LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10959
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5678 lezců
1145427 cest
Nové přelezy:
Feistus Re 7b+
Voldemort 8A
Zpěv Vánic 8A/8A+
Modliszka 7C
Enforico 7b+/7c
Out Of Thi 8A+
Devět Svět 8B+
Yggdrasil 7C+/8A
No Idea 7b
Cosa Dice 7b+

Stěny
SOU technického - Frýdek-Místek
HK Ostaš - Police Nad Metují
Olberg lezecká stěna - Blansko

Prodejny
Robert Janda - Treking sport - Plzeň
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 maglajz na písku
Každý má svou oblíbenou lezeckou oblast a chce tam jezdit,kdy se mu zachce.Tak bych byla ráda,kdyby všichni maglajzisti přestali jezdit do Adršpašsko Teplických skal a odtáhli do teplých krajin.
Komentáře (44)30.01.2001... celý článek
 BoulderBar
Takže bouldrování konečně nabírá ty správný obrátky, a proto slyšte slyšte...V průběhu května se bude v Praze otvírat v Čechách nevídané bouldrové centrum s barem. Takže se těšte a první závody tam budou snad 1.června 2001.:)
Komentáře (3)30.01.2001... celý článek
 BUNKRCUP
V sobotu 27.1. se v Jihlavě uskutečnil další ročník boulrových závodů nazvaný Bunkrcup 2001.
Komentáře (6)29.01.2001... celý článek
 Mallorka - ostrov skal
Letosni leden jsme jiz konecne uskutecnili dlouho planovany vylet za lezenim na Mallorku. Po dlouhych pripravach a cekani na vhodny last moment, jsme se konecne, jsa vybaveni podrobnymi informacemi o skalach, prirode a podnebi, snesli ( samozrejme v letadle z Prahy za 2,5 hod) na nevelky ostrov ve Stredozemnim mori - Mallorku. Chtel bych nyni strucne podat informace pro pripadne nasledovniky, nebot deset dni stravenych na tomto malebnem ko
Komentáře (1320)25.01.2001... celý článek
 Trable s boulderovou klasifikaci
Vetsina boulderovych oblasti v USA ohodnocuje problemy ve V systemu, vyvinutem v Hueco Tanks koncem 80tych let.
Komentáře (24)24.01.2001... celý článek
 Druhy zensky prelez Midnight Lightning
Lisa Rands se stala druhou divkou, ktera zdolala Midnight Lightning (V8/9) v Yosemite Valley, ( prvni byla Lynn Hill v 1998).
Komentáře (7)23.01.2001... celý článek
 Vystupy
Pokud vas zajima co se tak vylezlo za tezke cesty do roku 2000.Tak se muzete podivat na tabulku od Björn Pohla vice se dozvite na 8a.nu
Komentáře (6)19.01.2001... celý článek
 Tezke cesty
Pri kratke navsteve v Castillonu ( Francie)se predvedl Christian Brenna ve skvele forme,
Komentáře (0)18.01.2001... celý článek
 Gorges de la Jonte
Tak se blizi Vanoce a tim padem i konec lezecke sezony 2000. Nekteri lezci budou v zime cist o lidech, kteri lezou 9a, aby neztratili motivaci k lezeni, nekteri se pokusi vylecit sve bolave lokty a prsty, a ti ostatni preckaji zimu v posilovnach a na umelych stenach, aby mohli v budoucnu lezt jeste tezsi cesty. Mnoho lezcu jede uz v zime lezt na jih Evropy a ostatni jako ja, cekaji az zamrznou vodopady, aby se na nich mohli poradne vybat a
Komentáře (9)15.01.2001... celý článek
 Boulder Kolotoč 2001
Že umí Jarda Maršík nejen psát pěkné články o pískovcích v Sasku, ale i pořádat závody, se můžete přesvědčit v následujícím příspěvku.
Komentáře (2)12.01.2001... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   >>>  
 

maglajz na písku

Každý má svou oblíbenou lezeckou oblast a chce tam jezdit,kdy se mu zachce.Tak bych byla ráda,kdyby všichni maglajzisti přestali jezdit do Adršpašsko Teplických skal a odtáhli do teplých krajin.

Vlaďka   [úpravy] 13:07 30.01.2001Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 
Haha. :o)))
Copak ti vadi na maglajzistech?
Zapsal: Pavliß, 13:45:18 30.01.2001
 Proc ?
To uz tu prece bylo !Proc omezovat nekomu lezeni, kdyz magnezium skalam neskodi, naopak je chrani pred agresivnim potem z rukou. A nevim proc, me se na pisku poti ruce sakramentsky. Vlastne ja se potim cely a nekdy se i tresu. Ale jinak v teplych krajich tam je taky hezky.
Zapsal: JirkaS, 14:13:35 30.01.2001
 ???
Vim, ze spousta piskaru se najezi, ale souhlasim s klukama. Pokud chce nekdo tvrdit, ze maglajz skodi pisku, tak at si uvedomi, ze samotne lezeni ho nici daleko vice, a pak at zakaze lezeni na pisku uplne. I kdyz jsme se nedavno rozhodli, ze na pisku polezem uz bez maglajzu, protoze prece jen je to etictejsi, nic to nemeni na tom, ze se mi desne poti ruce a tresu se hruzou pri vyvadeni sedmicky, kde je prvni kruh v 10 metrech. Maglajz nepouzivam pro posileni sveho ega, ale abych se nezabila, protoze na potici se ruce se clovek nemuze spolehnout. Myslim, ze kazdy ma svuj cas, kdy dospeje k nazoru, ze maglo nepotrebuje a do te doby bychom ho nemeli se nechat zabit. Doufam, ze me mila Vladka bude chytat, az mi to jednou bez toho maglajzu ujede.
Zapsal: Renča, 15:18:15 30.01.2001
 
Dekuji za odpoved.Jsem asi trochu patriot a mam zdejsi kraj dost rada
Tak bych nechtela,aby kvuli nedodrzovani urcitych pravidel zavreli treba celou lezeckou oblast.Kdyz se nekdo s odpustenim sere do cesty na kterou nema za danych pravidel,tak si to vzdy nejak ulehci,bud macem nebo jistenim shora.
Ja taky nejezdim do Alp,vyrostala jsem na pisku,tak si ho taky budu branit.Dik za pochopeni Vladka
Zapsal: Vladka, 15:58:44 30.01.2001
 Zpoved
Maglajs je umela pomucka to je bez debat.
Musim se ale priznat, ze jiz bez nej nemohu lezt. Ani nevim jestli se mi ruce zacnou pri lezeni potit vice ci ne, ale proste nedrzi. Krome maglajzu vyuzivam nekolik dalsich umelych pomucek: boty, lano to cvakam do ne zcela prirodnich kruhu a do spar vkladam zcela umele smycky. Je to hrozne, radeji se ani nepodepisu. A prestoze je ma zpoved uprimna asi se nedokazu, pri lezeni na pisku, ani jenoho vzdat.
P.S.: Nenechavam odpadky ani filtry cigaret.
Zapsal: Eco Maglajznik, 17:39:12 30.01.2001
 Drogy
Jsem závislák,ale léčím se. Nicméně se to už asi neodnaučím...:)
Zapsal: Oliváč, 18:38:12 30.01.2001
 Nápad
Já asi začnu používat na písku i friendy, myslim že budou dobře držet ne?
Zapsal: Jirous, 18:39:37 30.01.2001
 Hulení
Oliváč šňupe maglajz, to nevíte?
Zapsal: Jirous, 18:41:05 30.01.2001
 Hm
No tak dík no. A ted to vedi vsichni!!!
Zapsal: Oliváč, 18:42:40 30.01.2001
 JEDEN METR
Ať už maglajz šňupete, nebo si ho mažete na chleba, ruce, či lezečky (mimochodem jedno z toho taky dělám), vidím v tomto problému velkou paralelu k diskusi o bouldrove klasifikaci, kousek vedle od této. Vezměme to od začátku - fakt č.1 : Maglajz na písku je zakázaný. (ve většině oblastí) Fakt č.2 : Stejně lidi s maglajzem lezou. (neříkám většina, neříkám menšina, říkám lezou ) CO MI ALE FAKT VADÍ že spousta pardálů si vykládá "literu zákona" velmi šibalsky takto: "Je to prasárna maglajzovat na lehkejch cestách! Těžký cesty to je ale něco jinýho. Tam to beru." CHCI ŘÍCT, ŽE JE PODLE MĚ PRASÁRNA, KDYŽ SI TO NĚKDO TAKHLE VYKLÁDÁ. Fakt č.3: Všechny ty 10b, 10c, či 11a by nikdy bez maglajzu nevznikly, a otázkou je zda se vůbec bez něj daj opakovat. A tady si pardálové neviděj do úst, když na nás ostatní řvou, že když na tu sedmu nemáš bez, tak se do ní neser.Ať to dělá teda taky, říkám mu v klidu. Tady je potřeba, ale to co lezeš ty, tam není potřeba.Vrací mi s notnou dávkou elitářství. POTŘEBA - JE ALE SUBJEKTIVNÍ VÝRAZ. Jděte k čertu s argumenty o rozdílnosti velikosti chytů u sedmy a jedenáctky. Neobstojíte! Jsem pro aby se zákony dodržovali. Jestli je někdo porušuje ať nesoudí druhýho. CHCI JEN PRO KAŽDÉHO STEJNÝ METR !
Zapsal: Kouřa, 09:15:26 31.01.2001
 Apropo
Nechci se nějak hloupě rozepisovat, ale je to hrozně typický přístup pískařů. Jasně, že porušování pravidel není správný a když jsou cesty přelezený bez mágla a v bačkorách a s konopným lanem, tak by mělo být otázkou cti přelézt to taky tak. Je ale otázkou, jestli ta pravidla jsou správná. Je to podobný, jako když někoho odsouděj podle zákona diktaturního státu a přitom ten zákon odporuje listině základních práv a svobod.
Pominu-li hrubý výraz z úst dívky, který se dá omluvit tím, že jde o lezkyni, tak si pískaři při posuzování schopností ostatních lezců zřejmě neuvědomují, že zatímco oni se celý půlrok seberou kdykoli je odpoledne hezky a jdou lézt, pro jiné je lezení na písku sváteční záležitostí 10x do roka z čehož pravidelně 5x prší, takže těch 200-300km po víkendu v hospodě jedou zase zpátky. Za tu krátkou dobu si člověk není schopen na písek ani zvyknout, tak kdy se má zbavit té posvátné hrůzy z písku? Kdy má nahnat ty hodiny na lehkých cestách? Podle těchle názorů bychom my, cizáci, měli lézt na oklouzaných čtyřkách, pětkách, šestkách, které jsou vůbec nejnebezpečnějšími cestami na písku vůbec, protože jsou obvykle zajištěny velmi špatně, nebo vůbec. Nehledě na to, že obvykle nemáme zasvěceného průvodce, který by doporučil dobré a bezpečné cesty, což je pro domorodce samozřejmostí od raného mládí.
Myslím, že je to otázka bezpečnosti a to by mělo být bráno v potaz.
A k tomu apropo v nadpisu: co vsichni ti desítkáři, které na slavných práscích vidíme na fotkách s máglem, ti se taky cpou do něčeho, na co nemaj?
Ale konec žvanění o něčem, co vyřešit nejde.
Zapsal: Renča, 09:30:08 31.01.2001
 Máš recht
Renčo, máš recht. Bereš to z úplně jinýho úhlu pohledu, a přitom výsledek je stejnej - Vyjímky fakt nemaj cenu! Souhlasím s tebou, jen chci říct že bačkory a konopný lano se dneska hrozně špatně shání...
Zapsal: Kouřa, 09:50:03 31.01.2001
 Nejní co řešit :o)
Myslím, dámo a pánové, že tento spor je zbytečný - na vápno si vemte maglajz a na písek REXONU (zabraňuje pocení, nešpiní a vydrží až 24 hodin) budete beze sporu, budete vonět. Tak co řešit ? :o)))
Zapsal: Petis, 13:31:11 31.01.2001
 maglajs
La´dko,nerozčiluj se. Ty do těch mechovejch spár maglajs nepotřebuješ,spíš vidle a na ostatní se vyprdni.čau
Zapsal: Užofka, 14:09:06 31.01.2001
 Převrat!
No já bych chtěl taky ěště naposled (snad)zareagovati. Chtěl bych vidět ty pašáky co to před léty dávali v bačkorách,jak by si s tím poradili dnes když polovina chytů chybí a ty co zbyly jsou voslizlí od potu.Samozřejmě taky jsem proti rozlišování jestli na tuhle obtižnost maglajz jo anebo ne. Jsem prostě pro to povolit maglajz všude,protože už se stejně tak děje a NIC to nezastaví...snad jen zákaz lezení, ale to se stejně pak poleze taky...ZMĚNU PRAVIDEl, změnu pravidel, změnu pravidel, PŘÍBU na Hrad, Příbu na hrad...Máme maglajz na rukou,máme maglajz...
Zapsal: Oliváč, 15:39:51 31.01.2001
 Nedivím se ti, Vlaďko
Kecy, pánové, samé kecy.

Kdyby jste ráčili navšívit www.horosvaz.cz a na něm stránky věnované povoleným vyjímkám ze zákona o ochraně přírody, dozvěděli by jste se v případě např. Ádru, že :

"Při horolezecké činnosti není povoleno ... používat magnézium"

Je to celkem jednoduché vyjet na písek, tam si řádně po svém zalézt, a problémy s ochranáři nechat na těch kteří tam jsou doma. Ať se snaží, že pánové, když nechtějí lézt jen na překližce.

Nerozumím problémům devítkového lezce, který v sedmičkové cestě na písku (asi 6- !) nutně pro její vylezení potřebuje maglajz. Můžete mi to někdo z Vás vysvětlit?
Zapsal: pavel, 15:58:10 31.01.2001
 Re: Nedivím se ti, Vlaďko
Milý Pavle, jestli sis toho nevšiml, tak ani jeden z účastníků diskuse nezpochybnil nepovolení používání magnézia literou zákona. Diskutovalo se pouze o smyslu tohoto zákazu. A dále tě prosím, abys sis neupravoval své dojmy po svém a nemíchal příspěvky jednotlivých lidí. Pochybuju, že devítkový lezec bude mít nějaký problém v VIIa, ktežto já jako 5-6-ková lezkyně (poněvadž 7+ RP je pro mě nepřekonatelné maximum) tam rozhodně nebudu v nějaké pohodě, neboť dle mých zkušeností UIAA a pískovcové klasifikace si obecně číselně odpovídají, když vezmeš v potaz morál ze sporadického jištění na písku. Takže dšti kouř a dým na správném místě a nedělej z toho ještě víc elitářskou věc, než se takto jeví. Mám tomu snad rozumět tak, že obyčejní lezci, pro které je sedma maximum, jsou jen takový póvl, který nemá do skal už vůbec páchnout, když na víc nemaj? Kromě toho si uvědom, že v určité době bylo VIIc maximum, pod které se schovaly absolutně všechny nejtěžší výstupy, které podle dnešních měřítek by byly hodnoceny úplně jinak, takže srovnávání s UIAA mi připadá trochu zcestné.
Nemyslím si, že všichni jsou takoví tupouni, aby razili buď: bez mágla ani ránu, co je mi po kom! nebo: máglo nikdy! Většina lidí ví, že jde o citlivý problém, s ochranáři není žádná sranda. Ale myslím, že jediným rozumným řešením je, jak už tady někdo naznačil, definovat konečně z jakých důvodů se maglajz nesmí používat a případně to vědecky doložit, a z tohoto hlediska pak jednat o znění výjimek ze zákona a ne tady jen bezvýznamně plkat - jéžiš to jsem toho zase naplácala!
Zapsal: Renča, 16:59:03 31.01.2001
 Žít a nechat žít
Na písku s mágem nelezu a na těch pár let se to učit nebudu. Nepřekáží mi lidé, co s ním lezou.
Stanovovat klasifikaci, od které je možno jej používat je blbost, měla by se stanovit i teplota a rosný bod.Na druhé straně, v Sasku je zakázáno, lezci na těžkých cestách v jakékoli tiskovině ho nemají. Myslím , že mnohem horší je kalafuna. A také se s ní lezlo.
Zapsal: John, 21:29:50 31.01.2001
 Na Jezírku taky s mágem
Ve světové RC oblasti v Plzni na jezírku se taky vždcky magovalo. A TO JE PÍSKOVCOVÁ OBLAST. Vono to neni žádná sranda, když nad tebou po silnici projede třeba fekální vůz a chyty jsou zanesené močůvkou... To prostě do maglajzpytlíku sáhnout musíš
Zapsal: Luky, 22:25:26 31.01.2001
 Pavel?
Kdo je Pavel? Rozumí mu někdo???
Zapsal: Oliváč, 08:18:00 01.02.2001
 Nazor proti nazoru
Pavle , ja se fakt snazim maglajzovat na pisku co nejmene, jen snad pro to, abych mel z lezeni prijemny pocit, nebot jsem na magneziu zavislak, neni pro me dulezite zda je cesta IXa a ci VIIb. Vim ze je to vetsi vykon cestu vylezt bez magnezia nebo zuty, ale me se to libi s botami a pytlikem na zadech. Od odpurcu magnezia jsem neslysel nic vic, nez: 1. ze se jim to nelibi a 2.ze to neni dovolene. To ze se jim to nelibi to se vykrati tim, ze me se to libi to je nazor proti nazoru a to ze to neni dovolene, to je podle me rozhodnuti, ktere nema zadne opodstatneni. Tudiz ho nechci respektovat. Kdybych vedel, ze magnezium skaly poskozuje tak bych , ver mi , ho nepouzival.
Zapsal: JirkaS, 18:01:10 01.02.2001
 Re: Pavel
Krátká historie lezení na mých domácích skalách, tj. Moravských pískovcích: 1. fáze - pohoda, žádná omezení, legální lezení, 2. fáze -vyhlášení chráněných území a přírodních výtvorů, bez omezení, legální lezení, 3. fáze určení omezujících podmínek pro lezeckou činnost, se zákazem použití magnézia, 4. fáze - jednání s ochranáři, postupně stále obtížnější, 5. fáze - zákaz lezení na všech skalních útvarech v okrese Zlín, Uherské Hradiště, částečně v okrese Vsetín, tj. asi 2/3 z celkem 700 cest. Argumentace o neškodnosti, případně pozitivním vlivu užívání magnézia zcela zbytečná, důvodem pro zákaz lezení nedodržování podmínek pro lezeckou činnost určených příslušným orgánem státní správy!
Leze se dál, ovšem nelegálně. Slyšel jsi někdy o nápadu rozřezat kruhy, činu se souhlasem majitele pozemku zcela podle litery zákona? Já ano, ale snad se toho nedožiju. Takže vůbec mi nejde o diskuzi na téma maglajz skále škodící nebo prospívající, ale o to že používáním magnézia na písku dodáváte ochranářským jestřábům argumenty
pro zákaz lezení. Oni přece nechtějí, aby se lezlo podle pravidel, jejich cílem je úplný zákaz lezení. Už mi rozumíš, Oliváči???
Zapsal: pavel, 13:53:54 02.02.2001
 Překližkáři
Poslední dobou začíná lézt dost lidí co o nějakých pravidlech nemaj ani tuchy. Jak oni můžou vyjet na písek? Co by tam dělali? Lezli lehký vraždy a ke všemu s maglajzem? Tak je pošlem na vápno nebo překližku a nazveme je překližkářema.
Kdyby byla v Ádru umělá stěna tak na ní jsou místňáci pečený vařený.
Zapsal: Jirous, 15:58:26 02.02.2001
 Re: Re: Pavel
Hm... Musím tě zarmoutit Pavle, ale rozřezání kruhu, i když jen částečného, ses dožil. Slaňák na masívu Hradu na Drábských světničkách je asi do 2/3 nařízlý. A tady už vůbec nejde o magnézium. Hrad byl prohlášen za chráněnou památku a z tohoto důvodu se na něj nesmí lézt. Úchylný mi v tomto případě připadá, že zatímco byl Hrad dříve volně přístupný jak turistům, tak horolezcům, nyní je přístupný pouze za úplatu přes pokladnu a po kovových můstcích mezi jednotlivými věžemi, se kromě stovek turistů ve dne, prohání v noci hlídací pes. Zajímavé což?
Zapsal: Renča, 16:03:14 02.02.2001
 Ach tak Pavle...
Ne Pavle...nerozumim.
Nechapu proč si začal se svým prvním článkem tak jak si začal a už vubec nechápu proč vytahuješ ty věci co vytahuješ ve druhém neb jsou všem dobře známy. Nééé teda uplně přesně ty Tvoje fáze, ale tak nějak podobně.Kompromis bez maglajzu prostě neexistuje a BASTA! Je nutný vyzvat ty Pány zachránce skal a změnit pravidla (a nejen o maglajzu...).Ale víš jak ,mě je to svym způsobem docela buřt, neb na písku zas tak moc nelezu.takže se s tím poperte a já už na tuhle debatu bez řešení kácím.Čao Pardi a sejdeme se u jiného tématu...
Zapsal: Oliváč, 21:42:06 02.02.2001
 Samé keci !!
Milý lezci. Problém maglajzu na písku je trochu jinde. Každá skupina lidí si pro své tvrzení najde vždy dost argumentů, aby ho potvrdila proti tvrzení jiné skupiny. To je ve všech oborech. Jsem lezecký instruktor a na školeních jsem si vyslechl několik hodin přednášky o škodlivosti používání magnézia na pískovcích. Možná je to pravda, já nevím. Nejsem ani geolog, ani mineralog, ani chemik. Těžko jim tedy mohu oponovat. Nicméně jsem tuto informaci přijal, stejně tak, jako jsme přijali všichni informaci, že 1 + 1 = 2. Vyvrací to někdo?
Proč o tom mluvím, problém spíše vidím v dnešní svobodné společnosti a nebo taky spíše v přirozené vlastnosti člověka neakceptovat názor, nebo pravidla, která se mu nehodí. Ruku na srdce, kdo má řidičák a jezdí vždy v obci 50. Já určitě ne. Ale tím že budu jezdit v obci 100, ten zákon nepředělám. A že je debilní a mě se nehodí, protože jsem si koupil rychý fáro je mi houby platný. Buď to respektuji nebo dostanu brzy flastr.
Takže někdo tedy přijal nějaká pravidla, které platí pro lezení na písku. Pokud vám nevyhovují, naverbujte se do výborů ČHS a tam předkládejte argumenty.
Těch příkladů bych mohl uvádět tisíce ale nemá to cenu. Všechny tyto spory jsou jen keci o tom, že nechci dodržovat pravidla, která se mi nehodí. Ale není-li žalobce, není soudce a protože zatím nehrozí žádný tresty, kašlu na to. Ale bando, uvědom me si jednu věc, že až se někdo nasere a kvůli vašim názorům a skutkům nás legislativci opravdu vypráskají ze skal (pískovcových i jiných), tak ten maglajz budeme používat akorát tak při onanování na záchodě. Jsem zvědavý, jaké argumenty a pravidla budete příjímat pak. Vlaďko, v podstatě jsem při tobě. Já maglajz na písku taky nepoužívám. Ruce se mi potí, ale to je můj problém.
Howg.
Zapsal: Zbyněk, 21:44:57 02.02.2001
 Onanie
Tý voďo, tak maglajz na onanování.To jsem ještě nezkusil, to je dobrý a nedře to? Mám teda svý praktiky, ale rád se přiučím novým věcem. Máte ještě někdo nějakou podobnou libůstku. Třeba se ta rádoby debata změní v něco užitečnějšího a příjemnějšího...:)
Zapsal: Oliváč, 13:27:47 03.02.2001
 ach jo...
Hlavně aby nás všechny nezavřeli do vězení. Prej se tam špatně vaří.
Zapsal: Rosťa, 14:56:00 03.02.2001
 Do hospody!
Teda to je fakt debata. Nejlepsi by bylo se presunout nekam do knajpy a tam by se to po par pivech urcite vyresilo.:o)


Zapsal: Pavliß, 21:31:54 04.02.2001
 Zákaz to teda beru jako...!!!
No to jsem se zase zasmál nejaka V...chce zakazat jeztit lidem do ádru a to kvůli krásnému bílému mágu a super pocitu houpání mého nerozlučného přítele maglazníčka na mé pr....no to teda čumím, ale ať si tam postaví další ohradu mě to může něco....mám potřebu jíst tak jím mám potřebu maglajzovat tak to dělám, ale v rozumný "určité" míře kdybych moc jedl tak prasknu a kdybych moc maglajzoval tak na to nemám jo a přes vesnice jezdím i více než sto a každému po tom je h...no a do skal jezdím autem a ne na koni prej to škodí obvzduší ale co!!!..tak zase něco zakašte a pěkně o tom kecejte a pište a pěkně si dál podřezávejte větev pod pr...a pořádně si natlučte pr... už se těším "Camp" je nejlepší....Zatím!!!PS: nikoho jsem se nechtěl dotknout prej to je zakázaný a tresný ,ale ať si k tomuhle příspěvku každej přistoupí jak chce!!!
Zapsal: Brendy, 06:37:17 05.02.2001
 Bez nadpisu
Protože cítím, že někteří účastníci diskuze chtějí pokračovat v komunikaci s odpůrci maglajzování v oblastech s jeho zákazem jinde a jiným než verbálním způsobem, končím s účastí v této diskuzi. O tom, jestli se v Ádru poleze bez magnézia nebo s ním nakonec rozhodnou odpůrci magnézia sami: buď tomu budou schopni zabránit, nebo ne.
Zapsal: Pavel, 08:35:45 05.02.2001
 Jak lézt bez maglajzu?
Těm, co se při lezení na písku klepou a potí bych doporučil, ať si vybírají cesty o dva tři stupně lehčí, než lezou obvykle. Pak to pocení přejde a maglajz není potřeba. Rovněž je taky moudré se uprostřed léta vyhnout sluncem propáleným stěnám. Na těžké cesty se vydávat na jaře nebo podzimu, případně když je zataženo, a je chladněji. Chce to akce na písku trochu plánovat, lecos ze svého času pro to obětovat a mít trpělivost. Mnozí tohle asi neradi... A proč vlastně maglajz na písku nepoužívat? Protože způsobuje to samé co pot. Chemickou cestou narušuje stmelení jednotlivých zrnek písku. Je to nepříjemné, ale jestli v některých oblastech je písek na věžích zdevastován, tak za to nemůže pot anebo maglajz, ale masovost lezení v daných oblastech.
Zapsal: Tomáš, 19:05:11 06.02.2001
 Zmenili jste nazor?
Kdyz zde byla pred casem anketa o tom,
do maguje na pisku, vyhralo magovani v pomeru 80/60. Tady ale jsou skoro vsichni pro magovani! Zmenili jste nazor, nebo jen machrujete a delate si srandu z Pavla a Zbynka, kteri nejsou takovy egoisti a sobci jako vy? Muj narozor je dodrzovat pravidla. Kdo chce magovat, at se pokusi je zmenit!
Zapsal: Michal, 18:29:21 09.02.2001
 Teda koukam..
Tak si ctu tuhle diskuzi (jako rodilymu piskari mi to fuk neni) a nestacim se divit. Problem je, ze na vapne toho maglajzu ve skale moc nezustane, ale koukli jste se uz poradne do zamaglajzovanyho chytu na pisku (nebo na stene, je to dost podobne), ten chyt je brutalne zahlazen takovym hnusnym praskem a neda se pouzivat bez pouziti maglajzu (proc sou na maglajz pytlech asi ty uchytky na kartacky na zuby...) Zkuste vo tom zapremejslet..

PS: Ruce se mi potej akorat, kdyz ctu takovyhle diskuze..
Zapsal: Viky, 15:07:06 12.02.2001
 Ještě pořád diskuse?
Připadám si jako v říši divů. Kdo vlastně diskutoval v téhle diskusi? Připadá mi, jako by tady po sobě házeli invektivy rodilí pískaři a devítkáři. Obojí kategorie, které absolutně nechápu. Vadí mi, když mě někdo hází do stejného pytle s devítkáři, mě jejich VIIIc a vejš, který se mnohdy bez mágla lézt nedaj, nezajímaj. Přijde mi divné jen útočit na ostatní. Divné je taky tvrdit, že maglajz i pot narušují pískovec a vzápětí to popřít tvrzením, že pískovec je devastován masovostí lezení nikoli máglem a potem. Divné je tvrdit, že na vápně se máglo neudrží (kdo byl někdy na Srbsku, zasměje se). Divné a nafoukané je tvrdit, že se mi ruce nepotí. To jste nadlidi pískaři, nebo co? Nebo vám vyoperovali potní žlázy? Je mi jasný, že když někdo leze od desíti na písku, tak si na něj asi zvykne, já jsem taky skákala v deseti ze dvou metrů na beton jakoby nic, ale takovým způsobem se vysmívat, to mi připadá jako frajeřina. Bude mi třicet a poprvé jsem lezení zažila ve 23 a opravdu lezu od svých 25 a chci, aby mě to především bavilo a abych se nebála, že se zabiju. Vždycky jsem se na písku styděla za svůj pytlík na zadku. Na druhým jsem se ho snažila nechat zavřený, dokud to šlo a na prvním jsem ho otvírala až někde vysoko nad zemí. A moje kalhoty by mohly vyprávět, co to je být od maglajzu, když jsem si do nich po vysušení utírala ruce, aby co nejmíň mágla na rukách zůstalo (jsem moc zvědavá, jak mi to teď pro rozhodnutí máglo vynechat půjde). Rady typu: lezte lehčí cesty, jsou taky dost na nic, ještě nikdo nám neukázal dobře zajištěnou lehkou cestu a hledání nových cest v neznámém terénu je fakt na výlet specializovaný jen na to. Radši vlezem do cesty, kde je pár pěkných kruhů a viditelná místa, kam se dá něco dát, i když je těžší, než do lehké cesty s jedním nebo žádným kruhem, kde každou chvíli můžem dát zemovku. Vím, že označení oblíbenosti cest v průvodci se zrušilo, aby nebyly devastovány, ale stejně, nikdo tady v té diskusi se třeba nenabídl: hele, tak já vám ukážu dobrý cesty, který se daj vylézt bez mágla. Hrozit prstem, že nejsme trpěliví, je taky trochu povýšené. Lidi, co jezdí z dálky, už dost pokoušejí trpělivost, když celý týden čekají, jestli bude pršet, nebo ne, a že ve čtvrtek a v pátek už pršet nesmí, to je snad každému jasné. A radit vyčkat oblačného počasí je taky trošičku výsměch: když začne pršet, co pak? Sebrat se a jet domů, že jo? Celé mi to připadá spíš jako skryté: táhněte vodsaď, my vás tady nechcem! Všichni vědí, jak je písek specifický, ale všichni radši všechny pošlou někam, než aby podali pomocnou ruku. Pískař radši začne ječet jako siréna na člověka s pytlíkem, místo aby řek: koukni, támhle za rohem je fakt pěkná cesta a tam stopro máglo potřebovat nebudeš. O co tady teda jde? Všichni tady všem nadávají do egoistů. Jistě, všichni jsme egoisti, jinak by nikdo z nás nelez, lezení je záležitostí jednotlivců. Myslím, že tenhle problém nemá šanci být vyřešen právě proto, že každý hledí jen sám na sebe, na svoje názory a cíle a nic jiného ho nezajímá. A to platí pro všechny strany.
Zapsal: Renča, 11:40:09 13.02.2001
 Koťátko
Miluju Renču...
Zapsal: Oliváč, 16:49:15 13.02.2001
 Ošklivě upřímný
No dobře, dobře...Renča na to vcelku kápla. Pískaři opravdu vůči těm, co nedodržují pravidla zaujímají hledisko "vypadněte vodsať", i když já bych to tak ostře neformuloval, spíše "nechte toho". A proč? Nu protože pískovec je příliš měkká hornina a musí být chráněna tvrdšímí pravidly. Pokud pravidla platí pro všechny stejně, tak je to fér. Nauč se lézt podle pravidel, a můžeš lézt, neumíš lézt podle pravidel, nelez. A egoistické to není. Vemte to takhle: Jsou snad egoisti ti lyžaři, co jezdí na černé sjezdovce? To jsou egoisti jen proto, že to umějí? A to se jim tam mám na tu sjezdovku vecpat se sáňkama? Pochopte, všichni nemůžou mít všechno. Ale všichni mají tu šanci se to naučit. Taky bydlím 100 km od pískovců, jsem tam párkrát za rok, za 10 let jsem se propracoval akorát k VII stupni. Ale v životě mě nenapadlo měnit pravidla, naopak jejich dodržení je dobrá kontrola toho, že už něco umím, třeba si odjistit smyčkami cestu...Přijdou mi absurdní tvrzení, že se na písku bez maglajzu nedá rozumně lézt, rozumně jistit, atd. Proboha, co mám vstřícného říct, když vím, že to není pravda?
Zapsal: Tomáš, 13:27:26 14.02.2001
 Maglajz
Maglajz tady je,byl a určitě bude. Studie o záporném vlivu magnézia na pískovec nebyla doposud validně vytvořena. Osobně si myslím, že lidský pot je agresivnější chemikálie než maglajz.
To že to nevypadá zrovna nejlépe(myslím ty bílá místa na skále) je pravda. Používání maglajzu je ošetřeno v pravidlech sportovního lezení na pískovcových skalách. Dá se asi tolerovat používání na velmi těžkých cestách tj. devět c a výše. Příznivce sportovního lezní zdraví Slávek
Zapsal: Slávek, 13:16:00 28.02.2001
 TOmáš , Renča ... ošklivá upřímnost
Hlavně Tomášovi dík mluví mi z mé duše, lezu již víc jak 15 let a dá se říci že mimo písek se pohybuji tak posledních 5 let. Co mi vadí když přijedu do své oblíbené oblasti pískové a cesty které jsou slušně odjistěny a tak do VII jsou omagované a teba týden předtím tomu tak nebylo. Celý život mágo na písku nepoužívam je fakt že nelezu extrém ale VI - VII dám i na prvním a bez mága. Jo co by tomu řekli staří pardálové, co ty VII jak v Adru, Teplicích a na Prachůvku tyto kultovní cesty udělali s konopným lanem a BEZ MÁGA. Bojíš se, nejseš si jistej, tak do toho nelez to bylo a doufám že pořád bude jedno z nepsaných pravidel jak se chovat ve skalách. To že někdo tvrdí že pot je horší než mágo, nechť si dojde pro informace na příslušnou správu CHKO. Fakt je že cesty jako Power Metal na Kance by bez mága jistě nevznikly, ale jak již někdo psal v pravidlech pro lezení po písku opravdu je zákaz používaní magnezia, tak se tím říďte. PS byl jsem svědkem kdy ochranář napařil pokutu za porušení tohoto zákazu a vězte že k tomu má právo.
Zapsal: Dušan, 08:39:41 01.03.2002
 ČHSka a mágo
Je mi tady z vás špatně, osobně nejsem nijakej velkej lezec, teprve nedávno sem dal svoji první VII na písku a bez maglajzu. A jelikož jsem začínal loni, je to rok (skoro), na stěně (překližce) a první skálu jsem vylezl v Tisý a pohybuji se na písku, bylo mi hned na začátku vysvětleno, že bez ČHSky bych správně nesměl na skály, tak jsem se registroval a obstaral si ji. Tím jsem také souhlasil s jistými pravidly. Bez maglajzu atd. Nevím, jestli je ta ČHS opravdu nutná, ale prosvůj osobní klid ji mám.
A další věc:
Když už žijeme v týhle době, kdy si snad každej myslí, že ty skály jsou tady kvůli němu a on si s nimi může dělat, co chce, tak se dost mýlí a hlavně by měl udělat všechno pro to, aby tady ty skály zůstaly dál, pro ostatní a tomu se určitě nepomůže magnéziem. Možná těm skalám opravdu neškodí, ale když je už jednou zakázaný, tak to asi fakt nějakej důvod má. JAk již bylo řečeno: Mrkněte do Německa, lezou bez něj a taky dávaj těžký cesty.
Zapsal: Rasch, 22:28:10 27.03.2002
 Nu, diskuze je již sice poněkud vychladlá, ale nedá mi to..
Lezu první rok a jsem nadšená z písku. A víte proč? Protože neklouže jako nějaká ortorula (či co je to na těch Palicích, kde se mi tolik nelíbilo, za podivnost) a navíc je krásný. Zato vám pěkně rozdrbe packy, když nejste zvyklí. Já po třídenním pinožení na VI - VII neudržela v prstech ani tužku. Ale o to tu nejde že jo.. Jde o to, že jsem začala lézt s informací "na písku je maglajz FUJ" a tak to beru. Marťas vždycky pod stěnou nahrabal trochu toho pískovýho prachu, jehličí a jiný fujtajbl špíny (která se rozhodně s bílým mágem, co se na skále tak báječně vyjímá, nedá srovnat) a já se to naučila taky. Onehdá jsme dali nějakou fakt pěknou cestu (VIIb je zatím maxxx:) a já řvala a nadávala a potily se mi ruce. Marťas dole ani muk, snad je ať pokračuju nahoru a že to dám. Věřtě nebo ne, užila jsem si svou chvilku strachu a dofuněla nahoru, tam si sedám a najednou mi došlo, že celou tu dobu se mi na zadku houpe pytlík s "maglajzem", tedy prachem. Je to holt asi o tom, čemu kdo přivykl. Pro mě bude už prostě pořád FUJ.
A jen tak mimochodem na písek jezdíme od jara skoro každý víkend, ale že bychom bydleli pod stěnou se zrovna říct nedá. Zkrátka pokud se mi někde líbí jsem ochotna absolvovat každý víkend těch 170km tam a zpátky. Protože se tam chci naučit lízt. Protože jsem viděla udělat devinu bez magnesia. Protože si myslím, že to jde. Protože si to nechci ulehčovat. A vůbec.. dyk já vlastně nejsem ani začátečník, tak co do toho pánům lezcům kecám...
Zapsal: ryba, 00:19:19 27.06.2003
 
Absolutně nechápu proč by se mělo máglo tolerovat na cestách otížnosti třeba VIIIc a výše!!! pro typa co tohle leze to vyjde stejně jako pro mě co lezu VI... Když pravidla, tak pro všechny stejně, tady výkonostní level nesmí hrát roli. Já bych osobně maglajz celkem uvítal, ale nesmí se, tak ho nelezu.
Zapsal: Cidas, 20:26:20 07.10.2010
 xZWwXxqjPDVHvid
nH8Zy4 Great blog post.Really looking forward to read more. Fantastic.
Zapsal: uMPwuLOEBKumXCr, 21:22:04 19.12.2013
 fRbDlVcKvmLAQvkHrmM
sBDDet Major thanks for the blog.Really thank you! Fantastic.
Zapsal: bepWPMrOFTECnxdpqwQ, 03:40:59 21.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Falkenstein
Über Den Drachenrücken, IXa
 Databáze cest:
Všechny cesty (179986)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kronos 6a San Vito Lo Capo
Leda 5c+ San Vito Lo Capo
Orange Beauty 7c+ Osoje - Čikola
Ibubel 5c Osoje - Čikola
Naklofen 6a+ Osoje - Čikola
Nově komentované:
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Trojzubec 6C Koryčanský Hřeben
Nad Ohništěm C 5A Koryčanský Hřeben
Poslední Soud 6C Panský Les
Devět Světů 8B+ Skály V Údolí Černé

 Nově v diskusi:
Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: jistící brýle | Re: Bouldering Petrohrad | Re: foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: foto dne vcera | foto dne vcera | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta | Re: socialní průjem |

 Nové komentáře:
Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | Re: Stanovisko SHS James k neštěstí pod Langtang Lirung | Re: smutná role JAMES | průjem | průjem | Re: James hnuj | Re: uplakánci | Re: smutná role JAMES | James hnuj |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (167)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (58)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (21)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (17)
Barbara Zangerl dala na flash cestu Freerider na El Capitana (16)
Křest knihy Perly východu (9)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (5)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Video: Will Bosi na bouldrech v Česku (2)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (1)

 Nově v inzerci:
Cepíny SR Bandit | Directalpine Rebel 2.0 | Hledám děvče do skal | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Prodám balknu | Různé lezečky | Spací pytel | Prodám skialp boty | Boty Lowa Locarno GTX LO |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 636 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 555 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 492 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 496 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 430 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.