LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Otevřený dopis 2

Vážený předsedo ČHS
Vážená lékařská komise ČHS

Nejdříve chci poděkovat  předsedovi ČHS za rychlou odpověď na můj otevřený dopis.

Vážený předsedo ČHS
Vážená lékařská komise ČHS



Nejdříve chci poděkovat  předsedovi ČHS za rychlou odpověď na můj otevřený dopis. Děkuji, že se k problematice ozvali téměř všichni zainteresovaní, ale bohužel ani jeden z lékařské komise ČHS. Bohužel mě tohle vyjádření nepřesvědčilo o tom, že plnění silových limitů není zdraví ohrožující. A je nutné ho provádět, když existuje více možností, které dokážou rozřadit reprezentanty podle výkonnosti. A navíc nejsou pochybné pokud jde o zdraví.

A protože se blíží první termíny zmiňovaných testování rád bych byl ujištěn lékařskou komisí  ČHS o tom, že  testy a příprava na ně  nemůže způsobit nějaká zdravotní postižení  mladých sportovců.
          Je mi jasné, že lékařská komise může na tohle vyjádření potřebovat třeba více času, proč ne. Ale pokud lékařská komise nemůže své vyjádření sdělit hned měla by testy pozastavit až do doby jejího rozhodnutí zda jsou nebo nejsou zdraví nebezpečné.
        Takové jednání bych považoval ze strany lékařské komise za seriozní.

Děkuji za rychlou reakci  Libor Hroza

LRH   [úpravy] 12:19 28.01.2018Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Libore, Libore...22:00:36 28.01.2018
Myslím, že už to trochu přeháníš. Testy reprošů nikomu neuškodí - většina z nic je zvyklá i na větší zatížení. Tím neříkám, že pokud jde o kategorií U16, je to správné, ale bohužel je to fakt a světový trend. Podivej se na jiné sporty, třeba na gymnastiku. To my jsme ještě úplní břídilové. Pokud jde o vypovídající hodnotu těhle testů, tak to je věci dalších diskuzi a zkušenosti - to je snad jasné každému, kdo se závodním lezením má co do činění. Naše úroveň trenérské práce je ješte pěkných pár krůčků za světovou špičkou, ale učme, diskutujme a snad z toho něco vzejde. Jenom štěkání nic nedá :).
AKodpovědět 
 Re: Libore, Libore...22:24:20 28.01.2018
Zvlastni jak tu celkem mimomisove zdomacnel pojem Testy. Nejsou to testy, je to normalni "druhe kolo" boje o repre dresy.
odpovědět 
  Re: Libore, Libore...12:17:33 29.01.2018
Bingo! Koukám že i v poměrně krátké debatě o tomhle článku už je několik příspěvků, jejichž pisatalé jako by byli přesvědčeni, že jde opravdu o "testování repre" - snad za tréningovými účely;) Normální manipulace, bagatelitzace, možná nevědomá, ale pochybuji že by takové kraviny někdo plácal nevědomky...
odpovědět 
   Re: Libore, Libore...14:05:27 29.01.2018
V každém případě testy ve formě, ve které jsou, nemohou nikomu normální vadit a nemohou být pro dobré lezce limitující. Takže co dál? Že ti šéftrenér vidí pod pokličku? Samozřejmě, a proč by neměl? Jednou je tu ČHS zastupující ČR a vysílá závodníku, má plné právo na všechny informace o stavu lidí, které do zahraničí posílá. Co dá? Co je s testy za další problém?
odpovědět 
    Re: Libore, Libore...15:03:02 29.01.2018
Se pleteš! Z lékařského hlediska má právo pouze vědět jestli je závodník schopen sport provozovat!
LRHodpovědět 
     Re: Libore, Libore...18:07:02 29.01.2018
Ne, šéftrenér a vedoucí za repre plně zodpovídá. A ČHS to vše platí, mají plné právo na všechny informace. ČHS platí licence, pořádá nominační závody, pořádá tréninkové soustředění, má plné právo vědět, jak na tom členové repre jsou. Já být vedoucím repre, nevzal bych si do týmu někoho, kdo by stav narušoval.

No a to tvoje rýpání - že jsi to kazil svým dětem, to byla vaše věc. Ale jen se divím, jak jsi schopen to kazit i Anetě. Je šikovná, má do toho chuť, ale jestli budeš stále pokračovat ve své linii, nedivil bych se, kdyby byla odstavená na druhou kolej už jen kvůli tobě.

No, hlavně že jsi ten statečný a máš pravdu.
odpovědět 
      Ostatní trénuju tajně18:22:52 29.01.2018
To mělo být vyhrožování? Neboj já vím co udělali Lucce. A Aneta to ví taky. Tak bych to nechal na ni.
Libor a Lucka jsou už dospělý a náš vztah by nám mohl kde jaký rodič závidět. A ti taky věděli jak to bylo.
Ps. A těm ostatním pomáhám s treninkem tajně. :-)

LRHodpovědět 
       Re: Ostatní trénuju tajně18:35:07 29.01.2018
Jo, a jak šéftrenér za všechno odpovídá a jak ČHS všechno platí... Tak můžou.
Za bolševika to taky tak bylo. A reproši za to když řekli že se jim nelíbí komunismus byli vyhozeni. Říkali jsme tomu, že není svoboda projevu.
Jak se tomu říká dnes?


LRHodpovědět 
        Re: Ostatní trénuju tajně19:44:09 29.01.2018
Říkej tomu jak chceš. Ale jestli je někdo jezdí reprezentovat ČR, je naprosto jasné a žádoucí, že o ČR a zástupcích má hovořit pouze dobře. Jestli se ti ČR a její zástupci, v tomto případě ČHS, nelíbí, tak je přeci ani nechceš reprezentovat, ne?
odpovědět 
         Re: Ostatní trénuju tajně20:18:29 29.01.2018
To samé říkali komouši. :-)
LRHodpovědět 
          Re: Ostatní trénuju tajně21:01:58 29.01.2018
Nevím, zda to komouši říkali, nebo ne, ale je to naprosto logický a správný požadavek. A funguje všude, nějak jsem nezaznamenal, že by se nějaký sportovec dlouhodobě a bez postihu v repre kriticky a špatně vyjadřoval na adresu svého vlastního svazu.
odpovědět 
      Re: Libore, Libore...18:44:53 29.01.2018
Promiň, ale takové vyhrožování si ve společnosti dovolí jen grázl. Případně mafiánský kápo. Nebo Miloš.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Libore, Libore...19:38:59 29.01.2018
Co to meleš o vyhrožování? Viděl jsem, jak se Libor dřív choval a jak si stěžoval, že mu pro jeho svěřence ČHS dává špatné podmínky a osekává podporu. Chceš to snad rozporovat? Důkazů o neustálých stížnostech je tu mnoho a to včetně stížností právě na snižení podpory.

A jelikož ve svém chování a útocích pokračuje, není snad jen logické, že s jeho svěřenci se bude situace opakovat? Liborovo chování se nezměnilo, lidi v ČHS se nezměnili, obor, tedy drytool se nezměnil, není jen logické, že za těchto podmínek se těžko jeho svěřenci dočkají nejakého zlepšení podmínek, zejména když neodsahují zdaleka tak dobrých výsledků, jako dříve?

Takže žádné vyhrožování, ani nejsem v pozici, kdy bych mohl podporu drytoolu ovlivnit, pouze jsem napsal, že bych se nedivil, kdyby kvůli němu měla špatné podmínky i Aneta. Nic víc. Nebo je tu snad někdo, kdo si myslí, že si v ČHS řeknou "Ten Hroza nás pořád tak pěkně kritizuje, nezvýšíme jeho svěřencům podporu?" ???? Asi těžko, viď?

odpovědět 
        Re: Libore, Libore...20:20:10 29.01.2018
A neměl by spíš napsat jestli jsem byl v právu?
LRHodpovědět 
         Re: Libore, Libore...20:58:15 29.01.2018
Ano, byl jsi v právu. A asi jsi i teď. Ok. Už jsem to napsal mnohokrát. Většinou ve svých komentářích a kritikách míváš pravdu. Ale k čemu je to dobré? Chceš vyhrát jednu bitvu, nebo celou válku? To tě doma neučili, že hlavou zeď neprorazíš? Zákulisní politikou a diplomacií bys toho býval zvládl mnohem více. Jenže ty co? Ty jen křičíš a křičíč až odradíš i ty, co by tě jinak podpořili a pomohli ti :-(
odpovědět 
          Re: Libore, Libore...23:53:19 29.01.2018
Tohle je samozřejmě pravda. Bohužel. Blbé je, že LRH zcela zjevně není, opakuju není, člověk schopný diplomacie, tím méně zákulisní politiky. On to prostě neumí jinak, než jak to dělá. Snad proto by se k němu mohl přidat i někdo další, kdo má zájem na prospěchu závodního lezení (já to nejsem, mně je závodní lezení šumák; četl jsem to jen proto, že už je to tady několikátý Otevřený dopis).
(Jinak věcně má LRH, podle mne laika, asi pravdu; nicméně si myslím, že na mlaďochy mají dávat pozor ti, co jsou za ně přímo zodpovědní.)
D.odpovědět 
           Re: Libore, Libore...10:00:48 30.01.2018
No a to je právě ten základní problém - k LRH se přidat nejde, a naopak, pokud se někam přidá on, je to pro ten projekt smrtící. Se nedovede ovládat a když něco pracně stavíš a domlouváš, on to pár slovy během okamžiku zničí :-( Další slovo, které nezná, je kompromis.
odpovědět 
            Re: Libore, Libore...12:39:30 30.01.2018
Základní problém je, že když má někdo pravdu, tak lháři proti němu jsou ve výhodě. Aspoň tak je to ve velké části naší společnosti. Bohužel si nelze nalhávat, že by to bylo v ČHS lepší. Můžeme se o to ale aspoň snažit.

P.S.: Takže jsme se dohodli, že LRH má pravdu. OK. Další krok je mu za to poděkovat. OK. A další krok udělat něco za prosazení této pravdy... Jinak jsme normální přizdisráčové. Viz diskuse níže o bolševických manýrech.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Libore, Libore...14:56:34 30.01.2018
Spíš jsi se usnesl Ty a nějaký anonym (najednou Ti anonym nevadí, když se Ti jeho tvrzení hodí), že LRH má jakousi imaginární pravdu. Nikdo sice pořádně neví v čem, ale na tom vlastně ani nezáleží. Jestli myslíš, že má pravdu v nějakém osekávání podpory jeho svěřencům, zkus zavzpomínat na dokument, který tady kdysi publikoval Zoban - vyplýval z něj pravý opak, pokud svěřencem LRH byl Reprezentant 1. goo.gl/WDgDm6
LRH nejspíš vadilo, že jeho svěřenec nedostává úplně všechno na úkor ostatních, ne že by ho někdo osekával.
Martinodpovědět 
              Re: Libore, Libore...15:10:38 30.01.2018
Příliš nevadí, pokud se anonym vyjadřuje k problému. Velmi vadí, pokud se anonym vyjadřuje k osobnosti někoho jiného (neboli nefér argumentace ad hominem povýšená ještě o tu anonymitu).
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Libore, Libore...20:41:38 30.01.2018
asi spatne ctes a neznas okolnosti Martine
odpovědět 
             Re: Libore, Libore...15:18:59 30.01.2018
Ale uvědomuješ si, že i když jsem si vědom všeho, co jsi napsal, tak naprostá většina rodičů a trenérů se chce věnovat tréninku a dětem, a ne politice okolo? Takže i když má Libor třeba pravdu a některé věci se mi nelíbí, nebudu proti nim bojovat. Ne ze strachu, ale prostě proto, že se mi nechce tomu věnovat energii a čas, mám na práci zajímavější věci.
odpovědět 
 AK,AK22:26:03 28.01.2018
...jsme břídilové v čem?
LRHodpovědět 
  Re: AK,AK23:24:50 28.01.2018
V tom ze nedokážeme usměrňovat ambice horo -molocha čhs potažmo TB kaprála Bloudkova..tak tomu jest..viva la dotace na cokoliv..ale čím víc se z hovnem mažeš,tím víc smrdí;-)
Zdendaodpovědět 
   Re: AK,AK14:25:33 29.01.2018
Prima, ale komentář zněl, že jsme břídilové ve srovnání třeba s gymnastikou. Ty píšeš o molochovi, netuším jak s tím souvisí ta gymnastika. Nebo tam měli něco (někoho) obdobného, a úspešně se s tím vypořádali?
Jirkaodpovědět 
  Re: AK,AK23:24:52 28.01.2018
V tom ze nedokážeme usměrňovat ambice horo -molocha čhs potažmo TB kaprála Bloudkova..tak tomu jest..viva la dotace na cokoliv..ale čím víc se z hovnem mažeš,tím víc smrdí;-)
Zdendaodpovědět 
  Re: AK,AK23:24:54 28.01.2018
V tom ze nedokážeme usměrňovat ambice horo -molocha čhs potažmo TB kaprála Bloudkova..tak tomu jest..viva la dotace na cokoliv..ale čím víc se z hovnem mažeš,tím víc smrdí;-)
Zdendaodpovědět 
   Re: AK,AK23:27:19 28.01.2018
Omluva za násobení příspěvků.špatný signál..
Zdendaodpovědět 
  V čem?09:52:41 29.01.2018
Třeba v tom, že už dlouhá léta nezvládáme nic jiného, než psát nějaké pamflety na web a kritizovat, kde se dá, ale se skutečným stavem věcí jsme nezvládli pohnout ani o píď :-) Nebo snad máš pocit, že nejsme břídilové, když i přes tvé protesty si posledních X let dělá ČHS co chce, bez ohledu na to, jak moc protestuješ a stěžuješ si? Když si vezmu, co vše za poslední leta prosadilo vedení ČHS a to včetně toho, že se nechalo znovu zvolit, a porovnám to s tím, čeho jsi dosáhl ty, tak to břídilství tam také vidím poměrně jasně :-)
odpovědět 
   Re: V čem?11:15:28 29.01.2018
Tak pozor, LRH není žádný břídil, ale velmi významný stěžovatel, v okopávání kotníků naprosto nepřekonatelný. Když je ve formě, nevyrovná se mu ani obtížný hmyz..
martinodpovědět 
    Re: V čem?14:22:03 29.01.2018
Že by se ozvala potrefená husa?
jirkaodpovědět 

 Lékařská komise 09:30:19 29.01.2018
Zajímalo by mě, kde jsi vzal ten nesmysl, že by jedna komise mohla rozhodnout o zastavení činnosti druhé komise. Lékařská komise by mohla případně jiné komise kritizovat nebo podat podnět k VV. Vzhledem k tomu, že nic takového nenastao
Juraodpovědět 

 Lékařská komise 09:30:25 29.01.2018
Zajímalo by mě, kde jsi vzal ten nesmysl, že by jedna komise mohla rozhodnout o zastavení činnosti druhé komise. Lékařská komise by mohla případně jiné komise kritizovat nebo podat podnět k VV. Vzhledem k tomu, že nic takového nenastao
Juraodpovědět 
 Re: Lékařská komise 09:33:57 29.01.2018
Pokračování:..nenastalo, nejspíš tvůj dramatický dopis považují za ptákovinu, na jejíž řešení zatím nemají čas.
Juraodpovědět 
  Re: Lékařská komise 13:30:23 29.01.2018
Nevím jestli to ČHS považuje za ptákovinu. Ale už dost zkušených trenérů z jiných oborů mi dalo za pravdu, že je to ptákovina. Ptákovina kterou oni také dřív zažili ve svých sportovních disciplýnách. Holt soutěžní lezení je mladý sport a tak si musí asi projít i tím co ty ostatní spory. Bohužel pro závodníky. Akorát zde u těch prstů jde skutečně o možnost ,že si je mlaďoši ať už v přípravě nebo při samotném testu poškodí. Navíc si také myslím, že jde také o to, aby bafuňáři své ovečky mohli lépe ovládat a manipulovat s nimi.
LRHodpovědět 
   Re: Lékařská komise 14:02:16 29.01.2018
A co jako? Pořád nechápu, co máš za problém. Proč to řeší ty? Neměli by se ozvat trenéři a rodiče těch těch, kterých se to týká? To ses jako pasoval na mluvčího, který jediný tomu rozumí, nebo co jako? Zachránce tisíců dětí? Proč se ozýváš ty, a ne třeba trenéři, kteří s repre opravdu pracují?
odpovědět 
   Re: Lékařská komise 14:18:55 29.01.2018
Pleteš pátý přes devátý, ČHS odpověděl obratem. Za ptákovinu tvůj dopis nejspíš považuje Lékařská komise, když urgentně neřeší tvoje folklórní vytí.
Juraodpovědět 
    Re: Lékařská komise 14:38:31 29.01.2018
Pokud se nepletu oslovil jsem předsedu ČHS a lékařskou komisi ČHS.
Zatím odpověděl jen předseda ČHS. A že požaduji vyjádření lékařské komise? Přijde mi to celkem přirozené. Kdo jiný by se měl zabývat problematikou lezeckých úrazů, jejich příčinami, jejich léčením a prevencí než lékařská komise? Celkem důkladně se tím zabýval Mudr Ivan Rotman z ČHS. A to i na úrovni UIAA.
LRHodpovědět 
     Re: Lékařská komise 20:11:15 29.01.2018
Odkdy úkoluješ Lékařskou komisi? Lékařská komise nemá povinnost vypracovávat elaboráty kdekomu jen proto, že se rozhodl sepisovat výzvy. Není to veřejná služba, určená zdarma všem.
Chceš odbornou analýzu? Sežeň si uznávaného experta, zaplať ho a publikuj výsledky, pak tě můžeme brát vážně. Plky typu "jeden známý co dělá u známého odborníka mi povídal že.." aniž by bylo jasné, k čemu přesně se vyjadřuje, jsou k ničemu, stejně jako ty tvoje pamflety.
dejvodpovědět 
     Re: Lékařská komise 20:15:34 29.01.2018
MUDr Rotman a jeho výzkum z roku 1985-1991? Nepřijde ti to v době magnetické rezonance trošku mimo?
Martinodpovědět 
      Re: Lékařská komise 20:30:19 29.01.2018
Já nevím nejsem lékař. Ale od toho je tady lékařská komise, aby něco odborného řekla. Já jsem ji nezaúkoloval, já jsem ji požádal. A myslím si, že lékaři z této komise by měli mít morální profesní i povinost se k tomu vyjádřit pokud by mohlo jít o poškození zdraví.
LRHodpovědět 
       Re: Lékařská komise 22:09:54 29.01.2018
Být Tebou bych neváhal a oslovil našého staronového prezidenta - ať se vyjádří :).
AKodpovědět 
       Re: Lékařská komise 15:22:31 30.01.2018
Možná kdyby s tou žádostí přišel někdo normální, komu nejde jen o špinění všech okolo, dalo by se polemizovat o morální povinnosti. Z prvního i druhého otevřeného dopisu je spíš patrná potřeba útočit na odborníky, pracující pro ČHS. Není ničí morální povinností si s tebou dopisovat, když je jasné, že za péči o zdraví závodníků schováváš potřebu vyřizovat si účty. Vůbec se nedivím, že lékařská komise ten dopis ignoruje, je jim nejspíš jasné, že o odbornou debatu jde až na posledním místě.
Martinodpovědět 
      Re: Lékařská komise 21:51:02 29.01.2018
Když to nepřijde mimo ČHS, tak proč by to mělo být mimo? To PDF se dá pořád stáhnout.
Bídaodpovědět 
       Re: Lékařská komise 14:41:06 30.01.2018
Dá se stáhnout coby historický dokument z archivu, stejně jako bulletiny lékařské komise od roku 1990. U článku je letopočet i datum, kdy probíhaly průzkumy - z toho by měl každý snadno zjistit, že se jedná o starší materiály. Nikde se nepíše, že jde o nejnovější poznatky, podle kterých by se dnes měli řídit trenéři lezení.
odpovědět 
        Re: Lékařská komise 15:17:25 30.01.2018
Hele, nějaký pilný skřítek, co se vyzná v bludišti horosvaz.cz... Rotman je neaktuální? Ona se nějak změnila anatomie lidské ruky? A proč ho pořád citují bakalářky, diplomky a i jiné publikace? Škoda, že se tím nezabývá i publikační činnost T. Bintera. Ale ten teď nyní dle svého posledního příspěvku na tbtraining zkoumá spíše vliv alkoholu na výkon ve sportovním lezení.
odpovědět 
         Re: Lékařská komise 15:52:17 30.01.2018
Anatomie ruky se nezměnila a o tom taky nebyla řeč - otáčíš to pěkně, možná bys se mohl zkusit přihlásit do týmu k Ovčáčkovi. Rotman ale nebude hlavní guru v tréninku a měření výkonnosti, v tom jsou lidi z FTVS dál. Mimo mísu je představa, že důchodce Rotman pomocí 30 let starých průzkumů z dob rentgenových snímků vyvrátí postupy, založené na aktuálních poznatcích. Nebo že je navrhne zakázat jako zdraví nebezpečné - to zavání pěkným nesmyslem.
Pokud nějaký průzkum projde až do špičkového mezinárodního časopisu, recenzi od uznávaných odborníků už musí mít za sebou.
Ref: BALÁŠ, J., PECHA, O., MARTIN, A.J., COCHRANE D.J. Hand-arm strength and endurance’ as predictors of climbing performance. European Journal of Sport Science, 2012, vol. 12, no. 1, p. 16-25.
Martinodpovědět 
          Re: Lékařská komise 16:09:58 30.01.2018
Píši snad, že to bude vyvracet Rotman? A kde jsou ohledně tréninku lezení lidé z FTVS? Mají milion dat a neví, co si s nimi počít. Chceš vědět přesně, kde jsou? Asi tam, že nechají učit Bintera nové trenéry. To nemůže ospravedlnit ani profesura ze Sorbonny.
odpovědět 
           Re: Lékařská komise 16:52:36 30.01.2018
To je ovšem vysoce odborný, objektivní a nevyvratitelný argument. Nejspíš čerpáš z širokých debat a výzkumů v nejrenomovanějších hospodách IV. cenové skupiny. To pak chápu, že celá FTVS i s ubohým European Journal of Sport Science může jen blednout závistí.
Martinodpovědět 
            Re: Lékařská komise 17:17:09 30.01.2018
V IV. cenové skupině se pohybuje T. Binter i se svými svěřenci a ještě to na svých stránkách drze přiznává.
odpovědět 
            Re: Lékařská komise 09:52:42 02.02.2018
Martine, nebylo by lepsi si ty clanky nejdrive precist a argumentovat spis jejich obsahem? Jiste dobre vis, ze asociace mezi ruznymi charakteristikami a vykony lezce muze byt ruzne silna a tak samotny clanek jako argument nestaci. Je nutne znat jeho obsah.
odpovědět 
           Re: Lékařská komise 21:43:12 30.01.2018
Ukaž mě někoho, kdo by to vzdělání trenérů dal lépe (i přes potenciální výhrady). Že by jsi to byl Ty?
AKodpovědět 
          Re: Lékařská komise 17:14:51 30.01.2018
Cetl jsi ten clanek? Jak silna je asociace mezi silou a vysledky? Kolik z celkove vykonosti sila prstu vysvetluje?
odpovědět 
           Re: Lékařská komise 17:55:12 30.01.2018
Tady se nikdo nebaví o hodnocení celkové výkonnosti - tu prokáží až výsledky na závodech. Řeč je pouze o nutné, nikoli však postačující podmínce: kdo nemá ani minimální potřebnou sílu, potřebuje ještě nějaký čas v klidu trénovat a ne jezdit na zahraniční závody, kde si tak akorát ublíží.
Martinodpovědět 
            Re: Lékařská komise 17:58:03 30.01.2018
Jo najednou strach o zdraví :-D :-D :-D
odpovědět 
            Re: Lékařská komise 17:59:51 30.01.2018
A nejel loni zrovna mladej Binter na svěťák zraněnej?
odpovědět 
             Re: Lékařská komise 18:05:58 30.01.2018
A jakou to má souvislost s testy? To si musí každý závodník rozmyslet, kdy pojede nebo nepojede na závody - to je snad úplně běžné ve všech sportech ne?
odpovědět 
             Re: Lékařská komise 09:44:17 02.02.2018
To uz je asi vubec nejvetsi selhani trenera vyslat sveho sverence na zavod zraneneho... Navic kdyz je jasne, ze i bez zraneni by moc dobre nedopadl.
odpovědět 
   Re: Lékařská komise disciplyna23:27:16 30.01.2018
Nemohu jinak, už to neudrzim, disciplýna - jo. Je jasny, ze po tomhle argumentu se ďábelské struktury svazu zhroutí a rozvaliny okamžitě vzplanou, aby z nich nezůstal ani ten prach ... Je konec, disciplýna byla tou ranou z milosti..
J.Kladaodpovědět 

 logika prevence zranění10:58:35 29.01.2018
Pokud chceš zakázat testy, jako prevenci zranění, tak je z logiky věci nutné zakázat i trénink a především závody, kde je závodník motivován podat maximální výkon a je tím pádem nejblíž možnosti zranění.
Nepřehánějme to s tím honem na čarodějnice z ČHS Honzo...
Ar
odpovědět 
 Re: logika prevence zranění14:44:24 29.01.2018
LRH jedna chlapská věc máš krámy, jseš po přechodu ??? PS: připomíná mě to jako za bolševika , řádný soudruh stěžovatel.
Mártyodpovědět 
  Bolševické manýry15:15:37 29.01.2018
Nevím jak si zažil bolševika. Ale právě bolševik chtěl vědět všechno. A to proto aby mohl s lidmi manipulovat. A právě tak mi tohle povinné testování a povinné limity připomínají bolševické manýry. Když má závodník výkonnost ve své disciplíně na to aby se dostal do reprezentace, proč by měl ještě splňovat jakési poddružné limity. To by jsme se mohli dostat právě k tomu bolševikovi. Který měl ke sportovní disciplíně další kritéria které musel reprezentant splňovat. Musel například splňovat i politická kritéria!! Nestačilo aby byl nejlepší ve svém sportu, on musel projít i po politické stránce. A ten bolševismus mi třeba připomíná, že reprezentant ČHS musí podepsat, že nebude na veřejnosti kritizovat ČHS. Není to trochu bolševické??
LRHodpovědět 
   Re: Bolševické manýry16:11:39 29.01.2018
Především to není sebevědomé. Vědí o sobě, že na to nemají, tak se pokrytecky chrání.
Evaodpovědět 
    Re: Bolševické manýry16:55:27 29.01.2018
Stav v ČHS koresponduje se stavem v české společnosti. Z děr a kanálů lezou ti co se tam schovali po listopadu 89. Dnes se bývalí estébáci chlubí tím, že u nich byli a že teď mají tam a tam kámoše. Není důležitý výkon, je důležité jak okecáš neúspěch. Dnes není důležité něco vytvářet a mít z toho zisk. Dnes je důležité čerpat. Čerpat dotace z EU. Blbý kdo dává blbější kdo nebere. Je heslo dne. Už i tady v komentářích se objevují názory, že Čhs má na kde co nárok. ČHS by měla dělat zástupce státu vůči reprezentaci. A nesmí zneužívat privilegium, že když má razítko může reprezentanty vydírat, nesmyslnými smlouvami. A demokratickým přístupem nazývat možnost nepodepsat. "Vždyť tu repre smlouvu nemusíš podepisovat, akorát nebudeš moct být v repre".To už není o svobodě, podle mého názoru je to o diktátu. Jaký je v tom rozdíl, když někdo za bolševika byl vyhozen z repre protože řekl, že nesouhlasí s komunistickým systémem. A někdo bude z repre vyhozen protože někde na své veřejné přednášce řekne, že to ČHS dělá špatně.
LRHodpovědět 
     Re: Bolševické manýry19:45:41 29.01.2018
Jsi-li v repre a čerpáš-li bonusů a výhod, nemáš svůj svaz co kritizovat.
odpovědět 
      Re: Bolševické manýry20:32:24 29.01.2018
Slovo bolševika! Asi máte teda pravdu soudruhu.
LRHodpovědět 
       Re: Bolševické manýry10:03:44 30.01.2018
Si to představ sám - někoho bys trénoval nebo bys z dobré vůle někomu dal k sobě na stěnu vip vstup zdarma, a on by tě všude pomlouval a kritizoval. Jak dlouho by mu ty výhody od tebe vydržely? Asi těžko bys snášel, kdybys někomu dal vstup zdarma a všem mlel o tom, jak to u tebe stojí za nic a že Off je lepší...
odpovědět 
        Re: Bolševické manýry10:33:13 30.01.2018
Bych se nejdriv zamyslel nad tim jestli nema pravdu. Probral bych snim jeho argumenty a treba bych zjistil ze je doopravdy pravda co rika. A snazil bych se to zmenit.
A nebo bych mohl pouzit jinou variantu. Vyhodit ho rovnou.
Jakou bys pouzil ty?
Lrhodpovědět 
         Re: Bolševické manýry10:55:52 30.01.2018
Když někdo pořád neustále pomele, že je to u tebe nízké a nepochopí tvoji myšlenku, že natrénovat se dá i na nízké, je jakákoliv domluva zbytečná.

Ale je to jedno, přeci pokud bude někdo normální, nezačně nejdříve pomlouvat a rýpat, ale přijde nejdříve za tebou, ne? Předpokládám, že s těmi pomluvami a kritikou začne až po tom, co se s tebou nedomluví... A ne vše můžeš splnit, pokud stále bude někdo kritizovat, že máš stěnu na trénink nízkou, tak buď se s tím smíří, a přestane, nebo odejde. Ty nemáš jak stěnu zvýšit. Ale varianta, kdy dotyčný bude vědět, že nemáš možnost, ale přesto v tom bude pokračovat, by asi dobře neskončila, ne?
odpovědět 
          Re: Bolševické manýry11:35:19 30.01.2018
Meleš o koze... Pokusil jsem se mnohokrát domluvit na řešení všech možných problémů. Ale v podsttatě to mělo pořád stejný scénář. Na žádné jiné řešení než na to jejich nikdy nepřistoupili. Pokoušel jsem se domluvit jak na schůzkách s VV tak na VH i osobněs Bloudkm. Ono totiž většina mých návrhu by zasáhla do jejich moci. Prostě by jim tu moc rozhodovat z pozice síly ubrala. A té se oni nechtějí vžádném případě zbavit. Podívej se na to jak Bloudek histerčil když se objevilo ČSL.
LRHodpovědět 
           Re: Bolševické manýry15:14:59 30.01.2018
No, přesně o tom mluvím. Je to to samé, jako nedávná debata o zvýšení stropu pro speedovou stěnu. Já tvrdím, že by to šlo, ty tvrdošíjně trváš na tom, že ne. Podle tebe máš absolutní pravdu a odmítáš, co ti říkám, jako blbost. Chápeš svoje chování a přístup? Asi ne... :-(
odpovědět 
           Re: Bolševické manýry15:59:53 30.01.2018
Pokoušel domluvit? Na VV, na VH? Kdy? On se s tebou ještě někdo má trpělivost domlouvat? Jo občas někam přijdeš ječet a nadávat, ale to snad nemůžeš považovat za snahu se domluvit. Domluva není o tom, že všem nacpeš svůj jediný správný názor.
odpovědět 
            Předseda lhal17:22:44 30.01.2018
Můžeš mít snad i pravdu, že jsem i na VH zvýšil někdy hlas.
Už je to pár let co jsem byl předsedou obviněn, že si zase něco vymýšlím, že se věc, kterou jsem tvrdil vůbec nestala. A udělal ze mě blbce. Když jsem mu ještě na té samé VH dokázal, že lže. Odpověděl no a co?
Byl jsem úplně zděšen, ne z toho, že řekl co řekl. Ale z toho, že se nikdo, vůbec nikdo z účastníků VH nezeptal předsedy, proč lhal. No a potom jsem od revizní komise po téměř roce a půl. Po mnoha urgencích a naléhání dostal na papíře potvrzené, že předseda nemluvil pravdu.
To jen tak pro příklad. Jak se se mnou nedá jednat.
LRHodpovědět 
             Re: Předseda lhal17:45:56 30.01.2018
No alespoň vidíš, že nikoho prakticky nezajímáš. Takže se nediv, když dlohodobě nemá nikdo o tvé pravdu zájem, že po těch letech jsou lidi na tvoje příspěvky akorát tak naštvaní a vzbuzuješ agresivitu ne proti ČHS, ale proti sobě. Jak sám vidíš, tvoje pravdy v reále nikoho nezajímají. Já bych se s tebou na místě ČHS také nebavil, není proč. Máš-li problém, pošli to na nějakou komisi, oni se ti vyjádří, ale dej pokoj. To ti nestačí, že za testováním stojí nejen Binter, ale prakticky všichni ČHS trenéři s nejvyššími licencemi?
odpovědět 
              Re: Předseda lhal18:17:44 30.01.2018
Třeba máš pravdu. Ale já jsem tam na té VH spíš v očích těch lidí viděl strach se zeptat. A tak to vidím i těď. Strach z toho, že by jim někdo mohl házet klacky pod nohy. Že by jejich děcko nezařadil do toho švindl týmu, nedal peníze na ten švindl zájezd...
Strach to je mocný čaroděj.
LRHodpovědět 
               Re: Předseda lhal18:52:55 30.01.2018
Jooo? Viděl v očích? Kolika? Prosím tě, kdo z těch, co mají děti v repre, na té VH byl, a má s ČHS podobné vztahy?
odpovědět 
               Re: LRH kvičel18:56:58 30.01.2018
Spíš než strach to bylo zhnusení z tvého nekulturního povyku. Příště čti v očích lépe :) Kdo z předsedů bojících se na VH zeptat, má podle tebe děcko v nějakém oficiálně podporovaném týmu?
odpovědět 
                Re: VH mlčela19:34:01 30.01.2018
Vůbec to nechápeš. Tam nejde o nějaké dítě. Třeba by jeho oodíl nemusel dostat dotaci na nějakou taškařici co pravidelně pořádají. třeba
LRHodpovědět 
                 Re: VH mlčela19:40:20 30.01.2018
Takže bys opět bral prachy a přitom poskytovatele kritizoval?
odpovědět 
                 Re: VH mlčela20:34:43 30.01.2018
Třeba by za nejapný dotaz nedostali 4.500 z grantu. To je fakt balík, pro který každý rád ohne hřbet. Vidíš to jak Hurvínek válku.
odpovědět 
                 Re: VH mlčela21:46:24 30.01.2018
Plácáš bláboly...
AKodpovědět 
             Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?18:32:05 30.01.2018
Nevymýšlej si nesmysly. Kde je ve stanoviscích Revizní komise napsáno, že předseda ČHS nemluvil pravdu? Nebo máš na mysli nějakého předsedu JZD, předsedu bytového družstva, komise či něčeho podobného?
odpovědět 
              Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?18:39:04 30.01.2018
Tehdejší předseda revizní Zdeněk Vévoda komise mi to poslal na papíře. A zdůvodňoval to tím, že mu nefunguje počítač. :-)))
LRHodpovědět 
               Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?18:51:51 30.01.2018
A směnky od Jána Duckého na ČHS máš taky? My ti to fakt věříme, ani je nemusíš zveřejňovat :)))
odpovědět 
               Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?19:23:47 30.01.2018
Předpokládám, že Revizní komise své stanovisko zaslala na toaletním papíře, který se ti nešťastnou náhodou rozmočil v dešti.
odpovědět 
                Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?19:29:34 30.01.2018
Ne. Mám to v šuplíku s ostatní agendou okolo ČHS. Někdy se to může hodit.
LRHodpovědět 
                 Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?20:28:54 30.01.2018
Ó jé, takže tvrdíš, že máš v šuplíku betonové kompro na bývalého předsedu, který je skoro 5 roků po smrti. To je tedy vážné.. Na koho dalšího máš složku?
odpovědět 
                  Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?20:39:40 30.01.2018
To až budu psát knihu " Mé trampoty s ČHS" Abych měl z čeho čerpat :-)
LRHodpovědět 
                   Re: Lhal předseda JZD družstevnicím?12:20:20 31.01.2018
Kdy bude na trhu? Nebude také jako audiokniha?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Bolševické manýry16:50:04 29.01.2018
A není to tak LHR, že ti je to proti srsti z jiných důvodů než kvůli riziku zranění?
Což je v pohodě. Možná máš dobrý důvod proč jsi proti tomu. Ale pak je potřeba ho uvést a srozumitelně vysvětlit. Mně se zdá, že ten pravý důvod schováváš za to riziko zranění. Ale pak mi uniká právě ta logika - viz koment nahoře.
Jak to teda vlastně je? V čem vidíš ten hlavní problém testů?
Ar
odpovědět 
    Re: Bolševické manýry17:07:09 29.01.2018
Ar. napiš mi tel. kontak na můj emai info@stenaholesovice.cz a já ti ty zdravotní i jiné aspekty vysvětlím. Ale pokud nebudeš mít odvahu na sebe dát kontakt nemá cenu ti něco vysvětlovat.
LRHodpovědět 
  Re: logika prevence zranění17:12:12 30.01.2018
Toto mas Marty fakt radne popletene... Za bolsevika lide, kteri se stezovali na neco co navrhl “lid” a kritizovali to, na tom byli dost spatne. Byli narusitele naseho socialne demokratickeho smysleni a bylo nutno takove nekale zivli ze spolecnosti vyloucit a potrestat.

Jinak to, ze zrovna clovek, kterej tu dlouhodobe vykazuje bolsevicke manyry, co se netolerence k jinym nazorum tyka a jejich utlacovani, tu bude druheho nalepkovat bolsevickymi manyry, je teda ulet..
odpovědět 

 Studium22:15:33 29.01.2018
Nechcete si všichni Liborovo oponenti napřed přečíst něco o riziku rané specializace lezecké mládeže na silový trénink prstů? A něco o anatomii? A co třeba že ukončení růstu je individuální záležitostí? Troufám si tipnout, že v případě neukončení růstu nedoporučí testování maximální síly žádný lékař. Dospělí ať si dělají, co chtějí, každopádně bych uvítal, aby už se vůči karikatuře šéftrenéra ozval někdo další. Myslet si to a mlčet nic nezmění. A já vím, že vás není málo. Chcete soutěžit v lezení, ne v análním alpinismu. No nic, je to váš boj.
Bídaodpovědět 
 Re: Studium23:39:02 29.01.2018
Bído, nemel tu a jdi se učit dělat pořádný fotomontáže. Tvá tvorba na PVC je dost amatérská...
odpovědět 
  Re: Studium00:39:26 30.01.2018
Ano, to je velmi konstruktivní odpověď :-D Co na to jen napsat. Oslovuješ mě přezdívkou a sám se nepodepíšeš a hlavně tvůj příspěvek není k tématu. Takže jsi přinejmenším srab a možná sráč k tomu. Spíš jen nějaký přizdisráč. Každopádně díky za zájem a podněty.
Bídaodpovědět 
   Re: Studium09:57:45 30.01.2018
Tak já si zkusím také přisadit - na škodlivost není potřeba se ptát doktorů, nebo studovat. Naprostá většina si je toho vědoma. Jenže je to stejné, jako gymnastika nebo balet. Každý ví, že to, jak se drtí děti už od pár let je extrémně škodlivé. Jenže - kolik gymnastů na olympiádě začínalo v šestnácti? Nebo baletek-solistek?

Ale máš na výběr? Buď to budeš drtit a makat také, nebo si proti nim ani neškrtneš. Jo, nese to s sebou obrovskou spoustu odpadu, zranění a slz, ale i výsledků. To statně dnes platí pro všechny sporty, kde se maká na té nejvyšší úrovni, protože tam už nejde jen o chuť, ale o opravdové fyzické limity a genetické předpoklady. Ovšem jediný rozdíl je ten, že když bude v třiceti fyzicky odepsaná olympionička nebo sólistka nebo super tenista, jsou do konce života za vodou. Když mistr světa nebo úspěšný olympionik bude u nás, tak ve třiceti mu zbudou akorát tak dluhy :-(
odpovědět 
    Re: Studium10:22:55 30.01.2018
Plne s tebou souhlasim. Vrcholovy sport se doopravdy neda doporucit jako rehabilitace. A jak dopadlo plno vrcholovych sportovcu po ukonceni kariery taky neni zadne tajemstvi. Ale porad si myslim, ze se k vrcholu da dojit i vice bezpecnou cestou nez jen tim, ze se smirim s tim, ze znicene zdravi k tomu patri. Opet opakuji. Nachapu smysl silovych limitu prstu u mladych lezcu jako kriterium nominace do repre. Zvlast kdy jsou ze zdravotniho hlediska problematicke.
Lrhodpovědět 
     Re: Studium21:50:41 30.01.2018
Ukaž mě Libore jediného gymnastu, co na vrchol dorazil bezpečnou cestou :).
AKodpovědět 
      Re: Studium10:35:50 31.01.2018
Toje furt NA VRCHOL, NA BEDNU, PRVNÍ MÍSTA... Proč tam chcete ty CZ děti tlačit? Proč jim to stále podsouváte??? Jediným jakžtakž argumentem by mohlo být "taky to trošku platím" - jenže, kámo, placením dáváš Svazu (a státu) prachy a tím to 4U hasne. Nekoncepční testování viz. připravované alias pseudo/kritérium pro repre CZ reprezentaci nemohou pomoci.
odpovědět 
       Re: Studium12:23:07 31.01.2018
Jako v každém sportu je to o bedně. Jinak je to hobík a pak se nebavíme o sportu, trénování, testování, tudíž nepotřebujeme žádné trénery a sportovní komise a vlastně ani svaz :).
AKodpovědět 
        Re: Studium12:35:14 31.01.2018
My je ale fakt nepotřebujeme, máme Adama Ondru.
odpovědět 
         Re: Studium12:56:28 31.01.2018
Oni ale netrénují kvůli tomu, jestli je ty potřebuješ nebo ne. Baví je to a chtějí se dostat na špičku. Jaká ta cesta může mít úskalí si musejí rozmyslet oni a jejich rodiče.
odpovědět 
        Re: Studium12:54:27 31.01.2018
Nedá mi to, musím být lehce osobní: Svým úplně prvním příspěvkem v téhle diskusi, byť jde o obecné hlášky, budíš dojem, že věci rozumíš, mezinárodní scénu sleduješ a že tak nějak celkově víš o čem je řeč. A teď tohle... no, stává se. TB starší to má obdobně jako ty.
odpovědět 
         Re: Studium15:06:49 31.01.2018
No víš, kdybych tomu nerozuměl, tak bych k tomu nepsal - nejsem místní troll :). Ale poněvadž jsem z praxe a vím, jak se k tomu staví dětí a mládež, proto o tom píšu. Ujišťuji Tě, že nikoho ke sportovním výkonům neženu, pokud on sám si to nepřeje. A pokud už tuto cestu nastoupí, tak stejně jako v každém jiném sportu musí nějak makat, pokud chce být úspěšný (a to oni chtějí). Ze zkušenosti: jedná se asi o max. 10 - 15% adeptů lezení. A ten zbytek: jsem rád, že je to baví a nesedí jenom u komplů a v tom je podporují :). Pokud jde o srovnání s TB: ano v něčem jsme si podobní např. v tom, že oba tomu věnujeme hromadu času. A pokud jde o úspěšnost, tak mi ukaž dnes v Česku trenéra, který to pravdu umí. Bohužel všichni se učíme a někdy to sakra bolí.
AKodpovědět 
          Re: Studium15:12:52 31.01.2018
No, asi jde taky to, KOHO to boli... Reagoval jsem na tvou vetu "Jako v každém sportu je to o bedně. Jinak je to hobík a pak se nebavíme o sportu, trénování, testování...".
odpovědět 
    Re: Studium10:25:08 30.01.2018
To přímo souzní s názorem TB, že zranění je přirozenou součástí lezeckého tréninku. Já si to nemyslím a nejsem sám.
Bídaodpovědět 
    Re: Studium10:38:23 30.01.2018
To opravdu chcete jít pro výkon přes mrtvoly? To, že je repre trenér blázen a toto otevřeně hlásá, neznamená, že je to správná cesta. Vůbec to neznamená, že je jediná cesta. Hlásá to pouze na základě svého absolutního nepochopení problematiky, neznalosti, arogance a své totální sebezahleděnosti.

Nejvíce by se měl stydět docent Baláš - ten určitě ví, kam to kráčí, jaká jsou rizika, ale pro své další profesní ocenění je ochoten obětovat kohokoli.

Apeluji na rodiče mladých závodníků, trenéry a všechny kdo máte zdravý rozum. Dějte od tohoto ruce pryč. (ruce i v tom pravém slova smyslu) Dejte protest, vyhněte se tomu, hledejte alternativu, ale obětovat zdraví začínajících sportovců je velmi bezohledné.

Celý tento test(bavíme se primárně o visech) je navíc o lezecké výkonnosti zcela nevypovídající. Všude ve světě se trénuje pohyb, ale my testujeme sílu stisku. A navíc tím podmiňujeme účast v repre.. To je opičárna.. Nic víc..

Chcete li objektivní hodnotící kritérium, pak začněte sledovat úspěchy na SP. Kdo ve třech soutěžích bude stále +/- poslední, nemá tam co dělat a je jedno, že udrží víc než AO, který byl ale zase až 1..

LHR možná není politik, možná je s ním těžké až nemožné spolupracovat, ale zase má pravdu.. Vlastně jako vždy..
 BBodpovědět 
     Re: Studium10:51:46 30.01.2018
Už jsme se ptal Libora Hrozy dvakrát, ale nikdy neodpověděl, tak třeba odpovíš ty - jaký konkrétní cvik a jaký konkrétní parametr ti vadí? Vis na lištách je příliš obecný a nic neříkající popis. Jaká je ta lišta, jaký má tvar a sklon...

Takže tedy znovu - jaký konkrétní cvik s jakými parametry v navrhovaném testování vadí?
odpovědět 
     Re: Studium11:52:25 30.01.2018
Trénink dětí by měl být co nejvšestrannější. Speciální trénink prstů je prokazatelně likvidační. Je vždy na vysoce individuálním zvážení trenéra kdy a jak moc zatíží svěřence speciálním tréninkem a výkonností.

Tím, že testujeme a máme limity přímo nutíme sportovce, u kterých ještě nebyl ukončen růst, do pro většinu nesmyslného(likvidačního) speciálního tréninku, který má jednoznačně negativní vliv na jejich zdraví a samozřejmě i na pozdější možnou výkonnost.

Tedy jinak řečeno - limity a testování přímo ubližují zdraví mladých lezců a současně jdou přímo proti jejich možné budoucí výkonnosti. (to že je to o lezecké výkonnosti zcela nevypovídající je nyní už vedlejší)

Ale chápu, že poslední místa jsou také místa - placené zájezdy a triko repre za to stojí.

Bavíme se zde o tréninku mládeže, který má svá specifika a omezení, pokud toto nejsou schopni účastníci, trolové a anonymové - a hlavně vedení repre pochopit, je celá tato debata fraška.
 BBodpovědět 
      Re: Studium15:12:03 30.01.2018
Umíš odpovědět konkrétně? Jaký cvik a jaký limit ti vadí? Děti od deseti let blbnou na kampusu, ve 12/13 je to často součást tréninku, a ty budeš dělat tragédii z visu v 16 letech? Ano, pro dítě z kroužku to může být likvidační a není do dobré. Ale třeba Jeliga s Vopatem a Míšou Smetanovou ti tam odvisí několikanásobek toho, co je v testu požadováno, a ještě se u toho budou nudit.
odpovědět 
       Re: Studium15:22:37 30.01.2018
A kdo jsi, že to tak dobře víš?
odpovědět 
        Re: Studium15:27:04 30.01.2018
Je to důležité? Spíše se zamysli nad tím, zda to náhodou není pravda :-)
odpovědět 
         Re: Studium15:41:52 30.01.2018
Čí pravda? Máš na ní patent?
odpovědět 
          Re: Debata skončila16:38:23 30.01.2018
Smutné, debata asi skončila, začalo urážení...:-/, lidi spolupracujte, diskutujte, toto urážení a zhrzenost nic nedokáže. Jen všechny mezi sebou rozeštvat.
Ztkoodpovědět 
          Re: Studium17:47:00 30.01.2018
No, ale tohle není o názoru nebo doměnkách, ale realitě. Vše, co jsem napsal, si můžeš ověřit.
odpovědět 
           Re: Studium17:11:22 03.02.2018
Zdravé to není a každý normální doktor ti to řekne.A že to Dělá Jeliga nebo Vopat.... Dělá no.Baví je trénovat a jejich rodičům to evidentně neva. Pořád lepší blbnout na kampusu než smažit se znuděnejma vrstevníkama někde v parku.
odpovědět 
            Re: Studium17:14:10 03.02.2018
H se ozval neb B nesnáší.A ne jen on.ŽOZ je další skupinka.
odpovědět 
       Re: Studium15:44:22 30.01.2018
Pokud obhajuješ co obhajuješ, pak je zřejmé, že nemáš ani ponětí o vztahu tréninku a růstu ani o anatomii. Podobně jako TB a spol. Dál se nemá cenu bavit.
odpovědět 
        Re: Studium17:59:01 30.01.2018
S tvými názory se ale nemůžeme divit, že naše repre je na chvostu. Jestli chceš čekat do konce puberty, abys mohl začít trénovat, je zbytečné s tím vůbec začínat. Stejně, jako gymnastika. Po dvacítce se s vrcholovou výkonností končí, ne začíná. Asi žiješ v nějaké předchozí době. Je pravda, že dříve přechod do dospělých obvykle začínal na chvíli propadem, ale podívej se, jak to dnes mládež hrne. Na závodech se pár veteránů drží, ale první Garnbret, 18, druhá Pilz, 21. V boulderech první Nonaka, 20. V Kranji to samé, veteránky jako Markovič nebo Coxsey ani nebyly na bedně.
odpovědět 
         Re: Studium18:05:51 30.01.2018
Bouldristka nebyla na bedně na obtížnnost, fakt divné :-D Co kdyby to ČHS dělal jako číňani? Nahnat talentované do internátu, drilovat je zdraví nezdraví, 99% odpad, poslední přeživší vyhraje režimu placku a pak ve 20 něco také skončí kvůli zdraví? Asi pro tebe ideál. A už mají na Smíchově campus? Aby se tam ta děcka už mohla ničit pod odborným dozorem?
odpovědět 
          Re: Studium18:47:03 30.01.2018
Asi máš nejaké špatné info, třeba Garnbret bývá na bedně jak v obtížnosti, tak v boulderech, ale to je jedno. No, podívej, pokud to Čína bude dělat tak, jak popisuješ, tak ano, pokud je bude chtít někdo porážet, musí se přizpůsobit. Je to smutné, ale pokud půjde trend tímto směrem, tak jestli budeš chtít dosahovat dobrých výsledků, nezbude ti, než to dělat stejně. A že je ten trend špatný? Jedná se o olympijský sport, je to normální. A nikdo nikoho nenutí to absolvovat. Ale pak také nemá smysl, aby ti, kdo toto absolvovat nechtějí, byli v repre. Není pro to důvod.
odpovědět 
           Re: Studium19:42:21 30.01.2018
A co to vymyslet nějak jinak než ti číňani ? Když Libor začal lézt SP a byl hodně daleko od medaile. Mi říkal Piratinskyj, tehdy šéf Rusů." Libor nemá do budoucna žádnou šanci na medaili. Jedině kdyby trénoval u nás a podle našich metod."
A netrvalo to tak dlouho a Libor medaili dovezl. A teď, nejen, že trénuje mladé kanaďany, nějaké lezce v USA,Itálii a nedávno podepsal smlouvu s rakouským svazem.
LRHodpovědět 
            Re: Studium19:54:41 30.01.2018
Libore, proč tedy netrénuješ? Proč se jen ostatním snažíš říkat, jak to mají dělat? Žádná zodpovědnost, žádné povinnosti, starosti, jen si tu píšeš, jak by to ostatní měli dělat. Hm.

A Libor dělá rychlost, to je trochu jinde, než obtížnost. A zejména v té obtížnosti se nemůžeš ohánět tím, co bylo, protože trendy i výkonnost jsou jinde. Stačí se podívat na pravidla, kde se třeba zkracuje čas na cestu a podobně. Také tím, jak je to olympijský sport, nastoupí/nastoupila řada lezců, pro které to zatím nebylo až tak zajímavé, ale kteří současnou "elitu" převálcují. Čína, Korea, Japonsko... A co se týká historie a výkonů, je to jako kdyby se při tréninku dnešní elity oháněj tréninkem, podle kterého trénovala Čáslavská. Ano, vyhrála, ale pusť si její vítěznou sestavu a porovnej s dneškem.
odpovědět 
           Re: Studium20:04:36 30.01.2018
Janja je velmi výjimečný úkaz, něco jako Adam. Proto je tvůj argument "třeba Garnbret bývá na bedně jak v obtížnosti, tak v boulderech" zcela mimo. A ty to dobře víš. Nemá tedy cenu s tebou debatovat.
odpovědět 
            Re: Studium20:42:58 30.01.2018
Myslím si, že kdyby na české závody přišel starej Hudy, asi by se spoustě reprošů sevřela prdel :-)
LRHodpovědět 
             Re: Studium01:16:05 31.01.2018
Moc nechápu z čeho.. Schválně ho někdy zkus pozvat. Bude to stejný příběh, jako kdysi s Dominátorem.
odpovědět 
             Re: Studium11:23:09 31.01.2018
+1 !!!!!!
odpovědět 
            Re: Studium21:32:11 30.01.2018
Jenže těch výjimečných úkazů tam začíná být čím dál více. A o to jde. Není daleko doba, kdy výjimečné úkazy zaplní bednu a zbytek bude mít po srandě.
odpovědět 
             Re: Studium10:05:28 31.01.2018
Tvuj pocit, ze vsichni od 4. mista dale, maji "po srande", je opet zcela mimo.
odpovědět 
              Re: Studium10:31:46 31.01.2018
Ah jo, nejde o konkétní stav právě nyní. Jde o zachycení trendu. To znamená, kde bude lezení a kdo bude tvořit lezečkou špičku za cca 5-8 let. A nejen jaké věkové skupiny tam budou, ale i kolik zkušeností a let tréninku bude vyžadovat se tam nejen dostat, ale i udržet.
odpovědět 
               Re: Studium10:48:38 31.01.2018
Souhlas, ale tož snad právě proto by mohlo být pro Svaz OK, aby měl repre kádr co nejširší, a mohlo se pracovat s cop nejvíce nadějemi, no ni? Fakt se držím tématu povinného testování. V dlouhodobé koncepci by totiž bylo daleko přínosnější detailně odkomunikovat možnosti testování (že je to věda o tom žádná) trenérům jednotlivých reprošů a za jejich spolupráce jim pak pomoci realizovat takové testy, které budou silně individualizované pro každého závodníka zvlášť a tím také budou mít pro každého závodníka smysl. No a když už jsme u "trendů" a já maličko odbočuji od povinných testů, tak přidám myšlenku navíc: zdá se mi, že to zde píše BB - schopnosti POHYBU, flexibility, obratnosti atd, jsou minimálně stejně důležité jako Svazem tak preferovaná "síla".
odpovědět 
                Re: Studium12:53:12 31.01.2018
Při testech repre se neměří jen síla. A na pohybu s nimi při trénincích repre spolupracují fyzioterapeuti. Limity při pár testech jsou jen malý střípek, který se LRH hodil k rozpoutání bouře ve sklenici vody.
odpovědět 
                 Re: Studium16:02:07 31.01.2018
Ktere z tech cviku z testu jsou na neco jineho nez silu?
odpovědět 
                Re: Studium13:11:29 31.01.2018
Mš pravdu, neříkám, že ne. Testy samy o sobě nic nevyřeší ani neodkáží. Jen tvrdím, že debata okolo nich je zbytečná, protože ten, kdo má na dobré umístění, se těmi testy nemusí zabývat, zvládne je bez problémů. Asi jako kdybys pro jezdce F1 nastavil jako podmínku pro start, že musí dokázat, že zvládnout z 0-100 pod 5s. Je to hovadina, každá F1 to samozřejmě zvládne, takže test je sice zbytečný, ale zároveň s sebou nenese žádný problém. A pokud někdo naříká, že by kvůli tomu musel monopost přestavovat nebo dělat nějaké riskantní úpravy snižující životnost pneu a motoru, stejně nemá na závodech co dělat...
odpovědět 
         Re: Studium20:58:33 30.01.2018
Romain Desgrandes (35let), takovou náhodičkou nevyhrál loni několik světáků?
být nejlepší se dá i mnohem později, lezci nekončí kvůli věku, ale většinou se tím nikdo neuživí, tak dají raději přednost normální práci, studiu...
odpovědět 
          Re: Studium21:37:51 30.01.2018
Ano, ale bavíme se o systematická práci s repre, ne o jednotlivém úkazu. Takže spíše než jednotlivce by ses měl podívat na národní výsledky celých repre týmů a na jejich věkové složení. Dlouhodobá práce a rozvoj nemůže být založena na náhodnem zjevení nějakého talentu. To pak můžeš celou repre zrušit a čekat...
odpovědět 
           Re: Studium08:58:11 31.01.2018
Úplně přesně řečeno - zrušit repre a čekat, on se zase někdo objeví. Ta pravděpodobnost náhodného objevu je dokonce větší, než že někoho vytrénuje Binter.
odpovědět 
 Re: je to Bída..16:38:06 30.01.2018
Drahý pane Chudobo, měl byste především usilovat u IFSC o zákaz všech mezinárodních mládežnických závodů v lezení, zejména těch v boulderingu kategorie B (14-15 let). Aby někdo v mezinárodní konkurenci uspěl, musí mít mnohem větší sílu v prstech, než požadují poměrně měkké limity v testech lezeckých schopností pro naši repre.
Prokop Bubenodpovědět 
  Re: je to Bída..17:00:46 30.01.2018
Tak to otočíme - pokud je limit měkký pro mezinárodní úroveň, proč vůbec povinně testovat? Turisty to stejně nevyloučí.
Natrh Prdelodpovědět 
   Re: je to Bída..17:18:35 30.01.2018
Měkký je právě proto, aby nemohl ohrozit ničí zdraví. Lezci s výsledky z mezinárodních závodů limity splní levou zadní - zkus se někoho z nich zeptat. Turisty nebo nedostatečně vytrénované lezce, kteří by se nominovali díky nízké domácí konkurenci ve své kategorii, naopak vyloučí.
Prokop Bubenodpovědět 
    Re: je to Bída..17:52:07 30.01.2018
A kde píší tu pohádku, že tester řekne stop při dosažení povinné hodnoty, když o něco výše někdo píše, že někdo ty hodnoty několikanásobně (to bych fakt chtěl vidět) překračuje?
odpovědět 
     Re: je to Bída..18:02:06 30.01.2018
Neřekne stop, ale nasazuje laťku spíš opatrněji níž, aby se závodníkům nechala dostatečná rezerva. Jak v testu samotném, tak v tréninku. Ale kdo neskočí ani tu nižší laťku, nemá na mezinárodních závodech co pohledávat.
odpovědět 
      Re: je to Bída..18:15:29 30.01.2018
Za a) testér nepíše nikomu tréninky a b) nechá je jít na max, reliabilita je pro něj důležitější než zdraví.
odpovědět 
     Re: je to Bída..18:06:48 30.01.2018
Si děláš srandu? Třeba u visů je daná časová hodnota, není? A myslíš snad, že závodník nepozná, zda tam visí už 10 sekund nebo 40??? A jak víš, že třeba nemají pohled na stopky? Nebo zda po limitu nezazní signál? Tak se mi zdá, že kritizuješ něco, o čem nic nevíš :-)
odpovědět 
      Re: je to Bída..18:41:33 30.01.2018
A ten co vozí už spoustu let špatné výsledky, ale limit splní, tam má co dělat?
LRHodpovědět 
       Re: je to Bída..18:49:17 30.01.2018
A co to má společného s testy?
odpovědět 
        Re: je to Bída..18:54:12 30.01.2018
To, že jsou nastavený pro něj?
odpovědět 
         Re: je to Bída..21:30:19 30.01.2018
Kdyby mu chtěli pomoci, tak testy nezavádí vůbec, ne?
odpovědět 
          Re: je to Bída..11:09:30 04.02.2018
To bych nerekl. Udelat "profi objektivni" kriterium, kterym dlouhodobe neuspesny a kritizovany jedinec projde levou zadni je docela ucinna politicka taktika.
odpovědět 
       Re: je to Bída..19:06:12 30.01.2018
Čemu říkáš špatné výsledky? Posledním místům tvojí svěřenkyně Anety Loužecké? Když splní nominaci i limity, je naprosto OK, když pojede závodit do zahraničí - nikde jinde se líp závodit nenaučí.
odpovědět 
        Re: je to Bída..19:25:59 30.01.2018
Aneta letos nebude usilovat dostat se do repre. Ani se nenahlásila na povinné testy. Určitě si pojede zazávodit na nějaké nominační závody, aby jsme měli jakési porovnání s její českou konkurencí, ale to je tak vše.
LRHodpovědět 
  Vážený pane Buben10:28:51 31.01.2018
Víte co je to intenzita 100%? A víte, jak dlouho dokážete v této intenzitě fungovat? A další otázka - musím pro plánování tréninku ten 100% výkon vůbec přesně měřit?
Bídaodpovědět 
   Re: Vážený pane Natrh11:37:56 31.01.2018
Promluvila vrchní trenérská autorita. Co jste těmi procenty zrovna vyvrátil pane Trenére? A můžu se zeptat, kolik vašich svěřenců se dostalo alespoň do semifinále SP, když tomu tréninku tolik rozumíte?
Buben Prokopodpovědět 
    ???12:21:39 31.01.2018
Nechápu oslovení, otázka zřejmě na pana Natrh. Ale mě jako Bídovi stačí, že jsem nikomu nepoškodil zdraví, nepocuchal psychiku a nikomu kvůli závodům neudělal nějakou zákulisní kurvárnu. Jo a taky nemusím lhát v rozhovorech a mohu na všechny stěny v ČR i jen jako jistič.
Bídaodpovědět 
     Re: ???13:05:27 31.01.2018
Přesně podle hesla kdo nic nedělá, nic nezkazí. Ale pak se nepouštím do odborných argumentací, když je nedokážu podložit žádným výsledkem. Buď jdu s kůží na trh a porovnávám svoje výsledky s ostatními - což je jasný argument. Nebo jen sedím doma u klávesnice, ale pak je ubohé srabáctví šít pseudoodbornými argumenty do někoho, kdo nějaké výsledky má a o něco se snaží.
Buben Prokopodpovědět 
      Re: ???13:18:25 31.01.2018
Anonymní hrdina píše o srabáctví od klávesnice - bavím se.
odpovědět 
       Re: ???13:20:41 31.01.2018
Sorry, jsem se smíchy zapomněl podepsat.
Bídaodpovědět 
        Re: ???14:29:26 31.01.2018
Mě to tvoje pseudo-odborné ostřelování, nepodložené žádnými výsledky, vůbec k smíchu nepřipadá. Bohorovných teoretiků jsou plné hospody.
PBodpovědět 
         Re: ???16:11:00 31.01.2018
Nechceš snad říct, že literatura doporučená ČHS ke školení trenérů C je pseudo-odborná?
Bídaodpovědět 
          Re: ???17:12:15 31.01.2018
Pseudoodborné jsou úvahy o tom, co na FTVS měří špatně nebo zbytečně od někoho, kdo není zkušeným trenérem, který může svoje úvahy podepřít praktickými zkušenostmi a výsledky.
PBodpovědět 
           Re: ???18:38:07 31.01.2018
Mám otázku - který trenér v ČR má v lezení nejlepší výsledky?
Bídaodpovědět 
            Re: ???19:34:57 31.01.2018
Projdi si výsledkovky na EYC a SP + mistrovství, případně i ČP s MČR třeba 3 roky dozadu, zagůgli, porovnej bodovaná umístění. Schválně co ti vyjde. Tohle se naopak dá od compu udělat dobře :)
PBodpovědět 

 Kverulanti16:28:57 30.01.2018
Proč pořád musí někdo házet svazu klacky pod nohy? Přece museli lidi se svazu vědět názor lékařské komise, když přišli s prohlášením hned po prvním Hrozovo dopise. A repre šlape, podívejte se na soustředění. 43 lezců a lezkyň!!! Němci mají pro OH jen patnáctičlenný tým. Tihle zakomplexovaní kritici od klávesnic už by se na to mohli vykašlat a nechat svaz a trenéry dělat jejich práci.
Karelodpovědět 
 Re: Kverulanti17:17:11 30.01.2018
Presne! Jen skoda, ze fedarace hodnoti podle vykonnosti a ne podle velikosti repre... Bridilove!!!!!
odpovědět 

 BB metoda19:05:22 30.01.2018
Tak si říkám, že naši reprezentanti, kteří v historii dokázali dovést ze SP medaili měli štěstí. A to v tom, že nemuseli trénovat podle nejmodernější vědecké tréninkové metody BB.

BB metoda = Binter Baláš metoda
 
Něco jako Choutka Dovalil sportovní trenink
LRHodpovědět 
 Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy19:18:53 30.01.2018
Jsme moc rádi, že tu máme LRH, který obětavě usměrňuje celé sportovní lezení vydatným povykem do všech hlavních kanalizačních stok. Svévolní akademici by jinak drze aplikovali své poznatky do praxe, aniž by se ho zeptali na svolení. Leč zlověstné dunění z kanalizace je spolehlivě drží na řetězu.
odpovědět 
  Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy05:44:01 31.01.2018
Jak tady zaznělo tyto testy nejsou pro děti z kroužku,ale pro děti no co děti mládež co už má něco za sebou.Jako je trénink,Campus....a pod., tak to je pak velký rozdíl.Určite do reprezentace nepůjde mládežníků co leze měsíc.A už to taky nejsou ani děti.
odpovědět 
   Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy08:23:24 31.01.2018
Dokud není ukončen růst tak to technicky vzato jsou stále děti. Teoreticky až do 21 let. (je to zcela individuální)

Campus není nezbytný tréninkový prostředek. Jeho použití by se mělo posuzovat velmi individuálně a s rozmyslem, protože i u dospělých dost často dokáže více uškodit než pomoci.

V celé hře je spousta individuálních proměnných - od věku, dispozic, životosprávy, trénovanosti atd.

Nastavení jednotného testovacího systému a hlavně limitu založeného na campusovém cvičení - (vis, vis na jedné ruce atd.) je rizikové a o lezecké výkonnosti nevypovídající. Jedním z důvodů je, že nutíme všechny bez individuálního posouzení k jednotnému specializovanému tréninku, který je v tomto věku pro prsty a jejich další vývoj likvidační.

LHR pouze žádá, aby tento nastavený model posvětila lékařská komise - a všichni můžeme hádat, proč se pod to lékaři nechtějí podepsat.

Kdo tvrdí opak, je ignorant a jako trenér by neměl mít vůbec možnost pracovat s mládeží.


odpovědět 
    Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy10:10:53 31.01.2018
Tím myslíš, že by adepti na repre měli začít posilovat prsty na potřebnou úroveň až po dosažení 21 let? A který trenér to nedodrží je ignorant a měl by dostat zákaz? Zajímavě černo-bílý pohled. Zkus to navrhnout Okamurovi a prosadit referendem.
odpovědět 
     Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy10:39:05 31.01.2018
Okamůra jsi spíš ty, 21 let je tam zmíněno v individuální rovině, takže z šedého rozptylu individuálního ukončení růstu, dejme tomu 15-21 let, jsi ty udělal černobílý.
odpovědět 
      Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy11:29:32 31.01.2018
Psal jsi do 21 a že kdo má opačný názor je ignorant. Což je nekompromisní hlásání jednoduché pravdy ála Kanimůra.
odpovědět 
       Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy13:07:45 31.01.2018
pokud vnímáš spojení slov teoreticky a individuální = nekompromisní hlásání jednoduché pravdy ála Kanimůra. pak evidentně nemluvíme stejnou řečí.

A to je celý problém této debaty - ignoranti, kteří se ani nepokouší zamyslet nad psaným textem zde hájí nepodložené tvrzení a zájmy vrchního ignoranta, který si nevidí dále než na špičku nosu, ale má pravomoc kohokoli vyhodit(a díky své namyšlenosti a aroganci tak i běžně dělá) a tak většina radši mlčí.

To na krku je hlava a bůh nám ji dal, abychom ji používali - udržovali otevřenou a nebyli ovce..

zkusím to na tebe tvým jazykem Báááá Béééé Beeeee Beeeee Báááá už si rozumíme?
odpovědět 
        Re: LRH zasvěcené výkřiky do tmy15:04:38 05.02.2018
Vsichni az na me jsou ignorantni! ... anebo, ze by se nabizelo jednodussi vysvetleni. Neeee, to neeeee!
odpovědět 
 BaBi metoda10:41:46 31.01.2018
Navrhuji změnu názvu na BaBi metodu, aby si to BB třeba nevysvětloval blbě Oliváč nebo BB z ČB.
odpovědět 
  Re: BaBi metoda10:44:00 31.01.2018
Děkuji náčelníku, že ses mě zastal :)
 BBodpovědět 
   Re: BaBi metoda11:35:49 31.01.2018
Plny souhlas :-). Mame uz Planickovu metodu. Proc bychom nemohli mit BABI metodu?
Lrhodpovědět 
    Re: BaBi metoda11:52:16 31.01.2018
Zakladnim pilirem BABI metody jsou:
a, spousty namerenych hodnot, s kterymi nevime co mame delat
b, uraz je prirozenou soucasti treninku
c, baterie vymluv proc se nam nedari
Lrhodpovědět 
     Re: BaBi metoda13:12:24 31.01.2018
S naměřenými hodnotami bys nejspíš netušil co dělat ty, nesuď podle sebe.
Zranění se nevyhnula řadě závodníků, bez ohledu a to, kdo je trénuje (včetně tebe) - není to přirozená součást tréninku, ale bohužel k nim někdy přes veškerou snahu dojde. Hloupě tohoto faktu zneužíváš.
Ty jsi zase expert na baterii urážlivých keců na adresu všech ostatních. Když nebude závodníky a jejich úsilí nikdo obhajovat, budou k dispozici jen tvoje kydy, což je mnohem horší.
odpovědět 
      Re: BaBi metoda14:48:45 31.01.2018
Tak to s tebou plne souhlasim. Doopravdy bych nevedel co s takovymi namerenymi hodnotami delat. Ja bych ani neinicioval jejich mereni. A pokud by Ftvs mela zajem merit reprezentanty pro sve vyzkumy. Bych se ptal co muze nabidnout protihodnotou.
Lrhodpovědět 
       Re: BaBi metoda17:23:54 31.01.2018
Jen další důkaz, jak moc ti už v trénování ujel vlak. S Balášem se na testování domlouvá i německá repre v soutěžním lezení. Kdyby si s výsledky nevěděli rady, proč by za ním jezdili do Prahy?
odpovědět 
        Re: BaBi metoda20:12:20 31.01.2018
Ajak ti nemci souvysi s vyjadrenim lekarske komise CHS?
Lrhodpovědět 
         Re: BaBi metoda20:53:54 31.01.2018
Já pořád nechápu, proč by se ti měla lékařská komise k něčemu vyjadřovat. Když už, tak se se na lékařskou komisi měla obrátit závodní komise, když testy plánovala zařadit. To je ale interní věc, do které ti nic není. Kdyby se lékařská komise měla vyjadřovat ke každému stěžovateli, nedělala by nic jiného. Co kdyby si každý rodič od dětí vybral nějaký chyt, který se mu nezdá, protože je malý nebo velý nebo moc oblý nebo moc ostrý, a chtěl vyjádření lékařské komise, že lezení po tom chytu je nezávadné? A dožadoval se jeho vyřazení z chytů povolených pro závody? Já být lékařskou komisí, nepošlu ti ani čárku.
odpovědět 
          Odpovi lekarska komise CHS ?21:09:50 31.01.2018
Protoze jsem clenem CHS.
Protoze jsem ji slusne oslovil.
Protoze se muj dotaz tyka ochrany zdravi v souvislosti s lezeckou aktivitou.
Protoze mladi lezci jsou v podstate nuceni plnit diskutabilni testy.
Protoze mi tri na sobe nezavisli lekari ( ortopedi) rekli, ze to muze byt zdravi ohrozujici aktivita. Protoze hlavnim poslanim lekaru je chranit zdravi.
Proto si myslim, ze by lekarska komise CHS mela na muj dotaz odpovedet
Lrhodpovědět 
           Re: Odpovi lekarska komise CHS ?21:48:16 31.01.2018
Cituji z webu ČHS:

Činnost LK lze shrnout do 6 hlavních bodů:
1. Kurzy a semináře - první pomoc, záchrana při nehodách v lezeckém terénu
2. Tvorba doporučení, publikace, články, studijní materiály
3. Sledování a vyhodnocování nehod a úrazů při horolezectví
4.Servis pro horolezce - snažíme se ulehčit laickým zachráncům poskytování první pomoci
5. Pracovní a studijní cesty - spolupráce s Lékařskou komisí UIAA, výměna informací a kontinuální vzdělávání v oboru prostřednictvím účasti na mezinárodních symposiích s problematikou horské medicíny
6. Pelikánův seminář

Nikde tam nevidím nic o vyjadřování se nebo nějaké činnosti v souvisloti se závodním lezením nebo repre.

Takže:
Protoze jsem clenem CHS. - irelevantní, sice jsi členem, ale chceš něco mimo oblast působení komise.

Protoze jsem ji slusne oslovil - opět chceš něco mimo oblast působení komise.

Protoze se muj dotaz tyka ochrany zdravi v souvislosti s lezeckou aktivitou - Lékařská komise nemá na starost ochranu zdraví z hlediska tréninku na lezení.

Protoze mladi lezci jsou v podstate nuceni plnit diskutabilni testy - opět mimo oblast působení komise.

Protoze mi tri na sobe nezavisli lekari ( ortopedi) rekli, ze to muze byt zdravi ohrozujici aktivita. - A co je lékařské komisi do toho? Protože jsem členem ČHS a ortopedi mi řekli, že lezečky nejsou zdravé pro vývoj dětské nohu, je komise povinna toto zkoumat a vydávat doporučení, aby se lezečky na dětských závodech nepoužívaly? Konkrétně toto je pravda, dětem lezečky škodí. To ti ti tví ortopedi jistě potvrdí také

Protoze hlavnim poslanim lekaru je chranit zdravi. - v to případě by LK musela zakázat celou U14, například boulderový pohár U10/U12 je z hlediska zdraví dětí také docela prasárna.

Proto si myslim, ze by lekarska komise CHS mela na muj dotaz odpovedet - nic z toho, co chceš, se, jak se ukázalo s ohledem na náplň LK, k její činnosti nevtzahuje, a neexistuje jediný důvod, proč by se ti LK měla k něčemu vyjadřovat.
odpovědět 
            Re: Odpovi lekarska komise CHS ?22:14:57 31.01.2018
Lékářská komise by musela zablokovat celé závodní lezení - vždyť jako každý vrcholový sport vede k trvalé invaliditě. A také by se nesmělo lézt - je to nebezpečné a hrozí smrti. A do Himalaje, pro jistotu, by měl být vyhlášen zákaz vstupu. A vůbec: zrušme tento sport - riziko poškození zdraví a smrti je neúměrné :))).
AKodpovědět 
             Re: Odpovi lekarska komise CHS ?22:26:08 31.01.2018
Ok. Třeba máte pravdu.
Ale stejně by bylo seriozní a slušné, aby mi lékařská komise odpověděla. Třeba i to, že tenhle můj problém nemají na starosti. A že pláču na špatném hrobě. :-)
LRHodpovědět 
              To by LK měla22:35:18 31.01.2018
No je faktem ža papír s textem "Omlouváme se, Váš dotaz a požadavek nepatří do naší kompetence" by poslat měli.
odpovědět 
               Re: To by LK měla09:24:33 01.02.2018
Když se na to podíváš z jiného úhlu pohledu. Třeba to není v náplni práce lékařské komise ČHS. Ale co jsou to pak za doktory, co v ní sedí a nechtějí se vyjádřit k problému zdravotního rizika při treninku lezců. Zvlášť když jsem je slušně oslovil. A mám takový pocit, že i ti lékaři co jsou v lékařské komisi ČHS skládali lékařský slib.
LRHodpovědět 
                Re: To by LK měla10:48:03 01.02.2018
Zřejmě nechápeš rozdíl mezi organizací a lidmi. Lidi ať ti říkají, co chtějí. Soukromě. Pokud se mají vyjádřit oficiálně za organizaci nebo komisi, musí se držet určitých komunkačních pravidel. Ostatně dost se divím, že ČHS komunikuje takhle přes předsedu a podobně, je to jen další ukázka zastaralosti a zkostnatělosti, protože ke všem podobným věcem by se měl za ČHS vyjadřovat tiskový mluvčí. Stav, kdy jedna část vydá nějaký pokyn a ty se dožaduješ jeho potvrzení nebo revize u jiné části, by měl být nepřípustný.
odpovědět 
                Re: To by LK měla14:31:43 05.02.2018
Můj názor je takový, že by to přirozeně v náplni práce lékařské komuse být mělo, ani mi jednoznačně nevyplývá, že není. Popis je tak obecný, že se samozřejmě dá vykládat i tak alibisticky, jak je vidět v diskusi - není to tam vysloveně uvedeno, tak se tím komuise nezabývá. Jistě, kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. Pod bod "tvorba doporučení" to přitom bez problémů spadá.
Jirkaodpovědět 
            Re: Odpovi lekarska komise CHS ?10:14:42 01.02.2018
Také cituji z webu ČHS: ...Vyjádření J. Baláše a našich trenérů je v následujícím textu, ke kterému doplníme i stanovisko Lékařské komise ČHS, jakmile ho obdržíme. ...

podepsán J. Bloudek
Bídaodpovědět 
             Re: Odpovi lekarska komise CHS ?10:34:38 01.02.2018
To je v pořádku a v souladu s tím, co jsem psal - bude to komunikace vnitřní, jednak komise pro druhou, ne odpověď adresovaná LRH.
odpovědět 
              Re: Odpovi lekarska komise CHS ?11:21:05 01.02.2018
Sled událostí: Dopis LRH č. 1 - odpověď ČHS, kde předseda slibuje zveřejnění stanoviska LK, jakmile ho obdrží - stanovisko LK nikde, tak netrpělivý LRH napíše dopis č. 2. Jeden by se i divil, že to s tím doplněním stanoviska LK Bloudek podepsal, ale je to politicky zdatný šíbr - když stanovisko LK neobdrží, nic nedoplní a svůj závazek neporuší.
odpovědět 
               Re: Odpovi lekarska komise CHS ?14:50:19 01.02.2018
No ale to stále není v ropzoru s tím, co jsem napsal. Jesti má LK něco napsat, má to napsat v rámci vedení ČHS a to teprve rozhodne o zveřejnění. Formulace, kterou Bloudek použil, je nenapadnutelná, slíbil, že zprávu uvede, až ji LK dodá.

Než tedy napadat komisi závodního lezení, mělo by se apelovat, aby LK dodala zprávu. Což může být problém, LK na to zřejmě nemá časový limit a zároveň může odvětit, že toto nespadá pod LK. Jako správný postup bych tedy viděl ne oteřené dopisy, ale podat stížnost RK, kde by si někdo stěžoval, že LK neplné své povinnosti a otálí s dodáním zprávy. Ovšem, jak už jsme uvedli, LK může odvětit, že toto nespadá pod ní. A Bloudek nemůže nic zveřejnit, i když chce, a zároveň své slovo neporuší.

Ovšem, abychom se zastali LK - vypracovat zprávu o tom, nakolik jsou testy podle kompletních pravidel a limitů bezpečné nebo nebezpečné, může trvat poměrně dlouho a výsledek může být nic neříkající, protože co pro jednoho může být škodlivé, to pro druhého vůbec škodlivé být nemusí. Pokud se například podíváš na holky, tak jedna má 40 i spostelí a a druhá 65 i když se svlékne do naha a dojde si před tím na záchod. Pokud tedy chceš třeba hodnotit vis, tak jiný dopad bude ten samý cvik mít na hubenou holčinu lezoucí 8b a jiný na oplácanou holku těžko přelézající 7b, která se do repre dostala jen díky absenci lepších závodnic. Zpráva LK tedy nic konkrétního vyvrátit nebo potvrdit ani nemůže, pouze může odcitovat obecně známé formulace o růstu a zátěži, ty ovšem zná každý z nás... Otázka tedy potom zní Proč vlastně plýtvat čas LK na něco, co bude k ničemu?

odpovědět 
                Re: Odpovi lekarska komise CHS ?16:23:59 01.02.2018
Je sice možné poslat na RK podnět, aby prošetřila, jak si mohla dovolit LK neodpovědět na LRH podnět. Ale závěr nejspíš bude, že LRH nemá právo požadovat, aby LK přezkoumávala postupy Závodní komise a že to ani není náplní práce LK a tudíž je vše OK.
odpovědět 
                 Re: Odpovi lekarska komise CHS ?16:35:52 01.02.2018
Přesně takto to bylo myšleno. A ještě na tom závodní komise a Bludek vydělají, protože oni to vyjádření chtěli, ale RK ho prostě nedodala :-) No vida, a viník je na světě. A co z toho vyplývá pro LRH? Že by měl nejdříve myslet a pak teprve jednat, to znamená trochu taktizování a politiky, nějaká ta pastička, prostě být o krok napřed. Kdyby promýšlel věci alespoň o několik tahů dopředu, musely mu být aktuální výsledek a zbytečnost otevřených dopisů jasné :-(
odpovědět 

 Nezodpovězené otázky LRH21:02:07 31.01.2018
Už je to druhá nebo třetí diskuze, kde se jsou poměrně jasně a konkrétní dotazy na LRH, ale Hroza se vyhýbá odpovědi a nechává to nezodpovězené.
Dovoluji si se tedy zeptat znovu:

Jaké konrétní cviky a jejich parametry a limity ti vadí?

Když pořád kritizuješ trénink a trenéry u ČHS, koho jsi vytrénoval, kromě vlastních dětí, ty, a jaké měli svěřenci výsledky?

Trénovat Lucku a Libora jsi přestal již poměrně před dlouhou dobou. Proč netrénuješ a pravdivost svých názorů a kritiky neprokážeš praxí dobrými výsledky svých svěřenců?
Mirek Jakubskýodpovědět 
 Re: Nezodpovězené otázky LRH22:20:32 31.01.2018
Mirku

Začnu odzadu.

Já trénuji ! A pravdivost mých názorů bych měl tedy potvrzovat dobrými výsledky mých svěřenců? Jak ti na to odpovědět, aby to bylo pochopitelné? Když chceš, aby ti na zahradě vyrostla nádherná velká lípa. Jak chceš dokázat, někomu kdo ti nevěří, že ten malý stromek bude jednou strom pod kterým budou lidé sedět ve stínu? Myslím, že už jsem takové dva stromy vypěstoval. A můžeš mi věřit, že když byli drobnými stromky tak mi spousta „chytrých zahradníků“ nevěřila.
Ano je spousta „zahradníků“ kteří zasadí raději thuji. Ta roste rychle a lípu v mládí lehce přeroste. Ale možná, jak sám víš thuja oproti lípě dlouho nevydrží. Nevím, kde jsi přišel na to, že už dlouho netrénuji Libora a Lucku. Pokud myslíš tréninkem, to abych jim říkal kolik mají udělat shybů, kliků a dřepů, tak máš pravdu. Ale tohle oni už nepotřebují vědět. Mé vedení jejich tréninku v tom jistě nespočívá. Jde o úplně jiný level a protože se na to ptáš, tak to hovoří o tom, že o téhle úrovni vedení sportovce nemáš ani ánug. Libor sám trénuje jiné lezce v Kanadě, USA, Itálii a teď podepsal smlouvu s rakouským svazem. A přesto spolu konzultujeme co a jak a kdy použít. Jak to udělat, aby na toho, či jiného to fungovalo.
Trénuji, spíše metodicky vedu i jiné lezce co závodí. Ale nemám zájem se tím chlubit. Ono je strašně jednoduché mladý stromek zlomit a zadupat do země. A takové prostředí tady je. A taky jsem dost „zahradníků“s thují v ruce odmítl.
V současné době úroveň tréninku špičkových sportovců je téměř na stejné úrovni. A jejich objemy tréninku, síla ,vytrvalost, zdatnost a co já vím co ještě je rozděluje o pár procent. Ale co je dokáže rozdělit o desítky procent při závodě? Je mentální síla. Kolik hodin věnuješ ty týdně mentálnímu tréninku svých svěřenců? Máš vůbec představu, jak se mentální trénink dělá? V hokeji je to Jágr, v lezení Adam, který poráží své konkurenty mentální silou. Všiml sis jak někteří závodníci přicházejí pod stěnu vlastně už poraženi? A všiml sis jak tam přichází Adam? Rozzářené oči plné energie, těšíc se na to, aby ho už pustili lézt. Téměř jako když pustíš malé dítě do hračkářství. V tom je jeho největší přednost a síla.
A které cviky mi konkrétně vadí? Vadí mi celkově už jen to, že je to povinné. Ale budiž. Vadí mi lišty a testy síly prstů.
LRHodpovědět 
  Re: Nezodpovězené otázky LRH22:33:39 31.01.2018
Děkuji. Takže pokud to shrnu, kromě vlastních dětí se žádným výsledkem v tréniku pochlubit nemůžeš, jediný známý závodník je Aneta, která na svěťáku v B skončila na posledním místě. Ok.

A co se týká testů, tak ačkoliv jsou nezdravé a určitě škodí a říkají to všichni doktoři, ti vlastně vadí především to, že jsou povinné. Na konkrétné dotaz na parametry a limity ti prostě vadí jen obecně visy, aniž by bylo specifikováno, na čem a jak dlouho se vlastně musí viset.

A to fakt chceš, aby tě někdo bral vážně?
Mirek Jakubskýodpovědět 
   Re: Nezodpovězené otázky LRH23:26:26 31.01.2018
Abys tys me bral vazne doopravdy nepotrebuju. :-)
Lrhodpovědět 
    Re: Nezodpovězené otázky LRH00:06:21 01.02.2018
Ale tam nebylo "abych tě", ale "aby tě někdo". A potřebuješ to, ne že ne, protože pokud se máš domoci nějaké odpovědi nebo prosadit nějaké řešení, lidé si nemohou myslet, že to nemyslíš vážne. A takto ve velkém si stěžovat a dělat z něčeho div ne zabijáka, ohánět se doktory a psát otevřené dopisy a stěžovat si na nekomunikaci a pak napsat, že vlastně detaily neznáš, ale že ti to vadí z principu, opravdu jako něco vážného nevypadá. Ale je to jen můj osobní dojem, samozřejmě na něj nedej, internet snese klidně i Otevřený dopis 3.
odpovědět 
     Re: Nezodpovězené otázky LRH16:24:39 01.02.2018
Jakoze Mirek Jakubsky vi, ze tak jak to ma v hlave on, tak to ma cely zbytek sveta?
odpovědět 
      Re: Nezodpovězené otázky LRH16:27:35 01.02.2018
Určitě ne. Pokud nám napíšeš nějakou jinou logickou interpretaci vyjádření LRH ohledně trenérských aktivit a závadných věcí v testování, budu jen rád. Třeba i změním názor, pokud to bude dávat smysl.
Mirek Jakubskýodpovědět 
 Re: Nezodpovězené otázky LRH16:33:08 01.02.2018
A kdo z našich trenérů prokazuje pravdivost svých názorů a kritiku praxí dobrými výsledky svých svěřenců? :) Co tak koukám, oproti zbytku je Hroza hodně napřed. Právě tím, že pravdivost svých výroků prokázal velmi dobrými světovými výsledky svých svěřenců.
odpovědět 
  Re: Nezodpovězené otázky LRH16:55:37 01.02.2018
Bohužel, to je zde tradovaný omyl - ano, LRH dovedl své dvě děti hodně vysoko, ale není to trenér. Ukaž mi někoho, koho vytrénoval. Práce s vlastními dětmi je něco jiného. A zatím LRH nijak neprokázal, že jinými svěřenci pracovat umí. Neumí. Nikdo se k němu nehlásí, závodníci, se kterými někdy něco měl, tak co si pamatuji, tak od něj naopak odešli. Uveď mi jednu jedinou osobu mimo rodinu, které pomohl k medaili. Kdo z dobrých může vystoupit a říci, že svých úspěchů dosáhl díky LRH? A také "trénuje" jen dvě věci a to ještě ne moc populární, speed a drytool. A ještě hodně dlouho zpět. Ale jaké výsledky jako trenér má LRH v obtížnosti nebo boulderingu? Jen fajn se ohánět minulostí, ale nemůžeš v ní zamrznout. Doba se mění, trénink a nároky také, a z posledních let nemají pod jeho vedením závodní úspěchy ani ty jeho děti, protože vliv na ně už má nulový. Jak by asi dopadlo, kdyby dostal do ruky nějaký dvanácti až třináctiletý talent? Tam by se pak lámal chleba a ukázalo by se, jaké schopnosti opravdu má. Ale nevím o nikom, komu by se věnoval.
odpovědět 
   Re: Nezodpovězené otázky LRH17:47:12 01.02.2018
No, před rokem vyhrála jeho svěřenkyně nejprestižnější závod v drytoolingu na světě, a jeho svěřenec se pravidelně umísťuje na bedně ve světovém poháru speedclimbingu. A do toho už sám trénuje několik národních reprezentací.

Závodění mě osobně nezajímá, ale tohle jsem teda stačil pochytit. Kdo je tady lepší trenér? Řekl bych, že už jen Patxi.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Nezodpovězené otázky LRH18:07:34 01.02.2018
Jen škoda, že se bavíme každý o něčem jiném. U LRH vynech vlastní děti a drytool/speed a napiš nějaké další jméno. Vlastní dítě není svěřenec. Dlouhodobě a systematicky se jako trenér věnovat cizím je něco úplně jiného, než vyrůstat s vlastními dětmi. Když připravím vlastní děti na přjímačky na matfyz, ještě to neznamená, že jsem dobrý učitel matiky a fyziky, ostatně neznamená to, že jsem dobrý učitel v čemkoliv a že bych uměl na ty přjímačky připravit i děti od sousedů.
odpovědět 
     Re: Nezodpovězené otázky LRH18:25:50 01.02.2018
Sorry jako, LRH je mi ukradenej, ale to co předvádís ty je něco jako boj mezi realitou a teorii. LRH výsledky proste má, nebo měl, ty máš velké nic. Už jen z toho důvodu je LRH důvěryhodnější. A zpochybňování úspěchu zmensovanim významu světové soutěže, kde v té době zajisté byli trénování borci je jejich urážkou. Proste skvele reprezentovali ČR a patří jim dík jako všem jiným sportovcům.
Elementodpovědět 
      Re: Nezodpovězené otázky LRH18:49:35 01.02.2018
Ale jo, ale bavíme se tady o tom, jak LRH kritizuje tréninkové způsoby ČHS. Zásluhy mu neupírám, ale je potřeba si uvědomit, že v ČHS mají na starosti trénink rozmanité skupiny, kde je na tom každý jednotlivec jinak, má jinou motivaci a jiné předpoklady a schopnosti. A kromě toho tito závodníci odcházejí a přicházejí noví. A jakákoliv trenérská skupina musí tuto skupinu zvládat na určité univerzální úrovni. Kdežto LRH se celý život věnoval jednomu závodníkovi na speed a jednomu na drytool, každý z nich měl tedy individuální podmínky a on o nich měl přehled od rána do večera, od spaní přes jídelníček až po každodenní trénink. Toto zajistit ve větší skupině není možné, každý závodník nemůže mít individuálního trenéra. A to je to, o čem mluvím - LRH nikdy nebyl v pozici, kdy měl trénovat a věnovat se právě takovéto skupině, nebo někomu, o kom nemá neustálý přehled. A to je obrovský rozdíl. Věnovat se všem ve skupině individuálně není z technického ani časového hlediska možné. Co tedy LRH opravňuje k tomu, že může poučovat o tom, jak se to má dělat, když nikdy nic takového nedělal? Nepotřebuji být důvěryhodný, nechci, aby mi někdo věřil. Jen ri dávám téma na přemýšlení. Máš děti? Učil jsi se s nimi někdy? Nebo pomáhal jsi nějakému děcku s něčím? Pokud ano, tak si zkus sám představit, jaké to bylo a zda by to šlo dělat stejným způsobem, kdyby těch dětí bylo najednou 10. Těžko bys mohl zkoušet své techniky, které se sice osvědčily u individuálů, ale ve skupině je nelze aplikovat. A podobných věcí je více, u individuálů je i konkrétné trénink efektivnější, protože dle aktuální situace můžeš přidat/ubrat nebo ho operativně změnit, kdežto když máš na starost skupinu nebo cizí, jede se podle předem vytvořeného programu, jehož okamžitá úprava není vždy možná. Takže věřím tomu, že kdyby si LRH teď vybral nějaký talent a dlouhodobě se mu věnoval, že by asi měli výsledky. Jenže stále je to něco úplně jiného, než řízení a rozvoj celého týmu.
odpovědět 
       Re: Nezodpovězené otázky LRH18:54:12 01.02.2018
Škoda, že jsi se nepodepsal. Génius tréninku.
Bídaodpovědět 
        Světlo na konci tunelu.19:47:50 01.02.2018
HURÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. KONEČNĚ TO POCHOPIL !!!

Píšeš,:
"Takže věřím tomu, že kdyby si LRH teď vybral nějaký talent a dlouhodobě se mu věnoval, že by asi měli výsledky. Jenže stále je to něco úplně jiného, než řízení a rozvoj celého týmu."

HURÁÁÁ pochopil.

Teď jde jen o to, aby jsi ještě pochopil, že lezení není kolektivní sport. A že mistr světa může být jen jeden.

Vytvářet koletivy centrálně řízené a vedené u idividuálních sportů mají hlavně trenéři, kteří si z toho udělají prima zaměstnání. Trénování jednoho špičkového reprezentanta by je neuživilo, ale vedení skupiny průměrných reprezentantů už ano. Netýká se dětí.

A o problematice trénování vlastních ratolestí, vlastně taky nemáš ani páru. Je to ta nějtěžší role trenéra jakou může mít. Protože pokud treninkém zničí zdraví svým dětem bude je mít před očima do konce života.
A ani jim nemusí zničit zdraví, aby o ně přišel skrze to, že je trénuje. Záhrobská???
LRHodpovědět 
         Re: Světlo na konci tunelu.20:42:58 01.02.2018
Fajn, jediný problém ovšem je, že pokud máme mít nějakou repre, těžko může být založena na společenství několika individuálů. Myšlenka je to pěkná a líbila by se mi. Nikdo do toho nebude kecat, lidi si budou dělat, co chtějí, ČHS ubude starost, jen pak s úspěšnými zinkasuješ peníze na medaili. Jenže takto to, bohužel, nikdy fungovat nebude. Jak sám píšeš, trénování jednoho tě neuživí, a ně všechny děti mají rodiče, co mají dostatek času a prostředků se tréninku dětí věnovat. Takže nic jiného, než společný tým, za daných okolností není možný. A podmínky a způsob tréninku je potřeba tomu přizpůsobit. ČHS to sice dělá špatně, ale dělá alespoň něco. Tvá kritika je tak sice částečně oprávněná, ale ty už dlouhá léta něděláš nic jiného, než že právě jen kritizuješ, a snažíš se shodit ty, co dělaj alespoň to málo. Ty neděláš nic. A o tom to je. Kdybys místo neustálé kritiky a neustálé ukřivděnosti přišel s nějakým konkrétním plánem, mnoho lidí by tě podpořilo a postavilo se za tebe. Jenže ty jen křičíš a kritizuješ, tvé návrhy jsou mimo reality (pro jistotu upřesňuji, že nejsou špatné z hlediska tréninku, ale jsou mimo reálné možnosti ČHS). Tak se nediv, že jsou na tebe podobné reakce.
odpovědět 
          Re: Světlo na konci tunelu.09:06:20 02.02.2018
Píšeš,:

.....tvé návrhy jsou mimo reality (pro jistotu upřesňuji, že nejsou špatné z hlediska tréninku, ale jsou mimo reálné možnosti ČHS). Tak se nediv, že jsou na tebe podobné reakce.

To ale není pravda. Celkově ten systém nastavený není nastavený špatně, i peněz je v současné době dost. Ale největší chybou, která vše dokáže místo růstu výkon zhatit jsou velké pravomoce Bintera a spol. zasahovat už do tak komplikovaných pravidel, nominací, proplácení podpory, zařazení do VSCM a pod.



LRHodpovědět 
           Re: Světlo na konci tunelu.09:37:05 02.02.2018
Jestli sis všiml, tak to je přesně to, o čem od začátku píšu. Ano, systém není optimální, ale na druhou stranu, ti nejlepší ho nepotřebují, nevím o tom, že by ten systém někomu zakazoval trénovat mimo struktury ČHS. To je věc jedna. A věc druhá je ta, že když něco chceš dělat, máš hledat způsoby, jak to jde, a opravdu něco dělat. Ne vyhledávat konfliktní body, na nich se zastavit a řvát, že je vše špatně a nic není možné. Podívej se na Sašu a Elišku K. Chtějí trénovat, trénují, mají výsledky, mají za sebou hodně dětí, snaží se, když něco nejde, hledají způsoby, jak se přes to dostat. A i zvládají spolupráci s ČHS. Co ty? Chceš už dlouhá leta něco dělat, ale nemůžeš, protože je tu zlé a ošklivé ČHS... A jediné, na co se zmůžeš, je hlasitá, ale úplně zbytečná kritika. Udělej si tým, jako je TBT nebo HO Komorní výtah, a pak mluv. Ale takto to fakt vypadá, jak když jsi starý zapšklý potížista, který má nejlepší za sebou, a na nic jiného, než kritizování, se nezmůže.
odpovědět 
            Re: Světlo na konci tunelu.17:44:49 02.02.2018
Elisky sverenci maji nejake uspechy na mezinarodnich zavodech?
odpovědět 
             Re: Světlo na konci tunelu.20:22:19 06.02.2018
...a vo tom to tedy všecičko je...
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Nezodpovězené otázky LRH17:40:28 03.02.2018
A TB vytrenoval koho? Mam na mysli koho,kdo by v obtižnosti nebo boulderingu dosahnul na uroveň Hrozovců v rychlosti a drytoolu.
odpovědět 
   Re: Nezodpovězené otázky LRH01:42:21 02.02.2018
Bohuzel, to co pises je tradovany omyl a zoufale prani, pouzivane jako argument, kdyz jiny argument neni.. Takhle opravdu chces diskutovat?

Jasne, jeho uspechy oznacime za nepodstatne, nejaky duvod se najde.. Treba takovy, ze u vlastnich deti se to nepocita. A pak vlastne nema smysl, aby k tomu cokoliv rikal. Odborne nazory nechame na plodne vseznalky z diskuze, ktere sve znalosti maji jiste podeprene velkymi vysledky u lidi, kteri nejsou jejich pribuznymi, dobrymi kamarady, a hlavne to ani nezkouseji sami na sobe (to uz se vubec nemuze pocitat).. Vysledky za sebou ti vseznalkove maji, protoze jinak by - dle sve retoriky - nemohli Hrozu kritizovat.
odpovědět 
    Re: Nezodpovězené otázky LRH08:47:09 02.02.2018
Chápu, že to tak můžeš vidět. Teď už zbývají vlastně jen dvě věci. První věcí je dotaz na závodníky, kteří s LRH spolupracovali a kterým pomáhal, ovšem kteří velmi rychle od LRH odešli a nikde se touto etapou nechlubí. Pár jich bylo. Proč od LRH odešli?

No a věc druhá - můžeš vysvětlit, proč LRH píše, že trénuje a radí, ale nikde o tom není ani zmínka. Nechce se tím chlubit, jak píše, a jména uchová v tajnosti? Jo, on je skromnost sama, třeba to tak je. Ale že se ani nikdo ze závodníků nezmíní? On někoho trénuje a radí mu nejlepší trenér na světě, ale oni to drží tak dokonale v tajnosti, ani se tím nepochlubí, nikde se nezmíní... A nebo to možná jen nevíme, protože jsou ze zahraničí, neb podle českých výsledků to nevypadá, že by naše závodníky někdo nějak úspěšně trénoval.
I když ano, je tu Aneta. Ale nebyla ona vlastně na posledních závodech poslední? Hm, tak ti nevím. Třeba máš pravdu, pak ale nerozumím tomu, proč LRH pracuje v tak důsledném utajení a proč svoji vysokou výkonnost maskují i ti jeho svěřenci :-)
Ale pokud nám napíšeš, proč za LRH není kromě jeho dětí žádný jiný výsledek a proč neúspěchem skončily všechny jeho pokusy, budu jedině rád, třeba to pomůže názor změnit i další. Tak piš, vyjádření některých závodníků si opravdu rád přečtu.
odpovědět 
     Re: Nezodpovězené otázky LRH09:50:30 02.02.2018
Bomba, jak se namisto samotneho problemu vzdy diskuze prevadi smerem k diskreditaci navrhovatele... Je to tak skoro ve vsech diskuzich, ktere poukazuji na nejake podivnosti v chovani CHS nebo na nedostacne ci divne prezentovani cinu CHS svym clenum.

Az bych rekl, ze ve vsech tech diskuzich to dela jedna a ta sama osoba... Ta kostra tech reakci je vzdy fakt naprosto identicka. Nebo se pletu?
odpovědět 
      Re: Nezodpovězené otázky LRH09:56:52 02.02.2018
...jak místo samotného problému... ? Jestli ono to nebude tím, že každý vidíme ten "samotný problém" někde jinde. Je zajímavé, podobné kritiky pisatele vždy jen napíší, že nemá pravdu, ale aby to autoři doložili nějakým příkladem, to ne :-) A přitom by stačilo jedno jediné jméno nebo úspěch nebo třeba malý oddílek, který objíždí závody, za kterým stojí LRH. Proč tu někdo nenapíše, že někde vyhrál díky péči a tréninku LRH? Fakt, dám pak pokoj.
odpovědět 
       Re: Nezodpovězené otázky LRH10:08:49 02.02.2018
"...proč někdo nenapíše..." A proč by to dělal, chytráku? Aby se po něm mohli tobě podobní kreténi taky začít vozit??? Haha!
odpovědět 
        Re: Nezodpovězené otázky LRH10:50:57 02.02.2018
Přesně, podpásovky pana TB jsou v závodním prostředí dobře známé.
odpovědět 
         Re: Nezodpovězené otázky LRH14:23:16 02.02.2018
Jasně, LRH vlastně trénuje jak divý a závodníci k němu chodí, jen se to vše děje v utajení kvůli TB :-) Tak to pak jo, to se omlouvám.
odpovědět 
       Re: Nezodpovězené otázky LRH12:53:23 02.02.2018
"Jestli ono to nebude tím, že každý vidíme ten "samotný problém" někde jinde."

Jakoze ten Hrozuv clanek pod kterym se tu tak rozvasnujes psal vlastne Hroza o sobe, o tom koho trenoval apod.? Nespetl sis nahodou trochu tema?

"Je zajímavé, podobné kritiky pisatele vždy jen napíší, že nemá pravdu, ale aby to autoři doložili nějakým příkladem, to ne"

Tak za prve priklady tu mas, ale ty ses rozhodl neuznat. Za druhe si je muzes dohledat sam.. Za treti nehodnotim zda ma nebo nema nekdo pravdu, ale to, ze namisto argumentu a vyjdrovani se k veci se jen snazis diskretizovat Hrozu... coz ale na probiranem tematu nic nezmeni a ani to nijak konstruktivne nevyresi danou problematiku.
odpovědět 
        Re: Nezodpovězené otázky LRH14:21:40 02.02.2018
Ne, ale pobaví, jak někdo, kdo se skupinou, jako je repre tým (a nebo i obyč závodní oddíl), nemá žádnou zkušenost, tu chce radit, jak se to má dělat, a kritizuje, co vše je špatně. A žádné příklady tu nevidím.

odpovědět 
         Re: Nezodpovězené otázky LRH14:47:39 02.02.2018
Jako že máme zákaz vstupu i jen jako jističi na některé stěny, že si vymýšlíme technické incidenty, zabavujeme lezečky těsně před finále, nebo si na závodech bereme největší konkurenty našich oveček na "pohovor"? Ano, takové zkušenosti opravdu nemáme a ani je mít nechceme.
odpovědět 
         Re: Nezodpovězené otázky LRH15:01:49 02.02.2018
Uznávám. Nechtěl bych po svěřencích, aby noc před závodem propařili. Nechtěl bych po nich, aby startovali zranění. Jejich formu bych ladil na závody, to znamená, že je nenechám startovat unavené až přetrénované. Nemám ani zásobník výmluv. Ano, jsem zdrcen argumenty. Musím se toho ještě hodně učit, abych mohl vést nějakou skupinu, spíš by se to někdy dalo označit jako sektu.
odpovědět 
         Re: Nezodpovězené otázky LRH23:39:54 02.02.2018
To jsou ale jen tva slova, nikoliv realita. Mnohym se muze zdat, ze proti ostatnim (napriklad proti Binterovi, jak ostatne dokazuji jeho (ne)vysledky) ma znalosti a zkusenosti na rozdavani.
odpovědět 
          Re: Nezodpovězené otázky LRH19:55:18 03.02.2018
Škoda, že je také neuplatňuje v praxi. Raději jeden, co něco dělá, i když ne perfektně, než druhý, co sice přesně ví, jak se to má dělat, ale jen o tom mluví a nedělá nic.
odpovědět 
           Lenoch LRH21:51:04 03.02.2018
Asi narážíš na mě :-). Nevím, co bych měl dělat víc? Čhs o mě nestojí. Lézt tělocvikáři do zadku nebudu. A tak dělám na co stačím. Teď tady byl na pár dnů Libor a probírali jsme jeho způsob tréninku, který uplatňuje u Jakoba Schuberta z rakouského týmu. Jakob byl ze začátku velice nedůvěřivý k Liborově metodě. Ale když po pár měsících Liborovi řekl, že splní v treninku cokoli co mu Libor řekne. Protože vidí výsledky. Tak je to Liborův úspěch a taky můj. A mám z toho radost. Schubert má super časy a nenarušuje mu trenink rychlosti bouldr a obtížnost.
Trénuji Anetu. Že byla po třech měsících tréninku s cepínama poslední na SP? Asi by ten SP doopravdy neměl pořádnou úrovaň, kdyby tam urvala nějakou lepší pozici.
A že nechci říct komu jěště pomáhám s treninkem? To je jen moje věc. Třeba už teď někdo z nich poráží tvé děti. Pokud od toho Čhs necukne budu pořádat MČR v drytoolu.

LRHodpovědět 
            Re: Lenoch LRH00:43:51 04.02.2018
Neuraž se, ale co má trénink cvičené opičky, co kolem dokola leze stále jednu a tu samou cestu v čase řádově v sekundách, společného s tréninkem lezení na obtížnost? Jako jo, úspěšní v rychlosti jste, to ano. Jen si nejsem jist, zda by to na pozici trenéra repre, co má mít na starosti skupinu cca 30 lidí od mládeže až po dospělé a to i s L a B, bude stačit :-) Přiznám se, že mne toto už poněkud unavuje. Ty ze své histori nevylezeš, stín si také nepřekročíš, já jsem napsal, co si myslím, ať si každý udělá názor, stejně má hodnotu nula. Tady se můžeme prsit a dohadovat do nekonečna, je to zbytečné. Názor na tebe celkem jasně vyjádřili členové ČHS na VH. A mě už to nebaví, takže hodně úspěchů, měj se.
odpovědět 
             Re: Lenoch LRH07:51:58 04.02.2018
Nevíš co říkáš a meleš hov... Za tu cvičnou opicku by jsi zasloužil českou facku s druhou by jsi vzal o futra. Se ti ani nedivím, ze jsi z toho unaven. Tahat se s takovou nůší srač.. dá zabrat.
odpovědět 
              Re: Lenoch LRH08:06:01 04.02.2018
Nejsi ty obdivovatel spartakiady? Ta taky slouzila k ovladani mas.
odpovědět 
               Re: Lenoch LRH08:48:44 04.02.2018
Co to meleš? Sokolské slety ti asi nic nerikaji, hromadné akce cvičencu mají jinou tradici. Jinak by jsi se tady neztrapnoval ty individualisto. Běz se vyčůrat na záchod třetího pohlaví a přemýšlet o tom co jsi zač.


odpovědět 
              Re: Lenoch LRH09:00:42 04.02.2018
Sokolske slety byly uplne neco jineho nez spartakiada. Nebo ti pripadne normalni, ze na jedne spartakiade cvicici vojaky rozvazely po plose stadionu obrnene transportery
odpovědět 
               Re: Lenoch LRH09:03:52 04.02.2018
Sokolove hromadne cviceni nacvicovali dobrovolne. Spartakiadu nacvicovalo spousta cvicencu povine.
odpovědět 
                Re: Lenoch LRH09:54:45 04.02.2018
Anebo taky jinak, byly vytvořeny skupiny cvicencu, a nejlepší ze skupin jeli na Strahov. Existovala těžká rivalita mezi skupinami, kde se především porovnávala kvalita provedeného cviku a týmového secviceni bez ohledu na ideologii. Propagandou bylo samozřejmě používáno k propagaci komunismu, každopádně základem rovněž bylo mít v občanech státu připravenou armádu cvičenych dobrovolníků. Proste lidi se v dřívějších dobách družili více, oproti dnešnímu prosazování individualismu, kdy 50% teenagerů v Anglii pochybuji o svém pohlaví.
odpovědět 
             Re: Lenoch LRH09:55:45 04.02.2018
Ty "cvičené opičky" budou součástí trojboje na LOH. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale je to tak asi všechno, co proti tomu můžeme dělat. A i když ta rychlost nakonec nemusí být tolik ohodnocená jako zbylé 2 disciplíny, bylo by smutné neuspět právě kvůli ní.
Bídaodpovědět 
              Re: Lenoch LRH10:02:47 04.02.2018
Všechny tři disciplíny budou hodnoceny stejně.
LRHodpovědět 
               Re: Lenoch LRH19:58:20 06.02.2018
Ale houby, přečti si pořádně metodiku bodování IFSC.
odpovědět 
                Re: Lenoch LRH20:37:04 06.02.2018
Řekl bych, že IFSC v tom samo ještě nemá jasno. Ani v nominacích na OH.
LRHodpovědět 
                 Re: Lenoch LRH20:22:55 07.02.2018
Máš pravdu, že s tím bodovánim ještě hýbaji. Ale ve všech dosavadních verzích bodování byli specialisté na rychlost v nevýhodně oproti specialistům na druhé dvě disciplíny. Nemluvě o celkem přirozené příbuznosti mezi obtížností a boulderingem, která také znevýhodňuje rychlostníky.
odpovědět 

 objasnění prosím?17:20:40 02.02.2018
Ví prosím někdo, co přesně v praxi znamená u cviku č. 1, tedy Vis na liště jednoruč formulace "směrodatnou hodnotou je síla vztažená k tělesné hmotnosti"? Vykládám si to tak, že je-li tabulkově stanovena hodnota například 0,90 (%?), vychází při hmotnosti závodníka dejme tomu 75 kg hodnota času visu 0,675 sec.? Počítám správně? Díky! Jo a tušíte někdo parametry té lišty?
https://www.horosvaz.cz/res/archive/188/026778.pdf
Oklahomaodpovědět 
 Re: objasnění prosím?18:37:39 02.02.2018
Je to tak, ze bys po dejme tomu 1-2 sec byl schopnej odviset 90% sve telesne hmotnosti.
odpovědět 
  Re: objasnění prosím?19:12:22 02.02.2018
Diky, co znamena "dejme tom 1-2s" a jak se meri cviceni s 90% telesne hmotnosti?
odpovědět 
   Re: objasnění prosím?19:23:05 02.02.2018
Jedes to na vaze, ktera zobrazuje aktualni kg. Tester urcuje, kolik tam bylo nejmene po vyhovujici dobu. Proste musis viset. Ne se jen odlehcit a zpet zatizit. Je to test maximalky, takze neni dulezite tam vydrzet vic nez 2 sec.
odpovědět 
    Re: objasnění prosím?20:07:19 02.02.2018
Diky, jasny.
odpovědět 
 Re: objasnění prosím?18:45:40 02.02.2018
Doplneni. Lista ma 2cm, rovna, oblej okraj. AIX balkna drevena. Testujes zavrenej, otevrenej, 2 prsty. Kdyz uvisis 1,00 (svoji hmotnost) dostanes zavazi.
odpovědět 
 Re: objasnění prosím?23:59:46 02.02.2018
Ten popis je v dokumentu CHS je vycerpavajici, co? Skoro to vypada, ze ani samo CHS nevi co vlastne testuje (co si nechava treti stranou testovat) :)
odpovědět 
  Dělají to i někde jinde?15:05:16 03.02.2018
Nevíte ještě o nějakém jiném individuálním sportu, kde by museli sportovci dělat taky ještě něco takového, co chce po reprezentantech Čhs aby momohli do repre? Např. lyžaři, by museli splnit nějaké dřepy? Koulaři dát benč ? Skok do výšky dřep? Tenisti benč? Někde jsem slyšel, že se o to před léty snažili veslaři. A když jim ten co nesplnil ty testy vyhrál MS tak toho nechali.
odpovědět 
   Re: Dělají to i někde jinde?16:43:10 03.02.2018
V žádném individuálním sportu, kde o pořadí v rámci ČR může jednoznačně a jasně rozhodnout POUZE vzájemné soupeření (v jeden čas a na jednom místě, případně součtem hodnocení z více "nominačních" závodů) právě a přesně v TÉ disciplíně, o jejíž repre se jedná, to NEMÁ SMYSL. Namátkou šerm, úpolové sporty, lyžování, tenis (zde by mohl být - to jen pro srování s lezením - nominačním kritériem třeba aktuální stav na světovém žebříčku), jachting atd. Výkony v těchto sportech jsou individuálně neměřitelné. Narozdíl od např. většiny atletických disciplín - v atletice se měřit dá téměř vše a je tedy možno stanovit konkrétní limity (ovšem v praxi používáno spíše jako kvalifikační limity pro konkrétní mezinárodní akce než pro výběr závodníků do repre).
Oklahomaodpovědět 
   Re: Dělají to i někde jinde?20:37:23 03.02.2018
Jednu dobu to bylo u orienťáků, museli zaběhnout limit na 5 km na dráze.
Došlíkodpovědět 
    Re: Dělají to i někde jinde?21:18:04 03.02.2018
Ano. Tam se to ale taky neosvedcilo.
odpovědět 
    Re: Dělají to i někde jinde?11:19:54 04.02.2018
Orientak je porad hlavne o behu. Tam by mi limit neco zabehnout pod urcity cas relativne daval smysl.

Se silovymi testy v lezeni bych u orientaku videl jako srovnatelne neco jako pocet drepu za urcity casovy interval.
odpovědět 
   Re: Dělají to i někde jinde?11:17:23 04.02.2018
O sportu, kde by to byla nutna podminka pro vstup do reprezentace nevim.

Sportu, kde se to pouziva jako dobrovolny treninkovy a nutno dodat, ze casto ucinny (pro trenera, ktery o sverence dlouhodobe pecuje), prostredek je zase vetsina.

Vypada to jako slapnuti trochu vedle.
odpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.