LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Horolezecká stěna Sobotka - Sobotka
Masacre Room - České Budějovice
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram

Prodejny
HUDYsport - Jihlava
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
Husky Outdoor Shop - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

24 hodin na highline

Šla jsem do toho, protože jsem zvědavá a mám ráda situace, které si žádají odhodlání.



Byla jsem odhodlaná dát ze sebe vše. Odcházet z té lajny úplně vyřízená s pocitem, že jsem jela na max. Vybrala jsem si lajnu v Českém ráji, kterou miluju. Termín byl určen suchostí skal a motivací už to konečně zrealizovat. Kolik toho zažiji bylo jen na mě, u kotvení jsem měla připravené jídlo, pití a hamaku.




foto by © Jan Šimánek





foto by © Jan Šimánek


Už dva dny dopředu jsem se děsně těšila a svíral se mi žaludek očekáváním.
Bylo to hustý!



foto by © Jan Šimánek




foto by © Jan Šimánek


Dala jsem do toho vše, co jsem mohla. To vše bylo ale ošmirglováno únavou z příprav. A byla z něj vysmažena veškerá šťáva neúprosným sluncem a 36°C pařákem. Byl to zážitek protikladů. Miluju slunce, ale tam jsem toužila po stínu. Několikrát jsem pocítila obrovskou lehkost a několikrát jsem byla sama na sebe naštvaná. Prožívala jsem hlubokou samotu, ale když jsem se
chtěla vyčůrat vždy byl nablízku nějaký turista s foťákem.



foto by © Jan Šimánek


Doklepala jsem to. Doslova. Poslední hodinu už jsem jen nehnutě ležela v hamace, bez síly, bez motivace, bez termoregulace. První tři týdny po tomhle zážitku jsem všem tvrdila: „Už nikdy!“
. Ale asi si to zopakuji. Ono časem vzpomínky růžoví, a tak mi to teď už nepřipadá tak hrozné. Ale hlavně v té samotě vidí člověk věci nějak jasněji. Vidí svou zbytečnou starost, strach a bezradnost. Ten pohled potřeboval měsíc, abych ho vstřebala. A už teď je mi jasné, že se budu chtít mrknout znovu.



foto by © Jan Šimánek




foto by © Jan Šimánek


Zdroj:
Zde najdete informace o ….. Slacklinerka.com

Ancekance Blog
FB slacklinerka




Jan Šimánek   [úpravy] 01:00 18.08.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Anca ser na to!08:54:50 18.08.2015
skutocne niekto povazuje za vykon lezat 24hodin v hamake?
Myslim si, ze toto je clanok tak pre CT2 ako kuriozitka co vsetko dnes ludi uz nenapadne, s lezenim to ma pramalo spolocne
Teraz budu po veziach rozvesane cele skupiny a budu sa navzajom predbiehat kto tam dokaze zevlovat dlhsie? budu si navzajom prerezavat lajny a lana? tyzden? dva? uha, niekto tam dokazal vysiet 3tyzdne! wow..
Miroodpovědět 
 Re: Anca ser na to!09:27:43 18.08.2015
Ty asi fakt nechápeš, o čem to bylo. A o čem to je. Že vlastně vůbec nejde o to, jak dlouho a kde jsi. Ale v pohodě. Myslím si že ani článek ani video nemělo za úkol oslovit všechny.
Ondra odpovědět 
  Re: Anca ser na to!09:34:23 18.08.2015
Na druhou stranu, slaklajnová komunita je zatím poměrně malá a většina nás čtenářů lezce jsme lajnoví naprostí laici, takže by možná neuškodilo v článku trochu popsat "o čem to bylo a je".
honzaodpovědět 
  Re: Anca ser na to!10:19:01 18.08.2015
no tedy, já taky moc nechápu o čem to bylo a na Lezce chodím proto, že lezu. Prostě Miro řekl nějaký názor a to se na Lezci moc nenosí, vždycky se najde někdo, kdo ho pošle pryč.
Klimberodpovědět 
  Re: Anca ser na to!15:16:57 23.08.2015
No mě by teda zajímalo, o čem to bylo. Že nějaká ženská nesmyslně 1 den exhibovala visíc před turisty, nechala se fotit a pak o tom napsala několik vět bez jakéhokoli smyslu. Ne, fakt jsem nepochopil, o čem jiném než o exhibici a reklamě to bylo. Zkus mi to vysvětlit, když to víš, budu za to rád. ;)
Petrodpovědět 
 ...09:32:53 18.08.2015
covece Miro co sem vubec lezes, kdyz ti to tu vadi, zapni si treba CTdvojku a neser se na Lezce. Usetris si aspon kyselou slinu. Apropo prdel jsem si jeste netejpoval, pro me je zrovna tenhle moment docela dost poucnej, minimalne na to dovedu dlouho koukat...
lacusakodpovědět 
  Re: ...09:46:55 18.08.2015
No, jsem dost podobného názoru. Lajnám obecně moc neholduju, ale k highlajnám mám obdiv, to zase klobouk dolů před Anče.
Ale jak bylo řečeno, být 24hod na lajně v hamace/chvílema si zachodit pro mě teda nic moc neznamená. Když jseš v bivaku ve stěně, je -15°C, tak taky nehoníš hodiny, abys tam byl co nejdéle, natočil video ...
odpovědět 
  Re: ...10:05:09 18.08.2015
Tak napiš autorce, že prsty tejpovat umíš, ale její metoda je pro tebe zcela nová, a jestli by tedy mohla publikovat podrobný ilustrovaný návod.
pbla4024odpovědět 
  Re: ...15:25:20 18.08.2015
Leziem na Lezca lebo som lezec :)
Primarne ma zaujala ta fotka, piesky su proste krasne
Ale ak sa o par rokov budu lajneri rozvesani v hamakach po veziach myslim, ze to nebdue len vadit oku bezneho lezca ale aj zasadny problem pre spravcov a 'srdciarov'

M.
Miroodpovědět 
 Re: Anca ser na to!10:41:09 18.08.2015
Souhlasim. Mozna by ubylo nepochopeni a nehezkych myslenek kdyby clanek vysel na highliner.cz a ne na lezec.cz.
Honzaodpovědět 
 Re: Anca ser na to!10:54:04 18.08.2015
Mám na to naprosto stejný názor, jako Miro.
Aldaodpovědět 
  Re: Anca ser na to!13:25:11 19.08.2015
Ja na to mám taky podobnej názor ale ani ve snu mě nenapadlo s ním prudit. Protože výlev tohoto názoru je asi milionkrát zbytečnější než sem dát tento článek kterej narozdíl od tohoto názoru může někoho zajímat....
strejdaodpovědět 
 Re: Anca ser na to!16:37:28 18.08.2015
Ty asi nejsi typický divák ČT2.Většina pořadů na tomto kanálu totiž bude zjevně mimo tvůj intelektový dosah. Asi ten příměr měl být pro pobavení, ale řekl bych, že u nás se smějeme jiným věcem.
figurodpovědět 
 Re: Anca ser na to!16:39:38 18.08.2015
Ty asi nejsi typický divák ČT2.Většina pořadů na tomto kanálu totiž bude zjevně mimo tvůj intelektový dosah. Asi ten příměr měl být pro pobavení, ale řekl bych, že u nás se smějeme jiným věcem.
figurodpovědět 
 Re: Anca ser na to!15:40:21 24.08.2015
Ale tak zas rozumě, děvče pěkně špulí pysky, ňadra dmoucí, prdýlku při tejpování natočí. Pak si kreditkou srovná tu lajnu (https://www.youtube.com/watch?v=fqCrJc2b9kw) a de na věc - snad proto ty větrný mlejny při balancu....

Zas tolik ,,centimetrů od jícnu smrti při prvovýstupu na K2" se za tejden reportážně neodehrává...
šlak lajnodpovědět 

 pár jedovatejch slin 10:36:35 18.08.2015
tak jednak je to bezprecedentní porušení dohod a pravidel, je to plánovaný nocleh tam kde je to zakázané (proti tomu se maglajz může jít klouzat). druhak to není ani originální, ani nový, vzpomeňme na bruslaře na stožáru co tam měl plechovku. no a třeťak nechápu v čem jako je ten výkon úžasnej, sme si pravda tenkrát připadali jako borci když jsme se v srbsku u berounky vožrali jak koně, a pak v dešti bivakovali na štandu nad balancem. ale právem je možno namítat že tomu vůbec nerozumím.
Lukas B.odpovědět 
 Re: pár jedovatejch slin 11:08:50 18.08.2015
Zajímalo by mě, jaké pravidlo tím podle Tebe Anče porušila a odkud plyne.
Syselodpovědět 
  Re: pár jedovatejch slin 11:21:07 18.08.2015
ale nonono, to sem tam měl snad strkat smajlíky? dej si k vobědu něco masitýho.
Lukas B.odpovědět 
   Re: pár jedovatejch slin 11:37:38 18.08.2015
Jenom se ptám, kde je uvedeno, že se ve Skaláku nesmí plánovaně spát, jak tvrdíš.
Syselodpovědět 
    Re: pár jedovatejch slin 11:42:53 18.08.2015
novidíš, to nevím. sem si myslelo že ty doby smítkovy jeskyně, kytar, vohňů, stanů pod skalou a tak vůbec už jsou fuč. jestli se mýlím, tak mě pouč.
Lukas B.odpovědět 
    Re: pár jedovatejch slin 12:18:10 18.08.2015
Když jsme u toho Sysle, zase jde jen o výklad pojmů, pokud bychom toto zařadili pod pojem tábořit, tak k porušení zákona došlo celkem jasně(§26,b 114/92), ale při známé české vychcanosti a smyslu pro obcházení pravidel a nikoliv jejich dodržování se to může nazývat zcela jinak. Nic však nezastře to, že jednání bylo činěno s úmyslem tam přespat a pro mě osobně je to za hranou.
Vlkodpovědět 
     Re: pár jedovatejch slin 13:32:59 18.08.2015
Pokud vím, existuje stanovisko AOPK, ze kterého plyne něco v tom smyslu, že táboření je spaní pod přístřeškem. Existují i vyjádření jednotlivých správ, ze kterých plyne to samé. Hrana je táboření, táboření je v přístřešku a hamaka není přístřešek. Co je na tom za vychcanost?
Syselodpovědět 
      Re: pár jedovatejch slin 14:41:48 18.08.2015
dobrý, tak když z toho nejapnýho pokusu o žert děláš vážně míněnou diskusi: je to zbytečný mlaskání a vysírání. dává to blbej příklad v tom ukrutně malém a přelidněném kousku lesa se spoustou fauny a flory a výletníků co určitě nemilujou tu mystiku přírody tak přeukrutně jako slečna Anče. ňáká ta konstruktivní spolupráce s ÓPéčkem může jít do kopru a důsledkem může bejt utažení šroubů
Lukas B.odpovědět 
       Re: pár jedovatejch slin 14:51:57 18.08.2015
Pokud jde o diskusi s Ochranou přírody, má na ní velký vliv hlavně porušování stanovených pravidel. Říkám jen, že toto takovým porušením není, ač jsi to tvrdil. Že by se OP měla zamyslet nad regulací slackliningu není novinka. Popravdě mám za to, že zrovna ve Skaláku by to bylo víc než na místě.
Syselodpovědět 
        Re: pár jedovatejch slin 15:05:27 18.08.2015
týjo, jako že tam nejni pověšenej zákaz vjezdu na kole tak případné sjíždění schodů od mravenčí pod kápla není žádným porušením? tý vole Sysle, duch zákona bloudí po hradbách a temně skučí!
hele, já to chápu to souznění s přírodou, taky pácham kraviny romantický které jsou na hraně nebo i za. ale už jsem velkej kluk a nepíšu o tom a nefotím se u toho. takže když už teda vostře šijeme a ty děláš jako že teda neumíš pochopit něco co byl původně nejapnej vtip, tak bych asi Anče poprosil, aby už byla velká holka (jestli teda to není nějaká trolí kampaň na mecenáše).
Lukas B.odpovědět 
         Re: pár jedovatejch slin 15:40:16 18.08.2015
Mně se to video náhodou líbí a foto také. Honzovi se to (jako vždy) povedlo. že je to reklamní kousek, pozná snad každý.

K Tvému přirovnání k jízdě na kole: V bližších ochranných podmínkách PR Hruboskalsko je jízda na kole povolena jen na vymezených stezkách a tak nějak tuším, že úsek Mravenčí-Kapelník vymezen není. Tudíž se tam nesmí na kole jezdit. Jenže k bivakování (a ani spaní v hamakách) takový zákaz prostě není. Duch zákona je super věc, ale zákazy se z něj nevypotí.
Syselodpovědět 
          Re: pár jedovatejch slin 16:52:14 18.08.2015
S těmi koly Sysle máš pravdu, ale na koni bych si tam mohl zajezdit dle libosti a co pak třeba koloběžka, kolo to určitě není a účinek na podklad stejný jako kolo:-). Problém je v tom, že příslušní úředníci nějak nestíhají reagovat na nejrůznější aktivity. Stejně tak jako výklad MŽP, co lze považovat za táboření je dle mě docela nepřesný. Mezi ním a bivakováním je pak hluboká propast. Podle mě je dost propastný rozdíl mezi tím jestli musím z neočekávané příčiny někde nouzově přespat a nebo jestli jdu přespat zcela cíleně byť bez přístřešku, což při dnešních moderních materiálech je úplně jedno jestli mám stan či ne. Prostě jako člověk odkojený Setonem mám na to vše poněkud jiný náhled:-).
Vlkodpovědět 
           Re: pár jedovatejch slin 17:15:27 18.08.2015
Nikdo nemůže bejt vodkojenej Setonem, protože tenhle pán ve svým hrnci nikdy nevařil mlíko ale dycinky flákotu.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: pár jedovatejch slin 17:19:46 18.08.2015
Se Setonem souhlas, ale řekněte mi, komu z vás se tu flákotu v tom jeho hrnci povedlo vážně uvařit. Mně teda ne.
Syselodpovědět 
             Re: pár jedovatejch slin 17:47:50 18.08.2015
Mně jo, ale to už je hodně let nazad, to tu ještě vládli jiní a ti co se nějak odlišovali z davu jim byli trnem v oku:-).
Vlkodpovědět 
             Re: pár jedovatejch slin 19:24:22 18.08.2015
kuřata sme s pomocí boží a alobalu vařili v setonově hrnci na vodě každý prázdníny. taková tradice to byla. alobalový obal podrželi dost šťávy, takže bylo možno se i trochu odkojit.
Matodpovědět 
           Re: pár jedovatejch slin 17:18:23 18.08.2015
K jízdě na koni: Protože je Skalák v CHKO Český ráj, uplatní se tam i bližší ochranné podmínky CHKO. Podle nich je k provádění jezdectví mimo komunikace a místa k tomu určená nutný souhlas správy. O takovém souhlasu nevím a místech určených také ne, ale možná existují.

Ke koloběžkám: To podle mě ani jeden ze zákazů skutečně nekryje. Zákon se zákazy je vždy pomalejší než praxe. To platí o boulderingu, slackliningu, in-linech a jednu dobu byl stejný stav i se skialpinismem.

K bivakování: Přiznávám, že postup pana Hyťhy mi přijde trochu podivný a výsledek také, ale fakt je, že relevantní orgány OP jasně řekly, jak to vidí a že pro ně je táboření jenom v přístřešku.

K podstatě- veškeré zákazy a příkazy, co se u nás na jakém území smí nesmí jsou totálně chaotické. Nedivím se, že se v tom někdo nevyzná. Ale tím spíš je nonsens odsuzovat někoho za porušení zákazu, který neexistuje.
Syselodpovědět 
            Re: pár jedovatejch slin 18:08:16 18.08.2015
on ten zákaz není pro nic zanic. To že cíleně rušíš zvěř, ti je evidentně u prdele. Můžeš bejt potichu jak chceš, ale zvěř tě cejtí na kilometr daleko. Ptáci co maj v okolí hnízda do nich prostě nezaletí a někde se ve stresu klepou, jestli je neuloví nějakej větší dravec. Ale co by lidi pro prachy neudělali, že?
d.odpovědět 
             Zvykejme zvířata14:21:46 19.08.2015
No tak na tohle je potřeba odpovědět tak, že je nutné do skal dostat více lidí, aby si ptáci zvykli. Na zahradě mi tu nějací ptáci létají a nevšiml jsem si, že by byli z lidí vyplašení. U silnice pak klidně oklovávají spadané zrní nebo mršiny klidně půl metru od jezdících aut. Tedy je potřeba ve skalách zvýšit návštěvnost, a to podstatně, pak zvířata z jednoho člověka nebudou tak vyplesklá. Když tam přijde jeden člověk jednou za čas, to je jasné, že se bojí. Ale když tam budou lidi neustále, oni si zvyknou. Kdyby další akcí slacklinistů byl maraton ve visení, a byl tam někdo od jara do podzimu, to bys koukal, jak se ptáci přizpůsobí.
odpovědět 
              Re: Zvykejme zvířata14:34:42 19.08.2015
To by jim zobali z ruky :)
 martanodpovědět 
               Re: Zvykejme zvířata14:42:52 19.08.2015
to by ani nebyla při delším hamakování starost "kam s ním" (s hounem), protože by ho vrány voklovaly.
Lukas B.odpovědět 
              Re: Zvykejme zvířata18:06:00 19.08.2015
Sou ptaci schopni zahnizdit na nepretrzite kyvajicim vahadle cerpadla naftovyho vrtu, kde se kolem navrch hemzej lidi na 3 smeny..a sou ptaci kteri vyzaduji klid a soukromi. Kdyz aspon trochu toho klidu a soukromi neponechame, dojde k vyrazne redukci druhu a zbydou jen ty nejoprsklejsi, nejagresivnejsi...
vono to tak stejne driv nebo pozdejc dopadne, ale neni duvodu tu zmenu urychlovat vice nez nezbytno.
odpovědět 
            Re: pár jedovatejch slin 18:32:00 18.08.2015
hele, tak naposled. z hlediska vochranářů přírody živé i mrtvé by bylo optimální fšecko zajímavý zavřít, voplotit a nikoho tam nepustit, to by bezesporu tý gáje prospělo nejvíc (tedy kdyby se to podařilo důsledně vymáhat, a voni by to ty ouředníci sakra dokázali, měli by stálou jistou práci, a moc by se jim to líbilo). nutno říci, že na spoustě míst planety i nakonec tady u nás v kotlince to někde místy nastalo. naštěstí drtivá většina ochranářů nejsou pitomci a mají soudnost, a buď jim už dávno došlo nebo jim postupně dochází že my (lezci slaklajnisti, ale i třeba terénomotorkáři) tu přírodu vlastně máme taky rádi a pro tu naši zábavu je děsně důležitý aby to vokolo bylo malebný a nespoutaný a abychom u toho s tou gájou souzněli, tak se snaží to nějak pytlíkovat tak abychom vochranu měli šanci brát za svou. takže ti vochranáři nějak se skřípěním zubů tolerují lezce (vodáky, běžkaře, autdůrový turisty), ale má to jeden háček. buďto "my" (obecně lid autdůrový) budeme hedat obezličky a vochcávací cestičky a budeme si hrát na zloděje a četníky (a voni nás dostanou, protože fakt taháme za kratší konec provazu), nebo trošku projevíme soudnost a nějakou tu, stydím se takový slovo vyslovit, dobrovolnou skromnost, a vono se nám to - překvapivě - někdy i vrátí (samozřejmě i princip nenechat si srát na hlavu je důležitý, ale vono ho chce používat v kontextu zároveň na hlavu nesrat nikomu jinýmu, žánop).

tedy světonázorově bych preferoval, kdyby ti šlaklajnisti se chovali soudně, a třeba se pokusili trefit do ducha omezení lezení, před tím, aby každý chákáóčko a enpéčko vychrlilo šedesát paragrafů regulujících lajny a spaní v hamakách na lajnách.

uf!
Lukas B.odpovědět 
             Re: pár jedovatejch slin 13:15:23 19.08.2015
Lukasi, podepisuju v celé šíři..
A ty Sysle ... neser. (Anžto se známe, nepovažuju toto za porušení netikéty.) Že zrovna ty, nadějnej právník mladší generace, tady budeš propagovat tenhle děsivej právní pozitivismus, to nějak nerozdejchávám. Tohle není soudní síň, kde účel světí prostředky, ostatně ten účel by tady měl bejt snad jinej, asi jako píše Lukáš B.
Mizím na Moravu do skal, tak se tady nepobijte.
Robertodpovědět 
            Re: pár jedovatejch slin....21:52:04 19.08.2015
Jo a jinak diky za tvoji přitomnost,kdyz my šlo o "život"....
Václav Martinovskýodpovědět 
             Re: pár jedovatejch slin....21:56:16 19.08.2015
no proste Sysel je fakt totalni curak vsech curaku........
odpovědět 
     Re: pár jedovatejch slin 21:25:56 19.08.2015
Je otázkou, zda hajlajnová spojnice mezi věžema, která prochází 20m vzduchem nad zemí, se dá považovat za území Skaláku na kteým zákaz platí.
Navíc, je otázkou zda šlo o přenocování, nebo o bdění přerušené občasným přechodem lajny.
NNodpovědět 
    Re: pár jedovatejch slin 12:54:05 18.08.2015
Sysle, ty seš pablbl, fakt! :oD
:-)odpovědět 
     Re: pár jedovatejch slin 13:12:50 18.08.2015
Uznávám, že jsem pablb. Jen mi prostě vadí, když se někdo ohání zákazy a útočí na ostatní a ani neví, že takový zákaz neexistuje. Když to zjednoduším: Ve Skaláku se smí bivakovat a o visu na lajně se dá minimálně diskutivat. Rozhodně to není srovnatelné s mágem. To je tam totiž jednoznačně zakázáno.
Syselodpovědět 
 Re: pár jedovatejch slin 11:32:03 18.08.2015
sem ty koně v téhle souvislsti netahej, nejspíš jste byli vožralí jak ruskej mužík, nebo carskej oficír
odpovědět 

 Bombice11:11:39 18.08.2015
24hodin jsem nebyl na velký a taky jsem se z toho neposral. Dneska každý prd ať je zveřejněn, lidi neblázněte v dnešní době chce být každý vidět. Ta holka asi po lajnach chodit umí ale proč se válet v hamace...Jo kdyby třeba rekord v highline nebo longline...Ale nic, držím palce ať chodí po lajnach dále a bez zranění.
Lajnerodpovědět 

 btw12:30:21 18.08.2015
anička mluví o zážitku, experimentu, hře, ne o výkonu
janodpovědět 

 filosofie rulez12:42:58 18.08.2015
tyhle aktivite moc nerozumim, vlastne jsem nepochopil k cemu to cely bylo ...

Juknul jsem na video a par komentaru bych si dovolil:

1. redukce poctu slov "jako" nebo "takovy/takovy" neni nikdy na skodu a proto ...   

2. jako ... "les se da pokacet relativne jednoduse, ale nez zboris skaly to trva dyl ..." - to je, jako, takovy, skutecne me to oslovilo ... bych si skoro jako myslel, ze to by snad moh rict, i ten, no tamten ... Ralph Waldo Emmerson ... nebo taky ten druhej ... ale to je fuk ... je to hluboky a o tom to je ...

3. jako housle ve videu, to je uplnej Dead Man, uplnej Dead Man a to je hodne niternej, teda, jako hlubokej, hodne, hlubokej film ...

4. jsem se uplne rozneznil - koukam na stejny skaly jako zajic nebo treba jezevec pred stovakama tisic let ... zavru oci/otevru oci a zase tam jsou - ty skaly ... no proste jako ten zajic prede mnou vidim ty skaly ...
J. Kladaodpovědět 
 Re: filosofie rulez13:11:08 18.08.2015
jsem se jako docela ted zasmal :-) dik za pobaveni / hlavne ten zajic a jezevec ...
Tom Vidlakodpovědět 
 Re: filosofie rulez13:12:07 18.08.2015
Hahaa, tak určitě:))
janodpovědět 

 Pocta13:33:14 18.08.2015
Byli jsme odhodláni dát ze sebe vše. Každý den jsme ze skal odcházeli, že jsme jako fakt lezli v těch tropech na max. Vybrali jsme si Frankenjuru, kterou milujeme. Termín byl určen zaměstnavateli a my měli motivaci už konečně být v Juře víc jak víkend. Připravili jsme si karimatky, spacáky, pití, jídlo, vařič, lano, karabiny …. Strašně sme se těšili. Svírali se nám z toho střeva, protože v tom vedru to nejde jinak. A taky když jsme přestali svírat, tak to bylo HUSTÝ. Ale hluboko v lese, na bobečku, prostě najednou svírání střídá lehkost. (nebo naopak?)
Dali jsme do toho vše, co jsme mohli, ale když prostě balíte ve vedru, tak vás to tak nějak orašpluje. Nemáme rádi slunce, a teď bylo neúprosných 36, ale protože nejsme nějaký blbky, tak sme prostě lezli od 7 ráno a ve 3 odpolko sme si už tejpovali plavky po skocích do bazénu. Prostě jsme moc moc vyčůraný, turisty jsme si totiž fotili my.
Doklepali jsme týden v Juře. Doslova. Pár hodin lezení každý den, potom nehnuté ležení u bazénu, bez síly. Termoregulace nefungovala, ale auto s klimoškou nám přes pokladnu neprošlo.
Asi si to zopakujeme. Vzpomínky růžoví, stejně jako naše deníčky, když máme zbytečný strach a bezradnost při sajtu. Ten pohled na deníček trval asi hodinu, abychom vstřebali, že na sajt se prostě musí víc máknout. Ale hlavní je, že následně ten průjmík frkneme na bulvárlez.cz, abychom na závěr roku mohli dětem (rozuměj potencionálním sponzorům) říct, jak nám to nejenom v té drsné Juře šlo. Už sice nejsme mladý, ale chceme bejt taky kúl, frí a in.
Už teď je nám jasné, že se do Jury budeme chtít mrknout znovu.
Frí, Kůl a Inodpovědět 
 Re: Pocta13:38:56 18.08.2015
:D :D jak trefný :D
odpovědět 
  Re: Pocta17:27:34 21.08.2015
Co je to sajt? Co je to sajrajt vím,ale sajt? Saj-tna, či snad slang pro výraz side-kára.
odpovědět 
 Re: Pocta08:38:41 24.08.2015
:-D :-D Me gusta!
Pavelodpovědět 

 no14:14:54 18.08.2015
No akce nic moc, ale aspoň tam jsou nejaky kozy, i když zahaleny, takze lepsi nez dratem do voka.
hmmm...odpovědět 
 Re: no15:58:37 27.08.2015
jo, ta fotka je dobrá
odpovědět 

 ...15:18:11 18.08.2015
Měšťácký závistivci co celý týden jsou jenom v kanclu vyližte si prdele. Nevěřil bych tomu jaký jsou mezi lezcema kreténi.
Kubínodpovědět 
 Re: ...15:48:03 18.08.2015
odhaduju to na 90%... bohuzel... haters club ma dneska sklizen
Janodpovědět 
  Zborit skaly...16:16:19 18.08.2015
Mimo jiné nesouhlasim, ze les se da skacet snadneji nez zborit skaly...neda, panc zas doroste, ale skaly???? tak nejak nemam rad draty v horach/Norsko třeba/ a lajny na skalach, alespoň ted s tou inflaci..
Martas.odpovědět 
 Re: ...15:51:51 22.08.2015
Proč je někdo debil, když řekne svůj názor? To mám jásat nad vším co se zjeví na lezci, i když je to o ničem jako tenhle ubohej článek.
BDodpovědět 
  Re: ...10:05:50 24.08.2015
Ten nejvetsi kreten je prave tento pisatel:-) Podle toho co napsal tak je to ultra kreten:-)
strejdaodpovědět 

 Nechápu16:15:29 18.08.2015
Hele lidi, já to fakt nechápu, ale vopravdu, wo čom to jako bylo?
Jako po lajně nechodím, nejde mi to, ale ani to nechci, nějak tomu nerozumím, to už radši žonglovat, triky na lajně, to je něco jinýho, to je hustý, ale pobejvání nechápu, stejně tak nechápu, proč se lajnisti serou na lezce.cz, akorát zneužívaj jistítí prostředky z našich členskejch příspěvkům ke svým podvratným a zákonem neregulovaným aktivitám a až jednou nějaký věže shoděj, tak to bude prdel, doufám, že pak už budeme moct mágovat.

Takže teda ležela 24h ve vysoký hamace? To je celkem fajn, chápu, že když člověk nemá knížku je to vopruz. Sraní je taky blbý. A v tom vedru na prd, ale to byla její volba. Nějak jsem jako nečetl, kolik času vlastně strávila samotným stáním/chozením po lajně, to je podle mne docela kruciální údaj, kdyby tam byl, možná bysme pochopili, co na tom bylo tak hustý, krutý, kůl a in, páč po 24h v hamace, po tom v Pelhřimově neštěkne ani pes.
Jediný pěkný teda jako je, já vím, že je to nízký, ta fotka se spoustou tejpky, víte která, že jo, ta má jako svoje hodnoty, sice pokleslý, ale hodnoty. Jen nechápu, k čemu to tejpování slouží a nejsem si jist, zda má, či nemá kalhotky.
Takže bych zopakoval ty tři svoje otázky: Wo čom to bylo??? K čemu ty tejpy? A má na tý fotce kalhotky, nebo jen tejpy??
k.odpovědět 
 Re: Nechápu16:43:34 18.08.2015
Z fotky se to pozná hůř, ale na videu je vidět, že podvlíkačky nemá.

O čem to bylo .... o hnutí mysli. Mně to sice hlava nebere, ale moje hnutí to nebylo ... ani moje mysl:-).

Že to někdo natočí a podobně .... holt lidi prostě neví co s prachama:-).
MModpovědět 
 Re: Nechápu16:48:07 18.08.2015
A jeje, "k"acko, znamej "diskuter" "k"acko ... Fakt, jako, opravdu nevim o co ti jako jde, vsechno je v tom videu ne - odpovedi na Tvoje otazky i jiny veci, treba proc jsme tady, jako mysleno na svete spolecne se zajicema a treba i jezevcema a ze se ve skalaku asi budou brzo bourat skaly ... ze proste zivot je jedna dlouha lajna (jako spagat na chozeni) ne jako nejaky drogy nebo tak - to by bylo dost poklesly

1. Wo cem to je - asi myslis o cem to je - no to je snad jako jasny ne, dyt je to v tom videu - jako zazitek, souzneni se zajicem, jezevcem, skalama, hamakou a tak - proste ten Thoreau - ja to teda pochopil tak, ze 24 hodin sedela/lezela v hamace a mela problemy jit na malou, velka se tam neresi, teda jsem to nejak preslechnul.

2. ja jsem to teda pochopil tak, ze treba by mohly vzniknout po 24 hodinach v ty hamace prolezeniny z ty hamaky tak kvuli tomu, treba - jinak teda nevim proc - po zadku se snad na tehle lajnach nechodi

3. to teda nevim ... ale mozna je to nejaky specialni novy spodni pradlo na tydlety (high)lajny - vis neco jako takovyty trika jak si muzes dohledat fotku berana, ze kteryho je zrovna to Tvoje triko ... shrnuto sam jsem taky trochu zmatenej, ty fotce se da rozumet ruzne ...
J. Kladaodpovědět 
  Re: Nechápu17:43:50 18.08.2015
Já se teda přiznávám, že závidím každýmu, komu se podařilo udělat si živobytí ze svýho koníčka. Nevím proč, ale nějak mi přijde nemístný pošklebovat se někomu za to, že pracuje - ať už se živí čímkoliv - pokud svou prací vysloveně nikomu neškodí. Většina lidí musí pracovat.
honzaodpovědět 
   Re: Nechápu18:30:10 18.08.2015
SMYSL (klidne i maly), to je oč tu běží ...
J. Kladaodpovědět 
    Re: Nechápu18:41:53 18.08.2015
Bavit se a vydělat prachy.
honzaodpovědět 
    Re: Nechápu18:50:19 18.08.2015
Jo jinak pokud máš namysli hlubší smysl, tak toho se my lezci podle mě nemáme moc právo dovolávat. A kdo se o to přesto pokusí, často končí u podobnejch hlubokomyslnejch formulací, jaký jsou vysmívány v článku.
honzaodpovědět 
     Re: Nechápu23:53:13 18.08.2015
Vlastne nevim co chces sdelit.
Mohl bych tady po bodech napsat jaka jsou dle meho nazoru v textu kolem fotek klise, stylisticke preslapy, jak jsou video i odkazy pod prispevkem vlastne komercni-reklamni, jak ve videu nezazni jasne formulovana a originalni myslenka, jak ani neni zrejme co bylo cilem cele tehla akce. Mohl bych zacit polemizovat o tom jak by se asi (ne)ztotoznil s obsahem textu i videa Walt Whitman, kdyz je citovana jeho basen "A Clear Midnight" ... atd, atd.
Hlubsi smysl samozrejme v lezeni (a mozna i slacklajnovani) je a prekvapive muze byt skryt ve velmi jednoduchych a primocare formulovanych sdelenich. Priklad?
O par prispevku niz na tehle strance je pribeh jednoho roku zivota, jednoho lezce - zazni JEDNO SLOVO a cele je to uvedeno JEDNOU VETOU. howgh.
J. Kladaodpovědět 
      Re: Nechápu12:55:20 24.08.2015
Ze zrovna clovek, ktery tu produkuje sahodlouha sdeleni, ktera jdou shrnout max. jednou vetou, si bude posteskavat nad plytkym nestrucnym obsahem, bych teda necekal..
odpovědět 
       Re: Nechápu21:01:50 24.08.2015
Ok. ad personam/tangencialne. k obsahu by neco nebylo?
J. Kladaodpovědět 
        Re: Nechápu23:36:10 24.08.2015
Howgh jako "dohovořil jsem"? ;)
honzaodpovědět 

 Komise pro schvalování článků16:40:20 18.08.2015
Měla by se zařídit komise posouzení vhodnosti publikace článků na Lezci. Zasedali by v ní anonymní komentátoři s největším počtem hejtů za uplynulý rok.
Já bach tam bejt nemohl, u mě by článek a hlavně video prošlo.

Prosil bych všechny remcaly, ať sepíšou a nafotěj (a případně vytvořej video) z toho, jak oni strávili 24 hodin ve skalách, ať máme představu o těch ozajstných horolezeckých hodnotách.
O.odpovědět 
 Re: Komise pro schvalování článků16:49:10 18.08.2015
Jako, komu se to nelíbí, tak má tak akorát držet hubu a krok?

No...taky přístup.

Mně je to zcela volný, holka má pěknou figuru, skály jsou hezký, víc jsem z toho nepochopil. Což je možná moje chyba, přežiju to a neřeším. Ale pokud se to někomu prostě nelíbí a přijde mu to tady mimo, proč by to nemohl napsat? Stejně jako ten, kterého to naopak pozitivně oslovilo.

MModpovědět 
  Re: Komise pro schvalování článků17:06:29 18.08.2015
to vypadá, že si slečna tejpuje plínku na zadeček:), vážně by me zajímalo proč tak činí asi kvůli sezení na lajně?.nechodím na tom. Dírka v hamace by to spravila:))záběry pěkný
barbarodpovědět 
   Re: Komise pro schvalování článků17:41:16 18.08.2015
Co když si Anče jen tejpuje předešá zranění? Taková kravina a tolika lidem to stojí za mačkání tlačítek. Asi prší že mají čas.
Proč na ten článek někdo kliká, asi se všichni těšili jako vždy na pěkné fotky Aničky? Koukat na její zadeček to jo, ale nedej Bože, aby jsme nepochopili o čem ta holka přemýšlí nebo co dělá. Něco nám nevoní, že je najednou něco jinak než by jsme si představovali? Někdo si dovoluje bourat nám naše bábovičky!? Nebo nás láká diskuse, chceme se pobavit a hlavně obhajovat tu naší pravdu?
Nelze držet hubu a krok, svobodně lze číst a snažit se porozumět / nečíst / můžeme sednout a psát o něčem co nás zajímá a přebijeme co nás nezajímá.
jen úvahaodpovědět 
   Re: Komise pro schvalování článků11:44:07 19.08.2015
Proč si tejpuje (chrání) např. zadní stranu kolen lze odhadnout při tom pádu na videu.Ono to je asi dost nepříjemný když do toho lana spadneš a opakovaně už vůbec, no a ty horní partie ....;-).
walldaodpovědět 
  Re: Komise pro schvalování článků16:00:48 22.08.2015
Souhlas! To, že je to na Lezci neznamená, že se to musí každému líbit. A je opravdu ubohé urážet někoho, kdo se negativně vyjádří k článku. To, že ležela 24h na lajně je asi její osobní rekord, ale pro mě je to fakt ptákovina. A jak tu někdo psal - až se shodí nějaké věže, protože slečna bude zkoušet zas nějaký osobní rekord posere to hlavně lezcům.
BDodpovědět 
 Re: Komise pro schvalování článků00:18:50 19.08.2015
mile O. nic sepisovat ani tocit jsko vetsina kritiku nechci, ale video mi pripomelo jiny romanticky klip :))mrkni na
https://www.youtube.com/watch?v=VyNfoeYBmw8
jnsnodpovědět 

 Dobrý nápad17:12:34 18.08.2015
Tedy tyhlety slacklajny nemusím a neumím po nich chodit, ale ten nápad se mě líbí a troufám si tvrdit, že bych bych schopen se v hamace na lajně  střídavě válet a posedávat i 48 hodin. Vzal bych si sebou trochu vody a jídla, hodně piva, nějakou knihu, možná noťas. A velký slunečník, nejsem přeci blbé na sebe nechat pražit slunko. Kdyby měl někdo zájem se mnou natočit podobné videjko, dejte tel. číslo a domluvíme to.
Rekordmanodpovědět 

 Kozy (.)(.)18:09:30 18.08.2015
A to je jediný, co je na článku zajímavý.
DUDEN MACHEN
M.odpovědět 
 Re: Kozy (.)(.)19:33:53 18.08.2015
a podlě mě takové opičárny do skal prostě nepatří, ptákům se to určitě nelíbí, je to rušivý element, běžte si to tahat mimo CHKO, zviditelňovat se múžete i mezi panelákama.zachvilku ty špagáty budou všude po věžich.
k zamyšleníodpovědět 
  Re: Kozy (.)(.) a oPIČÁrny20:05:33 18.08.2015
presne tak, zadny opicarny jako sleklajnisti, lezci a turisti proste do skal nepatri, rusi to prirodu, ptaky a vubec.
Opicakodpovědět 
  Re: Kozy (.)(.)21:43:04 18.08.2015
Mě zase serou zelení fašisti. Méé.
kozelodpovědět 

 Maloměšťáctví20:06:40 18.08.2015
Kuwa lidi, z Vás čiší ryzí závist. Jinak si tyhle nenávistné kecy nedovedu vysvětlit.
Vencaodpovědět 
 Re: Maloměšťáctví09:21:21 19.08.2015
To nejsou nenávistné bláboly. Jen zamyšlení se nad totální kravinou.
odpovědět 
  Re: Maloměšťáctví09:38:21 20.08.2015
Zamyšlení... Na lezci se v diskuzích někdo zamýšlí? Děláš si ze mne prdel?
Vencaodpovědět 

 zajímavost20:59:57 18.08.2015
Přijde mi fakt zajímavý, jak se to tu pod podobnými články zvrhne. Moc nekomentuju, ale tady si teda taky přidám.
Tenhle článek je pro mě nezajímavej, o nějakých myšlenkách si pomyslím svě, ale to je tak všechno.  Stejně jako mě vůbec neoslovil článek Take Africa, neboť jsem se u něj nudil. Nicméně věřím, že někomu jinému, koho to zajímá, článek udělá radost. Stejně jako mě udělal radost článek o severce Eigeru.
A, že někdo napíše, že se mu to nelíbí? No a? Přijde mi to menší zlo, než pak výkřiky fanatických obhájců  "a cos napsal ty? a co jsi vylezl ty? a bla bla" - vzhledem k anonymitě internetu, jsou to zcela nesmyslný výkřiky. ¨
Takže abych to shrnul: článek ani video mě neoslovilo. I z toho důvodu si radši přečtu Harrerova Bílého pavouka, než něco od Messnera, který má knížky plné hlubokých myšlenek, který mě absolutně míjí. Ale článek mi tu nevadí a je tu aspoň zase něco nověho :)
Kubanecodpovědět 

 No to snad neni možný21:53:11 18.08.2015
Jako sranda dobré, no. Mě se ty skály taky líbí, ale teda bez šnůr napnutých mezi nima. Když tam visí holka v houpací síti, tak už tam takové to spojení s předky, o kterém mluvila, nějak necítím.
kájaodpovědět 

 Nulová hodnota11:12:25 19.08.2015
No tak hlavně mě osobně to celé připadá jako šaškárna. Dokud se vážou k lajně, je jedno, zda jsi nad zemí 2 metry nebo 200 metrů. Když spadneš, zhoupneš se a to je vše. Nepotřebuješ ani morál, ani nic jiného.

Dokud nepřejde podobnou lajnu  bez jištění, je to jen hra pro děti. Akrobacie je něco jiného, ale jen chodit sem a tam? Hodnotu to má asi jako pouťová atrakce, kde tě přes údolí pustí na kladce.

Jo, přejít to třeba jako https://youtu.be/7wmbI0CMXyg tak nic neřeknu. Ale tohle zvládne naprosto každý. Proč to vůbec nedá bez jištění, když je tak drsná? Že by zase až tak dobrá nebyla?
odpovědět 
 Re: Nulová hodnota11:32:04 19.08.2015
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mně že jsem odborník :)
O.odpovědět 
  Re: Nulová hodnota11:38:28 19.08.2015
No naštěstí tyhle řeči platí na neznalé na jiných serverech, třeba na iDnes nebo HoDo by to asi zabralo. Ale na Lezci, kde je výška pro většinu lidí běžná a kde viset někde hodně vysoko není vzácné, si každý umí udělat názor sám :-)
odpovědět 
 Re: Nulová hodnota12:49:22 19.08.2015
Tak to zase ne. Highline je určitě o morálu, idkyž jak ty říkáš se "jen" zhoupneš. Anče je bezesporu dobrá v highline a tak to zůstane, ale tohle si myslim neměla zapotřebí, to je trošku kravina :D
odpovědět 
  Re: Nulová hodnota13:06:35 19.08.2015
Právě o morálu píšu. Mám zkušenosti s vícedélkami a bigwally a od určité výšky se to stírá. Je rozdíl mezi 5 a 20 a 100 metrů, ale prakticky žádný mezi 200 a 250.

A kromě toho, nejsi-li amatér začátečník, tak výšku víceméně vytěsníš, protože není důležitá. Z hlediska lezení nebo přechodu lajny je bezvýznamné, kolik máš pod sebou, a po určité době to přestaneš vnímat. A jsi-li k tomu dobře jištěn, tak to nemá s morálem nic společného, strach je v tomto případě nesmyslný. To už mi přijde mnohem morálovější, když Peeto dělal těžké triky 150cm nad zemí.
odpovědět 
   seš vedle17:58:21 19.08.2015
Nemáš pravdu. Mezi highline s jištěním a lajnou nad zemí je propastnej rozdíl. Jako tradiční/sportovní lezec, bigwallista a bouldrista jsem na svojí první highline docela koukal. než jsem ušel 10 metrů highline, tak už jsem měl přejito 100 metrů longline, rozhodně na to nejde natrénovat tím, že si zvykneš na vejšku.
Že se tady vyskytne článek o Slackline počinech jsem rád. Vždyť slackline vymysleli lezci. Tady se ale hejtuje i drytool...
Samotnej počin "24" mi připadal pro Anče natolik osobní a pro ty co to nezažili (všichni kromě ní)neuchopitelný, že bych si to nechal, bejt jí, pro sebe a nikde se s tim nechlubil, nedělil, nebo jenom neprezentoval.
Bigwallista i Highlinerodpovědět 
   Re: Nulová hodnota14:30:45 20.08.2015
Jakkoliv mi akce "ležení v hamace" taky nepřijde zajímavá, tak srovnávat highlinu s lajnou metr nad zemí nejde a není to jen otázka morálu, ale hlavně schopnosti držet rovnováhu v prostoru, kde se oči nemají čeho chytit.
odpovědět 
    Re: Nulová hodnota16:22:34 20.08.2015
Nezáleží také na délce lajny, tedy jak vidíš na nějaký bod na druhé straně? Jak dlouhá byla tato?

Jinak máte oba pravdu, ale platnou pro začátečníky. Tady se bavíme o zkušené lajnerce. Takže pokud se budeme bavit o někom, kdo s highlajnou začíná, tak beru, že to může být počin opravdu dobrý. Ale u světoznámé holky s mnoha a mnoha zkušenostmi? Dost rozdíl, ne?

Jeden by si myslel, že po té ostudě s
Iceland Highline Expedition se holka poučí, ale ono ne. Peněz má asi dost, to si nemůže najít někoho na PR, kdo se jí o komunikaci s veřejností postará a vyvaruje ji podobných přešlapů?
odpovědět 

 :-)12:39:32 19.08.2015
připojuju se k hlasům, kterým nepřijde na tom, válet se celej den v hamace, nic pozornostihodného. a neni to hejt, protože to říkám zcela bez emocí ani závist, protože válet se můžu doma a do skal jedu raději lézt :-)
f.odpovědět 
 Re: :-)13:40:46 19.08.2015
Já teda jsem jako na starý kolena začal se válet pod skalou, nikoli v laně, ale v židličce, cigárko, pohoda,víme, ale dostal jsem před dvěma lety ultralehkou hamaku a to je vám pošušňáňíčko, dáš si malýho chrupánka, do cesty vlítneš rozespalej, že se nestačíš bát a když zrovna nejistíš, tak buď chrápeš v hamace, prawda, chcát chodím kousek dál, abych se v tom nevyválel, kdybych vypadl, nebo lezeš, ale video bych o tom netočil, asi tak.
Jo a eště ke kácení skal. Woni zrovna ty písky nejsou extra pamětníci, to sou takový ztvrdlý bábovičky a pár desítek milionů let(možná eště míň, už si to nepamatuju) a zbude z nich akorát tak mořskej šelf. Si myslím, že zajícové, a není to tak dávno, čuměli na úplně jiný skály. Pantha rei!
k.odpovědět 
  Re: :-) překlep13:41:41 19.08.2015
Le pardon, panta rhei.
k.odpovědět 

 vždyť je to prima zábava18:33:21 19.08.2015
a nechápu, co proti ní někdo může mít. Před mnoha a mnoha lety organizoval pravidelně Joska Rybička něco podobného. 24 hodinový pobyt horolezců na stromě ve Sloupu v Čechách. Jednou jsem se toho zúčastnil i já. Měli jsme na stromě dokonce sud piva. Akorát tenkrát ještě neexistoval Lezec, ani fejsbůk a tak jsme s tím holt nemohli nikde chlubit a nemohlo se tedy o tom tak vášnivě diskutovat. Rudé Právo o to nemělo bohužel zájem.
PeSodpovědět 
 Re: vždyť je to prima zábava21:44:38 19.08.2015
Tak, tak. Jsem také zastáncem svobodné mysli a tvořivosti. Vo tom to především je. Vymyslet si cokoli, co mi umožní nadhled nad všedností. Jen tak dál Anče....
shortwallistaodpovědět 
 Re: vždyť je to prima zábava15:01:17 20.08.2015
rozdil je castecne v tom ze pred tema mnoha a mnoha lety jezdil do skal nepatrnej zlomek lidi z dnesniho mnozstvi. & Castecne v tech twitterech a xichtoknihach.. nebot tam nalezaji inspiraci nasledovaci. Takze se muzem tesit ze se to veseni kolem vrcholu stane masovou zabavou.
odpovědět 
 Re: vždyť je to prima zábava13:10:04 24.08.2015
já bych v tom rozdíl viděl - tahleta partička z omšelejch barvotiskových sedmdesátek a osmdesátek si na vejlety vydělávala natíráním komínů a rypadel a né proseděním víkendu na stromě.
Lukas B.odpovědět 
  Re: vždyť je to prima zábava17:50:24 24.08.2015
Na druhou stranu - je-li celodenní sezení na lajně díra na trhu, pak není hříchem ji zaplnit. Kdo chce koupí, kdo nechce, nechá bejt.
honzaodpovědět 

 Jaký21:48:27 19.08.2015
Z prdele děte kdo chcete do prdelí,Já končím.S neuctou Váš Nookirecpřevelliký
Václav Martinovskýodpovědět 

 ance je bohyne16:14:11 21.08.2015
Ance je Bohyne, ale to video je picovina.
aldaodpovědět 
 Re: ance je bohyne16:34:07 21.08.2015
Ale na druhou stranu,kdo si hraje nezlobi ! A kdyz to holky a kluky bavi.Ta noc musela byt nadherna.Na jednu stranu zavidim. Zit sve sny.
aldaodpovědět 
  Re: ance je bohyne00:28:10 22.08.2015
Je pravda, že toto se dá jen závidět. Opravdu. Jestli někoho dokáže k pocitu a prožitku hluboké samoty dostat jen pár hodin v hamaku uprostřed Českého ráje, tak nezbývá, než podobný život tiše závidět, protože k obdobným pocitům u většiny lidí vedou události mnohem mnohem horší. I když... když to tak píšu, nevím zda je závidět to správné slovo. Neměl jsem napsat spíše "litovat" ? Těžko říct, kde je rozhraní mezi žitím svých snů a naivitou a nevyzrálostí. Teď v patnácti má Anče asi jiný pohled na svět a jiné hodnoty, než bude mít třeba jako máma od dětí.
odpovědět 
   Re: ance je bohyne07:30:44 22.08.2015
Nevím jestli je jí patnáct.To už asi i bylo,ale děti zatím evidentně neřeší.Maximálně tak technické finesy jejich výroby.To je někdy docela zábava ne?Tak si snad ještě může dovolit polehávat v hamace v takový veeeeliký pohodě a sem tam se projít po lajně.Neřeš změny hodnot.Ty můžou věkem nastat,ale taky nemusí.Může tě dřív porazit auto na přechodu.
odpovědět 
    Re: ance je bohyne09:57:07 22.08.2015
Myslím,že již má za sebou promoci na ČVUT.
odpovědět 
     Re: ance je bohyne10:14:28 22.08.2015
Aha. Ale píše a objevuje svět jako naivní holčina, co právě prochází pubertou a náhle zjistila, co to znamená být chvíli jen sama se sebou :-) Jestli je jí víc, tak se omlouvám, podle dosavadních článků a projevu mi to nedošlo. Tohle přeci nemohla zplodit vysokoškolačka. Nebo jo? To je síla...
odpovědět 
      Re: ance je bohyne14:30:09 22.08.2015
Podle Tvého projevu bych Tě pro změnu typoval na totál kokota.
odpovědět 
       24 hodin II.18:14:39 22.08.2015
No tak vyvracet ti to nebudu. Ale alespoň o tom nepíšu články :-) A to je právě ten rozdíl. Kototů je na světě poměrně hodně, ale většina má alespoň tolik soudnosti, aby to nedávala najevo moc okatě a veřejně :-)

Ale alespoň si Anče nechalo prostor pro pokračování. Teď tam byla sama ve vedru, druhý díl by mohl být s někým v zimě. No fakt. Strávit 24 hodin na omezené prostoru s někým může být náročnější, než tam být sám. Ponorka je potvora. Už se těším na další hodnotný článek.
odpovědět 
       Re: ance je bohyne22:58:51 22.08.2015
Vždyť má pravdu. Kokot seš spíš ty. A s lezením to má společného asi tak stejně, jako běhání. No spousta lezců běhá, to by se sem mohli dávat články ze závodů, osobních rekordů zaběhnutých vzdáleností atd. Už se těším
glumodpovědět 
        Re: ance je bohyne23:03:40 22.08.2015
Kokot jsem, o tom žádná. Mi jde spíš o to, že jste netolerantní kokoti, v tom je ten rozdíl :-).
odpovědět 
         Re: ance je bohyne14:50:24 23.08.2015
To ze se mi neco nelibi a nechapu to, neznamena ze nekdo jiny to nema opacne. Ta holka dela co ji bavi, sdili svoje pocity, tak jak to dela spousta ostatnich. Zije svuj sen a to je dulezity. A je hodne divny, ze v lezecke komunite je tolik netolerance.
Elementodpovědět 
         Re: ance je bohyne14:51:24 23.08.2015
To ze se mi neco nelibi a nechapu to, neznamena ze nekdo jiny to nema opacne. Ta holka dela co ji bavi, sdili svoje pocity, tak jak to dela spousta ostatnich. Zije svuj sen a to je dulezity. A je hodne divny, ze v lezecke komunite je tolik netolerance.
Elementodpovědět 
          Re: ance je bohyne15:28:43 23.08.2015
A když někdo dělá krávoviny a plodí věty na úrovni malýho děcka, a nakonec s tím exhibuje jak před turisty, tak ještě tady na diskuzním (lezeckým!) serveru, co jinýho očekáváš, než to, že na diskuzním servru se o vyvěšeným "článku" povede diskuze a lidi se budou vyjadřovat? Nebo se očekává, že na tu blbost budou lidi jen němě zírat v úžasu, případně plodit obdivné příspěvky?
Petrodpovědět 
           Re: ance je bohyne10:06:38 24.08.2015
Diskuze? Kde?

Co má tohle společného s diskuzí?
odpovědět 
           Re: ance je bohyne10:28:06 24.08.2015
no, abych nebyl tak negativní - vnímám zde určitý pokrok oproti tomu jak jsme do chudáka kančete šili minule kvůlivá těm trotlím skalám - už neudělala tu chybu že by se sama do té diskuse zapojila. takže jsem celkově optimista. příště to třeba pověsí někam kam se to bude hodit víc. nebo bude mít několik různých verzí pro různá media.

ehm, nakonec to nedělá zas tak špatně, řekněme si otevřeně, že ty oblíbení mecenášové podobných aktivit prodávají především jásavým blbům co si kupují goráčovky a kompasy na procházky po stromovce, takže vyčítat reklamnímu článku že je zaměřenej na tu správnou cílovou skupinu je trošku nonsens.
Lukas B.odpovědět 
            Re: ance je bohyne10:48:31 24.08.2015
Osobně to jako pozitivní posun moc nevidím. Naopak, to že je považováno za rozumné nechat osobě napsat článek a následně i komentáře zavánějící hysterií a nijak se k tomu nevyjadřovat, vypovídá spíše o tom, že zdejší "diskuze" má úroveň srovnatelnou s novinky.cz...
odpovědět 
             Re: ance je bohyne11:09:25 24.08.2015
ehm, nerozumím, mohl bys prosím tu myšlenku nějak rozvést?
 Lukas B.odpovědět 
              Re: ance je bohyne11:26:39 24.08.2015
Osobně bych považoval za pokrok stav, kdy se autor, či hlavní aktér, může v klidu zapojit do diskuze bez ohledu na to jak je původní článek kontroverzní. Za pozitivní rozhodně nepovažuju, že je lepší když hlavní aktér (v tomto případě aktérka) raději zůstává stranou.
odpovědět 
               Re: ance je bohyne12:02:15 24.08.2015
aha, takže máš za to, že je to vostuda prostředí komunitního webu (či jeho webmajstrů že málo mažou) že do něčeho co se jim nelíbí, co jim připadá směšné a cílené úplně jinam šijou a zesměšňují to. ok. názor jako každej jinej.
já bych to viděl trošku posunutě (a mluvím o něčem jiném) - když už se to mine a je to na podobném webu zesměšňováno coby plochá komerce (a parazitování na něčem co funguje na nadšenectví, třeba to povolení lezení na pískovcích většinou funguje na základě nehonorované práce místních nadšenců), tak nejhloupější co může autor udělat je zapojit se do diskuse a vodkopat se ještě víc.
Lukas B.odpovědět 
                Re: ance je bohyne13:21:04 24.08.2015
Pokud se nemýlím, tak o ostudě, mazání či webmastrech jsem se nikde nezmínil.
Přijde mi divné, že je považováno za normální zesměšňovat a leckdy i úražet a zároveň psát o tom jak je pozitivní, že autor či aktér mlčí.
odpovědět 
                 Re: ance je bohyne13:43:39 24.08.2015
tak znova: my diskutéři kteří máme nějaká fádní občanská povolání (nebo to štěstí že nás někdo živí) si můžeme dovolit mlít co chceme. ale chudáci ti, kteří jsou na tom autdůrovým byznysu závislí (a to buď v soft variantě že tím financují své výlety za hranice všedních dnů nebo ti hárd že si tím vydělávají i na chleba), ti by měli komunikovat tak nějak taktičtěji a než se v houně rýpat, tak je lepší si ho nevšímat. což třeba zvládají naprosto excelentně takoví ti Holečci a Jarošové (kteří ty plky co se do nich navážejí buď z důvodů duševní hygieny nečtou, nebo čtou ale dali si embargo na komentování), a donedávna nezvládala slečna Anče. a chválím, že si nechala poradit.
Lukas B.odpovědět 
                  Re: ance je bohyne13:57:01 24.08.2015
Nojo, s touhle částí víceméně souhlasím, dneska je normální na každého, kdo je trochu vidět, kydat hnůj. A poslední kdo stím může něco udělat, je ten, na koho je kydáno.
odpovědět 
                  Re: ance je bohyne11:01:37 25.08.2015
Si úplně nejsem jist zda Holečci a spol. by si pověsili portaledge v Labáku a pak o tom natočili video, jak to bylo hustý, osamělý a jak souzněli s přírodou živou i neživou.
Mám pocit, že tady prostě ta kritika je na místě pro absolutní naivitu oné performance, která by dle mého názoru neměla zasloužit větší pozornost než pár dní na zdi facebooku.
Stejně tak dostal po právu za uši kdysi Ještěr, když zde dosti narcistním stylem prezentoval svoje sololezení, primárně nešlo o to, co udělal, ale že má potřebu to prezentovat a jakým to dělá způsobem. Zde to vnímám podobně.
Jinak ať si lidi lezou, visej a čůraj, jak a kam chtěj.
k.odpovědět 
                   Re: ance je bohyne12:25:53 25.08.2015
Ale hlavně ať o tom nikam nikdy nic nepíšou, ze ano.

Pořád nechápu proč mi má někdo cenzurovat co si budu nebo nebudu moct přečíst. Proč mi pořád někdo musí říkat, který článek je kvalitní, který je blbost, který naivní... To si nemůžu udělat názor sám?
Třeba Ještěrovi články jsem četl dost rád, škoda že už sem nepíše. Ale nedivím se mu, vždyť bylo potřeba ho setřít.
Nevím, kde se ve vás bere ta arogance, ta potřeba zesměšnovat, stírat, vysmívat se a urážet. U mne osobně argument Lukáše B, že na to máme právo, protože oni dělají outdoor (či cokoli jiného) zatímco mi sedíme doma za počítačem, nebo kdo ví co, vůbec neobstojí.
Michal Maděraodpovědět 
                    Re: ance je bohyne14:07:19 25.08.2015
Já ti na to řeknu to samé - kde bereš tu drzost diskutujícím říkát, že nesmí o této hovadině diskutovat a vysmívat se tomu, co si (podle mě) nic jiného nezaslouží? Stejně tak jako ty si tu můžeš psát, jak je holka boží a jak tu moudře filosofuje o své samotě mezi turisty a utrpení v hopací síti.
Petrodpovědět 
                     Re: ance je bohyne14:33:15 25.08.2015
Dobrá Petře, tak ještě jednou. Je rozdíl mezi diskuzí o článku, osobně mě tento nijak neoslovil, o tom jestli se líbí či ne, jestli je dobře napsány, nebo jestli je zavádějící či nepravdivý, a mezi vysmívaním se a urážením.
Nemyslím si, že se tu na lezci najde jediný počin, kterému je třeba se vysmívat. Také nevím, co ospravedlňuje urážky a osobní útoky. Také netuším, jak jsi dospěl k přesvědčení, že zrovna tento článek si nic jiného než výsměch nezaslouží.
Michal Maděraodpovědět 
                      Re: ance je bohyne14:42:44 25.08.2015
Je to můj názor (a jak vidím, nejen můj). A řekni mi, od kdy je vysmívání se lidské hlouposti (tady to bude spíš vysmívání se tomu, že se holka snížila stát součástí této hloupoučké reklamy na svůj image či co to vlastně tímto buduje) je trestné, nebo přinejmenším neetické? Proč se snažíš soudit a vykládat, na co a jakým způsobem můžou lidi v diskuzi reagovat? Jsi snad ty etalonem pro to, co se má a co se nemá?
Petrodpovědět 
                       Re: ance je bohyne23:30:31 27.08.2015
Ty vole, Tebe potkat v hospodě, tak se pobleju...
odpovědět 
                        Re: ance je bohyne09:09:07 28.08.2015
Ty vole, Tebe potkat v hospodě, tak tě pobleju...
odpovědět 
                      Re: ance je bohyne14:42:45 25.08.2015
Tón debaty mě v souvislosti s islandskou blamáží zas až tolik nepřekvapuje... A jde vo čistokrevnej kanibalskej píár, tak servítky nejsou na místě :-)
Papoušodpovědět 
                       Re: ance je bohyne14:47:39 25.08.2015
no tak jsem tady vyblil asi šest normostran a snažil se to vysvětlit, a pak si přijde Papouš a nahodí termín "kanibalskej píár", a je shrnuto. no nešť. nemá každej křídla.
Lukas B.odpovědět 
                    Re: ance je bohyne14:14:51 25.08.2015
vždycky mě překvapí, jak vzácná je schopnost porozumět psanému textu.
Lukas B.odpovědět 
                     Re: ance je bohyne16:28:14 27.08.2015
Vzdycky me prekvapi ta ceska neprejicnost a malost. Souhlas s Michalem M.
 jan2odpovědět 
                      Re: ance je bohyne10:16:01 28.08.2015
Mohl bys mi napsat, kde je tu nějaká nepřejícnost? Nikdo se nepozastavuje nad tím, že někde visela. Proč ne. Ale nad tím, jaký blábol z toho vyšel a jak takový text na úrovni možná tak druhého stupně ZŠ mohla napsat vysokoškolačka. Jsem si jist, že sponzory a zážitky jí nezávidí nikdo. Naopak, přeji té slečně podobných zážitků více.
odpovědět 
                    Re: ance je bohyne14:05:29 28.08.2015
Dejme tomu, že je to snaha o kultivaci veřejného prostoru. Holt doba internetová umožňuje se vyjadřovat k lecčemu. Ne nadarmo se říká: "Jít s kůží na trh." a to přesně člověk dělá, když píše něco někam veřejně, nelze očekávát jen souhlas a i negace a kritika mají své místo. Osobně mám pocit, že z kritických komentů se člověk spíše zamyslí, než z výkřiků typu: "Hustý, hustý, jen tak dál."
k.odpovědět 

 ...10:34:06 24.08.2015
Nemám rád lajnery ve skalách. Takže ideální by bylo aby si tam chodili viset jen přes noc, a ve dne zmizeli do háje zelenýho a nechali tam trochu klidu normálním lezcům.
Pepanodpovědět 
 Kotvení?12:02:57 24.08.2015
Tady je ale hlavní problém, za co to kotvili, protože za slaňáky a dobíráky se to nesmí (nejsou ani na takovou zátěž dělané)...
 odpovědět 
  Re: Kotvení?14:59:06 24.08.2015
Na straně Ocúnu dva lepené borháky, na straně Únorové nevím, tam jsem nebyl...
K.odpovědět 
 Re: ...12:51:35 24.08.2015
Nemam rad lezce ve skalach. Takze idealni by bylo, kdyby tam vubec nelezli a nechali tam trochu klidu ostatnim navstevnikum, faune a flore.
odpovědět 
  Re: ...12:58:24 24.08.2015
ano, tohle je zcela legitimní názor a nepřekvapivě v populaci většinový. výsledkem je kompromis, že nelezeme kde se nám zlíbí, kdy se nám zlíbí a jak se nám zlíbí, a respektujeme nějakej kompromis abychom si zalezli a aby si fógli, bryosajrajty a ostatní návštěvníci přišli na své.
Lukas B.odpovědět 
   Re: ...19:11:44 24.08.2015
A co bezci, ti vam nevadi... Vzdyt tam muze koexistovat cela rada sportovnich aktivit. Vcetne prapuvodnich turistu.....
odpovědět 

 :)12:13:44 25.08.2015
supr koc, co tady řešíte jelita?
janodpovědět 

 nech žije diskusia na lezec.cz13:19:57 25.08.2015
toto je úplná bomba, ja už chodím na lezca nie kvôli článkom, ale výhradne kvôli diskusiám!!! treba tie názory zozbierať a vydať knihu. neuveriteľný folklór...
pepekodpovědět 
 Re: nech žije diskusia na lezec.cz15:28:06 25.08.2015
Jsem si to nakonec po té ultradiskusi taky pustil, a normálně nastalo velký zklamání!
Natočený a udělaný docela pěkně, paráda. Naivita - podle všeho jsem taky prosťáček boží (kéž by, ti mají prý ty dveře do nebe otevřený), protože mě to taky nijak neurazilo. To všude kolem sebe teda permanentně narážím na samý ultrablbouny a ultrablbky, protože tohle docela normálka. Naopak, snaha o docela normální, civilní povídání. Když to srovnám s Luckou H. onehdy (videoprofil), tak tohle je teda - pokud jde o hloubku - podle mě úplná metafyzika. A nějak si ani nevybavuju, že by se někdo u té Lucky pohoršoval (ale paměť je kurva, to jo).
Kdybych měl někomu (zvlášť na kameru) říct, co mám rád na skalách, obávám se, že bych se nezmohl na nic ani o trochu inteligentnějšího, tuplem pokud bych zároveň chtěl, aby to bylo aspoň trochu autentický. Samozřejmě, jestli někdo čekal nějakýho Kanta, tak mohl bejt asi zklamanej, ale co z toho, co se tam říkalo, je tak hloupoučký, že se tady o tom píšou stovky komentů?
Snad ¨jedině, že by fungoval nějaký obecně přijímaný předpoklad, že točit se mají jen extrémy.
Jasně, všechno se točit nemusí. Ale myslím, že kdybych si šel sám strávit víkend někam na temeno odlehlý skály, mohl by to být taky hlubokej osobní zážitek. A překvapuje mě trochu to obecný pohoršení tady v době, kdy si lidi zároveň věšej na fb každý svý uprdnutí.
Píár - nojo. Tři pruhy tam vidět jsou dost dobře... Ale mi přijde, že i jako píár je to nadprůměrně normální.
PS. S AK se neznám a na lajně nechodím :)
P.odpovědět 
  Re: nech žije diskusia na lezec.cz15:41:51 25.08.2015
Palec hore!
odpovědět 
  Re: nech žije diskusia na lezec.cz17:31:38 27.08.2015
Nepohorsoval, proč by, otázky měla Lucka dané, na ty nic duchaplnejsiho ani odpovídat nemohla, tón a styl řeči pro u mě hodně kvalitní, ale já fandím oběma
Kariodpovědět 
  Re: nech žije diskusia na lezec.cz10:41:02 28.08.2015
Děkuju za zdravý názor...
Ondraodpovědět 
  Re: nech žije diskusia na lezec.cz15:26:31 28.08.2015
Možná, že za hodně může sám Hanibal. Dosavadní akce, co jsem zaznamenal, Špek, Hrozová a Kuchařová, jsou akce nucené, nepřirozené, poněkud křečovité. U všech je od počátku zřejmé, že nejdříve je myšlenka na produkt a marketing, teprve pak se někdo zabýval obsahem. Takže v Hanibalu se možná snaží, ale berou to za špatný konec. Jako výplň hanibalích stránek eshopu možná ok, povrchnost a hloupost nevadí, v jejich cílové skupině se to ztratí a návštěvníci eshopu to ocení, ale na lezeckém serveru? Takže akce Kuchařové je v pohodě, na eshop nebo třeba jako host a ukázka na dětské dny by to bylo super.
odpovědět 
   Re: nech žije diskusia na lezec.cz22:26:39 29.08.2015
No vidis, me zase prijde, ze naopak Hanibal dela rozumnou propagaci, podporuje spoustu i mensich projektu a nesoustredi se jako jiny jen na medialni spicky jako je Jaros a Holecek (nic proti nim a jejich vykonum).
Hlavni vyplne Lezce tvorej clanky o tom ze nekde bude nejaka akce, dalsi velka cast jsou preklady tiskovejch zprav o zahranicnich vykonech a jen malej zlomek jsou puvodni clanky. Tak proc vam lezi v zaloudku prave jeden z nich, kdyz okolo jsou mrte nezajimavejch propagacnich informaci?
Mozna by nebylo spatny si pobejt 24 hodin na nejaky vezi, hodit si ze slanaku fix a parkrat si tu vez s jistenim vysolovat a treba vyjde na jevo, ze to fakt je zajimavej zazitek. Mozna by pak zmizela ta horkost a jedovata slina z mnoha komentaru.
odpovědět 
 Re: nech žije diskusia na lezec.cz17:11:37 27.08.2015
Kdesi jsem četl, že diskuse je nástroj demokracie a jen zdravá společnost má názory různé.
modpovědět 

 hudba22:21:25 25.08.2015
Ta hudba je snad ještě horší, než video..
ten, co tomu nerozumíodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.