LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
ZŠ Bolatice - Bolatice
Skatepark - Jablonec Nad Nisou
HO Jeseník - Jeseník

Prodejny
HUDYsport - Liberec
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Stará , nová Pašinka

Na skálu Pašinka u Kolína jsme rádi jezdili už v minulém století.

A protože tuhle zrovna hezky svítilo jarní sluníčko a nám se někam chtělo, ale ne moc daleko, vyrazili jme si na Pašinku jako za starých časů.

Jaké bylo naše překvapení, když jsme místo zarostlé skalky s několika kruhy, pár nýty a spoustou starých rezavých skob našli pěkně vyčištěnou a kultivovanou skálu  na které se blýskaly zbrusu nové boráky.


Pašinka hlavní stěna

foto by © V+ M + A. Coubalovi



Okolí skály je čisté a upravené a na první pohled je vidět, že se o tohle místo starají lidé, kterým na něm opravdu záleží.


Michal cesta  „Přes dvě kozy“ 7+

foto by © V+ M + A. Coubalovi


Pod skalou je vývěska s názvy a popisy jednotlivých cest, lavička a nádoby na odpadky.
Okolí  skal je čisté a  cesty pěkné. Oproti dřívějšku tu přibylo několik nových cest i zajímavých variant.
„HO Potkali se u Kolína“  tu odvádí pěkný kus práce. Díky nim byla Pašinka zatím nejpříjemnějším překvapením poslední doby.


Ája v „Údolní cestě“ 5+

foto by © V+ M + A. Coubalovi



Nemohu se na tomto místě nezmínit o místní kuriozitě. Tou je starý suchý kmen u cesty, hned vedle skály. Osazen nýty a slaněním skýtá možnost neobvyklého polezení.



Strom

foto by © V+ M + A. Coubalovi









Michal v cestě „Bezpečný sex“ 6

foto by © V+ M + A. Coubalovi



Nahoře na vrcholu stromu je dokonce kniha.
Škoda jen že přírodní vlivy tuhle zajímavost asi dost brzy  negativně poznamenají.



Ája tamtéž

foto by © V+ M + A. Coubalovi



Návštěvu tohohle hezkého koutu můžeme všem vřele doporučit.
A klukům od Kolína díky.
Dobrá práce.

Bližší informace o skále, přístupu a klasifikacích jednotlivých cest najdete zde na Lezci a na stránkách horosvazu.

Coubalovi   [úpravy] 23:00 05.05.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Regionalni problematika09:49:27 05.05.2008
Holt v regionech, ktery zemepisne neprejou lezeckemu sportu , musi byt clovek spokojen i s malem....treba lezt po stromech
Skullodpovědět 
 Re: Regionalni problematika18:29:57 05.05.2008
dyť to je na drytool
KK.odpovědět 

 jištění10:59:20 05.05.2008
chci se zeptat jak je to odjištěné?
B*odpovědět 
 Re: jištění11:28:26 05.05.2008
borháky, kruhy, téměř vše sportovně výborně odjištěné. I ten strom!!!
Codpovědět 
  Re: jištění12:17:34 05.05.2008
neco malo o pase na www.hopsuk.borec.cz
K5Hodpovědět 

 nove zdevastovana oblast...17:36:02 05.05.2008
Zase ubylo par prirodnich skal a pribyla jedna umela stena...
P.odpovědět 
 Re: nove zdevastovana oblast...17:38:06 05.05.2008
Koukám, že je tu víc P. Abych začal vypisovat celé slovo :)
P.odpovědět 
 Re: nove zdevastovana oblast...17:50:47 05.05.2008
Tohle může napsat jen ignorant, kdyby tam nebyly žádný cesty asi budeš spokojenej co ?
George-jpodpovědět 
 Re: nove zdevastovana oblast...18:14:07 05.05.2008
Znám pár skal podle tebe přírodních, spoře odjištěných, neudržovaných. Postupem času na ně lidi přestali jezdit a je z nich zamešenej rozchrastanej pomník. Jednou za čas se tam někdo objeví a když zjistí jejich stav tak radši jede jinam. Jsou to krásné skály, ale bohužel kvůli stupni zarostlosti a stavu jištění.....
Huronodpovědět 
  Re: nove zdevastovana oblast...19:17:46 05.05.2008
A je cilem co nejvyssi navstevnost a to, aby to bylo opravdu pro kazdeho?
dagodpovědět 
   Re: nove zdevastovana oblast...19:22:38 05.05.2008
Vo tom tu řeč není, a taky ta návštěvnost tam nebude tak hektická, jde o soudnost výše komentujícího
George-jpodpovědět 
    Re: nove zdevastovana oblast...19:38:56 05.05.2008
Ja jen ze diky svemu vkusu jsem prestal jezdit na skaly, neb vsechny jsou "krasne vycistene a odjistene" a to mi nebavi.
Takze pokud vite o nejake zamesene, rozchrastane... dejte vedet. odmenim se popisem nekolika podobnych zbylych, co o nich vim.
dagodpovědět 
     Re: nove zdevastovana oblast...20:10:39 05.05.2008
Jenže lidi, kterým se ty skály líbí si tam chtějí zalozit, ale vzhledem k hrozícímu nabuření čenichu se do toho nehrnou. Každej nemá takovej morál....
Huronodpovědět 
      Re: nove zdevastovana oblast...20:20:02 05.05.2008
Nojo, nojo, ja tomu rozumim. Jen za to proste neni pro vsechny lidi neco, nad cim jasaji (upravy). A zase takovej exot nejsem, je takovych vic, byt urcite mensina. Skala pro nas temer 0.
K tehle se nevyjadruji, nevidel jsem.
dagodpovědět 
       Re: nove zdevastovana oblast...00:16:40 07.05.2008
Přijeď do Irska Dagu. Jak tak koukám, bude se ti tu líbit :-)
Hurzyodpovědět 
     Re: nove zdevastovana oblast...21:03:55 05.05.2008
nabizim nezistne nekolik set km klifu na vychodnim pobrezi severniho atlantiku. Od Gibraltaru az po sever Skotska. Nekde to teda ty sportovni cunata vycistily a odjistily, ale na vetsine mist je stale kvalitne obrostla sut, fakt! Vim kde rostou nejkrasnejsi, skalu lze jen matne tusit kdesi dole pod lisejnikovymi livanci a fousy...
l.odpovědět 
      Re: nove zdevastovana oblast...21:09:25 05.05.2008
Pravda! Znam kousek Walesu, velmi zajimave lezeni, krasne zelene linie. Bohuzel trochu z ruky. :-)
dagodpovědět 
     Re: nove zdevastovana oblast...23:19:23 05.05.2008
zkus sever Kozelky - nádherné mechové věže, žádná fronta, o velikonocích se tam dalo i koulovat a nepotily se prsty
martanodpovědět 
      Re: nove zdevastovana oblast...07:04:41 06.05.2008
Diky, znam. Kousek od Kozelky jsou dalsi skwosty!
Dagodpovědět 
       Re: nove zdevastovana oblast...20:42:14 06.05.2008
Nečtiny pod hradem? Moc pěkná skála. Když máš aspoň jeden pevný boz ze čtyř, tak si pískáš...
Kuba Turekodpovědět 
        Re: nove zdevastovana oblast...20:55:34 06.05.2008
Tak. I kdyz Bilou skalu u Vltavy asi jen tak neco neprekona. :-)
Dagodpovědět 
         Re: nove zdevastovana oblast...01:00:51 07.05.2008
Věděl bych o pár pískovcových skalkách v Děvínském polesí, břidlicových stěnách v údolí Kamenice, pravé stěně Pupku v Srbsku, atd....
Kuba Turekodpovědět 
          Re: nove zdevastovana oblast...07:17:54 07.05.2008
Kdyz Srbsko, to bych zasel do Sanova kouta. :-) Prava cast Pupku? Pro kamarady. Helencina?
Dagodpovědět 
           Re: nove zdevastovana oblast...10:43:08 15.05.2008
Ještě víc doprava, tam co se dneska nesmí. Úžasně lámavá lesní stěna ubíhající do kopce.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: nove zdevastovana oblast...07:52:47 06.05.2008
No, nekdy je takove mecholokrove i vzrusujici:
http://dagles.klenot.cz/lez/plotna.html
Sepsal jsem i obecny navod:
http://dagles.klenot.cz/lez/jaknato.html
A takhle to byvalo a uz skoro neni na Brdech:
http://dagles.klenot.cz/lez/brdskaly.html
Ale klidek, ja jsem se s tim malem (malem!) smiril. :-)
Dagodpovědět 
       Re: nove zdevastovana oblast...21:10:47 10.07.2008
I v malebném Hruboskalsku lze najit něco na zub pro vyznavače adrenalinu. Doporučuju cestu "Blue Efect" na Opomenutou věž:-)
Vik.
Viktorodpovědět 
  Re: nove zdevastovana oblast...20:21:44 05.05.2008
Problem asi v terminologii a posuvu vyznamu. Nepiskovcovym terenum se rikavalo cvicne skaly, primarnim ucelem lezeni na nich byla priprava na lezeni ve vetsich horach. Coz obnaselo taky naucit se lezt v mechu, rozbite skale, bez fixniho jisteni.. nejen udelat shyb na jednom prste na cerstvym vzduchu s bombovym jistenim metr za zadkem. Pro podstatnou cast lezecke populace se lezeni po skalkach na 1 dylku lana stalo nikoli prostredkem, ale vlastnim cilem. Mozna pak spise razit termin cvicna stena.. ale tak se zas rika ty preklizce v halach.. tak nevim.
Ďuraodpovědět 
   Re: nove zdevastovana oblast...20:32:13 05.05.2008
Objevil se novy pristup. Lezeni a lezci (nikoliv horolezci, ani piskari). Uz davno. Pochopitelne ti chteji prostor (pravem). Ti co chteji cvicnou skalu, neb na hory se fakt cvakanim nejtu clovek nepripravi (zatim je odjistenych vicedelkovych malo a nevic, bez schopnosti lezt v bordelu je pak jakekoliv "prasknuti" v takove ceste konec) maji smulu.
Navic se objevil dalsi zpusob, hledani zapadlych skalek, kwakerstvi, onsajdy neceho, co nevime co je a jedine co vime, ze tam neni (prakticky) pevne jisteni... opodal stojici disciplina bez zebricku. No a ta je take prevalcovana trendem uziti skal masou lezcu.
Dagodpovědět 
   Re: nove zdevastovana oblast...20:35:29 05.05.2008
Máš sice pravdu, že pojem cvičné skály byl používnán a to hojně, ale určitě to nebyl, není a nebude jen prostředek k tomu aby ses naučil lézt v mechu, kapradí a rozlámané skále. To by jsi pak byl ignorant krásných linií. Zdar
Ciliodpovědět 
    Re: nove zdevastovana oblast...20:43:41 05.05.2008
myslim ze sem napsal >>..obnaselo TAKY naucit se lezt v mechu, rozbite skale,.. <<
a kdyz si muzu vybrat, tak samozrejme lezu krasnou cistou linii na slunci, bez mechu, v pevny skale, dobre odjistenou. Nicmene s vedomim ze na vetsim kopci (treba zrovna na konci ty krasny linie) se muzu octnout v tech previslejch mechach a rozchrastanejch sragorach me obcas donuti abych vyplazil nejakou moralovku.. rada vynikajicich lezcu se pobila v lehkejch partiich cesty, pote co prelezli s prstem v nose klicovej usek a nekde nahore se s nima utrh drn... atd. Jednim z aspektu asi taky prejistovani cest - kde udelat hranici mezi respektovanim podminek za jakejch udelan prvovystup a kde rozhodnout ze skala jiz tak rozvetrala ze nutno neco shodit aby si tam nekdo nezlamal kosti. Zda jen vymenit puvodni jisteni za nove nebo neco pridat protoze mezitim nekde zmizel klicovej chyt... atd, atd.
Ďuraodpovědět 

 best of18:16:19 05.05.2008
kvak
kouďaodpovědět 
 Re: best of18:25:08 05.05.2008
pokud se sem vydáte, tak samozřejmě doporučuji cestu mravenčí za dnešních 6+/7-. Cesta je krátká, ale po dech beroucích lištičkách hodně pěkná. Druhou mou oblíbenou cestou je PŘÍMÁ CESTA (PŘES SPOĎÁK), 6+/7- RP (UIAA). Pro lezce menšího vzrůstu cvakání prvního kruhu dosti morálové! Doporučuji na pěkné nedělní odpoledne :)
Kouďaodpovědět 
  Re: best of20:41:02 05.05.2008
Doporučuje Normálku diagonálně zleva doprava a potom zase doleva. Je asi za 3-4 :-)
Kuba Turekodpovědět 

 bože můj20:49:48 05.05.2008
Na lezci.cz se objeví pěknej článek, kdy se autor chce podělit o pěknej zážitek z lezení v ne příliš známé oblasti. Někoho to může obohatit, někoho - třeba kluky z HOPSUKu který Pášu udržujou a propagujou - potěšit. Ale nevidím logickou linku mezi tímto článkem a nezbytností pronést tady v diskuzi za-každou-cenu vymyšlený výlev o ničení skal osazováním jištění, úpravama dopadů, zajišťováním nebezpečnejch balvanů. To jako jen proto, že doma vás nikdo nechce poslouchat, tak se chytáte stébla tady??? Co to je za ukňouraný pruzení?

Páša je oblast s tradicí a ani dnešní styl zajištění cest není úplně ryze sportovní. Prostor pro zakládání smyček nebo HW tam je zachovanej. Jeďte se tam podívat a možná se podivíte kolik morálu budete muset vytáhnout ze zálohy na mnoha cestách. A 8.5. jsou tam otevřený závody, dobrá příležitost ne?
janekodpovědět 
 Re: bože můj21:26:59 05.05.2008
hoj jane to tam na tu pasu musime vyrazit spolu aby si mi ukazal kde se da na pase trosku zabat :-)
kubodpovědět 
  Re: bože můj09:28:12 06.05.2008
ja se na páše bojím naprosto všude, třeba kdykoli jdu tu tenkou spáru z police a borhák cvakám až když je vlastně vylezená;))
janekodpovědět 
 Re: bože můj21:59:51 05.05.2008
Jo, Janek to vystihl. Snad borháky, kruhy, atd. nikomu nebrání, aby si toho frienda nestrčil do té spárky nebo rozrachtaného šutru místo toho tutového borháku. Vždyť si můžete lízt jak chcete. Skály jsou od toho, aby se lezlo mezi širokou lezeckou veřejností. Určitě příjemnější než překližka.
Kouďaodpovědět 
 Re: bože můj03:16:48 06.05.2008
Jo, mas pravdu..trochu sme se vzdalili puvodnimu tematu clanku.. a ano, urcite je za uvedenim te skaly do nynejsiho stavu velkej kus prace..a ve sve priposranosti mam radeji kdyz je cesta dobre odjistena nez kdyz musim pracne dolovat moral mezi rezavejma rakovinama. Nicmene.. stari paprdove se sem chodej vykecavat, tak jim neplivej do piva a nekaz jim radost (kdyz uz jim to tolik neleze). A kdyz si odpustis kecy o uknouranem pruzeni (protoze to tak nebylo mysleno, nekdy se proste nechame unest proudem myslenek), pripadne o tom ze nas doma uz nikdo neposloucha, ja nebudu citit potrebu ti navrhovat aby sis omejval prirozeni vlaznou vodou, nebot by to mohlo prispet ke zklidneni tve prudke povahy ;-).. ahoj, at ti to leze.
Ďuraodpovědět 
 Re: bože můj07:03:22 06.05.2008
Neber jmeno Bozi nadarmo!
Tvyj nazor, ze se jedna u nas o poruchu mysleni, v tomto pripade tangencialni mysleni a nasledek hluboke socialni deprivace, ja zajimavy a pokusim se nad sebou zamyslet. Ovsem nalezt logickou linku by snad i slo. Pak jest otazkou, zda u tebe se nejedna o katatymni myslení.
Lec, nai jedna z techto poruch neboli a to je to hlavni. :-)
Mechum a lokrum zdar!
Dagodpovědět 
  Re: bože můj09:17:51 06.05.2008
Dagu, měl bych pro tebe typy na skalní oblasti, které by se ti mohli líbit. Jsou to romatický kvaky, kam bohužel lidi nejezdí (a je jich tady velká spousta), i když by si možná trochu pozornosti zasloužily. Tím že tam lidi nejezdí a nelezou, je tam tak smutno, že ani lano z batohu nevytáhneš.
 jirkasodpovědět 
   Re: přírodo má :-)10:49:41 06.05.2008
Neber jméno...
No, Jirko... Je to tak... lidé jsou různí, a každému holt vyhovuje něco jiného.

Opravdu jsem neměl důvod nějak reagovat, ale když už snaživě utloukáte toho chlapíčka (-P-), co si tady povzdechl (taky jste ho mohli nechat na pokoji)... Prostě jsme různí. Většina z nás (asi jiných) nereaguje. Nemá proč. Ale nenuťte nás jásat :-)

My na Pašinku jezdívali v minulosti (využívali jsem to s oblibou jako letní terének k polezení, když zrovna udeřily největší vedra - rybník je nedaleko; brzo ráno na skálu, před polednem do hospody, odpoledne k rybníku a v podvečer zpátky na skálu). Dobrý to bylo. Pravda, většinou tam člověk další lezeckou partičku nepotkal. Pak jsem tam byl ještě jednou... Přišlo mi to jako překližka, jen nebyla klimatizovaná :-) Od tý doby tam nejezdíme.

Nikdo nezpochybňuje, že se tam odvedl kus práce. Nikdo nezpochybňuje, že tam jezdí víc lidí a skalka je tudíž lezecky mnohem využívanější. Jen prosím pochopte, že jsou (vedle vás) i tací, kteří nad tím nejásají. Většinou se nemají potřebu vyjadřovat, no. Jediným vyjádřením je, že už tam prostě nejezdí. Nikomu neškodí. Tak je nechte na pokoji, jo?
:-)))


-----------------------------------
btw: kdysi jsem (i já, zapšklá ošklivá konzerva)zvažoval, zda by Pašince neslušelo pár dobře osazenejch slaňáků. Štandovávalo se a dobíralo ze starejch skobek a z vegetace, takový dobrodružný to bylo. No, ujali se toho jiní, vzali to pěkně hákem od podlahy. Koneckonců, proč ne :-)
Tomáš F.odpovědět 
    bullshit12:47:19 06.05.2008
Teda Tomáši, označit Pášu stylem "přišlo mi to jako překližka" je opravdu mimo mísu. Na překližce jsou nejty dáááááááleko blíž u sebe nebo se mi to jenom zdá? Pášu dojišťovali lezci odkojení Prachovem a podle toho dali to "sportovní" jištění. Teď je prostě zajištěná dobře, ale např. hákovat tam od nýtu k nýtu se tam v těch cestách fakt nedá..
janekodpovědět 
     Re: it is bullshit :-)13:26:13 06.05.2008
Ale to přece není jen o hustotě fixního jištění :-)
Prostě celková atmosféra... Sportující a zdravě žijící dav :-) Ani jsem nevybalil batoh a zas šel. Možná jsem měl jen smůlu na partu která mi nesedla, možná to bylo ještě jinak. Od té doby jsem tam nebyl. A celkem vzato mi to nechybí. Ale to je můj osobní pocit, a možná jen můj problém.

To holt máš tak, já mám lezení asi hozený trochu moc "pocitově". Prostě mám radši prázdnou Řež, než Srbsko (nebo Roviště - tam jsem také jezdíval v létě rád, než se to profláklo).
Trávím teď spoustu času na nevýznamných kvacích na Dubsku a jsem spokojenej. A není to nějaká potřeba úplného liduprázdna kolem :-) Jsou tam místa, kde se potkáváme s místní komunitou bouderistů (kteří nechávají na pokoji staré cesty na věže a vědí, že já se jim nebudu sápat na jejich šutry - už proto, že na tuhle gymnastiku jsem starej - i když dcera to občas zkouší), ale cítím se tam furt v pohodě. A co bych si nepřiznal, v mém věku mi o tu pohodu jde tak nějak nejvíc.

Nechci tady rozvířit daleší dišputaci, prostě jsem napsal jak to cítím v reakci na to, jak jste všichni seřvali toho výše podepsaného P :-) Prostě napsal názor - jeden z mnoha. A já doplnil, že jsme prostě každej jinej, a každými vyhovuje něco jinýho. Vás, co chcete mít "dobře odjištěno" je prostě v víc. Nevyčítám vám to. Chápu to, ale nechtějte po mně (a po dalších) abychom nad tím jásali. A hlavně nechtějte, abych držel hubu, když mám pocit, že celkem zbytečně uřváváte někoho jen proto, že vyjádřil jiný názor - to je vám tak nepochopitelné, že někdo to má jinak? Že někomu může připadat další podobný terénej jako překližka? Připadá mi tak Alkazar, Blážina i Vlastina stěna na Srbárně, proč by mi tak neměla připadat Pašinka? Prostě tam už nejezdím a hotovo.
A netahal bych to ven, nebýt toho, že tady utloukáte "menšinový" názor. Jakožto dlouholetý nositel názorů, které se zrovna nenosily jsem možná i na tohle citlivější :-)

Tomáš F.odpovědět 
      Re: it is bullshit :-)19:58:16 06.05.2008
Souhlas. Mám to asi hozený podobně, měl jsem rád třeba Malešov, kde se dalo přijet a člověk tam diky trochu moralovějšimu jištěni potkal stěží dvě dvojky. Naposledy jsem tam byl před asi dvěma lety, kdy to bylo poměrně nově přejištěné a na cesty aby stál člověk skoro frontu. Od té doby sem tam nebyl. Holt taková už je doba, tak se jen hlasim, že v tom nejste sami. Pro příklad jen dodavam že třeba v Adru jsem si nedal jedinou cestu na prvnim, ale jen na tom lehcim konci lana, ale nenapadlo by mě, že by bylo lepší to mít líp odjištěný. Proto možná proti proudu, ale s názorem že odjistit moralově a zaleze si jen ten kdo na to má, nikdy jsem si nemyslel, že by lezeni mělo být pro každého, tak snad asi proto....
sidodpovědět 
   Re: bože můj19:46:56 06.05.2008
Ja se priznam, ze mi nedostatek lidi nevadi. Tada, Par lidi tam byt muze. Citoval bych jmenovce Daga Scotta: Ctyri jsou optimalni, pokud mate radi davy a jste hodne dobri pratele, je i sest unosny pocet. :-)

Omlouvam se za hodne, mnoho preklepu nahore, psal jsem jda, ba beze, na autobus.
Dagodpovědět 
    Re: chraň příroda...20:09:41 06.05.2008
... já taky nepsal, že davy miluju ;-)
Jen že mi nevadí, když se o nějakej ten šutr dělím s někým dalším :-) Jen se nechci cítit jako na překližce, takže zkrátka některá místa nevyhledávám.
Jen mimochodem, Jene, dám ti vědít, až pojedu na chaloupku (a budu s sebou mít třeba jen jedno z dítek) - v "dojezdné vzdálenosti" pro nás automobilisty je tam mraky přeúžasných kvaků, nad kterými budeš řičet nadšením :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: chraň příroda...20:25:05 06.05.2008
To nebylo na tebe, to bylo obecne. Jo, rad(i) bychom, jen co bude vic casu.
Dagodpovědět 

 Pasinka Zavody atd 22:06:05 05.05.2008
A jak je vidět na stránkách - chystáme závody ale trochu nam to zpomaluje technika - odešel comp se zálohama webiku a rozpracovanym plakatem - jinak by to už bylo na Lezci ... 

Pasinka - no to je moje ... mam to na ni skoro co by kamenem dohodil ...

mam pocit ze zitra tu je plakat a clanek o zavodech ....  ve ctvrtek ...
Steebeodpovědět 

 A leze ti to Ty chlape z minuleho stoleti dobre07:55:30 15.05.2008
Zdravim
Martyodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.