LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
11.Vopat 11234
12.Smetanová 11085
13.Gulášek 11057
Bouldry:
11.Šlapák 10053
12.Štípek 9956
13.Košťál 9900
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142965 cest
Nové přelezy:
Implosion 7C+
Kose 8a
Adios Paqu 7c+
Mindundi 7b+
Predators 10-
Destructio 7b+
Renaissanc 7c
Labyrinth 8b
Provokace 10-
Poor Cow 7b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Drtič STOUPA

Poměrně mladá lezecká disciplína DRYTOOLING má mezi mladými lezci siláky velkou oblibu. Jedním takovým je i drtič Dušan STOUPA Janák, s kterým jsme vyrazili 17.2.2004 do údolí HÖNCENSTEINTAL v Dolomitech.

Stoupa tady měl zálusk na FLY IN THE WIND (M10). Na rozehřátí se rozlézá na cestě STILLE ERINNERUNGEN (M9-), kterou na druhý pokus přelézá. Do FLY IN THE WIND nalézá až druhý den a s prototypem GLADIÁTOR - Raveltik cestu doslova rozdrtí.

Bohužel rozdrcený  CHYT na konci střechy Stoupu, a nejen jeho, v přelezu cesty zastavil.

Na další pokusy už nebyla šťáva a tak si  tuhle možná už M11 Stoupa nechal na jindy.






Text a foto:  P. PIECHOWICZ

Pepe Piechowicz   [úpravy] 08:14 04.03.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 lolkgirgkvkdl;fjhg09:24:55 04.03.2004
zubata prezbrojila
robinodpovědět 
 Re: lolkgirgkvkdl;fjhg10:17:41 04.03.2004
Houby tomu rozumím, ale nekurví se ta skála trochu?
mar.odpovědět 
  Re: lolkgirgkvkdl;fjhg10:23:12 04.03.2004
Mas pravdu v prvni casti vety. ;-) No ostatne tak trochu i v ty druhy. :-))
odpovědět 
   Re: lolkgirgkvkdl;fjhg11:02:46 04.03.2004
někde jsem četl, jak drytoolisti udělali ve Francii zbraněmi z pěkné devítkové cesty něco za 4+.Má tohle lezení potom nějaký hlubší význam?
šamoniodpovědět 
    Re: lolkgirgkvkdl;fjhg11:22:22 04.03.2004
Pro mě třeba určitě, devítku bych nedal, že jo. Ale musí se asi pěkně tupit hroty, rozdíl 5 st. v klas. je docela dost :)
Pavelodpovědět 
     Re: lolkgirgkvkdl;fjhg12:07:56 04.03.2004
no me se taky moc nezda ze,by nekdo hledel jak ty skaly budou za chvilu vypadat :-( .at si dou loupat ledovce
fantomasodpovědět 
      Re: lolkgirgkvkdl;fjhg13:32:35 04.03.2004
Vypadá to hoši, že jste viděli mraky mixovejch cest a máte přesnej pojem o tom, jak a kde se lezou.
Kočkaodpovědět 
  Re: lolkgirgkvkdl;fjhg17:00:15 04.03.2004
ja s tím taky nesouhlasím! co je na tom drsnyho??!! at ten borec sunda ty cepi s skusi si to s holima prstíkama, pak uvidím, jak se bude šklebit:-)
a ať tam odfotí pak ty svoje drapky. pak uvidíme kdo skoho...
ja bych to přímo nazval kurvení cest a sebectví na horach!!!
nic víc!!
xavier
xavierodpovědět 
   Re:11:21:06 05.03.2004
Myslím že tenhle chlapík jak jsem ho viděl ve skalách ti to předvede i beze zbraní a padneš na prdel. Zakazovat v Mixovejch cestách cepíny je jako zakazovat ve volnech cestách lezky, popřípadě v hákovačkách skobky a háčky atd...
Posuzujte prosím jen to o čem něco víte.
BBodpovědět 
   Re: lolkgirgkvkdl;fjhg16:05:44 05.03.2004
Docela dobře nechápu tady tu diskusi. Někdo si bezvadně zalezl, udělali u toho pár fotek a "zdálo se mu to dobrý" tak to šoupl na Lezce. Dokonce při tom nedělali nic špatnýho (mágo..). Pak se tady objeví nějaký kretén co jen závidí že není tak dobrý a nikdy nebude a začne tady do všeho kybicovat. No tak lidi proberte se. Já osobně tohle lezení nepreferuji (uplně z jinych důvodů) ale nemůžu než jen smeknout před super výkonen.
lumirodpovědět 

 Gratulace...10:24:43 04.03.2004
Dost dobry výkon Stoupo.Jarda z Vranova
Jarečekodpovědět 

 fotky12:31:18 04.03.2004
paradni fotky! cernobily led vypada vyborne...
Musadoodpovědět 
 cernobilej led12:59:51 04.03.2004
Pocitam ze naky fotky Pepe posle i do Montany. Muzem si pak koupit i papirovou nescanovanou verzi v lepsi kvalite (treba budou i barevny, ale abys nebyl zklamanej ze led je furt cernobilej:)
lacoodpovědět 

 Tohle uz jsem nekde videl!14:00:30 04.03.2004
Mám pocit že to bylo v nějaky akčnim americkym filmu o samurajích, už chybí akorát kukla na obličeji:-)
Vojtasodpovědět 

 všem10:03:45 05.03.2004
Kdo se o tento sport nezajímá nechť nechá své emoce doma a nekecá nám do řemesla.Keci jako ničení skály,z 9kový cesty 4ková je holej nesmysl,kdybyste se zajímali o problematiku hloubějc tak víte,že se zbraně do skály nezasekávaj ale jen vkládaj,tak mi vysvětlete jak se dá chyt 9kovej zvětšit bez sekání.Jinak stoupoj gratuluju k výkonu,leze ti to kua nějak moc dobře.Kde trénuješ?Ledu,mixu a dryi zdar
CheGeodpovědět 
 Re: všem10:57:57 05.03.2004
Napr. tak, ze zalozis do tenkej sparocky a troska ju "zvacsis", napr. v tej chvili drbnes a orasplujes ju, alebo trosku rychlejsie zalozis...
Roboodpovědět 
 Re: všem10:47:01 08.03.2004
když se ty zajímáš o problematiku hloubějc, tak mi vysvětli, proč teda nedolezl kvůli !rozdrcenému! chytu na stropě. Zbraněmi převislou cestu podle mého ztížíš, na kolmé nové chyty chtě nechtě vyškrábeš. Nebo jsi takový drtič, že chyty na stropě drtíš prsty?
odpovědět 
  Re: všem13:57:00 08.03.2004
Lezl si někdy mixovou cestu volně (90% mixových cest se volně neleze,z duvodu špatné kvality skály a díky častému mokření skály)?
Burilodpovědět 

 Úplně všem.10:33:39 05.03.2004
Vypadá to velmi akčně! Každopádně závidím umění, kondici, fotogeničnost i prachy na asi často měněné hroty:)
Jenom bych k tomu vždy přidával upozornění, že na všechny místa tenhle styl není ideální. Lidé jsou různé i hrůzné. A já už tuším maníka, který bude chtít vstoupit do dějin přelezem nějaké té pískové cesty formou dry. A to by asi mohlo (jak asi uznáte) vyvolávat záporné vibrace.
Jan Pušodpovědět 
 Re: Úplně všem.11:05:35 05.03.2004
Jo! Do VAŠEHO sportu Vám nemá kdo co kecat, to je fakt! Do NAŠICH (všeho pracujícího, ale i nepracujícího lidu)skal-kdokoliv. Dokonce ani nemusí být horo, dokonce ani lezec.
Jan Pušodpovědět 
 Re: Úplně všem.11:08:58 05.03.2004
Ježííííš, ty ale kecáš blbosti! Trpíš asi nějakou paranoiou, když tě napadne, že by se někdo vrhal s cepínama na písky.
Kočkaodpovědět 
  Re: Úplně všem.11:13:30 05.03.2004
Vubec bych se nedivil, kdyby se takovej pitomec objevil...
Martinodpovědět 
   Re: Úplně všem.11:32:08 05.03.2004
To by fakt musel být absolutní dement, který a) se chce zabít b) chce dostat přes držku
Kočkaodpovědět 
  Re: Úplně všem.11:45:17 05.03.2004
nejsou to uplne blbosti. tusim predloni kdosi pachal drytooling na Vysocine na Ctyrech Palicich (nebo Dratniku?,uz nevim) a vypadalo to tam po akci dost divoce.
josefodpovědět 
  Re: Úplně všem - drytool. na písku12:02:12 05.03.2004
Jakmile to někoho napadlo, zákonitě se najde někdo, kdo to uskuteční. Přestože se to zdá teď a tobě, Kočko, jako hovadina. A chápání etiky či pravidel lezení se může změnit - viz jištění shora
či užívání maglajzu právě na písku.
Hloubavce a teoretiky odkazuji na téma "křídové lezení" v encyklopedických knihách Diešky a Širla.
(V 80. létech lezlo pár experimentátorů na doverské útesy s ledovými zbraněmi, protože ta hornina je pro klasické lezení dost sračková. Ale
nějak se to nerozšířilo, též pobřežní stráž nenalezla pochopení.)
Václav Širlodpovědět 
   Re: Úplně všem - drytool. na písku12:31:43 05.03.2004
Jojo, na kride se uz moc neleze, anglani si nasli na drytooling zajimavejsi oblasti. Je to zvastni videt lezce s piklama a mackama lizt jen v tricku. Dokonce na to maji vlastni stupnici.
Jinac takova udolka na Kapla, to by mohla byt parada, kam se hrabou Doverske utesy:-)
Mysakodpovědět 
   Re: Úplně všem - drytool. na písku12:50:35 05.03.2004
Nejde jen o etiku, ale především o to, že je to blbost. Nevím, kolik drytoolistů jsi viděl, ale já pár ano a nedovedu si představit, že by si lajzli do písku jít. Pískovec je měkkej, drolivej. Kromě toho, že by to zničili, což je prasárna, tak představa projíždějícího cepínu a hrotů maček (všichni víme, jak snadno se do pískovce vyškrábe: Byl jsem tu, Franta z Horní Dolní) je dost odpudivá. To si to radši vylezou normálně s lanem.
Kočkaodpovědět 
    Re: Úplně všem - drytool. na písku13:13:08 05.03.2004
Jednak neber vsechno tak vazne. Jo moc jsem jich nevidel, ale obcas jsem neco zkousel vylizt, ale o to to nejde.
Kdyz zapomenes na tradice a etiku, beres jen technickou stranku, tak v tom problem nevidim. Staci kdyz se podivas na fotky jak Bubu soluje na Doverskych utesech, a ze to je pekne mekej material. Jinac je pravda, ze bys tim ty cesty znicil, a ze je to blbost. Vubec je drytooling blbost, pokud tam nemas aspon nejakej led:-)
Mysakodpovědět 
    Re: Úplně všem - drytool. na písku22:28:33 05.03.2004
Opravdu nepodezírám zmíněné dryťáky, p.t. čtenářstvo serveru ani širokou horolezeckou veřejnost (doufám, že se nemýlím!!!), že si již brousí zuby (v přeneseném i nepřeneseném významu)na Kapelníka, Jehlu...etc. Stejně jako naprostá většina lidí nenachází zálibu (například) ve střelbě ze samopalu do dětí ve škole. Nicméně i jeden takový na celou Evropu je o hodně víc, nežli dost. V případě lezení je tu problém, že mladý ambiciozní lezec nemusí mít představu, že se sekání do třeba pískovce moc nehodí, ani že to není funkční (představa obrany liského mláděte je obecně vrozená, skály nikolivěk a navíc né každy tuší, že ta žlutá skála je jiná, nežli ta šedivá nejen barvou). Proto bych na to třeba i upozornil. To co nám přijde jako tragikomická zrůdnost, může být pro jiného dobrý nápad jak ke slávě přijít. A právě i ten jeden je až moc! Proto jsem to napsal, doufám, že jsem to tím nepřivolal. Nepřivolal. Už dost dávno jsem to zaslechl jako nápad!
Jan Pušodpovědět 
     Re: Úplně všem - drytool. na písku12:00:58 06.03.2004
No tak Jene po precteni tvojich nekolika komentaru mi to neda se zeptat.Co to komu TLACIS do hlavy? Precti si co jsi napsal a stav se u doktora mozna ti jeste muze pomoct a pokud nemuze domluv se se Zobanem mozna te vezme pod svoji ochranou ruku a aspon z toho blaboleni budes neco mit.
Stepan Ptacekodpovědět 
      Re: Úplně všem - drytool. na písku13:18:33 06.03.2004
Návštěvu doktora jistě uvážím, respektive za jedním mířím, byť to není odborník jakého asi Ty myslíš. Pozeptám se, zda by mi nějakého nedohodil. Ahoj-hoj.-J.
Jan Pušodpovědět 
   Re: Úplně všem - drytool. na písku14:15:57 08.03.2004
Na útesy Doverské se leze stále a spousta cest tam ještě stále nemá díky velkému nebezpečí repete - takže hurá na to!!!
kaanodpovědět 

 emoce jsou zbytečné12:40:52 06.03.2004
Já drytooling nikdy nezkoušel, ale nemyslím že je na místě ho odsuzovat. Je to jistě poněkud nelogická disciplína, ale to třeba bouldering taky, když se na něj podíváme pohledem: "jaký smysl má lézt na dvoumetrový balvan?". V dobách klasického lezení by se na boulderistu dívali jako na pošuka. Dnes je to zcela něco normálního - časy se mění.

Že se někdo bude sápat s cepínama na pískovec bych se nebál. Možná se najde jeden blbec, ale to nelze vyloučit nikdy. Netřeba to nijak zdůrazňovat, prostě u nás je drytooling stejně všude (nejen na pískovci) zakázaný a tím to hasne. Někdo sice může namítat, že magnésium je také někde zakázané a porušuje se to. Já bych to ale neporovnával. Lidé porušují zákaz magnézia na pískovcích vesměs proto, že věří v jeho nesmyslnost. Poškozování pískovce cepínem je natolik zřejmé, že to prostě nikoho nenapadne ani zpochybňovat.

Někomu samozřejmě vadí, že dochází i k poškozování "tvrdých" skal. Má prostě proti tomu výhrady. Není dobré smést ho ze stolu tvrzením: "ty tomu nerozumíš a závidíš protože bys to nevylezl!". To je přece jedno, třeba to ani není horolezec, ale fotograf, kterému vadí že musí fotit omlácené skály.

Proto bych povolil drytooling jenom někde, kde se prokáže, že jeho škodlivost je pouze mírná. Spolehl bych se prostě na ochranáře a potom to respektoval. Samozřejmě zvláště v oblastech s vysokou návštěvností. Jestli si někdo vyleze v mačkách na zapadlou a zarostlou žulovou skalku kdesi v lese bych nijak neřešil. Všeho s mírou.
stipodpovědět 
 Re: emoce jsou zbytečné13:31:45 06.03.2004
To s Tebou souhlasím skoro ve všem. Mimochodem; já netušil, že je to zakázaný! A všude! Ani že se to tak jmenuje! Tak to jsem dělal něco co se nesmí, a ani nevěděl, jak se tomu co dělám říká! Tak to nevim co dělám a ještě k tomu zakázané věci! Jdu za tím doktorem...Jupííí!
Jan Pušodpovědět 
  Re: emoce jsou zbytečné09:12:06 07.03.2004
Já si to, na Stepanovo doporučení, ještě jednou (co jsem napsal) bedlivě přečetl. Forma je hodně „šílená“, ale ten jediný názor, který jsem ve vlastním díle nalezl, mi nepřijde až tak podivínský. Že titíž tenhle nový sport, by si měl (sám sobě nejlépe) udělat nějakou vlastní, pro ně i ostatní přijatelnou normu, říkající kde a jak. Nežli se zase udělají dva tábory. Tábor-úplně všude a tábor-ani na ledu.
Co je nápad tak šílenej, že ho nikdo neudělá? Abych nechodil zase moc daleko: Kdybych si před patnácti lety vzal cepíny a začal lézt na holou skálu, tak na mne volaj Chocholouška. Ostatně když jsme provozovali dryskiing na louce a lezli ledopády v létě, tak na nás koukali také divně! My ovšem netušili že jsme progresivní sportovci a bylo to jen ve smyslu životního kréda : „Potěšit nebo nasrat, hlavně nenechat lhostejnými!“ Bože, jak mi to jde...
ˇHonza Pušodpovědět 
  Re: emoce jsou zbytečné10:39:43 07.03.2004
On The Edge 2/04:
Drytooling = Aiding in the cold
OTEodpovědět 
   Re: emoce (ne)jsou zbytečné16:03:26 07.03.2004
Do FLY IN THE WIND nalézá až druhý den a s prototypem GLADIÁTOR - Raveltik cestu doslova rozdrtí.

Bohužel rozdrcený CHYT na konci střechy Stoupu, a nejen jeho, v přelezu cesty zastavil.
K tomu neni co dodat, kdyz nekdo rozlomi chyt, tak tu cestu asi chte nechte upravil a to neni uplne ono.
Andyodpovědět 
    Re: emoce (ne)jsou zbytečné17:12:01 07.03.2004
Jo, protoze drytooling se vetsinou provozuje v e stenach ne zcela vhodnych k normalnimu lezeni. Casto to jsou steny lamave a hlavne po vetsinu roku vice ci mene mokre. Jinak by se tam v zime neobjevil ani rampousek. A pokud se nejedna o doslovne naplneni vyrazu drytooling, coz je podle me zvracenost, tak cesta musi obsahovat nejake to misto s ledem.
Dale nemuzes tvrdit, ze vylomeni chytu je zalezitost pouze drytoolingu, at jsou cesty lezeny jakymkoliv zpusobem, tak dochazi drive ci pozdeji k jejich zmene. Nekdy vetsi nekdy temer neznatelne.
Dale je taky pravdou, ze s roztouci popularitou mixoveho lezeni, alias drytoolingu, vzrostla i potreba castejsiho a dukladnejsiho treningu, coz dovedlo nektere priznivce az k vyhledavani oblasti a cest lezitelnych v jakoukoliv rocni dobu, bez ohledu na to, ze v nich led neni nikdy.
Ted si vyber co stim budes delat, par vyrcenych nebo napsanych slov je kazdemu u p....e.
Mysakodpovědět 
     Re: emoce (ne)jsou zbytečné09:52:53 08.03.2004
S tim se da jen souhlasit.
Andyodpovědět 
      S cepínem na pískovce.13:10:39 09.03.2004
Ale prave naopak, cepiny na piskovci jsou velmi tradicni. Vzpominam si na popis prastareho vystupu z pocatku lezeni v Sasku, kdy vez byla vylezena zcela ciste bez pouziti umelych pomucek, pouze s cepinem pro obcasne sekani stupu.(Uz nevim, kde jsem to cetl, snad v Dieskovy ?) Pravda ale je, ze záhy si Sasove uvedomili, ze cepin neni vhodny nastroj pro pisky a od te doby
se tam opravdu nepouziva !!
retezodpovědět 
       Re: S cepínem na pískovce.13:53:13 09.03.2004
To byl, chlapče, Otto Ufer, při prvovýstupu na Talwächter v Rathenu. Ale pikl se opravdu koncem
19. stol používal všude, i žebřík tu a tam přišel
vhod. A okovanými botami se ten písek taky moc
neleštil.
Problém vidím v něčem jiném: lézt čistou skálu s nástroji je TECHNICKÉ LEZENÍ = A1 - A5! A vylézt
skalní túru, bez jediného smrkanečku ledu, s náčiním do ledu je (etika sem, etika tam) SPORTOVNĚ MÉNĚ HODNOTNÉ, než vylézt ji volně.
(O tom, že to je přeukrutně fyzicky náročné a že
Stoupa je přeukrutnej drtič, teď nediskutuji.)
Václav Širlodpovědět 
        Re: S cepínem na pískovce.14:37:45 09.03.2004
A já na to ůplně zapoměl! Jak se mi to mohlo stát!?! Zrovna já, kterej tvrdí, že se všechno jenom opakuje, a na to, vymyslet něco nového, je potřeba především neznat dějiny. Protože jinak bych věděl, že to nic nového není. Stále se vydáváme do nových směrů, které jsou ve skutečnosti jenom opuštěné slepé cesty. Nejen v lezení. Samozřejmě i na cestách později opuštěných byly podávány obdivuhodné a památné výkony!!!
Jan Pušodpovědět 
        Re: S cepínem na pískovce.17:15:51 09.03.2004
ta ty uz si len mudry! ze A1-A5. fakt sa treba niekedy popozriet ponad plot vlastnej zahradky. Chlapci, vo vsetkej ucte, vam z tych pieskov asi haraši. Ako piesok, tak aj MIX ma svoju tradiciu, techniky a dovody. Sa pohybujes terenom, kde motyky a zeleza musis mat na prezitie. Lebo je tam zima, lad, zmrznuta zem a travy a sneh... a veru to nieje na marse, ale tot vo vysokych ci nizkych tatrach ci alpach ci .... Ked si taky volny lezec tak ta chcem vidiet jak stupas eigerom naboso, (superfree: aj s holou ritou). OK, piskarske backory si mozes zobrat. A moze Stoupa za to, ze leze take sklony, ze sa tam ani lad neodvazi zamrznut? :)
+ jake Acka sme pchas?? Ved existuje klasifikacia M1-M... (M ako motyka). A tazke M cesty su v uplne v inej dimenzii. To nikto nikdy s palcami nepojde liezt. Iba zeby si ich vyklepal do tvaru hrotov (aj na nohach). A ked ti niekto bude liezt takto vystrojeny na piesku, ta ho stiahni za lano, obuj si jeho macky a poskac mu po kotrbe. Ale do mixov nam nedzubaj !

hore zdar, miso.
misoodpovědět 
         Re: Pre Miša Žilku.11:40:25 10.03.2004
Milý Mišo, jakmile hodíš svůj názor na veřejný server, musíš počítat s tím, že se najdou stáda lidí, kteří mají na tu věc názor jiný, neřku-li
zcela opačný. Vyrovnaný člověk se s tím vyrovná,
nevyrovnaný (nebo nevychovaný?) ne - to už tak
život s sebou přináší.
"A" znamená "artificiel", tajterlíku, tedy "umělé"
lezení; z hlediska volného lezení je skoro jedno,
jestli to jsou háčky nebo motyky.
Vylézt Eiger s holou (riťou) je opravdu vysoce hodnotnější, než v oděvu - ovšem zvyšování hodnoty
touto cestou se zatím neujalo. Odkazuji tě na již
mnohokrát přetřásaný pojem "nahý člověk na vrcholu
Everestu", a vyšší stupeň "nahý člověk s tchýní na
zádech na vrcholu..." (to je po SK: ..so svokrou na chrbte...).
A povídej mi chvilku o boji o život ve strmých stěnách, rád se poučím!
Václav Širlodpovědět 
          Re:12:17:22 10.03.2004
hehe. skutocne ked nieco napisem na verejny server, tak je to verejne ? hmhmhm. kto by si to uz bol pomyslel. k tomu ze A je to iste ako M: Uz sa tesim na tvoj technicky prelez FLY IN THE WIND a vzapati na to the Nose s motykami. Preco asi tie cesty boli vylezene odlisnym stylom ?
PS 1: nemyslel si nahodou aritificial ?
PS 2: ako to robis, ze vies presne odhadnut charakter cloveka z 10 riadkov ?? Genialne.

stastnu jazdu m.
misoodpovědět 
           Re:12:26:10 10.03.2004
miso, si debil.
odpovědět 
           Re:12:56:21 10.03.2004
Mišo, ty komiku, podívej se napřed do chytrých knih, kdo je Vašek Širl a co má za sebou :-)))))
Petr Jandíkodpovědět 
            Re:18:40:43 11.04.2004
Ja vím že je dobrý,ale jinak je to magor.
Hakyodpovědět 
           Re:13:51:57 10.03.2004
Miso, jsi mimo misu! :)
Ťululumodpovědět 
            Re:14:04:33 10.03.2004
nevyrovnany debil, komik a tajtrlik zijuci mimo misu. Priatelia, zo srdca vam dakujem za psychoanalyzu na urovni. Ale predsa, nechcete radsej o lezeni ?

m.
misoodpovědět 
           Re:14:46:31 10.03.2004
Podle mých zkušeností se cokoliv, co je zveřejněno
stává veřejným cílem - a to palby slovní, někdy i skutečné.
Ad PS 1: Nemyslel jsem artificial, já totiž myslím
po francouzsky ( = artificiel);
ad PS 2: Ano, jsem geniální.
Václav Širlodpovědět 
         Re: S cepínem na pískovce.21:38:41 10.03.2004
Aky je rozdiel liezt skalu, kde nie je ziadny lad, po zbraniach alebo po fifihacikoch? Jedno je klasifikovane volne a druhe A? Podla mna ma Vaclav Sirl uplnu pravdu, hodnotnejsie to vzdy je a bude volne vlastnymi rukami.
odpovědět 
          Re: S cepínem na pískovce.22:17:57 10.03.2004
Souhlas, jen mezi fifiháčky a zbraněmi je drobný rozdíl v tom, ze ve fifiháčku visíš na smyčce, ktedžto těch zbraní se držíš rukama vlastní silou (Při drytoolingu se nepoužívají poutka). Takže stupnici hodnotnosti bych viděl jako
1) volně vlastníma rukama
2) drytooling
3) fifiháčky
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: S cepínem na pískovce.07:22:34 11.03.2004
Když se začalo říkat M, no tož tedy M. Je-li to lehčí nevím, v takových stropech jsem to nezkoušel. Konec - konců: Nahý muž na Čumulugmně je větší výkon, nežli obalenej. Ale nabalenej v péřovce s umělým kyslíkem a dvouma cepínama v ruce, dát v parném létě komín za IV., by byl výkon také famózní! :)))-píši ty smajlíky, aby to někdo nepochopil jako vážný podnět!
Brát si cepín, aby to šlo, ale sundat si poutko, aby to nešlo...já nevím, není to už poněkud zmatené? Ale to není věc, ke které mi jest se vyjadřovati.Nedělám to, neohrožuje mi to=mlčím!
Honza Pušodpovědět 
            Re: S cepínem na pískovce.11:46:13 11.03.2004
Ahojte. Vytahujem bielu vlajku a ospravedlnujem sa vsetkym, ktorych som urazil ci nastval. Viem, nie kazdy ma rovnyky druh humoru. Pokusim sa dnes o vecny nazor (svoj):
1.moderne M lezenie je dosledok vyvoja (okovane boty-desathrotky-12hrotky-specialky a pod.)
2. s takouto vystrojou sa da preliezt aj cesta predtym vobec nelezitelna (ani technicky).
3. volne lezenie to je podla mna preto, lebo vyzaduje umenie a kondiciu lezca, tento v zbraniach nesedi ale s nimi lezie.
4. moze byt, ze je niektoru cestu tazsie liezt rukami, ale preto je stupnica M. Napr letna 5 moze byt v zime M3 a pod.
5. Tento styl mam rad koli horam a tam podla mna aj patri. (Ziarivy priklad je prelez Kominu 100).

pozn. Bez putok sa nelezie preto, ze je to tazsie ale prave naopak. Napr. mas daleko vlavo dobre danu zbran, tak pravu das na plece, v tej dobrej vymenis ruky a hned si o meter dalej. S putkami je takyto krok prakticky nemozny, pripadne hodne komplikovany.

mier ? :)
miso
misoodpovědět 
             Bez poutek11:57:19 11.03.2004
Nevím, jestli je to bez poutek lehčí. V tebou uváděném případě asi ano, ale poutko zase může odlehčit rukám - tím pádem vlastně snížení hodnoty, nepotřebuješ se tak silně držet. Bez poutka je možné cepín také ztratit, což může být v horách fatální záležitost. já bych hlasoval za to, že bez poutek je to celkově náročnější.
Pokud jsem se díval na videa z mixového lezení - No Pain no gain od Blact Diamondu a Pitch Sorbet od Petzlu, technika jak se dnes zbraně používají při těžkých mixových cestách by s poutky vůbec nešla praktikovat.
V ledovém stropě dělá innes třeba i to, že si nechá pikl zastrčený v díře, odšlápne si na něj, pak namotá noihu na ruku u druhého piklu, sundá noho z prvního, natáhne se pro něj a jede dál.
Petr Jandíkodpovědět 
              Re: Bez poutek12:24:19 11.03.2004
taky nejsem drajtůlista (kromě nillpferdbádu) a nerozumím tomu (bez výjimek). laicky bych řekl, že bez poutka je to lehčí, protože jinak by se těžké mixy lezly s poutky. domnívám se, že s poutkama a bez je to úplně něco jiného. dnešní bezpoutka mají místo rukojetí úžasná madla, ale nedovedu si představit píchat takovou věcí do sněhu někde v tatranském žlabu nebo brzdit na firnu. určitě je bezpoutka bezpečněji při pádu, kdy cepy prostě odhodíš, místo abys je měl po chycení pádu zapíchané do uší, ale zase někde uprostřed Mordwandu lepší cep zapíchlej do ucha než vůbec žádnej. V botkách na závodní drajtůlování bys těžko přežil bez omrzlin bivak, zase ve skeletech bys se ve fakt těžkém mixu ani nepohnul.
Lukas B.odpovědět 
               Re: Bez poutek10:01:45 12.03.2004
Ono je otázka, jestli se tomu dá ještě ríkat mix, když se třeba u Vertical limitu leze furt jen po skále. Pokud to vezmeme tak, že to znamená motyku a budem tomu říkat Drytooling, pak by to celkem mohlo sedět.
Petr Jandíkodpovědět 
                Re: Bez poutek10:09:21 12.03.2004
Proto taky na ostrove zacli Drytoolit i v lete. A protoze to uz opravdu nema s mixem moc spolecneho nahradili ve stupnici pismenko M pismenkem D. Takze tu ted lezou D11, aby tech zmatku nahodou nebylo malo.
Mysakodpovědět 
                 Re: Bez poutek10:47:13 12.03.2004
To je skweele! Teď je tolik možností prvovýstupů! AF,TR,PP,RP,A,OS,M,D,...mám-li jedné ruce pikl a v druhé skyhook=AD(ad dominum).Začne-li v půli sněžit-A;1/2D,1/2M!
To byl vtip!!!!! Blbej!!!!!
Jan Pušodpovědět 
                  Re: Bez poutek11:21:16 13.03.2004
Tak pro ty co se chteji stale hada jestli poutka jsu lehci anebo ne. Nedavno Bubu Bole s kamosem lezli Mushasi coz vylezli celkem v klidu a pak, ze to jsou kluci hravy tak nasadili poutka a zakazali si heel hooking a zpet do zminovane cesty a co se nestalo, nevylezli ani jeden z nich.
Stepan Ptacekodpovědět 
                   Re: Bez poutek21:42:25 13.03.2004
co je heel hooking?
 skritekodpovědět 
                   Re: Bez poutek22:47:05 13.03.2004
Asi s poutkama neuměj.
odpovědět 
             Re: S cepínem na pískovce.12:23:57 11.03.2004
No tomuhle už rozumím. Ono se hádat o to, jak se to má názvat je trošku zbytečné (tím se zabývá sémantika, nebo něco takového). Zdá se mi, že pokud jseš závislý na nějaké pomůcce, tak je to umělé lezení. Je ovšem fakt, že bys pak na volné nesměl mít ani lezačky a v horách měl tu "holou riť"!
Bílou vlajku nevěš, on Tě nikdo na souboj na cepíny snad nevyzve. A hodně úspěchů v dajtulingu!
Honza
Jan Pušodpovědět 
           Re: S cepínem na pískovce.08:17:18 12.03.2004
V tom by nebol problem, problem je v tom, ze niekto vyleze v zime povodne letnu cestu, ktora je volne (vlastnymi rukami) dost tazka, po zbraniach a potom si to vsade uverejnuje ako "prve volne zimne prelezenie". Ale to zdaleka volne lezenie nie je.
odpovědět 

 Je toto drytooling nebo neni?20:38:45 09.03.2004
http://www.blesk.cz/Clanek40338.htm
Jane Pusi, Ptacku, Chege a dalsi (nepamatuju si vas vsechny) je nebo neni?
Natalieodpovědět 
 Re: Je toto drytooling nebo neni?21:46:46 09.03.2004
Ahoj Natalie (doufám, že jsi si povšimla, že Tě píši s kratkym a! Opravdu jsem z Tvého podpisu bez diakritiky nevytušil že tak se má!). Děkuji za lynx lynx, nebo jak se to jmenuje a odpovídám, jsa vyzván: Nevim. Ostatně vůbec nevím, co je drytooling, a taky ho nehodnotím. Do téhle debaty jsem, neuváživ vše (jak již jest mým obyčejem) vstoupil v obavě z lezců nemajících kvalit páně Stoupových, ale vybavených odhodláním zatnouti svých zbraní do všeho co bude jen trochu vertikální!
Pro onoho chlapce mám pochopení, neb ač počet mých končetin je doposud standardní, též mé stoupání bývá obohaceno o rozměry jiným neznámé. Hore&fšemfšudezdar!
Jan Pušodpovědět 
 Re: Je toto drytooling nebo neni?22:59:50 09.03.2004
Toto drytooling není, protože nemá dvě zbraně. ale kloubouk dolů před tímto neuvěřitelným chlapíkem.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Je toto drytooling nebo neni?00:29:52 10.03.2004
Natalko,toto je ulehčený drytoolig...akorát nevim jak brousí zobáky když má hák,ale mohl by zkusit rychlolezení s rusákama,tam by to uplatnil,jinak těžko hákem bude zakládat jištění a odkládat si cepín,v tomhle případě celou protézu...ale co třeba na tý popularitě vydělá a udělaj mu novou ruku :o)Jak je známo za prachy jde postavit cokoliv:o))
CheGeodpovědět 
 Re: Je toto drytooling nebo neni?00:46:05 10.03.2004
No nevim nevim. Koukam jako trouba na ten vobrazek z platku, kterymu se da verit jen datum na prvni strane a premyslim je to fotka anebo neni? Zas to s tim opalovanim neprehanej Natalko to bys mohla taky zacit slyset ocima a zacit blouznit o Peter Panovi.
Stepan Ptacekodpovědět 
 Re: Je toto drytooling nebo neni?08:37:19 10.03.2004
Dry-suchý, nebo hořký. tool-nástroj, obráběcí stroj, razítko, rydlo...ozdobit ručně, otesat dlátem kámen, jet s koňmi...říká slovník. Tak pokud jede na sucho s koňmi, nebo hořce značkuje či obrábí kámen, tak asi jo...
Honza Pušodpovědět 
  Re: Je toto drytooling nebo neni?10:38:06 10.03.2004
To je drsný (jestli je to pravda). Ale drytooling to není. Drytooling je lezení po skále s cepíny (nebo po umělé stěně). To co my tady diskutujeme je spíš mixové lezení. Pak se ještě leze se zbraněma po stromech (suchých) a tomu nevím jak se říká. Stromolezení to není, protože to je lezení po živých stromech za pomoci jištění a stoupacích smyček.

No a pak je ještě ten chlápek co leze v reklamě na tatranky na bilbord. Tomu se říká DryTatranko-billboarding.
stipodpovědět 
   dajtuling11:15:41 10.03.2004
oblubena je aj disciplina dajtuling. To sa k vybranemu objektu tulis pokym ti neda. Najhodnotnejsi je volny dajtuling (bez pouzitia omamnych latok). Tento sa vsak v praxi vyuziva zriedka. Inak dajtuling ma mnoho disciplin, niektori "Tuleri" zdolavaju cely zivot len jeden objekt, ale su taki, co zvladnu aj dva-tri za noc (den). Kazdy dajtuler je mimoriadne hrdy na svoju zbran, starostlivo ju opatruje a lesti ... jaaj, co to tu zas pisem, ved toto je seriozny web.OK prestavam.
misoodpovědět 
    Re: dajtuling22:20:36 10.03.2004
A nechceš se ke mě taky přitulit miso? Třeba bych ti taky dal....do držky.
stipodpovědět 
    Re: dajtuling11:56:41 11.03.2004
Prestoze ve zbytku diskuze vystupuje miso jako magor, tak "dajtuling" se mu povedl. :))
J.odpovědět 
     Re: dajtuling22:25:27 11.03.2004
Ale jo dyt ja to taky ocenuju to byla jenom taková provokace. Stejne bych se asi misovi nelibil :)
stipodpovědět 

 Re: lolkgirgkvkdl;fjhg16:53:59 11.03.2004
Vypada to fakt drsne!Chicht..Nu co dodat, snad jen- at ti to stoupa Stoupo:))S usmevem Mortel
odpovědět 

 absolutně všem09:50:28 13.03.2004
Bože, lidi!!!!!!! Nemáte co dělatat???? Stoupo, gratulace:-)
vevinaodpovědět 

 absolutně všem10:23:43 13.03.2004
Bože, lidi!!!!!!! Nemáte co dělatat???? Stoupo, gratulace:-)
vevinaodpovědět 
 Re: absolutně všem14:26:51 13.03.2004
No jestli sis to Vevino dočetla až sem, tak taky nemáš zrovna co na práci (ostatně jako já :). Je fakt zajímávé, jak se lidé velice navážejí do smysluplnosti drytoolingu nebo mixového lezení, přičemž je to stejné jako bouldering či překližka. Je to původně tréning na lezení v horách, kde se přece v zimě s cepíny vždycky lezlo a leze (kromě specifických hákovaček a lezení po oblinách :). Pár lidí to pojalo jako "svou" disciplínu (jako se oddělilo od hor lezení na skalkách) a lezení v horách je ani neláká, což samozřejmě není případ Stoupy, který se pilně drytoolingem připravuje na těžké zimní přelezy drsných Alpských stěn. Lezení bez poutek je otázka fyzické kondice - pokud vydržíš zavěšen na madlech hodiny vyklepávat (jako Stoupa), pak lezení s poutky je těžší, jelikož vyklepávat nemůžeš. Pro normální smrtelníky však poutka představují ulehčení. Proti pádu cepínu slouží v Alpských stěnách smyčky od pasu, a klidně se dá lézt i bez poutek. Jinak drytoolingem se skála opravdu ničí, (chyty se zvětšují nebo naopak upadávají a obtížnost se tak stále mění, proto se v mixech obtížnost udává jen orientačně, stejně jako v ledu, kde závísí na množství a kvalitě, a nikdo se nehádá, jestli to je o půl stupně lehčí) proto pro tréning vybírejte velmi pečlivě! Jinak jsem tady četl o "stromtoolingu". Doufám, že nikdo neleze opravdu po živých stromech, i když v některých oblastech je těžké najít kvalitní suchý strom (čím tenčí, tím víc morálu :). Osobně si myslím, že tento styl lezení nachází svůj smysl v horách, kde vzniká spoustu nových těžkých mixových cest, které by se bez zbraní daly lézt pouze technicky (A-levitací). Možná se najdou takoví tvrďáci, kteří tyto cesty později přelezou volně bez zbraní a zapíšou si první, skutečně čistý průstup.
Bačaodpovědět 

 Mixy v blizkych Alpach17:56:50 10.05.2004
Velmi pekne! Kam jinam a idealne plus/minus kdy jezdi Stoupa mimo HÖNCENSTEINTAL, 'kdyz je unaven' (M5,6,7)? Diky za tip! Petr
Petr Havlikodpovědět 

 Foto dne:
Bundesfels Pfaffenstein
Eldorado, RP IXc
 Databáze cest:
Všechny cesty (179765)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kose 8a Geyikbayiri
Polígrafo 6+ Ratão
Cá T’Espero 6a Ratão
Mamilo Do Sovaco / Armpit Nipp 5b Ratão
Cruila Fi 5b Felanitx
Nově komentované:
Wayne Gretzky 10- Mladkov
Cave Lip 7b Cala Magraner
La 19 Cm 7c Kalymnos
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp

 Nově v diskusi:
Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: rozhovor | rozhovor | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku | Re: visy u prcku |

 Nové komentáře:
Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! | Re: Prachy, prachy, prachy!!!!! |

 Kde to vře:
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (105)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (24)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Naši mají 2 stříbra a 1 bronz ze slovenského poháru v drytoolu (1)
Vyšla kniha Laviny v Česku (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)

 Nově v inzerci:
Lano | Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Prodám bundu Sir Joseph Terag černá M | Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Statická a dynamická lana | La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 442 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 371 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 346 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 336 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 312 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.