LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140248 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7c
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: nový seriál Začínáme na písku startuje 15. dubna 2021

Pětidílný seriál Začínáme na písku, který má za cíl poskytnout především začínajícím lezcům a lezkyním stručný teoretický a metodický rámec k tomu, jak bezpečně, odpovědně a šetrně k přírodě začít s tradičním lezením na pískovcových skalách, začíná od 15. dubna 2021 vysílat na youtube kanálu Hudy.

Pískovcová skalní města, která se ježí po celých Čechách, představují naše dědictví a bohatství. Tradiční lezení v nich je specifickou disciplínou, ale pro mnohé především i životním stylem. HUDY je společnost, které má písek ve své DNA, a proto nám záleží na tom, aby tento úžasný fenomén zůstal zachován i pro příští generace. Vzhledem k tomu, že nabízíme a vyrábíme outdoorové vybavení, cítíme určitou odpovědnost za to, jak se lidé ke skalám chovají a jestli je jejich počínání v nich bezpečné. Z toho důvodu jsme pro vás ve spolupráci s horskými vůdci připravili tento seriál, jehož myšlenkou je zasvětit začínající pískaře do této tradiční disciplíny.

Lézt na pískovci v tradičních oblastech jako je Skalák, Adršpach, Prachov atd. představuje na jednu stranu prožitek obrovské svobody a radosti, ale na druhé straně je třeba dodržovat určitá - často i nepsaná - pravidla, která mají svoje kořeny v historii. Klasici je nazývají „pískařská etika“, která má jistě svoje opodstatnění a nespadla jen tak z nebe. Zkrátka jsou součástí celé jedinečné poesie, kterou na písku už několikátá generace lezců a lezkyň žije. Potřeba stále dosahovat vrcholů, a přitom pokoušet vrtkavé štěstí, je pro člověka přirozená. Musíme si ale uvědomit, že přístup k lezení není všude stejný, a podle toho se také chovat. Sportovní lezení na skalách máme v HUDY také rádi, ale velmi dobře si uvědomujeme, že jeho pravidla jsou odlišná. Lezení v tradičních tuzemských pískovcových oblastech je prostě jiné než kdekoliv na světě. V tom také spočívá jeho jedinečný půvab. A to je přeci krásná výzva, nemyslíte?!

Video pozvánka:



Tak se uvidíme od 15. dubna až do půlky května každý čtvrtek večer na HUDY youtube kanále,

za Hudy tým

Borek   [úpravy] 07:31 14.04.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 super08:37:06 14.04.2021
tak ty ošlapaný populární cesty na písku budou ještě zničenější. tomu já říkám plán :) tak hlavně že Jindra bude mít reklamu...
pyskařodpovědět 
 Špatná doba21:26:06 15.04.2021
firma jde do kopru, tak ji musíš trochu nakopnout...
Realistaodpovědět 

 Smíšené pocity08:53:25 14.04.2021
Také si nemyslím, že je to dobrý nápad. Akorát to přitáhne více lezců. Myšlenka asi dobrá, ale prostě začínající lezci šetrní ke skále nejsou :(. Nemají na to ani techniku ani znalosti a video jim nepomůže. Jediná šance je zaškolení od někoho zkušeného přímo v terénu!
kodikodpovědět 
 Re: Smíšené pocity08:54:21 14.04.2021
Musíme jen doufat, že dostatečná regulace lezení na písku představuje vzdálenost mezi kruhy :)
Kodikodpovědět 
  Re: Smíšené pocity09:24:31 14.04.2021
Tahle samoregulace náhodou funguje skoro 100%. Většina to vzdá už na zemi, pár jedinců to zkusí, ale ze skal je vynášejí na nosítkách a jen mizivé procento cestu doleze.
Martinodpovědět 
   Můůůj Miláááášek13:39:18 14.04.2021
Ano, typické pro pískaře...ty skály jsou jen naše, nikdo další ať nám na ně nasahá... my máme na ně jako jediný právo a každej šmejd co by si na ně rád také chtěl vylézt, tak ať se zmrzačí nebo zabije, protože pak je budeme mít zase jen pro sebe. A o to jediné přece jde.
Michalodpovědět 
    Re: Můůůj Miláááášek14:58:54 14.04.2021
Teď jsi to vystihl úplně přesně. O to nám všem jde aby jsme měli na písku klid a skály jen pro sebe.
honzaodpovědět 
    Re: Můůůj Miláááášek15:03:29 14.04.2021
Ne chceme aby každej šmejd jak ty říkáš začal jako každý kdo už nějaký pátek na písku leze tzn. v oddíle kde ho již zkušení lezci naučí ten písek nekurvit a chovat se k němu slušně. Ne jako dement, co přijede v partičce nebo ještě hůř se zaplaceným instruktorem hodí si lano na rybu do slanáku nejlépe bez karabiny a to je vrchol učení se lezení na písku.
FERYodpovědět 
    Re: Můůůj Miláááášek15:10:44 14.04.2021
A ještě jedna věc. Kdyby ses zajímal o lezení na písku trochu víc věděl bys, že to není jen o síle těla, ale i síle ducha. Asi by chtělo začít těmi kruhy ještě více šetřit :)
FERYodpovědět 
     Re: Můůůj Miláááášek16:45:36 14.04.2021
Jasně, to říkej těm zmrzačeným a mrtvím, kteří na tyhle vaše řeči skočili. Myslím, že pokud by si teď mohli vybrat tak by tam o jeden dva kruhy navíc docela brali. Jenže to uznáš, až se i tobě nebo někomu tobě hodně blízkému něco stane. Je jasný, že dokud to vychází, tak jsou všichni borci podle kterých jediných se dělají pravidla a běda pokud někdo má jiný názor. Přesně jako s mágem. Nenene na písku se mágo nesmí!! Tytyty zoufalče co se třepeš v "lehké cestě" a když se ti začnou potit ruce, běda ti sáhnout do mága. Ale ono to tak úplně není. Ono se mágo vlastně může, ale zase jen vybraná skupinka, "elitka", která si to okecá obtížností a svojí "výjimečností".
Michalodpovědět 
      Re: Můůůj Miláááášek16:57:22 14.04.2021
Paradoxně víc úrazů je na sportovkách.. Ale zastáncem "vražd" taky nejsem, jištění by mělo být od slova jistit, ne že se těžkej krok dělá nad kruhem a lehkej je s rizikem podlahy. Od toho je free solo. Jištění na písku by mělo být morálový, ale bezpečný tak aby se lítalo ale ne na polici nebo zem. V tomhle ohledu je drtivá většin cest na písku nebezpečných, prakticky v každý je místo kde pád by byl průser a "v lehkým se nepadá" to moc nevylepší.. Takže klidně těžký krok 40 metrů nad zemí/policí a 15 metrů nad posledním spolehlivým jištěním, ale ne lehký lezení 40 metrů nad zemí/ policí a 25 metrů nad jištním (podlaha) nebo první jištění v 15 metrech s tim že to je lehký..
odpovědět 
       Re: Můůůj Miláááášek17:09:53 14.04.2021
V seriálu bych vypíchnul TR lezení a tzv. vyčkávací strategii, jako kdysi (možná i dnes) na Panťáku. Vyčkávací strategie spočívá ve správném načasováni příchodu pod cesty, když už jsou natežené. Předpokladem je právě propagace TR lezení jako plnohodnotnýho pískařskýho stylu. Pak je zaručený, že seriál osloví velký počet lezců.....
pískařodpovědět 
      Re: Můůůj Miláááášek21:10:20 14.04.2021
Vypadá to že jsi typický brečil co škemrá o dojišťování písků. Zmrzačení a zabití si za to mohli sami, nalezli do toho dobrovolně, je to jejich rozhodnutí zda chtěj podstoupit riziko.
MichalFodpovědět 
     Re: Můůůj Miláááášek19:28:21 14.04.2021
Fery, klobouk dolů. Líp to napsat nešlo. A myslím to tak, jak to píšu - aby za tím nehledal někdo něco jiného.
Leoš
Leošodpovědět 

 Kalhoty dole, brod daleko09:54:12 14.04.2021
Tady se hodnotí ještě před shlédnutím seriálu a předem se to odsuzuje. Osobně si myslím, že osvěta je potřeba a uvidíme, co z toho bude. V době, kdy lidi nemají ani základní hygienické návyky v podobě "koberce" a kartáčku a zanechávají za sebou bláto na nástupních stupech a zašlemené chyty, je jákakoli osvěta nutná k jakési udržitelnosti lezení aspoň v tomto století.
Bídaodpovědět 
 Re: Kalhoty dole, brod daleko11:56:10 14.04.2021
kartáček a koberec je to poslední. probroušená skála od TR lezení je nenávratná, stejně jako obroušené stupy od horoškol a pod.
odpovědět 
  Re: Kalhoty dole, brod daleko12:09:10 14.04.2021
A co oškrábaná skála od RP? Myslím, že osvětu potřebují kolikrát i "ostřílení" borci.
odpovědět 
   Re: Kalhoty dole, brod daleko13:08:16 14.04.2021
a jak bys to jinak chtěl lézt od spodu, když ne RP nebo PP trdlo?
odpovědět 
    Re: Kalhoty dole, brod daleko13:18:45 14.04.2021
treba umet davat smyce dostatecne dlouhe, aby nedrelo lano skalu mezi presy? Predpokladam, ze pri RP mel na mysli toto.
odpovědět 
     Re: Kalhoty dole, brod daleko13:33:17 14.04.2021
Ne, měl na mysli, že leckde se dobírá u kruhu už jen po pár metrech, sotva hrozí, že lano bude dřít skálu. Zrovna tohle by v tom seriálu mělo být. Že s 80 m lanem jsou některé cesty za trest tam být nemusí 😆
Bídaodpovědět 
     Re: Kalhoty dole, brod daleko07:14:43 15.04.2021
Ano, toto jsem přesně měl na mysli. Lidi si myslí, že když to nevylezou od země bez odsedu, že to není RP. Ale v případě písku, konkrétní specifické cesty se dá napsat klidně OS, protože takhle to stavěč vymyslel. A i kdybych si měl napsat AF, tak si napíšu bezva zážitek a klid na duši, že jsem zanechal skálu čistou.
odpovědět 
    Re: Kalhoty dole, brod daleko18:44:29 14.04.2021
AF, ty trdlo.
honzaodpovědět 
  Re: Kalhoty dole, brod daleko13:28:27 14.04.2021
Kobercem a kartáčkem začíná snaha nechat to po sobě aspoň ve stejném stavu, ne-li často lepším, než když jsem k tomu přišel. Osobně bojuji za zákaz komerčních lezeckých aktivit na pískách a v chráněných územích. Krom poškozené skály tyhle partičky derou i terén pod skalami. Výjimku by mohli mít horští vůdci s 2 klienty, ovšem už jen to by svádělo k dojebávání dominant jako je Starostová, Prachovská jehla apod. Měl by to ošetřit svaz, ale ten se vydal cestou, která jde naproti stavům, jaké jsou vidět např. v Tisé a v Himmelreichu. Někde je omezen počet členů lanového družstva, ale na rovinu, 5 je fakt moc.
Bídaodpovědět 
   jedině úplný zákaz lezení na písku13:56:17 14.04.2021
Jaké omezení jen pro někoho. Když Vám všem jde tak o ty skály, přírodu a nemyslíte vůbec na svůj prospěch na úkor ostatních, tak zakázat lezení na písku úplně a hotovo ne? Víš jak dobře se Vám všem bude spát. Třeba i Greta přijede a zatleská.
Davidodpovědět 
    Re: jedině úplný zákaz lezení na písku08:11:15 15.04.2021
Naopak, aby nás mohlo lézt co nejvíc, co nejdéle, na co největším území a co největší skalní ploše, musíme dodržovat pár elementárních pravidel. Pro většinu lezců je lezení trávení volného času v přírodě zdravým pohybem na čerstvém vzduchu. A protože se nám v tomto prostředí líbí, snaží se většina toto prostředí chránit. Pak jsou tu subjekty, které se snaží lezením si vydělat a pletou si skály s umělou stěnou. Často na umělé stěny navázány i jsou, čemuž nerozumím, protože umělá stěna potřebuje klienty, co budou platit vstupné, a ne se zadarmo flákat po skalách. Tyhle subjekty využívají přírodu jako výrobní prostředek a to zcela zdarma. Tady je první rozdíl mezi lezci a "podnikateli" - rekreace versus byznys. Přímo v terénu je další rozdíl, komerční subjekty svým chováním mnohem víc poškozují skálu i přírodu kolem a vina pak pro OP padá na všechny lezce. Dřív si jeden zkušený vzal nováčka nebo 2 a bylo. Dnes se navěsí lana a hobluje se. Některé skály vydržely desítky let normálního lezení, ale tohle nyní nedávají. Nedává to ani terén pod skalami. Výsledkem budou zákazy. Buď místní OVK zakáží lézt cesty, někdy celé věže, nebo OP nedá výjimku na celou oblast. Přijde mi logické omezit tu činnost, kterou většina neprovádí, která zájmy většiny poškozuje, aby tato většina mohla dál lézt. A s Gretou jdi do prdele.
Bídaodpovědět 
     Re: jedině úplný zákaz lezení na písku10:51:13 15.04.2021
S tím ohledně komerce naprostý souhlas. Jediný problém je, že už bohužel nefunguje to, že si zkušení berou nováčky, aby je potřebné naučili. Najít dnes někoho zkušeného, kdo je ochotný tě vzít pod svá křídla a něco tě naučit, je skoro nemožný. Potom ti zbude bohužel jen ta komerce nebo riskovat a jít do toho bez zkušeností sám.
Davidodpovědět 
      Re: jedině úplný zákaz lezení na písku18:33:18 15.04.2021
Oddílové horoškoly Ti nestačí?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: jedine uplny a uplne jediny10:57:38 15.04.2021
Ta Liza se tak hezky smeje, dobre ze si ten Hudy vybral Lizu a ne Gretu, to bysme se nic nechteli ucit a zustali bysme jedine uplnejma gretenama.
zatacetnik lacoodpovědět 

 Začínající09:56:39 14.04.2021
Snad se někdo v seriálu zmíní, jak se lidé, včetně začínajících, mají chovat i pod skalami. Ty jejich výtvory v podobě kamenných mohyl, ohnišť, odpadků, všudeparkování atd. neudělají pískovcové lezení dostupné pro všechny. Nerad bych, aby se, všeobecně ve skalách a v přírodě vůbec, tolerovali móresy z městských parků a hřišť.
Kořeniodpovědět 
 Re: Začínající11:07:13 14.04.2021
Hudysport by měl co se osvěty týče začít u svých majitelů!
odpovědět 
  Zase jeden statečný13:48:35 14.04.2021
Když už si bereš někoho do pusy, tak se aspoň podepiš ty chytráku!
Davidodpovědět 
  Re: Začínající07:44:01 16.04.2021
rád bych se zeptal co si pro lezení na písku, potažmo pro český lezení celkově udělal ty? Pokud neni aspoň desetina toho co dokázal HUDY asi bys měl držet zobák
TSodpovědět 

 Danajský pořad12:05:27 14.04.2021
Tohle je sraní do vlastního hnízda. Čim víc lidí tim víc lam ve skalách, to bude dojebanej písek, obesraný skály, bordel, parkování všude až to nasere místní. Bude to in a bude z toho stejnej nájezd kobylek jako letošní hory.
Proletí hejno a zbydou vyšlapaný stupy, olámaný voštiny, prodřený věže lanem a zákazy "všeho" pro slušný lezce...Rád bych se pletl, ale komerční zpopularizování vždcky končí podobně.
odpovědět 
 Re: Danajský pořad12:22:39 14.04.2021
ale to je průser každýho sportu v přírodě. začíná to partami nadšenců co bastlí doma na koleně, (mají rozpíchané ruce od šití sedáků z hasičských hadic, dusí se ve smradu pryskyřice s obroušeným laminátem za krkem když lepí děravé lodě, vyrábí z vypráskaného vázání a pantu od vrat lyže s volnou patou atd.), a pak najednou ta úleva, koupíš to v kšeftu, bezpečný a s papírama, a sakra, najednou je tý verbeže všude plno, na rozžberským jezu fronta na dvě hodiny, třísethlavej čilkut "skialpinistů" nad dvoračkama a na rovišti víc lezců než nejtů. a důsledkem je, že když postavíš stan na louce tak jsou tam chlupatý dřív, než vopečeš buřta, a stráně a skály zakázaný...
Lukas B.odpovědět 
  Re: Danajský pořad12:32:44 14.04.2021
Přesně tak.
odpovědět 
   Re: Danajský pořad13:25:29 14.04.2021
jojo pokrok nezastavis :-( Na druhou stranu si rikam, ze vse co je ted tak cool a in za par let zase vetsinu techto lidi prestane bavit a presunou se na jinou aktivitu, ktera bude zrovna in...a pomalu se to zase zacne lepsit...
Tom Vidlakodpovědět 
    Re: Danajský pořad13:42:09 14.04.2021
to sem si o lezeni rikal uz pred 10lety.. a nejak se ot nelepsi...
judovanaodpovědět 
     Re: Danajský pořad13:50:30 14.04.2021
no jo no, to ja taky.ten cyklus bude asi delsi....
Tom Vidlakodpovědět 
      Re: Danajský pořad17:13:24 14.04.2021
No, budem muset počkat na další virovou nálož,...pak bude líp
odpovědět 
       Re: Kitajský neřád22:13:37 14.04.2021
Počínaje loňskou náloží a komplikacemi s cestováním se to v našich horách a skalách spíš zahušťuje. Radši už bych na nic takového nečekal.
P.odpovědět 
  Nějakej namachrovanej ne?13:44:34 14.04.2021
Jaké verbeže? Co si o sobě vůbec myslíš?
Davidodpovědět 
   Re: Nějakej namachrovanej ne?18:50:01 14.04.2021
Jaké verbeže? Přeci té, které je tam všude plno, vždyť to tam máš napsaný, nevím, co ti na tom není jasný, že musíš pokládat doplňující dotazy.

(hádám, že pokud by ses ptal, kdo konkrétně by to tak mohl být, tak že bys to mohl být např. Ty).
honzaodpovědět 
    Re: Nějakej namachrovanej ne?07:56:49 15.04.2021
Ted si myslíš jak jsi to někomu nandal, ale tvůj komentář jen ukazuje, že tě rodiče špatně vychovali.
Michalodpovědět 
     Re: Nějakej namachrovanej ne?09:57:14 15.04.2021
Rodiče mě vychovali ke zdvořilosti a když na to přijde, umím být zdvořilý a většinou také i jsem. To přeci ale neznamená, že musím být zdvořilý vždy a na každého. Myslím, že rozhodnutí, na koho budu zdvořilý a na koho budu hnusný, je čistě moje věc.
honzaodpovědět 
   Re: Nějakej namachrovanej ne?07:52:31 15.04.2021
Postřelená husa se ozve...
Pták ohnívákodpovědět 
 Pískařská arogance?13:42:41 14.04.2021
V tom případě navrhuju úplný zákaz a hotovo. Nevím proč by jsi ty měl mít větší nárok na tu skálu než kdokoli jinej.
Michalodpovědět 
  Re: Pískařská arogance?14:04:00 14.04.2021
Souhlasím!
Davidodpovědět 
   Re: Pískařská arogance?17:50:11 14.04.2021
Stejne pijete colu u jednoho stolu.
Michal Davidodpovědět 

 fklidu15:28:23 14.04.2021
klid. to bude jak se skialpem. rada lidi se “nadchla”, pri zavrenych sjezdovkach snad jeste vic, ale pak zjistili, ze to takova prdel neni a 90% se jich na to zas vybodlo a vratili se k puvodnimu. tady to bude stejny.
odpovědět 
 Re: fklidu16:51:26 14.04.2021
No jo, jenže našáhlovat a rybařit sranda je a zvládne to kdejakej trotl.. Těch lidí ve sklaách pořád přibývá a s tím i počet kreténů se všemi následky.. Není to o tom něco někomu zakazovat abych já mohl a oni ne, ale o tom že propagace aby to začly dělat davy je špatně. Jak na Vltavě, jedna loď za den moc neublíží, ale tisíc už je průšvih. Stačil jeden seriál, půjčovna a ty davy byly dvojnásobný..
odpovědět 
  Re: fklidu17:27:51 14.04.2021
Mám z toho smíšený pocity. Dost záleží, jak to bude zpracovaný. Na jednu stranu v současný době se dost lidí ze zavřenejch překližek přesunulo na sportovky, kde to podle toho vypadá, a část z nich si určitě řekne (nebo už řeklo), že by to mohli zkusit i na písku. Tyhle lidi nejspíš do žádnýho oddílu pod křídla ostřílených pískařů nepůjdou. Takže nějaký dobře udělaný video v duchu jak se na písku slušně chovat, a jak se nezabít by nemuselo být špatný. Jestli to ovšem vyzní jako reklama na úžasný zážitky z jedinečnýho lezení na písku, tak to bude průser. Spíš se obávám, že to dopadne podle pravidla "jestli to máš někde rád, natoč o tom video na internet a lidi ti to tam rychle znechutěj".
Jéňaodpovědět 
   Re: fklidu18:19:56 14.04.2021
Když jsem viděl kolik pěšáků letos dupalo v narolbovaných stopách, nebo rozflákaný boby nechaný pod sjezdovkou, tak si nedělám iluze že zkusit písek dopadne líp... Radši horor jak je to o hubu a hnusný. Noty jak se chovat OK, alekretén je dodržovat nebude. Hodí to na rybu jak na překližce a bude hoblovat, podobně parkování, spaní, bordel atd.
odpovědět 

 Pisek19:09:28 14.04.2021
Hl.se nezrakvit nic nenicit a něco se naučit
Choséodpovědět 

 Kokot06:40:54 15.04.2021
Pro další generace to, když slyším chce se mi blejt.
odpovědět 

 Tak jsem to shlédl21:20:28 15.04.2021
Tak jsem to shlédl a tomu rozhovoru krásné blondýny (to má asi svůj jinotaj) s Radkem Lienerthem není moc co vytknout. Jen výběr té oblasti, ve Skaláku je nutné se za chyty jen přidržovat a ne za ně brát a na stupech jen stát a ne se na nich vytáčet, jak je sportovkář či odchovanec umělé stěny zvyklý. Na takový návod jak začít na písku jsou myslím vhodnější oblasti.
Jinak mám dojem pozitivní, čekal jsem něco ve stylu nálet kobylek.
PavelSodpovědět 
 Líza21:32:02 15.04.2021
Kdyby to bylo radši péčko... Jednou jsem ňákej softík natočenej v ateliéru viděl, holka oblečená jen v sedáku. A nýčko by se mohla natočit forsáž na písku, klidně jako tehdá i s reklamou....
Znalecodpovědět 

 HUDY08:46:37 16.04.2021
Anebo prachy převažují nad společenskou odpovědností. Už si tam radši nic nekoupím, masovost v 'měkkých' oblastech fakt nepodporuju. 
odpovědět 

 Proč?11:40:58 16.04.2021
Kladu si otázku, zda je to nutné, komu to prospěje?
Není někdy lepší nedělat nic?
K.odpovědět 
 Re: Proč?11:47:03 16.04.2021
co je to za nesympatickou fiflenu? V životě jsem jí ve skalách nepotkal....hlavně, že je navlečená v drahejch hadrech a fotí se s vůdcema...
ty voleodpovědět 

 Apokalypsa05:14:30 20.04.2021
Jsem rád, že mám 75 let a písek jsem si ještě užil jako něco vyjímečného. Tady není místo pro inkluzi, jako že neschopnej dostane lezeckého asistenta! Potom to na písku vypadá jako v tomto případě (35 minuta) https://youtu.be/28NckKS3BRc a to je pro písek začátek konce. Nechat se tahat jako pytel hoven na písek nepatří a přidat kruh do staré cesty, aby si to užil každý? Kdo na to nemá, ať zůstane na zemi! Leze se přece pro radost, ne trápení!
Alešodpovědět 
 Re: Apokalypsa19:07:02 20.04.2021
No, tohle je jen důkaz, že ani v pětasedumdesáti letech z tebe nemusí padat moudra. Holt né každý se dočká :-))).
Pavelodpovědět 
  Re: Apokalypsa17:08:47 22.04.2021
Akorat, ze ma pravdu, to rybareni fakt ne a jeste ji tam snad i tahaj.
odpovědět 

 No19:21:01 25.04.2021
Přiznám, že nejsu ani lezec (to že semtam něco vylezu ze mě lezce neudělá) a pískař už vůbec ne. A když písek má svá specifika co do udržitelnosti jak skal tak cest, tak co zkusit veřejnou galerii oněch halabala "ničitelů". Prostě každý pozná hned s kým má tu čest....
Honzaodpovědět 

 základy21:34:41 26.04.2021
Pískařit jsem začal nedávno, ale jisté zkušenosti s lezením už mám a nikdy by mne nenapadlo řvát, ať se to dojistí...vždyť v tom je to kouzlo, vybát se, posrat se třeba, ale pak to přelézt. A když na to nemám, tak do toho nejdu. Mam x cest, které jsem nevylezl a odskočil třeba z nástupu a potom mam x, které si chci vylézt, ale zatím na ně nemám (fyzicky, morálově, to je jedno jak). Prostě o tom to je, nikdy by mne nenapadlo si to hodit na rybu, protože o tom to lezení na písků není.
Také se začínám bát, že na písek začne jezdit více překližkářů, protože jsou překližky zavřený. Ale potom by měli dodržovat jasná pravidla a naučit se základy.... prodlužovat jištění, prodloužit štand, odejít si od skály a stáhnout lano až dál apod., aby ty skály zůstaly v co nejvíce původním stavu, v jakém tam přijeli.
Hodpovědět 
 Re: základy21:44:33 26.04.2021
Ty skály se ničí nejvíc tím, že se po nich leze. A neplatí to jenom pro "strouhanku" na Hrubici.
odpovědět 
  Re: základy22:29:24 26.04.2021
Ano, to je pravda, ale když už tam teda lezem, tak se přece chovám co nejvíc ohleduplně a ne jak dobytek se slovy, že ty skaly se ničí tím lezenim, tak je to jedno.
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.