LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Žula nevaruje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140261 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zlín Vertikon Cup U14

14. 4. 2018

Sobotní  ráno 14.4.2018 se ve zlínském Vertikonu shromáždilo celkem 103 mladých lezců z celé České republiky, Polska a Slovenska,  aby poměřili síly v závodě Českého poháru v lezení na obtížnost mládeže do 14 let.



Závodilo se ve třech věkových kategoriích U10, U12 a U14, přičemž “desítky“  “dvanáctky“ lezly cesty s horním jištěním  a “čtrnáctky“ si je cvakaly.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Všechny kvalifikační a finálové cesty se stavěly pod taktovkou hlavního stavěče Jendy Šolce, kterému vydatně pomáhal zkušený Luba Polišenský z Vertikonu. Kluci měli na stavbu k dispozici velký prostor ve sportovních profilech a mohli tak připravit dlouhé, převislé cesty, které prověřily vedle síly a techniky jednotlivých závodníků, také jejich vytrvalost.
Závod měl klasický formát 2+1 tzn. 2 kvalifikační cesty (flash) + finále (OS). Vše vypuklo v 9:45 a nejobsazenější kategorie  - dívky U14, kde lezlo 28 dívek, měla cesty odlezené zhruba za 3,5 hodiny.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Před začátkem finále si mohli všichni užít krásné doprovodné vystoupení členek Sky Gym Zlín, Terezky, Klárky a lektorky Marianny,  které nám předvedly vzdušnou akrobacii na závěsné obruči spolu s  Fly Pole Dance a v 14:00 už byla první kategorie U10 v izolaci. Závěrečné boje o poháry mohly začít.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Do finále postoupilo v každé kategorii 8 dívek a chlapců, přičemž v kategorii U12 - dívky, bylo vzhledem ke startu zahraničních lezkyň,  finalistek 11. Jako finálovka  pro kategorii U10 byla určena jedna z kvalifikačních cest kat. U12 a pro “dvanáctky“ a “čtrnáctky“ byly připravené dlouhé a převislé linky v centrálním profilu “Sloup“.  Na všech finalistech byla vidět velká koncentrace a především obrovské nasazení, které ještě umocňovala skvělá atmosféra vytvořená diváky. Bylo se opravdu na co dívat a věříme, že si závod všichni užili.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Na prvních třech místech se v jednotlivých kategoriích umístili tito závodníci:

Kat. U10 – dívky:


1. Bodanská Adéla – Vertikon Zlín
2. Preislerová Klárka – Green Trees Monkeys
3. Capandová Sára – Vertikon Zlín

Kat. U10 – chlapci:


1. Uherec Lukáš – Hovrch Nové Město nad Metují
2. Paar Adam – Hovrch Nové Město nad Metují
3 Smítal Šimon – 627 – Flash Wall z.s.

Kat. U12 – dívky


1. Kurek Małgorzata – goClimbo (POL)
2. Janošová Mariana – TJ Baník Karviná, Saltic, Climbing Technology
3. Bornus Zofia  - (POL)

Kat. U12 – chlapci


1. Šikula Jaroslav -  Climbing Technology, lezeckytrenink.cz, Triop, FlashWall
2. Mokroluský Lukáš – BigWall Praha, Třináctka, Baterca, MoveHolds
3. Štípek Jan – Rock Empire Lezecká stěna ÚL, Hudy

Kat. U14 – dívky


1. Gendová Karolína – Tendon Blok Ostrava
2. Šikulová Hana - Climbing Technology, lezeckytrenink.cz, Triop, FlashWall
3. Bernardová Barbora – HK v Jihlavě

Kat. U14 – chlapci


1. Adamovský Adam – TJ Baník Karviná, Tendon Blok Ostrava, Rock Empire, Baterca
2. Danda František – Green Trees Monkeys
3. Bulena Štěpán –  Green Trees Monkeys, Climbing Technology

Vítězové všech kategorií obdrželi poháry a spoustu krásných cen od našich sponzorů. Vyhlašování všech finalistů se účastnil také primátor Statutárního města Zlín Miroslav Adámek, který předtím bedlivě sledoval celé finálové dění. Za jednoho z hlavních partnerů akce - Barum Continental předávala ceny paní Daniela Cífková.


(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Stupně vítězů:




(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider



(hi res)

foto by © Radmil Schneider


Velký dík patří všem, kteří se na organizaci podíleli a samozřejmě také partnerům za jejich podporu:
ČHS, Statutární Město Zlín, Zlínský kraj, Singing Rock, Barum Continental, Triop, Tendon, Aix, Green sport, Hudy, Craft, Rafiky, Nutrend, Montana, MoveHolds, Baterca, Kofola, Camp.

Děkujeme všem závodníkům za účast,  gratulujeme všem vítězům a budeme se těšit třeba někdy v budoucnu opět ve Zlíně!

Za pořadatele:


Miroslav Bodanský   [úpravy] 08:57 19.04.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Šolc a jeho parťák11:23:20 19.04.2018
hoši postavili super cesty. Asi nejlépe postavené co jsme zatím zažili. Díky!
Katoodpovědět 
 Re: Šolc a jeho parťák23:17:11 19.04.2018
Ano, zcela souhlasím - takhle by měly vypadat závody U14. Děti si zalezly (nikoli zapadaly), všechny se perfektně rozřadily. Organizace byla skvělá, jidlo a nápoje taktéž :). Gratuluji a přiští rok zas...
A.K.odpovědět 
  Re: Šolc a jeho parťák10:24:56 20.04.2018
Musím pochválit organizaci i cesty pěkný až na finálovou U12 8 kluků 3x top a 5x 52+
odpovědět 
   Re: Šolc a jeho parťák08:14:50 21.04.2018
Jaká je obtiznost cest?
odpovědět 

 Poděkování11:38:58 19.04.2018
Parádní závody, stěna, organizace, ceny aj kulturní "vložka" byla hezká:) V tomto případě nelitujeme krásného dne stráveného v tělocvičně. Díky!
Míra - Hovrchodpovědět 

 FOTO13:53:31 19.04.2018
Všechny foto zde:
https://radmilschneider.dphoto.com/#/album/17981z
Radmilodpovědět 
 Re: FOTO14:14:17 19.04.2018
Zkušený oko = pěkný foto. Díky.
Jirikodpovědět 

 výsledky17:53:14 19.04.2018
Jsou někde kompletní výsledky?
Hurvajzodpovědět 
 Re: výsledky19:44:39 19.04.2018
horosvaz.cz
odpovědět 

 Smutná U1420:03:05 20.04.2018
Smutný pohled na vývoj v holkách U14 :-(  Dvě nejlepší to vypustily, Bára Z. se na to vykašlala úplně, Hanča očividně už delší dobu neleze naplno. Druhou Báru, Báru B., dohnalo silové lezení a absence techniky, takže na to už moc nemá, zbytek holek se tam spíše jen tak plácá...  Jo, tyto holky nelezou špatně, ale ty, co dříve vítězily o parník, spíše končí, než aby se připravovaly na přechod do juniorů :-(  Škoda.
odpovědět 
 Re: Smutná U1422:46:25 20.04.2018
Bára Z. závodům nikdy moc nefandila, tak není třeba nad ní brečet. Pokud jde o zbývající holky, není to náhodou o tom, že další začaly makat a konkurence se vyrovnává? Nikdo nemá patent na výhru :).
odpovědět 
  Re: Smutná U1409:54:37 21.04.2018
Uvidíme. Podle výkonů a stylu lezení jednotlivých holek bych spíše řekl, že se celkově úroveň snížila. Dnešní U14 v posledních letech fungovala tak, že to celé táhla Maki, které na záda šlapala o rok mladší Bára a jakž takž se jich držela Hanka. Zbytek tam byl spíše do počtu, ostatně velmi často se tu podobné probíralo, když byla řeč o obtížnosti, protože právě jedna nebo dvě ve skupině byly vždy výkonnostně jinde, než zbytek. Jenže Maki přešla do B, Bára skončila, Hanka vypadá jak lezoucí na pohodu, ne jako když závodí, zbytek tam zůstal a prohazuje si místa, jak to zrovna komu vyjde. Doufám, že alespoň Karolína do toho začne šlapat, jinak tam žádný talent nezbyl :-(
odpovědět 
   Re: Smutná U1419:14:20 21.04.2018
Je fakt, že taková bezkonkurenční lezkyně, jako je Bára Zítková se už nenarodí, ale třeba Šikulovým, nebo Bernardovým rupne v bedně a budou vézt trénink podobným způsobem jako Petr Zítek, tak aby si jejich děti užily tři roky na výslunní a pak doživotně zakopaly lezečky dva metry pod zem.
odpovědět 
   Re: Smutná U1419:34:27 21.04.2018
Je fakt, že taková bezkonkurenční lezkyně, jako je Bára Zítková se už nenarodí, ale třeba Šikulovým, nebo Bernardovým rupne v bedně a budou vézt trénink podobným způsobem jako Petr Zítek, tak aby si jejich děti užily tři roky na výslunní a pak doživotně zakopaly lezečky dva metry pod zem.
odpovědět 
    Re: Smutná U1421:34:43 21.04.2018
Za ocenění "tři roky na výsluní" by ti jistě oba poděkovali, kdyby ses podepsal :-)

Ale k věci

1. vést, ne vézt

2. Setkával jsem se s nimi na BigWallu poměrně pravidelně a pokud vím, tak přestat s lezení chtěl především Petr, ne Bára. Mluvil o tom poslední tři roky poměrně často a jeho názor byl, že věnovat se lezení jako vrcholovému sportu je za podmínek, které v ČR/ČHS panují, nesmysl, a že čas a peníze lze vyžít smysluplněji.

Co se ti tedy nelíbí na tom, že oba dospěli k názoru, že vrcholové lezení za současných podmínek nemá budoucnost, a rozhodli se upřednostnit jiné rekreační aktivity a vzdělání?

No a že by Šikulovým nebo Bernardovým ruplo v bedně a začali něco dělat? Vybral jsi špatné příklady, nestačí, když rodičům rupne v bedně, ale také musí mít jejich potomek správné předpoklady. Už jsem to tu někde psal - mohu se plést, ale je-li tu nějaký nadějný talent, je to Markéta Janošová. A podle toho, co jsem viděl ve Zlíně, tak snad Karolína?
odpovědět 
    Re: Smutná U1410:45:37 22.04.2018
Nejsi ty z ČHS? Trochu mi to připomíná písničku z předchozích let, kdy se, když někdo nadějný z dětí/mládeže skončil se závoděním, uváděly samé lži, aby se stav a bída ČHS neukázaly v plné nahotě a vina nezůstala na ČHS, ale aby se co nejvíce očernil závodník a jeho rodiče.

Příkladů by se dalo najít hned několik, kdy největší talenty ve skupině se závoděním přestaly, protože jim prostě došlo, že to v systémy, který tu pod ČHS je, nemá smysl. Nulová podpora, špatné podmínky, žádné financování... A když si to zajistíš sám a zafinancuješ sám a dostaneš se nahoru, jen na tobě bude parazitovat ČHS a chlubit se, jakého skvělého lezce tu má, a ty ještě podepíšeš repre smlouvu, že o ČHS budeš mluvit jen hezky. Nasrat. Jestli ČHS chce závodníky, ať si je zaplatí a poskytne jim podporu a zázemí a budoucnost. Ne aby pak "protřelý" závodník před koncem kariéry slavnostně uváděl, že jeden z jeho budoucích cílů je dodělání si maturity.

Lezení se s inteligencí pojí poměrně úzce, děti ve špičce každé skupiny patří obvykle k nadprůměrně chytrým, stejně tak nebývají hloupí i rodiče, kteří jsou schopni vydělat tolik peněz, aby dítěti lezeckou kariéry zafinancovali.

Bohužel pro ČHS, právě tyto děti a tito lidé prokouknou problematiku závodního lezení v ČR mezi prvními a následně se na tom odmítají nějak více podílet. Takže výsledek je ten, že dokud se jedná o děti a zábavu, děcka lezou a vyhrávají, jakmile se začne jednat o juniory a případně přechod do dospělých, tak je konec, chybí důvody a motivace, proč s lezením jako vrcholovým sportem pokračovat.

Mohl bych tu napsat několik jmen, které zanedlouho skončí, protože lezení dělají s dětmi pro zábavu, ale k přechodu do repre nebudou mít ani čas na trénink, ani peníze, ale to uvidíš sám :-)

Jen si dávej pozor abys, až zase budeš někoho jmenovat a komentovat, neuváděl neověřené, lživé a nebo zkreslené informace.
odpovědět 
     Re: Smutná U1420:13:57 22.04.2018
Já vám do toho nechci kecat, ale když čtu ty komentáře nahoře, tak prakticky souhlasně tvrdíte, že hlavní důvod jsou špatné podmínky v ČR/ČHS, které působí demotivačně. Nevidím důvod ke sporu.
Katoodpovědět 
      Re: Smutná U1421:08:32 22.04.2018
Já myslím, že o ČHS výjimečně nejde :-)
Také rodič závodníkaodpovědět 
     Re: Smutná U1420:36:13 22.04.2018
Nedá mi to, aby nereagoval. Předchozí pisatel s nadsázkou napsal, asi toto: ano B.Zítková má talent, ale ambice a přístup otce, jí pravděpodobně lezení úplně otrávil a vykašlala se na to. Lépe to dělají rodiče těch dětí, kteří je v tomto věku nenutí do šíleného tréninkového kolotoče,ale chtějí, aby si lezení zamilovali a o tom jak vážně brát to závodní si časem rozhodli sami. Pokud v tomto věku vezmeš talentované dítě a budeš ho drtit 6x týdně na stěně, tak ano, bude lézt o dost lépe něž jeho, třeba stejně, nebo i více talentovaný vrstevník, který chodí na stěnu 2x do týdne a má i spoustu jiných aktivit. Výsledek ale takového tréninku, je právě vidět na
B. Zítkové i jejím bratrovi, kteří s tím oba sekli. Nemluvě o zdravotních rizikách přehnaně náročného lezeckého tréninku u dětí v tomto věku.
A nevím kde jsi vzal informaci o tom, že chtěl už 3 roky skončit? Pohybuji se po celou tuto dobu na dětských závodech, kde závodila Bára a její otec se o tom, že by chtěl končit nikdy nezmínil ani loni, natožpak o dva roky dříve.
Ještě dodám, že nejsem ani členem ČHS, abych nebyl nesmyslně napadán jako pisatel výše a občas dělám pravopisné chyby, takže není nutné na ně 1) upozorňovat 2) to je velmi laciné honění si trika, stejně jako přirovnávání výsledků k inteligenci dětí a jejich rodičů. "To už jsi musel být zkouřený úplně, když jsi tohle napsal né?:-)"
Také rodič závodníkaodpovědět 
      Re: Smutná U1421:06:08 22.04.2018
Jsi mimo, o jejich přístupu víš houby. A koukám, že i o jejich tréninku. Před lezením 6x týdně naopak Petr ostatní rodiče vždy varoval. Jeho doporučení bylo mezi tréniky minimálně den volna. To ti tvé 6x týdně na stěně nedá ani náhodou. A před jen lezením varoval také. A nikdy pro ně nebyly priorita ani výsledky. O Jáchymovi nevím, toho jsem už aktivního v závodech nezažil, ale stačí se podívat, že už od mala v závodění a trénincích pravidleně vynechávali půl až tři čtvrtě roku, kdy nelezli vůbec, a nebo si všimni, že Bára nemá ani jedno celkové vítězství za pohár, protože se jim na závody nechtělo.

Pokud se nepletu, tak vynechali celou sezonu 2015, závodili 2016, vynechali 2017 a v plánu byla zase sezona 2018. Jenže Petrovi se do kolotoče závodů a tréninků už nechtělo, takže, a to máš jako perličku nakonec, aby Báru přešly myšlenky na lezení, tak ji raději koupil koně... Když jsem Báru potkal nedávno v mhd, tak po lezení jako takovém se jí prý stýská, ale jít se na víkend zavřít do zaprášené haly už si prý představit neumí.

Takže sorry, ale máš naprosto mylné představy a i když ses, jak tvrdíš, s nimi potkával, zřejmě jsi nepatřil mezi ty, kterým by říkal vše. Jen tu zbytečně pomlouváš a šíříš nepravdy, které sis tak maximálně domyslel.
odpovědět 
       Re: Smutná U1421:15:07 22.04.2018
Ano, vynechali sezonu kdy Bára přešla do starších a měla by větší konkurenci starších holek a začala závodit zase o rok později, kdy byla ta starší ona. Takže ono o ty výsledky zřejmě také šlo ;-)
odpovědět 
        Re: Smutná U1421:45:54 22.04.2018
To jsi napsal blbost, ne? Promiň, ale podívej se na výsledky ČP U14 z 2017. Podle tvé teorie neměla závodit, ale jestli vidím dobře, tak v Olomouci závodila. Byla ve skupině ten mladší ročník, jako 2005 tam měla holky 2004. A skončila první, i když byla nejmladší a byla tam kompletní konkurence, stejně měla zlato. Takže si myslím, že strach ze starších soupeřek rozhodně neměli :-) Vždyť tam kromě Markéty Janošové stejně nikdo dobře lezoucí není, ročník 2004 je extra slabý. Omlouvám se všem, ale je to tak. V celé U14 byla už jen Eliška Kripnerová z 2004, jinak samé 2005 :-(
odpovědět 
         Re: Smutná U1421:53:32 22.04.2018
Omluva, asi v Olomouci to tak nebylo. Je vidět, že i jako nezávislý pozorovatel máš velký přehled o všem okolo B.Zítkové. Hádám spolu v MHD jezdíte dost často ;-)
odpovědět 
          Re: Smutná U1421:59:25 22.04.2018
Známe se s P+B i soukromě, nejdříve z BW, kde jsme se k nim se synem občas připojovali k tréninku (jsme oba z P9), občas se sejdeme u grilu nebo nad sedmičkou vínka. Ještě něco by tě zajímalo?
odpovědět 
         Re: Smutná U1421:56:20 22.04.2018
Loňské závody v Olomouci v kategorii U14 bych vůbec nezmiňoval, cesty v kategorii byly lehké a kdo na závodech byl tak ví jak to tam bylo o lezeckém umu moc finále nerozhodovalo :-). A co se tady píše jsou lehce bláboli. Bára nebyla žádný velký talent, neříkám že lezla výborně, ale ostatní nepřelézala o třídu často pouze o chyt či dva .
odpovědět 
          Re: Smutná U1422:09:56 22.04.2018
Ale o tom to přeci je. Dolézt o chyt dále, než ostatní. Proč bys lezl a trénoval na max a ostatní přelézal o parník, když ti stačí o chyt? Není lepší si tam nechávat rezervu do budoucna, když plný výkon není potřeba? Jestli si chceš psát deníčky a chceš trhat rekordy a číst o sobě v kombinaci "nejmladší, co přelezl cestu xy", tak pak jo. Jinak ale stačí trénovat tak, abys byl lepší o plusko, nic víc není potřeba :-) Na vítězství stačí dolézt o sekundu rychleji, o plusko dále, mít o pokus méně...
odpovědět 
           Re: Smutná U1400:07:24 23.04.2018
"Jinak ale stačí trénovat tak, abys byl lepší o plusko, nic víc není potřeba :-)" nic takoveho, bohuzel, neni
odpovědět 
            Re: Smutná U1408:29:38 23.04.2018
Samozřejmě, že je.
odpovědět 
             Re: Smutná U1409:15:10 23.04.2018
Rad se necham poucit, jak presne se trenuje na to, abych mel o pokus mene na bouldrech a o + v obtiznosti pred svymi souperi, kteri nevim, jak maji zrovna aktualne natrenovano a jak na konkretnich zavodech zalezou...
odpovědět 
              Re: Smutná U1409:26:22 23.04.2018
Nadi si schopného trenéra a zeptej se ho. Ale věř, že pokud se zbytek startovního pole šourá, stačí ti běžet, nemusíš hned sprintovat...
odpovědět 
          Re: Smutná U1422:17:28 22.04.2018
7c na OS a 8a ve dvanácti letech, to je takový český standard viď?
odpovědět 
           Re: Smutná U1408:34:23 23.04.2018
V tom je právě ten problém, házení klasifikacemi, vybičování malých dětí k maximálním výkonům. Dítě nahrazuje radost z lezení výkony, které neodpovídají jeho věku. A pak nějaký chytrý rodič kritizuje cizí dítě, které vypadá, že leze na pohodu. Co je na tom sakra u dvanáctiletého dítěte špatného?
odpovědět 
            Lezecké odpoledne :-)09:29:57 23.04.2018
Ale tohle jsou závody, kde je podstatou dosažení co nejlepšího výsledku. Podle tvé teorie by ČHS tedy závody mohl zrušit, uděláme si dětské lezecké odpoledne bez vyhodnocování pořadí, podle tebe není výsledek důležitý, každému děcku rozdáme lízáto a všichni budou spokojení???
odpovědět 
             Re: Lezecké odpoledne :-)13:28:16 23.04.2018
Nejsem proti závodění a přirozené rivalitě, ale nemělo by to u takto malých dětí být základem sportu. Chybí mi u dnešních dětí radost z pohybu nebo společné chvíle na skalách (jako skuteční lezci). Místo toho je rodiče (trenéři to dělají méně) drží i o víkendech na stěnách a honí je do čím dál tím obtížnějších cest.
odpovědět 
              Re: Lezecké odpoledne :-)13:59:58 23.04.2018
Jak vidíš, tak ne všichni rodiče :-)
odpovědět 
              Re: Lezecké odpoledne :-)04:34:06 25.04.2018
Cena za závody 150 Kč. Cena za výjezd do skal 1500 Kč (jedná se běžnou komerční cenu (Hanibal, Smichoff apod.), kterou musí zaplatit rodiče nelezci za jedno dítě, které si chce o víkendu zalézt.
odpovědět 
             Re: Lezecké odpoledne :-)14:58:51 23.04.2018
Nejsem proti závodění a přirozené rivalitě, ale nemělo by to u takto malých dětí být základem sportu. Chybí mi u dnešních dětí radost z pohybu nebo společné chvíle na skalách (jako skuteční lezci). Místo toho je rodiče (trenéři to dělají méně) drží i o víkendech na stěnách a honí je do čím dál tím obtížnějších cest.
odpovědět 
         Re: Smutná U1418:58:16 25.04.2018
V Olomouci vyhrála ale na čas (jaký byl rozdíl si můžete najít na ČHS) , Petr ji celou cestu popoháněl. Na Smíchově byla druhá, za Markétou a pak už nic. Ani ven nejezdili,tady se jí dařilo ale jak by to byla na mezinárodním poli? A to se Petrovi nechtělo riskovat.
Každý rok, když přestoupila do starší kategorie tak vynechali...náhoda? Tomu nevěřím, prostě kalkul a snaha udržet si image nejlepší lezkyně. Bára neleze už 1,5 roku, tak proč jí tady vytahujete? Koho zajímá ? Už je mimo scénu, to bysme taky mohli vytahovat lezce a lezkyně z roku 1998
odpovědět 
          Re: Smutná U1419:37:22 25.04.2018
Konečně smysluplný komentář. Díky.
odpovědět 
           Re: Smutná U1420:00:05 25.04.2018
Trochu v tom nesedí logika. Jak chceš vysvětlit tvá slova "Každý rok, když přestoupila do starší kategorie tak vynechali." a zároveň její účast v Olomouci? Jestliže pokaždé, když byla ve skupině nejmladší, nezávodila, aby náhodou neprohrála, tak jak je možné, že do té Olomouce jela, když v té době byla v U14 nejmladší? To na to zapomněli? Nebo... ? Nechceš ještě obvinit Petra, že uplatil stavěče, aby to udělali jednoduché? :-)

No ale kdybys chtěl náhodou pravdu, tak je to tak, že to byla pravidelná "zdravotní" pauza, kdy nelezli vůbec a věnovali se jiným sportů. Mám počit, že zrovna ten loňský rok to byly kajaky, ne? Na webu mají dost fotek a videí z kanálu.

Zkus se s mířit s tím, že pro někoho, i když je dobrý, není lezení vše, bedna není to, co ho naplňuje a uspokojuje, a že má i jiné zájmy, zejména když závodní lezení v ČR zatím nemá žádnou budoucnost.
odpovědět 
            Re: Smutná U1419:45:58 26.04.2018
tak vloni bylo závodů spousta a byli na dvou - pouze , v tom je ta logika. v Olomouci vyhrála Bára na čas, na Smíchoffě ji Markéta přelezla s přehledem...dál už nic. Bára lezla dobře, o tom žádná ale lezla a už neleze, tak proč ji vnucovat v každém článku o dětském lezení?! Nikoho Bára nezajímá, opravdu nikoho, ani ty trapný pokusy s odkazy na její webovky . Bára není Janja ani by nikdy nebyla, takže dost pláče
odpovědět 
             Re: Smutná U1420:39:10 26.04.2018
Kde je tu trapný pokus o její webovky?
odpovědět 
              Re: Smutná U1413:00:00 27.04.2018
odkaz na kajaky...třeba?
odpovědět 
               Re: Smutná U1414:02:32 27.04.2018
Jo ták. Zmínka o tom, že na webu má videa z kajaků. Tak to jo, to je naprosto trapné. To chápu.

Ale když pisateli výše vyčítáš neustálé opakování, nechováš se stejně, jako on? Když už se tu tak tipovalo, kdo je kdo, tak víš, co mi přijde u tebe? Nejsi ty Marcel Janoš, který nemůže rozdýchat, že Bára v ČP přelezla Markétku? Už několikrát jsi tu napsal, že to bylo na čas a neopomněl jsi zdůraznit, že Petr Báru popoháněl. A co jsi dělal ty? Když to bylo tak jednoduché, proč Markéta nelezla rychleji? Proč jsi Markétku nepopoháněl taky? Ono bylo fandění a povzbuzování zakázané? Spíše to vypadá, že jste tam, přijeli namachrovaní a samolibě sebejistí a vítězství jste brali jako jasnou věc. A ejhle, Bára vám vypálila rybník a pokazila sezonu, protože pak už jste nemohli říkat, že jste už U14 vyhráli se samými prvními místy a to ještě když se podívám na výsledkovku, tak tam vidím, že holčina, která Markétu vypráskala, se už pak na další závody ani nenamáhala.

A tvé další lži o tom, že pak už žádné závody? Asi jsi přehlédl několik dalších závodů včetně velkých závodů v Ústí, Brně a dospělých BW Open.
A že ji Markéta porazila o parník? Jak by také ne, před tím půl roku netrénovali a nelezli, zatímco Markéta celý rok lezla, trénovala a závodila.

A když už jsi nakousl tu trapnost, myslíš, že ta zmínka o kajacích je trapnější, než když jindy otec píše o dceři na 8a.nu o tom, jak doma urputně fandí AO na Dawn Wall a soucítí s ním tak, že každý den přeleze tolik délek, co on? :-)



odpovědět 
                Re: Smutná diskuze16:04:50 27.04.2018
Ahoj, s výše uvedenými texty nemá Marcel Janoš nic společného. Pokud někam přispívám, podepisuji se. Již při prvním setkání s Bárou bylo vidět, že je pohybově nadaná. Myslím si, že se k lezení ještě vrátí a všichni se na to těšíme. Poselství zmiňovaného článku na 8a.nu jsi asi nepochopil, co se dá dělat.
mjodpovědět 
                 Re: Smutná diskuze16:15:58 27.04.2018
Já jsem si tu s přiřazováním jmen, lhaním a urážením nezačal. Ale je hezké vidět, jak na něco, čeho se neúčastníš, reaguješ téměř okamžitě.
odpovědět 
                Re: Smutná U1416:30:55 27.04.2018
teď to jsou kajaky, jindy zas odkaz na něco jiného z článku, prostě to sem pořád někdo (Petr?) cpe. Je spousta výborných lezkyň ale jakmile je článek o dětském lezení, hned "ten někdo samý" (lehce identifikovatelný dle slohu, slovních obratů, názorů apod) cpe Báru Z. (nic proti ní) ikdyž se závodů zúčastnili i kluci.... Pouze Báru...nikoho cizího cizí dítě nezajímá, tak proč by někdo cizí pořád a pořád zmiňoval pouze Báru ? Je to děcko, ne dospělá že by měla tak ortodoxního fandu...zavání to už trapností.
odpovědět 
                 Re: Smutná U1416:56:51 27.04.2018
Nejsi náhodou paranoidní? Ano, je tu zmíněná, ale když počkáš, až ti přejde zatmění, tak zjistíš, že tam sice byla zmíněná, ale ne zrovna se svými výkony, ale naopak. To jsi sem zatáhl ty a tobě podobní, že je to jen o ní. Hned na začátku bylo uvedeno, že odešla, a zároveň tam byl text ve smyslu, že to celé táhla Maki, které se držely Bára s Hankou. Jak vidíš, považoval jsem za nejlepší Maki, leze lépe, než Bára, a hlavně má výkony i ve skalách, což se v této komunitě hodnotí více, než závody. Tak o co ti jde? Bohužel, pokud chceš psát o výkonech dětí v U14, tato první tři jména nemůžeš vynechat, protože prostě byly nejlepší, s tím nic neděláš. Maki, Bára a Hanka.
odpovědět 
                  Re: Smutná U1419:06:14 27.04.2018
nauč se číst ...smutná U14 bez Báry Z., Hanka leze na pohodu a Bára B. dojela na silový lezení...zmínka o Báře Z., ačkoliv neleze je pořád pod některým článkem o dětském lezení :-(
odpovědět 
                   Re: Smutná U1419:40:35 27.04.2018
Dobrá tedy, uznávám, že to může působit divně, když se to takhle objeví vícekrát. Tedy se omluvám.
odpovědět 
         Re: Smutná U1418:59:37 25.04.2018
V Olomouci vyhrála ale na čas (jaký byl rozdíl si můžete najít na ČHS) , Petr ji celou cestu popoháněl. Na Smíchově byla druhá, za Markétou a pak už nic. Ani ven nejezdili,tady se jí dařilo ale jak by to byla na mezinárodním poli? A to se Petrovi nechtělo riskovat.
Každý rok, když přestoupila do starší kategorie tak vynechali...náhoda? Tomu nevěřím, prostě kalkul a snaha udržet si image nejlepší lezkyně. Bára neleze už 1,5 roku, tak proč jí tady vytahujete? Koho zajímá ? Už je mimo scénu, to bysme taky mohli vytahovat lezce a lezkyně z roku 1998
odpovědět 
          Re: Smutná U1419:46:56 25.04.2018
Ano, a proč ne? Bylo by zajímavé vytáhnout mladé talentované lezce U14, A a B a zjistit, proč přestali pokračovat. Ty to sice píšeš jako ironii, ale dobře vedený sportovní svaz by toto měl již zpracované a to včetně důkladné analýzy a návrhu a realizace změn, aby se to nestávalo tak často.

Ke zbytku nemám co dodat, ale jestli platí to, co bylo napsáno, proč by někdo dával 10-15 tisíc (na kolik myslíš, že vyjde třeba Petzen?) za závody a trávil dlouhé hodiny v autě, když už mu radost přinášejí úplně jiné věci, než nějaké medaile, kterých má plný šuplík?
odpovědět 
           Re: Smutná U1420:00:26 25.04.2018
lajfstajl woe ne?
odpovědět 
           Re: Smutná U1420:31:17 25.04.2018
proč by dával někdo 10-15 000 za Petzen? Jak jsi na tu sumu přišel ? :-))) Proč jezdit ven? Aby si se porovnal se zahraničními závodníky...třeba...protože v ČR více méně děti ze svý kategorie znáš ale jde i o porovnání s ostatními, zjištění jestli jsi konkurence schopný i venku, jestli trénink prostě děláš dobře..takže proto (nejen) do Petznu, Arca, Imstu a třeba i jinam...některé děti to prostě upřímně baví a chtějí soutěžit a jezdit ven ale to asi nepochopíš...
odpovědět 
            Re: Smutná U1420:57:14 25.04.2018
Tak si spočítej náklady na dopravu plus ubytování a náklady na závody.

No a k tomu zbytku - to je přesně to, o čem píšu. Proč by tohle všechno dělali, když to pro ně má nulovou hodnotu? Ty pořád nechápeš podstatu - oni nechtějí závodit, i kdyby opravdu byli nejlepší, protože jim to za to nestojí a nepřináší tolik radosti, jako aktivity jiné. Přijedou, vyhrajou a co dál? Spousta peněz v háji, spusta času z tréninků v háji... a nic. Koho zajímá, kdo tam vyhrál loni? Chápeš? Jestli někdo dospěl k tomu, že vrcholový sport je nesmysl a nemá vnitřní nutkání nedělat nic jiného, než ten sport (Ondra, Garnbret...), proč by tomu tu námahu a finance věnoval? Když jsi v tom dobrý, jde si z toho v některých sportech udělat rozumné živobytí. V lezení ne. Proč to tedy dělat, když lze čas využít smysluplněji a pestřeji?
odpovědět 
             Re: Smutná U1421:17:00 25.04.2018
Ano, tak to proste na tom svete chodi. Nic ve zlem, dle meho je to v poradku. Svaz do toho muze vstoupit max tim, ze bude mlade v kolotoci drzet (podporou financni, organizacni atdatd) dele. A stejne (bo rozdil vnitrni x vnejsi motivace) driv nebo pozdeji tyhle deti skonci. Jsem rad, ze to svaz nedela. Cim driv z toho stroje deti sesednou, tim lepe pro jejich zivot.
semtamodpovědět 
              Re: Smutná U1421:35:17 25.04.2018
Máš pravdu, jenže je v tom malý háček - často mládež ztratí i tu vnitřní motivaci právě proto, že tu nevidí žádnou podporu a žádnou naději. Jde o to, že můžeš mít v lezení zalíbení sebevětší, ale když vidíš, že v současných podmínkách nikdy nemáš šanci se dostat mezi nejlepší kvůli absenci třeba i těch financí a tréninkových podmínek, a zároveň začneš poznávat, že pokud vše obětuješ tréninku a repre, tak že ve třiceti skončíš jako socka bez zázemí a vzdělání, přejde i ta vnitřní motivace. Tedy pokud netrpíš třeba nějakou formou autismu, kdy lezec jen leze, leze a jen leze a nic jiného si neumí představit, ale i když tací mohou být velmi dobří, nelze na nich stavět repre. A pokud to nevidí ty děti, vidí to jejich rodiče a podle toho se k vrcholovému lezení staví.
odpovědět 
               Re: Smutná U1422:06:15 25.04.2018
Nic z toho co pises, nemuze 12-13ti lete dite videt, vnimat ani tusit. Tyhle myslenky mohou vznikat jedine v rodicich. (Nejcasteji jsou bohuzel detem predavany cestou "car coaching.") Pokud by svaz podporoval, zakonite by k tomu odstoupeni doslo take, jen pozdeji. Treba z vlastni vule, treba zraneni, treba jine duvody, ktete nelze ovlivnit. A cim pozdeji by k tomu exitu doslo, tim vic by to bolelo. Dite i jeho rodinu, rodice.
semtamodpovědět 
                Re: Smutná U1422:56:31 25.04.2018
Samozřejmě, že to děti nemohou vidět. Ale vidí to rodiče. A ti jsou ti hlavní, kdo to musí podporovat. Pokud trénují rodiče, dávají tomu obrovskou porci času a peněz, pokud netrénují, platí trenéra a další věci. A do rodinného života to leze vždy. A rodič si zákonitě klade otázku, co z toho to dítě bude mít a jaká ho čeká budoucnost a zda to maximální nasazení stojí za ty problémy a komplikace, co ho čekají. Vžij se pozice rodiče, kterému závodí závodí třnáctiletý syn - ty bys ho v tom neomezeně podporoval, když vidíš stav v ČHS a znáš nároky na světovou špičku, nebo by ses snažil nenápadně nabídnout různé alterantivy?
A právě zde by mělo být jedna z hlavních těžišť ČHS - nabízet schopným zajímavou budoucnost a ne vymětání posledních svěťáků v nedalekých lokalitách, protože na ty vzdálené stejně nejsou peníze.
odpovědět 
                 Re: Smutná U1409:50:07 26.04.2018
"...Vžij se pozice rodiče, kterému závodí závodí třnáctiletý syn - ty bys ho v tom neomezeně podporoval..." Ano, přesně v téhle pozici včetně touhy po repre a se vším co k tomu patří jsem před pár lety byl, už jsem ti to v nějaké dřívější debatě psal. Podpora z mé strany neměla limity, současně jsem dítku ani já ani nikdo jiný byť slovem nenaznačil, že by v jeho směrování do vrcholového sportovního lezení mohlo být něco špatně (jak ty píšeš svaz, podpora, nemožnost dosažení světové špičky v CZ podmínkách atd) - proč bych to také dělal? Chce za tím jít, ať jde! je to jeho sen? Ať za ním jde! Přestane ho to bavit, není problém, půjde si prostě samo jinam, kam jen bude chtít, jiných aktivit, sportovnách i nesportovních, je na světě miliarda a ode všech, které považuji já za zajímavé, jsem mu dal v raném věku ochutnat a dalších pár si teď našlo samo. Samo od sebe utlumilo závodění, obdobně jako zde zmiňovaná Bára Z. a nebylo to ani pro trenérskorodičovskou šikanu, ani pro "závodní neúspěchy". Prostě se to děje a není na tom nic špatnýho, přirozený vývoj. Mimochodem já to měl v jeho věku podobně, a vlastně mi to zůstalo doteď, dělám co mě baví. Život by byl dost chudej, kdybychom se drželi jen jedné nebo dvou činností a podřídili jí úplně vše - což je u "sportovních rodičů" (byť jsou paradoxně často sami nesportovci) bohužel stále velmi častý jev.
semtamodpovědět 
                  Re: Smutná U1410:28:21 26.04.2018
Jo, takhle přesně to má vypadat. Nemám nic proti. Další je jen spekulace, kdyžtak mne oprav. Dovoluji domyslet, že jsi měl svůj vlastní názor a i když jsi dítě podporoval, že jsi ho vedl i k jiným věcem a nechal mu na výběr. A myslím, že své dítě znáš, že víš, že je dostatečně chytré a že jsi s tímto koncem počítal. A tvé dítě samo brzy pochopilo, o co se jedná a nechalo toho.

Ale pokud by toho tvé dítě nenechalo, bylo v repre a umisťovalo se na posledních místech a přišlo za tebou s požadavkem, že chce objet celý SP, byla by tvá podpora stále bezvýhradná?

Platil bys mu ročně statisíce za výjezdy, za trenéry, fyzio, potravní doplňky, koukal by ses, jak jde vzdělání stranou, jak všechen čas tráví tréninkem nebo závody, a vůbec by ses nezamyslel nad jeho budoucností a tím, co bude dělat, až závodní kariéru skončí? Nemluvím teď o zákazech, ale nesnažil by ses nenápadně postrkovat dítko jinam?
odpovědět 
                   Re: Smutná U1410:50:00 26.04.2018
Hele asi ani ne. Neřešil jsem nikdy - ani sám ve své hlavě - jak to funguje se Svazem, co zaplatí, co nabídne atd. Pokud by bylo fakt dobré, chtělo a mělo na být vepředu v Evropě nebo i světě, a někdo domácí by nám vyloženě házel klacky pod nohy, vždy je zde možnost "poslat ho do světa", nebo se prostě postarat sám. Otázka požadavku dítěte na objetí SP na posledních místech je pro mne zcela mimo, tahle situace u nás nastat nemohla, neb dítko mám soudné ale hlavně: Pokud by bylo v repre - chyběl tehdy kousek - a NEZALEZLO by si na prvních evropácích, přestaly by ho ty evropáky bavit. Ne proto, že je poslední, ale proto, že se jen protrápí ke třetí presce. "...samo brzy pochopilo, o co se jedná a nechalo toho..." ne, prostě ho přestalo bavit jezdit po závodech a držet tréninkový dril, já to vnímal tak, že je to tak nějak "pořád stejné". Lezení jako oblíbený (a zatím č. 1) sport mu zůstalo, jen došlo k rozmělnění času, prostoru a spoustředění i do jiných aktivit, nejen fyzických. Jak zde píše AK o věku cca 16 let, to je neoddiskutovatelný fakt, už spoustu desítek let se to děje ve všech sportech na závodní/vrcholové úrovni, často to bývá ukončením základní/střední školy a přestupem někam, kde je prostě studim náročnější, to je další střípek do skládanky, často ten poslední chybějící.
semtamodpovědět 
                    Re: Smutná U1411:44:57 26.04.2018
Díky, shrnul jsi to naprosto přesně. Ještě doplňme, že pokud by tvé dítko bylo dobré, tak "poslat ho do světa" nebo "řešit sám" to nemůžeš, lze to jen přes ČHS. AK sice mluvil o odchodu těch, co se jim nevede, ale oni odchází i ti, co se jim vede.

A s těmi odchody právě souvisí i ta budoucnost. Sám jsi napsal, že je třeba těžší škola a podobně. To ukazuje, že děti a rodiče, když si mají vybrat, volí cestu nelezení. Ale ne ve všech sportech to tak je. V řadě sportů se lze živit v rámci toho sportu. Ať už výdělkem při tom sportu, nebo následně pak třeba trenérskou činností, takže když nastane lámání chleba, můžeš se rozhodnout zůstat a přesto mít budoucnost zajištěnou.

A to je to, o čem jsme na začátku psal - i po třiceti letech relativní svobody a zařazení lezení na OH vede ČHS závodní lezení a repre způsobem, která těm nadějným a talentovaným žádným způsobem nepomáhá skloubit dosažení a udržení potřebné výkonnosti s alespoň průměrnou životní úrovní.

odpovědět 
                     Re: Smutná U1416:45:40 27.04.2018
No, já si právě myslím, už jsem to myslím zmiňoval, že kdyby to ČHS vedl tak, že by opravdu a dlouhodobě podporoval, financemi, trenéry, zázemím, tréninky na zahr. stěnách atd atd vybrané naděje, efekt by byl hlavně takový, že u těchto dětí (ani u jejich rodičů) by právě nedošlo (resp. došlo POZDĚ k tomu uvědomění si, že svět není jen o lezení a těžko se jím uživíš. Osobně odhaduji, že na celém světě se lezením na fulltime job celoživotně živí cca stovky lezců, ne tisíce. Mám na mysli opravdové lezce, kterým může aktuální pozice (image, show) a schopnost v ní další dlouhé roky, desítky let, pokračovat jako třeba Adam, Shauna, Alex, Chris atd. Zpět k mezinárodnímu závodění a CZ repre: Tobě asi jde spíše o nějaký výběr, hledání a systematická práce s talenty už od raného věku. Tak to máš pravdu, to v CZ podmínkách neexistuje. A osobně jsem tomu rád. Také už jsem to někde psal - doporučuji nastudovat, jak to s dětmi - budoucími sportovci - reálně dělají v Číně. Vím, že by se dalo realizovat i "neco mezi", a spousta zemí to tak dělá, ale cokoli co vychází z modelu "99,9%-tní ztráty povoleny, hlavně že zbylých 500 dětí (z původně brutálně pokusovaných 500.000 ks) bude v juniorském věku a velmi rané dospělosti reprezentovat a mít na světové bedny", z principu odmítám. Asi je to tím, že mám vlastní děti, mám rád svobodu a fakt jsem za posledních 30 let nahlédl do mnoha mládežnických sportů na CZ nejnižší i vrcholové úrovni, všude to bylo stejné. Tlak, tlak, tlak, ze strany ambirodičů, to většinou v individuálních sportech, případně i ambitrenérů, to je často ve sportech kolektivních, ale co se divit, trenéři jsou zas pod rodičovským tlakem, takovej začarovanej kruh a kdo je v něm ten bitej? Ano, ten nejslabší. Jen a jen dítě. Vždy a bez výjimky.
semtamodpovědět 
               Re: Smutná U1422:12:22 25.04.2018
Tak proč se zúčastňuješ tak urputně diskuze o závodním lezení, když je to podle tebe nesmysl? Podle stylu psaní, jsi pod každou diskuzí o závodech dospělých i dětí. Stále dokola.
odpovědět 
                Re: Smutná U1423:05:05 25.04.2018
Protože je to nesmysl za současných podmínek, který jen podporuje průměrné a podprůměrné a zabíjí talenty.
Ale to je jen půlka. Ta druhá by pak měla zajímat všechny členy. ČHS dostává dost peněz i od státu a sponzorů a jejich mnoství bude záviset i na výsledkách. Lezení teď nikoho nezajímá, ale dovedeš si představit co by se stalo, kdyby byl úspěch na OH? Celý ČHS by na tom získal, všichni členové, ostatně i ta repre. Připadá ti to jako málo?
odpovědět 
             Re: Smutná U1416:33:12 27.04.2018
to, že to tvýmu děcku nepřináší radost neznamená, že to nepřináší radost jiným dětem. V tomhle se dost pleteš, jsou děti a znám jich dost, které se vyložené na závody, nové cesty, chyty těší..takže říkáš nesmysly
odpovědět 
       Re: Smutná U1421:32:42 22.04.2018
No, kdo se tu nesmyslně navážel do ostatních závodníků jsi byl ty. Nemluvě o tom, že jsi v podstatě napsal, že děti a jejich rodiče co nevyhrávají a nejsou ve špičce, jsou méně inteligentní. To myslím naopak svědčí dost o tvé intelingenci....
Také rodič závodníka odpovědět 
        Re: Smutná U1411:09:33 23.04.2018
Nechci ti do toho nejak vstupovat, ale neni dobre interpretovat to co nekdo napise po svem a na tom zakladat kritiku. Tak jak to delas vyse i tu.
odpovědět 
       Re: Smutná U1408:13:11 23.04.2018
To by mě zajímalo, co bude s tím koněm, až Bára půjde, kvůli své inteligenci související s výkony v lezení, na nějakou prestižní univerzitu, kterou jí zaplatí otec, který kvůli své inteligenci související s inteligencí Báry a způsobující dostatek financí určitě zaplatí.
odpovědět 
        Re: Smutná U1410:28:15 23.04.2018
A nechces to nechat na Bare? Proc by mel mit nekdo povinnost - kdyz ma vysledky - pokracovat v zavodnim lezeni? Aby si mel radost ze svych statistik? Bara udelala to nejlepsi co mohla a nejede tunel. Za mne palec hore!
janodpovědět 
         Re: Smutná U1413:22:00 23.04.2018
Ale já si také myslím, že udělala to nejlepší co mohla. Třináctileté dítě má mít především ze sportu radost.

odpovědět 
          Re: Smutná U1414:05:50 24.04.2018
Hura, je na čase zrušit závody v lezení a peníze na sport dát na nějaké vznešenější cíle :).
odpovědět 
           Re: Smutná U1423:18:02 24.04.2018
Jediné co je na tom smutné, je celá tato diskuse. A prosím myslete na to, že ty děti si to tady taky čtou. Místo psaní těchto komentářů, běžte rešit třeba svou nadváhu. Uděláte líp pro sebe i pro ty děti(nebudou muset o sobě číst tyhle kraviny)
Lukynodpovědět 
            Re: Smutná U1423:53:41 25.04.2018
Zcela souhlas. Zajimalo by mě, na kolik ti diskutéři mají zkušenosti s trénováním děti. Vypadá na to ,že trenovali tak nanejvýš ty své. Já netvrdím, že v závodním lezení u nás je vše OK, ale závodění většinu schopných děti baví. Problém nastává kolem 16 roku života - ti, co se jim nevede, odchází na skály nebo k něčemu jinému. Ale to je život, takhle to funguje i v jiných sportech.
A.K.odpovědět 
             Re: Smutná U1400:28:49 26.04.2018
Úplně mimo. Kdo koho trénuje není podstatné, ani zda jsem rodič nebo trenér, zda trénuji své nebo cizí. Podstatné je, co ty děti čeká a jaké mají šance na udržení kroku se světovou špičkou. Všimni si, že v dětech ty naděje máme. Hodně nás objíždí různé závody venku, vezmi si třeba Petzen 2016. Velmi dobré umístění celé české výpravy. A podobných příkladů bys našel více. Jenže zatímco se v zahraničí děcka stále zlepšují, u nás stagnují a postupně se propadají dozadu.

A že ti, kterým to nejde, odcházejí? To ani nechápu, proč to píšeš. To něčemu vadí? Nikomu chybět nebudou. Proč by závodníci zůstávali, když jim to nejde? Problém pro ČHS je, že odcházejí i ti, kterým to naopak jde. Nebavíme se o dětském kroužku a kamarádech z oddílu, kde o výkony nejde, bavíme se o reprezentaci, která by naopak na výkonech měla být založená.
odpovědět 
              Re: Smutná U1408:15:02 26.04.2018
Většina věcí, které děti dělají, nám dospělým připadá nesmyslná. Skáčou po jedné noze, staví sněhuláky, vozí v autíčku plyšového krtka. Ani jedna z těchto věcí je pravděpodobně neposouvá směrem ke světové špičce jakéhokoliv oboru. Je nesmyslné řešit vnější a vnitřní motivaci. Prostě je nechte dýchat a klidně i závodit a nekažte jim radost ze života. Jaký vliv by to mělo na vás, kdyby vám někdo napsal, že když se příště nedostanete na bednu, bude se o vašich rodičích psát, že jsou méně inteligentní? Jak by jste se cítili, kdyby o vás někdo ve dvanácti letech napsal, že jste neperspektivní?
odpovědět 
               Re: Smutná U1409:43:06 26.04.2018
Tak především by to mělo být normální, že ti okolí sdělí názor pravdivý, a ne že tě bude uržovat v bludu. Dětem i rodičům často chybí sebereflexe a soudnost. Chápu, že se některé věci stávají společensky problematické, ale tohle neošidíš. A že se děti budu cítit šptaně, když jim ve třinácti řekneš, že jsou staré? Tak především je to otázka soudnosti rodičů, že vůbec netuší, že je jejich dítě neschopné a neperspektivní a stále ho tlačí a říkají mu, jak bude dobré. A čím déle toto období prodlužuješ, tím hůře. A při tom by stačilo objektivně zhodnotit stav a místo trápení se v jednom sportu by mohlo dítě dosáhnout úspěchu v sportu jiném, pro který má předpoklady větší.

Ale víš co? Když jsem tak mimo, zkus si vzít průměrné třináctileté oplácané děcko a zavolej si třeba na TJ Bohemians Praha, že bys chtěl zapsat svoje dítě do oddíl sportovní gymnastiky :-)
odpovědět 
                Re: Smutná U1412:19:29 26.04.2018
A jaké je tedy podle tebe správné řešení? Nechat sedět to oplácané třináctileté děcko doma u compu? Většina dnešních rodičů to tak dělá. To je ten ideál, který hledáš?
odpovědět 
                 Re: Smutná U1412:24:08 26.04.2018
Ale já přeci vůbec nemluvím o dětech a sportu. Ať lezou, ať závodí. Mluvím o tom, jakým způsobem je vedena naše repre a jaké možnosti mají ti, kdo by to s vrcholovým lezením mysleli vážně a chtěli by se třeba probojovat na OH. Rok 2024 se týká právě dnešní U14, případně B a A.
odpovědět 
                  Re: Smutná U1412:33:28 26.04.2018
No ale na mne to působí tak, že svými komentáři ubližuješ právě těm méně perspektivním. V případě, že to tak nemyslíš, tak zkus být ve svých komentářích trochu ohleduplnější. Dík.
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.