LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
44.Pelíšek 10156
45.Gospoš 10137
46.Lank 10131
Bouldry:
44.Bureš 8600
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
Hory:
9.Sukačová 6464
10. 6150
11.Švihálek 6070

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140868 cest
Nové přelezy:
Ledeno Dob 8a
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b

Stěny
ZŠ Bolatice - Bolatice
Hotel Praha - Broumov - Broumov
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk

Prodejny
HUDYsport - Praha 6
LANEX eshop - Bolatice
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jak trénovat - seriál na www.tomasmrazek.cz

Seriál Trénink začal vycházet na stránkách Tomáše Mrázka. Po prvním dílu Tréninkové metody, rozvoj schopností, chyby v tréninku, vyšel dnes díl druhý: Rozdělení a cyklická stavba, tréninková období.

Na příště je avízováno: Bezprostřední příprava na vlastní závod, tréninkové cykly (stručně), roční plánování.

Více viz: www.tomasmrazek.cz

Lezec.cz   [úpravy] 23:54 18.01.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nic novýho14:07:03 19.01.2007
Toto si každý může přečíst v jakékoliv publikaci o sportovním tréninku a toto napsat není žádná věda. Myslel jsem, že zde budou uvedeny konkrétní příklady tréninku pro lezce a metody z praxe a příklady cviků a né obecné s prominutím cancy. Vím, že to tady na lezci asi už bylo - metodika, ale tenhle článek mi příde jako zbytečnost. Kdo chce obecně o tréninku něco vědět. Je na to spousta odborných publikacé, které to rozvedou do detailů.
komíňákodpovědět 

 nic novýho14:09:26 19.01.2007
Je tady na to hned odkaz. Články v rubrice trénink jsou super. Tyto obecné informace jsou dle mého názoru na nic.
komíňákodpovědět 

 no comment17:57:04 19.01.2007
Ok pánové, další příspěvky o tréninku bude z Vaší strany? Rozhodně se na ně budeme těšit a jestli nic nehodláte pro ostatní udělat, tak raději buďte sticha a běžte bušit na stěnu. Nikoho ty Vaše trapné komentáře nezajímají!!!
odpovědět 
 Re: no comment12:10:48 21.05.2007
Ne, ne. ja bych to videl na skryte PR... navstevnost stranek je draha vec... a kdyz nekde stoji, ze na Mrazovejch strankach je serial o treninku... no nekliknes? Uz z principu Mraza nema cas na to, aby psal fakt odborne clanky o treninku. To je otazka knihy a ne par clanku na strankach, to snad chape kazdej. A jestli nekdo cekal uchvatnou prirucku jak se dostat na 8c, tak je vazne naivni. :)) Samozrejme nic proti iniciative, ale tady rozhodne dira na trhu neni :)) Hihi. Kazdopadne Mrazo diky.
Kájaodpovědět 
  Re: no comment12:44:28 21.05.2007
Ne, ne.. ja bych to nevidel na PR. Kazdej prece hleda kazdodenni vrcholovy nejlepe dvou az trifazovy trenink... tlachanim tady jsi prisel o jednu fazi.. a vlastne neprisel, konzultace jsem tam taky zahledl...
Nic, musim bezet, zacina druha faze...
HUBERTodpovědět 

 RE: no comment20:16:19 19.01.2007
Klídek pásku. Jen chci říct, že když jsou tady články v rubrice trénink a popisují zcela konkrétně trénink pro lezce, tak takovýto článek tady nemá smysl. Je naprosto obecný a mě jako lezci nic nepřinese. Je to jako kdyby někdo psal na stránku komory architektů, že jsme v minulosti měli románský sloh, gotiku, renesanci atd. Budou si klepat na čelo, proč jim někdo píše takovou banalitu. Ten článek nemá žádnou váhu a proto se divím, že takový světový lezec jakým Tomáš Mrázek bezesporu je ho dovolí dát na své stránky. Máš pravdu. Já sem žádný článek nedal, ale rozhodně kdybych ho dělal tak sem nanapíšu tyto obecné informace, které jsou mi jako lezci pro praxi skoro k ničemu.
komíňákodpovědět 
 Re: RE: no comment21:14:53 19.01.2007
Nedovedu přesně posoudit nakolik jsou Mrázovy návody k treningu bláboly, ale pokud ho dovedly tam kde je tak nevim?? Ty jsi ted skoro přesně popsal, proč ani zdaleka, na jeho místě v lezecké společnosti nejsi ty.
Honzaodpovědět 
  Re: RE: no comment21:35:13 19.01.2007
Vy mě stále nechápete. Já vůbec nediskutuju o tom, že by on nevěděl jak trénovat. Je to mistr. o tom není pochyb, ale jen říkám názor na ten článek. Někdo sem dal ten odkaz, že se to objevilo na jeho stránkách. pochopil jsem to, jako velkou reklamu velkému článku. Hned jsem na to kliknul v domění, že tam budou jeho postřehy a metodika přímo z tréninku pro lezce např. teď cvik na prsty........ potom protažení toho a toho, další série toho a toho pak odpočinek x minut atd. Místo toho jsem si přečetl text, který je v každé úvodní kapitole skript či učebnic sportovního tréninku a proto mě sklamalo.
komíńákodpovědět 
   Re: RE: no comment21:40:12 19.01.2007
Chtěl jsem napsat a proto mě to sklamalo. Prostě to je jen dělení a obecné rozdělení. K čemu je člověku, že ví že je ta a ta vytrvalost či silová schopnost či jejich kombinace, když neví jakým způsobem tu či onu trénovat. Samozřejmě je to určitě na větší počet článků než na jeden. Koneskonců jsou o tom celé knihy. Třeba to bude v dalších dílech a toto je jen úvod. neberte to tak, že si myslím, že je to uplně totálně na ho.... To určitě ne, ale samo o sobě to k ničemu není pokud se k tomu posléze nic nedá.
komíňákodpovědět 
    Re: RE: no comment21:42:37 19.01.2007
A ještě detail. Zklamat je se z. Teď se do mě určitě všichni pustíte, že tady kafrám a neumím ani pravopis. Jak jsem psal svůj názor, tak jsem to psal jak to vyslovuju. :-) Za to se omlouvám.
komíňákodpovědět 
     Re: RE: no comment21:50:50 19.01.2007
K tomuto tématu má u nás nejvíce co říct, dle mého názoru, Tuffi, škoda jen, že se zatím nemá k tomu, aby inovoval svoji knihu, myslím si, že by o ni byl slušný zájem. To je jediný člověk, o kterém vím ,že se tomu zcela metodicky věnoval a má to perfektně srovnané a i jeho vyjadřovací schopnosti jsou na úrovni.
Vlkodpovědět 
      Tefelner - trenink02:15:05 20.01.2007
Od tuffiho-myslis Trenink sportovniho lezce? slysel jsem jen samou chvalu-prave ze je to v podstate jediny material ktery se venuje lezeckymu treninku opravdu. a kdyz to tak chvali i vlk-asi to opravdu bude mit neco do sebe. mel jsem ji i v ruce a proto bych si ji mc rad precetl, ale nikde zadna proste neni. da se vubec jeste nekde sehnat? marne jsem se snazil-meli ho na horokupectvi-ale to uz je hodne davno. je jeste nekde moznost ho poridit? nebo zvazuje se nejake dalsi vydani(ne nutne prepracovane-jen dalsi)? je skoda kdyz takhle vyjimecna knizka, ktera je jedina v takovem smeru, neni vubec k dostani. verim ze o odbytiste by nebyl problem. nevi nekdo nejake informace?
(para) Noiaodpovědět 
       Re: Tefelner - trenink08:46:56 20.01.2007
Jedině, že by měl Tuffi ještě doma pár nějakých výtisků, jinak to není k sehnání.
Vlkodpovědět 
        Re: Tefelner - trenink14:05:19 26.01.2007
no kdysi to meli i v BC na VUTcku (Brno), ale jestli stale maji netusim...
odpovědět 
      Re: RE: no comment08:15:58 20.01.2007
Vlk to je teda odborník! Nejen že je specialista na "klasifikaci v Krasu" v komentářích u Ádiho přelezu Krpana, se dokonce pouští i do zahraničního 9a. Je to jistě velký moralista s tím nejlepším slohem. Na konci minulého roku se dokonce začal specializovat i na závody... a MČR nezůstalo bez poskvrny. A nyní metodika. Otázka je jestli nás fanoušky servru lezce nechce nevědomky manipulovat, že on je ten největší specialista, aby pak mohl letos kandidovat na předsedu svazu: haha. Třeba je to, ale úplně jinak, všichni se jistě těšíme až začneš třeba kritizovat Klause, Olympic, zvířátka v ZOO atd.
odpovědět 
       Re: RE: no comment13:24:20 20.01.2007
to kominak:tak vidis,pruzeni se vyplatilo a Helca nam praskla jejich prakticky trening http://www.tomasmrazek.cz/clanek.php?id=162 . mozna tam jenom mela byt poznamka "Don't Try This at Home".
a pro anonyma:kdyz se takhle navazis do Vlka za docela rozumnou poznamku,tak ze sebe delas dost vocasa,vis?
jjodpovědět 
     Re: RE: no comment00:37:56 20.01.2007
pockal bych co prinesou dalsi dily ;-)
podpovědět 
     Re: RE: no comment09:34:46 20.01.2007
OK. To jsem tam dal já. Měl jsem za to, že tréninku není nikdy dost, kort když je to z pohledu mistra světa a že tam budou další pokračování. Pro někoho, kdo to nějak v knihách ještě nestudoval, by to mohlo být inspirativní. Kamarád mě ale pak ještě upozornil na možná o dost zajímavější článek, a to Mrázův názor na přitvrzování obtížnosti cest v čase - http://www.tomasmrazek.cz/clanek.php?id=158
Jo ten je fakt k zamyšlení asi i pro znalé, díky a Hore zdar.
 Standaodpovědět 
      Obtížnost cest s časem14:53:52 26.01.2007
Hele, to je nádhernej článek! Úplně mi mluví z duše. Hned jsem si rozpomenul na naši návštěvu Krasu, kdy po té, co jsem nebyl schopen vůbec udělat ktok ve staré klasické oklouzané 7- (mimochodem Vlk doporučil), jsem si spravil náladu OS přelezem novější 8. Nejedná se bužel však jen o Kras. Tohle je problém všech oblastí, kde místní znají každý chyt i stup a léta lezou stejné cesty. Překvapeným přespolním potom s úsměvem na rtech zdělují: "To víš to je krasových (nebo labských, popř.jiných) 6, tady to je a vždycky bylo holt tvrdý :-)" ale nebylo, to jen poupravil cestu zub času, prsty, boty a kartáčky lezců. Bránit se překlasifikování na těžší nebo dokonce shazování obtížnosti u takových cest (a není jich málo), jen ukazují nevyspělost i jinak silově a technicky velmi zdatných lezců. Někdy se bohužel takto torpidně chovají lezci z neoddůvodnitelně přehnaného patriotizmu až hraničícího s nacionalizmem.

Ještě jednou proto chválím a všem doporučuji Standou zmíněný článek od PANA LEZCE Tomáše Mrázka.
Lukyodpovědět 
       Re: Obtížnost cest s časem17:06:14 26.01.2007
to je v ramci buddhisticke cesty za ztratou ega..
praktikujiciodpovědět 
        Re: Obtížnost cest s časem08:12:32 27.01.2007
Jo, to je fakt :-)
Lukyodpovědět 
       Re: Obtížnost cest s časem08:37:19 27.01.2007
LUKY, možná bývám občas trošku potměšilý, ale na druhou stranu neškodí si v nějaké oblasti vyzkoušet, jak já říkám, klasiku nejklasikovatější, dodnes si pamatuji jak jsi z toho byl překvapen :-).Ale na druhou stranu musím konstatovat, že teprve v roce 2002 v tehdy novém průvodci došlo k přiblížení krasové a UIAA klasifikace ( v devadesátých letech běžně vznikaly cesty v obou) a spousta cest se zvedla nahoru oproti předchozím vydáním průvodců a někdy i razantně. Samozřejmě není vše v pořádku a pořád vypadávají kostlivci ze skříně, ale pravidelně se to snažíme aktualizovat. Důležité je, když někam jedu znát historii oblasti, kam jedu, kdo tam cesty dělal a jakém období...( takový mám zvyk z hor ), většinou to dost pomůže. Jinak, od té doby, co jste tu nebyli, je zase pěkných pár cest přejištěno - zejména na Holštejně, takže za návštěvu by to zase stálo. :-)). Zdraví Vlk
Vlkodpovědět 
        Re: Obtížnost cest s časem11:15:29 27.01.2007
V pohodě, já jsem si do Tebe jen trošíčku rýpnul, takovej žertík, jestli se ozveš a povedlo se :-) Ukázals nám to tam pěkně, o tom žádná. Předem informovaný jsme taky byli a dobře jsme si zalezli. Ze všeho nejvíc pak plzeňáci vzpomínají na večerní chlastačku s Pólem a Bulharem. Zkrátka Kras nezklamal. Mám (někde) ještě jednu tvou fotku, někde jsi psal, že žádný nemáš, tak když budeš chtít, pošlu Ti jí na emajl (jestli jí teda najdu). Jinak vážně, tem Mrázův článek se mi opravdu líbil, je zněj cítit, že je to zkušenej lezec, co to má v hlavě srovnaný. A vo tom to je...
Lukyodpovědět 
     Re: RE: no comment13:14:58 20.01.2007
jo ta knizka je moc dobra.hlavne je to v ni popsany strucne a srozumitelne,coz u takovych publikaci casto nebyva...
(kdybych nemel memocnej prst,hned se vrhnu na trenal)
honza k.odpovědět 
    Re: RE: no comment13:10:49 20.01.2007
souhlasim s tebou...taky sem cekal neco konkretnejsiho,nez jen obecne rozdeleni toho a onoho :(
clanek sem si ani nedocetl do konce,kdyz sem zjistil ze tam vlastne nic noveho neni....
honza k.odpovědět 
     Re: RE: no comment15:03:10 20.01.2007
Velice Ti děkuji Helčo. Nijak jsem nechtěl prudit. Jen jsem napsal svůj názor a jak napsal Honza, nedověděl jsem se nic. To co jsi tam teď vložila je naprosto super a přesně to co jsem od toho původního článku očekával. Jak říkáž každý si to musí přizpůsobit svým možnostem a své individuální zdatnosti. Takže prapůvodní důvod mého předchozího "prudění" bylo aby jsi neztrácela energii psaním článků, jako je ten první, ale aby, když už se odhodláž, za což Ti velice fakt upřímně děkuji, jsi raději psala praktické příklady. Třeba naskytnul se ten a ten problém a trénink se změnil tak a tak, nebo zaměřila jsem se na trénink toho a toho a trénovala jsem tímto způsebem. To je super. Je hezké vědět i rozdělení schopností a nebo jiných věcí, ale praktickému tréninku to moc nepomůže. :-) Jinak díky a osobně si Vážím toho, že i když máš tak nabouchaný program, že chceš udělat něco i pro ostatní.
KOMÍŇÁKodpovědět 
      Re: RE: no comment10:22:47 21.01.2007
Tak to se pak nedivím, že se vůbec nezlepšuju....škoda, že musím chodit do práce :-)
odpovědět 
        Nic neříkající10:09:47 22.01.2007
Bohužel v článku neshledávám žádný přínos Mrázo. Jen snad to že máš dost času na tréning což ostatní nemají...chce to potrénovat mozek.
David Pocklanodpovědět 
        Re: Nic neříkající11:04:48 22.01.2007
A co by jsi chtěl Davide. to je názorný příklad toho jak se za "ideálních" podmínek dá trénovat. Tak takhle blbě nekecej.
komíňákodpovědět 
        Re: Nic neříkající15:15:52 22.01.2007
A copak bys tak rád, Davídku? Aby tě vzal někdo za ruku, dovedl tě na stěnu a ukázal ti, co lézt? Zeptal se tě, kolik máš teda času a namyslel ti tréningový plán na míru? Článků o tréningu je po netu habaděj, můžeš se zeptat kámošů a nakonec i tahle řada článků má mít pokračování. Nakonec si to stejně každý musí namyslet sám na sebe, ne? Takže předpokládám, že tvoje "chce to potrénovat mozek" bylo už v rámci samomluvy.Čus
bruchoodpovědět 
         Re: Nic neříkající12:25:50 26.01.2007
NO haha
Mozek to chce.. ať nemusím číst takové kraviny a poslouchat je v médiích.. No asi se vožereme, a proberem to někde v hospodě špekouni:-)

Davidodpovědět 
          Re: Nic neříkající18:21:21 26.01.2007
tak,tak mylí hochu,zamysli se nad svym treninkem.a skus sem tam neco poupravit,a nekde pritvrdit,treba. kazdopadne studentum se to lehko rika,kdyz maji fůru casu a sou vlasne stale odpocati...
jeden student
studentodpovědět 
 Re: RE: no comment20:13:42 23.01.2007
zapřemýšlel a pamatuj ,že v jednoduchosti je cesta .
Nehledej v tom buvíco a raději lez ,cvič a shod přebytečný špek - hlavně mysli - nepiš svoje vývary a raději přemýšlej proč si tam kde právě jsi .
T-PoWerodpovědět 

 trenik12:14:21 23.01.2007
Díky Helčo za pěkný a poučný članek.Zavidím Tomašovi , že tak může trénovat.Kdybych tak trénoval já tak budu víc chodit po doktorech než do skal.Co dává Tomaš na ruce , aby si ty prsty neopotřeboval?
Juraodpovědět 
 Re: trenik23:21:13 23.01.2007
Za prve tak netrenuje jen Tom, ale i Helca a za druhy mas na jejich strankach nekolik dnu zpatky clanek o prevenci proti zraneni prstu...
Ondraodpovědět 

 A co děti?12:06:59 04.02.2007
Tato diskuse mě navedla trochu jiným směrem. Pracuji s dětmi ve věku od sedmi let. A bohužel se mi nikde nepodařilo najít ani zmínku o tom jak trénovat právě nejmladší - je jasné že silové cviky jsou pasé stejně jako výřivka při ralaxaci.
Jestli máte někdo zkušenosti - jaké hry a jednoduchá cvičení jsou nejlepší na motoriku, rovnováhu atp...? Pomalu už mi docházejí nápady :-)
Ivčaodpovědět 

 čaština17:06:07 14.03.2007
Nechci rejpat, ale zkontrolujte si ty gramatický chyby ve stránkách, málo jich tam není
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179458)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Il Pastorello E La Carpeta 6c Ulassai
Pericolo Sampato 6a Ulassai
Take The Rosert’s Edge 6c Brela
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Nově komentované:
Normálka 2 Seníky
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Smutok | Smutok | Re: Neumim | Re: RIP + pridať 15° | Re: ††† | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (126)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (47)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v rychlolezení (8)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (8)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 320 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.