Obálka časopisu Climbing
Bude zajímavé sledovat, jak se vydavatelé z
Urban Climber vypořádají s náročnými a protichůdnými trendy v lezeckém světě, který vládne v Americe, ale nejen tam.
Jak nám napsal náš americký dopisovatel Andy:
Nejsem tímto vývojem ani moc překvapený. V posledních letech bylo možné vidět, jak se tyto trendy štěpí. Dříve se časopis zaobíral skutečně celým spektrem lezení. I když v Americe bylo vždy výrazným trendem, takzvané tradicionální pojetí lezení. (big wall, jištění friendy a vklíněncy) nyní nastupuje lezení hodně orientované na trénink, výstavbu lezeckých center, sportovní lezení, bouldering a módu.
Obálka časopisu Urban Climber
Tradicionalisté a alpinisté chtějí pěkné do detailu rozepsané články o heroických výkonech ve velkých stěnách. Kvalitu foto, a málo reklamy. Čtenáři moderních časopisů, jako je například i Urban Climber by zase rádi věděli, o každém novém omaglajzovaném převisu a který uhrovatý adolescent přehopkal poslední Nicolův prásk. A reklama? Ta jim až tak žíly netrhá.
A ještě přes to vše internetová média jako jsou
8a.nu, Kairn.com, PlanetMountain.com a
Lezec.cz jsou schopna tyto informace přinášet mnohem rychleji.
Je to takové scestí pro tento stěžejní časopis (vydávaný prý od roku 1970) a bude zajímavé sledovat jeho další vývoj pod křídly
Urban Climber.
Doufejme, že to bude směr, při kterém se dovíme třeba něco i o tom lezení.
Source:
Stránky časopisu
Climbing
Stránky časopisu
The Mountain World
Climbing magazine je asi jediným cizím (mimo Jamesáku) časopisem, který je pravidelně prodávaný v ČR. Zde je možné ho koupit
Luxor.