LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
boulderingjicin - Jicin
K2-Žilina - Žilina
Spolkový dům - Vlašim

Prodejny
Rock Point Olomouc - Olomouc
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
ALPI SPORT CENTRUM - Příbor

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Majzlík+Kubrt válí

Paklenica

Chorvatsko - cesta "Cupido" 8a
V Saltic teamu nám vznikla nová lezecká dvojka, která se nespecializuje jen na skalkařinu a písky, ale i na těžké sportovní cesty ve stěnách středních hor - Marcel Toman a Luboš Mázl. Koncem letošního dubna navštívili při své společné akci nejznámější oblast v Chorvatsku - Paklenici, kterou společně podpořily firmy Saltic, Singing Rock a Raveltik.

Jejich původním plánem bylo dodělání a přelezení původní staré technické cesty v nejpřevislejší stěně Paklenice - Aniča Kuk. Hned na druhý den po příjezdu ale kluci po nalezení do této cesty zhodnotili, že vylezení této cesty čistě je zatím mimo hranice jejich možností. Takže si vybrali jinou obtížnou cestu "Cupido" v pravé části stěny Aniča-Kuk. Cesta má 9 délek obtížnosti převážně 6c až 8a. Délka je 350 m, jednotlivé délky jsou kolmé a převislé, krásně vynýtovány se super štandy. Po třech dnech pokusů se 28. 4. 2004  povedl Lubošovi Mázlovi RP přelez této sportovní cesty. Marcel Toman úspěšný nebyl: "Škoda, příště už to určitě vyjde, máme s Lubošem další zajímavé plány".


O cestě oba prohlásili, že jde o velice pěkné lezeni, všechny délky jsou docela "husté" i když jsou třeba jen za 6c. V nejtěžší délce jsme utrhli několik klíčových chytů, takže teď by cesta klidně mohla být za 8a+. A takových pěkných cest tam je víc. Rádi bychom se sem vrátili.



Pavel Žofka   [úpravy] 11:03 21.05.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 fotky11:21:56 21.05.2004
Mooooc pekny fotky!
tenisodpovědět 

 Stěna jako fík11:26:54 21.05.2004
Aniča Kuk je super nádherná stěna. Zajímalo by mě zda nýty osadila naše dvojka, nebo už tam byly.
JirkaSodpovědět 
 Re: Stěna jako fík23:14:27 21.05.2004
Nýty už tam byly, cesta je podle průvodce udělaná loni italskou dvojicí chlap + baba Michelini+Ortolani.
žofinodpovědět 

 Fotky skvělý11:52:47 21.05.2004
Anča Kuk je parádní kopec. Zajímalo my mne kde to tam je. Jo, a firmy podpořily...
Petr Jandíkodpovědět 

 skoda13:56:57 21.05.2004
Skoda, ze to Kubrt taky nedal. Mohl to byt dalsi vyznamny uspech nas, holohlavych :-)
jiraodpovědět 
 Re: skoda21:09:29 21.05.2004
Pravda. Kubrt je jeden z nasich nejlepsich. At zije a at mu to leze!!!!
karelHodpovědět 
  Re: skoda13:49:12 23.05.2004
Recht... Kubrt je teda náš kurva nejlepší pískař !!!
gremlinsodpovědět 
   Re: skoda20:05:32 23.05.2004
Podle mne,je nejlepší pískař můj táta-Majzlík!!!
Mončaodpovědět 
    Re: skoda21:06:04 23.05.2004
Cus Monco!
Jo, jo, Majzlik je dobry element. Pan Reprezentant. Pozdravuj doma
Kvakodpovědět 

 Prelez "STUPIDA"15:59:46 24.05.2004
Marcel by to dal urcite taky. Ale bohuzel uz byl den odjezdu a "chtelo" se jet co nejdrive, tak uz dalsi pokus nedaval. Musim ale rict ze v te delce i v cele ceste byli oba dva hodne vyrovnani - proto jsem taky myslel, ze to oba dva daji. Ale jestli tam prijedou priste, tak URCITE vylezou neco tezsiho a URCITE oba! Tak jim v tom drzme palce. Zdravim chlapi. CUS, Petis.
Petisodpovědět 

 Průvodce22:27:26 24.05.2004
Zdravim. Nevíte kde se dá sehnat na netu kompletní průvodce krátkých (jednodelkových) cest v Paklenici?? něco sem už našel ale neni uplně kompletní.
Holiodpovědět 

 Průvodce22:27:30 24.05.2004
Zdravim. Nevíte kde se dá sehnat na netu kompletní průvodce krátkých (jednodelkových) cest v Paklenici?? něco sem už našel ale neni uplně kompletní.
Holiodpovědět 
 Re: Průvodce08:11:00 25.05.2004
Kompletni pruvodce je na: http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~gilu/paklenica_przewodnik.html
Co myslite, ma cenu zkouset v Paklenici jednodelkove tezsi cesty? - souhlasi klasifikace ???
odpovědět 
  Re: Průvodce11:29:05 25.05.2004
Vzdycky to ma cenu, ale kvuli toho se tam samozrejme nejezdi. To muzes zkouset i kdekoliv jinde a hlavne bliz! Jsou tam paradni bigwallove cesty - lehci, tezsi i nejtezsi - a hlavne co 2-3m odjistene nytama (za cely tyden jsem pouzil 1 vklinenec - a i tak bych se bez neho obesel), takze lezeni je paradni. Hlavne bez spousty harampadi (tezkeho) na sedaku. Pruvodce se da koupit primo tam. Vysel ted novy a stoji 16EUR. A cena za kemp mimo sezonu (auto, osoba i stan) je proste jen 80kc na hlavu (tepla voda, sprchy, 2 sporaky a 2 kuchynky). To je bomba ne?! Takze na podzim jedu urcite znova! Zdravim a at to leze vsude a vzdy.
Petisodpovědět 
   Re: Průvodce11:37:14 25.05.2004
Jo a klasifikace je ve francouzske stupnici a odpovida. Ale pozor!!! U delsich cest neni vubec zlehcena. Napr. delka za 6c ve dlouhe ceste je hodne prisna! Minimalne jako jednodelkova 6c! A nekdy je i hur, vsak to znate, kdyz se nekdo sekne... :) CUS.
Petisodpovědět 
   Re: Průvodce14:22:15 25.05.2004
Ahoj.Mohl bych te poprosit o informaci,ve kterem kempu jste bydleli? Dik.
Pavelodpovědět 
    Re: Průvodce10:38:32 28.05.2004
Cau Pavle. Kemp se jmenoval VESNA. PS: k nasledujicimu komentari: Neni to pravda, kratke cesty uz jsou ojete - pokud nejsou za 7a a vys. CUS.
Petisodpovědět 
     Re: Průvodce18:15:42 02.06.2004
Dik moc.Kdyztak si jeden den zaplatim v kempu,kdyz je za takovou dobrou cenu - neni spatne se po case umyt,oskrabnout tvaroh z rafku a tak...
odpovědět 
   Re: Průvodce19:56:29 25.05.2004
Máš sice pravdu, ale i ty krátké cesty stojí za to. V Paklenici je snad nejlepší kámen, co jsem kde viděl. Čistej, ostrej, pěknej.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Průvodce21:10:18 26.05.2004
Díky za ty stránky :) jen bych ještě potřeboval vědět cesty v sektoru 18. sou tam myslim čtyry cesty a docela rád bych věděl jejich názvy.
Holiodpovědět 

 Super tým17:44:01 25.05.2004
Tak to je přímo hvězdný tým! Mám obrovskou radost! A to ze dvou důvodů. První je, že konečně někdo využije, podpoří a nakopne talent Kubrta na těžké cesty v horách, což se průbojnějšímu Majzlíkovi jistě podaří a hlavně i on má nyní partnera na roveň své výkonnosti a v těch horách konečně začnou padat pořádné přelezy! Žádné slátaniny, o kterých se píše 10-, rozdávají výstupy roku a tichou poštou následují komentáře o 7c! To jsou opravdu dva lezci - tedy plným jménem Marcel Toman a Luboš Mázl - kteří si zaslouží jakoukoliv podporu ze strany svazu i sponzorů. A co je důležité - ta podpora se mnohonásobně vrátí! A my veřejnost, se můžeme těšit an hodnotné přelezy.
Oba i jejich blízké i Žofína, který se přece jenom také manažersky snaží, velmi pozdravuji!
Zicoodpovědět 
 Kubrtos = best baest22:07:41 25.05.2004
spíš Marcel má konečně rovnocennýho parťáka...!!! Marcel nám eště ukáže kdo je kurva nejlepší pískař. že zdravím Monču Majzlici...
gremlinsodpovědět 
 Re: Super tým22:55:04 25.05.2004
Tedy nevím Zico,ale já o žádném výstupu roku za 10- nevím,pokud vím tak výstupy byly za cesty na Tofanu a tam to bylo za 9+ a 9+/10- a má v tom prsty taky Majzlík, takže u nich klasa asi bude sedět, nebo ne?
vlkodpovědět 
  Re: Super tým09:30:25 28.05.2004
Já jsem možná něco přehlédl, ale on Zico už někdy nějaké hory lezl? Asi jo a asi proklatě horské a závažné věci a ve velkém, jinak by se nepouštěl do tak nekompromisních soudů, ne?
Nebo??? Že bych já zasvědceně a nekompromisně ¨zhodnotil nějakou tu 11 co znám z fotek? :))) Ne nebojte! :)))
janpušodpovědět 
 Re: Super tým11:15:10 26.05.2004
Mily Rosta Tomanec. Tiez by sme vedeli rozpravat o tvojich 8b-ckach na Sulove, ktore po case priepastne spadli (samozrejme az po uverejneni heroickych vykonoch v montane a jamesaku) na 8a a mozno aj nizsie. Ak tam nejaky vykon bol, tak jedine v tom, ze nacvicovat 7c+/8a? skoro dva roky, to chce naozaj nervy z ocele. Ale na druhej strane sme sa na Sulove mali aspon z koho rehotat. Niekedy ta nervozita z tvojej strany zasla az tak daleko, ze nam v tej chudinke skale ostali aj dierky, ktore tam nikdy neboli. Ale o tom ty nic nevies, vsak Rosto ? ?
Ideaodpovědět 
  Re: Super tým15:46:11 26.05.2004
Tak nejak. To je proste Rosta.. ale co s tym?
Praotecodpovědět 
 Re: Super tým11:30:44 26.05.2004
Při vší úctě k vylezené cestě bych byl s označováním Paklenice za hory v pravém slova smyslu poněkud opatrný. Paklenica jsou hody dost skleníkové a nesrovnatelné byť i jen s Dolomity. Lámavost zanedbatelná, počasí povětšinou dobré a bez zvratů (no pravda, jednou jsem tam zažil vichr, že šla lana vodorovně, ale to je velká výjimka), většinou bytelné jištění.
10- třeba na Cimy v Dolomitech má určitě jinou váhu, než v Paklenici. Tady bych světové výkony nehledal.
Petr Jandíkodpovědět 

 Anica Kuk11:08:04 26.05.2004
No nazvat tuto stenu lezenim v horach je trosku odvazne. Nit je na 100% vzdy pod zadkom a pocasie tiez o inom. Inu, ked pride devinka s Cerro Tore, tak sa ozvite s vykonmi, ale toto mi pride trosku smiesne. Nacpite tam toho vasho 11-rocneho pracka a ten vam to mozno aj onsajtne. Medzi 8a na Anice a v oblasti, kde istite z auta nieje rozdiel, snad len to, ze to niekedy pali na standoch v lezackach.
Ideaodpovědět 
 Re: Anica Kuk11:54:09 26.05.2004
Rad bych vyhlasil soutez v tipovani na totoznost lezeckeho odbornika podepisujiciho se Idea.
Muj prvni tip: Piala (pokud jsem se netrefil Mirovi se omlouvam).
odpovědět 
  Re: Anica Kuk15:05:42 26.05.2004
Taky sem si myslel, ze je to Piala. Ale on neumi pracovat s internetem. Takze asi nekdo jiny...
samodpovědět 
   Re: Anica Kuk15:58:27 26.05.2004
Co by nevedel.. Miro je v pohode. Aspon si netrepe od stastia miesok o skalu, ked vylezie osmicku na plazi a uz vobec nevypisuje na net, ze zdolal bohynu velhor v krajine, kde hary ani niesu...
Ideaodpovědět 
    Re: Anica Kuk18:31:42 26.05.2004
ano.pravne.hary......
jiraodpovědět 

 Fandim08:29:47 28.05.2004
Fandim Vam.
Mylslim , ze debata kdo je nejlepsi piskar byla scestna. Monco uz se tesim na nejlepsi piskarku :)) Preju vsem hlavne zdravi.
 8bodpovědět 

 Jste tupci!10:33:49 28.05.2004
Tento vzkaz je smerovan na Idea a Petr Jandik. Za 1. neni v clanku slovo hory, ale stredni hory a za 2. pokud dobre vim tak slovo "hory" neznamena lana vlajici vodorovne od steny a porad na picu pocasi. A mimochodem, uz to mate prelezene kdyz je to tak jednoduche a nyty jsou hned za prdeli...?!! Seru na vase kecy. Byl to proste dobry vykon! Cus a at to leze...
Petisodpovědět 
 Re: Jste tupci!11:11:25 28.05.2004
To jsou trošku silná slova Petis, já si myslím, že ten výkon je dobrý a ani výše uvedení ho nehaní,jen každý má pod pojmem hory či střední hory zafixováno něco jiného.I pro mě je Aniča a třeba i lezení v Hollentallu pouze skalkařina na více délek.Dnes si i v Tatrách vážím více vylezené cesty třeba v severních Javorácích než někde na Jastrabce, Ostrvě, Ošarpancích, kde je to dnes v podstatě taky skalkařina.Nicméně vylezení těžké vícedélkové cesty je vždy hodnotný výkon a to ocení každý, kdo něco podobného lezl.
vlkodpovědět 
  Re: Jste tupci!12:02:40 28.05.2004
Ano, přesně tak jsem to myslel jak napsal vlk. 10- vylezená třeba na Cimu Ovest bude patrně cennější, než vynýtovaná 10- na Anču Kuk. Jinak řečeno, aby byla cesta na Anču na výstup roku, musela by být těžší, než to, co se maximálně leze v opravdových horách, prostě proto, že tam se k čistě lezecké obtížnosti a gymnastickému výkonu přidává počasí, horší jištění a nižší kvalita šutru.
Mimochodem by bylo docela zajímavé, jak by se ve srovnání s tímhle hodnotily třeba i více než kilometrové bigwally v údolí Sarca (Arco). Třeba volné přelezení tamních hákovaček od Diega Depretta a dalších by mohl být směr na zvyšování výkonnosti a tip pro ty nejlepší.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Jste tupci!14:09:27 29.05.2004
O jak ja miliju tyhle komentatory, paradne jste rozpitvali nerozpitvatelne, proste si byli zalist, dost se jim to vydarilo a byl to peknej sportovni vykon. A meli by jste je tady podporit, ne porat hledat nejaky chyby v clanku, kterej nam prinesl peknej report, informace, fotecky.

Clovek se s tim pise a vy pak akorat slovickarite.

A jako psat tam, ze by to dalo maly dite je taky dost vysmech. Fakt jako kdyby to jeden z lezcu cetl , jako ze jim to nepreju, bylo by me v jejich kuzi z vas dost na bliti a vickrat bych se na vas s nejakym clankem mohl vykaslat, akorat pokud potrebuji podporu sponzoru.... :))

Jeste ze, jim kecy prijdou jako kecy a lezou dal s cistou hlavou.


Preju vsem hodne stesti a hlavne zdravi.
 8bodpovědět 

 není 10- jako 10-22:31:58 29.05.2004
Co kdyby se k obtížnostem a srovnání cest v horách třeba vyjádřil Majzlík? Byl tam i tam, ať to schválně púorovná.
žofinodpovědět 

 NOVA MONTANA07:32:47 16.06.2004
Jako bych vetsinu clanku i fotek v nove MONTANE uz nekde videl? Budto tady na LEZCI nebo v CAO news
:-)))
:-))odpovědět 
 Re: NOVA MONTANA10:45:31 16.06.2004
NOjo, dobře zvládnutý mediální marketing. Autoři typu minimax (minimální námaha=maximální výtěžek) napíšou jeden článek a pošlou ho všem, povětšinou se ani nenamáhají sdělit, kam všude to poslali a výsledkem jem že čteme všude to samé.
Ale nutno uznat, že fotky v Montaně vyšly velmi dobře a na tom papíře to vypadá přeci jenom líp, než na obrazovce.
Pokud mi něco vadí, tak spíš ten pseudovtipný kvíz u nepříliš zdařilého překladu Huberova článku o sólu Kommunisty
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: NOVA MONTANA11:24:32 16.06.2004
Já se Ti ani nedivim. To byl výsledek volných asociací (on tam kus vypadl), který jsem poslal pár známým, jak jsem to tak měl. Šéfredaktor se mne zeptal, jestli to může otisknout, já se lekl...a jak to u mne bývá, když se leknu-řeknu jo a poslal mu ještě jadnu fotku. Že bude mít ještě i Houba tak málo pudu sebezáchovy jsem netušil. Ale to už bylo pozdě.
Já jsem se svým postavením spkojenej, ale ty redaktory vždycky varuju! :)
jan pušodpovědět 
   Re: NOVA MONTANA13:05:24 16.06.2004
Honzo, nenech se odradit a posílej mi příspěvečky dál. Myslím, že i ten v příštím CAO News se bude líbit!
:o)
Houbaodpovědět 
    Re: NOVA MONTANA13:13:01 16.06.2004
Toho se neboj!:))) Já už jinej nebudu a ani nechci. Ostatně já jsem vždycky nesvůj, když mi někdo chválí. Pokud jsem za kašpara a vola, tak jsem doma :)))). Jupííí! A navíc už mám zbalenej bágl a jedu na pár dní do skal!!! jupíí na dvatrát a víckrát!!!!
Honza Pušodpovědět 
     Re: NOVA MONTANA14:57:07 16.06.2004
Tak ať máš ve skalách pěkný počasí, a zůstaň tam co nejdýl :-))
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: NOVA MONTANA15:54:22 16.06.2004
Jako vtípek pro známé to je v pořádku. Kdyby mi to přišlo poštou, srdečně se zasměju.
Jako doplněk článku o jednom z nejvážnějších lezeckých počinů jednoho se špičkových lezců současné doby to je prostě průser a vina za něj nepadá na tebe, ale na šéfredatora, který v tomhle případě osvědčil nedostatečnou míru vkusu a takhle příšerně to zkombinoval.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: NOVA MONTANA11:24:34 17.06.2004
AAle pruser... ja bych to lezeni zase nebrala tak vazne. Je jasny, ze pro spoustu lidi, co jsou do lezeni zazrany, a co jim zijou, je prelez Komunisty velka vec, ale s trochou nadhledu je to sice mooc tezka, ale precejenom pakarna. Neco jako upect petikilometrovou vanocku - no, asi tezsi, ale asi tak smysluplny.
Klara Podhajeckaodpovědět 
     Re: NOVA MONTANA13:16:13 17.06.2004
Pokud to bereš takhle, je vlastně celé horolezectví nesmyslné a nevím, proč vůbec čteš lezce a Montanu :-).
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: NOVA MONTANA16:18:17 17.06.2004
Presne tak. To mi prave prijde zajimavy, ze takova nesmyslna vec je tak fajn a tak lakava, ze fura lidi tim stravi podstatnou cast zivota.
Klara Podhajeckaodpovědět 
       Re: NOVA MONTANA15:21:40 19.06.2004
To jsme na tom Kláro P. podobně. Lezu kdykoliv to jde, utíkám na skály z nemocnice... ale ta pochmurnost a považování téhle kratochvíle za střed světa mi přijde komické. Dyť si touhle srandou jen kompenzujeme potřebu opravdového boje.
Jsa obdivovatelem Dada, Křižovnické školy čistého humoru bez vtipu, divadla Sklep a Radia Limonádový Joe...co se dá ode mne čekat :))).
P.S. Sašu obdivuji též, a to tak, že moc!
jan pušodpovědět 
    Re: NOVA MONTANA16:29:24 19.06.2004
Hele! Neber mi moje viny!:))) Šéfredaktor má prostě jen svůj názor. Za materiál je odpovědný tvůrce. A ten by také neměl dopustit, aby i taková pí..ovina, byla tam i tam; mírnix-tírnix. To si jediné vyčítám a to je moje vina. Tak může víckrát, dle mého, vyjít obecné úvaha. A to tohle věru není...
jan pušodpovědět 
  Re: NOVA MONTANA13:14:51 16.06.2004
Ten kviz je fakt strašnej, nevim, co si mám myslet o šéfredaktorovi, kterej to otiskne. O autorovi si raději nemyslím nic... Prostě Montana, až na maximálně 5 stran 50,- kč v pr...
Bídaodpovědět 
   Re: NOVA MONTANA13:19:21 16.06.2004
No to je ono!!! Konečně!!! Ale teď už mi jede vlak... Čus!
jan pušodpovědět 
    Re: NOVA MONTANA06:40:00 17.06.2004
...je to v pohodě. Jenom je blbý, že tam vypadlo kus textu (oproti CAO News), takže otázka zní na dva rozdíly, ale čtenář se dozví jen o jednom. Přijde mi to tím pádem takový neúplný. Ale to je možná proto, že jsem viděl tu "ucelenou" verzi...
Přípluvodpovědět 
     Re: NOVA MONTANA11:49:05 17.06.2004
Umístění Push-testu v CAO News ve střípcích se mi celkem líbí. Umístění v Montaně naopak nikoliv.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: NOVA MONTANA21:30:59 17.06.2004
Mě se tam líbí velmi!
Kuba Turekodpovědět 

 Montana 3/0411:32:37 17.06.2004
Několik poznámek k poslední Montaně:

1. Článek o Cupidu jsme otiskli díky neserióznosti autora, nemáme zájem publikovat v češtině již uveřejněné články. Bohužel se ukazuje, že profesionální přístup je vlastní spíše autorům zahraničním, každopádně se i nadále budeme snažit tisknout co možná nejvíce původních českých textů.
2. K "Autsajdovu" kvízu dodávám jen, že nápad se líbil samotnému Alexi Huberovi, stejně jako anketa na webových stránkách Montany. Řekl bych, že autor "jednoho z nejvážnějších lezeckých počinů" se nebere tak vážně, jak by si někdo myslel.
3. Podle mého názoru je Montana jediným skutečně lezeckým časopisem v naší zemi. Vzhledem k velikosti trhu není možné vydávat několik úzce specializovaných plátků, a tak je jediná cesta v co možná největší rozmanitosti. Tak jako všechno se i Montana v čase vyvíjí. Věřím, že výsledky naší práce jsou (a budou!) každým rokem o kousek lepší. Rád si vyslechnu všechny komentáře a připomínky.
Tomáš Roubalodpovědět 
 Re: Montana 3/0413:06:52 17.06.2004
1) Cupido:
Duplicita uvedení na webu a v tištěném médiu myslím tolik nevadí. V tisku to má jinou kvalitu a na webu ty fotky tolik nepůsobí. Ostatně to zdaleka není poprvé, co něco vyšlo na Lezci a pak (dejme tomu rozšířené) v Montaně. Samozřejmě je lepší, když to není úplně to samé. Nicméně Lezce a CAO news jistě sledujete, takže jste museli vědět, že to tu vyšlo. Článek byl vložen 21. května, což je skoro před měsícem, takže jste na to možná mohli reagovat. Samozřejmě je nepříjemné zacelovat na poslední chvíli několikastránkovou díru něčím jiným, nehledě na nutnost změnit obálku.
Jak jsem ale už psal, ty fotky vyšly dobře a mně osobně nevadí, že už byly na lezci. Spíš mi tam chybí informace jakou že to původně chtěli přelézt hákovačku a že tam není schéma cesty Cupido. Alespoň, že tam je zákres cesty ve stěně Anči.
2) Huber:
Líbil se Alexovi ten test samotný, nebo i jeho umístění do jeho článku? Mně se to zdá jako zvěrská kombinace tím spíš, že to je graficky spojené s článkem stejnou podkladovou barvou, jako má Alexova fotka nahoře.
Možná, že se Alex nebere tak vážně, ale třeba ba Huberovic webu se žádné takové srandičky nenajdou.
3) Murallón: dobrej článek, pěkný fotky. Jen mi trochu schází informace, kterej Stefan byl ten třetí.
4) Pallaviccini: Hoši měli blbý fotky (viděl jsem originály). S tím se moc nenadělá a článek o prvním českém sjezdu být musí. Nicméně ten růžovej sníh byste tam mít nemuseli
5) Grand pilier d´Angle:
článek se mi líbí, a je dobře že pan vydavatel uvedl na správnou míru ten léta se táhnoucí nesmysl s Andělským pilířem.
6) pozvána do Labáku- OK, je bych snad nedával do jedněch uvozovek název cesty i klasifikaci. Cesta tam zmiňovaná se asi nejmenuje "Koma AF Xa", ale "koma" a při přelezení AF má klasifikaci Xa. To je jen drobnost.
7) Lví normálka: dobrej článek, se vším co má mít.

Další jsem ještě nečetl, tak zbytek zase někdy příště :-)
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Montana 3/0416:08:33 17.06.2004
Jenom něco málo ze zákulisí.

1. Text o Cupidu jsme dostali 13.5 a 25.5. měly už být podle harmonogramu výroby všechny podklady nasvícené v tiskárně.
2. K tomu kvízu jsem jen chtěl dát ve známost, že Alex Huber o tom, že ten kvíz vyjde za jeho článkem věděl a nevadilo mu to.

Dalo by se psát o tom, že v době, kdy se zde text o Cupidu objevil neměl skutečně nikdo z redakce čas pročítat Lezce (shon kolem uzávěrky), o tom, že Huberovic webové stránky samozřejmě znám, ostatně je to má práce :-), atd. Toto ale opravdu nemá smysl víc rozebírat.
Reagoval jsem jenom proto, že mi některé zde napsané výroky přišly poměrně nefér. Jinak už jsem ale (a nemyslím to vůbec zle) zvyklý na to, že každý druhý by dělal Montanu líp.

Co je asi podstatnější, je problém, který se skrývá za uveřejňováním původních českých textů na internetu. Při šesti číslech v roce prostě nejsme schopní být aktuální tak, jak je Lezec. Jenže já chápu toho, kdo tady psal, že novou Montanu už před tím viděl. Takový člověk může mít oprávněný pocit, že jsem ho tak trochu "okradl" a to mi vadí.
Proč neříct: "Hele, tenhle text chceme dát ve známost dřív než vyjde Montana, co ty na to?"
Domluvit se dá vždycky. Uveřejnit krátkou zprávu a dvě fotky s tím, že víc (a klidně i na netu) až to vyjde. Nebo se domluvit, že to v Montaně prostě nebude. V posledním čísle klidně mohl být na titulce Huber. Nebyl tam jenom proto, že když mohu, dám přednost českým lezcům.
V klidu se s Žofinem domluvím, jak do budoucna podobným věcem zamezit. Kdysi jsem s Rosťou Tomancem řešil to, že lidi se (oprávněně) neptají proč on ten který článek napsal, ale proč my jsme jej otiskli.

Píšu zde hlavně proto, aby bylo všem zřejmé, že my nechceme a ani nemusíme tisknout již publikované.

Howgh :-)

Obsah posledního čísla můžeme klidně probrat, raději ale na "soukromé" vlně, přece jen je to záležitost hodně individuální.
Tomáš Roubalodpovědět 
 Re: Montana 3/0414:29:46 17.06.2004
Pro Tomáše:
tím neseriózním autorem jsi myslel asi mne, tak raguji: článek v Montaně je podstatně delší než to co bylo na lezci, kde byly v podstatě jen informativní údaje kdo, kde, kdy a jak. Určitě sis ho přečetl, tak to můžeš posoudit. Fotky jsou taky jiné, než ty na lezci až na jednu. Tu společnou. To jsem si ani při výběru fotek pro Montanu neuvědomil, jelikož společnou fotku dvojice mám jenom jednu, která dobře vyšla. Tady uznávám, že jsem udělal chybu. Bohužel už je třeba brát server lezec.cz jako vážné informační a publikační médium, kde by měly platit všechny zákonitosti publikování.
Informace o přelezení Stupida mohl dát na lezce kdokoliv z nás, kdo tam byl. To mají všichni mlčet o tom co se přelezlo a čekat, až vyjde Montana, cca za dva měsíce? Tím nějak nechci diskreditovat Montanu, pořád to považuji za první časopis v slovanských zemích. Já chtěl její kredit článkem a fotkama zvyšovat, ne jí poškozovat, což jsem myslím neudělal. Aby pak na webu a v lezeckých kuloárech nebyly řeči, že Montana stojí za prd, 50 Kč za maximálně 5 dobrých stran. A s těmi zahraničními renomovanými autory bych to tak růžově neviděl, taky nabízejí někdy to, co už bylo jinde, setkal jsem se s tím. Ale těch případů je fakt málo, takže by se to klidně dalo považovat za omyl.
Pro Petra: zmínka o tom, že se jelo přelézt hákovačku v článku v Montaně je i s tím, že na to nebyli kluci připraveni, tak šli do Cupida. Jediný nákres Cupida jsme měli z průvodce, takže to se použít k veřejné publikaci nedá. Proto orientační nákres přímo ve stěně.
odpovědět 
  Re: Montana 3/0414:35:35 17.06.2004
Jsem se nepodepsal - Pavel Žofka
žofinodpovědět 
  Stupido15:25:26 17.06.2004
Díky za informace. Samozřejmě, že nelze jen tak zkopírovat nákres z průvodce. Lze ale jednak požádat vydavatele o souhlas, jednak nakreslit nákres vlastní s přihlédnutím k předloze. Když to kluci vylezli, měli by toho být schopni alespoň tak, že by to potom někdo překreslil načisto. Tím se copyright neporušuje.
Pořád jsi mi neodpověděl, na kterou to hákovačku nebyli připraveni. Je to tajemství?
Každopádně gratuluju k fotkám. Dobrých lezeckých není mnoho, ale hlavně ta obálková mezi ně patří.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Stupido15:37:23 17.06.2004
Název té hákovačky nevím, nemám u sebe průvodce. Ani nevím, jestli tam je. Vede vlevo od cesty Brit klina" v tom převislým pruhu, přímo v něm, před koncem se napojuje do Britu klina.
odpovědět 
    Re: Stupido15:39:16 17.06.2004
Není to Rumeni strah?
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Montana 3/0416:49:22 17.06.2004
1. Ty říkáš, že jsi Montanu nepoškodil, já tady po práci sedím a píšu veřejný pamflety, abych lidem vysvětlil, že jim nemáme zájem prodávat to, co už znají.
2. Píšeš, že: "server lezec.cz jako vážné informační a publikační médium, kde by měly platit všechny zákonitosti publikování." Však jo, nabídni článek Lezci, a tím to končí. (Jinak si neodpustím poznámku, že vážnost debaty na internetu končí ve chvíli, kdy vlastně ani nevíš s kým se vlastně bavíš :-)
3. Píšeš, že se zahraničními autory bys to neviděl tak růžově. Nezlob se, ale to je tak trochu, jako bych ti říkal na jakej máš fotit film. Co ti na tohle mám napsat? Já prostě o focení moc nevím, tak to nekomentuju. Ale vím, že když se třeba s Glowaczem domluvím na roční exkluzivitě pro český text, tak to platí.
4. "V kuloárech byly hlasy..." Ano, Bída tu napsal, že v celé Montaně našel pět stránek, které ho oslovily. Já už slyšel takových názorů, jak by se ta Montana měla dělat, a světe div se, 6.000 ks náklad a stabilní počet abonentů. Tak to asi neděláme úplně špatně, ne?
5. Nemyslím si, že bych byl neomylný a nemyslím si, že musím mít nutně pravdu. Když už musím prezentovat své názory (jakože jsem si vědom toho, že u člověka pracujícího v médiích je to věc vždy ošemetná, a nemělo by to být často), snažím se napsat, jak jsem k nim dospěl, to proto aby bylo všem jasné: "Dělá to a to, protože má ty a ty důvody". Já chápu že borci vylezli těžkou cestu a chtějí, aby se to vědělo, chápu, že na sobě musí mít všechny ty nálepky, chápu, že nejlepší je napsat kam jen to jde, ale nechápu, proč tady zmiňuješ, že tím pomůžeš Montaně ve zvedání její prestiže.
Já si myslím, že Montana má renomé hlavně proto, že se snaží být vůči lidem fér.

Napsal jsem, co jsem měl, dál jenom soukromě.
Tomáš Roubalodpovědět 
   Re: Montana 3/0412:07:55 07.07.2004
Koupě Montany je znouzectnost. Nic jineho tu totiž není. Když si porovnám staré a nové Montany...je to někde jinde (horší).
PDodpovědět 

 Ad Montana 3/0417:33:49 21.06.2004
Pro Žofina: neboj, článek o Cupidu je na těch 5 stranách

Jeden dotaz ohledně profesionality autora, je A. Huber profesionální autor, když se jeho popis sólo ocitl v tolika médiích? Dost blbá otázka...

Ad Montana: těch stran je asi víc, tak 8. A nyní malé vysvětlení slov "50,-kč v pr..." Informační hodnota jednoho Kletternu, nehledě na množství a kvalitu fotografií, se rovná celému ročníku Montany. Některé články v Montaně se dají přirovnat k slohovým pracím, taková vyprávění na téma Jak jsme byli lézt. Nebejt vtipnejch kreseb a "šamana" RT, tak se člověk fakt rozpláče. No nic, nikdo mě nenutí si to kupovat, ani to číst.
 Bídaodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.