Holešovická stěna byla dnes po více než týdnu ostrého provozu slavnostně otevřena. Vzhledem k tomu, že se zde již o ní napsalo asi vše, co jen šlo, ať už kladného či záporného, zůstaňme jen u fotoreportáže :)
Mistr světa Tomáš Mrázek před objektivy TV kamer přelézá dlouhatánský strop
Znovu Tom Mrázek a TV kamera
Šťáva (dodavatel matroše) a Petr Jandík
Muzika, v pozadí exhibiční bouldering
Pan majitel Libor Rebel Hroza - exhibiční přelez spáry žábovačky
Filmař a lezec Jirka Kratochvíl (tvůrce legendárních lezeckých filmů mj. Mons Olympus nebo Sen, teď točí nový film ...)
Lucka Hrozová pózuje fotografovi
Ráďa Brajer z Brumlovky s Monikou. Ráďa si odskočil ze stavby nové stěny, kterou místo zbořené Brumlovky staví na Jižním Městě
Dan Kadlec, šéf komise sportovního lezení mládeže - dětem se stěna moc líbí ...
Libor Hroza a Tom Mrázek, který přestříhává pásku, respektive vlastně stylově nožem přeřezává lano - stěna je slavnostně otevřena
Pěkný propagační článek....( asi by měl v duchu návodu odců lezců být někde jinde ). Je škoda, že je to již asi 5 článek o stěně v Holešovicích v průběhu tří týdnů, který v podstatě neříká nic nového. Přitvrzení autorů lezce nebude od věci...jinak se z toho opravdu stane podnikatelsko inzertní časopis.
Jinak jedna věcná - zase tak obrovsky na mě holešovický prostor z fotek nepůsobí..opravdu to je největší stěna v ČR? Z čeho jsou ty nepohledné ploché šedivé desky? Působí to jako sádrokarton....( a to není myšleno jako kritika..)
a bude to vyrizeny, nechapu ze to spravce stale pousti na hlavni stranku. Pripada mi ze se tahle domena opravdu meni na centralu otuzilych bezkaru a provozovatelu nejmenovane steny v jedny nejmenovany Prazsky ctvrti. Kdybych byl singing rock, bouder shop nebo jiny, predpokladam platici inzerenti tak se trochu nastvu
Můj názor je takový, že pokud to nechceš číst, tak to nečti. Člověk, kterej se pustí do stavění stěny musí bejt blázen, protože si nedovedeš představit kolik to dá práce a nervů. Takže tohle ukazování fotek, oslavy a články jsou vyjádřování radosti z povedeného díla. Komerce tam samozřejmě trochu je, ale ta už je dnes v lezení všude.
Kdyby to byla čistě prodělečná činnost, tak by to asi nedělal, nemyslíš? Určitě začne vydělávat a myslím,že návratnost nebude trvat tak dlouho jako když třeba stavíš kvalitní hospodu...
Nic proti stěně...nic proti zisku, akorát PR a inzertní články by měly být někde jinde než na hlavní stránce. Číst to samozřejmě nemusím, ale pokud připadá jeden " reportážní článek " na 5 reklamních a PR strácí se podstata lezce jako volné informační, ale nikoliv reklamní platformy....
Ty z toho nebudeš spát, co? To je pořát "dejte sem více informací a fotek" a když už to kluci udělaj, tak zase někdo prudí... Fakt to není za potřebí a beztak těch PR tu zase není přehršel. Jen jestli řežeš tím samým metrem všechny.... :-/
Trochu mi (a myslím snad nejen mě, ale i Hopovi a Standovi, pokud mám hovořit teda už za celého Lezce) mluvíš z duše.
Reklama je všude a dokáže být nepříjemná.
Ale viděl bych to mnohem optimističtěji.
Za prvé: že je nová stěna je fajn, že na fotkách uvidíš, jak to tam vypadá asi taky potěší.
Za druhé zima je takovým trochu okurkovým obdobím spíše indorových aktivit, po létu budou možná někteří volat, nedávejte tam pořád ty skály dejte tam neco z dění na našich boulderovkách.
A za třetí již z titulku je jasné, že je to o umělé stěně a tak jestli tě to drásá tak to nečti.
ja tu skoncil.nemam cas psat na vlastni stranku,natoz na lezce.Odkaz na video z CP v Sumperku byl vyhozen a myslim,ze kazdy ví,ze neslo o reklamu,jako v tomto pripade.Odkazy na videa ze zavodu na kterych budeme startovat uz dam na CHS(zase reklama?).
Ježiši, co furt máte s reklamou? Je tu pár fotek ze slavnostního otevření... Píčuje někdo, že v článku o uzlech je vidět lano vod Lanexu a sedák vod Hudyho, či matroš vod petzela? Nepíčuje. Většinou ti co nejvíce kafraj, tak nehli ani prstem... taková česká náturka. Apropo www.stenaholesovice.cz - To je k nasrani co? Reklama už i v diskuzích :-)))))))))
-Na obrázku kapely, skrytý za reprobednou, je výborný bubeník Honza Noha.
- Toho Jandíka jsi tam Snad snad ani neměl dávat. Bojím se otevřít konzervu :-).
- Tom Mrázek je mistr světa nejen v lezení, ale v řezání lana. Přeřízl ho On Sight.
- Předpisy ohledně prášení na stěně si vzal k srdci až tak, že si MG nevzal vůbec :-)
------
Ohledně PR a podobně: PR to sice je, ale každá stěna má tuto šanci jen jednou, když je nová a myslím si, že nových stěn nevzniká zase tolik, aby to Lezce zahltilo, i když jinak naprostý souhlas s redakcí.
Diky za zajem a hlavne za bdele a kriticke oko nad tim, co se zde objevi.
Vcera vecer jsem hodne zvazoval, zda to dat nebo ne. Normalne bych to bral jako zajimavou udalost, z lezeckeho hlediska urcite jako regionalni udalost tydne, navic, kdyz mistr sveta prijel a predvedl zde lezeckou exhibici. Problem byl v tom, ze se skutecne o holesovicke stene pred tim objevilo par nekoordinovanych sdeleni, ktere byly puvodne fakt jednovete a vpodstate jen z prvni strany propagovaly link jinam.
Nakonec jsem se rozhodl proto informace resp. fotky pro radu lidi jiste zajimave neutajovat. A nezvolil jsem variantu pripojeni fotek k poslednimu clanku Libora Hrozy, ale zkusil jsem pouzit vice mene standardni postup.
A tak jsem si otevrel novy navod na to, jak zachazet s piar, a prostudoval ho a dle toho se pokusil ridit, treba jako priklad pro jine.
Pise se zde, ze k informaci je dobre pridat nejakou dalsi hodnotu, nespokojit se trochu nekalosoutezne jen s odkazem z prvni stranky na cizi web. Pridanou hodnotou jsou fotografie mistra sveta a par zajimavych lidicek z lezeckeho sveta a par popisku v nekolika rozvitych vetach pod nimi. Odkaz na cizi stranky jsem nedal zadny a veskery obsah je v clanku na Lezci, tedy jsem nikam navstevniky neodvedl. Neni to mnoho, ale na webu, ktery zije z amaterskeho zajmu svych ctenaru a nema profesionalni armadu redaktoru a reporteru, je treba nasazovat latku jinde nez v treba celostatnim deniku. Vzdyt rada z nas prispevatelu pripisuje informace v dobre vire, a jen nejsme tak obratni psavci, aby to byl vzdy literarni utvar, tak proc nepredat informaci jednou obsaznejsi vetou pripadne doplnujici fotkou, kdyz ji mam, byl jsem tam nebo jsem se to nekde docetl, (pak tam dam take odkaz na zdroj ale ne prvoplanove). Proto je v navodu napsano, aspon jednu vetu s informacni hodnotou, ne jen prachsprosty odkaz na jiny web. A tak jsem si ted znovu otevrel ten navod a koukal jsem, kde jsem udelal chybu, a mam za to, ze fotoreportaz o slavnosti v Holesovicich je presne podle pokynu.
Mimochododem: uz jsem se pred casem tady ptal, co je to PR? Spravne PR je to, o kterem novinar ba ani ctenár nepozná, ze to je PR. Zavody, Mrazovy vysledky, vykony na skalach, propagace novych oblasti, nebo poeticky clanek o tom, co zazila jedna bunda jiste znacky? Obdobne je to, vzdyt vime, i ve vecech obecnych, politicke strany, osoby, firmy, vyrobky apod.
Nerikam, ze mam patent na rozum, ale toto byly duvody, proc jsem to dal.
Je to piar, jak vysitej. Ani Kuba Turek by se za to nemusel stydet. O te stene tu uz bylo zprav dost, nedavno i celej clanek o tom, jak to ma majitel promysleny, vymakany a jedinecny. Byt provozovatelem Lezce, tak si za uverejneni tohoto clanku necham zaplatit. Kam se hrabe sahlo.
To uz fakt na hlavni stranku Lezce radsi vypraveni o bezkach nebo odkaz na video ze zavodu.
Nedávno jsem napsal, že otcům zakladatelům webu ty píáry nezávidím. Jak to rozeznat. když píár může bejt všechno. A kde je hranice. Navíc tady (dle samosoudců) nemá být nic o přechodech, stanování, provařenejch oblastech, neprovařenejch oblastech, ... nemá tu bát M.C. ani M.Č. Nemají tady být dlouhé diskuse, vulgarismy a nemám tady být já.
Alespoň s tím posledním je to jednoduchý-stačí když majitelé řeknou. Protože je to jejich podnik a jejich věc. A nebudu jim do toho, jak chtějí aby vypadal kecat, ani jim ho rušit.
Osobně to nevidím jako PR. Pro lezce (kteří nutně nemuseli sledovat starší zprávy) je to zajímavá a užitečná informace o otevření nové stěny a ze snímků si udělají představu, jak vypadá. Chápu radost provozovatele, že se mu to konečně po všech starostech podařilo spustit.
Jistě, jiná situaci by byla, kdyby se v doprovodném textu objevily formulace jako největší stěna, nejhezčí, najdete nás, velký výběr v našem obchodě, nejhezčí baby :), ceny, přijďte atd. Nicméně další podrobné informace o aktivitách pořádaných (za účelem dosažení zisku) provozovatelem (případně doprovázené přelinkem) by měly být ošetřeny jako komerční reklama.
Tak tomu se fakt nedivím že dal :o) měl taky dát tu spárku a odejít středem s tim lanem od mamuta. Jenže to by bylo zase keců, že má svoje lana taky "zadara" od sponzorů.