LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
LSD - Lezecká Stěna Dufek - Kuřim

Prodejny
HUDYsport - Praha 9
HUDYsport - Praha 5
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: Stefano Ghisolfi a prvopřelez cesty Excalibur 9b+ v Arcu

Filmový dokument z prvopřelezu cesty Excalibur 9b+, který se před rokem v Arcu podařil Italovi Stefanu Ghisolfimu, je od včerejška na Youtube. Ve filmu se objevují i další top lezci, kteří se o cestu pokoušeli, jako náš Adam Ondra nebo Jakob Schubert a Will Bosi.

Převislou cestu po maličkých chytech vynýtovali Christian Dorigatti a Morris Fontanari.

Video má cca 28 minut:



Článek o prvopřelezu:

Stefano Ghisolfi: prvopřelez cesty Excalibur 9b+ v Arcu

A o pokusech Adama Ondry:

Video: Adam Ondra zkouší těžký projekt Excalibur v Arcu

Standa Holec   [úpravy] 07:06 13.02.2024Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Konečně,11:48:54 13.02.2024
že se začalo uznávat za přelez i RK...
odpovědět 
 Re: Konečně,13:16:30 13.02.2024
Myslím že tohle je už jen vtipný pokus o flame war, protože snad nikdo nemůže být takhle blbý...
FWodpovědět 
  Re: Konečně,13:53:44 13.02.2024
taky si myslim, že nikdo snad neni tak blbej, aby to co je na tom videu považoval za skutečněj přelez v duchu pravidel červeného bodu (Rot Punkt). je to holt nová disciplína.
-U-odpovědět 
   Re: Konečně,14:10:21 13.02.2024
Jste vylízané p..e, směju se vám vaše IQ není asi ani jako vaše číslo bot vy kr..éni
Fwodpovědět 
    Re: Konečně,15:19:53 13.02.2024
jestli to zvládneš, tak trochu uber a zkus říct, jestli ty sám vidíš nějaký rozdíl ve vylezení cesty kompletně s horním jištěním a postupným cvakáním odspodu. Vidíš nebo nevidíš? Od toho bych odpíchl diskuzi
odpovědět 
    Re: Konečně,15:26:25 13.02.2024
To co vidíš ve 23:00 ti připadá jako rotpunkt? Styly lezení jsou definovaný už roky a tohle je RK, jestli vůbec. = tahle cesta zatim přelez ve smyslu rotpunktu NEMÁ a je úplně jedno o jakou jde obtížnost. Prostě to odspodu nedal, buď se bál odskoku, neměl sílu na cvakání z lezecký pozice nebo tu sílu potřeboval ušetřit rotože s cvakáním by to nedal.. To si rovnou může hodit lano ze slaňáku a napsat si OS. Císař je nahý a ostatní císařové si můžou jeho neviditelný šaty chválit jak chtěj, furt zůstane nahej.
Přitom řešení je úplně jednoduchý, vylezeno RK napíšu si RK. Pokud to je vylezený opravdu RK a ne našáhlovaný. To totiž pak neni ani RK ale TR a je jedno jestli část cesty nebo celá.
Stejně jako když poběžíš maraton a první kilometr pojedeš na kole tak jsi maraton neuběhl ale ojebal.
odpovědět 
     Re: Konečně,16:38:32 13.02.2024
Najdi si: na yůtubu: 10 Masterclass Part2 "SKills & Tactics" Redpointing - Adam Wainwright, čas: 2:43.

He's previously climbed up to a high bolt and reversed cleanly to the floor which is why we see him top roping back up to his high point in this sequence. This bizarre ethical practice is considered acceptable and is commonplace on routes which have easier lower sections."

Tak já jenom, že v tom videu není jasné, jestli to náhodou nenacvakal čistě a neslezl si odpočinout.

Upřímně pochybuji, ale čekal bych, že tento zlozvyk se vyvinul z tohoto etického usnadnění. Kdy si přelezce řekl, hele dolezu tam, cvaknu si to a slezu. Odpočinu si 10 minut a můžu pokračovat fresh. Je nutný pokaždý podstoupit tohle a ztrácet čas?

Až se dospělo k tomu, že se to prostě předcvakne a čisté vylézání a slézání se neabsolvuje.

Ale aspoň to zvyšuje traffic na lezci :)

fyiodpovědět 
      Re: Konečně,16:56:47 13.02.2024
Vylízt, cvaknout a slízt neni nic novýho, vracet v cestě se smí. Nejen do odpočinkovýho madla ale i na polici nebo klidně až na zem, lano se u vracení vycvakávat nemusí. Vylezeno celý odspoda bez pádu = rotpunkt. Sporný už asi je dole odvázání z lana a zajít si na kávičku (a lano nechat viset ;)
Ale silně pochybuju že to bylo takhle, to by tutově do toho videa dal...
odpovědět 
       Re: Konečně,18:49:09 13.02.2024
to rikas správně ale slezt na zem bych ztoho vyskrtnul..
odpovědět 
     Re: Konečně,17:08:38 13.02.2024
Tak ono je rozdil, jak si kdo ty styly definuje. RK neni ulne styl, ktery by ve svete nekdo vubec pouzival. Podle uvazovani z naseho rybnicku by i poctive cvakani porad bylo PP a ne RP.
odpovědět 
    Re: Konečně,14:49:28 17.02.2024
Způsob a argumentace Tvého sdělení není úplně nejšťastnější. Zašel bych být Tebou k sousedovi, nechal si to, co jsi tady sepsal přepsat do spisovné češtiny (i daždič by to zvládnul, kdyby se mu jen trochu chtělo), a až potom bych raději začal o tom IQ a velikosti bot... Bez urážky.
Milan F.odpovědět 
     Re: Konečně,22:11:45 17.02.2024
jenže má pravdu, neználci co se neumí ani pořádně podívat se snaží o ostrou kritiku a přitom ví a vidí (a nejspíš i lezou) uplně kulový. Holt co jim zbejvá...
odpovědět 
 Re: Konečně,17:13:56 13.02.2024
Myslím, že součástí stylu RK je tlama, ze které se nechá lezec spustit do nohandu a následně pokračuje v lezení. Takže tenhle moderní styl je asi něco víc než RK (neodpočívá se během spouštění a následně stáním v nohandu) i víc než čisté TR (TR je to jen kousek, nikoliv celou cestu), ale míň než PP (během kterého by měl být lezec jištěn zdola a nikoliv pouze "zdola s ospravedlnitelnou výjimkou vražedného nástupu"). Myslím, že když vznikl nový styl přelezu a je na něm shoda mezi lezeckou špičkou, tak není důvod ten styl nepojmenovat a neříct, že krom dřívějšího OS, RP a PP je tu další respektovaný styl s vysokou sportovní hodnotou, který má uvedené odlišnosti od OS, RP a PP.
honzaodpovědět 
  Re: Konečně,17:45:38 13.02.2024
Jak to bylo v diskuzi, zapsat to PPxx, je z toho i jasný kolik bylo cvaklých předem a tím i jak to opakovat podle prvovýstupce a kdo přelezl čistěji nebo si toho cvaknul víc..
U toho TR - borci se bojí odskoku, lítat do převisu jim nevadí, takže TR dole je zásadní, naopak cvaklej slaňák = kyvadlo jak kráva, to by bylo na psycho horší (samo pokud by nebyly postupovky)
odpovědět 
   Re: Konečně,19:45:46 13.02.2024
Vy jste fakt úplně blbý:D, směju se, máte aspoň otevřený pivka nebo to píšete rovnou od stolu z hospody? Tohle totiž nemůže vysrat z hlavy reálně normální člověk
Fwodpovědět 
    Re: Konečně,20:07:23 13.02.2024
Definice RP/PP?
odpovědět 
     Re: Konečně,22:46:12 13.02.2024
Tak jsem se na to koukl. A teda Zadne cisarovy nove saty. Jen se tady trolí, nebo je běkdo zastydlej pískař a klasik a neocení současný styl sportovního lezení. To preso ani neni moc daleko. Cvaka se, protoze ty kroky jsou mega nejisty a po ustrelu se proste zhroutis na sutry a alternativa by byla si to vystlat maticema. Ale proc to delat, kdyz jde takto matice nahradit. Navic by to preso asi slo cvaknout i z nastupu roztocenym lasem. Pak by to bylo preci ciste PP. No takhle je to PP s definici "První Procvaklej" (nebo Prvni dva, to už je fuk)
ufodpovědět 
      Re: Konečně,12:24:11 14.02.2024
Přesně. Tohle předcvaknutí je logické řešení nepříjemného a nebezpečného nástupu. Alternativou je hromada bouldermatek, což by ani tak nebyl problém pro profesionálního lezce se silnou podpůrnou skupinou, ale spíš pro jejich amatérské následovníky. Je to fér zveřejněné, následovníci můžou bez problémů použít stejný způsob. A jak už je napsáno výše, není to předcvaknuto nijak vysoko, už před více než 30 lety se třeba na Hubble předcvakávalo výš. Čekal bych, že někdo tady ocení pěkně natočený dokument a Steffanův výkon v cestě, kde si jiní lezci včetně Adama vylámali zuby, ale shazování má zjevně prioritu.
Petrodpovědět 
       Re: Konečně,13:28:06 14.02.2024
Vykon dobrej, cistota stylu je taky dulezita.
odpovědět 
       Re: Konečně,13:49:53 14.02.2024
Ale odskok pod prvním k rotpunktu patří, jistič může chytat záda, jištění může bejt po metru. Prostě jak je lano shora tak to rotpunkt neni ale TR. Výkon je super, ale styl neni rotpunkt, to je celý. Konkrétně tady můžou být nejty jinde než jsou, první si cvakne z nástupu v čase 22:54 a má odjištěný odskok/ záda na nástup. leze, v 23:06 nebo 23:12 nebo až 23:28 cvakne druhej aktuální co je modrá HMSka a dál poleze už tak jak ve videu. Jestli na nástupu bude spotter nebo si donese boldrmatku je celkem jedno, vyloženě blbě jištěný to neni a nástup si může nacvičit a lízt ho na jistotu. Jak to lezl to rotpunkt neni, lano shora, ušetřil sílu na jedno cvakání (první cvakne z nástupu). Neni to čistý PP ale ojebaný, má si to zapsat PPxx Mám hafo cest pod prvním zapytlenejch a po našáhlování prvního jsem to vylezl až nahoru, ale ani náhodou by mě nenapadlo zapsat si to jako rotpunkt, nedal jsem to odspoda celý tak to prostě neni odspoda. Stejný jako kdybych opdojil jedno preso, akorát to nebude o psychice ale o fyzice. Psychika je soušást lezení odspoda, kdyby ne tak by TR bylo srovnatelný, což neni ani omylem.
Du si votevřít další pivo :D
odpovědět 
        Re: Konečně,14:36:05 14.02.2024
Jako, chapu te, ale ne, je FA, nekdo dalsi muze zamachrovat a dat to tak, jak ty pises a klid e treba navrhnout 9c. Ma prvni predcvaklej, ale tak je to mysleny. Vrtaci, co jsou ce videu mu to asi taky uznali, kdyz v tom videu jsou, takze tim je to vyrizene. Navic pro vas klasiky. konec cesty dal hezky jak se u nas rika "az do lesa". Co treba neuznat vsechny dalsi prelezy, co skoncili u definovanyho slanaku, kterej nekdo definoval a nevedou az n.v.? To je podobna vec. Tady zase nwkdo definoval start. to je vse...
ufodpovědět 
         Re: Konečně,15:07:25 14.02.2024
Na masivy by se nemělo dolízat, třeba kvůli možnosti poničení flóry, proto se dávají slaňáky pod hranu stěny... Ale vážně, nikdo tady nezpochybňuje, že to nedal v kuse. Spíš by si to měla špička srovnat a nějak to začít označovat, kolik prvních procvaklých, pro mě za mě z důvodu bezpečnosti. RP si taky nevymyslel nějakej Olin, ale Velkej Kurt snad v roce 1976.
odpovědět 
         Re: Konečně,15:18:07 14.02.2024
Ostatně s těma křížkama za stylem (např PPx, PPxx atd) by to nebylo vůbec od věci. Kdo má na hraně 7 a poleze cestu za 7, tak ho třeba potěší první nebo několikátý cvaklý. Díky tomu to dá v kuse a jen si zapíše, kolik si našáhloval. Je jasný, že PP by nebylo to samý, jako PPxx. Ale je to jen taková úvaha
odpovědět 
          Re: Konečně,16:44:39 14.02.2024
Jojo, v podstate souhlas. A myslim, ze spousta lidi to tak uz ted dela. Ja si treba do poznamky takovy veci pisu. Ale ze by z toho byl styl. tezko rict. Strasne zalezi na ceste. Tady jde o FA, takze proste to chapu tak, ze ten procvaklej nyt (klidne bych to pocital jako 1. procvaklej. Spodni byl spis na odkloneni lana, nez postupovy jisteni.) je proste jen jisteni misto bouldermatky. hned dalsi cvaka. Takze tady mi prijde, ze bych ani nevedel jestli to brat jako PPx nebo PPxx. Ale je to FA, tak je to takhke PP. a pak at si nedko napise PPx, kdyz si jeste dalsi prida, ale zase to by uz bylo opravdu zbytecne predcvaknuti, kdy nejde o bezpecnost...
ufodpovědět 
    Re: Konečně,22:39:59 13.02.2024
Jám mam jen to otevřený pivko, už asi druhý, v hospě nejsem.
honzaodpovědět 
     Re: Konečně,16:09:42 14.02.2024
Vy jste paka, nevidíte, že ty první cvakl normálně ze stoje, že je trochu na předskalí ? Omezenost českého národa je nekonečná
;Dodpovědět 

 tomu říkám lezení13:13:30 15.02.2024
Fajné video, top cesta, super.
 PENodpovědět 
 Re: tomu říkám úpadek lezení16:01:38 15.02.2024
oprava nadpisu. ale jinak jak řikáš, až to jednou někdo skutečně stylově přeleze, cesta to bude pěkná a reklamu si tím videem taky hezkou udělal.
-U-odpovědět 
  Re: tomu říkám úpadek lezení18:56:41 15.02.2024
Jasně. Otevřený pivko a tak.. Tak ať to taky leze :)
ufodpovědět 
  Re: tomu říkám úpadek lezení07:36:08 18.02.2024
Takže AF prelez máme, bude PP 9c jak predikoval Adam?
odpovědět 
 Re: tomu říkám lezení09:50:15 18.02.2024
naprosto souhlasím, je to super. S neználky, kteří nepoznají RP přelez a potřebují to shazovat, nemá smysl zabíhat do diskuze (vše, co by jim mohlo osvětlit jejich neznalost, už bylo řečeno výše a kdo chce zůstat ignorantem, ten jím zůstane)
odpovědět 
 Re: tomu říkám lezení16:47:01 18.02.2024
Přesně! Parádní kousek, ale třeba by se Štefan v Chiropteře divil :D
Bídaodpovědět 

 rp odborníci14:10:31 23.02.2024
Super přelez. V zahraničí by se nám asi smáli kdyby četli vejšplechty závistivejch debilů o prvním cvaklym.
MFodpovědět 
 Re: rp odborníci16:07:26 23.02.2024
I v zahraničí toto lidi řeší.. si počti na 8a.nu nebo grimper.fr apod... je to hlavně o tom že lidi kteří začali lézt před 20 30 lety to mají zažité tak že predcvakla 1.preska Je srabarna.. a jediný opravňuje důvod je riziko smrti lezce I jističe.. ti co lezou 1 5 či 10 let už toto mají jako normální.. navíc v době 20 let z5 neexistovali ani šáhla apodobny věci a AF stim že si musel cestu poctivě opsat abys ses dostal ke slanaku byl prostě výkon.. nevím proč by se to mělo shazovat jako že to není rp/PP jen by to mělo být tak prezentovano..což zde jasně kazdej vidí z videa.. prostě pohodička.. žádný nebezpečí a hlavně říkat všem já sem lezec haha.. Adam např. Jasně ukazuje že on ví co a jak když x cest vynechává háky a čelí extrémním padum nebo jede na písek a leze stejně jak všude.. ti co si nasahlujou presky kam sáhlo dosáhne by si někde v adru ani neprdli.. natož tam zkoušet něco predcvaknout.. prostě buď na to mám a lezu odspodu nebo si najdu jinou cestu nebo to nebudu prohlašovat za PP.. kde je nějaká úcta k historii a tradici ?? Respekt k zavedeným pravidlům? Jakém již psal pokud hrozí smrt jističe i lezce kvůli necvakle 1. Potom ok.. ale jinak to není a nikdy nebude PP... ale jasne ze to je prelez vkuse jen v jiným stylu.. a at si to kazdej dělá jak mu to vyhovuje ..
odpovědět 
  Re: rp odborníci23:15:46 23.02.2024
Buďto jsi příliš mladý nebo ti paměť už neslouží. Předcvakávalo se hojně už před více než 30 lety. Hubble, některé sektory v Ceuse včetně Biografie (tehdy ještě jen částečné lezené Petitem za 8c+), Gullig si taky na Action Directu nestahoval lano po každém neúspěšném skoku atd. Historie šáhla je ještě mnohem starší, kdo neuměl v osmdesátých letech během minuty s pomocí klacku, karabiny a tenké smyčky našáhlovat první kruh, byl terčem posměchu. Nejslavnější saský klasik Arnold dělával prvovýstupy jištěn i 3 lany - zdola, zleva a šikmo shora zprava - existují i fotografie. V americe v té době už samozřejmě měli šáhla profesionálně vyráběná - viz. třeba v prvních filmech Mistři skal. Dnes se nedělá nic jiného než kdysi a to říkám jako pamětník.
Petrodpovědět 
   Re: rp odborníci10:11:38 24.02.2024
to co rikas na tom neco je.. jenze rozdil je v tom ze nebyl internet jako dnes a nebyl ani denicek.. a sahla typu klacek jasne ale v obchode nebo v eshopu sis ho nekoupil jako nefilnou soucast vybavy.. a Bern arnold psal nekde ze prelezl neco PP ? to byl preci prvovystup ..malokdo neco opakoval aby to vylezl v cistcim stylu.. napr prvoprrllez byl AF klidne i ve vice lidech a potom az casem to nekdo prelezl volne jako RP.. u action direct je to dost polemiks protoze po prvnich 5m asi tak za 5 uiaa je velky madlo ze kteryho easy cvaknes prvni a druhej nyt v previse takze stazeni lana a procvaknuti znovu je spis symbolicky protoze to nema s obtiznosti nic do cineni....ale kdyz nekdo nasahluje 3 haky protoze by je nefokazal vlastni silou cvaknout tak je to ojeb.. tot vse.. a jak pises tak jen dokazujes ze lidi ojebavali vzdyycky vsechno co mohli.. navic kdyt si to vezmem trochu logicky tak dokud bylo cilem zdolat vrchol tak toto nikdo neresil.. pak zacalo byt cilem zdolat vrchol co nejobtizneji nebo nejdovazneji aby to nekdo dalsi jen tak nezopakoval, a dnes uz je to vicemene jen o obtiznosti samotnyho vystupu.. tak preci nedava logiku si tu obtiznostv zlehcovat ojebem.. kdyz nekdo leze a predcvakne si protoze je to zata od rofiny nebo ma praci a nechce si odrazit kotniky tak je to uplne fpoho pokud to dela pro sebe a klidne at si to zapise jak chce..ale kdyz ekdo je "jeden z tech nejlepších " tak by mel byt prave on ten kdo to dela ciste a to protouze on je vzorem ostatnich.. a ti ho pak naslefuji kopiruji jeho navyky a najefnou je to normalni.. to mas stekny jako kdyz kluci z mellow zacali postopvat videa na YT jak bouldrujou v noci ve svajcu ze svetlama a z repraku jomhraje naky techno.. a pritom to klidme muze byt nelegalni.. ale nikde v tech jejich videich neni nic o tom ze toto neni bezny ..at to ostatmi nenapodubujou nebo ze sou na soukromym pozemku a majitel je kamos.. pak prijdes nekam do labaku a tam je 5 mladochu a posloucha naplny kule reprak .. to je asi nenauccili v HO oddile co ? nebo mi jmenuj jeden kterej toto mladez učí .. srry ale pointa je jinde a to vtom ze kdyz nejsou dany jasný pravidla a respekt k nim tak to pujde akorat tak do ... a to chces ?
odpovědět 
 Re: rp odborníci11:04:32 24.02.2024
jj, je to sranda, jak namísto aby si někteří experti přečetli nebo přímo viděli, že vylezl na předskalí, tak blábolí x odstavců o nečistém přelezu. Plus další argument, který odkazuje na video, kde je to vysvětlený. Ale ještě víc mě baví kecy o PP, tam je pro změnu vidět, že se nikdy nepokusili pohnout v něčem, co se špičkový obtížnosti aspoň trochu blíží. Hospodoooooooooooooooooooooooooooo! :-D
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.