LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Nová venkovní lezecká stěna Cibulka - Praha 5
Lezecká stěna SKP Policie - České Budějovice
Loděnice FTVS - Praha 7

Prodejny
Ksport - Třinec
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Reverso 3

Napotřetí trefa

Když Petzl před několika lety přišel s Reversem byla to novinka, jejíž hlavní předností bylo užití  automatického blokovacího principu pro jištění druholezce a pohodlného slaňování.

Cílem bylo vytvořit mnohoúčelový nástroj, který ušetří čas, je lehký a tudíž ideální pro vícedélkové cesty. Problémem však bylo, že dvě z mnoha funkcí - jištění prvolezce a slaňování nefungovaly zcela podle představ výrobce a ani uživatelů.


Jištění prvolezce s Reversem 3 je plynulé a pohotové, nyní navíc se v něm i lano dobře blokuje, když je třeba něco na skále nacvičit

foto by © Andrew Burgoon


První generace Reversa měla dvě hlavní slabiny.

  • Zaprvé, když jste jej chtěli použít pro jištění prvolezce, moc dobře se do něj nezakládalo lano.

  • Zadruhé jeho nevhodně zaoblené hrany se lanem opotřebovávaly při slaňování tak, že vznikaly ostré hrany.
    A také jistítko téměř nikdo nepoužíval pro sportovní lezení, pro jeho pomalost při podávání.



    Díky novému tvaru, klínovitým zářezům, které výrazně zvyšují brždění pro lana různých průřezů, je brždění skutečně efektivní

    foto by © Andrew Burgoon


    Oblibu si však jistítko získalo u lezců na lehčích cestách v horách, kde příliš nevadila pomalost při podávání. 

    Druhá generace Reversa odstranila problém s otěrovými místy avšak ne problém se zadrháváním při podávání lana prvolezci. Opět tedy dobrá myšlenka s nedotaženým koncem.



    Reverso 3 a jak vypadá  autoblokovací funkce, když leze druholezec

    foto by © Andrew Burgoon



    Pro Reverso 2 Petzl zavrhl starý tvar, ale zachoval koncept universálnosti. To, co pak vypustili, se moc nepodobalo předchozímu Reversu, ale vypadalo trochu jako známý kyblík.

    Třetí reinkarnace Reversa se již povedla.
    Jištění prvolezce je plynulé jako s jakýmkoliv jiným jistítkem a přitom s dostatečným třením pro jištění na lanech různých průměrů.
    Pryč jsou také doby, kdy se jistítko obrušovalo do ostrých hran a samozřejmě, že nadále umožňuje i autoblok druholezce.
     
    Také byl přidán otvor do výstupku na kraji, do něhož se dá cvaknout karabina (do otvoru se vejde většina normálních karabin) a pomocí ní odblokovat lano v případě, že si druholezec odsedne/spadne a lano se tím pádem sekne.



    Můžete děrou procvaknout karabinu, která bude pak sloužit jako páka pro odblokování lana při pádu druholezce

    foto by © Andrew Burgoon



    Celkově se dá říci, že Reverzo 3 (Petzl) je vyjímečné jistítko, které uplatníte jak při jištění v horách, tak ve sportovních oblastech.

  • Andrew Burgoon   [úpravy] 09:28 06.05.2008Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     Tentokrát jsou už ale druzí09:36:09 06.05.2008
    V tomto případě Petzl myslím jen dohání náskok Black Diamondu s jeho ATC-Guide (http://www.bdel.com/gear/atc_guide.php). Zatím naprostá spokojenost. Za jedinou výhodu podle popisu vidím skutečnost, že do té menší díry u Reversa jde cvaknout obyčejná karabina. U ATC tam musíš provlíkat smyčku (může se zamotat), nebo nějakou mailonku či jinou "dětskou" karabinku. Tedy v případě, že je třeba ukrutnou silou povolit samozabloknutého visícího druholezce.
    mellounodpovědět 
     Re: Tentokrát jsou už ale druzí09:47:14 06.05.2008
    a všichni jsou pozadu za reflexem od raveltiku...
    odpovědět 
      Re: Tentokrát jsou už ale druzí21:34:05 06.05.2008
    Raveltik je jen štek do prázdna. Jestli jsou za někým pozadu tak za SIMONDem a jeho TUCANem. Nezapomínejte na to že první byl CASIN s PYU
    Davidodpovědět 
       Re: Tentokrát jsou už ale druzí13:33:54 07.05.2008
    a uplne vsechny predbehla osma ktera je stejne nejlepsi :-)
    pnodpovědět 
      Re: Tentokrát jsou už ale druzí11:49:35 10.02.2011
    Nejlepší ze všech byl Tupack
    Tupackodpovědět 

     Taky jsem si ho zkusil09:54:50 06.05.2008
    Celý dlouhý lezecký víkend jsem si zkoušel s tímto jistítkem jistit. Je lehké, dobře se s ním chytají pády, ale trochu pomaleji v něm dokážu podat lano prvolezci.
     jirkasodpovědět 
     Re: Taky jsem si ho zkusil09:56:16 06.05.2008
    pomalšie v porovnaní s čím??
    odpovědět 
      Re: Taky jsem si ho zkusil10:26:15 06.05.2008
    S Gri - Gri a osmou.
     jirkasodpovědět 
     Re: Taky jsem si ho zkusil10:17:02 06.05.2008
    Přesně. Já jsem zvyklej podávat lano pouze rukou která nejistí (tahání lana vedoucí k prvolezci). Přes osmu je to OK, ale reverso se při tomto způsobu "kouše" (hodně zbrzdí). Pro rychlé povolování musí člověk jistící ruku s lanem dát nahoru a pak teprve tahat. Rád jsem si to zkusil, do hor určitě dobrý, ale pro jištění na skalkách zůstávám u osmy.
    bejbsodpovědět 
      Re: Taky jsem si ho zkusil12:51:12 06.05.2008
    No promin, ale při tahání lana jen rukou která nejistí, se při jištění jakýmkoliv jiným jistícím udělátkem lano kouše, když nedáš druhou ruku s lanem do polohy tak,aby lano nekladlo odpor. No a s osmou to jde asi nejhůř, když nepočítam púllodní uzel. Takže to není jen problém Reverza 3 ale jde spíš o cvik. Anebo si kup GriGri a budeš to mít bez práce.
    Greeemodpovědět 
       Re: Taky jsem si ho zkusil13:53:33 06.05.2008
    Nee, Bejbs ví, o čem mluví, s osmou to jde dobře, pokud teda nepracuješ s nějakým extrakabelem, který neklouže v ničem.
    P.odpovědět 
       Re: Taky jsem si ho zkusil13:56:07 06.05.2008
    S osmou uvedený problém nemám, u reversa mi to vadilo. Podle toho, co psal Jirkas nejsem sám. Určitě se to vyskytuje i u ostatních jistítek a není to chyba, jen důsledek větší brzdivosti. Ale jak píšu, reverso je OK a to povolování je otázka cviku.
    bejbsodpovědět 
        Re: Taky jsem si ho zkusil16:04:39 06.05.2008
    "Kouše" se každá jistící pomůcka, v tom je taky její smysl...osma není pomůcka jistící, nýbrž slaňovací, proto se nekouše...
    odpovědět 
         Re: Taky jsem si ho zkusil20:05:19 06.05.2008
    To spíš zaleži komu co vyhovuje ne?mě osobně se s reversem povoluje krásně...ale i s osmou a grigrim takže je to jedno:D lezec se ma přispusobit:D
    diegoodpovědět 

     hm11:00:24 06.05.2008
    obycejny black diamond, fakt ze jo...jen tvar je trochu jinej...
    odpovědět 
     Re: hm11:37:13 06.05.2008
    Njn. Balck Diamond to kdysi okpcil od reversa a vylepsil, ted je to prozmenu na opak...
    Milanodpovědět 
     Re: hm11:39:04 06.05.2008
    je to do detailu okopirovanej cassin piu - jen to ocko na povolovani druholezce je navic. a zelena barva:-)
    jenaodpovědět 

     je good11:43:51 06.05.2008
    Je sice fakt ze je to obslehnuty BD ale je lehci :-D takze +
    Reflex od raveltiku je znacne nedomakany sic ma nejaky potencial. a prisel az po reversu..
    Na podani lana prvolezci to chce u vsech tehle typu jisteni pouzit jinou techniku nez u osmy, jenz je podle me uz davno prekonana(ale take ji nosim v zasobe). Po chvilce cviku to neni problem. A ten vetsi brzdny ucinek je fajn kdyz jistic nema zrovna moc stabilni polohu, neni potreba vyvinout tolik sily na ubrzdeni padu...
    Hore zdar
    Martin
     M-I-Xodpovědět 
     Re: je good12:14:50 06.05.2008
    Stále mi nějak nedocvakává, co se myslí tím "podáváním lana prvolezci". Myslíte tím prostě jen povolování lana při jištění prvolezce? Nakopněte mě někdo prosím ;-)
    odpovědět 
      Re: je good12:18:56 06.05.2008
    Ano, je to tak. Ale myslím, že u té rychlosti se jedná zejména o povolování v okamžiku cvakání lana do jištění. To chce občas trochu fofr.
    Kočkaodpovědět 
       Re: je good13:26:04 06.05.2008
    Pokud stojím na pevné zemi, tak se tomu dá pomoci při cvakání běháním ke skále a zpět.
    odpovědět 
        Re: je good13:49:26 06.05.2008
    Ty stojíš při jištění dále od skály, že můžeš rychle povolit tím, že k ní přiběhneš? S tebou bych se teda opravdu bála spadnout - au! au!
    Kočkaodpovědět 
         Re: je good14:08:01 06.05.2008
    tomu prd rozumisch
    Kocourodpovědět 
         Re: je good14:08:33 06.05.2008
    Jj, tak jsem to pochopil správně, že je to myšleno při cvakání. Mám taky kýbl (od WildCountry) a tohle mě na něm taky trápí skoro nejvíc, že se právě kouše při jištění prvolezce, a to dost často, i při běžném povolování, když zrovna prvolezec necvaká. A když cvaká, je to často úplný boj ;-)
    Ten co nevěděl ;-)odpovědět 
     Reflex09:46:54 07.05.2008
    Já jsem s Reflexem nad míru spokojen, v podávání lana bezkonkurenční, když v tom někdo sedne dá se zablokovat a na chytání pádu taky super...
    nitroodpovědět 
      Re: Reflex10:33:08 07.05.2008
    ..viděl jsem sice jen jedno foto, ale bál bych se těch šroubů. Co se může povolit se povolí, nebo ne?
    bejbsodpovědět 
       Re: Reflex13:21:11 07.05.2008
    je fakt že ty by tam být nemusely, protože na slabší lano to předělávat nikdy nebudu, ale toho že by se měly povolit bych se nebál...
    nitroodpovědět 

     historie14:55:03 06.05.2008
    Ja jsem se poprvé setkal se starým reversem a reversinem. Nevýhody jsou popsány už výše v komentářích.
    Pak přišlo PIU od Cassina. Dobrý nápad, ale mělo malé dírky na lana a odblokování druholezce zůstalo jako u reversa složité.
    Výborný nápad byl použitý u hračky Tre-Sirius. odblokonání druholezce je jenom o málo těžší než s Gri-gri. Jedinou nevýhodou je cena (okolo 2300Kč)
    Guide od BD převzal nápad od Cassina, ale otočil dírku na jištění druholezce o 90 stupňů. Musel proto být masivnější než PIU. A stejně byl soud mezi BD a Cassinem kvůli patentu na tento nápad. Výhodou bylo očko na odblokování druholezce. Bohužel malé na procvaknutí karabiny. Guide a další zde popsaná jistítka umí pracovat už s jednoduchým i polovičním lanem.
    Další nápad přišel od Simonda ve formě jistítka Toucan. Je to to samé jako Guide, akorát má páčku na odblokování druholezce do které se dá smyčka, stoupne se do ní a druholezec může dolů.
    Reverso 3-Cube je výborné jistítko. Má dírku na jištění druholezce stejně otočenou jako PIU, takže není tak těžké jako Guide. A má výhodu od Guida-dírku dole, do které jde cvaknout karabina a jednoduše tak spustit druholezce.
    Podle mého názoru jsou zde 2 výborná jistítka- Reverso 3 a Tre-Sirius. Reverso ale stojí několikanásobně méně než Tre-Sirius. Hned jak to bude možné, jdu si pro tu novou hračku od Petzla.
    Honzísodpovědět 
     Re: historie15:36:08 06.05.2008
    A co takhle Ghost od Kongu. Malá kompaktní věcička, která má také samoblokující vlastnosti...
    Ta mi příjde také doře vychytaná. Cena je kolem 500kč. A problém se zablokavaným lanem je vyřešen ...koukněte na nákres http://www.kong.it/doc421.htm
    Greeemodpovědět 
      Re: historie17:44:23 06.05.2008
    To vypadá taky pěkně, zatim jsem se s tim nesetkal. Ale pořád se mi líbí víc to nový reverso. Kvuli ty dirce dole.
    Honzísodpovědět 
      Re: historie18:17:56 06.05.2008
    Konga nebrat, je to jen marnej pokus napodobit kyblíky tybu R3 a BD ATC-Guide. Nemá žádný V tvar pro efektivní brždění lana, je na omezenej průměr lana asi do 10,5 a i používané lano 10mm se v něm víc seká jak prokluzuje při dobírání. Vyzkoušel jsem, vrátil do obchodu a řek si,že podobný experimenty už nikdy a od tý doby jsem naprosto spokojen s průvodcem od černýho diamantu :)
    Karelodpovědět 
       Re: historie18:20:14 06.05.2008
    Abych nezapomnměl, tak jsem ho vracel (reklamoval) kvůli docela dost výrazným prasklinám kolem závěsného oka na štand., vzniklým při výrobě.
    Karelodpovědět 

     Samozablokování a podávání16:22:23 06.05.2008
    Jsem už starej a na osmu nedám dopustit, ale přemýšlím o nějakém jistítku pro ženu. Jak stárnu, tak se mezi náma stále zvyšuje váhovej rozdíl :-) a taky jezdí do skal málo. Chci se zeptat - samozablokováním je zde myšleno, že i když jistič lano pustí, prvolezec nedá podlahu? A to podávání. Opravdu je možné nacvičit to povolování tak, aby nebyl problém? - představa že u každého jištění vytahuji s lanem i svou hezčí polovičku se mi příliš nelíbí. Díky...
    Vacanodpovědět 
     Re: Samozablokování a podávání16:39:18 06.05.2008
    samoblokuje druholezce
    odpovědět 
      Re: Samozablokování a podávání17:46:40 06.05.2008
    Teoreticky by to šlo samoblokování udělat pro jističe na zemi, když se leze na rybu.
    Honzísodpovědět 
     Re: Samozablokování a podávání17:47:28 06.05.2008
    Pri pusteni lana pri jisteni prvolezce se podlaha rozhodne konat bude! Samoblokujici funkce funguje POUZE pri dobirani druholezce (na standu, tj. SHORA)! Odskouseno.
    Michalodpovědět 
      Re: Samozablokování a podávání19:55:47 06.05.2008
    Díky za vysvětlení... hold zůstanem u osmy :-)
    Vacanodpovědět 
     Re: Samozablokování a podávání17:57:10 06.05.2008
    Samo blokuje prvolezce Gri-gri, ale vahovy rozdil to pochopitelne nevyresi.
    ladaodpovědět 

     Simond Toucan20:48:26 06.05.2008
    Dneska jsem si poprvé vyzkoušel jistítko Simond Toucan - např. zde: http://store.pruvodcenakopce.cz/ ?p=productsMore&iProduct=352&sName= (bez mezer) - a musím říct, že je naprosto super. Povolování druholezce, což je největší neřest těchto typů jistítek je naprosto v pohodě, slaňování taky o klasickém jištění nemluvě. Jaké máte zkušenosti vy? Co se Reversa 3 týče, tak je jasné, že jde o vylepšený ATC Guide od BD, což byl převrat v kyblíkách. Do té doby prakticky nemělo význam kýbl kupovat.
    Belialodpovědět 

     Reverso vs. Osma22:21:44 06.05.2008
    Nevim jak u koho ale mam pocit ze je to sila zvyku. Zacal sem lest na reversu a proto je pro me pohodlne a nemam problem s podavanim lana. Momentalne ma reverso od Black Diamondu a sem s nim plne spokojenej v kombinaci s lanem 10,5. Skousel sem i osmu a prislo mi "namahavejsi" podavat lano pres osmu. Pro slanovani ji ale pouzimvam. Tudis muj nazor zni s cim se naucis s tim ti to vyhovuje.
    Kubaodpovědět 
     Re: Reverso vs. Osma06:34:22 07.05.2008
    NECHAPU...
    proc na slanovani pouzivas 8 a sebou tahnes oba kramy, kdyz s BD se slanuje v pohode, navic nekrouti lano ???
    Homer Simpsonodpovědět 
     Re: Reverso vs. Osma10:28:45 07.05.2008
    ono Ti asi časem dojde, že slaňovat na 8mě není ideální...poznáš to ale asi spíš po opakovaných slaněních ve vícedélkách...!-)
    jíraodpovědět 
      Re: Reverso vs. Osma11:12:16 07.05.2008
    No ja nevim kdyz se sackuju do vicedelky tak mam dvojcata a vario.Osma je pekne doma:-)
    R.odpovědět 

     prokluz08:14:26 07.05.2008
    Jak je to s prokluzem pri padu prvolezce da se s reverzem 3 dat?
    R.odpovědět 
     Re: prokluz08:37:09 07.05.2008
    Naprosto bez problémů lze dát prokluz.
     jirkasodpovědět 

     co vybrat?11:27:34 07.05.2008
    Jistím a slaňuju dlouhá léta s osmou, případně půlloďákem. Jenže teď mám spolulezkyni lehčí o 30 kg, uvazuju ji na nástupu jako kozu k nejbližšímu stromu. Prosím o zkušenosti se zachycením pádu prvolezce podobným drobným člověkem pomocí některého z kyblíkojdních jistítek. Mně se zdá, že když správně zareaguje, tak s Tucanem,Guidem či novým Reversem by mě měla udržet.Grigri se mi pro jištění na písku moc nelíbí.Co myslíte???
    marťasodpovědět 
     Re: co vybrat?12:03:58 07.05.2008
    No ja lezu s moji pritelkyni ktera mam o 20kg min.
    jistime pres reverso(starsi) a je to naprosto v pohode, sice pri mych obcasnych padech lita ale uz si na to zvykla :-D ,a ja to mam misto prokluzu..
    akorat padat pri 15m odlezu si uz nelajznu aby jsme s nahodou nepotkali na puli cesty :-d
     M-I-Xodpovědět 
     Re: co vybrat?17:55:55 07.05.2008
    Pokud je přivázaná tak je to v pohodě, pokud přivázaná neni, tak poletí nahoru s každým jistítkem...
    Nebo jí můžeš vykrmit aby vážila stejně :-D
    odpovědět 
      Re: co vybrat?18:14:31 07.05.2008
    Ti nevim..rek bych ze vykrmeni pritelkyne je postup ktery uzivame az v okamziku krajni nouze ..
    odpovědět 

     reklama20:35:01 09.05.2008
    nevim jestli petzl vychytal nové jistítko, ale tendle způsob reklamy je starej a funkční
    bubákodpovědět 
     Lachkím babám GRI GRI01:33:58 22.01.2009
    moja priajeľka váži teraz presne o 28 Kg menej ako ja a preto som jej kúpil GRI GRI. Keď teraz pri peknom páde vyletí do luftu a poriadne jej obije kolienka o skalu nemusím sa ničoho báť. Aj keby ma chcela pustit, gri gri to chytí samo.
    Piwwwoodpovědět 
      Re: Lachkím babám GRI GRI02:10:34 05.08.2009
    no to nevim...ono totiž s tou samoblokující funkcí gri gri to není tak úplně 100%...pořád se vyplatí výrazně lehčího jističe přikurtovat...jo a úplně nej je nepadat!!!vzpomeňte si na zasady našich otců..lezli na co měli a nezkoušeli co přelezou..a jištění měli pro sichr..bohužel se na skalky a skály přetahujou zlozvyky z umělech stěn,kde je jaksi normalní padat...a pak tu jsou hned průsery...
    Samanodpovědět 
       Re: Lachkím babám GRI GRI09:47:15 05.08.2009
    Američtí vědci zjistili, že přílišná aplikace šamanských praktik vede k petrifikaci šedé kůry mozkové a taky ke ztrátě smyslu pro humor.
    Pokud vím, padalo se ostošest ještě dřív, než se vyrojily umělé stěny. Ale to samozřejmě kdejakej starej mladej nemůže pamatovat :)))
    Piškotodpovědět 
        Re: Lachkím babám GRI GRI09:55:30 05.08.2009
    No nevím Piškote, mě kdysi učili (když jsem začínal) starší a zkušenější v oddíle, že horolezec nepadá a padat, když tě někdo jistí klasicky přes rameno (o postroji lezce ani nemluvě) nebyla žádná hitparáda:-)).
    Vlkodpovědět 
         Re: Lachkím babám GRI GRI11:31:12 05.08.2009
    Jo jo, staří mě taky učili... než jsem se jim vysmek :) No ale na druhou stranu pamatuju osobně ještě nějaký osmdesátý léta (aspoň od poloviny), to tu stěny zrovna moc nebyly, a sportovalo se na skalách i s padáním fest. Teda já v tý době popolejzal na lehkejch, ale sledoval jsem to kolem sebe. Pak si naopak tyhle lidi začali pořizovat stěnky, aby mohli padat v ještě těžších :)
    Piškotodpovědět 
          Re: Lachkím babám GRI GRI11:37:19 05.08.2009
    V polovině osmdesátých, to s tebou souhlasím, to už byly i sedáky šité doma na stroji(co požárních hadic na to padlo), to už se padalo, ale dřív do prsáku či kšandiček to se člověk fakt bál:-).
    Vlkodpovědět 

     Najlepšie istitko 11:06:54 16.07.2009
    Pololodny 4 ewer XD
    Beno S.R.O.odpovědět 
     Re: Najlepšie istitko 11:26:44 16.07.2009
    poučte mě - proč bych si měl kupovat nějakej takovejhle kus krámu, když jistím přes HMS půlloďákem a slaňuju s osmou a tak nějak v tom neshledávám problém...
    elmarodpovědět 
      Re: Najlepšie istitko 02:01:31 05.08.2009
    jj cím je to jednodužší tím je to lepší...používám podobnou kombinaci, jediný co mě trápí je kroucení lana...ale to s nechá vyřešit...párkrát ho přemotám...zbytek jsou krámy a tahačky peněz...
    Samanodpovědět 
      Re: Najlepšie istitko 11:43:20 05.08.2009
    Protoze kyblik muzes pouzit i na dvou lanech, je lehci nez osma a univerzalnejsi nez kombinace pullodak/osma...
    MYSSAKodpovědět 

     Foto dne:
    Falkenstein
    Über Den Drachenrücken, IXa
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179986)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    Kronos 6a San Vito Lo Capo
    Leda 5c+ San Vito Lo Capo
    Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
    Ibubel 5c Osoje - Čikola
    Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
    Nově komentované:
    Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
    Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
    Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
    Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
    Poslední Soud 6C Panský Les

     Nově v diskusi:
    Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

     Nové komentáře:
    Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

     Kde to vře:
    Zkusíme to znova (165)
    Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
    Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
    Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
    Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
    Křest knihy Perly východu (10)
    Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
    Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
    Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
    Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

     Nově v inzerci:
    Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     640 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     558 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     494 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     499 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     434 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.