LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Labák

Přechodně chráněná plocha 2

Dne 5.4.2004 bylo lokalizováno SCHKO Labské pískovce další zahnízdění chráněného a ohroženého druhu ptactva v Labském údolí na pravém břehu.

Z tohoto důvodu vyhlašuje SCHKO na blízké okolí hnízdiště Přechodně chráněnou plochu (dle §13 zákona 114/1992 Sb. + novely)

Z toho vyplývá:
a) Pro návštěvníky omezení pohybu pod a nad skalami
b) Pro horolezce zákaz lezení v období do 30.6. na věže a masivy od Duhové věže po masiv Prezident (tj. věž: Duhová věž, Vezír, Želva, Skleněný vrch, Vřesová věž, S a J Tyršova věž, Sluneční věž masivy: Duhová stěna, Lofas, Tatrman, Krunýř, Mrtvá stěna, Buková stěna, Pražská stěna, masiv Ozvěna, masiv Prezident.
c) SCHKO LP vyznačí přímo v terénu chráněnou oblast informačními cedulemi
d) SCHKO LP bude oblast hlídat proti narušitelům strážci příp. najatými hlídači, v kritické době alespoň 20 hodin denně.

V případě nerespektování vyhlášené přechodně chráněné plochy mohou být uplatněny sankce až do 50 000,- Kč
Více informací na www.vrcholky.cz

Horolezectví je v CHKO povoleno na výjimku, pokud nebude respektováno toto dočasné omezení, tak bude horolezcům výjimka odebrána.

Případné dotazy směřujte na SCHKO Labské pískovce - email: labpis@schkocr.cz.

Můj příspěvek
Jde totiž o to že jakmile tyto zákazy budou porušovány, nedostaneme v budoucnu již žádnou výjimku ze zákona a to znamená zákaz lezení v celém Labáku. V zhledem k tomu že celý Pravý břeh bude v nejbližší době národní přírodní rezervací budou i prostředky na represi proti lezcům. Nesmíme zapomínat že ochrana přírody má za sebou zákon, my máme jen naše zájmy, které širokou veřejnost moc nezajímají. Musíme zapomenout na nesmyslnou myšlenku že skály jsou naše, není tomu tak. Naše lezení je zcela v rozhodnutí ochranářů a jakmile vyhlásíme válku, jsme předem těmi poraženými. V případě že povedeme rozumnou diskusi, máme aspoň nějakou šanci.

Zbyněk Homola
Dolní Žleb
Děčín

Zbyněk Homola   [úpravy] 19:20 08.04.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 můj příspěvek20:17:58 08.04.2004
Dovolím si taky svůj příspěvek:

Nejde o to, že by nám mohli při nerespektování omezení zakázat lezení v celém Labáku. Jde o to, že bysme tam rušili ty ptáky.
stipodpovědět 
 Re: můj příspěvek20:30:30 08.04.2004
mne jde vic o to lezeni v Labaku...
Musadoodpovědět 
 Re: můj příspěvek21:01:47 08.04.2004
Dovoluji si podpořit Tvůj názor a pohled na věc. Jsi-li schopný vidět víc, nežli své momentální přání, patříš také k vzácným a ohroženým druhům. Doufám, že chráněným!
S pozdravem Honza.
Honza Pušodpovědět 

 Zasraný ptáci!20:41:53 08.04.2004
Zasraný ptáci, zasraný zákony, zasraný ochranáři a zasraný Stip!
Ptáčníkodpovědět 
 Re: Zasraný ptáci!07:23:15 09.04.2004
Chybí mi tam připojený jméno a informace o případném členství v ČHS.
Vladimír Vršovskýodpovědět 
  Re: Zasraný ptáci!07:36:15 09.04.2004
Sice se nepodepsal, to nicmene neznamena ze na svuj nazor, s kterym se v urcitem ohledu ztotoznuji nema pravo.
Vztahnu li to na Kras, pak diky ptakum mame nyni tak zhruba třetinu prostoru, z lehkych cest pak zhruba desetinu. Jen z meho rychleho monitoringu hnizd pak prohlasuju, že mimimalne polovina je tretim rokem zakazana zcela zbytecne, pouze pro pripad co kdyby si nam ten sokol tady uprd.
A to mi vadi, protoze ten zbytek skal je timto padem pretizeny a lide kteri na to nemaji se sapou do zbytecne tezkych cest. protoze ty lehke nemaji k dispozici.
Takze i proto zasrany ptaci, ale mozna spis ne zcela vhodny system ochrany prirody, receno velmi diplomaticky.
Mimo jine do kdy je tato oblast Labaku uzavrena?
radek
zobanodpovědět 
   Re: Zasraný ptáci!07:42:18 09.04.2004
Nikomu pochopitelně jeho názor neupírám, ani formu, jakou používá. Jenom mne zajímalo, jestli je to názor člena ČHS. Mohl by se například obrátit na Petra Hejtmánka a pomoci mu při vyjednávání podmínek pro lezení s orgány OP. Zvolená dikce bude jistě mimořádně vhodná pro nastavení startovních podmínek. Mimochodem (platí obecně), na internetu mi vadí ta anonymita, za kterou se spousta lidí schovává. Já sice tuším, co se skrývá za přezdívkou Zoban, ale připadá mi férové se podepisovat jménem. Zdraví Vladimír "Hlína" Vršovský
Vladimír Vršovskýodpovědět 
    Re: Zasraný ptáci!09:32:00 09.04.2004
Za prvé - je tam na mne i mejl, za druhé, pokud se podepisu Radek Lienerth tak pres polovinu lidi nevi vubec o koho jde.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Zasraný ptáci!00:51:27 04.05.2005
Vážený pane. V CHKO Labské pískovce vroce 2004 bylo celkem uzavřených míst 2.slovy dvě jedno v okolí Prazidenta na pravé straně Labáku, a druhé Na Čertové Vodě. Obě tato místa jsem uzavřel teprve po pevném zasednutí a to 2.dubna.Obyčejně se stanovuje doba 33dní sezení na vejcích a dalších 6 týdnů odchov mláďat, než vylétnou. Tedy do konce měsíce června. Musím vás ale ubespečit, že tento zákaz byl zrušen 10 května, neb obě hnízda vyplenila kuna. Tedy závěrem, měsíc+7dní bylo uzavřeno asi 8věží na pravé straně a 3 na levé straně.Labák má něco přes 3tisíce lezeckých cest. jk.strážceCHKO.
odpovědět 
   Re: Zasraný ptáci!10:25:38 04.05.2005
Zobane, máš podle mě naprostou pravdu, systém ochrany přírody je na houby.

Proč neuvažovat způsobem:
a) Vyjímky nedostávají ochranáři k omezení aktivit ostatních lidí (např. vstupu do volné krajiny, vstupu do lesa, atd., což mají jinak zaručeno) a to v rozsahu a době nezbytně dlouhých. Znám existující přír. rez., ve které po zákazu kosení rákosu vyhynuly všechny kytky, které byly chráněny, rezervace prý existuje dále (je uváděna i na netu). Proč? Není kytka, není rezevace, padla, přátelé.

Nebo: něco na nějakém území roste nebo žije? Už padesát let? Tak fajn, proč okolo toho dělat další rozruch, za těchto podmínek to tam roste, maximálně položíme blok změnám těchto podmínek, ale žádná další omezení, když to tak funguje.

b) Tohle se lezců často netýká, ale návrh: Omezení vlastníků pozemků ohledně čehokoliv je za náhradu, odpovídající ušlému zisku a v případě, že činnost není zisková, tak za satisfakci stanovenou zvl. předpisem. Fajn, zakažte mi něco v ochraném pásmu čehokoliv, ale něco za něco. Přijde mi to jako logické. Konec konců, každý může přijít za vlastníkem a říci, já tu chci rezervaci, kolik chceš za pozemek na kterém jí budu dělat? Všechno je na prodej, když se dost přitlačí. A že je to dražší? No a? Někdo na to přece doplácet bude, já prostě chci aby to byl ten, kdo si to vymyslel.

To je jen pár nápadů, jistě by se s tím dalo dělat více. Pokud někdo povalíte vzhůru i terénem politickým, vpomeńte si na mě, externí spolupráci pro legislativní výbor sněmovny, senátu nebo komisi vlády beru předem.
Lawodgeodpovědět 
 Re: Zasraný ptáci!-ANKETA14:25:39 09.04.2004
Navrh na anketu- pravej horni roh www.lezec.cz:
Co Vam vice vadi ve skalach?
1. Zasrany chyty od magnezia
2. Zasrany chyty od ptaciho trusu.
3. Zasrany ochranari
4. Zasrany prkynko na toalete u Kosti

cus:)
lacoodpovědět 
  Re: Zasraný ptáci!-ANKETA16:12:41 09.04.2004
Cha, to je dobrý! Nezklamu - volim za 1/, uvedenýho sajrajtu se vyskytuje nejvíc :-))
horolezkyněodpovědět 
 Re: Zasraný ptáci!00:34:56 04.05.2005
Pane při výčtu všech zasraných jste na jeden druh zapoměl. JSOU I ZASRANÍ LIDÉ!! jen nevím zda nepetříte mazi ně.

jk.strážce CHKO.
strazceodpovědět 
  Re: Zasraný ptáci!08:19:35 04.05.2005
ses chudak, je mi te lito
lacoodpovědět 
   Re: Zasraný ptáci!10:23:08 04.05.2005
A k tomu ještě nežere maso :)
jirkaodpovědět 

 avesové a primátové08:39:47 09.04.2004
  Sokoli bydlí ve skalách a potravu si opatřují lovem. Loví myši.
  Lidé bydlí v panelech a potravu si opatřují ježděním s košíky po hypermárketech. Loví noufety.
  Sokoli po večerech létají nebo koukají z hnízda.
  Lidští primáti se po večerech smějí, nebo bojí na pokyn vydaný z blikající bedýnky.
  Lidští primáti o sobě tvrdí, že jsou moudří. Toto tvrzení však není potvrzené z nezávislých zdrojů....

    Ale proč tyhe neohrabaný primátové si musí přivázat motouz k zadku a tahat ho nahoru, když stejně hned pak zase lezou dolu, a to fšechno rajncenkerecht přes místo dočasného pobytu fógla????
Honza Pušodpovědět 
 Re: avesové a primátové13:14:21 09.04.2004
..a nad Václavským náměstím byl zahlédnut sup holohlavý. Radnice nechala celou plochu na dobu neurčitou vyklidit a je tam pod pohrůžkou pokuty zákaz vstupu všech turistů...
Nikdy jsem žádný zákaz ochranářů neporušil a v plánu to nemam. Jen aby to páni nepřeháněli. Stačí jim totiž málo. Jeden z členů ochranářského spolku řekne, že tam potkal Papouše a oblast je na měsíce uzavřena. A co teprve, kdyby zahlédl opravdového papouška.
A co zakázat zemědělcům obdělávat polnosti? Zkušenost s tím mám, to by se asi ochránci divili, co se na obdělávané půdě děje.....
Co tím chtěl to tlustý prase Maty říci? Že bude nejlepší, když se lidi zavřou do klecí ve městech, udělaj rezervace pro sebe a budou se urputně bránit proti ostatním spoluobyvatelům planety.
Matyodpovědět 
  Re: avesové a primátové18:35:58 09.04.2004
Tedy: Ve skutečnosti je to spor dvou skupin lidí o priority a míru s kterou mají být prosazované. Ptáci jsou na tom sice docela zainteresovaný, ale v reálu do toho mezilidského sporu nemaj možnost příliš zasahovat.
Honza Pušodpovědět 
  Re: avesové a primátové18:40:18 09.04.2004
To snad abych nikam nejezdil a seděl si jen doma na vejcích.
Papoušodpovědět 
   Re: avesové a primátové18:59:31 09.04.2004
A nechceš, jako ptakodlak dělat tlumočníka? My vlkodlaci se tlumočením z češtiny do vrrhafštiny a zpět zabýváme běžně.
Jan Pušodpovědět 

 **11:38:28 09.04.2004
Musím s Tebou Zobane polemizovat, pravidla hry v Krase jsou z hlediska ochrany daná a pokud bychom chtěli něco změnit, znamená to neustále lobovat u příslušných orgánů ( tak jak se o to snaží např. Boubel na Pálavě a to je biosférická rezervace UNESCO ). Z hlediska lezení jsou všechny nejlepší oblasti v Krase otevřené, i když některé jen polovinu sezony a není argumentem pro lezení v zakázaných ( řekl bych, že jsem pomalu snad jediný z "místních", který se zakázaným vyhýbá, i když by mě tam některé cesty lákaly ), že povolené jsou přetížené.Je nutno si uvědomit, že za posledních čtrnáct let se stalo lezení módní záležitostí pro mnoho lidí avšak skály se "nerozmnožily" pořád jich je omezený počet, ale lezců je podstatně víc než dříve . A že se mladí cpou do cest na které nemají je dáno něčím jiným, než tím, ža by v oblastech nebyly lehké cesty.Uvědom si, že snaha být nej a vyniknout nade všemi je tu od počátku lidstva. A co by měli říkat motoristé na to, že jim uzavřeli ochranáři silnice ve Žlebech a tudíž najedou podstatně více kilometrů? Nijak vehementně neprotestují a jedou delší cestou.
Myslím si, že by si bylo občas dobré uvědomit, že v demokracii platí ono známé: Tam kde končí moje svoboda, začíná svoboda těch druhých.
Je zajímavé, že v zahraničí jsme se zákazy naučili respektovat, ale u nás o nich neustále polemizujeme a porušujeme je. Vlk
vlkodpovědět 
 Re: **20:51:03 17.04.2004
He, he, he - blbost chlape.
Tak Ti jednou štráduju po Pálavě a frčím si to nad Klentnici. Poroztahoval jsem se, zablbnul - jen tak na vybátí do x metrů nad zemí. Bez maglajzu bos a nenatloukl si nos.
A mastím si to na pivko.
Ejhle, ten řev to sou fotbálisti. Mrkn vokem a čučím jako puk. U hřiště zasranejch XXX aut, ač tam nemají co dělat. Kdo tu byl ví, zákaz vjezdu + chko .....!

A ejhle - kdopak to dneska píská ? No jo pan Matuška = šéfík to místních ochranářů, a dokonce i autem tu je. No paráda.

A co z toho ? Poučení!

I pod svícnem bývá větší tma než v noci, že?

=> s MG lezou i ti, kteří to zakazujou
=> pravidla ochrany přírody porušují i ti, kteří je prosazují
- - - - - - A co stím? - - - - - - -
DOHODNOUT se a nebo si udělat taky svojí stráž a hlídat a dokazovat. Dohoda je lepší s argumenty.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Hore zdar


p.s.
Jinak ty bóra na Martince - no, ještě že tam nechali ty skoby.
Inu - překližka nenahradí selský rozum.
odpovědět 

 restrikce a fogloviny14:17:05 09.04.2004
Opatreni mi prijdou prehnana, tolik zavrenych masivu a vezi... . Zavirat by se meli jen useky s potvrzenym zahnizdenim ( ftakolog uz urcite vi dopredu , kde chce fogl bydlet). Nebo je-li na kazdy zavreny vezi aspon jedno hnizdo, tak se jedna uz o hojny druh, ktery si na lidi zvykl (sokol na Tynskym chramu bude asi vic spolecensky tvor, mel by vysvetlit svejm labakovskejm kamosum  jak si zvyknout na lidi.)Pak se mi zda ochrana pomoci striktnich zakazu typu , 'tady lizt nebudes a dost!' docela ujeta (kdyz se takhle rozmnozil bez zakazu lezeni,hm?)  Napriklad v Jure uzaviraji skutecne sektory pouze s hnizdy, o par metru za rohem se uz smi lizt- typickym prikladem budiz Holzgauerwand. Zde se leze jiz nejakych 30-40 metru od hnizda a mistni Lunak je uplne v poho.
  Ovsem vzdy plati ze 'kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde' lip se jebe do deniho lezce nez do nocniho lupice (vybirace hnizd) avsak kdyz  zavrou pulku Labaku tak to otrlejsi climbersti psove respektovat nebudou.


P.S. Kdyz vidim podelanou polici od foglu,tak zakaz-nezakaz  proste tam stejne nelezu i kdyby slo jen o postolku , nee?! Info u nastupu pro pripadne slepce by snad stacilo. 
P.P.S.Za chvili jedu na jih, mozna do  Tarnu. Bydli  tam supy a vesele se tam leze. Mistni "CHKO spravci" a vselijaci ochranci vedi ze skutecny nepritel je jinde a neserou se az tak do neskodneho lidu lezeckeho. 
lacoodpovědět 
 Re: restrikce a fogloviny15:37:39 09.04.2004
Laco, docela souhlas.....
Matyodpovědět 
 Re: restrikce a fogloviny17:07:47 09.04.2004
To víš, že to přeháněj. Leckdy a leckde. Samozřejmě, že většina lidí restrikce nepotřebuje. Ani na to, aby pochopili, že když tam sedí na vejcích jeden z posledních fóglů tohodle druhu, je slušný ho nechat sedět, ani na to, že když dojdou prachy na pivo, není správné vzít jinýho pálkou přes hlavu a sebrat prachy. Ale co s tím zbytkem-dobytkem?
Honza Pušodpovědět 
  proč tolik věží pro jedno hnízdo?10:50:28 13.04.2004
když by reálně stačilo zavřít 3 věže? pokusím se nastínit scénář:
nějak se přišlo na to, že tam fóglík hodlá zadnízdit. potvora je to pravzácná. vejce (a tuplem pak vylíhlý opeřeneček) některých druhů má na černém trhu mezi sokolníky cenu řádově minimálně stovek tisíc. (s jedním chlapíkem - pěstitelem ptáčků jsem o tom tuhle kecal, povídal, že takový ptáček prodaný kamsi do emirátů se doslova vyvažuje zlatem). proto kdyby se uzávěra omezila jen na jeden masiv a hned vedle by se lezlo, nebyl by problém pomocí dvou tří mobilů, dalekohledu a infradalekohledu na druhém břehu vyčíhat okamžiku, kdy hlídač kupříkladu jde dolů k autu pro svačinu, a hnízdečko vyloupit a vydělat si během chvilky na domek se zahrádkou. notabene když by se dal jasný návod kde přesně hnízdečko hledat.
z přijatých opatření lze usuzovat, že jde o ptáka opravdu vzácného a né o nějakou "blbou poštolku", která hnízdí na každém kostelu a za její tržní cenu se nevyplatí hnízdo vykrádat.
Lukas B.odpovědět 
 Re: restrikce a fogloviny18:34:26 16.04.2004
Je zvlastni, ze ja ted jezdim uz pul roku tady na severu Spanelska do oblasti Tevrega a Quiros, ktere jsou rezervacemi orla skalniho a nejakeho druhu supa, ptaku je tam jako sracek a lezci nikomu nevadi, neni tu absolutne zadne omezeni...
To je proste problem Debila Obecneho Zaprdeneho Ceskeho, ktery je u nas (v Cechach) premnozenej a to bohuzel ne jenom v lezeni.

Zdravim
Lukulaodpovědět 

 Ochranář10:04:35 13.04.2004
Včera jsem tam potkal zelenýho chlapíka. Byl to docela pohodovej starčí pán, zeptal se nás kam jdeme a jestli máme průkazky - ukázali jsme mu ČHSky a kejvli jako že o zákazu od Prezidenta dále víme, chlapík nám popřál pěkný lezení a rozloučil se s tím že se ještě asi potkáme že tudy chodí dnem i nocí tam a zpět. Odpoledne se s ním hádali nějací chlapíci, kteří se nechtěli legitimovat a navíc tak nějak nechtěli přijmout názor že v Labáku je lezení zakázané ze zákona (CHKO) a jen členové svazu a jim podobní(UIAA) mají vyjímku. Myslím že takovéto rozepře dělají dusno a vedou k dalším zákazům. Když jsme si dojednali nějaké podmínky je třeba je dodržovat.
Souhlasím že zákaz je hodně rozlehlý ale nenaděláme nic a tím že ho porušíme přijdem o větší území..(nezbývá než diskuze na vyšších místech)
Já osobně jsem ochranáře potkal poprvé, vždy jsem si myslel že to bude nějakej zelenej zakomlexovanej buzík, ale tenhle pán byl dost znalej poměrů, pravidel a navíc byl dost v pohodě.
Myslím že dokud nebudou bezpředmětně buzerovat tak musíme poslouchat a snažit se najít společnou řeč - nám to včera šlo....
čus BB
BBodpovědět 
 Re: Ochranář19:57:37 13.04.2004
Jo , tak ja toho chlapika potkal tehdy navecer. Ze zacatku moc mily pan, jak se dari a tak dal a jestli vime co a jak. Tak ze samozrejme vime a on odkud a jake jsou nase zdroje.V pohode, uz se mi to moc nelibilo,byl to vyslech jak na policii, ale jeste jsem poslusne odpovedel. A on at se otocime, jestli mame na zadku magopytliky. To uz se mi moc nelibilo a tak jsem utrousil, ze je lepsi se podivat na ruce / tou dobou na masivech od Kormidelnika dal lezlo pravdepodobne alespon dvacet lidi s Mg/ a on ze jsem mladej tak at neodporuju. O.K., neodporoval jsem, mladej uz taky moc nejsem...mago stejne nepouzivam, pravda -lezu jen do te devitky...A mily pan / do te doby byl opravdu docela O.K./ najednou otocil o 180stupnu a zlovestne zavrcel at ukazeme prukazy. Mela je jen pulka osazenstva. A tak jako, ze ta druha pulka si nezaleze a ze pujde porad za nami a ze mame smulu.Bylo to me teprve druhe setkani s ochranarem za 15 roku co lezu, ale pripomelo mi setkani s jednim prislusnikem jeste Suhartovy tajne policie v Indonesii, ktery take mily pan a pak strasne otocil a hrozil snad i vezenim za nic.
Ochranar pridal perlicku, ze jsem pred chvili prohlasil, ze jsem tam uz lezl den predtim / pokud si vzpominam, vytahoval jsem tou dobou uz asi tri hodiny metastazu z dutiny brisni na sale /, na to uz nebylo co rici a tak jsem se smutne odsoural do skal... Rano jsem ochranare potkal znovu a uz byl privetivejsi, ale nechapu , ze tehdy tak najednou otocil. Vysvetlovat, ze nejsem clenem oddilu uz par let proto, ze mam povolani, kdy jsem 1/2 r. v zahranici a pracuju ve dne v noci a predevsim, ze podle me neni rozdil v impaktu na skaly jestli je lezec organizovan ci ne / mnohdy po "organizovanych" uklizime ohniste a nosime pytle odpadku do Labske strane/, to proste nemelo smysl. Pisu to proto, ze si myslim, ze problem neni v tom jestli je nekdo clenem CHS ci ne, ale spise v moralce jednotlivce jak se bude v prirode chovat. Nic proti oddilum, naopak, je to zaruka, ze se mozna nebude zabijet tolik lezcu a je tam parta kamaradu, ale mit papir kvuli tomu, abych smel tam a tamhle, to se mi zda ujety, koneckoncu v zahranici se na tyto privilegovane skupiny moc nehraje, Ja vim, zakony....
Rosťa Šimekodpovědět 
  Re: Ochranář20:41:59 13.04.2004
Vida, vida jak se ptáčci chytili! Po pravdě úplnou náhodou jsem byl v inkriminované oblasti včera. 3el jsem na Skříň a na cedulky s zákazem narazil. A víte co? 3el jsem lízt jinde! Vždyť tam stejně skoro nikdo neleze ani když není zákaz a navíc platí jen do 30.6. tak je to za chvilku. Tak já to těm zasraným ptákům a ochranářům přeju a kazit jim to nechci a nebudu.
To až zkusí zakázat Tisou s Ostrovem, to teprve bude diskuse!
Ptáčník.odpovědět 
   Dodatek.20:46:07 13.04.2004
3 rovná se Š.
Jinak ten svůj první příspěvek jsem napsal jen tak z legrace. Vždycky se někdo chytne a jeden se pak nasměje! A že se nepodepisuji...to je přece jasné!!! Baví mne to!
Jsem však členem ČHS. Jen tak ze zvyku.
Ptáčník.odpovědět 
   Re: Ochranář09:11:45 14.04.2004
Jenom pro upřesnění, tady vůbec nešlo o to, že se někde nesmí lézt kvuli sokolům , to je přece samozřejmost a o jejím dodržování snad nikdo nepochybuje...kromě týpků , kteří třeba v Hollentalu s radostí lezou i tam, kde jsou cedule, hohoho.
Rosťa Š.odpovědět 
  Re: Ochranář00:12:39 04.05.2005
Pane Šimek, ta postřelená husa jsem já.Připouštím že jsem nevhodně požádal o otočení abych viděl sáčky na Mg.bral jsem to trochu jako for.Neuspěl. Na jednu maličkost jste ve vaší kritice zapoměl, a to když jste v byvaku pod Vojtěchem ve /4 lidech/ nocoval a dělal oheň , a já vás viděl odcházet, tak jsem po vás musel taky zabespečit ohniště,a nepokutoval jsem vás.Zato asi o dva týdny později jste byl opět pod"ROLING STOUN" dopoledne u ohníčku, a já z vás asi 12 lidí požadoval simbolickou pokutu 100Kč.Ti ochranáři jsou opravdu zrůdy.-jk.strázce CHKO.
strazceodpovědět 
   Re: Ochranář09:49:31 04.05.2005
Dobrý den, no to je překvapení, Vás bych na internet o půlnoci netipoval...Víte, mě více zarazilo Vaše chování ten den a následující týden, Vaše urážky a argument, že lepší jsou lezci mrtví než nějací , naprostá neochota se dohodnout, jen dál povídat svou písničku, na to jsme zvyklí od politiků. A co je asi nejdůležitější-nikdo z nás se vůbec nesnažil polemizovat či nějak narušit tehdejší uzavírku, to jsme respektovali bez problémů.Tak se mějte, a snad až se příště potkáme, tak v tom bude méně emocí, já běžím operovat:-).
Rosťa Š.odpovědět 
   Re: Ochranář19:59:32 06.05.2005
Uf, teď koukám... Zrovna jsem o vás psal pod jiným článkem.
Milý pane strážce, asi jste tu pokutu dal především někomu jinému. Platili jsme ji s přítelkyní. (Bylo tam tehdy ovšem víc lidí - a jen asi 2 z nich nám přispěli deseti korunami; ne že by to bylo moc peněz, šlo spíš o ten konflikt, co jste dokázal elegantně vyvolat, ačkoli myslím nebyl žádný důvod.) Šimek se nejmenuju. Jestli jste ji chtěl dát nějakému panu Šimkovi, měl jste být adresnější. A odpustit si příště ty blbé kecy, co docela dost lidem zkazily přinejmenším kus dne; mně nejmíň celý.
Pokutujte, když je za co. Ohýnek na místě, kde se bezpečně pálí desítky let a nic neohrožuje, je ovšem diskutabilní. Ale budiž. Ale v tom případě se laskavě předem nebratříčkujte. A nesedejte si k němu, když vám vadí.
Každopádně já od té doby lituju, že jsem vás tenkrát nekopnul do prdele. A nebo aspoň neposlal od toho ohně, co se vám u něj tak líbilo. Asi bych se pak celý den nežral. Ale to je ta pitomá výchova - trochu úcty ke stáří.
Jiří Chocholoušek
Piškotodpovědět 
    Re: Ochranář09:42:52 07.05.2005
Čau Piškote, nekřivdi mně, pokutu dal tehdy ráno tý slečně a já se jen divil, on by si mě tenkrát ráno patrně ani nevšiml, kdybych se neozval...ráno ohně stejně nedělám,člověk jde lézt a hoří to celý den. Pod Vojtěchem o 14dní dříve to také byla jiná parta, on si nás spletl.
Další věc, pamatuju se jak jste v noci poměrně nevybíravě nařkli nás, že vám bereme věci a ráno skoro to samé, a to jenom kvůli tomu, že jsme dělali v noci trošku hluk u ohýnku, to bylo hustý-hnusný.Měj se
Rosťaodpovědět 
     Re: Ochranář10:43:21 07.05.2005
Vůbec tě nechci nařknout. Nebylo to namířené proti tobě. Promiň, jestli to tak šlo chápat. Mířilo to na pána, který pokutoval. Ten by si měl ujasnit, komu chce dávat pokuty, za co a jak to bude dělat. S tím mám problém. Ale už jsem se s tím asi trochu srovnal.
Ohýnek v neděli po ránu (žádná vatra to teda nebyla, pár klacíků) - bylo ošklivo, mokro a zima, do skal nikdo moc nepospíchal: nezdálo se mi to taky nijak zločinné. Ale to už je dejme tomu diskutabilní.
Samozřejmě taky není problém v penězích (pokuta). A dost možná právě ty ses na zaplacení formou té desetikoruny podílel.
Pokud jde o situaci v bivaku, nebyla tenkrát úplně ideální, to je úplně pravda. Z velké části to bylo tou krádeží. Nebyla to moje taška s jídlem, ani já jsem kvůli tomu nevystartoval a bylo mi za to trapně. Omlouvám se.
Na druhou stranu chápu, že z toho měl postižený špatný večer. Ne snad kvůli financím za jídlo pro dva na dva dny, ale tak vůbec - někdo ti vybere věci, máš zkaženej večer. (Hlady nikdo netrpěl, bylo nás víc, rozdělili jsme se...) No ale když se k tomu přidal binec, kterej jste dělali po návratu z hospody, zatímco v bivaku už pár utahanejch lidí spalo, vypěnil. Jinak by se vás asi normálně zeptal, jestli jste tu tašku třeba omylem nevzali a tím by to skončilo.
Ale měl jsem pocit, že tohle všechno se ráno zhruba nějak urovnalo. Pokud si pamatuju, omluvil se vám za to nařčení.
Z celé vaší (a možná že to nebyla "vaše parta") party jsem se nemohl moc srovnat jen s jedním člověkem, kterej byl taky v noci nejkonfliktnější. Ale už bych ho ani nepoznal. Ale jak říkám, ráno už jsem měl pocit, že se to nějak zvládlo.
No a v neděli se mi tam pak během dne ztratil ještě vařič. Neobviňuju z toho nikoho z vás. Nařkl jsem z toho pod jiným článkem dotyčného strážce spíš jen tak ze sportu, jako výraz pomsty; nakonec by to i ladilo s celkovou jeho snahou co nejvíc to tam lezcům znepříjemnit. Ale vlastně nemyslím, že by to tak bylo.
Ale ten víkend na mně fakt zanechal stopy - teda přesněji hlavně ta ranní debata se strážcem: bylo to to nejnepříjemnější, co jsem za posledních pár let ve skalách zažil.
Takže pán byl vlastě úspěšný: pod Vojtěchem jsem od té doby nebyl a v Labáku na pravém břehu možná dvakrát, třikrát.
Piškotodpovědět 
      Re: Ochranář11:32:19 07.05.2005
Nenech si Labák zošklivit, je to nejlepší lezba u nás a toho ochranář chce dosáhnout.Proti ohni já nic nenamítám , jen říkám, že ho ráno nedělám , je mi to jedno a je jasný, že oheň se tam dělal léta a další léta dělat bude. S tím ochranářem je lepší vůbec nemluvit a pak je klid, už si dám pozor.Je to prostě trošku zakomplexovanej magor, kterej má naneštěstí v rukou jakousi pseudomoc a tak prudí, a je trošku zákeřný.Třeba má nějakou špatnou životní zkušenost, kdo ví.Ale takových lidí je dost i jinde.
Jo, kámoš byl v noci hlučnej a konfliktní, je takovej , když se napije.
hele, měj se, já jedu moknout do skal.
Rosťaodpovědět 
  Re: Ochranář11:06:11 04.05.2005
Rozumny komentar to musim uznat, ale argument nejsem clenem oddilu, protoze jsem v 1/2 roku v zahranici a pak delam ve dne v noci. No nevim CHS je jedina ochranari uznana lobujici skupina v Cechach a bez ni bys taky brzo mohl zjistit, ze lezeni at s papirem anebo bez by mohlo byt zakazany uplne vsude. To neznamena, ze musis byt clenem CHS jsou i dalsi respektovane horolezecke svazy. Nepripadne mi, ze bys musel trit bidu s nouzi a tech par stovek za prukaz CHS by ti usetrily potahovacky s ochranarema a cast tech penez jde zpatky do vyjednavani vyjimek ze zakona bez kterych si uz brzo vubec nezelezem.
Stepan Ptacekodpovědět 
   Re: Ochranář11:15:01 04.05.2005
Jasně, o peníze nejde.Ale i podle nějakých zákonů EU je to jasná diskriminace určité skupiny lidí a šlo by to napadnout. Otázka je, jestli to má cenu. Stejně se to časem zruší, o tom nepochybuju. Ale už průkaz po 10-ti letech zase mám, pro klid.
Rosťaodpovědět 
    Re: Ochranář17:56:18 05.05.2005
Pane Šimek, pochopil jsem, že nám tady naznačujete, že se na tyhle malé české usmolené poměry díváte spatra, jelikož VY jste doktor, co umí operovat a navíc maká v Indonésii a všude jinde.A samozřejmě , že lezete devítzky tajky padlo!No a jste maličký přitom, neboť odbornost je jen jedna stránka, ta druhá je např. umění se nechlubit tam kde o to ostatní nestojí. Alespoň,že už jste zaplatil to ČHS.
Martin S.odpovědět 
     Re: Ochranář19:34:18 05.05.2005
Uf, to je těžké, přečti si to ještě jednou a snad to pochopíš v kontextu.Já mám tuhle zemi moc rád, jinak bych tu nezůstával .Spatra se na lidi nedívám, to bych asi ani nemohl dělat svoji práci,prostě bych si to nemohl dovolit, tady vůbec nevíš o čem mluvíš. Ti , kteří mě znají, ví, o co jde, protože to není práce klasického doktora, haha.:-) Prostě si myslím, vzhledem k tvé reakci, že máš spíš nějaký problém, ale psycholog nejsem.A hlavně, tvůj komentář a teď i můj je mimo tuto debatu. Tak se měj, jak tak čtu co jsem napsal, tak na tebe se asi spatra dívám :-)
Rosťa Šimekodpovědět 
      Re: Ochranář19:36:59 05.05.2005
jo ještě něco, ty woe, devítky leze každej druhej, to není nic na chlubení, to bylo v souvislosti s mágem:-)
Rosťa Š.odpovědět 
       Devítly a chirurgie19:47:23 05.05.2005
Teda, když už off topic, tak ať to stojí za to:
Jak se dá skloubit těžké lezení a operování? Z lezení tuhnou prsty a chirurg je podle mého laického názoru musí mít velmi přesné, citlivé a pohyblivé.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Devítly a chirurgie19:55:02 05.05.2005
Ja rozhodně nejsem klasický chirurg, naopak, jen se k tomu při práci občas přimotám a není třeba jiná volba. Ale jsou například kardiochirurgové, kteří dělají vcelku brutální zákroky a o víkendech lezou, jezdí do hor, zrovna nedávno jsem se na to ptal. Spíš jde o záděry a popř. omrzliny:-)
Rosťaodpovědět 
         Re: Devítly a chirurgie07:49:53 06.05.2005
Operuju operuju a najednou pitvám pitvám...
jirkaodpovědět 
        Re: Devítly a chirurgie20:05:58 05.05.2005
Chirurgove si ruce moc nechranej. Nejspis potrebujou spis silu - porcovat to maso neni asi sranda. To hudebnici od nastroju strunnych jsou pekny citlivky.
jan pušodpovědět 
         Re: Devítly a chirurgie20:13:36 05.05.2005
Tak podle toho jací chirurgové. Oční chirurg asi potřebuje něco jiného, než ortoped, který musí nasadit vykloubený kyčel.
Problematiku strunných nástrojů znám, svého času jsem se snažil skloubit lezení se studiem kytary. Šlo to, ale prsty se musely vždycky nějaou dobu rozhýbávat.
Přesnost ale musejí mít chirurgové všichni, aby třeba nepřeřízli nezv a tak podobně, si myslím.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Devítly a chirurgie20:26:59 05.05.2005
Muj jediny chirurgicky zakrok bylo sesiti vlastni ruky tremi stehy. :o)
Ale chirurgu jsem videl docela dost a spis meli ruce jako lopaty a tvrdili, ze to chce fakt fyzicku. Ocni chirurg, to bude asi jina.
jan pušodpovědět 
         Re: Devítly a chirurgie21:03:42 05.05.2005
jj... taky znám jednoho... má zrzavý vlasy, na prstech jedný ruky si pěstuje nehty... na kytaru válí skvěle, hlavně klasiku... ale když mu řeknu : "poď si zalézt" zvedne ruku, já se leknu že přijde sporsté gesto a tak přivírám oči a ono,kupodivu, ne . Jen ukáže na nehty... a musim souhlasit že s tim to moc nejde... Já sice do kytary řežu sice pěkně, ael ne moc efektivně, ale zase si občas poěkně zalezu... a doktorů znám taky dost co lezou, ale opravdu ani jednoho očaře... i když znám jednu sestřičku... ale to je jiný příběh... :o))
Petrodpovědět 
 Re: Ochranář00:26:53 04.05.2005
Pane BB.Děkuji vám že mě nepovažujete za zamyndrákovaného blbce.I když mi je 73let tak se snažím chápat mladé lidi,a z vaší reakce se zdá že se mi to daří. Děkuji. Proč jsem uzavřel celý masiv? Od Prezidenta po Duhovou věž, neni žádná jiná přístupová cesta na pěšinu pod masiv.Další důvod je ten že samice sokola stěh.je velice plachá, a při častějším rušení pokut opustí hnízdo vícekrát, dojde k prochladnutí vajec.Tolik mé vysvětlení.
j.k.strážce CHKO.
strazceodpovědět 
  Re: Ochranář17:58:12 05.05.2005
Je to pochopitelné a tak dík za vysvětlení.
Martin S.odpovědět 
  Re: Ochranář12:59:16 09.05.2005
Musim uznat,ze po sobotni debate s ochranarem ve Zlebu u kostela mu v nekterych vecech dat za pravdu,v nekterych zas ne,kazdopadne demagogie jedne nebo druhe strany nikam nepovede,cestou ke klidu by melo byt rozumne zvazeni a vyreseni situace primo na danem miste,jednou holt ustoupi jedna strana,podruhe treba druha,ale ani jedna by to nemela prehanet.Pak z toho vyplyva konflikt,ve kterem se kolikrat argumentuje kravinama,jen aby mel kazdy svou pravdu,nebo to sklouzne k dementnim napul anonymnim odkazum na netu,ktere se uz vubec netykaji daneho tema.
Lezeni jako takove se posunuje k cim dal tim vetsim extremum,nicmene jednani o moznostech a podminkach lezeni by extrem byt nemel,spis sikovna diplomacie zalozena na oboustrannych ustupcich(radsi pujdu mimo zakaz a v klidu si zalezu a nebude se se mnou nikdo dohadovat kvuli MG).Ja osobne nemam problem dana pravidla respektovat,pokud jsou rozumna a nevypadaji jako naschval a kvuli ptakum se nezblaznim.
P.S. V ceste Pochybna existence na Indianku je hnizdo s peti vejcema a je to tam dost posrany.
jira mensikodpovědět 

 Ornitolog wanted11:15:32 14.04.2004
No asi takhle. Honza Puš má pravdu, źe sokol nemá (na rozdíl od primátů) mnoho možností jak druh přežít, pokud nebude smět na skále zahnízdit. Smůla, ale přes tohle asi nejede vlak. Jiná situace nastává, když se ochranáři (někteří) pokoušejí dosáhnout svých bizarních cílů tak, že vám budou budou tvrdit, že na vaší skála hnízdí vrčivka trpasličí, nebo že ten les (o kterém bezpečně víte, že ho sázel váš dědeček) je poslední ukázkou původního pralesovitého porostu ve střední Evropě. Tohle se v různých obdobách děje naprosto běžně. Jestli je sokol jenom ZÁMINKOU pro potlačování naší činnosti, doporučuju najít mezi náma odborníka (ornitologa, biologa atd.) a poradit se s nim o pravym stavu věcí. Pak se třeba taky dozvíte, že vrčivka trpasličí je ryba z jižní Azie...
Frankieodpovědět 

 Ornitolog wanted11:18:24 14.04.2004
No asi takhle. Honza Puš má pravdu, źe sokol nemá (na rozdíl od primátů) mnoho možností jak druh přežít, pokud nebude smět na skále zahnízdit. Smůla, ale přes tohle asi nejede vlak. Jiná situace nastává, když se ochranáři (někteří) pokoušejí dosáhnout svých bizarních cílů tak, že vám budou budou tvrdit, že na vaší skála hnízdí vrčivka trpasličí, nebo že ten les (o kterém bezpečně víte, že ho sázel váš dědeček) je poslední ukázkou původního pralesovitého porostu ve střední Evropě. Tohle se v různých obdobách děje naprosto běžně. Jestli je sokol jenom ZÁMINKOU pro potlačování naší činnosti, doporučuju najít mezi náma odborníka (ornitologa, biologa atd.) a poradit se s nim o pravym stavu věcí. Pak se třeba taky dozvíte, že vrčivka trpasličí je ryba z jižní Azie...
Frankieodpovědět 

 Ochranář18:42:45 14.04.2004
Návod na nerušenou lezbu - dědu v zelenejch hadrech opít do němoty a máte klid :))
Petrodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.