LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140287 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra: po MS plánuji skály a pokus o OS Salathé na El Capa

Adam Ondra se po Mistrovství světa v lezení vrací k lezení na skalách. V listopadu má v plánu Yosemity v USA, kde je zatím hlavním cílem pokus o první on sight cesty Salathé Wall v masivu El Capitan. Oznámil to včera v tiskové zprávě.

O záměru mj. hovořil už letos v létě, kdy strávil několik týdnů lezením na skalách v Kanadě.

V rozhovoru pro iRozhlas tehdy řekl:
"... El Capitan nikdy nebyl vylezen stylem on-sight, vylezením cesty na první pokus bez jakýchkoli informací. Mám vybranou cestu, která se jmenuje Salathé, a s tou bych se chtěl pokusit o první on-sight na El Capitana. Mělo by to být letos na podzim v listopadu.
...
Chtěl bych to zvládnout za takových 12 hodin. ... Ty nejtěžší délky jsou obtížnosti 8b. Nezní to tak těžce, ale vylézt to po 10 hodinách lezení… Navíc mám jeden jediný pokus."


Adam Ondra v Kanadě a další plány: MS a pokus o Salathé OS

V Yosemitech byl v roce 2016, kdy zde přelezl cestu Dawn Wall na El Capitana.

Adam Ondra úspěšně dokončil volný výstup Dawn Wall

Už tehdy si myslel na pokus o první on sight přelez cesty Salathé Wall, ale nakonec mu to nevybyl čas.

Cesta Salathé Wall je volně za cca 5.13c a běžně se leze hákováním, pak je za 5.10c. Je to
34 délek spár, komínů, trochu stěny a povinného lezení širočin. Prvovýstup vylezli v roce 1961 Royal Robbins, Tom Frost a Chuck Pratt. Poprvé volně to přelezl Todd Skinner a Paul Piana roku 1988.

Salathé Wall

sth   [úpravy] 06:46 18.09.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hodne stesti07:01:45 18.09.2018
Za me je to konecne smysluplne posouvani hranic narozdil od zavodu opicek :-)
Pavelodpovědět 

 on sajt?? - jako na erstový augo ?07:20:33 18.09.2018
skoro se mi nechce věřit, že nikdy neviděl nějaké video ze salátu, a že jich bylo, úplně namátkou, třeba v prvním díle másters of stoun
odpovědět 
 Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?07:36:18 18.09.2018
A co si z toho pamatuješ, kromě toho že houno?
odpovědět 
  Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?08:14:34 18.09.2018
trochu problém (tvého komentu) je, že já se nechystám na Saláta a že o tom nikde nemluvím. A jinak, pamatuji si toho docela dost, minimálně Master od Stoun (protože to byl jeden z prvních filmů) jsem měl hodně nakoukané, včetně té prstovky na salatu od toho japončíka. Ale jinak dobrý (takový český ušmudlaný), nereaguješ na obsah komentu, ale na autora.
odpovědět 
   Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?09:07:14 18.09.2018
Ok, OS může být sporadické, ale k Flash potřebuješ mnohem více info, třeba konkrétní klíčový chyty, pasáže v jednotlivých délkách. To, že jesou dýlky v headwallu za 8b moc nepomůže.
Krajsosodpovědět 
    Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?09:21:46 18.09.2018
Tvl to neres, podle me je treba i povedeny pokus v ceste, kterou si pred lety zkousel a uz z ni nic nevis vicemene OS. Zapisuju si to jako RP jen proto aby se z toho denicek neposral...
odpovědět 
     Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?10:40:05 18.09.2018
no jasně, tohle je ale docela individuální. já když lezu nějakou cestu (myslím třeba na písku)po několika letech, mám to taky jako "skoro OS", ale parťák mi tam odspodu diktuje smyčky, "tam jde šestka uzel, tam nad tebou jsou hodinky na tvrdej drát" - a ono to sedí. Ze Saláta mám půlku (pak nás nějak vyhnalo počasí - přeci jen sníh ve slunné Kalifornii ??) a nedá se říci (jak mi nahoře podsunuje, že jako houno) že bych si nepamatoval jakej friend byl v "půldoláči" - když se tam kurva zasekl a byl arbajt ho vyndat.
odpovědět 
   Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?11:37:26 18.09.2018
Reaguje na anonymního autora, na úvodní koment vlákna? Jak ví, že ty jsi ty?
odpovědět 
 Re: on sajt?? - jako na erstový augo ?11:33:13 18.09.2018
tebe jebe
Pozdrav zo Slovenskaodpovědět 

 Adame, Adame...11:22:33 18.09.2018
...ty jsi nepoučitelný. Esli budeš zase půl roku ve skalách (který ti stejně nikam neutečou), tak Japonci, Korejci a celá ta závodnická parta akrobatů se mezitím zlepší v rychlosti o sekundu a o bouldrech ani nemluvím a už je nikdy nedoženeš:-) ...inu, je to na tobě, zlatá olympijská medaile nebo OS Salátu?
 Krocanodpovědět 
 Re: Adame, Adame...12:04:50 18.09.2018
Aspoň, že ten Adam má rozum..
Valmarodpovědět 
 Re: Adame, Adame...12:18:30 18.09.2018
Mucit preklizku a bojovat o body a sekundy do nekonecna by melo smysl, kdyby se tim mohl Adam zivit, respektive kdyby si pred tricitkou diky tomu nastradal takove jmeni, ze by mu to vystacilo na zbytek zivota jako treba kopalistum. Bohuzel v lezeni prachy nejsou, Adam bude muset pozdeji zrejme zacit nekde makat, teda jestli uz to vlastne nedela, moc o nem nevim... Takze se nedivim, ze chce delat neco hodnotnejsiho a hlavne neco co ho asi i vic bavu. Podle me takovy OS na El Capa je mnohem lepsi zarez nez nejake SP v lezeni, ktere zajima jen malou skupinku lidi. Tim spis, kdyz uz tech titulu tolik ma... O olympiade ani nemluvim, to je stejne uplne na hlavu s tou kombinaci.
odpovědět 
  Re: Adame, Adame...12:19:30 18.09.2018
A nez nekdo zacne mudrlantovat, ze prachy nejsou vsechno... ne nejsou, ale bohuzel to tu ted mame tak, ze prachy jsou nutne k tomu aby clovek zil slusny zivot.
odpovědět 
  Re: Adame, Adame...20:36:39 18.09.2018
Adam se sam uz nekolikrat vyslovil, ze OH jsou pro nej priorita.
odpovědět 
   Re: Adame, Adame...08:40:51 19.09.2018
očividně ne dost velká priorita na to, aby nemohl mít i jiné priority :)

A když to srovnáš s jinými lezci, kteří se na OH připravují už od loňska, je jasné, že není priorita jako priorita.
odpovědět 
 Re: Adame, Adame...12:55:53 18.09.2018
Radši horolezec bez medaile, než zlatej parkurista.
odpovědět 
  Re: Adame, Adame...13:05:09 18.09.2018
Co to je? To je parkovani take sportem?
odpovědět 
  Re: Adame, Adame...trochu pokory....13:09:15 18.09.2018
Minule chtěl vylézt dawnwall v kuse za jeden den ideálně OS, a pak byl rad ze ti vůbec dal.... teď OS salathe za 12hod... myslím, ze to není tak snadný jak se to zda Adamovi... Pikora by neskodila ani jemu.
odpovědět 
   Re: Adame, Adame...trochu pokory....13:44:49 18.09.2018
Meleš úplný nesmysly ty pikoro. Než začneš někoho kritizovat, zjisti si spravné informace.
Modpovědět 
    Trochu pikory14:27:47 18.09.2018
Taky si říkám. Na to, že je Adam nejlepší současný skalní lezec na světě, mi přijde pokorný akorát.
Cíl musí být smělý, aby ho motivoval. Držím mu palce, je to super jeho výkony i jen sledovat.
 jirkasodpovědět 
     Re: Trochu pikory14:36:35 18.09.2018
Tak jest. (Na druhou stranu, pamatuji ještě doby, kdy Adam žádné plány nevyzrazoval, anebo alespoň ne veřejně, ale chápu, že má teď manažera a tak dál... :)
tah-sha-tungaodpovědět 
      Re: Trochu pikory16:27:10 18.09.2018
Tak je to z hlediska marketingu ideální způsob, jak odvést pozornost od předchozího selhání. Myslím, že všichni od Ondry očekávali více, než že sotva proleze do kvaldy v obtížnosti a úplně vypadne z boulderů. Nakonec to se štěstím nějak splácal, ale řekl bych, že to bylo hluboko pod očekávání všech. Na rozdíl třeba od Garnbret, která fakt zazářila. Takže se ohlásí plán na nějaký super pokus, a svět bude mluvit jen o tom, neúspěchy zapomenuty.
odpovědět 
       Re: Trochu pikory21:09:13 18.09.2018
Ne, že bych byl hltačem všech rozhovorů a veřejných vystoupení, ať už Adama, anebo kohokoliv jiného, ale před Innsbruckem Adam řekl něco ve smyslu, že se cítí na medaili a, pokud si správně pamatuji, získal celkem dvě, i když "jenom" stříbrné... (co by za to dali ti, co skončili na 50. či vzdálenějším místě, že?). Takže nevím, co jsi očekával Ty, já např. vůbec nic, ale pokud bych vycházel z Adamova tvrzení, tak ho splnil a to dokonce dvakrát. Nejsem si úplně jistej, jestli Adamovi sponzoři očekávají, že bude domů nosit zlato, ale jen když si vyjedeš jeho deníček za poslední rok, má tam toho několik krát víc pozoruhodného, než většina nosičů zlatých metálů dokopy...
tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Trochu pikory21:29:43 18.09.2018
Za deníček si toho moc nekoupíš. I kdyby tam dopsal další tři 9c, hodota je nulová. Na rozdíl o zlata z OH, které reprezentuje mega hned a další několik mega na sponzorských smlouvách. Přestaň se skalami, bavíme se o závodech. Takže - jestli sleduješ denní tisk, byla masírka AO všude. V každém internetovém deníku. Slušná práce, očividně se manažer snaží. Obvykle to vše začínalo slovy jako Nejlepší na světě, obhájce zlatých medailí... Z hlediska marketingu super práce. A po dvou stříbrech? Po AO neštěk ani pes, nikde ani zprávička. Tohle není pro AO výsledek k chlubení, lidé okolo AO to vědí. Pro jiné by byl, bylo by to zlepšení. Pro AO je to pád. A ti, kdo připravovali půdu a tlačili to vše do novin, byli očividně tímto výsledkem zaskočeni. Takže rychle fokus ze závodů pryč, předhodíme novinám a lidem další sousto, zřejmě splnitelné, protože si to může naplánovat podle sebe.
Je to smutné, ale ještě jeden nebo dva podobné výsledky, a Adam Ondra skončí jako Stráník, mezi běžným lidem absolutně neznámý. Klasika - kdo vyhrává, je miláčkem národa, kdo prohrává, nikoho nezajímá. A skály? Vždyť naprostá většina lidí ani neví, co to OS znamená, tohle jim v hlavě nezůstane.
odpovědět 
         Re: Trochu pikory21:58:01 18.09.2018
Ze skálami nepřestanu, protože to je podstata lezení, pokud mi teda něco neuniklo... To, že Ty se na to díváš optikou Pepy z hospody na návsi, který bude očekávat od každého českého sportovce na OH zlatou (a pokud ne, tak on by mu přece ukázal, jak se to dělá), to je už Tvůj problém. Lezení začalo na skalách a tam taky vždy skončí. Pochybuju, že lezecké značky se řídí tím, co zajímá nějakého Pepu. A lezecká komunita, která, pokud tohle pro změnu neuniklo zas Tobě, rok od roku docela roste, velice dobře ví, že OS 9a+ nebo PP 9c a podobně, je kurva dobrý výkon. A že takovej človek nevyhrává zlato na závodech? No a co! Mára Holeček taky neleze 9c a získal Piolet d'Or. Podle Tvé logiky by měl být na OH minimálně 2., za Adamem, jinak určitě přijde o všechny sponzory a popularitu. btw, nechci snižovat výkony Martina Stráníka, leze 1. ligu, ale Tvé přirovnání je veskrze špatné - na bouldrech je takových jako Martin dalších 10-15. Takových, jako je Adam, je ve sportovním lezení, hm, pokud dobře počítám, zatím 0 (čti "nula").
tah-sha-tungaodpovědět 
          Re: Trochu pikory23:16:12 18.09.2018
Blbost. Tedy pravda, ale pouze na tomto serveru a v této malé komunitě. Mimo tuto komunitu ví každý houby. Zkus se zeptat běžného návštěvníka nějaké lezecké stěny, co je to ten Piolet d'Or :-)

Lezení na skalách možná vzniklo, ale se závodním lezením nemá nic společného. Je to jen další z vrcholových sportů založený na tom se vlastními silami dostat z bodu A do bodu B (nebo co nejdále tím směrem). Nic víc překližka není. A nějaký Stráník? Nenech se vysmát. To je historie, opět mimo komunitu neznámá. A za pár let? Kdo dneska zná nějakého Mrázka? Ani dětem, co závodí, tohle jméno moc neříká. Podívej se na gymnastiku. Téměř každý zná koho? Čáslavskou. Sice většina už ani neví, co vlastně dělala a s jakou sestavou vyhrála, ale zlato z OH dělá své :-) I kdyby Stráník byl v top 5 na světě, co z toho? Lezení bude jako gymnastika - začne se brzy, ve 20 zazáříš jako třeba Simone Biles, a v 25 jsi starý na odpis, mládí tě převálcuje, jméno je historie.
odpovědět 
           Re: Trochu pikory10:22:21 19.09.2018
Ne, že bych s Tebou nesouhlasil, ale...
1) Martina Stráníka si vytáhl Ty: "...ale ještě jeden nebo dva podobné výsledky, a Adam Ondra skončí jako Stráník, mezi běžným lidem absolutně neznámý.", já jenom napsal, že srovnávat Adama s Martinem, resp. naopak, není úplně na místě;
2) měl jsem pocit, že diskuze začala ve stylu skazky "jak chudáček Adam o sponzory přišel" a já jenom chtěl říct, že si nemyslím, že Adamovi sponzory tak urputně zajímá, jak dopadne v nějakém Innsbrucku anebo třeba i na OH. Pochopitelně, pokud by vyhrál zlato, je to jen dobře. On ale tak výrazně dominuje ve sportovním lezení (a začíná vynikat i v bigwallech), že je pro ně důležitý i tímto, jak to Ty tady prezentuješ, zbytečnými a pominutelnými výkony. V tom je podle mne náš zásadní rozkol - Tvoje optika je zaměřena na Pepu z návsi a jemu podobné, kteří znají jen sportovce ze stupňů vítězů na OH (a i to jenom tak max. 4 roky, než se tam postaví jiní). Lezecké firmy však nejsou Pepíci, lezení sledují a to je pro Adama (a jeho finanční zabezpečení) to podstatné - prosím, opravte mne, pokud se pletu;
3) a že nikdo nezná "nějakého" Mrázka? No, jednoduše proto, že odešel z lezení... Alespoň z toho vrcholového (tím nemyslím jenom soutěže). A propos, když už se budeš průměrného návštěvníka stěny ptát na jména, zkus se zeptat taky na Güllicha nebo Edlingera. Tipoval bych, že odpověď bude stejná (negativní), jako v případě Tebou udávaného Tomáše M. A řekl bys, že to jsou pro lezení, jak jeho historii, tak jeho současnou podobu, nepodstatní lidé? Já ne. A stejně jsou pro mnohé překližkáře neznámí...
tah-sha-tungaodpovědět 
            Re: Trochu pikory11:44:57 19.09.2018
Jasně, psaný text je vždy trochu problematičtější, myšleno to nebylo tak, že AO začne sponzory ztrácet, ale že pokud by OH opravdu vyhrál, tak jich bude mít ještě více a zajímavějších. Ale jak píšeš, dívám se na to asi špatnou optikou, pro AO je závodní lezení jen vedlejší produkt, pro normálního člověka je vrcholový sport práce jako každá jiná, a i když motivace může být všelijaká, přeci jen za práci chce dostat zaplaceno každý, a finanční složka a příjmy často tvoří motivace nezanedbatelnou část. AO se v tomto trochu vymyká, otázka je, zda ho to dělá nebo nedělá dobrým vzorem pro mládež, protože přeci jen, a to jsou slova samotného AO, prožít děství a nevědět, že existuje také něco jiného, než je lezení, a i pak nemít nic jiného, než je lezení, je minimálně trochu podivné, a není to v souladu s nastavením většiny dětí. Neříkám tím, že je to něco špatného, je-li spokojen, ok, jen by to ale lidé, zejména pak ambiciozní rodiče, měli vzít v úvahu. Bohužel, je spousta věcí, které zůstávají pod pokličkou, a lidé vidí jen tu třešinku na dortu :-(
odpovědět 
             Re: Trochu pikory19:57:51 19.09.2018
Určitě si cení tvých rad, ale sponzorský miliony jsou Adamova volba, v klidu bych rozhodnutí zda trénovat na skály nebo na překližku nechal na něm.

A známost na veřejnosti je ti k čemu? Že ti v konci kariéry budou vesnický balíci nadávat na internetu za špatné umístění, viz např. Soukalová nebo Džegr? Pro mě osobně to je velké zklamání z Čechů i z internetu a to se mě to nijak osobně nedotýká.
odpovědět 
             Re: Trochu pikory20:41:06 19.09.2018
Howgh! :)
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: Adame, Adame...trochu pokory....14:58:03 18.09.2018
Před pikorou, za pikorou nikdo nesmí stát, nebo nebudu stát. Uchdu!
Deset dvacet Kro-can! Deset dvacet jir-kas! Desevacet Val-mar! Déé-set-cet indián - - setcetaonym!
P.odpovědět 
     Re: Adame, Adame...trochu pokory....15:19:17 18.09.2018
Zapomněl jsi zapykat Šichtařovou.
honzaodpovědět 
      Re: Adame, Adame...trochu pokory....15:44:39 18.09.2018
No a to jsem myslel, že to mám tentokrát slibně rozjetý.
Díky! :)
P.odpovědět 
   Re: Adame, Adame...trochu pokory....15:16:06 18.09.2018
Vzhledem k tomu, že má za se Dawn Wall, ví dost dobře, co ho tam asi čeká, takže si myslím, že cíl je to pro něj nikoli neuskutečnitelný.
Petrodpovědět 
   Re: Adame, Adame...trochu pokory....15:38:16 18.09.2018
Adam nikdy neřekl, že chce Dawn wall vylézt za 24 hodin. Vzhledem k tomu, že vycházíš z mylných informace, budeš to s tou pokorou muset přehodnotit. On Adam nakonec pokornej je...
odpovědět 
 Re: Adame, Adame...15:35:39 18.09.2018
Tak to vypadá, že ty skály i s tou Silence, která nikoho nezajímá, zajímají lidi víc a vydělávají víc, než všechny závody :)
odpovědět 
  Re: Adame, Adame...16:37:03 18.09.2018
Asi ano, minimálně v osobě Ondry. Prachy jsou zde nejen od sponzorů lezeckých značek, ale rád bych třeba i věděl, zda a kolik dostal za propagaci určitých regionů, kde něco přeleze. Když vidím Ondrovy přednášky a turné a k tomu oficiální marketingové materiály různých oblastí, nedivil bych se, kdyby peníze tekly i z této strany - prostě určité oblasti zvou Ondru aby to tam zpopularizoval a podpořil cestovní ruch.

Na druhou stranu, třeba u Schuberta jsem nic takového nezaznamenal, ale zato jsem si všiml, jak a čím je pošito a polepeno jeho oblečení. A řekl bychže třeba od Raiffeisen Bank to bude více, než jen kapesné. To samé Megos s RedBulem.

odpovědět 
   Re: Adame, Adame...17:27:43 18.09.2018
Pri pozornejsim poslechu Adamovych prednasek snadno zjistime, co ten člověk dělá nejraději. Ano, je to skalni sportovni lezeni. Ne neustala opičárna na umělce. Takže nějakej Rajfazen, porsche nebo firma bla bla kecy vrdy jsou mimo jeho zajem, navic když si Adam vybírá sponzory také podle jejich filozofie. Tak už to prosím pochop. Adam neni Megos nebo Schubrt
honzaodpovědět 
    Re: Adame, Adame...17:55:54 18.09.2018
V pohodě, nemám nic proti. Mě je to u zadku, nijak se mne to netýká. Kdyby Adama Ondru bavilo šťourání v nose a vydělal si tím, ať si tím vydělává. Já jen narážel na ten příspěvek, který uváděl, že peníze jsou ve skalách, ne na závodech.
odpovědět 
     Re: Adame, Adame...18:05:34 18.09.2018
me se líbila kombinace , je to super zabavné že na to adam nemá (a na olympiádě mít nebude) je asi všem jasné tak ať se do skal , říkam to pořád že by neměl vylézat z té jeskyně na severu
kombinatorodpovědět 
      Re: Adame, Adame...19:12:29 18.09.2018
AO uz toho dokazal dost i kdyby uz nic nevyhral tak bys mel pred nim smeknout a ne jej urazet.
ROKOodpovědět 
       Re: Adame, Adame...20:03:53 19.09.2018
A přesně tohle si myslím také.

Už může prohrávat i v regionálních závodech a padat v pětkách na Vysočině a své místo na slunci má zajištěné.
odpovědět 
        Re: Adame, Adame...10:18:39 20.09.2018
To samozrejme ma. Ale pokud by nastal scenar, ktery pises, tak bych preferoval, aby CR na OH, ale i vsech moznych dalsich akcich, kde se porovnava sportovni vykon, reprezentoval nekdo, kdo v tech petkach nepada.
odpovědět 
   Re: Adame, Adame...21:22:40 18.09.2018
No, neni preci jen prehnane psat o neuspechu, kdyz ma 2 stribra z MS? To je preci fantazie! Vsichni jsme na zlata, ale kolik casu stravil Adam treninkem na MS treba ve srovnani s Jakobem?
A mimo to, pokud se dobre pamatuju (mozna se ale pletu), tak Adam odmitl smlouvu s RedBullem! Duvod byl, ze si nemysli, ze je ten napoj zdravy. Nevim o nikom jinem, kdo by neco takoveho udelal. Myslim, ze to svedci o moralnich hodnotach, ktere ma Adam.
Jircerodpovědět 
    Re: Adame, Adame...09:50:47 19.09.2018
A nebo také skvělé selfpromo a dobrý marketing? RedBull nabídl málo, tak ho odmítli a otočili ve svůj spospěch a ještě u toho vypadají skvěle? A o tom že tak zvýšili svoji cenu, netřeba pochybovat, protože doporučení od AO teď bude nepřímo znamenat, že produkt je dobrý, protože špatné přeci AO odmítá propagovat. Vše má dvě strany a nejhorší je zaslepenost a důvěra ve vše, co kde slyšíš :-)
odpovědět 
     Re: Adame, Adame...14:31:14 19.09.2018
Jestli on ten Adam nebyl nakonec zapletenej i v tom Watergate, kdyz je tak rafinovanej!
odpovědět 
      Re: Adame, Adame...19:01:28 19.09.2018
Jestli vono mu není více a důsledně maskuje svůj věk.
odpovědět 
    Re: Adame, Adame...11:04:41 20.09.2018
Přesně tak. Mega úspěch a hlavně jaký 2.místo. V kombinaci rychlost zatím skoro netrénoval a s těch dvou disciplín byl s Jakobem nastejno a na laně spadl ve stejném místě jako Jakob, ale byl víc v pohodě. Jakob vypadal na pád už pár kroků před tím místem. Rozhodlo semi, kde to taky bylo o přečtení boulderu. Tvrdit, že by na to mohl víc natrénovat, kdyby nebyl rok na skalách je pitomost... Klidně mohli mít opačný pořadí. Rozhodlo o tom několik okolností a Jakob si vítězství zasloužil. To samé by se ale dalo říci o Adamovi, kdyby vyhrál..
Valmarodpovědět 
     Re: Adame, Adame...11:46:14 20.09.2018
No, to je úhel poledu. Kdyby takhle získal stříbro Binter nebo Konečný, tak ok. Ale u někoho, o kom se mluví jen v superlativech a rozhlašuje se, jak je nejlepší na světě a obhájce zlata z loňska, to zase tak velký úspěch není. Ty na to pořád koukáš jako hobík. Stejně tak celý ČHS. Z hlediska hobíkovského samozřejmě je stříbro bomba. Z hlediska vrcholového tréninku a profesionálního sportu je naopak potřeba analyzovat, proč k selhání došlo, co by šlo zlepšit a jak tomu příště předejít. To platí i o tréninku. U nás samá chvála, co dělají závodníci dobře, v Německu jsme od trenéra slova chvály neslyšeli, tam dobré věci brali jako samozřejmost, ale zato poukázali na všechny chyby a problémy a program se netýkal zlepšení dobrého, ale odstranění špatného. Správným výstupem by neměla být pochvala toho, jak super kdo zalezl, ale analýza, proč nezalezl lépe.
odpovědět 
      Re: Adame, Adame...12:07:21 21.09.2018
Nekoukám se na to jako hobík, ale jako lezec s tím, že do lezení zahrnuji i skály, životní styl atd... Když se o Adamovi mluví jako o nejlepším lezci, tak je to myšleno z toho hlediska, co dokázal na Skalách + to ještě potvrdil neuvěřitelnými úspěchy na překližce. Tvůj pohled tohle odděluje a za úsěch považuješ jen úspěch v závodech. V tom se lišíme. Každopádně člověk může být profesinálem v chápaní lezení, jak ho chápu já. Nebo být profesionálem v chápání lezení jen jako soutěžního sportu. Každopádně Adam profesionál je. To, že vylezl Silence a celá pyramida cest pod touto obtížností je pro mne daleko úžasnější výsledek, než umístění na jakýchkoli závodech. A specielně umístění na OH v kombinaci bude ještě méně vypovídat jak o tom, kdo je nejlepší lezec, než umístění na OH.
Valmarodpovědět 
       Re: Adame, Adame...12:09:37 21.09.2018
...než umístění na svěťácích.
Valmarodpovědět 
       Re: Adame, Adame...12:29:55 21.09.2018
Chápu, také jsme na lezeckém serveru a zřejmě tu takto uvažuje většina. Většinová společnos však bude mít názor úplně jiný, už jen z toho důvodu, že ty jeho úspěchy ve skalách jsou jednak pro normální lidi bezvýznamné, a jednak neměřitelné/neposouditelné. Na závodníka si lze vsadit, lze ho vidět v TV, lze ho okamžitě porovnávat s ostatními, výsledky jsou naprosto jasné. Ale skály? Ber si to, jak chceš, ale pro naprostou většinu lidí je úplně jedno, zda nějakou Salathe přeleze os nebo flash, neznají ani cestu, ani styly. A že si někdo někde v nějaké díře v Norsku několik měsíců něco nacvičoval a pak přelezl kus skály? To má jako být nějaká hodnota? Buď je někdo psychicky nemocný a má to jako terapii a útěk od reality, a nebo za to dostane zaplaceno, ale cokoliv jiného je mimo realitu normálních lidí. A dovolím si tvrdit, že ani většina leczů nedovede ocenit obtížnost přelezu 9c, protože je to mimo jejich chápání a zkušenost. 9c nebo OS 9b je pro většinu lezců jen číslo, nic víc. Proto z hlediska lezení bude samozřejmě 9b oceňované mnohem více, než 9a, Ondrovy přelezy ze skal asi budou dobré, ale z hlediska sportu budou pro lidi mnohem zajímavější souboje na překližce s možností okamžitého srovnání a finální výsledkové listiny s jasným pořadím.
odpovědět 
        Re: Adame, Adame...13:05:33 21.09.2018
Většinová společnost nezná rozdíl mezi Mistrovstvím světa a Světovým pohárem.
Většinový názor je dobrý tak pro bezpátěřního politika, který potřebuje předvolební průzkum na to, zda si má dojít na záchod.

Fakt bych asi nechtěl trénovat a řídit si život podle většinovýho názoru.
odpovědět 
         Re: Adame, Adame...14:16:39 21.09.2018
No jo, ale peníze z veřejného, tedy od té většiny, by se ti líbily, že? Nebo ne? Který ze závodníků se zřekl peněz z dotací a (třeba i nepřímo) státního rozpočtu?
odpovědět 
        Re: Adame, Adame...14:45:42 21.09.2018
Chápu tvůj postoj, ale pořád mi vrtá hlavou, co mi na něm nesedí. 1) To že se Adam nepřispůsobuje většinovému názoru z něj může v očích i nelezů je přeci úžasná hodnota. 2) Ty vlstně všechno přepočítáváš na peníze nebo úspěch v komerčních akcích.(zase peníze) 3)Lidi, kteří lezou dlouho a lezou lehčí cesty, než Adam si umí do velké míry představit, co to znamená vylézt něco jako v 9c. Protože každý(lezec) má vylezenou svojí životní cestu, nebo jí teprve vyleze, nebo jich má několik, které byli těžké v jiném ohledu. Samozřejmě ne absolutně, ale v tomhle je lezení jedinečný. Času a úsilí do toho ten člověk musel dát stejně jako, nebo podobně. Pokud ale sám nejsi lezec, nebo bereš lezení jen jako další sport typu hokej, fotbal, tenis atd.. Tak to asi nejde předat. 4) Vymezuješ psychicky nemocný nebo pro peníze. Jiný důvod vážně nevidíš?
Valmarodpovědět 
         Re: Adame, Adame...15:35:04 21.09.2018
Asi mi to na popularitě nepřidá, ale máš více méně ve všem pravdu. Včetně toho, že lezení je pouze jeden z dalších sportů, nic víc. Prostě se někdy jde do tělocvičny si zaházet míčem nebo zamáchat raketou, jindy se zajde na Smíchof si přelézt pár cest. Máš pocit, že větší část lidí u TV s ovládáním v ruce to budou mít jinak? Podle tebe ne, protože, pokud jsou tvá slova platná a lezení je něco víc, by správné skalní lezce nic tak komerčního, jako OH, nemělo zajímat.

No a k těm penězům - to je trochu složitější. V normálním životě nemáš pravdu, ve vrcholovém sportu ano, protože prakticky v dnešní době je pro profesionální sportovce ta činnost práce. A zadarmo nepracuje nikdo z nás. Nejen, že potřebuješ peníze na aktuální život a rozvoj, tedy na trénink, trenéry, zázemí, cestování, ale potřebuješ z toho i ušetřit na budoucnost. Někde AO psal o třífázovém tréninku. Jak si chceš někde vydělat při tomto nasazení? A i když si sám seženeš finance, neštvalo by tě, jak na tobe bude svaz parazitovat? Známý podobný příměr je z poslední doby Ledecká.

Ale i když se budeš pohybovat na hranici a něco ti zaplatí rodina, někde nějakou tu korunu seženeš, tak... budeš od mala trénovat a makat, školu asi nějak zvládneš. Střední trochu utrpí, ale půjde, ale vysokou s tímto tréninkovým nasazením asi moc nezvládneš. Dříve to možná šlo, ale doba postupuje, trénink intenzivní a je náročnější a náročnější, srovnejme dříve a dnes třeba gymnastiku nebo krasobruslení. A o tom, že tělo trpí, asi netřeba polemizovat, naše špičkové lezce znají v každé druhé ordinaci. Viděl jsi, kolik závodníků teď bylo různě otejpovaných? A to jsou mladé holky a mladí kluci. Co okolo 27-28, až bude po závodní kariéře? Tělo zhuntované, pracouvní zkušenosti a přepdoklady nulové, vzdělání minimální. Co budeš dělat? Chtěl ty bys snad dítě, které by v pětadvaceti ukončilo sice úspěšnou kariéru, bylo třeba mistrem světa, ale najednou bylo na ulici s holým zadkem, bez práce, bez vzdělání... ? Za medaili si nic nekoupíš, složenky nezaplatíš. Takže ano, v tomto jsem na peníze a zastávám názor, že buď si tím vyděláš i na důchod, nebo nemá smysl to na vrcholové úrovni dělat. Ale dělat to, nechat na sobě parazitovat ostatní, a pak skončit někde bůhví kde, to opravdu není můj šálek kávy.

odpovědět 
   Re: Adame, Adame...08:39:46 24.09.2018
Mno, ještě je tu možnost pojmenovat nějakou novou cestu po sponzorovi :-D
Jirkaodpovědět 
  Re: Adame, Adame...20:39:16 18.09.2018
Z ceho to tak vypada? Jsou nejake statistiky nebo na cem zakladas?
odpovědět 

 Lezec nebo žumpa?20:30:41 18.09.2018
Od internetovych diskusi nečekám hlubokomyslnost, ale to co jsem si přečetl tu vzhledem ke znalosti problematiky překonalo zatím dosažené.
Doba se asi mění, takže jenom pevně věřím že zamindrákovaní anonymní blbečci zústanou zde na netu a nebudou otravovat vzduch ve skalách a na stěnách.
Velmi smutná vizitka části lezecké veřejnosti :-(
Radek
zobanodpovědět 
 Josemitskej salát21:30:28 18.09.2018
Tak celou diskusi jsem si podrobně přečetl a nevim, co tě tak Zobane namíchlo. Já věřím a budu drzet palce, že si Adam na josemitskem salatu pěkně pochutná a možná si dá i nějaký druhý chod.
steveodpovědět 
 Re: Lezec nebo žumpa?09:05:40 19.09.2018
Bohužel, internetové diskuze jsou ideální místo, kde si takoví lidé mohou "léčit" svoje mindráky. Ventilují svoji frustraci agresivními výpady, snahou snahouzesměšňovat lidi, kterým závidí (zde např. Adam Ondra). Možná je to lepší, než kdyby kopali doma do psa, nebo mlátili manželku, nebo někoho zavírali ve sklepě...možná není, to je už dost filosofická otázka. V každém případě někomu ubližují. Možná to ani nedělají schválně, možná ano, nebo oboje. Píšu záměrně "léčit", protože nejvíc by jim pomohlo uvědomit si, že pokud nezmění alespoň způsob komunikace, nevyléčí si na diskucích vůbec nic.
odpovědět 
  Re: Lezec nebo žumpa?09:45:01 19.09.2018
Tak mi přijde, že patříš mezi ty, které tak barvitě popisuješ, jen z druhé strany. Některé příspěvky jsou opravdu na hranici slušnosti, ale nenapadlo tě, že někdo AO za modlu prostě nemá, nezávidí mu, a jen nesouhlasí s tím, co je okolo něj za humbuk? Chápu, že obdiv je v tomto slepý, a že pro zdejší jsou nejdůležitější výsledky a přelezené cesty, ale ze společenského hlediska už to tak jednoznačné není a že jako modla a příklad pro děti je Adam Ondra značně rozporuplný? Asi jako kdyby někdo obdivoval a uznával Raymonda Babbitta za to, jak skvěle umí počítat, a měl ho jako vzor :-(
odpovědět 
   Re: Lezec nebo žumpa?09:57:44 19.09.2018
"Tak mi přijde, že patříš mezi ty, které tak barvitě popisuješ, jen z druhé strany."

:-D :-D :-D

odpovědět 
    Re: Lezec nebo žumpa?10:15:44 19.09.2018
Problém asi není v tom, jestli někdo Adama Ondru uctívá nebo ne, ale v tom, jakou formou to vyjadřuje. K těm hodnotám a tak, myslím, že internetový záměrně provokativní konfrontace, nebo dokonce hejty ke kultivaci a k hodnotovému povznesení moc nepřispívají.
P.odpovědět 
     Re: Lezec nebo žumpa?12:17:56 19.09.2018
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Ono kdyby možná ČHS nezveřejňovalo nesmyslné a zavádějící reporty, které mi připomínají snůšku hrubých lží a zavádějích marketingových keců, lidé by nebyli tak napruzení a agresivní. A když si tu na Lezci podobný report přečteš, těžko být ve vedlejším článku milý a otevřený. AO nepovažuje RedBull za zdravý, tak se tu všichni prsí, jaký je to morálně založený člověk, ale že to táhne s Binterem a partičkou okolo a zároveň je členem týmu, který chtěl zakládat alternativní svaz... Některým prostě vadí, když je někde nekriticky jen samá chvála.
odpovědět 
     Re: Lezec nebo žumpa?15:08:10 19.09.2018
Problem taky je, ze za "spatnou formu" se tu vseobecne povazuje i slusne sdeleni nepopularni ci nevetsinoveho nazoru. Obzvlast, kdyz ten nepopularni nazor zazniva na nekterou z model. To pranyrovani lidi tu, kteri pisi tyto nazory je silene. Nekdo treba napise "nelibi se mi, ze Koller magoval na pisku. Timto v mych ocich velmi klesl", coz je zcela legitimni nazor a od mnohych, vcetne jednoho pana vyse, se pak docka pranyrovani co ze je to za hovado, ktery nikdy nic v zivote nedokazalo, jen zavidi a troufa si navazet do legend kterym nesaha ani po kotniky. Tak je to tu skoro vsude, kde se mluvi o nejake postave, ktera je pro nekoho modlou.
odpovědět 
   Re: Lezec nebo žumpa?12:10:17 19.09.2018
Copak jsem vydával Adama za modlu? Za celospolečenský vzor lidství? Ne, nic takového. Copak jsem psal o lidech, kteří Adamovi nezávidí, kteří ho nemají za modlu? Ne, nic takového.

Některé příspěvky jsou na hranicí slušnosti, ne na ní.

Podle toho, jaké nesmysly jsi z mých slov vyvodil a následně napsal, budeš nejspíš jeden z těch, o kterých jsem psal, protože jsi předvedl hodně pokroucené vnímání. Husa zakejhala, jak se říká.
odpovědět 
    Re: Lezec nebo žumpa?12:19:47 19.09.2018
Na ten příspěvek jsem reagoval obecně a hejty nepíšu, sprosté urážky také ne.
odpovědět 
     Re: Lezec nebo žumpa?12:53:56 24.09.2018
Tohle je jako omluva za osobní útok založený na smyšlenkách? :) Dobře ty, vybarvuješ se :)

Zoban mluvil výslovně o "zamindrákovaných anonymních blbečcích", já mluvil o zamindrákovaných anonymních blbečcích, ty ses ozval.

Logicky bych tedy čekal, že koho se to netýká, bude mlčet.

Jedna věc je reagovat obecně, druhá zcestně, ty jsi udělal to druhé, v žádném případě to nebyla obecná reakce na to, co ve vlákně předcházelo.


odpovědět 
 Re: Lezec nebo žumpa?11:16:46 19.09.2018
Zobane stejně všichni vědí že nejvíc zakomplexovaná buznička co si honí ego jsi ty , vyhoň si na Hudy pak jdi na huby cely tvůj pohled na svět je naopak, naruby
Zobzobodpovědět 
 Re: Lezec nebo žumpa?15:11:08 19.09.2018
Ze zrovna Zoban bude mravokarce... Trochu sebereflexe a pokory!
mily anonymodpovědět 

 Adam chodi do kolbeny21:29:13 18.09.2018
Je videt ze mistni diskuteri vedi o sponzoringu uplny houbelec a asi si mysli ze se Adam necha sponzorovat a propaguje ty nejprestiznejsi znacky za novy lezky :D co ja vim tak jeden ze sponzoru se ohanel 7-mistnou castkou :)
Ten kdo vi...odpovědět 
 Re: Adam chodi do kolbeny23:21:05 18.09.2018
No víš, o tom nikdo nepochybuje. Stačí se podívat na seznam přelezů a datumy a hned je jasné, o co běží a kolik v tom tak lítá. Jo a samozřejmě z toho koukají i ty důvody, o kterých je psáno výše.
odpovědět 
  Re: Adam chodi do kolbeny16:16:31 19.09.2018
Neber mi ten můj pocit výjimečnosti. Platí co jsem psal. Všichni diskutéři, až tedy na mě, nevědí. A vůbec nevadí, že ani nepíšou to z čeho by se dalo usoudit, že nevědí. Jen já vím. A pro to jsem výjimečný. Vy nevíte nic.
Jen já vímodpovědět 
 Re: Adam chodi do kolbeny14:36:01 19.09.2018
To je sice bozi a kdejaka tetka by z toho vyzila az do soudneho dne a jeste odkazala neco vnukum, ale kdyz to srovnas s jinymi sporty, tak je to skoro nic.
odpovědět 

 gumy21:51:03 18.09.2018
Takových vygumovanců v diskuzi jako je tady, jsem viděl snad jen v diskuzích o mágu. Nechápu.
Knapaodpovědět 
 gumy11:43:49 19.09.2018
Jo máš recht!všem zatrest třikrát přes papulu, pak třikrát péro do papuly a tak furt dokola! aby nebyl čas na tyhle debilní komentáře.
Hlaďasodpovědět 
  Re: gumy15:09:29 19.09.2018
To je tvuj vlhky sen? Nebo jak si na takovy trest prisel? A chces byt ten trestany nebo ten co tresta?
odpovědět 
 gumy11:44:41 19.09.2018
Jo máš recht!všem zatrest třikrát přes papulu, pak třikrát péro do papuly a tak furt dokola! aby nebyl čas na tyhle debilní komentáře.
Hlaďasodpovědět 

 AO musí trénovat na OH23:59:49 18.09.2018
Českým fanouškům a lezcum AO dluží medaili na OH. Jak si může jet do skal je to nezodpovědné! OH jsou za rohem a každá minuta tréningu dobrá. Já osobně bych trénoval 3. nebo 4. fazove a zhrabnul easy money za zlato z Oh. Snad svým úspěchem na OH trochu lezení spopularizuje a trochu se naplni stěny a skály. To hodně pomůže našemu sportu. Těším se další chytré komentáře kterým se lezec přímo hemží.
odpovědět 
 Re: AO musí trénovat na OH10:24:50 19.09.2018
Doufám, že vyhraje OH, abych si moh dát C2H5OH. I když to si vlastně můžu dát i bez OH.
Papoušodpovědět 
 Re: AO musí trénovat na OH10:49:37 19.09.2018
OH, lamu si hlavu , nevim cim si mam mejt hlavu OH, az ON, vyhraje OH, chci ho v reklame na sampON. sem bezradnej, OH a beznadejne spinavej. Dnes mame stredu a za 4 dny nedeli, OH, jsem jako vy tady, uplne v prdeli.
byvaly basnik Mirko Hylodpovědět 
  Re: AO musí trénovat na OH16:18:37 19.09.2018
Tak jsem po dlouhé době vlezl na diskuzy pod článkem a opět pěkný sračky od neúspěšných nicek.Adame v klidu lez a měj se hezky.
Kubaodpovědět 
   Re: AO musí trénovat na OH16:21:35 19.09.2018
OHOH!Ta cesta bude dlOHá.
Kubaodpovědět 
  Re: AO musí trénovat na OH17:32:16 19.09.2018
umyj si i OH ON
odpovědět 
 Re: AO musí trénovat na OH16:25:27 19.09.2018
Tak samozřejmě ať si každý člověk dělá co chce, pokud na to nebude vyžadovat něco od ostatních či státu.

Povinnosti AO jako profesionálního sportovce asi budou stanoveny ve smlouvě od jeho zaměstnavatele, podobně jako má každý jiný zaměstnanec ve smlouvě ukotvené povinnosti a náplň práce.
odpovědět 
  Důvěra18:59:10 19.09.2018
Chtělo by to trochu důvěry, AO má zajisté tréninkový plán a určitě není na překážku jet Salata a načasovat formu, tak aby to vyšlo. Určitě to myslíte dobre, každopádně dle AO přístupu a motivaci s tím nebude mít problem. Mír celému světu a nehádejte se, zkracujete si život.
odpovědět 
   Re: Důvěra20:53:15 19.09.2018
Jen ať si zkracují, třeba se dočkám opět doby, kdy ve skalách nebudou převažovat dementi.
odpovědět 
    Re: Důvěra21:08:51 19.09.2018
:) když pujdes do skal, tak si vem igelitku, viditelné ji nos, a dementi se ti budou vyhejbat, aby jsi jim nezničil imigž. Tohle fakt v aplikaci neošetříš. Osobně vyzkoušeno a funguje.
odpovědět 
     Re: Důvěra10:15:45 20.09.2018
Kdyz tak ctu ty vase vyplody tu, tak je otazkou, ktera strana jsou ti dementi.
odpovědět 
      Re: Důvěra11:57:59 20.09.2018
Ty nenosíš igelitku a ponožky do sandálů?
odpovědět 
 Re: AO musí trénovat na OH21:26:55 19.09.2018
:))))) 100 bodů za komentář
Klára H.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179373)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Les Furtifs 8b+ Manikia
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Nově komentované:
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.