LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Ymca - Krásné Březno
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
Vertigo lezecké centrum - Bratislava

Prodejny
HUDYsport - Teplice
HUDYsport - Karlovy Vary
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Na Tetín jen se sedmnáctkou

Včera 11.11.2018 při stahování lana z nacvakané cesty Lži a nenávist šla dolu s lanem expreska, planžeta, podložka i matka.

I přes to že jsme u nýtu dlouho nacvičovali kroky, vůbec jsme si nevšimli uvolněné matky.
Vše je položené dole ne skále. Sedmnáctka to jistí.


Tetínské skály

foto by © JirkaS



Šťouradlo s okem na utahování nýtů

foto by © JirkaS


keson   [úpravy] 14:09 12.11.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vítr14:43:07 12.11.2018
Nenechávejte presa v nýtech přes noc. Kdyby přišla vichřice, mohl by je na zemi sesbírat někdo jiný.
odpovědět 
 Re: Vítr pod taškama17:58:05 12.11.2018
Třeba JÁÁÁÁÁÁÁÁ :-D
Jaromírodpovědět 

 Upadlej nejt17:22:58 12.11.2018
Sakra, proč zrovna v cestě s tímto názvem se nám to muselo takhle pokáknout. No co, příště už budeme jen lepit.
Kareschodpovědět 
 Re: Upadlej nejt19:12:12 12.11.2018
Ahoj Honzo, no protože Láska a pravda vždycky zvítězí ... :-) , lepidlo je jistota
Šimiodpovědět 
  Re: Upadlej nejt19:48:57 12.11.2018
Pravda a láska je asi jako když udělám jen 974 shybů. To je prostě o ničem. Já potřebuju rekord a tady se nám to skoro povedlo. No, dál se budeme snažit.
Kareshodpovědět 
  Re: Upadlej nejt19:59:11 12.11.2018
Ještě se chci přiznat k tomu, že nechci prozradit přesný typ a zdroj použitých nýtů v Tetíně, které jsem tak levně sehnal. Co na tom, že na tom lezete, i když vás neznám. Jsem vázán obchodním tajemstvím a veřejný zájem je mi fakt ukradený. Stačí mi, že si krásně pročistím mozek při vrtání. Občas si posvítím i baterkou do ucha, abych si rozzářil oči.
Kareschodpovědět 
   Re: Upadlej nejt23:01:48 12.11.2018
Tos zabil :)
odpovědět 
   Re: Upadlej nejt11:41:22 13.11.2018
Protože jsem u 3.nýtu dlouho zkoušel a pak jsem 4.nýt nemohl cvaknout a tak jsem ho přelézal,
tak mi to humorný moc nepřipadalo když nýt následně vypadl (pravděpodobně by to byla podlaha).
(Honzovi děkuji za spoustu práce, mohlo se to stát,
ale prý už to bylo komunikované a tak nechápu, proč nikdo nezajistil nápravu)
Jirka
odpovědět 

 DARUJI22:44:44 12.11.2018
Daruji za odvoz lehce použitý nejty. Je nutný si je vysbírat pod skálou.
Jarinodpovědět 

 Cože?13:55:14 13.11.2018
Lidi zese neblbnete!
Z cca 800nejtu jsou 2 povolené planetky.
Myslíte si že cestu dělali roboti z dotací? Nikoliv. Pouze nadšenci z vlastních prostredku! Trošku víc respektu by některým komentářům určitě neškodilo. Cest a úcta celé oblasti! Cusbus
P.S. Pokud by nastal nějaký problém s údržbou cest tak kontaktujte především správce Martana a ten si to již potěší! Je zbytečný rozpoutávat takovouhle ubíjející diskuzi která stejně nikam nevede a pouze rozjíždí zbytečný emoce

Lukasodpovědět 
 Re: Cože?14:28:32 13.11.2018
Problém nejsou povolený matky (holt se poleze s klíčem a každej nýt se cestou zkontroluje jestli není volnej :D A Bohužel tohle je bez legrace), ale to že obecně nýt (rozpěrná kotva) jako dlouhodobý fixní jištění má dost zásadní mouchy a pokud někdo vyrábí sportovní oblast "pro lidi" tak mě napadá jedině slovo dobroser. A vzhledem tomu že se Kaseschák zmínil o tisícovce nýtů a dalších projektech, tak je debata o použitým jištění hodně aktuální a na místě. V dnešní době považuju nýty na skalkách za kokotinu. Padlo to tu už před časem, ale borci prostě mají nejty tak je budou dávat furt. Nekupte to když je to tak levný... Vzhledem k ceně 10 Káčé za komplet asi ani nechci vědět odkud to je.
odpovědět 
  Re: Cože?15:09:30 13.11.2018
"dobroser"
trefné
PKodpovědět 
  Re: Cože?15:28:13 13.11.2018
Za prve, kdo jsi JA? Proč se nepodepises,nezavoláš mi? Bojíš se, stydíš? Kdo je Kareschak-to samé. Za druhé, ano budu dávat dál nýty a mám i ted sto borhaku, střídám to, jako v Tetíně, vše tam není po nytech. Fakt jste tam koukam nebyli ani jeden. Jištění budu dávat blízko a budu dělat co nejvic lehkých cest. Na Sardínii jsem si to ověřil. Už tam máme přes 300cest a jen po nytech narozdíl od Tetína:-) Zkušenosti ukázali, jak je dát daleko a kam. Lehké jištěné cesty garantují návštěvnost a proto to preci děláme. Nýty mám levné, jsem asi schopnej je sehnat, ale jsou stejně kvality, jako se používají třeba Alpách,či jinde, kde není blízko more. Tzn. Fischer kotva pozink. Nerez jsou použité nekde taky. Některé cesty i komplet. Planžety originál od firmy Raumer z Italie. Tam, kde se ověří krizové místo, vyměníme nýt za borhak, či ho zalepime. Staci nám dát treba vedet. Jinak teď to nacasovani je jak dle scénáře plus název pravda a láska k tomu;-) A vím, je jasné, že cokoli se ted stane, je to vždy jen na mé cestě, jediný já boltuju a dávám nyty jasný;-))
Karešákodpovědět 
  Re: Cože?17:53:01 13.11.2018
No, co. Tak navic polezes i s vrtackou a nyty, abys si ho kdyztak mohl navrtat sam. Bych to nedramatizoval!
odpovědět 
  Re: Cože?06:12:12 14.11.2018
Nyty se pouzivaji naprosto vsude-zaklad sportovnich cest! A rozhodne bych Honzovi nevytykala, ze udelal jakoukoli chybu pri vrtani!!! Stane se proste :) Dlouhodobe ziji v Kanade a ackoli Kanadane jako takovi (tudiz i lezci!) jsou velmi picky, vse kontroluji...letos na jare se se mnou jeden z nytu utrhl, nevidim zadny duvod kritizovat prvovystupce...proc?! Meli bychom si preci cenit jejich prace a toho, ze mame kam chodit lozit! <3
Lenka Fruodpovědět 
   Re: Cože?20:52:13 14.11.2018
Jasny, stane se.

Zacnu pouzivat v praci :-D
odpovědět 
  Re: Cože?09:22:55 14.11.2018
podľa mňa je akceptovateľné iba 0 chýb z 800 bh.
A k tomu klíči : šikovnejšie ako Petzl na obrázku pri článku je toto
šťáradlo https://www.koubaclimbing.cz/ index.php/horolezeck%C3%A9- pot%C5%99eby/ %C5%A1%C5%A5%C3%A1radla
PKodpovědět 
 Re: Cože?15:03:14 13.11.2018
Pokud tohle konání Marťan podporuje, pak se nabízí otázka, zda je jako předseda vrcholové komise, člověk na správném místě.
odpovědět 
  Re: Cože?15:20:16 13.11.2018
A co je to teda za nejty?

Proti Sulkeho "Titanovejm NASA" očkám, což ale byly lepený borháky, vedl Martan svatou válku a nový točící se nejty, u řádně schválené oblasti od renomovaného autora jsou oukej?
odpovědět 
 Re: Cože?17:46:46 13.11.2018
Vzdycky se mi libi, jak se to ma jako prejit tvrzenim "no co, stane se".

Hosi, vas bych tak chtel zamestnavat.. Mnozi lezci fakt maji latku polozenou docela nizko a to i u primocare manualni prace.

PS. Tech nytu je vice, dle minule diskuze.
PS2. Stale jeste Karesak neprozradil, jake ze konkretne nytu, za kterymi si tu tak stoji, pouzil.
odpovědět 
  Re: Cože?18:17:50 13.11.2018
Máš to napsaný o kousek výš, ty zaměstnavatelu. Dokonce to Karešák napsal před tebou. Líp číst a ověřovat si osobně, než čekat, kdo kde co napíše a co se mi líbí, tak tomu pak věřit...
odpovědět 
   Re: Cože?13:07:11 14.11.2018
Napsal jen Fischer kotva pozink. Nerez, to je jen výrobce. Konkrétní kotvu neuvedl. Mmch. u kotev Fischer výrobce možnost použití pro lezení neuvádí, čtu tam věci jako zábradlí a podobně...
odpovědět 
   Re: Cože?20:55:47 14.11.2018
Tak mi sem klidne ty bystry pozorny hochu, ktery to jiste okoukl i v terenu, znovu sem napis presny typ nytu. Jsem holt blb a nikde to nevidim.

PS. svete div se, kazdy vyrobce toho dela hromadu. A svete div se, normalni clovek vidi v terenu jen planzetu.
odpovědět 
    Re: Cože?06:22:59 15.11.2018
tipuji kotvu fischer FAZ K (doufám že dvanáctka a ne desítka nebo dokonce osmička), ceníková cena někde okolo desetikoruny, je možné se dostat někam k šesti/ks, srandovní pozink 10-20 mikronů, který zajistí, že to nezrezne v regále v obchodě.
takovej pozink ze železářství vydrží venkoncem houby, tuhle jsem řešil uvolněnou mísu na hajzlu na jedné z mnoha rodinných nemovitostí, kde šrouby s podobným pozinkem komplet zliškovatěly a prakticky zmizely. onu mísu jsem oněmi šrouby upevňoval před dávnými osmnácti lety.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Cože?08:40:26 16.11.2018
hmm, napadá mi, když se to utahuje sedmnáctkou, tak to bude asi M10. nu, i tetrolog si může pogůglovat etu a prohlášení o vlastnostech, a dokonce si na to může udělat názor.
https://www.fischer-cz.c z/cs-cz/vyrobky/oce love-kotvy/svornik ova-kotva-faz-ii/svornik ova-kotva-faz-ii-k (přirozeně odstraň 4 mezery)
Lukas B.odpovědět 
 Re: Cože?23:11:06 13.11.2018
2? to teda pridej, chlapce
odpovědět 

 Práce kvapná málo platná15:04:27 13.11.2018
...

Martan tady byl za Černou skálu lynčován, celkem po právu.
Karešák zatím nic, přičemž reportů o šrotovitosti a točících se nýtů, tady už bylo vícero než jeden...

A trvanlivost nýtu v porovnání s borháky, jejich vlastnosti etc., nýt není ideální materiál pro sportovní oblast.

Kdo je vlastně správce oblasti?
odpovědět 
 Re: Práce kvapná málo platná16:50:43 15.11.2018
Správcem oblasti jsem já a stálo to nejen mě hlavně celkem dost vyřizování administrativního atd. kolem lezení zde. Prakticky se Tetínu průběžně věnují autoři cest až po uklízení odpadků. Informaci od Ivoše jsem předal autorům cest s tím že to opraví. Normální postup. Na tom, že už kluci dál nebudou používat nýty jsme se také domluvili. Každopádně to řešíme v terénu a né tady.
martanodpovědět 
  Re: Práce kvapná málo platná18:04:35 15.11.2018
Makáme.
odpovědět 

 povinna oblast?15:17:30 13.11.2018
Sem nevedel ze lizt na Tetine je povinny.
Jestli neni - jedte nekam jinam...
odpovědět 
 Re: povinna oblast?15:29:32 13.11.2018
Podle rubriky Foto dne na lezci určitě.
odpovědět 
 Re: povinna oblast?17:51:56 13.11.2018
Jo, tohle tvrzeni uplne opodstatnuje existenci te oblasti!
Jen vic vykopovych, vrtacich praci v prirode, ale pro vas to vlastne nedelame, vase pripominky nas nezajimaji, protoze tam prece nemusite jezdit.
odpovědět 

 Sorry16:10:36 13.11.2018
Popisen události jsem nechtěl nic a nikoho kritizovat. Jen připomenout že lezení je životu nebezpečné, je potřeba být  ve střehu, a vše po očku stále kontrolovat. Jestli jsem dobře přivázaný, správně založený lano v jistítku atd...To že jsme si nevšimli povolený matky bylo možná i tím, že později vypadlý nýt jsme cvakli šáhlem. Tetín je supr oblast, a Honzovi a spol. za ní velký dík.
kesonodpovědět 
 Re: Sorry16:33:38 13.11.2018
Ahoj, vypadl tedy nýt (dle tohoto kom.) nebo spadla planžeta? I tak, přeci jenom na té matce jsou tak 4 závity to chvilku trvá než se to samo vytočí. To jsi si celou tu dobu toho nevšiml (když píšeš že jsi tam nacvičoval)-je to opravdu dotaz ne výtka? Nedávno jsme byli v Pakošce a řekl bych každý druhý nýt byl volný (matka šla rukou povolit. To jsou prostě nýty.
Michalodpovědět 
  Re: Sorry16:48:37 13.11.2018
Nevšimli, lano jsme měli při nacvičování pověšený ještě o jedno jištění výš.Nýt tedy dřík zůstal pevně ve skále.Dolu šla planžeta,matka,podložka při stažení lana z nacvakané cesty. Znovu opakuji, že situaci jsem popisoval spiíš jako vlastní nepozornost, a tím varoval ostatní co se může kdekoli přhodit.
kesonodpovědět 
   Re: Sorry17:06:22 13.11.2018
S ohledem na to, že je to relativně nová oblast, je zarážející, že jištění takto odejde. Příště se taky může stát, že to s někým vyletí a v lepším případě se nepěkně zramuje, protože toto nikdo opravdu nečeká a pak budeme hovořit o tom, že lezení je sport na vlastní nebezpečí.
Vlkodpovědět 
  Re: Sorry17:14:20 13.11.2018
Do teď mi nenapadlo kontrolovat každý nový nýt,planžeta se nehejbala, tak jsem to nestudoval.
Do teď´nechápu, jak pak mohla spadnout jenom staháváním lana.

Před kluky smekám, za tu práci, chápu že se mohlo povolit, nicméně už to bylo dříve komunikováno na lezci (což jsem nevěděl) tak mohl někdo někoho hned pověřit - kdo tam jel, aby to utáhl.

Jirka
odpovědět 
   Re: Sorry17:50:07 13.11.2018
Poděkuj těm tydýtům že šetří a dávaj nejty místo bh… Holt musíš lízt s klíčem a každý nýt zkontrolovat, jinak riskuješ že s tebou vyjede. Když autoři tvrdí že nýty jsou OK, tak by měli pravidelně objíždět a utahovat sami, tj. oblízt všechny cesty a poutahovat všechny nýty. To se jim to šetření vyplatí. A co řeknou když to s někym vypadne a zrakví se? Tipuju něco jako "Sorry, lezení je na vlastní riziko"? Oblast pro překližáře a tisíc nýtů je dost riziková kombinace aneb průser je jen otázka času... A povolená matka je jen jedna z možností selhání nýtu a jde snadno zkontrolovat...
Mmch. pochybuju že ty kotvy mají certifikaci pro lezení = BK by cesty měla zrušit kvůli jištění nevyhovující pravidlům lezení.
odpovědět 
    Re: Sorry23:00:50 13.11.2018
Koukám, že se hodně bojíš, když se podepíšeš tajemně JÁ :D
Fascinuje mě, kolik se tady sejde dohromady zloby a nenávisti. Ty oblasti vznikají pro lidi. Honza a naše parta kamarádů to nikdy nedělala ze zištných důvodů. Pokud máš problém s kvalitou jištění, můžeš namísto blbých keců přiložit ruku k dílu. V těch skalách trávíme téměř každý víkend, většinu věcí si dotujeme sami, a hlavně ten čas, který se na projektech stráví nám nikdo nevrátí. Ale baví nás to. Baví nás stavět nové cesty pro lidi.
Co se týče nýtů a planžet, jak již zaznělo v předešlých komentářích, vše je certifikované a splňuje veškerá bezpečnostní kritéria. Na prvním místě je pro nás vždy bezpečnost, aby skála byla kvalitně odsanovaná a nikoho neohrožovala. Vždy je tak jistota, že nýt drží, jak má. Oblast je nová, v květnu otevřená, a má za sebou první sezónu. Vše si sedlo a ještě sedá. Na konec listopadu je naplánovaná podzimní revize celé oblasti, kde se bude vše dotahovat, kontrolovat atd. S tímto plánem jsme oblast otvírali. Každý nás mohl a stále může kdykoliv s čímkoliv kontaktovat. Jsme v okolí téměř každý víkend.
Vždy se najde „rejpal“, kterému se něco nebude líbit. Ať už preska, která podle něj nejde nacvaknout tak, jak by si představoval, tak jeden z mnoha nýtů (tedy planžet), která se otáčí. Pokud se ti něco nelíbí nebo jsi narazil na skalách na problém, napiš nám na maily případně zavolej Honzovi, nebo komukoliv z naší party. Pokud zrovna nebudeme v zahraničí, obratem vše vyřešíme a rádi tě zasvětíme. Nepřijde mi normální řešit a vyhrocovat situaci takovýmhle laciným způsobem, a ještě se u toho ani nepodepsat.
Hrnec odpovědět 
     Re: Sorry23:23:54 13.11.2018
Prober se do 21. století. Kolik je Ti let? Nikdo nezpochbňuje vaší snahu to dělat pro lidi. I když si myslím, že motor je jinde než v nezištné práci pro ostatní. I dobrý pocit ze sebe sama je váš zisk. Uvědom si však, že vás prostě ostatní budou hodnotit za výsledek vaší práce. A za to, co jste předvedli v Tetíně, nečekejte jen plácání po zádech. Někomu se to může líbit, nekomu se to líbit prostě nebude. Počítám se do druhého tábora. Nýty dnes v plezír sportovních oblastech na světě neosazuje snad nikdo.
Azbestodpovědět 
      Re: Sorry23:33:10 13.11.2018
Zajed se mrknout do Spanelska, mozna to prohlaseni zmenis.
Radekodpovědět 
       Re: Sorry23:41:15 13.11.2018
Oukej, zajedu a možná změním. Dlouho jsem tam nebyl. Obsah sdělení výše do té doby měnit nebudu. Naposledy mě jen vyjukala půlka zavřenýho Tarnu, kvůli nýtům, potažmo vážným úrazům s vytrženými jištěními.
Azbestodpovědět 
        Re: Sorry16:03:42 14.11.2018
Trocha historie ohledne tebou zminovaneho Tarnu:

In September 2010 a bolt broke on an old hard project in Tarn. The short 8mm bolt was placed in wet soft rock and was not meant to protect lead climbing but rather for direct aid to help figure the moves. However, the climber who broke the bolt got injured and the local municipality decided to forbid climbing in the area until all bolts where replaced.

The local chapter of the French climbing federation put in over a hundred thousand euros and uncounted man-hours on rebolting the canyon. The upshot is that all routes have glue in bolts or ultralong 12mm stainless sleeve bolts. This is financed by selling the guidebook, which is a photo topo with text in English, French, Spanish, German and Italian.

In general the bolting is ultra safe, with very short distances between the bolts on the lower parts of the routes. However, on some routes, especially some of the harder routes the bolting becomes sparse on the higher parts of the routes. Climbers who have a hard time on long run-outs should bring a clip-stick for working routes, and take an extra minute to step back and inspect the bolting on the top part of the routes.
Tomas Truhelkaodpovědět 
        Re: Sorry08:58:28 15.11.2018
Azbeste nýty jsou v cestách po celém světě. Byly tam a budou. Čechy, Frankenjura, Alpy, Arco, Francie, Chorvatsko, Slovinsko, Španělsko, Flatanger, Josemity,... Minimálně 80% cest. Lezeš ještě? Prober se a už to nehul.
obyčejný lezecodpovědět 
         Re: Sorry09:59:34 15.11.2018
Ok. Po zamyšlení se, uznávám a beru zpět. Nýtů je po světě dost.
Azbestodpovědět 
          Re: Sorry10:39:17 15.11.2018
Ano, nýtů je po světě dost, ale málokde dostáváš pokyn, že si máš brát sebou do skal sedmnáctku.
Bídaodpovědět 
           Re: Sorry13:26:26 15.11.2018
Bído, spoustakrát se mi stalo, že jsem (v navštěvovaných, populárních evropských oblastech)potkal nýt s uvolněnou planžetou. Tuším v nedávném článku Ondry Beneše o Yosemitech se píše něco o tom, že do jednoho místa je třeba vzít si s sebou vlastní planžetu a matici, protože tam chybí...
P.odpovědět 
            Re: Sorry15:51:16 15.11.2018
A kde měly kotvy za 10,- Kč?
Bídaodpovědět 
             Re: Sorry08:25:09 16.11.2018
No, to samozřejmě naštěstí nevím.
Ale nedělal bych si iluze, stavební materiál místo origo certifikovaného lezeckého asi nebude zas tak vzácná výjimka. Ceny nerez značkových lezeckých nýtů jsou hrozně vysoký.
Samozřejmě osazovat nýty není nejlepší řešení, ale pořád ho považuju za součást standardu.
P.odpovědět 
              Re: Sorry12:24:34 16.11.2018
Mě může být jedno, jaké je jištění v Tetíně, nikdy tam nepojedu. Tato oblast se neslučuje s mým pojetím lezení. Na druhou stranu předpokládám, že když je to prakticky umělá stěna v přírodě s jištěním po 1,5 m, že je vše OK, protože v takové oblasti uživatelé tak trochu vypínají mozek a lezou s falešným pocitem bezpečí jako na té umělce. Můj předpoklad se opírá o osobní účast předsedy OVK Střední Čechy, který by přece ve svém vlastním zájmu nenechal někoho instalovat necertifikované jištění, tuším, že by mělo splňovat normu EN 959.
Jinak jsem v minulosti kvalitu jištění moc neřešil. V Radošovicích jsme třeba mívali lano Top Rope v nýtu 6x30 mm, ochotně a rádi jsme padali do všeho možného Made in Uranové doly. Na písku kluci potkali kruh utemovaný klackem, Karel prý neměl čas. V Santa Lynii vedle mě spadlo preso s plaketou z cesty, kde nikdo nelezl, asi vítr. V Masriudoms spadla plaketa s presem při stahování lana. Frantík si to tam při fleši našrouboval zpátky a nikdo nic neřešil. I v Arcu občas chybí nějaké plakety, ale pak místní úderka nastoupí a přejistí za den celou oblast. Doba se mění, nejsme už úplně nejmladší a hlavně tolik lehkomyslní, i tu hlavu už jaksi používáme víc, nemusím lézt všechno a za každou cenu. A hlavně dnes svaz přes OVK ohledně jištění funguje dobře a tak není důvod cpát o skal něco, co tam nepatří. Osobně jsem dřív pár nýtů vrtal ručně, kdo někdy mlátil do žuly díry o průměru 16 mm si asi dovede představit, jaký pokrok je dnešní moderní materiál od aku vrtaček po lepené BH. Do takového jištění se to, ač někdy nedobrovolně, lítá s nadšením letce kosmonauta hrdiny CCCP prakticky bez obav. Lezení ovšem nebude nikdy úplně bezpečným sportem, jsme jen lidi a tenhle nejslabší článek bohužel může selhat u každého, i u těch nejzkušenějších. Trocha pokory neuškodí nikomu, ani těm, co navrtali tisíce jištění a vylezli tisíce cest. Tetín a ani tamní jištění není můj problém. Jak to kdo udělal a jak se k tomu staví je čistě jeho vizitka. Byl bych nerad, aby se to stalo normou jinde. I když by mi to vlastně fakt mohlo být šumák, když už prý nelezu a jen se válím na gauči :-D
Bídaodpovědět 
               Re: Sorry13:23:56 16.11.2018
to je moc smutný příběh, jak se z dávného rebela a bílé příšery stává plynutím času plesnivý gaučový neoklasik.
Lukas B.odpovědět 
               Re: Sorry16:38:18 16.11.2018
Ahoj Bído, mě taky neváže žádnej vztah k Tetínu. Nebyl jsem tam a znám to jen z doslechu a vůbec nevím, jestli tam někdy pojedu, zatím se nechystám, nejsem z Prahy…
Trochu mě popíchla (zase) zdejší diskuse, zdá se mi zas poněkud přitažená za vlasy a místy zbytečně agresivní. Ale nešlo mi o to, reagovat zrovna na tebe.
Přijde mi trochu přehnaný útočit na někoho prostě proto, že dává nýty. Teď odhlížím od toho, jak je dává, jaký konkrétně nýty to jsou – protože pár lidí tady v diskusi, kteří byli zcela kategoričtí a útoční, se to právě snažilo posouvat do téhle obecné roviny.
Jako jo, nýt podle všeho není nejlepší možnost, s tím bych se vůbec nepřel, ale pořád je to podle mě standardní možnost. Běžně a často používaná. Takže bych pochopil, kdyby tu v diskusi někdo doporučoval používat raději lepené borháky, vysvětloval proč… ale přijde mi přetažený, když se tu z něhoho dělá nezodpovědnej blb PROTO, že používá něco, co se používá celkem běžně.
Opakuju, mluvím o té obecné rovině, kterou se tady argumentovalo (zhruba parafrázováno: „základní problém není v tom, že jste nýty špatně utáhli…, ale je především v tom, že vůbec dáváte nýty“).
Jasně, životnost jištění okolo 30 let vůbec není moc, i když to číslo vypadá veliký. Tak nějak dlouho asi lezu (Honza Kareš myslím ještě trochu víc), a vlastně to znamená, že cesty, které někdo udělal v době našich začátků, už třeba (možná akutně?) vyžadují přejištění. 30 let uteče hned, kdo to pak bude dělat. Může se to povolit… Samozřejmě není špatný vybrat tu lepší z možností, když se nabízí (a dotované ČHS jištění je dobrá věc, která motivuje dávat kvalitní jištění), ale je podle mě trochu moc někoho napadat takhle ostře za to, že vůbec používá nýty.
Pak jsou tu ty další věci, jako konkrétní typ té stavební kotvy, pak nějaká preciznost osazení, kontext "populární oblasti pro lidi" a tak… to si zčásti vůbec netroufám hodnotit, na Tetíně jsem nebyl a ani nýty jsem neosazoval, zčásti to hodnotit nechci, protože se s tím taky asi míjím. Ale zas se mi ekluje to masivní útočení v diskusi pod tímhle článkem i v tom paralelním diskusním vláknu, které tomuhle článku lehce předcházelo. Mi to tu prostě přijde trochu nemocný. (Jako jo, taky jsem asi trochu nemocnej, to se nevylučuje.)
Jo a omlouvám se za komický termín planžeta nýtu, mi ta kapacita obecně klesá, i mozková.
P.odpovědět 
               Re: Sorry08:41:55 17.11.2018
Co máš pořád s tím gaučem? :-D
Willhemodpovědět 
                Re: Sorry20:56:38 17.11.2018
Napiš mi na mail. Ti to řeknu a budeš chtít taky ;-)
Bídaodpovědět 
           Re: Sorry22:12:33 01.06.2020
jsou i oblasti(např. leonidio) kde je pod skálou pověšenej klíč . jsou tam v několika sektorech. problém je v tom , že u nás by vydržel sotva do večera.prostě , bylo by ideální pokud by do skal přestali jezdit dementi, co jenom kritizují, nechávají po sobě bordel,vysírají domorodce,a neváži si práce ostatních..a pak ještě mají pocit že můžou nějak přispívat do diskuze. vždyť si každej může udělat svojí oblast. přesně jak tady psal někdo nahoře,,není to žádná povinnost a ani vás nikdo nepřemlouvá aby jste tam jezdili.prosím zůstaňte doma...nikomu to nebude vadit. mír všem
daniel odpovědět 
     Re: Sorry23:33:12 13.11.2018
Nevim, kdo jsi Hrnci, a je mi to jedno. Ale pokud teda delate neco "pro lidi" a "bavi vas to", tak to delejte tak, aby se nekdo nezrakvil. A jezdit na skaly s klicem mi prijde pri dnesnich moznostech dost ulet. V Tetine jsem byl jednou nekdy v lete a kdyz jsme prichazeli ke skale, tak zrovna nekdo stahoval lano a stahnul ho i s nytem. To ti, chlape, reknu, byla strasna prca. Ani jsme si nesahli na skalu a uz jsme premysleli, jestli se na to nemame vykaslat. No zase to bylo k necemu dobry, lezl tenkrat tak, ze proste padat ani odsedat nebudu, jako na pisku. Zatrenoval jsem jako nikdy. Sorry, ze ti dobri lide chteji jen to, aby ty nyty drzely.
Kruegerodpovědět 
     Re: Sorry23:35:02 13.11.2018
A Tvé argumenty typu: "Máš problém s jištěním, které osazujeme? Přijď přiložit ruku k dílu." To snad ani nemůžeš myslet vážně. To je prostě vrchol !
Azbestodpovědět 
      Re: Sorry23:42:41 13.11.2018
Azbest > když jsem tě poznal na jaře na offu než si zmizel, tak jsme si myslel, že seš normální, ale po tomhle tvým rejpání nevím.
Hrnec odpovědět 
       Re: Sorry23:54:20 13.11.2018
Nemyslím si, že by to bylo rejpání. Sděluji veřejně svůj názor. Mé názory jsou dlouhodobě konzistentní a podepisuju se pod ně. A to, že nevíš, zda jsem normální je pochopitelné.
Azbestodpovědět 
        Re: Sorry04:58:31 14.11.2018
Pracuji s kotvami jak lepenými tak rozpornými skoro denně. Mám k tomu dva postřehy. Pokud se vám po krátkodobém používání kotvy povolují matice s planžetami, tak nejspíš děláte pří osazování nějakou chybku. Pokud vám kotvy vypadávají, tak děláte chyby zcela určitě a doporučil bych kontaktovat dodavatele a prokonzultovat to s ním. Typ kotvy, délka, způsob osazení, síla dotažení - dá se to doladit skoro k dokonalosti.
Někdo tady výše psal o celé vypadlé kotvě, byla by k dosažení nějaká fotka?
pavelodpovědět 
       Re: Sorry02:37:11 17.11.2018
Koneckonců všichni jsme viděli ten dokument, kde sám Honza říká, že koktal a byl nejistej, zamindrákovanej až hrůza,... tak si začal doplňovat sebevědomí sportem, no.
A taky je celkem malej...

Toto pak takhle dopadá..
odpovědět 
        Re: Sorry14:44:20 20.11.2018
Ty jsi taky dobrej :)
Tomas Truhelkaodpovědět 
     Re: Sorry09:33:31 14.11.2018
Pokud mi je známo, tak cesty na skalách se nestaví, ty postavila příroda. Pokud teda "nemajzlíkuješ". Kdo žije normální život, běžně se potkává s pochvalou a kritikou. Když něco dělám, musím očekávat obojí, o to víc pokud to dělám v takovém rozsahu, jako je Tetín. Děláme to pro lidi...jasně, ale jen pro ty co nás plácaj po zádech(protože to zároveň dělám pro sebe). Ty ostatní ať mlčí a nenavážejí se do nás. Jak by to v životě vypadalo, kdyby si neměl negativní zpětnou vazbu? Všichni bychom byli totální egoisté, co nesnesou nejmenší kritiku. A ta vaše průmyslová "výrobna" cest se k tomu zatím dost blíží. O zmiňované sanaci skal vapkou, radši ani nemluvit. Čekám od vás do budoucna nějakou vizionářskou činnost...místo planžet by tam šel našroubovat třeba i chyt....pro lidi ;-)
Petrodpovědět 
     Re: Sorry10:04:18 14.11.2018
Co takhle občas ohnout hřbet a říct si, možná na tom něco bude. Možná jsme nějaký cesty mohli vyborhákovat. Možná ta oblast nemusela vzniknout na rychlo během pár měsíců, možná jsme tam mohli pustit i někoho jiného v horizontu několika let...oblast by se dotvořila přirozeně. Jenže ty by tam nebylo to "JÁ" a "MY", "PRO LIDI" a oni si ještě dovolí stěžovat. Nezlobte se na mě, ale vytvořit tímhle stylem oblast, nemůže zavánět ničím jiným, než osobním prospěchem. A je úplně jedno jestli jde čistě o Ego a o pocit že jsem nejlepší na světě, nebo o něco jinýho.
Petrodpovědět 
     Re: Sorry12:37:42 14.11.2018
Naprosto souhlasim s příspěvky níže. Hola skutecnost používání slova "stavět" cesty na skále (byt lomové) vyjadřuje esenci toho místa. Pro mne je to outdoor indoor, včetně atmosféry, která tam panuje, chybí tam jen stánek se supplementama, strojem na kafe a lavici na bench-press. Byl jsem tam jen jednou, ve všední den, ale testoronovejch kecu 6+ lezců siroka plejáda.
Bez naroku na odměnu? Odměnou je přeci nekonečný (sebe)poplacavani po zádech, udělali jste to pro lidi, lidem se to líbí, návštěvnost je vysoká, do toho ještě názvy cest jako "Johny Rambo ...". Lidi pojedou kamkoliv, kde bude jištění na husto a budou tam lehký cesty - kvalita lezeni jako takového nehraje roli. Tetín je lezecky konzum se slevou ...
Strašně si preju, aby to tak nebylo, podle mne na Tetíně budou padat strašný lokry. Neštěstí se dejou i v oblastech nesrovnatelně lepší kvality skály - geykibairi pad bloku na holčičku - shozeno vlastním otcem (lezec světové úrovně) - série neurochirurgických operaci, amputace ruky.
Nýty, borhaky, je to fuk, bez helmy podle mne nelze, rozložená deka nejmin 10 metru od nastupu. Jako v popelce ... Můžete si něco prát, když vas do hlavy tukne plaketa ...
J.Kladaodpovědět 
      Re: Sorry09:05:41 15.11.2018
Jasně, taky se mi nelíbí že někdo jiný dělá pod skálou něco jiného než já. Ale kdo může za to že na skály chodíš ty?
Nakládalodpovědět 
     Re: Sorry13:04:11 14.11.2018
Ty se zas podepisuješ Hrnec :D Jestli se bojim, tak selhání nýtu a průseru. V Tetíně nelezu, tak ten průser nebude můj. Píšeš jak jsou nýty super certifikované a bezpečné - fakt?? A to že se vám povolujou až do vyšroubování matky je to bezpečí? A stačí jen povolenej a v ose ho vytáhneš. Nutnost lízt s klíčem a utahovat je fakt skvělý (a pokud neutáhneš tak nevíš jestli je OK). Životnost oproti lepenýmu bh je mizerná (napětí + voda + mráz = eroze) a za 20-30 let bude nutné komplet přejištění a to do jiného místa. Jakou si představuješ diskuzi po telefonu a vysvětlování, zopakovat že máte nýty a budete je dávat dál? Argumenty proč jsou bh řádově lepší naž nýty ignorujete. Průserů kvůli selhání nýtu není až tak málo. A že se používají i jinde neznamená že to nejsou stejný trotlové. Dá se to pochopit v horách kvůli problémům s lepením během výstupu, ale na skalkách nýt proč??? Zásadní problém je ten, že většina překližkářů se k nýtu chová jako ke spolehlivýmu jištění a přejištěný cesty lákaj zrovna překližkáře = je jen otázka času kdy se někdo zrakví. Jestli nemáte love na kvalitní jištění tak dělejte míň cest. A nýt podle mně nesplňuje požadavky na kvalitní stabilní jištění. Optimální je lepený nerez bh. Kompromis je zalepená nerez závitovka M12 + plaketa a samojistná matice. Dal bych bh a prachy na ně bych získal třeba prodejem zbylých nýtů stavařům...
odpovědět 
      Re: Sorry15:00:49 14.11.2018
Přemýšlej trochu - jak to mohou odprodat stavařům, když sami říkají, že cesty staví. Jako že by to odprodali sami sobě?!
odpovědět 

 Ádrkoutek, 1.nýt utažen20:44:01 13.11.2018
...již před týdnem (viz úvodní vlákno diskuse
http://www.lezec.cz/diskuse.php?ckat=&lim=0&key=136097
). Po dohodě s Honzou. Na L&N bohužel nezbyl čas, je to o dost náročnější, nejsem správce, ale klíč už nosím s sebou.

Jak dlouho prosté dotažení na exponovaném místě vydrží, nevím, tam (i na pár dalších místech) by se lepený (dvouexpreskový) borhák šiknul víc.
ivošodpovědět 
 Re: Ádrkoutek, 1.nýt utažen22:59:53 13.11.2018
Jenže to je problém jak s mágem na písku. Co je pro jednoho problém v sedmě je pro jinýho rozlez... To by se to tam pak rovnou mohlo předělat celý.
Bobešodpovědět 
  Re: Ádrkoutek, 1.nýt utažen09:36:45 14.11.2018
Dovolil bych si nesouhlasit. Lehčí cesty (do 6) se jaksi v principu "nedobývají" tak, jako těžké (8 a vejš). Samozřejmě, mohou být výjimky, že na lehčí cestě je hodně vypečené místo a na cestě těžší je spousta "vaty". Sedmičky jsou tak nějak mezi.

Pokud vím, na tetínské stěně pod vodopádem, kde se leze nejvíc (viz zápisy přelezů, je to i vidět když tam přijdeš o víkendu) problém s uvolněnou maticí není (tím ho nevylučuji, třeba může nastat v boulderu cesty Do pekla). Na druhé straně, onu L&N s upadlým nejtem lezlo a zkoušelo o hodně méně lidí, ale ta je typicky dobejvací, tam borháky patří (stejně, jako na vedlejší P&L).

Matice se může uvolnit taky tehdy, pokud je cesta cik-cak a prvolezec, či na-rybu-lezec na ní hojně padá či visí, pak presky po stranách mají přirozený sklon otáčet plaketou. Samozřejmě záleží i na tom, jak kotva ve skále a plaketa na skále "sedí". Předpokládám, že matice je po osazení nýtu dobře dotažena.

Problém s uvolněnou maticí se tedy opravdu týká jen výrazné menšiny nýtů a hlavně u nejtěžších cest (na Tetíně, jinde to může být jiné, právě proto, že na obtížnosti záleží), řekl bych.
ivošodpovědět 
   Re: Ádrkoutek, 1.nýt utažen21:01:51 14.11.2018
No videl jsem uz hromadu zacatecniku, kteri cesty za 6a dobyvali stejne jako borci 8c. Holt teda asi Tetin neni pro lezce na urovni, kde zdolani 6 je pro ne stale spise jen dobyvanim.
odpovědět 

 Charita19:25:26 15.11.2018
Čao snad jsou ti lezci vyškolení z umakartu pakliže najdou uvolněný chyt, nebo nýt mají to nahlásit obsluze stěny v tomto případě správci oblasti a je jedno jestli je ta oblast sportovní, nebo nesportovní. Ty komenty jsou mimo všechny borháky i nýty. Bez těch nadšenců by tam nebylo ani jedno ani druhé.
Vladafruodpovědět 

 nýty, odpovědnost a dvojí metr02:35:43 17.11.2018
Tak předně bych se rád zeptal, zda by autoři mohli jasně uvést celou značku (tedy i typ) nýtu a nemlžit.

Dále bych chtěl podotknout, že odpovědnost za naše (po)činy neseme vždy jen mi sami. Tedy pokud něco udělám blbě, tak to přiznám, případně se omluvím a případně napravím, nebo příště nedělám.

Nikdy nikdo nic nedělá pro lidi, vždy to dělá pro sebe. I Matka Tereza jistě měla libé pocity z toho, jak je tu pro ostatní. A dělání cest a oblastní, je něco co přínáší prestiž a pomníčky, tedy ryzí vnitřní uspokojení autorů(akorát si to nedáte do banky).

Tedy bych rád poprosil Karešáka a Hrnčíře aby si odpustili rádoby chlapácké demagogické "kdo nic nedělá...", "přidej ruku k dílů" atd. a přijali odpovědnost za svoje činy. Bylo to vaše rozhodnutí používat nýty, je to vaše odpovědnost. Všeci tak nějak tušíme, výhody BH vs. nýt.

Jak někdo výše trefně poznamenal, pokud vám vypadávají nýty takhle brzo, tak to asi děláte blbě!

A jak poznamenal někdo jiný, práce kvapná, málo platná, přirozený vývoj oblastí bývá postupný, ne že tam přijede jeden egomaniak a nabuší všechno, většinou se tam lidi postupně střídají, ten nový trend "stavění" oblastní v tajnosti a pak otvíračka, jako sorry, je to lezecký konzum.

A pokud teda děláte cesty pro lidi, tak hlavně správce oblasti, který leta tvrdil, že je třeba dělat cesty pro lidi, bezpěčně, jištěně, normovaně, dojiŠtovat lepenými BH! By Vás měl vykrákat za pačesy a sám sebe taky(že to dovolil).

Pročež se teda ptám jeho, jakto že tady zase máme ten dvojí metr? Kdoví jak ne/normovaný jištění, asi teda více méně blbě osazený, lokristán a nikomu to nevadí.

Tak když někdo udělal 1000 cest a 1000 shybů k tomu, tak by to měl sakra umět ne, naopak když si tu oblast takhle nárokuje, tak i s odpovědností.

Kdysi jsem v Tetíně byl, ještě tam cesty nebyly, říkal jsem si, že by se dalo lézt, pak mi došlo, jaký je to šrot a proč tam nikdo zatím nelezl.

No, stačí pár let a přijedou stavěči s pajcrama, vapkama atd., pokora k přírodě a hlavně k pravidlům. Přečtěte si pravidla: Nesmí se měnit char. skály, aby se dalo lézt, teda pokud je tam lokr, tak tam nelezu a ne,že půlku stěny poshazuju dolu.

Ptám je jaký je rozdíl mezi Kartáčem a KaReschakem???

Méně je někdy více!

Jedu si svůj egopříběh nááá na na nááá...

PS: Píšu to takhle proto, že vaše vyjádření zde jsou zpupná a nezralá, všechno, jen ne chlapácká.
k.odpovědět 
 Re: nýty, odpovědnost a dvojí metr06:51:05 17.11.2018
Jsem nezávislý pozorovatel, zajímavá diskuse nýt versus borhak a přijde mi, ze na většinu otázek najdeš odpověď výše. Mir v duši.
odpovědět 
 Re: kecy prdy beďary..08:20:25 22.11.2018
Já (a další stovky lidí )bych zase na druhou stranu Honzovi rád poděkoval za hezký cesty u Prahy.
Šroubovaný nýty jsem viděl všude na světě, nikdy mě nezajímalo, podle jaký normy jsou - třeba v Thajsku, Řecku - vyrobený. Hlavně že drží.
Nemám kritických připomínek, pokora a zpupnost jsou jenom obecná, nic - neříkající slova. Oblastí je dost, každý si může najít to svoje. S rodinkou jsme na Tetíně prožili pár krásných dní - díky Honzovi. Stejně jako v Prosečnici. Kdyby tyhle oblasti neotevřel, skoro nikdo by nevěděl, že tyhle místa na planetě vůbec jsou.
Kdo chce, ať si píše komenty z gauče nebo z vyhřátýho kanclu. Možná by bylo férovější to probrat z Honzou přímo než tady hezky česky politikařit a chytračit..

Jak funguje svaz a co dělá pro lidi + jeho spravedlivá pravidla nemá cenu rozebírat.
Kde měří dvojí metr - jak bylo výše zmíněno?
( Resch, Binter VS neBinter )
Bléééééé
inkvizice mága a sportovního lezení.. ČHS jako by ani nepoznal, že se země točí..
A.odpovědět 
  Re: kecy prdy beďary..08:34:21 22.11.2018
Jo a taky by bylo možná lepší si nejdřív zjistit, kdo vlastně jakou cestu dělal a pak začít psát rozhořčený adresovaný komenty :)
A.odpovědět 

 a už dost jo?21:38:19 20.11.2018
Plánujete nějaký další oblasti v Českém krasu? Doufám, že ne, ale předem díky za odpověď.
Jezzodpovědět 
 Re: a už dost jo?21:47:14 20.11.2018
Jenom, že i jako lezec si vážím neporušené romantické přírody, kam moc lidí nechodí, a tak bych rád, aby něco z toho zůstalo i mejm dětem. Vím minimálně o 10ti "oblastech" v okolí, který můžete pěkně dokurv.t a kde se i v této době lze být sám a užívat si přírody čisté. I bez lezců. Tak prosím už dost. Nebo jeďte do hor, tam se to ztratí. Možná jste diskutovali s ochranáři a zastupiteli, ale já třeba vůbec nevěděl, že to tam sekáte, než jste zveřejnili. A něco po vlastním jsem se kolem i tam nalezl taky. Vlastně jste mi šlohli cestu:-) Uznávám, že jsem to nenahlašoval, prostě jen vylezl.
Jezzodpovědět 
  Re: a už dost jo?08:53:29 22.11.2018
A co třeba Aljaška, Kamčatka, Čukotka. Tropická Amerika, Afrika, Gronsko. Prý neni špatná Antarktida. . Tam je hochu klid... Mě se zase nelíbí, že se v Praze všude staví. Všude kancly, kolony. přistěhovalci z východu. Až pojedeš, vem mě s sebou :)
A.odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.