LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nelez do cesty na kterou nemáš!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
33.Havlík 10510
34.Jeliga 10493
35.Novotná 10484
Bouldry:
33.Hronek 9028
34.Oliva 8953
35.Pelikán 8925
Hory:
14.Y 5373
15.Louda 5220
16.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141571 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Prysk - Prysk
Boulder v síti - Praha 3
ZŠ Bolatice - Bolatice

Prodejny
HUDYsport - Liberec
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Olomouc - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Grossglockner

Dne 3.9.2011 uskutečnila naše 5 člená výprava výstup na nejvyšší horu Rakouska - Grossglockner (3798 m n.m.) Všechno klaplo,až na menší nehodu u nástupu na hřeben Stüdlgratt.


Jeden z mých spolulezců po odvázání z lana ztratil rovnováhu a řítil se po ledovci nekontrolovaně a velkou rychlostí dolů, vstříc bezedné trhlině. V tu chvíli se kousek nad trhlinou nacházelo rakouské lanové družstvo, jehož dva členové se bez váhání odvázali, rozběhli napříč ledovcem pomoci mému kamarádovi a těsně před trhlinou se jim ho podařilo zastavit.

S obrovskou ůlevou jsem sledoval kamarádova děkovná gesta. Radost byla na místě, nebýt těch dvou, vše skončilo tragédií. Neváhali ani vteřinu, okamžitě nasadili vlastní život pro záchranu jiného, čest jim!!! Skuteční profíci. Až na tento okamžik, byl celý výstup úspěšný, na sestupu mraky bezohledných a nezkušených lidí, stoupajících na vrchol normálkou. Přeji všem mnoho úspěšných výstupů, hlavně bez podobných nehod a ať potkáte co nejvíc horolezců, podobných výše zmiňovaným zachráncům. Ještě jednou jim děkuji!

Libor   [úpravy] 11:02 07.09.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 mno11:44:17 07.09.2011
Ú prostě ú !!! proč se odvazoval?
R:odpovědět 

 Cvičte brzdění!12:01:46 07.09.2011
Naučte ho brzdit. Pokud tam nebyl čistej led, tak tam neni problém zastavit i bez cepínu jen hranou boty (usuzuju podle zastavení zaražením o lidi).
Stalo se mi něco podobnýho, na lyžích. Svah cca 40° firn, taková kličkovačka občas skalní práh. Najednou stranou tak 50m bokem ode mě vidim babu jak leží na boku, sune se dolu, nic nedělá a jen kvičí. Pod ní byl práh kterej by nerozchodila. Najel jsem šusem pod ní, srovnal rychlost - nechal jí opřít lyžema o moje, bota na botu a po 10 metrech jsme stáli, na práh to měla nějakých 20-30 metrů. Taky mlela něco o záchraně života (asi jo;). Proč to píšu - nic nedělala, přitom mohla v pohodě zastavit (lyže měla a jela nohama napřed), stačilo dát váhu na lyži a stála by. Buď to neuměla nebo šokem ztuhla, v každým případě by to byla absolutně zbytečná nehoda. Řekl bych že platí "když na to nemáš tak se tam ne...r". Než vlezete na sníh tak cvičte brzdění, umí to málokdo, tipnul bych max. 10% lidí co na sníh leze...
odpovědět 
 Re: Cvičte brzdění!12:27:56 07.09.2011
Byl tam čistej led,po sněhu ani památky. Brždění jsme cvičili stokrát,ale evidentně je to málo. Jak jsi psal,pravděpodobně taky šokem ztuhnul,ikdyž měl mačky,nepokusil se vůbec brzdit,takže znovu cvičit a cvičit.
Liborodpovědět 
  Re: Cvičte brzdění!12:42:10 07.09.2011
A měl kromě maček i pikl? Jinak BlackDiamond dělá trekovou hůl s cepínovým zobákem na držadle - celkem vychytávka. Jinak klobouk dolů, všechna čest a díky Rakušákům.
 honzaodpovědět 
  Re: Cvičte brzdění!12:51:52 07.09.2011
Mačkama brzdit nejde!Pokud jedeš po břiše hlavou nahoru tak tě otočej na záda a hlavou dolů!! Hlavně že vám ti dibře dopadlo a myslim že každej kdo něco o horách ví a má k tomu vztah tak se snaží pomoct vždycky, to že po horách choděj lidi, co si to zaplatěj u vůdce a myslej si kdo ví co, tak to je věc druhá.. Bohužel se dnes snažíme vydělat na všem a "extrémní" zážitky jsou dneska "in".
Jirkaodpovědět 
 Re: Cvičte brzdění!13:43:01 07.09.2011
Mě by moc zajímalo jestli ten člověk měl vůbec cepín, protože podle toho co píšete neměl ! Tak jak to je ?
odpovědět 
  Re: Cvičte brzdění!14:17:49 07.09.2011
Cepín dal těsně před tím na batoh,chystal se nastoupit do cesty
Liborodpovědět 
   Re: Cvičte brzdění!06:11:12 08.09.2011
V tom případě i kdybyste trénovali brzdění tisíckrát, bude to asi stále málo.
honzaodpovědět 

 je to jedno12:26:11 07.09.2011
Lidi je jak sracek a na Glokneru kor, o nejakyho mamalase vic nebo min....kdyt je to jedno. :-)
odpovědět 
 Re: je to jedno12:53:52 07.09.2011
Hňupe. Do očí bys to klukům neřekl. Už je to tu móda vyvolávat reakce schválně hloupýma poznámkama.
Fáb.odpovědět 
  Re: je to jedno12:58:46 07.09.2011
na tohle nereagujte, silné řeči akorát od klávesnice...
odpovědět 
 Re: je to jedno14:19:34 07.09.2011
Pokud se někdy dostanu v horách do průseru,doufám,že ty u toho nebudeš...
Liborodpovědět 

 jak12:49:51 07.09.2011
zajímalo by mě jakým způsobem se těm Rakušanům vůbec podařilo padajícího zachytit ... selským rozumem si dám dohromady rovnici svah+led+rychlost cca 80-90 kg živé hmoty = celkem porce pro dva lidi na ledu tohle zachytit ... díky za objasnění, čest záchrancům a zachráněnému přeji, aby ho už nic podobného nepotkalo, ostatně jako nikoho z nás, kde se v horách čas od času pohybujem, čusbus
Honzodpovědět 
 Re: jak14:10:21 07.09.2011
Jeden z rakušanů na něj doslova skočil a snažil se brzdit cepínem,druhý udělal to samé a zastavil je. Bez toho druhého by jeli dál.
Liborodpovědět 
  Re: jak14:17:09 07.09.2011
díky za odpověď, vidím v tom štěstí všech tří, tedy nejen nešťastníka který uklouzl ... snad si z toho vezme alespoň pár lidí, kteří tohle čtou ponaučení, opatrnosti není nikdy dost a k fatální chybě stačí právě vždy ta jedna hloupá věc, lidi dávejte na sebe prostě pozor! čusbus
Honzodpovědět 
  Re: jak19:58:12 07.09.2011
Tak to jsou kluci rakousky docela borci. Nejak jsme si experimentalne vypracovali teorii, ze kdo ujede na prudkem svahu, tak se musi zastavit sam a radsi se i odvazujeme. Pokud se neodvazeme, tak na sebe nechavame pusobit pocit "mame prece lano, nam se nic nestane", ale v hloubi duse naopak tusime, ze pokud se neco stane, tak ten druhy to stejne nezastavi a diky tomu lanu to odskace taky. Docela bych tebou popisovanou akci chtel videt. Z dalky.
jx zeroodpovědět 
  Re: jak13:35:52 08.09.2011
To musel bejt gruppensex, tohle nevymysleli ani ve Vertical limits :-D
Jinak pochvala brzdičům a všechno nej k narozeninám.Zavrávorat může každej, to bych neodsuzoval. Brzdit bez piklu se moc nedá, mačkama leda na břicho hlavou dolu a brzdit předníma hrotama, nebo během jizdy sundat batoh a brzdit tim cepínem na batohu.. Nebo ještě hlavou napřed a otočit se na záda na batoh a přidat mačky - všechno super možnosti :-)
odpovědět 

 Asi bych byl pokornější...13:17:01 07.09.2011
Nebudu to moc rozvádět, aby to nevyznělo negativně, ale první co mě napdne po přečtení těchto řádků: Vyvalit se z nástupu Stüdlgrattu a v zápětí psát jedním dechem o "mracích bezohledných a nezkušených lidí, stoupajících na vrchol normálkou". Hoši, hoši, hoši....
Ondra Uherodpovědět 
 Re: Asi bych byl pokornější...13:41:22 07.09.2011
To s tím přece vůbec nemusí souviset...Balanc můžeš ztratit kdykoliv. Tvůj koment je úplně mimo...
Hurvajzodpovědět 
  Re: Asi bych byl pokornější...14:26:38 07.09.2011
Souhlasim,vypadnout může kdokoli a odkudkoli
Liborodpovědět 
   Re: Asi bych byl pokornější...14:40:07 07.09.2011
To určitě může, ale v cestě, která se obvykle chodí zcela bez jištění, by se to stát nemělo. Jasně, občas někdo od někud vypadne, někdy i v úplně lehkym terénu. Být to v horšim místě, bylo po něm, protože zavrávoral, ztratil rovnováhu v lehkym místě... To je to, o čem píšu. Kdyby se mi tohle stalo, a že se mi něco podobného stalo, nebudu v zápětí psát o "nezkušených turistech na normálce", ale budu rád, že jsem rád... Howg
Ondra Uherodpovědět 
   Re: Asi bych byl pokornější...14:47:20 07.09.2011
...a ještě jedna věc. Na ten kopec chtěji všichni, kdo se o to v danou chvíli snaží a mají na to stejné právo. Že se někdo rozhodne pro normální cestu přece neznamená, že ten, kdo tam vyleze třeba diretkou ze severu má právo se na něj povyšovat, nebo ho jakkoliv kriticky hodnotit. Podle toho, cos napsal, jste byli stejní cepři na Stüdlgrattu, jako jiní na normálce, jinými sklovy, Vy jste měli jít normálkou a ti z normálky zůstat na Lucknerhausu a pít pivo:-) Absurdní co? Píšu to jen ze snahy o trošku více sebereflexe od Vás, o nic víc mi opravdu nejde. Nechci nikoho urážet, ani hanit a omlouvám se, jestli to tak vyznělo. Váš článek mi přijde minimálně "rozporuplný". Hore zdar a příště jistější krok přeju.
odpovědět 
    Re: Asi bych byl pokornější...15:15:44 07.09.2011
Nemáš se za co omlouvat,soudím,že už jsi v horách lecos zažil a tvůj názor si rád přečtu. Kritiku příjímám,jednoduše jsme to zesrali! Ale vím co jsem na normálce viděl a nad nihoho se nepovyšuju,to bych si nedovolil,mrzí mě,že to tak vyznělo. Cílem toho článku bylo ocenit obětavost těch dvou rakušanů. Myslím,že se z toho kamarád poučil a příště si dá i na tak jednoduchým místě pozor.
Liborodpovědět 
     Re: Asi bych byl pokornější...15:30:53 07.09.2011
V pohodě, díky. Ondra
Ondra Uherodpovědět 
 Re: Asi bych byl pokornější...15:09:07 07.09.2011
Plně souhlasím. Když vám někdo z družstva odjede z nástupu a zachrání se jen náhodou, není vhodná chvíle se na někoho dívat z patra.
Véčaodpovědět 

 A mel ten cepin nebo ne?14:19:09 07.09.2011
Tak jak to bylo s tim cepinem? A vubec sam nebrzdil?
Honzaodpovědět 
 Re: A mel ten cepin nebo ne?14:24:25 07.09.2011
Cepín dal těsně před tím na batoh,chystal se nastoupit do cesty
Liborodpovědět 

 vo tom ošetřovateli v želvím pavilonu14:58:52 07.09.2011
jsem asi nechápavej, ale připomíná mi to jak v tý anekdotě, jak vodevřu klec, zametám a želvy frnk frnk a byly pryč. chlapík klouže po svahu, a zachráncové se stačej odvázat a naskáčou na něj a zabrzděj. to bych poradil do holyvůdu až zas popadnou chytrej nápad točit střílečku v horskejch kulisách.
no nic, hlavně že se nehádáme pod nekrológem, to by bylo takové nevkusné. pěkný narozeniny přeju.
Lukas B.odpovědět 
 Re: vo tom ošetřovateli v želvím pavilonu15:20:22 07.09.2011
jo, zní to jak z Predátoři vs. Vetřelci. Vzpomínáte jak ta ženská zastavila toho chlapa tím, že mu zarazila cepín do kapuce, když okolí ní jel po zadku a ani ho neškrábla. Pokud nejel rychlostí chůze, tak metodicky a fyzikálně nepochopitelné. Zázraky se dějí a zřejmě jen ne v Hollywoodu, vzpománím si na oblíbený seriál o leteckých katastrofách, taky tam byl případ, kdy piloti přistáli s prakticky neovladatelným letounem. Když to po nich vložili do simulátoru, tak se to nikomu jinému nepovedlo.
Uzlarodpovědět 
 Re: vo tom ošetřovateli v želvím pavilonu15:23:38 07.09.2011
Si normální?
OndraH.odpovědět 
 Re: vo tom ošetřovateli v želvím pavilonu15:25:49 07.09.2011
sorry,jsem byl zhulenej a zdálo se mi to
Liborodpovědět 

 Nástup?15:16:58 07.09.2011
tak hlavně, že to dobře tedy dopadlo. Se mi něco podobnýho stalo pod nástupem na jížní stěnu Daschteinu. Taky sem hapal a klouzal a trvalo dlouho než sem to piklem ubrzdil. Blbej pocit. No akorát tedy nechápu, kde se to mohlo přesně stát. Páč pokud si matně pamatuju, tak jak se vyleze na ledovec od Studlhutte, tak se jde ani ne moc daleko a ani ne moc do kopce a po pravý straně už začíná hřeben. Já šel podél něho furt po ledovci a pak už sem tam viděl první nejt, tak sem tam zabočil a nepřišlo mi, že se tam dá někde sklouznout pořádně z kopce do trhliny. Vono je teda fakt, že tam pak je ještě jeden nástup o kus dál a tam sem tedy nebyl, páč sem zabočil dřív. Kde to tedy bylo?
Tomikodpovědět 
 Re: Nástup?15:22:24 07.09.2011
Ano,bylo to na nástupu co je o 100m výš.
Liborodpovědět 
  Re: Nástup?15:28:21 07.09.2011
Tak to potom jooo:-).
Tomikodpovědět 
  Re: Nástup?09:26:24 09.09.2011
Ten Glockner je nějakej zakletej, my tam byly leto na jaře, lezli jsme Pallaviciniho, v horní třetině jsem si sedl našutr a o další se opřel. To co se pak stalo bylo rychlý, šutr velikosti motorky vo kterej jsem si opíral ruku se urval vo půl metru minul moje spolulezce a kuloárem se zřítil k úpatí Glockneru.
Klepal jsem se eště v bivaku. Zase štěstí...
Už se vo žádnej šutr nevopřu...
Fr.
Fritigeodpovědět 
   Re: Nástup?12:38:48 09.09.2011
Pallaviciniho kuloár??? Tak to je jiná liga než Studlgratt,to klobouk dolů před tim kdo to vyleze.
Říká se,že je to horolezecká maturita
Liborodpovědět 

 omg16:53:39 07.09.2011
jaké prášky bereš wole? najprv povieš ako sa ti skoro zabil kamoš kvôli len a len jeho chybe... (možno ju spravím ja už tento week, človek nikdy nevie) ale hneď nezabudneš vyzdvihnúť aký skúsený vybavený top profi climberi to ste a tý khokhoti cepri čo vám profíkom zavadzali pri zostupe.., no je mi na grc
majoodpovědět 
 Re: omg06:41:52 08.09.2011
Nevim z čeho je ti na grc,ale o tom,že by jsme byli zkušení profíci tady nepadlo ani slovo. Prášky beru na to,abych přežil ve společnosti takových lidí ,jako jsi ty.
Liborodpovědět 
  Re: omg09:41:32 08.09.2011
Sorry, ale z toho článku to tak vyznívá. Nebudu hodnotit chybu a následné odvrácení průseru. Ale říct, že až na toto bylo vše ok? A že na normále byli nezkušení a bezohlední lidé? A to potom, co se jeden z vás zabil už na nástupu? Chlape prober se. Přeju ti víc opatrnosti, žádné průsery a lépe važ slova.
Honzanyodpovědět 
  Re: omg17:56:15 08.09.2011
ahoj. keby si ma poznal, vedel by si že na mňa "brať prášky" skutočne nemusíš... a ja zase na oplátku verím že aj ty skvelý človek. asi som tu neni prvý ani posledný, ktorý ti ale diplomaticky napísali, že tvoja poznámka pôsobí minimálne v danom kontexte dosť hlúpo, pre mňa až povýšenecky. áno ja som nebol diplomatický... ty zas priznaj že si to prehnal.. každý nejak začína, každý si chce užiť ten "svoj vrchol". Ak chcem liezť sám a siahnuť si na dno, nepôjdem glockner, kde je jasné že budú ako ty vravíš: mraky bezohledných lidí... bergheil.
majoodpovědět 
   Re: omg12:31:25 09.09.2011
Pravda,trochu jsem se unáhlil.Lidi a horolezci zvlášt,by na sebe neměli být zlý.Byl jsem zrovna trochu vytočenej,budu rád,když přijmeš mou omluvu.
Horám zdar!
Liborodpovědět 
   Re: omg16:33:51 09.09.2011
diplomaticky upozornil ze jeho poznamka v danem kontextu...= je mi na grc..?
Mohl bys prosim vytvorit nejakej prekladovej slovnik? docela se tesim..))))
odpovědět 

 O fous..17:59:23 07.09.2011
ahoj Libore, dik za zajimavej (no dobre, lepsi slovo jsem nevymyslel..) clanek.
Ze necham gratulovat k peknejm narozeninam..a tem dvema Rakusakum cest a slava. Asi v poslednim okamziku kaskaderskym kouskem odvratili peknej pruser..to hned tak nekdo neumi.
Jak se rika, nejlepsi z hlediska osobniho vyvoje je udelat blbou chybu a prezit ji.. pak si clovek dava znacnyho bacha a ma sanci prezit i mnoho dalsich svych blbych napadu.
TOAodpovědět 
 Re: O fous..10:45:24 08.09.2011
" nejlepsi z hlediska osobniho vyvoje je udelat blbou chybu a prezit ji.."
Tohle podepisuju /z vlastních zkušeností/ :)
Ale je fakt, že je to drobet rizikový ... jako ostatně celý lezení ;)
Jinak velká gratulace padajícímu k narozeninám a obrovský respekt k těm dvěma Rakušákům. Jak už se tu píše jinde, přijde mi to jako HODNĚ kaskadérská akce.
Robertodpovědět 

 Grossglockner19:14:49 07.09.2011
tak co se odvazuje je blbéé
Víťaodpovědět 
 Re: Grossglockner21:09:38 07.09.2011
Ach jo Víťo. Trochu mysli, než něco napíšeš :-). Díky za ponaučující článek! Dávejte na sebe lidi pozor! Ať to leze
Mattyodpovědět 

 Reminiscence13:34:43 08.09.2011
Tak jsem si vzpomněl na svůj slide... Poslední slanění z ledopádu končilo na rampě, odkud se traverzovalo pryč. Takže po slanění pikly v sedáku, mačky na nohou a ještě jedno lano na zádech. No a když jsem se odepnul ze slanění a potřeboval si udělat jediný krok vzad, štrejchnul jsem si mačkou o delší smyčku z lana na zádech... a najednou jedu ze svahu po zádech hlavou do údolí a deset metrů pode mnou práh a pak už zase ledopád... naštěští tam byl sníh a díky snad stokrát nacvičenému brždění jsem se zastavil nad tím prahem - podvědomě jsem asi dobře vyhodnotil situaci (mám mačky - nemám cepín) a reflexivně provedl správnou sekvenci pohybů.
Pájaodpovědět 

 pad14:45:45 08.09.2011
Parada. poprvykrat pocujem o uspechu tohto typu zachrany. Kedysi na ladovcovom kurze, ked nam vstiepali do hlav rozne druhy brzdenia nam vysvetlovali aj tento sposob - ako zabrzdit cloveka, ktory sa ruti okolo nas. Presne ako popisujes, akurat ze sme si to vtedy nikto nevedeli predstavit, ze by nieco take zafungovalo. Super. Rakusaci vedeli presne co robit. Viem presne kde sa to stalo, dobre si pamatam tu odtrhovku. Tiez si neviem predstavit ako tak rychlo dokazali zareagovat. Ja som naopak nezobral tu dalsiu poznamku ako nejake povysovanie sa nad niekym. Takisto sme bojovali 7 hodin v zlych podmienkach na Studlgrate a ked sme schadzali normalkou, tak sa nam oci prevracali, macky na teniskach a podobne :)) Ale spravnu uctu a pokoru si treba udrzat samozrejme.
Ericodpovědět 
 Re: pad15:09:07 08.09.2011
Příležitostně nosím mačky na ferrátovejch LaSportivách, což jsou v podstatě tenisky. A neni to vůbec špatný. Co dělat, když je skála na lezačky, žlaby sněhový a pod žlabama rozkvetlý louky?
honzaodpovědět 
  Re: pad08:59:59 09.09.2011
Myslim, ze take boty by som vedel rozornat, O.K. Lenze horski vodcovia si vecer pred vystupom zvolaju na chate svojich klientov do predsiene a tam im nakazu, aby im poprinasali obuv, aby im mohli nastavit macky. A ked som videl, co im ti klienti poprinasali... to malo od ferratovych tenisiek kua daleko :) Inak ja aj v takych pripadoch ozeliem trochu pohody a stupam v tvrdych pohorach...
Ericodpovědět 
   Re: pad09:16:40 09.09.2011
OK, jenže jsem moc velkej lempl na to abych v pohorách lezl a ještě větší lempl na to, abych je tahal v báglu.
honzaodpovědět 

 p15:17:11 08.09.2011
to je zase chytráků.... a kolik z vás jezdí pravidelně na hory a kolik z vás nikdy neudělalo žádnou chybu??
Bětkaodpovědět 

 p15:17:15 08.09.2011
to je zase chytráků.... a kolik z vás jezdí pravidelně na hory a kolik z vás nikdy neudělalo žádnou chybu??
Bětkaodpovědět 
 Re: p17:08:57 09.09.2011
Mno přesně.
Mně se taky stala chybka. Zadrhnul jsem si při sestupu mačkou o kus kalhot a už jsem frčel. Ale měl jsem v rukou cepín a ještě jsme byli navázáni s kamarádem. Navíc jsme měli rozestup skoro 30 metrů, takže lano mělo řádnou dynamiku, než jsem se rozplácl kamarád už měl zaseknutý cepín, i tak jsme se rozjeli, jak žába jsem se otočil a pak cepínem dobrzdil.
A takových spíš náhod se stane mraky.
elerikodpovědět 

 Tak se nehádejte :)15:14:51 12.09.2011
Teda musím přiznat, že bych to nechtěl zažít. Ten kdo tady psal že to byl hňup, tak ten má pravdu jenom na půl. Určitě by si mohl dát větší pozor, ale stane se. A myslím že už každý, kdo chodí po horách, měl štěstí a o fous vyvázl z nějakého průseru. Ale jednou to prostě nevýjde. Jinak odavha chlapíků se teda hodně cení. Víc opatrnosti a takových pohotových lidí na horách.
Patrikodpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179563)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Maarov rozhovor v hiking sk | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | progress | Re: jak to bylo doopravdy? |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (105)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (10)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.