LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Španělsko - únor 2008

Ani nevím, jak pojmenovat zprávu o Adamově výjezdu do lezeckých oblastí na severu Španělska. A také mnohé tu už bylo napsáno, tak vlastně, o čem ještě psát?

Zkrátka: Náš výlet byl již tradiční, třetí v pořadí v tomto čase. A také nejúspěšnější. Těch nej bych mohla vypsat více – přes den bylo nejtepleji, přes noc nejmrazivěji, nejvíce jsme se nasmáli, potkali jsme řadu nej lidiček, s nimiž setkání potěší, no prostě panovala nej pohoda....
Navštívené oblasti: Baume les Dames, Bruixes, Sta. Linya, Santa Ana, Siurana, Montserrat
K cestám: Rychlé přelezy velmi těžkých udivily i samotného Adama. Sice svůj lednový trénink zaměřil na vytrvalost, ale s takovými výkony nepočítal, a tak velmi rozpačitě se staví i k místní klasifikaci.

Seznam vylezených cest v číslech a počtech.........
klas. 9a+ styl PP 2x
klas. 9a  styl PP 2x
8c+ styl PP 4x  /z toho jeden první přelez projektu, který navrtal Jose Manuel Macias - navržená klas. 9a. Adam navrhnul klas. 8c+/
8c/c+ styl PP1x
8c styl OS  2x
8b+ styl OS 2x
cca 27 cest nad 8a
nad 8c 12 cest
časové rozmezí 1.2.-18.2.2008


LA RAMBLA (9a+), SIURANA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



LA RAMBLA (9a+), SIURANA
(Na fotce z Rambly je jasně vidět zakázaný chyt, absurdní je, že stát se na něm může viz toto foto ....Adam jej nepoužil, kdyby ano, s největší pravděpodobností by ji vylezl třetí pokusem.)

foto by © Petr Pepe Piechowicz


Jmenovitě nejtěžší cesty
Rambla 9a+ PP Siurana 5 pokusů    10.2.2008 (3 pokusy v Broadway 2007, spol. nástup)
La Novena Enmienda 9a+ PP Sta. Linya 3 pokusy    5.2.2008  (jde o kombaci cest, které lezl v roce 2006,7)
Fuck The Systém 9a PP Sta. Linya  3 pokusy  6.2.2008
Open Your Mind 9a PP Sta. Linya 2 pokusy  17.2.2008
Digital systém 8c OS Sta. Linya      5.2.2008   
Rollito Sharma Extension 8c OS Sta. Linya  7.2.2008
Jamaican airplane 8c+ PP Baume les Dames  3 pokusy 1.2.2008
El Disbarat 8c+  PP  Montserrat  15.2.2008
Santa Linya  8c+ PP  Sta. Linya  17.2.2008
A per nota 8c+ PP  Siurana 2. pokus ( 9a?), první přelez,  11.2.2008
Ces Ultima Ola 8c/c+  PP  Sta. Linya 2 pokusy  7.2.2008
La Mocosa  8b+  OS  Pizaria / Terradets/    3.2.2008
Force vive 8b+  OS Baume les Dames  18.2.2008

Pár nových poznatků ze Santa Linye a okolí
Takřka pod skály vede nová zpevněná cesta, pravděpodobně pro čtyřkolky. Na zákaz vjezdu se nehraje. Po druhé hodině odpolední se dá očekávat příjezd místních borců, připomíná to svým způsobem začátek pracovního procesu. Jen ty píchačky chybí. Dá se očekávat, že přibude webkamera pro online zážitky.
Pokud hledáte samotu, tak nejezděte sem ani do Siurany. Tu najdete spíš v méně cizincům profláknutých oblastech jako Margalef, Mongrony nebo Santa Ana, přes týden bylo opuštěné i Bruixes. Romantikům a méně výkonnostním lezcům očekávání splní Montserrat.
Pokud sem chcete zaletět jen na kafe, doporučujem jednu brněnskou leteckou společnost. Za dvě stovky jeden let, max. 500 Kč včetně poplatků. Auto na 4 dny cca 50 éček. Je to levnější než Jura:-))))
Vzhledem k velmi teplému počasí bych doporučovala odjezd, odlet do těchto oblastí neodkládat, pokud opravdu nejste teplomilci.
Cena nafty a benzínu je o něco málo nižší než u nás. Tankovali jsme i za 96 centů.
Ubytování v kempech cca 6 Euro, v “refíčku“ cca 10 Euro.

PS: Velký dík Domče Kovačikové a Pepemu Piechowiczovi
Sponzoři: La Sportiva, Rock Empire, HUDYsport, Tendon


LA ESENCIA DE LA RESISTENCIA, TERRADETS

foto by © Petr Pepe Piechowicz



 

foto by © Petr Pepe Piechowicz



 

foto by © Petr Pepe Piechowicz



LA NOVENA  ENMIENDA (9a+), SANTA LINYA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



ZEPETANO, SANTA LINYA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



FUCK THE SYSTEM (9a), SANTA LINYA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



DIGITAL SYSTEM (8c) OS, SANTA LINYA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



Adam Ondra

foto by © Petr Pepe Piechowicz



A per nota, projekt navrtal Jose Manuel Macias - navržená klas. 9a.
První přelez udělal Adam a navrhnul klas. 8c+ SIURANA

foto by © Petr Pepe Piechowicz



EL DISBARAT (8c+), MONTSERRAT

foto by © Petr Pepe Piechowicz


Aktualizovaný Adamův deníček: Deníček - Ondra Adam (dipsy)

Eva Ondrová   [úpravy] 22:01 19.02.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ooo22:19:27 19.02.2008
nevite co ten kluk ji???
odpovědět 
 Re: ooo22:37:05 19.02.2008
Určitě trpí hlady, je tak vychrtlý, chudinka :-o
A co to je vlastně za číslo to 9a+?? Hlava mi to ňák nebere!?! :-O Gl.
odpovědět 
 Re: ooo18:57:44 20.02.2008
no on právě nejí
z.w.c.odpovědět 

 opakování matka moudrosti :)))23:52:23 19.02.2008
mazec...tak ještě jednou upřímná gratulace ;) ...btw moooc pěkný fotky.. prostě dobrá práce!
štěpánodpovědět 
 ...00:15:34 20.02.2008
Gratulace k neuveritelnym vykonum! (i kdyz jsem tak ucinil jiz u predchoziho clanku-ale Adam si za sve vykony zaslouzi i nekolikanasobne gratulace)
Pepeho fotky klasicky super...
Lehce jsem ovsem nepochopil Ramonuv zakaz chytu, ktery je primo pod expreskou (jestli je to teda ten, na kterem Ada stoji)...a uz vubec nechapu to, ze stat se na nem muze a brat ho rukama ne...tzn. vyhlasuju Ramona jako jelito dne :-)
hklodpovědět 
  Re: denicek00:29:44 20.02.2008
Aaaado hele ty sis zapomnel zapsat tady v denicku takovou drobnost jako je La Rambla :-)
(na 8a.nu ji mas :-)
odpovědět 
  Re: ...02:21:41 20.02.2008
chudak Ramon, takhle mu to tam pokosit .. :)))
atomodpovědět 

 ???00:39:19 20.02.2008
Mam dotaz k druhe fotce...
To jako leze sooooooooolo? :-)
odpovědět 
 Re: ???06:16:34 20.02.2008
Samozřejmě
řepodpovědět 
 Re: ???22:06:57 20.02.2008
nejsi blbej? Zaprve Ada neni asi uplne solista a proc by lezl solo se sedakem ty hnupe? Adam je Bůh!!!!!!!!!!!!
Jen tak dál.....
Jsi nej....
odpovědět 
  Re: ???17:08:58 23.02.2008
je fakt dobrej, gratulace. az da tenhle borec Sharmovo The Arch tak ho bezesporu budu pokladat za nejlepsiho lezce co kdy byl
odpovědět 

 A klasifikace?08:25:43 20.02.2008
Hezký článek, parádní fotky a těžko pochopitelné přelezy. Nebylo by možné, jen tak pro zvídavé napsat někam pod čáru Adamovy odhady klasifikace?...:-)
DavidKodpovědět 
 Re: A klasifikace?10:53:49 20.02.2008
pozri si jeho dennicek na 8a.nu, tam sa to dozvies... inak, ak by tie cesty nezhadzoval, bol by v rebricku prvy... ako pisu na 8a, zacala sa nova era sportoveho lezenia, bravo Adam:)
odpovědět 

 Fotomontáž08:33:23 20.02.2008
Na druhý fotce je umazaný lano? Proč jako??? A fakt nedržel zakázaný chyt nebo mu jen Pepe posunul v editoru ruku jinam? A není to vlastně celý fotomontáž? Milý Pepe, něco umazávat nebo přidávat do takovýchle dokumentačních fotek není moc dobrý nápad.
mikesodpovědět 
 Re: Fotomontáž08:46:41 20.02.2008
Lano vede za roh, v dolni pasazi je videt...trochu:-)
 Tomekodpovědět 
 Re: Fotomontáž08:48:53 20.02.2008
Nevím, jestli je ten tvůj komentáš vtípek, nebo to myslíš doopravdy.... Evidentně Adam leze v tomto místě zleva doprava, lano má za sebou, takže ho nevidíme a expresku teprve cvakne....
DavidKodpovědět 
 Re: Fotomontáž08:53:55 20.02.2008
ty voe šak to lano jde za ním po levé straně. Jen ho vydatně kryje svým obroským tělem!!!
kuba novákodpovědět 
 Re: Fotomontáž19:30:32 22.02.2008
Se na ty fotky díváte moc z lezeckého hlediska, drobné montáže a retuše jsou u digitálních fotek úplně normální věc. Mimochodem, tady nic retušovanýho nejni.
stipodpovědět 

 A co ostatní???08:45:06 20.02.2008
Adam je borec, vo tom žádná, ale co takhle napsat něco i o ostatních členech výjezdu? - tímto gratuluji nejen Adamovi ke skvělým přelezům, ale i Kristýně Ondrové k dalším dvoum 8a zářezům :-)... A ty píchačky s online webkamerou, to už je moc :-)))))
Qidodpovědět 
 Re: A co ostatní???08:46:55 20.02.2008
jaky pichacky??kde je najdu?? a porad mu negratulujte ada je borec je to jasny....radeji se optejte co ji....
odpovědět 
  Re: A co ostatní???10:10:22 20.02.2008
Nekde sem slysel, ze se zivi hlavne cous cousem (za pravdivost nerucim). Zkousim to taky, ale nejak to na mou vykonost zadny vliv nema:o) Asi to chce trpelivost a hlavne k teto strave pravidelne lizt a trenovat, pote se uspech urcite dostavi;o)
odpovědět 

 Díky za inspiraci09:07:28 20.02.2008
Adame, moc díky za inspiraci. an ty jedenáctky to už asi nedotáhnu, ale třeba 8a bych někdy protlačit mohl.
Seš nejlepší bouchač na světě!
odpovědět 

 Vylámané zuby09:38:57 20.02.2008
Ondro, mámo a ségro, tak už jste konečně pozvali některé ze španělských bouchačů /Andrada, a pod./, popř. jiné světové lezce /třeba Sharmu/, aby se přijeli podívat na Perlu východu, Kostěje, a tak?
Krasový fašista:))odpovědět 

 Letecká společnost09:46:20 20.02.2008
Ta letecká společnost udává Barcelonu (Gironu) za 296 Kč(v jednom směru), ale ty poplatky tam stejně naskáčou, jedině že by člověk neměl žádný batoh, to tam skočí snad jen nějakých 220 Kč. Jinak 15 kilový batoh+jeho pojištění udělá další litr. Navíc trefit termín, aby to měl člověk zrovna za těch pár kaček se taky moc nedá. My sehnali v jednom směru za 500, ve druhém za 600 a stejně se nakonec cena vyšplhala na nějaké 3000 na osobu. 
Lepraodpovědět 

 tam a zpet za 500,-09:51:37 20.02.2008
Prosim, co je to za tu brnenskou spolecnost, co me hodi letadlem do Spanelska a zpet za 500,-? Jo a kam vlastne leta?
Ladaodpovědět 
 Re: tam a zpet za 500,-09:54:42 20.02.2008
www.ryanair.cz
Lepraodpovědět 

 Super!!!09:53:10 20.02.2008
Obrovská gratulace Adamovi za nehorázné a nekompromisně napálené, úžasné výkony; Pepepu za nádherné fotky; a určitě i celé partičče co byla na výjezdu, protože když je "nej pohoda", tak je vše OK ;) Díky rovněž za parádní motivaci! Budu bušit, až mi bude krev z uší stříkat... :) Lezbě zdar, Petis.
Petisodpovědět 

 Nevydařené fotografie :(10:15:03 20.02.2008
Adamovi obrovská gratulace!! Parádní dílo!!!
Ale neshoduji se s tím, že fotky jsou „krásné“. Jako většina fotek za posledních pár let jsou Pepeho fotky nemastné neslané, nemají nápad, kompozice pořád stejná. Obrázky jsou „vyblité“ a to ještě zvýrazňuje nehezký rámeček. Škoda, že Adama nefotil třeba Martin Spilka – stačí se podívat na jeho fotky, aby bylo jasné, co myslím tím mít nápad a vypadat lépe. Pepe má mezi lezci asi „jméno“, protože s focením lezců začal hodně dávno mezi prvními, ale ty fotky tomu, podle mě, neodpovídají. Odhaduji, že ty pochvalné reakce vychází spíš z toho, co na nich je (k tomu se musí přidat každý :)), než jaké jsou. Toť můj názor.
fotoamatérodpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(10:35:20 20.02.2008
Jo, k tomuhle názoru se celkem přidávám...I když jako ne že bych to nafotil líp, ale Pepe je přece profík, tak se to od něho trochu čeká.
Hurvajzodpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(10:36:26 20.02.2008
Nooo chlape... i kdyz jsou ty fotky fakt hezke je fakt ze na tom ani ja nevidim nejaky dobry napad nebo teda taky mi to prijde takove stejne, pomalu nemastne neslane.... ale to je vec jen co se tyka fotek... jinak vykony to jsou mazec... takze tady adamovi gratuluji...
jinak kdyby nekoho zajimaly dobre fotky tak se kouknete treeba sem... podle me je to na prvni pohled jinde http://www.onsight.com.au/ nebo http://www.sambie.fr/ . Je zase fakt ze nevim do jake miry se da PePe s takovymi fotografy srovnavat
Zdar
cloumakodpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(10:51:35 20.02.2008
Bejt tam spilkin,to by bylo jinsi pokoukani
odpovědět 
   Re: Nevydařené fotografie :(10:52:03 20.02.2008
ale Adovi respekt!!!
odpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(11:32:04 20.02.2008
no ty 360 na http://www.sambie.fr/ jsou fakt neco!
odpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(11:01:07 20.02.2008
Souhlas
karbyodpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(11:26:33 20.02.2008
Adamovi gratuluji.Obdivuhodne vykony.Ty fotky je ovsem hruza.Copak asi delala Adamovi Domca,ze ji dekujete.Ze by!
Masleodpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(11:15:33 20.02.2008
Naprosto souhlasím, tohle nafotíš kompaktem za 5 litrů... Kresba mizerná, kompozice nudná (vobčas to líp nejde, chápu) a expozice-tajxl.
relicodpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(11:23:09 20.02.2008
Jen upozorním, že kresba na originálních fotografiích mizerná opravdu nebude :o))) Zde jsou fotografie zmenšeny na rozměr 500 bodů, zřejmě bez patřičné následné úpravy. Takže tak.
Azbestodpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(11:21:52 20.02.2008
Tohle mě taky napadlo po prvním přečtení článku. Měl jsem nad tím otevřený Lezení v Sasku a srovnání s fotkama Žofina Pepeho obrázky nesnesou. Každopádně je to jenom názor k fotkám, já sám fotím na hovno a ještě digitálem. Naopak je super, že tam Pepe byl a takhle to zdokumentoval. Aspoň mají lezci hladoví po Adamovi co konzumovat (chvilku)
janekodpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(11:42:47 20.02.2008
Vyjádřím se jen k technické kvalitě fotografií! Je pravda co řekl Azbest-pokud hodně zmenšíš "velké" fotky na pár centimetrů, tak jsou třeba míň ostřeší než fotky z obyčejného kompaktu ( je to způsobeno tím, že velké množství informací se má jakoby vměstnat do malého prostoru-toť velmi jednoduše )! Na druhou stranu, pokud je PePe profík a ví co je to PhotoShop, tak by mu sw převzorkování obrazu nemuselo být cizí! Je pravda, že všechny fotky od Pepeho jsou na všech monitorech (CRT,LCD) neostré a vybledlé! Je to škoda, protože sem tam se mu podaří zachytit zajímavý záběr! ( 1 fotka z Perly východu 8c+(9a) )
Radmilodpovědět 
   Re: Nevydařené fotografie :(11:45:50 20.02.2008
Předpokládám, že Pepe fotky do velikosti 500 bodů pro Lezce neupravoval.
Azbestodpovědět 
    Re: Nevydařené fotografie :(12:10:34 20.02.2008
http://www.a6.cz/msfoto/gallery/main.php
Ať velká, či malá, tyhle jsou někde jinde. Pepeho ve srovnání s nimi vypadají jak od školáka.....
Snad si Adam příště vybere lépe :)))
:)odpovědět 
     Re: Nevydařené fotografie :(12:15:23 20.02.2008
fakt,ze tady staci pohled na ty miniatury a kazda te nuti klikat pro zveceninu (bez mezer):
http://www.a6.cz/ msfoto/gallery/ main.php?g2_item Id=14758&g2_enterAlbum=1
Fotky maji naladu,jsou zajime a k tomu krasne zpracovane. Klikal bys na zmenceniny od Pepeho,nevedet, ze je na nich Harry Potter???
odpovědět 
      Re: Nevydařené fotografie :(12:18:11 20.02.2008
Přesně tak! Spilka je podle mě nejlepší "lezecký" fotograf v ČR!
Radmilodpovědět 
       Re: Nevydařené fotografie :(14:25:16 20.02.2008
Mě hrozně baví, jak nejvíc "propíracích" soudů o Pepeho fotkách je od nicků typu: fotoamatér, ostatní se pro jistotu nepodepíšou vůbec. Já jsem začátečník, Azbest už mě tu dostatečně kulantně sprdnul, ale můj pohled na fotografii je ten, že fotograf by měl umět vyfotit tak, aby už nic upravovat nemusel. Myslím, že je to základní pravidlo fotografů, kteří začínali fotit na film a dělali si černobílý fotky doma ve fotokomoře a mezi ně patří i Pepe. Že není s počítači a grafickými programy takový kamarád jako Spilkin, který je má jako pracovní prostředek, je zjevné, ale všichni přece ví, že jen focení Pepeho neživí. Věřím, že se tou digitalizací prokouše zdárně co nejdřív. To je jedna věc. Jako druhou věc bych ale chtěla nadhodit všem těm srovnávačům a kibicům a to konkrétně u fotek z tohoto článku tohle: chtěla bych Vás vidět, jak vytváříte atmosféru v místě, kde nemáte k dispozici nic víc, než jednoho aktéra, obrovskou šedohnědou převislou zeď se šedohnědou zemí pod ní, s blbými světelnými podmínkami (buď je tam tma, nebo ostrý přímý světlo, nebo přechody mezi tím) a kde každá změna pozice je práce pro vraha, protože naslaňujete a nažímarujete stovky metrů, pečete se na slunci, případně vás ničí vítr a vlajete několik desítek metrů nad zemí. A v tomhle všem musíte vystihnout expozici cest a dosáhnout toho, aby aktér byl poznat a vypadal dobře. A moc pokusů nemáte, protože, ač je to lezecký bůh, nebude ty těžké pasáže přebouldrovávat a lítat z nich ty pády donekonečna. Přijde mi to trochu nefér srovnávat to s fotkami, které jsou focený v prostředí, kde je toho zajímavého pozadí, barev a hry světel k dispozici přece jen trochu víc.
Kočkaodpovědět 
        Re: Nevydařené fotografie :(14:32:21 20.02.2008
Snad se kuliva jinému názoru (v tomto případě se někomu nelíbí fotky) nemusí hned uvádět plné jméno, adresa a r.č., ne?!

Jestli si myslíš, že je to aparátem, sw nebo světlem, tak jó, já říkám, že by to šlo (třeba, možná) jinak a lépe.

Mír :))
Pejsekodpovědět 
         Re: Nevydařené fotografie :(14:46:40 20.02.2008
Milý Pejsku. Nikdo po tobě nechce rodný číslo a adresu. Ale každý tady obvykle používá aspoň svou přezdívku, podle které ho poznáš a tak aspoň trochu tušíš, s kým máš co do činění. Jinak i já jsem prostě vyjádřila svůj názor. Protože jsem ale grafoman, tak je poněkud delší. Odpusť. Mňau! :-))
Kočkaodpovědět 
          Re: Nevydařené fotografie :(23:19:48 21.02.2008
Kocka fotky budou neboj, tady nejde o to, jen o tvoji krasu a Adamovu fotogenostn kdezto o vykony ! Zkus vyfotit praseci hlavu, krasny fotky se ti rozplinou jak whiskas !
Kenyodpovědět 
       Re: Nevydařené fotografie :(14:32:09 20.02.2008
Nejlepsi lezeck\ fotograf je Zofin i kdyz Spilka je taky slusnej.
Kuchanodpovědět 
   Re: Nevydařené fotografie :(13:55:28 20.02.2008
Na druhou stranu je docela rozdíl fotit vybranou cesu, vybrat si lezce a vyhnat ho do cesty když je dobrý světlo atd.
Tohle jsou počítám reportážní fotky, kdy si nemohl moc vybírat a dirigovat, jen se honem pověsil vedle a fotil... Gl.
odpovědět 
    Vydařené fotografie06:40:40 21.02.2008
Souhlasím s tebou, mě se fotky z valné většiny hodně líbí, a ty které nejsou tak líbivý ty mají reportážní hodnotu.
Díky Pepemu že je sem vůbec dovolil dát.
Adam je bourák.
Steveodpovědět 
   Re: Nevydařené fotografie :(14:19:39 20.02.2008
To Radmil...no...o tom, že je Pepe profík nepochybuj!-) Spíš se mrkni na datum návratu a datum vložení fotek. Dojde Ti, že na nějaké korekce apod. zřejmě nebylo tolik času (pokud vůbec jaký). Nadto: myslím, že hodnotit fotografy a sestavovat žebříčky nějak nemá smysl...Takže: Pepíno...díky za fotoreport!
A gratulovat Adamovi asi už netřeba...beztak jsem to udělal v posl.týdnech několikráte!-)
jíraodpovědět 
    Re: Nevydařené fotografie :(22:02:21 20.02.2008
No tak v dnešní e-době, kdy profi-foťáčky dokáží aktuální snímané fotky rovnou posílat do redakce, mně nepřijde nějak vyjímečné, že se fotky objevily "až" po příjezdu ,)) Myslím si, že tak světově vynikající výkony by si rozhodně zasloužily kvalitnější prezentaci! ( viz Chris Sharma ) A když už si PePe dal tu práci a vyOnSightoval La Rambu, tak těch pár minut v PS by ho jistě nezabilo :) Ale já si jeho fotky rád upravím a dám na plochu! Díky za ně PePe!
Radmilodpovědět 
     Re: Nevydařené fotografie :(09:45:22 21.02.2008
No...koukám, že panáček je skoro jako stařičký mocnář...nejkrásnější, nejchytřejší, a od všeho má troje klíče...!-) Odesílat fotky v dnešní online době by asi tak velký problém nebyl, ale to by zřejmě nějak nebylo ku prospěchu věci (minimálně by ty fotky nebyly zpracované vůbec nijak, že!-) Nechme toho...přečti si co napsal Spilkin a zamysli se nad tím....Howgh
jíraodpovědět 
  Re: Nevydařené fotografie :(11:46:24 20.02.2008
Vyjádřím se jen k technické kvalitě fotografií! Je pravda co řekl Azbest-pokud hodně zmenšíš "velké" fotky na pár centimetrů, tak jsou třeba míň ostřeší než fotky z obyčejného kompaktu ( je to způsobeno tím, že velké množství informací se má jakoby vměstnat do malého prostoru-toť velmi jednoduše )! Na druhou stranu, pokud je PePe profík a ví co je to PhotoShop, tak by mu sw převzorkování obrazu nemuselo být cizí! Je pravda, že všechny fotky od Pepeho jsou na všech monitorech (CRT,LCD) neostré a vybledlé! Je to škoda, protože sem tam se mu podaří zachytit zajímavý záběr! ( 1 fotka z Perly východu 8c+(9a) )
Radmilodpovědět 
   Re: Nevydařené fotografie :(11:49:36 20.02.2008
a prosimte kde je ta fotka (nebo nejaka) z perly vychodu?
odpovědět 
    Re: Nevydařené fotografie :(12:12:41 20.02.2008
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=6238
Radmilodpovědět 
     Re: Nevydařené fotografie :(15:56:12 20.02.2008
Pepe di se zahrabat, už budeš fotit jen zkrachovalce a kamarády, kteří Ti nic nevyčtou. Vivat Žofin!!! :-)
Vencaodpovědět 
      Re: Nevydařené fotografie :(17:22:50 20.02.2008
No mě se ta diskuze moc nelíbí. Takovéhle srovnávání je podle mne zbytečné a vulgárně zjednodušující. Já také mám většinu nudných a málo technicky kvalitních fotek... a občas se nějaká povede a to je pak radost... a tak to má každý. Srovnávat je zbytečné. Že přidám fotce víc barevnosti, pro mne neznamená že je lepší, je možná jen líbivější.. www.a6.cz/data/adam.jpg
Spilkinodpovědět 
       Re: Nevydařené fotografie :(23:45:44 20.02.2008
No na A6 jsou fotky až nepřirozeně barevné(kontrast) a pro úplného laika určitě líbivé na první pohled.
Je to věc každého jak si to udělá...
První tři fotky od Pepeho jsou si myslím na úrovni,
zbytek je horší...
Pokud chcete vidět nevýrazné až škaredé fotografie,
stačí se podívat na průvodce Moravské skály....je mi z toho zle
Grázlodpovědět 
       Re: Nevydařené fotografie :(09:57:23 21.02.2008
Přesně tak.
Azbestodpovědět 
        Re: Nevydařené fotografie :(16:15:33 21.02.2008
Tak tak, plne souhlasim s Grazlem... Jedna se o naoko vyumelkovane fotos Photoshopem (hlavne ta hloubka ostrosti je kruta, proti originalu), coz se s trochou sikovnosti nauci kazdy. A vubec, jak "profi fotograf" Spilkin muze upravovat cizi fotos bez autorova svoleni??? (omlouvam se mu, jestli se s Pepem domluvil). Nejaka fotograficka etika?! Myslim si, samozrejme za svou osobu, ze fotky dostatecne dokumentuji Adamuv spanelsky tah a jsou urcite na urovni!!! Jak znam Pepina, tak si take myslim, ze ty nejvetsi pecky zatim nechava doma na disku, napriklad pro Adamovy sponzory a nebude je zverejnovat tady takovym pitomcum, co maji akorat (s prominutim) plnou hubu kecu a delaji velkou kulovku pro posun a reprezentaci ceskeho lezeni. Je pravdou (se vsi uctou Pepino), ze ramecek se mi moc nelibi, ale zalezi urcite na uhlu podledu.
Uz se tesim Pepe, jak uvidime nejakou radnou fotecku na papire!!!! ;-)
Pri tom vsim rozcileni u teto diskuze, jsem malem zapomel pogratulovat Adamovi - Congratulation - jsi maser!!! A taky podekovat Pepemu...
solnacodpovědět 
         Re: Nevydařené fotografie :(17:32:18 21.02.2008
Peace :-) Spilkin přece evidentně chtěl jenom podpořit svůj názor, kterej je spíš na tvý straně barikády. A navíc, CTRL+SHIFT+L zvládnu ve Photoshopu i já, takže že by to byla nějaká zásadní úprava...
Z.odpovědět 
       Re: Nevydařené fotografie :(14:34:36 21.02.2008
Takovéto posuzování a konfrontace fotografů nemá vůbec smysl. Každý fotograf má na stejnou scénu trošku jinej pohled a není člověk ten aby se zalíbil lidem všem :)) Pepe nám tu předkládá svůj pohled a díky mu za něj. Kdo si myslí že třeba i ten nejlepší fotograf vyrobí každou fotku tutovou a uplnou bombu tak je na velikým omylu a nikdy v životě sám nic nefotil. A i zde platí že co je bomba pro jednoho může být nuda pro druhého.
Hodně taky záleží na tom, zda to jsou dokumentační fotky z přelezu nebo inscenované fotky kdy se loví idealní světlo a ideální sekvence z ideálního místa - najít tyto podmínky je taky třeba na pár dní ;-) a na takovém lezeckém výjezdu na to třeba vůbec nemusí být čas.
Mně osobně se 3 z těchto sem vložených fotek líbí hodně a to se mi zdá dost.

Druhá a už úplně jiná věc je technikcká kvalita sem vložených zmenšenin.Taky souhlasím s tím že Pepeho fotky zde na webu u tohoto článku na mne působí že nejsou vůbec upravené. Jsou zašedlé a nedobře nazmenšované což samozřejmě hodně kazí dojem z těchto fotek a je to určitě škoda. Jako by je sem Pepe hodil přímo z foťáku - to už samozřejmě záleží na Pepem jak chce svoje fotky tady na lezci prezentovat a jak mu na tom záleží. Spíš to vidím tak že sem Pepe prostě narychlo hodil pár fotek bez nějakýho času na úpravu (když má člověk na rámeček udělanou akci tak to je hned). Možná taky nejsou přímo ve velikosti zobrazené tady na webu a co umí s fotkou udělat převzorkování do jiné velikosti vložením na web vím moc dobře.
Petr Němecodpovědět 
        Re: Nevydařené fotografie :(15:47:06 21.02.2008
Chtěl bych vás, strašně "chytré" pány vidět fotit v těch světelných podmínkách, jaké tam byly a dostat z toho mimořádné fotky... umění se dělá, když je na to světlo, když není - je to prostě dokumentace. Spilka fotí sice hezky, ale s velkou aplikací SW postprocessingu. A viděli jste někdy Pepeho fotky na papíře ve velkém formátu? Ostré jak břitva a hezky čisté!
kaciodpovědět 
         Re: Nevydařené fotografie :(16:27:49 21.02.2008
kaci pokud reaguješ na můj příspěvek tak jsi trošku mimo a nevíš o čem mluvíš :)Dobře si přečti co píšu.
Nekritizuji tu Pepeho focení ale ty zmenšeniny sem vložené a za tím si stojím. Jsou prakticky absolutně bez úpravy (kontrasty, jasy, barvy ..) a tyto upravy holt dneska k digitgitální fotografii patří stejně jako komora ke kinofilmu. Tyto zmenšeniny pak prezentují fotky samotné a tak by tak taky měly vypadat.

Světelné pomnínky kteé tu na fotkách vidím nejsou pro dnešní DSLR žádný problém.
Mám odfoceno docela dost a i v mnohem horších podmínkách - viz třeba Mejcup kde to se světlem proti světlu otevřeným skalách v Siuraně moc nejde srovnat.
P.N.odpovědět 
          Re: Nevydařené fotografie :(16:43:36 21.02.2008
to P.N.: nereagoval jsem na tvůj příspěvek, ale na horních 15 komentářů tématu "Nevydařené fotografie". Nejde vůbec o to, zda to Pepeho D200 zvládne nebo ne, ale o to, jaké to světlo je - myslím, že víš o čem mluvím.
kaciodpovědět 
        Re: Nevydařené fotografie :(17:39:07 21.02.2008
Konečně rozumný názor! Max. souhlasim s P.N.
Radmilodpovědět 
         Re: Nevydařené fotografie :(17:45:27 21.02.2008
Jo a miluju názor, že dřív se nic neupravovalo :)) jééé to je kráása :) A co měkký papír vs tvrdý? A co MultiGrade? A co RC podložka vs karton? Co filtry při zvětšování? Co vývojka? Poďme se hááádat :) Dnes se dělá to samé, akorát s čistýma rukama... :)
Radmilodpovědět 
 Re: Nevydařené fotografie :(20:33:47 22.02.2008
souhlas, fotky nic moc.
sartoriodpovědět 

 9a+ uz neni 9a+11:14:31 20.02.2008
Cestu La Novena Enmienda ma psanou za 9a!!!
skafundrodpovědět 

 Paráda12:46:01 20.02.2008
Je to super, číst tyhle řádky o cestě mladého kluka  za světovým prvenstvím ve sklaním lezení. Kdo sleduje cestu Adama, ví, že je to díky jeho nezměrnému úsilí, obětavosti a prostředí, kde žije, hlavně podpoře rodičů.Nezbývá než smeknout a těšit se na další. Prosím Adame o nadhled nad vulgárními komentáři některých čtenářů, kteří se takto potřebují prezentovat. Bohužel ke slávě, kterou právem požíváš, patří i závist a sprostost těch méně úspěšných.Je mi za ně trapně ale Ty si se s tím netrap, převyšuješ je mnohonásobně.
Be Beodpovědět 
 Re: Paráda13:08:41 20.02.2008
Klíííd, vždyť tu není ani jeden negativní příspěvek. Vždyť je to náš takovej oblíbenej Jarda Jágr /řečeno hokejovou terminologií, jen aby nám s těmam babama dopadl lépe, nebezpečí číhá všude:))/
Krasový fašista:))odpovědět 
  Re: Paráda13:16:39 20.02.2008
Be Be...celkem uuulet ne? Ja taky nevidim vuci Adamovi ani jeden negativni komentar...takze timto si dovoluji jeden negativni vuci tobe :-)
odpovědět 
 Re: Paráda19:30:13 20.02.2008
co si jako BE BE myslíš že si? ty si jako nějaká špička nebo co že si troufáš tohle psát o adámkovi, když si to nezažil/a? příště uvažuj sakra ne?! tohle je fakt trapný :-D a na adámka ani nemysli!!!!!!!!!!!!!!! :-P
Pájaodpovědět 
  Re: Paráda20:09:22 20.02.2008
Ty nejvulgárnější komentáře již webmaster naštěstí smazal, ale zdá se, že další jsou vyvolány mým slušným příspěvkem, přesto si za ním stojím a nesnížím se na Vaši úroveň.Lituji, nashledanou.
Be Beodpovědět 
   Re: Paráda20:20:53 20.02.2008
bla, bla, bla, bla...... TURE!
bla... BE BEodpovědět 
   Re: Paráda20:37:23 20.02.2008
a pokud sis BE BE všimla, tak adámek narozdíl od někoho (že? :-P) neleze lidem do pozadí :-) a kdyby si ho znala tak ti mohu říct, že na to že je světová špička, tak vůbec namachruje naopak je skromný (což se o někom říct nedá) a dál nemusím pokračovat , protože pan tulipán byl věcný :-P a opakuji ani o adámkovi nepřemyšlej
:-P to je moje láska !!!! :-) (nemám nárok si ho přivlastňovat, ale čistě technicky....:)
Pájaodpovědět 
 Re: Paráda18:43:42 21.02.2008
:-P
tulipánodpovědět 

 eflkblfk14:40:00 20.02.2008
Budu se opakovat...mega vykony a gratulace... :-)
jAodpovědět 
 video - fuck the system16:10:06 20.02.2008
Adamovi Gratulace!!!! a pro ty ostatni, kteri se jeste nenasytili nevydarenych fotek je zde ke shlednuti nevydarene video!!??:
http://www.youtube.com/watch?v=wUeeXG3Szvk
jirkaodpovědět 

 fotky16:15:05 20.02.2008
Když už se to tu tak hemží odkazy na foto, tak tady jsou podle mě jedny z nejkrásnějších co jsem viděl. http://www.ladzinski.com/, http://d-escalada-lleida.blogspot.com/
Olinodpovědět 
 Re: fotky11:26:07 21.02.2008
Jo a samozřejmě se přidávám k obrovským gratulacím. Je to neuvěřitelný jak ten človíček leze. Přeju at vydrží zdraví a nadšení:)
Olinodpovědět 

 Husta sbirka skalpu17:12:53 20.02.2008
Krasa ve vsech smerech. Umelecti kritici by si meli uvedomit, ze fotografie ufonu jsou obvykle mnohem horsi kvality. A budme radi ze Pepe dava fotky i na web a nejen na papir. Inac bysme tu meli velke houbno a museli cekat na papirovou mantanu. Takze nerozcilujte Kocku!:) a velkej dik autorum (uplne fsem).
lacoodpovědět 
 ...17:33:33 20.02.2008
Vy, co tady kritizujete Pepeho fotky, jste vazne ukrutni kokti!
Tady se nejedna o fotografie zaslane do nejake souteze (tech by mel Pepe azaz...) tady jde o fotodokumentaci jednoho vyjezdu a nezbyva nez uznat, ze jejich uroven je mnohem vyssi, nez je standard u ostatnich clanku na Lezci!!!
Prijde mi ujete tohle srovnavat s nejlepsimi fotkami jinych autoru...
hklodpovědět 
  Fota na úrovni07:08:27 21.02.2008
Souhlasím s tebou, i když bych nebyl jako ty tak zbytečně vulgární.
Až fotografy naštvete, tak se vám na dávání fotek sem na lezce vykašlou, radši je pošlou do časáku, kde jim za to zaplatí.
Mě fota přijdou super, a vím, že v redakcích světových časopisů a serverů se o ně poperou. Díky i za článek jako takový.
Adame gratuluji a přeju mnoho dalších výzev.
 jirkasodpovědět 

 oj18:12:14 20.02.2008
ojojoj!!!!!!!!...
ojodpovědět 
 Re: oj22:12:29 20.02.2008
Normálně si přečtu článek a pak pod ním diskusi a najednou nevím - bylo to o fotkách? o Adamovi? o Pepem? nebo o maglajzu - o tom ne, o tom se tu ještě nepsalo, takže se vracím na začátek abych zjistil, o kom vlastně???
odpovědět 
  Re: oj22:37:27 20.02.2008
Ano...bylo to o Adamovi, fotky byly od Pepeho...(a to si clanek podruhe cist nemusim)...no a s maglajzem jsi zacal az ty - clanek o nem nebyl - ve Spanelsku totiz lidi lezou a mg neresi :-)
(i pres to, ze je vuci skale tak nesetrne, esteticky odpudive a vubec zlaaa vec :-)))
odpovědět 

 ...23:14:59 20.02.2008
Za výraz lidičky bych každého praštil klacičkem, ale jinak moc hezký fotky (Pepe umí) a gratuluju k výkonům.
stipodpovědět 

 Velikonoce00:37:59 21.02.2008
Tak doufám, že Adam dostane na Velikonce týden volna a zajede se někam do světa zase rozcvičit... už se totiž těším, jak bouchne rekord v bodech na 8a.nu :-)
mikinodpovědět 

 Paráda07:08:34 21.02.2008
Adam - super výkony, Pepe - nádherný fotky. Oběma díky, stejně tak Evě za článek.

Asi to byl hodně pěknej zájezd. Takže ještě jednou gratulace k výkonům všem jeho účastníkům.
Lukyodpovědět 

 Happy11:15:51 21.02.2008
Vydarena expedice :) Jinak doufam, ze tady Adamovi negratuloval zadnej radikal z CHS, Adam je totiz hrisnik, kterej si nezaslouzi za svou aferu absolutne zadnej obdiv! Koho zajima, ze je to nejlepsi lezec na svete? Prasil na pisku, penize by mel dostat radsi nakej horolezec na poradnou expedici... Sorry, na tohle uz prispivat nebudu... 
Ciao
skafundrodpovědět 
 Re: Happy09:11:04 22.02.2008
tywoe co to je zase :-))))))))))
Qidodpovědět 

 congrats12:31:08 21.02.2008
Adamovi gratulace.
CHS mrdat.
O.odpovědět 
 Re: congrats14:38:44 21.02.2008
CHS sucks!
odpovědět 

 WWW18:59:35 21.02.2008
Nechce si Áda udelat svuj vlastní web coby profesionální lezec
honzaodpovědět 
 Re: WWW20:40:11 21.02.2008
Uprimne receno, nechapu, ze mu jej jeho sponzori jeste nezprovoznili. Dnes, kdy ma www stranku kde jaky nymand, to povazuji za dosti spatny marketingovy tah.
ne-vlkodpovědět 
  Re: WWW20:48:59 21.02.2008
Možná je pro Ádovy sponzory marketingově výhodnější, když publikuje jinde. :-)
ne-vlciceodpovědět 
   Re: WWW22:16:01 21.02.2008
To jako kde - do supliku? Jinak stranka www neni ani tak o publikaci, ale predevsim o prezentaci. To pochopil velmi zahy i Mraza a ted jak mu to fachá :)))))
zase ten ne-vlkodpovědět 
    Re: WWW06:56:45 22.02.2008
Dá to ale velkou práci, zvláště když mají být k něčemu. Nehledě na to, že není Adamovo styl , když to mají všichni, tak on taky.
Steveodpovědět 
    Re: WWW09:13:59 22.02.2008
Ivánku, Ivánku. Nic jsi nepochopil. Myšlenka byla: na Adamovo stránky by chodili jen jeho příznivci. Jinde, jako třeba tady, je ta skupina návštěvníků větší a rozmanitější. A sponzoři se tu prezentují. To je ta výhoda. Nicméně, doména adamondra.cz je již dlouhou dobu zaregistrovaná, takže ten web určitě jednou přijde, neboj, neboj.
zase ta ne-vlciceodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.