Everest potřebuje diverzitu | Nepál |
Finanční prostředky sbírá na expedici
první zcela černošský tým horolezců, který hodlá v rámci boje za diverzitu vystoupit na nejvyšší horu světa Mount Everest.
Everest | 10:53:40 04.01.2022 | Tak hlavně, že Everest nemůžou zrušit. To třeba matematika, jakožto rasistická věda, to má v období cancel culture dost nahnutý. | Jirka | odpovědět |
  | Re: Everest | 12:14:43 04.01.2022 | a třeba ne.. jen takhle z patra mě napadá spousta možností, jak do matematiky zanést černošské téma. Tak třeba může být v cvičebnicích něco jako: "3 černoši sklidí pole bavlny za dva dny, kolik dní to bude trvat 6ti černochům? Předpokládejme, že se bílý farmář bičováním 3 černochů unaví stejně, jako 6ti - tedy snížení efektivity méně bičovaných černochů ignorujme". | | odpovědět |
  |   | Re: Everest | 13:26:55 04.01.2022 | Bavlnu tu radši ani nepřipomínej, kdyby Američané věděli jak se to bude vyvíjet, tak si jí radši sklidí sami. | Brandon | odpovědět |
UV vs barva | 12:44:45 04.01.2022 | S ohledem na silné UV záření ve vysokých výškách,barva kůže je zvýhodňuje. | | odpovědět |
  | Re: UV vs barva | 13:49:01 04.01.2022 | Ale zase nepoznají, že jim mrazem zčernaly prsty | | odpovědět |
  |   | Re: UV vs barva | 14:00:37 04.01.2022 | Poznají neb dlaně nemají opálené z visu na větvi. | | odpovědět |
  |   |   | Re: UV vs barva | 07:55:01 10.01.2022 | Líp se hledají v lavině. | Horoslužebník | odpovědět |
… | 13:09:55 04.01.2022 | A Mt. Everest Pride se bude konat v jakem terminu? :) | Hanz | odpovědět |
Rasistický sníh | 13:48:02 04.01.2022 | A bude moct zůstat sníh bílý nebo bude muset během výstupu přebarven? | | odpovědět |
  | Re: Rasistický sníh | 14:40:40 04.01.2022 | Naklady na prebarvovani se budou hradit z clenskejch prispevku jednotlivejch clenu UIAA. Ty se taky nalezite zvednou. A nez se sejde dost penez, bude zakazano nosit ledovcovy brejle. | | odpovědět |
  |   | Re: Rasistický sníh | 16:26:11 04.01.2022 | Stačí na žluto, to by mohlo projít | | odpovědět |
  | Re: Rasistický sníh | 21:15:03 04.01.2022 | Sníh je za normálních okolností modrej, kámo. | Stanislav | odpovědět |
rasistická výška | 14:09:05 04.01.2022 | mno, nedávno Everestu "nahradili" osmičku, další korekce budou jistě následovat.. | | odpovědět |
velebnosti to bych blil | 14:26:36 04.01.2022 | rasistická hora s koloniální minulostí, je na čase zavést přísné kvoty na diverzifikaci jednotlivých horolezeckých expedic,možná už by bylo vhodné to navrhnout i do čhs ať se to zavede rovnou v oddílech.. jeden negr jeden ind jeden asiat a bílej by mohl byt jenom z LGBT plus komunity. | | odpovědět |
Rosemary Saal | 14:28:50 04.01.2022 | je proste uzasna. Dojde s nima do zakladniho tabora, na vrchol.. nebo jim bude posilat modlitby z Katmandu? | | odpovědět |
  | A to je právě ten rasismus | 18:01:48 04.01.2022 | Parta černých rasistů se hlásí o výpalné. To se nám to expedicuje, když nám to ze strachu platí. | Nová doba | odpovědět |
  |   | Re: A to je právě ten rasismus | 21:28:28 04.01.2022 | Máš recht. Kdyby se ta parta černochů sebrala dala prachy dokupy, tak s pánem bohem a když pak vyvrcholí tak klidně palec hore. Ale ty žvásty o diverzitě, diskriminaci a rasismu ty jsou naprosto ubohý.
| Steve | odpovědět |
  |   |   | Re: A to je právě ten rasismus | 08:02:47 05.01.2022 | Jenže ty žvásty jsou právě součástí fáze "dát prachy dokupy". Přijde mi to jako docela chytrej nápad, jak získat prachy na vejlet. | honza | odpovědět |
  |   |   |   | Re: A to je právě ten rasismus | 07:15:03 06.01.2022 | jakože vejškofkama si nevydělali dost tak sháněj jinde? | | odpovědět |
I have a dream... | 18:06:12 04.01.2022 | Já tenhle projekt velmi vítám!Vůbec totiž není fér že jeden ze dvou prvovýstupců byl běloch a ještě navíc tenhleten koloniál! Takže bratrům fandím a podotýkám. Chraň tě ruka páně Evereste jestli tam na tobě někdo z bratrů zůstane. To by bylo nanejvýš rasistické a byly by nutné rozsáhlé protesty spojené s rabováním základního tábora! | M. L. K. | odpovědět |
3 mouchy 1 ranou | 18:07:30 04.01.2022 | Kdyby se cestou do základní vesnice stavili v Kathmandu v jedné nejmenované hospodě, redaktor by zabil 3 mouchy jednou ranou. Přinesl by 2 "zajímavé" zprávy jedním příspěvkem a počet komentářů by byl větší než druhá mocnina běžného počtu pod jedním článkem. A bude se ve světě smět napsat, že Everest se k nim zachoval nepřátelsky, protože díky jet streamu zčernal? Nebo naopak to bude bílý rasismus sněhu? | K. | odpovědět |
Dno | 21:54:37 04.01.2022 | Ten článek je naprosto pitomý výkřík "Podívejte jak nám tady teď diktují diverzitu!". Jedná se o soukromou expedici na Everest (z lezeckého hlediska naprosto nezajímavá), pokud chcete psát o rasismu a diverzitě, tak pořádně! Tohle je dno a komentáře to jenom potvrzují.
| Vojta | odpovědět |
  | Re: Dno | 09:52:05 05.01.2022 | pobouřený Vojta ! Obecné mínění se drtivě neshoduje s progresivním myšlením, tak je potřeba takovéhle články zakázat - jakkoli článek není výsměšný, jen popisuje a případně cituje protagonisty. Ono to totiž není potřeba, celá ta akce i s tím pozadím je absurdní sama o sobě. A redakci Lezce palec nahoru - i) s horama/lezením to (bohužel) cosi společného má, ii) dokumentuje smutný fakt, že woke nám dorazilo už i do hor a lezení. | Cancel | odpovědět |
  |   | Re: Dno | 10:45:06 05.01.2022 | Naprostý souhlas. Líp bych to nenapsal. | Karel | odpovědět |
Dost, prosim | 08:42:51 05.01.2022 | Kdo má ten poprskanej monitor furt utírat? | Papouš | odpovědět |
Prostě ne... | 11:37:57 05.01.2022 | Pánové a další komentující. Velmi bych ocenil, kdybyste ve svém uvažování a projevování zařadili jedno až dvousekundovou myšlenku „Tohle se prostě veřejně nepíše“ a řídili se jí. Tyto vaše komentáře jsou rasistické, hrubé a pitomé. Bude skvělé, když si je necháte buď sami pro sebe, nebo maximálně pro nějaký uzavřený kruh kámošů. Vaše texty opravdu nejsou „nekorektní“ a hrdé – jsou rasistické a blbé. Každý prd a blitka nemá být nazývána ostrovtipem nebo „projevením názoru“.
Někteří z vás naráží na tzv. cancel kulture, snahu vytlačovat „nekorektní názory“ a černý humor z veřejné diskuze. Bude skvělé, až si někteří z vás přečtou originální článek, na který se tady odkazuje. Můžete pak pochopit, že ve skutečnosti těmi, kterým nebyl poskytnut žádný veřejný hlas byli ti, kdo byli opravdu brutálně utlačováni – třeba afroameričtí otroci. A přesně o tom je myšlenka expedice. A zřejmě o ničem víc.
Ohledně sbírky a sponzoringu jsem nezaznamenal žádnou kritiku, když v nedávné době třeba vybrali Háček s Káchou 160 litrů na Ama Dablam, nebo když ČHS sponzoroval výpravy Holečka s Hrubým (sponzorovaný a zároveň předseda ČHS). Sbírky a sponzoring jsou naprosto regulérními prostředky expedic bez rozdílu barvy kůže horolezce. A ano, blahobyt a možnosti bílých horolezců byly umožněny i díky masivnímu zotročení lidí černé (a jiné) kůže. Může být těžké to přiznat, ale je to tak.
PS: Opravdu vidím spojitost mezi tím, že lezec.cz je zřejmě nejčtenější a zároveň nejzastaralejší český horo-lezecký web?
| JPPP | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 12:05:28 05.01.2022 | Zajímavé. Ta zkratka, jak generace Kuchařů, Rakoncajů a i koneckonců Holečků a Háků vděčí za své úspěchy ,,masivnímu zotročování lidí černé kůže".
Ale hlavně by jsi měl soudruhu všechny, kdo to vidí tak nějak jinak napráskat, přeci když se kácí nekorektní les, létají třísky. | | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 12:31:57 05.01.2022 | Zkratku děláš leda ty. Já jsem nikdy netvrdil, že tito čeští horolezci lížou smetanu otroctví. Expediční horolezectví prostě nějakou koloniální minulost má, to mu nikdo neodpáře. Anglie, Francie a další státy zkrátka z bohatství a poddanství kolonií masivně težily. SSSR otrockými gulagy a Amerika otroctvím černošským posilovali jakbysmet. To jsou fakta, co se učí na základní škole. A elitní expedice své doby tyto prostředky využívaly. | JPPP | odpovědět |
  |   | Re: Jsou to podvodnici | 12:35:55 05.01.2022 | Nejen Tvůj problem je v tom, že hledáš spojitost tam kde není. Pak bohužel špatná interpretace výsledku a naprosto chybný závěr. A ještě tomu věříš. Pro mě každý kdo zneužívá témata pro vlastní obohacení je podvodník a tahle skupina se řadí mezi ně. Protože ti kdo tam skutečně trpěli nebyli černoši, ale místní lidi. Tito pouze zneužívají situace pro vlastní obohacení. A s rasismem se jdi vycpat. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Jsou to podvodnici | 12:37:19 05.01.2022 | to patrilo na JPP... | | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 13:49:35 05.01.2022 | Zkratku děláš leda ty. Já jsem nikdy netvrdil, že tito čeští horolezci lížou smetanu otroctví. Expediční horolezectví prostě nějakou koloniální minulost má, to mu nikdo neodpáře. Anglie, Francie a další státy zkrátka z bohatství a poddanství kolonií masivně težily. SSSR otrockými gulagy a Amerika otroctvím černošským posilovali jakbysmet. To jsou fakta, co se učí na základní škole. A elitní expedice své doby tyto prostředky využívaly. | JPPP | odpovědět |
  |   |   | Re: Prostě ne... | 07:28:41 06.01.2022 | je to tak , práce jedněch zabezpečí blahobyt druhých, třeba ty, taky podporuješ otroctví a ani to nevíš. máš ponětí kde se bere lithium do baterek tvých eko aku spotřebičů?
a o černém otroctví by se toho dalo naplkat spousta, viš například o tom že v americe žili černí otrokáři a otroky jim dělali irové?
poklekni a kaj se hňupe | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Prostě ne... | 12:16:01 06.01.2022 | Myslím, že jppp tady kdysi čeřil vodu s uhlíkovou stopou a teď povýšil :D Co ho osvítilo, nevím. Snad trám na půdě... | | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 12:44:25 05.01.2022 | Špička penisu má několik set tisít nervových zakončení a přesto není tak citlivá, jako někteří lidé v diskusi... | Pe. | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 13:25:14 05.01.2022 | To JPPP
Zajetá klišé a slovní hříčky z nich vyplývající které tady v příspěvcích poletujou mi nepřijdou o nic horší než úroveň celé té akce jak byla prezentovaná na idnes.
Ty vtípky totiž nepředstíraj něco víc než jsou.
Jestli má projekt "black everest" za cíl zpropagovat lezení mezi afroetnikem, tak je to zcela ok.
Jestli je tam cíl ukázat, že "černý na to taky maj a můžou" a "teď napravíme starý křivdy" tak je to z podstaty blbě a navíc se to schovává za moralizující kecy. | Honzis | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 14:17:01 05.01.2022 | Souhlas. Kdyby řekli, že jsou parta afroameričanů a chtějí vylézt na Everest, aby pomohli ve své komunitě zpropagovat lezení a pobyt v přírodě, tak tomu nejde nic moc vytknout. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Prostě ne... | 15:09:27 05.01.2022 | Přesně tak.
Ale stejně by se (jako vedlejší produkt) mohli Rak i Mára nad těma svejma koloniálníma imperialistickejma vejletama zamyslet ! | | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 13:52:55 05.01.2022 | Really lidi? Vážně vás více triggruje nevinný článek poukazující na nějaké sportovní ambice a nespravedlnost než nahnědlé komenty? | JPPP | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 13:59:25 05.01.2022 | nějaké sportovní ambice = lezení na rasovym principu | | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 14:09:03 05.01.2022 | v čem přesně v roce 2022 shledáváš onu nespravedlnost? | | odpovědět |
  |   | Re: Prostě ne... | 20:53:28 05.01.2022 | Really, trigruje, komenty - jdi do pr..dle, neznáš mapu a zadarmo drahej. A tohle živíme. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Prostě ne... | 07:12:20 06.01.2022 | jj typicky svazak, | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Prostě ne... | 08:12:44 10.01.2022 | JPPP budeš se muset smířit s tím, že bílá kolonialni hhuba měla lepší bouchačky. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Prostě ne... | 08:19:40 10.01.2022 | rasisti sou vsichni bez ohledu na pigmentaci, belosi jsou v tom akorat lepsi.. jako ve vsem. | | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 13:58:50 05.01.2022 | +1 | | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 14:15:26 05.01.2022 | Ty by ses nám hodil do oddílu. Až zavedou povinné diverzní kvóty, tak afektlý progresivně smýšlející mravokárce vydá minimálně za dva body. Což se hodí - kde v tom našem zapadákově taky najít černou lesbu a inkluze vozíčkáře do sedáku taky nebude úplně zadarmo. | náborář | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 10:16:47 06.01.2022 | Kámo, je rozdíl, jestli poskytnu prostředky zcela dobrovolně, nebo (aktuálně) pod zcela reálnou hrozbou mediálního tlaku... (téměř, výjimkám čest) žádná globální nebo semiglobální firma nechce mít "nálepku" že ODMÍTLA financovat projekt viz. výše. Tak proto. | | odpovědět |
  | Re: Prostě ne... | 00:38:28 10.01.2022 | JDI DO PRDELE! | | odpovědět |
ehhh | 12:05:54 05.01.2022 | hoši je to tu fakt zatuchlý...ne to neni nekorektni humor(cancel culture ani z dalky), jen tu smrdí jeden rasistickej pseudovtip vedle druhýho...fakt mě to v lezecký komunitě překvapuje...vyvetrejte si u toho kompu a zkuste (pravdepodobne na stary kolena) jeste neco zazit, treba nekde v cizine ;) | VF | odpovědět |
Par zdrojov na dalsie studium | 16:20:33 05.01.2022 | krasne sa tu odbavujete na ucet ludi, o ktorych nic neviete a to este zo svojich privilegovanych pozicii.
Pre tych, ktori by sa chceli dozvediet nieco viac o tejto teme, staci nazriet (napriklad) na ukclimbing.com
www.ukclimbing.com/ articles/ features/black_ people_dont_climb_do_they-12940 (3medzery)
pripadne
www.ukclimbing.com /articles / features/meet_the_activists _helping_to_diversify_the_outdoors_pammy_johal-12841 (4medzery)
Ovsem toho materialu, ktory by tu niektorym rozsiril obzory je ovela viac, staci pouzit ten internet aj na nieco ine ako ventilovanie vlastnej frustracie:
www.climbing.com/ people/ diversity-in-climbing-a-tough-conversation (2medzery)
www.accessfund.org/ open-gate-blog/ jedi-101-for-climbers (2medzery)
samozrejme ocakavam skor, ze miestni odbornici na vsetko to zase raz celemu svetu vysvetlia, alebo aspon zanechaju nechutne rasisticke kecy sediac na tej istej peci na ktorej sa narodili....
| Miro | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 17:19:25 05.01.2022 | ...,,Skupina si klade za cíl ukázat na bariéry, které stále existují pro černošské komunity v přístupu k venkovním aktivitám“...
Tak určitě.
Jinak tady samořejmě standardní štych - nějací vykuci vynesou moderní rasovou kartu (mimochodem chtěl bych vidět toho zaměstnance-smělce, co by v korporátu v PR departmentu odmítl ,,učitelce Saalové" žádost o sponzorský dar), někomu to přijde kách a Ti jsou ihned označeni za rasisty, zápecníky, xenofoby, nahnědláky, čecháčky, supremacisty, milce koloniálních kratochvílí (viz článek na IDnes)... těch přívlastků je asi tak 150+. Trochu omšelé.
| | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 17:25:44 05.01.2022 | Víš, co by se stalo, kdyby některá z těch oslovených firem sponzoring takhle formulované "expedice" odmítla? | | odpovědět |
  |   | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 10:18:28 06.01.2022 | lulínci typu Miro nebo JPPPP takto nepřemýšlejí;) | | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 17:35:09 05.01.2022 | Von někdo potřebuje nějaký sonder privilegia, aby si sbalil ruksak a vyrazil lízt do skal/na stěnu/na cihlovou zeď za barákem? Přijedu lichej na stěnu do Dresdenu, poprosim místňáka, jestli by mě vodjistil, některej kouká víc blbě, jinej míň blbě, ale vodjistí mě. Kdyby mě nevodjistil, budu psát vo zlejch Sasech, sociálních bariérách, afirmativních akcích, inkluzích a jiný píčoviny? Ne, zabavim se něčim jinym. Takhle jednoduchý to mam. | Papouš | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 17:41:00 05.01.2022 | nekaz srandu a bojuj radsi s Kotlebovcema | | odpovědět |
  |   | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 20:46:01 05.01.2022 | Přesně, až do teď to bylo vtipný. Miro to zase zkazil. | Kazisuk | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 18:41:40 05.01.2022 | tak jsem oba články přečetl a moc nechápu, na co narážíš? V ani jednom z nich se nepíše, že by nějakém černochovi zakazovali vstup na stěnu nebo tak něco. V prvním si teda stěžuje, že čekal, že bude lezecká komunita víc přátelská a že bude nováčka podporovat a starat se o něj. Ale tady bych si troufl podotknout, že to není ani tak o barvě, jako spíš, že mu chybí kozy, páč když vidím na lokální stěně nějakou slečnu ve vypasovaných legínách obepínající zadek, která tam evidentně zabloudila někde z crossfitu nebo odkud, tak si na vřelé přijetí a ochotu komunity, zejména pánské teda, rozhodně stěžovat nemusí.
Takže bych poprosil, když máš tyhle diverzity evidentně v malíku, tak kde shledáváš jakoukoliv, byť malou diskriminaci jakýchkoliv ras v lezení? Třeba v Brně bývá na stěnách leckdy všehochuť barev či vyznání a nikdy jsem si teda nevšiml, že by se na kohokoliv koukal někdo skrz prsty | | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 19:36:42 05.01.2022 | to sou keci..mu nikdo nepomohl, chudinka..kdo pomahal me na zacatku, nikdo.. kolonialismus je zpet 80+ let. svobodu ma afrika cca 60let a jak to dopadlo cteme kazdy rok.. jestli nejsou schopni a dle, prelidneni, valek, hladomoru, bidy nejsou, tak je to pouze a jen JEJICH svobodny problem..
Jedna drobnost ke sportu: poklekava se pouze pred kralem a zadosti sve zeny o ruku..
Nejlepsi to tady zabiji borec co na lezekym webu pise svetacky ostatnim at vytahnou paty se zaprdeneho ceska. Tvl. lezcum..to je banda lidi co prokocuje vic zivota po svete za lezenim, nez cikani co kdy najeli :D | | odpovědět |
  | Re: Par zdrojov na dalsie studium | 11:34:05 06.01.2022 | " ... a to este zo svojich privilegovanych pozicii."
Cywe, jsem netušil, že prožít půl života v totáči za drátama byla "privilegovaná pozícia".
Tohle může napsat fakt jen trulo:-). | MM | odpovědět |
Nespravedlnost | 09:54:13 06.01.2022 | Když chtějí jet černoši na expedici, ať si seženou sponzory a jedou, netřeba kolem toho pořád plácat od diverzitě a kolonialismu...ta doba už je dávno pryč ať byla jakkoliv nespravedlivá, nikdy jsem neslyšel, že by například žid, chtěl zaplatit expedici, protože mu při holocaustu Němci vyvraždili půlku národa ...(mimochodem, to že černoch dostane peníze, protože je černoch, je podle mě rasistické 😉) | Kuba | odpovědět |
  | Re: Nespravedlnost | 14:09:45 09.01.2022 | Urcite by se ujal dalsi dil
"Kokosy na snehu" :) | A. | odpovědět |
tak nějak o podpoře sportu obecně | 10:06:20 06.01.2022 | podpora sportu ve smyslu sponzorování ultra drahejch "sportů" (od motorismu přes olympioniky po expedice) je pouze a jen byznys, do kterého se (více či méně dle regionu a povahy komunity okolo toho kterého sportu) kromě marketingu (na kterém není v principu nic špatného) cpou patologie od praní peněz po raketýring.
kdyby někdo jako fakt chtěl podporovat sport chudejch sociálně znevýhodněnejch dětí nebo ve vyloučenejch lokalitách, tak může začít tím, že ty děti s sebou někam vezme, daruje jim starý nepotřebný kolo, koupí mičudu a nebo dokonce z asfaltovejch plácků na sídlištích vypráská gangsty a fetky. | Lukas B. | odpovědět |
  | Re: tak nějak o podpoře sportu obecně | 21:48:58 06.01.2022 | Přesně, někdo by měl konečně oslovit sociálně znevýhodněný ve vyloučenejch lokalitách, zformovat pořádnej romáckej horooddíl, načerpat statní a eu dotace a hurá na stěny. I provozovatelé stěn by si kus koláče ukousli a všichni budou spokojený | Honzis | odpovědět |
  |   | Re: tak nějak o podpoře sportu obecně | 08:12:23 08.01.2022 | No, to se zeptej v Ostravě na bloku jak to tam vypadá, když má tréning skupina nadějných sportovců z vyloučených lokalit. Po zvukové i vizuální stránce pavilon opic. A hlavně nic nenechávat v šatně. Opičky jsou zvědavé | | odpovědět |
hory o hory | 13:06:13 09.01.2022 | Horam je nastesti nejaka diverzita u zadele,... mozna proto jsou to jedny z mala mist, kde je na svete hezky. Everest je uz desitky let dostupnej komukoli kdo ma love a zajem tam vylezt. Amerika ma spoustu afroamerickejch milionaru i miliardaru, takze keci o nedostupnosti a kolonialni minulosti jsou pase jako klobouky. Tyhle hura akce akorat lidi rozdelujou, v jednech podporujou ukrivdenost a v druhejch preziravost. Akce je to za me hloupa, ale hlouposti se ji hrave vyrovnaji komentare tady na lezci. | aTom | odpovědět |
  | Re: konec diskuze | 13:20:33 09.01.2022 | Ten kdo chce si cestu vždycky najde. Tito zneužívají situaci ve svůj prospěch. | | odpovědět |
|