LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
26. 10685
27.Duchoň 10637
28.Lachman 10620
Bouldry:
26.Klapal 9215
27. 9178
28.Břicháček 9156
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145431 cest
Nové přelezy:
Nemesis 8A
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Enzo Oddo - Ambrosia 8A

Hodně lezců se přes zimu stahuje do Bishopu v Kalifornii… ani francouzská naděje Enzzo Oddo (15 let) tomuto nádhernému koutu světa, kde se přes zimu bouldrovat dá, neodolal.

Stejně jako Alex Honnold si Enzo Oddo horní pasáž nejprve vyzkoušel top-rope. Poté se do boulderu pustil odspodu. Zda je to ještě boulder či solo posuďte sami. Jedno je jisté, že na tento "kousek" už je potřeba notná dávka koncentrace. "Ambrosia" V11 vede na Grandpa Peabody v Buttermilks.



Zdroje:

www.upclimbing.com

Simona    [úpravy] 07:48 22.02.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 bouldering08:38:03 22.02.2011
Mazec, ale toto už mi jako bouldering moc nepřipadá. Takový 4 očka by to všechno vyřešily, ale týpek to má v paži
vismyodpovědět 

 :(09:38:11 22.02.2011
To nie je bouldering, ale solo. To nie je hrdinstvo, ktore by sa malo oslavovat v lezeckych mediach, ale osobna vec / nezodpovednost, a inspirovat dalsich k podobnym cinom nemusi spravit niektorych rodicov stastnejsimi. A k tomu prispievaju aj taketo spravy.
odpovědět 
 Re: :(09:53:01 22.02.2011
Taky me dost zarazi, ze patnactiletyho kluka, ktery ma pred sebou cely zivot, poslou jeho rodice zrovna na tohle. Souhlasim s tim, ze by to lezecka media nemela oslavovat, ale zdvihnout nad tim oboci a zakroutit hlavou.
Honzaodpovědět 
 Re: :(10:03:50 22.02.2011
Souhlas..
Modpovědět 
 Re: :(10:12:45 22.02.2011
kecy v kleci :)
odpovědět 
  Re: :(12:12:20 22.02.2011
Na rodiče sere pes. On sám ví na co má a na co ne:) Parádní výkon!!! Jinak nacvičovaní boulderů s lanem neni podle mě bouldering ale věc názoru))
kubajsodpovědět 
 Re: :(12:06:30 22.02.2011
Ja si myslím, že si to zaslúži tiché uznanie... nie samotný výkonnostný aspekt prelezu, ale motivácia k niečomu takému. A ak sa niekto do niečoho podobného pustí len kvôli tomu, že "to dal 15 ročný, tak prečo aj ja nie, predsa nie som horší?!" a následne sa zabije, tak si to podľa mňa zaslúži! Motivácia na sólo musí asi vychádzať z vnútornej potreby človeka, všetko ostatné je celé zle. "Musíte si to sami ujasniť v hlave a veľmi dobre vedieť, prečo do toho idete. Lebo ak to robíte kvôli niekomu inému, kvôli obdivu... tak vo chvíli, keď budete padať dolu stenou zistíte, že ste si na seba ušili poriadnu búdu." (parafrázovaný Dan Osman)
Mutsugashiodpovědět 
 Re: :(13:25:28 22.02.2011
Když kategoricky rozhodneš, že je tohle nezodpovědnost, nezobecnil bys to na lezení vůbec? Ví se přeci, že je to rizikový sport; každý by určitě riskoval (aspoň zranění) mnohem míň, kdyby seděl doma u televize, nebo si udělal jen příjemnou procházku v parku.
Velké množství ze zásadních milníků v horolezectví zároveň představovalo mimořádně rizikové podniky, přinejmenším ve své době...
Pak by se teda nabízela otázka, proč s takovými postoji čteš lezecký web, a snad dokonce lezeš; byl by v tom asi trochu vnitřní rozpor.
A konečně pokud jde o skutečnou míru rizika, která v tomhle přelezu byla, tu dokáže do velké míry posoudit jen sám lezec - jen on ví, nakolik to měl nebo neměl pod kontrolou...
Piškotodpovědět 
  Re: :(13:49:56 22.02.2011
Problem je v tom, ze tomudle lezci, ktery posuzuje miru rizika, je 15. Jeste 3 roky nesmi ani ridit, ackoliv ridic jiste nejlepe posoudi miru rizika. Sportovni lezeni neni nijak zvlast rizikovy sport, je to predevsim vykonnostni sport, kteremu se s dobrym vedenim mohou samozrejme venovat i male deti - i kdyz i tady se to da prehnat. V tomto prelezu ale zjevne slo o slavu prave proto, ze se jedna o nebezpecny prelez - 8A neni ve svetovem meritku zadna velka obtiznost, skoro kazdy den je ted pres zimu takovy prelez u nas. Tvoje zobecneni, ze bych nemel cist lezecke weby, mi prijde uplne mimo, nechapu jak jsi na to prisel.
Honzaodpovědět 
   Re: :(14:31:06 22.02.2011
Souhlasím s Piškotem, když se vám to nelíbí tak na to nečumte...Sport jde pořád dopředu a takovýchto událostí bude přibývat. Při jeho výkonnosti a secvičení top rope nemusí jít o velmi rizikovou věc a podle mě ani nešlo...Jinak doporučuju nejezděte autem ani na kole a až pudete pěšky lesem bacha na ožralý myslivce
...odpovědět 
    Re: :(15:32:27 22.02.2011
Original argument, ktery je v kazde diskuzi o nebezpecnosti lezeni, mi nemuze byt vic u predele.
odpovědět 
    Re: :(09:17:42 23.02.2011
Jo myslivci, to je sebranka. Obilí namočený v lihu, posed na dostřel od krmelca... Tuhle sme byli v Legeru na parkovišti a z lesa se bylo slyšet praskání dřeva, štěkot psů a občas výstřel. "No, snad nejsou blbí" říkáme si a najednou takový to tlumený hvízdnutí a pár metrů od nás se od asfaltu odrazila kulka. Ten den sme jeli do skal o dost dřív, žadný kávičky a lenošení...
Willhemodpovědět 
   Re: :(14:33:46 22.02.2011
Sportovní lezení - kde přesně začíná a končí? Ty přechody jsou plynulé. Háky dál a dál od sebě - až je tu "vysoká míra rizika", ale každý tu hranici může vidět jinde. Bouldr vysoký 2 metry, 3, 4, 5... 14. Kde přesně začíná highball?
A co když mu šlo právě o to, co už není tím "typickým" sportovním lezením? Proč by měl dělat právě a jenom nějaký "sportovní lezení"? Zdá se mi dost zjednodušený říct, že mu šlo hlavně o zviditelnění, protože je spousta jinejch 8A, a ty nejsou tak vidět. Lízt ty jiný 8A prostě nemusí být tak zajímavý. Třeba mu nešlo jen o číslo ("sportovní lezení" - ?), ale o jiný druh "výzvy"; takováhle cesta je samozřejmě výzva, a v lezení je odjakživa normální pokoušet se popasovat s výzvama - a můžou to být výzvy hlavně "fyzické", ale taky třeba psychické.
15 let. No, asi v tom věku jsem tajně popolejzal v Jizerkách, zkoušel svoje výzvy v obtížnosti V a VI, občas taky bez lana nebo dost pofiderně jištěnej... a začátky na písku, objektivně taky asi docela nebezpečný, vzhledem k tomu, co jsem věděl a uměl. Nebyly to ale žádný světový výkony, takže o tom nikdo neví :)) Každopádně to pro mě je docela důležitá fáze mého lezeckého života, i když máma by to asi viděla jinak.
Každopádně pro mě a moje pojetí tohohle velice mnohostranného sportu to, co předvedl, je výkon, určitě větší než vylezení jiných "bezejmenných 8A", a oceňuju to, stejně jako ty, co bouldr/cestu vylezli před ním.
Jiný záležitosti jako potřebu zviditelnění, ambice či nezodpovědnost rodičů atd. si netroufám posuzovat, to bych je musel asi aspoň trochu znát osobně.
Samozřejmě jsem trochu nadsazoval, když jsem se ptal, proč čteš tenhle web - ale obecně si myslím, že lezení je rizikovej sport, a že to, že jeho část s nejasnými hranicemi - "sportovní lezení" - je riziková míň, neznamená, že by ty ostatní rizikovější byly odsouzeníhodný: naopak, to "čistě sportovní lezení" z hlediska nějaký "vyšší hodnoty výkonu", jeho komplexnosti, je možná z určitého pohledu trošku míň "hodnotný" než ty jiný, koplexnější.
Takže když si třeba někdo střihne nějakou morálovku, nelze to podle mého názoru "zevnitř lezení" obecně dost dobře odsuzovat, bvyl by v tom podle mě rozpor. My všichni lezci (i ti sportovní) fungujeme v určité fázi vývoje našeho sportu, v němž to riziko je podstatně přítomný (ono to riziko tak trochu dělá lezení tím, čím je), jsme na těch předchozích fázích i okolních lezeckých disciplínách trochu závislí... Ke sportovnímu lezení jsme se dostali přes velehorské a alpské výstupy, odvážné bigwally atd., a i když už to třeba sami nechceme dělat, něčím bychom to pořád měli respektovat.
Odsuzovat někoho za lezení morálových cest je podle mě "z hlediska lezení" omezené. Jinak už to samozřejmě může vypadat z hlediska právní odpovědnosti, osobní zodpovědnosti vůči druhým, schopnosti/neschopnosti posoudit riziko... - ale to jsou otázky, který už přesahují,to, co bych si troufal řešit.
Piškotodpovědět 
    Re: :(15:31:42 22.02.2011
15 let, 14 let...kde presne je ta hranice, kdy budes povazovat za nenormalni, kdyz mu tata rekne: "Pojd, mas na to" a kluk to zkusi, protoze tatovi veri? Kazdy (normalni) clovek delal v patnacti hromadu nebezpecnych veci, ale drtiva vetsina z nas je delala kvuli sobe a vlastni zabave, nebo proto ze se chteli vytahnout pred holkou. Pokud to dela kvuli celosvetove slave (mj. - toci to na video ktere pak publikuje na lezeckych webech) tak mi to v jeho pripade nepripada spravne.
odpovědět 
     Re: :(16:18:48 22.02.2011
Jo, ale já nedokážu s jistotou říct, že to dělá kvůli slávě, resp. hlavně kvůli ní, jenom kvůli ní - i když to točí na video; ani nevím, jestli mu to řekl táta, nebo si to vymyslel sám...
Kritické komentáře bych asi radši vytáhl, teprve když bych opravdu věděl, že EO je oběť svých ambiciózních a nekritických rodičů.
(Vzpomínám si třeba na na nějaký starší komentáře o nesamostatnosti Adama Ondry, zpochybňující jeho motivace - resp. třeba i trochu obviňující jeho rodiče -, a u něj mi zrovna přijde, že je už dlouho i přes svůj věk dost výrazná osobnost...) Jediný, co tady vidím jasně, je to, že Enzo Oddo vylezl obdivuhodnou věc.
Samozřejmě je možné debatovat o "čistotě" sportu, v němž se výkony hned zaznamenávají a zveřejňují, o správných/nesprávných motivacích k výkonům, o věku, kdy už je schopnej člověk posuzovat rizika a vůbec mít samostatnej náhled na věci, co dělá atd., jenže to jsou většinou celkem složitý věci, plný pro a proti a jsou taky hodně individuální. Takže tomu bych se já, jak jsem psal, radši vyhnul.
P.odpovědět 
      Re: :Kouření může zabíjet.19:40:36 22.02.2011
Degenů,který hulej cíga a trávu ve 12 a 13, chlastaj krabicové víno s kolou atd,těch jsou všude plné lavičky a parky. Rodiče jim to často tolerujou,vždyť oni byli přece stejní v jejich věku.
Prostředí sídlišť je pro 15 kluky mnohem nebezpečnější,než sólo mrdy za 8A na kterou jsou mentálně,technicky a silově připraveni.
JX vyfetloodpovědět 
       Re: :Kouření může zabíjet.12:14:45 23.02.2011
To potvrzuje, ze mnoho mladych lidi nedokaze udelat spravne rozhodnuti.
Honzaodpovědět 
        Re: :Kouření může zabíjet.13:48:49 23.02.2011
A solo Enza zase to, že někteří jsou připraveni.
" No pain no game "
odpovědět 
   Re: :(09:03:50 23.02.2011
Jene, Jene... Jistě uznáš, že není 8A jako 8A, ale to ví nejlíp ten, kdo daný cesty - bouldry leze. To, že borečkovi je "teprve" 15, v čem je problém? Rodiče ho k tomu určitě nenutili, aspoň to tak nevypadá. Vem si, že třeba motokros jezdí i malí kluci (někdy i holky) a tam je možností si narazit nos...
Willhemodpovědět 
  Re: :(08:00:58 23.02.2011
Skoc pozriet, nakolko je tam skala lamava a potom sa zacneme bavit o vyrazoch ako "pod kontrolou". :) Ano, je to paradny headpointongovy vykon. Dalej je to uz len klasicka debata o slobode a o tom, ci verime, ze ludia su v zasade rozumni. A vseobecni uzus spraveny pokial viem na zaklade nejakych psychologickych studii je, ze az od nejakeho veku priemerne clovek naozaj vie rozumne posudit svoju zodpovednost a mieru rizika. A nejako uradne sa to stanovilo zhruba na 18.
odpovědět 
   Re: :(09:35:28 23.02.2011
Nevím jak vy, ale já mám takový dojem, že konkrétně u nás je určitá míra trestní odpovědnosti právě od 15-ti let. Když někoho zabijete, zavřou vás do pasťáku. Sex je legální taky od 15ti. A koneckonců řídit můžete taky od 15ti let (motorku do 50cm3). Tudíž bych řekla, že se předpokládá také jistá schopnost vyhodnotit důsledky svého jednání. Tolik k debatě o věku a odpovědnosti. Jinak to taky vnímám jako realizaci výzvy.
Kočkaodpovědět 
    Re: :(09:37:51 23.02.2011
So? Bylo mu čtrnáct, údaj ve článku je chybný.
pbla4024odpovědět 
     Re: :(10:40:35 23.02.2011
http://enzo-oddo.fr/bio.html
Ať počítám, jak počítám, tak buď mu bylo včera 16, nebo na svým webu kecá.
Kočkaodpovědět 
      Re: :(11:07:31 23.02.2011
Odvolávám co jsem odvolal. Narozeniny jsem zaznamenal správně, ale počty mi o rok ujíždí.
pbla4024odpovědět 

 Dneska mu je patnáct11:13:50 22.02.2011
A místňáci z toho taky nebyli moc nadšení.
pbla4024odpovědět 
 Je prostě dobrej....21:07:39 22.02.2011
Nechci se stát notorickým pisatelem komentářů ( už asi jsem), ale myslím, že pokud si horní pasáž vyzkoušel TOPE ROPE, tak určitě nechtěl riskovat. A že to tam pak poslal ? Si byl prostě jistej. Kdyby chtěl riskovat, zkusí OS a bez matrace.
Tomajdaodpovědět 
  Re: Je prostě dobrej....00:05:14 23.02.2011
No, ty zrovna ntorickej komentátor nejseš, a když už, tak to aspoň napíšeš normálně. Já si to po sobě přečtu, a nejenom že si řikám, proč kurnik nejsem radši zticha, ale ještě mi připadá, že místo mě píše nějakej Marťan (teda jako někdo z Marsu, aby nedošlo k mejlce :))
P.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....02:28:50 23.02.2011
Vylezl bez sedáku solo nahoru a pak rozvázal lano hozený bokem za hranou a sešel? Tedy výkon je to hustej (to jo), ale neštymuje mi proč ta záloha. Je tedy možné, že to lezl s vědomím úniku, nebo na to nahlížím špatně? Asi jsem neměl číst pravidla ve starým horolezeckým průvodci. Nebo holt jinej kraj jinej mrav, třeba jako země kde se první jištění nabidluje a pak se přelez bere jako RP...
martanodpovědět 
    Re: Je prostě dobrej....09:09:44 23.02.2011
Tuhle mě kdosi tvrdil, že je pro ně normální nabidlovat klidně třetí jišťo, když tam klacík dosáhne a v případě úspěchu to považují i za OS! O erpesu ani nemluvím...
Willhemodpovědět 
     :)11:50:56 23.02.2011
Aťsi kdo chce co chce tvrdí,
taký onsajt pěkně smrdí.

Aťsi kdo chce co chce říká,
(pokud nejde o holej,
a pak tři očka nehoděj)
je to pěkná k**otina.
bejbsodpovědět 
      ehm14:20:56 23.02.2011
samozřejmě má být "nahoděj", ne "nehoděj" :)
b.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....10:00:29 23.02.2011
Já si to rád Piškote přečtu. Kokotiny nepíšeš na rozdíl od jinejch.
Výkon hocha je pěknej, jištění tam není, aspon to tak vypadá a prezentuje se to tak, tak jak to měl asi jinak vylízt co ? :).
Jasně řešíte tu proč a zač. Neřešte to, já viděl pěkný video dík za něj.
George-jpodpovědět 

 hmmmmm21:38:44 22.02.2011
takova stredne vysoka skala v Jure, vyssi nez Weisenstein tutove ne?
Jodpovědět 

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les

 Nově v diskusi:
Stropy v ČR | Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera |

 Nové komentáře:
Re: nehorazne | Re: James | James | Re: smutná role JAMES | Re: vyvoj? | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (165)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (62)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (15)
Křest knihy Perly východu (10)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 640 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 558 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 494 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 499 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 435 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.