LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když nevíš kudy dál, tak namáguj.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Film: Skalní duel Adam vs Martin

Novoroční webovou premiéru filmu Skalní duel Adam vs Martin, v kterém Adam Ondra a Martin Stráník měřili síly v Červených převisech na Srbsku v lezení na OS, RP ale i v netradičních disciplínách, přinesl na youtube Český horolezecký svaz.

Lezlo se na podzim 2015. Film je zároveň propagací ČHS a kromě Adama Ondry a Martina Stráníka v něm vystupují také předseda a místopředseda horosvazu Jan Bloudek a Petr Resch. Film, jehož autorem je Ondřej Smrž, objel během roku 2016 několik filmových festivalů a získal 2 ocenění. Má 11 minut.
Viz:


O předloňském lezení Adama Ondry a Martina Stráníka na Červených převisech v Srbsku u Prahy viz články na Lezci:

Adam v nových projektech - Srbsko, Český kras

Nejtěžší cesta v Čechách - Adam: Predátor 9a+

Video: Adam Ondra leze Predátor 9a+ Srbsko, Český kras

sth   [úpravy] 10:24 01.01.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 To je11:20:01 01.01.2017
Soupeření a přátelství najednou a pospolu. To je na lezení proti jiným sportům asi to nejkrásnější......
Honzaodpovědět 
 Re: To je17:27:20 01.01.2017
To nechápu. Jak to myslíš? Co třeba dvě špičkové tenistky, které se normálně kamarádí a trénují spolu a pak se sejdou na turnaji jako soupeřky? Chvíli soupeřky, přitom kamarádky... Jaký je rozdíl oproti lezení?
odpovědět 
  Re: To je16:38:42 02.01.2017
No, v tenise to kamarádství na výkonnostní úrovni vůbec nefunguje. Nelze srovnat s lezením.
odpovědět 
   Re: To je20:46:53 02.01.2017
A jak víš, jak to funguje ve výkonnostním lezení, když tady nic takového nemáme? Důvody, proč to v tenise funguje takto, jsou trochu jiné, než jen osobní nevraživost. Až u nás budou výkonnostní lezci na úrovni pravidelné účasti ve finále/na bedně na SP/MS, také moc na kamarádění se a užívání si nebudou mít čas. A až se k tomu přidá boj o peníze a podporu... Takže kluci ze skal asi ok, o výkonnostním lezení těžko psát, žádnou takovou skupinku tu nemáme. To přihlouplé video ze soustředění repre do toho také nepočítám.
odpovědět 
    Re: To je22:51:17 02.01.2017
přihlouplej seš jen ty a to jsem slušnej.mimochodem,kdo vyhrál poslední ms a byl druhej v bouldrech.a kdyby tu byli dva adamové,už vidim,jak se spolu nekamaráděj,ale jdou si po krku..nesud lidi podle sebe,každej není zm.d
odpovědět 
     Re: To je22:59:23 02.01.2017
Problém s místní diskuzí je ten, že sem píší i méně inteligentí jedinci, co ne vždy pochopí, o čem text je, a pak reagují na něco úplně jiného, úplně stejně, jako jsi právě předvedl. Takže si to zkus přečíst ještě jednou a zamyslet se, třeba ti to secvakne.
odpovědět 
      Re: To je11:04:24 03.01.2017
lol.hele fakt jseš směšnej jestli ti to nedochází ty tenisto..ty asi chodíš často na stěnu že..kup si další kostkovaný kalhoty a nemel pí..viny
odpovědět 
       Re: To je14:02:32 03.01.2017
No, víš, pokud se bavíme o výkonnostním lezení, tedy lezení jako sportu, tak je to jen a pouze o překližce. Možná ti to uteklo, ale veškeré závody SP/MS jsou na překližce. A lezení na olympidádě bude na... světe div se... na překližce. Takže nechápu, proč zmiňuješ, že asi často chodím na stěnu, a posíláš mne si koupit kostkované kalhoty, když výkonnostní lezení je právě o stěně. Že by to souviselo s tou tvojí inteligencí? Jak jsem psal dříve - přečti si text pořádně, pokud potřebuješ, zjsti si o tom více (nebo se nestyď zeptat), popřemýšlej a teprve pak piš. I když vlastně pak bychom zde přišli o 95 % zábavy... :-(
odpovědět 
        Re: To je14:16:38 03.01.2017
..)))) ja věděl,že ty budeš kluk ze stěny..)
odpovědět 
         Re: To je14:26:55 03.01.2017
To víš. To není jako mi klasici, kteří to máme v hlavě srovnaný a víme o čem to je.
odpovědět 
          Re: To je14:49:30 03.01.2017
Teď jsi to hezky zakončil. V hlavě to máš prý srovnané, ale napsat správé "i" ve spojení "mi klasici" neumíš :-) A kromě toho stále nejsi schopen rozlišit lezení a lezení jako sport, tak nějak to stále směšuješ. Pokud tu reprezentuješ klasiky, jsem rád, že jím nejsem. Jo a díky za potvrzení mých předchozích slov.
odpovědět 
           Re: To je15:54:34 03.01.2017
zase si k smíchu..to s těma klasikama jsem nepsal já..já miluju,když hodim batoh na zem a zvedne se oblak bílého dýmu..ale chápu,když se nepodepisujem,že se vtom nedá vyznat.
odpovědět 
            Re: To je16:33:36 03.01.2017
Já přeci nepsal tobě, ale reagoval jsem jsem na příspěvek 14:26:55 03.01.2017. Jestliže ty jsi 14:16:38 03.01.2017, tak pro tebe byl určen příspěvek 14:52:58 03.01.2017. To nezvládneš ani základní orientaci v diskuzi?
odpovědět 
             Re: To je17:35:17 03.01.2017
tak že člověk co ti napsal jeden koment,tak mu na to napíšeš,že stále není schopen,stále směšuješ.,jak stále,když ti píše poprvé,,jenom meleš hovna,protože nemáš,co bys řekl,,ale chápu že tvuj malej č.rák ti na sebevědomí nepřidá..sory,ale s tebou končim jsi na hovno,jako tvoje argumenty.
odpovědět 
              Re: To je17:43:51 03.01.2017
Dik, pobavilo :). Proud volnych asociaci?
odpovědět 
               Re: To je17:53:35 03.01.2017
Slovo "stále" se samozřejmě nemuselo vztahovat na tebe, ale platí obecně na každého, kdo tu po mnoha podobných debatách napíše něco podobného, jako bylo napsáno. Pokud to sem někdo napsal, jistě to nebyl jeho první příspěvek a celkem určitě podobnou debatu nesleduje prvně. A přesto to sem napsal, takže "stále" není schopen... Koukám, že ti dělá problémy nejen orientace v diskuzi, ale i v češtině jako takové. Už jsem ti to nabízel - pokud nevíš nebo si nejsi jist, zeptej se, rádi ti to vysvětlíme.
odpovědět 
                Re: To je17:55:04 03.01.2017
Špatně zařazeno, omlouvám se, patřilo to pod 17:35:17 03.01.2017.
odpovědět 
         Re: To je14:52:58 03.01.2017
Zřejmě si to stále neuvědomuješ, ale lezení ve skalách a lezení jako výkonnostní a olympijský sport jsou naprosto odlišné věci. Jediné, co mají společné, je z historických důvodů zařazení pod jeden svaz. A pokud by tu bylo správné zázemí a skupina opravdových závodních lezců, se skalami by toho moc společného neměli.
odpovědět 
          Re: To je00:48:33 06.01.2017
Kolik už let tohle přemíláš na Lezci a ono furt nic?
Kuba Turekodpovědět 
           Re: To je12:57:48 06.01.2017
A co by jako mělo být? Já nic nečekám. Ale kdyby lidi nepsali to, co už bylo stokrát napsáno a probráno, nebyl by tu ani příspěvek. Stačí se podívat na neustálé dotazy na bolest něčeho, které končí závěrem, že bez doktora nejde poradit, nebo na dotazy na jištění s velkým váhovým rozdílem. Ostatně i ty sám se často opakuješ kolem dokola. Ovšem pobaví, že i když podle tebe píšu leta stále stejné věci, tak ty na ně už leta stále stejně odpovídáš :-)
odpovědět 

 Jsou to borci11:20:02 01.01.2017
Já se sice lezení moc dlouho nevěnuji, ale už jsem stačil zaregistrovat to kydání špíny trenérské schopnosti svazu a na podporu, kterou svaz dává. Adama a Martina svazoví trenéři a celý svaz dostali hodně vysoko, na světovou extratřídu. Tak konečně vy pomlouvači držte hu.., tu máte jasný důkaz, že svaz umí a dělá dobře. Navíc za 250 Kč ročně! Nevidím důvod neplatit takto směšnou částku spojenou s řadou výhod.
Fandaodpovědět 
 Re: Jsou to borci11:31:46 01.01.2017
:-)
odpovědět 
 Re: Jsou to borci12:33:26 01.01.2017
:-)
strejdaodpovědět 
 Re: Jsou to borci12:50:04 01.01.2017
hahaha..no jedinej bys měl držet hubu ty..
odpovědět 
 Re: Jsou to borci12:58:53 01.01.2017
Tihle kluci se na svetovou uroven dostali jen a pouze vlastnim umem, nadanim, tvrdym treninkem a u Adama i podporou rodicu. Svaz se na tom nijak nepricinil. Dokonce snad na nejaky zavody M.Stranikovi neproplatil startovne a Martinovi s ttim vznikly problemy. Pak se clovek dozvedel, ze Bloudek si odjel za Svazovou podporu na vylet do Patagonie......
odpovědět 
  Re: Jsou to borci14:26:04 01.01.2017
Kdyz neznas realie, tak se laskave nevyjadruj. Kdyz jsi tak chytrej, kolik si vychoval zavodniku za rok 2016?
Az jich nekolik vychovas, pak pochopis ktere veci jak a proc funguji.
Hezky den Radek
odpovědět 
   Re: Jsou to borci16:08:04 01.01.2017
Kolik svaz vychoval zavodniku za rok 2016?
odpovědět 
   Re: Jsou to borci16:45:07 01.01.2017
radku nejsi na hlavu..reaguješ na komentář,kde se píše,že čhs neměla žadnej vliv na stráníka i ondru a meleš neco o tom kolik kdo vychoval závodníku..
martin i adam si mužou sami za to co z nich je nikoli čhs
odpovědět 
   Re: Jsou to borci17:31:13 01.01.2017
Můžeš nějak upřesnit ten dotaz kolik vychoval závodníků za rok 2016? Vychovat závodníka je otázka mnoha let. A to to ještě funguje tak, že začínáš s celkem širokou základnou a pak ti po letech obvykle zbudou dva průměrní a k možná jeden dobrý. No a protože ČHS dlouhodobě na jakoukoliv podporu a rozvoj kašle, tak to vypadá tak, jak to vypadá.
odpovědět 
    Re: Jsou to borci18:45:14 02.01.2017
Když nechápeš a nerozumíš, tak se nám ostatním nepleť do slušné diskuze.
odpovědět 
     Re: Jsou to borci19:21:51 02.01.2017
...)))) ty si ale debil..
odpovědět 
      Re: Jsou to borci19:26:26 02.01.2017
Další anonymní hlupáček si osvojil praktiky jak ze základky. Vrať se tam a dávej velký pozor, ať se tu takhle neztrapňuješ. Než ses do toho vložil, diskuze byla vcelku přínosná. Teď nám to tu všem kazíš.
odpovědět 
       Re: Jsou to borci22:44:52 02.01.2017
takovejm jako ty říkal warren harding křesťani z údolí..))
odpovědět 
        Re: Jsou to borci09:06:19 03.01.2017
Dost Ti chybí základy funkční logiky.. A něco k věci by nebylo ty jeden anonymní hlupáčku?
odpovědět 
         Re: Jsou to borci11:11:09 03.01.2017
nevadí.ty máš logiky dost,když tak nějakou pujčíš ne..máš to dost pod palcem.
odpovědět 
          Re: Jsou to borci12:58:55 03.01.2017
Anonyme, až se naučíš gramatiku, tak sem piš. Jinak se tu jen před námi všemi jen ztrapňuješ.
odpovědět 
           Re: Jsou to borci14:18:14 03.01.2017
Jinak se tu jen před námi všemi jen ztrapňuješ.
no ale tohle je na jedničku ze slohu..ještě třikrát jen ti tam chybí.
odpovědět 
            Re: Jsou to borci14:25:28 03.01.2017
Zoufalec se stébla chytá. A toto má prosím pěkně volební právo.... :(
odpovědět 
             Re: Jsou to borci15:56:48 03.01.2017
já se chytám jen tvého nepovedeného komentáře.tak neplakej,že jsi k smíchu.
odpovědět 
        Re: Jsou to borci16:36:13 03.01.2017
Míla Pletánek odpovídá Kubovi Turkovi? Taky si zkusím jednoho:

"Pánové, uniká vám zásadní souvislost. Lezení jako sport má s lezením na skále pramálo společného. Jsou to dva zcela odlišné světy - sportovní lezení si nenese stigma falešné romantiky a pochybné hry na kamarádství na laně. Lezení se naštěstí ubírá k překližce vč. všech externalit, jak je známe z prostředí jiných vrcholových sportů. Jo a v ČHS to stojí za hovno, ale nic s tím dělat nebudu, protože to je marný."
honzaodpovědět 
         Re: Jsou to borci19:27:58 03.01.2017
:D :D :D
odpovědět 
         Re: Jsou to borci22:28:27 03.01.2017
To je skoro jak bolševický úvod do Abalakových Základů horolezectví.
odpovědět 
  Re: Jsou to borci18:36:06 01.01.2017
V Patagonii byl jiný předseda, Zdeněk Hrubý, když už. A kde bereš, že tam byl za svazové peníze?
odpovědět 
   Re: Jsou to borci20:31:16 01.01.2017
Když už vopravuješ tak ZH byl v Jižní Americe, ale ne v Patagonii
odpovědět 
 Re: Jsou to borci16:06:42 01.01.2017
od kdy se plati 250 Kc?
odpovědět 
  Re: Jsou to borci19:45:20 01.01.2017
Cena expresky, máš to jasně řečené ve videu!
Fandaodpovědět 
 Re: Jsou to borci18:01:54 01.01.2017
Díky za novoroční vtip! Pobavil!
Matesodpovědět 
 Re: Jsou to borci10:02:21 03.01.2017
Ahoj můžeš dát prosím příkald těch výhod? A klidně kdyby jsi to srovnal s alpenverein. Díky
odpovědět 
  Re: Jsou to borci10:15:48 03.01.2017
.. např. finance na obnovu jištění na skalkách v ČR..
Pavlosodpovědět 
   Re: Jsou to borci12:31:29 03.01.2017
Spíš na oborhákování kdejakého kvaku v lese.
odpovědět 
  Jsou to borci z ČHS12:40:21 03.01.2017
1. Investice (odměny za práci, plná hrazení materiálu) do vysoce kvalitního jištění osazovaného vysoce kvalitními lidmi v porovnání se zbytkem Evropy (porovnej například krásné nové oblasti na Vltavské žule s hrůzama, které vnikají ve Španělsku, Francii, Itálii).

2. Dále podpora talentovaných jedinců - asi bychom si mohli jen stěží domýšlet, kde by byl Ondra či Stráník bez ČHS.

3. Pořádání nespočetného množství akcí extrémně vysoké kvality (bez ČHS by se ty akce buď nekonali, či by kvalita byla velmi nízká). Příkladem např. MČR ve všech disciplínách za několik posledních let či různá soustředění typu výjezd do Chamonix pro mladé talenty o kterých svět jistě ještě mnoho uslyší.

4. Dozor a příkladné zvyšování standardu u zachovávání základním principů lezeckého sportu a lezeckého souznění s přírodou a lidmi. Zejména dbaní na dodržování lezecké etiky a šetrný přístup k přírodě. Bez této těžké mise ČHS bychom jistě zbytečně devastovali mnoho přírodních koutů v místech, kde lezení nemá dlouhodobého významu či čelili aférám týkající se porušování lezecké etiky.

5., 6., ... pokračujte dále, není to vůbec těžké.

A opakuji, to vše za 250 Kč ročně v extrémně jasném, efektivním, transparentním a bezchybně fungujícím podání.
Fandaodpovědět 
   Re: Jsou to borci z ČHS13:12:47 03.01.2017
Fando, ty musíš mít strašně težký život. Vidět svět s takhle negativistickým pohledem....Pochlub se co se povedlo udělat pro lezení tobě?
odpovědět 
    Re: Jsou to borci z ČHS13:32:12 03.01.2017
Klasický argument "Co se povedlo tobě?" ... Tady se nejedná o pohled na svět. Někdo se tu ptal na výhody ČHS, tak mu odpovídám.
Máš-li pocit, že odpovídám špatně, tak prosím namísto zcela zbytečného, irelevantního a nízkého navážení do mé osoby, můžeš přece odpovědět sám a uvést svůj postoj... Nebo sis potřeboval jen zanadávat a o diskuzi ti nešlo?
Fandaodpovědět 
 Re: Jsou to borci12:39:04 03.01.2017
Borci to naštěstí jsou, proto jim fanoušci snadno a rychle odpustí účinkování v této reklamě na zednické práce firmy Resch&spol.
odpovědět 
  Re: Jsou to borci15:34:44 03.01.2017
Koukám ale že když dám CHS peníze tak já vlastně z toho nic moc nemám. Lezení si užívám na písku kde kruhy jsou převážně od kováře. Lezení na vápně v ČR nemá moc smysl a proto raději odjedu do Francie. Čili si radši koupím tu expresku
Ale dík za vysvětlení :-D
odpovědět 
   Re: Jsou to borci16:19:44 03.01.2017
Většina dnes umisťovaných kruhů jsou certifikované výrobky lepené chemickou maltopu. Od místního kováře jich je minimum. ČHS úro prvovýstupce borháky a krohy dotuje, takže členstvím si přispíváš na kvalitní materiál ve skalách.
odpovědět 
    Re: Jsou to borci16:39:04 03.01.2017
To nemá smysl těm tupcům zabedněným vysvětlovat.. Budou si stále trvat na svém, aby špinili svaz a tím ulevovali své frustraci.. :(
Fandaodpovědět 
    Re: Jsou to borci17:57:35 03.01.2017
A to se vyplatí. Jediná smysluplná činnost ČHS s rozpočtem deset mega a několika zaměstnaci je dotace kruhů v pár lezeckých obastech. Gratuluji.
odpovědět 
     Re: Jsou to borci23:19:40 03.01.2017
Není jich pár. Jsou to všechny v Čechách a na Moravě.
odpovědět 
      Re: Jsou to borci01:57:15 04.01.2017
No ale jistě se nedotují všechny každý rok znova, ne? Takže si spočti, kolik borháků tu tak zhruba máme, kolik to vychází na rok a kolik byl za ta léta součet rozpočtů.
odpovědět 
       Re: Jsou to borci06:22:46 04.01.2017
To je celekm dobrej argument
odpovědět 
       Re: Jsou to borci06:22:49 04.01.2017
To je celekm dobrej argument
odpovědět 
       Re: Jsou to borci09:48:04 04.01.2017
Míchají se tu dvě věci. To o čem hovoříš jsou výměny jištění. Ty jsou komplet v režii ČHS - platí se jak materiál, tak určitá odměna správci za výměnu. Vyměňuje se to co je vyměnit potřeba, čili ne všechno.
Dotované kruhy a nýty si kupují prvovýstuci a dávají je do svých nových cest.
odpovědět 
        250 mega10:14:10 04.01.2017
Já to chápu, jen jsem uvedl do souvislosti počet čehokoliv na výměnu/prvovýstupy, počet let, jak dlouho to už ČHS dělá, a součet rozpočtů za tu dobu. Pokud bychom vzali v úvahu, že hlavní smysluplná činnost je osazení a výměna jištění, pro zjednodušení bychom předpokládali, že před revolucí zde nic nebylo a vše vzniklo až po 1989 a že rozpočet je okolo 10 mega za rok... Na vlastně bychom se dostali k tomu, že aktuálně máme v ČR osazení lezeckých cest a oblastí za cca čtvrt miliardy. Odpovídá stav našich skal této částce?
odpovědět 
         Re: 250 mega10:42:05 04.01.2017
Motáš tady několik čísel bez souvislosti. Na skály jde pouze část rozpočtu, v posledních letech obvykle kolem 1,7 - 1,8 mega. I z této částky ne všechno jde do jištění. Opravují se z toho přístupy, dělají protierozní zábrany a další věci. Navíc porovnat naše a francouzské nebo italské skály je trochu mimo.
odpovědět 
          Re: 250 mega12:32:10 04.01.2017
Já vím, že je to trochu mimo a že na to jde jen část rozpočtu. Ale reagoval jsem na to, že jištění a přejištění je jediná smyslupná činnost, kterou ČHS dělá. Pokud se tedy utrácí peníze i za hlouposti (opravdu mám někdy pocit, že se vyhazují oknem), není to důležité - prostě pokud je jediný rozumný výstup to jištění, je možné vztáhnout všechny náklady peníze na něj. Teoreticky, pokud má někdo chuť a přístup k informacím, by šla i vyjádřit průměrná cena jednoho jistího bodu - tedy na to, aby mohl být jistící bod osazen, byl nutný provoz celého ČHS i se všemi dalšími nepřímými náklady. Pokud vezmu v úvahu i výši příspěvků a dotací a širší záběr ČHS, který většinu lidí ale stejně nezajímá, mohly by se vyčíslit i náklady například na naši repre nebo na slevy na chatách. Pak by se ale mohlo třeba ukázat něco jako že na to, aby někdo měl slevu 10 Euro, musel ve skutečnosti zaplatit 20, nebo že jeden borhák či kruh vyšly díky dotaci na několikanásobek tržní ceny.
odpovědět 
           Re: 250 mega13:01:40 04.01.2017
Co chceš ukazovat? Provoz, výdaje na repre i na slevy jsou vyčísleny v rozpočtu. Proč tohle přepočítávat na osazení jednoho borháku?
odpovědět 
            Re: 250 mega13:48:29 04.01.2017
Aby se ukázala efektivita? To samé platí o repre - co kdyby se spočítaly kompletní náklady na repre a rozpočítaly se mezi účastníky? Pak by se krásně ukázalo, kolik třeba desítek tisíc jeden reprezentant ČHS opravdu stojí (jinými slovy - vezmi náklady na členství v mezinárodních organizacích, startovné, licence, částky pro závodníky, odměny pro odpovědnou osobu v ČHS a odměny pro doprovod a vyděl to třeba počtem medailí nebo počtem závodník v semi, je to jedno, stačí jen stanovit, o jaké kritérium ti jde).

To samé může platit o odměnách. Vezmi roční platy zaměstnanců a podívej se, jaký byl jejich přínos.

A pokud je hlavním přínosem ČHS jištení ve skalách a zasílání přihlášek na mezinárodní závody (nevím o ničem jiném, na co je svaz potřeba a i oto je diskutabilní), tak pokud se platí členské příspěvky a pobírají dotace a vše se utratí na těch pár závodníků a borháků, tak to stojí fakt slušné prachy.
odpovědět 
             Re: 250 mega, možná i jedno tera14:09:17 04.01.2017
Tak si to spočítejte, ukažte ty prohřešky, navrhněte lepší rozpočet, zveřejněte to, propagujte svoje řešení, přihlaste se do voleb na Valné hromadě, vyhrajete to a učiňte svět lepším.
Pak snad nebudeme muset číst to nekonečný skuhrání pod každým článkem.

Jen při sestavování ideálního rozpočtu myslete na to že někomu jsou jedno závody, někomu skály a dalším třeba ledy, skialpy, pojištění, výjimky, písky, ...
Nejsem "Bohužel" Hackerodpovědět 
              Re: 250 mega, možná i jedno tera14:27:57 04.01.2017
Ty jsi to nepochopil? Nejde o rozpočet, jde o efektivitu a opravdové náklady vynaložené na konkrétní činnosti. A pak o vyhodnocení poměru cena/výkon a zamyšlení se, nakolik jsou určité náklady opravdu účelné. Například náklady na drytool versus náklady na obtížnost.
odpovědět 
              Re: 250 mega, možná i jedno tera19:35:14 04.01.2017
Kdyby si tenhle typ argumentace nekdo patentoval, tak uz je diky diskuzim na lezci miliardar ;).
odpovědět 
             Re: 250 mega14:30:15 04.01.2017
Efektivitu fotbalového svazu získáme když podělíme rozpočet svazu počtem vstřelených gólů? Jsou přece i věci který za peníze nezískáš. :-)
odpovědět 
              Re: 250 mega16:53:11 04.01.2017
Uvedl jsem velmi zjednodušené příklady jen tak pro ilustraci. Kritéria si dosaď sám. Na druhou stranu, pokud by ve fotbale nedal nějaký tým ani gól, nezačali by se majitelé oprávněně ptát, zda vložené prostředky odpovídají výsledku? A pokud ne, zda třeba není potřeba vyměnit nějaké hráče nebo trenéra? Nebo zda třeba působení v lize neukončit úplně a prostředky nerozdělit jinak?
odpovědět 
               Re: 250 mega17:02:59 04.01.2017
"Majitelem" ČHS jsou jeho členové a ti výsledky svých úvah promítají do hlasování každý rok na Valné hromadě.
odpovědět 
                Re: 250 mega17:16:49 04.01.2017
Jenže problém je, že řada věcí je nedostupných a nejdou ani rozklíčovat. Náklady na výjezdy repre dohromady nedáš. Kolik třeba bylo opravdu vyplaceno peněz v souvislosti s repre výjezdy? Tedy od peněz pro účastníky až po všechny částky proplacené těm, kdo dělali doprovod, za taxi, občerstvení, případně roaming? Kde to najdu? Pak jsou tu poplatky federaci, pojistky, startovné, licence... Jaké byly výsledky naší repre v letošním roce, to všichni víme a dohledat na webu ifsc to lze. Jaká částka byla ze strany ČHS na tyto výsledky vynaložena?
odpovědět 
                 Re: 250 mega18:09:06 04.01.2017
To bude součástí zprávy o hospodaření a plnění rozpočtu v bulletinu vydávaném před Valnou hromadou. Průběžné zprávy o hospodaření jsou čtvrtletně vydávané na webu ČHS.
odpovědět 
                  Re: 250 mega19:36:57 04.01.2017
Zpravy jsou to ale velmi povrchni. Detailni informace kvuli nahubkove smernici neziskas.
odpovědět 
                   Re: 250 mega19:52:54 04.01.2017
O tom právě mluvím. Prostě detailní informace získat nelze. A sestavit z nich reporty, které by mohly mít vypovídací hodnotu, nejde také. Do nákladů by se samozřejmě musela počítat i část mzdy Bloudka a Resche a sekretariátu, ale musel by existovat pracovní výkaz s detaily o tom, kolik času čemu věnovali a jaká část mzdy tedy má být k čemu připočítána. Je toho více, díky netransparentnosti podobné věci nejdou dát dohromady.
odpovědět 
                    Re: 250 mega22:26:38 04.01.2017
Jediný kdo má mzdu je předseda a ouředníci na sekretariátu. Kde jsi vzal, že má Resch mzdu?
odpovědět 
                     Re: 250 mega22:53:50 04.01.2017
Máš pravdu, omlouvám se, špatně jsem to s tou mzdou formuloval. Myšlena byla možná odměna dle směrnice o čerpání finančních prostředků, která možnosti odměn pro místopředsedy upravuje velice vágně a nechává dost prostoru pro cokoliv.
odpovědět 

 trapas11:58:18 01.01.2017
Bez rešáka, obloudka a dalších trapáren by to bylo hned příjemnější.
hejtmanodpovědět 
 Re: trapas19:20:57 01.01.2017
Vis, ono by to video bez nich nevzniklo vubec, tak bud rad a soupej nohama...
odpovědět 
  Re: trapas19:46:58 01.01.2017
Přesně! Jsou mnohem důležitější než nějakej Straník nebo Ondra. Stůjte nohama, pochodujte v řadě!
odpovědět 
  Re: trapas20:44:49 01.01.2017
Máš pravdu, lepší by bylo, kdyby "toto" video nevzniklo vůbec. Divím se Smržákovi, že mu stojí za to :-(.
odpovědět 

 super02:41:05 02.01.2017
pobavil jsme se, vtipne videjko :-) super, moc diky!
 atjoVodpovědět 

 Horor13:00:51 02.01.2017
Dva sympaťáci se ocitli v nesprávný čas na nesprávném místě. 2 šílení klauni je terorizují hrůznými úkoly a nutí je se vzájemně bít, naštěstí v boxerkách. Celý trapas ovšem netrvá dlouho a oba hlavní hrdinové unikají bez újmy na pověsti, což nejde prohlásit o těch 2 klaunech...
odpovědět 

 Za transparentní diskuse13:21:16 03.01.2017
Nemohli by administrátoři uveřejňovat IP adresy diskutujících? Nějak se v těch anonymech ztrácím a pak nevím, kdo se s kým hádá ;-) Nebo je jen jeden? Dva?
Nejsem "Bohužel" Hackerodpovědět 
 Re: Za transparentní diskuse14:10:35 03.01.2017
to nemyslíš vážně..určitě ti někdo bude psat ip..hlavně,že ses podepsal..chlemtáš víno a kážeš vodu
odpovědět 
 Re: Za netransparentní diskuse14:39:22 03.01.2017
to nee!!!!!!!!!!!!! to nedelejte, nemohli bychom pak s kolegy hrat hru "kdo je kdo"
bohnicti doktoroveodpovědět 
  :((16:11:47 03.01.2017
To je strašný filmeček :-( By mě zajímalo zda tam Bloudek jistil za plat Čhs nebo to dělal ve svém volném čase?
odpovědět 
   Re: :((18:23:58 03.01.2017
Tam toho bude smrdět mnohem více :-).
odpovědět 
    Re: :((19:31:19 03.01.2017
Bude tam smrdět kladivo a sekáč.A pak lepidlo.
odpovědět 
     Re: :((22:35:37 03.01.2017
Některé zdejší "postSilvestrovské" příspěvky jsou jak z tragikomckého Dikobrazu (pozn. redakt. : humoristický časák vycházející za komoušů)
odpovědět 
      Re: :((22:40:07 03.01.2017
Jo,čte se to nejlíp když seš trochu nametenej. Vytáh sem z pod židle belgickýho pivsona (10,5%) a bavim se....
odpovědět 
       Re: :((16:36:15 04.01.2017
myslis spod Zihle, nie? ;)
marekodpovědět 
        Re: :((20:56:49 05.01.2017
Jo, eště sem si přisek madlo, abych z tý židle v Žihle nespad.
odpovědět 
 Re: Za transparentní diskuse17:49:35 07.01.2017
A co bys s těma IP adresama dělal :-D... hacknul je? :-D
Hackerodpovědět 

 Už to cirkuluje ve Francii09:46:50 04.01.2017
Zjevně je to docela pobavilo
pbla4024odpovědět 
 Re: Už to cirkuluje ve Francii10:17:14 04.01.2017
Bezva Novoroční diskuse, vidím to hravě na 100 komentů :Fandové ČHS, odpírači sekání a lepení, už chybí jen stanovisko boxerského svazu! Ať Vám to všem letos krásně leze a ještě líp komentuje.
maca stodpovědět 

 Propagace Červených převisů13:09:25 05.01.2017
Mě to spíš příšlo jako (záměrně skrytá?) propagace Červených převisů, ale možná jen proto, že ty záběry z opravdového lezení jsou fakt pěkný. Jinak, vzdor rezervám, to zas tak trapný nebylo...
Jirkaodpovědět 
 Re: Propagace Červených převisů19:17:48 05.01.2017
To je zase keců, povyku na lezci.Podle mě video naprosto v pohodě s nadhledem natočeno.Aktéři super.Prostě paráda a hlavně pěkný prásky v naší české (pro moráváky, aby neprskali "jsou strašně háklivý!") moravské kotlině.
Jinak lezení je v podstatě sport pro socky( apodle diskuze to tak vypadá), když jedete na výjezd do skal co platíte za cesty po kterých lezete, průvodce si okopírujete a nebo stáhnete na telefon.Spíte a serete většinou na soukromých pozemcích a pořád se Vám něco nelíbí.Někdo Vám domluví, že v dané oblasti bude moc lozit a to berete jako samozdřejmnost a pod..Kdy chcete kvalitní stěny tak nejste ochotny zaplatit vyšší vstupné na stěnu...a jen rejete...
odpovědět 
  Re: Propagace Červených převisů22:31:46 05.01.2017
to je hozená rukavice pro lezeckýho trolla :D
hodpovědět 

 Stej koment!23:50:43 05.01.2017
Uzaviram prvni stovku techto vesmes odusevnelych komentaru nemene prinosnymi pozadavky:
Priste do videa nejaky hodne nahaty holky. Ale nesmej to bejt clenky CHS, to je jasny. A nesmej mit v sobe dotovanej piercing. Ani opilovany nebo umele nalepeny nehty, zejo. Kazda by mela prokazat minimalne padesat hejtu na Lezci za tejden a bejt na nataceni zadara. Zadny predrazeny loga na hadrech. Na konci vydelit celkovy pocet kroku v ceste svym poradim v ceskym poharu mladeze a porovnanim s vysi prispevku AV tim dokazat svoji efektivitu. Zapomnel sem na neco?
Dneska Semsineplivodpovědět 
 Re: Stej koment!11:21:36 06.01.2017
mágo?
odpovědět 
 Re: Stej koment!15:33:51 07.01.2017
Zase opet hejtem proti hejtum a "nazorum, ktere nesdilim"? To uz je ohrany..
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.