LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
44.Pelíšek 10156
45.Kohout 10146
46.Gospoš 10137
Bouldry:
44.Bureš 8600
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142079 cest
Nové přelezy:
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b
Sovietic T 7c
Follame 7c

Stěny
Újezd nad Lesy, Praha 9, Základní škola Masarykova - Praha 9, Újezd nad Lesy
Boulder Klub Pentagon - Tábor
Flash Boulder Bar - Brno

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Petrohrad

Novinky

Kapradí stáhlo svou sílu do země a s ním se odstěhoval i národ klíšťat, opadalo poslední zažloutlé listí a na les se tiše snáší bílý sníh.

Les upadl do zimního polospánku a ve své nahotě ukázal nové kameny dychtící po obnažení své hrubozrnné pokožky, kterou už už aby zkrášlil bílý make up.

Teprve pak budou tím pravým lákadlem pro hloučky boulderistů a ti nejlepší z krasavců nastaví své vnady účastníkům Petrohradského PADání 2007. To sice teprve přijde, ale vlastně tomu takhle nějak bylo vždy za těch posledních pár let, během kterých se jméno Petrohrad vrylo do paměti, ale i bříšek prstů, dlaní a kotníků stovkám lidí nejen ze starého kontinentu (teď šlo pět kousků průvodce do Japonska).


Mírná zima = skvělé podmínky pro bouldering na Petrohradu

foto by © JirkaS


Lidé si vymysleli kalendář a každý rok má své jméno. Ten se jménem 2006 končí, a tak je zvykem ten jeho účet podtrhnout, shromáždit co kdo kde napsal, řekl, přelezl.

„Tak pane vrchní, letos to byly dvě 8B+, jedno 8B/B+, jedno 8B, nějaká 8A+, naprostá většina zaznamenána konečně do tištěného průvodce, který už je skoro rozprodaný, z toho dobrá padesátka skončila v zahraničí, na PADání bylo skoro dvě stě  lidí a taky je tu nový hóóóódně dlouhý okruh“.


Když se na ten účet podíváme pozorněji, vyčteme z něj třeba tohle:

S trny v kůži hledám krásu růži, 8B+ autor Rosťa Štefánek
Barevný svět, 8B/B+ nebo 8B+ autor Petr Resch
Alter Ego, 8B/B+ autor Rosťa Štefánek
Eso Rimmer, 8B autor Rosťa Štefánek, 2.přelez Petr Resch


Martin Spilka přelézá Hořící hněv, 8A 

foto by © JirkaS


No a pak je tu ještě dva roky starý kousek „Frodo Nakole“ (8B), odolávající všem pokusům o přelez, kterých, jak čas šel, stále ubývalo, protože tohle není fakt žádná p___l.
Mnozí si jistě povšimnou, že Rosťovy „Trny“ a „???“ nejsou na Petrohradu, ale v lezeckém světě je již Petrohrad tak známý pojem, že se k němu budou nabalovat i ostatní oblasti a ač je největším „sídlem“ oblasti Jesenice a i geografické hledisko jí přeje, buďme k cizincům shovívaví a nepleťme jim hlavy příliš mnoha názvy. A co „Barevný svět“? Jak že je to s tou jeho obtížností? Původně jsem si myslel, že tato geniální linie bude tak 8A+/B, čas plynul, pokusů přibývalo a při přelezu jsem si řekl, 8B. Mé představy o 8B poněkud usměrnil Rosťa, kterého díky jeho zkušenostem z venku považuji nadále za největšího klasifikačního tvůrce (ať již přímo či nepřímo) a tenhle pán s prapodivnými kolíky v místech, kde ostatní občané mají prsty, hovoří o frankenjurském 8B+. Po zopakování „Eso Rimmera“ bych řekl, že tam to plus navíc patří. Čas ukáže, v případě „Froda“ taky panovala skepse a…


Mapa okruhů na Bráně

nákres by © P. Resch



Rosťa při přelezu jedné z posledních kreaci, Na Krev 2 - Zabili Kennyho,8A+/8B

foto by © JirkaS


Z „Froda“ není daleko k švýcarské legendě boulderingu Fredovi Nikolemu, který je již také jedním z mnoha šťastných držitelů průvodce, kteří, ač češtině neholdují, si jej chválí. Fred asi těžko pochopí zakomponování svého jména do prvního petrohradského 8B, ale třeba přijede a nebo třeba přijede někdo jiný z řady silných borců, kteří si o průvodce píší a mnozí z nich figurují na předních místech na „osmánu“. Těch lidí je zapotřebí, protože chceme-li se dočkat 8C můžeme spoléhat u nás pouze na Rosťu. Já to s těma špekama fakt neutáhnu.


Hlavajdů pes je na Petrohradu také rád

foto by © JirkaS


Zpátky však k našemu dlouhému účtu, který zaplacen jest pílí mistrů čističů, kopáčů, mapovačů a v neposlední řadě lezců. A ruku na srdce, koho zajímají kecy o 8B v případě, že se pod ním nedá alespoň spát. Tak tedy sestupme z nedozírných výšin na počin určený všem, a tím je bezesporu zelený okruh na Bráně. Čítá 75 kousků od 3 do 5C. Ó jak rád bych, kdyby bylo okruhů víc. Avšak vymyslet logiku (a tady je to fakt okruh !!!), najít bouldery pouze ze stoje, označit, přelézt – nějaký čas to žere. Kdyby někdo měl chuť pomoci, pomůže všem, protože okruhy výrazně zjednoduší orientaci v terénu a přelezení v kuse všech věcí je fakt mazec. Kdybyste však fakt chtěli něco značit, dejte prosím vědět na můj mail.


Petrohrad vlevo dole, na obzoru Prunéřov a Tušimice

foto by © JirkaS


Pak by se jistě slušelo zmínit nejpilnější petrohradské „přelézače“. Mimo mě a Rosti, který byl nadmíru pilný koncem roku, se na těžkých věcech nejvíce daří Andrejovi Chrastinovi, který dal letos jedno 8A+ (Vlkodlaka na Vlčím kopci), ale lezl to trochu jinak než já a i vzhledem k rychlosti přelezu to posuneme na 8A/A+. Kromě toho dal pár dalších osmiček, z nichž si asi nejvíc váží „Magického oka“ pro jeho „morphózní“ charakter, tedy, že je tam výška lezce sakra výhoda. Pět osmičkových skalpů si letos připsal Martin Spilka, jeden Tomáš Sobotka. Z dalších lezců není možné nezmínit Vildu Chejna a Martina Junglinga, kteří valí jedno 7C za druhým.

Tak co nám to tam ten pingl ještě načmáral. Jó PADání. No Karel letos spadnul hodně blbě a až to všechno sroste, bude s sebou vláčet po kamenech trochu železa navíc. Naštěstí existuje něco jako berounská scéna (galérka) a ta maká dál. Bez Michala Mesteka, Honzy Jakůbka, Jirky Hnízdila, Míly Šramoty, Zdendy Resche (…) by se to všechno táhlo dýl, no a už i Karel nadšeně kulhá lesem a alespoň čistí.  Výsledkem je už stovka připravených věcí. Velmi potěšen jsem angažovaností Andrejka Chrastiny, který možná na PADání nebude mít co lézt (závodně), ale jeho názory na klasifikaci jsou pro mě hodně důležité. Strach mám z termínu. Ač těsně, zatím to s počasím nějak vycházelo. Kdyby někdo uměl poručit větru dešti, nechť se ozve.

A co se na ten účet roku 2006 nevešlo? Mě osobně štve můj web o Petrohradských kamenech. Existuje, ale zatím moc nefunguje. V příloze najdete informace, které by na něm třeba mohly být. Moc bych si přál, kdyby se ten web pohnul, jenže taky bych si přál, aby příští PADání bylo minimálně stejně dobré jako to poslední, aby se vyrobil průvodce i na ostatní oblasti v okolí Petrohradu, aby byly nové okruhy…a taky bych chtěl občas něco přelézt.

Petr(ohrad) Resch

Pdf dokumenty ke stažení:

 Petrohr_priloha - Chyby_v_pruvodci
 Petrohr_priloha - Sektor_Divocina (bouldery byly součástí PADání 2006)
 Petrohr_priloha - Prelezy_7C_a_vys
 Petrohr_priloha - Zeleny_okruh_Brana text + obrázek

Petr Resch   [úpravy] 21:12 23.12.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Díky!22:55:02 23.12.2006
Velký dík za všechnu práci, kterou Ty i ostatní děláte pro lezení v této oblasti! Je toho opravdu moc. Jinak s některými činostmi na Petráči, nenáročnými na lezecké schopnosti, bych občas třeba mohl pomoci.
ladaodpovědět 

 poděkování23:04:22 23.12.2006
Moc dobrá a tvrdá práce!Díky patří všem aktérům roku 2006!
Jirka Šváchaodpovědět 

 Doplněk...12:09:58 24.12.2006
Díky Petře za Tvojí vskutku sysifovskou práci!!!Hlavně díky tobě mají Čechy svou bouldrovou oblast světového významu. Jinak v seznamu 7C a víc, jsem si jen tak letmo všiml několika doplňků. Kometu vylezl v r.2005 taky Ján Smolo Smoleň a Obivaka Kenobiho letos Martin Tužka Matúška. Jo a Vilda Chejn přelezl své první 8A a to rovnou kanagom, Pod Hradem.
Smržákodpovědět 

 Ještě neni konec roku!!!12:37:47 24.12.2006
Jelikož je letošní póčo tak dokonalé, valíme zítra s Ondrou k vám. Né že by sme tu neměli co lízt, máme teď takovej pocit že děláme už jenom projekty. Každopádně budeme rádi za jinej matroš než-li je náš píseček. Budeme tam Po. i Út. tak doufám že tam nebudeme sami.
Ježourodpovědět 

 bouldry17:52:09 26.12.2006
Ahoj.Na Petrohradě je několik bouldrů, které i dle průvodce by měli jít s klasou dolů a zdejší průvodce to nějak nereflektuje.Berte to spíš jako nápad nebo názor.
Jsou to:na Bráně Anka chrastýš - na Lezci 7B+,dle průvodce  7B.
Ajta krajta-na lezci 7C-dle průvodce 7B+.
Pod Hradem Okluzní opruze-na lezci 7C-dle komentářů 7B.
Kůra-na lezci 7B-dle komentářů 7A+.
Hřbitovní kameny-Mezi kozy-na lezci 7C-asi spíše 7B+-dle komentářů.
Co ostatní na to?
Vildaodpovědět 
 Re: bouldry19:27:28 26.12.2006
Poslední 3 jsem nelezl, se zbytkem souhlasim.
Smržákodpovědět 
  Re: bouldry07:27:16 27.12.2006
6B a to maximalne )))
Kuzmicodpovědět 
 Re: bouldry18:10:05 27.12.2006
Je to PKáčko.
PKodpovědět 
 Re: bouldry19:02:28 27.12.2006
Souhlasím s tím většinou taky (nelezl jsem vše). Jen bych připoměl historii, záznamy na Lezci byly dříve než průvodce (přičemž většinou byly navrženy přímo Petrem) ted se to trochu reviduje a je dobře, že se ty okatější deviace od skutečné klasy trochu upravují. Jen nevím zda nepočkat, až se setká více zápisů v přelezech, které by devalvaci potvrdily.
 jirkasodpovědět 
  Re: bouldry20:18:54 27.12.2006
Čekat či nikoliv to je otázka, jsou i tací co bouldr záměrně nechaj na klasifikaci co je zde na lezci (například nadhodnocená)aby nepřícházeli zbytečně o body v deníčku!!! Možná by bylo dobrý ten deníček upravit, a nepřidělovat body podle subjektivního hodnocení jak jsem to názorně předvedl ve svém deníčku u cesty Železniční ( tak to pak Jirko smaž prosím )
01.01.2006 Železniční Hlubočepy 11- [5] 1345 OS 1 x
 jirousodpovědět 
   Re: bouldry10:36:25 28.12.2006
Jo Jirousi, mam podobnej nazor. Ma to ale hacky.
Idealni model mel vypadat takto. Priklad: Cesta/boulder je na Lezci za 7C pak ho da deset lidi a osum si ho zapise jako 7B+ a tak zmenime klasu na 7B+. To se ukazuje , ze nejak nafacha. Také byla uvaha, ze bychom to automaticky z techto zaznamu průmerovali, ale krome toho, ze by to bylo narocne na implementaci do kodu nevim, zda je to ten spravny model.
Pokud jde o Petrac, ten jiste projde revizi. Urcite ty nejvice citovane problemy.
Pokud jde o tvuj navrh, jsi pro to, aby se body pocitaly z ohodnoceni, bez ohledu na to, co si napises do denicku , rozumim tomu dobre?
Dalsi zmeny:
Od noveho roku bychom chteli zmenit body za OS prelez. Ozyvaji se hlasy pro snizeni bodove hodnoty. Ted je plus 145 bodu za os.
JirkaSodpovědět 
    Re: bouldry10:54:26 28.12.2006
Jasně, na Petráči změníš klasifikaci po komunikaci s Petrem ( a to je dobře protože je to nová oblast a bude si to sedat )ale v jinejch oblastech? V cizině?
Zapíšu li si bouldr psaný zde za 7C tak bych měl mít stejně bodů jako jiní, přesto že napíšu, že si myslím že to je 7B+ (moje subjektivní hodnocení).
Lovci bodů budou mít Fuego v Arcu 8b ale všichni víme že to je tak 8a. A nemá cenu vytvářet průvodce na Arco nebo jiný oblasti podle toho co řeknou místní lezci.
Toť můj názor, body mám v slipoch, ale myslim že bouldr právě kvůli ztrátě bodů lezci nechtěj popsat jako lehčí.
Jirous
 jirousodpovědět 
     dynamical grading12:11:23 28.12.2006
To te to vo slipoch pekne trapi, ze se tak rozepisujes:))
Na to ze je klasifikace jenom subjektivni zalezitost a prelezci jsou jejimi velmi nepresnymi merici, vcetne chyb a jejich rozptylu.
Spravedlnost bodovani jako celku, tak ta neexistuje. Pro zrejme pochopeni: dost lidi si tu uz v historii Lezce napsalo jakysi svuj pseudo-bouldr, ktery ani nemusi realne existovat. Zapominas na chybu zadavajiciho....

Davat stejny body za stejny bouldry ma hlavu a patu, jenom si nedovedu predstavit adminy jak budou stihat pripadny zmeny v case. Podivej na priklad bouldru (mn.c.) "Pod Hradem", polovina(mozna vic) mistnich 7b,b+,c byla shozena v prubehu doby o pismeno ci prisla plusko (cca). Mno, nechces navrhnout Jirkovi S. kod jak to zohlednit, realne provest kdyz mas v databazi stovky mozna tisice bouldru? a nezblbnout u toho:))

A co tajemny M.C. (uz zase vali 7C+:) a Jan Tleskac?

Pozdravuj zbytek Ajxovy galerky
 Laco Š.odpovědět 
     Re: bouldry13:15:00 28.12.2006
Ještě jedna věc, Jirousi, myslím, že ti lidi, kteří něco lezou, tedy spíše klasifikace těch cest, které lezou podléhá celkem slušné, kontrole. A asi nějaký velký oscilace tam nebudou. U bouleru je to trochu jinak, tam to víc lítá.
Změna ve smyslu, body podle klasifikace na lezci a ne podle tveho pocitu, bude lepší. Přijde ti to lehčí, tak si to napiš lehčí, nebo to do dej do poznámky.
 jirkasodpovědět 
    Re: bouldry11:07:20 28.12.2006
JJ přesně tak.
-Pokud jde o tvuj navrh, jsi pro to, aby se body pocitaly z ohodnoceni, bez ohledu na to, co si napises do denicku , rozumim tomu dobre?-
Myslim že víc lidí projeví svůj názor veřejně a pomůže tak vytvářet a dolaďovat klasifikaci.
 jirousodpovědět 
     Re: bouldry11:33:09 28.12.2006
Woe, to má hlavu a patu !!
Azbestodpovědět 
      Re: bouldry16:15:56 29.12.2006
Jj. Jirousovo názory, to je Pohádka:-)
Ale souhlas, bude to bič na bodohoniče a klasifikace se bude korigovat přirozeně konsenzem daleko větší skupiny lidí.Připadá ti to lehčí, tak si to uprav, ale body zůstanou. Nice:-)

Čugo a hepy njů jér
-----------------------
Smržák
smrzak.xf.cz
:-)
Smržákodpovědět 
 Re: bouldry14:01:06 02.01.2007
Až se z Anky a Ajty odloupne ten spoďák, co tam vzniknul časem (u 1.přelezu tam nebyl a zase tam brzo nebude), tak to bude zase 7B+ resp.7C. Zbytek souhlas. Vše se vyvíjí a už teď mám v hlavě další potenciální snížení klasifikací, ale i zvýšení. Snažím se tu ty diskuze sledovat a doufám, že se je podaří jednou přesunout na petrohradský web, kde to bude přehlednější.
Petr Reschodpovědět 

 Diky Reschikovi & spol.16:59:16 30.12.2006
Je to fakt super, ze se o tu oblast par nadsencu stara, rysuje se tady svetova oblast, a zaslouzite si fakt uznani. Jenom ohledne ty kvalifikace, jak chcete bodovat v denickach bouldry, u kterych docela zalezi na vysce lezce??
Standa & Honzaodpovědět 
 Re: Diky Reschikovi & spol.13:58:07 02.01.2007
Malí mají prostě smůlu a nebo může u některých věcí existovat rozpětí klasifikace a každý reálně zhodnotí, za kolik to měl. Doufám, že je nás většina, komu zase tak moc na nějakém bodíku nezáleží a budemem vůči sobě poctiví. Ve Fontáči je např. boulder za 6C/8A a to je sakra rozdíl (je to skok vpravo od Hale Boppu).
Petr Reschodpovědět 

 shrnutí10:41:42 04.01.2007
Především děkuji za slova chvály a za každý názor na klasifikaci, se kterým se Petrohrad dostává do stále reálnějších čísel. Všeobecně tak trochu souhlasím s Jirousem, že není správné napsat do komentářů domněnku, že je boulder lehčí a potom si přiřadit body za vyšší klasifikaci. Pokusím se sesumarizovat delší dobu v mé hlavě doutnající názory na klasifikaci některých boulderů - to ovšem neznamená, že jsou takhle těžké. Pojedu přiloženým seznamem shora dolů. A mimochodem věřte, že nejnovější bouldery, které na Petrohradu vznikají, mají klasifikaci řádně přitvrzenou a v podstatě odrážejí tuto rovnici:
7C - lezu na několik pokusů, v případě specifických věcí klidně i několik dní. 7C+ - minimálně celý den, klidně ale i víc. 8A - několik dní. 8A+ - výjimečná prasárna, dlouhodobější záležitost. Myslím, že příští PADání ukáže nový standard.
Seznam konkrétně (neuvedené věci bez větších změn, za základ považuji přiloženou tabulku, nikoli klasifikace uvedené zde na Lezci, jo a ještě jedna poznámka, v minulosti jsem se snažil co nejvíce vyhnout lomítkům, od stupně 7C však asi přece jenom mají svůj smysl):
Esso Rimmer - lehčí 8B (8A+/B)
Frodo Nakole - brutální 8B(+)
Špekmen - 8A (jednokrokovka)
Vlkodlak - 8A (Andrej Chrastina lezl jinak a velmi rychle si připsal přelez)
Hořící hněv - 7C+
Hrob... ??? (zatím dva přelezy a oba tvrdí, že je to lehčí, proč to tedy má klasifikaci 8A?)
Kanagom - lehčí 8A (7C+/8A)
Klukovský sen - 8A+
Magické oko - pro normálně rostlé jedince to asi nebude těžší než Vašek, slušelo by tedy asi jenom 7C+ morpho
Na krev - 8A/A+
Vlčí med - 7C+/8A
Zaťaté zuby - 7C+/8A (návrat k více reálnému lomítku, možná dokonce jenom 7C+)
Karavana mraků - 7C/C+
Pouze pro malé - 7C+/8A
Rychle a zběsile II - 7C/C+
Zuby - 7C/C+
Emily - 7B+
Mezi kozy - 7B+
Projektil - 7B+
Vrchcáby - 7B+
Ajta krajta - viz vyšší komentář, až se ulomí ten spoďáček, což je otázka několika pokusů, bude to zase 7C
Buďme k sobě přísní, svět se dívá.
Petr
Petr Reschodpovědět 

 Další zpřísnění10:50:25 08.01.2007
Moc lidí asi nepotěším, ale po diskuzi s Andrejem, který přelezl na Petráči kupu věcí (m.j asi 10 osmiček)navrhuji ještě několik přitvrzení:
Vlkodlak - Andrej potvrdil pouze 8A
Hořící hněv - fakt jen 7C+
Kanagom - fakt jen 7C+/8A
Karavana mraků - 7C/C+
Masakr - 7C/C+
Wolandova partička - 7C
Obivak Kenobi - 7B+ (ač specifické)
Prase vařený - 7B+
Staré mládí - 7B+
Otevřené zůstávají klasifikace m.j.:
No Exit - možná lehčí 7C+
Vec - Andrej to chce shodit na 7C(/C+)
Karma - lehčí 7C
Úsměv - lehčí 7C
Petr Reschodpovědět 
 Re: Další zpřísnění18:14:39 08.01.2007
Paráda, konečně je tu taky nějakej bouldr kterej jsem vylezl. Úsměv jsem dal na flash, a tak i to lehčí 7C mi přijde dost. Třeba mi to tehdá na PADání sedlo.
 jirousodpovědět 
 Re: Další zpřísnění14:55:15 17.01.2007
No dalo se to čekat, při letošních hromadných přelezech spousty boulderů.. jsou zbytečně dlouho dobré podmínky :). Když už jde o klasifikaci, a přeci jen pro srovnání boulderů je to zajímavé, tak se vším souhlasím. Zde je můj názor na klasifikaci toho co jsem lezl letos a můžu porovnávat.
když vyjdu z nového přístupu Petra, tak asi takto:
Nový život 8A (pakliže jsem to lezl správně a je to spojení boulderů za 7C+ a 7B+)
Zaťaté zuby 7C+
Mazec 7C+/8A
Fistule 7C+
Kanagom 7C+
Vašek 7C+
Magické oko 7C+
Hrob n. b. 7C/C+ (tady bych s Petrovo 7C nesouhlasil, ikdyž jsem asi slabej, tak mi přišla v Zillertalu tvrší klasifikace)
Loupež Ch. 7C/C+
Hořící hněv 7C/C+
Masakr 7C/C+
Karavana mraků 7C/C+
Cvičky ve tmě 7C/C+ Morpho
Zuby 7C
Vrchcáby 7C poctivé
Obivak Kenobi 7C
Tlamolep 7B+
Panelstory 7B+ Morpho
Prase vařený 7B+
Staré mládí 7B+
Emili 7B+
Projektil 7B+
Okluzní opruze 7B
 martinodpovědět 
  Re: Další zpřísnění15:10:19 17.01.2007
Docela se shoduješ s Andrejem. Jenom dvě poznámečky:
- Fistule kombinuje nástupové "Prase vařený" za 7B+ se "Zemí vzdálenou" (7C+) kterou leze prakticky celou. Osobně se domnívám, že "Země vzdálená" je potvrzené 7C+ (Andrej Chrastina, Adam Ondra) a má-li varinatu nástupu ještě za 7B+, tak by to mělo být v klasifikaci někde znát.
- Nový život: start vlevo jako Tlamolep, do "nosu", vodorovně do nástupové lišty toho 7B+ a pak teprve nahoru, mně to takhle přijde hodně drsnej mazec
Petr Reschodpovědět 
   Re: Další zpřísnění15:31:08 17.01.2007
add Fistule: v tom případě pro menší je to těžší.. já měl celkem dlouho zaháknutou levou špičku u nástupu a tak jsem si dost pomohl v krocích na hraně
add Nový život: lezl jsem to jak říkáš, jen nevím co znamená vodorovně z nosu do lišty... když se podívám na fotku Rosti tady na lezci, tak z téhle pozice jsem prodloužil pravou ruku přes přídrž do takové svislé dírky (bočáková lišty) hodně vpravo nahoře a levou rukou už na vrch do obliny...
Martinodpovědět 
    Re: Další zpřísnění13:48:41 18.01.2007
Nový život:
No tak to se bavíme o zcela jiném lezení. Hbitý jazyk začíná ještě metr vpravo. Zkus si nejprve tenhle boulder samotný a pak tu kombinaci. To je obtížnostně skutečně úplně jinde. To, co jste lezci s Rosťou, lezl-li to Rosťa stejně, jsou skoro Zaťaté zuby. Myslel jsem, že fotka v průvodci (str.68) je dost jasná.
Fistule: to je škoda, jestli to jde takhle ojebat, ale od toho jsou opakování, aby upravila menšího autora a ani Andrej nepatří mezi obry.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Další zpřísnění15:29:34 18.01.2007
Asi by to chtělo vidět na místě, ale myslím si že jsem použil chyty z hbytého jazyka jen jsem nešel tolik spodem ale ze velkého spoďáku jsem to přešáhl.. v tom případě se omlouvám za nepochopení tohoto problému a jdu si to smazat z deníčku :)
Martinodpovědět 
     Re: Další zpřísnění09:31:16 19.01.2007
Nový život: Ještě dodávám že po prostudování fotky v průvodci a ohledání kamenu na místě jsem lezl logický směr, který mi z toho vyplynul, viz můj komentář u tohoto boulderu.
Martinodpovědět 
 Re: Další zpřísnění15:11:04 17.01.2007
No dalo se to čekat, při letošních hromadných přelezech spousty boulderů.. jsou zbytečně dlouho dobré podmínky :). Když už jde o klasifikaci, a přeci jen pro srovnání boulderů je to zajímavé, tak se vším souhlasím. Zde je můj názor na klasifikaci toho co jsem lezl letos a můžu porovnávat.
když vyjdu z nového přístupu Petra, tak asi takto:
Nový život 8A (pakliže jsem to lezl správně a je to spojení boulderů za 7C+ a 7B+)
Zaťaté zuby 7C+
Mazec 7C+/8A
Fistule 7C+
Kanagom 7C+
Vašek 7C+
Magické oko 7C+
Hrob n. b. 7C/C+ (tady bych s Petrovo 7C nesouhlasil, ikdyž jsem asi slabej, tak mi přišla v Zillertalu tvrší klasifikace)
Loupež Ch. 7C/C+
Hořící hněv 7C/C+
Masakr 7C/C+
Karavana mraků 7C/C+
Cvičky ve tmě 7C/C+ Morpho
Zuby 7C
Vrchcáby 7C poctivé
Obivak Kenobi 7C
Tlamolep 7B+
Panelstory 7B+ Morpho
Prase vařený 7B+
Staré mládí 7B+
Emili 7B+
Projektil 7B+
Okluzní opruze 7B
 martinodpovědět 
  Re: Další zpřísnění15:16:47 17.01.2007
to je bordel.. stačí dát přenačíst a znovu sem naskočí poslední odeslanej komentář... prosím o smazání..
Martinodpovědět 

 Foto dne:
V délce za 7b.
Vila Velebita
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Poučení od anonyma? | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: bez ucasti | Re: Jdete do hajzlu | Re: Oslava |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (194)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (56)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (26)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 403 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 341 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 312 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 310 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 285 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.