PIEPS JETFORCE - revoluce v AIRBAG technologii JETFORCE je první lavinová airbag technologie, která používá turbo ventilátor k nafouknutí ochranného vaku.
Je to průlomový systém, který nasává vzduch z neomezeného zdroje - z atmosféry. Možnost testovat funkčnost bez nutnosti následného nahrazování komponentů, opakovaná aktivace a cestování letadlem bez omezení jsou výsledkem dlouhodobé spolupráce renomovaných značek Black Diamond a PIEPS , předních světových výrobců lavinového vybavení.
Vysoká technologická úroveň BD stojí za mnoha vylepšeními existujících airbag systémů, od intuitivního spouštěcího mechanismu až po velmi odolnou, přitom však skladnou tkaninu, použitou pro výrobu vaku. Speciální elektroniku vyvinul a dodal PIEPS, přední světový výrobce digitálních lavinových vyhledávačů. Zahrnuje mimo jiné automatickou kontrolu funkčnosti celého systému při každém zapnutí a zobrazení aktuálního stavu pomocí LED integrovaných do rukojeti spouštěcího mechanismu.
JET-FAN: bateriemi poháněný turbo ventilátor nafoukne ochranný 200l vak v průběhu 3,5 s a následně udržuje tlak po dobu tří minut OPAKOVANÁ AKTIVACE: odolná a skladná LiPol baterie umožňuje 4 a více aktivací na jedno nabití AUTOMATICKÁ KONTROLA: při každém zapnutí je automaticky ověřena funkčnost systému, aktuální stav je trvale indikován pomocí LED integrovaných do rukojeti spouštěcího mechanismu VELKÝ AIRBAG: ochranný 200l vak je vyroben z mimořádně pevné a odolné tkaniny, používané pro airbagy v automobilovém průmyslu AUTOMATICKÉ VYFOUKNUTÍ: ochranný vak se automaticky vyfoukne po 3 minutách, čímž vytvoří vzduchovou kapsu a usnadní případnou záchranu NÁCVIK: ochranný vak se dá jednoduchým způsobem složit a vložit zpět do batohu, nácvik aktivace lze provádět i doma.
Mezi další výhody patří možnost diagonálního uchycení lyží, speciální lavinová kapsa na lopatu a sondu, síťka na připevnění přilby a další přídavná poutka. Dodává se ve velikosti 24l a 34l.
Parametry:
Objem batohu: 24l a 34l
Hmotnost: 3400g a 3500g
Barva: černo-červená, černo-žlutá
Objem vaku: 200 litrů
Počet aktivací na jedno nabití baterií: 4 a více
Omezení pro leteckou přepravu: žádná
V brzkých dnech budou batohy také v prodeji a to přednostně u obchodů, které je mají zároveň v testcentrech.
Opět oblíbený kurz lavinové záchrany ke každému vyhledávači PIEPS
Ke každému zakoupenému vyhledávači PIEPS v ČR nebo SR obdržíte zdarma jednodenní lavinový kurz.
Na kurz se můžete zaregistrovat na www.pips.cz.
Na stránkách je rovněž přehled všech termínů a míst, kde se kurzy uskuteční.
Kurz je zdarma a každý termín je omezen 18 účastníky.
Kurz je veden horským vůdcem UIAGM, nebo členem HZS ČR.
Batohy PIEPS nově ve výbavě HS ČR
Pro letošní sezónu si Horská služba České republiky vybrala do své výbavy dva modely batohů PIEPS. Myotis Light 24 je ultralehký batoh pro jednodenní túry na lyžích či sněžnicích. Batoh je vybaven přídavnými poutky pro uchycení cepínu, přilby a dalšího vybavení. Součástí je i speciální kapsa na lavinové vybavení a jako u všech batohů Pieps je i u tohoto modelu malá 100% voděodolná kapsa na doklady a cennosti. Druhý batoh, který si HS ČR vybrala je skialpinistický batoh Plecotus 36. Tento model je ideální pro delší výlety, skialpinismus a vysokohorskou turistiku. Mezi hlavní přednosti patří kompresní popruhy s nezámrznou sponou, 100% vodotěsná kapsa ve víku batohu pro uložení dokumentů, záda vyrobena z materiálu, na který se nelepí sníh, poutka pro rychlé uchycení cepínů a lyží, odnímatelný hrudní i bederní pás a otvor pro hydrovak.
Tyto dva vybrané modely se vyrábějí v červené, žluté a černé barvě. Nutno říci, že celá kolekce batohů Pieps je konstruována aktivními skialpinisty a horskými vůdci.
Inovativní elektronická sonda ve výbavě HS SR
Horská služba ze Slovenska si pro letošek do své výbavy zařadila sondu s elektronickým přijímačem iProbe ONE od Piepsu. Sonda umí za využití elektroniky dohledat všechny druhy lavinových vyhledávačů pracujících na frekvenci 457kHz.
Elektronická sonda iProbe ONE se vyrábí v délkách 220 a 260cm.
Sonda umožňuje velice rychlé sestavení díky unikátnímu systému zamykání a náběžek pro spojení. iProbe ONE je v kombinaci s vyhledávačem Pieps DSP v současné době nejrychlejší kombinace k nalezení zasypaného. Po dohledání zasypaného automaticky ‚vyruší‘ vysílaní dohledaného vysílače. Vzdálením se sondy od vyhledávače se signál opět aktivuje. Tato funkce je možná jen s vyhledávači Pieps.
Zkoušeli jsme pípáky (myslím při učení nováčků, ale to nehraje roli, protože to dělalo i "starejm"), byly tři každý od jiné značky: Pieps, Ortovox, BSA. Pieps našel a hledal TŘI!!! zasypané (po lopatě: měl najít jen dva).
Tak mi řekni, co se stane se zasypaným majitelem fungujícího vysílače, když majitel Piepsu bude hledat toho třetího, toho neexistujícího? Zařve pod lavinou!!
Ještě teda který je lepší. Každý jiný je lepší. Měl jsem v rukou tenhle šmejd a můžu porovnat s Ortovoxem, Mammutem a BSA, neměl jsem v rukou tu starou slovenskou krabici a nemůžu srovnat s Arvou od doby, co patří Diamiru. Byť teda považuju výhody zobrazování mrtvých skialpinistů (podle tepovky mám dojem) za sporné, protože mrtvým se na displeji Mammutu jevil každý, kdo neměl téhož Mammuta, u žádného jiného výrobce se neobjevil další neexistující zasypaný .
asi máš na mysli BCA (píšeš BSA, což trochu snižuje relevantnost příspěvku), ale jinak dobrej koment s těma 3 zasypanejma... Jak dlouho to ten 3. zobrazovalo??
Hned všechny tři. Někdo mi vysvětloval, že se to mohlo stát díky nějakým odrazům, což ale nemůže nikoho uklidnit, protože ve žlabu k takovým odrazům docházet bude.
Telefon ten třetí nebyl, telefonů tam bylo víc než vyhledavačů.
pri vsetkej ucte, porovnavat vyrobcou je dost blbost, Myslim ze musis porovnavat ich konkretne vyrobky. Lebo pieps vyraba freeride (myslym ze ten Ti ale troch neukaze) a vyraba aj DSP Pro,
Ale ak mal niekto v skupine zapnuty mobil tak je mozne ze ho naslo. tak ako ho najde aj pipak hociakej inej znacky.
Vyhodu toho ruksaku vidim v tom ze sa da viackrat za turu pouzit, oproti tej bombicke.
Aj ked v historii poznam len jeden pripad viackrat zasypaneho......
Pši vší úcte, Freeride jako vyhledavač se považoval za šunt vždycky. Ne že by s ním hledat nešlo, ale jeho smysl spočíval jen v tom, pověsit vysílač za málo peněz na klienty horských vůdců.
Nemáš pravdu ... freeride je od slova freeride. je to pípák určený do středisek, kde je v dosahu rychlá pomoc HZS, vrtulníku, apod. Nepočítá se s tím, že by s freeridem někdo někoho hledal.
V tomto doslo k zmateni diky samotnemu Piepsu. Nebranily se zrovna u tohoto kousku oznaceni lavinovy vysilac a vyhledavac, tj. spada do stejne kategorie jako lepsi kousky. Pokud vim, tak nikdy nebyl prodavan jako vysilac s bonusem, ze existuje kladna sance na to, ze najdes zasypaneho cloveka.
Pokud jde o kolo ze supermaketu, kazde jezdi :).
Pieps rozhodne neni zivotu nebezpecny, patri k tomu lepsimu co si muzes koupit (to neni jen muj nazor, staci si projet testy od lidi, co tomu rozumi). S tim jak to tady popisujes, to vypada jako by si parta totalne neznalych lidi hrala s pipaky. Coz je samo o sobe asi to nejvetsi nebezpeci..
Mimochodem, na zaklade ceho si dosel k tomu, ze kola ze supermarketu mohou byt zivotu nebezpecne? Muze byt opruz na nich jet, nadres se, ale zivotu nebezpecne? Tyhle kola maji vetsinou ocelovej ram, takze vec, ktera narozdil od tech drazsich hlinikovych, jen tak nepraskne.
A vysílá na jiné frekvenci a je vyhledatelný pouze DSPéčkem ... ty jsi fakt idiot :) .. jak zde člověk může diskutovat s lidma, kteří píšou že něco testují ale vůbec tomu nerozumí :) :)
To me prekvapuje, ze takovy velky znalec nevi, ze tyhle vysilace delalo/dela vice firem. Mimo Piepsu, treba Ortovox. Nektery maji i podobu hodinek.
A jak si vubec prisel na to, ze ten od Piepsu nelze vyhledat jinymi pipaky? Zkus poradne procist specifikace - https://www.avalanchesafety.ca/Pieps_Backup
Hele, nejsem ani elektrotechnik ani horobezpečák, ale mám dojem, že s těmi telefony se mílíš. Vždycky nás učili, že frekvence 457kHz je unikátní a chráněná jen pro účely lavinových vyhledávačů. Respektive jsem slyšel, že existuje aplikace do chytrých telefonů, s níž ten přístroj můžeš jako pípák používat (přenastaví se frekvence?), ale všech telefonů by se to vážně týkat nemělo.
Len som chcem povedat ze freeride je na uplne opacnej strane ako dsp pro (co sa tyka dosahu, atd.) a oba su piepsi.
Samozrejme ze s freeride sa da vyhladat a skuseny moze najst zasypaneho rychlejsie ako slecna s dpsckom. Ale ma mensi dosah, jednu antenu, praca s nim je pomalsia atd. Ak ste niekedy v krizovej situacii boli, tak viete ze vzdy ide o cas. Mal som oba a viem o com hovorim.
Problem nastane pri viacerych zasypanych, ale ak dodrziavate iste pravidla, k takej situacii by prist nemalo.
Napriek tomu mam pocit ze v nasich zemepisnych sirkach (myslim tym tatry, nie alpy) ten ruksak moc fungovat nebude(nech je vrtulovy alebo bombovy). Laviny su prevazne kratke a bublina zacina fungovat ak v nej zasypany plava viac ako cca 300m co sa tu moc nestava. Nasvedcuje tomu aj posledna nehoda z chopku, ktora skoncila zial tragicky.
Pytel začíná fungovat okamžitě, nehledě na to, že některé z nich mají i funkci ochrany hlavy a teď ten vrtulák se i vypustí, čímž vytvoří dýchací kapsu. To, že při delší jízdě lavinou je vztlakový efekt větší je pravda, ale rozhodně to není dostatečnej a vůbec už ne rozumnej důvod pro to, aby si člověk řekl lyžuju jen v Tatrách, stejně mi to je k ničemu.
Tak ne kazdy pipak umi navest na vice cilu, tot mozne vysvetleni, proc ostatni (tebou bohuzel nijak nespecifikovane typy) nehlasily vice zasypanych. Dale pokud pujdes za nejsilnejsim signalem, silne pochybuju, ze to vykopes diru v zemi a nic nenajdes.
Nechci stourat, tohle vypada jako, ze "novacci uci novacky."
chybně najetá lajna nebo odříznutí horním je horší než jaký pips
20:42:58 05.02.2015
Neukázněné horlivé partičce na víkendu v Alpách, co zatíží svah,sjedou za roh a pak se hrabou zpět nahoru půl hodiny pro vysypané nováčky nepomůže sebelepší vytuněný drahý pips. Když už něco do takové nepohody,kdy ostatní řežou svah nad vámi,jak bývá o víkendu zvykem, tak jedině ABS bagl s patronou.
Kdyz by nahodou zajimalo nekoho par praktickych zkusenosti misto teoretickych nesmyslu, tak zde je palicovo test. /odstran mezery/
http://www.tulenipasy.cz/ skialp-lyze-boty/18214-rozsirena-recenze-lavinoveho-batohu -pieps-jetforce-tour-rider/
Bodrá trefa. Bo lepší jednou odpálit pořádně než zapomenout jednou na týdenní horochlastačce kontrolu baterií nebo nabíječku baterií.Má někdo univerzál nabíječku?... Aj ta technika ...nás ničí...
Pokud zapomenes nabít, tak je to obdobné jako kdyz zapomenes namontovat bombicku. Je zde ale zásadní rozdíl-pri každém pouštění /nikoli jen pri nafouknuti/ se systém automaticky kontroluje. Tím tak alespoň vis predem ze mas problem.
No nedávno jeden CZ Top freerider :)
V přímém přenosu na TV zapomenul zkontrolovat, jestli do ABSka namontoval bombičku....praskl pouze tahlo!!!
A není to moje první zkušenost s tímto problémem!!
Mimochodem všechny ABSka,SnowPulse atd. si většinu náplně přisávaj z okolního vzduchu pod tlakem, takže problém s nasátím prašanu je u všech totožný !!!
Výrazně doporučuji u ABSek SnowPulsu atd.
kontrolovat váhu bombicek, při častém ježdění část plynu ujde a nafouknete sotva půl!!!
No nedávno jeden CZ Top freerider :)
V přímém přenosu na TV zapomenul zkontrolovat, jestli do ABSka namontoval bombičku....praskl pouze tahlo!!!
A není to moje první zkušenost s tímto problémem!!
Mimochodem všechny ABSka,SnowPulse atd. si většinu náplně přisávaj z okolního vzduchu pod tlakem, takže problém s nasátím prašanu je u všech totožný !!!
Výrazně doporučuji u ABSek SnowPulsu atd.
kontrolovat váhu bombicek, při častém ježdění část plynu ujde a nafouknete sotva půl!!!