Reakce autorky

Vzhledem k bouřlivé diskusi, kterou vyvolal můj průvodce, jsem se rozhodla zareagovat a napsat svůj názor, přestože všechno podstatné jsem napsala již v úvodu knížky a mnohé zde již zaznělo od některých z vás.

V příspěvcích zaznívala slova jako byznys, marketing…dnešní doba je těmito pojmy a jednáním v tomto duchu bohužel až příliš naplněna a v podstatě chápu, že to tak někomu může připadat. Právě tento přístup a charakteristika této doby v tomto smyslu se však mně osobně hodně příčí. Mezi lidmi se vytrácí opravdovost, slušnost, nezištnost…nikdy bych se nesnížila k tomu, dělat v životě něco ze ziskuchtivosti. A už vůbec ne, pokud se to týká přírody a skal, které mám tak ráda. Jediným důvodem, proč jsem průvodce vytvořila, byla potřeba pomoci ostatním lezcům, nic víc, nic míň. Nehledě na to, že kdo někdy dělal nějakého průvodce, tak ví, že to zrovna dvakrát výdělečná činnost není, na to jsou jiné obory. Knížku jsem dělala v dobré víře pomoci, od srdce. V tomto duchu jsem psala i úvod. Na někoho to může působit příliš naivně a jako klišé, ale napsala jsem to zkrátka tak, jak jsem to cítila. Celá knížka i úvod vznikly z mé strany s obrovským nadšením, dala jsem do toho spoustu energie a času – a moc ráda. Za průvodcem a správností jeho vytvoření si stojím.
Nepovažuji se za znalce oblastí ani neoplývám přílišnou sebedůvěrou, nemám potřebu dělat nic kvůli egu, jak se píše v komentářích. Jsem spíše člověk, který vždy raději stojí v pozadí. Výběr cest vychází ze zkušeností nejen mých, ale mnoha lezců dohromady. Přistupovala jsem jak k výběru cest, tak zákresům s velikou pokorou, vše mnohokrát konzultovala. Nicméně samozřejmě, že vše je subjektivní. Každému se líbí jiný typ cest. Je to pouze námět, inspirace, někomu se může po prohlédnutí cesty mnohem více líbit „ta vedle“. Vždy to stejně bude o tom, že člověk přijde pod skálu, zváží, jestli na tu cestu má a jestli se mu líbí, popovídá si s lezci, co tam zrovna budou poblíž…průvodce nikomu nic nediktuje. A kdo preferuje naopak hledání a vybírání cest po svém, ten si knížku samozřejmě nebude kupovat, každý má právo na svůj přístup – i tento úplně chápu, ale zároveň vím, že hodně lidí je za takovouto inspiraci rádo.
Rozhodně si nemyslím (a nejen já), že zrovna tato knížka způsobí devastaci skal. Koupí si ji ve valné většině sváteční lezci – ne začátečníci, ale takoví, kteří sice lézt umí, ale jedou třikrát čtyřikrát do roka na písek, protože práce, rodina... Ti žádné fronty pod skalami nezpůsobí, ani si nemyslím, že by lezli dokola totéž, informace si tak jako tak mohou najít mnoha způsoby... A kdo leze často, ten tyto cesty dávno zná, leze je a knížku nepotřebuje kupovat – a přispívá opakovaným lezením také k jejich ničení. To bychom museli spálit všechny doposud vydané průvodce s hvězdičkami, zrušit deníčky na Lezci a spoustu dalších webů, přestat vyrábět moderní vybavení pro lezení, aby to bylo zase nedostatkové zboží jako v minulosti, zrušit všechny umělé stěny, které „produkují“ další a další lezce…to ale přece není řešení. Co nejvíce ušetřit skály je spíše otázka zodpovědnosti každého z nás, aby se naučil správně jistit, prodlužovat smyčky, nikdy nerybařil atd. atd., začínající lezci by měli být v mnohem větší míře informováni o pravidlech a metodice…lezců přibývá, pryč jsou doby, kdy lezli opravdu jen „staří klasici“. Tento průvodce je podle mne pouze zanedbatelným kolečkem v obrovském soukolí a jsem přesvědčena, že žádnou negativní roli hrát nebude. Nicméně každý má právo na svůj názor a kritici se nemusí bát – další díl nechystám.
Souhlasím s tím, že v průvodci měli být uvedeni autoři cest. To, že tam nejsou, není ale v žádném případě kvůli neúctě k nim. Naopak – Pánům Lezcům se klaním s velikou pokorou. S vybavením, s jakým lezli, podávali neskutečné výkony. Vůbec celá tehdejší doba je pro mne symbolem takové nějaké větší opravdovosti, hezčích vztahů mezi lidmi atd. Nějak jsem toto v průvodci podcenila, nedošlo mi to v tom množství práce…není to z nedostatku úcty.
Moc díky všem, kdo jste mi psali hezké maily. Jsou pro mě důkazem, že se knížka dostává do správných rukou, k těm, pro které byla především vytvářena.
Na závěr vzkaz pro SK FINISHER – ráda přijímám, ale bez koupání :-), napište mi na jaře mail.


Jana Bejčková   [úpravy] 08:32 17.01.2016Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ...09:21:52 17.01.2016
Pravidlo číslo 1 je nečíst příspěvky pod svým článkem. Průvodce už mám doma a těším se na jaro:) Díky!
 _$odpovědět 
 Re: ...11:36:57 17.01.2016
pruvodce jsem si koupil a podle meho se autorce povedl. Je zpracovan efektivne a jde zrejme o prvni fotopruvodce na pisek. Na kriticke komentare se divam jako na pozitivni reakce. Stoji za nimi vetsinou jesitni zavistivci.
Honzaodpovědět 

 peace12:17:35 17.01.2016
Jano, kdo chce psa bít, hůl si najde, tak ti fandím a z nepříjemných kritik si neber víc, než je třeba a než tě může posunout dále. Ať to leze;)
H
Honzaodpovědět 
 Re: peace22:01:36 31.01.2016
Hele Honzo to ze ale nekteri rekli jinej nazor, neznamena ono:..kdo chce psa bit, ten si hul najde..
No a autorce...ono je nekdy lepsi nedelat nic.
Ja teda rozhodne nikdy nevydam zadneho pruvodce kde rostou v hojne mire houby! Nic bych tam pak nenasel a bylo by tam prelidneno...ridim se tedy tim: ..lepsi je nekdy nedelat nic:-)
To mas jako ta knizka linej rodic. Hore zdar-nazdar:-)
chachaodpovědět 
  Re: peace21:36:14 01.02.2016
No a ted si predstav, ze autorce a mnohym dalsim to tak jako tobe vubec neprijde ;). A stejne jako ty tu muzes pronaset ruzne analogie o houbach ( :-O ), tak autorka muze tvorit dila, ktera neporusuji zakony. Smir se s tim.
odpovědět 

 S pokornou úklonou.13:38:50 17.01.2016
Milá autorko,
nehledám hůl, kterou bych chtěl bít psa. Natož fenu. Nemá cenu rozmazávat "problém" překližky, moderního vybavení, maglajzu, hvězdiček ...... atd. Nechme stranou vše okolo.
Ale neuvedení jmen a dat prvovýstupců -  ....... se vší pokorou a úctou s tím jděte někam.

Proč se potom podepisujete pod Váš průvodce? Proč nestačí jen vydat fotky, cesty, rady a nazdar? Kdo stojí o Vaše jméno? Proč se podepisujete pod něco, co jste jen někde opsala a něco málo vylezla?
Děláte to jen pro to, že se vší pokorou a úctou makáte po nocích, obětujete nezištně a zdarma spoustu času a energie jen proto, že po Vás ani pes neštěkne? Kdo je ten tajemný dobrodinec?

Pro všechny nezkušené sváteční začátečníky asi vynikající. Ach jo.
ABLodpovědět 
 Re: S pokornou úklonou.16:33:16 17.01.2016
No ale autorka si dala práci kvůli ostatním. Kdežto autor cesty velmi často leze kvůli sobě a určitě cestu nedělal proto, aby měli kde lézt ostatní. Nehledě na to, že z mého hlediska je jakékoliv chvála autorství cest velmi problematická, protože vyznačením jedné cesty se třeba zablokovaly další možnosti, které tam byly. Ostatně historek o tom, jak někdo někde udělal těžkou cestu natruc skrze nějakou stěnu, kde šlo něco lehčího, nebo tam neudělal jištění jen proto, aby to zkazil ostatním, je pár známo. Další věcí pak je, že prvovýstupce se jen narodil dřív. A to není žádná zásluha, jen náhoda. Kdyby to tam ten prvovýstupce neudělal, udělal to někdo jiný. Takže z tohoto důvodu nějaké autory moc neuznávám a ani mne nezajímají. kdyby to Franta nevylez, vylez by to Pepa. Nebo Karel. Podle mne by stačilo do stěny rozmístit na různá místa pár jistících bodů a případné cesty jen vyznačit jako návrh, ale ať si leze kdo chce co chce. Tím by odpadl i problém ničení cest, protože když se někde něco oleze, tak se prostě poleze jinudy něco jiného. Takto je to poněkud nesmyslně zakonzervované, stav by mohl být mnohem dynamičtější...
odpovědět 
  Re: S pokornou úklonou.16:57:55 17.01.2016
Jo, pryc se jmenama prvovystupcu. Proste se jen anrodili driv a to neni zasluha. Stejne jako vedci, skladatele, maliri, spisovatele...bych ta jmena neuvadel nikde. Dyt kdyby se nenarodil Newton driv, tak bych na to padajici jablko mohl prijit treba ja. Nehlede na Mozarta, ktery svoji kompozici zabral misto jinym skladatelum, kteri ted chudaci nemuzou stejne postupy opakovat, aby je nekdo nenarknul z plagiatorstvi...hamba mu.
Tomodpovědět 
   Re: S pokornou úklonou.18:31:36 17.01.2016
Přesně tak.
Já bych do kamene tesal už jenom jména internetových komentátorů. Myslím, že není moudřejších a spravedlivějších, talentovanějších a atruističtějších lidí na této zemi. A zároveň tak trvale nedoceňovaných, nenápadných, mnohdy dokonce z holé nutnosti anonymních, protože jejich pravda bývá pro mnohé netolerantní jedince prostě nesnesitelná. Tvrdím, že je to oběť, řehole, nezištně a vytrvale v komentářích ukazovat Světlo Jediné Skutečné Pravdy tomu bahnu idiotů a egoistů, jako jsou autoři cest a průvodců, tomu prachu nedovtipných a omezených čtenářů...
V druhém vydání knížky bych vyhradil několik stran jejich jménům. I když je to samozřejmě málo. Co takhle sbírka na nějaký obelisk?
P.odpovědět 
    Re: S pokornou úklonou.19:01:58 17.01.2016
výborný nápad P., co takhle za každou novou cestu na masivu či stále ještě panenské věži vytesat jméno autora cesty-vítěze nad holou hmotou na myšlený obelisk v tomto duchu:
Cesty jsem pilně dělal, skály tak výsostně prznil, ač každou chvíli na cokoliv a kdykoliv i přes zákaz lezl, ostatním v komentářích za totéž spílal, skály před nýmandy tak v domnění chránil...s nimi pak třeba pivko popíjel a gratuloval na všechny za nové počiny...snad mi skály odpustí...
.Podpovědět 
     Re: S pokornou úklonou.20:02:24 17.01.2016
A pověz nám něco o sobě, co ty děláš nebo umíš. A nebude problém i z tebe udělat blbce.
Nikomu ten pohled nenutím, ale protože dostvelkoučást svého života trpím tou nemocí, že lezu rád po skalách, jsem vděčnej lidem, který třeba dělaj cesty, co můžu lízt. V rámci mýho omezenýho obzoru jsou ty lidi mnohem výraznější a zajímavější než nějakej průměrnej lezec, kterej občas některou z těch cest zkusí vylízt, a padesát až osmdesát procent z nich umí akorát zkritizovat, protože cesta je a) špatně zajištěná, b) přejištěná, c) není v dokonalé skále, d) je zbytečná, protože je tu už spousta jiných cest (těch, které se vejdou do jeho obzoru, samozřejmě, protože ten je měřítko světa).
Lezení není žádná superhodnotná činnost, stejně jako velká část toho, co děláme vůbec, takže jsem si dobře vědom omezenosti svého pohledu. Nenutil bych ho nikomu zvenku, ale tady jsem měl dojem, že jsem na lezeckým webu, kde se objevujou jedinci postižený podobně. Ale byl to omyl, jsou tu spíš různý vzorky zapšklosti.
Autorka průvodce (podobně jako autoři cest) zkusila udělat něco, co třeba někomu bude dobrý, je v tom hodně velkej kus práce (kousek ega třeba taky, nevidím na to nic špatnýho), má za to moji úctu i přes různý možný výhrady.
A ty si klidně vylívej žluč na internetu i jinde, třeba ti to k něčemu pomůže.
P.odpovědět 
      Re: S pokornou úklonou.20:28:41 17.01.2016
Nic z toho, co jsi napsal, ti nikdo nebere. Jde o to, že si někdo zabral stěnu jen pro svůj účel a podle sebe, i když na ní mohlo vzniknout něco jiného, třeba méně nebo více zajímavého, to je jedno. Srovnání s fyziky nebo umělci neobstojí, neb se zde jedná o myšlenku. Ale prvolezec zabral nějaký veřejný prostor a určil, co na něm má být, jen díky tomu, že se prostě narodil dříve. Bez pravidel, bez obecné shody. Pokud zajdu do extrému, tak kdyby tu dělal cesty Alex Honnold a v záchvatu sebevražedných choutek přelezl většinu bez jištění, tak tu dnes bude co? Holé skály s možností pouze free solo přelezů? Poněkud úchylné.
odpovědět 
       Re: S pokornou úklonou.21:32:55 17.01.2016
To je holt tak, že zatím je naše realita jednosměrná, že zásahy do ní jsou nevratné a že pravidla fungování v nejrůznějších oblastech určují konvence, které se vyvinuly postupně v průběhu nějakého času a do nichž jsme se my už nějak narodili a líp nebo hůř se s nimi vyrovnáváme.
Možná sis všiml, že svým chováním taky zanecháváš nějakou stopu, která se všem lidem kolem tebe nemusí jevit ideální.
(Paralelu s uměním bych ani nevytahoval, ale když už, tak i to umění proměňuje různými způsoby a na různých rovinách realitu. Na té rovině zásahu do krajiny třeba "užité umění" architektura...)
Za sebe jsem rád, že cesty, které na skalách vznikly, existují. Kdyby pod volnými stěnami pošlapovali nerozhodní hlasující prvovýstupci, bylo by to dost hloupý pro lezení. A předělávat charakter cest pořád dokola by znamenalo mnohem větší poškození skály než když vniknou jednou a dost. Nebylo by možné při změně charakteru cesty srovnání (v jiné době by se lezla jiná cesta), na kterém je založeno lezení jako sport(a specifický sport je i to klasické pískovcové lezení, stejně jako třeba to velehorské atd.)
Z mojí perspektivy tvoje výhrada nedává smysl.
Pokud ale jednou dojde k tomu, že převáží jiný koncept lezení, třeba ten tvůj, možná ten svůj pohled už nebudu schopný ubránit. No a svět se nezboří.
P.odpovědět 
        Re: S pokornou úklonou.07:27:07 18.01.2016
Ale jo, já tvé názory beru. Jen si tak melu na diskuzi :-) Můžná, že kdyby mi někdo nabídl, že mohu svůj názor okamžitě prosadit a bude to podle mého, že bych to ani nechtěl. Takže si klidně ten svůl písek chraňte, lezeckých oblastí pro ostatní je naštěstí v blézké Evropě víc, než dost. Není důvod jezdit prasit písek, když to má někdo stejně daleko do sportovně odjištěné Jury. Jen by pískaři neměli provokovat povyšováním se a zbytečně kategorickými soudy a prohlášeními.
odpovědět 
         Re: S pokornou úklonou.21:27:34 18.01.2016
Kompromis pri touze udelat cestu jinak nez autor prece existuje:) At zijou varianty variant a ruzna napojeni, propojeni a odpojeni!
Valmarodpovědět 
  Re: S pokornou úklonou.08:27:31 21.01.2016
Jasně, kdyby Ameriku neobjevil Kryštof tak by to udělal Franta a teorii relativity by taky místo Alberta definoval třeba Adolf. Proč si připomínat ty chudáky, kteří se k tomu akorát nějak přimotali. Stejně by to všechno udělal někdo jinej. A ty cesty na písku taky! :))))))))))))
Michalodpovědět 

 pisek13:40:08 17.01.2016
zajimave hodnocení. Osobně nechci nijak útočit na autorku. jen pár postřehů.
lezu krátce. správně psal Tatuš - ojetost na sebe nenechá dlouho čekat, k lasce k pískum to není dobrý počin.
např. jsem si chtěl zalézt cestu v Sasku po cca 5 letech a po shlédnutí jak je zdevastovaná mi za to už nestojí... 5 let, nemluvím o 20 letech..
Proč je tam popis i míst na založení nechápu, lze jen počítat že po určité době ta místa budou nepoužitelná u těch nejexponovanějších cest -> vydřené/ulámané hodiny, vymletá hnízda potkávám často již dnes.
Je mi zvláštní že zrovna na písku někdo hledá, přesně linku s místama na zakládání. Ono aspoň pro mě je pískaření o tom právě něvědět a dobře zvolit. Sportovky s klíčema volím na vápno.
Knihu si koupím ze dvou duvodu, abych lépe našel cesty v oblastech co tolik neznám, vyhnu se profláklím linkám což beru pozitivně, tím kniha může pomoci a taky stihl co největší množství si jich zalézt než budou zdevastované.
Neposlední řadě v případě že se nejedná o komerční projekt, dalo se ho vydat v pdf volně na netu :)
Filodpovědět 
 Re: pisek16:46:13 18.01.2016
Jde o to, co povazujes za nekomercni. Jestli to, ze to budes dotovat z vlastnich zdroju, tak ano, da se to vydat volne na netu. Jestli to, ze chces abys alespon zustal na nule, je tohle jedina cesta. Za kterou navic vsemozni odpurci mohou byt jen a jen radi, protoze je mnohem mene masova, a tak si ty cesty budou olezat prevazne sami (tak jak tomu bylo doposud) a nebudou moci olezenost hazet na jine.
odpovědět 
  Re: pisek12:42:57 19.01.2016
Ze to nekdo dela komercne tak na tom ma penize.
Tvrdit mi ze to ma dat nulu? No tak nevim jak ty, ale co je za problem u lezeni na pisku udelat fotku a hodit si popis do denicku. Ze to stoji cas? Ano, ale co to stoji penez? Jako fotak a cas zapisu? Vzdyt to spousta lidi dela i pro sebe, ne za ucelem aby se mu vratila nafta za cestu.
Filodpovědět 
   Re: pisek09:09:53 20.01.2016
:) Kolik uz si vyprodukoval pruvodcu v dostatecne kvalite? Jo, jo, vzdycky se lepe krafa o necem, co jsem nikdy nedelal a neumim..
odpovědět 
    Re: pisek10:19:11 30.01.2016
File, ty jsi obycejny zavistivy kokot, nemuzu si pomoct. Pokud ti vadi olezenost cest, delej prvovystupy a nikomu o nich nic nerikej.....
Honzaodpovědět 
     Re: pisek18:23:25 01.02.2016
proč by dělal prvovýstupy, lízt se dá i sólo a bez
zápisů do knížek...a správně - nemusí o tom nikomu říkat, a přesto mu je fajn
odpovědět 

 pro a proti15:34:43 17.01.2016
Když jsem před 15 lety začínal na písku byla to pro mě úžasná doba objevování a romantiky, procházení skal, hledání cest, legendy, příběhy... Trochu jsem rád že tenkrát takový průvodce nebyl a asi bych si ho ani nekoupil, možná pro inspiraci ke klasickýmu. Ale dneska po těch letech pokud bych se zas vrátil na písek rád po něm šáhnu.
Škoda že autorka nechce pokračovat, myslím že čím víc cest by v takových průvodcích bylo tím líp... na písku jsou tisíce cest, ale často co si pamatuju se leze jen ve vybranejch lokalitách... lidi si ty hvězdičkový cesty stejně najdou předem třeba na netu... Čím víc výběrů by bylo tím líp, ideálně hledat neznámý zajímavý cesty třeba v odlehlejších lokalitách
Tomodpovědět 

 lezecká komunita a skály17:19:33 17.01.2016
Snad v žádným oboru není tolik výborných odborníků, dehonestování, a egoismu...náš mužský svět. Jano, vydala jste výběr cest,je to Váš příspěvek k lezecké praxi, nemusíte se nikomu omlouvat, ospravedlňovat ani kát. Skály, o ty jde všude dle mého především - se jednou v budoucnu vskutku zavřou a přispívají k tomu dnes všichni, kdo lezou -at již šetrně, bravurně nebo neznale...každý, kdo každý rok s vrtačkama dělají nové cesty, závodí mezi sebou, kde je jaká lepší a zapisují se do průvodců, aby jich tam měli co nejvíc...v komentech vám nadávají...sami nemají žádnou sebereflexi.
jaroodpovědět 
 Re: lezecká komunita a skály17:49:26 17.01.2016
YEAH!
jodpovědět 

 Pisek19:35:32 17.01.2016
Jano vůbec si nenechte něčím podobným skazit náladu,lidi kolik nás leze na písku je nás opravdu tak moc?Na písku jsem od jara do podzimu každý víkend a zase tolik lidi nepotkavame,většinou potkáme dobrý typky co jsou fakt v pohodě takže fajn pokec probereme cesty a jde se dal o typkach s rukama od mága se nestaram na písku je zakázány-jdstli je to dobře nebo špatně nevím ale já lezu zásadně bez tak jako ty dříve narozený a užívá m si to a moje nej... Cesty jsou právě jen pomoci smyček a po vlastním.
Aldaodpovědět 

 Pisek19:43:50 17.01.2016
Chybicka se vloudila-zkazit -
Aldaodpovědět 

 A proc ne?19:59:14 17.01.2016
236 komentů, úctyhodné, nicméně klasika. Jakmile se v ČR jedná o SiO2, tak se dějí věci. Super!!;je co číst a čemu se zasmát. Jana i kniha v poho, tohle fakt ničemu neublíží. Osobně mi přijde super, že se možná z té kupy "prekližkářů" někdo, možná, někdy vydá do skal (doufám, že bez mága;-) a pro znalé je to taková příjemná nostalgie.  PIŠTE CO CHCETE, SOCIALISMUS UŽ NENÍ!
Jano dík :-)
Lepraodpovědět 
 Re: A proc ne?22:09:32 31.01.2016
Socialismus uz neni
To mas recht , dneska je uz Cochcarna tedy delej si co chces co?
Hele lepro, jak moc ten socik znas ze sveho zivota?:-)
chachaodpovědět 
  Re: A proc ne?21:34:04 01.02.2016
Blby, co? Ta dnesni doba. Kazdy vecer potlacim slzu na vzpominku na nasi krasnou socialistickou minulost.
odpovědět 

 pamětník21:50:53 17.01.2016
Nenechat se odradit, ani zkazit náladu a vydržet, je to jen přízemní ševelení. A to lezu už dost dlouho, např. 1/5/1965 jsem byl na Taktovce, ale otrávit se nenecám nikdy, na to je život krátký
odpovědět 

 průvodce na písku08:41:13 18.01.2016
Tak abych tě Jano taky podpořil na lezci.Jeden citát - B.Němcová : Nenarodil se člověk ten, co by se zavděčil lidem všem.
Franta Šikaodpovědět 

 Omyly09:39:22 18.01.2016
Cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly. Opravdu si zastánci tohoto průvodce myslíte, že se cesty z průvodce budou ojíždět stejně jako ty stovky dalších, co v průvodci nejsou? Omyl autorky a není jediný. Tvrdí, že má úctu k prvovýstupcům. Asi proto je neuvádí. Tvrdí, že by se musely spálit všechny průvodce a vymazat databáze. Omyl, čím větší počet popsaných cest, vydaných průvodců (nevýběrových), tím větší rozptyl lidí. S deníčky je to horší, databáze pak ukazuje počty přelezů, ale opět, je atraktivnější cesta s 50 přelezy nebo ta s 40 přelezy? Utajenou krásu cest s 10 přelezy stejně neukáže, naopak vás naláká na vraždu s 30 přelezy. Komenty napoví víc, ale opět postupem času, čím víc jich bude, tím větší rozptyl. Výběrový průvodce popisuje pořád jen ty samé cesty. Ostatní průvodce a databáze tisíce cest, rozptyl lezců je nesrovnatelný a tlak na cesty menší. Pár hitovek se sice bude brousit víc, ale tomu zabránit nejde. Určitě jich ale nebude 263.
Bídaodpovědět 
 Re: Omyly09:55:48 18.01.2016
nechtělo se mi to tak popisovat a však je velká šance co bude následovat..
autory u cest na písku se dá dohledat na VK a k písku patří, rád si je přečtu i třeba s legendou na začátku, je to dědictví lezení. Někdo má Tatry, jiný Alpy, my zas písky :)
Filodpovědět 
 Re: Omyly16:58:20 18.01.2016
Tak nevim, vzdy jde vykladat veci tak, jak se hodi do kramu, ci ve vsem hledat to, co podpori osobni nazor...
Cest olezenych je mraky i bez pruvodce. Vetsinou to jsou ty cesty, ktere ti kazdy doporuci a ktere najdes na strankach mnoha oddilu. Cesty, ktere si lezou i ti mistni odpurci olezenych cest. Databaze ti da taky velmi slusny nahled na to co lezt a co nelezt. Kazdy kdo jede na pisek, by si takove cesty stejne nasel. Tu to mas alespon pekne pohromade a s peknym topem.
Nejvetsi problem pruvodce je, ze se dotknul lidi, kteri si z nejakeho dost sobeckeho duvodu narokuji skaly pro sebe a sve pocinani ve skalach povazuji za lepsi, nez pocinani ostatnich..
odpovědět 
  Re: Omyly12:40:29 19.01.2016
Skalu si nenarokuji a je dobre kdy vic lidi poleze, ale bude snad lepsi kdyz se rozlozi a poleze vic cest. Pak se mozna najde vic peknych cest o kterych vi jen mistnak. Na druhou stranu vydat pruvodce s par cestama a fotkama jejimu stavu nepomuze, oleze se to na max.
Filodpovědět 
  Re: Omyly22:13:18 31.01.2016
Mas pravdu predsedo! Ja si narokuju svoje houbarska mistecka a nevidim nejmensi duvod, proc se s vama o to delit! Jsem tedy "asocialni hovado" co nejpreje lidem smazenici a klid v lese co? Ale neva mi to , pohoda:-)
chachaodpovědět 
   Re: Omyly21:31:13 01.02.2016
Tak pokud mas smysleni, ktere te dovedlo k takovemu prikladu, asi nema smysl na to nejak dale reagovat.

Jen by me zajimalo - nepodepisoval si se drive jako ha ha?
odpovědět 

 .11:17:30 18.01.2016
myslim, ze vetsine piskaru- kritiku jde o to, ze ty cesty, vybrane do takoveho pruvodce, budou proste o mnoho frekventovanejsi, nevyhnutelne se casem olezou, hlavne na hrubici to bude problem.. vyvoj se ale neda zastavit, lezcu je cim dal vic, to je proste realita, se kterou se piskari a i nase lezecke oblasti budou muset popasovat, podle me nevyhnutelne prijdou zakazy, nebo regulace. bohuzel doba klasiku je proste pryc. nad takovymto pruvodcem jako piskar nejasam, uz to tu proste ale je a cas ukaze, jaky to bude mit dopad. osobne si myslim, ze takoveho pruvodce si koupi skoro kazdy piskar zacatecnik, a cesty budou hodne lezene. proti autorce nic nemam, schytala to tu na lezci dost a jestli ji negativni dopady nenapadly predtim, ted o nich jiste vi a sama bude moci posoudit, jak cesty z jejiho vyberu budou za par let vypadat.
ivanodpovědět 
 Re: .11:36:10 18.01.2016
No tak rýha od lana nikoho ještě nezabila, kořenící borovice je zlo mnohem větší. A obrušené chyty a stupy? Vezme se šroubovák, obroušené chyty se trochu proškrábnou a jede se dál. Proboha, vždyť je kus šutru, kus kamene, ztvrdlá usazenina. Dříve to bývalo mořské dno, kam padaly zbytky a kadily ryby, dnes to adorujete...
odpovědět 
  Re: .13:17:41 18.01.2016
skála že je kus šutru,se dočítám tady, prostředek...houpačka pro zábavu...jenže skála je především přírodní útvar a všichni tu máme štěstí, že můžeme po nich vylézt a mít tam kruhy nebo borháky(a co jich je) k zajištění před úrazem...Nemáme sebeúctu, ani k jednotlivcům ani k jejim příspěvkům, selektujeme jen takové počiny, u kterých si myslíme, že je uznáváme...pro mě je hrůza i to, že se skály dolepují betonem, to je absolutní nepochopení materiálu a podstaty přírodního útvaru, ani přírodní lezení, ale hlavně že to leze.
.odpovědět 
   Re: .14:52:09 18.01.2016
Tohle všechno je jen otázka individuálního pohledu a žádná obecná pravda. Ano, je to přírodní útvar, ale jedna a ta samá skála může být požehnáním i prokletím. U upřímně - projevovat úctu nebo učůrávat z výsledku geologických procesů mi nepřijde jako něco chvályhodného. Prostě to tak je. Je to měkké, je logické, že to voda vymlela. Kdybys mluvil o projevu úcty a obdivu k zemědělcům, co vytvořili v horách třeba terasy s rýžovými poly, tak ok. To je opravdu obdivuhodné. Ale mít úctu k sedimentu? Jsem ochoten mít úctu ke svému okolí, nejsem příznivce vyrývání nápisů do písku nebo podobných hovadin, ale to proto, že se nechci koukat na zjevný vandalismus nebo nepořádek. Ale určitě ne kvůli skále jako takové.
odpovědět 
    Re: .19:26:46 04.02.2016
takovýhle jako ty, když se dostanou k prachům a moci, tak akorát likvidujou okolí, protože neučůravají z obyčejnýho útvaru, maximálně z odlehlého rýžového pole možná kdesi v Indonésii:-D
odpovědět 
 mi ten názor nějak krystalizuje postupně11:46:40 18.01.2016
jsou nepochybně cesty, které jsou zničené, a s původním povrchem skály se na nich setkáváme velmi sporadicky. upřímně řečeno, tam není jediný smysluplný důvod cokoli chránit, a cedulku na tý hraně kousek od mouřenína v prachově "cesta zrušena" považuji za úlet. něco, kde jsou vyšlapaný koryta na celou podrážku moc víc zničit nejde, maximálně tak v extrému prošlapat věž naskrz. takové cesty naopak do výběru jednoznačně patří. a je to napříč oblastmi, takový osud stihl i cesty na písku relativně tvrdém, jsou nejen na strouhankách (kokořínsko, skalák, drábky), ale i třeba v ostrově, na křížáku.
a není to záležitost posledních let - problém byl již v šerém dávnověku, tenkrát se to řešívalo třeba tupým zabetonováním vyšlapaných stupů, když jsem před pětadvaceti lety začínal tak už třeba v normálce na sokola v drábkách byly beton v stupech poderodovaný a částečně vypadaný, řekl bych, že tam je od hloubi sedmdesátých let.

nakonec bych to zcela otočil, do výběrů patří cesty, kde zas tak moc zničit nejde, tý údolce na podmokly, normálce na kápla, rudé hraně, normálce na trubadůra, východní hraně na kočičí jehlu, normálce na měsíční atakdále už nějaká ta tisícovka přelezů neublíží. nakonec když nad tím přemejšlím tak bude nejlepší to nechat koňovi.

leda snad kdybychom to chtěli nějak restaurovat, ve smyslu doplnit vyhamtanosti nějakou kompozicí z písku a vodního skla...
Lukas B.odpovědět 
  Normální stav diskuse12:59:42 18.01.2016
Jani, to ,že jsi vydala nového průvodce je správný čin.Bohužel my chlapi a ještě navíc pískaři jsme ješitové,že to vydala právě žena.Navíc skalní pískaři by si nejraději nechali písky jen pro sebe a nikoho cizího by na něj nepustili. Je samozřejmě nesmysl, že by tvůj průvodce výrazně zapříčinil devastaci skal.To dělají bezohlední a sobečtí lezci-nelezci. Není problém,že se na skalách leze stále více, ale jak se tam chováme !!!!!
Libor H.odpovědět 
  Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně14:56:19 18.01.2016
Tak imitace jsou již velmi zdařilé. Kdyby se toho chytil nějaký šikovný výrobce, třeba by udělal i celou novou umělou věž :-)
odpovědět 
   Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně15:12:37 18.01.2016
nene, příroda to dělá jaksi úplně blbě a složitě a plejtvá. tvrdívá se (a jsem línej to tvrzení dohledat, ale dalo by se), kolikže procent plochy skal je využíváno pro lezení (pro sasko, kde se lezou jen věže a je to prakticky skanzen a moc místa pro nové cesty není), a mám pocit, že je to míň než deset procent, a považte, na jednom profilu je jen jedna cesta a mezi profily je děsnýho místa.
Lukas B.odpovědět 
    Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně16:30:43 18.01.2016
Prachov je moje "srdeční" oblast, tam jsem začínal na písku, ve třiasedmdesátém roce jsem na Krákorku na Západní cestě hodil svou první velkou tlamu :-) a dodnes tam jezdím moc rád. Dnes jsem sice zdomácněl v Tisé, od baráku má do skal to mám tak pět minut, ale rád si průvodce koupím, jako všechny předchozí. To ničení skal není až tak počtem přelezů, ale ohleduplností lezců.
 lubbezodpovědět 
    Lehký osud frustrovanejm....16:36:11 18.01.2016
Vydání nového průvodce je pouhou nabídkou, pokud si myslíte, že jde o věc nepotřebnou, nebo snad škodlivou, nekoupíte si ho. Jak jednoduché....
Janě přeju nadhled a energii odolávat náporu frustrovanejch lidí. Dnešní doba jich bohužel přináší spoustu...
Frustrovanejm jedincům zas přeju, aby se nad sebou více zamysleli a pokusili se svůj hendikep zmírnit, nebo úplně odstranit. Bude to jejich největší přínos pro lidstvo....
Honzaodpovědět 
     Re: Lehký osud frustrovanejm....21:43:00 27.01.2016
Potenciální škodlivost tohohle průvodce neodstraníš tím, že si ho nekoupíš. Tady se rozebírá ten problém, že pod jeho vlivem se může na pár cest navalit x-krát víc lidí, než cesty unesou, a to lidí bez dovedností, znalostí i zkušeností, jen s tím co vyčetli.
Absence údajů o autorech cest a době vzniku je pak faul sám o sobě, pro spoustu lidí asi těžko pochopitelnej i zkousnutelnej.
odpovědět 
      Re: Lehký osud frustrovanejm....12:49:02 28.01.2016
No jo, jesitnost mnoha lidi je hrozna a tezko zkousnou, ze nekde nekde neuvedl jejich jmeno.

Potencionalni skodlivost pruvodce? Skodu delaji hlavne lezci sami tim, ze tam lezou... Mozna by prospelo namisto brojeni pristupu k lezeni, ktery se neslucuje s tim na co jsem zvykly, zamyslet se nad sebou. Jde mi opravdu o ochranu skaly jak tu tak hlasam? Ano? Tak holt ji prestanu nicit, ze po ni polezu.
odpovědět 
       Re: Lehký osud frustrovanejm....18:16:25 29.01.2016
Asi to nebude o ješitnosti prvovýstupců, protože většina z nich už tady není....
odpovědět 
       Re: Lehký osud frustrovanejm....18:20:39 29.01.2016
Asi to nebude o ješitnosti prvovýstupců, protože většina z nich už tady není....
odpovědět 
  Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně17:01:51 18.01.2016
Co myslis puvodnim povrchem skaly? Pisek dosti znacne zvetrava, tedy se s "puvodnim" povrchem setkat nelze ani na cestach kam lidska noha ci ruka nedosahla.
odpovědět 
   Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně17:56:04 18.01.2016
S původním povrchem se setkáš velice často. Písek sice zvětrává na povrchu, ale hlavně má kvádrovou odlučnost, takže se řítí v celých blocích, masivech i věžích povrch nepovrch.
Bídaodpovědět 
    Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně18:33:56 18.01.2016
Co to je hrdobec? hrdobec je brouk:-D Původní povrch písku je a)nevybroušenej nohama, lanem, neolámanej v hnízdě, má patinu, dokonce voní, možná mech a zvětralej, to ostatní je nepůvodní povrch-doničenej, omlácenej, ohmatanej.Neni to jen tak šutr, jak to tady píšou...pro šutr nakonec neuvidíš skálu, ale tak to je - má-li někdo vidět jednorožce, musí mu druhý přikouzlit roh.
.odpovědět 
    Re: mi ten názor nějak krystalizuje postupně21:05:04 18.01.2016
Aha, takhle to ten LukasB myslel :).
odpovědět 

 Díky22:17:30 18.01.2016
Autorku znám. Dokonce patřím i k těm pitomcům, co si kdysi při slaňování dávali pod zadnici pneumatiku od mopeda, aby si nenadělali na stehně šmouhy. Mám rád nejen skály, ale přírodu jako takovou. Poznám už za ta léta, že Jana toho průvodce psala pro mne, pro Vás, pro všechny, kterým její knížka může pomoci. Skály jsou jejím životem (je nesmysl, že vylezla "něco málo"), ale přesto si víc váži lidí, zejména těch, opravdově pro něco zapálených. Slovo "pokora" pro ni fakt není prázdným pojmem. Věřte jí tedy každé slovo, a až někdy polezete po některé cestě, kterou neobjevila, ale nabízí Vám ji třeba proto, že její objevitelé už Vám ji nabidnout nemohou, chápejte že prožívala a naštěstí stále prožívá totéž co Vy. Osobně ji za tuto knížku i za přístup k ní mockrát děkuju.
pavelodpovědět 
 Re: Díky11:11:39 19.01.2016
tak tedy: autorku neznám, vůbec o sobvě nic nepíše ani na webu ani asi v knize hádám...Nelíbilo se mi, že do autorky šili lidi - ne jen v komentech tady, co lezou i přes zákaz (ruku na srdce) a nepřipadá jim to jako prblém. K autorce mohu říct jen jedno: nevím odkud je, typuju asi sever podle osy výběru...nechápu proč tam dala Hrubici a nakonec Prachov - to jsou uplně odlišný oblasti. Obsáhnout písek celorepublikově nesvědčí o hlubokém vztahu k oblastem ani o pokoře ke zvětralému materiálu, ani k jednotlivým autorům, mají totiž taky rukopis cest jak jistě vís. Takovou knihu s ohledem ke skále bych nenesl na trh, nevydával nebo by ten výběr mohl chvíli zrát.Na druhou stranu tím, že si autorka nelámalo moc hlavu co tam dát a proč (právě tyto oblasti), vznikl výběr s takovým přesahem.
.odpovědět 

 Hrubice18:48:59 20.01.2016
Před časem jsem se zařekl, že nebudu na Lezci na nic reagovat, zejména se nebudu kvůli střetu zájmů, vyjadřovat ke knížkám, abych nedostal od starých kamarádů zase po hubě. Ale udělám ještě jednu výjimku. Průvodce je pěkný, mám z něj radost, koneckonců ho taky prodávám ;-).  Vyjádřím se pouze k Hrubici. Všechny zařazené cesty jsem, pokud se nepletu, před dávnými lety lezl a to většinou mnohokrát.  Nad výběrem trochu kroutím hlavou, snad žádná z nich už nemůže být vzhledem k olezenosti pěkná. Ale protože už je nelezu, tak se možná pletu. Jsem autorem jedné v průvodci zařazené cesty, takže se i mě konkrétně dotýká neuvádění autorů. V tomto případě mi to, ale vůbec nevadí. Zrovna já bych tuto konkrétní cestu do tohoto výběru rozhodně nezařadil, nechápu co se na ní komu líbí.
PeSodpovědět 
 Re: Hrubice22:29:51 20.01.2016
tomu říkám názor, pěkný
Filodpovědět 

 Suma sumárum 07:28:21 21.01.2016
Jsem rad ze pozitivní výměna názoru na lezci přispívá k samotné sebereflexi různých autorů. Na druhé straně cela diskuze pravděpodobně přispěla ke zvýšeným prodejum a vo tom to je. Vrcholu zdar
Elementodpovědět 
 Re: Suma sumárum 08:29:02 21.01.2016
nemyslím, že to zvyšuje prodej,..zajímavá je placená reklama, mrkni na ty placený banery tady a kolik to stojí na týden - co když to vydal někdo jiný a jiný se podepsal?? někdo kdo ví, jak začátečníci bloudí a tak si na tom maže kapsu??
já to prostě nekoupím - uvědomil jsem si že to nemá smysl, průvodci, kterých je na seznamu skalní oblasti.cz víc než dost, jsou kvalitní a stačí...
odpovědět 
  Re: Suma sumárum 22:02:06 21.01.2016
2 články, zhruba 300 komentů, ??xx.000??? přečtení 50% proti, docela slušná naděje a stálo mě to skoro nic. To že to nevydá znovu, neznamená, že byla poslední
Elementodpovědět 

 Díky09:31:56 21.01.2016
Díka za průvodce. Naprosto souhlasím s názory, uvedenými výše v reakci autorky. A doporučuji brát většinu komentářů pod články jak naprosto nereprezentativní.
Michalodpovědět 
 Re: Díky11:03:13 21.01.2016
Diskuze a komunitní web obsahuje názory všech, které jsou monžá nereprezentativní(co tím chceš říct)ale určitě relevantní. Průvodce je nechť mi autoři a jejich marketingová podpora odpustí jedním slovem paskvil a říkám to už naplno. Začínající lezci by měli více skalami bloudit, studovat metodiku a číst, než rovnou kupovat taková díla, tak jak to dělali všichni před nimi.pak totiž pochopí že takový průvodce nepotřebují.
odpovědět 
  Re: Díky17:06:10 24.01.2016
Nereprezentativní = téměř vždy se ozvou jen nespokojení a v diskuzi to může vypadat, že jsou všichni jen naštvaní. V reálu těch spokojených může být naprostá většina, což diskuze na webu nikdy nezohlední.
Michalodpovědět 

 Díky14:48:18 21.01.2016
Mně se tvůj průvodce líbí, díky. Ale vyvodil jsem z něj ten závěr, že na českých pískovcích v životě nepolezu. Nehodlám kvůli sportu riskovat invalidní vozík nebo rakev.
goatodpovědět 

 Popsaný jištění v cestách13:33:59 26.01.2016
jak se to říká: cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysli. Autorka je zjevně měla, bohužel pískům to rozhodně neprospěje.
1) co je opravdu ale trapný, je to popsaný jištění, stává se z toho pak dost překližková záležitost, člověk je ochuzen o hodně toho oběvování, strácí to hodně na zážitcích..
2) ty autory neuvést je fakt lameřina
doufám, že si průvodce koupí hlavně lidé co napísek jezdí jednou za rok, v nejlepším případě jednou za 10let
Alešodpovědět 
 Re: Popsaný jištění v cestách15:28:12 26.01.2016
Tem ten pruvodce moc neprospeje, spise je privede do zahuby. V pruvodci jsou bez varovani ukryty srapnely, ktere by si krome hvezdicky zaslouzily i vykricnik.

AAodpovědět 
  Re: Popsaný jištění v cestách09:10:44 28.01.2016
Tak třeba má autorka ve vlastnictví pohřební službu a potřebuje kšefty. A v lezení se bohužel už pohybujou i lidi,který by šrapnelem zasloužili dostat vícekrát.
odpovědět 
 Re: Popsaný jištění v cestách19:36:50 26.01.2016
Si vzpomínám, že jsem kdysi měl na několik let půjčeného Jedličkova pravěkého průvodce na Skalák. Chudáka pradědečka by asi dneska roznesli na kopytech za to, kolik smyček v popisech uváděl a jak detailními popisy kurvil onsajty. A protože jsem třeba já podle jeho průvodce lezl ještě mnoho desetiletí po vydání, zasloužil se o pokurvení pískovce ve Skaláku velmi mohutně. Mír jeho duši. To jsou ty pískařský tradice :)
P.odpovědět 
  Re: Popsaný jištění v cestách19:45:17 26.01.2016
Ten Jedličkův průvodce teda nebyl jen na Skalák, ale já podle něj lezl hlavně tam, a lezl jsem podle něj necelých 30 let po vydání (takže ne zas tak mnoho desetiletí), jak jsem teď zjistil. Koncem osmdesátých let mi ale ta rozpadající se knížečka přišla strašně stará.
P.odpovědět 
   Re: Popsaný jištění v cestách22:46:52 26.01.2016
Já teda podle něj lezu občas doteď. Jsou v něm opravdu ukryté šrapnely.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Popsaný jištění v cestách09:58:36 27.01.2016
tak mi to nedalo a kouk jsem do toho Jedličky, popisy cest mi nepřišli nějak sáhodlouhé, na podrobné popisy založení smyček jsem taky nenarazil, takže "P." má jen zkreslené vzpomínky a snaží se obhájit zmrvený popis v novém průvodci.
A pro anonyma: nikomu nic necpu, ale asi se to dotklo tveho ega. taky neviš co pišeš, já o hledání cest nic nepíšu, ale o hledání míst pro smyčky.
Alešodpovědět 
    Re: Popsaný jištění v cestách11:35:54 27.01.2016
Ok, mily anonymni Alesi: tak si ty mista na smycky klidne hledej a nevnucuj svuj pristup ostatnim. Lepsi? ;) A neboj, moje ego si vubec neranil, spis me pobavilo to presvedceni o tom, ze tva cesta je jedina spravna cesta.
Jasny, ze si v Jedlickovi najdes to (nebo vidis jen to) co podpori tvuj pristup.. Taky je dobre si uvedomit, ze stejne jak brojis proti uvadeni smycek, tak se da brojit proti cemukoliv - treba proti samotnym pruvodcum. A dal, ze skala neni tvoje.
Kazdopadne, to jak autorka pruvodce udela je jen jevi vec.
odpovědět 
    Re: Popsaný jištění v cestách11:50:29 27.01.2016
Vzpomínky fakt možná zkreslené mám. Tu knížku už jsem dávno vrátil. Zůstala mi z ní vzpomínka na to, že se tam údaj o smyčce občas objevoval (zatímco v pozdějších průvodcích ve stejných cestách už myslím ne), a že i ty popisy vypadaly trochu jinak než později, ve smyslu trochu větší podrobnosti. Jenomže já už jsem možná podruhý ztratil i ty nový průvodce na Skalák, tak už ani s nima nemůžu srovnávat.
Máš pravdu, že se nemám moc o co opřít, na jedné straně dost stará nejistá vzpomínka, na druhé straně pár stránek pdf z webu nového průvodce.
Celou tu legraci dělám vlastně jenom proto, že mi je nesympatická a zbytečná tahle forma veřejný popravy, a zdá se mi, že aspoň občas se taková věc děje ve jménu nějaké podivné ideologie tradičního pískařství, která, jak jsem si už v minulosti všímal, bývá založena i na nejrůznějších falešných mýtech (například o nesrovnatelně čistším a lepším saském lezení atd. atd.).
Pískovcové lezení mám opravdu rád, vlastně skoro nic jiného ani nedělám, ale tady jde aspoň u někoho spíš o vytváření nějaký posvátný nedotknutelný krávy.
Vykřičené cesty lezu čím dál míň, míst, kde nejsou návaly, je pořád dost... A zas takovej problém odpustit si třeba přeplněnej nepříjemnej Prachov... nemám.
Ale sentimentální vzpomínka na letní vyhřátej Skalák, za kterým se člověk ještě ohlídne cestou na vlak v neděli navečer (přesně jako z Kuchaře), je docela hluboko zarytá. To byla jedna z věcí, které mě jako lezce dost určily. Já už to takhle možná nezažiju, věci se neopakujou, ale třeba někdo jiný něco podobnýho jo, a když bude mít přitom v batohu tohohle pomlouvanýho průvodce, nemusí to být nic špatnýho. Vždyt já měl taky v hlavě nebo na papírku různá doporučení od starších zkušených.... typu Údolní Podmokly. (Poprvé jsme ale omylem dobloudili ke Křemenové.)
P.odpovědět 
     Re: Popsaný jištění v cestách19:55:56 27.01.2016
když tak nad tím přemýšlím, vytvoření tohoto průvodce je zbytečné a jako těžká zprostředkovatelská služba navíc=nákup v supermarketu, všichni tam chodíme, protože to je levný, pohromadě a dosažitelný...ale většinou samý svinstvo - to poznáme později...starý průvodčíci jsou jako studie, tak se taky jmenovali, těším se na znovuvydání některých z nich!!
odpovědět 
  Re: Popsaný jištění v cestách00:13:33 28.01.2016
Onsajty kurví maglajz a v tej knížce co se tu o níc diskutuje nejsou konkrétní popisy kde dát smyčky
odpovědět 
   Re: Popsaný jištění v cestách14:51:34 28.01.2016
Ano,častokrát ho hlavně ztíží.Voni ti lidi vomatlaj kde co :D
odpovědět 
 Re: Popsaný jištění v cestách20:19:38 26.01.2016
Ale jo, tak si klidne ty cesty hledej a nevnucuj svuj osobni pristup vsem ostatnim.
odpovědět 
  Re: Popsaný jištění v cestách22:44:55 22.02.2016
Tak jsem teď v sobotu navštívil Prachov. Čistě pohodová procházka začínající u Šikmé věže, toulání mezi věžemi a závěr u Pelíška. TurisŤárna měla zavřeno a tak jsme byli bez oběda. Ale proč to píšu, kolega měl nový výběr a tak jsme si ho prošli pěkně od konce. Prakticky všechny cesty jsem lezl a to i několikrát, plus samozřejmě spousty dalších, přeci jenom za 40 let toho člověk naleze dost. Nepřišel jsem ale na klíč, jakým ty cesty byly vybíraný. Takovej obyčejnej sedmovej lezec, kterej Prachov nezná, si asi dobře nabije tlamu. Takovej Pašťák na Smítkárnu, nebo obě cesty na Čertovku jsou docela vypečené a za ty léta chytůprosté. Je fakt, že autor výběru se nezavděčí každému lezci, škoda že ani mě.
Lubošodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.