Na Tisé (Tisské skály) se stal zločin. Sám mu nerozumím a nejsem ho schopen ani pochopil, ale zjevně ho udělal někdo z nás (nebo snad vás).
Na Tisé (Tisské skály) se stal zločin. Sám mu nerozumím a nejsem ho schopen ani pochopil, ale zjevně ho udělal někdo z nás (nebo snad vás).
Mezi Africkou věží a Cikánským hradem jsou dva o sebe opřené balvany, mezi kterými jsou asi jeden nebo dva bouldry v klasifikaci mezi 6b a 7a. Už klasifikace napovídá, že to není nějaká neuvěřitelná palba a předpoklad je, že se nakonec dají přelézt.
Letos na jaře se zde však objevil boulder nový (asi lehčí). Celý je po velkých, hlubokých a dvouprstových dírkách, kterě jsou pěkně opracované, pozitivní a nesmírně příjemné. Kromě toho jsou v logických vzdálenostech, které připomínají šprusle na žebříku. PROBLÉM však je, že nejsou původní a dokonce ani jen přiseklé, ale jsou kompletně vyvrtané.
Apeluji proto na všechny bouldristy (?) a sportovní lezce (?), aby podobné praktiky nepřinášeli na písek a snad raději vůbec ne do skal.
Pro skalní stěnaře: Cesty stavte pouze na stěnách.
Chápu, že doba je taková, že pravidla neexistují a pokud existují, tak se stejně najde skupinka, která rovnou řekne, že je pro ně neakceptovatelná a proto i nezávazná. Toto je však přespříliš.
Hadrburg [úpravy] | 10:50 16.04.2007 |
!!!! | 10:53:12 16.04.2007 | PRASATA!!! | Radas | odpovědět |
  | Re: !!!! | 10:57:17 16.04.2007 | To je fakt hruza,neco podobneho delavaj aji polaci... | Konev | odpovědět |
  |   | Krasa! | 11:05:09 16.04.2007 | Ted mne napadlo, jak vylezt jednu opravdu hodne znamou cestu v Tise. Byl jsem kratky na jeden presah. Nebo , ze by slaby? Ale uz zanedlouho NEBUDU!!!
| Ucenlivy genius. | odpovědět |
  | Re: !!!! | 01:44:24 18.04.2007 | co kurwa 'aji polaci'? can you explain it? | rP | odpovědět |
rozbit huby | 11:05:11 16.04.2007 | smejdum! | jira | odpovědět |
Vrtání chytů | 11:06:24 16.04.2007 | No je to kousek vod Hubenýho doktora, tak se se ňákej doctoring dal v jeho okolí čekat. Podobný manýry maj i Bahratalu, kde sem taky narazil na vrtaný dvouprdy a trojprdy. Snad by pomohla fanka s nějakym vhodně barevnym cimentem a zamáznout to. Jinak pro vrtače chytů v Tisý: mezi Dogou a Modřínem sou nějaký lomy, tak své aktivity, nemůžete-li se bez vrtání chytů obejít, přesuňte laskavě tam. | Papouš | odpovědět |
:((( | 11:12:35 16.04.2007 | tak to je zlý:( | Luk | odpovědět |
Vyjadreni | 14:21:10 16.04.2007 | Kdyby se nekdy nedejboze stalo, ze nachytam kohokoliv na pisku, jak vrta umele chyty, prisaham, ze dotycny bude odvezeny do nejblizsiho spitalu. Sam tam rozhodne nedojde. | Richard | odpovědět |
+ neco navic | 14:27:42 16.04.2007 | jj minulej tyden jsem si tam toho vsiml.dalsim znamenim jsou zde kamenem nebo karabinou vyryte navadeci cary na chyty a stupy jako to obcas delaji v sousednim Sasku, nebo ve Hrensku nasi sousede Nemci.Tak bych to typoval na ......., protoze v Cechach jsem jeste oznacene chyty rytim car do skaly nevidel.
cus | ondra b. | odpovědět |
Prasata | 14:30:48 16.04.2007 | Ja si vsim, ze uz to tam takhle spraseny bylo vloni na podzim....Urezat za to ruce | Et | odpovědět |
  | Re: Prasata | 15:38:15 16.04.2007 | Možná až v pozdním podzimu, ale koncem září, počátkem října ještě určitě ne. | | odpovědět |
  |   | Re: Prasata | 15:50:12 16.04.2007 | Prasata to jistě neudělala. Ta sice ryjí, ale nejedná se o nevratné změny :-)
Víc prasat méně lidí do skal! | Tomáš F. | odpovědět |
  |   |   | Re: Prasata | 20:22:54 16.04.2007 | Tebuch Tome, mas pravdu. Omlouvam se prasatum.
Mej se a zdravim | Et | odpovědět |
No a co? | 14:31:38 16.04.2007 | A co vam na tom jako vadi? Ze se nici skala? Etika? Ze to jde proti ochrane prirody? Je to jen logicke - zacalo to magneziem, tak to pokracuje sekanim... | Lada | odpovědět |
  | Re: No a co? | 14:39:05 16.04.2007 | Tak to je teda pekna blbost | jira | odpovědět |
  | Re: No a co? | 14:43:22 16.04.2007 | magnesium NEVRATNE NEPOSKOZUJE skalu a navic drtiva vetsina lidi pouzivajicih mago se snazi lez ciste a neposkozovat skaly | mates | odpovědět |
  | Re: No a co? | 15:48:30 16.04.2007 | a tobě roste z hlavy květák ne?? nebo brokolice....trochu méně hnojiva by to chtělo ....
Jak můžeš porovnávat sekání do skály s magnéziem si asi upadl na amygdalu ne? | Jose prasečí hlava | odpovědět |
  | Re: No a co? | 16:00:57 16.04.2007 | No to gratuluju.vážně objev!jak můžeš srovnávat magnesium s vrtáním do skály?!?!? asi by ses měl ještě dost učit o etice,ochraně přírody a všem co píšeš! Mimochodem asi před měsícem jsme v Labáku viděli taky lahůdku. Dva němečtí ,,lezci" vylezli na masiv a házeli dolů kameny. Vůbec bych je sem nepouštěla,ať si dělaj takový prasárny u nich | bajca | odpovědět |
  |   | Re: No a co? | 16:47:06 16.04.2007 | Myslel jsem to do znacne miry jako nadsazku. Ale magnezium je zakazane a prasi se, sekani je take zakazane ... Copak tu vidim souvislost jen ja? | Lada | odpovědět |
  |   |   | Re: No a co? | 17:04:35 16.04.2007 | Nikoliv. Vidí ji všichni ti, co na VH ČHS zvedli ruku pro vypuštění toho nesmyslného zákazu z pravidel. Už jsem slyšel dost lidí říkat, že porušení pravidel, jako porušení. Prostě když máme v pravidlech zákaz něčeho naprosto běžného, co navíc "škodí" jen outlocitu sedmičkových lezců, hned se najdou hlupáci, kteří řeknou, když celá špička porušuje pravidla, můžu je porušovat i já. A je jedno jak. Takže alespoň na příští VH se přidej k rozumnější části a pomoz ten nesmysl z pravidel vypustit. Určitě i Ty cítíš rozdíl mezi tím, když nějaké pako seká díry do skály a tím, když si někdo v desítce potřebuje chránit bříška prstů před poraněním magnesiem.. | tomek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: No a co? | 17:31:04 16.04.2007 | Jak vidno,vše se dá přispůsobit svým potřebám,nejen skála:) | Iwoš Wondráček | odpovědět |
  |   | CESI-NEKRAST-NAM-TADY | 18:03:40 16.04.2007 | Jsi podle myho xenofobní husa Bajco. Doufam, ze te priste zastavi Rakusaci na hranicich, zc treba poficis do Alp, protoze jak znamo tak Cesi kradou ve vobchodech a proto bysme je k nam my Rakusaci nemeli poustet. | rudolf | odpovědět |
  | Re: No a co? | 10:14:47 15.01.2009 | pán bude asi národní socialista | fil | odpovědět |
Titulek | 15:18:46 16.04.2007 | Ten nadpis je fakt hustej. Už jsem myslela, že se tam stala nějaká vražda nebo něco podobného. | mila | odpovědět |
  | Re: Titulek | 15:24:51 16.04.2007 | Tohle je horší! Lidí je... a navíc obvykle škodí, pokřikují a chodí v houfu. Ale skal? | | odpovědět |
Hnus | 16:28:05 16.04.2007 | To přece nemůže udělat normální lezec (nebo bouldrista). Je to fakt hnus. | Lepra | odpovědět |
Nojo | 16:44:24 16.04.2007 | Nojo, ono to ale trochu souvisí s vším.
Já vím že 99.9% z těch, se kterými jsem se tady zarputile hádával o <I>oviny typu barva kruhu, flek od mága, borhák navíc... by takovou zrůdnost neudělala, leč hesla o svobodě lezců, volnosti pro tvůrce cest, ač v zásadě správná, uložená v mozku trotla, který nemá vztah (pardon za ta strašná slova) k přírodě, skále, tradici... plodí pak taková díla. | Dag | odpovědět |
  | Re: Nojo | 22:17:53 17.04.2007 | Naprosto s Tebou souhlasím, Dagu. (Jako asi docela často, jak se zdá ;)) | Robert | odpovědět |
zločin | 17:39:32 16.04.2007 | o Velikonocích jsem také byla v Tisé a tyhle díry nebyl jediný zločin, který jsem tam viděla.Partička pubertálních němců a 1 dospělý,údajně instruktor, se zajeli pobavit "lezením" a natahli si lano na masivu, na který vyšli cestou okolo, přes kruh do kruhu 3m vedle přes hranu. Instruktor pak tahal nagelovaný chlapce ve skejťáckých botech a slečny v balerínkách postupně nahoru, dokud se dostatečně nevyřádili... | tejí | odpovědět |
  | Re: zločin | 18:25:25 16.04.2007 | No pokud si někdo vyvrtá dírky do šutru na zahradě tak mi je to jedno ale tohle byli fakt pekný bouldery takže ten kdo to v tom "véčku" poničil to nemá v hlavě v pořádku. Nemuže se z toho stát trend že si každej lezec pokud mu něco nesedí skálu upraví, to by tady za chvíli nic ze skal nezbylo. A kort ve skalním městě. HoFk | Kktis | odpovědět |
  | Re: zločin | 19:57:33 16.04.2007 | atoho toho blbce nikdo nevidel? podle me melo by to bejt slyset anebo aspon by mu to melo trvat to ho nikdo nevidel?
a to že ty hnusny uslintany němci lezou ve skejtackejch šůtech-je sice hnus ale rybaření a tydle ty kravinky bych asi nebral jako zlocin at si kazdej dela co chce dys nikoho a nic neohrozuje a nic nenici
čes!! a polepšete se!! | jakaraka | odpovědět |
  |   | "hnusny uslintany němci" | 12:34:16 17.04.2007 | vidim, ze koncentrace buranských xenofobu je v tehle diskuzu nemala. zaplat Buh ze mezi lezci je taky hodne chytrejch, fajn a nezakomplexovanejch lidi. jenze asi nepisou do tyhle diskuze. | rudolf | odpovědět |
  |   |   | Re: "hnusny uslintany němci" | 14:14:37 17.04.2007 | Vše nejlepší k svátku, Rudolfe :-)
A máš recht, mě ty xenofobní Češi taky začínají vadit. | Tomáš F. | odpovědět |
co se vam na tom nelibi jako??? | 18:05:29 16.04.2007 | nevim co se vam na tom nelibi??? neni nad to si poradne protahnout prsty v nejakych prijemnych dirkach(!)... ja jsem pro takove veci... nejlepsi by bylo kdyby i nekdo do nejake nelezene zamechovane vezky vysekal treba kampus, to bych pak ani nemusel chodit trenovat na stenu a pocvicil bych rovnou na skalach... chjo jaka je skoda ze jste vsichni jak zcvokli a porad mektate o nejakych kravinach | onrdratra | odpovědět |
  | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 18:24:40 16.04.2007 | Nebud upejpavej, do zadnyho mechu, normalne na Janusovku, jeden kampus ze severu na leto a druhy z jihu do chladnych dnu! | Lachout z Kacaku | odpovědět |
  | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 18:27:04 16.04.2007 | Jo fy trotlove vy mich natýrliš nehytit! Ja ja ja jáááááááá!
| Hans. | odpovědět |
  | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 18:57:41 16.04.2007 | to onrdratra: bud jsi to psal s naprostou nadsazkou, kterou jen tak nekdo nepochopi (ja teda urcite ne), nebo to myslis vazne a tedy jsi opravdovy dement! | hkl | odpovědět |
  |   | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 23:11:57 16.04.2007 | nevěřim že seš takovej vůl a vyjadřuješ se k takovýmu komentáři.. jesli nechápeš srandu tohohle stylu...pak je to docela smutný | karel | odpovědět |
  |   |   | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 16:27:35 17.04.2007 | Karle hrozne moc se Ti omlouvam, ze jsem se k tomu komentari vyjadril! A jeste vic se Ti omlouvam za to, ze jsem vul a nepochopil jsem takovou srandu..je to ohromne..nejlepsi for co jsem kdy slysel..kdyz budu mit spatnou naladu tak si na ten for urcite vzpomenu a bude mi lip..a je pekne zes citil potrebu se toho srandisty zastat..podle me byla sranda i to vysekani ne? Jak si zase nebudu jisty jestli je neco vtipne tak se te urcite zeptam.. | hkl | odpovědět |
  | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 21:16:27 16.04.2007 | Jo protahovani prstu v dirkach ma neco do sebe. Ale my klasici (rad bych mezi ne casem patril) se na to radsi oholime, umejeme, vezmeme cisty trenky a jdeme pomalu na vec. Ne ze popadnu akumulatorovou vrtacku a vlitnu na prvni studenou skalu, ktera se zamane. | jx zero | odpovědět |
  |   | Re: co se vam na tom nelibi jako??? | 20:43:14 17.04.2007 | myslis ze meli akumulatorovou vrtacku? | Paja | odpovědět |
me to neva | 10:19:23 17.04.2007 | Abyste se z toho nepoto, par vyvrtanej direk, to je toho, horsi jsou prilepeny umely chyty to vypada fakt blbe. Spousta cest (i ve svetoznamych oblastech) jsou umele udelany a jsou krasny (lezecky)i pohledove. A jestli to neskazilo zadnou jiz vyezenou cestu nebo bolder a vznikla nova tak mi to neva, kdyt to lezt nemusite .... | anonymni anonym ;-) | odpovědět |
  | Re: me to neva | 10:52:24 17.04.2007 | No nevím. Jeden přilepený chyt v cestě, když je dobře udělaný, tak ani nepoznáš, ale vysekat celou cestu v pískovcové oblasti?!?!?! | Lepra | odpovědět |
  |   | Re: me to neva | 14:52:22 18.04.2007 | A co vysekat celou oblast Annot Francie-písek
| | odpovědět |
  | Re: me to neva | 20:40:13 17.04.2007 | lizt to nemusime a taky ani nebudem ale etika a chraneni prirody by se melo dodrzovat a todle hlavne se us neda vratit | jakaraka | odpovědět |
Hnus, hnus, hnus ... | 14:05:17 17.04.2007 | Třikrát hnus ... | stip | odpovědět |
  | Re:tvurce | 17:20:03 17.04.2007 | zda se mi to co ctu...anebo asi nerozumim
to co zmenis,,cokoliv,i malickost,,se ti vrati jako bumerang,,takze vrtej,rez,krut,men,
had pojida svou hlavu
von te zivot nauci Horolezce
!!!!! | laik | odpovědět |
  |   | topologie | 18:19:35 17.04.2007 | ocas! hlavu si had muze akorat vypit:) | Vypitej had l. | odpovědět |
  |   | Re:tvurce | 23:51:58 17.04.2007 | Nezdá se ti to, čteš to dobře, sekat do pískovce je opravdu hnus. Zvláště tam, kde je spousta přírodních a krásných cest. Zalepil bych to co nejdřív a hlavně nenápadně, jestli na takovýhle trendy narazí ochranáři, tak nechci vidět ten bengál. | stip | odpovědět |
  |   |   | Re:tvurce | 08:42:18 18.04.2007 | chápu něčí potřeby mít dobře zajištěné cesty s ideálnímy chyty dle potřebné obtížnosti, je to super pro trénink a pro začátečníkyn ne každý se chce v začátcích strachy potit na nezajištěných V-kách! Ale sekat chyty do nádherných Tisských skal a ničit tak tu nádheru, kterou příroda vitvořila za miliony let je NEOMLUVITELNÉ!!K sekání chytů bých jako ideální opravdu viděl již člověkem nevratně přírodu POŠKOZENOU, tedy opuštěné lomy tam jistě nikomu sekané ,vrtané chyty vadit nebudou a vsadil bych se ,že čas od času by si na nich zalezli i odpůrci takových skutků!? | l | odpovědět |
i v Dubských | 09:16:17 18.04.2007 | Tuhle se něco podobnýho stalo i na několika místech v Dubských. Prej nějakej Venca Levých. Asi špatnej oddíl v tom Liběchově. | ranpa | odpovědět |
  | Re: i v Dubských | 09:21:54 18.04.2007 | polámat prstíky!
aby mu ty dírky byly nadlouho k hov.. ! | | odpovědět |
  | Re: i v Dubských | 09:49:57 18.04.2007 | Jo, taky mlynář Vojtěch Kopic u Skaláku.
Ale tohle už jsou dávné historie, a doktoringaře už soudíla nejspíš sekce chko vedená p.t. Petrem a VK pod vedením p.t. Světlonoše. | Dag | odpovědět |
Velice jednoduché | 09:20:07 19.04.2007 | Já to vidím takhle: Už mě fakt vadí všechny ty kecy okolo a už mám plný zuby všech těch pitomců, který si myslej, že jsou nedotknutelný a že jsou fakt nevětší nezávisláci a že si můžou dělat co chtěj takže: VEMTE SI A STRČTE SI VŠECHNY TY SVÝ MAJZLÍČKY NA CHYTÍČKY, PYTLÍČKY S TOU BÍLOU SRAČKOU A RYBÁŘSKÝ PRUTY DO P... A VRAŤTE SE NA TY SVOJE PŘEKLIŽKY A MÍSTA KDE TO NIKOMU NEVADÍ I KDYŽ NEVÍM KDE BY TAKOVÝ P.... CHTĚLI. FERY | FERY | odpovědět |
rybarení | 10:32:45 19.04.2007 | nevim co mate proti rybareni, kdyz se to spravne udela aby to nenicilo skalu tak si clovek muze zkouset trebas X ... | aa | odpovědět |
  | Re: rybarení | 13:27:51 20.04.2007 | Problém rybaření je v tom, že se to musí udělat opravdu dobře a ne všude to je možné. Navíc je to nevýchovné pro ostatní. Uvidí to lempl ... | stip | odpovědět |
tohle dělaj akorát zmrdi | 15:15:32 19.04.2007 | Kdybych tam potkal toho kdo to udělal asi by z něj moc nezbylo...když už něco nepřelezu tak se na to vyseru a né že si udělám vlastní stupy....takhle zachvíli nebude co lízt | Čeněk Smejkal | odpovědět |
  | Re: tohle dělaj akorát zmrdi | 20:36:36 19.04.2007 | Tak tomu už není. | | odpovědět |
  | Re: tohle dělaj akorát zmrdi | 08:42:18 24.04.2007 | Na písek jezdí lezci se vybát. Pokud rybařím, tak přijdu minimálně, ale opravdu minimálně o 50% zážitku.
Znám lezce, který má přelezena IXb a C na Panťáku a na Prachově nebo Hrubici nedá na prvním ani VIIa a to právě kvůli tomu prožitku. Pokud si to hodí na rybu, tak to přeleze i v sandálech. Není škoda si odepřít, právě tyto pocity? | Hadrburg | odpovědět |
ucel sveti prostredky | 16:51:53 20.04.2007 | vrtej, vrtej ty muj vrtacku,
at mam co metrik po borhacku,
tuhle dirku udelat,
tamhle chyt dosekat,
cesta je skoro hotova,
jen ji ted zkusit od zdola,
v previsu mi natejka,
bilim ac se to nedela,
na styl se uz davno nehledi,
v tom zebricku se to nevidi. | | odpovědět |
|