LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vltavská žula

Průvodce

Průvodce na Vltavskou žulu jde konečně do tisku!

Po dlouhém čekání se konečně chystá v nejbližších dnech průvodce na Vltavskou žulu do tisku!

V knize najdete vše o lezení na skalách v okolí Vltavy a ještě mnohem více.

Dohromady přináší informace o 839 cestách na Vltavské žule.


Průvodce, celý v barvě, obsahuje popis těchto 15 oblastí:

Kozárovice, Bohostice, Solenice, Skály u Pakosty, Kamýk, Lomy nad Velkou, Roviště, Velká, Lomy u hotelu Mana, Nečín, Hříměždice, Zvírotice město, Zvírotice, ŽupanoviceČerovo kopyto.


Co dále bude v průvodci?

Kromě skvělých fotografií třeba od Martina Spilky, zde objevíte rozhovor s jedním z prvních lezeckých objevitelů těchto skal. Informace o cestách a o historii jejich vzniku. Detailní přístupové mapy.
O každém sektoru, kde jste zatím nebyli, si můžete přečíst v krátké charakteristice. Stejně tak každý výstup je popsán stručnou větou.

Jsou přidány zajímavé postřehy autorů cest (i přelezců) a odhalena identita tajných míst s famózními výstupy.

Průvodce bude k sehnání zde na Lezci a v dalších obchodech. (Rock Point, Hudy atd.)




foto by © JirkaS




foto by © JirkaS




foto by © JirkaS




foto by © JirkaS



Prostě jedná se o zásadní publikaci pro ty, kteří se chystají naplno lezecky prozkoumat tenhle, tvrdím nejromantičtější, kout naší země.

JirkaS   [úpravy] 09:08 07.04.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 gut10:22:09 07.04.2015
dobra zprava ;)
odpovědět 

 Zapúlať pánbůh10:30:07 07.04.2015
nesehnatelným samizdatům je odzvoněno. Doufejme, že se podařilo opravit chybky, "které odborníka dráždí, ale vy si jich ani nepovšimnete," co jsem viděl na výtisku v hospodě u Vandasů :-).
Jinak vypadá slibně a koupím si ho tak jako tak.
Petr Jandíkodpovědět 

 Formát a cena?11:23:52 07.04.2015
Ta titulní fotka se teda moc nepovedla - řetěz v tupém úhlu a expresky stejně orientované... Doufám, že zbytek bude lepší. Jestli to bude tlustá kilová A5 na křídě za 500 Kč, tak to díky nechci. Jinak nejromantičtější jsou snad u nás písky.
M@raodpovědět 
 Re: Formát a cena?12:44:08 07.04.2015
Písky vás ohromí, Vltavská žula vás dojme, proto nejromantičtější. Kniha bude mít normálních 1,75 kila.
Jirkaodpovědět 
 Re: Formát a cena?13:42:20 07.04.2015
neřeš metodiku, fotka je hezká.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Formát a cena?15:35:42 07.04.2015
to bylo první co jsem na fotce uvidel..expresky nejsou proti sobě!!!už vidím jak to tam nováčci takhle rvou!Za úvodní foto palec dolů...snad obsah se vyvedl...ale to posoudím až si ji koupím!
metodikarodpovědět 
   Re: Formát a cena?16:04:22 07.04.2015
Ja spis nez to, ze nekde na nejaky fotce, ktera ma pusobit esteticky, je neco spatne, bych se zajimal proc vlastne jsou nektere slanovaci retezy tak kratke, ze svyraji hodne tupy uhel. K cemu to? Napadaji me prevazne negativa tohoto pocinu.
odpovědět 
    Re: Formát a cena?18:20:45 07.04.2015
Ten štand je z plně dotovaného materiálu ČHS tj. z našich peněz. Co mě však dostalo, je skála U Kruhu a Akátový lom. U Kruhu byly 2 cesty, prostor maximálně pro 1-2 další. Teď jich je 10! Krumpáčová tvorba?
V Akátovém tečou potoky vody. Ale středočeská úderka koupila neopreny a chystá canoying.
No nevrtni si, když ten hák do cesty stojí dotovanej jen 30 koček, bh na štandy a řetězy jsou zadara. Teda pardon, za naše příspěvky.
ten kdo o tom něco víodpovědět 
     Re: Formát a cena?18:30:48 07.04.2015
Odpoved je jednoducha. Je tu parta lidi ktere bavi hledani novych oblasti a delani novych cest. Jen skoda ze jsou nadherne dvojretezove standy na cestach co se nikdy nepolezou a naproti pres reku je spousta starsich standu kde se slanuje z jednoho bodu.
janodpovědět 
      Re: Formát a cena?22:06:50 07.04.2015
Taky bych radeji tyhle standy jinde a v cestach, ktere stoji za to lezt. A radeji teda udelane spravne ;).
Co se tyka lomu nad Velkou.. Souhlas s predrecnikem. Tech par cest, ktere staly za to, uz tam jsou dele. To nove jsou neskutecne kvaky plne cest o 2 krocich nekde nad polici a hlavne plne hliny po kazdem vetsim desti..
odpovědět 
       Re: Formát a cena?23:06:24 07.04.2015
Nemáš pravdu! Jednou z nově vzniklých je například cesta Repozice kompresí, která je sice poměrně krátká, ale moc pěkná a je vždy suchá. Lom byl morký po větších deštích loňského roku. Jinak se dalo lézt úplně v pohodě ve všech cestách. Nově vzniklý Šípkový lom nabízí celkem pěkný lezení, srovnatelný s jakýmkoliv jiným sektorem na Rovišti.
Steveodpovědět 
        Re: Formát a cena?00:26:39 08.04.2015
LOL. Nemam pravdu - to znamena jakoze se mi tam vlastne hrozne libilo jen o tom nevim? :) Co ma dokazat dat za priklad jednu cestu? Z toho si maji ctenari vyvodit, ze i zakonite vsechny ostatni jsou super? Jak vidis i nademnou se nekdo nevyjadruje zrovna pochvalne nad temahle spinavejma "kvakama", tak rozhodne nejsem sam. Ty tvy "lonsky deste" jsou vcelku prirozena vec, ktera se jiste bude kazdorocne opakovat, takze jak vlastne i ty potrvrzujes, tam moc cisto casto nebude ;).
odpovědět 
         Re: Formát a cena?00:48:26 08.04.2015
Tak určitě máš pravdu, v tom, že zrovna Akátový lom patří k tomu lezecky méně atraktivnímu, také je mu v průvodci přiřazena jen jedna *. (Roviště má pět *)
Přesto je zde několik opravdu hezkých cest, navíc je to pěkné místo. Cesty jako Volejte posily, Černá díra, Repozice, Já přijdu hned, Alkazar a Černá a bílá jsou super.
Někomu se může líbit i cesta Myčurin, která je nejen dlouhá, ale prý i botanicky zajímavá. S tím vlhkem je to tak, že určité období je to tu vlhké, někdy hodně vlhké. Ale v suchém období, si tu vylezete všechno. V Juře jsou sektory, kde, když je špatný rok, tak jinak super cesty prostě ten rok nejdou lézt. Další rok třeba taky ne a pak až třetí rok je sucho a jde to. Nikdo tam nebádá, zda mělo smysl tam ty cesty dělat. Prostě jeden suchý rok je tam udělali a pak se musí čekat několik let až se budou dát lézt.
 jirkasodpovědět 
          Re: Formát a cena?10:01:01 08.04.2015
Autorům za rozšíření a inovaci Lomů moc díky! Nenechte si těma šťouralama vzít vítr z plachet.
pavelllodpovědět 
           Re: Formát a cena?16:45:31 08.04.2015
Jsem já to ale nebetyčný smolař - jel jsem loni v průběhu celého jara a léta okolo Akátového lomu 12x (slovy - dvanáctkrát) a ani jednou tam nebylo možné v nových liniích lézt, neb přes ně zurčel potůček solidního průtoku, který po deštích šlo klasifikovat jako regulérní přítok Vltavy. Snad jsem si tedy kopec lezecké smůly vybral a příští víkend budu moct Repozici zkusit :-)
Smolařodpovědět 
            Re: Formát a cena?13:50:02 09.04.2015
Souhlasím s názorem "toho kdo o tom něco ví" na tvorbu některých pseudocest a konkrétně Martin Tučka by měl dostat doživotní zákaz vrtat do skály a to i za své peníze.
Bídaodpovědět 
     Re: Formát a cena?18:36:08 07.04.2015
to je bohužel smutná zpráva, že se nedaří najít kompromis mezi fanatickým nesmyslným vrtáním všude, kde je ještě kousek místa a tím Jirkovo avizovaným romantismem... ano, jsem staromilec a nesdílím většinový názor, že i za rádoby pěknou šestkovou cestu stojí pokácet strom a zlikvidovat vše původní... ale Jirkovi gratuluji k počinu a průvodce si koupím, zdravím
haninaodpovědět 
      Re: Formát a cena?11:57:04 08.04.2015
Zrovna kolem lomů teď silničáři pokáceli keře a stromy podél silnice. Ostatně je jaro a všude po republice jakbysmet obdobně. Myslím, že to fanatické ježdění autama není dobré. Budeme chodit na skály pěšky...
martanodpovědět 
     Re: Formát a cena?12:03:27 08.04.2015
Jestli o tom něco víš, tak možná víš, že kolem Kamýku byly loni extrémní průtrže i následné sesuvy půdy kolem silnic a přesto se nejen v Akátovém lomu lezlo i v minulém roce.
...Inkriminovaný řetěz jsem na Rovišti neinstaloval, ale asi zrovna dotyčný neměl v batohu delší, tedy alespoň nějaký byl nejlepší. Navíc se dá vyměnit. Řetězy pro Roviště jsou, ale všechno se dělá postupně (a kecalů je tradičně víc než rukou), navíc zdejší staromilci byli proti řetězům. Jak říká jeden předsedá, všem se nezavděčíš :)
martanodpovědět 
      Re: Formát a cena?15:37:17 08.04.2015
No z hlediska zatizeni, je lepsi takovy retez neinstalovat a nechat samotny borhaky.
odpovědět 
       Re: Formát a cena?16:01:13 08.04.2015
Já z tý fotky teda úplně přesně nedokážu určit přesnou polohu pravýho bh ani úhel, v jakém to visí od něj. Nejsem technicky vzdělanej, ale kdyby to z něj (toho pravýho) viselo víceméně dolů (vychýleno třeba o 30 stupňů), asi by bylo furt lepší, že jsou spojený, či snad ne?
Jináč ale musim říct, že metodika už není pomocná horolezecká nauka, ale (kolektivní) diagnóza. Snad by už byl i čas zařídit na to nějakou léčbu.
A žijeme ne v době informativní, vizuální, virtuální, plastové a já nevím jaké, ale v době s absolutizovaným nárokem na formální korektnost.
Fotka třeba blbá, ale se správně cvaknutýma expreskama a správně osazeným štandem, která hlavně nemá potenciál nikoho pobouřit. Nebo se správnejma lidma, a ne s těma nesprávnejma... (joj, mi zaskočilo)
P(iškot).odpovědět 
        Re: Formát a cena?16:14:45 08.04.2015
Tak nějak. Prototyp průvodce jsem viděl, a na Jirkovi se mi líbí, že to fotí a popisuje tak, jak to je. Jako že všichni ti slovutní práskači nedělají všechno podle metodiky, nebo že ještě pořád fungují věci, co tenkrát nešly koupit. Teoreticky si vzdělanější lezci můžou dát lano do horní maillonky a nemusí se bát, že ostatním přetrhnou ocelový řetěz, ze kterého jiní slaňují.
 martanodpovědět 
        Re: Formát a cena?16:52:13 08.04.2015
Kdyby to z jednoho vyselo vicemene dolu a druhy byl vicemene jen pojistoval ten prvni, tak je to ok. Tezko rict, jak to autor udelal. Treba i takhle netradicne.
Diskuzi tu chapu spis tak, ze se lide podivuji nad tim, proc nekdo dela veci zpusobem jakym je dela :). Nez ze by chteli kritizovat obalku. Na druhou stranu se dnes lide zenou delat veci nad kterejma moc nepremysli a ani asi nechteji premyslet, tak si myslim, ze to rypnout do toho v diskuzi je muze primet pri pristim vrtani popremyslet, jestli je to technicky OK. Uz jsem videl na skalach vselijaky vytvory, ktere byly fakt z pekneho noveho materialu, ale nad jejich umistenim mi neprestaval rozum stat. Mozna namet pro CHS poradat ruzna bezplatna skoleni pro autory cest.
A nakonec, nekritizuju pruvodcika - na neho se uz hodne dlouhou dobu tesim. A vypada to, ze plne napplni moje ocekavani a bude to publikace pdobna tomu na ktere jsme zvykli spise na zapad od nas. JirkaS-ovi diky!
odpovědět 
         Re: Formát a cena?20:10:58 08.04.2015
V"y"selo? Ty krávo...
odpovědět 
     Re: Formát a cena?16:31:58 08.04.2015
To jsou zase sračky. Na Stěně u kruhu dva nejstarší skvosty nikdo neleze ani podle vrcholový knížky, ani podle lezce.
kulovívíodpovědět 
  Re: Formát a cena?19:15:59 07.04.2015
No zrovna u tebe mě takový názor překvapuje. Fotka hezká je, ale fakt, že to jištění je udělaný blbě je jasnej.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Formát a cena?16:39:28 08.04.2015
Fotka hezká, ale na titulní straně průvodce to nemá co dělat. Leda že by to byl Schubert 4.. Presa jsou blbě a někdo to může brát jakože to je OK - vždyť to je v průvodci, tak to určitě je správně... Řetěz - pokud je ten vpravo víceméně nahoru, tak je pravý bh hlavní a levý bh jako pojistka a je to OK.

Ty presa jsou hrubá chyba a chtělo by to tuhle verzi do tisku nepustit ale předělat to.
To si toho autoři nevšimli a jen se kochali výhledem??? Lezce tohle praští do očí...
odpovědět 
  Re: Formát a cena?01:44:43 12.04.2015
Vždyť je to burt jak je to cvaklí. někdo použil hlavu.(To většina "Metodiků" nezvládá) Dal tam dvě presa, aby se zvětšil oblouk lana (metodicky správně) a třeba tam byly nerovnosti, tak to dal oběma zámkama od skály. Sportovní lezec, co se na tom nechal třeba jen spustit a dá za chvíli další vostrej.. na rybaření by to bylo špatně to je jasný.. Ale obecně dvě presa takhle ve slaňáku špatně nejsou. A basta. kdo tyhle žblepty má číst pod tak super zprávou. Už se na průvodce nemůžu dočkat!
Valmarodpovědět 
 Re: Formát a cena?16:29:55 12.05.2015
Ty seš fakt úchyl. Když slyším kdo už dneska všechno leze, tak je mi na blití.
kukiodpovědět 

 Lezec Publishing12:43:49 07.04.2015
eurotvar Lezec Publishing :-D
odpovědět 

 Super!13:18:04 07.04.2015
Už se těšim.
 pavelllodpovědět 

 Sláva13:18:56 07.04.2015
Sláva, sláva, sláva, Jirka nám rady dává!
Petr Reschodpovědět 

 Datum?15:43:12 07.04.2015
Skvělá zpráva :). Nepíše se kdy bude dostupný. Ví se? Například hned tento víkend má být parádně, tak by už přišel vhod
Danodpovědět 
 Re: Datum?16:01:05 07.04.2015
Do roka bude na krame ;).
Neee, ted uz snad. Taky se tesim. JirkaSovi diky!
odpovědět 

 A cena?16:38:32 07.04.2015
Nějak jsem nenalezl odpověď na hodně důležitou otázku: "Za kolik?"
Bídaodpovědět 
 Re: A cena?18:00:50 07.04.2015
Zahraninicni pruvodci podobneho rozsahu a kvality zpracovani vychazejici v mnohonasobne vetsim rozsahu stoji vetsinou pres 30 Euro. Muj odhad je 800 Kc.
odpovědět 
  Re: A cena?23:31:40 07.04.2015
Ještě nemám verdikt z tiskárny, ale chci cenu nasadit těsně pod 4 stovky. To zejména proto, aby si každý lezec mohl koupit aspoň dva. Jeden do knihovny a druhý k zaškrtávání cest. Udělal jsem tam takový malý čtverečky u názvů cest, aby jste si mohli udělat značku, až cestu vylezete. To bude možné pak předložit při namátkové kontrole přelezů.
 jirkasodpovědět 
   Re: A cena?00:02:54 08.04.2015
laickej dotaz: kdo by mi měl proboha namátkově kontrolovat přelezy?
Honzaodpovědět 
    Re: A cena?01:47:25 08.04.2015
"ten kdo o tom něco ví"?
Jirkas?
Manželka?
Milenka? Milenec?
Spolulezec? Spolulezka?
Vedoucí oddílu?
Metodik oddílu?
Jakýkoli METODIK? (- jestlis totiž nelezl tu cestu s tupým úhlem- za to se vylučuje z oddílu, odebírá instruktorsý certifikát, bičuje, pičuje atd.)
Babička?
Trenér?
Sousedka s odznáčkem na klopě?
Návštěva na záchodě, pokud máš průvodce na poličce na záchodě?
Atd.
odpovědět 
     Re: A cena?06:50:10 08.04.2015
jak ten fejsbůček nemám rád, tenhle příspěvek bych olajkoval desetkrát. Při pročítání diskuze k článku by jeden fakt nevěděl jestli se smát nebo plakat nad tím, co jsou někteří schponí řešit za pí*oviny..
Tomášodpovědět 
     Re: A cena?17:39:56 10.04.2015
Kontrolovat namátkově přelezy bude moci i nablblo vypatlámo Uzlař.
odpovědět 
    Nová pravidla pro Vltavskou žulu11:19:45 08.04.2015
Na základě smluv o pronájmu s majiteli pozemků se skalami se na Vlatavské žule budou praktikovat nová pravidla lezení. U každého políčka bude částka 10 - 30 Kč podle délky cesty. Při namátkových kontrolách pak bude lezec muset vždy jednorázově uhradit součet. Kontrolor pak zaškrtnutá polížka značí podpisem jako zaplacená pro další kontrolu a další platbu. V případě nezaplacení bude lezci zabaveno vybavení. Samozřejmě, aby nebyli majitelé průvodce znevýhodněni, všichni lezci si budou muset na zveřejněných místech (seznam a pravidla budou u lezeckých oblastí viditelně vyvěšené) vyzvednout kartičky se seznamem cest a ceníkem. Kartičky i průvodci budou na jméno a budou se vydávat proti občanskému průkazu (u průvodců je potřeba doplnit před lezením). Vše bude vysvětleno v průvodci i zde na Lezci v nejbližší době, placené lezení na Vltavské žule začne od 1.5. 2015, lezení na pronajatých skalách bez průvodce/kartiček bude řešeno a pokutováno ve spolupráci s místní policií.
HO Vl. Žulaodpovědět 
   Re: A cena?15:33:18 14.04.2015
Jirko!
Ty píšeš, že průvodce jde do tisku. A nevíš verdikt z tiskárny? No prosím tě. Přece nejdřív děláš kalkulaci a pak až jdeš do tisku. No né?
ZnalecTisku Jan Tomanodpovědět 

 A co Jickovice?06:57:01 08.04.2015
Ahoj, trochu se divim, že ve výčtu chybí tak velká oblast jako jsou Jickovice. Přijde mi nemyslitelný, že v průvodci s názvem Vltavská žula by tahle oblast měla chybět.
Tomášodpovědět 
 Re: A co Jickovice?08:08:51 08.04.2015
Možno je to preto, že na Jickovice vyšiel samostaný sprievodca pár rokov dozadu... Ale na druhú stranu, v zahraničí to väčšinou nebráni tomu, aby bola takáto oblasť zahrnutá do komplexného sprievodcu, že áno.
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: A co Jickovice?22:38:59 10.04.2015
Aha.
Myslel jsem, že formulace "V knize najdete vše o lezení na skalách v okolí Vltavy a ještě mnohem více." si činí nárok na
- Vltavu
- žulu
- a v rámci těchto dvou bodů na "vše", tedy i na biotitickou porfyrickou žulu, jak někdo konkretizoval níž.
To neznamená, že si stěžuju, jen jsem chtěl mít jasno, protože i z dřívějších formulací o připravovaném průvodci jsem získal dojem, že Jickovice tam budou..a nepřesná formulace není nic, s čím bych se nedokázal smířit, průvodce bude určitě fajn i tak.
Tomášodpovědět 
   Re: A co Jickovice?22:43:22 10.04.2015
pro neznalé dodávám, že Jickovice jsou oblast velká jako půlka Roviště, proto jsem tak nějak samozřejmě čekal, že v průvodci bude. Kdo by se tam chtěl vydat, musí ale místy očekávat poměrně lámavý materiál a časté lezení po vlastním..
Tomášodpovědět 
    Re: A co Jickovice?23:11:06 10.04.2015
Lámavý materál? Dost výjimečně. Vlastní jištění? Převažuje.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: A co Jickovice?09:53:16 11.04.2015
Tech vyjistenejch cest je tam docela dost..
odpovědět 
    Re: A co Jickovice?01:14:30 11.04.2015
Na Jicky byl vždycinky zvlášť.
odpovědět 
     Re: A co Jickovice?13:00:49 11.04.2015
jj, jsme konzervativní národ kterej si nezakládá na přesnejch formulacích, je třeba to tak brát
odpovědět 
 Re: A co Jickovice?08:39:15 08.04.2015
Jickovice jsou jistě pěkná oblast, ale jak bylo řečeno, průvodce na Jickovice existuje.
A ani v předchozích průvodcích na Vltavskou žulu od Franty Mezery nebo Petra Obsta nebyly tyto skály zahrnuty, stejně tak jako dále po proudu ležící Mařenka, která by se také mohla počítat do Vltavské žuly.
 jirkasodpovědět 
  Re: A co Jickovice?14:27:54 08.04.2015
těžko, není to žula, ale buližník
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: A co Jickovice?15:33:29 08.04.2015
Nejsem geolog, ale buliznik to neni ;).
odpovědět 
    Re: A co Jickovice?16:19:53 08.04.2015
Mařenka je černej šutr, kterej se buližníku blíží mnohem víc, než žule.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: A co Jickovice?16:28:59 08.04.2015
Cernej sutr x svetlej sutr, tak to pak jo :).
odpovědět 
     Re: A co Jickovice?16:29:48 08.04.2015
měl na mysli vzdálenost k Mařence, ne podobnost šutru - že to je na Mařenku blíž než do Jickovic. Ale jinak geologická mapa popisuje šutr na Mařence jsko trondhjemit (granit). Což mě trochu překvapuje, vzpomínky nejsou úplně granitové
odpovědět 
      Re: A co Jickovice?16:10:03 09.04.2015
vždycky jsem žil v tom že je to spilit. čili něco jako čedič či znělec, ale starší a metamorfovaný.
Lukas B.odpovědět 
       Re: A co Jickovice?18:56:25 09.04.2015
Průvodce na Mařenku praví:
Geologicky je stěna tvořena tzv. metavulkanity tj.přeměněnými horninami a sopečnými tufy. Jsou to tmavé středně zrnité tvrdé horniny, které se rozpadají na deskovité a blokovité útvary.
Celkový charakter je zcela jiný než u Jickovic i Roviště a dalších žulových terénů kolem Vltavy.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: A co Jickovice?19:27:42 09.04.2015
A take docela jiny nez buliznikove lezecke tereny.
odpovědět 
        Re: A co Jickovice?09:42:24 10.04.2015
vždyť jsem psal, že mě to překvapuje, ale mapa je 1:50 000, tak to může být nějaký pidiostrůvek něčeho jiného, co autoři nezahrnuli
odpovědět 
        Re: A co Jickovice?10:15:39 10.04.2015
no, co píše průvodčík bych nechal koňovi. za relevantnější bych považoval dejmetomustonožka informaci co že se těží na zbraslavi za šutr. mimochodem, metavulkanit je moc pěkné slovo, zní na první pohled děsně vědecky, ale ani není potřeba gůglovat a jeden v tom najde přeměněnou vyvřelinu, čili po školometsku velmi zjednodušeně ortorulu.
Lukas B.odpovědět 
         Re: A co Jickovice?14:43:10 10.04.2015
čili spilitem jsem se moc neseknul, geologická mapa píše metabazalt, tam, kde je rampa kudy se pěšky sestupuje jsou to nějaké tufy.

http://www.geology.c z/app/ciseln iky/lokali zace/sh ow_map.php?ma pa=g50z j&y=742834&x=107 2222&s=1 (bez mezer)
Lukas B.odpovědět 
          mařenka17:34:41 10.04.2015
Inspirován debatou jsem našel archivu něco fotek z Mařeny a nasáčkoval je do databáze. http://goo.gl/kuOdYA
Doporučuju mrknout na Mařeny druhý dech :-)
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: mařenka18:59:26 10.04.2015
Nenavadej furt smer buliznik :). To by pak mohlo hodne lidi odradit od docela pekneho lezeni. Oproti bulizniku je skala hrubsi, mene klouze a vytvari docela pekne listy.
odpovědět 
           Re: mařenka22:30:44 12.04.2015
to nejsem já, to je "pan bratr" (člověk zcela nepříbuzný, z kterým si mě spousta lidí plete). nicméně ten den jsme byli na jednom laně, stejně jako tehdá na hofpýrglhyte.
Lukas B.odpovědět 
 Re: A co Jickovice?09:34:13 08.04.2015
loučovice jsou taky ze žuly a na vltavě.

prostě pod "vltavskou žulou" si každý od prvního průvodce od algeny (myslím) představí roviště a okolí
odpovědět 
 Re: A co Jickovice?12:06:36 08.04.2015
Navíc Jickovice už jsou v Jihočeském kraji ;)
martanodpovědět 
  Re: A co Jickovice?15:31:52 08.04.2015
A ktere z tech dvou slov v nazvu se v Jihoceskem kraji nesmi pouzivat? Vltavska nebo zula? ;)
odpovědět 
   Re: A co Jickovice?15:59:53 08.04.2015
Otázka která nikam nevede :) Zkrátka jak již opakovali jiní, Vltavská žula je po horolezecku pojem podle názvu předchozích průvodců. Taky tu máme jakési členění skal a i podle mapy jsou Jickovice opravdu tak nějak na jiné přehradě a o mnoho dál, krom toho že spadají pod jinou OVK atd. Tvé práci zdar, horolezče!
 martanodpovědět 
    Re: A co Jickovice?16:52:16 09.04.2015
Já jsem za, aby měly Jickovice svůj průvodce a nespadaly do "Vltavské žuly". Konečně je lezení v Jickovicích dost jiné oproti oné Vltavské žule. A jsem za to rád.
Syselodpovědět 
     Re: A co Jickovice?17:42:53 09.04.2015
Jickovice jsou trochu z ruky a navíc místní chtějí aby vše zůstalo tak jak to je. Ovšem lezení v Jickovicích je stejné jako na Kamýku. (Pozor Pražáci,Kamýk není Rovište) Ale co mě dostalo nejvíc je,že Jickovice jsou buližník. To je normálně na vrácení čhsky,maturity i rodného listu :-D
Ptíodpovědět 
      Re: A co Jickovice?17:47:28 09.04.2015
Ehm, tos dost přestřelil. Byla zcela jasně řeč o Mařence. Ač jsem tam toho lezl už dost, nevím, co je to za šutr. Pokud chceš, aby Petr Jandík vracel ČHSku, udělej si research, o kom mluvíš.
Syselodpovědět 
       Re: A co Jickovice?18:34:15 09.04.2015
14:27:54 (Jako v Bibli :-)) se jasně mluví o Jickovicích a ne o Mařence. Nauč se číst. Kolik dostáváš za obhajobu? Sorry,ale pokud si mám sednout na zadek před někým kdo nepozná rozdíl mezi buližníkem a žulou (Jickovice- biotitická porfyrická žula) ,tak žijeme v hodně podělaný době. Ale díky za upozornění pane velvyslanče :-)
Ptíodpovědět 
        Re: A co Jickovice?19:34:58 09.04.2015
He he, precti si prosim cely ten prispevek na ktery Jandik reaguje..
odpovědět 
        Re: A co Jickovice?11:15:22 10.04.2015
Ano, rozpoznani bulizniku od zuly je jeden z nejpalcivejsich problemu moderni doby. Kam ta mladez speje se ptam....
Tomodpovědět 
         Re: A co Jickovice?12:56:51 10.04.2015
Buližník od žuly je jako muslim od křesťana...
odpovědět 
          Re: A co Jickovice?14:58:47 10.04.2015
Sem si vzpomněl, že Jan Křesadlo v Mrchopěvcích v hlavě páté či šesté uvádí ještě jeden, poněkud substandardní význam slova buližník. Snad by mohl osvěžit zdejší diskusi :)
P(iškot).odpovědět 
           Re: A co Jickovice?17:40:02 10.04.2015
Nějaká prasečinka?
honzaodpovědět 
            Re: A co Jickovice?09:47:46 11.04.2015
Tak.
P(iškot).odpovědět 
             Re: A co Jickovice?16:30:55 11.04.2015
:-). Piškot naráží na netušené možnosti a kreativitu v uspokojování potřeb. Ještě že se búlližník píše s někým I. Kdyby to bylo s tvrdým, vznikl by velmi originální sport. I když šance, že bude olimpijský bych viděl jako sporé.
Bobrodpovědět 
          Re: A co Jickovice?15:00:02 10.04.2015
jakože oba vraždí ve jménu boha stejně, jako na skále obou typů se můžeš zabít?
odpovědět 
           Re: A co Jickovice?22:36:16 11.04.2015
JirkaS, diky za pruvodcika, uz se tesim, ze zjistim taky neco o historii aspon nekterych mych oblibenych prasku vcetne nazvoslovi! (babagliding, s krcmou vzadech, kruty rim, navrt rz partnera etc) Doufam, ze budu moct pochvalit dilo i po prolistovani. A to odskrtavani uspesnych pokusu do pazby v "tick boxu" po strane seznamu cest to je bomba! :))
jansenodpovědět 

 Buližník - žula09:40:14 13.04.2015
Tyto dvě horniny se nemohou splést. Buližník je silicit sediment, většinou i dobře vrstevnatý, šedomodročerný s bílými nepravidelnými žilkami. Není vidět stavební zrno, krystal, složení SiO2
Granit, žula je vždy krystalická, barevně šedavá, narůžovělá, modrošedá, bílošedá až červenavá.
Složená je z křemene, živce, slídy a dalších minerálů (amfiboly, pyroxeny …)
Kdo jednou vidí posléze rozezná

Michael Beranekodpovědět 
 Re: Buližník - žula09:50:15 13.04.2015
A on si nekdo tyhle 2 horniny spletl?
odpovědět 
  Re: Buližník - žula15:24:16 13.04.2015
Buližník je především pivo, přesněji spodně kvašený, polotmavý, nefiltrovaný, nepasterovaný ležák z ječného sladu o stupňovitosti 12° z pivovaru U bizona v Čižicích nedaleko Plzně :-D Pro geology dodávám, že v okolí se vyskytuje i žula...
Bídaodpovědět 

 parte16:28:16 13.04.2015
Když jsem uviděl obálku, tak mě napadlo "čest jeho památce". Sazba i rozvržení je teda hnus! No snad je to jen pracovní verze průvodce po, tvrdím si říct, průměrně pěkném koutu naší země.
relicodpovědět 
 Re: parte18:04:52 16.04.2015
Když se Ti to nezamlouvá a nelíbí tak si to nemusíš kupovat, nikdo Tě nenutí. A počkáme si až něco "skutečně pěkného" dáš dohromady, necháš vytisknout atd. Na to se těším.
Michael Beranekodpovědět 

 Novej pruvodcik - vsechno spatne14:32:19 15.04.2015
Kdyz vyjde novej pruvodcik na colkoliv, tak podle zdejsich komentaru ma vzdy tyto parametry:
- blbej format
- blbej papir
- blbej autor
- blby fotky
- blby nakresy
- blba typografie
- blba oblast
- blby cesty
- a navic za to chtej ty zlodeji urcite vic jak blbou stovku!

Uz se tesim jak si tohodle dalsiho (blbyho) pruvodce koupim.
Blbej O.odpovědět 
 Re: Novej pruvodcik - vsechno spatne14:49:21 15.04.2015
a ještě jsi zapomněl, že půjde blbě kopírovat :)
d.odpovědět 
 Re: Novej pruvodcik - vsechno spatne21:31:24 15.04.2015
No vidis a tu se ani jedno z toho co pises nekritizovalo.
odpovědět 
 Re: Novej pruvodcik - vsechno spatne16:02:04 21.04.2015
A ještě jsi zapoměl, že to určo nebude moc aktuální.
RomanSvobodaodpovědět 

 Díky15:19:12 15.04.2015
Díky Jirkovi za práci na průvodci. Už se na něj moc těším.
Ondraodpovědět 

 Konečně22:26:16 15.04.2015
Dobrá práce! Už se těším až bude u mě na stole. Doufám, že náklad bude dostatečný.
pavelodpovědět 

 Kdy a kde11:55:48 17.04.2015
ho můžu koupit? Už se fakt těšim!
pavelllodpovědět 
 Re: Kdy a kde16:03:38 21.04.2015
No tak asi na Lezci. V obchodech typu Hudáč atp. Kdy? Až bude. Info je o tom, že šel do tisku.
Takže se těš :)
RomanSvobodaodpovědět 
  ...15:41:37 27.04.2015
Ty vole lidi makáte někdo nebo se živýte diskuzí :-D
odpovědět 

 Už?18:08:11 06.05.2015
Tak co, už?
ppavelodpovědět 
 Re: Už?20:25:38 06.05.2015
Už se váže. V Hořovicích umí super pevnou vazbu V4. ;)
Jirkaodpovědět 
  Re: Už?10:53:51 12.05.2015
Uz je svazan?
 zapalodpovědět 
   Re: Už?15:37:19 12.05.2015
Jo nějak se to táhne. Hlavně aby jich bylo dost, nerad bych po tak dlouhém čekání, aby se na mě nedostalo.
Fandaodpovědět 

 Dostupnost13:30:25 11.06.2020
Je v plánu nějaký dotisk? Nebo mám jak dřív zase něco potupně kopírovat apod. Opravdu rád bych si průvodce koupil.
Rosťaodpovědět 
 Re: Dostupnost12:34:15 08.10.2020
Taky se hlasim k novinkam k tomuto tematu.
take mam zajem o dostisk
Tomášodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.