LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
30.Novák 10581
31. 10547
32.Svoboda 10522
Bouldry:
30.Vaňous 9053
31.Kožich 9050
32.Chytil 9034
Hory:
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140392 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov
Provide Wall - není v provozu - Dolní Chřibská
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov

Prodejny
Husky Outdoor Shop - Plzeň
HUDYsport - Praha 1
Rock Point - OC Nisa - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Help me

Jak funguje pomoc v Ádru

smallPo několika nedávných nehodách v CHKO Broumovsko přinášíme pár stručných informací, jak vlastně funguje pomoc.

Po oznámení události, většinou mobilem na tel. 155, případně 112 následuje :

  • vyjíždí ZZS z Broumova,
  •   podle druhu události startuje vrtulník LZS z Hradce Králové, s leteckým záchranářem- hasičem z Hradce Králové
  • dispečink ZZS předá informaci hasičům do Náchoda,
  • vyjíždí profesionální hasiči z Broumova a dva tzv. lezci z Velkého Poříčí, kteří jsou vybaveni speciálními prostředky pro práce ve výškách,
  • jsou vyrozuměni členové Skalní záchranné služby,
  • při předpokladu dlouhého transportu dobrovolní hasiči většinou z Adršpachu, Teplic nebo Police n. Met.

    01


     


    Vlastní akce probíhá většinou následovně:



  • je určeno kontaktní místo, kde se výše uvedení sejdou,
  • členové Skalní záchranné služby lokalizují místo nehody ( označí dýmovnicí apod.)
  • vrtulník dopraví lékaře s leteckým záchranářem na místo nehody,
  • další členové Skalní záchranné služby a hasiči  dojdou na místo nehody provádějí vyproštění a transport zraněného, pomoc při přípravě k vyzvednutí zraněného vrtulníkem,
  • vrtulník přistane s vyzvednutým zraněným na vhodném místě a postižený je z podvěsu přeložen do vrtulníku a převezen do zdravotnického zařízení. 


    02


     


    03





    04







    Pár poznámek :

  • nosítka v přístřešcích pro poskytnutí první pomoci nejsou vhodná pro transport při podezření na poranění páteře,
  • lépe než zahajovat transport je po poskytnutí první pomoci postiženého stabilizovat a vyčkat na příchod záchranářů,
  • je docela důležité vědět, kde jsme ( dominantní věž, a oblast),
  • vhodné je vyslat někoho k nebližší komunikaci a doprovodit záchranáře na místo,
  • pokud nemáte dýmovnici, alpský signál Y mezi stromy není z vrtule vidět, rozložte třeba žďárák nebo barevné věci viditelné ze shora,
  • nebojte se zavolat,  záchrana je v rámci zdravotního pojištění,
  • možná se může zdát, že se akcí účastní příliš lidí a složek tzv. IZS ale vždy počítáme s horší variantou jako dlouhý transport bez možnosti nasazení vrtulníku, nutnost vyproštění zraněného před předáním zdravotníkům apod. řada příkladů potvrdila osvědčenost postupu,
  • samozřejmě, že rozhodující slovo má vždy  příslušný lékař.

    Na závěr snad jenom konstatování, že příslušníci jednotlivých složek IZS v této oblasti velmi dobře spolupracují. 


                                                                                                                         
    Zdroje:


    Stránky Letecká záchranná služba

    Stránky Hasiči Broumov

    Stránky HZS Hradec Králové



  • Honza   [úpravy] 07:50 09.07.2010Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     Dobré vědět ...09:00:20 09.07.2010
    A teď věčně omílaná otázka. Je lepší volat 112 nebo 155? A proč?
    Belialodpovědět 
     Re: Dobré vědět ...09:03:09 09.07.2010
    155 - je to "přímá linka" na záchranku a doktory

    dokonce ikdyz volas z mobilu, spojis se primo s danou oblasti!!

    kdezto 112 je centralne pro CR, takze volanim na 112 volas prez prostrednika a ztracis cas (112 je proste celoevropske cislo) - oni totiz musi kontaktovat prislusne zachranare v oblasti
    dogeeodpovědět 
      Re: Dobré vědět ...09:52:41 09.07.2010
    112 není jeden celorepublikový dispečink, ale má stejné centrály jako hasiči. Tedy když voláš 112 = voláš na hasiče. Menší problém je, že hasiče zajímá malinko jiný popis události než třeba lékaře. Fakt je ale ten, že někdo ty zraněné musí odnést, vystříhat, nebo třeba vytáhnout z komína nebo průrvy (pod skálou), což dělají hasiči - parta chlapů, ten jeden doktor co tam je zase dělá něco jiného. Záleží také na konkrétní operátorce, jak se v kraji vyzná.
    Prostě toho musejí umět hodně a není to prdel. Díky jim.
    odpovědět 
       Re: Dobré vědět ...11:12:48 09.07.2010
    fakt jo, si to pamatuju blbě, pro ČR spravují 112 hasiči

    víceméně 112 = 150
    dogeeodpovědět 
        Re: Dobré vědět ...11:22:51 09.07.2010
    Není to nic proti tobě. Jen poznámka že Ti operátoři nejsou jako třeba když ti nejaké call centrum neumětelů nabízí zboží, ale základní údaje musí převzít a vyhodnotit. Ty telefoní ústředny bývaly okresní, ale teď ty okresy nějak poslučovali, nebo to mají dokonce krajský. Ostatní složky jako policie a záchranka na tom budou obdobně. Větší oblast má pak za následek nutnost znalosti větší krajiny, ikdyž minimálně 112 umí najít souřadnici telefonu.
    odpovědět 
         Re: Dobré vědět ...11:31:39 09.07.2010
    však v poho, zas jsem chytřejší :)
    dogeeodpovědět 
         Re: Dobré vědět ...14:33:33 09.07.2010
    s tou souradnici si nebud zas tak jistej... trigonometricky zjistej priblizne misto od 5km do 600m. Takze zadna vyhra. POkud si u zranenyho a v tu chvili potrebujes spise doktora nez hasice tak je nejlepsi volat 155. tam ti poradej co se zranenym a na hasice je cas. Pokud je treba volat nejdriv hasice asi je vhodnejsi volat 112 a tymy vyrazej cca stejne
    R.odpovědět 
          Re: Dobré vědět ...15:32:42 11.07.2010
    112ka má v ČR asi tři centrály, do kterých se dovoláš (Hradec Králové, Brno a tuším, že Praha, tou třetí si nejsem jistej). Z toho vyplývá, to, co tady někdo psal o 112=155 a dovolání se stejným lidem je nesmysl. Obecně se doporučuje čechům volat naše čísla (tzn. 150. 155, 158, popř.156 dle potřeby), 112ka je pouze doplněk, který je určen hlavně cizincům, protože má dvě výhody - personál, který musí umět anglicky a vlastní číslo, které je stejné všude v evropě, takže není třeba řešit, kam že to mám vlastně volat. Na druhou stranu pokud potřebuju rychle pomoc hasičů, je lepší volat hasiče, totéž platí o doktorech. Navíc hraje proti používání 112ky ještě dvě skutečnosti - volám 112, vysvětluji co potřebuju, oni volají další složky a znovu vše vysvětlují. První nevýhoda je ztráta času (několikrát se tlumočí totéž), druhá je možnost dezinterpretace, neboli nepřesné zopakování mnou zadaných údajů. Výsledky mohou být velmi nemilé. Takže doporučení - okud můžete, volejte naše národní čísla.
    odpovědět 
           Re: Dobré vědět ...18:53:28 11.07.2010
    Vypadá to, že asi budeš operátor ze 112ky:-). Tři 112 na celou ČR? Sám musíš uznat, že je to hloupost. Asi těžko odněkud z Bruntálu nebo z Jeseníku budeš volat na Brněnskou 112ku. Takže 112ka jako kráva je i v Ostravě. Ale je mi jasné, že pro tebe a spoustu jako jsi ty končí ČR u Brna. A hloupost č.2, že po zavolání to musí operátor znovu vysvětlovat třeba na 155,158 a to se ti zdá zdlouhavé. Žádné vysvětlování se nekoná ale posílá se datová věta. A to je věř mi fofr.
    edelweissodpovědět 
            Re: Dobré vědět ...19:34:56 11.07.2010
    http://www.hzscr.cz/ clanek/tisnova-volani-v- ceske-republice.aspx
    http://www.hzscr.cz/ clanek/tisnova-volani-v-ceske-republice. aspx?q=Y2hudW09NA%3d%3d

    Odstaň mezery (v každém odkaze dvě)
    odpovědět 
             Re: Dobré vědět ...21:44:23 11.07.2010
    Konečně někdo koho napadlo se kouknout na naše stránky. Tady to máte všechno vysvětleno bez zbytečných keců. Děkuji
    edelweissodpovědět 
              Re: Dobré vědět ...22:59:50 11.07.2010
    Ahoj edelweissi, podle toho, co píšeš jsi profesionální hasič. Já jsem u dobráků v JPO III a rád bych se dozvěděl něco víc o fungování 112ky, ale nerad bych to řešil veřejně tady v diskuzi. Mohl by jsi se mi, prosím, ozvat na mail? Děkuji. Měj se.
     Kojakodpovědět 
               Re: Dobré vědět ...06:19:28 12.07.2010
    Jasně ozvu se. Odpoledne bych snad mohl mít čas. Zatím ahoj. Ale jinak na stránkách HZS ĆR je to docela dobře vysvětlené
    edelweissodpovědět 
                Re: Dobré vědět ...09:32:02 13.07.2010
    Ahoj, ráda bych se zeptala na to, jakým způsobem dojde k lokalizaci volajícího, za předpokladu, že neví, kde přesně se nachází. Slyšela jsem, že polohu lze určit během hovoru ze signálu mobilního telefonu, je tak?
    Snad nejen začátečníkovi se stane, že uprostřed skalního města, nemá tušení kde přesně, tj. pod jakou věží právě stojí.
    Předem díky za odpověď.
    Zuzaodpovědět 
                 Re: Dobré vědět ...16:57:42 13.07.2010
    jo jo Zuzi je to tak jak jsi slyšela
    edelweissodpovědět 
                  Re: Dobré vědět ...23:58:25 13.07.2010
    Moment. Tohle by mohl být nebezpečný blud, při špatné interpretaci. Věřím, že edelweiss to zle nemyslel, polohu skutečně odečítat lze, ale V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ne s takovou přesností, aby bylo ve skalním městě typu Adršpach možné poznat, u které jsi věže. Maximálně tak, jestli jsi za Tošovákem nebo někde u pokladny. (Platí pro běžný GSM mobil, ve kterém není GPS modul.)
    technikodpovědět 
                   Re: Dobré vědět ...06:18:29 14.07.2010
    Ach jo vy mě trápíte.Tady řešíte milimetry.Od vás bych chtěl vážně nejonem ve skalách,když bych to bohužel potřeboval pomoct.Ano máte pravdu na milimetry váš mobil operátor vážně nezachytí.Co takhle uvažovat racionálně dál a né jestli jsem milimetr v pravo nebo vlevo? Někdo se bude věnovat osobě,která potřebuje pomoct a druhý seběhne někam na volné prostranství nebo vyběhne na nějakou vyvýšeninu a bude mávat tričkem,ručníkem nebo si stoupne do Y,ten hasič v podvěsu taky není slepý. Děcka neblbněte já vím,že se něco stane třeba jen jednou v životě i když ani to vám nepřeju,ale je třeba rozhodovat se s chladnou hlavou a ne zmatkovat jestli mě najdou někde pod převisem. Tak se sakra snažte,víc jak lidský život neexistuje
    edelweissodpovědět 
                    Re: Dobré vědět ...10:50:56 14.07.2010
    Počkej, já bych ten technický komentář nechápal zle. Já ho vnímám jako varování před tím, aby lidi nespoléhali na to, že podle mobilu je najdou, ale byli si vědomi toho, že když nevědí přesně, kde jsou (ve spletitém skalním městě a ve stresu atp. žádný problém), tak se musí sami snažit, přesně tak jak to popisuješ - učinit se viditelnými a dávat znamení ... (Prostě zázračná krabička tě nespasí.)
    Robertodpovědět 
                     Re: Dobré vědět ...18:44:32 14.07.2010
    Máš pravdu. Jen už mi někdy zůstavá rozum stát nad tím jak si někdo myslím "Já mám mobil a záchranáři snažte se". Snažíme se,ale s pomocí to jde lépe a hlavně rychleji.
    edelweissodpovědět 
                      Re: Dobré vědět ...20:22:31 14.07.2010
    :) Rozumím. (Myslím, že zcela.)
    Robertodpovědět 
                    Re: Dobré vědět ...08:58:15 07.08.2010
    myslim, že lkalizace podle mobilu je zalezitost, ktera neni legislativne osetrena. tudiz se nepouziva, pouze zatim zpetne pri vysetrovani kriminalnich cinu.
    ddodpovědět 
              Re: Dobré vědět ...11:06:52 12.07.2010
    edelweissi, nechci tě otravovat, ale dost by mne zajímalo něco, co jsem na tom webu nenašel, resp. nebylo mi to z toho jasné - a myslím, že je to obecně důležité:
    1) Co to znamená "posílá se datová věta", jak píšeš? Jako že hovor s operátorem na 112 se automaticky, v úplnosti, zaznamenává a pak se v datové formě přeposílá (třeba) záchrance? Pak by ho stejně museli ještě jednou poslouchat, ne? Anebo z něj operátor udělá nějaký výtah a ten přeposílá?
    2) /Souvisí i s prvním bodem/ Jaká je odborná kvalifikace operátorů na 112? Hasiči, zdravotníci, policisté, všebecná? Myslím, že v mnoha případech kromě přivolání pomoci potřebuješ taky poradit, co máš dělat - a přijde mi zřejmé, že školený a zkušený (třeba) hasič bude umět vyřešit i hodně (třeba) zdravotních problémů, ale nikdy to nebude stejné jako když mluvíš se zdravotníkem, a obráceně (že se nemá stříkat voda na hořící rozvodnu, ví každý, ale jsou určitě mnohem zapeklitější situace).
    Ev. předem dík :)
    Robertodpovědět 
               Re: Dobré vědět ...12:50:12 12.07.2010
    Ahoj.Operátor na 112ce přijme hovor a na kompu před sebou se mu volané číslo lokalizuje.Pevná linka hned,mobil za chvíli.On vlastně volajícího vyzpovídá podle toho co všechno potřebuje vědět.Má před sebou na monitoru takovou tabulku a během rozhovoru ji vyplňuje.Až má všechno co potřebuje,tak ty informace pošle pomocí datové věty (jsou to vlastně všechny informace o události) na operátory 155,158. A podle toho se na místo zásahu posílají vhodné síly a prostředky ke zdolání události. Operátor na 112ce musí umět samozřejmě anglicky (tím myslím,že musí mít i zkoušky).Angličtina je ale základ,pak jsou operátoři mluvící německy,španělsky a teď už přesně nevím jaké jazyky tam musejí být. Základy první pomoci jsou taky jasné. Když neumí s první pomoci poradit, tak může na linku přepnout třeba operátora ze 155 a ten poradí. Jde to fakt rychle.
    edelweissodpovědět 
               Re: Dobré vědět ...12:58:17 12.07.2010
    Jo a ještě ses ptal na odbornou kvalifikaci. Tak klasika:maturita,cizí jazyk a pak to ostatní už tě neučí v kurzu. A jak píšeš,že zdravotník úrčitě poradí víc než třeba hasič-operátor, to asi jo, ale většinou lidi co volají, tak stejně neumí přesně popsat stav osoby co potřebuje pomoc. Souvisí s tím stres a tak. Někdy to vypadá fakt hrozně,ale nakonec to tak horké není někdy zase naopak. Je to těžké popsat do telefonu,když se ti něco takového stane jednou za život a těžké je potom i poradit.
    edelweissodpovědět 
                Re: Dobré vědět ...10:45:35 14.07.2010
    Jasné. Díky moc. Potvrzuje to to, co jsem teď našel na těch stránkách - jen je to tam trochu skryté v "Tiskové informace o lince 112" - "Linka 112 - otázky a odpovědi - kdy volat linku 112": stručně řečeno - 112 volej tehdy, řešíš-li něco, u čeho bude potřeba více odborností, nebo nejsi-li si jist tím, koho vlastně potřebuješ, nebo neumíš-li česky; jinak volej přímo hasiče, záchranku, policii. (Ona ta zpráva taky je z února 2009, věci se můžou měnit.)
    Robertodpovědět 
     Re: Dobré vědět ...09:09:46 09.07.2010
    112 je číslo na tzv. CTV - centrum tísňového volání, které pak předává událost dalším složkám. CTV střediska jsou u nás udělána tak, že jsou ve stejných místech jako ohlašovny požárů. Na čísle 150 a 112 se dovoláš v podstatě stejným lidem. 155 a 158 už ale nemají se 112 tolik společného a tak je lepší volat je přímo.
    Šmelinaodpovědět 
      Re: Dobré vědět ...18:56:02 11.07.2010
    112ka není tzv.CTV ale TCTV. Jinak dobrý, máš celkem přehled:-)
    edelweissodpovědět 
     Re: Dobré vědět ...10:18:30 09.07.2010
    112 má jedinou výhodu a to když hned řekneš aby tě lokalizovali tak dokážou zjistit souřadnice odkud voláš.
    odpovědět 
      Re: Dobré vědět ...12:05:28 09.07.2010
    mají gpsku i ve vrtulníku?
    odpovědět 
       Re: Dobré vědět ...14:38:15 09.07.2010
    No to si piš že mají. Ta naše je napojená i na autopilota a výnos má i na digitální mapu. Dnes běžný standart. Podobně jako brýle NVG (noční vidění).
    Radodpovědět 
     Re: Dobré vědět ...10:21:48 09.07.2010
    112 má jedinou výhodu a to když hned řekneš aby tě lokalizovali tak dokážou zjistit souřadnice odkud voláš.
    odpovědět 
     Re: Dobré vědět ...20:02:36 10.07.2010
    Volat na 112 ma este jednu velku vyhodu najma v horach a miestach kde je zly signal. Telefon pri takomto volani pouzije hocijaky signal nielen vlasneho operatora od ktoreho mas sim kartu. Tak isto ti to dovoli vytocit trebarz aj s mobilu bez sim karty alebo pri zablokovanej klavesnici. Ine tiesnove cisla takuto podporu nemaju.
    Tomasodpovědět 
     Re: Dobré vědět ...06:19:36 16.07.2010
    Zjednodušeně se dá říct, že pokud se jedná třeba o dopravní nehodu, kterou řeší všechny tři složky IZS, tj. HZS, ZZS, PČR je lepší volat 112. Operátor tě "vytěží", předá tě "hlasem" na ZZS a zároveň událost předá datovou větou všem složkám. Pokud víš, že potřebuješ pouze ZZS nebo PCŘ, je možné volat přímo tam. Z TCTV 112 tě tam nicméně přepojí taky. TCTV 112 je v ČR cca 14 v každém kraji jedno. Pokud se volá z pevné linky, operátor lokalizuje přesnou adresu. Lokalizace mobilu je pouze přibližná, tj. pozná třeba z jaké městké části voláš, nepozná se ale ulice a už vůbec ne číslo popisné.
    petr podpovědět 
     Re: Dobré vědět ...06:26:10 16.07.2010
    Zjednodušeně se dá říct, že pokud se jedná třeba o dopravní nehodu, kterou řeší všechny tři složky IZS, tj. HZS, ZZS, PČR je lepší volat 112. Operátor tě "vytěží", předá tě "hlasem" na ZZS a zároveň událost předá datovou větou všem složkám. Pokud víš, že potřebuješ pouze ZZS nebo PCŘ, je možné volat přímo tam. Z TCTV 112 tě tam nicméně přepojí taky. TCTV 112 je v ČR cca 14 v každém kraji jedno. Pokud se volá z pevné linky, operátor lokalizuje přesnou adresu. Lokalizace mobilu je pouze přibližná, tj. pozná třeba z jaké městké části voláš, nepozná se ale ulice a už vůbec ne číslo popisné.
    petr podpovědět 

     IZS09:00:25 09.07.2010
    zachranari jsou frajeri a muzeme byt radi ze je mame :)
    dogeeodpovědět 
     Re: IZS10:04:56 09.07.2010
    A hlavne to sou profici co svoji praci umej a davaj do ni vsechno.
    R.odpovědět 
      Re: IZS10:55:11 09.07.2010
    Souhlasím, jsou to fakt borci a obdivuju je všechny.
    Májaodpovědět 
       Re: IZS19:01:17 11.07.2010
    Děkuji. My taky máme rádi slečny, které nás obdivují:-)
    edelweissodpovědět 

     zahraničí?10:32:14 09.07.2010
    co za čislo volat, když se stane nehoda v Zahraničí? taky 112? myslim ted Evropu..
    osmanodpovědět 
     Re: zahraničí?10:59:36 09.07.2010
    112 je tísňové číslo, které by mělo fungovat v celé EU. Ale v to jsme trochu napřed. Proto je potřeba si pro příslušnou zemi zjistit čísla tísňové linky.
    Honzaodpovědět 
      Re: zahraničí?11:07:15 09.07.2010
    112 by v EU mela fungovat, ale treba v horach volat primo prislusnou horskou sluzbu...
    dogeeodpovědět 
     Re: zahraničí?15:15:19 09.07.2010
    112 většinou funguje dobře všude ... vyzkoušeno ve Francii, Rakousku, Španělsku, Norsku, .. problém je spíš se signálem. Ne všude je tak dobrý jako v našich a slovenských horách. Ale třeba na Korsice když řekl kamarád do telefonu jen jméno nejbližšího kopce (nechtěli ani vědět GPS souřadnice, i když jim je chtěl diktovat), tak do 5 minut už na něho na hřebeni nalétával vrtulník.
    Belialodpovědět 
      Re: zahraničí?18:54:14 10.07.2010
    Hele, na Sibiři garantovaný přílet vrtulníku - od 4 hodin výše.
    Nepadejte a nekrmte medvědy
    karlosodpovědět 
       Re: zahraničí?15:40:41 11.07.2010
    4 hodiny = lépe než nikdy. :D
    odpovědět 
        Re: zahraničí?20:16:42 11.07.2010
    letos tam valím zasejc, tak udělám reportáž :-).
    Pro mne je to spíše vysokohorská turistika s vejšlapem na nějakej ten vrchol.
    Možná k tomu i nějaká lezba. Ale opatrně a s rezervou.
    Stupeň rizika je tam extremně vysoký právě kvůli nedostupnosti servisu a přeci jen nejsme tak prdlý jako rusáci.
    Znám je docela dobře, ale některý vraždy co dávaj je mnohdy mimo chápání zdravého rozumu.
    Ale to je opravdu spíše na tu psanou story, než-li planý kecy.

    Hore zdar.
    karlosodpovědět 
     Re: zahraničí?15:03:34 13.07.2010
    Pod Badilem ve Švýcarsku třeba na 112 odpovidali JENOM italsky "carabinieri" a neumeli ANI JEDEN JEDINÝ svetovy jazyk, leda italsky. Fakt neuměli nijak pomoci. Doporucovali 118, na kterou se ale pro zmenu nedalo dovolat. Asi je dobre mít s sebou v horach i nějaká lokální čísla (chatař, ...)
    Teckoodpovědět 

     Díky12:14:08 09.07.2010
    za užitečný článek.
    Petr Jandíkodpovědět 

     skalní záchraná služba10:47:40 12.07.2010
    taky je dobrý zavolat přímo skalní záchranou službu (číslo je napsané na tabulích v oblasti), protože oni znaj terén a když se řekne věž, tak můžou vrtuli udat přesné GPS souřadnice.
     krizemarodpovědět 
     Re: skalní záchraná služba14:10:23 12.07.2010
    Nevím jaká tel. čísla myslíš, ale na letáku skalní záchranné služby jsou uvedena čísla na náčelníka a ten nemusí být vždy dostupný. Skalní záchrannou službu svolává okresní operační středisko hasičů ve Velkém Poříčí u Náchoda. ( tel. 950515500 mobil 725085110 /11/ ). Ale je zbytečné si tato čísla pamatovat. Pokud je nahlášena nehoda ve skalách na 155 nebo 112, skalní záchranná služba se automaticky svolává.
    Honzaodpovědět 
      Re: skalní záchraná služba14:45:13 12.07.2010
    já mám pro jistotu uloženýho náčelníka :) v každým když jsme minulý víkend volali 155, tak vše proběhlo tak jak mělo.. i když operátorka po oznámení Křížový Vrch u Adršpachu odpověděla: "Kdeže?"
     krizemarodpovědět 
       Re: skalní záchraná služba12:41:09 13.07.2010
    Každopádně respect všem záchranářům*
    Hurvajzodpovědět 

     kdzby sem byl bejval věděl16:12:34 15.07.2010
    a měl supr-trupr-kůl vodsedadlo. Tak jsem neletěl I.A. třídou

    -
    p.s.
    dodržujte pitný režim na skalách. Pivo lezec vám to umožní :D
    Karlosodpovědět 

     No jo, záchrana... ale co dál?16:11:09 16.07.2010
    Práce záchranářů je super, rychlá a profesionální. Problém je, když nemáš to "štěstí", že pro tebe letí vrtulník a skončíš v Hradci v nemocnici. Potom tě odvezou do Broumova, kde nemají traumatologii, ani stálou pohotovost na rentgenu a sanitku do Trutnova ti nenapíšou :-//.
    bernyodpovědět 

     112 nepoužívat!08:47:46 17.04.2013
    Správně je linka 112 pouze pro cizince
    gnadyodpovědět 

     Foto dne:

    Agnes
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179394)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    Talkante IV Bielatal
    Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
    Chimaera 8- Beycik
    Yandance 6 Beycik
    Zikkim 5+ Beycik
    Nově komentované:
    Banana Split 5c Paklenica
    Zollamt 6A+ Bor
    Hammer King 7c Brseč
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

     Nové komentáře:
    Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

     Kde to vře:
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
    Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
    Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
    MČR v rychlolezení (16)
    Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
    Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
    MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
    Marjan (4)
    Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

     Nově v inzerci:
    druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     361 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     315 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     284 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     286 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     256 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.