LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Polínko - vjezd vozidel a parkování

smallUpozorňujeme, že do lezecké lokality Polínko (Polínský vrch) není možno vjíždět motorovými vozidly a není zde možno parkovat.

O povolení vjezdu aut a možnost parkování jsme žádali obec Krsy, která naši žádost zamítla s odkazem na ochranu životního prostřední (Polínský vrch je zařazen na seznam "významných krajinných prvků" ČR).

Obec doporučuje parkování na odstavných plochách u silnice I/20 Plzeň - Karlovy Vary blízko motorestu U čtyř sudů, nebo v omezeném množství v intravilánu obce. Prosíme, abyste rozhodnutí obce respektovali.

Polínko - informace o podmínkách a možnostech lezení (databáze Skály ČR).

B. Valentová, sekretariát ČHS

Božena Valentová   [úpravy] 20:38 19.05.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 parkovat 4km daleko12:16:15 20.05.2017
To jsou ale komedianti. Parkovat na varské cca 4km daleko to je asi fór a parkovat v Polínkách je zas o auto. Domorodci se dost nevraživě otáčej. Kdyby radši zprovoznili hospodu, tak budou mít z lezců a turistů kšeft. A navíc se před pár lety šuškalo o obnovení těžby :) Když je to "Významnej krajinej prvek" tak ať se o něj taky staraj a nenechávaj ho zarůst roštím.
MaviDodpovědět 
 Re: parkovat 4km daleko není třeba12:42:45 20.05.2017
Poslední dva roky jsme obvykle se čtyřmi, pěti auty parkovali v obci, ve vší slušnosti jsme se zeptali místních, zda-li zde můžeme po určitou dobu nechat odstavená auta a nikdy to nikomu nevadilo, ba naopak. Ono totiž jak se do lesa volá, ....
Kostějodpovědět 
  Re: parkovat 4km daleko není třeba16:54:20 20.05.2017
Ahoj Kostěj. Jasně že to je o přístupu, ale chtělo by to z obou stran. Na Kozelce v Nové Doubravici jim taky vadilo parkování tak udělali parkoviště před na kraji pole a vše je OK. Kdyby na Polínkách udělali (povolili) stání u té info cedule tak to je ideál. Říkalo se že zemědělci a lesáci nemohli projet, ale za těch 15let co se tam občas ukážu jsem nikdy žádný problém nezažil. Jediný co se dělo že jsme uklidili po místňácích co se tam jezdí ožrat a pak jsem si rozřízl prst, když jsem narazil na sklo v cestě.
P.S.: Ruku nahoru kdo tam jezdí a má (nemá) ČHSku.
MaviDodpovědět 
   Re: parkovat 4km daleko není třeba20:53:55 20.05.2017
Ahoj. Parkoviště třeba to pod Kozelkou, a nejen tam, je fajn příklad. Otevřel tedy tohle téma někdo někdy na veřejném zastupitelstvu obce Krsy? To je podle mne cesta a ne plytké nic neřešící komentáře v diskuzích na lezci.
Kostějodpovědět 
 Slabá fyzička lezců ...14:15:12 20.05.2017
Překvapuje mě, kolik lezců má problém ujít pár km... Vy snad třeba na hory ani nejezděte.
odpovědět 
  Re: Slabá fyzička lezců ...16:36:06 20.05.2017
Zase nepodepsanej. To není o fyzičce, ale o charakteru oblasti. Polínka jsou historicky společenská a rodiná oblast. Tahat sud, nebo děti až z Krs je fuška :)
MaviDodpovědět 
   Re: Slabá fyzička lezců ...18:32:44 20.05.2017
A MaviD je jako kdo?

Tak ted uz to neni oblast pro rodiny a spolecenstva lezcu, kteri pri sportu minimalizuji fyzickou aktivitu.
DaviModpovědět 
  Re: Slabá fyzička lezců ...21:46:08 20.05.2017
Ale oni nejezdí na hory. Oni jezdí lézt. Když jdu někam lézt, tak chci lézt, ne z toho mít túru. Až se budu chtít procházet, nedělá mi problém za den třeba 50 km, tak pojedu někam chodit. Ale když si chci zalézt, tak ideálně autem až pod skálu. Přijedu, zalezu a jedu. Nemám zájem trávit půl dne zbytečným chozením.
odpovědět 
   Re: Slabá fyzička lezců ...21:54:35 20.05.2017
...tak jeď na umělou stěnu, tam nemusíš chodit daleko.
odpovědět 
    Re: Slabá fyzička lezců ...07:52:55 21.05.2017
Vyborhákované sportovky v podobných oblastech nejsou nic jiného. Ale jinak máš samozřejmě pravdu, pravidla by se měla respektovat. Já reagoval jen na tu slabou fyzičku - nechota trávit čas zbytečně cestou na podobnou skalku a zpět je pochopitelná, ani tak nejde o námahu, jako o čas, kdy třeba z nedělního odpoledne ti nudná pěší cesta zabere polovinu času, který bys jinak mohl prolézt. No a jestli znáš Polínko lépe, tak to určitě není lezecká záležitost, ale opravdu spíše společenská. Ale i to jde řešit, ať si lidi potřebné vybavení a soudek přivezou, jeden pak s autem odjede, zaparkuje jinde a třeba na koloběžce nebo skládacím kole je za pár minut zpátky. To samé platí o cestě zpět k autu. 4 km pro auto jsou na vhodném dopravním prostředku otázka pár minut.
odpovědět 
     Re: Slabá fyzička lezců ...11:34:58 21.05.2017
Tak chod na preklizku. Tam podobne problemy resit nemusis.
odpovědět 
      Re: Slabá fyzička lezců ...12:31:27 21.05.2017
Škoda, že nechápeš psaný text. Jednak pro řadu lidí není dobrá překližka v rozumném dosahu a jednak tu bylo psáno o společenské akci. Nevěřím, že (možná kromě pár lezeckých úchylů), by někdo na podobný kvak jezdil jen lézt. Takže spíše zábavné odpoledne s lezením, to by Polínku odpovídalo.
odpovědět 
       Re: Slabá fyzička lezců ...13:24:43 21.05.2017
Stejne jako pro radu lezcu neni dostupna dobra preklizka tak pro radu lezcu neni dostupna skala, kam si dovezou prdel autem a mohou se tam spolecensky vyzit.
odpovědět 
        Re: Slabá fyzička lezců ...13:56:01 21.05.2017
Jo, ale když se skalní lezec už pro návštěvu překližky rozhodne, tak nevím o žádné, kde bys musel odstavit auto 5 km před halou a pochodovat tam pěšky. Snad jediné debilní parkování má Lokal Blok, což je hlavní důvod, proč tam nejezdíme. I když teoreticky se dá zaparkovat v OC a kousek dojít, ale parkovat tam je fakt opruz, prostě bez dobrého přístupuje to špatné. Vlastně prý existuje nějaká stěna v Týnské, ale tam jsme nebyli nikdy, prostě bez parkoviště je problém, ani jim tam moc lidí nechodí.
odpovědět 
         Re: Slabá fyzička lezců ...13:59:16 21.05.2017
A v tom je prave ten rozdil mezi preklizkou a lezeni venku :)
odpovědět 
          Re: Slabá fyzička lezců ...14:24:57 21.05.2017
Chápu tvoji školibost, ale nemáš pravdu. Překližkáři budou v pohodě. Nejvíce problémů je s klasickými lezci, kteří sice dojdou pěšky, ale pak zase neoprávněně stanují nebo přespávají tam, kde nesmí. Tak nevím, co je lepší. Zda dojet a zaparkovat a zase odjet, nebo dojít a pak dělat problémy s přespáváním, obsráváním lesa, stanováním, rušením nočního klidu...
odpovědět 
   Re: Slabá fyzička lezců ...11:33:47 21.05.2017
On tak nejak ten doprovodny pohyb, ostatne uplne stejne jako ke kazdemu jinemu sportu venku, patri. Jen urcita skupina lezcu si mysli, ze zrovna lezeni by melo byt vyjimkou a meli by mit moznost dovezt si prdel az pod skalu.. Jdi na preklizku, nebo si najdi nejaky skalky u silnice, treba lomy nad Velkou.

Mimochodem, oni jedou lezt, ne jezdit nekam autem - skalu az do obyvaku pro ne!
odpovědět 
    Re: Slabá fyzička lezců ...12:38:22 21.05.2017
Jistě, doprovodný pohyb je důležitý. Takže třeba v pondělí jdu běhat, v úterý lézt, ve středu kolo, občas si zaplavat... Ale vůbec nechápu, proč, když si chci jít zalézt, bych to měl kombinovat s něčím jiným. Mám volné odpoledne, chci jít lézt, ne chodit. Teď jsem šel P-P z Pikovic, 50 km. Ale fakt nechápu, proč bych měl jindy chodit byť i jeden jediný kilometr navíc. Jel jsem Jizerskou padesátku, ale opravdu nevím, proč bych měl chodit, když chci lézt.
odpovědět 
     Re: Slabá fyzička lezců ...13:26:54 21.05.2017
:D Mas vsechny skaly v obyvaku? A vlastne vubec vsechny venkovni sportoviste, ze se na ne nemusis nijak dopravovat tim doprovodnym pohybem? :)
odpovědět 
      Re: Slabá fyzička lezců ...13:49:05 21.05.2017
No tak je normální, že každé slušné sportoviště má své parkoviště. Do 15 min od domu mám autem prakticky vše. Copak žijeme někdy v pravěku?
odpovědět 
       Re: Slabá fyzička lezců ...13:59:48 21.05.2017
No ano, ty ale chces lezt ne se nekam dopravovat autem!
odpovědět 
        Re: Slabá fyzička lezců ...15:18:17 21.05.2017
Ne!Chci se dopravovat autem až tam,kde si můžu zalézt!:-D
odpovědět 
         Re: Slabá fyzička lezců ...17:27:44 21.05.2017
Takze ti ten doprovodny pohyb nakonec vlastne nevadi? Tak proc tu diskutujes? Jooo tobe vlastne vadi, ze si nemuzes vozit prdel podle svych predstav :)
odpovědět 
          Re: Slabá fyzička lezců ...17:38:33 21.05.2017
Můžu!Můj Landrover nezná překážek!:-D
odpovědět 
          Re: Slabá fyzička lezců ...18:25:11 21.05.2017
Vadí mi, že se zbytečně a nesmyslně ztrácí čas. V tomto případě by parkování znamenalo ze stejného času o dvě hodiny lezení více.
odpovědět 
           Re: Slabá fyzička lezců ...19:25:58 21.05.2017
Tak proc nechodis nekam, kde takto nesmyslne ztracet cas nebudes?
odpovědět 
            Re: Slabá fyzička lezců ...19:40:08 21.05.2017
Ale my fakt nechceme nikam chodit!:-D
odpovědět 
             Re: Slabá fyzička lezců ...23:08:21 21.05.2017
Nechodte, nejezdete ..
odpovědět 
              Re: Slabá fyzička lezců ...13:19:26 23.05.2017
Njn, lezení už není za odměnu jako v dobách lezeckého pravěku. Tytam jsou časy, kdy jsme tři hodiny jeli vlakem, pak se dvě a půl hodiny brodili sněhem, pak hodinu rozdělávali oheň a rozehřívali se, další půlhoďky čistili šutr od sněhu, udělali tři tempa, natáhli si šlachy, sbalili vercajk a spokojeně se vraceli zpět :-).
odpovědět 
               Re: Slabá fyzička lezců ...13:28:46 23.05.2017
Taky to pamatuju a vůbec mi to nechybí. Nezapomeň taky, že tehdá se taky nemuselo nesmyslně imponovat šéfovi v počtu přesčasových hodin, takže na podobný styl "lezení" byl tak nějak čas...
Emanodpovědět 
                Re: Slabá fyzička lezců ...16:03:22 23.05.2017
Nj, taky to byla studentská léta :-). Nicméně zrovna na práci bych to nesváděl, to je každého problém. Horší je to s rodinkou :-).
odpovědět 
                 Re: Slabá fyzička lezců ...22:35:36 23.05.2017
Rodinka je fajn, práce je na fígu. Zlatej socialismus...
odpovědět 
 Re: parkovat 4km daleko16:05:29 20.05.2017
Treba tam nikdo o hospodu a kseft nestoji. Klid a soukromi je jim milejsi.
odpovědět 
  Re: parkovat 4km daleko18:39:53 20.05.2017
Tak nejak :)
odpovědět 
 Re: parkovat 4km daleko18:39:16 20.05.2017
Presne! Jsou to komedianti. Spravne by se to cele melo odplevelit (myslim stromy a dalsi rosti) a razne vybetonovat. Bezplatne parkoviste pro cca 200 aut by mohlo byt hned u upati skal, tam u dolni stanice budouci lanovky na vrchol vedle budouci hospody.
J. Podepsanejodpovědět 
  Re: parkovat 4km daleko12:40:28 21.05.2017
V zásadě, a k tomu ještě dobře dojistit. To by měla být role a hlavní funkce ČHS. Pak by měl konečně tento svaz nějaký význam a možná bych se i stal členem.
odpovědět 
   Re: parkovat 4km daleko08:40:28 22.05.2017
kucí, zapomněli jste na feratu!.....Asi si tady místní přečetli komentáře a rozhodli se, že tam lezce nechtěj. Se nedivim.
Jirkaodpovědět 
    Re: parkovat 4km daleko13:06:10 22.05.2017
Rozumné by bylo, kdyby si to někdo pronajal, vyčistil, udělal zázemí a parkoviště a vše to zpoplatnil. Lezci by měli klid a parkování, obec příjem...
odpovědět 
     Re: parkovat 4km daleko13:18:19 22.05.2017
placené parkoviště? zelo by prázdnotou. a kdyby nezelo, těch osm aut o hezkém víkendu by to byl vejvar jak hrom.
úplně stejnou logikou, přece není problém odstavit auto 4km daleko a dojet taxíkem, kolik stojí 4 km místním taxíkem, dvě stovky? nebo zdarma, ženu a děti vysadit u odbočky, odstavit aut 4km daleko a vzít to klusem. nebo na koloběžce.
mimochodem, to je logický prostor pro spolek který vyjedná s obcí a případně náklady na zřízení parkoviště uhradí. tedy v mém pohádkovém světě.
Lukas B.odpovědět 
      Re: parkovat 4km daleko16:06:22 22.05.2017
Já psal o celkovém zázemí. Ono uhradit náklady náklady na parkoviště je fajn, ale ještě je potřeba to provozovat. A pokud by to někdo vyčistil, opravdu tam udělal zázemí ve stylu občerstvení a dětského koutku, natáhli tam menší slacklinu... tak si dovedu představit, že tam budou mít celou sezonu narváno rodinami překližkářských hobíků, které hledají právě něco podobného. Prostě malý zábavní park s lezením. Někde jsou lanové parky, tady by byl skalní. Se podívej, co vše různé "outdoorové" agentury prodávají.
odpovědět 
       Re: parkovat 4km daleko14:27:17 23.05.2017
tak to jo! v mém pohádkovém světě by horosvaz projednal, najal pozemek, vybudoval hřiště autdóřiště parkoviště, místo pro stany a ohniště, najal tojku a to vše pro soukromníky zdarma, pro profíky za poplatek (převodem na horosvaz). ale moc čtu pohádkové knížky, žánop. ale horosvaz není sekce alpenvereinu, ekonomickou silou ani pojetím.
Lukas B.odpovědět 
        Re: parkovat 4km daleko14:42:48 23.05.2017
Chlapi, neodvadejte prosim rec od toho podstatneho a to te ferraty!
odpovědět 
        Re: parkovat 4km daleko23:10:36 23.05.2017
No a o tom to je. Pod sportovní lezení by klidně ale uvedené mohlo patřit. Podívej se, co vše provozuje třeba Yellow point. Na různých místech namátkou s určitou podobností lezení a doprovodným aktivitám - přejezd Labské přehrady na kladce, Lezecká stěna, Slaňování, Lezení po skalách, Lezení v ledu, Lezecká síť. Ostaně sám ČHS má vytváření Lezeckých parků poskytujících rodinné lezení a zábavu přímo v koncepci. A pokud bys nevěděl, podle jakých zásad chce ČHS parky budovat, tak hned první bod je "Dobrá dopravní obslužnost, vhodné parkoviště pro osobní automobily s dostatečnou kapacitou." A hned další bod následuje "Vzdálenost od parkoviště ke skalám – na dohled od auta".

Takže chápu tvůj postoj, ale když si přečteš, co má ČHS v koncepci, tak tak úplně mimo můj příspěvěk není. Pokud někam začnou lidi jezdit, to občerstvení, alespoň třeba o víkendu zmrzka a pivo, tam určitě přijede.
odpovědět 

 kde presne22:43:05 21.05.2017
Nesmí se parkovat u skal nebo ani u hlavní silnice na odbocce cca 700 m od skal? Problém totiž není v tom, že bych byl línej to dojít z Polínek nebo Krs, ale v tom, že se má jít po hlavní silnici, což mě s dětmi neláká. Jinak jak bylo stokrát diskutovano - bordel dělají hlavně místní kaliči, ale na to obec nebude slyšet, to nepřinese politické vody jako znepříjemnit pražákům výlet.
Michal Dodpovědět 
 Re: kde presne11:59:14 23.05.2017
nějaký 3-4 auta se dají zaparkovat u silnice před značkou, ale pozor aby mohli zemědělci na pole, jinak vás nechají odtáhnout.
odpovědět 

 Parkoviště Krsy11:02:52 22.05.2017
http://bit.ly/2rsOsuT
Bídaodpovědět 
 Re: Parkoviště Krsy12:12:43 22.05.2017
Pak není o čem diskutovat.. V Polínkách před bývalou hospodou se po dohodě taky dá odstavit několik aut. Vzdálenost je stejná a zcela mimo I/20.
Kostějodpovědět 
  Re: Parkoviště Krsy13:20:29 22.05.2017
Díky
Michal Dodpovědět 
 Re: Parkoviště Krsy14:43:50 23.05.2017
Tohle je nahovno.. Neco blize skalam by nebylo, aby clovek neztracel cas zbytecnostma?
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.