LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Lokal Blok - Praha 5
Sportovní Cetrum Palmovka - Praha 8
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nanga Parbat: Elisabeth je zachráněna a dole

pomoc Tomkovi nebyla možná

Elitní lezci z polské výpravy Denis Urubko a Adam Bielecky na záchranné akci na Nanga Parbat dolezli v noci k Elisabeth Revol, sešli s ní dolů a vrtulníkem ji vzali do bezpečí. Pomoc Tomkovi Mackiewiczovi, který zůstal ve špatném stavu výš, nebyla dle zachránců možná.

Rozhodli se tak proto, že pokračování záchrany v tomto počasí a výšce by bylo pro zachránce extrémně nebezpečné.

Vrtulník, který Elis i zachránce dopravil z pod Nanga Parbat, zařizovala polská ambasáda v Pákistánu. Odpoledne Elisabeth přistála v Islamabádu. Zde je Eli na aktuálním videozáběru po příletu:



Polský tým zachránců se vrátil do tábora pod K2.

V týmu byli 4 horolezci z polské národní výpravy (Adam Bielecki, Rus Denis Urubko z Kazachstánu, Piotr Tomala a Jarosław Botor). Dopravily je v sobotu odpoledne dvě helikoptéry z pod 180 km vzdálené K2, na kterou se polská expedice pokouší o první zimní výstup.

Podle zpráv z pátku na tom byl Tomek na Nanga Parbat velmi špatně, neviděl zasažen sněžnou slepotou a nemohl jít. Podle některých informací měl být zraněn, jiné zprávy uváděly, že má výškovou nemoc. Elisabeth mu měla postavit stan ve výšce 7280 m a přes omrzliny sestoupila sama pomalu níž. Podařilo jí slézt do výšky 6670 metrů.

Oba zkušení výškoví horolezci, Polák Tomek Mackiewicz a Francouzka Elis Revol před tím uvízli ve výšce 7400 metrů pod vrcholovou kupolí, když se pokoušeli alpským stylem bez kyslíku o zimní výstup na vrchol Nanga Parbat (8125 m). V sobotu se objevily nepotvrzené informace, že na vrchol vylezli, a problémy nastaly při sestupu.

V pátek se celý den organizovala záchranná akce i za pomoci ambasád Polska a Francie a pořádaly se finanční sbírky na pokrytí letu vrtulníků. Peníze nakonec zajistila polská vláda.

Tomasz Mackiewicz (42 let) měl bohaté zkušenosti z osmitisícovek. Na Nanga Parbat v Karakoram se pokoušel vylézt po několikáté. Předloni v zimě to zkoušel s Elisabeth Revol. O Tomkovi viz: Wikipedia.org: Tomasz Mackiewicz. Předloni, když se tam pokoušeli Tomek a Eli vylézt, ještě nebyl Nanga Parbat zlezen v zimě, ale ten rok, 26.2.2016, se to povedlo mezinárodnímu týmu Alex Txikon ze Španělska, Ali Sadpara z Pákistánu a Simone Moro z Itálie..

Elisabeth Revol (37 let) má za sebou také řadu himalájských expedic. Mj. v roce 2009 vylezla na Annapurnu s českým horolezcem Martinem Minaříkem, který však při sestupu zahynul.
















Zpravodajství ze soboty:

Nanga Parbat: Eli Revol přežila noc, záchrana začala - o Tomkovi Mackiewiczovi se neví

a z pátku:

Tomek Mackiewicz a Elis Revol mají problémy na Nanga Parbat
organizuje se záchranná akce


O letošních zimních expedicích v Pákistánu jsme před tím psali zde:

Zimní K2, Everest, Nanga Parbat a další plány

sth   [úpravy] 14:00 28.01.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Info11:04:26 28.01.2018
Drsny pribeh, chudak kluk.
msteodpovědět 
 Re: Info11:25:08 28.01.2018
Proč chudák kluk? On věděl do čeho jde a jaká jsou rizika. Chudáci pozůstalí :-(
odpovědět 
  Re: Info12:22:24 28.01.2018
Proč chudák kluk?
Třeba proto, že tam zůstal úplně sám, nemohl nic udělat pro to, aby se zachránil a čekal na smrt. Všichni si rizika uvědomujeme, ale to neznamená, že si nezasloužíme slova lítosti, když se nám něco stane.
Juraodpovědět 
   Re: Info13:16:28 28.01.2018
Pravdivá a lidská slova. Škoda, že pravdiví a lidští nejsou všichni lidé.
odpovědět 
    Re: Info14:01:23 28.01.2018
Přesně tak, ať jdeme do jakýchkoliv hor, vždycky na sebe bereme nějaké riziko a doufáme, že se nám vyhne. Od komplu se to soudí lehce. Chudák Tomek.
M.odpovědět 
   Re: Info14:14:56 28.01.2018
Jura
+1
Lawodgeodpovědět 
  Re: Info13:23:03 28.01.2018
Je otřesný jak je v dnešní době každej trotl sedící za komplem nejchytřejší a každýho hned šmahem odsoudí. Prej "Proč chudák kluk". Sedíš doma na gauči a jseš s tím šmahem hotovej. Někdo má blbý kecy na internetu ze svýho zavšivenýho gauče a někdo se snaží něco dokázat. Ale to cynická duševní mrtvola jako ty nikdy nepochopí ...
kktodpovědět 
   Re: Info14:39:24 28.01.2018
Tak ono je "něco dokázat" a "něco dokázat". Asi je potřeba trochu rozlišovat, zda tam zůstal někdo, kdo tam šel jako povinnost třeba zachraňovat někoho jiného, nebo zda tam někdo šel jen tak pro zábavu. A promiň, naprosto zbytečně lézt někam pro vlastní zábavu opravdu nepovažuji za "něco dokázal". Frajeři, co něco dokázali, jsou ti, co je tam zachraňovali. Ale snažit se dokázat něco sám sobě, být nezodpovědný a ještě pak spoléhat na to, že ostatní nakráčí a pomohou... No nevím, spíše bych rodinu nechal zaplatit tu záchrannou akci, než posílal nějaké peníze do jeho fondu. Ať si ženské dobře rozmyslí, s kým se dávají dohromady.
odpovědět 
    Re: Info15:05:16 28.01.2018
no panejo. a ze uz jsem tu na lezci videl hodne.
odpovědět 
     Re: Info16:59:37 28.01.2018
tak tak, bohužel ne každý kdo sem chodí je skutečně ze své podstaty lezec, velká část rádobylezců leze jen po povrchu. Je to tak všude.
T.odpovědět 
     Re: Info21:41:39 28.01.2018
Taky názor, a za mě osobně nic proti, někam se vydáš a ostatní ať platí Tvou záchranu? Spíš by mě zajímal ten rozdíl v: "něco dokázat" a "něco dokázat". Tomu teda fakt nerozumím.
petrrodpovědět 
    Re: Info17:50:35 28.01.2018
Rozumím tomu tak, že vylézt něco pro zábavu není "něco dokázat"?

Pokud stejné místo přeleze záchranář, tak už "něco dokázal?". Pokud ano, odvíjí se to od výsledku akce, nebo prostě od účelu, proč tam lezl?

A co profesionální lezci, kteří se tím živí - něco dokážou nebo ne?
Lawodgeodpovědět 
     Re: Info18:32:03 28.01.2018
Záchranář tam neleze bezdůvodně kvůli sobě, ne pro bezvýznamnou zábavu. Leze tam někoho zachraňovat. Fakt nevidíš rozdíl mezi těmi, co tam lezou jen aby dokázali něco sami sobě? Nemám nic proti, každý má nějakou tu zábavu. Jen je pak smutné, když kvůli takovýmto lidem někdo riskuje život nebo rovnou zemře (občas tam záchranáři zůstanou). Mysli si o mě co chceš, ale pokud někde zemře záchranář, který byl v akci jen proto, že si nějaký turista vzal do sněhu kecky místo pohorek, je to smutnější, než když tam zemře ten turista. Já bych pro něj nešel. Je rozdíl mezi nehodou a lehkomyslností.
odpovědět 
      Re: Info02:24:06 29.01.2018
Kdybys byl chytřejší, než si o sobě myslíš, chápal bys, v čem se liší podstata turistiky od podstaty expedičního horolezectví. Ale mysli si dál co chceš.
T.odpovědět 
      Re: Info14:52:44 29.01.2018
Snad jen na okraj. Zábava nemusí být bezvýznamná. Existuje řada lidí, kteří nějakou zábavu nutně potřebují k tomu, aby vůbec fungovali, nebo aby byli výkonní v jiných, řekněme praktičtějších oborech. Riziko je pak částí ceny, kterou platí za tuto výkonnost.

Potom existuje řada lidí, kteří se svou zábavou živí, včetně profesionálních lezců. Jejich přijímání rizka je pak obdobné např. vojákům, záchranářům, atd. Něco je na tom přitahuje a současně je to job.

Osud pozůstalých je každopádně smutný, bez ohledu na to, jestli si rodič šel zaběhat a srazilo ho auto, řídil vlak a spadnul mu před něj most, bomba u cesty zůstala neodhalena, atd. Fakticky zbývá jen možnost říkat něco ve smyslu "táta zachránil tři lidi z hořícího domu... četu před obklíčením... makal pro rodinu a běhal/lezl/potápěl se, jen aby nabral sílu zase být dvanáct hodin denně v práci... na konci pak bývá něco konstatování "umřel jako chlap". Lidi často slyší tu druhou půlku. Reálně má větší dopad ta první část sdělení.
Lawodgeodpovědět 
       Re: Info18:39:29 29.01.2018
Z hlediska dnešní společnosti můžeš mít pravdu a asi i máš. Je to otázka pohledu na "zbytečnost" riskování a jeho oprávněnost v okamžiku, kdy jsi ve svém životě udělal někoho na sobě závislým, například právě tu manželku a děti.

A co se týká těch "potřeb" a smyslupnosti, tak kdysi jsem v jedné zemi byl ve vysokých horách a jako všichni obdivoval místní život. A dal jsem se do hovoru s místním, co tam hospodařili a pásli ovce a kozy. Měli to tam zmapované velmi dobře, znali každý kámen, pramínek... Vše bylo ok až do doby, než jsem se jich zeptal, zda někdy byli na vrcholu nejvyšší hory v té oblasti. Jen se na mne udiveně podívali a zeptali se, proč by tam chodili, když tam nic není. Lézt nahoru? Proč? Co tam? Kozy se tam nenapasou, obdělávat to tam nejde, proč by tam chodili? Jo, jsou schopní si v zimě, když je to potřeba, vzít nůši a strávit přechodem pro něco potřebného i několik dní i když je to nebezpečné a riskantní, ale lézt nahoru zbytečně?

Takže i když třeba máš se svým popisem potřeb pravdu, je na tom světě něco divného. Fakt nevím. I kdyby na Nanga Parbat někdo vylezl uprostřed zimy jen s baťůžkem, jen pokrčím rameny a bude mi to jedno. Výkon kámoše z hospody, který vede dvakrát týdně kroužek pro děti, je podle mne hodnotnější.
odpovědět 
        Re: Info19:28:12 29.01.2018
"kdysi jsem v jedné zemi byl ve vysokých horách a jako všichni obdivoval místní život. A dal jsem se do hovoru s místním", který potvrdil, že na kopce fakt nelezou..

Jako parodie na provařená cestovatelská klišé dobrý. Zdá se že pisatel ví o co go.

(Variantu, že by to pisatel myslel vážně si nepřipouštím. Jeho slova zní jinak zkušeně a moudře - zkušení a moudří lidé se k takovým dutým sdělením obvykle neuchylují.)

honzaodpovědět 
        Re: Info s trochou filosofie17:42:42 30.01.2018
Z pragmatickýho hlediska máš zdánlivě pravdu, ale jak říkám, jen zdánlivě.

0. Neužitečný je z Tvého hlediska v podstatě každá činnost, které se říká sport.

1. Zkus si položit otázku, jestli se lidstvo rozvinulo díky té většině, kterou nikdy nenapadlo zkusit jestli něco jde jinak nebo jestli něco vůbec jde...a nebo díky těm, kteří občas dostali nějakej zdánlivě úplně pitomej nápad, kterej ane nakonec vedl k převratným změnám k lepšímu.

2. Pak je tu otázka posouvání vlastních hranic a význam takového procesu pro život jednotlivce. Některé síly a dovednosti vypěstované jednou činností se překvapivě často hodí i v jiných oblastech života.

Nicméně je pravda, že člověk který svým bytím má blíže k peciválství (spíše psychickému, ale i fyzickému), tyto aspekty jen těžko připustí a uzná.

Btw: vůbec nezpochybňuju, že lezení i horolezectví se dá dělat s různou mírou zodpovědnosti. Stejně jako jiné sportovní i nesportovní činnosti.
T.odpovědět 
    Re: Info18:09:31 28.01.2018
Přemýšlím, dost možná je to vůbec první příspěvek, který do diskuze na lezci píšu. To co jsi ale napsal výš mi fakt učarovalo. Ozvi se mi hrdino, moc rád bych tě potkal osobně. Ne proto, abych ti snad rozbil držku, neboj, jen opravdu moc stojím o to poznat, jak člověk který napíše takovou věc vypadá, co dělá.. Předpokládám, že nebudeš mít čas, protože máš plné ruce práce s dokazováním pro svět opravdu důležitých věcí, ale kdyby přeci - budu příjemně překvapenej. Díky
Tomáš Lisýodpovědět 
     Re: Info18:39:37 28.01.2018
Nejsou důležité, ale zase při nich zbytečně neriskuji svůj život a neohrožuji tak celou rodinu. Nevím, zda je pro děti, které přišly o tátu, dostatečná kompenzace, že zemřel, když zkoušel, zda nevyleze na nějaký kopec...
odpovědět 
      Re: Info21:13:26 28.01.2018
Myslím, že nějakýmu pitomcovi začali bejt malý Novinky.
Zajímavá věc, tyhle Novinky. Objeví se zpráva, že někdo zůstal v horách a pod tím spousta pitomejch komentářů, že mu to patří a tak, viz výše. A pak se zrakví mladej Číňan, když sóluje po mrakodrapu a všichni jsou hrozně dojatý. Že prej tím vydělával peníze pro nemocnou babičku. A nikdo nenapíše, že by třeba moh jít radši makat do kolbenky.
Jéňaodpovědět 
       Re: Info07:40:10 29.01.2018
Jéňo, když už někoho tituluješ slovem pitomec, nauč se česky a aspoň ty hrubky odstraň. Jinak jsi pitomec taky
fofrodpovědět 
      Re: Info15:36:29 29.01.2018
Máš děti jezdíš každý den autem tak jsi stejně nezodpovědnej co když tě někdo smete z vedlejší fetak v protisměru praskla pneu ve vysoký rychlosti
Jirkaodpovědět 
       Re: Info18:25:48 29.01.2018
No drobný rozdíl tu vidím - pokud cizí vinou zemře matka od dětí, je třeba sbírka naprosto oprávněná a přispěl bych. Pokud zemře vlastní vinou třeba ten feťák (a není potřeba takového extrému, stačí o hodně rychlost překračující motorkář), působila by sbírka poněkud úchylně a nedal bych ani korunu. Tak trochu rozdíl jako mezi "Ach jo, chudák" a "Dobře mu tak, hazardérovi".
odpovědět 
        Re: Info12:27:36 30.01.2018
Nikomu neberu právo na názor, ale tvrdím, že věc je jednoduchá - důvodnost sbírky nechť posoudí dárci - dají-li,zjevně jí vidí jako důvodnou. Nedají-li, vidí ji jako nedůvodnou (nebo mimo své možnosti či zájem).
Lawodgeodpovědět 
        Re: Info09:46:15 31.01.2018
Vzhledem k tomu, že ten člověk je v okamžiku sbírky mrtvý, tak ho za jeho jednání svým příspěvkem neodměňuješ, ani odmítnutím příspěvku netrestáš. Je jen na tobě, zda chceš pomoct pozůstalým, nebo nechceš.
Tomáš Hrušodpovědět 
      Re: Info15:36:56 29.01.2018
Jezdis v aute? Pak riskujes a to dost...
odpovědět 
      Re: Info20:19:20 29.01.2018
Ano někteří z nás na horách riskují svůj život.
Ale rozhodně ne zbytečně. Posouvá to hranice lidských možností.
Například vybavení pro výškové práce jsou postavené na zkušenostech z lezení po skalách.
Nebo lékařský výzkum pod Everestem - obsah kyslíku v krvi. Atd...
Tomodpovědět 
     Re: Info11:56:17 29.01.2018
Tomáši, nenech cloumat svým majestátem. Kdyby většina lidí byla jako ten pán, co psal ty texty výše, tak do teď sedíme v jeskyni a roztloukáme ořechy kamenem. Bez rizika se neposunou žádné hranice dovedností, schopností... Smutná to událost...
Pták ohnívákodpovědět 
      Re: Info14:55:56 29.01.2018
Jojo, lidstvo urcite posune dopredu zimni vystup na nejaky kopec
odpovědět 
       Re: Info17:45:12 30.01.2018
Ano, svoje přínosy to mělo, má a mít bude. Pro lidstvo i pro jednotlivce. Trochu o tom uvažuju o pár odstavců výš...
T.odpovědět 
    Re: Info09:58:49 29.01.2018
vyjádření Denise Urubka pro Desnivel:

https://wspinanie.pl/2018/01/ denis-urubko-nanga-parbat-akcja-ratunkowa/

(jedna mezera)
odpovědět 

 Fond pro Tomkovu rodinu13:36:09 28.01.2018
https://www.gofundme.com/rescue-on-nanga-parbat

Zůstal na hoře, kterou miloval.
Kostějodpovědět 
 Re: Fond pro Tomkovu rodinu14:25:48 28.01.2018
Dvakrát ženatý, dvě děti z prvního manželství, další dvě z druhé manželství. No kdyby trochu víc miloval ty děti a trochu míň tu horu (sedm pokusů), třeba se teď nemusela dělat sbírka :-(
odpovědět 
  Re: Fond pro Tomkovu rodinu14:34:22 28.01.2018
Říká se tomu odpovědnost.
odpovědět 
  Re: Fond pro Tomkovu rodinu17:53:40 28.01.2018
Konec nadějí. S takovou bych tedy měl horu už vidět jen na webkameře, pokud tak budu činit v dostatečně vytopené a větrané místnosti, počítač připojený překontrolovanou prodlužovačkou, atd.?

Chápu, co jste chtěl říct, ale ta hranice je velmi nejasná.
Lawodgeodpovědět 
   Re: Fond pro Tomkovu rodinu18:35:57 28.01.2018
Jasně, jako omluva, že jsi chtěl dobrodružství, to těm čtyřem dětem jistě pomůže, až jim maminky budou vysvětlovat, proč už tátu nikdy neuvidí.
odpovědět 
    Re: Fond pro Tomkovu rodinu15:47:15 29.01.2018
Soudíte člověka jako čtenáři bulváru... Tom asi chyběl rodinám i před tím než se to stalo...
wrgodpovědět 
 Re: Fond pro Tomkovu rodinu08:04:23 29.01.2018
https://wspinanie.pl/2018/01/tomek-mackiewicz-1975-2018/
Kostějodpovědět 

 R.I.P.20:52:49 28.01.2018
odpovědět 

 Riziko10:25:31 29.01.2018
K horolezectví patří riziko. Tady se posouvala hranice dosud možného, to nejde dělat bezpečně, potřebujete štěstí, aby se to povedlo. Kolik štěstí potřebujete, abyste bezpečně dojeli z Brna do Prahy?
Bačaodpovědět 
 Re: Riziko10:43:20 29.01.2018
Asi tak. Je zajímavý fenomén, jak lidi si na některé riziko zvyknou a považují ho ať už vědomě či nevědomě za součást života, např. státi se účastníkem zmiňovaného silničního provozu, kde se umírá a vážně zraňuje mnoho lidí takřka denně a zůstává to obecně bez emocí, pokud se nejedná o bližní, ale jakmile jde o něco vyjímečného ve smyslu nezvyklého, je z toho negativního povyku a přitom riziko v horách je často mnohem menší než při cestě do nich, divná to společnost.
Ladaodpovědět 
  Obecně16:30:35 29.01.2018
Nejprve jedine co se da dodat k cele situaci R.I.P. Tomek.

Ostatnim, kdyz o necem vim kulove, mozna bych zvazil jakekoliv sve vyjadreni, natoz verejne.

Radek
zobanodpovědět 
   Re: Obecně - toZoban21:03:51 29.01.2018
tak já bych zase tak úplně příkrej nebyl. předně si myslím, že v dnešním mediálně propojeném světě nelze úplně tvrdit, že všichni přispívající (tedy ti, jejichž názor nám připadá trochu jako hyenismus) o tom vůbec, ale vůbec nic neví. a druhák, je to minimálně pro horolezce drsný pohled do nastaveného zrcadla, jak nás vidí většinová společnost. byť třeba ten názor je někdy velmi necitlivý vůči pozůstalým.k výškovému horolezectví jsem si jednou čuchnul na Pamíru (kopec přes 7000), ale minimálně z bohatě přečtené literatury si uvědomuji, že o tom pravém výškovém horolezectví (a už vůbec zimním) nemohu mít tu pravou páru.
Když v roce 2005 amíci Steve House a Vince Anderson udělali alpský výstup Rupalskou stěnou (celkem osm dní hore-dole), vyjádřili se později, že většina protagonistů současné himalajské špičky nemá úplně páru, co to bylo za výkon a jak to probíhalo – tak se odlišoval od spousty dalších (vynikajících) akcí – už tou myšlenkou, zarputilostí a pohybu na hraně možností.
Kromě míry posouzení rizika a jeho akceptace (a když mám doma 4 děti, už bych taky mohl ty životní priority posuzovat i ve světle tohoto faktu a zimní Nanga není bezriziková akce) tady jsou i jiné – např. etické úvahy a i ty mají své opodstatnění se nad nimi zamyslet. Akce stála několik desítek tisíc dolarů a naproti tomu se může vynořit otázka, jaká rozvojová pomoc místním vesnicím (vodovody, školy, vzdělání, medicínská péče) by mohla být poskytnuta za stejnou částku, kolik životů by ta suma peněz mohla vylepšit, nebo zachránit. Myslím si, že i tyhle úvahy jsou legitimní – ostatně není to poprvé, co si špičkový himalájista zavolal saťákem pro pomoc a bylo to taky ve stěně NP.
PKodpovědět 

 Riziko10:27:27 29.01.2018
K horolezectví patří riziko. Tady se posouvala hranice dosud možného, to nejde dělat bezpečně, potřebujete štěstí, aby se to povedlo. Kolik štěstí potřebujete, abyste bezpečně dojeli z Brna do Prahy?
Bačaodpovědět 
 Re: Riziko19:15:04 29.01.2018
Jistým smyslem života je plnění snů.Ať už vlastních nebo těch cizích. Být fyzicky účasten je samozřejmě nutnost. Ti, kteří to nezažili, nepochopí. Důležité je nezabřednout a na kopec vyrazit i když to nese svá rizika.....
bobulíkodpovědět 

 vrchol18:19:36 29.01.2018
Neni to zásadní, ale poláci píšou, že Elisabeth s Tomkem stáli na vršku 25.1. a do problémů se dostali až na sestupu. Jedná se o druhý zimní výstup na NP. RIP.
Šp.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.