LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   “Nejdřív je climbing a potom polibek tvůj!” Jiří Korn.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140328 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
Gejzír - Karlovy Vary
Lezecká stěna TJ. Pustiměř - Pustiměř
Lezecké sdružení Kotelna - Brno

Prodejny
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Mladá Boleslav
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Fesťák 2012 - výsledky

filmy, závody, hosté: Silvia Vidal ...

Hlavní cenu Fesťáku 2012 vyhrál polský film Deklaracja nieśmiertelności o horolezectví a stárnutí. Cenu diváků získal český film Pískaři. Mistrovství republiky v boulderingu vyhráli Štěpán Stráník a Nelly Kudrová.

Cenu za nejlepší horolezecký film dostal britský snímek Moonflower.
Film Pískaři získal ocenění i od poroty jako nejlepší dokument.
Cenu čtenářů webu Lezec.cz získal český film Sherpa Soda 2
Další ocenění filmů viz níže.

Vyhlášení Pískaři

Slavnostní ceremoniál - cenu přebírají Pískaři
foto Roman Kalamar



Pořadí na prvních místech v závodě v boulderingu:
Muži:
1. Štěpán Stráník
2. Ondřej Nevělík
3. Roman Kučera

ženy
1. Nelly Kudrová
2. Zuzana Ulrichová
3. Petra Růžičková

Celkové výsledky MS ČR v boulderingu:
 MS ČR v boulderingu 2012 - výsledky

Pár obrázků z festivalu a doprovodného programu:

Radek Jaroš a Jan Trávníček - beseda

Radek Jaroš a Jan Trávníček - beseda
foto Jitka Poláková


Silvia Vidal - přednáška

Katalánský host Silvia Vidal přednášela o sólo výstupech v bigwallech
foto Standa Holec


Silvia Vidal ve skalách

Silvia Vidal ve skalách
foto Standa Holec


Alena Čepelková, Mára Holeček, Silvia Vidal

Alena Čepelková, Mára Holeček, Silvia Vidal
foto Standa Holec


Silvia Vidal na laně v Teplických skalách

Silvia Vidal ve skalách
foto Standa Holec


Radek Jaroš

Radek Jaroš v sandálech se zavázanými prsty u nohou, které mu nedávno omrzly
foto Jitka Poláková


Ivan Fiala - beseda

Ivan Fiala - přednáška
foto Jitka Poláková


Kino

Kino
foto Jitka Poláková


Porota

Porota
foto Jitka Poláková


Lajnaři

Lajnaři v parku
foto Jitka Poláková


spára

Spára
foto Jitka Poláková


V parku

V parku
foto Jitka Poláková


Drytool park

Soutěž v drytoolingu
foto Standa Holec


Petr Prachtel, Boris, Chroust

Petr Prachtel, Vladimír (Chroust) Procházka a Boris Hlaváček
foto Jitka Poláková


Před kinem večer

Před kinem večer
foto Standa Holec






Výsledky filmového festivalu v plném znění

VÝSLEDKY 29. MEZINÁRODNÍHO HOROLEZECKÉHO FILMOVÉHO FESTIVALU
WINNERS OF THE 29TH INTENATIONAL MOUNTAINEERING FILM FESTIVAL

Hlavní cena / Grand Prize
Deklaracja Niesmiertelnósci
Prohlášení nesmrtelnosti
Režie / director: Marcin Koszalka
Polsko / Poland
Za jeho univerzálnost, velice čisté ztvárnění myšlenky a za vysokou uměleckou úroveň filmu.

Nejlepší horolezecký film / The best film on climbing
Mooflower
Režie / director: Alastair Lee
Velká Británie, Aljaška / United Kingdom, Alaska
Za špičkový horolezecký výkon a výbornou kameru v náročných podmínkách. Film, který vás vtáhne do děje.

Nejlepší dokument / Best documentary
Pískaři
Sandmen
Režie / director: Petr Kašpar
Česká republika / Czech Republic
Za špičkovou práci kameramana, čisté ztvárnění tématu, který dokumentuje historii a vývoj lezení v Adršpašských skalách.

Cena města / Prize of town
Objetí ticha
L’Abbracio del Silenzio
Režie / director: Elio Orlandi
Itálie / Italy

Cena diváka / People’s choice
Pískaři
Sandmen
Režie / director: Petr Kašpar
Česká republika / Czech Republic

Cena mediálního partnera webu lezec.cz / Media partner award Lezec.cz
Sherpa Soda 2
Režie / director: Ondřej Smrž
Česká republika / Czech Republic

Zvláštní ocenění poroty / Jury‘s special mention
I believe I can fly
Věřím, že dokážu létat
Režie / director: Sebastian Montaz Rosset
Francie / France
Za film, který je víc než jen o senzaci, ale o posouvání hranic možností a kombinací BASE jumpingu a slack line.

Way back home
Cesta domů
Režie / director:
Velká Británie / United Kingdom
Za neuvěřitelné artistické výkony na kole a výborný humor na cestě domů


Standa Holec   [úpravy] 16:57 26.08.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zmýlená18:41:55 26.08.2012
Nejmenuje se ta druhá bouldristka v pořadí spíše Zuzana Ulrichová ?
odpovědět 
 Re: Zmýlená18:52:55 26.08.2012
Opraveno, díky za upozornění.
 Standaodpovědět 

 Nenechavci10:24:44 27.08.2012
Fesťák byl, ostatně jako každý rok, super. Potkala jsem zase po roce spoustu známých tváří, na které se celý rok moc těším a užívala jsem si, v rámci pracovních povinností, nenapodobitelnou atmosféru teplického festivalu. Jen ti nenechavci, kteří v závěru této skvělé akce v parku pustošili a kradli, co jim nepatří, mi zkazili náladu. Doufám, že jim ukradené věci nepřinesou radost.
Jana Mudrová, Tendon teamodpovědět 

 Silvia Vidal rybaří?10:27:35 27.08.2012
Silvia Vidal - taková baba z ocele - rybaří? Né že bych jí to zazlíval, je to její svatý právo, ať si dělá co chce pokud nedře skálu. Je to spíš povzdech zhrzenýho fanouška.
honzaodpovědět 
 Re: Silvia Vidal rybaří?10:36:28 27.08.2012
Jo takto se to sběhlo. Byla tady krátce a tohle jí moji kamarádi připravili, jen takový krátký seznámení se skálou, a z toho je ta fotka.
 Standaodpovědět 
 Re: Silvia Vidal rybaří?11:16:17 27.08.2012
Hele, ja bych ji to nevycital. Kdo z nas lezl hned na prvnim, kdyz byl poprve na pisku? Dreni skaly je blby, ale to z fotky neni moc jasny, nevim, jestli slanila nebo se nechala spustit. Mago tam nevidim, to chvalim. A v kazdym pripade, kritika by mela jit na hlavu tech, co ji tam vzali; delala urcite to, do ceho ji poslali.
Jako citelne vetsi pruser mi prijde ta prednaska, teda ne Silvie, ale ta prekladatelka, to byl des. (Nevim, jestli na tom byl hur ten, kdo umel anglicky a slysel, jak to kurvi, nebo ten, kdo neumel a netusil... I kdyz, takovy hlody jako "lezt traverzu" asi musely trknout kazdyho.) Stesti, ze mela nakonec tolik soudnosti, ze to vzdala a ze se nasel ten dobrovolnik z publika co to doprekladal. (Dobrej typek, nechtel bych bejt v jeho kuzi, vlizt takhle z voleje pred petset nebo kolik lidi.) Jinak Silvie sama skvela, skoda tomu, kdo to nevidel.
D.odpovědět 
  Re: Silvia Vidal rybaří?12:43:21 27.08.2012
Překladatelka opět nezvládla odbornou terminologii. Konkrétně: Lezecké pomůcky, popis cesty a výstupu. Delší věty dělaly ale také problém. Co příště někdo lezení znalý s poznámkovým blokem?
 martanodpovědět 
   Re: Silvia Vidal rybaří?22:33:06 27.08.2012
Hele, ten poznámkovej blok to moc neřeší. Tohle chce buď simultánní překlad do sluchátek (v teplickým kině nereálný), anebo domluvu s řečníkem, že po nějakým zapamatovatelným úseku udělá pauzu a pustí ke slovu tlumočníka. Až pokud mi ta překladatelka po akci říkala (jo, já jsem ten exhibicionista co to dopřekládal), tak se nějak tak domluvit chtěla, ale nezdařilo se. Jo, pro doplnění a zajímavost - je mi jasný, že i mně se jednou nebo dvakrát povedlo neudržet v hlavě celej odstavec a nebylo to úplně OK, ale fakt ta koncentrace kyslíku prudce ubejvala s nadmořskou vejškou; na tom pódiu se už dejchat skoro nedalo. Tímto taky děkuju těm v sále, pokud to tady čtou, že v závěru dvakrát pomohli podle zásady více hlav, více smyslů :).
Robertodpovědět 
    Jsem rád, že si Silvie stihla i zalézt01:06:31 28.08.2012
Zatím asi nejlepší byla překladatelka Habelera na Smíchově. Stíhala těsnopisný poznámky, otázky co nevěděla i domluvu s Petrem, to je ale taky hodně zkušený přednašeč.
 martanodpovědět 
 Re: Silvia Vidal rybaří?16:48:31 27.08.2012
Měli byste se probrat. Proč by neměla rybařit? Ona asi tak pojede někam do Teplic riskovat. S tím pískem jste už fakt pošahaný. Doba je jinde. Viz Andrada (mágo), Vidal, Saleva (vše TR). Lezte si třeba free solo, ale nechte si kecy pro sebe. Ztrapňujete jen sami sebe. Nikdo (zejména ne špičkoví lezci) nemá potřebu potřebu riskovat zbytečně. Lezení je zábava a sport, tak to tak berte.
odpovědět 
  Re: Silvia Vidal rybaří?16:58:35 27.08.2012
Ano lezeni je zabava a sport, ale nekdo si tu zabavu nehleda jen ve sportovni hodnote ale i psychicke hodnote. a ze by zrovna pro sylvii vidal byl hlavni sport a ne zazitky, tak to nevim nevim. Ale nema cenu to tady resit, kdo nechce tak to nepochopi.
Ahoj Ondra
Ondra Be.odpovědět 
   Re: Silvia Vidal rybaří?17:26:12 27.08.2012
Právě že pochopí, ale nechápou tu jiní. Níže se píše, že byla po expedici a jen si do sem na dvě hoďky odskočila. To si někdo myslí, že si odskočila při nabitém programu za nějakými zážitky? Na dvě hoďky? Dost pochybuji.
odpovědět 
  Re: Silvia Vidal rybaří?20:57:39 27.08.2012
Tys na tý přednášce patrně nebyl, že? Jinak bys nenapsal takovou blbost, jako že špičkoví lezci, například Silvia Vidal, neriskují. Ten její vejlet ve stěně a cesta zpátky (tu bych teda fakt nepomíjel), byla s jejím vybavením (mj. žádná vysílačka, žádnej mobil, atd.) ruleta zcela srovnatelná s velmi vyhlášenejma pískovcovejma vraždama.
Robertodpovědět 
   Re: Silvia Vidal rybaří?21:50:00 27.08.2012
Já nepsal, že neriskuje obecně. Já psal, že asi nebude extra riskovat při dvouhodinovém odskoku na nějaký fesťák. Byla to poznámka k tomu rybaření, ne k Silvii Vidal.
odpovědět 
    Re: Silvia Vidal rybaří?22:35:04 27.08.2012
Ta výtka se ale přece netýkala odvahy lézt na prvním, ale toho, že lezla na rybu a nebyla dobírána shora, jak bývá na písku zvykem. Samozřejmě je to výtka spíš na toho, kdo ji tam vzal než na ni osobně.
Janaodpovědět 
     Re: Silvia Vidal rybaří?00:30:47 28.08.2012
Však já také nepsal proti ní, ale proti rýpalům. Správně to mělo být ne "jak to, že Vidal leze TR", ale "jak to, že ji tam organizátoři poslali takto?".
odpovědět 
      Re: Silvia Vidal rybaří?06:52:34 28.08.2012
Neuvěřitelný, co lidi občas chápou nebo nechápou, připadně čemu se diví;-)
Willhemodpovědět 

 Pískaři11:04:24 27.08.2012
Na tento film jsem se těšil. Snad i tím, že byl inzerován jako film, který vznikl na motivy stejnojmené knihy. Po jeho shlédnutí jsem byl dost zklamaný. Autor měl snahu si zjistit něco z historie, ale jinak to bylo podáno jako instruktážní video o oblasti pro polské turisty s dost prvoplánovým zařazením reklamy. Komentář, který by žádný lezec, natož místní pískař,nenapsal. Kamera celkem dobrá, alespoň na první dojem. Prostě jsem asi čekal něco jiného. Cenu diváků bych ještě pochopil, ale cenu za nejlepší dokument? To porota nezvládla.
Tomodpovědět 
 Re: Pískaři11:18:54 27.08.2012
Přesně a do puntíku. Tu reklamu každou chvíli bych v takovým filmu ještě zkousnul,firmy za to prostě dali prachy,tak se jim to musí nějak vrátit. Ale film byl naprosto bez ducha, chybělo tam kouzlo knihy, kouzlo pískařiny a dlouhá pasáž o boulderingu byla úplně mimo. Technicky provedený dobře,kamera musela bejt drahá jak blázen a o to víc je škoda že za takový prachy je to další slabej film o pískovcovým lezení. Ostrov čarodějů je doteď nepřekonanej. Kdo to konečně vezme pořádně do rukou ? : )
Ondrašodpovědět 
 Re: Pískaři11:28:52 27.08.2012
Souhlas. Moje řeč. Já teda nepochopím ani tu cenu diváků, ale to je každýho boj. (Možná bych spíš uměl skousnout tu přízeň poroty, s ohledem na zdůvodnění - "Za špičkovou práci kameramana" a dejme tomu, že většina porotců do pískařiny neviděla a třeba o tom hlasujou :)) Film úplně mimo mísu.
(Doufám, že se to v tý cizině mezi lezci šířit naopak nebude.)
Robertodpovědět 
 Re: Pískaři12:09:44 27.08.2012
Asi všechny lezecké filmy mají sponzora, ale odbyde se to logem na začátku filmu. Reklamu zkousnu v TV v 30vteřinovém spotu, ale tohle? Když si vzpomenete na Jar, dá se to parafrázovat: "Maminko, proč máš tak bílé ruce? Protože lezu s vybavením od SR..."
odpovědět 
  Re: Pískaři10:40:08 28.08.2012
Dovolím si s tebou nesouhlasit...ve stejném bloku s Pískařema vysílali I beleive I can fly a logo MHW rozhodně nebylo jenom na začátku. Díky tomu, že to bylo tak akční, se na to málokdo asi soustředil (nerozdíl od Pískařů, kteří byli tak trochu uspávací :))
Martin P.odpovědět 
   Re: Pískaři12:27:30 28.08.2012
hlavní rozdíl mezi I believe I can fly a pískařema bych ale viděl v tom, že první zmíněný má krom pár záběrů na tričko nějaký obsah, který je většinou velmi vkusně a zábavně podaný, přičemž se nesnaží zařazovat do kontextu historie sportu, resp. zařazuje se a má na to právo. Pokud Petr Kašpar chce dávat svůj film do souvislosti s tím, co bychom mohli nazvat pískařskou či českou horolezeckou kulturu obecně, např. s knihou Pískaři, s filmy Jana Špáty, anebo prostě s tím, když ti Cikán vykládá u Tošováka co zas kde natlouk a mává přitom prstama silnejma jak rouráky, je buď blázen, anebo ignorant. Točit film o pískařích a vynechat Špeka, Cikána a Mocka je nesmyslná póza, cena za nejleší dokument je absurdita par excellence.
Rosťaodpovědět 
    Re: Pískaři13:13:02 28.08.2012
reagoval jsem na kritiku reklamy, ale jinak souhlas, Pískaři nemají žádný příběh...
martinodpovědět 
    Re: Pískaři19:23:39 28.08.2012
Nejen Speka, Cikana a Mocka. (Nebo rekneme Cikana a Mocka, kdyz by slo jen o Adr a okoli.) DZC a spol. k pisku taky patri, o jinych nemluve. Proste je to spatnej pocin - a je fakt presnej postreh, ze 20 minut Sharp Endu dalo o tridu lepsi obrazek piskariny nez 40 nebo kolik minut Piskaru...
D.odpovědět 
     Re: Pískaři19:30:30 28.08.2012
Pete, Alberto, Čada ...
odpovědět 
   Re: Pískaři13:05:56 30.08.2012
Nemám tihleti slacklinisti a basejumpeři vůbec rád, celkově tyhle aktivity pro mě dost divný a "trendy" a prostě mimo lezení. Ale tenhle film se mi hrozně líbil, hezký záběry, super muzika, atmoška...
Ondrašodpovědět 
 Re: Pískaři16:31:06 27.08.2012
Souhlas, jen bych byl trošku ostřejší. Za mě naprostá tragedie. Klasici se obracej v hrobě a těm co tu jsou ještě s námi je určitě na blití. Něco tam vykládali o tom, že to chtěj přetáčet či co. Pěkně prosím ať se na to vykašlou. Ocenění jsou smutnou vizitkou účastníků fesťáku i poroty. Třikrát fuj...
Leonodpovědět 
  Re: Pískaři08:44:09 28.08.2012
Po udělení ceny za Dokument se obrací v hrobě pravděpodobně i Jan Špáta. Podle popisu to vypadalo na odbornější porotu. Spíš to vypadá, že vybírali co by to tak mohlo dostat za cenu.
T.odpovědět 
   Re: Pískaři12:04:23 28.08.2012
Moje řeč
Rosťaodpovědět 
  Re: Pískaři19:25:45 28.08.2012
Hele, osobne si myslim, ze legendy z Adru maji nejakej nicotnej film hluboko v pr...
D.odpovědět 
   Re: Pískaři12:39:21 29.08.2012
osobne si myslim, ze legendy z Adru vynechali, protože by je s maglajzem poslali do pr... A co by potom ze 40 minut zustalo? A hlavne nerikejte, ze v tećh cestach to bez nejde. To by v Adru nesmely byt od prave tech legend i desitky.
odpovědět 
 Re: Pískaři20:12:59 28.08.2012
Neviděl jsem, ale slyšel jsem z 90% stejný názor. Staří borci, ale i lezecký mladí říkali, že duch písku tam chyběl. Vivat Ostrov čarodějů. reklama nevadí, ale pokud vynecháš legendy, nemůže být úspěch.
Belialodpovědět 

 video11:25:04 27.08.2012
nebylo by nejake video ze zavodu..ze skal..atd..?cokoliv..s aspon nejakou minimalni kvalitou..
torousodpovědět 

 Zdroj filmu?11:53:33 27.08.2012
Daji se aspon nejake filmy z festaku sehnat nekde na netu? Nemyslim tim primarne cerne kopie ... rad nejakou tu korunu pustim, hlavne kdyz budu mit moznost ty filmy videt. L.
Lukasodpovědět 

 Pískaři12:32:39 27.08.2012
Film Pískaři jsem bohužel neviděl takže nemohu hodnotit. Akorát mě dost mrzelo, že lístky na film byly už ve čtrvtek vyprodané. Pořadatelé mohli aspoň zařídit promítání filmu vícekrát, určitě by se to dalo nějak udělat a všichni by to ocenili.
Míraodpovědět 
 Re: Pískaři12:40:35 27.08.2012
Film se pro veliký zájem promítal po třetí ještě v neděli.
 martanodpovědět 
  Re: Pískaři14:22:07 27.08.2012
O nic jsi nepřišel, byla to jen hnusná reklama!
odpovědět 
   Re: Pískaři20:06:08 27.08.2012
Za mě film Pískaři reklama na lezení ve zdejší oblasti. Proto nechápu jak to mohlo dostat dvě ceny. Kamera super, i tu reklamu bych zkousnul, ale přišlo mi, že jakýkoli film o lezení na písku na fesťáku nějakou cenu dostane. Protože je to přece o " lezení na písku" To co bych čekal jako nosné téma, lezení Sasů na písku a poválečné lezení tam bylo odbyto dvěma větami. Možná jsem byl zatížen tím, že jsem četl knihu, která byla super.
Jinak autor film při jeho uvádění v kině řekl něco ve smyslu, že se na filmu bude dál dělat.
 Happyodpovědět 
    Re: Pískaři20:41:27 27.08.2012
Nevím jak bys chtěl točit po roce 2010 nosné téma předválečné lezení Sasů. Zejména s ohledem na to, že někteří z nich rozhodili ráfy už ve čtyřičátých letech na různých místech v Rusku.
Teda pokud to měl bejt dokument a ne hranej film.
 Hadrburgodpovědět 
     Re: Pískaři08:17:10 28.08.2012
Potomci, věcné stopy, archivy? (Ale menší pozornost věnovaná saské historii asi nejni hlavní průser tohohle filmu.)
odpovědět 
     Re: Pískaři11:34:07 28.08.2012
Třeba záběry na lezce v těch klasikách. Sharp end, i když se tam nesmyslně v Čechách hlavně skáče, ukazuje z lezení v Ádru a ze skal mnohem víc.
odpovědět 
      Re: Pískaři19:32:46 28.08.2012
No to bylo nejdříve keců film si koupím.Pískaři to bude super.Free stažemí se rovná MG ve dvojce :-).A ejhle ono se to nelíbí. A jak to, že FILM dostal takovou cenu (podle diváků opravdu nezaslouženou).POROTO !!!! neznamená to, že to natočí můj kámoš tak to musí být dobrý.A nebo to opravdu tak dobrý je ????
odpovědět 
       Re: Pískaři17:20:06 29.08.2012
Porota je na techto festacich jen "radoby odborna", casto... tyhle akce se snazi tvarit noblesne, ale pred par lety jsem zaslech prave v teplicich rozhovor dvou porotcu, vecer, sedeli na lavce vedle... jeden se ptal... jaky se ti zdal ten film? Uz nevim o co slo, je to let zpet cca... a ten druhy rekl... nevim, ja videl tak tretinu, co mi byla doporucena... sorry, nechci byt skarohlid, nechci kydat hnuj, nechci nikoho pokodit, ani festak, kteremu naproti tomuto fandiim jako akci ktera svede podobne lidi dohromady, ale tohle soupereni filmu a jejich hodnoceni je hodne, hodne opochybne... a castokrat ma uz urcite jmeno treba co drivejsi roky udelalo dory film, nejakou tu cenu temer automaticky jasnou... a ruku na to... jaka ma tahle cena cenu.... krom par lezcu co tam bylo, nikdo o tom nevi... ztadnou slavu anipenize ani nic to autorum neprinese, jen polechat ego... a potesi, to je to dobre, a namotivuje... takze nezavidme, nenadavejme, nas se to nijak netyka, a pokud chceme nadavat, nejdrive to sami zkusme lepe... Autori, kteri jiste do toho vlozili hromadu energie (otazkou je, zda-li i srdce)se pro priste zamysli, zdali se snazit film dopredu prodat skrze nesplitelne sliby (viz film o piskarich). Navic tlak sponzoru je tady vice nez evidentni, tlaceni jejich ksichtu, kteri, az na Majzliky, az tak skveli piskari nejsou, spise bouldristi a horolezci... coz me hlavne u Tilaku prekvapilo, a ted maji sanci se zamyslet zda to je ten spravny smer... Otrepou se, zamysli a priste udelaji neco daleko lepsiho, na to sazim ja... A pres tenhle ne uplne povedeny reklamni trik jim budu drzet palce jako kazdemu, kdo jen nekeca, ale o neco se snazi a jde s kuzi na trh... za tohle respekt. A co je vetsi skola nez dostat pres rypak, zmyslet se, otrepat se, a zkusit to jinak... peace...
nepodstatnejodpovědět 
        Re: Pískaři19:31:57 29.08.2012
Jo, to uz sem cet i v nejakym rozhovoru, ze nevidej zdaleka vsechno. Letos sem videl porotce odchazet v prubehu filmu i bloku. Coz treba u Tatry krasne, tatry me jsem mel chut taky, az po 15 minutach to zacalo bejt super (i kdyz tady je to chyba filmaru tak dlouhej uvod).
Takze je to vlastne na tom, kdo porote co doporuci ...
O.odpovědět 
         Re: Pískaři00:48:45 31.08.2012
Takže za porotu letošního fesťáku: porota viděla krom Andrey Majstorovičové, která viděla třetinu a pak se bohužel musela omluvit z osobních důvodů; poctivě všechny filmy v průběhu festivalu, má na to vyhrazenu i speciální místnost, kde může filmy zhlédnout. Takže když někdo z poroty odchází v průběhu promítání, nic to neznamená.
Pavel Žofkaodpovědět 
        Re: Pískaři19:40:05 29.08.2012
Filmy se dělaj pro diváka a proto jsem jako divák vyjádřil svůj názor. Kdybych ho já ani další nevyjádřili, tak si autor, "herci" a sponzoři budou myslet, že jsou jedničky, protože dostali hned dvě ceny. Na zamyšlení je asi pozdě, třepat se můžou jak chtěj, hlavně ať už nic nenatáčej :-)
Tomodpovědět 
         Re: Pískaři12:01:44 31.08.2012
Ano, ale tuto cenu jim dala POROTA.Jako kdyby Ty ceny už byli předem rozdaný.Hlavně u tohoto titulu "pískaři" byl předem velký humbuk a teď je klid.Ale ceny jsou rozdané.Jen se chci zeptat kde bude film možno znovu vidět a nebo si ho koupit a za kolik.A nebo tento film se promítal jen v Teplicích, tam dostal to svoje ocenění....no a pak autoři to celé přetočí a příští rok dostanou za stejnou bl...další ocenění.Nějak to nechápu je to jako začarovaný kruh.Buď film dodělám a přihlásím jako hotový film a ne rozpracovanou verzci, která ještě dostane ocenění???Jak to teda je...???
mártyodpovědět 

 Pískaři13:05:40 27.08.2012
a nejlepší dokument?...:)
Každý filmový žánr je vymezený určitými tvůrčími postupy. Ocenit film v němž je polovina zvuků, například stále stejně se opakující cvakání expresek či lezcovo  hrané vzdechání v Biči doděláno v postprodukci, je výsměch a ostuda poroty. A to zmiňuji jen okrajový problém, film samozřejmě nedokumentuje nic, jedině to, že jej někdo zaplatil. Evidentně dostal cenu protože "reprezentuje kraj", protože nějakou cenu přece dostat musel, když Žofka v porotě a Pepe u kamery atd.. Filmařům jejich úspěchy přeju, je ale škoda že jejich námětem nebylo například nakupování v Tescu. Když si představím všechny ty kluky co psaly a píšou historii lezení v Ádru - tohle s pískařením nemá nic společného..
Petrodpovědět 
 Re: Pískaři13:35:13 27.08.2012
Viděl jsem ho a myslím, že šlo o celkem dobrý dokument pro nelezce...pro lezce, obzvlášť z oblasti, je víceméně o ničem. Spousta kecání, lezení samotné jsou v podstatě jenom ilustrační záběry bez jakéhokoliv dramatu. Těšil jsem se třeba na Majzlíka v teplických hranách, ale je to natolik sestříhané, že si člověk ty cesty ani neužije. Kvalitu zahraničních filmů napodobili možná tak kamerou - natočené to bylo fakt pěkně. Kdyby vydali DVD s nesestříhaným lezením, tak by to u mě zachránili. Jinak to za moc nestojí.
Spikeodpovědět 
  Re: Pískaři21:16:25 27.08.2012
Ahoj, .. na Pískaře jsem se hodně těšila. To, co jsem viděla, neodpovídalo humbuku, který se kolem strhl. Viděla jsem daleko lepší krátký filmy, třeba Jeptišku, tohle mi přišlo jak reklama na těch pár lezců, co tam vystupovali, ale nevyjadřovalo tu hodnotu a morál lezců, kteří tam tahaj. Laik z toho nepochopí tu obtížnost a pískař se musel cejtit nepochopenej, když tohle viděl.
Mimoto, jedna myšlenka do budoucna...co takhle...natočit film o "skalkařích", těch, co lezou na žule, je taky dost..., klidně dodám nějaký videa :-) a lidi, kteří by dohlídli, aby výsledek byl o "lezení".
Oliodpovědět 

 Silvia Vidal14:40:30 27.08.2012
Silvia Vidal přednášela o sólo výstupech v bigwallech a dle fotky hobluje písek na rybu?? Fail!!
Raskinodpovědět 
 Re: Silvia Vidal14:49:54 27.08.2012
Silvia mluvila o tom, jak provozuje jištěná sóla a technické lezení. K návštěvě Teplických skal viz diskuse na toto téma výše.
 Standaodpovědět 
  Re: Silvia Vidal14:57:37 27.08.2012
Silvia je po expedici a dává se dohromady, ráno připravovala přednášku, jen si odskočila na dvě hodiny do Teplických. Chtěla si jen vyzkoušet naše lezení a hrozně se jí líbilo. Nevím, proč by si cestu nemohla zkusit na druhém, trochu zjistit o co na písku jde. Zrovna Baron Prášil není na přivítání nejlehčí. Myslim, že kdyby zůstala pár dní, vytáhla by nejednu cestu.
simodpovědět 
 Re: Silvia Vidal16:51:29 27.08.2012
Ahoj, myslim si ze hlavnim duvodem zakazu toprope lezeni na pisku je poskozeni skaly dusledkem treni lana o ni. pokud se toprope dela citlive a s rozumem, lano se o skalu nedre a tedy neni na nem nic skodliveho(i kdyz prekracuji zakaz). myslim ze pri aplikaci pravidel by clovek mel myslet na jejich smysl a ne jen je bez premysleni dodrzovat. co je mi po tom ze nekdo dobira od slanaku, tedy z vrchu ale dela to blbe a lano vede pres hranu skaly a nici ji a vse je tedy dle pravidel OK (toto tema se da rozvest na cokoliv, treba magnezium jako napriklad proc nelezt cestu udelanou s mg take s nim, ale to sem nepatri). a navic kazdodenni piskovcova realita je uplne jinde, ale to je uz uplne jina pisnicka na jine misto. a ver ze je mi jedno zda rybari Silvie Vidal nebo lezec na II na ostasi, ci IV tam stejne (prez slanak primo bez karabiny nebo presky), coz jsou jen dva priklady ze vsech co jsem nedavno spatril (napr. nemce lezouci TR primo prez prvni kruh v bielatalu VIIa od olivera perryho smitha). Mir v dusi a co nejmin komentaru preji.
Ahoj Ondra
Ondra Be.odpovědět 
  Re: Silvia Vidal02:42:35 04.09.2012
není v pravidlech, že rybařit se nesmí a že lanové družstvo může mít max. tři členy?
a není to taky proto, že krom broušení hrany se olejzají cesty-když to jeden trotl navěsí autobusu kliošů, mateřské školce, sedmi trpaslíkům a komu ještě, tak ten měkký píseček rychle přijde o spoustu chytů a prošoupe se ta vrchní tvrdá vrstva a pak se začíná vopravdu pískařit. bábovičky s sebou.

to asi neplati pro silvii, ale jako odpověď proč by se to dělat nemělo.
k.odpovědět 
 Re: Silvia Vidal16:52:01 27.08.2012
Ona má asi tak potřebu se před tebou ukazovat. A rybářům přeji hodně hezkého lezení a kašlete na kecy. Ať si každý leze tak, jak uzná za vhodné.
Nevím, kolik Vidal za návštěvu dostala, ale určitě ne tolik, aby šla kvůli bezvýznamné akci do nějakého rizika. Co si zaplatíš, to máš.
odpovědět 
  Re: Silvia Vidal20:59:57 27.08.2012
Jak jsem tak Sylvii viděl a slyšel (na přednášce i po ní), tak velmi pochybuju, že to, co dělá, dělá pro prachy (v tom smyslu, že prachy jsou ten hlavní motiv).
Robertodpovědět 
   Re: Silvia Vidal21:48:12 27.08.2012
Hlavní možná ne, ale živí ji to, ne? Nebo chodí někam makat a na přednášky a projekty si bere dovolenou? Skoro bych se vsadil, že nějaké velké riskování a nebezpečné věci ji přímo zakazuje její pojistka. A pro rýpaly - nezávidím jí, přeji jí to, jen uvádím na pravou míru některé názory.
odpovědět 
    Re: Silvia Vidal22:22:43 27.08.2012
Už jsem to tu psal o něco vejš. Nejspíš jsi ani ty na tý přednášce nebyl. (Nebo jseš ten samej anonym?) Jo, Silvii to živí - říkala to - nicméně ten její vejlet ve stěně a cesta zpátky byla s jejím vybavením skoro ruská ruleta.
(Mimochodem, chtěl bych vidět toho tvýho pojišťováka, kterej by řešil pojistku třeba pro Alexe Honnolda nebo Steph Davis, rovněž profíky.)
Robertodpovědět 
     Re: Silvia Vidal00:33:42 28.08.2012
Jen jestli nejsi poněkud naivní. Na 100 % pojištěná je a na 100 % tam má přesně vypsáno, co smí, a co ne. Pokud máš možnost, zeptej se nějakého profi sportovce.
odpovědět 
      Re: Silvia Vidal07:28:29 28.08.2012
Na to, abych si na prváka vylezl nějakou tu sedmu, mi v ČR stačí zdravotní daň a v Sasku mi na to stačí AV za třináct kil ročně nebo kolik. Když si jdu na fesťáku zalézt, tak to rozhodně není pracovní úraz. Nezazlívám, nevyčítám, neobviňuju, jenom lituju, že nemůžu vyjádřit obdiv, jako kdyby vzala uzly a dala nějakou sedmu nebo osmu. Vzhledem k tomu co leze by to nemohl být technicky ani morálově nejmenší problém. Možná kdyby to Silvii organizátoři nabídli jako alternativu, tak by do toho šla, nejeví se mi jako sračkářka filozofující na téma "doba je jinde".
honzaodpovědět 
       Re: Silvia Vidal09:41:10 28.08.2012
Tobě možná ano, ale tebe to neživí.
odpovědět 
      Re: Silvia Vidal07:45:51 28.08.2012
Buď klidnej, se Silvií jsem mluvil (a není to jedinej profesionální lezec, kterýho znám - samozřejmě, že 99% z nich má pojistku, ale poněkud jinak formulovanou, než by sis myslel). A zkus se příště podepsat, ať je příště jasný, s kým se jeden baví a nejsi zaměňovanej se sračkářema.
Robertodpovědět 

 odveci15:34:04 27.08.2012
sorac trocha mimo temu ale:
v teplicich bol jeden stanok s perovymi bundami
bolo to od namestia po pravej strane skoro na konci (za nim bola odbocka k mamutu)
zaboha si neviem spomenut na nazov a letak s webkou je tiez nekde v toitoi.
ak by ste si nekto spomenuli budem vdacny chcel som u nich neco objednat dik..
mkiodpovědět 
 Re: odveci15:56:40 27.08.2012
Carinthia
Alaodpovědět 

 promítání ve škole21:20:02 27.08.2012
Ahoj.., co mne mrzelo, že se sekly filmy Sherpa Soda 2 a Z A. do B. v pátečním promítání ve škole. O náhradním termínu promítání pro ty, kteří tam byli, nepadlo ani slovo...., škoda.
Oliodpovědět 
 Re: promítání ve škole00:18:26 28.08.2012
No Soda2 se pak promitala od osmi ve Skole. Snaha sdelit to tam byla, ale je to neco jinyho nez kdyz je to v programu. A problemu pri promitani bylo letos celkem dost. Za me celkem velky zklamani na takovyhle akci.
O.odpovědět 

 Špatný titulky23:19:58 27.08.2012
Koukal jsem na Fesťáku na myslím další hodně povedený dobrodružný dokumnet o závodech X-Alps (holt mají dobrý téma i profíky). Nevím jestli to letos bylo jen u tohohle snímku, ale i já si všimnul do očí bijících DESÍTEK CHYB - hodně pravopis, ale i překlepy a gramatika nebo pojmy. Je to škoda a doufám, že se to příště zlepší. Chyba v internetovém článku se dá opravit, ale u titulků filmu by se to dalo hlídat přísnějc (případně nejen já na to znám lidi).
 martanodpovědět 
 Re: Špatný titulky23:23:50 27.08.2012
Autor titulku zrejme mel moc prace s dokoncovanim
Piskaru, a tak nestihl ani jedno poradne... no... kazdy se uci, jak jinak nez chybami ;-)
Barykodpovědět 
 Re: Špatný titulky23:36:19 27.08.2012
Ty titulky byly děsivý - přesně tak, jak píšeš - u drtivý většiny filmů, co jsem viděl. Bohužel. A pokud se pamatuju, tak v minulých letech to tak nebývalo. A souhlas s tebou.
Robertodpovědět 
  Re: Špatný titulky07:22:11 28.08.2012
Titulky jsou vizitkou překladatelů. Stejně tak jako se nesahá na texty od agentur, tak my nezasahujeme do textů dodaných od překladatelů najatých festivalem. Nasazení titulků je mechanická práce, kdy se kontrolují pouze přesahy timecodů. Ano, letos byly tyto věci tragické a bohužel došlo i na složitou situaci s technikou vlivem výpadků proudu jak ve škole, tak v kině.
Petrodpovědět 
   Re: Špatný titulky08:04:20 28.08.2012
No - za sebe ti můžu říct, že i výsledek práce překladatelů beru jako vizitku akce bez ohledu na to, kdo se pod ní podepsal, a přijde mi to tak normální. Prostě jsem jako firma zodpovědnej za to, jaký si najímám dodavatele (ty nejspíš taky nebudeš řešit, jestli za netěsnící střechu může zedník Franta nebo pokrývač Petr, ale budeš kritizovat stavební firmu). Jinak z praktického hlediska, promítalo se digitálně, přinejmenším ve škole z klasického PC pomocí VLC media playeru (viděl jsem to). To na 99,9% znamená, že titulky byly v jednoduchém textovém souboru. Takže, když vidím takovouhle hrůzu, můžu poprosit nějakého absolventa ZŠ, ať si k tomu sedne a opraví aspoň perly typu "objevytelé" ap. - to je pro jeden film práce na pár minut a nevěřím, že by se někdo ochotný nenašel. Sorry, ale jen můj názor, když už se to tady (po právu) ventiluje. K fesťáku mám osobní vztah, jako asi spousta lidí.
P.S. S textama od agentur jsem mockrát do styku nepřišel, nicméně pokud se tak v pracovním kontextu stalo, bylo zcela normální to agentuře reklamovat, ev. do toho v případě nouze sáhnout (naštěstí to byla obojí výjimka).
Robertodpovědět 
    Re: Špatný titulky08:11:11 28.08.2012
A propos, pokud jde o ty technické problémy, tak nešlo jen o proud. Konkrétně na tom bloku ve škole, kde se nepovedla Sherpa Soda 2 a Z A. do B. jsem byl, takže vím, že u Sherpa Sody šlo o to, že PC nezvládalo příliš velké rozlišení kopie a u Z A. do B. o to, že soubor nebyl úplný, ale končil v polovině (a jeden z tvůrčího týmu na místě řešil s promítačem, jak je možný, že 3x vyzýval organizátory, ať mu potvrdí, že vše je v pořádku a bez úspěchu). Takže nelakuj obecenstvo :)
Robertodpovědět 
     výpadky proudu?:)11:25:15 28.08.2012
Jako jeden z postižených musím dát dodavateli za pravdu, skutečně se jednalo o výpadek proudu, nikoliv ale elektrického.. Stát se to může i profesionálům, od těch bych ale očekával omluvu.. Nicméně nerad bych to dál rozmazával, stalo se, ať se příště daří lépe..
sedlákodpovědět 
     Re: Špatný titulky12:31:40 28.08.2012
Roberte, jsi bedlivý pozorovatel, ale znáš jen konec nějakého procesu. Pojednání o vývoji a problémech které nám nastaly a vedli k odbavování z náhradních, velice improvizovaných a nestandardních řešení by bylo velice dlouhé. Ty a všichni ostatní jste zažili jen konec a špatný výsledek. Mohl bych psát i o dodávání filmů na poslední chvíli atd (platí pro většinu českých tvůrců včetně mě).
My situaci nyní řešíme kompletní reorganizací příprav a celého procesu. Jak přijetí filmu, kontrolu kvality, tak ony proklaté titulky a jejich tvůrce. Stalo se, bylo a je to velice nepříjemné. Omluvu vysílám. A také se omluvím z další diskuse na tomto místě.
Petrodpovědět 
      Re: Špatný titulky18:27:36 28.08.2012
Jen dvě poznámky: Konec je v tomhle případě právě to, co má smysl znát. Jak se došlo k výslednému průšvihu, je pro návštěvníka nepodstatné. Nicméně, když už mluvíš o genezi: V minulých letech se tohle nedělo. Co se změnilo, že docházelo k ostudě? (I když možná by to byla otázka spíš na Mášu Jirmannovou.)
Jinak to, co jsem viděl já, vidělo odhadem ještě dalších 20-40 lidí ;)))
Robertodpovědět 

 Dvojí metr. 09:34:14 28.08.2012
Pro zajímavost hodnocení výstupů roku 2005 

VIII. VELEHORY NAD 6000 M
Ocenění „Výstup roku“ ani čestné uznání nebylo uděleno, přestože čeští lezci stanuli na několika osmitisícových vrcholech. Určitě však lze vyzdvihnout některé z výkonů:


Na Nanga Parbat (8 125m) Diamirskou (Z) stěnou Kinshoferovou cestou (v současnosti nejčastěji používaná výstupová trasa) vystoupil 28.6.2005 Radek Jaroš, když Petr Mašek otočil 200m pod vrcholem. Výstup uskutečnili alpským stylem.

Letos za stejný výstup bylo uděleno čestné uznání!
Ferdaodpovědět 

 Pískaři15:33:08 29.08.2012
Film Pískaři byl pro mě absolutním sklamáním. Zmatený snímek, který se snaží být dokument,životopis a naučný pořad současně. Působí však dojmem splácaniny všeho možného. Je doprovázen hloupou reklamou, která mohla být tvořena mnohem šetrněni. Vše je ještě více sraženo nízkým počtem přelezů a velmi špatnou kamerou z které vůbec není jasné v čem borci bojují. Hřebíček do rakve je délka filmu. Při závěrečných titulcích jsem myslel, že se jedná o vtip. Doufal jsem v Sharp End, dostal jsem End, který skončí v zapomění na ulozto. Obrovská škoda takhle zahodit snímek s takovým to potencionálem...
Tomodpovědět 
 Re: Pískaři15:47:25 29.08.2012
No jo, no. Souhlas, je to sračka, dalo se to jen těžko dokoukat. No a co? Nikomu z nás se nikdy nepovedlo udělat botu? Vykašlete se už na to, pojďte lézt a pokud budou autoři soudný a nebudou to nikam cpát, tak za půl roku po jednom nepovedeným filmu neštěkne pes ...
odpovědět 
 Re: Pískaři18:45:23 29.08.2012
Špatná kamera??? Ať je ten film jakýkoliv, tak o kameře bych takto nemluvil. Obrazově to bylo velmi precizní a bylo vidět, že točili poctivě ve stěně.
Davidodpovědět 
  Re: Pískaři14:20:29 31.08.2012
Kamera není jen o kvalitě obrau ale hlavně o kvalitě záběru. A ty mi nepřišly dobré, obvzláště pak při točení přelezů. Žádné záběry z dálky, pořád jen ruce ve spáře...
Tomodpovědět 

 Piskari12:54:40 01.09.2012
Hello
Do anyone know if it will be possible to buy the film Piskari somewhere. I couldn't be at the festival and I really want to see this film
Daemonodpovědět 
 Re: Piskari13:40:26 01.09.2012
IMO, it is not worth spending a penny, honestly. But if you like, perhaps try to contact authors. No distribution channel was announced at the festival, AFAIK.
Robertodpovědět 
 Re: Piskari02:45:13 04.09.2012
you don´t want to see it, much less to pay for it, really.
a.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179386)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Wild 7a+ Orsomarso
Duble Expresso 9- Beycik
Skoll 8 Beycik
Panda's Paradise 6- Beycik
Suvari 7 Beycik
Nově komentované:
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.