LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   “Nejdřív je climbing a potom polibek tvůj!” Jiří Korn.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Finále Salewa Rockshow 2012 CZ Tourstop Teplice nad Metují

+ videoreportáž na ČT4

vyhlášení: vítězové a Salewa teamAkce začala v sobotu odpoledne, kdy se všichni účastníci začali scházet v krásném prostředí penzionu Skály na Bischofsteinu (v oblasti Jiráskovy skály).

Po dobré večeří a úvodním představení programu akce všem účastníkům Jirka Malík spustil slide show o oblasti Teplických skal a jejích zajímavostech. Prezentace sklouzla také k ožehavému problému připravované těžbě břidličných plynů v oblasti Boumovska, proti které místní obyvatelé podepisují hromadnou petici. Všichni se již těšili na zítřejší finále. Vzhledem k intenzivnímu časovému programu dorazil Salewa team až pozdě v noci. Z lezeckého teamu Salewa profíků nakonec přijeli Stefan Scarperi a Daniel Kopp.

Nakonec nám oproti plánu nedorazilo celé kvalifikované „startovní“ pole. Pražské auto, které se po cestě rozbilo, s Martinem Klemsou a Jirkou Dragounem nedorazilo a stejně tak nedojeli i kluci z Českých Budějovic. Hlavně u Martina, loňského obhájce titulu „Climber of the Tour“ to všechny dost mrzelo, protože jeho účast znamenala zajímavější konkurenční boj. Lezlo se o dost: poukázku v hodnotě 7.500Kč a 2x Salewa 60m lano. Kvůli paralelně probíhajícímu Evropskému poháru nedorazila také silná eskadra omladiny: nadějná brněnská děvčata Jana Vincourková, Katka Zachrdlová i Andrea Pavlincová a jednoznačný vítěz z Makaku Vojta Trojan. Ale i tak se sešla slušná konkurence.

Druhý den 1. července ráno po vzájemném seznámení se Salewa teamem všichni účastníci dostali motivační triko se Salewa Rockshow motivem a také originální maglajzník. Podle plánu jsme vyrazili do skal. Hned po cestě nás potkala intenzivní přeprška, naštěstí však přešla rychle a neznamenalo to pro pro lezce nic zásadního. Nicméně počasí na lezení nebylo ideální, horka se střídala s přeháňkami a byla dost velká vzdušná vlhkost – nic pro extrémy na písku. Měsíční stěna Teplických skal, kde jsme začali, však byla vyfoukaná a ráno tam slunce ještě nesvítilo. Pen, Jirka Malík i Zéďa se natěšení pustili do lezení. Jirka vyšvihnul Marihuanu VIIc, Zéďa po rozlezení na Apollu 13 (jen k 6 borháku) Barona Prášila IXb a Pen Posvátné Libido IXb. S velkou chutí se do lezení pustili také oba Salewa borci. K překvapení jim ani nevadila vetší vzdálenost jištění, než na jakou jsou zvyklí z domácích vápencových oblastí. Jen prohlížení smyček jako postupových jistících pomůcek v nich vyvolávalo shovívavý a až nevěřícný úsměv. Úmyslně jsme vybrali sportovní oblast, takže smyček moc potřeba nebylo. Stejně jako ostatní se mimo soutěž chtěl ukázat taky Dany Drechsel (lezec českého Salewa teamu, pořadatel i místní borec v jednom). Mimo jiné zkoušel Těžkou Kartu XIa, ale vzhledem k podmínkám cesta v kuse nepustila. Pak kvůli klasickým zajímavým záběrům přeběhl filmařům ze Salewa Teamu Luftwaffe VIIIc na Chrámovky. Vedle výše zmiňovaných borců se také hezkým výkonem blýskla Zdenka Adamů, která se stylem RP poprala s narovnáním Marihuany za VIIIb. Ostatní vzhledem k monumentálnosti skalní oblasti raději zvolili pohodlný druhý konec lana.

Lezci i celý Salewa team byli oblastí ohromeni s tím, že se snad v nějakých volných dnech vrátí si zalízt na delší čas. Dle jejich konstatování šlo vedle dalších evropských lokalit údajně o jedno z nejzajímavějších zastavení v rámci seriálu Salewa Rockshow.

Lezení ve skalách bylo volnou formou, každý lezl dle chuti. Jury nakonec ohodnotila za výkony 3 lezce, kteří obdrželi věcné ceny a navíc nejlepší lezec a lezkyně byli pozvání na finále Rockshow na veletrhu Outdoor 2012. Na 1. místě byl vyhlášen Martin Zedek, který si odvezl poukaz v hodnotě 7.500 Kč (300 EUR) na zboží Salewa v prodejní síti Hudy sport (partner akce) a postoupil do mezinárodního finále do Friedrichshafenu (Německo, 13.7.2012), na 2. místě Petr “Pen” Šindel, který obdržel lano Salewa Entrance 60m. Na 3. místě byla vyhlášená Jury za svůj výkon Zdenka Adamů, která získala lano Salewa Entrance 60m a taktéž jako nejlepší žena pozvánku do finále Rockshow ve Friedrichshafenu 2012.

Po druhé hodině jsme bohužel museli skály opustit, protože naši hosté museli odjet ještě na poslední Tourstop do Krakowa. Přešli jsme tedy zpátky na Bišík, kde na nás čekal teplý guláš a vyhlášení vítězů. Nakonec jsme se všichni vyfotili a akci ukončili.

Rádi bychom poděkovali členům Salewa a Hudy sportu, partnerovi celé akce, dále mediální partnerům Montana, Lidé & Hory a Lezec.cz a filmařům z Direct Filmu (pořad Vertikal na ČT4) a také Pavlovi “Albertovi” Hrubému, správci Teplických skal, za ochotu.




Akce v bodech:
- 24 účastníků,
- Z toho 14 kvalifikantů Rockshow callings,
- Včetně 5 členů Salewa teamu (lezci Stefan Scarperi, Daniel Kopp)
- Lezení na ve skalní oblasti Chrámových stěn v Teplických skalách
- Seznam cest a sektorů:

Feťácká věž
Marihuana VIIc, napřímení VIIIb
- RP Jirka Malík, RP Zdenka Adamů, na druhém konci Honza Brodský),

Měsíční masív
Posvátné Libido Každodenní IXb
- OS Martin Zedek a Petr Šindel, Jirka Malík (lezeno k předposlednímu kruhu), na druhém Zdenka Adamů,

Lunapark Xa
- Martin Zedek AF a jediný na prvním, na druhém konci Petr Šindel,

Apollo 13 IXc
- lezeno jen ke hraně (rozlezení jen k 6. jištění): (Martin Zedek, ostatní na druhém)

Konec Konců VIIIc
- Dany Drechsel RP, na druhém konci Jirka Rajský, Jan Brodský, Lukáš Vojtek

Baron Prášil IXb
- Martin Zedek AF, na druhém konci Jirka Rajský, Jan Brodský, Lukáš Vojtek

Horní stěny
Těžká karta XIa
- Dany Drechsel AF

Chrámové stěny
Stroboskop VIIIc
- Martin Zedek PP, na druhém konci Jirka Rajský

Luftwaffe VIIIc
- Dany Drechsel RP, na druhém konci Lukáš Vojtek


-Umístění :
    1.Martin Zedek (1973)
    2.Petr Pen Šindel (1973)
    3.Zdena Adamu (1988) 
-Ceny :
    1.místo poukázka Hudy sportu v hodnotě 7.500 Kč (300 EUR) + pozvánka za nejlepší výkon do finále na veletrhu Outdoor Friedrichshafen 2012 (Německo, 12.-13.7.2012)
    2.místo Salewa Lano Entrance
    3.místo Salewa Lano Entrance + pozvánka za nejlepší ženský výkon do finále


-Team organizátorů
      -Jan Dupal (Salewa)(organizátor)
      -Daniel Drechsel (Salewa)
      -Salewa Team (foto)
      -Branislav Adamec (Salewa)(foto)
      -Pavel Žofka (foto)

-Partneři akce
      -Hudy sport
      -Montana
      -Lidé & Hory
      -Vertikal – outdoorový magazin ČT4, Direct Film s.r.o.
      -Lezec.cz



Teplické skály (skalní ostrov)


Luftwaffe XIIIc, Chrámové stěny


Martin Zedek


Stefan Scarperi, Salewa team


Měsíční masív


Honza Brodský


Daniel Kopp, Salewa team


vyhlášení


vyhlášení: vítězové a Salewa team


Odkaz na videoreportáž z akce na ČT4 Vertical revue, která se vysílala 25.7.: www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10293515886-vertikal

Honza   [úpravy] 08:20 31.07.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Sliby Salewy16:54:01 31.07.2012
http://www.lezec.cz/clanky.php?xtem=&key=10144
V komentářích pod článkem zástupce Salewy slibuje, že vše bude podle pravidel, místních zvyklostí ....

Po přečtení současného článku, shlédnutí fotek a pořadu na ČT si to každý může vyhodnotit sám.
Uzlarodpovědět 
 Re: Sliby Salewy18:28:51 31.07.2012
Pravdu máš (dvě mezetry)... http://skaly.horosvaz.cz/ document/Povolen%C3%ADAdrTeplice%202009 _mapa.pdf
odpovědět 
 Re: Sliby Salewy11:43:42 01.08.2012
"... po vzájemném seznámení se Salewa teamem všichni účastníci dostali motivační triko se Salewa Rockshow motivem a také originální maglajzník. Podle plánu jsme vyrazili do skal. Hned po cestě nás potkala intenzivní přeprška, naštěstí však přešla rychle a neznamenalo to pro lezce nic zásadního. Nicméně počasí na lezení nebylo ideální, horka se střídala s přeháňkami a byla dost velká vzdušná vlhkost ..."
Do prdele práce, to si autor článku neuvědomuje, že když něco napíše na známý web, kdo všechno si to může přečíst? To už není otázka konfliktu uvnitř lezecké komunity (se kterým teď nemíním ztrácet nervy), ale čisté sebezáchovy před ochranou přírody a státními orgány vůbec ... Když něco podobného (ignorance podeštových limitů, mg) udělá partička lezců z Horní Dolní, bere se to nějak, ale udělat to u oficiální firemní akce a ještě to zveřejňovat ... bejt ochranář, tak se fakt rozpálím do ruda.
Sám mám fakt sto chutí napsat přisprostlej mail vedení Salewy, co tu jejich české zastoupení vyvádí.
Robertodpovědět 
  Re: Sliby Salewy12:06:09 01.08.2012
Tak to napiš
odpovědět 
  Re: Sliby Salewy17:07:06 01.08.2012
No ty jsi debil. To se jen tak nevidi. Skoda ze jsi sem nedal fotku a nebo vycet svych uspechu. Myslim ze jen tak zvanis protoze se nudus. Jsi jiste takovej vul, ze sedis doma protoze nemas s kym lezt. Debile
skalozerodpovědět 
   Re: Sliby Salewy19:01:25 01.08.2012
Hlavně že ty si sem něco dal
odpovědět 
   Re: Sliby Salewy18:38:34 03.08.2012
Pokud je někdo debil, tak ty .... prostě jsou nějaká pravidla, pokud vím, tak platná pro všechny, a to citované je z tohoto úhlu pohledu vyloženě na ránu. Ale třeba prostě zastáváš názor, že pravidla jsou jen pro některé, a jiní jsou nad ně povzneseni a mohou prasit jak se jim zachce. V tom případě se ti za toho debila omlouvám, lichotit ti by bylo pokrytecké.
MModpovědět 
 Re: Sliby Salewy16:16:02 12.05.2014
...už jsem patřičnou dokumentaci zaslal příslušným orgánům.
Mojmír Práskačodpovědět 

 TR18:40:44 31.07.2012
Tak já nevím, přelezy top rope se nikde ve světě neudávají,to není žádný přelez, tady se tím rock tour chlubí.V TV záznamu je vidět fakt mohutná rybárna. Zahlédli jsme Malíka, mohl je vzít na Hlaďák, není to tak daleko...
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: TR19:17:07 31.07.2012
Zajímalo by mě, co tam Malík dělal. V prvním kole Rockshow neprošel ani do finále... Vysvětlí nám to někdo? Totéž vysvětlení bych rád na používání Mg, rybaření a také na nedodržování podešťového limitu!
odpovědět 
  Re: TR20:32:20 31.07.2012
Jojo a ne jenom Jirka :-D no nic no:-?
odpovědět 
  Re: TR20:12:27 01.08.2012
Ahoj, Jirka se do Teplic dostal protože na prvních závodech v Hradci byl požádán aby v sobotu večer měl tu prezentaci. Samozřejmě jeho lezení v Teplicích bylo mimo soutěž.
Zdenkaodpovědět 
 Re: TR18:56:55 01.08.2012
Možná už je dál, než by mnozí čekali;-)
Willhemodpovědět 

 PR19:57:26 31.07.2012
No ty voe to jsou desny kecy ten clanek. Evidente to stalo za bobik, ale musi se neco napsat bo by asi sponzor reptal ze?
sshodpovědět 

 míval jsem rád boty od Salewy, ale...21:06:50 31.07.2012
...od teďka si už od nich žádné nekoupím.
filosofodpovědět 

 TR a realita21:22:48 31.07.2012
A co je vám s tím TR divného? Kdyby tam bylo normální sportovní jištění, nemuseli by to lézt TR. Měli byste si uvědomit, že řada lezců si chce zalézt a zasportovat, ne zkoušet morál a zbytečně riskovat. Sice asi zase budu poslán do hajzlu, ale naštěstí realita dává za pravdu mě :-)
odpovědět 
 Re: TR a realita21:38:48 31.07.2012
V cestách které jsou vypsané a lezli se, tak jsou dobře jištěny (vyjma Luftwaffe) Posledni co by tem skalam chybelo by bylo jisteni jak na vapne, pak by tam byl napor polaku a dalsich a kazdej by lezli i to na co nema. Jinak nikde asi nehrozej podlahy, proste se jen prolitnes. Akce nemela byt pocasi nebylo dobre. Uvadet prelezy TR je trochu k zasmání. Proste reklama a to si Teplice dle me nezaslouzi.
Míraodpovědět 
  Re: TR a realita18:55:11 01.08.2012
Líp se to asi napsat nedalo.
Willhemodpovědět 
 Re: TR a realita09:14:26 01.08.2012
Když si chceš zalézt a zasportovat, máš na překližce fůru možností, a když budeš dobrej možná se vypracuješ až na Rock Master. Ty sportovče, co mu dává doba za pravdu.
odpovědět 
  Re: TR a realita11:12:49 01.08.2012
Ach, chápavost některých je opravdu omezená. Podívej, chci si zalézt. Mám radost z pohybu, rád jsem venku, lezu něco okolo IXa. A jestli mne něco sere, je to jištění. Nechci se soutředit na jištění, nechci zakládat, prostě si chci jen tak zalézt. A už vůbec nemám zájem o riskování. Takže si klidně lezu TR. Jednu cestu vytáhnu a když už tam to lano mám, dám si vedlejší na TR. Dělám to venku i na stěnách. A nestydím se, ani si nepřipadám blbě. A jak je vidět, nejsem sám :-) To jen pár remcalů si stěžuje a nadává. Proč? Co ti vadí na tom, jak lezou ostatní? Pro mě za mě, lez si to klidně na free solo. Já mám radost takto :-) Takže pokud si to z té salewy užili, budiž jim to přáno. Třeba se příští rok budu účastnit také.
odpovědět 
   Re: TR a realita11:26:36 01.08.2012
A tohle je právě to, co je špatně. Pořád jenom já, já já. Já si zalezu a co bude dál mě nezajímá. Říká ti něco trvale udržitelný rozvoj? Jde o to, že písek je měkký materiál a lezení na TR ve spoustě případů tu skálu ničí. Bohužel jsme národ idiotů, kteří přemýšlí stejně jako Ty a neberou ohled na to, aby neničili skálu a přírodu okolo sebe zbytečným broušením (kruhů, slaňáků, ano i skály). Proto to jištění daleko od sebe, proto to remcání na TR. Jen ať ten písek zůstane nebezpečným, alespoň lidí s názorem jako máš Ty tam bude co nejmíň a ty skály se snad dovede zachovat alespoň ještě pro další dvě až tři lezoucí generace....
odpovědět 
    Re: TR a realita12:23:26 01.08.2012
Z dlouhodobého hlediska je jedno, zda to bude za generace dvě nebo tři nebo čtyři. Leze se pár desítek let, co ty víš, co bude za 200 let?

A jestli jsem jen sobecký idiot? Možná ano. Ale přeci po mě nemůžeš chtít, abych měl jako lezec radost, že tam ta skála tak dlouho vydrží, když na ní stejně nemohu. Pak je mi úplně jedno, zda tam je nebo není. No, dobře. Tak úplně to není, jedno mi to samozřejmě není a mám rád přírodu, jen jsem to úmyslně přehnal kvůli ostatním radikálním výrokům, že vše škodí.

Mimochodem, proč je TR pro skálu tak hrozný? Jaký je rozdíl mezi tím, když při TR je lano tak, že nic nedře a neškodí a mezi tím, když někdo leze jako druhý a ten první ho jistí shora? Já to bych chápal, kdyby TR nechávalo vždy nevratné stopy. ale když jeden vyleze nahoru, založí štand a jistí druhého shora, jaký je tam rozdíl?
odpovědět 
     Re: TR a realita12:40:34 01.08.2012
TR s jističem nahoře pro skálu tak hrozný není, protože jistič může šéfovat, aby lano skálu nedřelo. TR na rybu když lano nic nedře a neškodí taky není tak hrozný. Ale na tu rybu lano často dře navzdory tomu, že si rybář myslí, že ne. Rybář si to může myslet např. z toho důvodu, že je kokot. Dře - nedře. To je ten rozdíl, na nějž se ptáš. Doufám, že jsem to vysvětlil srozumitelně.
honzaodpovědět 
      Re: TR a realita12:52:49 01.08.2012
Jo jo, problém je, že řada lidí tu má velmi kategorické a odsuzující názory aniž by znali realitu a podmínky. Když lezu na prvním a dám si nahoru vlastní karabinu a lano visí bez doteku skály, nic špatného na tom není. Stejně tak když vylezu na prvním, kouknu na podmínky a někam si dám vlastní smyci a vyvedu si vlastní karabinu, přes kterou rybařím, na vhodné místo, a pak přes to odjistím manželku nebo někdo mne na vedlejší cestě, určitě neškodím tak, jak zde někteří píší. Ale to jen tak naokraj.
odpovědět 
       Re: TR a realita14:37:33 01.08.2012
Jenom nevím, proč manželku nedobereš seshora, abyste měli výstup nejen šetrnej ke skále, ale i v duchu pískovcový etiky. Jeden důvod, proč dát přednost rybaření před etikou mě napadá, ale nevím, jestli je to i váš případ.
honzaodpovědět 
        Re: TR a realita16:08:49 01.08.2012
Na to, abych si spokojeně zalezl, nepotřebuji etiku. Něco jiného je chování pod stěnou, obtěžování okolí odpadky nebo hlasitý projev. Ale do toho, jak si mám nebo nemám užít cestu, nikomu nic není.
odpovědět 
       Re: TR a realita18:22:32 01.08.2012
Při TR škodí hlavně spouštění - pokud si člověk, který leze na TR, po vylezení slaní, přijde mi to v pořádku. Pokud se ale spouští, zátěž na lano a s tím vzniklé tření vyrývá do písku žlaby, které jsou často vidět.
Spikeodpovědět 
   Re: TR a realita11:27:45 01.08.2012
Nikdo tu teď neremcal proti samotnýmu TR, nýbrž proti tomu uvádět takto vylezené cesty jako přelez. Takže nepochopení "pro změnu" na Tvé straně. A realita? Ta dává za pravdu těm, co jsou cestu ochotni lézt se vším všudy. Skutečně lézt. Takže při aktuálním stavu mnoha tisícům lezců. Ale nesnažme se hledat objektivní realitu, bylo by to pošetilý :-)
filosofodpovědět 
    Re: TR a realita12:19:42 01.08.2012
Holt už tam Salewa měla akci a podmínky fakt ten den nestály za nic, takže se toho taky moc nevylezlo. Ono mi přijde taky jako pěkně blbej nápad dělat to 1.července a zrovna na Chrámovkách. Pokud už to muselo být tam, tak aspoň někdy na podzim, kdy je trochu podmínka. Co se týká TR lezení, tak mi taky přijde, že nemá smysl tyhle přelezy uvádět, protože prostě podle pravidel ať už sportovního nebo tradičního lezení nejsou platné. Proti lezení na TR nic nemám, ať si každý leze jak chce, jde jenom o platnost přelezů. A pravda je, že nebýt tam Dani, který to zachránil Těžkou kartou, nevylezli dohromady nic moc.
Spikeodpovědět 
   Re: TR a realita12:18:03 01.08.2012
No chápavost máš omezenou asi spíš ty. Jinak bys pochopil,že pokud budeš chtít jen tak lézt a neřešit jištění, znamená to pro tebe zvyknout si na to, jak je to venku a nebo lézt jen dobře zajištěné cesty (je jich dost a stále vznikají nové)). Pak máš ještě várošku vyrobit si svoje cesty a nebo zůstat na překližce. Jinak jenom kecáš, a zajištěný (co tak miluješ) IXa leze kde kdo. Musíš se zlepšit. Být vidět. Pak budeš teprve ten správný bořič starých ,pro tebe nesmyslných, zvyků. Do tý doby jsi jenom šašek bez hlubšího vztahu k lezení. Obyčejnej a nudnej konzument.
omezenecodpovědět 
    Re: TR a realita12:29:56 01.08.2012
Do tý doby jsi jenom šašek bez hlubšího vztahu k lezení. Obyčejnej a nudnej konzument.

Ano, máš úplnou pravdu. Hlubší vztah k lezení nemám. Beru to jako sport. Jendou na kolo, jednou plavat, jindy lezení, jindy squash. Ani hlubší vztah mít nechci. Lezením nežiju, jen si občas chci zasportovat. Třeba to nepochopíš, ale role nudného konzumenta mi vyhovuje. Ale asi nejsem sám, když se řada firem předhání v tom, čím by nás zaujaly. Když i té Salewě za to stojíme (ta akce splňovala vše, co bych od ní jako obyč konzument očekával), asi nás málo nebude.
odpovědět 
     Re: TR a realita12:50:22 01.08.2012
A proč teda vůbec píšeš na lezecký médium, ty šašku? :) A vlastně, jaks to tady vůbec našel, když k lezení nemáš žádnej vztah? To zvládáš číst všechny debaty na cyklistickejch, plaveckejch, lezeckejch, squashovejch webech?
Nejseš ty takhle náhodou spíš provokatér? :)))))
Robertodpovědět 
      Re: TR a realita12:53:43 01.08.2012
P.S. Bohužel, článek sám, řekl bych, úmyslná provokace není; tím hůř.
Robertodpovědět 
       Re: TR a realita15:41:27 01.08.2012
Roberte neblbni, na toho blba nereaguj, ten tady provokuje pořád a navíc i uráží mrtvé kamarády, je to kretén.
odpovědět 
        Re: TR a realita16:06:12 01.08.2012
Ten kretén se jen zeptal Kuby Turka, jak by nazval někoho, kdo dělá určité věci. Myslím, že ten kretén nemohl za to, kdo ty věci dělal. Nebo to máte mezi lezci tak, že když něco dělá jeden, neznámý, je prase, když to dělá druhý, kamarád, je to v pořádku?
odpovědět 
         Re: TR a realita08:17:20 02.08.2012
Kriple!
odpovědět 
      Re: TR a realita12:57:07 01.08.2012
Nejsi tak trochu mimo? Zkus sprchu, v tomhle vedru by ti mohla ulevit. Lezecký web to sice je, ale ať chceš nebo ne, sportovní lezení mezi to patří také. Když tak horuješ pro tu tematickou čistotu Lezce, také jsi protestoval proti tomu článku Kienově houpačce nebo holkám z G4G? To přeci nebylo lezení, skoky na laně a slackline....

odpovědět 
       Re: TR a realita14:13:06 01.08.2012
:-)))) Mimo jseš ty, zjevně jsi nepochopil... R. přece nepolemizoval, jestli sportovní lezení patří k lezení nebo ne, ani nehoroval za tematickou čistotu Lezce. Jen odhadoval skutečnej zájem toho "sportovce" - a měl nejspíš pravdu :-))
odpovědět 
        Re: TR a realita16:03:01 01.08.2012
Z posledních šesti závodů jedna zlatá a dvě bronzové. Ale jak už jsem psal, hlubší vztah k lezení nemám, beru to jako sport.
odpovědět 
         Re: TR a realita18:45:22 03.08.2012
To jsem kdysi na táborové olympiádě zvládl za odpoledne .... kua, já byl dobrej:-))))). Ani jsem do dneška nevěděl jak...díky!:-D
MModpovědět 
     Re: TR a realita14:55:48 01.08.2012
Málo vás bohužel asi nebude. Já to teda čistě suběktivně beru tak, že samotná existence nějaký bandy blbštajnů pro mě není důvod, abych se mezi ně zařadil a ještě se tím veřejně chlubil. Ale každej to má asi jinak, no.
honzaodpovědět 
      Re: TR a realita16:13:25 01.08.2012
To ti nikdo nebere a ani to po tobě nechce. Vždy se najdou nějaké skupiny, co si o sobě myslí, že mají pravdu zrovna oni a všichni ostatní jsou špatní. A někdy se to týká opravdu velkých skupin lidí. Protestanti versus evangelíci, republikáni versus demokraté ...
odpovědět 
       Re: TR a realita08:39:11 02.08.2012
Sportující blbeček versus lezci s určitým, více lezeckým, charakterem.
Narážet na pitomce, co se chtějí pořádně vysportovat, v super zajištěnejch cestách při jejich oblíbeném "adrenalinovém" sportu, budeme potkávat častěji. To je daň dnešní doby. Třeba ho ale někde při sportovní jízdě na horském kole po cyklostezce porazí auto( v Čechách běžná věc :) )a bude klid.
odpovědět 
        Re: TR a realita09:04:12 02.08.2012
To je jen tvé přání :-) Myslím, že takto jednoduché to nebude. Narážet na podobné "pitomce" budeš opravdu čím dál častěji. Je to trend a směr, kterým se lezení ubírá. A za podpory těch největších firem. Právě akce Salewy byla v jistém smyslu geniální. Spousta lidí kouká na sport v telce, to video od Salewy zkoukly tisíce lidí. Co ti lidé viděli? Prakticky úplně bezpečnou zábavu v hezké přírodě. I borci z mezinárodních týmů lezli TR, riziko nulové a spousta zábavy. Takže různým firmám jako je Hudy nebo Salewa nemusí jít o vlastní propagaci. Jde tu o propagaci bezpečného lezeckého sportu sportu jako takového. A čím více obyčejných nudných konzumentů bude, tím lépe pro ně, protože budou muset někde nakoupit. A pár kritiků na Lezci? Koho zajímají?
odpovědět 
         Re: TR a realita09:22:54 02.08.2012
Bohužel při tom porušují jasně stanovená pravidla, o kterých se dočteš tady -
http://skaly.horosvaz.cz/4_ovk_index.asp?cmd=10 a tady - http://skaly.horosvaz.cz/4_op_index.asp?cmd=3 i o rybaření a vzdálenosti fixního jištění se tam píše. Je čas si rozšířit obzory.
Na kole asi taky nebudeš jezdit v protisměru, do bazénu se taky nevykálíš a s kopačkama ze squashovýho kurtu by Tě asi taky hnaly.
Honza Tryznaodpovědět 
          Re: TR a realita09:36:11 02.08.2012
Já je znám. Ale nejde o to, co je psáno, ale o to, co se dělá. A jak se postihují ti, kdo tato pravidla nedodržují. Jsou lidé, kteří ani nevědí, že něco takového je. A to nemluvím o lezcích, kteří pravidla znají. Jestliže se tu píše, jak se pořád máguje a jak se leze po dešti na písku (nemyslím teď tu Salewu, ale občas tu někdo napíše, jak bylo mokro a stěny při tom ověšené lezci) a nikdo s tím nic nedělá, k čemu ta pravidla jsou? Pár lidí je porušuje vědomě, ale pak je tu ještě další spousta lidí, co ani neví, že nějaká pravidla existují. A když pak vidí podobné akce, kde na písku lezou světové hvězdy a lezou s mágem a TR, tak proč ne oni? No a tyto stránky Lezec jsou tomu často mediálním partnerem. Takže je zde něco divného a lezci to nejsou ...
odpovědět 

 wážný salewa wýkony we wostrejch wegách :)08:55:07 01.08.2012
To je teda prča, co borci od Salewy dokázali na prvním a na druhém konci vylézt :))
Kromě pokusu v Těžké kartě to je tak asi na úrovni zprávy o tom, že si partička z Horní dolní přijela zalízt na Feťáckou a do okolí :)
P.odpovědět 
 Re: wážný salewa wýkony we wostrejch wegách :)11:42:05 01.08.2012
To ty by jsi v tom vlhkem počasí dal na spouště těžkých cest v teplicích během jediného dne a to na os flash a pp .proč jsi to nezkusil?výdělek mohl být vyšší než za katedrou
Neznalek odpovědět 
  Re: wážný salewa wýkony we wostrejch wegách :)12:08:43 01.08.2012
Pokud to bylo vlhký tak by tam nikdo rozumný nelezl...
K.odpovědět 
  Re: wážný salewa wýkony we wostrejch wegách :)12:11:21 01.08.2012
ve vlhkem pocasi bych ja odjel na zulu a netrapil bych pisky!!!
Jardisodpovědět 
  Re: wážný salewa wýkony we wostrejch wegách :)21:54:15 03.08.2012
No, nejspíš nedal, když tam bylo tak špatně.
Srandovní není hlavně to, jestli někdo něco vylezl nebo ne, ale že se nafoukla bublina a v ní nic není.
Neználek asi úplně nepochopil, o co v prvním komentáři šlo. Tuším, že třeba Pen nebo Zéďa lézt umějí. Tak si představuju, že jim může být trochu trapně při tomhle referátu. Když už ho psát, tak snad radši ty výkony a jejich bodování nějak zaretušovat.
V podobných kašpárkovinách soutěžit nechci. Peníze by se hodily, ale 1) nevyhrál bych je, 2) bylo by mi trapně. Sledoval jsem ten tyjátr vloni v Labáku odnaproti, stačilo mi to i přes údolí :)
taky neználek Podpovědět 

 Fuj!15:41:37 01.08.2012
Milá Salewo, podpora akcí typu písek za vlhka, rybaření, mágo se mi nelíbí, proto použiju mně dostupný způsob protestu a nic už od Tebe nekoupim.
Doufám že ochranáři nebudou používat kolektivní vinu, ale potrestají konkrétní provinilce, tj. hlavně toho kdo tu akci kvůli počasí neodpískal nebo nepřesunul na žulu nebo vápno.
Pískomilodpovědět 
 Re: Fuj!17:15:02 01.08.2012
Ochranari jsou banda kretenu. Zakomplexovany s malejma pindikama. Prihlas se k nim a rozdavej pokuty ubozacku. Myslim, ze na vic nemas. Krom toho jiste nemas ani na zbozi salewa. Musis do hudace, tam maji k magu a lezeni za vlhka uplne jinej pristup. Srando
odpovědět 
 Re: PISKOMIL17:19:23 01.08.2012
Krom toho jsi to spatne napsal. Ne piskomil, ale PISKOMIL! to sedi.
odpovědět 
  Re: PISKOMIL18:27:49 01.08.2012
Kdo trochu lezl na Chrámovkách, ví, že se tam dá často lézt i hodně těsně po dešti a nijak skálu neničíš. Chrámovky jsou vyfoukané během chvilky. To mágo je druhá věc, ale upřímně...kdy jste tam naposledy viděli někoho bez mága? Já vím, je to oficiální akce, neměli by...ale obecně se tam s mágem leze a ochranáři to vědí, pokud teda nejsou úplně slepí. Stačí se podívat na R.A.F. a dál jít ani nemusí.
Spikeodpovědět 
   Re: PISKOMIL18:48:32 01.08.2012
No on je Dupal lulan hlavně v tom, že to tam psal, třeba by byl klid. Myslím, že tady je to docela pod dozorem. A Malíkova přítomnost?...;-)
Willhemodpovědět 
   Re: PISKOMIL23:00:37 01.08.2012
Tak od čeho pak ta pravidla jsou, když platí jen pro někoho a místňáci na to mohou srát? Jednou je to zakázané a tečka. Tak proboha o čem diskutovat? Ten článek a video jsou buď provokace, nebo absolutní ignorace. Porušit, co jde, a ještě se u toho nechat natočit a chlubit se tím, to je jako mávat před býkem červeným hadrem. To se asi opravdu může stát jen v čechách.
Mr.Třískaodpovědět 
    Re: PISKOMIL10:30:34 02.08.2012
Mas v prdeli trisku a ta ti tlaci na michu. Pravidla jsou absolutne a absurdne zastarala. To je cely problem co tady furt resite. Je rok 2012 podivej se do kalendare magore. Hlasas dogma z doby kamene. Chodis pesky netelefonujes, nemas pocitac, bydlis v pastousce a co si nevypestujes nemas? Jestli je to tak pak jsem asi blazen ja a posunul jsem se v case. Myslim ze ty vis kulovy a do lezeni by jsi se nemel vubec srat. Kvuli takovej blbcum a jim podobnej tady mame takovy dusno. Kecaj tady do vseho amateri a podle toho to vypada.Uz dost magori. Je to sport a nic vic, nikdo se nechce zabit a vsichni chti lezt stale tezsi cesty nebo aspon ty co jsou uz hotove. Nekdo na to holt ma a nekdo jen keca. Tak nam to lezeni nekaz, uz na tu klavesnici nesahej. Internetovej hrdino!
odpovědět 
     Re: PISKOMIL13:54:31 02.08.2012
Tak konkrétně kvuli takovejm jako seš ty jezdím každej den po práci se špekem dělat nejištěný cesty.Tímto ti chci poděkovat protože lidi jako ty mě motyvují k tomu abych šetřil kruhy a poponesl je co nejdál od země.
ps:letos sem pro tebe udělal již 90 krásných cest začni trénovat a dobře se pojisti je rok 2012 pokrok nezastavíš :D
Plagátodpovědět 
      Re: PISKOMIL16:15:36 02.08.2012
Příspěvek je stejně chytrý, jako ty. Jestli máš v cestách takové chyby, jako v psaném projevu, tak opravdu doufám, že na tvé cesty nenarazím :-)

P.S. - Vím, že pravopis není vše, ale neschopnost udržet alespoň základní pravidla (třeba ta "motyvace" ) tak nějak ukazuje na všeobecný rozhled a základní postoj k ostatním. Pokud neumíš něco napsat normálně, těžko můžeš chtít, aby tě ostatní brali vážně.
odpovědět 
       Re: PISKOMIL19:22:53 02.08.2012
"Majsterko", o chybach v psanem projevu radeji pomlc - dopln si vedomosti tykajici se psani carky pred "jako" etc. Pak "poucuj" ...
...odpovědět 
        Re: PISKOMIL21:32:53 02.08.2012
Dal jsem si vyhledat "etc", ale v celé diskuzi není. Kde jsem to napsal blbě? Kromě toho, ne všechny příspěvky, kde nikdo není podepsaný, píši já :-)
odpovědět 
         Re: PISKOMIL09:07:54 03.08.2012
Ten druhý anonym měl uvozovky před JAKO, nýmande. Ale radši se soustřeď na meritus věci, třeba Ti něco za pár desetiletí dojde. Jsem to ale naivka :-)
odpovědět 
          Re: PISKOMIL10:01:31 03.08.2012
Hm, jenže ono to ten jeho projev a přínos stejně moc nevylepší. Když to shrnu, tak mi z toho vyjde, že dělá úmyslně nebezpečné cesty, aby co nejvíce lidem znemožnil jejich lezení a aby je naštval. Toto uvažování odpovídá zhruba tomu psanému projevu, takže se opět potvrzuje, že pokud někdo není nemocný (dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie) a přesto dělá takové množství hrubek, tak je to obvykle hlupák.
odpovědět 
           Re: PISKOMIL18:52:17 03.08.2012
Tebe naštve, že jsou cesty které nevylezeš? A serou tě ti, kteří je udělali a tím pádem na rozdíl od tebe vylezli? Ty musíš mít hodně smutný život .... ale nevěš hlavu, je to už mnoho století, co někdo moudrý vymyslel věci jako žebřík a lešení, popřípadě kladku, takže i ty máš šanci:-)))).
MModpovědět 
       Re: PISKOMIL23:48:39 02.08.2012
chytrej nejsem a nestydim se za to ale podepsat se umim ty strupe.
plagatodpovědět 
        Re: PISKOMIL07:35:33 03.08.2012
Zda je tam anonym, žádný podpis nebo plagat, je pro mě stejně nic neříkající. Z tohoto pohledu je tedy to, zda se umíš či neumíš podepsat, naprosto nedůležité. A osobně spíše uvítám rozumný příspěvek bez podpisu, než podepsaný blábol. Mimochodem, to se pokaždé podepisuješ jinak? Píšeš, že podepsat se umíš, ale tvé podpisy svědčí o opaku.

No, hlavně že umíš lézt a udělal jsi 90 krásných cest. Nejsem chytrý, nestydím se za to, myslím si, že se umím podepsat, a přelezl jsem tamhletu skálu. To je fakt super životní náplň :-)
odpovědět 
         Re: PISKOMIL09:05:48 03.08.2012
Ty seš chlape nějak zakomplexovanej.Já jsem se svou činností spokojen.Nepotřebuji vydělávat hromady peněz a všechno vědět.Mne stačí když si svuj život užiju podle svého.Dost mne baví srát lidi jako seš ty.Jakou máš domácí oblast?Já jen že bych ti tam přijel něco navrtat.Protože osobně tě asi neznám ale přiznávám že by mi nevadilo kdyby ses zrakvil na mojí cestě.:D a pojd do mě nandej mi to ukaž jakej seš frajer.
Plagátodpovědět 
          Re: PISKOMIL09:26:49 03.08.2012
A nezapomen opravit hrubky a udělat ze mě trotla aby se ti večer postavil šulínek.Protože se mi zdá že lezení tě nezajímá a píšeš sem jen protože seš uchylák kterymu dělá dobře se po netu s někym hádat. :D
Plagátodpovědět 
           Re: PISKOMIL09:56:46 03.08.2012
Čau Plakáte, zdraví Tě ten co vás potkal v neděli po dešti pod Vlajkovou věží :-) Toho chudáka nemá smysl moc řešit. Evidentně je to ten samej nýmand, co už v několika diskusích exhibuje svou neschopnost přijmout realitu a aktuální stav věcí a při obhajobě svýho nepochopení a tendence ochcávat pravidla mu není zatěžko urážet, odbíhat od tématu a jiným způsobem ukazovat jak moc je chabej, bezpáteřní a chudej. Pochopitelně jako většina bezpáteřňáků nemá hlubší náhled na sebe ani na lezení a myslí si, jak je znalý, trefný, s dobou jdoucí. Není to lezec ani chlap s koulema. Ale pobaví - inu, nejlepší šašek je vždycky ten co to o sobě neví :-) Tak si ho vesele užívejme a zas někdy na skalách ahoj.
filosofodpovědět 
            Re: PISKOMIL10:07:04 03.08.2012
...ty to o sobě evidentně taky nevíš, ale díky za pobavení.
odpovědět 
            Re: PISKOMIL10:13:06 03.08.2012
Nezapomínej, že to platí oboustranně :-)

Když už jsme u těch morálních kvalit, já tu alespoň nikomu nepřeji, aby se zrakvil. Takže já jsem chudák bez koulí, chabý, bezpáteřní. Zato Plagát se svým přáním, abych se zrakvil, je morálně na výši a hodný úcty a obdivu.

Ty jo, některé typy lezců mne fakt nepřestávají udivovat. Moc hezký obraz o sobě vytváříte. Než se chovat a myslet jako vy, raději budu označován za toho chudáka bez koulí.
odpovědět 
             Re: PISKOMIL10:22:44 03.08.2012
Plagat ale neprojevil přání, jen upřímně přiznal, že by mu Tvoje smůla nevadila. To je dost rozdíl. A protože víme s anonymem jakých kvalit diskutujeme, nemám s tím problém.
filosofodpovědět 
              Re: PISKOMIL10:41:14 03.08.2012
To je teda síla, nevidím rozdíl mezi tím, přát někomu, aby se zrakvil a říct, že by mi nevadilo, kdyby se zrakvil. To už fakt hodně přeháníte. Asi by se ti taky nelíbilo, kdyby ti někdo říkal, že by mu nevadilo, kdyby si se zrakvil na nějaký cestě. Zkuste, než něco takovýho napíšete, alespoň trochu zapojit mozek.
filosof s koulema jdoucí s dobouodpovědět 
              Re: PISKOMIL10:47:43 03.08.2012
Omlouvám se, "přeji" a "nevadilo by mi" je v tomto případě takový rozdíl, že je to úplně obráceně, jen jsem si to neuvědomil. O´, já ubohý, prosím, co mám udělat, abych byl na stejné morální a intelektuální výši jako plagat či filosof? Už se za sebe nechci stydět.
Takže začínám: Slybuji, že se polepšim a veškery čas objetuji medytaci a sebezpitování pod skálou.
odpovědět 
               Re: PISKOMIL11:19:31 03.08.2012
Nic neslYbuj, stačí když k věcem nebudeš přistupovat v duchu prohlášení z 5.vlákna této diskuse ("Sice asi zase budu poslán do hajzlu, ale naštěstí realita dává za pravdu mě"). Sám tvrdíš, že tolik nelezeš, tak nechápu, kde bereš to přesvědčení o tom, že jsi ten správný pro boření pravidel, která dlouhou dobu dobře fungují, páč mají smysl. Písek ve stř.evropě není žula nebo vápno. Těžko si necháváš něco vysvětlit, tak se pak nediv že Ti lidi co do lezení pronikli trochu dál (a nevím proč o takových tvrdíš,že je zajímá JEN lezení...hloupý pseudoargument) ani trochu netleskají. Na hrubý (a bohužel bezobsažný) pytel hrubá záplata. Píšu tak slušně jak to jen jde a s touhle prázdnou slámou končím.
filosofodpovědět 
                Re: PISKOMIL12:22:22 03.08.2012
Jestli on nebude problém v tom, že se každý bavíme úplně o něčem jiném. Fakt už nevím, jak to vysvětlit. Když si demagogicky neustále melete kolem dokola jednu a tu samou věc bez ohledu na to, co se okolo děje, tak je to fakt těžké. Stávající systém nefunguje, stěžuje si na to skoro každý. Přečti si tu ty stížnosti, jak lidé lezou na mokrém písky, jak mágují, jak lezou TR. podívej se na fotky, podívej se na soutěže (Andrada na písku, Salewa ...). A ty? Místo řešení to chceš zakonzervovat ještě více. Místo toho, abys hledal řešení, jen kopeš okolo sebe. Hlavně že si říkáš filozof. Mnoho lezců si ze současného stavu dělá legraci a žádná pravidla nedodržují. A je jich čím dál více. To znamená jednu jedinou věc - dosavadní systém selhává. Otázka tedy nezní, zda se má systém nahradit, ale čím ho nahradit. Dokud to nepochopíš, bude opravdu další debata bezpředmětná.
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL12:58:34 03.08.2012
Nebo taky zařídit, aby si lidi jen tak nedovolili platná pravidla beztrestně porušovat. Jó, Sasíci, ti to mají jinak ošéfovaný, tam si to nikdo nedovolí. Ale klidně je běž poučit o tom jak to mají špatně, génie.
odpovědět 
                  Re: PISKOMIL13:20:34 03.08.2012
Ach jo, to je přesně to, o čem píšu. Nechápavost některých jedinců je opravdu velmi velká. Tak ať se to udělá, jak to mají ti Sasíci. Já přeci neříkám, že se to tak nemá udělat. Ale zatímco mne tu ironicky nazýváš géniem, lezci si spokojeně lezou s mágem a mají z tebe prdel. Asi se ti to líbí. Nebo fakt nevím.
odpovědět 
                   Re: PISKOMIL13:39:51 03.08.2012
Přečti si co píšeš na začátku týhle diskuse ("kdyby tam bylo normální sportovní jištění, nemuseli by to lézt TR") a pak tady na konci ("Já přeci neříkám, že se to (došlápnout na dodržování pravidel) tak nemá udělat". Jsi naprosto nekonzistentní a budeš psát o nechápavosti? Tohle věčný kličkování... A na vyjádření nesouhlasu s tím, že někteří prasí skálu, nevidím nic špatnýho, to je prostě první krok k nápravě. Když nestačí, přichází další. Končí to až tím, že se oblast pro lezce uzavře a hotovo dvacet.
odpovědět 
                    Re: PISKOMIL14:17:44 03.08.2012
Ono to není uhýbání. Ale všechno souvisí se vším. Například pokud je jištění tak, že hrozí podlaha nebo velký pád, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že se tam poleze TR nebo s mágem. Neříkám, že se má vše dojistit jako sportovky na vápně, ale budoucnost bude o kompromisu a dohodě mezi různými typy lezců. A to výkřiky, jako je třeba "tak tam nelez, když na to nemáš morál", nejsou. Akorát hrotí situaci podobně, jako požadavky na super dojištění.
odpovědět 
                     Re: PISKOMIL15:14:33 03.08.2012
Plácáš a plácáš. Všude ve světě si lidi můžou vybrat mezi sportovním a tradičním lezením a nikoho nenapadne z tradičních cest kde se leze po vlastním dělat sportovky. Každej si najde co mu vyhovuje, pohoda pro všechny. A najednou všechny od týhle pohody jistě spasí velký Anonym, kterémužto "dává realita sa pravdu". Více se o něm dočtěte v jeho občasnících "Přejištěná strážná věž" a "Prohákujte se!" :-) Zpátky k písku: je mraky krásně odjistitelných cest, však dejž Perun ať nikdy nepřeváží názory, že takové musejí být všechny. Podle mě málo lezeš, málo cestuješ a málo oblastí znáš, jinak bys takhle zbytečně neremcal.
t a t a m i @ s e z n a m . c zodpovědět 
                      Re: PISKOMIL15:33:47 03.08.2012
A když jsi tak chytrý a já tak blbý, proč tam tedy ti lidé lezou TR a s mágem? Podle tvého popisu je celá problematika tak jasná a jednoduchá. Fakt mi tedy není jasné, jak tam ti rybáři a prášilové mohou být :-(
odpovědět 
                       Re: PISKOMIL15:49:14 03.08.2012
V anglofonním světě existuje takové jedno krásné pořekadlo (zejména) pro internetové diskuse: DNFTT. Obšírněji - Do Not Feed The Trolls.
Česky řečeno, nekrmte trolly - neboli, ty osoby, které (zjevně jen pro své potěšení) vyvolávají nekončící diskuse provokativními příspěvky, odhalte jako trolly, nechávejte být a nereagujte na ně ...
Robertodpovědět 
                        Re: PISKOMIL16:08:15 03.08.2012
Neumím odpovědět na nějakou otázku, označím tedy tazatele za trola. Tak jsi to myslel?
odpovědět 
                         Re: PISKOMIL00:02:15 04.08.2012
Myslel jsem to tak, že jsi naprosto typický troll. Jestli máš chuť na tohle téma dál diskutovat, můžem se někdy potkat ve skalách nebo v hospodě. Debata s anonymem na netu mi nestojí za ztracený čas. (Není problém mne najít. /Tady/ nejbližší osoba, která ti může dát návod, je třeba Marťan z Lezce.)
Robertodpovědět 
                       Re: PISKOMIL16:09:21 03.08.2012
Tato komunikace se stala cyklickou a proto ji uzavírám.
Sheldon Cooperodpovědět 
          Re: PISKOMIL09:30:08 03.08.2012
No, že je tvůj koníček srát lidi, budíž, takových lidí je spousta, ale přát někomu, aby se při lezení zrakvil, to už musíš bejt opravdu velkej chudák...
Kluk z plagátuodpovědět 
          Re: PISKOMIL09:47:15 03.08.2012
No jo, tak to si se mnou moc zábavy neužiješ. Mne totiž nesereš, naopak mne bavíš :-) Ale v pohodě. Jestli je pro tebe lezení jediné, co máš a umíš, tak tě chápu. Každý má potřebu se nějak realizovat. Jen by to chtělo trochu více pochopení pro ty, co umí i jiné věci, a středobodem jejich světa není kus pískovce.

Přeji hodně dalších krásných cest.
odpovědět 
      Re: PISKOMIL11:00:43 03.08.2012
Tak hlavně že jsi se nezapoměl pochlubit ským vším to vlastně lezeš. Jo aha ono totiž o tobě nikdo nic neví. No teď po těch diskusích už všichni víme že jsi jenom zakomplexovanej chudák co si na úkor někoho jiného honí triko. Tak hlavně jestli aspoň ty vylezeš ty své ultra klasiky kde se mají nejlíp všichni zrakvit. Jestli totiž jenom náhodou nechodíš spolulezci tahat za šulínka a pak to jenom nepřesedíš aby jsi byl konečně také uznávaný.
pepanodpovědět 
       Re: PISKOMIL11:27:24 03.08.2012
Vzdávám se.Radši budu jen lízt a nebudu vás rušit v dalších debatách.:D hádce zdar.
Plagátodpovědět 
      Re: PISKOMIL12:30:02 03.08.2012
Delas cesty se Spekem jo. To se mas cim chlubit blbecku. Lezes za nim na spagatku. Jako pejsek na provazku. Zakomplexovanej jezevcik co obdivuje sveho panicka. Jinymi slovy steny a jisteni jen pro sveho panicka a mozna jeho pejska. Zakomplexovana dvojka, doufam ze se brzy rozsekate a bude klid. Ta vase bohuliba zaliba, nejak to vylezem a po nas veta. Zamachrujem v hospode dame pivaky a zejtra nanovo. Nezapomente taky rict, jak jste se pri tom cuneni smali, ze to po vas, uz nikdo neda. Cunata.Nevim jak lepe tuto povedenou dvojici nazvat.Jiz od pohledu dva ing,co nas muzou poucovat. Nebo blbci a socky? No at si udela kazdy obrazek sam. Nastesti pes co steka nekouse.
odpovědět 
       Re: PISKOMIL12:52:11 03.08.2012
Podepiš se a já tě kousnu hrdino :D
Plagátodpovědět 
        Re: PISKOMIL13:34:27 03.08.2012
Pomohlo ti to. Jeste jen tak na okraj. Salewu mam v zadku. Ty vase blbaciny bohuzel ne. Volnych sten je, uz malo takze dospekujte s jezevcikem co pujde. Pri vasi rychlosti nezbyde nic ingenyri. Ps: Kouknete nekdy do knizky na prelezy tech vasich suprovek. Opravdu skaly pro vsechny dva.
sasek hlupyodpovědět 
         Re: PISKOMIL13:41:24 03.08.2012
Víš co je na tom nejlepší: Neuděláš nic kámo :D
Plagátodpovědět 
          Re: PISKOMIL14:38:21 03.08.2012
No to je otázka. Také by za nějakou dobu někdo mohl podat návrh na přehodnocení těch cest. Když si tu pak lidi přečtou tu tvoji motivaci, se kterou ty cesty děláš... To, že jsou dnes nějaké pravidla, ještě neznamená, že se během let nezmění.
odpovědět 
          Re: PISKOMIL15:39:02 03.08.2012
Však ono se stejně jen čeká až lidi jako ty a špek zaklepete bačkorama a pak se začnou "napravovat škody" (tj. dojistí se to)
nugátodpovědět 
           Re: PISKOMIL18:34:24 03.08.2012
to si počkáš mě je 23 :D
Plagátodpovědět 
           Re: PISKOMIL18:58:35 03.08.2012
Správně...pořádně dojistit...a když už budeme v tom, tak pár pořádných ferrat by ty písky taky snesly, vždyť to děláme pro lidi, a každej kdo se udrží lana nebo kramle má právo si zalézt, ne? Vrchol do každé rodiny:-DDD

Kua, doufám, že to neveme někdo vážně, v tomhle jeden nikdy neví....
MModpovědět 
           Re: PISKOMIL19:29:04 03.08.2012
Tak to se odedneška za čestný pískaře budu každej den modlit, aby jim Pán Bůh dal dlouhý léta.

Fakt mne mzrí, doslova bolí tahle diskuze. Pískovce prověřují charakter lezce. Kdo vědomě prasečí na pískovcích, věřím tomu, že se obdobně nečestně chová jinde v životě. Cesta menšího odporu, bohužel, moderní přístup dnes obecně.
Vaskoodpovědět 
            Re: PISKOMIL20:45:25 03.08.2012
Hezky řečeno. Ovšem platné pouze v tvé komunitě. Je to natolik subjektivní, že obecná platnost je nesmysl. Stejně jako definice toho, co je a co není normální.
odpovědět 
             Re: PISKOMIL19:10:07 04.08.2012
Pěkný pokus vykličkovat tím, že věc zrelativizuješ. Ano, když Ti nevadí vlastní malost, může ti být ukradený pohled někoho, kdo v lezení hledá i hodnoty týkající se charakteru a morálky. Ale marná snaha, pohled ekologa a ochranáře bude mít naštěstí vždycky navrch při tvorbě legislativy, podle které se lezlo a lézt bude (nebo která se porušuje, ale občas takoví lidi tvrdě narazí, a dobře jim tak).
odpovědět 
              Re: PISKOMIL19:45:12 04.08.2012
Žádný pokus, prostě to tak je. Když jsi součástí nějaké komunity lezců, co má lezení jako životní styl a vyznává podobné hodnoty, tak máš samozřejmě pravdu. Ale pokud někdo má hodnotový žebříček úplně jiný, než ty, tak určitě necítí malost kvůli tomu, co ty. Třeba se například vůbec necítím blbě a nedělá mi žádný problém, že si o mě myslí tisíce vegetariánů, že jsem vrah a že kvůli mě trpí tisíce zvířat. Ani kvůli koženému oblečení se nehodlám trápit. Pokud nejsi vegan, tak tebe snad trápí, že tě někdo považuje za zrůdu a vraha zvířat? No vidíš. A stejně tak mne zajímá názor tvůj :-) V lezení si hledej, co chceš. Mě to přijde směšné, hledat zrovna v lezení morální hodnoty. Lezení je prostě nějaká aktivita a tím to končí. Přijde mi naprosto směšné, hledat zrovna v lezení morální a charakterové hodnoty. Je smutné, pokud někdo ještě nedospěl k tomu, že od toho jsou jiné věci.

A stejně se pleteš i s těmi pohledy ekologa a ochranáře. Tyto pohledy budou důležité do té doby, než někdo zjistí, jak z oblasti a lezení vydolovat více peněz. Jestli něco není důležité, jsou to zrovna ochranáři a jiní, co obhajují své pravdy. Pokud chceš hezký příklad, koukni se n R35. Dálnice má vést přímo pod Troskami skrz Český ráj a pravděpodobně bude znamenat vyškrtnutí Českého ráje z UNESCO. Protestují Správa CHKO Český ráj i koalice občanských sdružení S.O.S. Český Ráj, tedy desetitisíce lidí. A výsledek? Zastupitelstvi Liberce tuto trasu doporučilo. Chceš více příkladů? Třeba dálnici přes Středohoří? Posuny hranic národních parků a chráněných území kvůli těžbě? Takže to, co já tu říkám nebo co tu říkáte vy, je naprosto nedůležité. Rozhodnou ekonomické zájmy těch nahoře.
odpovědět 
               Re: PISKOMIL21:26:23 04.08.2012
Tvůj druhý odstavec: vlastně souhlas, což ale neznamená, že podobný prasárny není třeba odsoudit. Právě že tak, vyjádřit nesouhlas, poslat někam, od toho internetový diskuse jsou (takže co vlastně řešíš?). Činy patří naštěstí jinam než do komentářů k článkům.
odpovědět 
               Re: PISKOMIL21:37:38 04.08.2012
A první odstavec: otázka odvození kvalit druhých lidí podle toho jak se chovají, co dělají...etc. Že spoustu lidí tahle pravda přesahuje, a přesto cítí potřebu se k ní vyjadřovat? Co naděláme? Svět se točí dál a kdo má oči k vidění a uši k slyšení...
odpovědět 
                Re: PISKOMIL21:56:39 04.08.2012
To s tím charakterem a morálkou bylo myšleno jinak. Jeden a ten samý člověk může být v různých skupinách posuzován za tu jednu a tu samou věc rozdílně. Vezmi si třeba čtyřicetiletého schopného lezce na písku. Leze těžké morálové cesty s rizikem podlahy, leze je poctivě a leze často. Na jedné straně může být tedy obdiv lezecké komunity za poctivý přístup, odvahu a mohou ho mít rádi jako super zábavného člověka. A na straně druhé může být manželka či rodina, které vidí nebezpečnost jeho zábavy a považují ho za bezcharakterního, protože ohrožuje rodinu a leze na úkor třeba času s dětmi nebo na rodinu kašle úplně, lezení má pro něj prioritu. Je to jen příklad, realita bývá někde mezi. Ale myslím, že rozdílný pohled na chrakter a morálku u jednoho a toho samého člověka v různých skupinách neilustruje špatně.
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL22:20:16 04.08.2012
To je sice pěkný, co říkáš ale? K věci: debata tady byla o tom, jak je nemorální chování firmy, která uspořádá akci v rozporu s platnými pravidly, v rámci kterých jí byla akce povolena. Toť vše.
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL22:36:47 04.08.2012
Ale kdybysme se chtěli fakt bavit o tom, jak jsou věci relativní: pokud ten člověk poleze podle pravidel a bude se na skalách chovat v pohodě, těžko ho někdo proto označí za bezpáteřního cochcárenskýho rozcapenýho šmejda. Btw: někdo tu psal, že kličkuješ. Jsem jiného názoru: podle mě jen ve snaze dávat věci do svých subjektivních souvislostí neudržíš myšlenku. Zároveň holistický myšlení v některých oblastech křečovitě odmítáš a diskutuješ a diskutuješ...jinej by si už dávno podle množství nesouhlasných reakcí dal dohromady, že mu něco uniká. Další by si dal dohromady fakta z poslední doby (např. Malíka a Hlaďák), trochu víc by polezl...a ono by to docvaklo. Roky práce, jak na kostele...a zadarmo tohle nikdo dělat nebude.
odpovědět 
                  Re: PISKOMIL23:16:25 04.08.2012
pokud ten člověk poleze podle pravidel a bude se na skalách chovat v pohodě, těžko ho někdo proto označí za bezpáteřního cochcárenskýho rozcapenýho šmejda.

Já vím, že je to zase jen to mé kličkování, ale nevylez Pavel Bém na tu K2 férově, bez kyslíku?? A koukni na diskuzi, co se o něm říká.

Kdybych bral vše vážně, mel bys pravdu. Ve všem. Ale mě prostě jen štvou subjektivní kategorické názory, které vše vidí černobíle. A neuraž se, sem patří i ten tvůj příspěvěk. Viz výše ten tvůj názor o tom, že nikdo nikoho neoznačí za šmejda, když se bude na skalách chovat dobře. Chápu, že mé příspěvky nejsou konzistentní, ale nemají za úkol obhajovat jednu či prosazovat myšlenku.
odpovědět 
                   Re: PISKOMIL23:48:27 04.08.2012
Ok, přesně rozeberu cos napsal:

"Viz výše ten tvůj názor o tom, že nikdo nikoho neoznačí za šmejda, když se bude na skalách chovat dobře."

Tohle jsem nenapsal. Čteš ledabyle (nebo je v tom nevědomý záměr). Kdybys vnímal, myšlenka by zněla "za neporušování pravidel rozhodně nebudeš potrestán". To totiž nevylučuje, že si to slízneš za to, že se blbě chováš někde jinde, třeba v práci jako je tomu v případě bývalého primátora.

Comprende? Formální logiku nastudovat a pak ještě chvilku udržet pozornost a bude to par excelénce ;-)
;-)odpovědět 
                   Re: PISKOMIL23:54:27 04.08.2012
A z důvodu šetření času pro jistotu polopatě a stručněji: všimni si, kam jsem v tom příspěvku cos tak pěkně (nechtěně?) překroutil umístil slůvko "PROTO".
;-)odpovědět 
                    Re: PISKOMIL09:46:41 05.08.2012
Hm, musím uznat, že máš pravdu. Omlouvám se. Nebyl v tom ani záměr, ani snaha o překroucení, ale příliš mnoho červeného vína.
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL23:10:53 04.08.2012
Víš, na písku třeba mít i tu pokoru a střízlivej odhad. Umět si říct, ne, na to prostě nemám, jsou lepší lezci než já.
Jsem věřící a jsem přesvědčený, že Bůh do nás vidí "jak do hubený kozy", pozná pýchu v duši, jako i naivitu a neuvědomění si rizika. Pak jsou tu andělé strážní a sám Stvořitel, pánem nad nebezpečnou situací, ví, co má s daným člověkem ještě v plánu, nastala-li jeho hodina nebo ne. Člověk by neměl vědoně příliš hazardovat a měl by vědět, kdy je dost. Mohl by se zrakvit, jak ten legendární Dan Osman. Kritérium hříchu je vědomost si špatného počínání. A věřím, že než by sáhl k takovýmu konci, tak ho nejdřív varuje, třeba i dvakrát, aby pochopil, ale ne do nekonečna. Nechal nam svobodnou volbu, varoval nás, co může následovat potom? Člověk je zodpovědný za svý činy. A jednou budem skládat účty.
Vaskoodpovědět 
                  Re: PISKOMIL09:06:53 05.08.2012
Amen
odpovědět 
               Re: PISKOMIL22:11:30 04.08.2012
Hochu, všechno je aktivita. Lezení, myšlení, vražda i loupež jsou aktivity. Každá aktivita má v pozadí motiv, smýšlení a tyto by se daly vidličkou rozdělit na dobré a špatné, morální a nemorální, kladné - záporné...... a podle charakteru se kloníme k jedné z těch dvou. Ale neboj, nic není ztracený i darebák se může polepšit, musí si to však přiznat, to že jde špatně. Charakter je plastickej a může se vyvíjet na obě strany, proces je pozvolný ale s jistou stabilitou změn a setrvačností. Mně je jasný, že z tebe nebude po týhle diskusi srdcař obhájce tradičního saskýho stylu, ale tím že provokuješ k diskusi, spousta lezců ti tu představují své názozy a můžeš tak o nich přemejšlet.
A až ti v životě někdy bude ouvej, vzpomeň si třeba právě na lezení, může ti pomoct zmobilizovat síly. Kolikrát jsou v životě člověka situace, kdy je třeba moc nekoukat dolu a pořádně zabrat. Pískařina má ve výkonu i podstatnou složku psychickou, podobá se životu nejvíc. Přemejšlej o lezení, přemejšlej o životě, najdeš spoustu podobnýho a zjistíš, že to není jen posilovna nebo jak říkaš "aktivita"
Vaskoodpovědět 
                Re: PISKOMIL23:31:44 04.08.2012
Naprostý souhlas. Jen s tou obhajobou saského stylu nebuď tak přísný. Věci nejsou černobílé, lidé mají více identit a hrají více rolí. Co ty víš? Třeba s plagátem a špekem a souhlasím a držím jim palce :-) To, co by se do Adršpachu nahrnulo na sportovně zajištěné cesty, bych zažít nechtěl. A všechna čest těm, co zvládají těžké morálové cesty. Ale sere mne jedna věc - když je tady každý tak chytrý, a byl tak chytrý třeba už před tou akcí, co mu bránilo zmobilizovat ochranáře a vyrazit tam společně a na dodržování pravidel dohlédnout? Nic, jen vlastní lenost. A při tom tu má každý plnou hubu pravidel. A když tu pak napíšu, že si tam každý může dělat, co chce, tak jsem za špatného. To, že se tu měří dvojím metrem nebo že se směšují pojmy a dojmy, nikomu nevadí. Místní porušuje pravidla, je to v pořádku. Někdo přijede, poruší pravidla, a je debilní překližkář a pryč s ním. A když poukážu na pokrytectví některých lezců a rozpory v jejich projevech ... no však to vidíš sám.
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL00:19:10 05.08.2012
Začínám si myslet, že někdo záměrně produkuje takovýhle příspěvky jen proto, aby tenhle PR článek byl na přední pozici.
:-(odpovědět 
                  Re: PISKOMIL09:42:01 05.08.2012
Víš, kolik podobné diskuze vydělávají peněz? Když si někdo přečte článek, tak ok. Ale je to jen jedno shlédnutí stránky. Ale pár diskutujících si diskuzi prohlíží kolem dokola, koukají na odpovědi, sem tam něco napíší... Sice je diskuze úplně o ničem, ale pár tisíc (někdy bych u některých diskuzí řekl, že desítek tisíc) shlédnutých bannerů navíc určitě vygeneruje. Takže vlastně tímto tlacháním podporujeme Lezce. Hezké, ne?
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL10:03:37 05.08.2012
Pleteš se - tak trochu. Salewa si tam ochranáře přizvala sama. Jednalo se o samotného Jirku Malíka, který jest ochranářem. Nu a nyní - co Jirka na porušování pravidel? Jiří, vyjádři se, prosím...
odpovědět 
               Re: PISKOMIL01:14:55 05.08.2012
Nevidíš si do úst, chlapče zlatej. Český ráj v žádným UNESCO není, i když se tam snažil kdysi vlézt, ale když komisaři přijeli a viděli, jak se tady ničí, tak kandidaturu zařízli. Jedna z důležitých výtek také byla přejištěnost těmi železnými hejblátky, co jsou natlučené do skal. Tak o pár let později byl Český ráj aspoň označen za geopark, což je taková podkategorie geologicky zvláštního území, které bude mít status do té doby, než ho semelou pískovny na písek bez ohledu na přírodní hodnoty.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: PISKOMIL09:13:39 05.08.2012
Jé, Kuba :-) Tys mi tu chyběl. To tě už z debaty o feratových setech vyhodili, že jsi přišel sem? Ok opravuji. Nejednalo se o vyškrtnutí Českého ráje z UNESCO, ale o vyškrtnutí geoparku Český ráj z UNESCO. Už jsi spokojený? :-)
odpovědět 
                 Re: PISKOMIL11:44:28 05.08.2012
Ano, tak je to správně, milý anonyme. Jsem rád, žes to uznal. Můžeme tedy pokračovat v debatě: Celý Tvůj příspěvek je nesmyslný, protože vychází z původního nesmyslného tvrzení. Geopark totiž nebude mít nic společného s jakoukoliv budoucí silnicí. Geopark neřeší ochranu přírody a v podstatě ani krajinu, ale pouze nějaký geologicky zajímavý fenomén, který si návštěvník může prohlédnout. Těžko si představit, že stavitelé silnice rozemelou všechny pískovcové věže v Českém ráji na písek do silničního tělesa. (A tak je to s většinou tvých diskusních příspěvků v této debatě.)
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: PISKOMIL17:45:59 05.08.2012
Ty si dobrý pako :-) Už chápu, proč tě tu tak nemaj rádi :-)
odpovědět 
                   Re: PISKOMIL21:02:56 05.08.2012
Chtěl jsi napsat, milý anonyme, že mě nemáš rád Ty a pár Tobě podobných anonymních kecálků, že ano? S podepsanými lidmi navzájem souhlasíme nebo nesouhlasíme, ale je to obvykle korektní debata, ze které si rád vezmu cizí názory nebo fakta.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: PISKOMIL21:04:18 05.08.2012
A teď k věci bys něco neměl?
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: PISKOMIL21:29:01 05.08.2012
Vždycky když Tě někdo setře pádným argumentem, tak reaguješ takhle zcestně nebo se k tomu ani nevyjádříš. Nejsi partner pro diskusi, holt chybí páteř a jak včera někdo vtipně poznamenal, bylo by to na roky práce za moře peněz. S takovými neztrácet čas.
filosofodpovědět 
                 Re: PISKOMIL21:57:21 05.08.2012
Bavit se s tebou o lezení nemá smysl, ale v zájmu nematení neznalé veřejnosti, pokud jde o Český ráj: Ten geopark nemá s UNESCO *vůbec nic* společného; ale mnohem důležitější je, že výsledek jednání krajského zastupitelstva vůbec neznamená, že se R35 bude takto stavět. (Proces EIA, územní a stavební řízení je mimochodem věc, kterou zastupitelstvo ovlivnuje jen velmi málo.) Celá věc je z procesního hlediska plus minus v polovině a zatím to moc nevypadá, že by se mohly pod Troskami prohánět kamiony.
odpovědět 
                  Re: PISKOMIL17:37:45 06.08.2012
To je debata jak s partou idiotů - UNESCO ani R35 nejsou z hlediska lezení naprosto podstatné. Byla to ilustrace toho, že když se nahoře rozhodnou, je naprosto nedůležité, co nějací ochranáři nebo obyvatelé říkají. A je jedno, zda to jsou desetitisíce lidí, co tam bydlí, nebo pár nostalgických a zpátečnických lezců. Prostě až nějkdo najde způsob, jak lezení na písku zpeněžit, udělá to. Bez ohledu na ty vaše kecy o etice a morálce. Fakt to nejlíp udělal Bém. Srát na lidi, jako jste vy, a užívat si :-) Ono to s vámi jinak nejde. Končím tedy veškeré debaty a jdu lézt. Podle sebe.
odpovědět 
                   Re: PISKOMIL10:36:27 07.08.2012
Zatleskejme pacientovi...
odpovědět 
                   Re: PISKOMIL10:46:00 07.08.2012
"Byla to ilustrace toho, že když se nahoře rozhodnou, je naprosto nedůležité, co nějací ochranáři nebo obyvatelé říkají."
:-) Ale ono to tak prave neni. Aspon nekdy. Pravda, v teto zemi jen obcas, ale treba se to zmeni. Ostatne, za to, ze to tak neni zdaleka vzdycky, za to si muzeme jenom my sami.
Jinak preji prijemny pobyt v lecebne, eventualne ve vazbe, az na to dojde ;-)
odpovědět 
       Re: PISKOMIL12:53:59 03.08.2012
Hmmm, no bravissimo, tohle vypadá na nejzakomplexovanější příspěvek roku :-))) Takovýho zrcadla v jednom odstavci, neuvěřitelný... Nebreč, já zatim taky cesty po Špekovi moc nelezu, ale těším se až to bude jednou jinak.
odpovědět 
        Re: PISKOMIL09:59:52 09.08.2012
maj to odjisteny slušne a vy jste žaludi a jezdete si na vápno
mdeeodpovědět 
       Re: PISKOMIL13:04:49 03.08.2012
Dyt ty skály nejsou ničí běž a udělej si odjištěný cesty nám to nevadí ty si uděláš podle sebe a my taky podle sebe nevidím v tom problém.Ale ty asi jo.Spíš asi jen závidíš.
Plagátodpovědět 
       Re: PISKOMIL13:06:40 03.08.2012
Styď se! Plakáta znám a myslím že nemá důvod dělat něco z toho co tu píšeš. Cest je v oblastech snad několik desítek tisíc. Ve většině oblastí najdeě jak rozumně jišt+ěné cesty, tak vraždy. Holt to k tomu patří a myslím, že je to správně. Musíme se smířit s tím, že si je buď vylezeme až na to budeme mít, nebo budeme vybírat z dalších tisíců cest. Smiř se s tím, že nemůžš vylézt vše. Z celé té šaškárny na Chrámovkách a téhle diskuze mi je zle. Zajímalo by mě, jak vůbec vypadá člověj co takýhle sajrajt jako je tenhle příspěvek napíše vypadá, jak asi leze a jaký má k lezení nejen na písku přístup. Moc valné to asi nebude, proto se neodváží ani podepsat.
Míra.kodpovědět 
        Re: PISKOMIL13:15:57 03.08.2012
Ondro sorry, za zkomolení jména:)
Míra.kodpovědět 
         Re: PISKOMIL13:21:35 03.08.2012
V poho dík za koment je vidět že lidi co lezou dobře na písku tomu rozuměj :)
Plagátodpovědět 
        Re: PISKOMIL13:39:28 03.08.2012
Stydˇ se, neanonymní Míro.k (všichni přece víme, o koho jde...), zastávat se někoho, kdo jinému přeje, aby se zabil nebo přizabil. Nezajímá mě, jak vypadá člověk, kterej napíše takovej sajrajt a je mi jedno jakej má k lezení na písku přístup, stačí když si přečtu, jakej má přístup k jinejm lidem. Jsem odvážnej jako ty, takže se podepíšu, stejně jako ty...
š.Mírá.kodpovědět 
         Re: PISKOMIL13:49:20 03.08.2012
No nebudu se k tomu radši vyjadřovat. Hezky si zaleze, samozřejmě nikdo snad nikomu nepřeje to co říkáš.
 mira.kodpovědět 
         Re: PISKOMIL13:49:58 03.08.2012
Ok s tim zrakvenim sem to třeba přehnal ale já byl na začátku debaty slušnej a dokonce sem děkoval.Ta odpověd mě trošku nasrala tak sem reagoval zle.
Plagátodpovědět 
      Re: PISKOMIL14:47:47 03.08.2012
pro Plagat , ci ja si rika
Delej si co chces a jak chces , klidne bez maga a klidne bez kruhu ... mas na to pravo . Do svobod jinych ti nic neni . Mago neres ...Spek ho taky neresi , a navic se nenechava zatahnout do stupidnich debat taby na Lezci.
svetumirodpovědět 
       Re: PISKOMIL18:10:25 03.08.2012
Mago sem ani jednou nezminil a že sem se nechal zatahnou lituju jen mě prostě sere jak by všichni chtěli vše jednodušší.Nejlépe Xa jištěny po metru a s nejtěžšim krokem VIIa
Plagátodpovědět 
        Re: PISKOMIL18:12:18 03.08.2012
A už to píchám do ucha debaty nechám vám.
Plagátodpovědět 
        Re: PISKOMIL17:52:33 06.08.2012
Hoj plagáte:-)máš tuhle debatu zapotřebí?klid:-D Dělej si dál ty svoje moráloví cesty, věřím že jsou pěkný, já jsem bobkař, tak si vyberu něco líp zajištěnýho, není v tom problém, fakt! Jinak musím podotknout, že nejsem Mr.Tříska-byl jsem konfrontován za jeho názory. O akci Salewy si myslím své a v žádné diskuzi na netu nejsem ochoten to nikterak komentovat. Pravověrní lezci hoj a ostatní si trhněte! Howg!
Tomáš"tříska"Benešodpovědět 
     Re: PISKOMIL17:22:28 02.08.2012
...řekl ten, co se neodvážil ani podepsat...

Není to věc pokroku. Ať je třeba rok 2112, když je něco zakázané, je to zakázané! Na tom není o čem diskutovat!
Mr.Třískaodpovědět 
      Re: PISKOMIL17:50:58 02.08.2012
Máš pravdu. On však neříká, že se mají pravidla porušovat, ale že jsou zastaralá a neodpovídající požadavkům doby.
odpovědět 
       Re: PISKOMIL19:08:38 03.08.2012
Dobu do toho netahat...jde prostě o to, že dneska má spousta lidí potřebu si honit ego, a neumí přijmout, že jsou věci, na které zkrátka nemají. Jednoduše filozofie typu .... je cesta, já na ní nemám(ať technicky nebo psychicky), a tak místo toho, abych zapracoval sám na sobě, a tu cestu nakonec dal ... tj. změnil SEBE ... tak si tam nabuším x kilo dalšího železa, a díky tomu ji dříve nebo později nějak vylezu ... tj. nezměním sebe, ale CESTU.
MModpovědět 
        Re: PISKOMIL20:39:51 03.08.2012
"Dobu do toho netahat...jde prostě o to, že dneska...". stejně logické, jako vše ostatní, co jsi zde před odchodem na noční rychle dopsal.
odpovědět 
         Re: PISKOMIL18:19:25 05.08.2012
Jo tak, takže ona za něco může doba ... já tedy vždy myslel, že lidi, ale teď jak jsi mi to osvětlil už vím, že nikdo za nic vlastně nemůže, že to DOBA:-DDD.
MModpovědět 
   Re: PISKOMIL09:50:12 02.08.2012
Souhlas, vyfoukaná, převislá skála..Já Ti řeknu, co škodí skalám, včera jsme lezli na Přílepek a viděli to torzo Hlaďáku. Totálně zkurvená skála, bílí fleky vod cementu. Nechci otvírat debatu o tom jestli a jak ta cesta byla udělaná, stejně si jí může přelízt jen pár lidí v republice, já vo tom vim kulový, ale chtělo se mi tam brečet..komu/čemu tím prospěli..?
 Sumecodpovědět 
    Re: PISKOMIL15:04:09 03.08.2012
Malik tim fakt nikomu neprospel. Pokud to realne odlezl , tak si mel pozvat ,, umelou pumucku '' ... jak to delava Mocek. Dobrých lezcu je tam dost . Pak by se nic nemuselo diskutovat a ani vytloukat.Bohuzel prekrocil pomyslnou tlustou caru co se udelala po VN a teto divoke ery tvoreni cest.KONEC
odpovědět 
    Re: PISKOMIL10:51:38 04.08.2012
Pak bys teprv brečel, všicí by jsme brečeli. Do pískovců by se namontovalo deset kamionu nejtů, skály by byly od prvního nástupního chytu ušmudlaný od Mg, lan jak v ráhnoví lodi kolem každý věže, povyk, petflašky, podpapíráky, kolem spár a ve stěnách nejty v hustotě jak stupačky na komín.

To co je krásný, tajemný, komorní, výzvou, by bylo brzy zkonzumovaný.
Vždycky jsem si myslel, že lezci mají rádi výzvy a smysl pro ferovou hru.
Takhle to pískovcům i s těmi kruhy sluší. Uzlíkama a smyčkama se přece dá taky ledascos odjistit.
Vaskoodpovědět 

 Salewa Vertikl Video23:42:30 01.08.2012
Kdyz uz je na tom videu natocenejch zespoda tolik zadku, tak si meli vybrat aspon nejaky holky ... nebo radejc nebejt liny a vytahnout zadek kameramana trosku vejs ...
Jinak jako PR pro Salewu celkem dost bida ... takhle velka firma by to mela umet lip.
O.odpovědět 
 Re: Salewa Vertikl Video18:31:02 02.08.2012
Volal mě někdo?
 Bídaodpovědět 
  Re: Salewa Vertikl Video22:54:29 02.08.2012
.....tak to bych snad už asi i blil...
Lukodpovědět 

 k poblití10:26:08 03.08.2012
k smíchu  to je celý meli jet nekam na vápno
mdeeodpovědět 

 Trochu si zasportovat...14:09:18 03.08.2012
K tomu sportování na písku, k vzdálenosti jištění, nebezpečnosti cest... Je dobré si přečíst rozhovor s Hudym: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=8646 a zamyslet se nad tím pořádně, pouvažovat o prioritách atp.
 Variantodpovědět 

 Zrušit CHKO23:31:47 05.08.2012
No borci,mám pocit, že nejednoduší je zrušit to CHKO - stejně na to nejsou prachy. Sokola pochytat prodat Arabům a jít lézt, kdy se ti zachce, před deštěm po dešti....??!

Mam takovej dotaz-jak jde zrušit CHKO????
Většina z Vás lezců Pískařů mě příjdete jako fakt echt odborníci na to co se nesmí tak snad budete vědět??
Jo prej uvažujiou o zrušení NP Šumava, tak snad by to šlo s těma CHKO taky??!
Díky za odpovědi.
Pepekodpovědět 

 TR18:41:20 06.08.2012
ostuda, nemam slov, stydim se za vsechny, co tam lezli
Majkl Najtodpovědět 

 a co na to ochrana přírody?14:24:10 07.08.2012
pokud se nepletu, tak hromadné sportovní akce v ckho(určitě to platí pro NP) musí povolit orgány OP. Bylo tomu i tak i v tomto případě a pokud ano, tak není nic jednoduššího, než aby organizátor dostal pěknou pokutku za nedodržení pravidel, ne?
k.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.