Ještě neutichlo haló způsobené rozhodnutím zastupitelů, že od 1. dubna obec bude vybírat za každé auto i autobus 100 korun. Což přišlo po loňském nepovedeném experimentu s bezplatným parkováním.
A už tamní zastupitelé zvažují, že pokud se i přes posílení spojů v regionu nepodaří eliminovat kritickou situaci v dopravě s polskými návštěvníky, bude nutné zvážit další opatření vedoucí k regulaci vstupu do skalního města.
Mluvčí Královéhradeckého kraje Martina Svatoňová prohlásila, že by mohlo například jít o objednávkový systém na prohlídku skal.
Jak by případné omezení dopadlo na nás “šplhače” není zatím jasné.
Úplně by problém vyřešilo velké záchytné parkoviště v Teplicích nad Metují a z druhé strany například mezi Horním Adršpachem a Hodkovicemi nebo jinde při trase lokálky. Parkovné by v sobě automaticky obsahovalo lístek na vlak a vstupenku do skal. Pochopitelně by zůstala možnost dojet ke skalám na na kole nebo tam dojít pěšky. Parkoviště v Dolním Adršpachu částečně zrušte a zbytek vyhraďte pouze pro ubytované v místě. Kdo se na ten úděsný megaplac má ze Křížáku nebo ze skalního města dívat. CHKO má přece chránit ráz krajiny. A povolte a postavte konečně prosím ve skalách další záchody. Ty spousty výkalů mění vegetaci a znečišťují vodu.
1.) postavit vetsi parkovani a kasirovat, nebo jak pises Metuje a lokala v cene
2.) vsude je tam mista tzn. pole kam oko dohledne
3.) omezovat lezce je blbost, tech je porad malo..
4.) zachody na okruhu uz maj bejt davno
5.) mesto z toho musi mit penez dost..nechapu co s tim delaj a davno to neni
6.) absolutni zakaz koupani az na par mimonu lezcu vecer ze skal
...jezirko uz zmenilo barvu a je to hnus
7.) vecny handrkovani u kas s lezcama, stejne to vsici obchazej je ulet, nac si tam porad hrajou..
hovna se dají zahrabat, přikrýt listím. A koneckonců do příští sezony nevydrží ani papírky. ale proboha, ženské, odnášejte si vložky!!! to je fakt kentus
Nezapomeňte, že se jedná o CHKO, všechno je jinak, nejde jen tak někde udělat parkoviště a ani to není potřeba.
To v Adru stačí a když je plný, tak je ve skalách lidí víc než dost. Nějaká odstavná plocha má bejt v Teplicích a Mirošově, odtud pak vlak.
Záchody jsou potřeba, ale musí se asi zvětšit tlak na obec a i na správu CHKO, ať to vyžadujou.
Lezci jdou s průkazem zadara na okruh, to platí už několik let.
Parkování pro lezce by zase musel vyjednat svaz, potažmo místní VK. Komentářema zde, toto nevyřešíme.
Za mě asi dobrý že se něco děje. Lidí je v Ádru kupa. Logicky na polské svátky do Ádru nejezdit, je plno jiných skal.
Co ale je potřeba vyřešit je parkování. Nechystá se někdo na město pořešit jak to bude od června probíhat?
Parkování má být za 100 na 4h a každá další hodina za 50, když to převedeme na lezení na měsíc tak v průměru zaplatím 3 500,-. I kdyby se tato částka pokrátila dvěma tak to furt je dost.
Nechystáte se někdo na město?
Ze stanice Teplice nad Metují jezdí prakticky každou půlhodinku vlak do Adršpachu. Běžná jízdenka stojí 21 korun. Z Trutnova do Adršpachu je spoj každé dvě hodiny a lístek se dostane za necelých 50 korun.
Znatelně zvýšenou cenou parkování v místě Adršpach bych se snažil přijíždějící zájemce s automobily, motorkami a autobusy donutit aby si rozmysleli jestli má cenu dojet „až pod skály“ – turista či horolezec snad bude schopen dojít i více než 300 metrů od parkovistě ke skalám.
Také v USA, pokud je přeplněn turisty národní park se zavře brána a jen málokdo do parku nějak pronikne. Na spoustě často plně obsazených kempů s parkovištěmi se člověk musí dopředu přihlásit - není - li už na žádaný den místo má smůlu a musí popojet někam dál. Stanování "na divoko" není v USA příliš obvyklé a v některých oblastech prakticky nemožné protože veškeré louky a lesy jsou privátní a zákon neumožňuje si tam, i krátkodobě, postavit na noc stan. To by se také mohlo stát, že se v noci zbudíte a je na Vás namířená puška.
proč hledat příklad až za mořem, když jej můžeme najít třeba pod Matráčem, nebo ještě o kousek blíž třeba v Rathen. nebo skoro libovolné tradiční lyžařské centrum
prostě vjezd jen pro místní a ubytované (ubytované s parkováním), pár míst pro ranní ptáčata (což jsou lezci typicky) v docházkové vzdálenosti se zákazem parkování přes noc (a jak se parkoviště naplní, tak padne závora), a velké záchytné parkoviště někde u velké silnice bokem a hromadná doprava - a to je jedno, jestli přívoz, vlak nebo autobus.
Tak pokud to chápu správně, tak za všechno můžou Poláci, je jich moc, nic nedbají a najíždí.
Začínám chápat, proč se s nima Rusové a Němci nesrali: je to národ prasat: všichni to znáte: V Polské Juře hromady odpadků pod skalami, ve světě nic neřeší a řvou, dělají bordel, nic nedbají, odhazují odpadky, celá ta země jede na uhlí a nestydí se za to, nic s tím dělat nechtějí. Je potřeba si uvědomit, že Jizerské hory zkurvili Polské uhelné elektrárny. A ani se za to ty zmrdi neomluvili. Teď nám serou pod skály v adršpachu. Je to národ rurálních prasat, která nedbají na okolí a hlavně na přírodu(viz. nedávná kauza s jejich jediným pralesem), protože bůh je s nimi a nic víc nepotřebují.
Vím, že v EU to nejde, ale nejlepší by bylo omezit Poláky a v Ádru by byl klid.
vono je to možná trochu jinak. jsme nějak tak pocitově zvyklí na to, že v polsku jsou všichni hrozně chudí a hrabou seno a na dovolenou maximálně tak chodí pěšky po polsku. a to v posledních pár letech přestává bejt pravda, polská střední třída už má prachy a začíná jezdit na dovolené outdoor nevyjímaje, a tak najednou jsou poláků plné nejen pláže a historická města, ale lyžařské areály a turistické okruhy.
a poláci se právě za pochodu učí jak se chovat a dost často jim to nejde. ale mohli bychom být na ně hodní a trpěliví, protože my jsme no tom byli v devadesátkách úplně stejně.