První letní den se pro Štěpána Stráníka opravdu zdařil. V úterý 21.6. 2005 se mu podařilo vylézt všeobecně známou cestu –
Němá barikáda (9+/10- , Holštejn). „Na jaře letošního roku jsem se podíval na Barikádu, ale opravdu jenom podíval – spíše ošahával. Po patnácti kilometrech v horku na kole z Rájce - Jestřebí jsem vůbec netušil tak dobrej výsledek. První pokus jsem si ji nacvakal, vyčistil, a pak ve druhým jsem už neudělal chybu.“ Takto okomentoval Štěpán svůj výkon po dolezení cesty. Na večer ještě přidal několik tvrdých devítek na Vaňauskách .
Ve středu se poté přesunul do Sloupu se zcela jasným cílem, vylézt další těžkou cestu. Teplé a slunečné počasí bylo ideální na pokusování ve Starých skalách. Štěpánovi se opět zadařilo a vylezl cestu Runway (9+/10- ). „Bylo to podobný jako u Barikády, protože na jaře jsem se v tom moc nehejbal a spíš jsem jenom vokoukával chyty na začátku. Teď to bylo jiný. Nejtěžší byl ukrutně tvrdý začáteční boulder. Zarval jsem a konec už byla lahůdka.“ Smích…
Štěpán (SINGING ROCK, SALTIC) začíná pokusovat i v dalších cestách, takže uvidíme, jaké další překvapení nám příště přichystá. Omlouvám se za drobné zpožďení článku, příště budou i fotky.
Pavel Solanský [úpravy] | 21:52 27.06.2005 |
Super | 08:48:57 28.06.2005 | No super, Štěpo, jen tak dál! | Dalibor | odpovědět |
dobrý ale.. | 10:00:25 28.06.2005 | Dobrý , ale ke kvalitě článku o Krakonošovi ještě cosi chybí :o) | Pavel Urbánek | odpovědět |
  | Re: dobrý ale.. | 11:54:24 28.06.2005 | Hlavně,aby se nám z toho nezpokusoval... | petr svetr | odpovědět |
  |   | Re: dobrý ale.. | 11:55:08 28.06.2005 | Pokusník jeden.. | kilometr | odpovědět |
dopravní prostředek. | 12:38:57 28.06.2005 | tož to je pěkné a motivující, nicméně mám odzkoušeno, že dopravní prostředek nemá na výkon vliv - ať jedu na biku nebo autem, vylezu ve Sloupu vždycky max tak 5-6 U.í.áá. Zatím jsem nezkoušel jít pěšky, možná by se mohl někdo, kdo to z Brna zkoušel podělit o (zaručeně hodnotný) zážitek ... | Pavel | odpovědět |
  | Re: dopravní prostředek. | 13:00:34 28.06.2005 | Ja sel jednou pesky ze Sloupu do Brna. A stacilo me to. Doma jsem skoro nevylezl schody odhaduji 0.5 UIAáá. Takze odhaduji ze opacne bylo podobne. | Slamak | odpovědět |
A co ? | 13:36:15 28.06.2005 | Co má toto být za článek ? Zajímá někoho, že nějaký chlapec vylezl nějakou cestu v Krasu ??? Zamysli se nad tím, co jsi komu tímto článkem chtěl říct ... | Petr | odpovědět |
  | Re: A co ? | 13:52:53 28.06.2005 | Mna to zaujima. A myslim si ze prave na to lezec je. | Brano | odpovědět |
  |   | Re: A co ? | 10:09:21 29.06.2005 | Přesně tak. Buď na to mám a můžu to tady v Lezci udat taky, anebo nemám, ale pak tu nebudu slintat na výkony jinejch... | Honza | odpovědět |
  |   |   | Re: A co ? | 13:26:29 29.06.2005 | Mě je naprosto fuk, jestli Štěpán nebo Adam přelezli 7+ nebo 11-, je to jejich věc. Jen se snažím pochopit, proč někdo napíše na Lezce, že vylezl cestu 9+ v Krasu ? Připadá mi to jako pouhé vychloubání, bez jakéhokoli přínosu pro kohokoli toto čtoucího :-( Ať autor objasní ... | Petr | odpovědět |
  |   |   |   | Re: A co ? | 14:24:23 29.06.2005 | souhlas | Soňa | odpovědět |
  |   |   |   | Re: A co ? | 17:44:14 29.06.2005 | Budte radi ze niekto vobec pise, na vystrahu si pozrite slovensku stranku jamesak.sk ako by to vyzeralo keby ... | Brano | odpovědět |
  |   |   |   | Re: A co ? | 10:48:46 30.06.2005 | Pokud ti neni jasne proc nekdo pise o tom , ze vylezl cestu v Krasu za 9 nebo 10 , tak ji zkus nekdy vylezt.Bohuzel toto je vecny spor mezi sportovnimi a rekreacnimi lezci.Kdo bere lezeni jen jako zabavu tak ho ta zprava tak nezajima , ale ti co berou lezeni jako sport a znaji toho ci onoho sportovce si to radi predctou.Stepan bojuje a neztraci se z podia, tak mu to prejme a tesme se, ze svymi vykony opet zazari.Stepane , nenech se odradit a rychle se dej do skvele formy. | Zok | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: A co ? | 11:31:31 30.06.2005 | Ještě nikdo neodpověděl PROČ to sem píše a proč mezi články (kdyžtak ať je to jako cesta v deníčku). Znovu říkám, že to je jen jeho věc, co leze, a nedokážu v tom vidět inspiraci nebo motivaci pro kohokoli jiného :-( To jako když Štěpán vyleze nějakou 9+, tak mě to má motivovat a mám si ji přelézt taky ? Opravdu nerozumím ... | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: A co ? | 09:37:20 01.07.2005 | Napisal to tam preto, lebo MNA to zaujima. | Brano | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: A co ? | 19:48:10 01.07.2005 | Víš Petře jseš úplně mimo mísu.....Proč si ji přelezt ,tak třeba proto aby si mohl posoudit jestli je to těžká cesta,nebo ne a jestli o ní má smysl psát,nebo ne.Víš ono někdy číslo není vše...(kdyby tohle nebylo veřejné, tak bych ti hodně sprostě nadava....) | Buril | odpovědět |
  | Re: A co ? | 14:40:56 28.06.2005 | Mě to taky zajímá. | Hurzy | odpovědět |
  |   | Re: A co ? | 20:16:46 28.06.2005 | boze a vis kdo to vubec je xy prelezl 8a husty | | odpovědět |
  |   |   | Re: A co ? | 15:23:15 29.06.2005 | To je otázka na mě? Jestli jo, tak jí zkus prosím přeformulovat, moc jí nerozumím... | Hurzy | odpovědět |
  |   |   | Re: A co ? | 15:23:37 29.06.2005 | To je otázka na mě? Jestli jo, tak jí zkus prosím přeformulovat, moc jí nerozumím... | Hurzy | odpovědět |
  | Re: A co ? | 18:31:17 29.06.2005 | No to se ti na Lezci může stát, že se občas dozvíš že někdo někde vylez nějakou cestu. Zamysli se nad tím, jestli náhodou nenavštěvuješ blbej servr, třeba sis chtěl číst třeba o pěstování melounů, a to je patrně jinde. | pajonak | odpovědět |
Dobrý, ale oči z toho nekulím | 14:43:24 28.06.2005 | - malej Adam Ondra to už má vylezeno dříve a tuším na OS :-) | Kuba | odpovědět |
  | Re: Dobrý, ale oči z toho nekulím | 09:43:57 29.06.2005 | Ja si rad precitam aj o inom ako o prvoprelezoch a cestach 9a a viac. A co ty? Kazdopadne sa mi paci, ze lecez je miesto kde si kazy najde nieco pre seba, aj "borci" co snivaju ze raz budu liezt ako maly Ondra, aj vikendovy pohodkari a dokonca este aj horolezci. Co ta nezaujima - jednoducho necitaj. | Brano | odpovědět |
  | Re: Dobrý, ale oči z toho nekulím | 17:00:20 30.06.2005 | Tyto dvě 8áčka jsou opravdu tvrdé a sám je mám až na několikátý pokus a na OS ji zatím nikdo nemá ani Áďa. | Noo Noo | odpovědět |
  |   | Re: Dobrý, ale oči z toho nekulím | 17:06:02 30.06.2005 | Viz www.8a.nu(All time) | Noo Noo | odpovědět |
Solanský | 14:46:00 28.06.2005 | Solanský, solanský, není to ten borec, který rozvířil tu kauzu s vykrádáním skřínek? Jestli se pletu, tak sorry:-) | Miras | odpovědět |
  | Re: Solanský | 14:59:52 28.06.2005 | to byl zřejmě jeho bratr Petr, pokud si vím, tak ten měl problémy s "rychlou rukou" | Jirka | odpovědět |
  |   | Re: Solanský | 15:11:42 28.06.2005 | Jo, byl to jeho brácha Petr. U něj je to prý dokonce jako nemoc. Ale Pavel je naštěstí zdravý. | Michal | odpovědět |
  |   | Re: Solanský | 15:11:55 28.06.2005 | Jo, byl to jeho brácha Petr. U něj je to prý dokonce jako nemoc. Ale Pavel je naštěstí zdravý. | Michal | odpovědět |
  |   |   | Re: trenink | 16:12:03 28.06.2005 | Moc by mě zajímalo, jak ti kluci trénujou (Stráník,Ondra). To maj takovej talent nebo bušej na bouldrovce. Docela závist, ale přeju jim to a myslilm, že o nich ještě hodně uslyšíme. | axl | odpovědět |
  |   |   |   | Re: trenink | 20:18:51 28.06.2005 | no nesedej na prdeli jak ty , a 10- neni zadnej extrem zazrak na 18-letyho kluka:(((( | styfler | odpovědět |
  | Re: Solanský | 20:19:57 28.06.2005 | jo je to jeho bratr ale muzeme jen doufat ze tim neni sahla cela rodina | qw | odpovědět |
  | Re: Solanský | 19:38:49 30.06.2005 | Ty jsi pěknej debil! Koho jsi potřeboval ponížit, kreténe!Beztak si sám pěknej šmejd! | Čuras | odpovědět |
  |   | Re:Solanský | 19:42:51 30.06.2005 | Proč se někdo ptá, proč to tady je, že někdo něco těžkého vylezl?Všechny články zde jsou snad o tom a proto je to nejčtenější server pro lezce!Ach jo... | Kuk. | odpovědět |
  |   | čurasi,nezlob! | 16:23:23 01.07.2005 | Čus čuras!
Já nikoho neponižuju, jen jsem se zeptal ,protože mě to zajímalo, ale tebe se to ňák dotklo, čert ví co si zač:-)Ale jestli chceš mí ruce pocítit na svym obličeji- no problemo. | Miras | odpovědět |
Aby zůstala koza celá a vlk se nažral, | 14:01:40 29.06.2005 | tak by bylo lepší založit si na Lezci deníček vylezených cest, no a kdo bude chtít, tak si tam Štěpána anebo někoho jiného najde. | Kuba | odpovědět |
good job | 18:26:37 29.06.2005 | Možná by nebylo od věci založit sekci "chlubírna" a někteří narcisticky orientovaní jedinci by mohli pravidelně obšťastňovat ostatní svými výkony. Aspoň by mohl psát každý sám za sebe a nemuselo by se to tvářit jako článek.. Taky bych si písnul:)) | skywalker | odpovědět |
  | Re: good job | 18:51:18 29.06.2005 | Já si spíš myslim že tenhle pokus o článek je spíše PR, a dotyční doufají že se chytne další sponzor.. Ale já osobně proti tomu nic memam... | | odpovědět |
  | Re: good job | 21:04:43 29.06.2005 | mno asi záleží na tom jak se kdo dívá na český lezení.... tedy přesněji řečeno, na jeho vývoj. Pokud jsi zastáncem, že lezení je věcí posvátnou (což mimochodem je) a toužíš po tom aby skály a hory byly jen pro pár opravdových lezců (v což snad každý lezec doufá), lezců stejně hrdých a ctnostných jako silných a obratných... pak ano... mlčme o oblastech, které navštěvujeme a milujeme... mlčme o výkonech jak našich, tak kamarádů ve zbrani (v preskách), nakonec, nejde o výkony, ale o ten život... náš život... a nebo... chceš aby bylo lezení vidět??? aby konečně doznal svět uznání pro české lezce (někteří jsou hodně, ale oprtavdu hodně dobří... nejen pro to jak dobře to dělají, ale hlavně jak to dělají...), aby se každý mladý človíček mohl přiblížit onomu pocitu ve vertikále... pocitu, kdy neví kam, ale ví, že musí... že chce..., k medializaci potřebuješ peníze, k penězům sponzory... nebo alespoň dát o sobě vědět... musí to bejt show (jak říká Mráza a má zatraceně pravdu...)...
Můj pohled??? Je mi 24, lezu maximálně 7 na skalkách... pravda, lezu rok (možná ani ne) a to ještě jednou za měsíc... od září začínám pořádně... a proč??? abych ze začátku bušil bouldry... dělal kravinky a vyblbnul se... pak trošku zablbnul na skalkách v obtížích hodných francouzské stupnice (možná pár závodů) a pak trocha morálu na písku... a pak??? pak potichu odejít... na východ... Tatry, Kavkaz, a kdo ví kam dál... proto volám....: "ééééj, super výkon, jen tak dál a chci o tom vědět... bude mě to motivovat...", protože si myslim, že i když bude na začátku show... tak do lezení, do onoho čistého lezení lezení v horách, lezení těch nejobtížnějších cest, se dostanou "jen" ti opravdoví HOROlezci(ano myslim, že se klasici nemusí bát, bude dost lezců kteří budou pokračovat tam kde oni skončili, ale nebude jich zas tak moc, aby se musela na plesa udělat autobusová linka... kruh se uzavře cesta se naplní... svět má šanci...
Jsem jeden z těch co věří, že to nejčistčí lezení (každý nechť si zvolí lajnu sám) nejni pro nikoho jiného než pro jeho samotného (kouzelné na tom je, že i při těch egoistickejch slovech je to hlavně o přátelství, důvěře a víře.... v sebe... v kamarády... v rezavou skobu ve spáře....)
...
:o))... slyšeli jste slóvo bóží... .o)
Hoj, všem lidem (slovo "lezec" dnes právě díky komercionalizacvi získává jiostý neurčitý nádech) dobré vůle, silných paží i mravů... c(_)
morsec hadry...
:o))))) | William "Bill" Blake | odpovědět |
  |   | Re: good job | 14:03:53 30.06.2005 | Tak tohle by se taky dalo použít jako článek, souhlas. | Gull | odpovědět |
  |   | Re: good job | 20:30:50 30.06.2005 | No, ten tvůj komentář je mnohem lepší než celý článek o Štěpánovi. Zřejmě ve stylu pisatele bude zakopaný pes. Ono kolikrát není tak důležitý, o čem člověk píše, ale jak píše - jakou zvolí formu, jaká slova použije, aby čtenáře upoutal a neodradil. Bohužel, musím souhlasit s názorem, že tento pokus o článek autorovi moc nevyšel, a na mě zapůsobil také spíše vychloubačným dojmem, i když já osobně si rád přečtu o tom, co, kdo, kdy a jak vylezl. Ale jestliže se mají psát články v tomto stylu, asi budu raději, když se pouze podívám na žebříček vylezených cest našich lezců. Škoda jen, že Štěpán nemá založený deníček.
| Jindra | odpovědět |
  |   |   | Re: good job | 21:12:58 30.06.2005 | deníček viz www.8a.nu | | odpovědět |
  |   |   | Re: good job | 22:04:03 30.06.2005 | moc píšu a málo lezu... :o/... :o))))
Bill | Bill | odpovědět |
  |   |   |   | Re: good job | 13:37:51 02.07.2005 | Jééééééééééé, už jsem vylezl 6+ | X - man | odpovědět |
dar boží | 13:44:47 02.07.2005 | Tento článek zdá se mi poněkud dobrý a myslím si že by mělo více lezců psát o svých výkonech( i ti 6áčkaři) aby si potom mohli někteří jedinci udělat dobře při svých imbecilních komentářích | svatá pana marie | odpovědět |
  | Re: dar boží | 09:58:44 06.07.2005 | Ano, ano. Naposledy jsem tam dal jednu 3jku a pak jsem šlápl do houna. Všude nasráno a nabluto. o kolena bordel a odporný samochvalný egohonění.
Řekněte nám co měl za slipečky, a co měl za slim ultra vložku - bo se nám neposral, až hodí mágo na ruce.
Chtěli bychom ho vidět - v důchodkách, bez mága, na konci lana jako prvního uprostřed 33 stupňovýho vedra na starý cestě na Vojtěcha v Labáku.
Samosebou bez moderních sedáků a exprések a jinejch p...čusovin.
To by byl singin shitting..... tedy SAIGON.
Fekálie zaň uklidíme.
Máte to za potřebí???? To je přesně ono. Boule v rukách a v dutině lebeční jen svý ego a nic víc. Škoda. Přeškoda
Vaše Svatá Trojice. | Los Alamos | odpovědět |
imbecilní komentář | 15:33:31 07.07.2005 | Blakeův článek je super, rozhodně lepší než ten nahoře. Jenom co se týká vývoje horolezectví, jsem trochu větší pesimista.. Myslím, že i výstupy "opravdových" horolezců jsou častokrát jen snahou, jak ukázat světu svou nepřemožitelnost a své "kvality". To však asi vyplývá ze samé podstaty tohoto krásného sportu (slovo sport je zde použito záměrně), tím, že přitahuje samé potrhlé dobrodruhy a magory..:)))))) | skywalker | odpovědět |
  | Re: imbecilní komentář | 16:05:36 07.07.2005 | muhehe...
doplnim svůj komentář ještě o jednu věc, která vyplývá z dalších komentářů.
Podle mě: stejně jako se ke krásnýmu životu musíš probít spoustou h****n a s****k (pardon), musíš se k čistému lezení (tj. lezení pro sebe) prosportovat... (jistě určitě se rodí jedinci, kteří šáhnou na šutr a cítí to..., ale... ). Navíc při mém egoismu to vypadá asi následovně: Já= svět, chci o tom vědět já= chce o tom vědět svět... lezu pro sebe= lezu pro svět... etc... :o)) Takže vlastně nikdo neleze jen pro ostatní, leze pro sebe... ty holky co se na to chytí, to už je hold bonus, no... :o)
ale jinak o tom nic nevim... :o)
William "Bill" Blake | Bill | odpovědět |
|