LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Reinhold Messner na Smíchovském festivalu alpinismu v Praze

Reinhold Messner je hlavní hvězdou Smíchovského festivalu Alpinismu, který dnes odpoledne začal v Praze. Za největší svůj horolezecký úspěch označil na tiskovce při zahájení festivalu to, že ještě žije.

Nyní se hlavně věnuje svému projektu budování horských muzeí, a leze jen občas se svým synem. Novinářům z mainstreamových médií vysvětloval, že v 65 letech se už neleze nejsnáze a dodal, že takové extrémy jako lezou mladí lezci jako Adam Ondra, nemůže zvládnout ani velmi aktivní lezec ve čtyřicítce.
Na adresu Pavla Béma, který s ním seděl na tiskovce za stolem, s uznáním poznamenal, že nezná žádného jiného primátora ani starostu či dokonce premiéra, který by vylezl na Everest.

Festival pokračuje do neděle a detailní program je na na novém festivalovém webu: www.festivalalpinismu.cz

Podrobnější zprávu z festivalu máme přislíbenou po skončení v příštím týdnu.


Reinhold Messner, Pavel Bém

Reinhold Messner na tiskovce na Smíchovském festivalu Alpinismu v Praze s primátorem Pavlem Bémem

foto © standa@lezec.cz


Reinhold Messner, Pavel Bém

Reinhold Messner na tiskovce na Smíchovském festivalu Alpinismu v Praze s primátorem Pavlem Bémem, vlevo hlavní organizátor festivalu Ladislav Jirásko, úplně vpravo bývalý předseda ČHS Jiří Novák

foto © standa@lezec.cz


NDS

Smíchovský festival Alpinismu je opět v Národním domě na Smíchově v Praze 5

foto © standa@lezec.cz


festival

Smíchovský festival Alpinismu v Praze

foto © standa@lezec.cz


přednáška: Stefan Glowacz

První přednášku měl Stefan Glowacz o exepdici na Baffinově ostrově

foto © standa@lezec.cz

Standa   [úpravy] 17:43 20.11.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 vocas19:22:24 20.11.2009
bén je vocas
kodpovědět 
 Re: vocas19:26:19 20.11.2009
Jj, presne... Ze se nestydi tam zevlovat!!
angreštodpovědět 
  Re: vocas23:09:45 20.11.2009
Bém tam "zevluje" kvůli své fci nevím nepředává tam náhodou někomu cenu ?? :-D
vilikodpovědět 

 Vocas20:12:03 20.11.2009
Verite Bemovy ze vylezl na ten Everest?nebo je to nejakej podvrh na volice?
Petraodpovědět 
 Re: Vocas20:46:01 20.11.2009
Myslim si ze vylezl... Nejsme hrdy narod...
Sašaodpovědět 
  Re: Vocas08:55:47 23.11.2009
vylezl...ale stylem že měl sebou tolik doprovodu a techniku mu nesli jiní. On šel jen v mikince a když mu byla zima tak si vyndal s doprovodný helikoptéry bundu :)
odpovědět 
   Re: Vocas21:15:51 23.11.2009
zlý jazykové z jeho politického okolí (téže strany) tvrdí že ne?! ale komu, čemu věřit?
Jirkaodpovědět 

 mesner21:27:47 20.11.2009
Bém to vylezl s kyslíkem ,ale kdo z vás tam byl aby mohl soudit?
Ivanodpovědět 
 Re: mesner21:38:24 20.11.2009
já si myslím, že pan Bém má dvojníka! když jeho dvojník leze na Everest, tak on může v klidu kout pikle někde u moře a až se vrátí (dvojník) z hor, tak je ještě za borce (horolezce)!
je to odvážné tvrzení, ale vyvraťte mi ho! :-P
odpovědět 
  Re: mesner21:55:36 20.11.2009
Před nějakejma osmi lety, když jsem ještě bydlel v Praze, jsem byl členem HO Medicina Praha. Pavel Bém taky. Tenkrát ještě nebyl tak známej, byl šéfem tuším Meziresortní protidrogové komise nebo něčeho takového, ale pamatuju se, že na akcích typu poslední slanění se rozhodně neflákal a lezl i dost bojovně (na písku). Tenkrát mohl lízt tak 7 až 8 UIAA. V tom oddíle byl už tenkrát jeden pokořitel Everestu a vůbec nepochybuju o tom, že se tam dostal i Pavel Bém.
Bebulodpovědět 
   Re: mesner00:23:50 22.11.2009
no jo, jsi to zabil jedním komentářem. a to mohla být i sranda ;-)
odpovědět 

 áále děte někam22:55:24 20.11.2009
Jistěže Pavel Bém vylezl na Everest. Mít po ruce zbytečných půl mega, vylezu tam taky. V dnešní době "organizovaných dobrodružství", kdy si můžete objednat jakýkoliv zájezd - s plnou penzí, průvodcem a desítkami nosičů, zkrátka all inclusive, by tam vylezl i můj dědeček. Věřím mu to a obdivuji jej, že si na to dokázal vydělat. Jinak Messner se stal mantrou mýho života, kdykoliv už nemůžu a myslím si, že jsem na dně, vzpomenu si, jak zdolával sám, bez kyslíku, jakékoliv podpory a sebemenšího jištění Nanga Parbat. Ve srovnání s tím je Bémův "výstup" přirovnatelný k nedělnímu výšlapu na Milešovku. Howg!
gumaczekodpovědět 
 Re: áále děte někam17:47:21 22.11.2009
A kdypak jsi, Ondro, byl naposledy v horách? A kdys vlastně držel cepín v ruce a na co nejvyššího a nejtěžšího jsi vylezl, že tak soudíš výstup na Everest? A nemyslím krasové sedmičky :-P ale třeba alpské 4000 :-D
Martinekodpovědět 
 Re: áále děte někam00:21:46 23.11.2009
Cetl jsi vubec neco o jeho vystupu. Takove mam nejradsi, z diskuze si neco usmyslej a pak to rozhlasujou. Je to mozna politik, kterej to zvelicil, ale na everest se dostal sam. Kdyby jsi o jejich vyprave neco cetl tak tu nemuzes tak placat. Nazdar!
Modpovědět 

 Co proti Bémovi máte?23:09:24 20.11.2009
Ahoj, chci se zeptat všech co tu tak nadávají na Pavla Béma co proti němu mají. Je to můj oblíbený politik, hlavně protože je sportovec a lezec. Líbí se mi, že vylezl na everest. Je mi jasný, že to nemůsí být super výkon, když se platí. Ale to, že to byl jeho sen, toho si vážim (kolik čuňat politickejch to utratí za drahý auta a podobný kraviny? Všichni...). Nejsem idiot abych si myslel, že co lezec to ryzí srdce. Ale na kdejakého politika jsem slyšel a dočetl se už kupu hnusných věci. Na Béma ne. Možná jsem měl děsný štěstí a unikla mi ta hromada zrůdností co vás tak štvou. Tak mi prosím povězte oč jde ať mi otevřete oči a já ho samozřejmě přestanu volit. Dík.
Michalodpovědět 
 Re: Co proti Bémovi máte?02:46:26 21.11.2009
Přečti si noviny.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Co proti Bémovi máte?10:36:00 21.11.2009
Což o to, v novinách lze najít leccos a s pravdou to často mívá málo společného, přinejmenším v některých z nich. Ovšem to, že Bém je č...k první třídy, lze bez problému ověřit například nahlédnutím do dokumentů z pražského zastupitelstva. A pokud chceš konkrétní příklad, tak z doby zcela současné stačí nahlédnout pod pokličku cause "rekonstrukce Karlova mostu" (obšírně viz na http://www.zachrante-karluv-most.cz/). Nebo z doby o něco dávnější, nicméně do současnosti velmi přesahující cause "Opencard" (věřil bys například, že jedna karta je 10x dražší než technicky zcela obdobné které se používají v Londýně?).
Poznámka. Nechci sem zavádět politickou debatu. Nemyslím, že sem patří. Jen odpovídám na otázku. Jinak proti Bémovi jako lezci mám mnohem méně než proti Bémovi jako politikovi. Ten Everest za daných podmínek za hodnotný výkon samozřejmě označit nelze, ale rozumím tomu, že si někdo chce splnit sen stát na tom kopci. Pokud se s tím pak nevytahuje a přizná, že se tam prostě chtěl dostat, tak to vzal normálkou s kyslíkem, nijak mi to nevadí. Když bych tam byl já, dost možná to udělám taky (nevím, na velké kopce nelezu).
Doktorodpovědět 
   Re: Co proti Bémovi máte?10:42:34 21.11.2009
trochu se divim ze i tady na lezci podlehate medialni masazi o Everestu. Je prece jen tim ze to je EVEREST nebo jina osma. Bem toho vylezl celkem dost, treba Ushba v drevnich dobach 80 let atd... nepodsouvejte cloveku porad Everest... podobne me to stve i u diskuzi kolem Messnera... porad osmy osmy osmy... podivejte se nekdy na nektere Messnerovy cesty v alpach!
Honzaodpovědět 
   Re: Co proti Bémovi máte?17:22:56 21.11.2009
Děkuju za informace inteligentní odpověď.
Michalodpovědět 
  Re: Co proti Bémovi máte?17:06:06 21.11.2009
No právě!!!! Věříš těm novinám?Nebo myslíš, že si tam nepíšou co chtěj?Když jim zaplatíš otisknou co chceš.
Petraodpovědět 
   Re: Co proti Bémovi máte?18:01:47 21.11.2009
To si opravdu myslíš, že si můžeš koupit všechno?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Co proti Bémovi máte?20:53:16 21.11.2009
Jo, Kubo, clanek v novinach ci rovnou medialni kampan-to je to nejmensi co si muzes koupit... Delal sem 5 let v jednom z nejznamejsich deniku v CR a ver, ze to je HNUS! Kdyz si pak clovek uvedomi, kdo ve svete ty media ovlada a jaky maji media na verejnost vliv, dojde k prapodivnejm souvislostem...
Dádaodpovědět 
     Re: Co proti Bémovi máte?22:09:38 21.11.2009
Jestli jsi dělal v Právu, tak tam jde koupit mnohé. Ale zase tomu normální člověk nevěří. U ostatních asi ne že by se občas něco nestalo, ale spíš to bude neschopností novinářů a jejich vedení.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Co proti Bémovi máte?23:33:45 21.11.2009
Obecně nemyslím, že tohle nutně patří do debaty na lezeckém serveru, nicméně v zájmu fér hry / rovných podmínek ;(((
Trvám na tom, že situace v Právu /ve zde probíraném směru/ se od situace v MF Dnes a v Lidových novinách naprosto neliší. Bohužel. Blesk je ještě horší. Haló Noviny vydává přímo politická strana, tam je to zcela jasné. K Hospodářským novinám (další velký celoplošný deník) se nemůžu vyjádřit, tam si nejsem zcela jist informacemi.
Robertodpovědět 
       Re: Co proti Bémovi máte?23:38:30 21.11.2009
P.S. Stejně tak ale tvrdím, že média stojící mimo mainstream docela často koupit moc nejdou. A i u velkých to je možné, ovšem zejména mimo ČR. (Nejblíž byla asi polská Gazeta Wyborcza, ale teď bych ani za tu nedal ruku do ohně.)
Robertodpovědět 
        Re: Co proti Bémovi máte?01:50:48 22.11.2009
Když pomineme póvl a Tobě neznámou situaci v Hospodářkách (kde jsou stejně především exredaktoři MF DNES), zbývají Lidovky a MF Dnes. Měl bys nějaký příklad, jak si u nich někdo zaplatil něco proti někomu jinému? Třeba právě proti Pavlu Bémovi? U něho by mě to extrémně zajímalo, protože jsem ho právě pro MF DNES a Idnes několikrát komentoval, jeho prací se zabývám v HD, otiskli jsme s ním velký rozhovor, atd... a rád bych tedy věděl, do čeho jsem zapleten. Lezec v tom určitě jede taky, protože vydal několik článků, ve kterých Pavel Bém figuroval. Oni možná i zdejší diskutéři jsou placení jeho odpůrci i jeho příznivci a jsou určitě součástí nějaké vyšší zaplacené kampaně.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Co proti Bémovi máte?14:36:55 23.11.2009
Neměl jsem na mysli kampaň proti Bémovi, a nemyslím, že bych to tak napsal. Věci o kterých vím souvisejí spíš s ekonomikou. Například jak jistá cestovní kancelář úspěšně dosáhla toho, aby o ní jistý deník nepsal ty špatné věci. (Samozřejmě, že před soudem bych tohle tvrzení asi neustál, protože by mi ho můj zdroj takto nepotvrdil, proto tady píšu beze jmen). Jestli Tě to zajímá, pošli mi mail. (Navíc - a možná zejména - tohle je mimo téma diskuse k tomuto článku.) Howgh.
Robertodpovědět 
     Re: Co proti Bémovi máte?00:25:16 23.11.2009
No jo, ale v Blesku pisou hodne veci. Nebo to bylo v Aha? Popripade v Hromu?
M.odpovědět 

 Stefan Glowacz09:13:19 21.11.2009
Stefan mel naprosto maximalne inspirativni a poutavou prednasku. Jeho snimmky a videa byly skvele kvality a me to uplne vtahlo na Buffinův ostrov.
Lukynoodpovědět 

 Bartusek16:32:39 22.11.2009
Byl jsem jenom v patek a v sobotu. I kdyz nabytost programu a osobnosti oproti jinym letum podle meho nebyla takova, asi se vse da omluvit pritomnosti Messnera, ktery vida za nekolik osobnosti a to i s presahem vetsim nez jen lezeckym, viz jeho patecni prednaska. Za tu velky dik! Co me ale letos uprimne vadi je zmena moderatorskeho stylu za ten letosni - na me az prilis sebevedomy a suverenni, jaky predvadi pan Bartusek. Neumim to pojmenovat, ale fakt mi to letos nesedelo a kazilo dojem.
Limpodpovědět 
 Re: Bartusek20:46:41 22.11.2009
Tak to má zase moderovat Zounar? Proboha, to ne! Těžko budeš hledat ideál.
Slávekodpovědět 
  Re: Bartusek07:47:57 23.11.2009
Komentátor byl šílený zážitek, když už všichni chtěli zatleskat, tak do toho zakřičel-Nyní potlesk!!! a Vypadalo to jako když to musel uměle vyvolat, bylo to trapný! Nebo jak nutil lidi tleskat když by to ani být nemuselo. Ty jeho keci a to umělý nadšení. Minuta ticha za Minaříka, proč ne, ale v jeho podání to bylo také divné. Byl moc cool a celkem slizký. Zounara jsem nezažil. Ale asi ani nechtěl :)
Alešodpovědět 
  Re: Bartusek09:02:12 23.11.2009
Zounara fakt ne, ale Bartusek byl taky otresnej. Skoda, ze to zas neuvadel ten kluk, co posledni dva roky. To bylo vzdycky fajn - mily, vtipny a fundovany.
Vladaodpovědět 
   Re: Bartusek09:38:02 23.11.2009
Ten kluk, o kterym pises, byval Honza Vestak. A souhlas, ze v jeho podani to mivalo smrnc a uroven. Krom toho, ze na rozdil od "predcitace zprav Branek bodu sekund :-)" vladnul slovem i myslenkama, tak i kdyz mel za sebou nesrovnatelne vetsi zkusenosti z hor nez pan B. a osobni znamosti s mnoha vystupujicimi, nezapominal byt na rozdil od zmineneho pana B. z televize jeste skromny.
Vladaodpovědět 
   Re: Bartusek12:42:53 23.11.2009
Taky nechapu tu vymenu. Honza V. ziskal za ty dva roky ale i za drivejsi odmoderovane panelove debaty respekt nejednoho pravidelnyho divaka, a ted opet tenhle bulvarni kotrmelec organizatoru. Proc? Jsem na Festivalu kazdy rok od jeho zacatku v Praze, tak snad mohu porovnavat... A kazdorocni zmitani se v problemech s nemeckym prekladem, to uz je docela rutina a kazdorocni ostuda organizatoru.
Cahyodpovědět 
    Re: Bartusek12:47:59 23.11.2009
...počit se z chyb minulých bývá dobrou vlastností organizátorů. Jen tady je to opakované šlápnutí do hovna už tradicí :-)
helperodpovědět 
     Re: Bartusek11:01:50 26.11.2009
Je to na nic, organizatorska chyba cislo jedna J. Vestak byl nejenom prijemny moderator, ale hlavne lezeni rozumi a zije nim. Muze mi tady nekdo vysvetlit proc se neukazal na podiu i letosni rok?
Mesaodpovědět 

 Německy překlad07:55:31 23.11.2009
Nikdy jsem nepsal žádný komentář do diskuze, ale teď mě to fakt nedá. Byl jsem na festivalu poprvé. Jako celek opravdu dobré. Ale to co jsem nechápal, byla volba německé překladatelky. Chápu, že nemusí znát některé výrazy, ale přeci není problém si je najít. A taky její obecná úroveň řečníka a češtiny byla opravdu "zážitek". Začínat každou větu slovem "takže" a pak do ní vložit dvakrát "vlastně", to jsem už dlouho nezažil. A naprosto kouzelná byla věta na přednášce Messnera "Takže tam byly vlastně ty kry", opravdu perla češtiny.
Cochtanodpovědět 
 Re: Německy překlad09:21:26 23.11.2009
naprosto souhlasim; vykon nemecke prekladatelky jsem jiz nedokazal ustat minuly rok a dokonce jsem posilal e-mail poradatelum.

kdyz jsem zaplul na posledni chvili do salu na messnera a uslysel prvni "ceskou vetu" nabehla mi husi kuze na zadech. v porovnani s preklady s anglictiny, kde bylo par zadrhelu v odbornych terminech a zmatku v pohlavi ;o) by se nemecky preklad mel natacet a poustet studentum, jak tlumocnicky vykon nema rozhodne za zadnych okolnosti vypadat.

moderator byla taktez kapitola sama za sebe. myslim, ze nez mlet veci uplne mimo misu a jeste na urovni maleho ditete, je lepsi pustit na platno reklamu, to clovek ustoji o neco lepe, protoze na medialni masaz spojenou s horolezci a jejich prednaskami je clovek zvykly.

na zaver snad jen, ze festival ma svoji uroven [dobrou] a jsem rad, ze funguje a to v tom obsazeni, jake jsem tam za posledni tri rocniky videl. tak jen tak dal ale chtelo by to na nejake ty nuance zaostrit kritickym okem a jeste festival zbavit techto do oci bijicich neduhu. hlavne vymente tu nemeckou "prekladatelku!!!"
sekeromlatodpovědět 
  Re: Německy překlad11:40:30 23.11.2009
jo a jeste princip vsichni jsou si rovni, nekteri rovnejsi [vstupne pro cleny oeav] jsem myslel, ze zmizel nekdy ke konci devadesatych let a my se posunuli zase o kus na zapad...evidentne jeste ne...
sekeromlatodpovědět 
  Re: Německy překlad16:08:45 23.11.2009
Myslíš třeba jak Messner šel s Mt. Kinleym na Achchorage? Tohle tam opravdu v pátek na úvod zaznělo, ale pořád lepší, než přednáška Rogera Schäliho minulý rok, kde létaly ledovcové hadice a traverzy po Severní stěně Eigeru. Nebo Christoph Heinz má ve svém rodném domě kapelu, jako že si tam asi po večerech dohromady hrají cimbál. On ale myslel obyčejnou kapli. Atd, atd. Ona ta paní není špatná, pokud se hovoří obecně. Jakmile přijde řeč na hory a odbornou terminologii, je úplně mimo mísu a z řady přednášek pak dělá spíš Ztraceno v Překladu II. Je to hodně těžký, sám bych to nezvládl, ale velká škoda. Mohla by si aspoň něco přečíst o horách v němčině...
pospeczodpovědět 
   Re: Německy překlad21:12:16 24.11.2009
Nebo že Mallory neměl na Everestu boty s ostny a Angelika lezla na závodech na ledový stěně vysoký přes 4 m. :-D Ale ty největší perličky si nevzpomenu...
Pavelodpovědět 

 Skoba12:10:08 23.11.2009
Jsem slyšel, že prý Mesner řekl, že za celý život nezatloukl ani jednu skobu do skály, že to bylo v televizních novinách. Tak nevím jestli je to fakt?
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: Skoba13:25:39 23.11.2009
Zdar na sever :-), jo to jsem slyšel taky. Ale řekl něco jako "we never used bolts to climb the mountain." a překladatel z toho vyrobil asi toto: "Nikdy jsem nezatloukal do skály kolíky při lezení."

Tak bych si tipl, že Messner chtěl říct že k postupu nepoužíval nýty, tedy že nelezl takový ty brutální hákůvky 70.tých let, ale spíš volně. Skoby k jištění, bych si tipnul, asi používal.
 Vitorioodpovědět 
  Re: Skoba14:04:12 23.11.2009
Ved on to sam popisuje vo svojich knihach ako sa skobami istil pri prvovystupoch na Civette alebo Marmolade. Dokonca ked isiel sam, tak mal taky zvlastny styl, ze najprv si vytlkol celu dlzku a potom sa este vratil, aby si povyberal vsetky skoby, takze kazdu dlzku si dal dvakrat :) vela veci vyliezol free solo, to je pravda, ale vacsinou skoby urcite zatlkal.
Ericodpovědět 
   Re: Skoba15:32:58 23.11.2009
bolt je ang. výraz pro nýt, takže chtěl číct, že nikdy nevrtal nýty. skoby naopak tloukl zcela určitě, je to v každé jeho knize.
Jirkaodpovědět 
   Re: Skoba16:28:23 23.11.2009
Každopádně skoby běžně používal! V létě 1969 jsem s Cikánem absolvoval 1.přelez jeho Cesty přátel v SZ stěně Civetty a tam pár skob dokonce nechal. Pár dní nato jsme s ním potkali při jeho legendárním sólo výstupu cestou Philipe-Flamm a tady měl sebou skoby také. Tedy skobovat jsem ho neviděl - profrčel kolem nás nahoru jako blesk, přestože se, alespoň v okamžiku kdy nás míjel, jistil....
PeSodpovědět 
    Re: Skoba21:27:06 23.11.2009
klasická (zatloukací) skoba je anglicky PITON. Bolt je nýt pro sportovní lezení. Reportáž jsem slyšel, a pro lezce.cz bych to volně přeložil, že "nikdy nelezl nejtovačky"...a pro vostatní vlastně taky, bo jim onen kolík, řekne stejně málo jako nejt.... ;-)
Jirkaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.