Převzato z webu cemba.cz (Česká Mountainbiková Asociace):
Teplicko-Adršpašské skály mají být další obětí cyklistického asfaltu. V blízké době by měla proběhnout modernizace cyklostezky v úseku Teplice nad Metují – Bučnice, odkud by měla pokračovat do Adršpachu. V současné době vede z Teplic do Bučnice z části nezpevněná cesta a to přímo po hranici národní přírodní rezervace Teplicko-Adršpašské skály. Nová cyklostezka se stejnou trasou místy o šíři až 3 metry by měla být upravena jak jinak než asfaltovým povrchem.
Podle radních Teplic nad Metují je asfaltová cyklostezka Evropským ne-li světovým standardem. Takové tvrzení platilo možná před pár lety, nyní se však takovým způsobem staví již pouze v okolí velkých měst a v úsecích, které prochází přímo městem. V částech které vedou přírodou se snaží projektanti naopak přizpůsobit materiál cesty jejímu okolí tak, aby s ním příliš nekontrastoval. Nikoliv však v Teplicích nad Metují. Zde se asfalt prosazuje navzdory nespokojenosti obyvatel, kterých se cesta bezprostředně dotýká i navzdory stále hlasitějšímu nesouhlasu aktivních cyklistů.
Ani pravidla pro čerpání Evropských fondů ani normy, kterými radní argumentují, však neuvádí, že by povrch měl být asfaltový. Otázkou tedy zůstává, kdo má skutečný zájem na budování asfaltového monstra přímo na okraji národního přírodní rezervace. Jak se ukazuje, cyklisté, turisté ani část obyvatel, kterých se situace přímo dotýká, tento zájem s radními nesdílejí.
--
Tolik Česká Mountainbiková Asociace, nicméně myslím, že je to věc, která si zaslouží minimálně pozornost horolezecké komunity.
Přesně tak, cui bono? A i kdyby to nebyla asfaltová lobby: Lezu a jsem i aktivní cyklista a nevidím jediný důvod, proč by ve volné(je to tak, že?) přírodě měla vést asfaltová cestička pro cyklisty. Přece kvůli pupkatým tatínků a a sotva jedoucím maminkám s ještě sotva jedoucími dětmi nevyasfaltujeme každou polní, či lesní cestu.
Kdo kdy lezl na Srbsku na Bláže a náhodou, třeba právě proto, že dobral spolulezce, zabral jeden "pruh", či kus "pruhu" mezi kamenným středem cesty a následně se málem porval, protože mu jakýsi debil přejel přes lano kvůli vlastní neschopnosti přejet na druhou stranu cesty, ví, že právě tito debilové se na kolech sotva drží. A mimochodem z mých vlastních pozorování soudím, že tato množina cyklistů, se signifikantně překrývá s množinou cyklistů, kteří hrubě porušují pravidla silničního provozu a slušného chování(nejezdí při pravém okraji, jezdí vedle sebe ve dvou a více, mnohdy roztaženi přes cestu, nehlídají si své děti, kteří dělají to samé a navíc jsou velmi nepředvídatelné), tedy jsou překážkou nejen pro automobilisty.
Lidská pohodlnost by měla mít své meze a obzvláště, co se přírody týče.
To sou mi ale zbytečný skřeky. Jesi si to tam dobře pamatuju, tak to vede vcelku po rovince. Tim, že se to vyasfaltuje (což se dá udělat i decentně a environmental friendly), tak tam vznikne trasa, které je využitelná třeba i pro bruslaře, a tak se celá stezka prima zkapacitní a rozšíří nabídka pro návštěvníky oblasti. Ideální postup by ale asi byl: zrušit tu neekologickou železnici (kravál z vlakovejch sirén, smrad z naftovejch motorů), kterou beztak nikdo nejezdí a její provoz akorát stojí hrozný love, a místo ní vyasfaltovat cyklostezku. Cyklostezky na bejvalejch náspech sou labůžo, hlavně na korčule - viz např. Česká Lípa - Žízníkov, Bocklradweg u Neustadt an der Waldnaab. Táhlý klesání, táhlý stoupání, paráda. Více asfaltu na rovinaté stezky! Za korčulí funclub
Co to kecáš.... Jak nikdo nejezdí to že máš auto a vezeš se až pod milence neznamená že tam nikdo nejezdí.... A nechtěl bys aji aguapark u pískovny s tobogánem.
Ale jinak co se asfaltovýho provedení týče tak no comment, do toho tmavýho údolí to vůbec nevadí, navíc rozhodně nelze předpokládat aby se to dláždilo kamenem...to by nikdo nezaplatil. Ale ten vlak...tos nedal.
Hoj, Papousi, jako vzdy nelze nez nesouhlasit. Jen bych jeste spojila cyklostezkou podel lesa Bisik a Chramovky, to by bylo žuuuužo....padim ted do Adru:-) mej se
Parknu auto nasadím brusle a hurá in line na skály, šetří to čas, takže toho více vylezu anebo vypiju. Papouš je prostě kabrňák, naprosto s ním jsem za jedno. A navíc 2x tolik adrenalinu, prostě super nápad. Je mnoho povolaných, ale málo vyvolených. Papouš je vyvolený....
Mam horkou novinku, jsem dnes odpo kontrolovala stav asfaltek v Adru a mam zlepsovak: az se tam bude vytvaret z koleji ta bezvadna stezka pro bruslare a cyklisty, tak by to chtelo pri jednom taky predelat tu silnicku od Tosovaka k soucasnemu prejezdu pres trat, preci jen na tech bruslich to tam neni uplne pro zacatecniky :-) Filipovi take nezbude zajiste nez se mnou souhlasit...
já bych si teda dovolit s papagajem jako obvykle souhlasit, cesta pro železného oře z Primátorova do Krakonošova je jak ekonomicky, tak ekológistickoenviromentalisticky velmi diskutabilní (problém stařičkéh reliktu z dob, kdy technika neuměla postavit motor menší než chalupa je z né zcela pochopitelných důvodů romantizován a ekoaktivizován). neznám podrobná čísla, a možná se mýlím (možná, že se jedná o brutálně ziskovou a čistou trať), ale stav údržby trati i vozidel napovídá, že má mašinka odtroubeno a nechává se dochcípat.
pak druhá podmínka k asaltování: jedná se o trasu dopravně zajímavou, tedy odněkud někam. nabídne rodinkám možnost výletu bez zválcování roztomilého robátka kamionem, a stáhne cyklistické rodinky z tras pro cyklisty skutečně nevhodných. pravověrný mountainbiker se bude dál rochňat v lese - samozřejmě je nasnadě blbá analogie s okřídleným "nemusíš si ten nejt cvakat".
poslední problém aneb asfalt kontra uválcovaná šotolinka: vono to gró se musí udělat zrovna tak, a to cestu odvodnit, udělat příkopy, propustky, uválcovat podkladní vrstvy a tak dále. jestli nakonec položíme bezůdržbovej litej asfalt (případně asfaltbeton) nebo uválcujeme šotolinku přijde sevšímvšudy na poměrně podobné peníze. šotolinka má mírnou nevýhodu, a to, že se musí udržovat, aby byla sjízdná pro silničkáře a taky především proto, aby se v rovinatém údolí nerozbahňovala.
ty seš fakt debil papouši. Ani mi nestojí za to abych hledal lepší výraz jak tě nazvat. Hromadná doprava je právě to co ekologizuje přepravu lidí.. když si bude každej vozit prdel ve svym autě tak to pude rychle do prdele. Fakt mě serou takový jako ty co nejdřív pustěj z držky nějakou kravinu a pak přemejšlej. možná ani to ne
Zkus si sehnat údaje, kolik zplodin vypustí naftové lokomotivy, které tam jezdí, a kolik "hromadně" přivezou lidí, a kolik škodlivých zplodin vyjde z aut a kolik lidí se tam doveze autmo. Pak ještě přidej náklady na údržbu železnice a náklady na údržbu silnice. Docela by mě zajímalo, co ti vyjde ekologičtější.
Jinak jsem taky pro asfaltovou silničku pro cyklisty (pokud nevede přímo skalami nebo nezpevňuje turistickou cestu, pak by to byl opruz pro pěšáky).
Ještě bych do rozpočtu přidal odpovídající poměr z cca pětimiliardové dotace do ČD od státu a další dotace od obcí a krajů na osobní přepravu. Tohleto o ekologii opravdu není....pokud by tam jezdil malý bus na zemní plyn možná...ale přeprava 200 tun železa po kolejích + pár jedinců je opravdu o 100 let někde jinde ( samozřejmě zpět ). Železnice pro přepravu osob ( nikoliv nákladu převážně těžkého či objemného ) nikdy ekologická nebude....
To, že ČD jsou bolševickej dinosaurus, je jiná věc. Po kolejích nemusí rajtovat 200 tun železa, ale jeden moderní motoráček s motorem slabším a čistším než autobus, může v něm být čisto, může jezdit často, svižně a načas. Doporučuju navštívit některý ze standartních evropských států, např.Holandsko... Jinak pánové, pokud se pouštíte do ekonomický expertizy, vemte prosím v úvahu, že do cen silniční dopravy se jaksi nezapočítává taková drobná externalita jako náklady na výstavbu a údržbu dopravní cesty. Ony ty dálnice a silnice nám jaksi nepadají z nebe, ale krutě je platíme z veřejných peněz, a to v řádech stovek miliard ročně!!! Modernizace železnice je nutná podmínka, aby to mohlo fungovat (ta silniční doprava už taky nejsou tatry stojedenáctky na okresce z kočičích hlav), převedení části nákladní dopravy zpátky na dráhu pomůže její ekonomičnosti a uleví silnicím, ke kterým nebude potřeba každejch deset let přidávat dva pruhy (jako by to potřebovalo nejdelší parkoviště ve střední Evropě mezi Prahou a Brnem).
Tady se zatím mluvilo jen o Ádru. A navíc říkáš "kdyby". Zatím je to tak, jak to je, a pár desítek let se to bohužel nejspíš nezmění. Takže počítej s tím, co je, a ne s tím, co by mohlo být. Zní to hezky, ale realita je naprosto jiná.
Chci tím říct, že smiřovat se s realitou, pokud je evidentně nevýhodná, je cesta do pekel. Jestli se bude podporovat výstavba dálnic na úkor modernizace železnice je věcí volby, rozhodnutí, politiky, kšeftu (a masáže veřejnosti), není to objektivní danost. S tím se smiřovat nebudu a rozumným lidem doporučuju totéž :-))).
On nikdy vlak nebude lehkej a úspornej. Už z principu musí vážit řádově tuny a tomu musí mít odpovídající motor....to jsou prostě fyzikální zákony ....které předurčují, že se pro přepravu pár jedinců na krátké vzdálenosti prostě nehodí, nebo se domníváš ze těch pár lidí ve vlaku za svojí jízdenku cestu v reálu opravdu zaplatí?!
Už ve fyzice na základce se učí, že práce je přímo úměrná váze břemene a výšky, do které ho zvedáme (omlouvám se fyzikům za hodně jednoduchou parafrázi). Pokud zvedneme padesátitunový vagon o deset metrů, vykonáme stejnou práci jako při zvednutí dvacetitunového autobusu o pětadvacet metrů. Když se podíváme na trasování železnice, z místa A do místa B zpravidla stoupá plynule a velmi pomalu. Silnice naopak většinou připomíná lochnesku a součet stoupání většinou bývá podstatně větší než odpovídající násobky stoupání dráhy. Na změnu rychlosti před a za zatáčkou se taky vyšplíchá dost nafty. Energie vydaná navíc se pak vycmrndá jako teplo při brzdění ze zbytečně vyjetých kopců. A to nemluvíme o rozdílu ve valivém tření železo-železo na kolejích a rozžvejkaná guma-asfalt na silnici. Nemám to spočítaný, ale troufám si tvrdit, že energeticky, vztaženo na osobokilometr při plně obsazených vozech, je vlak výrazně úspornější než bus.
Připojuji se k petrovi....zjisti si kilometrovou spotřebu. Jinak autobus váží do 14 tun - spíše méně a uveze 45 cestujících. Pendolino 450 tun, motorák třeba 30 nevím...každopádně bude problém ta vytíženost - pár cestujících v prázdném vlaku a samozřejmě nákladovost. Provoz nádraží, údržba železnic, telematika, 100000 zaměstnanců, pořizovací cena vozů...
S tím netem je to výbornej nápad. Doporučuju všem. Bohužel se mi sem nedaří probourat s odkazama, ovšem průměrný inteligent zvládne sám na gůglu zadat třeba „motorový vlak, spotřeba“. Energetická náročnost na osobokilometr je u autobusu přibližně dvakrát vyšší než u motorovýho vlaku a pětkrát vyšší než u elektrický lokomotivy. To jsou čísla, která vycházejí z českých statistik, tedy ze skutečně ujetých kilometrů a přepravených osob (včetně těch "prázdných a poloprázdných vlaků"). Pokud vezmeme v úvahu modernizační trendy (teda zatím ne u nás), posouváme se v ekonomice provozu vlaků ještě někam jinam. Doporučuji ctěné pozornosti např. články týkající se využití zemního plynu na železnici nebo "Světovou novinkou je bioplynem poháněný motorový vlak pro 54 cestujících, spojující univerzitní město Linköping s Västervikem. Do provozu byl uveden v září 2005.". Opakuju, že investice do výstavby a údržby dopravní cesty do toho nelze kalkulovat, protože do autobusový jízdenky taky není cena dálnice započtená ani náhodou. Sto tisíc příslušníků modrý armády je diluviální přežitek, českej bordel a o efektivitě železniční dopravy obecně to nevypovídá lautr nic.
Tolik práce jsem si s tím nedal, ale to může být ten kámen úrazu. Zatímco silnici využívají i ostatní ( nejen ony autobusy ) , lokální koleje využívají pouze ty "osobáky". Ekonomicky by to byl složitý propočet, protože ČD nejsou jen ten vlak, ale i ten 100 000 aparát modré armády, nádraží, správy dopravní cesty atd.... Pokud by to bylo jako v zahraničí, kdy jsou moderní soupravy provozovány různými privátními subjekty bylo by to asi jinak, ale takto to je pokroucené a různě interpretovatelné. Řada lidí dnes dává přednost autobusu, protože vychází levněji ( pro konečného uživatele ), je často čistčí a komfortnější proti osobním vlakům i podstatně rychlejší ( zase si neodskočíš na záchod během jízdy )
Nemam to spocitany, ale........ tak tohle uz me s prominutuim se.e! Vzdycky, kdyz se jedna o zivotni prostredi - a je jedno, jestli je to energetika, doprava, nebo podobna temata - jsou k dispozici dohledatelna data a dokonce i ucebnice ZS s trojclenkou. Ale objevi se borec, kterej pronese: nemam to spocitany, ale takhle nejak to musi vyjit a bude to fungovat, protoze tomu verim. Uaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestli tím komentuješ exaktní argumentaci jednoho profesora ekonomie, kterej momentálně na vedlejšák sedí v Práglu na hradě a fušuje do klimatologie, tak mu napiš na jeho stránky. Pokud to bylo na mě - viz výše.
Ano, bylo to na Tebe. Tak sem foukni konkretni odkazy, at nevaris z vody!
Jako zaklad muzes vzit rocenku CDV, nebo ministerstva dopravy. Tam nakonec zjistis, ze pro zeleznici se neudavaji zvlast spotreby energie pro motorovou osobni trakci, ale jen pro motorovou osobni a nakladni dohromady. Ale i tak dojdes k zaveru, ze minimalne 3/4 spotreby musi padnout v CD na naklady a 1/4 na osobaky, jinak spotreba ( a
merne emise ) na osobo-kilometr vyjdou ve prospech autobusu. Jako dalsi zdroj inspirace muzes nakouknout na stranky lokomotiv, kde se uvadi zajimave spotreby (i kdyz dost promenlive, napr. 340l/h pro Sergeje a 100-300 litru na hodinu pro Bardotku a Brejlovce). Taky se tam uvadi objemy jejich motoru (okolo 100-150l) a jejich hmotnosti (od 60 tun navrch). Takze brejlovec tahnouci 4 vagony do Mrtvic nad Metuji je zrejma ekologicka mnamka.
Dale uvedeme na scenu pana inzenyra Zemana, kandidata ved, ktery rozebira napriklad na tomto odkazu: http://tinyurl.com/2fs96l , jak to vypada s emisemi motoraku vuci silnicni a jine doprave. Strucne shrnuto: samy opravny koeficient, navic jsou vysledky jeho uvah prave na velikosti techto koeficientu dost zavisle. Ale i tak porovnani motorak oproti autobusu nevychazi nijak zarive pro motorove vlacky. O dvoj-trojnasobnem rozdilu nemuze byt reci.
To se ostatne ukazuje i v dalsim clanku od stejneho autora: http://tinyurl.com/25xruh
Tady autor dosahnul relativni vyhodnosti motorove zeleznice jenom tim, ze pouzil jinou databazi pro spotrebu nafty na zeleznici v roce 2004. Je potreba priznat, ze tuto skutecnost sdelil o nekolik odstavcu nize. Krasny eufemismus "Situaci komplikují určité rozpory mezi datovou základnou..." skryva prosty fakt, ze z roku na rok klesla spotreba CD o 60 procent...ehmmm.
Je zajimave, ze v obou zminovanych clancich vychazi energeticka i emisni narocnost osobnich aut stejna jako narocnost linkovych autobusu.
Za velmi poucny povazuji tento clanke z prostredi anglickeho: http://tinyurl.com/yrs9qm Aneb zmanipuluj si spotrebu, jak potrebujes.
Nebo z Masarykovy univerzity http://tinyurl.com/2a78rr, zvlaste doporucuji odstavec o komparativnich vyhodach zeleznice.
Ale kdyz ta silnice je tak klikata a hornata...to se holt neda nic delat.
Gruntovnější info od téhož Zemana na http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/vts23/2301.pdf
Ať to čtu, jak to čtu, vycházejí mi z toho závěry, kterých jsem se dopustil výše. Ledaže by ten člověk byl ekologistický zaprodanec a samozvanec, který společně s čerstvým nositelem Nobelovy ceny za mír, Al Gorem, podkopává základy světové civilizace. Ale to určitě ne, vždyť je to EKONOM (čti "nadvědec")!!
Zacali jsme se hadat o zeleznici, ale uz se Ti sem podarilo zamichat Papaaa Profesora a Alberta k tomu navrch. To je dost mimozni, nezda se Ti? Ke gruntovnimu info pana Zemana: v letech 2003 a 2004 podle statistiky CDV najednou poklesla spotreba CD o 60% Jinak by se Zeman nedobral cisel, ktera do gruntovni zpravy napsal.
Uplně jsem si před kundidátem Zemanem sedl na zadek. :-) Sečetl čísla z naší bolševický železnice a ještě je potom vydělil nějakým určitý autem. :-) :-)
Panebože, co vy všechno sežerete.
Já to spočítané mám. Je obecná pravda, že: čistě energeticky je železniční přeprava efektivnější než silniční. Předpoklady: Plná obsazenost v obou případech. Neuvažují se náklady na údržbu, obsluhu a budování trati/silnice. Neuvažuje se rychlost přepravy. V prospěch železnice navíc mluví fakt, že trať lze dodatečně elektrifikovat.
Psal jsem výše....já to tak jistě jako ty nevím, ale zajímalo by mne jaké vstupní veličiny jsi zadal. Je elektrifikace při vzrůstající ceně ele. proudu ještě ekonomická?! Co jsi zahrnul do vstupů? I údržbu a výstavbu nádračí....mnohadesetitisícový aparát?! Rozpočítal jsi i ztrátu ČD hrazenou ze státního rozpočtu a dotace krajů a obecních úřadů do lokálních tratí?! počítal jsi výstavbu a údržbu kolejí?! U silnic je to taktéž složité, ale u osobních vlaků je vytíženost kolejí téměř 100% lokální osobní dopravou u silnic představuje provoz autobusů méně než 1% na silnicích ....takže u vlaků musíš přepočítat do vstupu nákladů plných 100 na vše u autobusu je to pouze méně než 1%. Jinak paradoxně i když je dle tebe vlak ekonomicky výhodnější je zejména ten osobák pomalejší i dvojnásobně ( viz. jízdní řády na mne známích tratích bus/vlak ) a je i držaší ( bez možných slev na různé karty a kilometrové banky...). Paradoxem je, že se autobusová doprava provozuje komerčně na lukrativních tratích bez dotací za menší cenu než vlak a se ziskem pro provozovatele.
Ale dyk já s hromadnou přepravou nemam žádnej problém. Ten neekologickej naftovej vlak může nahradit o poznání úspornější a flexibilnější naftovej autobus.
Nevidím důvod, proč by 10-50m vedle velmi frekventované komunikace (nevím, odkud autor článku je, ale přál bych mu jezdit mezi bezohlednými polskými autobusy a auty turistů, a to po silnici, která je v některých místech tak úzká, že se skoro nevihnou 2 auta, natož autobus)a železnice nemohla být vybudována asfaltová cyklosteska. Jak k tomu příjdou ti, kteří nevlastní MTB, nebo maminky s dětmi, kteří se také chtějí přepravit z Adršpachu do Teplic, nebo druhým směrem a jsou dopravou ohrožováni. Oni nemají na výběr kudy jet, protože po místní komunikaci je to životu nebezpečné! Neřeknu nic, kdyby cyklosteska vedla přímo skalami, ale ta do nich ani v nejmenším nezasahuje. Prostě v tomto případě se mě zdá asfalt jako standart, a myslím že každému rozumnému člověku také.
No ona dobre udelana stezka nemusi byt z asfaltu. Navic vetsina cyklistu je pr to aby byla cesta zpevnena ale ne asfaltem... Jo a uka mi maminku s detma na silnicnim kole.
Vozil si dite na kole? Ja mam nositko na horaku a skoro jinde, nez po asfaltu se s tim jet neda.
Rozhodne neobhajuju narvat asfalt kamkoli, ale tam kde neprekazi to rozhodne problem neni.
Nemusíš bejt dobrej. Stačí sjet z asfaltu. Taky jsem takhle odvozil dvě děti. Dokonce dva roky tak, že jsem jedno vezl na sedačce a druhé táhnul na jeho kole na gumicuku. A šlo to, aniž bych byl nějaký velký cyklista.
Vozil si dite na kole? Ja mam nositko na horaku a skoro jinde, nez po asfaltu se s tim jet neda.
Rozhodne neobhajuju narvat asfalt kamkoli, ale tam kde neprekazi to rozhodne problem neni.
To si docela odporuješ - proč se tam hrnou davy lidí, když z toho bolí nohy ? ;-)
Zkus si někdy jít 50 km po štěrku a 50 km po asfaltu. Můžu ti zaručit, že budeš děkovat za asfalt, jaký je to labůžo na nohy, a proklínat štěrk, kde už pak cítíž každý kamínek.
davy lidi se tam pak hrnou totiz nejen pesmo, ale i kolmo, autokolmo a inlinemo, viz. Sumava. jinak muzeme zajit v tvem myslenkovem (neni snad nutne to doopravdy odslapat) experimentu jeste dal a pohybovat se napriklad v sutovisku, na kulickovych loziscich, zaspicatelych kulech apod. ale sterk snad neni jedina alternativa?
Tady jde hlavně o to, že udělat asfaltovou cyklostezku jako alternativu k frekventované silnici je správná věc. Je to nejpříjemnější a nejrychlejší povrch, není to nějak devastující zásah do přírody (jiná barva než šotolina ???), není nutná údržba a usnadní to přepravu místním a zvýší pohyb nenáročných cykloturistů mimo silnici a lesní cesty. Nevím, kudy přesně vede, ale jestli údolím nedaleko silnice, vidím asfaltku jen jako velké +. Mám našlapáno po republice opravdu dost a dost, a můžu s čistým svědomím říct, že jde-li o cesty, které nejsou určeny pouze pěším, je asfaltka opravdu jedním z nejrozumnějších řešení.
urcite mas v mnohem pravdu. me pouze obecne vadi plosna asfaltovo/betonarska expanze, ale faktem je, ze se to asi musi posuzovat pripad od pripadu. jen ze si pak nekdy pripadam (jsem o neco vice pesi nez kolmy) vprostred lesu jak na silnici.
Proc asfalt, proc ne sotolinu jako treba v Jure??
Po sotoline se v pohode da jet jak s detskou sedackou, tak i na silnicce (jinak se ale silnicari drzi spis na silnici-na cyklostezkach se poradne neda jet)
Bude nejaka petice proti asfaltu?
Hopééé! Hopééé! Už je to tady! Vrať se z Arca! Převrááát! Z Lezce.cz se stává Cyklista.cz! Nebo v tom máš prsty? Ty lumpe, ty jsi ty vaše hospodské tlachy opravdu uskutečnil! Jsem znechucen, odcházím na stránky Mágopreklizkacestyzhora.cz .
Souhlas s Kapčou...zpevněná cyklostezka je fajn..po tý okresce jezdit na kole v sezoně je sebevražda...šotolina je sice pěkná ale asi vyžaduje nejakou ůdržbu ne???Jsem pro asfalt...ať holky nemusí furt jen sedět pod skálou a jedou se třeba projet na kole...
Souhlas s Kapčou...zpevněná cyklostezka je fajn..po tý okresce jezdit na kole v sezoně je sebevražda...šotolina je sice pěkná ale asi vyžaduje nejakou ůdržbu ne???Jsem pro asfalt...ať holky nemusí furt jen sedět pod skálou a jedou se třeba projet na kole...
Jsem zdaleka, ale občas se tam vyskytnu. Znám a jezdim po cyklostezkách s asfaltem i s šotolinou, a mnohem líp se mi jezdí po šotolině. (Přestože po jedný šotolinový pravidelně jezdim i na silničce, tak asfalt na ní nechci)
Tolik k peticím-pokud si někdo myslí, že svůj názor můžou říct jen místní tak pardoooon, (a klidně si tam vyasfaltujte celý skalní město ;-)
S Jirkou Hyblem a paní starostkou Adršpachu jsme domluveni na schůzce - seznámení se s projektem cyklostezky .Důvod je prostý . Chceme podpořit správné řešení , což z tendenčně napsaného blafu , na který tady nyní reagujeme, nelze .Značná část cyklotrasy z Ádru ke Skalnímu mlýnu vede zátopovou oblastí , kde se každoročně vylévá voda Metuje z břehů .Údržba cyklostezky bude ležet na bedrech obecního rozpočtu .Cílem seznámení s projektem je najít a podpořit variantu příznivou pro dané prostředí , uživatele a objem financí spojených s údržbou .Nechceme pouze kritizovat ,či odsuzovat , ale zjistit odborné stanovisko projektanta a to podpořit , popřípadě navrhnout jiné řešení než stávající .Pokud je mi známo , asfalt byl brán jako hlavní zpevňující prvek kvůli vodě .
Ještě pár vět ekologickým radikálům vyjadřujících se k tomuto problému . Až budete chlastat u Tošováka , nebo u Peňáka , odskočte si na toaletu do lesa .My zde totiž nemáme kanalizaci s čistírnou . Nehaňte naše betonové kandelábry a představte si dřívější , velmi časté výpadky elektřiny . Katastrofa . Netekla nám voda . Půlka vesnice je totiž bez vodovodního řádu odkázána na vl. studnu ..... .
Problémů , a léta neřešených zvěrstev máme v Ádru hafo .Byla by však chyba je řešit na základě pocitů , či laických doměnek .
Držte nám palce , abychom dělali v budoucnu věci prospěšné nám všem , za které se nebudeme muset před našimi dětmi stydět .
Mile mne překvapil počet diskuzí a množství lidí , kterým není Ádr lhostejný .Cením si toho , každý názor je lepší než žádný . ( ZDRŽEL SE )
Předseda " Sdružení pro rozvoj Adršpachu " Michal Kozár .
Často jezdíme po cyklostezce podél Labe ( na bruslích ), která je část roku - zejména z jara pod vodou. Je asfaltová. Voda opadne ( i ta stoletá ) na sfaltu zbude bláto, které vezme první déšť či stříkačka. Pokud je oblast záplavová - nic vám mimo podloží ze štěrkového povrchu nezbude - a když zbude, těžko budete kamínky vymývat. Čistě laicky a selským rozumem. Dobrí stezky a jakýsi ideál jsou Arco, Riva, Torbole, ...ta kolem ústí má drobné mouchy.
S těma mouchama je to pravda. Nejvíc jich je u takovýho toho altánu mezi Svádovem a Olšinkama. Tam dycky projedu, a když zapomenu zavřít hubu, tak v ní mam celej roj.
Jinak: Platforma Nábřežní roleři doporučuje i noční rolování na Střekově v úseku Most Ondřeje Beneše a Labská bašta. Je to sice jen 1,5 km, ale na trajninkový oučely je to zupa. V úterý sme tam s Kolorenčou a Supiorem vláli do 22.15. Cháchá. Asphaltu zdar, zelenejm škůdcům zmar
Platforma z landu Kašpárků doporučuje Aussiglajnerům: Brusle zničit nebo prodat, pááč nebude se pak chytat ta svinská inlajn angína. Zbylou enerdži pak lépe využívat na náporech a na tom, vo čem vlastně jde.
More, stokilový hovado těžko může běhat po svejch, by si rozšalovalo klouby. Ale nějak se hejbat musí, by nemělo 130 kilo. Čili Konrád Inlein je na to dobrej. Trocha námahy, ale zase ne moc, seš na luftu, prostě prima. Ta minulá vagína pektoris, co mě setnula, vznikla z přemíry poživačnosti (moc náporů a náleven). Teď se ale na vejkend šetřim, páč hodlám zvýšit míru cvočkovitosti a štandovitosti, a rozbít tak temné snahy zelnených štváčů z GrýnPissu. Drillu zdar
Tak jsem přemýšlel, jak formulovat své stanovisko. Ale nějak mi nenapadá nic lepšího než: Uáááááááá! Jděte s těm úpravama do řiti! Asfalti vyasfaltovaný!
S dětma jsem jezdil na rámu na kole Ukrajina po šotolině a bylo to báječný. Týýý wago, už neuměj jezdit bez asfaltu. Nebo tam udělejte rovnou silnici, degeni stejně neujdou víc než sto metrů.
Ted jsi ovsem Dagu uletel. Proc radeji nebojujes proti panelakum a satelitnim mesteckum vsude v okoli Tveho mesta?Jo jo, zivot poskocil.A je ptrece jasny, ze to pujde do haje, ale zatim to jinak nejde. Mimochodem prej brzo nebude spodni voda, protoze tretina zeme je uz zalita betonem a tim padem voda rychle stece do more a taky vymrely ty velky destovky, co delaly ty mnohametrove kanalky pro vodu az do hloubky mnoha metru.....a ta ted taky tece uz jen do more. Ale to je problem sveta a ne adru.Nelze to zastavit, to je zrejme.M.
To vis ze uletel. Z klidneho udolicka za nasim barakem bude dalnice, ktera stejne nic nevyresi, neb neni a nebude nikdy silnice dost mnohaprouda aby nebyla zacpana povozenichtivymi. Okoli je plne jakychsi dobytcaku, sil, megabudov bez oken, kde buji zivot na plny pecky, neco se tam prodava ci co... a take skladek, kam to nakoupene za chvili miri.
Vsichni (skoro) to chteji, co nadelam.
Tak si obcas ulitnu a zarvu Uaaaaaaa! Nic to neresi ale trenuju si hlasivky. V tom rachotu se to bude hodit, abych se domluvil a prerval to, kdy budu nekomu vedlestojicimu neco chtit rict.
Jak se tak po letech vracivam do mist, ktera se mi libila, tak v naproste vestsine pripadu si rikam: mel jsi zustat doma a nekazit si dojem.
A proč, když je teda třetina země vybetonovaná, přidávat další negativum a zrovna v Ádru? Proč, když si betonem a asfaltem necháme zasvinit okolí svého bydlení, tak si to máme tahat i tam, kam před tím utíkáme? Nevím, proč všichni tak baží po asfaltové cyklostezce, ale vzápětí si budou stěžovat, že je v létě děsný vedro a sucho. Beru to pouhým sedláckým rozumem, ale letitým pozorováním se mi jevím, že zvyšování koncentrace betonu a asfaltu zvyšuje teplotu a sucho okolí. Navíc za chvíli nebude pro samý beton a asfalt ani kam plivnout (do trávy). Asi to nezastavíme, ale přijde mi krapet úchylný utíkat do přírody a zároveň ji ničit.
Třetina země samozřejmě není vybetonovaná.....stačí se podívat na statistické údaje ( podíl orné půdy, pastviny, lesy, ...městská zástavba, infrastruktura ). Ta třetina platí například v Praze....ale CR není zdaleka Praha.
Statistika vůbec frčí. Vypadá totiž strašně seriozně a každej průměrně zručnej s ní dokáže cokoliv. Ideální nástroj manipulace, však co jí všude je.
Zastavěnýho přibývá, vody ubývá za vyhrávání stálého šramlu růstu jedeme do řiti. Ale kolečkovejch bruslích a to je príma.
Ale Jene, ty to bereš všechno strašně negativně. Dyk to je místo vod místa.
Třeba v Lužickym Seelandu u měst Senftenberg a Hoyerswerda (ehemalige DDR) vzniká hafo novejch jezer v jámách po hnědouhelnejch dolech. Asfaltový cyklostezky vnášej do tamější krajiny život!
Si to představ - si tam svištíš po asfaltíku zondrjemné zrnitosti v industriální krajince, která ti rozkvétá před očima. Tu a tam ještě bagřík, některé jámy zatím poloprázdné, některé se pozvolna plní vodou, lesy větrníků na pozadí hnědouhelných elektráren, ale borovičky kolem se zelenají, ptáčci zpívají. A v noci - ty větrníky synchronně blikaj červenejma světlama jako v Blízkejch setkáních třetího druhu. Je to zvláštní druh romantiky, takovej "elektrizující".
Ty rybniky, co už sou zaplněný, už skýtaj hafo možností pro kajty, džetski, sérfy, motorový čluny a taky pro koupačku. Když Ti nestačí roluňk přes den, sjedeš si večír třeba do Senftenbergu do krytý lyžařský haly a zahobluješ si tu na takový Trottelwiese. Dáš si bílýho dederónskýho buřta s pálivou hořticí a žemlí, spláchneš nějakym místnim lágrem. No samá krása. Budoucnost určitě neni tak temná, jak jí tu načrtáváš.
... a těch komárů z těch jezer.
Jó, takovej vodní lunapark nám taky chtějí postavit. Pro změnu před barákem. Za náma přepravna dobytků po betonu, pod náma budou hýkat frikulíni ve vodě a v noci blikat lejzrové.
Negativně? Jaký negativně kurwa? Já už jsem na tom pomalu tak, že bych si snad na Titaniku pochvaloval, že je to aspoň akční! Smiřuje mi to s vlastní smrtelností, samý výhody! Pro mne osobně.
Jo! Sem si to představil. Doufám že je tam letní kluziště a umělá sjezdovka, solárium, posilovna, bobová dráha a lanové centrum. Jinak mi tam nedostanou.
Ty woe papousi ty ses romantik, bych do tebe fakt nerek. S tema vetrnikama musim jen souhlasit, sou fakt paradni, krajina by mela mit co nejvic vetrniku! Tady kde bydlim je jich tolik, ze je tu maj misto lesu, fakt! Pak vod nich vedou dlouhy draty na nich sou takovy umely barevny balonky, aby si jich vsimli letci a paraletci, a ty balonky ve vetru rezonujou podle jeho sily, ouplne stejne jak takovej ten trubkovitej hudebni nastroj co se do nej funi a vydavaj ty vibracni zvuky. Pod to kdyz si qviceru sednes zakoukas se na ty vobrovsky vrtule jak se votacej, tak ti je za chvili uplne jedno jestli si prisel po asfaltu, sotoline anebo krz kaktusy.
Tyvole, neřek bys, jak je Praha zelená! Koukni na ortofotomapu, z údivu nevyjdeš. (Pozor - myslím opravdu mapu zelenejch a jinejch ploch - ne mapu volebních preferencí, tam by byla Praha samej rybník!) Nazdar! V. Š.
Souhlas s cyklostezkou.
Zlepší to turistický potenciál oblasti (třeba přijede slušnější sorta než pšoni), bude snažší přístup na kole.
Jinak se to snad týká rovinek kde je stejně ňáká cesta, žebříky na okruhu asi asfaltovat nebudou, tak v čem je problém? (Místní ekoblbové nechť se vzteky udáví :-))
Jo, jediný problém bude v nájezdech cyklistů k peňákovi, nude plno a já budu zas chlemtat škopky jen vsedě na zídce :-(((
Mě osobně asfalt na kolo až tak nevyhvuje. Ale lidí je mraky, jezdí rodinky s dětmi důchodci a těm to třeba vyhovovat může....ale na brusle!! to je podmínka!!
To tedy zírám. Co lezec to ochránce přírody. Asfaltová stezka, prakticky podél silnice vadí. A co třeba asfaltka ve Vlčárně, lesáky odstřelené skály kvůli průjezdu traktoru.Lesní cesty vyspravené antukou. A nejhorší jsou horolezci ve skalách.
Ono se asi má příroda chránit a dobrý ochranař je brzda proti hovadům.
Ale "vocaď pocaď". Třeba ve žlebech chrání vlhkomechy který sou tam nalezlý kvůli zalesnění, takže suchý a pustý by se klidně mohly přejmenovat na "vlhký" a "zarostlý".
Taky v ádru myslím jak to víc a víc zarůstá je vlhko víc jak před lety. Myslím že i tady třeba toto škodí víc jak jedna asfaltka.
Aby skály v ádru neschnily jak hnije kras.
To chce nějakej sofistikovanej management bryoflóry. Třeba to vzít rejžákem a trochu prosvětlit vokolí, aby ten bryohumáč neměl moc stínu a tím i možnosti se rozšiřovat.
Takhle v KRNAPU byla jednim udolim obycejna cesta. Na cestu byl zakaz vjezdu. Pak se prislo s tim, ze je treba zde udelat asfaltku (nejspise kvuli lesni technice?). Nikomu se to moc nelibilo. Povidalo se o zapadnuti do krajiny atp. No nakonec se asfalt stejne udelal. Rok to bylo jak pest na oko, pak trochu zarostly okraje, a dnes nikomu neprijde divny, ze tam asfaltka je.
http://www.mapy.cz/#x=135832032@y=138120928@z= 16@mm=F@ax=135832656@ay=138122192@at=zacatek@ad= byla%20jednou%20jedna%20cesta...
Skrolujte na jih po proudu potoka.
Takze bych to z tou cyklostezkou nevidel tak zhave
Jen hledím, jací jsou mezi lezci parádní odborníci na dopravu - hold jde vidět, že lezou opravdu všichni a není to jen pro nás spodinu! Vítám vás mezi námi. Proč se ale cpete do každého článku (který je jen tak mimo řeč na jiné téma - všimli jste si?) a nejdete na Vaše odborné weby? Taky hledím, na řadu argumentů, které už jsou tématu blíž. Pokud něco takového vznikne, tak proč by tam nemohly jezdit maminy s děckama? Proč by se tam nemělo nahrnout plno lidí, když to má být právě pro ně - v tom úseku je to skutečně vopruz chodit po cestě a je to myslím vopruz i pro řidiče, když se tam potkávají s cyklisty a chodci. A nyní nakonec kousek (nemám moc rád tyhle diskuse) mého názoru, bez nároku na pravdu - úsek má tak trochu "nahradit" asfaltovou cyklostezku, u kterých se očekává, že na nich jezdí taky lidi na silničkách. Osobně zvedám ruku (snad o ni nepřijdu, špatně se mi bez ní poleze) pro asfalt - o zpevněné cestě si dělám spíše takovou představu, že hned po nějakém tom roce to bude cesta v hodně špatném stavu. A pokud by tam měly přijít oblíbené betonové (nebo z čeho se to plácá) kostky, tak jak to údajně (jedna babka povídala) navrhuje (neboli prosazuje) CHKO, tak pak rozhodně ten asfalt. Poslední poznámka: jak jsem z řady příspěvků pochopil, většina z vás si nevšimla, že se jedná pouze o úsek Teplice - Bučnice, což není celé údolí až po Ádr (!!!), ale jedná se o úsek který je celý v obci mezi barákama - rozhodně tak nenarušuje ráz nádherné ádrovské krajiny.
Citace: "V blízké době by měla proběhnout modernizace cyklostezky v úseku Teplice nad Metují – Bučnice, odkud by měla pokračovat do Adršpachu." Konec citace. Je to jen technická poznámka, ale protože tím argumentuješ, tak je třeba být přesný. Předpokládám, že když tam bude pokračovat, tak bude taky asfaltová. Samozřejmě je otázka kudy přesně povede. Je škoda, že přesná trasa není známa, pak by diskuse asi nebyly tak bouřlivé.
I proto, že tam budou chodit lidi pěšky, tak je asfalt hnus - zkus si ujít 10km po asfaltu a 10km po šotolině, uvidíš ten rozdíl. Ad silničáři - na silničce pokud si chceš zajezdit, tak je cyklostezka nepoužitelná (furt se tam motaj turisti a nedá se pořádně jet), takže silničáři stejně budou jezdit po silnici. Zajeďte si třeba do tý Jury, šotolinových cest je tam spousta a fungujou.
Přesně tak, zkouším to hodně(!!!) často a asfalt je oproti štěrku labůžo. Hodně záleží na botech.
Silničkáři budou cestu používat stejně jako horálisti, a když bude asfalt místo štěrku, bude sjízdná i pro ně.
To jsou pořád dokola argumenty jak prase. Ještě tu nezaznělo nic jiného proti asfaltu, než že je to hnus. To je vše ? Na to se dá snad jen říct, že asflat časem vybledne a zanese prachem a pak se moc neliší od šotoliny, až na to, že je mnohem trvanlivější.
Považuji se za jednoho z téměř místních Sudeťáků-mám domek u Janovic. Ale představa asfaltu mi je prostě odporná, protože cyklostezka se dá technicky vyřešit i s jiným povrchem. Mně osobně, po zkušenostech z realizací ve veřejných i historických parcích, by se nejvíce zamlouvalo k přírodě šetrnější použití minerálního betonu s obrubníky z klád. Je to povrch naprosto vyhovující i pro treková kola či příjemnou chůzi. Případná likvidace je snadná. A přeci jen povrch z jemné kamenné drtě se do daného úseku stezky hodí víc než asfalt. Z například ískové cesty bychměl dost obavy, protože je hodně náročná na založení i údržbu. Jedním z mých koníčků je horské kolo a pokud tahle stezka bude, určitě ji rád budu využívat k přiblížení se k domovu. Ale prosím cokoliv jen ne afalt okolo Ádsru!
Proč se jemná drť hodí víc než asfalt ? Proč je šetrnější než asfalt ? Předhazuješ tu argumenty, které určitě nedokážeš dokázat ;-) Stejně tak můžu říct já, že asfalt je šetrnější, protože zabraňuje erozi, a hodí se víc, protože je tmavší a do krajiny zapadne líp. Navíc na cyklostezce je prakticky bezúdržbový, umožní příjemnou jízdy i silničním kolům, ne jen horským a trekovým. Navrhuji nech těchte planých diskuzí, zajděte si na místo, zjistěte co a jak, kudy povede a jaké jsou důvody pro asfalt a pak se podělte o výsledek. Mám za to, že když už obec dělá něco pro cyklisty, asi to má pořádně spočítané a promyšlené a ví, proč dá peníze právě do tohoto řešení !