Původně bylo Mistrovství světa v lezení 2009 nahlášeno ve švýcarském Grindelwaldu. Švýcaři však loni zvážili špatnou finanční situaci a pořádání se zřekli. IFSC dalo hlavy dohromady a nakonec jediný, kdo měl všechny dané prostředky a chuť do této náročné akce, byli Číňané.
Vážnými kandidáty na pořádání MS 2011 je nyní populární italské městečko Arco a rakouský Innsbruck nebo Imst.
Je přihlášeno 429 závodníků ze 46 zemí. Naše zastoupení je skromné, ale zato opravdu silné. Startuje: Tomáš Mrázek (obtížnost), Adam Ondra (obtížnost), Libor Hroza (rychlost, bouldering-kombinace), Lucie Hrozová (rychlost, obtížnost, bouldering-kombinace).
Stručný výčet nejlepších výsledků našich čtyřech startujících na Mistrovstvích světa:
Tomáš Mrázek
1.místo jun. MS 2001 – obtížnost.
2.místo MS 2001 – obtížnost.
1.místo MS 2003 – obtížnost.
1.místo MS 2005 – obtížnost.
3.místo MS 2007 – obtížnost.
Adam Ondra
1. místo kat. B jun. MS 2007 – obtížnost.
1. místo kat. B jun. MS 2008 – obtížnost.
Libor Hroza
12. místo MS 2005 – rychlost.
9. místo jun. MS 2005 – rychlost.
9. místo jun. MS 2006 – rychlost.
8. místo MS 2007 – rychlost.
Lucie Hrozová
11. místo kat. B jun. MS 2003 – obtížnost.
9. místo kat. A jun. MS 2004 - obtížnost.
21. místo, 22. místo jun. MS 2006 – obtížnost, rychlost.
15.místo, 7.místo jun. MS 2007 – obtížnost, rychlost.
Aktuální titul Mistra světa obhajují:
Obtížnost - Julian Puigblanque Ramón , Eiter Angela.
Bouldering - Sharafutdinov Dmitry, Stöhr Anna.
Rychlost - Zhong Oixin, Ruyga Tatiana.
Program:
Úterý 30.6.- kvalifikace bouldering muži a ženy.
Středa 1.7. – kvalifikace a finále rychlost (muži a ženy) cesta 10m.
- zahajovací ceremoniál.
Čtvrtek 2.7. – kvalifikace obtížnost muži a ženy (dvě cesty flash).
Pátek 3.7. – volný den.
Sobota 4.7. – semifinále a finále bouldering muži.
- kvalifikace a finále rychlost ženy.
- semifinále a finále obtížnost ženy.
Neděle 5.7.- semifinále a finále bouldering ženy.
- kvalifikace a finále rychlost muži.
- semifinále a finále obtížnost muži.
JO Jo je třeba ČíNana podpořit aby si nás pak koupil !
Nejdřív Hummer pak sklarny v Čechách o Tibetu už se bojíme mluvit ale budeme mít MS z Číny stejně jako olimpiáda
Tak se držím, abych nebyl vulgární. Kecy o svobodě, nejmenovaná provincie... Tys mi ale hnul žlučí. Solidarita je vlastnost, která zřejmě vyšla z módy.
Myslím, že té tvé solidarity od klávesnice se mnich v Tibetu nenají. Tedy asi nezbude nic jiného, než si zvyknout, že Čína je velmoc se vším všudy, ostatně jako ty dvě další.
Ano, nevyjadruju jediny spravny nazor, takze bych se mel stydet a radsi mlcet. ze? Klidne bud vulgarni, ostatni ti jeste poplacaji po ramenou jak mne setres...
Od nas neutika nejmenovane etnikum napriklad do Kanady? Je to proto, ze je utlacujeme?
Pravo na svobodu - jsi si jisty, ze je to o svobode a ne o soukromych ambicich nekolika hlasitych kriklounu?
Hm jenze u nas to neni tak ze uzemi svrchovanyho Ciganskyho statu zabralo vojensky sousedici Cesko a prineslo svou kulturu zakony zvyklosti a nasilim je vnutilo i kdyz vedsina puvodniho obyvatelstva to nechtela.
Nemohl bys mi odpoveď na položené otázky? Ne útočit protiotázkami? Jde mi o to, že bych potom věděl, z jaké pozice se na věc díváš a mohl bych pochopit, proč zastáváš výše uvedené stanovisko.
Pak je vše jasné. Já se ovšem na věc dívám úplně jinak: Každý člověk má nárok na svobodu v co nejširším měřítku. Tu Čína Tibetu (stejně jako svým lidem) odpírá.
Na to mas samozrejme pravo a docela rad bych znal tve odpovedi na nektere otazky na toto tema. Ale konec diskuse, tohle tema na Lezce nepatri, souhlasis?
To už bychom řešili, co je to svoboda. Vzhledem k tomu, že vztah transcedentna a lidské odpovědnosti/svobody křesťané nikdy nevyřešili, raději bych se do toho nepouštěl.
Nevím proč by se měl stydět. Osobně se z názorem, že Tibet jako takový již prakticky neexistuje a jde o součást Číny zcela ztotožňuji. Jde o přirozený vývoj, národ který je zaostalý, 100let za opicema a je anektován vyspělým, silnějším a progresivním státem je běžný historický vývoj. Po 50ti letech je jediný racionální postoj - akceptovat to jak to je s tím, že je to věc Číňanů, a tečka.
Stydět by se měli akorát různí pseudohumanisté, pravdaláskové a jiní lidskoprávní blbečci.
Čína byla před padesáti lety vyspělý stát? A znakem vyspělosti jsou všechny ty hladomory, ke kterým došlo třeba za Velkého skoku? Počet mrtvých mezi dvaceti a čtyřiceti milióny.
No teda to ze je nejakej stat vyspelaj samozrejme neznamena ze meuze nejakej mene vyspelej prevalcovat a uz vubec ne ze to je spravne. Proste to neni omluva. To ze je to v historii bezne tak to uz neni argument vubec. Proste to je prasarna.
kluci cinsky vi moc dobre co delaji a nemaji moc moznosti to delat jinak...a delaji to relativne dobre...kdo nevidel,neuveri;povidani o lidskych pravech od stolu v Evrope je jedna vec,realita denodenni Ciny je vsak nekde uplne jinde...
Nazdar,
zaujimalo by ma, ako je na tom Mraza zo zdravim, vraj mal nejake vleklejsie problemy...dufam, ze uz je ako tak v poriadku a drzim mu a vsetkym ostatnym palce a tesim sa na prenosy (ak nejake budu)
Nazdar,
zaujimalo by ma, ako je na tom Mraza zo zdravim, vraj mal nejake vleklejsie problemy...dufam, ze uz je ako tak v poriadku a drzim mu a vsetkym ostatnym palce a tesim sa na prenosy (ak nejake budu)
Tomáš už je pomalu ready - trénovat ale mohl málo - mnohem méně než obvykle a než by chtěl, jeho stav se ale prudce denně lepší. Uvidíme jak s takovou "formou" dokáže, tak zkušený závodník zalézt. Na MS musí o to víc zabrat zbytek týmu. Sestava je letos navíc o Adama více než nadějná...Všem pohodový let a GOOD LUCK!
Může mi někdo vysvětlit co je závod na rychlost 10 metrů? Ta druhá rychlost je na rekordní stěně? No, a jen mimochodem by mě zajímalo, v kontextu jiné diskuze tady na Lezci, jak chce Lucka H. stihnout 4x kvalifikaci (+finále) za 5 dnů....dost nabitý program.
Tak to zkusíme spočítat: úterý 1.kvalifikace boulder, středa 2.kvalifikace+finále rychlost, čtvrtek 3.kvalifikace obtížnost, sobota 4.kvalifikace rychlost. Nepočítám případný úspěch a postup do semifinále v boulderech nebo obtížnosti. Věřím, že Lucka dobrá, ale tohle si nedovolí ani Adam.
Ted uz teprve nechapu v cem byl problem hradit vesjere naklady Lucii Hrozove, ktera je jedina nase reprezentantka na MS a navic ve trech kategoriich. Sluselo by se uhradit jeji naklady i kdyby se tam umistila jako posledni.
No mě by ale docela zajimalo proc libor startuje v bouldrech? vzdyt na cesky scene v boulderingu nebyl do 4.mista snad nikdy...
To stejny Lucka by nemela startovat v obtiznosti ani bouldrech..viz. http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=309 a taky výsledy z letošních ceskych zavodu, na kterych nebyla..
Jojo, kdyz uz jede tak at zavodi..chapu...:d
teda sorry ale ty rychlejc píšeš než myslíš. bylo by absolutně proti srsti kdyby lucka jela do číny a tam závodila jenom v rychlosti - největší náklad je zatím letenka, startovný dělá málo. v kombinaci by mohla jít i docela vysoko.martine příště radši víc přemýšlej.
Ale on má Martin pravdu. Pokud nezávodíš-nemáš srovnání s ostatními. I kdyby vyhráli všechny závody v ČR, tak svět je někde úplně jinde. třeba svěťák ve Vídni nebo Hallu si zkusit mohli.
Pokud budou startovat Libor a Lucka v jiné disciplíně než je rychlost, tak startovné si BUDOU MUSET HRADIT SAMI! Tak vo co go? Zaberou snad svým startem v Číně někomu místo z těch, co byli letos na závodech?
To ne, ale pořád se oháněli nominacemi, že by měli bejt pevný podmínky a hned v zápětí je "porušujou"... Ale co, hlavne at to leze, treba se z toho vyklube nejaky pekny umisteni v kombinaci...
to je přece nesmysl, nic tím neporušujou, když si
sami platí startovné a nikomu místo nezabrali. Nebo snad tobě ano? No, měl jsi říct komisi, že chceš taky startovat. Teď už je pozdě křičet. Mimochodem, Martin Stráník startoval na minulém MS i v rychlosti, pro kterou nominaci neměl. No a co? Také tím místo nikomu nezabral a navíc jemu bylo placeno i startovné. Ale to ti nevadilo, co? A Libor s Luckou si platí startovné sami, a přesto ti to vadí, že chtějí závodit i v jiné disciplíně. Kdyby ti to nevadilo, tak bys o tom tady neblábolil, že?
Nevím, kde jsi vzal ty informace, svaz automaticky každému nominovanému hradí licenci, startovné a pojištění, tedy i Lucii a Liborovi, jedině, že by se oni dva o své vůli rozhodli, že to zaplatit nechtějí a zaplatí si to sami.
Nemáš pravdu Vlku, svaz hradí Liborovi všechny náklady spojené pouze s rychlostí, když bude chtít startovat v boulderu, tak si startovné musí hradit sám. Lucii se hradí pouze část nákladů souvisejících s rychlostí, t.j. licence, pojištění a startovné na rychlost. Když bude chtít závodit v boulderu a obtížnosti, tak si startovné musí hradit sama. Na posledním MS v r. 2007 to tak nebylo. Seš ve VV a nevíš to? Stejně tak nevíš, že je nemožné zúčastnit se závodu, kde je deadline 11. 4., závod 17. 4. a nominač.krit. na stránkách svazu 15. 4. pozdě večer. No, možná ty seš Superman a pro tebe by to problém nebyl, že?
Lidi, nechte tady tu nominační aféru už stranou :)
V článku "Stanovisko VV k situaci v Komisi soutěžního lezení dospělých" (a pod ním ;))) se o tom popsala spoousta řádek, a nakonec - podle mého dojmu - se jak Petr Resch za VV tak Libor Hroza vyjádřili docela rozumně; myslím, že mají šanci se domluvit. Tak jim na to dejte prostor ...
Pavle, i když tam jsem neznamená to, že znám každou položku rozpočtu komise do detailu, to je stejné jako bys chtěl po někom jiném,aby třeba věděl kolik kruhů šlo do Ádru, kolik na Mužské, kolik stojí testování materiálu v určité lokalitě...,to je nesmysl, každá komise má svůj rozpočet a s tím hospodaří a předseda komise je za jeho dodržení zodpovědný, jasně jsme deklarovali na VH přenesení většího dílu práv i povinností na jednotlivé komisaře a ne to, že každou věc bude muset řešit či zabývat se jí VV. Takže já vím, kolik si na MS vyčlenila komise, taky třeba to, že startovné se posílá jednou za čas v jednom balíku, ale jestli vedoucí komise proplatí startovné pouze za disciplínu v níž se závodník nominoval či ještě za další disciplíny, ve kterých chce startovat bez splněné nominace to nevím, protože jsem se předsedy komise na to neptal. Pokud to budu chtít vědět přesně, tak si po vyúčtování akce vyžádám podrobný rozpis nákladů, ale předjímat přesně do detailu dnes neumím a to asi nikdo, kromě vedoucí komise, která to bude mít spočítané přesně, co si může a nemůže dovolit nad plán. A o tom, co si myslím o dohodách ústních jsem psal jinde a nic se na tom nemění. A osobně jsem si zatím nevšiml, že by vedoucí komise někomu nadržovala tak, jak byla obviňována a pokud bych měl ten pocit, hned bych si to nechal vysvětlit od ní, s tím nemám problém.
Vlku, vždyť ty jsi svými komentáři odporuješ. V jednom píšeš: "Nevím, kde jsi vzal ty informace, svaz automaticky každému nominovanému hradí licenci, startovné a pojištění, tedy i Lucii a Liborovi, jedině, že by se oni dva o své vůli rozhodli, že to zaplatit nechtějí a zaplatí si to sami." A teď pro změnu píšeš, že nemůžeš všechno vědět. Tak když nevíš, tak o tom buď nepiš, nebo jsi to napřed zjisti!!! Ty máš prostě potřebu všude a všechno komentovat, ale někdy bohužel dost chybně. Pleteš se totiž i v jiných věcech. Například v jednom ze svých komentářů, co jsi psal Liborovi, tvrdíš, že když ses vyjadřoval před časem k ledolezecké repre, která podle tebe nemá výkony a tudíž žádnou šanci se dobře umístit, tak prý jsi tím myslel pouze mužskou část. Ale opět jsi neměl pravdu.
To chlape přidej.. za 3 míče budou ty stěny a k tomu nějaký bydlení pro závodníky a ještě musej nakrmit hladový krčky těch papalášů co tam jedou na dovolenou...
Také se připojuji k fanouškům. Liborovu účast v boulderingu chápu, neboť pokud se mu povede rychlost, mohl by zabodovat v kombinaci. Lucka předpokládám dobře ví, co dělá a je si vědoma nabitého programu. I ona by mohla být hodně vysoko v kombinaci. Adam a Tomáš sází na jednu disciplínu a asi bychom rádi měli doma titul. Sečteno a podtrženo - obrovky silný tým, který má ambice i na solidní umístění v pořadí národů. Že by do pětky?
Pokud by se vyjsanila situace kolem rychlosti (10 metrů???) budu rád. Pravděpodobně to ale bude pouze otázka kvalifikací, aby rychleji utekly.
Všem držím palce.
Taky drzim vsem moc palce, nebo lepe pesti! At maji k te forme i kupu stesti. A jedna poznamka k Lucce. Jak jiz bylo receno vyse - Lucka je dobra. Co takhle zkusit ubrat disciplin? Treba by mohla byt i vyborna! A to nemyslim jen v tomto zavode, ale obecne - zamerit se na jednu dve dicipliny a byt na spici, nez delat vsechno co je s lezenim spojeno a byt "jen" ve finale. Pral bych ji to, ale mam pocit, ze kdyz lidi delaji vice veci najednou, nikdy nemuzou byt prvni...
Omlouvám se za hodně stupidní dotaz ohledně rychlosti. Oficiálně (ifsc) se jedná o dva závody. Nejprve na destimetrové trase a potom na patnáctimetrové. Asi mají domácí hodně našlápnuto a chtějí více úspěchů.
Je to asi tak, že světové rekordy v lezení na rychlost IFSC mohou být dosaženy pouze na oficiální cestě IFSC pro lezení na rychlost. Takové stěny mohou být buď 10m nebo 15m vysoké. Takže jsou samostatné rekordy na 10m a na 15m.Číňani chtějí využít obě možnosti, tak uspořádali závody dva.Jinak přeji všem závodníkům co nejlepší výsledky a hodně štěstí.
Jak se zdá, tak v té rychlosti se teď vlastně jedná o dvě disciplíny, asi podobně jako když na MS běží atlet 100 m a 200 m. Jen mi není jasné, jak to bude s tou kombinací, tedy jestli se budou obě rychlosti do ní počítat, nebo jen jedna, ale pak která, když jsou oba závody oficiální a rovnocenné. Ale je možné, že obě, Číňané by určitě chtěli i nějaké medaile z kombinace.
Předpokládám že MS v rychlosti bude na trati 15m ta na deset bude doprovodný program, jelikož v Číně lezou (závodí) skoro jenom na rychlost.Jinak je to nesmysl, příště se poleze obtížnost na 10-15 nebo 25 metrů ,doufám že ne.
Podle uvedených info to vypada, ze doprovodni program bude v patek, kdy je restday. To se poleze taky naka rychlost. Speed na 10 m je oficialni zavod MS, stejne tak jako speed na 15 m. Tim padem budou dva oficialni mistri sveta. Jeden na desitce a druhy na patnactce. Činanum se ani nedivim, ze poradaji oba zavody, kdyz uz do toho dali nejakej ten melounek, tak chtej mit asi co nejvic mistru. Presto, ze poradaji oba oficialni zavody, tak si myslim, ze se pocitat do kombinace bude asi jen jeden. Pokud predem neurcili ktery, tak to bude urcite ten, ve kterem skonci Činane lepe. Aby se pocitali oba zavody do kombinace to se mi nezda, ale kazdopadne budou v rychlosti dva mistri.