LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zaber! A trochu výraz při tom!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
43.Galeová 10269
Bouldry:
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
43.Kalvas 8603
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140445 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Světový pohár v Praze oficiálně zrušen

Mezinárodní federace sportovního lezení (IFSC) oficiálně zrušila závod Světového poháru v lezení na obtížnost v Praze, plánovaného na 25. a 26. května 2007.

Učinila tak týden poté, co pozastavila registraci závodu kvůli tomu, že česká strana oznámila finanční potíže s organizací.

Uvádí se to ve zprávě na webu: IFSC

Předchozí článek o pozastavení registrace pražského závodu: Registrace závodu Světového poháru v Praze pozastavena

Lezec.cz   [úpravy] 23:58 11.03.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ostuda jak Praha08:59:40 12.03.2007
Jestli to je zrušený skutečně proto, že česká strana (SmíchOFF, ČHS??) není schopná trochu manažersky přemýšlet a sehnat peníze na akci takového formátu, tak je to opravdu smutný a je to i poměrně ostuda. Mám to chápat tak, že lezci pro všechno lezení nejsou schopní dělat marketing a fundraising? Když byl před pár lety v Brně svěťák na BVV, tak to byl kotel a super akce a líbilo se to všem od závodníků po diváky a teď o tohle všichni přijdeme. Ať za to může ČHS nebo SmíchOFFáci, tak je to prostě trapné.
janekodpovědět 

 ostuda..09:30:26 12.03.2007
fakt ostuda...hanba..a hlavne smula pro nas!!!
hondujodpovědět 
 Re: ostuda..10:23:35 12.03.2007
Za všechno může ve skutečnosti špatně přeložená věta v prospektu, ze které bylo mylně pochopeno, že se v ČR nesmí lézt s magnéziem :-) - Ne vážně, je to fakt hodně ostudný, ať jsou důvody jakýkoliv :-(
Vacanodpovědět 

 spis skoda10:54:12 12.03.2007
No urcite je to velka skoda, ale byt vami, tak bych organizatory zbytecne nekamenoval, kdyz nevite proc to tak dopadlo.
No a taky se sem vkrada jedna podstatna otazka: Co jste pro to udelali vy?
Ciraodpovědět 
 Re: spis skoda10:59:58 12.03.2007
co pro to máme udělat?
celvinixodpovědět 
 Re: spis skoda12:05:29 12.03.2007
Co to meleš? Jak to souvisí? To jsme měli poslat příspěvek, nebo tam jít pracovat? Hlavně nikdo předem potíže neavizoval. Tak když bude koncert Madonny tak mám jít stavět podium? Ty seš fakt hňup.
Bobanodpovědět 
 Re: spis skoda13:27:18 12.03.2007
Ty jsi ciro fakt vůl!No comment...kvůli takovým jako jsi ty,zamazávám na hranicích svou MPZtku blátem,protože se stydím že jsem čech..Ty by jsi měl ve světě minimální životnost když máš laťku tak nízko..
Ondraodpovědět 
  Re: spis skoda13:12:38 13.03.2007
Panecku - pekna silna slova - hnup, vul, zamazavani SPZky, minimalni zivotnost ve svete :)

Priznavam ze ta !recnicka! otazka nakonec byla lehce provokativni, nicmene chtel jsem hlavne poukazat na to ze se tady pranyruji lidi, kteri se o neco snazili, ale bohuzel se nepovedlo.
Proc, to nikdo nevime, ale hned se tady pouzivaji slova jako neschopnost, hanba atp...

PS: Na zaver podotykam, ze s organizatory nemam nic spolecneho.
Ciraodpovědět 
   Re: spis skoda13:55:48 13.03.2007
No, neschopnost to tedy přinejmenším je a něco o organizátorech vypovídá i to, že se k tomu nijak nevyjádřili. Takže neschopnost, snad i hloupost a ostuda určitě.
Bobanodpovědět 
   Re: spis skoda20:51:14 13.03.2007
Promiň,ale používám i ostřejší slova(tady se schází většinou lezci,ne manažeři).Slovo ostuda je v České republice dostačující a hlavně často používané.Měl by jsi to zkusit na vlastní kůži,reprezentovat ČR..možná začneš být značně vulgární,to mi věř!
odpovědět 

 Fakt škoda11:27:34 12.03.2007
No tak to je opravdu škoda. Důvodem byl zřejmě nedostatek financí. Což tak uplně nechápu. Copak u nás není dost ourdoorových firem, které se potřebují zviditelnit. Pravdou je, že normální lezecké závody (včetně MČR) moc publikum netáhnou, ale SP je něco jiného, prostě mimořádná akce, která by jistě přitáhla dostatek lidí. Alespoň soudě dle závodu SP co se konal v Brně. Já osobně bych na takovou akci klidně zaplatil vstupný 200 - 300 kč i víc. Závod SP v Brně byl skvělý a byl to jednoznačně nejlepší zážitek co člověk jako divák mohl ze sportovního lezení u nás vůbec kdy mít. Tehdy jsem si myslel, že nastává "nová éra" a SP se u nás bude konat pravidelně. Jak vidět, byla to asi jen ojedinělá událost, která se uskutečnila nějakou šťastnou shodou náhod. Takže na další SP si asi budem muset počkat. Jak dlouho? A dočkáme se vůbec někdy?
Horácodpovědět 
 Re: Fakt škoda13:49:56 12.03.2007
Ano, není u nás dost outdoorových firem které by chtěli pustit žilou. Brno? to měl na starosti ten zatracovanej Vomáčko ne?
:Dodpovědět 
  Re: Fakt škoda15:38:59 12.03.2007
No, pokud si vzpomínám, tak SP v Brně, byl na poslední chvíli zadotovaný ČHS, což pak bylo dost kritizováno v debatách o rozpočtu. Ono ani nejde tak o uspořádání samotné, to určitě není problém, spíš jde o prize money. Sehnat čistý prachy nebude tak jednoduchý zvláště u akce, ze který se s bídou podaří protlačit mionišot do televizních novin.
:-)odpovědět 
 divaci15:25:22 13.03.2007
no, nevim jestlis byl na MČR, když tak hodnotíš diváky. Ja jenom vím, že sem tam byl a atmosféra se mrtě povedla a spíš nevím kam na Smíchově umístit ještě více diváků, kteří by tam na SP přišli.
Ovšem, pravda, to už teď není moc aktuální téma:-(
Marekodpovědět 

 prachy18:47:57 12.03.2007
No jenže vstupný tě nezachrání, myslím že na svetak je potreba skoro milion!!!? to už fakt není málo. to by musel svaz dat mega moc prachu a to asi nema.
jendAodpovědět 

 Prachy16:16:14 13.03.2007
Vyhazovat prachy za par sportovcu je nesmysl.Dejte to radeji do stavby pristresku.jisteni ve skalach.
Pruzinaodpovědět 

 A co vlastně čekáme...16:17:09 14.03.2007
A co vlastně čekáme, když mediální prezentace sportovního lezení a výkonů našich reprezentantů je rovna nule. Každý potencionální sponzor si dvakrát rozmyslí kam dá svoje peníze a dá je samozřejmě tam, kde jeho reklamu uvidí co nejvíce lidí. Takže očekává i další prezentaci v médiích, která naprosto není. Myslím, že to jak propagovat výsledky by se sportovní lezení mohlo poučit od rychlobruslení a výsledků M. Sáblíkové. Dnes ví každý v ČR kdo se jen malinko zajímá o sport, že Martina je vítězka SP (když Mráza vyhrál SP tak to věděli jen lezci), stejně tak jako úspěchy na MS Mráza je dvojnásobný mistr světa, ale zase to ví jen lezci, ale že Martina vyhrála MS ví opět skoro každý a přitom  lezení je daleko masovější sport než rychlobruslení. Bruslí sice kde kdo, ale rychlobruslení je tomu hodně vzdálené ale každý ví, že existuje nějaké rychlobruslení, ale taky kde kdo dělá turistiku trekking, VHT atd. ale myslím, že také každý ví, že lezení existuje. Mladé talenty máme v lezení taky, ale o těch už neví krom lezců opravdu nikdo. Ted si rychlobruslaři (nic proti nim nemám) sehnali peníze na stavbu haly za x desítek milionů a s tím jak to prezentují budou mít sponzorů spoustu. Prostě je to vše o té prezentaci výsledků v médiích a ta prostě v našem lezení zatím není, tak se nedivme, že pak nejdou sehnat peníze na závod SP, když by o tom, že tady něco takového bylo vlastně nebude nikdo z veřejnosti vědět. Je to smutné, ale je to tak.
Pepaodpovědět 
 Re: A co vlastně čekáme...16:41:06 14.03.2007
Máš pravdu.
A když si trochu přisadím, tak si dokonce dopředu vymyslíme taková pravidla, podle kterých nejlepší výkony nebudou uznávány. Jo jo.
Josefodpovědět 
 Re: A co vlastně čekáme...16:42:04 14.03.2007
Za prvé: rychlobruslení je olympijský sport, což lezení není. Za druhé: z rychlobruslení jsou aspoň nějaké přenosy v televizi, přinejmenším z té olympiády a mimo olympiády aspoň z MS. Nevšimla jsem si, že by na Eurosportu byly nějaké přenosy z SP, lezení se tam objeví maximálně někdy v YOZ magazínu. Za třetí: Sáblíkové a její partě sehnala prachy až marketingová agentura, která se objevila až když měla úspěch kde? no na olympiádě a byla x-krát v televizi. Teprve pak se stala zajímavá. A to je ten začarovanej kruh. Navíc normální člověk se při lezení nemá na co koukat. Srovnávat se Sáblíkovou je fakt mimo mísu, nezlob se. Souhlasím akorát s tím tvým: A co vlastně čekáme? Ale z trochu jinýho úhlu. Nemáme velký hory, lezení není národní sport. Můžeš říkat, že je velké zázemí outdooristů, ale to nejsou lidi, kteří se na to chtěj koukat v televizi. Pro všechny jsme akorát banda úchylů, kteří na tý skále kdovíjak drží, případně riskujou nesmyslně život. A když UIAA, tedy teď pardon ta organizace, co se odtrhla, nemá nasmlouvaný aspoň záznamy a šoty v nějaké televizi, tak po lezcích neštěkne ani pes. A co bude mít nějaký sponzor z jednorázový akce, kterou zaznamená pár stovek lidí na místě a pár tisíc lidí na netu? Nic. To by musel být sakra šikula manažer, který by z toho udělal show, kterou by protlačil do médií jako hlavní událost dne, aby to byl někdo ochotný zasponzorovat.
Renčaodpovědět 
  Re: A co vlastně čekáme...18:28:04 14.03.2007
Kdyby to bylo jak rikas tak to je katastrofa.Ale ono to tak neni horolezectvi je lidima dost sledovane uz jen proto, ze to mnoho lidi povazuje za riskovani s zivotem.
Problem spatne prezentace nasich lezcu je v samotnem CHS a jeho vedeni.
odpovědět 
   Re: A co vlastně čekáme...18:34:13 14.03.2007
:))) a problém vedení je kvůli neschopnosti členské základny něco změnit :))) a propooo blíží se hromada, tak kdo bude něco dělat pro změny??? AHA?!
Oliváčodpovědět 
    Re: A co vlastně čekáme...08:42:54 15.03.2007
No přece jasněji oddělit sportovní (závodní) lezení z toho molochu... Pokud na to Svaz nepřijde včas sám, můžeme se totiž taky dočkat toho, že to někdo udělá nečekaně. Je to jeden z dlouhodobě neřešených problémů na Svazu, před kterým se utíká. Včera jsem byl celý den na jiný VH, tak se mi nikam nechce, ale třeba se tam dokopu. Tebe jsem tam Olivko vloni taky neviděl. Tak pojď letos, roztrháme je na cucky.
Petr Reschodpovědět 
     Re: A co vlastně čekáme...12:42:24 16.03.2007
Nenechte si nalhat , ze o lezeni neni zajem.Lezeni je v kurzu.Podivejte se kolik se za deset let postavilo sten,kolik vzniklo novych prodejen s lezeckym materiale,kolik cestovek nabizi akce jen s tematem lezeni atd.Nekomu to proste vyhovuje , aby se lezeni neprosadilo? Nebo to je jen lenost funkcionaru?
Karamelaodpovědět 
      Re: A co vlastně čekáme...13:35:54 16.03.2007
Spiklenecké teorie, že se někomu hodí, aby se lezení neprosadilo, ty jsou fakt úžasný. A stýskání, že vše je chyba funkcionářů, kteří jsou líní, je taky typické. Svaze starej se, bafuňáři, my jsme vás zvolili, tak se starejte. Není pochyb o tom, že by se to dalo dělat líp, ale jsou tam lidi, kteří tam jsou, kteří se to snaží udělat co nejlíp a asi to líp neuměj, když to navíc musej dělat ve svém volném čase. A jiní to dělat nechtěj. A členská základna, která má hlavní rozhodovací právo, je spíše pasivní, případně podporu závodění odmítá. Všichni si tady akorát svorně zanadáváme a konec. Tak někdo jeďte na VH a navrhněte to jako bod jednání. Stěžujte si. Navrhněte, ať se vytvoří pozize, která bude mít za úkol vytvořit koncepci sportovní prezentace a zajištění sponzorů, nebo něco takového. Ale ne stylem: udělejte s tím něco. ... A to jestli je lezení v kurzu, nebo ne. Myslím, že většina tuná diskutujících, včetně mě, ví houby o tom, jestli je to pro ty firmy marketigově vůbec zajímavý, jestli je to vůbec v jejich možnostech a především, jak to pro ně udělat zajímavý. Nikdo z nás ani neví, kolik takový svěťák stojí. Takže takový kecy v kleci. No nic. Končím s produkcí dementních úvah. Mějte se.
Renčaodpovědět 
       Re: A co vlastně čekáme...17:32:32 16.03.2007
Samozřejmě že by na prosazování horolezectví (hory, skály, bouldering, stěny, skialp....) do médií měl svaz participovat. Hlavní břímě je ovšem na tom, kdo tu slávu a peníze chce. Takže si manažer Mrázy musí sehnat marketingovou agenturu a nechat z něho udělat hvězdu. Ale spíš bych řekl, že v jeho případě je to už pozdě. Možná by se to dalo stihnout ještě v případě Adama. Předem si ovšem musí rozmyslet dilema: chci se stát nosičem reklamy nebo ne? (Nejen na tričku, ale taky v rozhovorech, kdekoliv v soukromí, jít nejen do seriozních novin, ale také do bulváru, dělat stafáž na tiskových konferencích komukoliv, kdo zaplatí, být na sponzorských akcích tipu rautů a předváděček... atd.). Malý outdoorový nebo dokonce jen lezecký píseček je dost malý, prostě musíš jít vstříc veřejnosti a potažmo velkým firemám, i kdyby ti nevoněly. Příklad, čeho se na svazu nevyužilo: do čela šílenců se před dvěma lety dostala ženská, navíc se sportovními úspěchy na kontě. V tu chvíli ji měl někdo prát pod tlakem do médií, měla se začít objevovat v ranních vysíláních Novy, Primy i ČT, nacpat ji do Vlasty, Marianne i všech možných sportovních časáků, možná by se podařilo ji dostat i na obálky. Žádná nehoda na českých horolezců (je jich cca 15 za rok) by se neměla obejít bez jejícho komentáře, ČTK by jí měla volat o názory, atd. Další negativní příklad: boulderingová série se dostala na hlavní pražské náměstí, ale neustále se posouval termín, nebylo jasné co a jak bude, nepodařilo se dostat to do velkých médií. Pozitivní příklad: Poslední svěťák v Brně měl velký ohlas díky spojení s brněnským veletrhem. Velký ohlas měl Koukal na Everestu a teď i Bém.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: A co vlastně čekáme...17:37:01 16.03.2007
Jak to chodí s propagací sportu http://www.ho rydol y.cz/vypsat.php?id=3431 a také http://www.ho rydol y.cz/vypsat.php?id=3439 (zase vymazat mezery).
Kuba Turekodpovědět 
         Re: A co vlastně čekáme...19:02:37 16.03.2007
No asi su najivní nebo co, ale na to, že lezení se nějak víc prosadí. Nejen do médií ale i jako olympijský sport pořád čekám. Furt věřím že se toho jednou dožiju, i když to bude asi ještě dlouho trvat :-)
H.odpovědět 
          Re: A co vlastně čekáme...12:39:34 18.03.2007
Tak pro to něco udělej - to je jediná cesta :-)
Kuba Turekodpovědět 
        Re: A co vlastně čekáme...12:40:26 17.03.2007
Konečně jsi promlivil jako profik.Tady je tvoje parketa.Napsal jsi to správně.Rád bych věděl zda se ti koho se to týká chytnou za nos.
Čokodpovědět 
        Re: A co vlastně čekáme...15:20:11 17.03.2007
No s Kubou T. si vždy rád podiskutuju :))) Bouldering jsem na Václavák dostal třikrát - 2004,2005 a 2006. To co ty tu popisuješ se stalo poprvé v roce 2003 a to se přehazovalo jako horkej brambor kvůli kolektorům a nakonec to bylo na Letný. Všechny akce na Václaváku jinak měli, řekl bych maximální reálně možnou (bez financí) podporu v médiích (MF, Sport atd. a rádiích R1, Beat atd.) a s šoty v hlavním zpravodajství. Nepočítám několikeré vystoupení v dobrých ránech a snídačkách s Novou. Tiskovku před i po závodě beru jako samozřejmost. Co vím tak si byl pouze na jedný a to právě 2003 :)))
Co se ČHS týče, tak co máme to máme a co chceme, tak to přece můžeme změnit (chceme-li). Jen jde o to, aby to lezci dali najevo na patřičných místech a né stylem Čoka: "Rád bych věděl zda se ti koho se to týká chytnou za nos." to bych se vážně počůral smíchy :) Takže základno!!! Chytni se za nos a koukej s tím KONEČNĚ něco udělat...
odpovědět 
         Re: A co vlastně čekáme...15:21:22 17.03.2007
jo ještě dodávám podpis...:)
Oliváčodpovědět 
         Pár halabala naházených myšlenek12:38:13 18.03.2007
Není to hlavní v této diskusi, ale vyčítat mi, že jsem nebyl na nějaké Tvé tiskovce a používat to jako podpůrný argument, je trochu ubohé. Takže: termíny se neustále měnily i v dalších letech. Sledoval jsem to podle tiskových zpráv. To je ale jen základ, zbytek by měl být právě v té propagaci a jejím využití - představoval bych si (a tak to chodí v komerčně úspěšných odvětvích jako je např. snowboarding), že bude k dispizici internetový přenos závodů, okamžitě po akci by měly být čtenářům i novinářům fotky, výsledky, profily lezců... K tomu se navazuje móda, oblečení, vybavení, image, sponzoring (jako u vás Nescafé). Je potřeba protlačit horolezce a lezkyně do společenských magazínů a výsledky do výsledkových rubrik jako jejich automatickou součást. Všechno závodění by mělo být v sériích a pohárech, jejichž pravidla a počty závodů se moc nemění a měly by být co nejjednodušší. Outdoorové akce od Everestu po prásky v Alpách by měly jet v televizi (nejen jako přímé vstupy a rozhovory v dobrém ránu, ale také jako něco akčnějšího), všechno je potřeba podávat jako story a zároveň to personifikovat. Lezení vydávat za bezpečný a přitom adrenalinový sport, starání o skály za společenskou prioritu, vytáhnout všechny možné celebrity (skutečné i umělé), které lezly na skály (dobře to umí třeba skauti), atd... Mít dobrý informační i propagační web, používat atraktivní propagační materiály (dobré je mají třeba v OEAV). Ale zrovna u BB myslím, že dělá co umí. Takže nic ve zlém. Všechno to slouží k jedinému cíli - aby měli horolezci a potažmo ČHS větší vliv. Potom mohou žádat i více peněz a vyjednávat lepší podmínky.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Pár halabala naházených myšlenek20:33:00 18.03.2007
Nic nevyčítám jen reaguju když si nás zmínil. Prostředky, které jmenuješ jsou samozřejmě pravda a je to celý ohromně jednoduchý. Jen to prostě musí někdo začít dělat a od toho je tu členská základna, která si zvolí vedení a prosadí následovné.
Propagovat lezení smysl má a mezer je spousta...
Oliváčodpovědět 
           Re: Pár halabala naházených myšlenek20:48:33 18.03.2007
A k těm halabala naházenejm myšlenkám bych ještě dodal: více loajality ke svazu a nepodrážet mu před veřejností (i tou slovenskou) nohy v zájmu zvýšení návštěvnosti vlastního komerčního webu za cenu senzace, která má nádech kudly v zádech.
odpovědět 
            Re: Pár halabala naházených myšlenek21:31:42 18.03.2007
Ha taky chybí podpis, ale to už nebylo ode mne :)
Oliváčodpovědět 
            Re: Pár halabala naházených myšlenek00:34:34 19.03.2007
Novináři nikdy nemohou být loajální. Jestli jsou, tak je něco špatně. To by si měl svaz taky uvědomit, milý anonyme. Když nemá ČHS mluvčího a jasnou PR strategii, občas se uřekne i v tom, co by jinak asi neřekl. Nikdo nepopřel, že moje citace byly správné. Nikdo dokonce nepopřel ani fakta, ze kterých citovaní vycházeli. Jenom jsme je dali do jiného kontextu, než by si oni představovali. Takže všechno bylo správně až na to, že výkonný výbor by chtěli, aby to vyznělo jinak. Ale do toho prostě nemají co mluvit. Popisuju to tak sáhodlouze, protože to je jeden z příkladů, jak ČHS nesmí uvažovat a co by měl hodně zlepšovat. (Nakonec více než roční disciplinární řízení se mnou mi dalo za pravdu a výkonný výbor, který mne jako jeden muž označil za škůdce ČHS, své obvinění stáhl.)
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Pár halabala naházených myšlenek23:50:25 21.03.2007
Skuečně? Já jsem výsledek pochopil tak, že 1. ze současného disciplinárního řádu plyne, že o tom případu má rozhodovat tvůj domovský oddíl, a rada toho oddílu rozhodla 2.obsahem rozhodnutí oddílu nebylo, že máš pravdu, ale že a) zda v rámci své novinářské činnosti šíříš lži, zkreslení a pomluvy není něco, zač by tě ČHS mohla postihovat b) vzhledem k důkazní situaci to teď stejně nejde posoudit. 3. podle letméno nahlédnutí VV neměl moc možností, co s prvoinstančním rozhodnutím dělat, leda nějakým komplikovaným napadnutím rady humanity pro podjatost. Shrnuto, myslím, že tvoje jednověté shrnutí že řízení ti dalo za pravdu a výbor obvinění stáhl je manipulace hraničící se lží.
jkodpovědět 
              Re: Pár halabala naházených myšlenek23:58:00 21.03.2007
Nevím jak Tobě, ale mě to připadá celkem jasné: ČHS mne z něčeho obvinil, poté proběhlo několik vyšetřovacích sezení (dvě za mé účasti), a potom bylo mé obvinění potichu staženo. Co bys chtěl víc za důkazy o mé nevině?
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Pár halabala naházených myšlenek00:24:58 22.03.2007
Staženo? Rada Humanity si v souladu s disciplinárním řádem "stáhla" projednávání k sobě, a rozhodla. Rozhodnutí je platné, VV je nenapadnul, podle disciplinárního řádu ani moc nemohl. Takže ne že bylo potichu staženo ČHS, ale základní složka v souladu s disciplinárním řádem pravomocně rozhodla. A jak rozhodla? Když přímo ocituju, tak podstatou je "2. Nelze posoudit soulad článku s tím, co bylo na tiskové konferenci řečeno představiteli ČHS. 3. I kdyby se interpretace i formulace Jakuba Turka od skutenosti znančně lišily, nelze s ohledem na svobodu slova jeho počínání hodnotit jako disciplinární provinění." Což je přesně, co jsem napsal "zda v rámci své novinářské činnosti šíříš lži, zkreslení a pomluvy není něco, zač by tě ČHS mohla postihovat, a vzhledem k důkazní situaci to teď stejně nejde posoudit". V čem ti to dává za pravdu? IMO pouze v názoru, že "v rámci novinářské činnosti lze šířít lži, zkreslení a pomluvy a postižení mají minimální šanci se účině bránit". Že by někdo rozhodl "ano, ČSH opravdu vyzýval k nedůvěřování ke Slovákům, Jakub Turek to věrně popsal" mi nepřipadá.
jkodpovědět 
                Re: Pár halabala naházených myšlenek09:51:46 22.03.2007
Milý Honzo Kulveite! Asi se bavíme o dvou různých věcech a Ty to nechápeš stejně jako to nechápal výkonný výbor ČHS. 1) ČHS mě chtěl potrestat podle svého disciplinárního řádu jako nedisciplinovaného člena. To byla od prvopočátku blbost a během řízení se to také ukázalo. Teď ještě vymáhám po výkonném výboru, který disciplinární řízení začal s nějakými důvody, aby mi napsal, že řízení ukončil. Doufám, že v tom papíru budou jasně napsané důvody. 2) Jestli si někdo myslí, že jsem lhal a překrucoval, měl možnost mě zažalovat nebo podat trestní oznámení. Tím výkonný výbor také vyhrožoval. Pak se zakázalo, že je to další blbost a nikdo nic takového nepodal na soud ani policii. Takže to také považuji za vyřešené. Vzhledem k tomu, že naši zprávu (Hor ydoly) převzala velká média v Česku i na Slovensku včetně ČTK a TASR, nebyla zase tak špatná, jak ji tady prezentuješ.
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: Pár halabala naházených myšlenek10:52:17 22.03.2007
Vezmu to od konce - to, že zprávu převzala ČTK a TASR, nic o její pravdivosti nedokazuje (ostatně tu zprávu jsi tam poslal, ne?). Dokazuje to, že jsi ty/ případně Horybludy dostatečně důvěryhodý zdroj pro ČTK, a že zpráva byla dostatečně atraktivní/senzační. Ad 2) Trestní oznámení za co, jaký trestný čin? Výsledky lze pozorovat v případě Tilaku, policie za léta nic nevyšetří, ty druhou stranu pravidelně propereš ve svém médiu, a nemalá část čtenářů se postaví na tvou stranu (chudák utlačovaný novinář, kterého otravuje neschopná policie poštvaná agresivní firmou). Občanskoprávní spor, požadavek tiskové omluvy? To by asi šlo, ale z hlediska ČHS je otázka, zda radši strkat peníze do justiční loterie s nejistým výsledkem, nebo strpět škodu na vlastní pověsti a peníze dávat třeba na servis pro členy. Z mého pohledu jako člena by soudit se s tebou byly spíš vyhozené peníze členů i v případě úspěchu, spor bys jistě taky medializoval v neprospěch ČHS. 1) Nevím, jestli to v rámci předpisů ČHS šlo nebo nešlo, v obecné rovině si myslím, že občanské sdružení člena, který zájmy toho sdružení výrazně poškodil, byť nečlenskou činností, má právo např. vyhodit. Shrnuto: i pokud si někdo myslí, že si někdy překrucoval, nemá v drtivé většině případů šanci se efektivně bránit. Ty máš médium, které samozřejmě využiješ k medializaci sporu proti protistraně, druhá strana má pomalu a nedobře fungující justiční systém. Na otevřeně vedeném sporu s tebou protistrana vždycky prodělá, i kdyby měla pravdu. Že zveřejňuješ moje jménem a příjmení (které znáš z mailu), i když víš, že nechci - nepřijde ti trochu... podlé?
jkodpovědět 
                  Re: Pár halabala naházených myšlenek12:10:53 22.03.2007
Předem uvádím, že svoji osobu tady na Lezci nechci probírat kvůli sobě, ale jako příklad, jak se ČHS a někteří členové a vedení chovají nepřípadně (tj. neorientují se v právu, médiích a všobecně PR). Takže: 1) ČTK a TASR vzali naši zprávu za základ. Zbytek samozřejmě udělali jejich reportéři a editoři. Ti všichni měli dost času, prostoru, prostředků i pravomocí, aby nepravdivou zprávu odhalili a nepustili dál. Neudělali to a naopak k ní přidali své informace a vypustili do dalších médií. Jejich lidé přidali další informace a vytiskli a vysílali to. Takže prošla od nás ke zveřejnění například v televizi, nejméně pěti odpovědnýma rukama. Chápu, že asi nemáš rád novináře, ale že by všichni byli senzacechtiví a naví zaujatí proti ČHS, se mi nechce věřit. 2) Trestní oznámení a ještě lépe žaloba se podává na lidi, kteří působí nějakou škodu. Pokud jsem prokazatelně lhal o ČHS a ještě mu způsobil morální škody, jsem samozřejmě zralý na soudní spor o odškodnění a omluvu. Všechno tohle mi vedením ČHS kladlo za vinu, ale k žalobě ani trestnímu oznámení se neodhodlalo. Pokud si bylo tak jisté, proč to neudělalo? Protože by to skončilo fiaskem stejně jako disciplinární řízení (stačí si poslechnout můj výslech na výkonném výboru). 3) Ad Tilak: náš případ byl již dvakrát odložen jako neopodstatněný (policií a státním zástupcem), ale právník Tilaku se stále odvolává a domáhá se soudu. Kdo tedy uzavření celé věci zdržuje, je Roman Kamler. Na veletrhu Sport Prague před měsícem si přisedl k nám na náš veletržní stánek a začal v opilosti nadávat mým dvěma kolegům, že jejich práce je méněcenná a že si nenechá od pisálků zničit celoživotní úsilí(oba mají na starosti ekonomické záležitosti). Tak jsem ho osobně musel vyhodit. Soudím tedy, že poněkud ztrácí nervy. 4) Medializace tohoto případu na HD není ku mému prospěchu, nebo ničení Tilaku. Nejdříve to začalo jako běžná zpráva o sporu dvou významných hráčů v českém outdooru - velké firmy a velkého portálu. Poté se to rozeběhlo do absurdností a my celý sledujeme jako příklad toho, čím musí firmy (v tomto Tilak i Turek Media) projít, než se doberou spravedlivého rozřešení a jak dlouho to bude trvat. Myslím, že je to poučení pro mnohé lidi i firmy. 5) Na obranu proti médiím existuje spousta možností od PR, přes opravy, omluvy, právo na odpověď, trestní oznámení, nebo následné soudy o mnoho různých přestupků či činů vůči vydavateli i jednotlivému novináři. Jenom musíš vědět, co chceš, mít pravdu a dělat to. To z valn části u ČHS postrádám.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: A co vlastně čekáme...11:07:07 21.03.2007
Cha, cha, docela mne pobavila představa rozhovoru s Alenou ve Vlastě, zejména pokud by téma rozhovoru bylo ušité vkusu čtenářek Vlasty. To si tedy troufám tvrdit, že do toho by Alena nešla a skoro si myslím, že kdyby po ní členstvo chtělo, aby ze sebe dělala mediální opičku, že by předsednictví položilo. Ale třeba ji málo znám.

Ale i toto je v rukách členů potažmo jimi vyslaných zástupců na VH. Pokud má být ustanoven PR profesionál (pochopitelně placený) je to jediný (odhlasovaný) návrh na VH: VV má vypsat konkurs, uvolňujeme X peněz ročně z rozpočtu na jeho plat.

Stejně tak může být předsedou či jiným předním činovníkem zvolena osoba, která to s medii umí a současně má nějaké výkony. Třeba takový ten výškolezec C...., ten by jistě tyto představy zviditelnění perfektně splňoval. Tak ho zvolte (zvolme). No, ale on nikdo takový nekandiduje.

Je to tak prosté. Jen osobní otázka Kubo. Nevím za který oddíl ty teď kopeš, bývalo to za poměrně velký oddíl. Je váš zástupce na VH připraven podpořit podobné mediální kroky? Pokud je to ale jen osamocený názor lezce-žurnalisty Kuby Turka a většina jeho oddílu ho nesdílí, jsou to jen (jak už tu někdo napsal) kecy v kleci.

Pro mne osobně je lezení zpopularizované více než bych si přál a náš zástupce nějakou větší cílenou popularizaci podporovat nebude - teda alespoň doufám.
mellounodpovědět 
         Re: A co vlastně čekáme...13:25:20 21.03.2007
Melloune, když se podepíšu Kuba Turek, tak tím myslím Kuba Turek. Je to tedy můj názor. Taky jsem hned na začátku mých diskusních příspěvků uvedl, že jestli někdo chce propagovat lezení, je to jeho volba a pak musí udělat následující (viz několik mých nápadů). Jestli to dělat nechce, nic na tom nezměním. Mé osobní mínění (a pokud mohu odhadnout po dlouhých hovorech na toto téma, tak i Humanity) je, že ČHS dělá PR velmi špatně a tím připravuje své členy o vliv a peníze. To se časem vymstí v zavírání skal a ledopádů (už se děje), menším přílivu peněz na mládež a sport (oddíly a jednotlivci to horkotěžko suplují), menším podílu na připomínkování zákonů a všeobecně nižší vážnosti, než by horolezectví jako celek i jako jeho jednotlivé odnože mohly mít.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: A co vlastně čekáme...14:12:01 21.03.2007
kecy v kleci? no možná. upřímně řečeno, ten velkej oddíl, jehož jsme s KT členy, se vůbec nezajímá o nějaký majstři světa a aby majstři měli za co jezdit za závody a vůbec netrpěli hmotnou nouzí. spíš nás zajímají ty pěkný vyměněný kruhy a jednání s vochráncema, a k tomu jako zákusek porcička metodiky. náš voddíl jde do valný hromady s tím, že rozhodně nemíní dotovat športsmeny z peněz rekreantů, pak chceme nějaký to zprůhlednění rozhodování a toků a tak vůbec.

tedy spíš bych to zkráceně řekl takto: chcete prachy na závodění? tak se propagujte. snažte se. vezměte si příklad z toho valentovic akrobata, kterej se netváří jako megafrýnezávislej a pěkně vypíná hruď ve sponzorským trikotu na bezpochyby děsně votravnejch komerčních podujatích.
Lukas b.odpovědět 
          Re: A co vlastně čekáme...15:13:59 21.03.2007
No dyť jo, taková je i moje představa. Právě proto mně přijde Kubou presentovaná představa PR, mediálního zájmu, hrnoucích se sponsorů atd. přijde spíš užitečná těm závodním zájmům.
mellounodpovědět 
           Re: A co vlastně čekáme...15:17:17 21.03.2007
Teda, ne že by se i na ty kruhy nehodily sponsorské peníze, ale toho sponsora bych chtěl vidět, když za tím není presentace, logo na triku v objektivu kamery atd.
ještě jáodpovědět 
           Re: A co vlastně čekáme...15:21:42 21.03.2007
ale já moc dobře vím, že na to všichni tři máme plusmínus podobný názory. na druhou stranu už asi nenastane ta idylická doba, kdy bylo horolezců celkem pět a půl, a hajnej je vítal chlebem a solí. no a když už nás jsou takový děsný desetitisíce, tak musím asi uznat, že šikouné píárko závodníků by trochu pomohlo i kvakerům klasického ražení - v těch chráněnkách by se celospolečenský zájem na povolení lezení prokazoval poněkud snadněji. možná.
Lukas B.odpovědět 
          Re: A co vlastně čekáme...00:27:48 22.03.2007
Obdobné představy má zřejmě víc velkých oddílů. Když si trochu "zaprognózuji", tak vzhledem k současnému hlasovacímu a rozložení sil před VH, bude zhruba zachovaný status quo, jen rekreanti budou přispívat na sportovce zas o trochu víc. Zajímavé to začne být příště, pokud se přijmou nové stanovy co člen, to hlas.
jkodpovědět 
           Re: A co vlastně čekáme...09:59:20 22.03.2007
Myslím, že zatím výkonný výbor využívá při jednání valné hromady notnou dávku manipulace s lidmi, kteří přednášejí své protinávrhy. Pokud není schválen protinávrh více než poloviční většinou, je přijat původní návrh ČHS. Pokud to vypadá, že protinávrh bude přijat, předsednictvo valné hromady jej rozdrobí na více podobných protinávrhů a hlasuje se o každém zvlášť. Pomohla by změna jednacího řádu: "Pokud padne protinávrh k jakémukoliv bodu jednání valné hromady ČHS, hlasuje se o každém návrhu i protinávrhu zvlášť. Přijat bude ten, který obdrží více hlasů."
Kuba Turekodpovědět 
     Re: A co vlastně čekáme...11:27:56 21.03.2007
Petře, je to především o tom, že Ty (jak píšeš) a jiní, kteří kopou za sportovní lezení na VH nebudou a nejsou tedy slyšet.
"...pokud na to Svaz nepřijde sám...". Grrrr. Kdo je to Svaz? Pořád si myslím, že to je těch 10tis. členů, kteří prostřednictvím svých zástupců na VH každoročně schvalují rámec kudy dál.
Na mezinárodní úrovni už k nějakému oddělení došlo (neznám přesné parametry), klidně to může být lokálně stejně. Proces je velice jednoduchý a cesty dvě:
A) vytvořit "SSL" (Svaz sportovního lezení) od nuly na zelené louce. To jde kdykoliv a kdekoliv, jen chtít.
B) Vyčlenit "SSL" ze stávajícího ČHS. K tomu je potřeba:
- Zajistit si podporu takového projektu na VH, což nemusí být jen budoucí členové "SSL", ale tuším, že i řada tradičních horolezců soudí, že by "ti sportovci měli táhnout do pryč".
- ustavit pracovní skupinu, která tento projekt nějak popíše, zhodnotí pozitiva i negativa a toto (součástí by musel být i nějaký plán ekonomické rozluky) předloží VH ke schválení. Rozhodně si myslím, že taková pracovní skupina na tom musí mít ZÁJEM. Je velmi obtížné úkolovat třeba stávající VV, pokud to tento tak necítí.
Každopádně ale "Svaz na to SÁM nepřijde".
mellounodpovědět 
      Re: A co vlastně čekáme...16:26:37 21.03.2007
Blázni z překlišky nemaji nic společného s horolezectvím. Je to stejné, jako kdyby někteří ujetí jedinci trénovali odolnost proti chladu v lezeckých překlišových boxech, taky se chystá svěťák kdo vydrží dýl. Tam jsou vám borciíí. Vyčlenění má logiku. Borcí ale určitě půjdou do ČHS, když dozrají a dostanou rozum.
mark
markusodpovědět 
 Re: A co vlastně čekáme...08:40:11 22.03.2007
Pokud clenska zakladna sduzeni CHS rozhodne o priorite prosazovani sportovniho lezeni, tak to bude.
Neni to zase takovy problem. Chce to zvolit za predsedu managera s patricnym vyzorem, vystrcenou bradou a sakem od Bosse... zajem o lezeni samotne spis prekazkou. Do Blesku hodit neco o tom, ze spi s nejakou celebritou (hlasatelka pocasi na nove, ucastnice, ucastnik smirovaciho poradu...). No lehka nadsazka, no... Ten sezene sponzory, a lezci budou dodavat material na sledovani a nosice reklam. Taky se budou muset prezentovat dle pokynu, davat patricne rozhovory. Predpokladal bych, dle toho, jak to chodi treba i ve vazne hudbe (nejen popu).
Ale nedovedu si predstavit, ze takovej bude jednat hodiny o vyjimkach v chranenkach (medialne naprosto nezajimave) nebo se zajimat o stav jisteni. Proto si myslim, ze by se melo sportovni lezeni od bezneho, neprofesionalniho oddelit. Ono se uz deli.
Venku se zavodu na zacatku chytli taky ne svazy, ale par manageru. Ti potrebovali lezce a tak je zacali platit. Moffat se sice zhnusil a ozral na tiskovce. Gullich obdobne, ale show uz jelo.
Nebo, to je myslim nejlepsi priklad, Messner (i kdyz je to horolezec, ale zakony kseftu jsou vsude stejny). Ten si vybudoval de facto vlastni podnik. Sam si to platil, sam si to ridil, zaplatil spolulezcum, prodal svuj vykon na knizkach, prednaskach... na reklamu se vyfotil a mel na sve podniky a jeste si mohl koupit zamecek. Zadnej svaz mu za zadkem nestal.
dagodpovědět 

 Ako zpropagovat lezenie?!19:14:44 21.03.2007
Napriklad... :)
http://www.alainrobert.com/video/alainrobertparis05.mpg
Managerodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.