LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Love to climb? So do we.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Crux - Karlovy Vary
gymnázium Orlová - Orlová-Lutyně
LSJ - Javorník

Prodejny
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
Rock Point Olomouc - Olomouc
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

BigWall Praha Vysočany otevírá 2. září

Nová stěna Big Wall v Praze Vysočanech otevírá 2. září 2013.

Stavba je zkolaudovaná, poslední překližka dosedla na své místo a na stěně se pod vedením Viktora střídají špičkoví stavěči.
Zbývá dokončit dopadiště pod boulderovkou, doladit recepci, podlahu na hale a pořádně uklidit.

Na první  lezce se těšíme 2.9. v 10:00 hod.

Všechny potřebné informace o stěně BigWall naleznete na našich nových stránkách www.big-wall.cz. Stránky zveřejníme koncem srpna. Zatím sledujte FB.

Záběry ze stěny z pátku 16.8. 2013:



Úvodní článek na Lezci o stavbě stěny: Big Wall - Nová stěna v Praze



Rak   [úpravy] 06:04 19.08.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Já bych to uznal08:42:23 19.08.2013
Vypadá to dost dobře. Já chci taky takovou u nás v Pardubicích
Robinodpovědět 
 Re: Já bych to uznal21:19:20 19.08.2013
i Ostravě ji chceme..i kilčo vlezného zaplatíme
chylasodpovědět 
  Re: Já bych to uznal21:52:56 19.08.2013
Souhlas, my ji chceme v Ostravě taky! :-)
Verčaodpovědět 
  Re: Já bych to uznal08:27:40 20.08.2013
To jsou teda cenový relace :). Doby, kdy bylo vlezný za kilčo už jsou bohužel dávno pryč..
odpovědět 
   Re: Já bych to uznal13:57:00 21.08.2013
Smíchoff od 20h je za 70 Kč. Doufám, že tady taky bude vstupný odstupňovaný podle času příchodu.
Vašekodpovědět 
    Re: Já bych to uznal16:24:50 22.08.2013
Hlavně doufám, že to chlapi budou mít levnější než baby! ;)
odpovědět 
     Re: Já bych to uznal16:55:00 22.08.2013
A další věc, která by byla super by bylo kdyby průměrné stáří cest nebylo 120 dnů jako je tomu na Smíchově ...
odpovědět 
      Re: Já bych to uznal07:30:35 23.08.2013
A další věc ,která by byla super je aby cesty byly na stěně aspoň 120 dnů. Jako na Smíchově.
odpovědět 
       Re: Já bych to uznal09:32:26 23.08.2013
To je fakt! Lidi, kteří tam chodí pravidelně, chtějí mít ty cesty nachozené a nechtějí čelit nějakým novým problémům. A pro občasného návštěvníka je zase dobré, že není vystrašen novotami, protože od jeho poslední návštěvy před půl rokem, se tam skoro nic nezměnilo ;). A takhle aspoň máš v průměru krásné 4 měsíce na to, si natrénovat svůj vysněný projekt na plastových chytech ..
odpovědět 

 To nejpodstatnejsi10:32:11 19.08.2013
Za kolik bude vstup?
Geoodpovědět 
 Re: To nejpodstatnejsi12:35:13 19.08.2013
No za málo určitě ne. Tipuju přes stovku. Ono to muselo dost stát.
odpovědět 
  Re: To nejpodstatnejsi13:18:26 19.08.2013
no ale třeba cena permic by mě takty zajimala. A nebylo by špatný, nabídnout nějaký se slevou v předprodeji :)
d.odpovědět 
   Re: To nejpodstatnejsi23:15:56 19.08.2013
No, možná zajímavý marketingový tah, ale my nechceme prodávat zajíce v pytli. Přijďte se nejdřív podívat.
Rakodpovědět 
  Re: To nejpodstatnejsi14:00:15 19.08.2013
Neco to stalo urcite, ale tim se az tak ridit nemuzes... vstup musi zohlednit konkurenci :-). Me je napriklad jedno, kolik to stalo, ale neni mi jedno, kolik to bude stat me :-). Nicmene urcite se tam pujdu mrknout!
odpovědět 
   Re: To nejpodstatnejsi15:05:49 19.08.2013
Imho tahle stěna nebude mít potřebu konkurenci potírat nižšími cenami.
honzaodpovědět 
    Re: To nejpodstatnejsi12:09:09 02.09.2013
..což se zveřejněním ceníku potvrdilo.
honzaodpovědět 
 Re: To nejpodstatnejsi22:55:50 19.08.2013
Ceník všech našich služeb zveřejníme na našem novém webu www.big-wall.cz během příštího týdne.
Rakodpovědět 

 Prosím, prosím ...16:03:50 19.08.2013
Jen bych chtěl poprosit, abyste nevycházeli vstříc trendu snižování náročnosti cest, jako se to děje třeba na Smíchově, ale abyste zachovali obtížnost odpovídající klasifikaci a abyste na stěně měli i pár cest opravdu sportovního až závodního charakteru. Viktor cesty umí, doufám, že lezení bude spíše technické a že na této stěně půjde nejen lézt, ale i trénovat.
Jíraodpovědět 
 Re: Prosím, prosím ...17:20:13 19.08.2013
Máš smůlu, měkká klasa zvyšuje návštěvnost. Např. Turecko.
Hlavně u cest do 7UIAA. Od 8UIAA může být klasa klidně tvrdá
odpovědět 
  Re: Prosím, prosím ...18:49:19 19.08.2013
Ne tak úplně s tou tvrdostí. Na Smíchově si zvykli sice udělat třeba těžší cestu, ale doprostřed dají odpočinkové madlo nebo kout, kde si stoupneš i bez rukou. A když pak můžeš každé 3 - 4 metry odpočívat a vyklepat, tak i když kroky klase odpovídají, cesta jako celek ne.
odpovědět 
   Re: Prosím, prosím ...23:10:43 19.08.2013
Na Smíchově se obecně cesty zhoršily ( Salewa závody- dole až moc lehký, nahoře hodně těžký), ale snad se to zlepší, sezona přichází:)
A.odpovědět 
    Re: Prosím, prosím ...06:55:59 20.08.2013
no, ono se asi nejde zavděčit všem. Když dáš cesty těžký, tak ti budou lidi řvát, že si za svý prachy nezalezou. Asi je lepší udělat madlo a nikdo tě, když seš takovej borec, nenutí, abys tam odpočíval. :-D
kpodpovědět 
     Re: Prosím, prosím ...09:28:19 20.08.2013
No já myslím,že A. už něco vylezl. Uvnitř i venku. Cesta má bejt pořádná a myslím si,že každej konzument si ve svý obtížnosti vybere,nebo aspoň měl by. Proč stavět tak aby se v 8+ mohl prcat lezec s problémy lezoucí 6-. Nikam ho to neposune. Že to někteří nechápou není moje věc. Taky to platím a taky chci svojí kvalitu. To zn. vyvážený cesty který nebudou dole lehký a nahoře nesmyslný.Chci vyváženou cestu. Nestaví to příroda a já to taky platím. Chápeš? Taky platím tak taky chci.
odpovědět 
      Re: Prosím, prosím ...09:43:00 20.08.2013
Přesně tak, souhlasím. Když se snažím vylezt svojí rekordní klasu, na kterou jsem doteď neměl, vylezu cestu a vidím, že to bylo nezaslouženě lehčí, tak mi to dojem spíš zkazí, než aby mě to nějak povznášelo.
odpovědět 
      Re: Prosím, prosím ...10:50:10 20.08.2013
proboha proč se hned čílíš:-D Nechci vést cholericky laděné debaty, řekl jsem svůj názor úplně v pohodě :-D Já nevím, kdo je A., ale tak třeba ať postaví super cesty on a budou všichni spokojeni. Ale FAKT tady nechci hystericky řešit, co si platím a co ne, tak prosím mír. :-D
kpodpovědět 
       Re: Prosím, prosím ...11:05:28 20.08.2013
Jsem asi poslední, kdo by se zastával stavěčů, ale obecně platí, že cesta na závody nemá být vyvážená. Naopak musí postupně gradovat.
Syselodpovědět 
        Re: Prosím, prosím ...14:45:25 21.08.2013
nic proti ničemu, cesty určené pro závody určitě účel splnily. Jenže pak se stěna opět otevře pro veřejnost a mě napadne otázka"proč se udávají výšky stěn, když do čtvrtiny lezu za 7, do půlky za 8-, do tříčtvrtin za 8/8+ a závěr trochu ztěžkne.výsledek tak max.9- psaná za 9. neztrácí cesta zbytečně metry? když si v podstatě zalezu kolem dvou expresek pod řetězem ?"
Cesta dejme tomu "graduje", ale jako celek nezaujme, přestože krokově hezká.
"Tak lez těžší " tuším odpověď. Další salewa - závodní. Do půlky žebřík, přes tři expresky super lezení, dolez přes poslední kotel jak sviň, kroky af udělam, ale v kuse? klasifikace 10-, přičemž od výše zmíněné "9" neúměrné ztížení. A to se jedná "pouze" o dva stupně.
Nekritizuju, pouze vyjadřuju svůj názor na stavění cest a klasifikaci. A o těch, co se mi líbily, taktně mlčim :)
A.odpovědět 
        Re: Prosím, prosím ...22:00:56 24.08.2013
Nevyváženou cestou jsem myslel lehký spodek, těžký krok a lehký zbytek. Nebo třeba vše lehké a nahoře dva těžké kroky. Pokud cesta postupně graduje, je to v pořádku, alespoň u závodních cest. U tréninkových si tím nejsem jist. Z hlediska tréninku mi přijde zbytečný lézt lehkých spodních deset, prostředek nacvičovat a vršek nedat.
odpovědět 
     Re: Prosím, prosím ...23:42:14 23.08.2013
Nikdo nepsal, že mají být cesty těžší, než odpovídá klase. Ale neměly by být lehčí. Napsat na sedmu že je to osma jen proto, aby si tam průměrní lezci chodili spravovat sebevědomí, je hloupost. Jednak mám osobní výhrady a jednak jsem už mnohokrát zažil, jak se lidi chlubili, že lezou na Smíchově sedmy a pak měli na jiné stěně problémy se šestkami. Ale celkově je důvodů více, pokud se někdo chce v tréninku (třeba přes zimu) posunout, potřebuje dobré cesty. A třeba Viktor je staví a na Smíchově dříve stavěl. Do háje to šlo až v poslední době. Faktem je, že Viktor tam už nestaví a cesty od Olčy nebo o Raula jsou většinou hezké, ale právě klasa bývá nadhodnocená.
odpovědět 
      Re: Prosím, prosím ...08:46:43 24.08.2013
Mě se třeba cesty od Raula hodně nelíbí. Většinou jsou stavěný tak, že jsou strašně vysoko nohy vzhledem k nohám. Hlavně výlezy z převisu jsou v jeho cestách pro normálně rostlý lidi trochu otravný. Navíc mi ani nesedí cvakání expresek - chyty a nohy na to jsou umístěny tak, že cvakáš buď hodně nad sebou nebo pak až pod úrovní pasu. O cvakání v úrovni pasu nemůže být v jeho cestách ani řeč. Ale třeba mám jen smůlu a jeho cesty mi nesedí.
odpovědět 
       Re: Prosím, prosím ...22:02:52 24.08.2013
Tak z tohoto hlediska jsem to ještě nikdy neposuzoval. Cvakám jak to vyjde, někdy třeba ani necvaknu. V lehké nebo naopak těžké cestě občas vynechám, cvakat každý metr mi přijde divné.
odpovědět 
    Re: Prosím, prosím ...17:26:48 20.08.2013
Prostě závodní cesta která postupně graduje, každý někam doleze a pěkně se nám to rozřadí podle výkonnosti. Ale tak to má být lamo.
Robert odpovědět 
     Re: Prosím, prosím ...08:23:25 21.08.2013
No jenže nesmí to bejt 6+ 13m a pak boulder zakončenej skokem do oblé mikrojeby. To není gradující cesta. A vyvážená znamená stejnoměrná. Začneš krokama za devět a poslední krok je za devět. Kolik jich ty Robertku po sobě takovejch uděláš? 35,40, nebo 55? :D Nebo jako AO 90? Víš ona cesta může gradovat i tím,že jsou tam stejné kroky dole i nahoře. A dokonce i uprostřed. :D
odpovědět 
      Re: Prosím, prosím ...14:22:57 21.08.2013
Jen technická: jak vidět, objevil se tady ještě jinej Robert - vítej do klubu :). Nicméně, chtělo by to nějak rozlišovat nicky, ať to nevypadá, že já označuju lidi lamo ;(
(Samozřejmě, že na podpis Robert nemám žádný výhradní právo - to jen aby nedošlo k nedorozumění :) )
Robert historickýodpovědět 
      Re: Prosím, prosím ...15:49:57 21.08.2013
Jako dobrý, v podstatě souhlasím, ale co třeba boulder, lepší chyt na cvaknutí, boulder, trochu lepší chyt na cvaknutí, cesta, co má rytmus, každý krok není stejný, ale stejně je to vyvážené. Mě přijde, že na umělé stěně zvyšuje obtížnost časté cvakání a ne vždy na to stavěč myslí. I když mě je to v podstatě fuk, dojde mi tak jako tak skoro ve všem...
Bídaodpovědět 
       Re: Prosím, prosím ...07:40:13 22.08.2013
No taky to tak jde,ale víš jak, na trénink vytrvalosti je dobrý když tě setřese laktát někde nahoře,než když tě setřeše maximálka v první třetině. Naladit ty bouldry bude stavěčsky těžší a každej průměrnej vytrvalec už dneska v chytu odklepe. No ale zase je hafo lidí, co nelezou jinde než na umělce a chtějí tam cesty jako ve skalách. Tak proč vlastně ne. Je většinou docela těžký zavděčit se všem.
odpovědět 
       Re: Prosím, prosím ...13:10:09 23.08.2013
to nee, takhle bysme na juru nenatrenovali, to chce skalni cesty: prichod ke ctvrty presce, tri bolavy krysodiry co chystaji pacienty pro Hebelku, a nasledny vitezny odlez od paty presky nahoru. pokrocily muzou mit i dva bouldry, mezitim pochopitelne madla.
L.odpovědět 
        Re: Prosím, prosím ...13:50:32 23.08.2013
No tak to jsem zvědavej jak v takovéhle cestě natrénuješ už třeba jenom na Nikitu. Ty krysodíro bolavá :D
odpovědět 
 Re: Prosím, prosím ...08:30:47 20.08.2013
Technický cest jsou bezesporu fajn. Ale na trénink, pokud to nemáš na chození, jsou úplně naprd. Na trénink se spíš hodí přímočarý cesty.
odpovědět 
 Re: Prosím, prosím ...21:29:56 20.08.2013
Klasifikace bude plně v kompetenci stavěčů. Navíc na našich stránkách bude seznam cest, kde bude možné se ke klasifikaci každé cesty vyjádřit. Podle ohlasů bude případně klasifikace přehodnocena. Vždy to však bude po dohodě se stavěčem.
Rakodpovědět 
  Re: Prosím, prosím ...08:40:58 21.08.2013
Ještě jeden dotaz na Raka: cesty na rychlost se budou moci vyzkoušet už po otevření nebo budou až později? Chci si je vyzkoušet a u nás není kde....
odpovědět 
   Re: Prosím, prosím ...10:19:22 21.08.2013
Standardní (15 metrová cesta) bude připravena od začátku.
Rakodpovědět 

 Flexi Pass poukázky10:14:35 20.08.2013
Ahoj, budete na stěně přijímat flexi pass poukázky jako na jiných pražských stěnách?
Díky a držim palce
Saraodpovědět 
 Re: Flexi Pass poukázky21:41:43 20.08.2013
Zatím nemáme na tyto poukázky uzavřenou smlouvu.
Rakodpovědět 
  Re: Flexi Pass poukázky09:19:19 22.08.2013
Skoda, diky. Tak to na permici nevidim:(... alespon se prijdu podivat
Saraodpovědět 
   Re: Flexi Pass poukázky19:37:25 22.08.2013
Netřeba litovat. Rak říká „zatím“, protože těch věcí, které je potřeba před otevřením zařídit, je milión a nedá se všechno dělat najednou. Ale ty smlouvy jsou v plánu a třeba je i do otevření stihneme. :)
vl.odpovědět 
  Re: Flexi Pass poukázky13:41:46 22.08.2013
Ahoj ja pouzivam benefitplus, to si uzavrete urcite taky at k vam muzu chodit, uz se tesim. Hroza i Smichoff to berou a ja to potrebuju nekde utratit:)
modpovědět 
   Re: Flexi Pass poukázky12:22:44 23.08.2013
na benefit plus to staci jejich faktura, smlouvu mit nemusi.... ale je to pohodlnejsi pto tebe kdyz ji maji... das papir vezmes permici a hura.. :)
odpovědět 

 Délka lana12:05:13 22.08.2013
Jaká bude potřeba délka lana?
předpokládám že se to bude v různých profilech dost lišit, bude to u nich uvedený?
Uvažujete o prodeji vhodně dlouhých lan za nějakou zvýhodněnou cenu třeba k permici? Myslim, že dost lidí bude potřebovat na stěnu delší lano, než teď používaj.
d.odpovědět 
 Re: Délka lana16:47:04 22.08.2013
Minimální délka lana bude 50 m. Nějakou akci chystáme. Vše zveřejníme příští týden na novém webu.
Rakodpovědět 

 databaze cest Vysocany13:33:17 23.08.2013
Pokud bude se mozne na vasem webu vyjadrit ke klasifikaci cest...
Nechcete rovnou udelat databazi cest...denicky...zebricky...neco jako na Lezci?
Bylo by to motivacni a urcite by to melo reklamni efekt.
Lezec.cz nechce preklizkove cesty ve sve databazi...
odpovědět 
 Re: databaze cest Vysocany13:59:21 23.08.2013
To je dobry napad! Clovek by si mohl sledovat svuj progres. Dobry by i bylo, kdyby lidi mohli ty cesty hodnotit, psat k nim poznamky atd. Urcite by to i pomohlo v rozpoznani poptavky po konkretnich typech cest a nasteveni spravne klasy.
odpovědět 
 Re: databaze cest Vysocany13:59:55 23.08.2013
Rovnou chceme. :)
Na novém webu toho bude i víc, nechte se překvapit.
vl.odpovědět 
  Vysočanskej parking14:14:12 23.08.2013
Bude se tam dát parkovat v areálu? Pro automobilové nájezdníky to může být zajímavá informace.
odpovědět 
   Re: Vysočanskej parking14:17:17 23.08.2013
Ano, máme vyhrazená parkovací místa v areálu. Přímo u vchodu na stěnu.
vl.odpovědět 

 Stěny a závody. 15:42:32 24.08.2013
No, hezké. Ale mám dojem, že kvalitních a velkejch stěn bude (a vlastně už i je) u nás vzhledem k té lezecké populaci u nás dost. Jenom mám obavy, že žádná z nich neposlouží k tabulkovým závodům a ty budou opět na stěnkách do 10m. Stěna Svitavy, Písek a Vertikon - Singing rock Zlín jsou asi vzácnou vyjímkou. On ten tržní system má svý plusy i minusy......
No - teď se alespoň tak trochu chytají i  Holešovice a snad tam někdy i ten tabulkovej závod na rychlost bude (i přes známý názorový problémy), bylo by to jen k lepšímu.
Honzaodpovědět 
 Re: Stěny a závody. 20:38:38 24.08.2013
Ale tohle je záležitost ČHS. Nevidím do úplně všeho, ale mám takový pocit, že tady nejde jen o peníze. Když může Smíchov zavřít skoro celou stěnu kvůli svým malým závodům (nebo Holešovice na celý víkend), určitě by tak udělali i pro závody pod hlavičkou ČHS, kdyby..... Třeba se to s novým vedením ČHS změní.
odpovědět 
  Re: Stěny a závody. 13:00:25 25.08.2013
No - snad můžeme doufat. Ono totiž nejde jen o to startovné. Ta spousta rodičů a doprovodu taky potřebuje oběd a t.d. a pár stánků s materiálem by taky cosi vydělalo. Takže ono je asi třeba uvažovat komplexně.
Honzaodpovědět 
   Re: Stěny a závody. 18:09:35 25.08.2013
To s tím ČHS bylo myšleno trochu jinak. Třeba na jedné velké nejmenované stěně nemůže majitel přijít ČHS na jméno a raději by zkrachoval, než by se se stávajícím vedením na něčem dohodl. Je to o lidech, ne o penězích. Ty jsou samozřejmě také důležité, ale nejsou vše.
A kromě toho, dnes nejsou závody ČHS (včetně ČP) žádná extra nebo považovaná akce, spíše je to fraška. Takže vlastně o nic nejde. Ani dnešnímu ČHS, ani těm majitelům stěn.
odpovědět 
    Re: Stěny a závody. 00:14:47 26.08.2013
Tak to je zase všechno kritizující chytrolín...
Na ČP v tom výše zmíněným Zlíně jsi byl, že mluvíš o frašce? To byl parádní závod, se vším všudy.
odpovědět 
     Re: Stěny a závody. 03:26:00 26.08.2013
Ale jo, závody jako takové mohly být pěkné. Proti organizaci nic nenamítám. Jenže co ty výkony? Srovnej si maximální obtížnost cest na ČP nebo MČR s cestami mezinárodních závodech. Takže dobře, abychom byli přesní, závody fraška nejsou, fraška jsou výkony. Ale vlastně když ti pak ČHS argumentuje, že na MČR nemůže postavit cesty obtížnosti obvyklé u srovnatelných závodů v zahraničí, protože by je u nás nikdo nepřelezl a na závody nikdo nepřišel, tak se fraškou stávají i ty závody jako takové.
odpovědět 
      Re: Stěny a závody. 07:30:00 26.08.2013
Srovnatelným závodem k MČR myslíš jaký závod? MČR odpovídá třeba mistrovství Polska nebo Německa a tady ty cesty srovnatelné budou. Pokud bys chtěl u nás cesty jako na světovém poháru, tak otázka zní proč? Na SP jezdí ti nejlepší z jednotlivých zemí a tomu musí odpovídat i cesty. Českým podmínkám cesty odpovídají. Máš podivné nároky. Proč by na našich závodech musely být kroky jako na závodech SP v Chamonix?
odpovědět 
       Re: Stěny a závody. 10:47:12 26.08.2013
Vždyť to píšeš sám.

Na SP jezdí ti nejlepší z jednotlivých zemí a tomu musí odpovídat i cesty. Českým podmínkám cesty odpovídají.

Českým podmínkám opravdu odpovídají. Jenže podle výsledků z poslední doby české lezení velmi upadá. A místo zvýšení nároků na lezce se raději staví lehčí cesty. Pokud nemáme žádné ambice na mezinárodní scéně a ani zájem o výchovu, rozvoj a motivaci nových talentů, tak máš pravdu. Ale vzhledem k tomu, že stále máme a platíme cosi jako repre, která se nominuje podle pořadí na závodech v ČR, tak by i ty závody měly odpovídat následnému potřebnému výkonu. Dokud tomu tak nebude, budou všechny závody pod hlavičkou ČHS jen takovým malým směšným hraním si na tom našem písečku bez ohledu na to, zda závodníci lezou na max a jak dobře jsou ty závody uspořádané.
odpovědět 
        Re: Stěny a závody. 12:22:50 26.08.2013
Takže když byl ve špičce Mráza a Adam, tak se u nás na závodech lezly cesty jako na svěťáku? To asi ne, že? Jak souvisí obtížnost cest na závodech s výkonností lezců? Když budou cesty těžší tak jen vypadnou u druhý expresky - ale určitě nezačnou mít motivaci k tréninku. Spíš už na závody nepřijedou, protože si nezalezou. A ta vnitřní motivace lezce je rozhodující, jak bude trénovat a jakých výsledků bude potom dosahovat. Obtížnost cest na závodech to moc neovlivní.
odpovědět 
         Re: Stěny a závody. 12:42:02 26.08.2013
To je přesně ten blbý přístup. Nezdá se ti divné, že jiné státy mají v repre a ve starovním poli opravdu spoustu úspěšných závodníků, kdežto my se tu dlouhodobě oháníme pouze dvěma jmény a to ještě Mrázek už neleze a výsledky AO jsou v závodem poměrně diskutabilní.

A co se týká té neúčasti závodníků na závodech s těžkými cestami a motivace, tak to možná platí pro běžné závody, ale vůbec by se to nemělo týkat nominačních do repre. Naprosto nemotivující je naopak současný stav. Proč by se měl kdokoliv snažit a usilovně trénovat, když má účast v repre a výlety do zahraničí placené ČHS i když leze mizerně? Jak jsem psal výše - současný stav závodního lezení připomíná velmi nepovedenou frašku pod taktovkou ČHS a je naprosto demotivující pro všechny, kteří by to s lezením mysleli opravdu vážně. A s tím souvisí i trénink, protože kvalitní tréninkové a závodní cesty jsou nezbytností.
odpovědět 
          Re: Stěny a závody. 13:13:55 26.08.2013
Jiným státem myslíš jakou zemi? Francii, Německo, Itálii Rakousko? Uveď mi příklad srovnatelného státu (počtem obyvatel a přístupem k lezení), který je daleko před námi. Není třeba propadat trudomyslnosti a všechno svádět na ČHS.
Jo, a omlouvám se Rakovi - tahle debata pod článek o jeho fajn stěně asi nepatří.
odpovědět 
           Re: Stěny a závody. 13:41:09 26.08.2013
Já myslím, že závody a cesty na těchto závodech u nás jsou v pohodě. Problémem není ani tak, reprezentace jako taková. Tam se prostě kvalifikovali ti, kteří na to měli se tam kvalifikovat a chtěli se tam kvalifikovat.
Problémem, je dle mého, finanční podpora těchto reprezentantů. U mnoha současných reprezentantů je to vyhazování peněz. Je to stejné jako, že by měl být udělen " výstup roku" za každou cenu. I kdyby šlo o výstup na Sněžku. Prostě, když není kvalitní výstup. Ocenění se neudělí. Když nejsou výsledky ze závodů neměla by být ani finanční podpora.
LRHodpovědět 
            Re: Stěny a závody. 14:19:22 26.08.2013
Libore, když jsou cesty u nás tak v pohodě, proč Libor jezdí trénovat do zahraničí?

A proč mnoho závodících lezců tak často jezdí trénovat na stěny třeba do Imstu?
odpovědět 
             Re: Stěny a závody. 14:53:06 26.08.2013
Libor ml. musí jezdit ven, protože tu cesta na rychlost nebyla. Od pondělí si může koupit permici do Vysočan a jezdit tam. Třeba se už brzo dostaví Kladno a má další možnosti.
Proč se jezdí do Imstu? Protože tam jsou na jednom místě dvě stěny, bouldrovka, bazén, kemp, další stěna v Innsbrucku, kousek na skály. Prostě všechno co potřebuješ k přípravě. To ti žádná ze stěn tady v ČR nenabídne. A taky potřebují změnu, těch pár domácích stěn u znají ze zimy.
odpovědět 
              Re: Stěny a závody. 15:15:17 26.08.2013
Zní to hezky, ale vždy, když jsem se s někým bavil, tak tyto tebou uváděné stěny doporučoval zejména kvůli naprosto odlišným cestám. Kemp nikdo nezmiňoval :-) Ostatně, většina z toho, co uvádíš, je zbytečná. Kdyby vhodné stěny byly třeba v Praze, nepotřebuješ přeci kemp a nebudeš se ohánět tím, že je v blízkosti další stěna, když jen tady v Praze jsou 2-3 další. A do hodiny, což je Imst - Innsbruck, třeba Písek nebo Jablonec. A bazénů tu máš také několik.

A Libor? To, že od pondělí si může koupit permici do Vysočan a jezdit tam, je vlastně potvrzení, že tu stěna s potřebnou cestou chyběla. Teď ještě jaké budou chyty a jak bude postavená.

A mimochodem - jakou roli v postavení té nové rychlostní cesty sehrálo ČHS? Že by svaz zase stál mimo a nová cesta vznikla více méně náhodou? Nebo se pletu a svaz třeba zadotuje chyty? Bylo by fajn, kdyby se ČHS spojilo s Rakovičem a za jejich podpory stěna splnila IFSC Speed Rules 2013. Ale co myslíš, jak to dopadne?
odpovědět 
               Re: Stěny a závody. 16:39:25 26.08.2013
Víš co musí splnit certifikovaná stěna IFSC? Na starých stránkách byl ceník a byl by to pořádný zářez do rozpočtu ČHS.
odpovědět 
                Re: Stěny a závody. 17:05:46 26.08.2013
Vím, četl jsem to. Úmyslně jsem to trochu přehnal, abych to mohl použít pro ilustraci problému. I když zrovna chyty by mohly i pro trénink být důležité, myslím, že taková stěna nebude potřebná. Ale podobná spolupráce ČHS a provozovatelů stěn by pro tréninkové cesty v boulderu i obtížnosti potřebná byla. Neříkám, že takové musí být všechny cesty, ale dva tři stavěči, kteří by každý měsíc někde udělali pár cest, na kterých můžeš potrénovat nebo si třeba jen ověřit svoji aktuální kondici, by na škodu určitě nebylo. Třeba i jen pro vlastní zpětnou vazbu. Třeba by se trochu změnil přístup. Dneska oblézáš kolem dokola Smíchov, umístíš se v ČP a sebevědomí je nahoře. Pak vyjedeš ven a jen se hledají problémy. Blbá doprava, špatný krok, uklouzlo to ... Kdyby si závodníci mohli pravidelně srovnávat sebevědomí i na cestách jako jsou na svěťáku, třeba by sami poznali, že na to nemají a začali by trénovat tvrději. Nebo se na repre vykašlali. Oboje by bylo přínosné. Ale když nemáš srovnání a jen jednou za čas vyjedeš ven, nedopadá to dobře.
odpovědět 
           Re: Stěny a závody. 14:14:46 26.08.2013
Já nevím, zda nepatří. Týká se druhu a kvality cest. Co se týká toho tvého dotazu a konkrétního požadavku, tak ti na něj odpovědět nemohu. Bylo by to jen vytrhávání věcí z kontextu. Stav našeho lezení není zaviněn jen jednou jedinou věcí, která by šla snadno pojmenovat a napravit, ale jedná se o celý komplex jednotlivých maličkostí, které jednotlivě samy o sobě problematické nejsou, ale jako souhrn do jednoho celku působí velmi negativně. Náprava je podle mne možná jen tak, že se vymění celé vedení sportovní části ČHS a začne se k závodnímu lezení přistupovat s jinou filozofií. Všimni, že nikoho neurážím, jen říkám svůj názor. Možná se pletu, nevím. Třeba je to vše jinak. V každém případě bych kvalitní technické cesty uvítal a když o tom tak přemýšlím, tak vlastně i ta změna v ČHS může být iniciována právě provozovateli stěn, protože jednak na tom mohou stěny dlouhodobě jen získat a jednak je na nich ČHS v oblasti závodního lezení existenčně závislé.
odpovědět 
            Re: Stěny a závody. 15:06:12 26.08.2013
Puč v ČHS provedou provozovatelé stěn? :-)Proč by to dělali? Aby mohli stavět těžký závodní cesty a prát se o uspořádání závodů? Tady existuje nějaká jiná filozofie přístupu ke sportovnímu lezení? Taková filozofie která zlepší sportovní úroveň? Něco mi uniká? Pokud máš nápady, které něco zlepší tak nemusíš čekat až někdo vymění vedení ale můžeš je navrhnout a zkusit prosadit hned. Je konec léta a už brzo začnou přípravy nového závodního období.
odpovědět 
             Re: Stěny a závody. 15:15:37 26.08.2013
Libor musí jezdit trénovat jinam, protože standardka u nás nebyla. To je něco jiného. U obtížnosti je zase hloupost trénovat jen u nás. Prostě závodník musí rotovat po stěnách i v zahraničí. Stejně tak rakušáci jezdí do švajcu i jinam. A právě tohle objíždění a trénování v zahraničí je časově a ekonomicky velice nákladné. A když už by se náš závodník vypracoval na vrcholovou úroveň. Dostane od Čhs "spravedlivou" podporu jako ten kdo vozí poslední místa, ale bohužel se taky nominoval.
LRHodpovědět 
              Re: Stěny a závody. 15:22:05 26.08.2013
Základní problém a od něj související problémy soutěžního lezení je v tom, že VV Čhs dosazuje vedoucí sportovních komisí ty lidi, kteří VV vyhovují. Jak jsem dříve navrhoval( víc hlav víc rozumu) trenérská rada je potřeba jako sůl! A ne jedinci, dosazení "vládou" :-) kteří si myslí, že mají patent na rozum.
LRHodpovědět 
              Re: Stěny a závody. 15:24:13 26.08.2013
A jezdí i k nám do ČR? A proč jezdí takové množství závodníků na závody do zahraničí, ale na našich závodech skoro nikoho ze zahraničí nevidíš? Jako příklad viz třeba Adria Cup.
odpovědět 
             Re: Stěny a závody. 15:20:21 26.08.2013
Je zajímavé, jak přemýšlíš, a tvá odpověď dobře ilustruje, proč je domluva tak obtížná. Použil jsem slovo iniciovat a ty okamžitě napíšeš o puči. Měl jsem na mysli spíše pokus o dohodu, ale jak vidím, asi je to nemožné. No nic.
odpovědět 
              Re: Stěny a závody. 15:37:26 26.08.2013
Pokud to o tom puči směřovalo na mě. Tak nehovořím o puči, ale o tom, aby o soutěžním lezení rozhodovalo víc lidí a ne jen jedinec.
LRHodpovědět 
               Re: Stěny a závody. 15:41:10 26.08.2013
Na tebe ne, ty se podepisuješ. Ale jeden ten nepodepsaný příspěvek začínal větou "Puč v ČHS provedou provozovatelé stěn?"
odpovědět 
              Re: Stěny a závody. 16:54:50 26.08.2013
Dohodu o čem?
odpovědět 
               Re: Stěny a závody. 17:08:39 26.08.2013
Třeba v Praze máme čtyři velké stěny. Pomiňme teď kvalitu cest. Prostě to jsou větší stěny s určitým potenciálem pro děstké nebo dospělácké závody. Smíchov, Ryzyně, Holešovice a Chodov. Jak funguje spolupráce mezi těmito stěnami a ČHS?
odpovědět 
                Re: Stěny a závody. 18:15:24 26.08.2013
Mám pocit že závody(pokud to není něcocup pro běžnou konzumní veřejnost) nejsou pro majitele zrovna výdělečnej podnik. Nebo to se pletu? :)
odpovědět 
                 Re: Stěny a závody. 19:07:04 26.08.2013
Z jakého hlediska na to koukáš? Z krátkodobého, když budeme uvažovat o konkrétní akci, tak asi výdělečné nejsou. Z dlouhodobého výdělečné být mohou, protože se vzrůstající popularitou poroste i počet závodníků a zvětší se celkově lezecká základna i lezoucí veřejnost. To se pak může projevit jak na vstupném, tak i třeba na příjmu z reklamy nebo doprovodných akcí. Nechci se nikoho dotknout, ale právě i třeba marketing není zrovna silnou stránkou jak ČHS, tak i stěn. Trochu se snaží Smíchov, ale mohlo by to být lepší. Jak jsem psal výše, nejedná se o jednotlivé věci ale celkovou koncepci podpory lezeckého sportu a péče o základnu, talenty...
odpovědět 
                  Cesty jako na svěťáky23:35:20 27.08.2013
Ahoj všichni...docela mě překvapilo kolik lidí by chtělo cesty jako na svěťáky. Od 16 do 26 září budeme s Adamem Pustelnikem (stevěl MS v Paříži, SP Chamonix, Briancon, Světové hry v Cali...) přestavovat celý sportovní profil na Smíchově. Pokud byste měli nějaké konkrétní přání, stavte se tady alespoň týden předem a zkusíme něco vymyslet.
Co se týká závodů, tak jsme s ČHS v kontaktu a myslím, že by se nám mohlo na příští rok podařit alespoň jedny větší uspořádat.
Honza Zbranekodpovědět 
                   Re: Cesty jako na svěťáky17:32:24 29.08.2013
Ahoj Honzo,
problém je, že ty cesty by chtělo jen pár lidí, co jsou se současným stavem lezení a českou repre nespokojení a chtěli by to posunout kousek dál. ČHS a závodníci o to zájem mít nebudou. Už to tu od nich zaznělo vícekrát. Když postavíš cestu jako na svěťáku a uděláš podle ní nominaci do repre, nikdo ji nepřeleze a všichni budou sedět doma a případný výlet si budou muset zaplatit sami. Pro řadu lidí je současný způsob mnohem výhodnější, protože se do repre dostanou i na základě lezení pod psa podle hesla "Mezi slepými jednooký králem". Jinými slovy, celé to vypadá tak, že není zájem o zlepšení závodníků na světovou úroveň, nýbrž stačí se držet mezi pár nej lezci tady. Na svěťáky tady skoro nikdo nemá a nikam by se nepodíval. Takže si myslím, že i nadále budeš stavět sice dobré cesty, ale obtížnost budeš hezky držet dole.
odpovědět 
                    Re: Cesty jako na svěťáky07:29:15 30.08.2013
To zní jako když ČHS a současná repre se zuby nehty brání těžkým cestám tady doma a na druhou stranu se jezdí „tajně“ trénovat do Imstu a jinam? Co by podle tebe vyřešila jedna (2,3,4) cesta charakteru SP? Prostě ji každý zkusí, nakrokuje a časem přeleze. Ti tvoji slepí se najednou zázračně zlepší? Jaký to bude mít vliv na reprezentaci a její zlepšení? Trénink je cesta ke zlepšení, jinudy cesta nevede.
odpovědět 
                     Re: Cesty jako na svěťáky09:47:33 30.08.2013
Dovolím si to rozdělit na více částí. Tak nejdříve to tajné ježdění do Imstu. Až na to tajné je to v pravda. Spusta lezců jezdí trénovat jinam. Jenže jak je to finančně a časově náročné, si jistě umíš představit. Takže se tam jezdí mnohem méně, než by bylo potřeba, a to je nedostatečné.

Jenda cesta by nic nevyřešila. Ale na skoro všech stěnách by se ještě místo pro pár cest vešlo. takže kdyby to bylo pravidelně několik cest po různých stěnách, už by to bylo o úplně něčem jiném.

A bod třetí - vliv na repre. Ano, mělo by to. Nyní jsi v repre a jezdíš na výlety bez ohledu na výkonnost, stačí, že jsi dobrý tady, v ČR. Jakmile bys postavil zlepšil tréninkové podmínky a vstup do repre zpřísnil a podmínil lepším výkonem, tak se repre zúží a kdo v ní bude chtít zůstat, bude muset začít opravdu makat. A to je právě to, co mnoha lidem včetně závodníků nebo trenérům vadí.
odpovědět 
                      Re: Cesty jako na svěťáky18:38:20 30.08.2013
To jsou zajímavé věty: jezdí si na výlety...
A kdo myslíš, že platí mojemu synovy ty výlety? ČHS? Ani korunu!!! Vše si musím poctivě vydělat a utratit. Je pravda, že syn není ve finále nebo na bedně ale rozhodně není pravda co tu všichni píšete, že si jezdí za Vaše peníze na výlety. Dost mě to uráží. Je z toho vidět, že tento problém nemá řešení. Já ho řešit nebudu a až mi dojdou finance, pojedeme s klukem do Krasu a na závody se vyprdneme.
Pokud je to u jiných závodníků jiné, to nevím a ani to raději vědět nechci.
enzoodpovědět 
                       Re: Cesty jako na svěťáky19:30:46 30.08.2013
Je to smutné, ale do debaty o cestách to už opravdu nepatří. Napiš samostatný článek, třeba se všichni pleteme. Tvůj příspěvek je zajímavý. Ale tady by se to řešit nemělo.
odpovědět 

 Webovky13:56:53 28.08.2013
Ahoj, kdy budou na webovkach doplneny nejaky informace o cenach atd. Diky moc. L.
Lubošodpovědět 
 Re: Webovky23:33:20 28.08.2013
Nové stránky se všemi důležitými informacemi spustíme ve čtvrtek.
Rakodpovědět 
  Re: cena permice16:38:04 29.08.2013
cena 140 kč za vstup na permici mi přijde docela přemrštěná (v relaci, že budu chodit pravidelně třeba 3x týdně..) Můj názor je ten, že lidi přijdou, budou spokojeni, ale budou si chodit dál tam, kam chodili před big-wallem a na ten si zajdou jen občas.. třeba jen 1x týdně. Pokud bydlím dál od stěny, tak musím započítat čas za dopravu, samotnou dopravu a 3 hodiny lezení a tohle všechno se mi musí vyplatit. Nesmím mít pocit, že jdu ještě k tomu na příliš drahou stěnu. Kde je optimum? podle mě je to s cenou o právě těch momentálně nabídnutých 20% méně. Ale uvidíme, názory se mění. Petr Hruška
Hruškaodpovědět 
   Re: cena permice17:39:15 29.08.2013
Petře, myslíš, že to neví? Také to může být naopak. Není cílem mít za pár korun stěnu narvanou a poslouchat stížnosti na fronty u cest. To je lepší dát vyšší ceny, a mít tam poloprázdno Já si raději připlatím a budu lézt v klidu a pohodě, než levně a blbě. Nehledě na to, že pokud na Harfě udrží vyšší kvalitu a vyšší nabídku služeb (třeba na Smíchově si moc nezabouldruješ), tak proč nemít vyšší ceny. To máš jako Škoda versus BMW. Užitná hodnota stejná, BMW je dvakrát dražší, a přesto to lidi kupují ... :-)
Jirkaodpovědět 
    Re: cena permice17:52:33 29.08.2013
V principu souhlas s myšlenkou, ale ten příměr s BMW dobrej není. Auto se vyrobí tehdy, když je pro něj kupec; fixní náklady spojený s samou existencí BMW 7 nejsou tak velký. Bavoráků (velkejch) se vyrábí samozřejmě relativně málo, ale nevadí to, vývoj, prodejní síť atd. se zjevně stačí zaplatit - no aby ne, když ze značné části jsou i pro jiné typy (a pozor, nižší řady už tak drahý nejsou); a taky je na autech slušná marže. Jenže stěna ti stojí a stojí a energie a zaměstnanci žerou peníze +- bez ohledu na počet návštěvníků, takže vyrovnávat množství vyšší cenou je o dost těžší. Když bys měl poloviční návštěvnost, měl bys mít dvojnásobný vstupný, což nemáš. No - třeba to má Rak spočítaný. (Nebo taky ne.)
odpovědět 
     Re: cena permice18:07:38 29.08.2013
V pohodě, příměr měl jen ukázat, že jsou i jiné hodnoty, než jen užitná. A stejně jako si někdo rád připlatí za kožený volant nebo navigaci, tak někdo za delší a kvalitnější cesty nebo lepší zázemí. Nebo možnost parkoviště u stěny.
odpovědět 
   Re: cena permice17:40:45 29.08.2013
Snesitelný vstupný je v těch 9-16, jinak je to - pokud jde o pravidelný chození, třeba v zimě - pro ty líp situovaný. Ale nikdo nikoho nenutí tam chodit, žejo. Udržet si ve městě přes zimu formu lze i jinde/jinak.
odpovědět 
   Re: cena permice17:45:50 29.08.2013
Me to za stenu kvality Big Wallu (teda ocekavane kvality; uvidime jako bude skutecnost treba za rok) neprijde tak premrsteny. Vsak i Smichoff ma v urcitou dobu vstup za 140 Kc a sluzbama (obnovou cest, cistotou, zazemim, topenim, atd.) to neni zadna slava. Pokud tu clovek dostane za vyssi peniz kvalitu aspon trochu blizkou velkym stenam na zapade od nas, myslim, ze zajemcu bude vice nez dost. Vsak i v plesnivym BB ted pres leto, kdyz ani neobnovuji bouldery, je vstup za 95 Kc..
odpovědět 
    Re: cena permice06:33:50 30.08.2013
Ti dám plesnivým :) Už je tomu konec konečná. Šatny se přestavujou. Naplánováno to bylo na konec prázdnin a taky se tak děje. BB v září opět rozjede svůj rytmus stavění boulderů, tak jak to už dělá iks let. Vysočany budou velkou konkurencí a opět budou muset všechny stěny začít ještě více makat. BB se to týká opravdu hodně...Jakékoliv podněty na zlepšení prosím sypte do mejlu. Díky :)
BoBodpovědět 
     podnět10:27:37 04.09.2013
jste jediná stěna, kde se leze v cigaretovém dýmu. Takže když podnět, tak: vymezte kuřácký prostor někde v průchodu z ulice. Ten smrad je fakt hnus. A už mě nebaví stále žádat kuřáky stojící v plechových vratech, aby kouřili jinde.
odpovědět 
      Re: podnět11:33:09 04.09.2013
To je pravda, vetsinou se ten smrad natahne dovnitr. Bohuzel hodne kuraku moc neresi, ze kour tahne na boulderovku a klidne si vykurujou hned u vrat aniz by si uvedomili, ze ne vsichni maji o jejich jiste fajnove ovoneny dech pri sportovani zajem.
odpovědět 
       Re: podnět07:19:04 05.09.2013
Hm hm...safra pravda. Oká odpálíme kuřáky do průjezdu :) No problemo. Díky za tip!
BoBodpovědět 

 ceník10:44:45 29.08.2013
Mám pár dotazů k ceníku.
Počítá se pouze čas příchodu? Tj. přijdu 15:50 a odejdu třeba 19:00 bude vstup stále za 95Kč?
Cena 25vstupové permanentky k ceně 10vstupové s rozdílem jednoho rohlíku na vstup mi přijde podivná.
dejvodpovědět 
 Re: ceník16:33:03 29.08.2013
Jo jo, ceny permic jsou peknej vtip. Na 25 vstupech ustrit 300,-. No nevim, neni to ani 10%.
Geoodpovědět 
  Re: ceník18:04:46 29.08.2013
Buď rád, ne? Copak je nějaká povinnost permice vůbec nabízet? A copak je to povinnost nabízet levné vstupné? Se zasměj a nechoď tam. Rak bude brečet a zlevní. Nebo také ne, protože tam bude chodit více těch, které na Smíchově iritují maminkovské kluby, hafo kecalistů nebo jekot z dětských kurzů. Na některé stěny se už teď ani nedá odpoledne/podvečer chodit. Jak rád bych si připlatil, aby tam byl klid...
odpovědět 
   Re: ceník19:06:44 29.08.2013
Souhlas. (I když něco o dětskejch kroužcích jsem na webu Bigwallu bohužel taky viděl. Tak mi snad za ty prachy nebudou řvát opičky u ucha a motat se pod nohy.)
odpovědět 
    Re: ceník19:29:50 29.08.2013
Dětské kroužky jsou v pohodě, jen to nesmí přerůst přes rozumnou míru. A závisí na prostředí. Třeba na Smíchově jsou dětské kroužky snesitelné, mnohem více, než maminkovské dýchánky s miminy. Ale třeba v Holešovicích to bývá do podvečera kvůli dětem nelezitelné. Ani ne tak kvůli těm dětem samotným, jako kvůli neschopným vedoucím kroužků, kteří děcka nezvládají a nechají je tam se prát, ječet nebo se honit. To samé platí i o Chodově, kde se k tomu přidává i příšerná akustika. Ale pokud děcka normálně lezou a mají dobrého instruktora, bývá to v pohodě.
odpovědět 
     trochu tolerance15:48:18 30.08.2013
tak se nam tu krasne generuje zase jeden stereotyp - maminkovske dýchánky a ještě lepe hozene do jednoho pytle s kecalisty a minule to bylo se zacatecniky. ty matky vam musely udelat něco fakt zlého, ze se to tu porad vraci. me na stene vadi 6 v převislých profilech, ale chápu, ze tam musí byt a neresim to. udelej to, prosim, stejne ty s nama matkama.
marketaodpovědět 
      Re: trochu tolerance16:15:36 30.08.2013
tolerance..? tady..? nejsi ty uchylna..?
odpovědět 
      Re: trochu tolerance18:04:42 30.08.2013
Zlého ne :-) Ale když třeba jistíš někoho v převise, soustředíš se na to a pod nohama se ti motá tříletý děcko na odrážedle, je to dost nepříjemný. Lezec spadne, ty uděláš krok dozadu, zakopneš a přerazíš sebe i dítě. A když máš na lavici svoje věci a vidíš, jak se k nim batolí harant s rukama zapatlanýma od banánu a matlá ti vše, co tam máš, taky tě to nepotěší.
odpovědět 
      Re: trochu tolerance13:06:37 02.09.2013
Proč by někomu měly vadit 6 v převislých profilech (nebo cokoliv jiného, podobně neobtěžujícího)?
honzaodpovědět 
       Re: trochu tolerance09:42:25 03.09.2013
No 6 v převisu vadí třeba mě prostě proto, že když si v převisu lezu/zkouším třeba 9 nebo 9+ a to na max (bohužel), tak chyty jsou tak malé, včetně cvakacích, že prostě lezu na max :-) a když mám u toho "přeskakovat/přesahovat" 6kový madla, nemluvě o dlouhých krocích, tak mě to opravdu dost omezuje. 8mičkový chyty jsou o tolik menší, že to omezení je zanedbatelné, ale ty super veliký madla, ke všemu celou cestu, ne 2x v cestě, omezují hodně. Tipl bych, že to může dělat tak 1 presku (3-5 kroků)ze 6 presek. Dělám jakoby nic, protože stěna není moje:-), ale tohle je můj důvod. Dá se na to dívat i tak, že bych měl být vlastně spokojen, protože to je takto těžší, proti argument je třeba to, že to naopak způsobuje špatné lezecké stereotipy...
Máčaodpovědět 
        Re: trochu tolerance10:15:06 04.09.2013
Me zase ty 6-kovy chyty vadi vizualne - narusuji jinak krasnou estetickou linii steny!
odpovědět 
   Re: ceník21:53:47 29.08.2013
Hele ja proste nechapu jaky smysl ma permice, kdyz ta uspora oproti jednotlivym vstupum je zanedbatelna. (Pokud tam teda nohodlam chodit kazdy den.)

Na to jestli je to drahy, nebo levny, je zatim brzy. Negativa ktera popisujes, krome obcas otravnych psu, tam podle radu bude mozno potkat taky.

Na to jestli je to levny nebo drahy je zatim brzo hodnotit. Nicmene stav je v porovnani se Smichoffem je 145/150 za vstup a 106/138 za permici, takze bych se nedivil davum "obcasnych lezcu", protoze to je imho na co jednorazova cena cili.
Geoodpovědět 
 Re: ceník23:48:30 29.08.2013
Přesně tak. Počítá se pouze čas příchodu. Když přijdeš před 16.00, tak máš vstup za 95 a můžeš lézt do 23.00 hod. Snažíme se, aby byl náš ceník jednoduchý a abys nemusel při lezení přemýšlet nad tím, kdy máš vypadnout.
Za cenami permanentek v této úrovni si stojíme. Jen připomínám, že během září bude možné zakoupit permanetku se zaváděcí slevou 20%.
Rakodpovědět 
  Re: ceník12:02:53 30.08.2013
A ještě takový blbý dotaz - nebyla by možná permice i pro jističe? Vypadá to jako sranda, ale když někdo chodí lézt třeba 3x týdně a má k tomu nelezoucího jističe, šiklo by se to. Už jen proto, že lezec projde mimo frontu, ale jistič si ji bude muset vystát pokud to dobře chápu. Ve svém okolí mám hned několik případů, kdy chodí pravidelně lézt děti/mládež a jako doprovod mají třeba rodiče, kteří nelezou, ale jen jistí. Jen my s dcerou chodíme 2 - 3 x týdně, já nelezu nikdy.
Evaodpovědět 
  Re: ceník08:28:01 31.08.2013
I kdybych chodila jen ve špičce, na 10vstupové permici ušetřím 9 Kč a na 25vstupové 12 Kč za vstup... Je mi líto, ale opravdu nenacházím žádnou výhodnost permanentek, vyjma nutnosti stát ve frontě. Zkuste se podívat na ceníky jiných stěn (teď nemluvím o výši cen za vstup, ale o úspoře na permanentku).
Zuzkaodpovědět 
   Re: ceník09:24:27 31.08.2013
Jj, to jsou slevy na jeden vstup. To mi zas jako nulová sleva nepřijde. Není velká, ale hádám, že to tak mají proto, aby nemuseli mít o hodně dražší jednotlivý vstupy, protože na ty se lidi dívají nejdřív. Ale jak už šla debata dřív, při porovnávání týhle stěny s těma současnýma bych chápal, že si můžou dovolit nastavit ceny, kam chtějí. Vypadá to, že to bude pecka a že problém s málo lidma mít nebudou. Snad je to velký dost aby se to tam vešlo a za chvíli se tam zase nešlapalo po hlavách.
odpovědět 

 permanentky10:50:23 29.08.2013
Jakou formu budou mít permanentky?
Papírovou,nebo konečně budou s RFID čipem? Doufám, že "Doba papírová" je již za námi.
U toho bych navrhoval, mít možnost si nabýt kartu a tou pak platit jak vstup, tak útratu. Mnohem by se tím snížila časová režie obsluhy na recepci/baru, byť ať se snaží jak můžou, je to vždy to nejužší místo v procesu.
Prostě přijdu, označím příchod, lezu chlemtám jonťák/pivo, označím odchod a jdu domu. Z těch front na placení je mi v této době docela smutno/nablití
dejvodpovědět 
 Re: permanentky17:43:09 29.08.2013
Což o to, nabýt kartu s čipem lze jednoduše. Ještě aby ji šlo v BigWall snadno nabít. Jestli on ten papír přeci jen nebyl k něčemu dobrý. Třeba z něj byly dobré učebnice. Když už ti je v nějaké té frontě z čekání na blití, zkus si to zpestřit nějakým tím čtením a seberozvojem :-)
odpovědět 
 Re: permanentky23:52:28 29.08.2013
Permanentky máme čipové.
A ano, smysl permanentky je i ten, že se majitele nabitého čipu netýká čekání ve frontě.
vl.odpovědět 
 Re: permanentky23:53:20 29.08.2013
Neboj, i čipy budou.
Rakodpovědět 
  Re: permanentky12:37:00 30.08.2013
A jak se budou odčítat vstupy z permic když přijdu před čtvrtou, bude rozdíl nějak kompenzován? Nebo mám smůlu a buď stejně vytáhnu 95kč v hotovosti, nebo mě bude stát vstup z permice řekněme těch 141kč?
odpovědět 
   Re: permanentky10:15:17 04.09.2013
jj, tohle by rozhodně chtělo poladit. Vstup na permici bych čekal levnější v jakoukoli denní dobu a ne aby to bylo dražší, než když zaplatim jednotlivý vstup za 95 přes den:(
zvlášť když je to na Big wallu všechno pěkně digitální a čipový :)
odpovědět 

 škoda22:21:58 02.09.2013
Hm....tak mě osobně stěna zklamala už teď...a to jsem se tam ani nebyla podívat. A tak jsem se těšila, že budu mít něco pod barákem:( Koukala jsem po webu a cena 150 ve špičce a žádněj hafík tam se mnou nesmí mě odradilo už teď, vzheldem k tomu, že ten muj se mnou jezdí všude.
Myskaodpovědět 
 Re: škoda07:34:40 03.09.2013
smis s sebou brat hafika do fitka, bazenu, kina, divadla.....?
odpovědět 
  Re: škoda21:44:26 03.09.2013
do hospody jo.. bobikáááá :)
ne všichni jsou přátelé šílených psích miláčků a jejich zaslepených majitelů( zn: ten muj může všechno )
my sme zase toto rozhodnutí ocenili..
odpovědět 
 Re: škoda10:18:49 04.09.2013
Tim lip :). Zni to sice sobecky, ale myslim, ze vsichni ostatni nepritomnost hafika vevnitr oceni.

Jinak taky muzes hafika nechat uvazeny venku, ne? Nebo se bojis, ze nastydne?
odpovědět 
  Re: škoda10:28:22 04.09.2013
osobně myslim že pes opravdu na stěnu nepatří!
odpovědět 
   Re: škoda10:34:14 04.09.2013
stejně jako nehlídaný děcka a dospělí retardi
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.