Dovolte mi, abych zde otevřel otázku reklamy. Je to věc žhavá, jak je vidět z některých příspěvků a přitom v současném životě naprosto nezbytná. Pro zadavatele i pro poskytovatele.
Proč je to tak ožehavé téma? Je to dáno obecně tím, že reklamu považujeme za otravnou? Je to dáno způsobem, jakým je reklamy používáno? Je to dáno tím, co je propagováno? Je to dáno tím, koho se snaží oslovit?
Co je to reklama?
Je reklamou pozvánka na oddílovou schůzi? Je reklamou
Je to asi 3 dny co jsem v jedné hospůdce objevil letáček, na kterém bylo napsáno něco jako: EXTREM PLUS, bouldrovka pro začátečníky i profíky, 3300 chytů. Ul. Mahenova 8. No, dost mě to překvapilo, protože tam psaly, že je otevřeno již od 1. září a nikde jsem nezaslechl ani slovo o „nové bouldrovce“. No, takže včera jsem se tam vypravil. Našel jsem to bez problémů. První dojem, při vstupu do baráku, byl opravdu pozitivní, vše krásně natřeno a naleštěno. Na recepci si řekly o 60kč na hoďku
Zkuste si tedy zvednout hladinu adrenalinu při ADRENALINU +. Již tradiční akce se uskuteční 5.-6. října na železničním mostě nedaleko Plzně. Kienova houpačka, slanění z mostního pilíře po hlavě a do člunu, skok na visutou hrazdu a Tyrolský traverz. Nic více, nic méně. Přijeďte si trochu poškádlit morál!
Další info naleznete zde.
Podle serveru www.bergsteigen.at vylezl Alexander Huber 1. srpna 2002 cestu Hasse-Brandler (8+) v severní stěně Cimy Grande oblíbeným stylem Petera Crofta - free solo. Na svůj husarský kousek potřeboval jen 4 hodiny (když se neštanduje, jde to rychlejc) a vybaven byl pouze lezečkami a maglajzpytlíkem, patrně i s náplní. Podle údajů www.bergsteigen.at si Alex cestu předtím jednou vylezl aby si ji prohlédl, aby ji poté mohl vylézt sólo.
Tak jsem zase jednou po dlouhé době zavítal na server 8a.nu a můj zrak ihned spočnul na titulku který hlásal zkompletování a aktualizování všech světových top prásků od 8c+/9a výše.Při pročítání výčtu jsem se zasekl asi uprostřed sloupce u řádku,který hlásal,že i u nás doma máme jedno světové 9a!!!Stojí tam:cesta-Papírový Měsíc,klas.-9a,oblast-?,země-Czech Rep.,rok vzniku-2001,autor-Rosťa Štefánek,opakování-žádná.Měl jsem pocit,že sleduju d
V dnešním dílu o oblastech z mapy Oblasti skalního lezení od Žaketu tu máme info o Hřensku a Soutěskách.
Soutěsky: Skupinu Soutěsky tvoří věže, rozptýlené v úbočích kaňonu říčky Kamenice. Věže jsou z měkkého, místy lámavého pískovce a nedosahují velkých výšek. Hluboký skalnatý kaňon začíná na východním okraji Srbské Kamenice a tá
V úterý 3.září jsme lezli s Davidem na oblíbeném Rovišti. Jako druhou cestu jsme vybrali INDEX ŽÍZNĚ, v průvodci klasifikovanou jako sedma / z roku 1999/, ale na místní poměry docela těžká. Při zdolávání převisu v horní části stěny je /byl/ osazen borhák, který se při cvakání expresky viklal a dal se volně vytáhnout rukou. Stav borháku můžete posoudit na obrázcích. Je pravda, že toto jištění je typově odlišné od ostatního v tét
nic důležitého, jen fotky. Kámoš dobře fotí (líp než leze) a na adrese www.lib.cas.cz/tichy/lezeni.html si je můžete prohlídnout. Fotky snad stojí zato (vesměs písek), upozorňuju na ně, i když jsem tam ten blbej Franta co neumí spáry. bye
Mám také dvě zprávy. A také špatnou a dobrou. Obě jsou obsahem jednoho diskusního příspěvku opsaného z james.sk:
„V poslednej dobe mam taky pocit ze s tym lezenim na Slovensku to ide nejako dolu vodou. Ked clovek vyrazi na vikend nekam doma na skaly tak koho tam stretne? -Bud nikoho alebo milion cechov /nic proti nim nemam keby len nerobili taky bordel, samozrejme nie vsetci, ale pozrite sa napr. na take predhorie kde je viac cechov ako skal a na ten bordel na parkovisku. Trochu som teraz
Dovolte mi, abych zde otevřel otázku reklamy. Je to věc žhavá, jak je vidět z některých příspěvků a přitom v současném životě naprosto nezbytná. Pro zadavatele i pro poskytovatele.
Proč je to tak ožehavé téma? Je to dáno obecně tím, že reklamu považujeme za otravnou? Je to dáno způsobem, jakým je reklamy používáno? Je to dáno tím, co je propagováno? Je to dáno tím, koho se snaží oslovit?
Co je to reklama?
Je reklamou pozvánka na oddílovou schůzi? Je reklamou pozvánka na závody? Je reklamou pozvánka na filmový festival? Je reklamou pozvánka na akci pro veřejnost? Je reklamou pozvánka na nově otevřenou boulderovku? Je reklamou pozvánka na výprodej zimního oblečení? Je reklamou inzerát, banner, televizní či rozhlasový spot, billboard, test výrobku, spotřebitelská soutěž, sponzoring expedice, zářivý obal výrobku, doporučení od kamaráda?
V jednom z dřívějších komentářů zde bylo dělení na:
1) obsah reklamy propaguje akce výdělečné => komerční reklama
2) obsah reklamy propaguje akce nevýdělečné => nekomerční reklama
Je tedy komerční expedice do hor? Je komerční filmový festival? Je komerční horolezecký kurz? Je komerční akce, která má sponzory nebo jenom akce, která vybírá vstupné? Je komerční pozvánka, která vyzívá k nákupu materiálu?
A nebo je komerční to, co přinese zadavateli zisk? Zisk finanční, materiálový nebo i jiný? Třeba pocitový? Dělá někdo akce bez zisku?
Jak by se k reklamě měl postavit správce Lezce? Má odmítat reklamu? Má mazat články, které něco propagují? Podle jakého klíče by to bylo vhodné posuzovat?
Já Lezce chápu jako super platformu pro lezení. Díky Hopovo nápadu, každodenní práci realizačního teamu Lezce a všem, kteří přispívají články, komentáři, fotkami, průvodci atd., má Lezec obrovskou sledovanost a je zde velké spektrum názorů.
Protože Lezec je spolutvořen Vámi - lezci a je pro lezce, dovolím si Vám položit otázku: Jak by se měl Lezec postavit k reklamě, jak by ji měl posuzovat a jakou formou zveřejňovat?
Vlasto, na co se vůbec ptáš? Máš tam tři prdele otázek a ta poslední se mi zdá úplně mimo. Ale dobře, podle mě by měl Lezec uvádět jen ty reklamy, které mu mohou přinést určitý profit. Jinak zde podle mě jen zabírají plochu, na které by mohla být třeba nějaká holá baba.
Je reklama představení nového modelu auta/nového filmu v motoristickým/filmovým časopise? Reklama může být užitečnou informací, stejně tak nezávislý pohled může být reklamou. Tady bych to viděl na míře objektivity pohledu. Myslím, že možnost vložit svůj komentář tu objektivitu zaručuje (více pohledů), což v papírovém magazínu dost dobře nejde. Pokud se nedozvím v lezci např. že tyhle žvejkačky, prací prášek, cigarety, dámské vložky atd. jsou pro lezení nejlepší, tak bych to neřešil.
Hlavně si všichni vzpomeňte na pana Vajíčka a lišku, co prodrbla čtvrtku rypákem. A na to, jak jste hltali germánský reklamy, protože tam bylo aspoň na co koukat. Sám Lezec je reklama, ale to málokdo ví.
Zapsal: Azbest, 17:18:57 27.09.2002
brrrrrrrrr
obecně souhlasim s bídnou tlučhubou, ale snad jen bych chtěl říci, že ta reklama je spjata většinou s pěknejma lotrama
Ne na Lezci! Ale jako všeobecně, a taky se to docela gut rýmovalo......
Zapsal: Luk, 23:43:09 28.09.2002
Re: Luk
Já se v podstatě reklamou živim, bez ní by to v obchodě nefungovalo ani v jednom směru, že jsem lotr vím :-).
Je přece jen na rodičích Lezce, co tam pustěj a co ne. Když tady budou jen samé reklamy a žádný článek, tak sem nikdo nepoleze. A to rodiče přece nechtěj, chtěj co nejvíce kamarádů pro své dítě.
Luku, ono to tržní ( fuj to je zprofanované slovo ) hospodářství funguje všude.
Zapsal: Maty, 12:06:30 30.09.2002
Inzerce
Pěkný Papouši, vážně.
Jsem sice téměř nesvéprávnej, ale nahoře na liště je políčko "inzerce". Myslím, že veškeré pozvánky a upozornění ( at komerční nebo jiné ) by mohli být tam. Nebo na jakémkoliv místě, které jim Hop určí.
P.S. Zametení před vlastním prahem ( určeno kritikům reklamy, té všudypřítomné hnusoty ): kolik Vám výrobci lezeckých věcí platí za propagaci firmy? Nebo si z kalhot, lezaček, sedáků, pres atd. strhaváte, vybrušujete, nebo zamalováváte jejich loga?
Zapsal: Maty, 13:36:28 01.10.2002
Zaujatý Papouš
Mylsím, Papouši, že jsi vůči Summitu zbytečně zaujatý. Podle mě se může každý podepisovat pod své reklamy a výtvory jak chce a toto právo by mu neměl nikdo odpírat. Mě se taky nelíbí to tvoje - Berg Heil Papouš - a přesto to tady pořád neomílám. Navíc si myslím že články o metodice, které kuci píší, jsou více než skvělé a to, že pod nimi figurují jejich přesná jména a jména jejich firem si jistě zaslouží. Alespoň se neskrývají za nic neříkající přezdívky Papuoš, Hop, Oliváč a já nevim co ještě.
Berg Heil
Hop
Pravé jméno se většinou dozvíte podle maila, prostě klikněte na tučně vytištěného autora a můžete mu nadávat a nadávat, co se do něj vejde. Zrovna Papouš se moc neskrývá, Hop také ne a Oliváč, ten je ukrutně maskovanej, toho nikdo nezná. Horší jsou jiný typy, co na sebe ani nedaj kontakt. No, ale je fakt, že pod určité výtvory bych se taky nepodepsal, natož pravým jménem, například pod tento. Heil.
Vy ste fakt vtipný :)
!Pozor!
Reklama...
"kdo mě chce osobně poznat a rozvést přeukrutnou diskusi o čemkoliv a o ničem, tak mě (když jsem v Čechách) najde skoro každý den v BB."
Konec reklamy...
Proč nedávám mejla jsem už jednou rádoby vtipně vysvětloval,ale vzpomínám si, že jsem na sebe jednou na Lezci práskl svůj mobilní telefon...
!Pozor!
Reklama...
"Stránky boulder.cz se už blíží do finále a už opravdu brzy se rozjedou.Nicméně Aro musím Tě zklamat, protože arena pro pruzení bude tvrdě potlačena...:) bude to pouze a jenom info server o lezeccích a lezeckých výkonech a samozřejmě o...:)))"
Konec reklamy...
Zdravím Prudiče a věřím, že sakra jednou pozná toho Oliváče :)))