LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS 2015

smallAktuálně ze Strahova

9:30 Předseda ČHS Jan Bloudek přivítal předsedy a zástupce oddílů, předal slovo P. Reschovi.

Seznámení s programem a doplnění programu.


9:55 Jan Bloudek, organizační změny:
ČHS se bude 7.4.2015 stěhovat do Donské ulice 9 na Praze 10, poblíž Náměstí Míru (metro A), vlastníkem nevyhovujících 60m kanceláří na Strahově se stalo město a nájem se zvedal (viz zápisy z jednání VV). Pozor, nebudou fungovat pevné linky.

Personální změny: (proběhla výběrová řízení): Vlaďku Homolkovou (v pracovní neschopnosti) nahradí Ivana Trávníková, na mateřskou odchází Radana Plevková a nahradí ji Katka Zelenková, o účetnictví se bude starat Dagmar Votrubová, koordinovat granty mládeže bude Jiří Faflák.

Strahov

Tomáš Frank, Božena Valentoá

registrace oddílů

zástupci VV ČHS

obsazení sálu zástupci členů a oddílů


Valná hromada je usnášeníschopná,
účast je letos poměrně velká, sále je zaplněný 
ČHS má 13 549 registrovaných členů
minimálních 20% hlasů je 2710
zastoupeno je 3820 členů

10:00 Hlasování (schválené):
- P. Resch povede Valnou hromadu
- volební komise (Robert Homolka, Vladimír Těšitel, Jaroslav Šťastný)
- návrhová komise (Tomáš Frank, Ladislav Vörös, Jana Schücková)
- doplnění programu VH (vstupní a členské poplatky spolků, odměna člena statutárního orgánu, problém s limitem DPH)
- schválení jednacího řádu

předseda Jan Bloudek hodnotí činnost ČHS za uplynulý rok (viz buletiny (ČHS):
ČHS se stal ve zkrácené čekací lhůtě členem ČOV a již čerpá peníze z loterií
ČHS jednal v Insbrucku s OEAV o možnostech vyřešení kombinovaných členství, čeká se na schválení ze strany OEAV

Personální změny:
1. místopředseda Pavel Žamberský odstoupil z funkce pro nedostatek času (bude se hlasovat nový místopředseda), předsedou disciplinární komise se stal po Romanovi její člen Tomáš Frank, Revizní komisi vede dočasně M. Všetečka. Komisi horolezectví a alpinismu vede Jan Zbranek.

10:20 Petr Jandík seznamuje přítomné s novou svazovou databází skal, u které se podílel na koordinaci projektu

10:30 J. Bloudek, zpráva o hospodaření
2014 příjmy: plán 7 920 000 Kč, skutečné 8 404 173 Kč (vzrostly členské příspěvky, klesly dotace, přibyly peníze z loterie)
2014 výdaje: plánované 7 043 500 Kč + vázané 432 421 Kč
skutečné: 7 600 772 Kč (6 970 162 Kč + 827 000 Kč)
hospodaření schváleno

P. Resch čte v zastoupení: zpráva revizní komise
kontrola hospodaření, 2 podněty stížností: L. Hroza mladší ohledně reprezentace (zamítnuto) a následně znovu pro procesní chybu (lhůta na vyřízení). 2. podnět
schváleno

10:47 J. Bloudek, plnění cílů:
1) počet členů v roce 2014 se zvýšil na 13 862 (start 9 000, cíl 2015 je 15 000) - základna se postupně zvyšuje 

2) Finanční zdroje: čl. příspěvky/ veřejné/ soukromé start 71/18/11 cíl 60/25/15 stav 49/34/17, nový zdroj je ČOV loterie celkem 4,8M/8,4M

3) Finanční rezerva: plán 40% stav 100%

4) Profesionalizace: plán navýšení ze 2 na 4, 2015 je 5

5) Řízení ČHS: plán - gestoři pro každou z 5 oblastí,
stav - gestoři jsou, přichystán návrh změny struktury řízení

6) Informace: audit použitelnosti webu ČHS dopadl dobře, čtvrtletní zpravodaj, Ročenka, FB má 1,5 tisíc, přes 5 tisíc zhlédnutí videa, nová DB skal a cest

7) Mediální obraz: TV pořady ze závodů, rozhovory, spolupráce s festivaly, ČOV (propagace Adama Ondry atd.)

8) Výkonnostní sport: cíle a priority v soutěžní i nesoutěžní oblasti, zlepšení, schůzka kam dál - koncepce, kterou zorganizovali J. Zbranek a P. Vrtík

9) Péče o skalní oblasti
řada oblastí je již sanována, vlastní DB s informacemi o OP

10) Vzdělávání
4 metodické akce, trenéři, stavěči, příprava projektu certifikovaných horoškol


10:55 P. Resch: představení změn v řízení ČHS (již bylo pro zástupce oddílů také během uplynulých akcí + videa)

Problémy ČHS:
1. dobrovolnost / odbornost
2. komunikace se členy a veřejností
3. postavení oddílů s právní subjektivitou
4. práce s dětmi
5. komerční / tradiční oddíly
6. etika chování ve skalách

11:05 J. Bloudek: poslání ČHS
foto

11:10 Šimon Budský: poslání, vize a cíle
11:20 J. Bloudek: návrh struktury

11:30 diskuse
F. Mezera: navrhuje aby měl ČHS chatu, nejlépe v zahraničí, kde může mít např. programy s mládeží, čerpat dotace atd.;
J. Turek: nerozumí co se zde prezentovalo, o čem bude hlasovat a co má zprostředkovat členům svého oddílů, prosí o stručné zhodnocení 2 větami;
M. Tučka: navrhuje propagaci a podporu (např. grantů skrze ČHS) fungujících chat, které již v ČR má spousta oddílů + větší informovanost členské základně, že tyto chaty existují;
M. Teichmann z Lanškrouna: nebojte se jít do právní subjektivity a založit spolek, může to přinést oddílu podporu a finance, ČHS by měl pomoci oddílům, které mají zájem rozjet právní subjektivitu;
. : právní subjektivita je pěkná, ale je třeba provázanost s ČHS, ne úplné odtržení oddílů od svazu (cesta s ČHS / cesta bez ČHS);
V. Těšitel: ČHS není jen pět kluků (VV) kterým jsme dali hlas, ale jsme to my všichni,
F. Mezera: řešit přístupy ke skalám, jsou oblasti, kde vzrůstají problémy s parkováním
..: navyšování členské základny - stále více lidí leze, tedy by se logicky měli stávat členy ČHS, ČHS by jim měl vyjít vstříc na stěnách (např. slevy), kde se mnozí poprvé setkávají s lezením
Pavel (z Karviné): navrhuje natočit videa k bezpečnosti lezení
+ vyjádření zástupců MK (Bóža a J. Vogel)
+ vyjádření členů VV k diskusním příspěvkům

12:00 Š. Budský: návrh rozpočtu ČHS
příjmy 2015: 8 110 000
výdaje 2015: 8 110 000 (+ 458 000 intern projekty)

komentář P. Resch: chybí nám lidi, na realizaci nápadů a činnosti, komise snížily rozpočty, aby se mohla nastartovat profesionalizace, která přinese zpětně peníze i výsledky a spokojenost
Z. Teplý: kde se bere příspěvek na chaty Jamesu a jestli přicházíme na o slevy na chatách
J. Bloudek: máme nadále stejnou slevu jako členové James, díky vstřícnosti Jamesu, je to náš dar
P. Vrtík: zprostředkovává dotaz od Lokálky a Zobana, proč má administrativa "nárůst 50%" (z 2M na 3M) a jestli se vrátí vložené peníze
vyjádření Š. Budský: jednání s ČOV a dalšími organizacemi o penězích zabírají týdny času a musí se jim někdo věnovat, potřebujeme koordinaci a práci na projektech, které mají finance přinést, sekretariát zajišťuje běžný servis členské základny
J. Bloudek: by považoval za veliký neúspěch, kdyby se ČHS nevrátily minimálně vožené náklady. Pokud se to do roka nesplní v navržené struktuře, bude třeba náklady osekat. Zavazuje se doložit a zhodnotit za rok přínosy. Chce zpřehlednit řízení ČHS.
schválení rozpočtu: ano

12:15 Š. Budský: seznámení s elektronickým reportingem

- přestávka -

12:40 K. Berndt: správa o činnosti CVK
materiál údržba 2015: 1 331 568 Kč
(jistící prostředky: 2 745 bh v nepískovcových oblastech, 135 borháků, 735 kruhů, 274 slaňovacích bh a kruhů v pískovcových oblastech);
Granty na údržbu skal 2014: plán 80 000 Kč, žádosti 65 000 Kč, čerpáno necelých 50 000 Kč;
Odměny: správci za výměnu jištění 138 51 Kč, předsedové OVK 32 500 Kč;
Sponzoring jistících prostředků 2014:
od Hudy a.s. (Labák a Hrubice) a Singing Rock (Jeseníky, Stř. Čechy a Praha), obdobně pro rok 2015 podpoří Hudy, S/R chce pro letošek podpořit Český ráj (Prachov, Drábky, Příhrazy, Severní oblasti ČR);
Proběhla 2 školení správců v Lužických horách a v Českém krasu, celkem 40 správců, letos bude v létě školení v Labáku a poté možná na Moravě;
Bude třeba obnovit školení správců, kteří nebyli proškolen v posledních letech, probíhá diskuse s předsedy OVK;
Informace o vyjednaných výjimkách pro lezení a o letošních, které se připravují.

12:48 J. Vogel, chystané diskusní setkání v Praze v Motole 28.3.2015 zaměřené na vzdělávání horolezců a představení nového modelu vzdělávání

12:51 Jana Kubalová: za lékařskou komisi, pořádání Pelikánova semináře, lékárničky ve spolupráci se S/R, vyjádření k návrhu natočení videa s první pomocí - je třeba vypracovat projekt, dotazy oddílů na školení - členové lékařské komise zprostředkovávají školitele, můžete se obrátit na LK

12:54 P. Resch děkuje všem předsedům komisí za práci a komunikaci se členy svých komisí

12:55 P. Vrtík představuje činnost komise horolezectví a alpinismu:
výsledky setkání a vize kam směřovat, jak to dělat líp, publikovat informace o výstupech, trendech a problémech, snaha centralizovat informace a předat si zkušenosti, vytvoření koncepce práce s mládeží a talenty + předávání zkušeností, pravidla grantů pro akce na výkonnostní horolezectví

10:03 J. Bloudek, návrh novely stanov (viz buletin k VH a návrh stanov na stránkách ČHS), mantinely nového občanského zákoníku, spolupráce s právníky před změnou stanov; nastartování změn, pokud stanovy nebudou funkční dle potřeb ČHS, vyhodnotí se a změní a opraví dále na další VH.

Změna stanov ČHS:
sídlo bez adresy, pro případ stěhování
poslání a činnost, doplněna vize "dynamická, profesionáln a finančně stabilní..",
členství:
* řádné A,
* členství spolků,
* eidované členství (pouze skrze spolky, bez průkazek, mají možnost pojištění),
* zprostředkované členství fyzických osob;
o členství jednotlivce i spolků rozhoduje VV, může delegovat
Stávající systém oddílů beze změn
Práva a povinnosti členů:
člen A beze změny, může hlasovat na VH i samostatně
člen B na VH je vždy zastupován, ale může být volen
za spolek se účastní VH jeho zástupce
Hlasování na VH:
(- dle počtu průkazek)
VH hlasuje podle počtu zastoupených členů A a B, spolek, který nemá žádné členy B má 1 hlas
funkční období všech orgánů - VV, disciplinární komise, revizní komise - je 4 roky (změna ze 3 na 4)
Výkonný výbor
bylo 7 členů, bude 5, předseda, 2 místopředsedové, 2 členové, mezi VH musí být ve VV minimálně 3 volení, jinak svolání mimořádné VH;
Rozšíření pravomoci VV rozhodnout o vyloučení člena VV i pro nečinnost nebo vážné neplnění úkolů;
Možnost rozhodování mimo zasedání.
Odborné komise pokrývají 4 hlavní oblasti, skály a ochrana přírody, sport, vzdělávání a metodika, mládež
Majetek a hospodaření
- upřesněná odpovědnost VV
Projednávání stížností a řešení sporů
- zjednodušeno, nemusí být osobní projednávání

Přechodná a závěrečná ustanovení
do konce funkčního období VV, RK a DK platí původní stanovy (zůstává původní osazenstvo do zvolených lhůt: 7členný VV do r. 2017,...)
účinnost ostatních částí stanov do schválení

Dotazy a odpovědi:
- členové B bez průkazky nemůžou lézt na skalách jako členové A
- všichni členové spolku v ČHS jsou členy ČHS (interní po odhalsování vrámci spolku)
- poplatky a vstupní příspěvky se budou hlasovat dále, pokud bude schváleno
hlasování: schváleno

13:40 J. Bloudek, vstupní a členské poplatky
nový spolek vstupní 800 Kč (připomínka: oddíly které již jsou odpuštěno)
roční poplatek spolku je 400 Kč, pokud
hlasování: schváleno

13:43 Š. Budský, odměna člena statutárního orgánu:
předseda ČHS na období od VH 2015 do VH 2016 bude 22 500 Kč/ měsíčně (aktuálně 5 000 Kč) a její vyplacení je podmíněno pracovním nasazením nejméně na úrovni poloviny plného úvazku. Výsledkem této práce musí být prokazatelné zlepšení v naplánovaných cílech a projektech dle schválené organizační změny, které bude prezentováno na VH 2016.
dotazy, vysvětlení a připomínky
hlasování: schváleno

13:52 J. Bloudek: plácovství DPH
- Pravidla pro zřízení marketingové organizace ČHS
formulování návrhu k možnosti založení s.r.o.

diskuse: K. Turek, V. Lada,...

14:12 přestávka na formulování případných protinávrhů k tomuto poměrně závažnému rozhodnutí;
mezi tím čte P. Resch zprávu historické komise

přestávka k diskusi

14:25 hlasování a sčítání hlasů:
pro 2304, proti 680, zdrželi se 824, celkem hlasovalo 3808 (3/5 většina je 2285)

- námitka pro způsob pozdní horké prezentace závažné změny

14:40 doplňující volby:
1. místopředseda: Šimon Budský
člen VV: Radan Keil
revizní komise: Martin Mašát
hlasování aby se urychlily volby jako veřejné hlasování: ano
jediní kandidáti byli schváleni

14:50 T. Frank (návrhová komise) čte usnesení VH
hlasování: schváleno

14:56 poděkování za účast a konec VH


Kompletní fotogalerie z VH na FB Lezce


NEJDŮLEŽITĚJŠÍ BODY:


malá rekapitulace co se odhlasovalo závažnějšího a co je třeba hlídat

.členství spolků (+ výše vstupních a členských poplatků)
.navýšení odměny předsedovi ČHS s vazbou na cíle ČHS
.VV může člena nebo spolek vyloučit
.možnost rozhodování VV mimo zasedání
.projednávání stížností a řešení sporů nemusí být osobní
.možnost založení s.r.o. (zde by členové a VV měli ještě prověřit jiné formy případného řešení + pro, proti a rizika)

Osobně si myslím, že VV dostal na letošní VH poměrně velkou důvěru od předsedů oddílů a zástupců členů, ale měli by jsme jeho počínání i nadále sledovat ;) Hlavně to případné založení s.r.o. by si zasloužilo další "studie" jestli to pro ČHS bude výhodné a nakolik.
Marťan


Odkazy:
bulletin ČHS č. 67/2015 k VH 2015
zápis z VV ze dne 20.3.2015
zpráva z valné hromady ČHS 2015 + dokumenty
zápis z VH 2015
usnesení z VH 2015
Stanovy ČHS od 21.3.2015
Nové typy členství v ČHS 26.3.2015




Lezec.cz   [úpravy] 10:03 21.03.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Díky za info13:40:38 21.03.2015
Díky moc za tento šikovný výcuc z Valné hromady.
Steveodpovědět 
 Re: Díky za info15:06:40 21.03.2015
Jo, tohle se mi líbí. Po dlouhé době co se týče ČHS :-).
odpovědět 
  Re: Díky za info21:15:09 22.03.2015
Tak takovýto report z valné hromady a zapojení členů se těžko najde u jiného svazu. Díky za něj!
Pájaodpovědět 
   Re: Díky za info12:37:57 23.03.2015
Díky za podporu. I když jsme tam letos byli v oslabení, je to signál pro celou redakci, že má smysl ty přenosy dál dělat. Chyby jsem opravil až dnes, možná že se ještě pár najde. Snažil jsem se zachytit podstatné, případně se některé momenty dočtete ještě např. na ČHS v oficiálním usnesení a zápisu i na dalších známých horystránkách třeba u Petra nebo Kuby, či od vašich předsedů a zástupců.
 martanodpovědět 
    Re: Díky za info14:25:45 23.03.2015
Za to fofrózní zapisování máš můj obdiv. U mne budou postupně zvukové záznamy, ale ne dřív než tak za 14 dní, s editací bude ještě hodně práce. Pak bude mozaika VH kompletní.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Díky za info16:31:15 23.03.2015
Video už jsme tentokrát nestíhali, asi by stála za to hlavně část s představením dopněného bodu programu ohledně s.r.o., dík.
martanodpovědět 
      Re: Díky za info22:50:44 23.03.2015
Skvela prace. Pekne vse sepsany bez nejakych zavadejicich komentu. Fakt dobry.
Kubanecodpovědět 
       Fotogalerie z VH13:53:18 24.03.2015
Ještě jsem přidal spoustu fotek xichtů a prezentací z VH na Facebook, další materiály k VH jsou na webu horosvazu.
 martanodpovědět 
        Zvukový záznam z VH18:36:25 05.04.2015
Tak konečně hotovo. Co přesně se říkalo najdete na HI
Petr Jandíkodpovědět 

 Jsem rád17:37:33 22.03.2015
Jsem rád, že už řadu let nejsem členem ČHS. Jednou i na toho Bloudka nakonec dojde.
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Jsem rád18:17:47 22.03.2015
...a z čeho slaňuješ?Typický český přístup,hlavně když je něco zadarmiko,co?
Ondraodpovědět 
  Re: Jsem rád20:14:59 22.03.2015
No v cizine vetsinou z nytu / borhaku spojenych retezem a s karabinou. U nas, vzhledem ke kvalite nasich terenu, jisteni, cest, atd. odskakuju hlavne do bouldermatky. Jak to vlastne je, uz CHS zastresuje i boulderisty nebo se od nich vicemene porad distancuje?
t.odpovědět 
   Re: Jsem rád22:56:43 22.03.2015
No vzhledem k tomu, že ve vedení ČHS je člověk, který v téhle zemi pro bouldering udělal asi nejvíc. (viz chystaný 14. ročník Padání) tak si myslím, že bouldering je určitě vnímaný jako součást lezení.
Peteodpovědět 
 Re: Jsem rád18:25:43 22.03.2015
Jsem rád, že jsi rád, ale já zase vnímám činnost ČHS jako smysluplnou. A lidem ve vedení fandím. Jen tak dál.
Jirkaodpovědět 
  Re: Jsem rád20:12:11 22.03.2015
No ja osobne slanuju z nerezovych nytu, retezu a jinych kvalitnich slanaku. A jsem moc rad za to, ze jsem clenem Alpenvereinu! A tady v tom rozkradenem a vytunelovanem kocourkove si delejte co chcete.
Martinodpovědět 
   Re: Jsem rád20:36:16 22.03.2015
Martine, ten rozkradenej a vytunelovanej kocourk, ov, který, když ho po Skanderovi přebíral Jirka Novák měl dluhy a Jirka to zachraňoval půjčkou z vlastní kapsy, tak má roční finanční rezervu, má dobře fungující metodiku, má dobrou vrcholovou komisi, která stará o to, abys měl po čem lézt a měl se kde zajistit. Tak alespoň, když už to nechceš uznat, tak to aspoň nevyčítej! K honzovi Bloudkovi a ostatním: Na valný hromadě jsme si je svobodně zvolili. Pokud má někdo dojem, že by tam měl být někdo jiný, je potřeba sehnat kandydá
Ťéšaodpovědět 
    Re: Jsem rád20:39:39 22.03.2015
Pokračuju, protože zablbnul komputor: sehnat kandidáty a prosadit jejich zvolení na příští volební VH.
odpovědět 
     Re: Jsem rád10:25:08 23.03.2015
A nemyslel von tím kocourkovem třeba celou ČR? :-)
odpovědět 

 Sliby chyby20:21:19 22.03.2015
Jak to vypadá s MCR sezony 2014/15 v drytolu? Na stránkách svazu už sundali, ze ho připravují. Jooo měřitelné cíle... Jooo konkrétní cíle....Možná se omluvit by bylo chlapske, ale k tomu ma současné vedeni daleko.
lrhodpovědět 
 Re: Sliby chyby21:08:41 22.03.2015
Ach jo Libore, což takhle k tématu?
Ondraodpovědět 
  Re: Sliby chyby21:16:49 22.03.2015
Ale to je víc k tématu VH než si myslis. VV nedokázal uspořádat mcr 2015. Nechtěl abych ho uspořádal Ja. Ze prý udělá Mcr sezony 2014/15. A opět nic. Takže co se jim da věřit z tech novinek co chystají? Dle mého soudu nic.
lrhodpovědět 
   Re: Sliby chyby21:24:46 22.03.2015
VH opravdu není o tom, kdo uspořádá MČR v drytoolu - tam se to fakt neřešilo
Ondraodpovědět 
    Re: Sliby chyby21:31:27 22.03.2015
Samozřejmé,ze se to tam neřeší. Ale co jiného chceš uvést jako příklad jenom slibu a kecu našeho vedeni. Tohle je konkrétní věc na kterou se VV vyprdnul.
lrhodpovědět 
     Re: Sliby chyby21:37:34 22.03.2015
Hele a kde je třeba v zápisech z VV slib vedení to MČR uspořádat? Kde jsi to vzal? Nenapsal jsi to spíš sám sobě někde v diskusním fóru?
Juraodpovědět 
      Re: Sliby chyby22:00:50 22.03.2015
Za tvrdil to Zozulak člen VV a na stránkách chs byla informace, ze se Mgr sezony 2014/15 připravuje.
lrhodpovědět 
       Re: Sliby chyby22:14:20 22.03.2015
Když něco řekne jeden člen VV, není to závazek pro celý VV, ale jeho osobní snaha. Za VV nemůže nic samostatně slibovat ani předseda, ostatní mu to můžou klidně zastavit. Závazek nebo slib by se z toho stal, až když by to odsouhlasil celý VV a to by jistě v zápisu bylo - nic takového tam ale nenajdeš. Zozulák to nejspíš říkal v době, kdy nebylo jasné, že ani jeden závodník s šancí na umístění nebude chtít jet na svazem podporované mezinárodní závody. Nezájem závodníků logicky změnil postavení celé disciplíny. Kde jsi našel na horosvazu tu zmínku o MČR? To se ti nejspíš taky jen zdálo...
odpovědět 
        Re: Sliby chyby22:21:01 22.03.2015
Nezdálo :-) bylo to napsané pod drytoolem.
lrhodpovědět 
         Re: Sliby chyby22:44:05 22.03.2015
Ať koukám pod drytooling na horosvazu jak koukám, tak vidím, že tam na rok 2015 nic takového nevidím. Máš odkaz?
Juraodpovědět 
          Re: Sliby chyby08:04:01 23.03.2015
Můžeš koukat jak chceš. Když to stáhli, tak to tam prostě nenajdeš. :-(
Lrhodpovědět 
           Re: Sliby chyby08:58:09 23.03.2015
LRH prosím Tě zase nelži....jestli chceš něco uspořádat tak to udělej a ČHS k tomu nepotřebuješ.Jestli se zase nechceš "zviditelnit" tady.Vem si příklad z Raka "sere" na ČHS, pořádá závody a jde mu to.A ne, že se budeš spoléhat na ČHS, když na to podle tebe serou a budeš tady brečet (jak jsi to dělal velice často), že ti někdo něco nakukal....
odpovědět 
            Re: Sliby chyby09:22:17 23.03.2015
1) Mistrovství ČR v drytoolu nebylo. ČHS se na něj vykašlal, přitom jde o naši parádní disciplinu. 2) Mistrovství ČR bez ČHS prostě nejde udělat. 3) Libor se nedomáhá, že by ho musel organizovat zrovna on, ale chce, aby se vůbec pořádalo. x) Kapišto?
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Sliby chyby09:39:13 23.03.2015
Kubo vysvětli mi proč by nešlo udělat bez ČHS, když to nemá zájem? Při vší účtě, kdyby to byla moje priorita, jakože není, tak ho udělám a celý svaz pošlu do háje. Samozřejmě plané řeči mě nezajímají, pouze odkazy na platné paragrafy.
Vlkodpovědět 
              Re: Sliby chyby10:05:36 23.03.2015
Přesně tak Vlku...
odpovědět 
              Re: Sliby chyby10:11:18 23.03.2015
Paragrafy neznám, ale Mistrovsví ČR vždycky pořádá příslušný sportovní svaz - není-liž pravda? Nemusí být přímo výkonný producent, ale musí to posvětit.

Aby si někdo jen tak zorganizoval MČR třeba v atletice mimo ČAS, tak o tom jsem nikdy neslyšel.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Sliby chyby11:16:36 23.03.2015
Trochu k zamysleni k cemu pak CHS vlastne je...?
odpovědět 
             Re: Sliby chyby09:56:36 23.03.2015
Nějak se ti Kubo popletl čas minulý s přítomným jakož i příslušná adjektiva.
V současnosti se rozhodně nejedná o naši parádní disciplínu.
Ano v minulosti tato disciplína byla řekněme docela nadějně se rozvíjející, něco se do ní nainvestovalo, ale než se to stačilo alespoň malinko vrátit, skončila.
Společně s LRH tady propaguješ jízdu na mrtvém koni.
Lubošodpovědět 
              Re: Sliby chyby10:18:56 23.03.2015
Luboši, pokud uvažuješ v rámci pár měsíců, tak máš jistě pravdu. Podle mého je to ovšem projev normální omezené fachidiocie. Sportovní disciplíny mají cyklus mnohaletý. Jejich vedení by mělo uvažovat koncepčně na mnoho let dopředu, protože generace sportovců se přirozeně střídají a je potřeba jim věnovat péči. To nejmenší je, že pořádáš závody, nebo je aspoň necháš pořádat.

Drytooling je disciplina, na které se v minulých dvou letech sjelo nejvíc závodníků na Mistrovství České republiky (kam se na jejich počty hrabe obtížnost, nebo dokonce rychlost). Máme v ní významnou medailistku na světovém poháru, účastníka několika semifinále. Takže svým významem je hned za obtížností (kde vládne fenomenální Adam Ondra a za ním je obrovská díra) - přibližně na stejné pozici jako rychlost a skialp. Těm jsme ovšem MČR nezrušili.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Sliby chyby10:54:17 23.03.2015
S těmi počty jsi trochu vedle. Obtížnost má uzavřené MČR a pokud na drytoolu odečteš jiné národnosti dostaneš se na počet 14 mužů a 5 žen. Což je méně než v obtížnosti.
odpovědět 
              Re: Sliby chyby10:53:41 23.03.2015
Luboši máš pravdu skutečně se do ní něco nainvestovalo :-). Ale to malinko jak říkáš představuje čtrnáct medailových umístění.Kdyby se peníze které dalo Čhs do drytoolu vydělily počtem medailí, které lucka dovezla. Byly by to pro Čhs nejlacinější medaile ze SP.
Lrhodpovědět 
               Re: Sliby chyby20:12:43 23.03.2015
Pokud si dobre pamatuju co se rikalo na predchozich VH, svazu nejde o medaile z SP, dokonce nema SP jako prioritu. Jde jen o MS a ME a drytoolu se tyhle zavody az do roku 2014 nikam nezapocitavaly, byla to nova disciplina. Takze myslim, ze jedine co se da pocitat, je MS 2014.
Lubosodpovědět 
                Re: Sliby chyby09:46:03 24.03.2015
Já si myslím, že i když se ze všech medailí nesypou peníze, protože to na ministerstvu hojnosti počítá někdo, kdo tomu nerozumí, víc medailí českému lezení sluší a mělo by se makat na tom, aby jich bylo víc. Prezentace i prestiž to je. Navíc se třeba někdy i ty medaile začnou počítat a ty historický se potom taky budou hodit.
 martanodpovědět 
                 Re: Sliby chyby17:13:59 24.03.2015
Což o to, pravdu máš, ale nezapomínej, že ty medaile někdo musí zaplatit.
odpovědět 
                  Re: Sliby chyby10:51:19 25.03.2015
Medaile musí hlavně zaplatit sami reprezentanti. A příspěvek od Čhs dělá cca tak 10-20% nákladů na ně.
LRHodpovědět 
              Re: Sliby chyby11:23:09 23.03.2015
A co je podle tebe Lubosi nase paradni disciplina? Obtiznost, kdyz zrovna soutezi Adam?
odpovědět 
               Re: Sliby chyby12:02:56 23.03.2015
Tedy, pokud vám na celé VH, resp. ČHS vadí jen to ne-MČR v drytoolu, tak docela závidím. VH se svým posvěcením té jediné správné - marketingové - linie, 45000 měsíčního platu předsedy (těch 22,5 je za poloviční úvazek) a vytvořením s.r.o. přes kterou potečou naprosto nekontrolovatelné peníze (nejde o to, že tam ČHS nesmí nic posílat, ony ty správné peníze samozřejmě k ČHS ani nemusí dorazit) mi jasně potvrdila, že být nečlen je ta správná možnost. Howgh.
odpovědět 
                Re: Sliby chyby12:52:44 23.03.2015
Coze, oni to nedelaji z entuziasmu a pro ostatni, jak to cisi z temer kazdeho prispevku lidi, kteri maji s CHS nejake docineni? ;)
odpovědět 
                Re: Sliby chyby16:28:39 23.03.2015
Kde jsi vzal 45000 hrdino?
martanodpovědět 
                 Re: Sliby chyby16:54:49 23.03.2015
Sice nejsem ten co to psal. Vzhledem k tomu, ze CHS v tomto neni moc transparentni, ofiko to asi nikde nenasel. Ale neco se da vyvodit ze schvaleneho rozpoctu - http://www.horosvaz.cz/res/data/091/014498.pdf. Samozrejme, zase si clovek muze jen domyslet co vsechno pri 3 zamestnancich hradi polozka administrativa, ale pro predstavu to staci. Mozna jen ale neumim hledat na webu CHS.. Tak budu, stejne asi jako vetsina clenu CHS, rad za podrobnejsi rozpis a informace.
odpovědět 
                  Re: Sliby chyby16:59:35 23.03.2015
Honzovi Bloudkovi odhlasovala Valná hromada odměnu člena statutárního orgánu na 22 500 Kč měsíčně, to znamená, že ČHS přijde na 361 tisíc Kč ročně. Tak pravil 1. místopředseda.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: Sliby chyby17:07:51 23.03.2015
Diky za info! Vzhledem k tomu, ze se CHS vetsinou snazi o sobe vytvaret obraz samaritanu, kteri to delaji z nadseni na ukor sveho volneho casu, je to vcelku zajimava informace.
odpovědět 
                    Re: Sliby chyby20:07:21 23.03.2015
On je rozdil kdyz to nekdo dela jako samatritan a dava tomu treba 2 dny mesicne. Jeden den v tydnu uz u vetsiny lidi zacina byt hodne na ukor prace (pokud to neni o vikendu, coz ale u bafunareni vetsinou nejde). Ale pokud nekdo pracuje 5 dnu v tydnu 8 hodin denne, uz neni unosne to brat jako dobrovolnou cinnost. Proto ta zmena. A ted navic pribyde dalsi balik koordinacni prace na projektech.
odpovědět 
                     Projekty21:27:30 23.03.2015
Já mu ty peníze přeju, za práci má každý dostat zaplaceno. Jen by mne zajímaly ty projekty. Už dost dlouho slyším od všech o projektech. Všude samé projekty. Ale co to je ty projekty? A jaké jsou odhadované výnosy (forecast) těchto projektů?
odpovědět 
                   Re: Sliby chyby20:28:12 23.03.2015
Za full time nebo za hodinu týdně?
odpovědět 
                   Re: Sliby chyby20:54:46 23.03.2015
Pane Turku a za kolik byste to dělal Vy ?? Zadarmo ?? A v podstatě když se to někomu nelíbí a nebo"závidí". Tak měl a má možnost kandidovat, přednést svůj program,vizi, protinávrh co s ČHS by dělal lépe a od čeho by se vyvaroval a td..a nebo samozdřejmě diskutovat na lezci.Ale žádné protinávrhy jsem neslyšel...jen LRH na diskuzi si pobrečí a KT nám to už vysvětlil jak to má vše fungovat a celé vedení ČHS jsou zloději,bafuňáři a hrabou si jen na svém písečku.Když už roky a roky něco napadám a pak je možnost se angažovat, a ukázat v praxi jak se to má dělat.
mártyodpovědět 
                    Re: Sliby chyby21:39:58 23.03.2015
Hele Márty, když nechápeš napsaný text a projektuješ si do něj své představy, natož ani nevíš, jak to probíhalo na Valné hromadě, tak ze sebe děláš kašpara.

Takže: Nikde a nikdy jsem se nevyjadřoval, že by předseda neměl dostávat plat. Naopak jsem tady na neutrální otázku po platu odpověděl neutrálně přesnými částkami.

Tyto částky jsem si já osobně vyžádal z pléna v sobotu na Strahově.

Pokud jde o zřízení SRO, hned jak to pánové zepředu oznámili, vyskočil jsem jako čertík a vehementně protestoval. Jednak to nebylo v podkladech k jednání (a nemohli jsme o tom tedy přemýšlet předem - věřím, že to byl účel, i když to Petr Resch a Honza Bloudek vehementně popírají), jednak jsme byli na důvod nenápadně připravováni nejméně dvakrát předem během jednání (prý spolek neumí spočítat DPH), jednak se na podnikání spolků používají jiné formy podnikání (především tzv. ústav, v dřívější terminologii OPS), jednak jednatelé, kteří budou zároveň ve vedení ČHS budou kamikaze nebo nic netušící odvážlivci (kvůli ručení vlastním majetkem a v krajním případě i vězením), jednak členové ČHS prostě neuvidí do normální obchodní společnosti tak dobře, jako do svého spolku (budou to dva zcela rozdílné subjekty).

Takže jsem protestoval ještě na Valné hromadě a pak hlasoval proti. Co jsem milý Marty měl udělat víc?
Kuba Turekodpovědět 
                     Re: Sliby chyby22:24:47 23.03.2015
A proč by do toho sro neměli členové vidět? Vždyť to bylo součástí zásad které se odhlasovaly - že do něj naopak musí být vidět stejně a bude to kontrolovat RK doplněná o dalšího profíka. Proč maluješ čerty na zeď? Nevidím žádný podstatný rozdíl oproti současnému stavu.

A jen se bavím, jak hned profesionálně víš, že jediná správná cesta je ústav - líp než ekonomové a auditoři. No prostě si to přiznejme, nejdřív Kuba, pak Pámbůh, pak dlouho nic, potom možná několik málo nositelů Nobelovy ceny za ekonomii, a pak už nic než pusto a prázdno.. LOL
Máraodpovědět 
                      Re: Sliby chyby23:47:09 23.03.2015
A proč by do toho sro neměli členové vidět?

* Protože spolky a eseróčka jedou v režimech jiných zákonů, mají jiné povinnosti a jiné odpovědné orgány. Už teď je těžké vydobýt z ČHS různé údaje (např. kdo dostává jaké peníze na reprezentaci, jaká jsou reprezentační kritéria, kolik stál a bude stát nový systém Skalních oblastí atd...). Z SRO to bude pro běžného člena nemožné. Prostě mu to neumožní zákony.

Vždyť to bylo součástí zásad které se odhlasovaly - že do něj naopak musí být vidět stejně a bude to kontrolovat RK doplněná o dalšího profíka.

* Funkce kontrolní a revizní komise začíná a končí na půdě ČHS. Obchodní společnost typu SRO má jiné kontrolní mechanismy. Kontrolní a revizní komise se na SRO dostane pouze zprostředkovaně jako pověřená osoba od Výkonného výboru a ne od Valné hromady, natožpak od členů svazu.

Proč maluješ čerty na zeď? Nevidím žádný podstatný rozdíl oproti současnému stavu.

* Rozdíl je obrovský: Spolek je pro své členy průhledný. SRO je v mnoha ohledech neprůhledná firma a jejím jediným úkolem je zisk pro svého majitele, tedy pro ČHS (ale ne pro členy ČHS!)

A jen se bavím, jak hned profesionálně víš, že jediná správná cesta je ústav - líp než ekonomové a auditoři.

* Bav se, jak chceš. Na Titaniku se také tančilo do poslední chvíle. I o Skanderově podfuku nikdo nevěděl až do okamžiku, kdy bylo potřeba odevzdat majetek ČHS (čili nás všech). Jenom pro připomenutí: jeden ekonom se hned na Valné hromadě ozval a veřejně doporučoval právě ústav. Ohledně eseroček jsem docela dost nabrífovaný kvůli své profesi a používám ke konzultacím docela dost ekonomů a účetních ve svém okolí. Že jsi auditor, ještě nic moc neznamená, když audituješ třeba počty ledniček v továrně nebo počet vydaných výtisků časopisů v tiskárně. Že jsi ekonom a děláš tabulky, nemusí znamenat, že rozumíš zákonům, exekucím, závěrkám, insolvencím a hlavně že chápeš, k čemu která společnost slouží oficiálně i neoficiálně.

No prostě si to přiznejme, nejdřív Kuba, pak Pámbůh, pak dlouho nic, potom možná několik málo nositelů Nobelovy ceny za ekonomii, a pak už nic než pusto a prázdno.. LOL

* ...dobře, posmívej se. Jakoby tady nebylo spousta zkrachovalých firem, rozkradených peněz, zavřených jednatelů...
Kuba Turekodpovědět 
                       Re: Sliby chyby09:27:05 24.03.2015
Neni to casto ale tady s Kubou souhlasim. Je dobre ze to nekdo kriticky oponuje.
janodpovědět 
                 Re: Sliby chyby23:48:12 23.03.2015
22,5*2=? :))
Těch 22500 jsi napsal ty sám.
Porovnání s jinými platy má přece smysl jen na základě toho, kolik by to vycházelo na plný úvazek. A mi z toho teda vychází, že to jsou dost slušný prachy - za funkcionaření ve spolku. V jinech nevládkách je to tak polovina/dvě třetiny toho.
odpovědět 
                  Re: Sliby chyby09:19:16 24.03.2015
pardon, pro porovnání 45 ano, že bude brát 45 ne :)
 martanodpovědět 
                   Re: Sliby chyby14:27:35 24.03.2015
Takže, bez ohledu na slovní kouzelnictví, ČHS se ze spolku na dobrovolnické bázi přetransformoval do spolku manažersky řízeného, s předsednickou funkcí s tabulkovým platem 45000 Kč. (Opakuju, to je minimálně o třetinu, spíš o polovinu víc než u jiných spolků.) Takže chápu, že u tohohle nejspíš dost lidí už fakt nechce bejt.
odpovědět 
                    Re: Sliby chyby16:50:29 25.03.2015
Já to chápu tak, že na další hlasovací VH bude asi konečně víc kandidátů na předsedu a budeme si moci vybírat :)
Každopádně se evidentně bude řešit i výše odměny předsedy od VH 2016 dál, takže se rovněž zvýší i počet delegátů na Valné hromadě.
martanodpovědět 
                     Re: Sliby chyby19:28:02 25.03.2015
Je otázka, zda nový kandidát na předsedu bude nezávislý, nebo zda si ho nevychovává současný VV. Pak by se nic nezměnilo.
odpovědět 
                      Re: Sliby chyby18:59:18 26.03.2015
Valná hromada přece může vybrat kohokoliv, nejen někoho předem vychovaného. Zájemce nikdo kádrovat nemůže, nakonec na předsedu kdysi kandidoval i Zdeněk Teplý.
Juraodpovědět 
                    Re: Sliby chyby11:45:48 27.03.2015
No výklady můžou bejt různý. Mě spíš připadá blíž realitě, že bude dělat manažerskou práci na plnej úvazek za plat sekretářky, protože do toho ČHS víc dát nemůže, dokud nepřiběhnou nějaký jasný výsledky a peníze navíc. Myslím, že tam i zaznělo, že tu půlku úvazku už má dávno odpracovanou zadarmo za minulou sezónu. Ale jasně, když chci něco lakovat na černo, pětačtyřicet zní líp... ale je to jen teorie.
Juraodpovědět 
                Re: Sliby chyby07:45:33 27.03.2015
Když budou svoji práci dělat dobře, ať klidně maj 45 000 měsíčně. (Neříkám, že jí dělají nebo nedělají, vím o tom prd.)
vašek k.odpovědět 
   Re: Sliby chyby21:31:35 22.03.2015
MČR v drytoolu organizuje komise a ne VV. A když nejsou zájemci o repre, proč za něj utrácet peníze? A dělat ho s Hrozou - kdo má mít čas, nervy a chuť se věčně tahat po disciplinárkách, poslouchat výhružky soudem a buhvíjaké další nesmysly, v jejichž neúnavném vymýšlení si Hroza našel hlavní smysl svojí existence?
odpovědět 
 Re: Sliby chyby12:46:31 23.03.2015
MCR samozrejme nebude, zrusilo se. Uprimne si myslim, ze je to skoda. Ackoliv drytool moc nechapu a tak, nikomu ho neberu. A vzhledem k tomu jaky mela Lucka vysledky je ostuda, ze ji CHS nepodporilo, coz vedlo ke skonceni Lucky v repre. Nikdo takhle uspesnej s takivym marketingovym potencialem tu dlouho nebude. A zruseni MCR, se kterym byl CHS nemusela mit starosti, stacilo rict Liborovi at si to udela a neco mi prispet, je proste hloupost. At se na me nikdo nezlobi. Celkove mi CHS nevadi dost veci delaji spravne ale tohle nepochopim. Rad bych se dozvedel duvody PROC??
Kubanecodpovědět 
  Re: Sliby chyby20:15:47 23.03.2015
Je to obracene, CHS nabizel Lucce na rok 2015 vyssi podporu nez mela v roce 2015 ale ona o ni ani nediskutovala, proste uz zavodit nechtela z nejakych osobnich duvodu nebo co.
odpovědět 
   Re: Sliby chyby20:20:43 23.03.2015
Aha tak to jsem teda netusil.Diky za info
Kubanecodpovědět 
   Proč nevěřit11:23:38 24.03.2015
Nevím kde jsi vzal info, že Čhs Lucce chtělo dát na sezonu 2015 víc peněz? Zozulák člen VV ji oslovil těsně před začátkem zezony 2015 s otázkou kolik by asi tak potřebovala peněz na sezonu. A napsal, že by se pokusil nějaké peníze vyškrábat.. Konkrétní suma ,ale nepadla.
Rozhodnutí nestartovat v sezoně 2015 padlo , ale už na konci závodní sezony 2014. Bloudkovi sliby, že Lucka dostane víc peněz na závody se sice vyplnili :-) ale to navýšení bylo spíš výsměchem než pomocí k tomu aby mohla Lucka dál závodit.( např. Korea 2000Kč. Rumunsko 2000Kč...) Lucka po přivezených čtrnácti medailích ze Sp a Bloudkově slíbeném navýšení dostala pořád méně peněz na repre než když s drytoolem začínala. :-( A proto jsme se rozhodli nezávodit. Bloudek celou závodní kariéru Lucky mohl sledovat z pozice VV. A nečinně sledoval jak je rozpočet Lucce neustále snižován a snižován. A přitom vozila medaile. A najednou jí přidal pár tisícovek a ona by z toho měla radostí skákat do stropu?



Lrhodpovědět 
    Re: Proč nevěřit12:36:25 24.03.2015
A kolik presne ji pridal?? Jestli par tisicovek je to vysmech, jestli to bylo v radech desetiticu bral bych to jako vstricny krok na zacatek. Jako Lucka byla presne to co CHS potreboval. Byla uspesna na zavodech a bezesporu i medialne zajimava. Tak jako tak nedohodnuti se byla velka chyba.
Kubanecodpovědět 
     Re: Proč nevěřit13:15:08 24.03.2015
O tom kolik Lucka dostala už se diskutovalo tady na Lezci hodně a hodně pokud chceš najdi si to ve starších článcích. Přidali ji cca 10 tisíc na 5 závodů. Přesná čísla si můžeš najít na webu Čhs

Lrhodpovědět 
      Re: Proč nevěřit16:11:18 24.03.2015
no jen jsem se zeptal. ja si to myslel ze penez nabidli mali vzhledem k uspechum. abych si to hledal tady v diskuzich kdy to stejne byla skoro sama urazka, tak to asi ne. Kazdopadne diky, ze ted nebudou medaile je skoda a ostudu. Tot vse.
Kubanecodpovědět 
      Re: Proč nevěřit LRH22:25:04 26.03.2015
Myslim, že na to, kolik by se eventuelně přidávalo v roce 2015 vůbec nepřišla řeč. To co popisuješ, je situace z minula, kdy komisi vedl Zoban.
Juraodpovědět 
       Re: Proč nevěřit LRH09:12:19 27.03.2015
Ano na to kolik by Lucce přispěli v roce 2015 nepřišla řeč. A to z toho důvodu, že na mi sezonu 2014 Bloudek slíbil podporu pro Lucku výrazně lepší. A když ten se Bloudkův slib projevil ve výší cca jen 10 tisíc. Tak jsme se Lucka rozhodla V roce 2015 už nestartovat. A nebo měla zase jen slepě věřít tomu, že nebudou opět kecat.
Lrhodpovědět 
        Re: Proč nevěřit LRH11:56:58 27.03.2015
Hele kecy kecy, když se ani nezeptala, tak tady nebreč. Minulejch křivd umíš vždycky vyjmenovat hromadu, jen ti k nim většinou chyběj souvislosti.
Rok 2014 do toho nepleť, to vedl komisi Zoban a za detaily použití rozpočtu odpovídal on a ne Bloudek nebo VV.
Na rok 2015 byla naprosto jiná situace, to se rozpočet teprve připravoval a odpovídal za něj Zozulák, tam se dalo domluvit mnohem víc. Ale tobě je milejší nadávat než se domlouvat - v nadávání jseš adept na MS, v domluvách tak na druhou třídu pomocný školy.
Juraodpovědět 
         Re: Proč nevěřit LRH14:49:41 27.03.2015


Hele Juro. Řekl bych, že meleš nesmysly. Podívej se na nominační pravidla na rok 2014. Je pod nima podepsaný Zoban, Binter a za VV Resch. Takže VV musel vědět, že od ostatních reprezentantů v sezoně 2014 Lucka dostane navíc jen cca 10 tisíc které měli pokrýt tři závody(Korea,Rumunsko,Rusko) které Lucka absolvovala navíc oproti zbytku reprezentace.
Juro co se týká napadánía pomlouvání...přečti si své komentáře. Jsou samá urážka a pomluva.
Proč nestartovala Lucka v sezoně 2015. Protože se po špatné zkušenosti s podporou z předcházejících sezon rozhodla nesoutěžit v sezoně 2015 a věnovat se lezení venku. A proto své úsilí přestala věnovat tréninku na závody a věnovala se přípravě lezení venku. A v tom je rozdíl. A když přišel Zozulák těsně před novou sezonou s nabídkou. Nemělo o ni cenu ani diskutovat, protože plány už měla Lucka jiné.
Pokud by Čhs chtělo a mělo zájem, aby Lucka závodila v sezoně 2016 mělo by už vedení komise přijít s nějakým návrhem jak by mohlo Lucku podpořit v sezoně 2016. A ona věděla, že se nebude půl roku připravovat na závody na které ji pak přispěji prdlajs a ona pokud bude chtít svou půlroční přípravu nějak zhodnotit na závodech bude si je muset sama zaplatit.
Lrhodpovědět 

 Co se odhlasovalo13:03:38 23.03.2015
Na konec článku jsem ještě vypsal to podstatnější odhlasované na letošní VH. Myslím si, že by si to zasloužilo ještě diskusi a hlavně, aby se na to ještě někdo podíval. Dvě věci: aby někdo prověřil, jestli by případné založení s.r.o. pod ČHS vyřešilo problémy s palcením DPH při navýšení zisku z marketingových smluv a nenadělalo víc škody, nebo existuje jiná možnost (kdosi tam navrchoval jiné právní formy a podobně). A ještě by měl někdo polopaticky členům někde na stránkách ČHS sepsat a vysvětlit, co nyní obnáší které členství a jaké má který člen výhody. Dík
 martanodpovědět 
 Re: Co se odhlasovalo17:02:10 23.03.2015
To vysvětlit tak jednoduše nejde. Vyšlo by najevo, že 1) lidi nemusí platit nic - 2) existují členové-nečlenové, kteří neplatí členské příspěvky, což je líbivé pro stát, ale zničující (morálně i finančně) pro svaz.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Co se odhlasovalo17:18:16 23.03.2015
Nebo by vyšlo najevo, že ten kdo nezaplatí, nebude mít taková práva jako ten kdo zaplatí. Právě proto, aby někdo nepouštěl nějaké dezinformace, by se to mělo minimálně na stránkách svazu pořádně osvětlit.
 martanodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo17:53:39 23.03.2015
Tohle podporuju. Jen se obavam, ze je trochu naivni doufat, ze by CHS najednou zacal kracet cestou poskytovani informaci.
odpovědět 
    Re: Co se odhlasovalo18:11:35 23.03.2015
Podle toho, co říkal předseda v úvodu VH, tak právě odstoupivší 1. místopředseda, kterej funkci nestíhal kvůli novému zaměstnání, měl dál máknout na té lepčí informovanosti ven. Snad by se to zase teď mělo hnout s doplněním VV. Jinak podle slajdu je tam mezi úspěchy a pokroky za poslední rok zrušení "náhubkové" a přibylo čtvrtletní info o hospodaření.
 martanodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo18:15:42 23.03.2015
Kdo nezaplatí, nebude mít práva. Práva k čemu? K čemu mi jsou práva vyplývající z členství v ČHS? Na písku nelezu, příspěvky neplatím. Neber to nijak špatně, jen se ptám. A myslím to vážně. Co budu mít za výhody/nevýhody, když budu člen a budu/nebudu platit?
odpovědět 
    Re: Co se odhlasovalo09:55:49 24.03.2015
Členství v ČHS je dobrovolné. Jistě, pro sportovce tolik ne, ale i to sportování je dobrovolné. Hlasoval jsem pro změnu stanov s možností vstupu spolků a opět je to možnost. Možnost pro odíly, které tu právní subjektivitu mít chtějí a je to pro ně užitečné, jak se regulerně začlenit do ČHS (jak to v tomhle státě vůbec řešit). Žádnej oddíl není nucenej, aby jí měl. Promiň, že Ti já neodpovím, ale asi se tak nějak ptáme oba stejně, jak že se to přihlašování pro řadového člena (oddílu) vlastně technicky bude provádět. Myslím, že se to brzy objeví na stránkách ČHS, chápu že teď mají šrumec nejen se zpracováním VH.
 martanodpovědět 
  Re: Co se odhlasovalo18:38:35 23.03.2015
Pro svaz je to financne v pohode. Nahore se bude i nadale bafunarit. Nyni uz zcela otevrene za penize.
Dole si lezci dal polezou, protoze ty bh. do skal stejne malti obycejnej plebs, stejne jako pise pruvodce, a jedna s OP. Pod hlavickou CHS to jde prijemneji, ale k lezeni ten svaz opravdu neni potreba (nastesti).
Trochu nezavidim sportovcum, ti by asi nejakou fungujici organizacni strukturu ocenili vice.

Kam svaz bude smerovat je pak tezko odhadovat, protoze VV nam sice odprezentoval pekna videa, jak to bude super, kdyz budem v tech oddilech s pravni subjektivitou, a jak budem vsichni pod jednou strechou, ale nejake konkretni zmeny, nebo snad prinosy uz ve videu zmineny nebyly. Teda krome toho, ze bude vic penez.
Geoodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo19:15:26 23.03.2015
To ze tam uz nekdo bude za penize si myslim bude jedine dobre, nic proti. Uz jen vedomi ze za to co delaj dostavaj od clenu zaplaceno by mohli vest k tomu, ze to budou delat dobre a vic se snazit. Stejne tak rizsireni sekretariatu bude snad ku prospechu, ze by CHS mohlo konecne byt organizaci, ktera svym clenum pomuze kdyz se na ni obrati a treba a doufejme ze je napadne jeste neco diky cemu budou mit chut do CHS vstupovat dalsu clenove, zkratka ze se stane uzizecnou organizaci. Potrncial vzhledem k poctu clenu a rozmachu lezeni tam je. A hlavne at nejakej urovnaj zavodniky.
Kubanecodpovědět 
    Re: Co se odhlasovalo23:15:51 23.03.2015
Ja si taky nemyslim, ze to VV mysli nepoctive. Jenze mi chybi ta vize do budoucna. Prece to, ze chci aby oddily byly samostatne pravnicke osoby neni cil, ale prostredek. Prostredek k cemu? Stejne tak namalovat vsechny pod jednu strechu je sice hezke, ale je treba rici, co z toho budou mit. A tohle proste chybi.

Soucasny lezec proste nema potrebu byt v CHS (ani v oddile, atp. ), protoze ta o tom jestli poleze, nerozhoduje. Tezkorict co s tim, jestli se treba vydat nemeckou cestou, kde AV porad pro cleny ruzne vandry pro duchodce, a den lezeni pro deti, resp. kde jednotlive kluby delaji akce pro verejnost. (Narozdil od naseho modelu novacek->clen). Pak mas totiz spolek clenu, z jejichz potreb vychazi i co je potreba financovat.
Pokud se ale proste rozhodnes sbirat cleny stylem byl jsi v horoskole, tak sup si rok v CHS. CHS k OEAV zdarma, atp., tak sice budes mit hromadu clenu i penez, ale co s nima?
Stejne jako v soucanosti nasypes tech cca. 2.5 mio na jisteni a metodiku, tim uspokojis 99% pritomnych na VH (zbytek je lhr a k.t., mozna par nespokojenych zavodniku) a zbytek? S nim si v podstate muzes delat cokoliv.
Tim ti vlastne vznikne mrtvej svaz, kde jsou vsichni tak nejak spokojeni.

Geoodpovědět 
     Re: Co se odhlasovalo23:27:59 23.03.2015
Jo souhlasim s tebou. Zvysovani poctu clenu urcite nema byt jediny cil. CHS musi proste najit zpusob jak byt pro cleny uzitecnou a zajimavou organizaci. Myslim si ze by to mohli i zkusit zajimavou nabidkou pojisteni jako AV (ne jen nabizet zvyhodnene clenstvi) a zkratka poskytnout toho co nejvic. Zajimave akce, prednasky, vzdelavani, kurzy vetsi podporu oddilu atd. Ke klasicke cinnosti (jisteni, vyjimky, povoleni pridat neco vic). Ten potencial je obrovsky. Ja sam organizuju vyjezdy do Alp na vystupy atd. a vim ze kazdy resi jen AV kvuli pojisteni a slevam, ale zaroven vim ze ty lidi maji penize a pokud by jim prineslo CHS aspon trosku neco zajimavyho tak par stovek rocne bez problemu zapalti. Nerikam ze CHS nic nedela, ale prezentace a komunikace smerem ven dost pokulhava.
Kubanecodpovědět 
      Re: Co se odhlasovalo07:29:00 24.03.2015
ČHS je od určité doby naprosto zbytečnou organizací. V dobách minulých asi opodstatnění měl, hájil a sdružoval horolezce a asi jim hodně pomáhal při cestách do zahraničí. Ale od revoluce význam ztratil. České horolezectví by se dalo bez problémů přiřadit do klubu turistů, v českých podmínkách nemá význam. Jediné, kvůli čemu se svaz trochu drží, je sportovní a závodní lezení, ale tam také selhává na plné čáře. Takže těch pár jedinců, co opravdu lezou po horách, se může přiřadit třeba k OEAV, stejně tam již jsou, zbytek půjde k turistům (nic jiného, než VHT to není), a sportovci si založí vlastní svaz sportovního lezení. A bude klid. Český horolezecký svaz je organizace přežitá a zbytečná, fungující pouze ze setrvačnosti. To, o čem píšeš, nikdy svaz nabídnout nemůže, v Česku o to ani větší zájem (masovější, aby se to vyplatilo) nebude.
odpovědět 
       Re: Co se odhlasovalo08:43:28 24.03.2015
Uprimne si nemyslim, ze by se CHS melo zrusit. Sve opodstatneni ma. Jisteni a zavodni lezeni (souhlas ze to zatim spis hnoji). Ale myslim si, ze kdyz to dobre pojmou tak se uzitecnymi stat muzou. A i z hlediska historie, kdy maji nasi horolezci za sebou zajimave pociny by byla skoda CHS rusit stejne tak i kvuli soucasny zajimavym vystupum (Holecek, Hudy atd.)
Kubanecodpovědět 
       Můžou za to Pražáci08:58:24 24.03.2015
Jasně, horolezecká organizace je přežilá a měla by sama sebe zrušit a vrátit se do lůna turistů, odkud vzešla. A můžou za to Pražáci a buržoazie a nepracující inteligence, když se pohádali v roce 1924 se solidním Klubem českých turistů a založili úplně zbytečný Klub alpistů českých!
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Můžou za to Pražáci15:51:01 24.03.2015
To je úplně jedno, kdo se s kým pohádal, koukám na to z hlediska potřeb a možností dnešních. Netvrdím, že jsme neměli dobré horolezce a dobrá výkony, A ČHS na tom měl podíl, bez ČHS by nebyly zahraniční expedice ani možné. A nijak extra se nezávodilo, překližka byla téměř neznámá.

A dnes? Význam svazu pro horolezcké expedice je nulový, kdo chce, info si najde a expedice se realizují i bez ČHS. V českém měřítku je horolezecký svaz opravdu hloupost, vždyť ani hory nemáme. Možná mít alespoň Tatry, tak neřeknu, ale výstup na Milešovku patří opravdu jen do Cimrmana.

Co dál? Závodní lezení. Kapitola sama pro sebe, ani nebudu rozepisovat. Ale stejně se jedná o překližku, k horolezectví to má dost daleko.

Lezení po Česku - jo, lezení na písku a jištění. Ale stále se nejedná o horolezectví, naopak princip a systé jsou značně odlišné. Návštěvu Roviště bych za horolezectví nepovažoval.

Takže co nám zbylo? To si tu budeme vydržovat svaz a platit funkcionáře za nekonkureční sportovní výkony a výměnu jištění?

Já nevím. Podle mne je svaz opravdu zbytečnou a přežitou organizací, která stejně musí jít jinudy, než dosud.
odpovědět 
         Re: Můžou za to Pražáci16:22:13 24.03.2015
Já netušil, že na takovou pitomost, co jsem napsal výše, se může někdo chytnout... Už mi začíná svítat, za co se vlastně anonymové stydí...
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Můžou za to Pražáci17:12:35 24.03.2015
To má tři roviny:

1. u tebe jěen nikdy neví, co myslíš jako hovadinu a co vážně, občas to splývá.

2. reakce nebyla míněna vážně jako odpověď na tvůj příspěvěk, ale bylo to napsáno jako rozšíření příspěvku předchozího s ohledem na novou inspiraci, kterou tvůj text vyvolal

3. pravda, původně jsem na to psát nechtěl, ale mám čas, klid a a ostatně i chuť, takže...

Asi tak.
odpovědět 
       Re: Co se odhlasovalo13:57:53 24.03.2015
Nemám pocit, že by tu *nic* k lezení nebylo. Stejně tak nemám pocit, že by nebylo zájemců o lezení *na skalách*.
OK, nemáme tu Alpy ani (bohužel už) Tatry, ale skály jo. Většinou kousek. Maximálně bychom se mohli přejmenovat na Skálolezecký svaz, ale občas někdo jede i do zahraničí ;-)
Vezměte to tak - co chudáci vodáci. Většina našich řek se dá projít pěšky ;-)
@ Honza
Honzaodpovědět 
     Re: Co se odhlasovalo11:59:11 24.03.2015
Jedna věc je boj o moc ve Svazu, s tím mohou být a jsou spojený různý podrazy, doublethink, zavazování si odpůrců atp. Druhá věc je, jak se vítězové postaví k zodpovědnosti, která plyne z jejich získaného postavení. Rád bych věřil, že převáží zdravý rozum a férový přístup nad osobnim prospěchem. Respektíve, že egoismus a altruismus VV budou, pro členy CHS, v přijatelným poměru.
Krajsosodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo19:30:33 23.03.2015
Z docela pohodový atmosféry VH mám asi nejen já pocit, že to VV myslí poctivě a jde mu především o prospěch celku. Rád bychtomu věřil. Pokud si však připustím pochybnosti a podívám se na to kritickýma očima, tak na mě zaůtočí paranoický myslenky:
1) Jde Svazu především o mládež, protože na její činnost lze získat nejvíce dotací a peníze získané z ostatních zdrojů tak zůstanou bafuňářům? A tím ostatní nedotovatelné disciplíny ostrouhají?
2) Má sro-čko sloužit k rozjetí podnikání v rámci Spolku a zisky z tohoto podnikáni především k placení funkcionářů?
3) Nevychovává si současný VV svoje nástupce, kteří zajistí pokračování započatého, když prodloužil následující volební období na 4 roky?

odpovědět 
 Re: Co se odhlasovalo17:14:21 23.03.2015
Tohle je to nejhorší co jsem čekal a to už jsem si myslel, že se svaz probudil. Co takhle se podívat do jiných svazů, jak to řeší tam? Tohle je věčný problém v tomhle kocourkově – hlavně to vymyslet po svém, místo abychom se inspirovali tam, kde to funguje. Je to k smíchu.
Martinodpovědět 
  Re: Co se odhlasovalo18:32:31 23.03.2015
Předně se samotní navrhovatelé za VV omluvili za to, že si samotného problému (s DPH) všimli a začali ho řešit a konzultovat až před VH i s vědomím toho, že tohle řešení může mít svá úskalí, nicméně VV zjišťoval i to, jaké zkušenosti se sro.čkama měly jiné organizace a například i James. Né všem přítomným se ten "fofr" samozřejmě líbil, každopádně nějaké rychlé záplatování během VH by bylo ještě horší a ani po diskusi nikdo s hlasovatelným protinávrhem nepřišel. No, třeba nebude nutné ho (nyní) zakládat a jestli se tím skutečně někdo bude dál zabývat, třeba se vymyslí do příští VH i něco lepšího. Model je takový, že z případného sro. by měly téct zisky pouze do ČHS, nikoliv ven.
Já bych rád (nejen) od VV slyšel, že se tím ještě bude zabývat a ještě jednou před tím, než by k tomu opravdu mělo dojít a nejspíš jsme jim pravda takový úkol nedali do usnesení.
martanodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo18:39:52 23.03.2015
Je to teda tak, že právní subjektivita oddílu je nutnou podmínkou k tomu, aby jeho členové měli možnost být "členy zadarmo"? A takový oddíl pak bude mít hlasovací sílu odpovídající počtu platících členů, čili např. nulovou, pokud tam nebude platící nikdo?
honzaodpovědět 
   Re: Co se odhlasovalo22:59:33 23.03.2015
Pokud má předseda (nebo kdokoliv jiný) brát 22 tis. měsíčně a není schopen tohle zjistit před valnou hromadou, mám opravdu pochyb o jeho kompetenci. Fakt se mi do téhle doby všechno líbilo, ale Marťan to tou jednou větou naprosto zabil :-D To je šílený amaterismus :-D Je to jeden telefon do biatlonového svazu, jeden telefon k atletům atd. Ti všichni musí takhle léta fungovat. Pochybuju, že by se v jedné z výše zmíněných oraganizací nenašel někdo, kdo by se s VV sešel a objasnil jim jejich řešení :-)
Martinodpovědět 
    Re: Co se odhlasovalo08:21:54 24.03.2015
Ale tohle zjišťování proběhlo - na VH se o něm mluvilo. Všichni to řeší podobně přes s.r.o., rozdíly jsou v tom, kolik tomu s.r.o. dovolí - návrh v ČHS patří k těm maximálně opatrným.
Juraodpovědět 
     Jak to chodí jinde?09:17:16 24.03.2015
Jasně, takhle to řeší třeba fotbalisti (to je ten sport, který je prolezlý korupcí od žáčků po starou gardu, plný kmotrů všeho politického zabarvení) a hokejisti (to je sport, jemuž provozní náklady platí města, a když se vzepřou, je z toho málem povstání proti starostům).

Proti tomu Český svaz biatlonu nic takového nemá (aspoň podle dostupných údajů).

Česká florbalová unie si zřídila Český Florbal sro a poslední účetní závěrka na obchodním rejstříku je za rok 2012. A to ji vloni hloubkově kontroloval Nejvyšší kontrolní úřad a konstatoval: "Velice pozitivně kontrolní skupina hodnotila, že na rozdíl od jiných svazů ČFbU nevyužívá při dokládání vyúčtování náklady realizované společností Český florbal s.r.o. Vzhledem k tomu, že ČFbU žádné státní dotace na Český florbal s.r.o. nepřevádí a společnost pracuje pouze s prostředky získanými od komerčních partnerů, je tento systém zcela transparentní."
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Jak to chodí jinde?18:24:06 25.03.2015
Biatlonistům bohatě stačí, že mají v čele Hamzu, což je dost šikovný manažer. Ukázal to už svého času v Žabinách:-).
Vlkodpovědět 

 Svaz? :)22:20:16 23.03.2015
Hele, můžete tu někdo říct v pár větách oč se tu pořád všichni hádáte??
Krom lhrt či jak - drytool se hold asi neprosadil (nezdá se mi že AO pláče že nemá peníze na závody,atd).

Pořád čtu dokola na lezci o ČHS a čím víc, tím divnější.
Za mě su u OAV -> ČHS mi nic nenabídla.
Pojištění má horší. Hororové rozdělování peněz dle věčných článku kolem toho. Už to nechci podpořit. Přístup lidí že když lezu u nás a nemám ČHS nepodporuju přejišťování. No tak Vy zas nelezte v Rakousku a v zahraničí? Je jedno kde si vyberu platit příspěvky, svobodné rozhodnutí je přeci na každém. Já lidem jen z ČHS taky neříkám ať lezou jen v ČR, no ne? :D
Poslední drobnost co tu píšu pokaždé k těmto tématum. Může mi někdo zodpovědně říct proč si ČHS přivlastnila cesty na pískách od klasiku?? Já jen že je více názoru od tvůrcu cest že železo je z jejich peněz a proč si ho přivlasťnuje ČHS v pravidlech na lezení na písku. Nebo proč nutí další lezce aby mohl lézt po jejich jištění pouze v případě že mají ČHS. Případně to drobně vnucují->třeba Prachov,Adr. Důvod? Byl o tom i moc pěkný článek tuším v Montaně a tam jasně autor stovky prvovýstupu jasně odmítl nutit lezce se organizovat kvůli lezení. Díky dobám dříve kdy se muselo být v nějakých od. aby člověk mohl lézt. Proč po pádu totáče nás někdo tlačí do podobných zvěrstev...
Filodpovědět 
 Re: Svaz? :)23:17:01 23.03.2015
Jo a ještě mě napadlo. Když je možné ve stranách jako ODS a třeba ČSSD torpédovat členy původní s tím že je vytlačím mimo rozhodování, proč lezci a je nás hodně neuděláme něco podobného se zelenýma??
Nevím jestli to de, ale myslím že rozhodovací části mít plné z 2/3 lezcema, bude lepší pozice na otevření oblastí. Asi lepší jak se doprošovat?
Já rád zaplatím pár korun a dojdu hlasovat. I rád pošlu část rodiny co tam dojde dát hlas za správný jm., demokracie :D
Samozřejmě zda to vůbec de.
Je mi proti srsti že třeba u nás v krase když du lézt do žlebu mám problém projít po silnici kde nemají jezdit auta. Už to tam jezdí tak že mám strach projít. Příště ta auta zastavím a zavolám policii ať to řeší. Plus napíšu na místní části. V překladu, skalky nepustí, ale povolení na projíždění tam má kde jaká guma.Jako lezec su přítěž,ale auta ne..
Filodpovědět 
  Novela ochrany přírody16:47:47 26.03.2015
Aha, dočítám se, že MŽP 5.2.2015 představilo novelu zákona o ochraně přírody a krajiny! Nemohli by si horolezci taky zobnout?
mzp.cz/cz/ochrana_prirody_krajiny_zakon_2014
martanodpovědět 
 Re: Svaz? :)16:37:59 24.03.2015
Ta debata je velice úsměvná. Jsem starý “rakvář” který kdysi udělal mimo jiné jednu z cest ve Mšenu – na Ramsese. Vyrobil jsem tenkrát jištění a to také zabudoval. Že bych se tenkrát zamýšlel nad tím, kdo má právo mou cestu lézt a kdo ne, s legitimaci anebo bez, to mne tenkrát skutečně vůbec nenapadlo. Byl jsem nadšen když kámoši tou mou cestou povylezli a dali pak nějaké hodnocení. S tím, co to stojí, jsme se prostě nezabývali. Ale teď se tady debatuje kdo platí příspěvky a kdo ne, kdo smí a kde lézt a kdo ne a ti kteří lezou “jaksi” zadara bez bumážky, jsou zatraceni do pekel. Ten pohled na věc se asi nějak změnil - dobrovolnost, přátelství a vstřícnost jakoby dnes nebyly těmi správnými argumenty. Zhruba shrnuto – kdo zaplatil smí lézt a ti ostatní ti jsou v kategorii profitérů.

Kam jsme se to dostali?

Až přijedu do Mšena smím si vůbec tu mou cestu zase vylézt – když nemám tu správnou bumážku? Já totiž nemám dnes žádnou! Úsměv!!!!
Michael Beranekodpovědět 
  Re: Svaz? :)17:39:58 24.03.2015
Neboj, to tady pindaj jenom ti, kteří nikdy žádný kruh nezatloukli. Protože neznám nikoho, kdo by dělal cesty a potom si honil někde triko, že jako ty jeho cesty polezou jenom "ti s průkazem". Myslím, že každý , kdo cestu udělá, tak je rád, že ji polezou i ostatní a nikdy nepřemýšlí, kolik ho stál matroš. Jednou jsem to tady v komentech použil, že jsem někomu zakázal lízt moje cesty,ale byla to jen nadsázka, protože se bez důvodu do mě navážel, jaký jsem to "hovado" , že nic nechci platit, ale lízt po jištění ve skalách bych rád.
Úplně mě fascinuje závěr z valné hromady, že člen A může lézt na skalách a člen B nemůže. Kam jsme se to dostali? Oddíly by měly vychovávat, aby se nikdo nezabil a byl ve skalách pořádek a platila morální a sportovní pravidla. To jištění stejně vymění zase jen ti místní lezci. Takže činnost ČHS by se měla orientovat na schánění peněz pro závodníky, na jištění, krýt záda místním vyjednávačům povolení lezení atd. Ale pokud z toho budou dělat takovouto šaškárnu, vysírat s průkazama, s.r.o.-čkama ( který je mimochodem naprosto zbytečný a jen odčerpá peníze ), tak to bude brzy cesta do pekel.
Ale lízt se kvůli tomu nepřestane, neboj:-)
Tomodpovědět 
   Re: Svaz? :)19:15:56 24.03.2015
Můžete mi prosím po selsku někdo vysvětlit, co je to A člen, B člen, protože jestli to dobře chápu, tak nechápu a zakládám CHS = Céčkový Horolezecký Svaz :-D
Bídaodpovědět 
    Re: Svaz? :)19:30:39 24.03.2015
A člen - první jakost, obsah bílkoviny víc než 20%, udělá dva shyby, v Ádru už jednou byl, ale posral se z toho.
B člen - druhá jakost, obsah bílkoviny do 12,5%, udělá jenom kliky, o Ádru si zatím jen četl, ale už se z toho taky posral
C člen - nečlen ČHS, neudělá ani shyb ani klik, ale normálně v Ádru leze, dělá cesty, pije pivko, má kámoše i v Plzni a když omezí cigárka, tak vycuká i na Pik....
Už to chápeš?
Tomodpovědět 
   Re: Svaz? :)20:17:22 24.03.2015
Nakonec ve Svazu budou převázně evidovaný členové, který Svaz nebude zajímat, ale ten na ně bude dostávat příspěvek mšmt a bude prfitovat z marketingovýho potenciálu, který masa členstva tvoří.
odpovědět 
   Re: Svaz? :)21:59:56 24.03.2015
Tome
kdybys viděl jak se usmívám.S Tvým pohledem na věc souhlasím.Ten pohled těch ....“já jsem příspěvky zaplatil tak koukejte ať ty cesty co teď polezu budou bytelně jisté“ prostě nemůžu chápat. Je mi to skutečně dost vzdálené. A další fakt jako je dojišťování je další otázka. Můj názor: když na to někdo nemá psychicky ať jde dál aby mohl vylézt cestu která do jeho programu správně padne.
Michael Beranekodpovědět 
    Re: Svaz? :)11:57:09 26.03.2015
Argumentace o zbytečnosti svazu občas trochu sklouzávají k demagogii. Nejsem nekritický zastánce svazu. Vidím mnoho věcí, které by se měly a mohly dělat jinak. Štve mě poměrně hodně třeba smutný osud ztracených údajů obsažený v původní databázi skal... Chtěl bych ale napsat několik argumentů pro, které asi nezazněly. Měli bychom si uvědomit, že vytvořením lezecké cesty nebo objevením oblasti osazování jištění nekončí. Po jisté době je zpravidla třeba vyměnit vyviklaný slaňák, prorezlé kroužky, vybroušený borhák atp. Určitá množina lezců si ráda počte ve vrcholové knížce a někteří se tam i zapisují. Občas se kus cesty díky geologickým pochodům zřítí, nebo jenom někdo urve chyt a je třeba (nebo není třeba) něco učinit. Občas někdo vyleze cestu bez kruhu, nikde se s tím nepochlubí a za dva roky mu tam někdo jiný natluče kruh. Následně se nemůžou oba zmínění dohodnout co s tím dál. K tomu slouží OVK a její členové - správci oblastí. Ten systém přes veškeré lapsy nějak funguje a snaží se zajistit relativně rozumnou a poměrně demokratickou cestou nějakou údržbu oblastí a cest, předcházet vytloukacím válkám, devastaci lezeckých cest a uklidňovat spory mezi lezci. Není to ideální ale je to o mnoho lepší než to, co by se ve skalách dělo, pokud by systém OVK nefungoval. Část (nemalá) těch členských příspěvků jde na dotace jištění pro údržbu ale i dotace na jištění pro prvovýstupce. ČHS organizuje školení pro správce a prvovýstupce. Pokud by toho nebylo opět by narostl počet zbastlených a nebezpečných fixních "jištění", špatně zalepených borháků a klik od jízdních kol natlučených do skal namísto kruhů. Výborně se třeba osvědčily metodické dny ČHS. Svaz je taky určitá platforma kde se sdružuje síla. S několika jednotlivci nebo desítkami lidí by asi nikdo moc nevyjednával o nějaké vyjímce ze zákona. Pokud ale dostanete dopis z organizace zastřešující desítky tisíc členů tak se už dá mluvit o "veřejném zájmu". Stále se mi zdá, že řešením není tu organizaci zrušit ale zapojit se a případně (pokud nejsem spokojený) zkoušet ji změnit.
motákodpovědět 
     Re: Svaz? :)13:34:39 26.03.2015
Tak jako názor to beru, teoreticky to také není špatně, ale co když ti řeknu, že už jsem to zkusil, a ne jen jednou a že to prostě selhalo, nefungovalo, nestalo se nic. Nebo dokonce nám bylo řečeno, "ať od toho dáme ruce pryč". Prostě neochota a nezájem ze strany ČHS. Co bysme podle tebe měli teoreticky popř. prakticky dělat?
odpovědět 
      Re: Svaz? :)15:27:30 26.03.2015
Nechat se zvolit, nebo zvolit někoho, kdo to podle Tebe budě dělat líp. Tak to v demokracii funguje už od antiky.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Svaz? :)19:05:43 26.03.2015
To přece není řešení. Pokud se chci domoci nějakého práva, tak to nebudu řešit pokaždé tak, že se nechám někam zvolit.
odpovědět 
        Re: Svaz? :)20:59:14 26.03.2015
A taky se během předvolební kampaně nesmíš nechat ovlivnit těmi, kteří si přejí zachování současného stavu. Ti se pokusí tě nejdříve stáhnout na svoji stranu. Když se jim to nepovede, tak se budou snažit tě dehonestovat.
odpovědět 
        Re: Svaz? :)23:28:57 26.03.2015
Tak platí druhá varianta.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Svaz? :)18:52:17 24.03.2015
Přesně Fille .-)Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. A proto již nejsem a nechcu být členem ČHS.
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Svaz? :)14:53:09 25.03.2015
No ono to tak jednoduché ale je. Nejsi členem ČHS, tak nepodporuješ přejišťování, které ČHS platí. Nikdo jiný než členové na to ČHS prachy nedá, alespoň zatím. Taky předpokládám, že se z příspěvků platí „chod svazu“, který zaštiťuje vyjednávání výjimek pro lezení v chráněných oblastech. A i pro „vyjednávání“ samotné platí, že čím víc má svaz členů, tím je jeho pozice při vyjednávání lepší a má možnost tak vyjednat lepší podmínky. Takže ve finále můžeme být všichni v OEAV, protože „nám nabízí lepší pojištění“, ale lézt pak budeme na místních skalkách nebo za hranicema, protože spolek s pár lidma žádnou výjimku pro lezení na písku nebo v krasech nedostane.

Je to každýho rozhodnutí jak naloží se svýma čtyřma stovkama, já se rozhodně na nikoho kdo leze po skále a není v ČHS přes prsty nedívám.
bejbsodpovědět 
  Re: Svaz? :)19:39:29 25.03.2015
No, je možný , že jednou budou všichni co zaplatí členství v ČHS taky v AV sekci Innsbruck. Jelikož jim svaz automaticky podsune kombičlenství. Pokud začne důsledně spolupracovat
Horosvaz s. r. o. s Alpy s.r.o. , tak se ještě budeme divit. Díky profesionalizaci a přeměně na s. r. o. bude vedení Chs nevolitelný.
odpovědět 

 Neplatná valná hromada?15:01:13 24.03.2015
Chápu to dobře, že podle občanského zákoníku a potažmo stanov,  musí být program valné hromady znám všem nejpozději 30 dnů před konáním valné hromady a tudíž jakékoliv změny v programu na místě, jsou nepřípustné ?
Tomodpovědět 
 Re: Neplatná valná hromada?21:58:35 24.03.2015
Tvoje poznámka mě zaujala, ale zjistil jsem, že podobně, jak mnoho názorů zde vyslovených, je zcela nepravdivá a zavádějící. Čist asi neumíš, neboť pozvánka i s programem byly publikované před více než 30 dny, ale Ty asi nejsi člen a tak se k Tobě nedostala. A změnu v programu si na její začátku VH odhlasovala, což je možné a v souladu se všemi možnými předpisy. V životě jsem byl členem několika sportovních svazu, ale takové seskupení diskutujících žvanilů jsem fakt nikde jinde neviděl... . Hlavně vážení, že máte vytříbený program a lidí připravené na něm usilovně makat (pozor, tím nemyslím českou specialitu tunelovat)
Ondraodpovědět 
  Re: Neplatná valná hromada?23:45:10 24.03.2015
Jen na vysvětlenou - psal jsem, že pozvánka na VH by měla být oznámena alespoň 30 dnů dopředu a zároveň s ní program. Nikde tam nevidím ani slovo o tom, že se tak nestalo.
Ale zajímá mě podle kterých ustanovení si následně může VH program změnit. Prozatím jsem nic nenašel, pokud budeš konkrétnější, budu rád.
Tomodpovědět 
   Re: Neplatná valná hromada?10:04:41 25.03.2015
A co tahle diskuze vyřeší.....pár výkřiků do tmy a jede se dál.Kuba Turek tady působí jako opozice bez zodpovědnosti, LRH si už taky postěžoval....a za vše může ČHS...na to, že jezdíme do skal, lezeme na zajištěných cestách, "někdo" za nás domlouvá, že můžeme v dané oblasti lozit, chodit mimo vyznačené chodníky, tlouc do skal další železo a to vše za pár korun.....
Když chceš pořádat závody tak máš možnost. A když ČHS předložíš návrh, splníš jejich požadavky a o zbytek se postaráš, jako kdyby šlo o kšeft ( nikdo už nic nedělá zadarmo) a můžeš se do toho pustit.
odpovědět 
    Re: Neplatná valná hromada?12:55:52 25.03.2015
Takový dlouhý příspěvěk, ale na odpověď jsi zapomněl. Jak všechno to, co jsi napsal, souvisí s tím, zda bylo v pořádku zařazení hlasování o sro??
odpovědět 
    Re: Neplatná valná hromada?13:28:17 25.03.2015
Hehehe. Kdo že to tady minulý týden rozvíjel teorie, že mě osobně uplatil ČHS, neboť ho chválím?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Neplatná valná hromada?22:39:44 25.03.2015
A já nikde nevidím, že je to zakázáno. A normální civilizaci co není zakázáno, je povoleno. nebo nejsme normální - někdy si tak připadám...
Ondraodpovědět 
    Re: Neplatná valná hromada?01:16:14 26.03.2015
Vsak se toho da take dobre vyuzit ;). Tahle moznost zmeny, kdyz se to na zacatku odhlasuje (jakoze na VH se vzdy takova vec odhlasuje - polovina lidi ani nebude vedet o com ze to vlastne hlasuji..), ti umoznuje vynechat z programu vecy neprijemne pro predstavenstvo a naopak narychlo zaradit vecy neprijemne pro cleny a nedat jim moc prostoru k premysleni. Nerikam, ze se to tak vylozene deje, ale to ze to neni zakazane umoznuje vselijake finty.
odpovědět 
     Re: Neplatná valná hromada?10:29:17 26.03.2015
S tímto bych souhlasil.Ona causa ,,Hušák,, taky začla nenápadně a kam to došlo.Netvrdím, že to v případě ČHS musí takto dopadnout, ale buďmě bdělí ;-).
walldaodpovědět 
    Re: Neplatná valná hromada?16:20:52 09.04.2015
Ondro, dost lidí věří na mýtus, že to, co není zakázáno, je dovoleno. Myslím si, že základem jakéhokoliv jednání je dodržování slušnosti, veřejného pořádku, práva a dobrých mravů. A to by měl mít každý nějak v hlavě, nějak zažité, naučené. Je jasné, že ne všichni máme stejné moralní a hodnostní žebříčky - příkladem buď třeba vulgarita v mediích. Někteří snesou více, jiní méně. Ale někde je hranice, kterou každý vychovaný a slušný člověk prostě nepřekročí. Podobně je to s čestností, čistotou a já nevím s čím ještě. Někdo dodržuje zákaz vjezdu do lesa, jiný na to kašle a dojede až pod skálu. Škoda, ale je to tak. Ten který nedodržuje všeobecné uzance by ale prostě nějak měl pocítit, tím, že mu vynadají v hospodě, že dostane pokutu anebo že s ním přestzanou komunikovat jeho přátele. Těch pár slov se také dá obrátit:

Co je dovoleno, není zakázáno!

– ale to se málokomu bude líbit.
Michael Beranekodpovědět 
     Re: Neplatná valná hromada?17:08:16 09.04.2015
To je docela zajímavé cvičení.

Nevím, jak to celé proběhlo, ale rozumím, že valná hromada odsouhlasila změnu svého programu (pořadu zasedání) tak, že ho rozšířila.

V tomto ohledu je rozhodující znění stanov. Přiznám se, že staré stanovy (rozhodující) nemůžu najít, ale nové stanovy odkazují právě na svolání 30 dnů předem, jak stanoví i zákon. Ohledně úpravy programu (pořadu zasedání) nic nestanoví.

Mám za to, že se tedy uplatní následující ustanovení: Záležitost, která nebyla zařazena na pořad zasedání při jeho ohlášení, lze rozhodnout jen za účasti a se souhlasem všech členů spolku oprávněných o ní hlasovat.

Otázky, jež v pozvánce na členskou schůzi vytyčeny nebyly, nelze posléze bez dalšího projednat a rozhodnout o nich. Výjimkou je, účastní-li se zasedání všichni k tomu oprávnění členové spolku, kteří jednomyslně vysloví souhlas se zařazením nových bodů do programu jednání.

Pokud tomu ve skutečnosti bylo jinak (a staré stanovi to neřešily),...

Syselodpovědět 
      Re: Neplatná valná hromada?17:11:03 09.04.2015
za hrubku se omlouvám
Syselodpovědět 
      Re: Neplatná valná hromada?18:45:55 09.04.2015
Existuje Směrnice o svolávání a jednání valné hromady ČHS ze dne 13.6.2013 - poslední a tudíž platné znění. A ta je sepsána v souladu s Občanským zákoníkem a současným zněním Stanov. Z toho tedy vyplývá, že body projednávané nad rámec zveřejněného programu VH, byly projednány v rozporu se zákonem a tudíž jsou neplatné.
Zručí je VV sám ?
Tomodpovědět 
       Re: Neplatná valná hromada?10:18:41 10.04.2015
Myslím, že směrnice na tom nic nemění. Rozhodující je znění stanov a ty to neřeší.
Syselodpovědět 
        Re: Neplatná valná hromada?12:28:18 10.04.2015
Je jasné, že stanovy a zákoník mají přednost před směrnicí. Tak či tak na VH se projednávaly body, které se projednávat neměly a tudíž jsou jakákoliv usnesení o nich neplatná. Je jen otázkou, jak k tomu přistoupí VV? Nejspíš bude dělat "mrtvého brouka". Asi nezbyde nic jiného než je písemně vyzvat ke zrušení neplatných bodů valné hromady...
Tomodpovědět 
         Re: Neplatná valná hromada?12:41:01 10.04.2015
Spíše bude zajímavé, až svaz udělá nějaké rozhodnutí podle neplatně schváleného bodu, a někdo se pak bude dožadovat třeba zrušení sro nebo náhrady škody...
odpovědět 
          Re: Neplatná valná hromada?12:52:18 10.04.2015
Myslím, že by bylo lepší tomu předejít a "varovat" odpovědné osoby předem, aby nedělali nic... ono ohledně toho s.r.o. to docela "smrdí" - není totiž vůbec potřeba kvůli DPH zakládat s.r.o., jde to normálně řešit v rámci účetnictví spolku. A navrhovaná cena na založení s.r.o. do 45 tis. je už teď v podstatě zločin - s.r.o. založíte dnes do 15 tis. ( 6 tis. poplatek na OŘ, 4 tis. notář, něco za živnostenské oprávnění, vklad stačí 1 Kč.). Od podzima budou poplatky poloviční. Takže ohlašovaných 45 tis. je nesmysl. O ostatních "problémech" spojených s provozem s.r.o. a jeho vztahu ke spolku a přesouvání peněz ani nemluvím, to by bylo na samostatný článek :-).
Tomodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.