LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
19.Melen 10848
20.Volf 10818
21.Reich 10798
Bouldry:
19.Obal 9550
20.Horáček 9450
21.Šolc 9381
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142243 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tolerance is death?

Jsme horolezci, lezci, nebo co vlastně

Tak teď sem tam koukám na lezce, nebo horosvaz a nestačím se divit.
Horo - lezecká komunita se již nedělí jen na lezce a horolezce, ale překližkáře, prasata, pitomce a já nevím co.
Tak nevím, ale když mi jeden nejmenovaný jedinec kdysi ve Sloupu řekl "Zdár Píčo!", tak jsem věděl, že je to z recese, srandy a vyjádření určité specifické pohody. Smutné je když opět od nejmenovaného lezce, který je už docela dlouho mimo dění zazní slova o rektálním alpinismu a jiné ptákoviny i přes to že je zcela mimo dění.

Kdos bez viny hoď kamenem. Jsem myslím ten poslední kdo by měl takovéto cancy psát, ale jaksi se divím, že to neudělal někdo z povolanějších a proto těchto pár řádků píšu.

V tyrolské deklaraci, jediném současném kodexu lezecké etiky se mimo jiné v článku tři - Lezecká komunita praví "Jsme vděčni za stejnou míru respektu všem osobám pohybujícím se na skalách, nebo v horách. I v případě osamocení a stresu, bychom neměli zapomínat zacházet s ostatními, tak jak bychom si přáli sami."

Co z toho plyne - jestliže někdo používá MG, nebo ne je věcí jeho svědomí. Pokud někdo nepoužívá MG třeba v Krasu, tak třeba prskám, ale nemám právo toho člověka vyhodit ze skal, nebo třeba ze stěny. Co mohu je mu sdělit proč by tak něměl činit, ale to je asi všechno.

V hlavě se mi na skalách i na stěně často honí myšlenky, že ten či onen nemá zrovna optimální projev odpovídající dané situaci - ať lezecký, či přirozený a věřím, že stejně tak asi někteří jedinci vnímají třeba moji osobu, ale vyřešíme něco tím, že budeme na sebe řvát, nadávat si a urážet se?

Pokud je pro mne někdo nepřijatelný tak prostě na jeho výrok nereaguji a to jak se někteří schovávají za anonymitu netu, tak to mi připadne docela sprosté.

Proto navrhuju jediné, vyserte se na tyto veškeré nekonečné dabty jstli s TR, nebo ve styl Green point, jestli s MG, nebo bez. Podstatné je jak cesta které jdete formuje vás a ne jak vás zviditelňuje pro vaše okolí. Sám jsem měl tyto priority v určitém období převrácené a ndes vzhledem k určitým okolnostme mezi nimy osciluji, ale pokud něco nemá význam především pro mne a pro prožitek který to ve mně zanechá, tak to nemá smysl.

Radek

PS: chci vás jen poprosit ať příliš nereagujete, je to pouze námět na zamyšlení každému z nás a sebe z toho nevyjímám, protože k těm co někdy mají příliš hraniční názory patřím a vím, že jimy řadu lidí nasírám, ale už jsem prostě takovej.



zoban   [úpravy] 21:51 12.05.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hm23:09:52 12.05.2003
Zobane, jen si klidně nasírej a neměj z toho špatný sny. Pro mě je čím dál víc důležitější, že nejsi anonym, a to se stává na Lezci bohužel hodnotou k nezaplacení. Osobně jsem přesvědčený, že až se anonymové naučí podepisovat pod své komentáře, zlepší jim to výkonnost ve skalách aspoň o stupeň. Protože obojí je to (určitě zde v těchto časech) o odvaze. Takže i motivace by tu byla! Tomáš
tomashodpovědět 
 Re: Hm07:33:13 13.05.2003
A ty jsi kdo?
anonymodpovědět 
  Re: Hm20:37:05 15.05.2003
Anonyme, sory za zpoždění, jsem na netu až po dvou dnech. Tj. odpověď: bezvýhradně každému, s kým jsem se kdy na Lezci pustil do diskuze, jsem se představil kdo jsem - to považuju za fair. To by snad ani nebylo nutné, ovšem minimálně bych byl pro, aby identity nicků znali webmasteři Lezce (moji znají určitě). Ověřená registrace s heslem, jak tu píše tuším kdosi níže, by prostě byla fajna - pokud na to ovšem stačí síly Lezce. Už proto, aby někdo nemohl zneužít nicku a mejlu nikoho jiného. Možná by dost pomohlo i zveřejňování IP adres: když člověk vidí, jak si jsou někteří (i naoko protikladní) diskutéři podobní...

Tomáš Lébr
tomashodpovědět 
 Re: Hm07:46:28 13.05.2003
Návrh pro Hopa: umožnit zadávání komentářů pouze registrovaným uživatelům. Myslím, že by tak mohlo odpadnout velké množství "hnoje" který se zde někdy nachází. Vulgární komentáře (bude-li to při jejich stále hojnějším výskytu možné) mazat.
Rosťa Š.odpovědět 
  Re: Re: Hm08:21:33 13.05.2003
No dobře Rosťo, tak se ten anonym zaregistruje, vyplní smyšlené údaje, nějakou freemailovou adresu a bude psát vesele dál.
Proti lidské blbosti obrany není, i když je pravda, že by asi část anonymních komentářů zmizela...
 Dědodpovědět 
   Re: Re: Re: Hm13:37:46 13.05.2003
Rosťa má pravdu. S těma anonymama by se fakt mělo něco dělat. Lomentáře by fakt mohl zadávat jen registrovaný uživatel, kterýho by hop dopředu nějak proklep (zavolal mu, ověřil adresu, atd.). Myslím, že by to byl velmi významný krok co se vývoje lezce týče. čusbus
Lukodpovědět 

 Proc intolerance09:24:32 13.05.2003
Nikdy jsem nebyl tolerantni k jednani ktere realne poskozuje skaly a jejich okoli (lezeni na vlhkem pisku, lezeni bez magnezia na vapne, hoblovani pisku lanem pri jisteni, prasacke provazovani hodin, pouzivani kovovych stouchadel atd.) a to bez ohledu na to jestli to pravidla povoluji ci zakazuji. Ale take jsem alergicky na jednani ktere ohrozuje existujici vyjimky - napr. lezeni mimo povolena casova obdobi a oblasti a pouzivani magnezia na pisku. Ja proste chci lezt v Adru a chci abych tam mohl lezt legalne. Ty svym jednanim tuto vyjimku ohrozujes a proto nejsem k tobe, taktez lezci a clenu CHS tolerantni. Jestli tak chces aby magnezium bylo na pisku legalni, neco pro to taky delej! Ja ho tam nepouzivam a nebudu i kdyz legalni bude.
Pavel Sumsalaodpovědět 
 mago na vapne - dotaz11:21:22 13.05.2003
Asi mi neco uniklo, ale nevim proc by se na vapne nemohlo lezt bez mg? Muze mi to nekdo vysvetlit? Ja tedy nepouzivam mg vubec nikde, a ani v krasu mi moc nechybelo.
M.Bodpovědět 
  Re: mago na vapne - dotaz12:22:41 13.05.2003
Nekdy davno jsem cetl jakousi studii delanou v Mnichove na toto tema a pamatuji si ze byla studovana interakce vapence jako chemicke slouceniny uhlicitan vapenaty a lidskeho potu. Vysledkem bylo ze pot urychluje opotrebeni povrchu vapence pri lezeni. Pak byla analyzovano take pusobeni samotneho magnezia na vapenec a cele procedury pouzivani magnezia na vapne a jeho nepouzivani s vysledkem, ze magnesium snizuje (ne eliminuje) opotrebeni jeho povrchove struktury pri lezeni a proto se doporucuje jeho pouzivani. Prakticke priklady jeho nepouzivani je Porubka u Ziliny - v 60. a 70. letech hodne lezena oblast, tehdy samozrejme bez magnezia - enormne rychle olezeni chytu a stupu v popularnich cestach.
Pavel Sumsalaodpovědět 
   Re: Re: mago na vapne - dotaz09:15:50 14.05.2003
Diky za odpoved a za vysvetleni. Zvlastni je, ze nektere oblasti jsou hodne olezene, treba ta Porubka, nebo i nektere mista v Krasu, a nektere mista, i kdyz se tam leze hodne, tak olezene nejsou (Palstain, Arco, Chinque Tore). Ja si teda myslim, ze to bude spis typem toho vapna, nez maglajzem. Ale kdyby to bylo nejak duveryhodne zduvodneno a doporuceno UIAA nebo CHS, tak bych si mozna i ten pytlik s maglajzem poridil. Preji pekny den :-)
M.Bodpovědět 
 Re: Proc intolerance19:01:16 13.05.2003
Pavle ... a kdy tys byl naposledy v Adru??? A cos tam vylezl?? A co na to Mirek Dusin?? No ja fakt cumim ...
Vitaodpovědět 
  Re: Proc intolerance12:59:31 15.05.2003
A ty jsi kdo? Jaky vztah ma to kdy jsem naposledy byl v Adru a co jsem tam lezl k tematu? Co s tim ma co delat Mirek Dusin? Svoje pripominky mi posli prosim primo.
Pavel Sumsalaodpovědět 
   Re: Proc intolerance09:22:08 16.05.2003
Vztah ma k tomu takovy, ze ty skorat blbe kecas, misto abys lezl... To ale nastesti vi vetsina lidi co te kdy potkali. Nevykladej ze bys chtel, seber se, jed do Adru a neco poradnyho tam vylez a pak muzes kecat o tom co by a jak by ... Nevim cim to je, ale presto ze tam travim dost vikendu, tak te tam nejak nemuzu potkat
Vitaodpovědět 
    Re: Proc intolerance14:07:01 16.05.2003
Tohle jako anonym muze napsat kdokoliv. Ale uz dost, ty diskuze stejne nejsou skoro k nicemu. Prosim Te, radeji se nepredstavuj a nech mi ten kousek iluze o jednom z Vitu ktere znam.
Pavel Sumsalaodpovědět 
     Re: Proc intolerance08:44:34 19.05.2003
... tohle muze /bohuzel pro tebe/ napsat kdokoliv kdo te zna ...
Vitaodpovědět 

 Kam spejeme10:25:43 13.05.2003
Vzdy som si myslel, ze lezenie je cosi viac ako obycajny sport. Ze ludia co lezu to robia vyznavaju urcite moralne hodnoty, kde predovsetkym dominuje vztah k prirode. Zial dnes sa v nasej konzumnej spolocnosti hladaju nejake hodnoty asi tazko, takze to sa prejavuje aj lezeni. Jeho popularita sa zvysila predovsetkym vdaka sportovemu aspektu, kde absolutne chyba akykolvek vztah k prirode. Vysledok mozeme vidiet vsade - bordel na skalach, vulgarizmy, porusovanie pravidiel, atd.
Tazko od niekoho ziadat dodrziavanie etiky, ked mu to slovo nic nehovori.
milo
Milo Majekodpovědět 

 Tolerance je zmrd?11:22:18 13.05.2003
Ze teda zase prudim, ale zrovna na nadpisu by si clovek mohl dat zalezet. Pokud se nejedna o naznacenou cesko-anglickou slovni hricku, paxe patrne jedna o zamenu slov "death" a "dead", coz mi trochu pripomina ruzne pokusy o prechodniky apod. Kolik reci kurvis, tolikrat si clovekem? Jestli to ma nejaky smysl, taxe omlouvam a rad se poucim, v opacnem pripade na sebe prozradim, ze treba madarsky vubec neumim a tudiz do madarskych prispevku kerovat nebudu.
 
magnusekodpovědět 
 Re: Tolerance je zmrd?09:05:13 11.06.2003
Death-znamena smrt a ne zmrd.To jen aby ses nekdy nedivil..........
honzaodpovědět 
  Re: Nejen tolerance je zmrd10:55:54 11.06.2003
Taxi, chytraku, napred precti nejen nadpis, ale taky zbytek.
magnusekodpovědět 

 Death je podstatné jméno11:24:50 13.05.2003
Tolerance is DED! Gramatické chyby na Lezci tolerovat nebudu;-)
Joeodpovědět 
 Re: Death je podstatné jméno11:28:33 13.05.2003
Dead. Překlepy taky netoleruju:-(
Joeodpovědět 

 Tolerance12:24:49 13.05.2003
No Zobane...článek to k zamyšlení jistě je. Je třeba ale oddělit toleranci k morálním pokleskům - tím je myšleno k hodnotě výstupu, etice atd. ( myslím tím styl, čistota přelezu atd. ). Asi nelze tyto věci míchat s tolerancí k porušování zákona na ochranu přírody, pravidel pískovcového lezení či vyjímek ze zákona. Tolerance je jistě důležitá...žít a nechat žít by mělo být základním principem. Zamyslel jsi se ale někdy nad tím, že třeba svojí honbou za maximální dosaženou obtížností s magnéziem na sedáku omezuješ třeba mě tím, že vím kde je na skále každý chyt díky bílému označení, že snižuješ hodnotu mého výstupu,  že se ty bílé fleky nemusí líbit turistům, kteří chtějí vydět skály v přirozeném zbarvení bez fleků......a to pominu fakt, že se třeba dopouštíš porušení vyjímky udělené pro lezení v oblasti. Ten kdo by to měl hlídat nejsem ani já a ani správce oblasti, měl by to být ten kdo je tím pověřen ze zákona to jest správy CHKO, policie atd.....a jejich reakce na tvé počínání může být taková, že zamezí lezení všem, protože není reálně možné vyselektovat lezce s MG a bez MG, lezoucí za deště či za sucha. Musí být jistá hranice, aby se z tolerance nestala anarchie, kde když se někdo rozhodne, že si  vyrobý chyty ve stěně , tak si je vyrobí a nikdo mu  v tom nezabrání. Tolerance je třeba, ale kde je ta hranice co tolerovat a kdy říct tak takhle ne, to je prasárna? Nedávno jsi hořekoval v diskusi nad tím, jak může jakýsi škvor se svojí CK vozit masivně komerčně turisty na sušky.....kde byla tvá tolerance? Tebe palí tohle, někoho zase to, že porušuješ pravidla lezení v dané oblasti, děláš fleky na skále.....
Obecně si myslím, že jaksi etika lezců z Českých končin značně upadá. Ve většině evropských oblastí bývá zvykem, že si lidé nenosí pod skály kartony piv, že si lano před každým přelezem stáhnou, že nehulákaj jak na lesy, nespí na místech kde je to zakázáno, odnáší si odpadky, chovají se šetrně ke svému okolí....a to se nějak vytrácí.......tebe netrápí MG, někoho zase nalitej jistič, či plechovka pod kořenem stromu....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Tolerance12:50:06 13.05.2003
Myslim, že Radim uhodil hřebík na hlavičku.
Špicálodpovědět 
  Re: Re: Tolerance13:41:32 13.05.2003
Ale že to byla ale rána do toho hřebíku...........
Lukodpovědět 
  Re: Re: Tolerance13:41:53 13.05.2003
Ale že to byla ale rána do toho hřebíku...........
Lukodpovědět 
  Re: Re: Tolerance14:44:03 13.05.2003
JESTLI SE OVŠEM RADIM NEUHODIL DO HLAVIČKY
odpovědět 
 Re: Tolerance13:45:36 13.05.2003
Plne suhlasim
milo
Miloodpovědět 
 Re: Tolerance14:42:45 13.05.2003
To je hezký, že házíš ty, co maglajzují, do stejného pytle s těmi, co dělají v přírodě bordel. Slovník jazyka českého:
"překližkář" - jedinec nebezpečný pro lezeckou komunitu. Spí, kde se nesmí. Pod skály i jinam si nosí karton piv, po jejichž požití řve a zahazuje plechovky do lesa. Má dredy a smrdí. Pod každou skalou dělá oheň, kouří marihuanu a kolem volně pobíhají psi, kteří plaší zvěř. Leze i na mokrém pískovci, protože si myslí, že ho magnéziem vysuší. Jen nejvíce zhulený leze na prvním, ostatní následují na rybáře, čímž obrušují slaňáky a skálu...
Tady je zase demagogie na entou. Kdybste radši více lezli než tlachali a více si všímali sebe než ostatních

ANONYModpovědět 
 To Džmura and Polomský19:42:54 13.05.2003
Ty teda mentoruješ jak kráva. Dobře, proti gustu žádnej dišputát. Tvrdit ale, že etika českých lezců upadá a že Dušínové v cizině si lano před každým přelezem stáhnou, nehulákaj jak na lesy, nespí na místech kde je to zakázáno, odnášejí si odpadky, chovají se šetrně ke svému okolí...., to je teda fakt síla. Zažil jsem davy Taliánů, Germánů a jinejch národů, který pod skalama dělali bordel, o kterym se mi ani nesnilo. A piksla s pivem pod skálou? To mě teda divný nepříde. Jeden až dva pěkně vychlazený pstruzi přijdou vždy k duchu. Papouš P.S. A když nejni pivo, bodne i barel s rudochem. Zeptej se Tiňtase na loňský Arco.
Papoušodpovědět 
  Re: To Džmura and Polomský11:26:00 14.05.2003
Hele Filipus...nemělo to vyznít jako že Němec či Ital nemůže být prase. Ale pravdou je že jsme narazili minulý týden v paklenici na počet magorů české národnosti o poznání vyšší než procentuální zastoupení magorů jiných národností. To že i na vápně Češi ( včetně mě ) lano před přelezem většinou nestáhnou je fakt ( kterej nekritizuju, ale konstatuju ) - vo písku ani nemluvě. Nepsal jsem nic o jednom gambrinusu, ale o nalitejch horolezcích, kteří ohrožují nejen sebe....Ono to nesouvisí jenom s lezením, ale i pouhým okem poznáš že třeba Slovinsko, Chorvatsko, ale už i Maďarsko je o krok dál ( nejen životní úrovní ). Což tobě jako zcestovalému investigativnímu novináři nemusím vysvětlovat.
Radimodpovědět 
 Re: Tolerance09:20:58 14.05.2003
Taky plne souhlasim. Pravidla a vubec zakony jsou tu od toho, aby se dodrzovali, jinak nastupuje anarchie. Nedodrzovani pravidel nelze tolerovat. Komu se to nelibi, musi prosadit jina pravidla a zakony.
Víťa Novákodpovědět 

 Jestli jste si všimli22:05:28 13.05.2003
tak lezecká komunita trpí blbými zákazy lezení, nedostatkem peněz na materiál, krátkými dovolenými na cestování a tak dále. Aby si to lidi tak nebrali, tak si vymýšlejí stupidní debaty na téma MG, jestli ten kdo leze TR vůbec leze, atd..

JAKÉ ŠTĚSTÍ, ŽE TOTO JSOU POUZE AKADEMICKÉ DEBATY A NA SKALÁCH MI LEZECKÁ KOMUNITA PŘIPADÁ MNOHEM VYROVNANĚJŠÍ A VELMI PŘÁTELSKÁ.

A jako už několikrát si myslím, že Zoban má víceméně pravdu.
Lawodgeodpovědět 
 Re: Jestli jste si všimli08:29:27 14.05.2003
... i proto tu Lezec je. Aby si tu kazdej vymackal hnis z mozku, prezentoval nazor, nesouhlasil s jinym. Nikdo neni nucen cist dlouhe debaty a vetsina nazoru o zbytecnosti a blbosti celeho je jen ukazkou nemohoucnosti autora vyjadrit svuj nazor a stat za nim. I akademicka debata, pritrouble tlachani ma svuj vyznam. Zabijete cas, kdy zrovna nejste ve skalach a rychleji to utika:-) Jen si myslim, ze se fakt zbytecne zabiha do detailu. Co se vice venovat zakladnim principum? Treba otazce:"Mají se dodržovat pravidla?" A bez kecu kolem, ano, nebo ne? Maty: ANO
Matyodpovědět 
  Re: Re: Jestli jste si všimli09:12:37 14.05.2003
Když já to bez keců kolem asi nedokážu... osm metrů nad zemí, levá noha šicí stroj, pravá už jede dolů, dát zem nebo chytit kruh?
Nebo: pokoj pro tři za 90.-CHF, ty by ses nezašil v lese?
Kdos bez viny...
Joeodpovědět 
  Re: Re: Jestli jste si všimli09:25:20 14.05.2003
Souhlasím. ANO. Ale tak mě v souislosti s tím napadá, jesti by nebylo lepší lezení venku úplně zakázat a trestat ho třeba měsícem vězení. Pak by se z toho stal doopravdy underground, adrenalin by stříkal proudem a skály by byly zachráněny, protože do skal by chodili jen ti nejskalnější a to jenom občas, protože většinu času by bouldrovali po vězeňskejch zdech....
pavel kodpovědět 
  Re: Re: Jestli jste si všimli10:16:15 14.05.2003
Samozrejme ANO, a otazka co dle me nasleduje v pripade ANO, jak toho dosahnout (protoze kazdej smysl pro fairplay bohuzel nema) ? ...
Jonyodpovědět 

 Nějak jsem nepochopil09:18:08 14.05.2003
o co přesně ti jde. Měl to snad být vzkaz ve smyslu "nenadávejte si za to, že se ve skalách chováte jako prasata a radši koukejte, jak se chováte sami?" Tak proč potom tady kéruješ do každýho, kdo se ti nelíbí? Nebo to znamenalo "mágo je OK, rybaření je prasárna?" Jak jsi na to přišel? Máš patent na pravdu, nebo je to jenom tvůj názor? Neber to jako útok na tebe, ale některým tvým příspěvkům tady moc nerozumím, a tohle je jeden z nich. Pavel
pavel kodpovědět 
 Re: Nějak jsem nepochopil15:47:21 14.05.2003
Vím že je to někdy složitější pochopit co chci říct, zvláště když někdy mluvím rychleji než myslím.
shrnuto a podtrženo

1/ Více komunikace místo osočování a nadávání

2/ vyhnout se nevratným dějům - máčo se dá s chytů vždycky vyčistit, ale ulomené chyty, nebo popřidávaná jištění se napravují mnohem hůř.

3/ Nesnažme se vytvářet dogmata, že jedině takjto a určitě ne jinak. Každá situace je jiná a nejvhodnějším může být jiné řešení. Proto apriory neodmítejme cesty shora, nebo zdola, lezení free solo, nebo TR, s MG, nebo bez. Snažme se zachovat lezení tím čím je, tedy svobodným sportem.

Jak můžeme něco prosazovat proti ochranářům, když nejsme schopni vzájemně tolerovat sebe? Asi nad tím by se každý z nás měl zamyslet. Nicméně je třeba si uvědomit, že každá tolerance má i vé hranice a v tom bude asi zakopaný pes.
radek
zobanodpovědět 
  Re: Nějak jsem nepochopil18:48:39 14.05.2003
Coz takhle si odpovedet na otazku, proc nekteri (spise Ti co jsou pro dodrzovani urc. pravidel) nadavaji na ty druhe... neni to nahodou v tom, ze jim nekdo upira jejich svobodu, a kdo ze jim upira jejich svobodu? Nejsou to take nahodou Ti strasne svobodomyslni???
Jonyodpovědět 
  Re: Nějak jsem nepochopil11:57:01 15.05.2003
Tomu už rozumím a klidně se pod to podepíšu. Pavel
pavel kodpovědět 

 Hlasovani10:08:03 14.05.2003
Nevim jestli nejaky uz nebylo ale myslim ze v hlasovani ohledne MG na pisku by se NAZOR (a mozna i NOS) vetsiny urcite projevil....

Dafe
Dafe-Bobrodpovědět 

 Vy máte ale starosti21:12:03 19.05.2003
Chtěl jsem napsat něco o tom, jak se pořád hádáte a přete a ....... vůbec, jdu si raději někam zalozit. Furt o koze, furt o voze. To nemá konce.
Alsoodpovědět 
 Re: Vy máte ale starosti21:37:53 19.05.2003
Tak, tak. Tam kde to nejvíc "vře", tam se vetšinou mlátí prázdná sláma. Já bych se třeba z diskusí rád dozvěděl jak se kde leze, na co si mám kde dát bacha, kde lézt, kde nelézt, ale takových diskusí je tu poskrovnu..
honzaodpovědět 
  Re: Vy máte ale starosti21:50:20 19.05.2003
Pár tipů:
Bez peněz do hospody nelez.
Leze, leze po železe, nedá pokoj, až tam vleze.
Lez, máš krátké nohy etc.
To jsou jen základy climberského brainstormingu. Papagay
Papoušodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (54)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Send - Large knee pad | Seznámení | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 288 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.