LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Volný kámen, to je sviňa, proto máš lano na (s)račku!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
45.Pelíšek 10156
46.Lank 10131
47.Hebelka 10115
Bouldry:
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
47.Plaček 8509
Hory:
31.Homolka 2838
32.HKvdf 2832
33.Halašta 2820

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140446 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina v Tatrách zasypala tři české horolezce

nebezpečí lavin

Ve Vysokých Tatrách zasypala v pondělí lavina tři české horolezce. Jak oznámila Horská záchranná služba na své internetové stránce všem se podařilo dostat zpod laviny vlastními silami. Při pádu však utrpěli četná zranění. Byli převezeni do nemocnice v Popradu.

Čechy zasáhla lavina pod Jastrabím sedlem, spadla směrem do Červené doliny. Naštěstí se jim podařilo ze sněhu vyhrabat a jeden z nich poté přivolal pomoc.

Pro silný nárazový vítr nebylo možné dopravit záchranáře letecky přímo na místo. Vrtulník vysadil lékaře a tři záchranáře na hraně Červené doliny. Odtud vystoupili ke zraněným. Jeden z horolezců má zlomenou stehenní kost. Vrtulník je postupně přepravil do Popradu.

Letecká záchranná služba Air Transport Europe upřesnila, že ve skupině bylo pět horolezců z Jablonce nad Nisou. Tři z nich strhla lavina. Mezi zraněnými je jedna žena a dva muži.

V oblasti Vysokých a Nízkých Tater je vyhlášen 3. stupeň lavinového nebezpečí.


Informace z -
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/193534-lavina-v-tatrach-zasypala-tri-ceske-horolezce.html

Čao a dávejte si na ně pozor,není to prdel !!! Tomča

Bobo   [úpravy] 16:09 01.03.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 hovada19:16:42 01.03.2010
až dorazej, tak dostanou pěstí.. a pak se pudem vožrat, tentokrát měli fakt kliku..
Qodpovědět 
 bobovani v tatrach19:24:06 01.03.2010
a kdo tu zachranku zaplati?
lopataodpovědět 
  Re: bobovani v tatrach20:06:46 01.03.2010
Buď oni sami, nebo jejich pojišťovna. Proč se ptáš?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: bobovani v tatrach20:43:49 01.03.2010
nemám s horama skušenosti ale někdy se to dá pry prominout ta pokuta za utržení laviny, horší by bylo kdyby přisipali ještě nějaké stádo kamzíku a hele to by byla teprve pokuta. to by se pak už psalo v Taterniku
lopataodpovědět 
    Re: bobovani v tatrach00:55:52 02.03.2010
To není pokuta. To jsou náklady na záchranu. Horská služba nedává pokuty, protože to není policie ani ochrana přírody.
Kuba Turekodpovědět 

 aaa22:47:16 01.03.2010
nevim jaky maji skusenosti no bych tam ted nelez.vevim co je to napadlo.radsi meli jit na popradske pleso na prochazku a caj z rumem.
ivanodpovědět 
 Re: aaa09:09:35 02.03.2010
Byl jsi o víkendu v Tatrách nebo doma na gauči?
adamodpovědět 
  Situácia v doline15:27:51 02.03.2010
Fučí tu už tri dni, oni odrthli naviate snehy, šírka odtrhov bola cca 200 - 300 metrov (vypadla skoro celá dolina)- takže je fakt bezpečnejšie sedieť na pive...
Modpovědět 
 Re: aaa11:38:12 02.03.2010
Z vole ZZZZZZkusenosti
Joseodpovědět 
  Re: aaa12:50:04 02.03.2010
Lopata je fakt lopata. Napsat "přisipat" s měkkým "i"je fakt um.
Zdeněkodpovědět 

 lavinovy stupen14:07:43 02.03.2010
3 stupen lavinoveho nebezpecia hovori sam o sebe, ist vtedy do Tatier uz nie je o sporte, to je hra so smrtou. mali stastie, nabduce to uz tak nemusi byt
Dodpovědět 
 Re: lavinovy stupen16:07:42 02.03.2010
v tatrach je trojka furt
odpovědět 
 Re: lavinovy stupen16:29:16 02.03.2010
Dost lacinej pokus o flamewar, neco lepsiho by nebylo?
honzaodpovědět 
 Re: lavinovy stupen10:57:52 03.03.2010
No ja by som ten treti lavinovy stupen tak nedramatizoval. Bol som cez vikend v Tatrach a dalo sa pekne polyzovat, aj to pocasie bolo OK (teda az na trocha vetra, ale co uz s tym). Ale je jasne, ze co je v jednej doline, nemusi byt v druhej. Hlavne asi tuto zvlastnu zimu, kedy su dost vyrazne lokalne rozdiely.
odpovědět 

 Kamaradska pomoc ?18:08:46 02.03.2010
Najvacsou tragediou na tomto pripade je skutocnost, ze cast ocitych svedkov padu laviny (ina partia ceskych horolezcov, krajanov postihnutych) nesla a ani sa nepokusila pomoct svojim kolegom - kamaratom !!! Namiesto , aby pomohli postihnutym a trom zachranarom HZS, pokracovali v lezeni na Zeruchove veze! Jedine polski horolezci im prisli na pomoc! Ved to hranici s trestnym cinom neposkytnutia prvej pomoci! Kde je spolupatricnost? Kde je ludskost? Ako je toto mozne? To uz aj do hor prichadza sebeckost a bezohladuplnost? Myslel som si, ze ludia v horach si navzajom pomahaju... To je ta najvacsia tragedia!!!
Rastoodpovědět 
 Re: Kamaradska pomoc ?18:23:05 02.03.2010
naprosto s tebou souhlas rasto, sou to uplní Japonci jak na Evereste
purkoodpovědět 
 Re: Kamaradska pomoc ?07:55:32 03.03.2010
Byl jsi na miste ? Nebyl - mas to ze zdroje "jedna pani povidala".
Na Zeruchach jsme cvicili s mladymi lezci. Bezeli jsme na pomoc ihned po nehode. Kdyz jsme byli na doslech, byli jsme odmitnuti s tim, ze je to v klidu a pomuzou si sami. Vratili jsme se tedy k vycviku a tim jsme zmizeli z doslechu a castecne i z dohledu. Pozdeji priletel vrtulnik - proc, to jsme nevedeli.
Na chate mi bylo ucastnikem nehody receno, ze si vsichni mysleli, ze to zvladnou sami.
Takze svoje kecy si nech...
petr_plodpovědět 
  Re: Kamaradska pomoc ?08:33:25 03.03.2010
V horách je kamarádská pomoc prvním pravidlem, ale druhým pravidlem je, že pomoc se nabízí pouze jednou. Na nějaké zdvořilostní "ale to si nedělejte škodu, mi to zvládneme sami" není na horách místo. To se nedá nic dělat.
stipodpovědět 
   Re: Kamaradska pomoc ?15:11:19 04.03.2010
Stip, trepeš blbosti. Ľudia zmetení lavínou sú v šoku. Takúto logiku môžeš použiť pri ponuke pomoci pri výmene pichnutého kolesa na aute.
PKodpovědět 
  Re: Kamaradska pomoc ?08:50:51 03.03.2010
Vzhledem k tomu, že už byli oba vyhrabaní(3 jsme se dostali ze sněhu svépomocí) a přivolaná pomoc, tak jsme si mysleli, že není nutná další výpomoc. Po příchodu prvního záchranáře, jsme věděli, že to bylo špatně(s členy skupiny Petra_pl, jsme to probírali večer poté na chatě). Určitě by to pomohlo k většímu pohodlí všech zraněných a rychlejšímu transportu. Proto jsme se snažili přivolat asi 8mi člennou další skupinu. Ta sice na výzvu reagovala, ale šla svou cestou(což mě docela nasr..). Kladně na výzvu reagovala(a přišla) skupina 3 zmíněných poláků. Obě skupiny byly od sebe kousek.

Takže asi tak....
Aleš
Alešodpovědět 
   Re: Kamaradska pomoc ?10:27:57 03.03.2010
Cau Alesi.
Kluci na Vas volali, kdyz doralili pobliz a Vy jste pomoc odmitli. Proto jsme si "sli svoji cestou". Kdyz jste privolavali pomoc, byli jsme opet pod Zeruchama, kde slyset nic nebylo a Vasi signalizaci "Y" jsme pokladali za signal pro vrtulnik, ktery uz letal okolo. Nasranej tedy muzes byt, ale nikoho nenapadlo, ze kdyz jste si zavolali pomoc, signalizujete opet na nas.
Takze jsme si proste nerozumeli.
Preji hodne zdravi postizenym a hore zdar.
petr_plodpovědět 
    Re: Kamaradska pomoc ?12:43:08 03.03.2010
Aha, to mi Faflis řikal. Myslel sem, že jste byli vejš. Měl jsem říct rovnou ať jdete.
Alešodpovědět 
  Re: Kamaradska pomoc ?13:28:39 03.03.2010
Povedal mi to jeden z postihnutych, ktoreho doviezli do nemocnice, v ktorej robim ako zachranar. Zdroj je konkretny - jeden zo skupiny horolezcov, ktory mi to povedal so smutnym vyrazom tvare. Takze som si to asi tazko mohol vymysliet...Len referujem to, co mi povedal a co ma dost zarazilo. Ako zachranar a horal, ktory chodi od malicka do hor, som to nemohol neignorovat...
Rastoodpovědět 
   Re: Kamaradska pomoc ?15:07:19 03.03.2010
Tak asi nevěděl všechny informace.
Aleš(5. ze skupiny)
Alešodpovědět 
    Re: Kamaradska pomoc ?11:02:56 04.03.2010
Aleš, nehnevaj sa, ale odmietnuť pomoc, keď sú traja kamaráti ťažko zranení, neisté podmienky na prílet vrtuľníka (na Lomničáku boli v tom čase nárazy severozápadného vetra 20 - 25 m/s), každý hlt teplého čaju by pomôhol podchladeným rovnako ako každá teplá bunda, každá pomocná ruka pri transporte alebo pri naložení do vrtuľníka. Ospravedlniť ťa môže len to, že si bol ešte v šoku z pádu v lavíne.
Johnyodpovědět 
     Re: Kamaradska pomoc ?11:11:42 05.03.2010
Vím, že jsem udělal chybu. Po příchodu prvního záchranáře jsem se snažil sehnat další pomoc, načež přišla polská skupinka.
Nevím, kolik lidí má zkušenosti z laviny(nebo jiným zraněním na horách), pro mě to byla první a doufám i poslední. Je z toho ponaučení na příště, brát jakoukoli pomoc.
Aleš
Alešodpovědět 
  Re: Kamaradska pomoc ?14:56:00 04.03.2010
http://www.laviny.sk
3.3.2010 bol popísaný priebeh nehody, sú tam foto aj profil v mieste odtrhu.
I Jano Peťo si neodpustil skonštatovať nečinnosť družstiev náprotivnej strany doliny.
PKodpovědět 
   Re: Kamaradska pomoc ?20:00:30 04.03.2010
Ahoj,

...i Jano Peto na miste nebyl a nevi tedy o prubehu udalosti vse. I jemu jsem poslal mejl s vysvetlenim , nebot bych nechtel aby v mladych "cvicicich" lezcich ze Zeruchovych vezi zustal pocit nespravedlnosti ci krivdy.
Hore zdar !
petr_plodpovědět 
    Re: Kamaradska pomoc ?02:23:33 05.03.2010
Ahoj Peter,
samozrejme sa na teba pamätám. Hneď na druhý deň po nehode som bol v St.Smokovci a správu na laviny.sk som písal na základe výpovede kolegov záchranárov profesionálov HZS, správa VZZS je na webe, výpovede postihnutých – diskutér Rasťo je môj syn, pracuje ako na záchranár na centrálnom príjme nemocnice v Poprade a bol pri prijímaní postihnutých spod Jastrabky, moji kolegovia spravili na druhý deň dokumentáciu lavíny v teréne. Našim cielom na SLP v Jasnej je zdokumentovať priebeh každej lavínovej nehody, spraviť rozbor jej príčin, aby sa záujemcovia môhli poučiť z chýb druhých. V Alpách pri každej nehode v horách, keď dôjde k usmrteniu alebo zraneniu osôb, štátny prokurátor vznesie obvinenie na neznámeho páchateľa z dôvodu zavinenia z nedbanlivosti a prebieha vyšetrovanie a súdny proces. Verím, že v krátkej dobe to bude aj v krajinách bývalého „Ostbloku“.
Peter, nehnevaj sa, ale ty ako starý horský vlk si pri pohľade na takú veľkú lavínu mal predpokladať, že postihnutí budú v šoku (aj posttraumatickom) a niektoré ich konanie bude chybné, čo je pri takej stresovej situácii logické. Mali veľké šťastie, že ich lavína nestrhla do hlavného prúdu vpravo pri pohľade z hora, lebo viacerí z nich by to určite nerozchodili.
Zapojil som sa do diskusie na lezcovi pod pseudonymom „Johny“ - tak ma volali kamaráti horolezci, lebo ju považujem za zmysluplnú, veľa záujemcov sa môže poučiť z chýb druhých. Pri nešťastiach v horách sa vždy stávajú chyby, lavíny sa nikdy nedajú určiť na 100%. Problematike snehu aa lavín sa profesionálne venujem 30 rokov a napriek tomu som bol v lavíne niekoľkokrát ale o chybách treba diskutovať a poučiť sa z nich. Túto odpoveď zverejním aj na lezca.
Pozdravuje ťa bývalý spolulezec Jano Peťo
Jano Petoodpovědět 

 MLADÍ nevědí co je kamarádství18:45:58 02.03.2010
Bohužel je to současnou dobou a výchovou! Komerce ve sportu se nevyhnula nai v horolezectví !Všichni serou na všechno a na všechny a myslí jen na svůj prospěch !!
Petrodpovědět 
 Re: MLADÍ nevědí co je kamarádství18:54:05 02.03.2010
To je pěkná kravina. Jsou to idioti, vo tom žádná, ale vztahovat to na všechny mladý? Blbost! Jsem mladá, a jsem si jistá, že kdybychom tam byli s partou rozhodně ani jeden z nás nepomyslí na to se na ně vybodnout a jít dál! A jak vůbec víš že byli mladí? Že to nebyli staří kmeti?
Kikodpovědět 
 Re: MLADÍ nevědí co je kamarádství19:31:40 02.03.2010
a petre jeste nezapomen dodat: "a za nadvlady rudejch jsme se meli stejne nejlip. rohliky za desetak a partu jsme meli uplne nejvic nejlepsi. cela vychodni evropa byla super parta...co evropa, cela pulka zemekoule!!"
jeden mladejodpovědět 
  Re: MLADÍ nevědí co je kamarádství20:25:18 02.03.2010
Chacha,dobře mladej.Přesně.
starejodpovědět 
  Re: MLADÍ nevědí co je kamarádství08:13:07 03.03.2010
Jo, máš pravdu. Dneska se naopak jde tak daleko, že tě jakási prapodivná partička za vidinou svýho zisku nutí kupovat šmejd co by pípák, kterým bys stejně skoro nikoho nenašel. Fuj kapitalismus ...
žlutej šmejdodpovědět 
   Re: MLADÍ nevědí co je kamarádství09:36:11 03.03.2010
Nikdo tě k ničemu nenutí, ale blba kerej koupí co mu ukážou z tebe právě udělali za socíku. No na něco se ale musí vždycky nadávat že jo.
George-jpodpovědět 

 šílenství17:47:59 04.03.2010
http://www.hzs.sk/?lang=sk&site=fotogaleria&album=12

nechápu, čeho chtěli dosáhnout?!!
michalodpovědět 
 Re: šílenství17:49:44 04.03.2010
pardon http://www.hzs.sk/?lang=sk&site=fotogaleria&album=126
michalodpovědět 
  Re: šílenství12:02:08 05.03.2010
Chteli jit Karbunkulovy hreben.
petr_plodpovědět 

 udělali obrovskou chybu13:19:43 07.03.2010
Nechápu, jak mohlo někoho napadnout, jít za situace, která panovala začátkem týdne v Tatrách, do Jastrabieho sedla!!! Zvlášť, když podle této diskuse to vypadá, že tam byli i zkušení horolezci a možná i instruktoři?! Někdy se mi zdá, že všechny lavinové kurzy a informace jsou jen házení perel sviním, mnozí lidi na to stejně zase a znovu kašlou! Celý víkend před tím foukal dost silný vítr od západu, napadl i nový sníh, horská vyhlásila lavinovou 3 v SZ expozicích, pod Jastrabím sedlem bývá vždy hodně sněhu. Kolik jasných varovných signálů je ještě zapotřebí??? Například my chtěli taky na Brnčalu, na Malej Kežmarák, ale vykašlali jsme se na to a raděj si bezpečně zalezli ve Velké Sudené dolině na Streleckou vežu... Ono to, že jít za trojky do hor hraničí se smrtí, jak tady jakýsi expert psal, je taky totální blbost! Lavinový stupeň 3 přece neznamená, že je celoplošně na všech sněhových svazích! To už z principu, jak laviny vznikají, přece logicky není možné. Když horská vyhlásí 3, určí k tomu ještě nejrizikovejší expozice. V opačných expozicích může být zatím klidně firn a stupeň 1-2 (v případech, kdy laviny vzniknou větrem a ne čerstvým sněhem). Z toho plyne, že zamyslí-li se člověk trochu, může si mnohdy i v lavinové 3 najít štít, na kterém bude bezpečně fungovat. Je ale třeba myslet a reagovat na informace, které nám horská, meteorologové atd. přináší a podle toho si vybírat cíl!!! Přístup k těmto informacím je dnes tak jednoduchý, a stejně na to někteří lidé serou!
odpovědět 

 udělali obrovskou chybu13:29:30 07.03.2010
Nechápu, jak mohlo někoho napadnout, jít za situace, která panovala začátkem týdne v Tatrách, do Jastrabieho sedla!!! Zvlášť, když podle této diskuse to vypadá, že tam byli i zkušení horolezci a možná i instruktoři?! Někdy se mi zdá, že všechny lavinové kurzy a informace jsou jen házení perel sviním, mnozí lidi na to stejně zase a znovu kašlou! Celý víkend před tím foukal dost silný vítr od západu, napadl i nový sníh, horská vyhlásila lavinovou 3 v SZ expozicích, pod Jastrabím sedlem bývá vždy hodně sněhu. Kolik jasných varovných signálů je ještě zapotřebí??? Například my chtěli taky na Brnčalu, na Malej Kežmarák, ale vykašlali jsme se na to a raděj si bezpečně zalezli ve Velké Sudené dolině na Streleckou vežu... Ono to, že jít za trojky do hor hraničí se smrtí, jak tady jakýsi expert psal, je taky totální blbost! Lavinový stupeň 3 přece neznamená, že je celoplošně na všech sněhových svazích! To už z principu, jak laviny vznikají, přece logicky není možné. Když horská vyhlásí 3, určí k tomu ještě nejrizikovejší expozice. V opačných expozicích může být zatím klidně firn a stupeň 1-2 (v případech, kdy laviny vzniknou větrem a ne čerstvým sněhem). Z toho plyne, že zamyslí-li se člověk trochu, může si mnohdy i v lavinové 3 najít štít, na kterém bude bezpečně fungovat. Je ale třeba myslet a reagovat na informace, které nám horská, meteorologové atd. přináší a podle toho si vybírat cíl!!! Přístup k těmto informacím je dnes tak jednoduchý, a stejně na to někteří lidé serou!
odpovědět 
 Re: udělali obrovskou chybu10:55:24 09.03.2010
Velmi roste počet mládí na horách. Na překlišce lezou sedmi, jsou silní a ohební. Jsou osobnosti sebevědomé a mají ambice. Nemají zkušenost a soudnost. Bum a jsou v Tatrách velkých horách. Na chatě pijí pivo a hlučí. Nabijí se do fujavice. Hrdinové jsou na zteč. Prask!! co cooo co aaaáááá.
pan moudrýodpovědět 
  Re: udělali obrovskou chybu19:21:02 10.03.2010
Pan Moudry je asi tak moudry ze ani neumi dostatecne ziskat informace o situaci ikdyz i ty informace sou lehce zkreslene http://korzar.sme.sk/c/5265145/ lavina-v-tatrach-strhla-cechov-prezili.html (vymazat mezeru pred slovem lavina). nevim jesli ten vycet co tam je ma kazdej mladej zacinajici
rapelodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.